Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 46 ... 686 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:34

Crazy D

I think we should take a look.

2 x FietsNed moeten bellen in Limburg. 1 x kwam een busje, 2e x een auto-ambulance :D :D Netjes teruggebracht naar m'n auto, scheelde toch weer 15km wandelen. Of een taxi nemen. Maar als het te repareren is (weet niet of een spaak daar onder valt, maar als je aangeeft dat je door je voorraad biba's heen bent of je buitenband aan diggelen ligt) kunnen ze die wel meenemen. In principe zijn het fietsenmakers in de buurt die ze bellen. Alleen, op zon- en feestdagen zijn die natuurlijk niet open... Weet niet wat de ANWB fietsdienst bij zich heeft. Heb het idee dat die meer op e-bikes richten.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:15
koentjuh1987 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:50:
gisteren weer een kleine tegenvaller gehad. Spaak afgebroken en wiel compleet krom...
vanochtend even de fiets afgegeven bij de LBS, nieuwe spaak er in en we kunnen morgen weer...
dat soort dingen gebeuren je dan net op het moment dat je verder van huis bent, je vriendin toevallig een bbq vanuit haar werk heeft en niet in de gelegenheid is om je op te pikken.... uiteindelijk wel thuis gekomen al kost me dat wel een setje schoenplaatjes....
Ik heb deze cleat protectors bij me voor het geval dat: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.64dc4c4dutMaBz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 16:49
opzich handig. maar voor eventuele volgende keren bel ik eerder iemand die mij kan oppikken. Op de standaard plaatjes zitten al wat bescherming om er mee te lopen. alleen volstaan die niet voor de langere afstanden...

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

pechhulp is soms geen overdadige luxe..
Ik heb het onlangs voor mijn vrouw en mezelf afgesloten aangezien zij 20-30km per dag fietst en totaal niet technisch is.. Een band plakken of een batterijtje wisselen van haar verlichting is al een probleem..
Ikzelf kan bijna alles wel ter plekke repareren of ben hooguit 20-30 minuten lopen van huis/werk.

Afgelopen jaar ook al 2x haar moeten ophalen vanwege een lekke band. kost me bij elkaar een vrije dag en een bult ergernis..
Was er ondertussen wel klaar mee. :)

We waren al lid van de ANWB, en zodoende voor 35 euro allebei pechhulp onderweg voor de fiets (Partner was maar 5 euro extra) altijd handig wanneer ik pech krijg met de wielerfiets en ik krijg het niet gerepareerd..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2019 13:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:00
Ik zie net op Twitter langskomen dat de Houtribdijk weer open is voor fietsers. Dus de rondjes Markermeer kunnen weer gemaakt worden!

https://twitter.com/Rijks...tatus/1144593858354962432

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
koentjuh1987 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:00:
[...]

daarom heb ik ook binnenbanden met een lang ventiel. Dus dat probleem gaat me gelukkig niet overkomen.
Ik ben wel eens iemand met hoge velgen, lopend tegen gekomen en die had zijn reserve binnenbanden verbruikt. Hij had van mij wel een bandje gemogen (en 3 fietsers voor mij die hij tegen kwam), maar had er niks aan. Had hij een paar ventielverlengers bij zich gehad.....

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-10 14:31

Grin

Ride si sapis.

Hoge velgen en dan korte ventielen meenemen: dan heb je echt iets gemist... Daar begrijp ik helemaal niks van, daar denk je toch aan? :?

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-10 18:59
Nadat m'n fiets 2 jaar aan de muur heeft gehangen gister toch weer de nodige spulletjes (helm/broek/shirt/telefoonhouder) besteld. Kwam er vandaag achter dat ook mijn shifter problemen had (voorste blad wilde niet meer naar het kleine blad). Naar de FM gebracht, meteen maar nieuwe ketting en cassette op laten zetten.

Voorlopig wel de laatste investering in m'n oude Giant Peloton 5100 (ruim 25 jaar oud). In het najaar maar eens kijken naar een nieuwe of leuke 2e hands. Dat is ook wel de beste tijd om een fiets aan te schaffen denk ik? of kan ik dit beter doen in een andere periode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Grin schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 18:00:
Hoge velgen en dan korte ventielen meenemen: dan heb je echt iets gemist... Daar begrijp ik helemaal niks van, daar denk je toch aan? :?
Nee hij had 2 bandjes met lange ventielen mee, maar die waren lek gegaan. Had hij alleen 1 ventielverlenger meegenomen ipv 2 binnenbandjes dan was hij waarschijnlijk wel thuis gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:46
@wessel145 Het ligt aan het merk. Bij sommige merken zie je inderdaad in het najaar lagere prijzen om van het “verouderde” model afscheid te nemen om plaats te maken voor nieuwe modellen aan het begin van nieuwe jaar. Sommige merken geven rond de periode van de Tour de France korting op (nieuwe) modellen. Particulieren willen nogal eens hun fiets aan het begin van het jaar te koop zetten om in het voorjaar op een nieuwe fiets te kunnen rijden.

[ Voor 18% gewijzigd door EdwinW op 28-06-2019 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:40
Mag ik een stomme vraag stellen? Ja? Mooi! :+

Zoals de meesten hier waarschijnlijk, vind ik het lekkerste om te fietsen op goed hard opgepompte banden. Nu zijn dit banden van een normale breedte (is een trekkingfiets). Nu is het ook zo dat voor mijn gevoel ik verder kom per omwenteling met hard opgepompte banden dan met slappere banden. Maar dit schijnt dan niet te maken te hebben met rolweerstand, zoals ik ooit dacht. Komt dat soepeler rollen dan puur door het minder inveren van de binnenband op hobbels?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 19:12
Als je ultra harde banden hebt, wordt je verticaal gelanceerd over de hobbels. Deze energie gaat dan verloren daardoor. Als de banden de hobbels kunnen absorberen, blijft de energie horizontaal gaan. En daardoor dus sneller (schijnt) te zijn.

Edit: dus je hoeft je banden dus niet zo ultra hard op te pompen.

[ Voor 12% gewijzigd door Michaelg op 28-06-2019 21:16 ]

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:33
Spelen meerdere factoren mee:
Velg breedte
Band breedte
Rijder gewicht
Ondergrond

Zo heb ik op de MTB in het bos 1.4 bar voor een 1.5 bar achter. Maar dit zijn 26.5 mm velgen, 2.25" (57mm) banden bij 76 kg. Door het grote volume heb je minder druk nodig. (en wel je voor grip en rolweerstand ook zo laag mogelijk)

Voor race fiets banden geld ook hoe breder de band en velg, hoe minder druk je kan rijden (zonder stootlekken). Uiteraard zit er een bepaalde ondergrens aan, maar 8 bar is niet meer van deze tijd. Rij zelf met 5-6 bar op 25 mm banden

[ Voor 9% gewijzigd door Prulleman op 28-06-2019 21:41 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:51
Kunnen jullie iets zeggen over deze (potentiële) aankoop:

BMC, carbon, Ultegra afgemonteerd, hoge velgen, 2x11, helemaal nagelopen en waar nodig onderdelen vervangen door goede fietsenmaker. Is dat € 1.500 waard? Of met lage velgen € 1.200.

Weet helaas het model en bouwjaar niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:13

sapphire

Die-hard pruts0r

Wolfensteijn schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 16:26:
Ik zie net op Twitter langskomen dat de Houtribdijk weer open is voor fietsers. Dus de rondjes Markermeer kunnen weer gemaakt worden!

Dit vroeg ik me vanmiddag dus af toen ik op de Eemmeerdijk reed. Wil met m'n vader nog een keer rondje Markermeer doen :)

Vandaag een middag met m'n vader op pad, hadden al lang niet samen gefietst dus was wel weer leuk. Hij wilde graag een rondje Eemmeer wat hij had uitgedokterd, zo'n 72km. Voor hem een aardige training vooral de wind op de dijken en voor mij zelfs met mijn niet al te lange stukken training van dit seizoen .... Tja niet zo zwaar. HR zat gemiddeld op 117 met een piek naar 137 wat normaal meer de ondergrens is als ik alleen fiets :+
En inc. koffiepauze! Wel een goeie espresso gedronken en quality time met m'n vader dus eigenlijk wel een geslaagd ritje :)

Edit; en daarna de enthousiaste ontvangst van mijn 2 jarige zoontje die fietsen bere interessant vind en de 'beesies' op onze Castelli bibs :+

[ Voor 6% gewijzigd door sapphire op 29-06-2019 00:36 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzard
  • Laatst online: 09-05 11:52

bazzard

Bas

Wolfensteijn schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 16:26:

Ik wilde het hier net melden, morgenochtend maar eens rondje doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 25-09 17:25
DDX schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:00:
Protip is dan om abonnement op fietsnet (via de ntfu) te nemen.
En als je hoge velgen hebt altijd een ventielverlenger meenemen voor noodgevallen.
Bedoel je de mobiele fietsenmaker fietsned (met een D)? Niet om te muggenziften, maar fietsnet bestaat ook en het zal niet de eerste keer zijn dat er meerdere bedrijven met ongeveer dezelfde naam proberen mee te liften op het succes van anderen.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:58
Niconing schreef op maandag 24 juni 2019 @ 18:30:
[...]

Misschien wat aan de rand van je zoek gebied maar Salomo Bikes in Medemblik is dealer en vind ik zelf een prettige winkel met kennis en de bereidheid om je te helpen. Uiteraard is het niet het handigst om op zaterdag op de bonnefooi die kant op te gaan vanwege de drukte. Ze hebben ook schitterende Cervelo's staan trouwens.
Wat een fijne winkel!!

Proefgereden op de Caad12. Kleur was niet heel mooi in mijn frame maat en ik was ook niet per se impressed met het gevoel ten opzichte van eerdere fietsen die ik geprobeerd had.

Ze hadden nog een mooie 2e hands fiets. Canyon cf ultimate pro. Reed eigenlijk fijner, op het gekke campagnolo schakeken na, en hij was 450€ goedkoper. Dus voor deze fiets gekozen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niconing
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:40
Requiem19 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 15:10:
[...]

Wat een fijne winkel!!

Proefgereden op de Caad12. Kleur was niet heel mooi in mijn frame maat en ik was ook niet per se impressed met het gevoel ten opzichte van eerdere fietsen die ik geprobeerd had.

Ze hadden nog een mooie 2e hands fiets. Canyon cf ultimate pro. Reed eigenlijk fijner, op het gekke campagnolo schakeken na, en hij was 450€ goedkoper. Dus voor deze fiets gekozen :).
Gefeliciteerd met je aankoop! Daar heb je vast geen verkeerde fiets aan. Het is idd belangrijk dat het goed voelt en goed smoelt anders ga je met tegenzin fietsen.

Mooi ook dat je goed bent geholpen en dat het gevoel goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
coelho schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 11:57:
[...]

Bedoel je de mobiele fietsenmaker fietsned (met een D)? Niet om te muggenziften, maar fietsnet bestaat ook en het zal niet de eerste keer zijn dat er meerdere bedrijven met ongeveer dezelfde naam proberen mee te liften op het succes van anderen.
ik bedoel de variant met een d ja

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
DDX schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 12:39:
Haha ja niet zomaar doen wat ik zeg, straks zit je opeens midden in Frankrijk want DDX zei.... :o
Tbh, je route inspireert me wel om,dat ook eens te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:36

MrDry

Desperados!

Hebben jullie ook last van Garmin - Strava sync issues? Mijn rondje van gister ochtend is nog steeds niet zichtbaar op Strava.

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
MrDry schreef op maandag 1 juli 2019 @ 08:07:
Hebben jullie ook last van Garmin - Strava sync issues? Mijn rondje van gister ochtend is nog steeds niet zichtbaar op Strava.
Yep ik met een edge.. collega ook met een forerunner. Zal dus iets met Garmin connect zijn denk ik...

Ik heb de gpx gedownload vanuit Garmin connect web (app heeft de optie niet voor zover ik kan zien) en geïmporteerd in Strava web (ook hier geen optie in de app om een gpx te importeren)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 16:15
MrDry schreef op maandag 1 juli 2019 @ 08:07:
Hier ook issues, maar na 12 uur was de rit opeens wel zichtbaar. Heb ook verhalen gelezen die spreken over 24 uur, dus even geduld nog. Anders inderdaad de GPX vanuit Garmin connect, of direct vanuit je Edge uploaden naar Strava.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Geduld was op dus ook maar even de GPX ge-ex-en-importeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mijn buurman had er gisteren na onze rit ook last van. Storing dus zoals ik hierboven lees :)

www.degroot-it.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 20:47
Prulleman schreef op maandag 1 juli 2019 @ 08:16:
[...]

Yep ik met een edge.. collega ook met een forerunner. Zal dus iets met Garmin connect zijn denk ik...

Ik heb de gpx gedownload vanuit Garmin connect web (app heeft de optie niet voor zover ik kan zien) en geïmporteerd in Strava web (ook hier geen optie in de app om een gpx te importeren)
Garmin Connect had dit weekend problemen. Althans ik had er ook last van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:13
Strava is natuurlijk mooi voor het bijhouden van PR's, KOMmetjes, segmenten en hele gebeuren maar ook voor statistiekminded mensen is het leuk om een beetje te kunnen vergelijken. Kleine showoff ;)

Vorig jaar was niet mijn top jaar qua aantal km maar wel een algeheel goed jaar. Maar heb nu het 1e half jaar precies voorbij is aan het begin van deze week eens gekeken naar het verschil tussen 2018 en 2019 dit halve jaartje.

2018: 3639km, 144,75u en 16939hm. Hiervan waren wel 28,75 uren spinnen. Effectief dus 116 uur buiten.
2019: 4727km, 164,75u en 28676hm. Wat minder spinnen dus effectief 150,75 uur buiten.

Grappig detail is dat de gemiddelde snelheid los van hartslag of hoogtemeters bijna gelijk is zo rond de 31,36km/h. Maar ik had in 2018 wel wat hoogtemeters minder en zat op een gemiddeld stijgingspercentage van 0,46% per km. Dit was in 2019 een behoorlijk stuk hoger met 0,61%. Dat is een stijging(ha!) van ongeveer 30%.

Het doel voor dit jaar was in ieder geval om weer de 7500 te halen (2018 ongeveer 7000 en 2017 was wel 7500). Op dit tempo koers ik af op een 9000km! Dat zou wel een aardige sprong zijn ook. Wie weet :)

===

Afgelopen zaterdagochtend de O7H verkend rond Berg en Dal. Mooi parcours met een paar prima klimmen erin. Ben erg benieuwd hoe het gaat verlopen. Ze hebben het in ieder geval 1 ronde korter gemaakt, dus in plaats van 3,9 ronde doen ze nu 2,9 ronde van zo'n 15km dus dat scheelt nog best een stuk. Dat betekent ook dat de 3 klimmetjes en nog de Zevenheuvelenweg allemaal een keer minder opgereden hoeven te worden. Dat verandert natuurlijk wel iets de zaken omdat er dan iets minder behoudend gereden kan worden maar alsnog niet helemaal voluit. Met 3x zou het toch nog net iets meer op de lange adem aankomen wat mij ligt en dat is nu dus een beetje om zeep geholpen. Maargoed, niet dat ik mezelf voor het podium zeg maar zie gaan, maar 3,9 rondes was toch net wat meer nog een harde koers geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

Gisterochtend een solo rondje Markenmeer gedaan, dat viel best een beetje tegen qua wind. Volgens de weer apps zou de wind gaan draaien, dus hierop een planning gemaakt, of wel besloten via Enkhuizen naar Lelystad te gaan.
Achteraf had ik het misschien beter andersom kunnen doen, vanaf Enkhuizen alleen nog maar tegenwind gehad ruim 90KM.
Was dan ook redelijk stuk aan het einde van de rit en ging niet meer echt vooruit.De 140 km wil kunnen doen met minimale stops voor het vullen van de bidons.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• PublishedMeteor
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-10 20:03
Ook voor mij is het inmiddels tijd om eens mee te gaan lezen in dit topic! Na 24 jaar (mijn hele leven) niet sporten heb ik de afgelopen maanden nagedacht over wat ik wilde gaan doen om toch wat fitter te worden en een basisconditie op te bouwen. Momenteel verwerkt mijn lichaam al het lekkers en de biertjes nog prima, maar dat gaat een keer ophouden natuurlijk :w. Er zijn veel mensen in mijn omgeving die fietsen en aangezien ik graag iets doe met name in groepsverband (lees: niet altijd alleen ivm motivatie) was de keuze vrij snel gemaakt. Ik ga fietsen!

Een aantal weken geleden heb ik bij een lokale fietsenzaak een meting laten doen voor de juiste framematen en heb toen besloten bij deze zaak een Cube Attain Race Disc te kopen. Afgelopen week opgehaald en ben er enorm blij mee!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pYjnWyQZbGTgcnpxRFRa5MWJ/full.jpg

Gisteren mijn eerste rit ever gemaakt en dat beviel super. Uiteraard rustig aan begonnen en zo'n 42km gefietst in iets meer dan 2 uur (grotendeels vlak). Komende weken rustig verder en dan kijken hoe het gaat. Overigens toch fijn om met een paar mensen mee te fietsen die ervaren zijn en me zo van de juiste tips kunnen voorzien voor zaken als schakelen, in/uitklikken en genoeg blijven drinken.

Mochten er nog goede tips zijn voor een beginner dan hoor ik het graag, maar uiteraard heb ik al veel kunnen leren door een aantal pagina's in dit topic door te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh1987
PublishedMeteor schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:08:
Ook voor mij is het inmiddels tijd om eens mee te gaan lezen in dit topic! Na 24 jaar niet sporten heb ik de afgelopen maanden nagedacht over wat ik wilde gaan doen om toch wat fitter te worden en een basisconditie op te bouwen. Momenteel verwerkt mijn lichaam al het lekkers en de biertjes nog prima, maar dat gaat een keer ophouden natuurlijk :w. Er zijn veel mensen in mijn omgeving die fietsen en aangezien ik graag iets doe met name in groepsverband (lees: niet altijd alleen ivm motivatie) was de keuze vrij snel gemaakt. Ik ga fietsen!

Een aantal weken geleden heb ik bij een lokale fietsenzaak een meting laten doen voor de juiste framematen en heb toen besloten bij deze zaak een Cube Attain Race Disc te kopen. Afgelopen week opgehaald en ben er enorm blij mee!

[Afbeelding]

Gisteren mijn eerste rit ever gemaakt en dat beviel super. Uiteraard rustig aan begonnen en zo'n 42km gefietst in iets meer dan 2 uur (grotendeels vlak). Komende weken rustig verder en dan kijken hoe het gaat. Overigens toch fijn om met een paar mensen mee te fietsen die ervaren zijn en me zo van de juiste tips kunnen voorzien voor zaken als schakelen, in/uitklikken en genoeg blijven drinken.

Mochten er nog goede tips zijn voor een beginner dan hoor ik het graag, maar uiteraard heb ik al veel kunnen leren door een aantal pagina's in dit topic door te nemen.
nette fiets! veel fietsplezier.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Lees al een tijdje mee in dit topic en ben zelf ruim een jaar geleden begonnen op een tweedehands Cannondale Caad9 (om te kijken of het beviel). Ik heb nu zo'n 5.000 km gemaakt en kan zeggen dat ik het erg leuk vind. De fiets is behoorlijk sportief afgesteld, maar gaat best lekker. Ik maak rondjes tussen de 70 en 90 km. Heel af en toe eens wat langer.

Helaas heeft deze fiets wat te leiden gehad. Na een (vrij lullige) valpartij zit er een deuk in het frame en eigenlijk moeten er ook wat meer zaken vervangen gaan worden. Ik heb dus de keuze gemaakt een nieuwe fiets te kopen.

Mantel heeft de Trek Emonda SL 6 Disc nu in de aanbieding voor € 2.249. Leuke prijs naar mij idee. Wat denken jullie, een mooie aankoop? Of hebben jullie nog andere suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
RegularJohn schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:00:
Lees al een tijdje mee in dit topic en ben zelf ruim een jaar geleden begonnen op een tweedehands Cannondale Caad9 (om te kijken of het beviel). Ik heb nu zo'n 5.000 km gemaakt en kan zeggen dat ik het erg leuk vind. De fiets is behoorlijk sportief afgesteld, maar gaat best lekker. Ik maak rondjes tussen de 70 en 90 km. Heel af en toe eens wat langer.

Helaas heeft deze fiets wat te leiden gehad. Na een (vrij lullige) valpartij zit er een deuk in het frame en eigenlijk moeten er ook wat meer zaken vervangen gaan worden. Ik heb dus de keuze gemaakt een nieuwe fiets te kopen.

Mantel heeft de Trek Emonda SL 6 Disc nu in de aanbieding voor € 2.249. Leuke prijs naar mij idee. Wat denken jullie, een mooie aankoop? Of hebben jullie nog andere suggesties?
Voor dat geld koop je echt een prima fiets. Levenslang garantie op het frame, niet bij schade natuurlijk. Verder goed afgemonteerd. Er zullen mogelijk wel fietsen zijn die misschien iets gunstiger geprijsd zijn maar ik zou zelf niet op bij wijze van 100 euro kijken als het verschil is dat de een 6 jaar garantie geeft op een frame en een ander zeg maar levenslang. Ik zou denk ik nu zelf, gezien mijn problemen in het verleden, niet eens meer een fiets kopen zonder levenslange garantie op het frame.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:21
Kijk even hoe hij fietst, 3 jaar geleden getwijfeld tussen Giant en Trek en bij de verschillende Trek modellen kwam ik met mijn bovenbenen tegen de bovenbuis aan. Hierbij moet ik vermelden dat mijn bovenbenen normaal gespierd zijn en ik ook geen overgewicht heb..

[ Voor 23% gewijzigd door la_fusion op 01-07-2019 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
la_fusion schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:31:
Kijk even hoe hij fietst, 3 jaar geleden getwijfeld tussen Giant en Trek en bij de verschillende Trek modellen kwam ik met mijn bovenbenen tegen de bovenbuis aan. Hierbij moet ik vermelden dat mijn bovenbenen normaal gespierd zijn en ik ook geen overgewicht heb..
plaatjes en schoenen dan wel goed afgesteld? Neigt er dan naar alsof je knieen naar binnen (ri bovenbuis) bewegen...

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:51

Als de maat je goed past heb je daar echt een hele goede fiets aan. Prima prijs ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Bedankt voor de reacties! Ik ga zaterdag even passen voor de maat, zit precies op de grens tussen 58 en 60. Heb zelf ook stevige bovenbenen, dus zal even letten op wat la_fusion aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar als je een trek fiets wilt kan je ook Win de Vos eens bellen wat hij daar kost: https://wimdevosfietsen.nl/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 20:01
Vandaag mijn eerste echte col beklommen.
De Tourmalet vanaf Luz St Sauveur. Rustig tempo gezocht zonder forceren.
Achteraf gezien had ik beter net iets rapper gereden want een finishtijd van 1:30:57 is wel wat knullig :+.
Nu ja, die 57 seconden konden er zeker nog af op basis van het gevoel die ik had :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:21
koentjuh1987 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:39:
[...]

plaatjes en schoenen dan wel goed afgesteld? Neigt er dan naar alsof je knieen naar binnen (ri bovenbuis) bewegen...
Ja hoor, schoenen en plaatjes stonden prima afgesteld, met andere fietsen ook nooit last van gehad alleen met die Trek door z'n brede bovenbuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
CedricD schreef op maandag 1 juli 2019 @ 23:25:
Vandaag mijn eerste echte col beklommen.
De Tourmalet vanaf Luz St Sauveur. Rustig tempo gezocht zonder forceren.
Achteraf gezien had ik beter net iets rapper gereden want een finishtijd van 1:30:57 is wel wat knullig :+.
Nu ja, die 57 seconden konden er zeker nog af op basis van het gevoel die ik had :9.
Gewoon 1,5 uur zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 11:01
Ik ga binnenkort een nieuwe groepsset op mn fiets zetten en wilde dan ook gelijk een compact stuur erbij monteren, ik heb alleen niet echt zin om daar enkele 100en euro's aan uit te geven, dus was nu beetje aan het kijken naar compacte sturen rond de 100 euro, give or take. Heeft iemand op dit vlak nog beetje advies voor mij wat goede sturen zijn in dit segment? Zat nu zelf te kijken naar de 3T superergo pro, of de Ernova Pro van 3t.

[ Voor 9% gewijzigd door Verona27 op 02-07-2019 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Rijden hier nog mensen de Maratona?

Op Cyclokalender (waar ik voor schrijf) besteden we de hele week aandacht aan deze prachtige Italiaanse cyclo. Zo hebben we alle 33 shirts van de Maratona bij elkaar gezocht.

Stem op de mooiste!

https://bit.ly/2XBuRsH

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niconing
  • Registratie: Januari 2013
Verona27 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 10:56:
Ik ga binnenkort een nieuwe groepsset op mn fiets zetten en wilde dan ook gelijk een compact stuur erbij monteren, ik heb alleen niet echt zin om daar enkele 100en euro's aan uit te geven, dus was nu beetje aan het kijken naar compacte sturen rond de 100 euro, give or take. Heeft iemand op dit vlak nog beetje advies voor mij wat goede sturen zijn in dit segment? Zat nu zelf te kijken naar de 3T superergo pro, of de Ernova Pro van 3t.
Ik rijd zelf met een zipp service course SL. Destijds voor 19,- opgepikt bij mantel. Maar de nieuwe versie zijn een stukje duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:02

Kluus

Gang is alles

havana schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:13:

Op Cyclokalender (waar ik voor schrijf) besteden we de hele week aandacht aan deze prachtige Italiaanse cyclo. Zo hebben we alle 33 shirts van de Maratona bij elkaar gezocht.

Stem op de mooiste!

Cool, ik heb mijn stem uitgebracht op het shirtje wat ik zelf heb (2018) O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Kluus schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:37:
[...]

Cool, ik heb mijn stem uitgebracht op het shirtje wat ik zelf heb (2018) O-).
2018 vind ik dan ook een heel mooi shirt. Mijn favoriet is echter de rode uit 2017. Mijn eigen shirt uit 2007 is niet om aan te gluren...

Spoiler: vanmiddag komt er ook nog een poll voor het lelijkste shirt }>

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
+1, voor de rode heren versie uit 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

havana schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:46:
[...]

2018 vind ik dan ook een heel mooi shirt. Mijn favoriet is echter de rode uit 2017. Mijn eigen shirt uit 2007 is niet om aan te gluren...

Spoiler: vanmiddag komt er ook nog een poll voor het lelijkste shirt }>
Klopt ja. Ik zie ook nog vaak mensen rijden in het 2016 shirt, vind ik ook erg mooi.

Het is sowieso een goede reclame voor zo'n cyclo om mooie shirtjes mee te geven die mensen thuis ook nog graag aanrekken. Naast de Maratona heb ik vorig jaar ook een shirt gekregen bij de Dreilandergiro, maar dat is echt een gedrocht, die ligt inmiddels ongedragen ergens op de bodem van mijn mand met fietskleding.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:49

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Na een poosje hier rond gekeken te hebben en advies te vragen voor een mooie 2e hands fiets, heb ik onlangs deze gekocht (nieuw):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cdvGhlZLFklzkaa5xYpUyont/thumb.jpg
Een Cube Attain SL Disc 2019.

Al enkele rondjes mee gereden (max. 104km), bevalt goed! Wel nog even wennen met schakelen, omdat ik MTB gewend was. Komend weekend naar de Eifel om daar wat eerste hoogtemeters te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:34
havana schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:13:

Stem op de mooiste!

De shirts sinds Castelli zich ermee is gaan bemoeien zijn wel beduidend minder schreeuwerig dan daarvoor :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:53
Verona27 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 10:56:
Ben zelf fan van de Ritchey Streem II en III. Die zijn er in 2 verschillende soorten alu (Comp en WCS) en een carbon versie. Vind deze sturen vooral fijn omdat de rubbers van de shifters vloeiend/recht overlopen, de tops ovaal zijn maar ook weer niet overdreven en de beperkte reach/drop.

Vind persoonlijk de II nog iets fijner dan de nieuwe III. Prijzen voor de alu WCS liggen ergens rond de 70-75 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 02-07-2019 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Ypuh schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:03:
[...]

Ben zelf fan van de Ritchey Streem II en III. Die zijn er in 2 verschillende soorten alu (Comp en WCS) en een carbon versie. Vind deze sturen vooral fijn omdat de rubbers van de shifters vloeiend/recht overlopen, de tops ovaal zijn maar ook weer niet overdreven en de beperkte reach/drop.

Vind persoonlijk de II nog iets fijner dan de nieuwe III. Prijzen voor de alu WCS liggen ergens rond de 70-75 euro.
thanks, ga ik ook zeker even naar kijken! Zie dat mantel de Streem III voor net geen 100 euro aanbiedt, goede optie wmb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:49

Roozzz

Plus ultra

Ik heb een technisch probleempje dat ik niet helemaal kan verklaren, hebben jullie een idee van de oorzaak?

Het geval is dat na terugkeer uit de Franse Alpen, de velgremmen (105) van mijn vriendin haar racefiets strak tegen de velg van het voorwiel staan. Achter is alles normaal. Tijdens de rit zijn beide wielen eruit geweest, bij terugplaatsen viel op dat dit toch wel erg moeilijk ging. De rem lijkt perfect normaal te functioneren en voelt normaal, alleen is de ruimte tussen velg en rem nu nul. We hebben ook niet zitten spelen met een stelschroef oid, dus ik begrijp niet helemaal hoe dit komt. :?

Nu is het oplossen niet heel ingewikkeld, maar ik ben toch wel benieuwd naar de oorzaak :P Vooral om dit in de toekomst te voorkomen...

Ideeën?

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
Roozzz schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 14:01:
Ik heb een technisch probleempje dat ik niet helemaal kan verklaren, hebben jullie een idee van de oorzaak?

Het geval is dat na terugkeer uit de Franse Alpen, de velgremmen (105) van mijn vriendin haar racefiets strak tegen de velg van het voorwiel staan. Achter is alles normaal. Tijdens de rit zijn beide wielen eruit geweest, bij terugplaatsen viel op dat dit toch wel erg moeilijk ging. De rem lijkt perfect normaal te functioneren en voelt normaal, alleen is de ruimte tussen velg en rem nu nul. We hebben ook niet zitten spelen met een stelschroef oid, dus ik begrijp niet helemaal hoe dit komt. :?

Nu is het oplossen niet heel ingewikkeld, maar ik ben toch wel benieuwd naar de oorzaak :P Vooral om dit in de toekomst te voorkomen...

Ideeën?
Weet je zeker dat er niet op een plek waar de kabel het frame in zou gaan of er uit zou komen dat het sokje om het uiteinde niet per ongeluk net buiten die ingang "klemt" als het ware? Dat zou een hoop meer spanning geven... Maargoed, voorrem gaat vaak niet door het frame :P Maar misschien zit de kabel dus niet in dat stelschroefdingetje maar er aan de buitenkant tegenaan...?

[ Voor 4% gewijzigd door orange.x op 02-07-2019 14:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:01

mvds

Totally awesome!

Heb je normaal gesproken niet een voorziening in de remklauw zitten waarmee je de remklauw open kan zetten om het wiel er makkelijker uit te kunnen halen? Wellicht is de klauw een keer afgesteld terwijl de klauw open stond en is deze (door wat voor oorzaak dan ook) nu in de normale stand terecht gekomen waardoor de klauw verder dicht staat dan de bedoeling is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Roozzz schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 14:01:

Ideeën?
Geen idee hoe het precies zit bij de 105, maar zit er niet een losse stelschroef (1) op de rem (waarmee je het rekken van de kabel kunt bijstellen) die even los van de remhoef staat? Dat trekt meer kabel dan normaal. Anders heb je bij Shimano nog de hendel (2) om de remmen open te zetten. Bij sommige mensen staat die standaard open (hendel omhoog) en dan afgesteld. Dat blijft mij toch altijd verbazen waarom mensen dat doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/co0o2hKq24tqIp832tJ8lqmd/full.jpg?nohitcount=1

[ Voor 3% gewijzigd door Ex Nunc op 02-07-2019 14:20 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

orange.x schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 14:09:
[...]

Weet je zeker dat er niet op een plek waar de kabel het frame in zou gaan of er uit zou komen dat het sokje om het uiteinde niet per ongeluk net buiten die ingang "klemt" als het ware? Dat zou een hoop meer spanning geven... Maargoed, voorrem gaat vaak niet door het frame :P Maar misschien zit de kabel dus niet in dat stelschroefdingetje maar er aan de buitenkant tegenaan...?
Goede suggestie, helaas loopt deze buitenom en is er niets te zien dat iets zou kunnen hinderen.
mvds schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 14:14:
Heb je normaal gesproken niet een voorziening in de remklauw zitten waarmee je de remklauw open kan zetten om het wiel er makkelijker uit te kunnen halen? Wellicht is de klauw een keer afgesteld terwijl de klauw open stond en is deze (door wat voor oorzaak dan ook) nu in de normale stand terecht gekomen waardoor de klauw verder dicht staat dan de bedoeling is?
Klopt, normaal staat deze dicht. Bij het verwijderen (en terugplaatsen) uiteraard open gezet. Als ik hem nu dicht zet dan staat ie stijf op de velg. Tussendoor geen rare afstelfratsen uitgevoerd. Vandaar ben ik zo verbaasd. Het werkte perfect in Frankrijk, en een halve dag later in NL niet meer.

@Ex Nunc Klopt die zit er inderdaad. Daar ga ik (zodra de nieuwe remblokjes binnen zijn) de boel mee fiksen ;) Maar het lijkt er niet op dat die per ongeluk een zetje heeft gekregen. Dit is in mijn optiek wel het meest aannemelijke scenario!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:50
@rooz, zit de buitenkabel nog wel goed in het dopje wat hem afsluit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
om een incorrecte kabelspanning uit te sluiten (door een aanpassingen in stelschroefjes of doordat een kabel einde misschien niet meer in een bepaald nokje valt, maar er tegenaan). Hoe is de verplaatsing van je hendel? heb je bijna geen "lever throw" en zit je met een klein beetje knijpen al tegen je velg, of voelt dat deel nog normaal?

Als je weinig verplaatsing van de hendel hebt, vemoed ik dat een kabel uit positie is geraakt en daardoor lijkt de buitenkabel nu langer (en binnenkabel strakker), check dus de kabelloop (van de hendel, tot in cable stelschroefjes en op de klauw, bij een achterrem zou je ook nog naar eventuele frame nokjes kunnen kijken waar de kabel onderbroken wordt).

Als je nog dezelfde verplaatsing van je hendel hebt, (eigenlijk dus een loos stuk knijpen, waarna de rem pas aangrijpt), dan zullen de remmen niet genoeg terug veren. Dit kan ook meerdere oorzaken hebben. een veertje verkeerd gepositioneerd of los gesprongen, een kabel die zo'n rare bocht maakt (of een kabel die zo rot is dat) dat de veerspanning om uit te veren niet meer overwonnen wordt..

[ Voor 8% gewijzigd door Prulleman op 02-07-2019 14:55 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
Eerste rit inde omgeving gemaakt voor de Marmotte later... de schouderblessure is toch pijnlijker dan ik dacht en laat zich bij afdalen/renmen en klimmen tot tranen toe melden....

Dat wordt dus een DNS zondag vrees ik...

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Prulleman schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 14:53:
om een incorrecte kabelspanning uit te sluiten (door een aanpassingen in stelschroefjes of doordat een kabel einde misschien niet meer in een bepaald nokje valt, maar er tegenaan). Hoe is de verplaatsing van je hendel? heb je bijna geen "lever throw" en zit je met een klein beetje knijpen al tegen je velg, of voelt dat deel nog normaal?

Als je weinig verplaatsing van de hendel hebt, vemoed ik dat een kabel uit positie is geraakt en daardoor lijkt de buitenkabel nu langer (en binnenkabel strakker), check dus de kabelloop (van de hendel, tot in cable stelschroefjes en op de klauw, bij een achterrem zou je ook nog naar eventuele frame nokjes kunnen kijken waar de kabel onderbroken wordt).

[...]
@Prulleman heeft helemaal gelijk! _/-\o_
Vriendin zat daarstraks nog even te kijken, haalt het wiel eruit en knijpt vervolgens de rem iets verder door. Klein weerstandje overwonnen en Tadaa: de remmen staan weer zoals normaal. Kortere slag was mij eerder niet opgevallen gezien ik gewoon tegen de velg zat.

Ik zal binnenkort maar eens even op verder onderzoek uitgaan en stuurlint e.d. verwijderen, dan kan ik de hele kabelloop nagaan. Het "zichtbare" deel lijkt perfect in orde, dus tijd om upstream te zoeken. Ik voorzie dat een nieuwe remkabel waarschijnlijk nooit mis is.

Thanks allen voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Kluus schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:32:
[...]

Klopt ja. Ik zie ook nog vaak mensen rijden in het 2016 shirt, vind ik ook erg mooi.

Het is sowieso een goede reclame voor zo'n cyclo om mooie shirtjes mee te geven die mensen thuis ook nog graag aanrekken. Naast de Maratona heb ik vorig jaar ook een shirt gekregen bij de Dreilandergiro, maar dat is echt een gedrocht, die ligt inmiddels ongedragen ergens op de bodem van mijn mand met fietskleding.
Inmiddels kan er ook gestemd worden voor het lelijkste shirt. Mijn stem ging naar de Toekan uit 1995.

https://bit.ly/2XgJ6ng

[edit] Dat blijkt dus helemaal geen toekan te zijn, maar twee skiërs 8)7 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door havana op 02-07-2019 19:34 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

havana schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 18:36:
[...]

Inmiddels kan er ook gestemd worden voor het lelijkste shirt. Mijn stem ging naar de Toekan uit 1995.
haha dit is een stuk lastiger maar uit eindelijk voor het shirt uit 1995 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:54

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Jongens, mag ik even een meer technisch vraagje stellen. Ik zit al een tijdje met een tik wanneer ik recht macht zet. Na proces van eliminate kan het eigenlijk bijna niets anders meer zijn dan de de trapas. Nu ben ik technisch geen noob, maar door de bomen van de crankstellen zie ik effe geen bos meer.
Kan iemand bevestigen/ontkennen of mijn keuze gaat passen.
Ik heb een (trek 1400) shimano 105 5600 (volledige set) enige opschrift op mijn crank is "BC1.37x24 road"
Na enig googlewerk kwam ik terecht dat deze wel zou moeten passen:
https://www.mantel.com/be...lbi1vdmVyemljaHQjc3RhcnQx
Ik weet dat die dingen niet snel slijten, maar de eerste is 12 jaar oud en heeft makkelijk 20k kilometer gedaan.

Tot op heden heb ik alles zelf gedaan qua onderhoud, deze wil ik nu niet missen. Ben eer een goeie 6 weken vantussen geweest vanwege ziekte (Bronchitis, astma en allergieën 8)7 ). En heb gemerkt dat er toch wat fysiek verdwenen is. Terug naar af...

Bestaat er trouwens een tweakers Strava groepje :P nvm, gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@Joindry een tik bij kracht zetten zou ik niet direct lagers gaan vervangen... Versleten lagers merk je (meestal) ook als als je langzaam zonder kracht draait..

Zou eerder denken aan vuil ( losmaken, schoonmaken, invetten en weer vastzetten)
En dan kan het je BB zijn, je crank op je spindle, je ketting blad op je crank en nog 100 dingen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Prulleman schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 23:19:
@Joindry een tik bij kracht zetten zou ik niet direct lagers gaan vervangen... Versleten lagers merk je (meestal) ook als als je langzaam zonder kracht draait..

Zou eerder denken aan vuil ( losmaken, schoonmaken, invetten en weer vastzetten)
En dan kan het je BB zijn, je crank op je spindle, je ketting blad op je crank en nog 100 dingen
De twee sleutels om trappers en trapas los te maken zijn onderweg. Kunnen perfect de lagers zijn die vet nodig hebben, het klinkt soms bijna alsof je de bolletjes kunt horen tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:29
RobbieHifi schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:42:
[...]

Garmin Connect had dit weekend problemen. Althans ik had er ook last van.
Dat verklaart dan misschien ook het issue van mijn vrouw; nadat connect zei dat het syncen klaar was, was haar hele rit verdwenen. Geen fit file meer op het horloge, en ook niet in connect of strava. Is ook niet meer teruggekomen. (Enige bewijs was de samenvatting die het horloge nog wel laat zien)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-10 14:50
Ik had eens een tik bij kracht zetten in mijn rechter pedaal, dat bleek mijn zadelpen te zijn. Schoonmaken + een beetje vet was voldoende. Ik heb me toen wel rot gezocht :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
euchromatic schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:11:
[...]

Ik had eens een tik bij kracht zetten in mijn rechter pedaal, dat bleek mijn zadelpen te zijn. Schoonmaken + een beetje vet was voldoende. Ik heb me toen wel rot gezocht :P
Bij mij is het 9 van 10x een snelspanner of pedaal. Ik wil niet weten hoeveel BB lagers er al vervangen zijn door FM's om ongewenste kraakjes tegen te gaan.

Bij 105-5600 heb je inderdaad waarschijnlijk nog kogellagertjes in je BB. Alle nieuwe types hebben afgesloten lagers waarbij vet geen impact heeft. Het is doorgaans ook niet het lager dat kraakt, maar de cups die net iets teveel ruimte hebben in het frame. Als je externe lagers met schroefdraad hebt (ipv pressfit), dan is de kans daarop miniem.

[ Voor 27% gewijzigd door Ypuh op 03-07-2019 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik heb ook nog altijd een kraak die ik inmiddels voor 99% heb weten te herleiden naar het contact tussen de sider van mijn Praxis Works crankset tegen de BB cup. Hier zit een Wave Washer tussen (zie: https://praxiscycles.com/.../ZAYANTE-Instructions.pdf onderdeel 6) waar volgens mij vrij snel viezigheid tussen gaat zitten wat de kraak veroorzaakt. Ik heb dit na lang zoeken kunnen herleiden door een die wave washer en de binnenkant van de spider goed in te vetten voor montage. De kraak was hierna een paar dagen weg.

De laatste tijd begint het echter weer op te komen mede afhankelijk van de temperatuur. Ik heb het normale lagervet van Cyclon gebruikt en volgens mij is die vrij dun, zeker bij hogere temperaturen. Misschien vanavond eens vervangen voor Galli vet waarvan ik afgelopen week een pot besteld hebt, als ik het vet bekijk lijkt de temperatuurvastheid van Galli wel hoger te zijn, het is in ieder geval een stuk dikker zo in de pot.

Iemand meer ervaring met een van deze vetten die kan bevestigen of ik dit inderdaad kan oplossen met een vet van een andere viscositeit? Of beter nog, iemand ervaring met dit crankstel en of er betere oplossingen zijn dan invetten, wat natuurlijk ook weer vuil gaat aantrekken. Ik heb er eens over gedacht om de wave washer achterwege te laten maar dat durf ik toch niet echt aan...

Dit is dan wel weer een pre voor pedaal PM's: als ik geen PM op die Praxis Works crank had was deze al lang vervangen voor een crankstel van shimano ;).

[ Voor 25% gewijzigd door Kluus op 03-07-2019 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
SayWhatAgain! schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:48:
Na een poosje hier rond gekeken te hebben en advies te vragen voor een mooie 2e hands fiets, heb ik onlangs deze gekocht (nieuw):
[Afbeelding]
Een Cube Attain SL Disc 2019.

Al enkele rondjes mee gereden (max. 104km), bevalt goed! Wel nog even wennen met schakelen, omdat ik MTB gewend was. Komend weekend naar de Eifel om daar wat eerste hoogtemeters te maken :)
vriend van mij heeft deze fiets ook gekocht. Nette fiets. Viel me alleen op dat het nog best brede bandjes zijn die er standaard op liggen...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
koentjuh1987 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:42:
[...]

vriend van mij heeft deze fiets ook gekocht. Nette fiets. Viel me alleen op dat het nog best brede bandjes zijn die er standaard op liggen...
25-28mm is wel behoorlijk gangbaar geworden volgens mij? Je ziet bijna geen 23mm meer op nieuwe modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
MrAcid schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:53:
[...]

25-28mm is wel behoorlijk gangbaar geworden volgens mij? Je ziet bijna geen 23mm meer op nieuwe modellen.
heb zelf de 25mm bandjes er op liggen. Maar 28mm had ik voorheen nog niet zo veel gezien. Al staat het prima op de fietsen..

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:49

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

koentjuh1987 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:42:
[...]

Klopt, er ligt standaard 28mm op. Bevalt tot nu wel, comfortabel icm met huidige gewicht ;) Als ze aan vervanging toe zijn kijk ik wel even of ik switch naar 25mm.

Volgens mij zie je ook zelden 28mm icm velgremmen, simpelweg omdat dat vaak niet past. Met schijfremmen heb je die "limitatie" niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

Ik was gister avond even de ketting aan het schoonmaken toen ik het volgende op de velg zat.
Velg2

Hoe het er komt geen idee, en ook wanneer is mij niet duidelijk. Zover ik weet geen stoepjes of andere rare dingen gedaan. Maar dat is ook minder interessant, mijn vraag is wat denken jullie hiervan, kan / zou ik hier wat aan moeten doen?
Ik voel de krassen redelijk met mijn nagel, en ik zou me kunnen voorstellen dat de remblokken hier sneller door slijten. Ik heb het remblokje daarom iets naar beneden gezet zodat de aanraking met de krassen zo minimaal mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh1987
bazzard schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:07:
Ik was gister avond even de ketting aan het schoonmaken toen ik het volgende op de velg zat.
[Afbeelding: Velg2]

Hoe het er komt geen idee, en ook wanneer is mij niet duidelijk. Zover ik weet geen stoepjes of andere rare dingen gedaan. Maar dat is ook minder interessant, mijn vraag is wat denken jullie hiervan, kan / zou ik hier wat aan moeten doen?
Ik voel de krassen redelijk met mijn nagel, en ik zou me kunnen voorstellen dat de remblokken hier sneller door slijten. Ik heb het remblokje daarom iets naar beneden gezet zodat de aanraking met de krassen zo minimaal mogelijk is.
misschien toch een aantal stenen aan de zijkant geschampt?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

Mogelijk, maar kan het mij niet herinneren. Misschien wel te diep in gedachten verzonken. :)

Vanavond kijken of er nu residu in het remblokje zit om verdere schade te voorkomen en zorgen dat het alleen krassen zijn en er niks uitsteekt, mogelijk heel licht schuren ofzo?

[ Voor 49% gewijzigd door bazzard op 03-07-2019 12:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orange.x
@bazzard niets om je zorgen over te maken hoor. Qua slijtage zal het ook wel meevallen. Heb op mijn winterset volgens mij aan 1 kant ook een aardige chip eruit, ook geen idee hoe dat kwam, maar kan niets merken qua remblokslijtage of dat soort dingen. Als het teveel naar buiten staat, de braampjes als ze er al zijn, dan zou je die ff met een schuurpapiertje licht kunnen wegschuren. Anders zou je kans hebben dat schilfers of stukjes in je remblokjes terecht komen en dan krijg je daardoor WEL extra strepen in je velg door het remmen van metaal op metaal.

@SayWhatAgain! dat ligt vooral aan welke groepset je gebruikt. Ik heb er met mijn Sram Force uit 2010/2011 en ook de huidige Force 22 nooit last van gehad qua dat het te breed was. Ja, er moest wel soms een klein beetje extra geduwd worden maar het heeft altijd probleemloos ertussen gepast. Kan wel afhangen van de binnenbreedte van de velg, hoe smaller die is hoe meer de band volgens mij bolt.

[ Voor 26% gewijzigd door orange.x op 03-07-2019 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
bazzard schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:07:
[Afbeelding: Velg2]

Kan geen kwaad, zo lang je tegen het vervelende getik kan tijdens het remmen. Vroeg of laat rem je het er wel uit. Qua remkracht/slijtage/veiligheid hoef je je geen zorgen te maken.

Velgen zijn ook nog bijna nieuw, dus zou er gewoon lekker mee doorrijden. Komt idd van een stoeprandje o.i.d.

[ Voor 5% gewijzigd door Ypuh op 03-07-2019 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Flinke korting weer op Siroko brillen https://www.siroko.com/co...925ab27&mc_eid=1fc04dd3d1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Nooit van gehoord maar zie er wel goed uit. Leuk prijsje ook. Iemand ervaringen met dat merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
Ik zag dit al eens eerder voorbij komen. Aardige brillen en nu ook een mooie prijs idd. Is er nog iets "speciaals" aan deze brillen, of idd zoals @MrDry al vraagt; ervaring?
edit: ben ook wel benieuwd naar ervaring m.b.t. het leveren.. ze "beloven" maandag/dinsdag te kunnen leveren.. is dat dan meestal ook zo? Ik ga volgende week vrijdag op vakantie, dus dat zou wel mooi meegenomen zijn als ik hem dan al in het bezit heb

[ Voor 41% gewijzigd door Rhain op 03-07-2019 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PublishedMeteor
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-10 20:03
Ik ben ook wel benieuwd naar eventuele ervaringen. Zeer leuk geprijsd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik zie nu al dat je andere glazen er los bij moet kopen. En je betaalt bij een terugstuur geval zelf voor de verzendkosten. Naar Spanje.

Overigens hebben ze bij Siroko altijd deze kortingen, dus die brillen kosten gewoon dit.

[ Voor 11% gewijzigd door SirLenncelot op 03-07-2019 18:20 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Ik heb een Siroko bril maar heb nooit een Oakley oid gehad, dus geen ervaring met andere brillen maar ben over het algemeen vrij tevreden met deze bril, fiets er nu al 2 jaar mee ong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Ik heb een Oakley en 2 Siroko brillen (met wat losse lenzen). Ik vind de Siroko niet onder doen voor de Oakley. De bouw is wat anders dus wellicht zit het 1 wat beter dan het ander. Maar de lenzen zijn van beide prima met als voordeel dat de Siroko lenzen uitwisselbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Oakley's zijn bij enkele modellen ook met uitwisselbare lenzen. Al die plastic en polycarbonaat meuk ontloopt elkaar niet zo heel erg veel. Koop een beetje respectabel merk en je zit wel goed.
Oakley smoelt doorgaans vele malen beter dan welke andere fietsbril dan ook <-- mijn mening. De Ice, Fire, Ruby of Black Iridium polarized lenzen zijn erg mooi en goed. Die nieuwe Prizm lenzen zijn dan weer buitengewoon slecht, kan ik niet mee fietsen. Een lensreeks die m.i. veel te licht is voor wielrennen.
Maar de klassieke Iridium polarized reeks is naar mijn mening onovertroffen voor wielrennen. Heb 3 frames met 6 lenzen, wil niks anders meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Grin schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:54:
Oakley's zijn bij enkele modellen ook met uitwisselbare lenzen. Al die plastic en polycarbonaat meuk ontloopt elkaar niet zo heel erg veel. Koop een beetje respectabel merk en je zit wel goed.
Oakley smoelt doorgaans vele malen beter dan welke andere fietsbril dan ook <-- mijn mening. De Ice, Fire, Ruby of Black Iridium polarized lenzen zijn erg mooi en goed. Die nieuwe Prizm lenzen zijn dan weer buitengewoon slecht, kan ik niet mee fietsen. Een lensreeks die m.i. veel te licht is voor wielrennen.
Maar de klassieke Iridium polarized reeks is naar mijn mening onovertroffen voor wielrennen. Heb 3 frames met 6 lenzen, wil niks anders meer.
Hier ook 2 Oakley Radars. Na een jaar of 10 zaten beide lenzen vol krassen, dus 2 nieuwe besteld op zo'n Chinese site omdat een nieuwe Oakley lens bijna net zo duur is als een complete bril (ca. €70 voor een losse lens t.o.v. ca €110 voor een complete bril).

Ondanks de honderden 5* reviews over hoe goed deze lenzen zijn, is voor mij nu wel duidelijk waar het prijs verschil in zit. Helaas zit de Radar in z'n 3e generatie met de RadarLock en EV en zijn de eerdere uitvoeringen vrij schaars geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Twee Radarlocks (donkergrijs en zilvergrijs), met vier lenzen: Clear, Persimmon (schaatslenzen) en Ruby + Black Iridium polarized (fietslenzen, resp. 14 en 10% lichtdoorlatend). Daarnaast een Jawbreaker met een Prizm road lens, wat een k*tlens is dat zeg, alleen geschikt voor avondritjes. Daarom ook een Ruby Iridium polarized lens erbij gehaald, daarvan weet/wist ik dat het een toppertje is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

Sinds het weekend rij ik met deze Siroko bril icm een inzetstuk zodat deze op sterkte is.
Qua comfort zou ik hem een 7,5 geven in vergelijking met de niet (zonne)sportbril.
Dit komt voornamelijk omdat ik bij andere brillen gewent ben om deze aan te drukken tegen mijn hoofd. Wanneer ik dat met deze bril doe komen mijn wimpers tot ongeveer mijn oogleden tegen het opzet stuk.
Het is wel zo dat wanneer ik hier rekening mee hou de bril netjes op de neus blijft zitten.

Ander nadeel in combi met het inzet stuk is het schoonmaken van de binnenkant van de bril. Om het goed schoon te kunnen maken moet het inzet stuk er uit. En om dit te doen de hele lens.
Het is een hoog plastic gehalte, dus hoevaak je dit kan doen moet ik nog ondervinden.

Voordeel ++ de prijs.
En een tip. Ik heb de glazen laten slijpen bij Pearl voor 20 euro.

Edit:
En niet te vergeten geen traan ogen meer die ik normaal al had bij 10km/h 8)

[ Voor 4% gewijzigd door bazzard op 03-07-2019 22:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 14:39
MrDry schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 17:27:
Nooit van gehoord maar zie er wel goed uit. Leuk prijsje ook. Iemand ervaringen met dat merk?
Ik ben tevreden, heb nu 2 brillen met 2 extra lenzen. de clearfog lens die ik gebruik op de mtb (in de bossen) of in de schemer periode en photochromic voor in de winter periode op de racert.

De 2 standaard lenzen gebruik ik voor vol zomers weer.

nog wat extra korting :9
Korting (code: BACK15):

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Ik heb deze brillenset van Decathlon, voldoet voor mij ook prima :D
https://www.decathlon.nl/...8405495?mc=8405495&c=ROOD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:10

McMiGHtY

- burp -

bazzard schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:41:
Sinds het weekend rij ik met deze Siroko bril icm een inzetstuk zodat deze op sterkte is.
Qua comfort zou ik hem een 7,5 geven in vergelijking met de niet (zonne)sportbril.
Die clip..Zou je daar is wat foto's van kunnen plaatsen? Ik heb een tijdje terug een aantal clips besteld in China voor een Foakley..bleken niet de goede te zijn maar als ik zo het plaatje kijk, lijken ze er wel een heleboel op. ALs ik 14 eu kan besparen is dat altijd leuk natuurlijk

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
Grin schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:54:
... Die nieuwe Prizm lenzen zijn dan weer buitengewoon slecht, kan ik niet mee fietsen. Een lensreeks die m.i. veel te licht is voor wielrennen...
Zijn ze slecht (bron?) of vind je ze slecht? Heb vorige week een zwarte radar ev path gekocht met prizm trail lens, en vind hem tot nu toe ideaal. Mijn ogen zijn redeijk gevoelig voor licht (ik zet bij zonneschijn altijd een zonnebril op anders moet ik met mijn ogen knijpen) en heb nergens last van gehad met dit zonnige weer. De trail vind ik ook erg fijn als door een bosweg rijdt met afwisselend zon en schaduw van de bomen.

Al met al vind ik het een erg fijne lens en heb ik al 15 jaar oakleys en zweer er ook bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@saikol Ik zeg het niet graag, want het zet zo'n naar sfeertje, en zo bedoel ik het eigenlijk niet, maar: wat denk je zelf? Die hele post is doordrenkt van 'ik' en mijn mening. In de tweede zin geef ik zelfs aan waarom ik die lensreeks slecht vind. Duidelijker ga ik het niet maken.

Prizm road, en al helemaal de trial, vind ik echt veel te licht voor wielrennen. Wellicht leuk voor in een donker bos op de ATB, maar voor een zonovergoten fietstocht weiger ik met die Prizm troep te fietsen. Heb ze bijna allemaal op de neus gehad in de bikeshop, maar ze zijn voor mij veel en veel te lichtdoorlatend. Kijk de specs er maar eens goed op na, veelal achterin de 10 procent, road 20% en de trial zelfs ruim in de 30. Voor een beetje zonnige dag wil je niet hoger dan 15-16, liever nog 10.

[ Voor 48% gewijzigd door Grin op 03-07-2019 23:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:13

sapphire

Die-hard pruts0r

@Grin Jij hebt dan ook een discutabele smaak qua lenzen met je Fuji f/2'tjes.... Ow wacht andere lenzen :p

Ik moet zeggen dat ik snap wat je bedoelt, na mijn donkere Agu bril was het eerste wat ik dacht toen ik mijn Prizm Road op zetten ook 'WTF dit is veel te licht' zeker aangezien ik bij de minste scheet al een zonnebril opzet. Moet na heel veel kilometers zeggen dat ik ze niet meer kwijt zou willen. Ondanks dat ze licht zijn heb ik minder vermoeiende ogen dan met donkerdere brillen :? Plus nu zie ik stukken beter waar de weg loopt onder bomen/met schaduw/tunneltjes :)

Dus ja wel lichter dat zeker maar kijken wel rustiger en heb minder vermoeide ogen dan met mijn Ray Ban, Agu, Decathlon en andere meuk brillen :?

Kwam er laatst achter dat ik nog een nieuwe clear lens voor mijn Radar EV had liggen, helemaal vergeten :+ Ooit gekocht voor de winter, twijfel nu of ik niet een imitatie/2e hands frame zal halen ervoor.

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik heb een radarlock path en een radar ev met de prizm road lens, wat mij betreft is ie ook ideaal. Hij is een stuk lichter dan mijn normale zonnebril (ook een oakley met prizm daily) maar bij het fietsen vind ik dat juist heel fijn, je ziet daardoor inderdaad meer.

In het begin moeten je ogen even wennen, maar dat gaat bij mij vrij snel. Ook ik ervaar juist minder vermoeide ogen met iets lichtere glazen.

[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 04-07-2019 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 19:34

Crazy D

I think we should take a look.

Misschien wel omdat het felle licht wel iets gedempt wordt maar je nog redelijk normaal ziet. Bij een donkere zonnebril moet je soms best wel turen om te zien wat er nu eigenlijk is. Dat is vermoeiend. Ik vind t iig niet gek klinken dat je met een lichtere bril minder vermoeide ogen hebt.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Mijn getik/kraak is volhardend.
De volledige crank, trappers en trapas uit elkaar halen ont/invetten heeft dus niks uitgehaald. Ik zou kijken om nieuwe lagers te bestellen, maar die zitten volgens mij vast in de trapas.
Zadel heb ik intussen ook uitgesloten, want het gebeurt nog wanneer ik rechtsta.
Grote blad is het niet, want ik heb het op het kleine blad ook op exact dezelfde draaihoek van de crank.
Enige wat ik nog eens kan doen is de zadelbuis. Niet dat het die kan zijn, voor dezelfde reden als hierboven. Maar intussen is die ook nog eens aangepakt.
Nieuwe ketting zit er ook al op, niet dat die het echt kon zijn, maar die was ook ongeveer aan vervanging toe.
Het meest bijzondere is dat het enkel gebeurt bij medium belasting. Als ik hard doorduw hoor ik het ook weer niet meer.
Mijn mentale toestand begint intussen achteruit te gaan }:O ... Misschien moet ik met muziek beginnen fietsen...

[ Voor 14% gewijzigd door Joindry op 04-07-2019 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-10 11:09
bazzard schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:41:
Dit komt voornamelijk omdat ik bij andere brillen gewent ben om deze aan te drukken tegen mijn hoofd. Wanneer ik dat met deze bril doe komen mijn wimpers tot ongeveer mijn oogleden tegen het opzet stuk.
Het is wel zo dat wanneer ik hier rekening mee hou de bril netjes op de neus blijft zitten.

Ander nadeel in combi met het inzet stuk is het schoonmaken van de binnenkant van de bril. Om het goed schoon te kunnen maken moet het inzet stuk er uit. En om dit te doen de hele lens.
Het is een hoog plastic gehalte, dus hoevaak je dit kan doen moet ik nog ondervinden.

Voordeel ++ de prijs.
En een tip. Ik heb de glazen laten slijpen bij Pearl voor 20 euro.

Edit:
En niet te vergeten geen traan ogen meer die ik normaal al had bij 10km/h 8)
Hoe werkt dat met zo'n frame voor glazen op sterkte? Is dat een universele frame en past op elke fietsbril? En de glazen heb je laten slijpen bij Pearl; maken zij de glazen voor een specifieke frame? Of is dat allemaal standaard formaat?
Pagina: 1 ... 46 ... 686 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).