Strava is natuurlijk mooi voor het bijhouden van PR's, KOMmetjes, segmenten en hele gebeuren maar ook voor statistiekminded mensen is het leuk om een beetje te kunnen vergelijken. Kleine showoff
Vorig jaar was niet mijn top jaar qua aantal km maar wel een algeheel goed jaar. Maar heb nu het 1e half jaar precies voorbij is aan het begin van deze week eens gekeken naar het verschil tussen 2018 en 2019 dit halve jaartje.
2018: 3639km, 144,75u en 16939hm. Hiervan waren wel 28,75 uren spinnen. Effectief dus 116 uur buiten.
2019: 4727km, 164,75u en 28676hm. Wat minder spinnen dus effectief 150,75 uur buiten.
Grappig detail is dat de gemiddelde snelheid los van hartslag of hoogtemeters bijna gelijk is zo rond de 31,36km/h. Maar ik had in 2018 wel wat hoogtemeters minder en zat op een gemiddeld stijgingspercentage van 0,46% per km. Dit was in 2019 een behoorlijk stuk hoger met 0,61%. Dat is een stijging(ha!) van ongeveer 30%.
Het doel voor dit jaar was in ieder geval om weer de 7500 te halen (2018 ongeveer 7000 en 2017 was wel 7500). Op dit tempo koers ik af op een 9000km! Dat zou wel een aardige sprong zijn ook. Wie weet
===
Afgelopen zaterdagochtend de O7H verkend rond Berg en Dal. Mooi parcours met een paar prima klimmen erin. Ben erg benieuwd hoe het gaat verlopen. Ze hebben het in ieder geval 1 ronde korter gemaakt, dus in plaats van 3,9 ronde doen ze nu 2,9 ronde van zo'n 15km dus dat scheelt nog best een stuk. Dat betekent ook dat de 3 klimmetjes en nog de Zevenheuvelenweg allemaal een keer minder opgereden hoeven te worden. Dat verandert natuurlijk wel iets de zaken omdat er dan iets minder behoudend gereden kan worden maar alsnog niet helemaal voluit. Met 3x zou het toch nog net iets meer op de lange adem aankomen wat mij ligt en dat is nu dus een beetje om zeep geholpen. Maargoed, niet dat ik mezelf voor het podium zeg maar zie gaan, maar 3,9 rondes was toch net wat meer nog een harde koers geweest.