Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 45 ... 686 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:26
Smultie schreef op zondag 23 juni 2019 @ 17:11:

[...]

Dank je! Voelt ergens wel raar om je eigen aansprakelijkheidsverzekering op te geven, toch?

Nou ja, ik ga eens rondbellen maandag
Voelt raar, maar zij hebben wel ervaring met verhalen en steunen je zodat je ook denkt aan letselschade, vastleggen van zaken etc. Daar zijn ze ook weer voor. Ik zat bij ZLM en ze hielpen me erg goed.

Succes in ieder geval!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:44
wisselwerking schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:27:
@ddx ik denk dat jij het wel zou redden om die snelheid te halen
Vandaag maar ff geprobeerd met 5 man (en 2 man die lekker in wiel zaten) rondje IJselmeer met ruim 36 gemiddeld 8)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:41
Na een aardige tijd hier een beetje meelezen (en teruglezen) besloten om ook maar eens mijn ervaringen op het gebied van wielrennen te delen :)

Jaren geleden dankzij wat vrienden begonnen met af en toe een rondje meerijden op een geleende fietsen. Logging met een simpele fietscomputer dus snelheid was de belangrijkste metric. En op die rondjes van 30km was 25km/u gemiddeld al een ontzettende uitdaging.

Gelukkig wel veel plezier aan beleefd, dus mocht ik de oude fiets van mijn pa gaan gebruiken. Een Koga Miyata uit ergens jaren '90. Niet kapot te krijgen stalen frame waar je het goed op kan leren :P

Zoveel jaren later, sinds vorig weekend een kleine upgrade kunnen doen naar een Wilier Triestina Lavaredo welke een paar jaar terug is omgebouwd van Campagnolo Mirage naar Shimano 105 5700. Aluminium frame, carbon voorvork en een beter bij mijn fysiek passende framemaat.

Een wereld van verschil! Hoewel er nog wel wat dingen af te stellen zijn, maar dat doe ik bij voorkeur al doende.

Het fietsen is voor mij een prettige manier om met een eigen planning wat aan mijn conditie te doen. Stukje conditie bouwen, spieren kweken en wat gewicht verliezen. Met als langere termijn doel grote afstanden goed te kunnen fietsen.

Klein adviespunt, denk niet 100km te fietsen zonder jezelf in te smeren. Ik heb na vandaag een zeer gevoelig en kreeftkleurig huidje op de armen en benen :D

https://www.strava.com/athletes/618284

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/HW2MufXkh6fdEb8mh2_zB9vp5ddDadKoPMoTnTbEWC9eWej77QhTkvRKxNAJiZwB1V4XKd7TgDVOss9IEuEszPd44xL07ct_o3WBdK0HnDbDw4V9RXClCTxDOqOTtsgC4WAy2n6VGincKL1Y2ogwvq-W-x1kyBHSTEnigGaQkr3vgVvQ160DHfBn4MoQtSd-vqhBXDc6iTN26FRiE2XMamfsGz7GOWzHIXDqNy0KBUNog8CVdQ_1mhO6vmOjpp1CofM5Ghao7GG97jtA6UyL_xA9n60tOpRrbpHXTXa_jZyOacIAY7gP8HGaZl-JqDZgY9BbDwnEFNS5iMks2PSEj4tcVxwBmwjWeJjvXDBpgBS7fnh2rhjg8SXwKRWkRx454F4FNN0zZ9b2pPer-5jYoPqOejKrU3toC8Y5mjQlUol3gdWAFC2NbCO-eX0bYVAoWImv-M1E3h0g9BkXku2Zk_OD9AARKSXx7SK-DzkNFgVSpEH3tVTiwBxWJKqq9X43ccJNONtGXamDzcksKpZzXe3GkN9t1YqLQRpxLRlKfPR509nucputbNxGLvD7GdAeQ7sgcYb9tKOlqOq6_-1tXSZs4rlQbktxDaclKyBzkSZ0pfqRcgACitRVefoGkwnRbFL7HRjN7O2JPnmJSEbXOHNx1xRBmtAd

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:51
Goed bezig @Wolfensteijn!

Vandaag rustig toerend over de Heuvelrug gegaan. 150km, 1000 hoogtemeters, herten spotten om de ochtend. Heerlijk! De vorm zit wel snor, op naar de Marmotte.

Nog meer Marmotten hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
Noxa schreef op zondag 23 juni 2019 @ 21:32:
Goed bezig @Wolfensteijn!

Vandaag rustig toerend over de Heuvelrug gegaan. 150km, 1000 hoogtemeters, herten spotten om de ochtend. Heerlijk! De vorm zit wel snor, op naar de Marmotte.

Nog meer Marmotten hier?
Hier, alleen helaas al 1-1,5 maand in de lappenmand. Morgenochtend huisarts afspraak on te zien of de schouder iets heeft en hoe op te lossen. Dus mixed naar marmotte, maar de Tesla Model 3 verzacht de pijn op weg naar de start :)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 16:15
Smultie schreef op zondag 23 juni 2019 @ 17:11:
[...]
Dank je!
Ik neem aan dat je 'zijn verzekering' bedoelt? Zo niet; geef even door wat jouw verzekering is :)
Haha uiteraard.

Van de week flinke temperaturen voorspeld, de middag/avond ritjes waar mogelijk maar verplaatsen naar de vroege ochtend. Gaat in ieder geval goed zweten worden. Gelukkig staan hier rond de kust genoeg water punten van Dunea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
Ik kies juist nu wat meer voor de racer, terwijl ik normaliter de MTB pak. Rustig beetje bollen in het avondzonnetje, heerlijk! Water is indd een must, ook in Brabant(water) gaat dat goed. Als we dan ook nog afsluiten op het terras zijn we wat mij betreft compleet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
DDX schreef op zondag 23 juni 2019 @ 20:38:
[...]

Vandaag maar ff geprobeerd met 5 man (en 2 man die lekker in wiel zaten) rondje IJselmeer met ruim 36 gemiddeld 8)
Mooie tocht, en indrukwekkende gemiddelde snelheid!

Misschien dat ik deze in augustus ook ga doen, dan is de afsluitdijk weer een dag open (in juli ook). Nog wel ff doortrainen dan ;)

Motor-forum.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:10

McMiGHtY

- burp -

Afgelopen weekeinde een groot gedeelte van de HomeRide gefietst.
Na 300km vond m'n maag het een goed idee om niet meer mee te werken en ben ik even uitgestapt...etappe later nog een keer begonnen.maar toen water niet meer lekker voelde en een banaan weer omhoog kwam..streeo er onder gezet.

Toch ruim 330 km gefietst in totaal en met in totaal een fietser of 1300 ruim 1.4Miljoen euro opgehaald voor de Ronald McDonald Huizen.

(wilde ik vanmorgen even de fit files aan elkaar knopen..is de eerste etappe niet opgenomen.. :( )

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Smultie schreef op zondag 23 juni 2019 @ 13:31:
Right, gisteren tijdens een ritje van m'n sokken gereden door een automobilist. Ik reed rechts achter hem en hij besloot een parkeerhaven rechtsaf in te slaan zonder z'n spiegels te gebruiken. Wat lichte schaafwonden en een geschuurd stuurlint is op het oog de enige schade; valt mee dus.

Nu zit ik me echter af te vragen hoe dit verder moet; we hebben een Europees schadeformulier ingevuld, maar ik neem aan dat mijn autoverzekering niet veel zal doen. Moet ik zijn verzekeraar bellen?

Aangezien het een carbon frame betreft, wil ik er graag een fietsenmaker goed naar laten kijken.

Iemand hier ervaring mee?
Sorry maar dit gebeurt mij *bijna* regelmatig. (Van de week nog)

Als je zelf ook auto rijdt, moet je weten dat er daar een blinde hoek zit..
Fietsers gaan daar regelmatig inzitten, dus het kan zomaar gebeuren.

Natuurlijk moet je als automobilist goed uitkijken, maar fietsers moeten zelf ook meedenken en gewoon zorgen dat je altijd genoeg afstand houdt (dus geen lekker slipstreampje) én altijd het gezicht/blik van de automobilist via zijn eigen spiegels kunt zien. Dan is er niets aan de hand. ;)

Gelukkig is het redelijk goed voor je afgelopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:41
DDX schreef op zondag 23 juni 2019 @ 20:38:
[...]

Het gaat natuurlijk wel om SOLO ritten. Jij was natuurlijk één van die 2 die in het wiel zaten. Luie donder :P

Mooie rit! Staat bij mij ook op de lijst. Eerst maar eens de racefiets laten repareren. Kwam er vanmorgen achter dat de vrijloop beide kanten op werkt. Dat is wel fijn om de benen stil te houden, maar niet om vooruit te komen. Gelukkig ook nog een ATB, dus maar onverhard naar het werk. Qua inspanning net zo zwaar (of zwaarder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CedricD schreef op zondag 23 juni 2019 @ 17:54:
Na 2700 km voor de eerste keer lek met m'n nieuwe fiets. Leegloper en zonder problemen thuis geraakt.
Wel ontdekt dat ik blijkbaar al die hele tijd geen bandenlichters meehad in m'n zadeltasje :+.
met een beetje trekken en duwen krijg je een band er ook wel af en weer op zonder bandenlichters. (in ieder geval op mijn velgen + GP 4000's vouwband)..

Ik had vrijdag avond net geluk.. Onderweg een fietser geholpen met mijn spare bandje... Hij had zelf ook wel een reserveband mee, maar die stak die lek met een bandenlichter... :+
Ik had zelf ook 2 weken terug lek gereden tijdens een tourtocht, normaal heb ik 2 spares bij me, en zat dus nu even zonder..

Momenteel zijn ze bij ons in de buurt bezig met een N weg die nu compleet is afgesloten voor auto's, maar fietsers kunnen er nog wel langs, maar voor een kruizing werd ik een stukje de weg op gedirigeerd (asfalt was eraf gefreesd) omdat het fietspad er ook uitlag..

Op afgefreesd asfalt fietsen is niet echt leuk voor je banden blijkbaar... iets met scherpe kantjes |:(
Lekke band + een flinke snee in de buitenband..
Gelukkig 500m van huis af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
poor Leno schreef op maandag 24 juni 2019 @ 07:04:
[...]

Sorry maar dit gebeurt mij *bijna* regelmatig. (Van de week nog)

Als je zelf ook auto rijdt, moet je weten dat er daar een blinde hoek zit..
Fietsers gaan daar regelmatig inzitten, dus het kan zomaar gebeuren.

Natuurlijk moet je als automobilist goed uitkijken, maar fietsers moeten zelf ook meedenken en gewoon zorgen dat je altijd genoeg afstand houdt (dus geen lekker slipstreampje) én altijd het gezicht/blik van de automobilist via zijn eigen spiegels kunt zien. Dan is er niets aan de hand. ;)

Gelukkig is het redelijk goed voor je afgelopen :)
Ik rijd zelf ook auto, meer dan 30.000 km/jaar, dus ik heb best begrip voor automobilisten. Zoals ik aangaf, ik reed rechts achter 'm (1-1.5 meter schuin náást de auto's rechterzijde), hij had me dus prima kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:52

Phydomir

Dennis

Moet zelf ook even afkloppen qua lekke banden. Nu 2 gehad in ongeveer 3500km. 1e was op 500 meter van thuis, die was gelijk leeg. 2e was vorige week toen ik weg wilde rijden. En er achter kwam dat hij plat was. Bleek een heel klein, scherp steentje net door de binnenband te zijn gegaan. Rit daarvoor zonder problemen af kunnen maken.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Smultie schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:31:
[...]

Ik rijd zelf ook auto, meer dan 30.000 km/jaar, dus ik heb best begrip voor automobilisten. Zoals ik aangaf, ik reed rechts achter 'm (1-1.5 meter schuin náást de auto's rechterzijde), hij had me dus prima kunnen zien.
1 meter van een auto af? ook al zit je er schuin achter, je hebt nooit de ruimte / tijd om in te grijpen bij een onvoorziene beweging van de auto. #bumperkleven :P

Ik wil niet de moraalridder uithangen, maar als ik op de racefiets zit ga ik ervan uit dat niemand op mij anticipeert.. ik ga namelijk sneller dan een gemiddelde fietser en veel mensen hebben een schurfthekel aan wielrenners..

Alles bij elkaar genomen ga ik er dus ook vanuit dat ik nooit voorrang krijg, en ga ik uit van het slechtste in een bestuurder, en neem ik het zekere voor het onzekere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:45:
[...]

1 meter van een auto af? ook al zit je er schuin achter, je hebt nooit de ruimte / tijd om in te grijpen bij een onvoorziene beweging van de auto. #bumperkleven :P

Ik wil niet de moraalridder uithangen, maar als ik op de racefiets zit ga ik ervan uit dat niemand op mij anticipeert.. ik ga namelijk sneller dan een gemiddelde fietser en veel mensen hebben een schurfthekel aan wielrenners..

Alles bij elkaar genomen ga ik er dus ook vanuit dat ik nooit voorrang krijg, en ga ik uit van het slechtste in een bestuurder, en neem ik het zekere voor het onzekere.
Nu je het zo zegt, stond het er niet duidelijk

Ik teken de situatie even:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DuqogOKlthyuKcauGangHQk5/thumb.png

En ja; achteraf redenerend had ik meer afstand kunnen (en moeten) houden, al is het alleen maar voor m'n eigen veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:37

Kluus

Gang is alles

De vraag van @Smultie gaat toch helemaal niet over de schuldvraag en ook niet dat hierover onenigheid bestaat tussen een van de partijen? Het gaat puur over de administratieve afhandeling, dus laten we alle speculaties over de situatie op dat moment maar buiten beschouwing laten.

Je kan net zo veel speculaties doen waarbij de situatie waarin Smultie 1 meter of minder rechtsachter de auto zit weer totaal begrijpelijk is (bijvoorbeeld de aan/af-wezigheid van een fietsstrook). Maar dit staat hier dus helemaal niet ter discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plaatje verduidelijkt idd veel.. (minder dicht op de auto dan ik dacht)..
Maar ik blijf erbij, anticipeer goed op situaties voor je, zoals je merkt kan een auto ineens stoppen en een parkeerplek inschieten..

In veel gevallen (bij langzaam rijdend verkeer <30 ), dan positioneer ik mezelf ook gewoon midden op de rijbaan (mits er geen fietspad is). dan heb je 2 uitwijkmogelijkheden (links en rechts) wanneer je niet op tijd kunt stoppen..
Op fietspaden zonder berm tussen rijbaan en rijweg, blijf ik ook vaak voor of ruim achter een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
aah ik zit helemaal onder bultjes als reactie op de haartjes van de eikelprocessierups. Op mn armen, op mn benen en ik heb ook in een oog gewreven. Hoe lang zitten die beestjes er nog?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

SirLenncelot schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:35:
aah ik zit helemaal onder bultjes als reactie op de haartjes van de eikelprocessierups. Op mn armen, op mn benen en ik heb ook in een oog gewreven. Hoe lang zitten die beestjes er nog?
Nog zeker 2-3 maanden, al zal de overlast wel verminderen komende weken.
Nadeel is de droogte en de wind, die haartjes waaien overal naar toe en tegenaan..

Wat helpt tegen de jeuk is aloe vera gel. verkrijgbaar bij de betere drogist..
Eerst goed wassen, en dan insmeren met die gel, het verzacht de jeuk aanzienlijk..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Jeuk valt wel mee, ik zie alleen uit alsof ik een zeer besmettelijke ziekte heb 😬

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 16:49
Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:45:
[...]

Nog zeker 2-3 maanden, al zal de overlast wel verminderen komende weken.
Nadeel is de droogte en de wind, die haartjes waaien overal naar toe en tegenaan..

Wat helpt tegen de jeuk is aloe vera gel. verkrijgbaar bij de betere drogist..
Eerst goed wassen, en dan insmeren met die gel, het verzacht de jeuk aanzienlijk..
en ik maar denken dat het muggebultjes waren...

desondanks gisteren in de hitte lekker 63 km weggetrapt. Zo tussen de weilanden merk je de warmte goed. Alsof er soms een warme walm de weg op rolt... Wat dat betreft rijd ik dan liever beschut in een wat meer bosrijke omgeving..

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

SirLenncelot schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:47:
Jeuk valt wel mee, ik zie alleen uit alsof ik een zeer besmettelijke ziekte heb 😬
Die gel helpt ook bij het herstellen van de huid..
Bultjes trekken bij mij binnen 2-3 dagen weg.. (bij niet krabben)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:34

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik wilde gisteravond gaan fietsen maar was zo gaat dat ik maar besloten had dat vroeg opstaan zelfs minder erg was. Dus na weer een brakke nacht op tijd opgestaan en zat op 06.45u op de fiets.
Heerlijk rustig en lekker koel :) Helaas was nog niet iedereen wakker, in Scheveningen/Den Haag 2x flink moeten uitwijken voor een automobilist die netjes rond keek toen hij de uitrit uitkwam maar niet veel zag :+

Helaas klopte de windrichting in de buienradar app weer voor geen meter en ik was al lekker moe dus na 40km voelde mijn benen als lood. Koste me erg veel moeite om de overige 37km naar huis nog een beetje tempo te behouden.
Awel lekker begin van een weekje vakantie en de eerste 60km+ rit in maaaaanden :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-09 22:11

Lulukai

God's gift to women

De vraag moet al vaak zijn voorbij gekomen, maar waarom rijdt @DDX geen wedstrijden?

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
sapphire schreef op maandag 24 juni 2019 @ 13:40:
Ik wilde gisteravond gaan fietsen maar was zo gaat dat ik maar besloten had dat vroeg opstaan zelfs minder erg was. Dus na weer een brakke nacht op tijd opgestaan en zat op 06.45u op de fiets.
Heerlijk rustig en lekker koel :) Helaas was nog niet iedereen wakker, in Scheveningen/Den Haag 2x flink moeten uitwijken voor een automobilist die netjes rond keek toen hij de uitrit uitkwam maar niet veel zag :+

Helaas klopte de windrichting in de buienradar app weer voor geen meter en ik was al lekker moe dus na 40km voelde mijn benen als lood. Koste me erg veel moeite om de overige 37km naar huis nog een beetje tempo te behouden.
Awel lekker begin van een weekje vakantie en de eerste 60km+ rit in maaaaanden :)
Lekker hoor :9
Ik gebruikte zelf m'n laatste keren "Windfinder" app (IOS, maar ook Android dacht ik). En vond deze best accuraat. Maar nu al een tijdje niet meer kunnen gebruiken/fietsen ivm herstel. Hopelijk deze week weer eens een paar meters maken..
Prettige vakantie iig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:41
sapphire schreef op maandag 24 juni 2019 @ 13:40:
Helaas klopte de windrichting in de buienradar app weer voor geen meter
Ik gebruik voor de windrichting (en overige weersvoorspellingen trouwens) windy of ventusky. daar wordt de wind geanimeerd over de kaart, voor het plannen dat je het laatst stuk wind mee hebt erg makkelijk.

Flickr - Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:28

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Lulukai schreef op maandag 24 juni 2019 @ 13:48:
De vraag moet al vaak zijn voorbij gekomen, maar waarom rijdt @DDX geen wedstrijden?
Daar heeft hij geen tijd voor denk ik. Hij zit altijd op de fiets 8) .
Ik zit ook helemaal onder, wordt er gek van. Van het weekend JanJanssenClassic gefietst (mijn eerste 200!) en het was een prachtige tocht. Helaas wel door bosrijk gebied :). Vanmiddag maar even langs de apotheek...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
Zoals hierboven geschreven hoop ik deze week weer op de fiets te kunnen stappen.. al zit m'n torso helemaal onder de zonneallergie uitslag :( (voor het eerst in m'n 36 jarige leven) , ik zal iig bosrijk gebied vermijden.. zal wel een bak zijn wanneer dan net m'n benen/armen onder de processierups bulten komen :X
Maar sterkte iedereen die tegen t krabben van de jeuk vecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lonestander
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 14:22
Rhain schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:09:
Zoals hierboven geschreven hoop ik deze week weer op de fiets te kunnen stappen.. al zit m'n torso helemaal onder de zonneallergie uitslag :( (voor het eerst in m'n 36 jarige leven) , ik zal iig bosrijk gebied vermijden.. zal wel een bak zijn wanneer dan net m'n benen/armen onder de processierups bulten komen :X
Maar sterkte iedereen die tegen t krabben van de jeuk vecht
Van het weekend ook gefietst in regio Nijmegen. Ook daar zit de mooie rups... Ik zit nu in elk jeukbultje kruisjes te drukken, om maar te zorgen dat ik niet ga krabben (pijnprikkel is makkelijker te verdragen dan jeuk)

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:53
Dat is voor niemand leuk.. 8)

Mijn vrouw het nog maar een of ander zalfje gehaald maar overal was de aloe vera gel gebeuren op. Zal dat eens smeren dan.
Verder kan ik me redelijk weerhouden van krabben gelukkig. Want als je eenmaal ergens begint ben je overal weer aan het krabben :9

[ Voor 36% gewijzigd door orange.x op 24-06-2019 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wat ik gelezen heb is dat zo'n stofroller voor kleding (https://www.action.com/nl-nl/p/kleefrollerset/) goed werkt om de haartjes van je huid te verwijderen. Daarna douchen.

Ik heb ondanks wat 2 ritjes van afgelopen week door bosrijk gebied meer last van muggenbulten dan van de rups.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Omdat ik niet echt ben van kleine rondjes fietsen.
Cyclos zijn wel leuk, maarja moet ik weer net uitkomen en om even heen en weer te gaan naar Frankrijk ofzo want die zijn hier niet echt in de buurt.

Dus ik hou het wel op leuke fietstochten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:46
@orange.x @retlaw Probeer het eens met Mentol op gelbasis (niet de creme/zalf) tegen de jeuk. Verder hooikoorts middelen op basis van Loratadine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:40
BreadFan schreef op maandag 24 juni 2019 @ 15:34:
[...]

Wat ik gelezen heb is dat zo'n stofroller voor kleding (https://www.action.com/nl-nl/p/kleefrollerset/) goed werkt om de haartjes van je huid te verwijderen. Daarna douchen.

Ik heb ondanks wat 2 ritjes van afgelopen week door bosrijk gebied meer last van muggenbulten dan van de rups.
En ik maar denken dat de enige irritatie van insecten kwam van die kevers die je soms weg kopt met je helm of bril... in tegenstelling tot voorgaande jaren nog geen rups gezien, ook weinig eiken in het duingebied :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:18
Deze week is het zover, fiets kopen!

Zoals eerder vermeldt ga ik voor de Cannondale Caad12. Heeft iemand tips voor een goede (fysieke) winkel in een straal van 30-40km van Amsterdam die dit model verkoopt?

Ik wil graag even goed geholpen worden, fiets goed op mijn lengte afgesteld, helm, schoenen, misschien een Garmin 530 of 830 etc etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fedde
Requiem19 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 18:02:

Zoals eerder vermeldt ga ik voor de Cannondale Caad12. Heeft iemand tips voor een goede (fysieke) winkel in een straal van 30-40km van Amsterdam die dit model verkoopt?

Ik wil graag even goed geholpen worden, fiets goed op mijn lengte afgesteld, helm, schoenen, misschien een Garmin 530 of 830 etc etc.
Geen tip voor de winkel Rond A'dam (12gobiking verkoopt ze ook, die vond ik wel goed helpen), maar wel een tip voor de Garmin. Aangezien deze toch allemaal kabelvrij zijn, zou ik hiervoor gewoon via internet even bekijken welke je wilt en een bundeltje bestellen. Scheelt vaak toch aanzienlijk dan via de LBS en de meerwaarde van een Garmin daar kopen zie ik niet 123.

Leuke fiets overigens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niconing
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:28

Misschien wat aan de rand van je zoek gebied maar Salomo Bikes in Medemblik is dealer en vind ik zelf een prettige winkel met kennis en de bereidheid om je te helpen. Uiteraard is het niet het handigst om op zaterdag op de bonnefooi die kant op te gaan vanwege de drukte. Ze hebben ook schitterende Cervelo's staan trouwens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:40

Crazy D

I think we should take a look.

DDX schreef op maandag 24 juni 2019 @ 17:20:
Omdat ik niet echt ben van kleine rondjes fietsen.
Weleens aan gedacht die tour te doen waarbij je de dag voordat de Tour de France er komt, je zelf de route kunt rijden? 30 dagen 150+km lijkt me echt wat voor jou, als ik je Strava zie. Op de tijdrit-dagen moet je dan maar 10 x de ronde rijden of zo :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
Als fervent hardloper geïnteresseerd geraakt in het fietsen als alternatieve training. De afgelopen paar jaar leek het me sws al leuk te gaan fietsen.

Nu van een familielid een fiets te leen (trek one series 1.5). Al een stukje op gefietst bij het ophalen maar wil nu echt testen of het fietsen wat voor mij is.

Hebben jullie tips waarmee te beginnen? Had online een route van 60km gevonden die ik misschien wel wil proberen. Weet alleen niet of dit direct verstandig is qua afstand? (Protesterende knieën heb ik wel eens van gehoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:20

shinchan03

Niels

Beste 1e keer vind ik gewoon een rondje dichtbij je woonadres uitstippelen, zodat je weer richting huis kunt als je merkt dat het mooi is geweest. Dat vind ik met opbouwen altijd heel fijn, dan gooi ik er weer een extra lusje tegenaan als het goed gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:52

Phydomir

Dennis

Ik zou hem iets korter maken. Qua basis conditie zal het wel goed zitten maar als je 30km van huis merkt dat je zitvlees het niet meer trekt...

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Iets andere tip: altijd tegen de wind in vertrekken.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

En eerst even bij een lantaarnpaal oefenen met in- en uitklikken... :+

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag fanatieke fietsers.

Graag wil ik een aankoop met jullie delen waar jullie wellicht ook de vruchten van kunnen plukken.

5 weken geleden custom sokken besteld bij spam super vriendelijk en snel geholpen. Ook had ik mijn custom sokken binnen 5 weken al thuis.

Hebben jullie wellicht nog een goed adres voor custom kleding ? Zoals jullie begrijpen custom sokken hoeft niet meer :)

[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 25-06-2019 08:33 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als dit geen spam is vreet ik die sokken op :+

Motor-forum.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 19:12
Bananeman schreef op maandag 24 juni 2019 @ 23:49:
Als dit geen spam is vreet ik die sokken op :+
Ik wil ook een aankoop delen. Blikje Heineken bier. Geen gekloot met statiegeld, Te koop bij de AH. Zelfscan gaat vlekkeloos, smaakt prima, en zeker na een lange cyclo veel effect van elke druppel alcohol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:18
Niconing schreef op maandag 24 juni 2019 @ 18:30:
[...]

Misschien wat aan de rand van je zoek gebied maar Salomo Bikes in Medemblik is dealer en vind ik zelf een prettige winkel met kennis en de bereidheid om je te helpen. Uiteraard is het niet het handigst om op zaterdag op de bonnefooi die kant op te gaan vanwege de drukte. Ze hebben ook schitterende Cervelo's staan trouwens.
Zaterdagochtend om 9:00 staan we hier voor de deur. Zal ze zo ook nog even bellen om te vragen wat ze op voorraad hebben / of ze dan tijd hebben on me te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 20:47

Misschien Snel in Utercht aan de Amsterdamse straatweg, die verkoopt Cannondale

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
EdwinW schreef op maandag 24 juni 2019 @ 17:29:
@orange.x @retlaw Probeer het eens met Mentol op gelbasis (niet de creme/zalf) tegen de jeuk. Verder hooikoorts middelen op basis van Loratadine.
Heb nu van de Etos een of andere Koelgel met mint ofzo, daarvan lijken de plekjes ook wel wat minder te worden. Jeukt nog wel maar kan er wel tegen. Gisteren ook nog even met wat ductape nog mn benen en armen en nek afgenomen zeg maar voor de zekerheid.

M'n zoon heeft ook een plekje in zn nek zitten dus daar ook even geplakt en gesmeerd. Zal wel via mij gekomen zijn. We gaan het wel even bekijken, de vrouw was al in paniek want alles moest in de kookwas bla bla. Rustig aan he! Eerst maar eens zien hoe en de wat! En ik ga vanaf nu als ik in het buitengebied gefietst heb eerst wel even met wat plakgebeuren in de weer :>

Jeuj, net berichtje van de FM, de 530 is binnengekomen! Straks even ophalen dus 8). Morgen even mee spelen en misschien testritje doen. Vanavond wel wedstrijdtraining maar dat doen we nog wel met de 500.
Kan ik mooi die VVV cadeaukaarten die ik van m'n werk heb weer ditchen. Iets met overwerken en belastingvoordeeltje vs uitbetalen via loon.

[ Voor 16% gewijzigd door orange.x op 25-06-2019 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
orange.x schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:49:
[...]

Heb nu van de Etos een of andere Koelgel met mint ofzo, daarvan lijken de plekjes ook wel wat minder te worden. Jeukt nog wel maar kan er wel tegen. Gisteren ook nog even met wat ductape nog mn benen en armen en nek afgenomen zeg maar voor de zekerheid.
+1 voor die mentol gel. Die is wel fijn als je hele benen er onder zitten. Hebben toevallig een hele batterij verzachtende zalfjes in huis ivm de waterpokken.

Wat ook wel goed werkt is de mentol & eucalyptus scheerzeep/creme en aftershave van Proraso. Voor hen die de benen soigner bij hebben.

En ik spring linea recta onder de douche na een rit. Niet eerst je Strava checken etc. niet krabben maar direct afdouchen. Lijkt ook wel te helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
orange.x schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:49:
[...]
Gisteren ook nog even met wat ductape nog mn benen en armen en nek afgenomen zeg maar voor de zekerheid.
Hmm... jij zal wellicht je benen scheren... maar ik heb liever even wat jeuk dan dat ik hardcore ga epileren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
BreadFan schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:23:
Hmm... jij zal wellicht je benen scheren... maar ik heb liever even wat jeuk dan dat ik hardcore ga epileren :P
Wrong >:) Ik begon met mijn bovenbeen en dat was even wennen ja! Maar na een paar keer plakken plakt het zo stevig al niet meer en is het goed te gebruiken totdat het niet meer zo goed plakt. Dus als je begint op de wat minder behaarde delen en je toewerkt naar de iets behaardere delen dan is het goed te doen hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Storm-Fox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 07:55

De Haan in ouderkerk aan de amstel is officieel Cannondale dealer.
https://www.dehaanwielersport.nl/accessoires/menu.asp

PSN: StormFox81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
BreadFan schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:23:
[...]

Heb je wel meteen echte wieler benen, win win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10 23:08
wie heeft er ervaring met zannata (liefst z30). Zo ja, wat vind je ervan?

Groet,

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Dit is dan wel weer vervelend.. geen 300km aangetikt :(

fitfiles en gpx combinen en uiteindelijk heb je dan toch iets wat op strava staat:

https://www.strava.com/activities/2479859262

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@McMiGHtY da's balen van je maag :(

Nog steeds een mooie rit :)

Trouwens woon je daar in de buurt? Mooie omgeving, ik ben er vrijdag weer als het goed is voor een rondje fietsen. Als je tips hebt hoor ik het graag :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:41
McMiGHtY schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 20:19:

fitfiles en gpx combinen en uiteindelijk heb je dan toch iets wat op strava staat:

Mooie rit, ondanks je maag problemen. Het blijft een prestatie dat soort afstanden rijden.
sapphire schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 20:31:
Trouwens woon je daar in de buurt? Mooie omgeving, ik ben er vrijdag weer als het goed is voor een rondje fietsen. Als je tips hebt hoor ik het graag :)
Welke omgeving, want hij heeft een kwart van Nederland gehad met die route! :D

Voor tochtjes Gooi, Vecht en Eemstreek kan ik nog wel wat routes aanleveren als je interesse hebt. Ondertussen al een aardig aantal kilometers mogen verkennen rond Hilversum :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:30
McMiGHtY schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 20:19:

Wat heb je gegeten (en gedronken?).

Ik zelf rijd echt het beste op normale voeding, i.p.v. gelletjes en reepjes.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Wolfensteijn schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:23:
[...]

Mooie rit, ondanks je maag problemen. Het blijft een prestatie dat soort afstanden rijden.

[...]

Welke omgeving, want hij heeft een kwart van Nederland gehad met die route! :D

Voor tochtjes Gooi, Vecht en Eemstreek kan ik nog wel wat routes aanleveren als je interesse hebt. Ondertussen al een aardig aantal kilometers mogen verkennen rond Hilversum :)
Het heet homeride dus home....einde van de rit ? Omgeving Putten.

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
mhr-zip schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:13:
Wat heb je gegeten (en gedronken?).

Ik zelf rijd echt het beste op normale voeding, i.p.v. gelletjes en reepjes.
Hier ook liefhebber van meer vast voedsel dan die vloeibare energiedingen.
Krentenbol met suiker, banaan, gevulde koek, sultana of reepje van 'ben de naam ff kwijt'-eat natural ofzo.
Gelletjes nemen wel minder ruimte in, maar ik heb altijd genoeg tijd om te eten of neem er dan de tijd voor, ben geen complete pro die afhankelijk is van wat secondes hier of daar :) En vast voedsel eten kan ook gewoon op de fiets dus er voor hoeven stoppen is ook geen must, voordeeltje zelfs want ik blijf natuurlijk wel het liefst in beweging, SKC FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

orange.x schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 08:51:
[...]

Hier ook liefhebber van meer vast voedsel dan die vloeibare energiedingen.
Krentenbol met suiker, banaan, gevulde koek, sultana of reepje van 'ben de naam ff kwijt'-eat natural ofzo.
Gelletjes nemen wel minder ruimte in, maar ik heb altijd genoeg tijd om te eten of neem er dan de tijd voor, ben geen complete pro die afhankelijk is van wat secondes hier of daar :) En vast voedsel eten kan ook gewoon op de fiets dus er voor hoeven stoppen is ook geen must, voordeeltje zelfs want ik blijf natuurlijk wel het liefst in beweging, SKC FTW!
Lukt je dat ook tijdens een klim met een hartslag van 180? Iedereen heeft denk ik bij voorkeur vast voedsel, maar gelletjes hebben wat mij betreft ook hun plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Kluus schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 08:56:
[...]

Lukt je dat ook tijdens een klim met een hartslag van 180? Iedereen heeft denk ik bij voorkeur vast voedsel, maar gelletjes hebben wat mij betreft ook hun plek.
Nope. Daar moet je gewoon goed voor plannen. Als je moet eten op een klim betekent dit eigenlijk dat je al niet goed vooraf hebt gegeten om je energievoorraad op peil te hebben. Ik drink alleen tijdens klimmen en eet dan eigenlijk nooit. Zelfs op de langere klimmen, ik noem een Stelvio van dik 20km+ heb ik niet hoeven eten. Voordat we die met de groep omhoog reden een pauze ingelast om voldoende te eten en naar boven toe geen problemen ondervonden. Overigens neemt je lichaam ook maar zoveel kcal op per uur dus het heeft ook geen zin om 5 bananden een mars en 4 blokjes dextro snel naar binnen te werken. Maar doe je dat vooraf aan zo'n klim gespreid etc dan heb je in principe voldoende bij je om op te teren. Als je dan vervolgens zorgt dat je lichter bent ben je ook sneller boven en dan kan je sneller weer eten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
orange.x schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 08:59:
[...]

Als je dan vervolgens zorgt dat je lichter bent ben je ook sneller boven en dan kan je sneller weer eten :P
Of het nou in je achterzak of in je maag/darmen zit, het weegt evenveel toch? (serieuze vraag eigenlijk want ik weet het ook niet zeker :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

orange.x schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 08:59:
[...]

Nope. Daar moet je gewoon goed voor plannen. Als je moet eten op een klim betekent dit eigenlijk dat je al niet goed vooraf hebt gegeten om je energievoorraad op peil te hebben. Ik drink alleen tijdens klimmen en eet dan eigenlijk nooit. Zelfs op de langere klimmen, ik noem een Stelvio van dik 20km+ heb ik niet hoeven eten. Voordat we die met de groep omhoog reden een pauze ingelast om voldoende te eten en naar boven toe geen problemen ondervonden. Overigens neemt je lichaam ook maar zoveel kcal op per uur dus het heeft ook geen zin om 5 bananden een mars en 4 blokjes dextro snel naar binnen te werken. Maar doe je dat vooraf aan zo'n klim gespreid etc dan heb je in principe voldoende bij je om op te teren. Als je dan vervolgens zorgt dat je lichter bent ben je ook sneller boven en dan kan je sneller weer eten :P
Ja lekker makkelijk, bijvoorbeeld tijdens mijn laatste cyclo waar diezelfde Stelvio (3LG) in zat ben ik redelijk voorin het peloton met een gangetje van 47km/u de eerste 37km af gedonderd, vervolgens 1:50 uur klimmen op de Stelvio, op de top snel aanhaken bij een groepje, nog even het puntje van de Umbrail over en dan die lekkere afdaling in waarbij je ook niet lekker aan de lunch kan. Inmiddels zijn we 3 uur verder, waar eet je dan je peperkoekje? ;)

Doe mij dan maar wat gelletjes die ik snel even naar binnen kan werken hoor en al worden de suikers niet opgenomen, mentaal doet het ook wat dat je ze in ieder geval binnen hebt. ;)
BreadFan schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:05:
[...]

Of het nou in je achterzak of in je maag/darmen zit, het weegt evenveel toch? (serieuze vraag eigenlijk want ik weet het ook niet zeker :P)
Ja, maar je kan eventueel nog bij een bordje stoppen om het te dumpen, ook voor de klim, dan ben je dat gewicht weer kwijt ;)

[ Voor 69% gewijzigd door Kluus op 26-06-2019 09:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
Crazy D schreef op maandag 24 juni 2019 @ 19:43:
[...]

Weleens aan gedacht die tour te doen waarbij je de dag voordat de Tour de France er komt, je zelf de route kunt rijden? 30 dagen 150+km lijkt me echt wat voor jou, als ik je Strava zie. Op de tijdrit-dagen moet je dan maar 10 x de ronde rijden of zo :+
30 dagen even vrij nemen is best lastig.
Volgende week eerst maar eens een ander leuke rit maken. (naar m'n ouders in Zuid Frankrijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 22:45

Galois

1811 - 1832

DDX schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:12:
[...]

30 dagen even vrij nemen is best lastig.
Volgende week eerst maar eens een ander leuke rit maken. (naar m'n ouders in Zuid Frankrijk)
Leuk! En ga je dan van hotel naar hotel en heb je die van tevoren gepland? Of zie je wel waar je stopt?

Ik heb 10 jaar geleden zoiets gedaan, ongepland en ik vond het nog wel een gedoe om een geschikte slaapplaats te vinden (waar je fiets dan ook veilig staat en welkom is).

Komende zomer doen we een kleine 3 daagse tocht van hotel naar hotel. En dit keer wel de hotels geregeld en contact mee gehad of de fiets veilig staat.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Galois schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:51:
[...]

Leuk! En ga je dan van hotel naar hotel en heb je die van tevoren gepland? Of zie je wel waar je stopt?

Ik heb 10 jaar geleden zoiets gedaan, ongepland en ik vond het nog wel een gedoe om een geschikte slaapplaats te vinden (waar je fiets dan ook veilig staat en welkom is).
Minimale bepakking en fietsen van f1 hotel naar f1 hotel waar je ieder moment kan aankomen en fiets gewoon op kamer kan zetten.
Zit alleen nog met etappe 1, in de ardennen hebben ze niet iets als f1 hotels dus of ik moet echt wat vantevoren regelen of gewoon beetje doortrappen en in Noord Frankrijk eerste overnachting doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door orange.x op 26-06-2019 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
BreadFan schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:05:
[...]

Nee, ik bedoel gewicht in algemene zin, minder vetjes. Met 5kg verschil in lichaamsgewicht ben je op een klim van 20km waarschijnlijk wel een minuut of 8-10 eerder boven, beetje afhankelijk van allerlei andere toestanden maar dat idee :)
Kluus schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:10:
Ja lekker makkelijk, bijvoorbeeld tijdens mijn laatste cyclo waar diezelfde Stelvio (3LG) in zat ben ik redelijk voorin het peloton met een gangetje van 47km/u de eerste 37km af gedonderd, vervolgens 1:50 uur klimmen op de Stelvio, op de top snel aanhaken bij een groepje, nog even het puntje van de Umbrail over en dan die lekkere afdaling in waarbij je ook niet lekker aan de lunch kan. Inmiddels zijn we 3 uur verder, waar eet je dan je peperkoekje? ;)

Doe mij dan maar wat gelletjes die ik snel even naar binnen kan werken hoor en al worden de suikers niet opgenomen, mentaal doet het ook wat dat je ze in ieder geval binnen hebt. ;)
Maar, je bent het hopelijk wel met mij eens dat er een verschil zit tussen echt een cyclo/koers waarin snoeihard gereden wordt of althans zo hard mogelijk en "gewoon een ritje voor de lol" :+? Tuurlijk zou ik zeker aanraden om wanneer het richting "pro" gaat en daarmee bedoel ik wedstrijdjes of cyclo's dat je naar andere vormen moet kijken en dan is gelletjes natuurlijk een veel betere oplossing! Maar ga je op eigen houtje rondfietsen een lange tocht of met een select groepje wat cols doen in een mannenweekend, dan bedoel ik dat je op die momenten echt niet van gels hoeft te lurken. Kan je er 1-2 meenemen voor dat moment dat je denkt dat het echt WEL nodig is.

De meeste hier op het forum zijn in ieder geval degene die ik in de laatste categorie beschrijf. Er zitten wel wat hardrijders bij die ook zonder cyclo of wedstrijd scheuren alsof het nix is, maar geen idee of zij dan ook alleen maar gels nuttigen... @DDX ?

[ Voor 13% gewijzigd door orange.x op 26-06-2019 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

orange.x schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:54:
[...]

Nee, ik bedoel gewicht in algemene zin, minder vetjes. Met 5kg verschil in lichaamsgewicht ben je op een klim van 20km waarschijnlijk wel een minuut of 8-10 eerder boven, beetje afhankelijk van allerlei andere toestanden maar dat idee :)
No offence, maar ook dat is wel een beetje een dooddoener. Mensen die dit altijd roepen op fora weten helemaal niet wie ze tegenover zich hebben, misschien roepen ze dat wel tegen iemand die al tegen ondergewicht aan zit, gevaarlijk en in dat geval is het natuurlijk juist niet bevorderlijk voor je snelheid (bergop, vlak en bergaf).

In mijn geval probeer ik tegen de tijd dat mijn "seizoens-doel" er aan komt al redelijk laag in mijn gewicht te zitten, 5kg kan er dan zeker niet meer af, dus ik kan daar nooit zo veel mee. ;)
orange.x schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:58:
Maar, je bent het hopelijk wel met mij eens dat er een verschil zit tussen echt een cyclo/koers waarin snoeihard gereden wordt of althans zo hard mogelijk en "gewoon een ritje voor de lol" :+? Tuurlijk zou ik zeker aanraden om wanneer het richting "pro" gaat en daarmee bedoel ik wedstrijdjes of cyclo's dat je naar andere vormen moet kijken en dan is gelletjes natuurlijk een veel betere oplossing! Maar ga je op eigen houtje rondfietsen een lange tocht of met een select groepje wat cols doen in een mannenweekend, dan bedoel ik dat je op die momenten echt niet van gels hoeft te lurken. Kan je er 1-2 meenemen voor dat moment dat je denkt dat het echt WEL nodig is.
... Iedereen heeft denk ik bij voorkeur vast voedsel, maar gelletjes hebben wat mij betreft ook hun plek.
Daar ben ik het dus wel mee eens ja ;).

[ Voor 36% gewijzigd door Kluus op 26-06-2019 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik neem op echt lange ritten wel eens een gelletje mee voor noodgevallen maar eigenlijk eet (naja drink) ik ze niet vaak.
Maar als je echt hele tijd volle bak gaat rammen is het wel makkelijk om naar binnen te werken.
Geef het ook altijd als tip aan mensen die rondje IJsselmeer gaan fietsen ofzo, na aantal uur heeft je lichaam soms geen zin meer in vast voedsel en dan wilt een gelletje nog wel eens helpen.

Gewoon beetje afwisselen van repen (pindakaas repen/clifbars) en bananen en clifbar blocks (soort van winegums)
En even stoppen bij een tankstation(in nederland) of bakker(in buitenland) voor blikje cola/broodje oid.

Maar soms is een bakje friet ook erg lekker (met wat extra zout)
Of tijdens een 400km of 600km rit een stop bij de mcdonalds en dan 2 menu's bestellen.

[ Voor 28% gewijzigd door DDX op 26-06-2019 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:13
Gelletjes, liefde haat verhouding met die dingen. Wellicht heb ik de verkeerde.

Laatst spatte er 1 spontaan uit elkaar toen ik hem met mijn mond lostrok. Fiets inclusief ikzelf helemaal onder. Dat spul plakt enorm, vooral wanneer het opdroogt. :+

Aankomende week een trip naar Sicilië gepland, helaas mocht ik van vriendinlief maar één dag een fiets huren. Wordt een mooi retourtje naar de Etna :)

Gisteren nog even een rondje gemaakt langs diverse drogisterijen voor mentholgel; het is overal uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Kluus schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:01:
No offence, maar ook dat is wel een beetje een dooddoener. Mensen die dit altijd roepen op fora weten helemaal niet wie ze tegenover zich hebben, misschien roepen ze dat wel tegen iemand die al tegen ondergewicht aan zit, gevaarlijk en in dat geval is het natuurlijk juist niet bevorderlijk voor je snelheid (bergop, vlak en bergaf).

In mijn geval probeer ik tegen de tijd dat mijn "seizoens-doel" er aan komt al redelijk laag in mijn gewicht te zitten, 5kg kan er dan zeker niet meer af, dus ik kan daar nooit zo veel mee. ;)
Snap ik :) Ik bedoelde het ook niet zozeer richting @BreadFan maar meer in algemene zin dat het gewoon scheelt. Maar volgens mij zijn we het redelijk eens met elkaar qua ideetjes hoor 8)

De weegschaal zei vanochtend hier 78. Dat is weer wat lichter dan vorig jaar. Maar ga de rest van de week en volgende wat afwisselender rijden. Niet dit weekend maar die erop 2 wedstrijdjes, 1 korte van zeg 40-45min (dorpsrondje funklasse) en een langere van richting de 60km dus dat is een goed uurtje (Ook funklasse/recreanten). Dat is de Omloop der 7 Heuvelen. Daar zal ik ook wel een gel steken en wat bloks meenemen die ik bij de start erin douw. Maar merk al weken dat ik vooral overdag op de middag de trek moet onderdrukken. Dus komende week wat rustiger aandoen qua fietsen zodat de nood voor voedsel een klein beetje afneemt. En dan maar eens zien wat het opgeleverd heeft al die arbeid van het afgelopen jaar :>

@Dix0r Ja, grappig trouwens, d'r staat bij mij op de tube Koelgel, maar dat "brandende" gevoel vind ik meer lijken op het effect dat bijvoorbeeld warmtespray ook geeft. Geen idee of ik dat nou per se zou koppelen aan koelen haha. Vind bijvoorbeeld aftersun gemiddeld een verkoelerende werking heeft :)

[ Voor 8% gewijzigd door orange.x op 26-06-2019 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 19:12
Mantel heeft de 4iiii 6800 powermeter weer in de aanbieding. Althans, outlet voor 299. Gister in de avonddeal 289 maar 299 is ook nog fraai. Heb hem dus maar meegenomen. Nu nog eens een power meter ready fietscomputer halen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ja klopt, ik bedoel het ook allemaal niet zo hard als het misschien getypt over komt hoor ;). Grotendeels zijn we het wel eens denk ik ja.

Wij hebben dit jaar de Marmotte Pyrenees als ons jaarlijkse cyclo uitstapje gekozen, valt pas eind augustus. Ik zit nu nog wel een kilo of 3 hoger dan vorig jaar (toen we dus de dreilandergiro en de Maratona dles Dolomites hebben gedaan). Maar omdat de Pyreneeen Marmotte zo laat valt is er nog wel wat tijd om dat er af te werken.

Ik vind het zowel een vloek als een zegen dat deze zo laat valt ten opzichte van de andere cyclo's, het fijne is dat je lekker de hele zomer hebt om te trainen met het mooie weer (hoewel ik het hele jaar door wel rij en wat dat betreft niet echt pieken of dalen heb. Het nadeel is wel dat er nu nog een gezinsvakantie tussen zit waarin ik (een beetje) zal moeten opletten en tijdens de vakantie toch wel wat serieuzer moet gaan trainen dan de normale vakantie ritjes voor de leuk.

Succes met de Omloop der Zevenheuvelen, maat van mij doet ook mee (ook bij de recreanten). Heb het zelf ook nog overwogen want ik woon in de regio, maar besloten dit jaar gewoon te komen aanmoedigen. Het parcours is wel leuk nu, met de Oude Holleweg en dat klimmetje in Duitsland. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 13:40

Crazy D

I think we should take a look.

Je zou kunnen stoppen om wat te eten :X Of van te voren eerder eten natuurlijk. Nou ja tenzij het een soort van wedstrijd is, ik ben niet competitief dus ik stop gewoon als ik denk, ik moet nu ff wat eten. En geniet meteen even van het uitzicht 8)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
@Kluus Ja, wat dat betreft heb ik alle "doelen" voor dit jaar zo'n beetje voor de vakantie zitten dus kan ik op de vakantie gewoon beetje freewheelen. Zit dit jaar in Stavelot, moet nog wat routes maken en even kijken of ik nog wat PR's aan kan scherpen her en der. Sowieso Stockeu ergens doen, die heb ik nog niet eerder gereden. Als de tijd het toestaat dan ga ik misschien nog wel eind augustus ofzo richting de Alpen om de Marmotte route te rijden met een maat, maar zal van vakantiedagen van hem afhangen en tijd etc.

Heb ook wel zin in de Omloop, al vermoed ik dat daar iets ander publiek aan de start staat bij de "recreanten" dan ik tegenkom bij de Funklasse in de dorpskoersjes haha. Vooral het wat lichtere spul zeg maar. Maar misschien verbaas ik mezelf nog. Die maat van jou, is dat zo iemand die zeg maar wel een wedstrijdje kan rijden en heuvelop niet bij te houden is :+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

orange.x schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:10:
Die maat van jou, is dat zo iemand die zeg maar wel een wedstrijdje kan rijden en heuvelop niet bij te houden is :+?
Hij is wel zo iemand ja, vorig jaar eindigde hij top 10 overall bij de Dreilandergiro en de korte heuvels bij Berg en Dal liggen hem ook behoorlijk goed. Maar verder denk ik dat jou inschatting van gehele deelnemersveld redelijk klopt. Al geloof ik dat bij de eerste editie (toen deed een andere maat van mij mee) de gemiddelde snelheid bij de recreanten hoger lag dan bij de amateurs.

Dat is trouwens ook wel de voornaamste reden dat ik het nog niet zo goed aan durf, misschien te veel verschillen bij de recreanten met brokkenpiloten ertussen die net kunnen aanklampen. Ik denk wel dat het parcours nu een stuk selectiever is dan de voorgaande edities, dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, misschien iets voor volgend jaar... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Kluus schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:34:
[...]

Hij is wel zo iemand ja, vorig jaar eindigde hij top 10 overall bij de Dreilandergiro en de korte heuvels bij Berg en Dal liggen hem ook behoorlijk goed. Maar verder denk ik dat jou inschatting van gehele deelnemersveld redelijk klopt. Al geloof ik dat bij de eerste editie (toen deed een andere maat van mij mee) de gemiddelde snelheid bij de recreanten hoger lag dan bij de amateurs.

Dat is trouwens ook wel de voornaamste reden dat ik het nog niet zo goed aan durf, misschien te veel verschillen bij de recreanten met brokkenpiloten ertussen die net kunnen aanklampen. Ik denk wel dat het parcours nu een stuk selectiever is dan de voorgaande edities, dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, misschien iets voor volgend jaar... 8)
Ik vermoed ook dat wanneer die brokkenpiloten of onervaren mensen er bij zitten deze waarschijnlijk bij de 2e keer Oude Holleweg eraf liggen. Zo'n klim kan je best 1x boven je kunnen omhoog trappen maar een 2e keer ga je gelijk merken als je er niet zo op getraind bent. Geen idee of ik het bij kan houden, opzich wedstrijdervaring wel redelijk op orde. Maar niet icm zoveel klimmen. Maargoed, ik heb ook niet het idee dat ik daar ook maar enige vorm van betekenis ga zijn, het gaat daar meer om ervaring opdoen voor zo'n soort koers. En het is wat langer dan de dorpsrondjes, dat ligt me in prinicpe beter. Dusja, gewoon met open vizier erin en heel thuiskomen is het devies! Voor mij is het moment vooral de dag ervoor, daar wil ik wel echt voor het podium gaan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Dat denk ik ook, dat is wel het voordeel dat de Oude Holleweg er nu in zit, voorheen was dat niet zo en waren de voornaamste klimmen wat je tegen komt op de Zevenheuvelenweg.

Met de funklasse van die dorpsrondjes kan ook iedereen mee doen toch? En valt het dan wel mee met de chaos? Ik heb wel eens een open trainingswedstrijdje hier in de buurt mee gereden en dat vind ik wel leuk dus ik zit er ook wel eens over te denken meer wedstrijdjes te gaan rijden. Ik zit trouwens ook bij een knwu aangesloten club, dus eventueel kan ik ook nog een licentie regelen voor volgend seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Kluus schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:58:
Dat denk ik ook, dat is wel het voordeel dat de Oude Holleweg er nu in zit, voorheen was dat niet zo en waren de voornaamste klimmen wat je tegen komt op de Zevenheuvelenweg.

Met de funklasse van die dorpsrondjes kan ook iedereen mee doen toch? En valt het dan wel mee met de chaos? Ik heb wel eens een open trainingswedstrijdje hier in de buurt mee gereden en dat vind ik wel leuk dus ik zit er ook wel eens over te denken meer wedstrijdjes te gaan rijden. Ik zit trouwens ook bij een knwu aangesloten club, dus eventueel kan ik ook nog een licentie regelen voor volgend seizoen.
Verschilt per dorpsrondje. Bij die nog gaat komen moet je er geboren zijn, in een straal van 15-20km wonen of aangesloten zijn bij regioclubs. En je mag ook geen racelicentie hebben, basis dan wel. Recent meegedaan met Ronde van Nijkerk ook funklasse en daar was de enige regel een basislicentie meen ik.

Ergens vind ik ook wel dat bij funklasse of recreantenklasse het gecontroleerd moet worden wat voor soort licentie de persoon heeft en dat er regels moeten zijn. Vorig jaar meegedaan met de Ronde van Bemmel, ook recreanten en daar was iemand die eerder die dag op een hoger niveau een tijdrit had gewonnen nog. Die ging daar halverwege ofzo wegrijden van het peloton en niemand die hem terugzag, reed gewoon weer een tijdritje en wint dan. Ja, naja als er geen regels zijn dan is het niet per se tegen de regels maar sneu is het wel een beetje.

Maar een basislicentie is dus vaak wel nodig en kost voor een jaar ook de wereld niet. Maar ik vraag me dus wel af of die "recreanten" bij de O7H wel allemaal recreant zijn. Kijk, die maat van je als die gewoon zelf heel veel fietst en wat van die cyclo's meerijd waarvoor je niet zo'n racelicentie of uberhaupt een licentie nodig hebt ja, dan is hij natuurlijk vrij om zich voor zoiets in te schrijven. Een ex prof met een KNWU basis licentie kan dus ook overal lekker de prijzen oppikken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 25-09 17:25
orange.x schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:15:
Een ex prof met een KNWU basis licentie kan dus ook overal lekker de prijzen oppikken :P
Dan moet je wel heel erg titeltjes-geil zijn. Voor die €25 en een bos uien hoef je het niet te doen, toch?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
De eerste en voorlopig enige Ronde van ijburg was een prooi voor ene Erik Dekker :p

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

sapphire schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 20:31:
@McMiGHtY da's balen van je maag :(

Nog steeds een mooie rit :)

Nee..woon in Alkmaar, dit waren etappe 1,2,3, en een stukje van 4 van de HomeRide
DDX schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:04:
Ik neem op echt lange ritten wel eens een gelletje mee voor noodgevallen maar eigenlijk eet (naja drink) ik ze niet vaak.
Maar als je echt hele tijd volle bak gaat rammen is het wel makkelijk om naar binnen te werken.
Geef het ook altijd als tip aan mensen die rondje IJsselmeer gaan fietsen ofzo, na aantal uur heeft je lichaam soms geen zin meer in vast voedsel en dan wilt een gelletje nog wel eens helpen.

Gewoon beetje afwisselen van repen (pindakaas repen/clifbars) en bananen en clifbar blocks (soort van winegums)
En even stoppen bij een tankstation(in nederland) of bakker(in buitenland) voor blikje cola/broodje oid.

Maar soms is een bakje friet ook erg lekker (met wat extra zout)
Of tijdens een 400km of 600km rit een stop bij de mcdonalds en dan 2 menu's bestellen.
Ik maak zelf rijstcake's na een recept die bij EF Education op de website staat. Daarnaast op langere ritten altijd een paar gelletjes mee voor de "Just in Case".

Wel belangrijk om gewoon een beetje te oefenen met wat je meeneemt..beetje lullig als je een rondje Ijsselmeer hebt..en je denkt "kom maar door met die 2 McDonald Menu's (want ddx zei..)" en je blijkt er niet tegen te kunnen.

Appeltaart en cola doen het bij mij ook altijd goed.

[ Voor 8% gewijzigd door McMiGHtY op 27-06-2019 12:19 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DDX
Haha ja niet zomaar doen wat ik zeg, straks zit je opeens midden in Frankrijk want DDX zei.... :o

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ja..of een rondje Ijsselmeer met 36 gemiddeld..

En 2 weken nodig hebben om bij te komen..

"hmja,,ddx zei.."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzard
  • Laatst online: 09-05 11:52

bazzard

Bas

Nu we het over het rondje IJsselmeer hebben, ik heb mij van de week ingeschreven voor de IJsselmeer Challenge.
Ik twijfelde lang of hem op eigen gelegenheid zou doen, maar uit eindelijk toch besloten om heb via de tour te doen.

Nu heb ik nog even om voor te bereiden maar echt veel lange ritten voor die tijd zitten er niet in, een leuke uitdaging dus.

Zijn er nog meer mensen die deze tour gaan fietsen, misschien leuk om samen op te trekken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DDX
McMiGHtY schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 13:50:
Ja..of een rondje Ijsselmeer met 36 gemiddeld..

En 2 weken nodig hebben om bij te komen..

"hmja,,ddx zei.."
Dan krijg je dit :

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/pJ7UFmxwMDt-E2dIm7VLJx6Il10u-a4j2CXbkiQYUiQ-2048x1152.jpg

Foto van afgelopen zondag ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:03
orange.x schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:10:
@Kluus Ja, wat dat betreft heb ik alle "doelen" voor dit jaar zo'n beetje voor de vakantie zitten dus kan ik op de vakantie gewoon beetje freewheelen. Zit dit jaar in Stavelot, moet nog wat routes maken en even kijken of ik nog wat PR's aan kan scherpen her en der. Sowieso Stockeu ergens doen, die heb ik nog niet eerder gereden.
Of je gaat 10 augustus mee om LBL te rijden van Le Champion. Je bent van harte welkom hoor ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh1987
gisteren weer een kleine tegenvaller gehad. Spaak afgebroken en wiel compleet krom...
vanochtend even de fiets afgegeven bij de LBS, nieuwe spaak er in en we kunnen morgen weer...
dat soort dingen gebeuren je dan net op het moment dat je verder van huis bent, je vriendin toevallig een bbq vanuit haar werk heeft en niet in de gelegenheid is om je op te pikken.... uiteindelijk wel thuis gekomen al kost me dat wel een setje schoenplaatjes....

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
koentjuh1987 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:50:
gisteren weer een kleine tegenvaller gehad. Spaak afgebroken en wiel compleet krom...
vanochtend even de fiets afgegeven bij de LBS, nieuwe spaak er in en we kunnen morgen weer...
dat soort dingen gebeuren je dan net op het moment dat je verder van huis bent, je vriendin toevallig een bbq vanuit haar werk heeft en niet in de gelegenheid is om je op te pikken.... uiteindelijk wel thuis gekomen al kost me dat wel een setje schoenplaatjes....
Laatste keer dat ik 10 kilometer moest lopen na een verrotte band (en de binnenband die ik bij me had, had een te kort ventiel...) heb ik de plaatjes onder m'n schoenen gehaald met de multitool. Scheelt een zere kuit/bilspier. #protip (eigenlijk is de protip biba's mee te nemen met de juiste ventiellengte..)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Protip is dan om abonnement op fietsnet (via de ntfu) te nemen.
En als je hoge velgen hebt altijd een ventielverlenger meenemen voor noodgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Holkers schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:58:
[...]

Laatste keer dat ik 10 kilometer moest lopen na een verrotte band (en de binnenband die ik bij me had, had een te kort ventiel...) heb ik de plaatjes onder m'n schoenen gehaald met de multitool. Scheelt een zere kuit/bilspier. #protip (eigenlijk is de protip biba's mee te nemen met de juiste ventiellengte..)
daarom heb ik ook binnenbanden met een lang ventiel. Dus dat probleem gaat me gelukkig niet overkomen.
Lopen gaat wel redelijk en ze stonden toch al op de nominatie om op korte termijn te vervangen. Nu moet ik alleen wel omdat er bijna geen plaatje meer over was.... (anders was de zool van mijn fietschoen naar de knoppe.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
DDX schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:00:
Protip is dan om abonnement op fietsnet (via de ntfu) te nemen.
En als je hoge velgen hebt altijd een ventielverlenger meenemen voor noodgevallen.
komen die ook je spaak vervangen op locatie?

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
koentjuh1987 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:01:
[...]

komen die ook je spaak vervangen op locatie?
Nee maar dan zorgen ze wel dat je thuiskomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
DDX schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:01:
[...]

Nee maar dan zorgen ze wel dat je thuiskomt.
dank voor de tip. Wel zo handig en de kosten zijn het ook niet direct.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Thanks @DDX dat wist ik ook niet. Zeker iets om even goed naar te kijken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

ANWB heeft ook een Fiets Dienst..

Die heeft m'n vrouw afgesloten..en nee..ze fietst niet zo heel ver..en ja..ze kan een bandje wisselen..en je die heeft ze ook bij zich... Maar dit geeft 'er wel genoeg vertrouwen om in d'r uppie te gaan fietsen, ook als ze niet door mij opgehaald zou kunnen worden als het ergens mis gaat. En dat is ook wat waard..

(+ ik kan gewoon lekker thuisblijven)

Pagina: 1 ... 45 ... 686 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).