Na een aardige tijd hier een beetje meelezen (en teruglezen) besloten om ook maar eens mijn ervaringen op het gebied van wielrennen te delen
Jaren geleden dankzij wat vrienden begonnen met af en toe een rondje meerijden op een geleende fietsen. Logging met een simpele fietscomputer dus snelheid was de belangrijkste metric. En op die rondjes van 30km was 25km/u gemiddeld al een ontzettende uitdaging.
Gelukkig wel veel plezier aan beleefd, dus mocht ik de oude fiets van mijn pa gaan gebruiken. Een Koga Miyata uit ergens jaren '90. Niet kapot te krijgen stalen frame waar je het goed op kan leren
Zoveel jaren later, sinds vorig weekend een kleine upgrade kunnen doen naar een Wilier Triestina Lavaredo welke een paar jaar terug is omgebouwd van Campagnolo Mirage naar Shimano 105 5700. Aluminium frame, carbon voorvork en een beter bij mijn fysiek passende framemaat.
Een wereld van verschil! Hoewel er nog wel wat dingen af te stellen zijn, maar dat doe ik bij voorkeur al doende.
Het fietsen is voor mij een prettige manier om met een eigen planning wat aan mijn conditie te doen. Stukje conditie bouwen, spieren kweken en wat gewicht verliezen. Met als langere termijn doel grote afstanden goed te kunnen fietsen.
Klein adviespunt, denk niet 100km te fietsen zonder jezelf in te smeren. Ik heb na vandaag een zeer gevoelig en kreeftkleurig huidje op de armen en benen
https://www.strava.com/athletes/618284