ik moet altijd opnieuw inloggen in strava, sterker nog, strava denkt altijd dat ik nog geen account heb en de registreer opties zijn groter/duidelijker in beeld dan de login opties.. geen gekke cookie settings of blockers ofzo.. met andere sites nooit last van...
strava website is bij mij al een tijdje boktraag,,,
Elk bedrijf gaat nat op de software volgens mij. Garmin is ook niet foutloos, maar wel de 'beste'. Wahoo heeft ook de nodige software problemen en elke update is er wel iets.Prulleman schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:46:
Ik zie het ook nog geen succes worden.. een groot deel van de (of eigenlijk alle) functionaliteit zit in de software (device en companion app) en dat blijkt voor een groot bedrijf als Garmin als lastig genoeg.. als ze dat niet op orde krijgen dan is het gedoemd te mislukken. In de preview van DCR hebben ze eigenlijk nog niks qua software...
als ze niet snel op het niveau van de concurrentie zitten qua functies, wie koopt dit dan..? Het is qua product niet vernieuwend genoeg om daarop te wachten.
Qua hardware kun je fietscomputers voor ~100e uit China halen die net zo goed zijn en nog een camera oid hebben ook.
Ach, voordat ik mijn Bolt had reed ik ook met mijn One Plus 5T op het stuur. Werkte prima voor wat ik wilde. Moet wel toegeven dat met de Bolt erop het er een stuk beter uitziet.McMiGHtY schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:29:
Quadlockje en je iPhone Xs Max erop klikken..dan hebbie pas een groot schermpje..
en ja..die heb ik al langs zien komen..
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Zal allemaal goed werken..maar mocht je een keer onderuit gaan is de kans dat je telefoon stuk gaat behoorlijk groot.
Ik heb "liever" mn fietscomputer stuk dan m'n telefoon wat dat betreft.
Ik heb "liever" mn fietscomputer stuk dan m'n telefoon wat dat betreft.
Verwijderd
Een camera als "dashcam" in de fietscomputer zou wel vet zijn..
Ik heb soms dat ik net een ongeluk kan voorkomen (vaak geen voorrang krijgen), maar mocht het een keer raak zijn, dan heb je wel enigszins bewijslast.
Maarja kan me ook voorstellen dat veel mensen dit als niet prettig ervaren wanneer hun reet gefilmt wordt wanneer je in een groepje fiietst..
Ik heb soms dat ik net een ongeluk kan voorkomen (vaak geen voorrang krijgen), maar mocht het een keer raak zijn, dan heb je wel enigszins bewijslast.
Maarja kan me ook voorstellen dat veel mensen dit als niet prettig ervaren wanneer hun reet gefilmt wordt wanneer je in een groepje fiietst..
Strava met een telefoon is waardeloos. Veel gps missers en belachelijke snelheden soms.
Ik fiets met 2 camera's (in sync) maar nog nooit een ongeluk vast kunnen leggen. De weg is best veilig - wij zijn niet in Azie. Trouwens het probleem van een camera op de fiets is de batterij. Maximaal kan mijn camera 1,5 uur.
Qua fietscomputers hoor ik betere verhalen over de bolt. Minder vastlopen op navigatie. Ik heb de 1030 van Garmin en bevalt goed.
liefhebbers link naar mijn kanaal : YouTube: 2019 maart 17 ICW Middelstum samenvatting koers twee cameras
Ik fiets met 2 camera's (in sync) maar nog nooit een ongeluk vast kunnen leggen. De weg is best veilig - wij zijn niet in Azie. Trouwens het probleem van een camera op de fiets is de batterij. Maximaal kan mijn camera 1,5 uur.
Qua fietscomputers hoor ik betere verhalen over de bolt. Minder vastlopen op navigatie. Ik heb de 1030 van Garmin en bevalt goed.
liefhebbers link naar mijn kanaal : YouTube: 2019 maart 17 ICW Middelstum samenvatting koers twee cameras
Hier het zelfde!Prulleman schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:42:
ik moet altijd opnieuw inloggen in strava, sterker nog, strava denkt altijd dat ik nog geen account heb en de registreer opties zijn groter/duidelijker in beeld dan de login opties.. geen gekke cookie settings of blockers ofzo.. met andere sites nooit last van...
Ik ook, het vinkje om aangemeld te blijven is onlangs ook verwijderd. Best irritant.
Ja hier ook. Irritant!coelho schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:29:
[...]
Iets anders: Sinds een paar weken moet ik elke keer dat ik Strava open op mijn PC opnieuw inloggen. Credentials staan al wel ingevuld, maar toch kost het een paar klikken extra. Voorheen opende Strava direct in mijn account. Meer mensen dit euvel? Ik heb niet aan instellingen of cookies gezeten.
Verwijderd
Ik ben wel eens benieuwd hoe jullie trainen?
Ik ben in alle opzichten nog een beginner en heb mijn spullen nog niet op orde (geen goede hartslag meter etc) geen geavanceerde fietscomputer.
Op dit moment train ik puur op gevoel, en hou mijn hartslag in de gaten via een fitbit.. Alleen merk ik wel dat de fitbit wel flink afwijkt, dus geen goede graadmeter.
Ik zit nu te kijken naar een Garmin 530 of misschien de 830.. En wil me ook meer richten op een schema..
Nu heb ik sindskort trainingpeaks ontdekt die je kunt koppelen met je Garmin..
Die hebben wel bepaalde schema's, maar ik weet niet wat ik daarvan moet denken, de meeste hebben een bepaald doel. bv klaar stomen voor een race, of hogere FTP etc..
Mijn doel is gewoon in het algemeen goed fit te raken en op kortere stukken (50-70km) redelijk tempo te kunnen fietsen (35-37 km/h kruissnelheid), en langere afstanden te kunnen fietsen (200+)...
Ik heb de mogelijkheid om 2x per week (ma-do) te trainnen, en af en toe in het weekend een lange rit te kunnen doen..
Ik ben zelf heel slecht in het maken van schema's, ik ben namelijk geen trainer of sportdeskundige, en betwijfel of ik door hoe ik nu train nog wel "beter" wordt..
Op dit moment fiets ik gewoon rondjes van 50-70km en probeer ik gewoon een sweetspot te vinden waar ik lang en "hard" kan.. En hier fiets ik dan 90% in.. Soms een klein sprintje of een klimmetje, maar dat zijn maar kleine stukjes..
Gisteren had ik een kruissnelheid van 31-32 en gemiddeld 30.6..Maar ik heb achteraf geen idee hoe effectief mijn training geweest is..
Die fietscomputer komt er wel, maar hoe kan ik hiermee het meest effectief trainen als je kijkt naar mijn beschikbare tijd?
Trainingpeaks, of iets anders?
Ik ben in alle opzichten nog een beginner en heb mijn spullen nog niet op orde (geen goede hartslag meter etc) geen geavanceerde fietscomputer.
Op dit moment train ik puur op gevoel, en hou mijn hartslag in de gaten via een fitbit.. Alleen merk ik wel dat de fitbit wel flink afwijkt, dus geen goede graadmeter.
Ik zit nu te kijken naar een Garmin 530 of misschien de 830.. En wil me ook meer richten op een schema..
Die hebben wel bepaalde schema's, maar ik weet niet wat ik daarvan moet denken, de meeste hebben een bepaald doel. bv klaar stomen voor een race, of hogere FTP etc..
Mijn doel is gewoon in het algemeen goed fit te raken en op kortere stukken (50-70km) redelijk tempo te kunnen fietsen (35-37 km/h kruissnelheid), en langere afstanden te kunnen fietsen (200+)...
Ik heb de mogelijkheid om 2x per week (ma-do) te trainnen, en af en toe in het weekend een lange rit te kunnen doen..
Ik ben zelf heel slecht in het maken van schema's, ik ben namelijk geen trainer of sportdeskundige, en betwijfel of ik door hoe ik nu train nog wel "beter" wordt..
Op dit moment fiets ik gewoon rondjes van 50-70km en probeer ik gewoon een sweetspot te vinden waar ik lang en "hard" kan.. En hier fiets ik dan 90% in.. Soms een klein sprintje of een klimmetje, maar dat zijn maar kleine stukjes..
Gisteren had ik een kruissnelheid van 31-32 en gemiddeld 30.6..Maar ik heb achteraf geen idee hoe effectief mijn training geweest is..
Die fietscomputer komt er wel, maar hoe kan ik hiermee het meest effectief trainen als je kijkt naar mijn beschikbare tijd?
Dan ligt het er aan hoe die ritjes van nu met 30 gemiddeld je doet qua hartslag om te zien hoever je nog moet. Heb je ervaring met sporten als in hardlopen of andere dingen? Dan kan het namelijk wel even duren soms. Gewicht etc. Je kan allemaal dure dingen aanschaffen en gebruik maken van online betaalde trainingsschema's powermeters etc... Als je een hartslagmeter hebt dan ben je al een heel eind. En dan komt het de komende maanden of dit jaar vooral neer op veel fietsen en enige regelmaat aanbrengen.Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 12:59:
Ik ben wel eens benieuwd hoe jullie trainen?
Daarna kan je dan eens kijken hoe ver het er mee staat en of je misschien dingen moet veranderen. Maar kom je echt van niets, (al is 30gem al niet heel slecht afhankelijk van wind, lengte van de rit, vlak heuvelop etc.) dan ga je dit jaar dat niet voor elkaar krijgen lijkt me zo.
Verwijderd
Dit jaar is dat het doel zeker niet, dit jaar is het gewoon kilometers maken en mijn spullen in orde maken..orange.x schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:04:
[...]
Dan ligt het er aan hoe die ritjes van nu met 30 gemiddeld je doet qua hartslag om te zien hoever je nog moet. Heb je ervaring met sporten als in hardlopen of andere dingen? Dan kan het namelijk wel even duren soms. Gewicht etc. Je kan allemaal dure dingen aanschaffen en gebruik maken van online betaalde trainingsschema's powermeters etc... Als je een hartslagmeter hebt dan ben je al een heel eind. En dan komt het de komende maanden of dit jaar vooral neer op veel fietsen en enige regelmaat aanbrengen.
Daarna kan je dan eens kijken hoe ver het er mee staat en of je misschien dingen moet veranderen. Maar kom je echt van niets, (al is 30gem al niet heel slecht afhankelijk van wind, lengte van de rit, vlak heuvelop etc.) dan ga je dit jaar dat niet voor elkaar krijgen lijkt me zo.
Ik kom van "0", jaren niet aan sporten gedaan, al fiets ik dagelijks wel een 45-60 minuten (woon-werk), maar dat is niet intensief (20-21km/h op een normale fiets).
Gemiddelde hartslag na het rondje gisteren was volgens de fitbit 129 met af en toe een piekje naar 140-150), maar zoals ik al zei, ik twijfel aan die waardes, die liggen volgens mij iets te laag...
https://www.strava.com/activities/2461015545
Verdere gegevens:
- 38 jaar
- 82kg
- 1m85
- Geen andere sporten hievoor gedaan..
Zodra ik mijn fietscomputer heb, en mijn hartslag goed kan monitoren wil ik gerichter trainen, maar ik weet nog niet wat de beste aanpak is..
Ik heb afgelopen maand ook met een fietsgroepje meegefietst, heel leuk en gezellig, maar ook weinig tot geen trainingselementen, gewoon 70km trappen en weer naar huis.. Al hebben ze daar wel meerdere snelheids groepjes, dus je kunt wel je niveau kiezen. Maar ik mis het "gerichte" trainen..
Ik fiets liever 40km en dat ik bv enkele trainingselementen goed kan afwerken (bv interval, sprintjes, klimmetjes etc), en dan "kapot" zijn, ipv 70km doelloos te fietsen.
Het liefst heb ik een schema zoals het volgende:
- Even weken: Duur + FTP verhogen, Doel: Snelheid verhogen
- Oneven weken: Duur + Klimmen verbeteren.. Dus ritten met meer klimmetjes.
Uiteindelijk gecombineerd doel: harder kunnen fietsen (35km/h kruissnelheid op het vlakke), en niet kapot gaan op klimmetjes..
Zo wil ik volgend jaar bijvoorbeeld Limburg mooiste fietsen, of de Amstel Gold race.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2019 13:32 ]
@Remko24 Als je weleens podcasts luistert, kan je ook die van trainerroad eens opzoeken, ik heb deze onderweg naar kantoor regelmatig opstaan, en ondanks dat ik geen powermeter, indoor trainer en/of trainerroad abo heb, kan je er wel veel van opsteken.
in het kort, als je beter wilt worden zul je jezelf moeten pushen (grenzen verleggen), dus niet steeds dezelfde snelheid en dezelfde afstand, maar intervallen, etc
in het kort, als je beter wilt worden zul je jezelf moeten pushen (grenzen verleggen), dus niet steeds dezelfde snelheid en dezelfde afstand, maar intervallen, etc
Verwijderd
Klopt, maar ik vind het fijn dat iets "externs" mij pusht...Prulleman schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:33:
@Remko24 Als je weleens podcasts luistert, kan je ook die van trainerroad eens opzoeken, ik heb deze onderweg naar kantoor regelmatig opstaan, en ondanks dat ik geen powermeter, indoor trainer en/of trainerroad abo heb, kan je er wel veel van opsteken.
Dat de fietscomputer aangeeft vanuit een ingeladen trainingsprogramma dat ik bepaalde intervallen ga fietsen, of een lagere cadans in een hogere versnelling (meer wattage) etc.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2019 13:39 ]
Dat kan via bijvoorbeeld TrainerRoad. Die hebben nu ook Garmin support (nog wel in beta) voor buiten trainen, dus kan je vanaf de website een training laden naar je Garmin head unit. Ze hebben een aantal plannen die jouw sneller en sterker maken. Met een basis fase die je algemene basis en fitheid vergroot, daarna een build fase die er voor moet zorgen dat je echt sterker wordt, ook op basis van waar jij sterker in wilt worden. Daarna heb je een specialiteit fase die echt puur bouwt richting jouw doel, als je vooral algemene fitheid wil vergroten is dat niet perse nodig.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik vind je doelstelling voor een beginner zeer Ambitieus, maar vraag me af of het Realistisch is (om in SMART termen te blijven). Een kruissnelheid van 35-37 in je eentje schat ik namelijk stukken hoger in dan 'een redelijk tempo', ik vermoed dat je je daarmee direct bij de top 5-10% van de hobbyisten zou scharen.Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 12:59:
Om ook antwoord te geven op je vraag, ik werk persoonlijk niet met een extern gevonden trainingsschema. Wat ik wel doe is mijn 3 ritten per week verdelen in 2 kortere (max 1.5 uur) en 1 langere (2-3 uur, met uitzondering nog langer), waarbij ik 1 korte rit max doe, 1 korte rit mijn hartslag onder een vooraf bedacht maximum in Z2 of Z3 houd en bij de lange rit vooral comfortabel fiets (wat in de praktijk neerkomt op Z2 oplopend naar Z3.
Verwijderd
Als ik kijk naar gisteren waar ik bijna constant 31-33 heb gefietst (solo), dan is het maar een verbetering van 10%. Ambiteus, ja, maar lijkt me wel haalbaar..coelho schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:56:
[...]
Ik vind je doelstelling voor een beginner zeer Ambitieus, maar vraag me af of het Realistisch is (om in SMART termen te blijven). Een kruissnelheid van 35-37 in je eentje schat ik namelijk stukken hoger in dan 'een redelijk tempo', ik vermoed dat je je daarmee direct bij de top 5-10% van de hobbyisten zou scharen.
Om ook antwoord te geven op je vraag, ik werk persoonlijk niet met een extern gevonden trainingsschema. Wat ik wel doe is mijn 3 ritten per week verdelen in 2 kortere (max 1.5 uur) en 1 langere (2-3 uur, met uitzondering nog langer), waarbij ik 1 korte rit max doe, 1 korte rit mijn hartslag onder een vooraf bedacht maximum in Z2 of Z3 houd en bij de lange rit vooral comfortabel fiets (wat in de praktijk neerkomt op Z2 oplopend naar Z3.
Nu moet ik zeggen dat de wind gisteren bijna weg was (kracht 2 denk ik) en grotendeels van de zijkant kwam..
Met meer (tegen)wind komt het inderdaad lager te liggen.
als je zegt dat je constant 31-33 gefietst hebt, hoe hoog was je gemiddelde dan op de GPS? Mijn ervaring is dat het vaak een heel stuk lager isVerwijderd schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:01:
[...]
Als ik kijk naar gisteren waar ik bijna constant 31-33 heb gefietst (solo), dan is het maar een verbetering van 10%. Ambiteus, ja, maar lijkt me wel haalbaar..
Nu moet ik zeggen dat de wind gisteren bijna weg was (kracht 2 denk ik) en grotendeels van de zijkant kwam..
Verwijderd
Zie mijn vorige post..borft schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:04:
[...]
als je zegt dat je constant 31-33 gefietst hebt, hoe hoog was je gemiddelde dan op de GPS? Mijn ervaring is dat het vaak een heel stuk lager is
Maar bij deze nogmaals: https://www.strava.com/activities/2461015545
probeerde 32 als kruissnelheid vast te houden wat redelijk lukte.. uiteindelijk 30.6 gemiddeld..
Ik ken je natuurlijk niet en misschien gaat het inderdaad zo vlot. Ik wilde alleen voorkomen dat je je doelstellingen té ambitieus zou maken.Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:01:
[...]
Als ik kijk naar gisteren waar ik bijna constant 31-33 heb gefietst (solo), dan is het maar een verbetering van 10%. Ambiteus, ja, maar lijkt me wel haalbaar..
Dit ook gezien mijn (beperkte) persoonlijke ervaring, waarin ik vorig jaar begonnen ben. Dit jaar heb ik de hele winter 3x/4 uur per week op de TACX gezeten volgens een van de trainingsplannen van Zwift. Volgens de fitheidsgrafiek van Strava ben ik stukken fitter, en ook in het dagelijks leven merk ik dat ik meer conditie heb. Op de fiets heb ik echter met veel moeite slechts 0,8km/uur harder gereden in een ritje van een uur ten opzichte van vorig jaar.
Ik zou sowieso niet kijken naar gemiddelde snelheden op Strava, zegt wel iets maar is natuurlijk heel erg afhankelijk van de omstandigheden. Als je wilt gewoon lekker een schema volgen, als je dat consequent doet merk je vanzelf dat je fitter wordt. Een strava ritje met 35 gemiddeld is wel leuk maar lastig haalbaar, zeker in je eentje.
Ik vind dagelijks een uur 20 km/h met een normale fiets niet echt 0 jaren sport ;-) Sowieso 20 km/h op een normale fiets is echt wel meer dan wat er gemiddeld wordt gefietst. Even los van het feit of die HR waardes kloppen.. als jij met gemiddeld 130 slagen per minuut boven de 30 kunt blijven, dan doe je dat best goed!Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:13:
[...]
Dit jaar is dat het doel zeker niet, dit jaar is het gewoon kilometers maken en mijn spullen in orde maken..
Ik kom van "0", jaren niet aan sporten gedaan, al fiets ik dagelijks wel een 45-60 minuten (woon-werk), maar dat is niet intensief (20-21km/h op een normale fiets).
Gemiddelde hartslag na het rondje gisteren was volgens de fitbit 129 met af en toe een piekje naar 140-150), maar zoals ik al zei, ik twijfel aan die waardes, die liggen volgens mij iets te laag...
https://www.strava.com/activities/2461015545
Er is een verschil van 30 gemiddeld door enkel rechte stukken te fietsen (dijken e.d.) en 30 gemiddeld als je elke 300m een bocht moet nemen en moet aanzetten, of op een heuvelachtig parcours.
Kort gezegd volg ik hierboven wel. Zonder meer te weten is 30 gemiddeld rijden nietszeggend maar wel haalbaar
Kort gezegd volg ik hierboven wel. Zonder meer te weten is 30 gemiddeld rijden nietszeggend maar wel haalbaar
Verwijderd
Wat ik vooral heb gemerkt (vorig jaar en dit jaar), dat ik heel goed ben in endurance, dus lange tijd op 1 tempo fietsen (vlak)..coelho schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:12:
[...]
Ik ken je natuurlijk niet en misschien gaat het inderdaad zo vlot. Ik wilde alleen voorkomen dat je je doelstellingen té ambitieus zou maken.
Dit ook gezien mijn (beperkte) persoonlijke ervaring, waarin ik vorig jaar begonnen ben. Dit jaar heb ik de hele winter 3x/4 uur per week op de TACX gezeten volgens een van de trainingsplannen van Zwift. Volgens de fitheidsgrafiek van Strava ben ik stukken fitter, en ook in het dagelijks leven merk ik dat ik meer conditie heb. Op de fiets heb ik echter met veel moeite slechts 0,8km/uur harder gereden in een ritje van een uur ten opzichte van vorig jaar.
Heuveltjes etc is een ander verhaal, na een ritje holterberg ben ik gewoon kapot.. Iets met te weinig power en te hard willen gaan.
Daarom wil ik zodra ik mijn fietscomputer heb ook trainen op mijn zwakheden, dus meer power ontwikkelen en mijn FTP verhogen zodat ik ook langer op hogere intensiteit kan volhouden..
En meer kracht komt ook weer ten goede om een hogere kruissnelheid te fietsen..
Een kruissnelheid van 37 solo is serieus hard... Prima even te doen zonder wind of nog makkelijker met wind mee, maar bijna niet vol te houden voor gewone stervelingen zodra de wind wat tegen zit.
Verwijderd
37 is ook wel de max... gisteren hield ik 32 als gemiddelde kruissnelheid, soms zit je erboven door gunstige wind, soms eronder door wat tegenwind..Smultie schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:17:
Een kruissnelheid van 37 solo is serieus hard... Prima even te doen zonder wind of nog makkelijker met wind mee, maar bijna niet vol te houden voor gewone stervelingen zodra de wind wat tegen zit.
als ik voor me gevoel 35 goed kan fietsen (solo) met redelijke gunstige omstandigheden (zoals gisteravond) ben ik al ruim tevreden. En dan zal 37 wel goed haalbaar zijn met een groepje.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2019 14:20 ]
35 klinkt al wat haalbaarder (hoewel nog steeds heel behoorlijk), de stap van 28 naar 30 is anders dan de stap van 30 naar 32, etc, vanwege allerlei kwadratische verbanden (waaronder luchtweerstand).Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:20:
[...]
37 is ook wel de max... gisteren hield ik 32 als gemiddelde kruissnelheid, soms zit je erboven door gunstige wind, soms eronder door wat tegenwind..
als ik voor me gevoel 35 goed kan fietsen (solo) met redelijke gunstige omstandigheden (zoals gisteravond) ben ik al ruim tevreden. En dan zal 37 wel goed haalbaar zijn met een groepje.
Snelheid snel vergeten en lekker fietsen, dan komt de snelheid vanzelf.
En veel uren maken en duurvermogen kweken dan kan je ook makkelijker langer hogere snelheid vasthouden.
Kruissnelheid van 37 is gewoon hard doortrappen. 10% meer klinkt leuk maar hoe hoger de snelheid hoe hoger de (rol/wind)weerstand is en dat is niet 10% meer.
Vanmorgen had ik hele stukken kruissnelheid richting de 40 omdat ik droog op werk wou aankomen.
Maar door bochten/stoplichten/kruisingen kwam ik dan uiteindelijk op maar 33.5 gemiddeld uit.
En veel uren maken en duurvermogen kweken dan kan je ook makkelijker langer hogere snelheid vasthouden.
Kruissnelheid van 37 is gewoon hard doortrappen. 10% meer klinkt leuk maar hoe hoger de snelheid hoe hoger de (rol/wind)weerstand is en dat is niet 10% meer.
Vanmorgen had ik hele stukken kruissnelheid richting de 40 omdat ik droog op werk wou aankomen.
Maar door bochten/stoplichten/kruisingen kwam ik dan uiteindelijk op maar 33.5 gemiddeld uit.
[ Voor 25% gewijzigd door DDX op 19-06-2019 14:26 ]
Als je tempo wilt maken tijdens een Limburgs Mooiste of Amstel Gold Race zou ik de route downloaden en deze zelf een keer rijden. Tijdens deze evenementen (ik heb van beide de 150 gereden dit jaar) is het tour aspect veel meer aanwezig dan het zo hard mogelijk rijden.
En als je al 30 gemiddeld rijd over 70 km kun je nu ook al prima met zo een tocht meedoen hoor
. Eind september is er weer een LM tocht geloof ik.
En als je al 30 gemiddeld rijd over 70 km kun je nu ook al prima met zo een tocht meedoen hoor
Battle.net || Strava
Zoek een trainer die samen met jou en trainingsschema opstelt. Mijn buurman heeft goede ervaringen met thecyclingexpert.nl. Maar zo zullen er vast meer zijn.Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:38:
[...]
Klopt, maar ik vind het fijn dat iets "externs" mij pusht...
Dat de fietscomputer aangeeft vanuit een ingeladen trainingsprogramma dat ik bepaalde intervallen ga fietsen, of een lagere cadans in een hogere versnelling (meer wattage) etc.
Hij vraagt je wat je doel(en) zijn en hoeveel tijd je hebt omt trainen. Dan krijg je schema met trainingen.
Het loont wel om wat te investeren in het uitrusting. Maar zo te horen ben je daar ook wel klaar voor. Koop een goede gps unit, hartslag band en cadans sensor en als je het echt goed wilt doen en vermogensmeter.
Verwijderd
Ja die fiets ik mee, alleen zitten daar niet zoveel hoogtemeters in als in de zuidelijke variant die ik volgend jaar wil doen.retlaw schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:24:
Als je tempo wilt maken tijdens een Limburgs Mooiste of Amstel Gold Race zou ik de route downloaden en deze zelf een keer rijden. Tijdens deze evenementen (ik heb van beide de 150 gereden dit jaar) is het tour aspect veel meer aanwezig dan het zo hard mogelijk rijden.
En als je al 30 gemiddeld rijd over 70 km kun je nu ook al prima met zo een tocht meedoen hoor. Eind september is er weer een LM tocht geloof ik.
Over 3 weken fiets ik ook Sallands Mooiste over de Holterberg.. Ook een leuke tocht heb ik mij laten vertellen.
Verder probeer ik mijn gear inderdaad op korte termijn gereed te krijgen, daarna maar eens aan de slag met schema's..
Je kunt ook prima zonder hartslagmeter e.d. trainen om beter te worden. Belangrijkste is wat mij betreft dat je jezelf af en toe echt prikkelt. Ik zie heel veel mensen altijd op dezelfde manier fietsen.
Maar belangrijker is natuurlijk dat je gewoon lekker even de fiets pakt en plezier hebt. Die snelheid volgt vanzelf (of niet). Ik train niet echt gericht, ook al ben ik afgelopen jaar wel bij een fietsclub (geen standaard toerclub) gegaan om mijzelf nog wat meer te pushen. Maar door werk en gezinsleven, lukt het lang niet altijd om bij de training aan te haken. Daarom gebruik ik mijn woon-werk ritjes ook als "serieuze" fietsritten. Dat heeft mij in elk geval geholpen om de gemiddelde snelheid behoorlijk om hoog te krijgen en dat ook lang vast te houden.
@Remko24 je bent in elk geval al hoger ingestoken qua gemiddelde snelheid. Ik begon zo'n 6 jaar geleden met iets van 25/26km/u gemiddeld.
Maar belangrijker is natuurlijk dat je gewoon lekker even de fiets pakt en plezier hebt. Die snelheid volgt vanzelf (of niet). Ik train niet echt gericht, ook al ben ik afgelopen jaar wel bij een fietsclub (geen standaard toerclub) gegaan om mijzelf nog wat meer te pushen. Maar door werk en gezinsleven, lukt het lang niet altijd om bij de training aan te haken. Daarom gebruik ik mijn woon-werk ritjes ook als "serieuze" fietsritten. Dat heeft mij in elk geval geholpen om de gemiddelde snelheid behoorlijk om hoog te krijgen en dat ook lang vast te houden.
@Remko24 je bent in elk geval al hoger ingestoken qua gemiddelde snelheid. Ik begon zo'n 6 jaar geleden met iets van 25/26km/u gemiddeld.
[ Voor 8% gewijzigd door wisselwerking op 19-06-2019 14:52 ]
Verwijderd
Begin dit jaar zat ik ook op 27-28 gemiddeld, maar blijkbaar is mijn basis redelijk in orde waardoor ik snel vorderingen kon maken, al vlakt het nu wel redelijk af.wisselwerking schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:51:
Je kunt ook prima zonder hartslagmeter e.d. trainen om beter te worden. Belangrijkste is wat mij betreft dat je jezelf af en toe echt prikkelt. Ik zie heel veel mensen altijd op dezelfde manier fietsen.
Zo begon ik in maart met 27 gemiddeld (solo), en reed ik begin Mei in een groepje 32,2 (kruis gemiddelde 35), toen kon ik net meekomen en heb ik niet op kop gereden, maar ik voelde me naderhand zo voldaan dat ik dat eigenlijk als doel heb gesteld om ook in die groep op kop te kunnen rijden..
Dit was toen die rit: https://www.strava.com/activities/2354651259/overview
Solo zit ik nu bij relatief windstil op 32, dus heb nog een stukje te gaan, al kan ik best even pieken naar 40-45 als het moet maar dan zit ik boven mijn max, en ben ik zo kapot...
Ik zit nu op 35km/u op een vlakke weg zonder onderbrekingen ah 65 km met een tijdrit fiets. De gehele winter 3x per week een uur spinninglesje gevolgd. Waanzinnig veel explosieve kracht mee opgebouwt. De duur bleef er wel goed in, omdat ik allerlei andere sporten daar naast deed.
De stap van 25 > 28 km/u is vrij makkelijk.
De stap van 28 > 30 km/u is al moeilijker
Bij de stap van 30 > 32 km/u blijven vele mensen hangen.
Om solo 34 km/u te rijden moet je al érg goed zijn.
Wil je 37 km/u gemiddeld rijden ben je echt top.
Ik ken iemand die op zijn trainingen met de TT fiets solo 37 - 40 km/u rijdt voor 2u/2u30 én die doet in elke koers waar hij rijdt mee voor de bloemen.
Ik wil maar zeggen dat 37 km/u gemiddeld rijden enorm snel is voor de gewone sterveling
Ik ken iemand die op zijn trainingen met de TT fiets solo 37 - 40 km/u rijdt voor 2u/2u30 én die doet in elke koers waar hij rijdt mee voor de bloemen.
Ik wil maar zeggen dat 37 km/u gemiddeld rijden enorm snel is voor de gewone sterveling
En dan nog voor hoe lang... Half uur, 1 uur, 3 uur?CedricD schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:47:
Ik wel maar zeggen dat 37 km/u gemiddeld rijden enorm snel is voor de gewone sterveling
1 uur 33.7 km/u is op dit moment mijn max, maar op de MTB ben ik in verhouding sneller (meer getraind op wisselende cadans en power output dan een steady pace)
Bij een rit van 2 uur gaat er ~2 km/u vanaf.
Misschien moet ik ook maar eens gaan koersen dan. Schijt hem 7 kleuren dat ik onderuit gemoffeld wordt in het peloton.CedricD schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:47:
Ik wel maar zeggen dat 37 km/u gemiddeld rijden enorm snel is voor de gewone sterveling
Details is alleen dat je met een tt fiets wel stuk rapper gaat.CedricD schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:47:
Gratis km/u's erbij dus.
Ik haal ook niet snel de 35 gemiddeld ofzo op een ritje.
Vaker 33, maargoed dat haal ik dan ook wel weer op een 300km rit dus als ik echt m'n best zou doen op een korte rit
[ Voor 20% gewijzigd door DDX op 19-06-2019 20:20 ]
@ddx ik denk dat jij het wel zou redden om die snelheid te halen
Mij lukt het wel om tegen de 37km/u (gemiddeld) op een koersfiets te rijden. Laatst bijna 80km met 36,6km/u gemiddeld. Helaas kwam ik tussendoor nog een bekende tegen (wat uiteraard ook gezellig was) waardoor het gemiddelde wat zakte (maar toch nog 36,6).
Maar er zit nog steeds ruimte voor verbetering in.
Mij lukt het wel om tegen de 37km/u (gemiddeld) op een koersfiets te rijden. Laatst bijna 80km met 36,6km/u gemiddeld. Helaas kwam ik tussendoor nog een bekende tegen (wat uiteraard ook gezellig was) waardoor het gemiddelde wat zakte (maar toch nog 36,6).
Maar er zit nog steeds ruimte voor verbetering in.
Nauwkeurigheid is voor mij zowat de laatste spec waar ik naar kijk. 500mtr meer of minder in een rit van 100km is niet interessant.CuttingStorm schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:35:
Na het kickstarter debacle met IQ2 (want zo mogen we dat onderhand wel noemen..) wie durft?
https://absolutecycling.nl/
True.Prulleman schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:58:
[...]
En dan nog voor hoe lang... Half uur, 1 uur, 3 uur?
1 uur 33.7 km/u is op dit moment mijn max, maar op de MTB ben ik in verhouding sneller (meer getraind op wisselende cadans en power output dan een steady pace)
Bij een rit van 2 uur gaat er ~2 km/u vanaf.
Ikzelf ben meer de man van de constante inspanning.
Zo heb ik april solo een rit van 203 km gedaan aan 32.7 km/u gemiddeld.
Twee weken geleden met 3 man 'rondgedraaid' en daar 38.1 km/u gemiddeld mee gehaald over 70 km.
Laat mij daarintegen een koers meerijden waar ze 40 km/u gemiddeld halen dan wordt ik sowieso gelost. Intervaltraining staat voor volgend jaar op de planning
Wat is jullie ervaring met chinese fietskleding? Ik ben op zoek naar heel goede zomershirts voor een prijsje, niet de allergoedkoopste
Ik heb zelf 2 stuks uit China:
Lange mouwen: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dbvxads
De prijs waard. Fit is niet perfect voor mij omdat ik kortere armen in verhouding tot mijn lichaam heb
Regenvestje: https://nl.aliexpress.com...a4-46ba-930c-838ed8339ca0
De prijs meer dan waard, aanrader
Ik heb zelf 2 stuks uit China:
Lange mouwen: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dbvxads
De prijs waard. Fit is niet perfect voor mij omdat ik kortere armen in verhouding tot mijn lichaam heb
Regenvestje: https://nl.aliexpress.com...a4-46ba-930c-838ed8339ca0
De prijs meer dan waard, aanrader
.
Naja voor de prijs kun je er niet veel van zeggen, maar het zit niet comfortabel/fladdert aan alle kanten/stiksels laten snel los/verkleuren snel. Maar goed, 10 shirtjes van 6 euro gaan waarschijnlijk even lang mee als 1 van 60.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Kan het kloppen dat de afstelling van spd-sl plaatjes van fietsschoenen per merk/maatvoering verschillend is? Ik heb vorig jaar een bikefit gedaan met Sidi schoenen, onlangs overgestapt naar Northwave ivm brede voeten en door voetklachten zelf een instructie gevolgd voor het afstellen adhv zoeken van de bal van de voet en nu kom ik totaal anders uit? Iemand ervaring mee?
Het is voor mij ook niet een selling point, maar ik zeg ook geen nee tegen een betere gps-fix. Vooral als je bijvoorbeeld in de bergen fietst (zeker tijdens een afdaling waarbij je zelf ook half over je stuur en fietscomputer hangt) wil bij mij de Garmin 810 er wel eens heel compleet naast zitten qua positie. Is toch jammer voor de strava segmentjes en de andere statistieken.Ramon 73 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:31:
[...]
Nauwkeurigheid is voor mij zowat de laatste spec waar ik naar kijk. 500mtr meer of minder in een rit van 100km is niet interessant.
Ik gebruik geen StravaHielko schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 22:48:
[...]
Het is voor mij ook niet een selling point, maar ik zeg ook geen nee tegen een betere gps-fix. Vooral als je bijvoorbeeld in de bergen fietst (zeker tijdens een afdaling waarbij je zelf ook half over je stuur en fietscomputer hangt) wil bij mij de Garmin 810 er wel eens heel compleet naast zitten qua positie. Is toch jammer voor de strava segmentjes en de andere statistieken.
En een cheapo ant+ snelheidssensor in het wiel lost veel GPS-fix problemen wel op.
Uiteraard niet de GPS positie, maar alleen de nauwkeurigheid van de snelheid.Ramon 73 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 00:14:
[...]
En een cheapo ant+ snelheidssensor in het wiel lost veel GPS-fix problemen wel op.
De combinatie van heuvels, een dicht bladerdek en scherpe bochten is vaak killing voor de nauwkeurigheid van de GPS positie.
Wat @Ramon 73 zegt, een snelheidssensor is als een soort "correctiemiddel" voor de snelheidswisselingen qua GPS gebeuren. Ik heb ook een tijdje zonder snelheidssensor gereden en dan merk je gewoon dat het iets meer fluctueert. Andere mensen waar ik wel mee rij hebben ook niet allemaal een snelheidssensor in het wiel en daar zie je ook veel meer fluctueren. Ik zou het zeker aanraden als je daar meer consistentie in zou willen.
@Remko24, als je al een tijd een uur per dag 20km/h op je normale fiets rijdt dan zit er zeker wel een basis die meer is dan de gemiddelde starter die nauwelijks iets aan sport doet. En een kruissnelheid van 37 of 35 is zeker haalbaar hoor. Maar dit vergt gewoon tijd. Ik denk dat de "hardrijders" hier ook al wel wat jaartjes gesleten hebben op de fiets. Zoals een @DDX of een @CedricD en nog wel wat mensen.
Mijn rondje van dinsdag is denk ik een beetje wat jij voor ogen hebt qua doel en wat je wilt kunnen fietsen: https://www.strava.com/activities/2461379239
Nu ben ik momenteel erg in goede vorm en dit soort dingen doe je dan in de winter ook niet, ik niet althans. Maar ik fiets dan ook al wat jaartjes gemiddeld zo'n 7000 per jaar wat nog niet eens zo veel is vergeleken met sommigen hier
Waar het op neerkomt is gevarieerd blijven fietsen en vooral "veel". Ikzelf zit nu gemiddeld zo'n 8u per week op de fiets met hier en daar een uitschieter en soms wat minder. Maar zodra je dit een jaartje doet en ook in de winter door blijft fietsen al is het alleen maar wekelijks een spinmomentje dan zal je zien dat het volgend jaar al weer wat beter zal gaan.
Zoals het met zoveel dingen gaat: dingen die je vaak doet wordt je beter in. Dus als je langere tijd op een stevig tempo wilt kunnen fietsen zal je dus in ieder geval langere tijden op de fiets moeten gaan zitten om dat duurvermogen te fixen. Daarnaast voor het hardrijden kan je inderdaad intervaltrainingen doen of gewoon steeds een beetje de boel proberen op te rekken.
Zelf eigenlijk nog nooit echt een intervaltraining gedaan. Ik rij 1x in de week een wedstrijdtraining vlakbij en als je dan over 66-70km 40-42km/h gemiddeld doet vind ik dat behoorlijk intervallerig. Na in ieder geval 1 bocht moet je toch weer van 30+ naar 40 of soms zelfs 50+ versnellen dus dat vind ik wel training genoeg
@Remko24, als je al een tijd een uur per dag 20km/h op je normale fiets rijdt dan zit er zeker wel een basis die meer is dan de gemiddelde starter die nauwelijks iets aan sport doet. En een kruissnelheid van 37 of 35 is zeker haalbaar hoor. Maar dit vergt gewoon tijd. Ik denk dat de "hardrijders" hier ook al wel wat jaartjes gesleten hebben op de fiets. Zoals een @DDX of een @CedricD en nog wel wat mensen.
Mijn rondje van dinsdag is denk ik een beetje wat jij voor ogen hebt qua doel en wat je wilt kunnen fietsen: https://www.strava.com/activities/2461379239
Nu ben ik momenteel erg in goede vorm en dit soort dingen doe je dan in de winter ook niet, ik niet althans. Maar ik fiets dan ook al wat jaartjes gemiddeld zo'n 7000 per jaar wat nog niet eens zo veel is vergeleken met sommigen hier
Zoals het met zoveel dingen gaat: dingen die je vaak doet wordt je beter in. Dus als je langere tijd op een stevig tempo wilt kunnen fietsen zal je dus in ieder geval langere tijden op de fiets moeten gaan zitten om dat duurvermogen te fixen. Daarnaast voor het hardrijden kan je inderdaad intervaltrainingen doen of gewoon steeds een beetje de boel proberen op te rekken.
Zelf eigenlijk nog nooit echt een intervaltraining gedaan. Ik rij 1x in de week een wedstrijdtraining vlakbij en als je dan over 66-70km 40-42km/h gemiddeld doet vind ik dat behoorlijk intervallerig. Na in ieder geval 1 bocht moet je toch weer van 30+ naar 40 of soms zelfs 50+ versnellen dus dat vind ik wel training genoeg
Verwijderd
Inderdaad, ik fiets ongeveer 4000km op de normale fiets per jaar, en met de racefiets kom ik denk ik ook rond de 4000 uit dit seizoen..orange.x schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:18:
Wat @Ramon 73 zegt, een snelheidssensor is als een soort "correctiemiddel" voor de snelheidswisselingen qua GPS gebeuren. Ik heb ook een tijdje zonder snelheidssensor gereden en dan merk je gewoon dat het iets meer fluctueert. Andere mensen waar ik wel mee rij hebben ook niet allemaal een snelheidssensor in het wiel en daar zie je ook veel meer fluctueren. Ik zou het zeker aanraden als je daar meer consistentie in zou willen.
Nu ben ik momenteel erg in goede vorm en dit soort dingen doe je dan in de winter ook niet, ik niet althans. Maar ik fiets dan ook al wat jaartjes gemiddeld zo'n 7000 per jaar wat nog niet eens zo veel is vergeleken met sommigen hierWaar het op neerkomt is gevarieerd blijven fietsen en vooral "veel". Ikzelf zit nu gemiddeld zo'n 8u per week op de fiets met hier en daar een uitschieter en soms wat minder. Maar zodra je dit een jaartje doet en ook in de winter door blijft fietsen al is het alleen maar wekelijks een spinmomentje dan zal je zien dat het volgend jaar al weer wat beter zal gaan.
Ik merk nu een behoorlijk stijgende lijn (maart-juni van 27 naar 31 gemiddeld), aangezien ik bijna elke rit het maximale eruit probeer te halen (het oprekken wat jij bedoelt), ik fiets dan 80% in mijn comfortzone wat ik lang en makkelijk kan vasthouden, en halverwege push ik me dan even net over die grens door net iets harder proberen te fietsen of doorstampen tegen de wind in etc..
Ik wil na elke training wel het gevoel hebben "iets" gedaan te hebben.. Herstellen doe ik wel op de normale fiets met woon-werk verkeer.. en heb gemiddeld 3 dagen rust tussen 2 wielren rondjes..
Maar ik wil nu iets meer met data en schema's gaan doen, ik heb nu wat handvaten waar ik verder mee kan, komende tijd kijken naar een geschikte fietscomputer en dan verdere trainingen uitstippelen..
Iedereen nog bedankt voor de informatie en tips..
Komende zomer ben ik van plan om wat ritjes te maken bij onze zuiderburen, te starten met een bezoekje aan o.a. Koppenberg / Muur van Geraardsbergen. Ik ben even nieuwsgierig naar jullie ervaring (ik neem aan dat ik niet de enige hier in ben).. Waar laten jullie meestal je auto? Hier in Nederland zet ik m al snel op een carpool plaats. Maar in België bv omgeving Geraardsbergen neig ik naar bijvoorbeeld een publieke parkeersplaats van een station, of een (voetbal) vereniging.. wellicht hebben jullie nog tips? Gaat dus niet om die regio specifiek, maar om op welke plaats je auto voor een aantal uur weg te zetten met een "goed" gevoel
@Rhain Als je naar de vlaamse ardennen wilt, bij Oudenaarde heb je net buiten het centrum een grote publieke parking waar je je auto perfect kan zetten voor een dag fietsen. Is ook nog eens vlak bij het museum van de Ronde.
@Remko24 maar dan nog, als je dan op dat niveau zit uiteindelijk, wat is DAN je doel? Want als je het gevoel wilt hebben iets gedaan te hebben en je zit op het niveau dat je dat "enigzins easy" kan handelen waar zit dan de volgende of totale uitdaging? Of is het dan op dat moment behouden en genieten van het feit dat dat je lukt en ga je lange cyclo's rijden ofzo. Gewoon benieuwd 
Mijn "doel" was ongeveer 2 jaar geleden toen ik meedeed met een lokaal rondje koers (zeer kort ook) om na mijn 7e plek het jaar erop hoger te eindigen. Goed, dat an sich is niet gelukt, wederom 7e maar wel een sterker veld. Echter dit jaar is het alsnog de doelstelling om het podium te halen wat me na de 2e plek in een ander dorpje wel het gevoel gaf dat het moet kunnen lukken. Maar wat ik daarna dan ga doen weet ik nog niet. Marmotte wil ik dit jaar nog zelf georganiseerd doen. Dan gaat het dus meer op dat soort dingetjes neerkomen, de wat langere tochten.
Mijn "doel" was ongeveer 2 jaar geleden toen ik meedeed met een lokaal rondje koers (zeer kort ook) om na mijn 7e plek het jaar erop hoger te eindigen. Goed, dat an sich is niet gelukt, wederom 7e maar wel een sterker veld. Echter dit jaar is het alsnog de doelstelling om het podium te halen wat me na de 2e plek in een ander dorpje wel het gevoel gaf dat het moet kunnen lukken. Maar wat ik daarna dan ga doen weet ik nog niet. Marmotte wil ik dit jaar nog zelf georganiseerd doen. Dan gaat het dus meer op dat soort dingetjes neerkomen, de wat langere tochten.
+1 om hem in de buurt van het CRVV in Oudenaarde te parkeren. Bijkomende voordelen daar zijn de netjes aangeduide RVV-lussen die je startende vanaf daar kan fietsen, de mogelijkheid om te douchen na de rit voor 2EUR, en natuurlijk is het best een leuk museum om even in rond te snuisterenroda_djavulen schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:59:
@Rhain Als je naar de vlaamse ardennen wilt, bij Oudenaarde heb je net buiten het centrum een grote publieke parking waar je je auto perfect kan zetten voor een dag fietsen. Is ook nog eens vlak bij het museum van de Ronde.
Meer info: https://crvv.be/beleef-de-ronde/#toggle-id-1
Verwijderd
Er zijn altijd uitdagingen te vinden..orange.x schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:32:
@Remko24 maar dan nog, als je dan op dat niveau zit uiteindelijk, wat is DAN je doel? Want als je het gevoel wilt hebben iets gedaan te hebben en je zit op het niveau dat je dat "enigzins easy" kan handelen waar zit dan de volgende of totale uitdaging? Of is het dan op dat moment behouden en genieten van het feit dat dat je lukt en ga je lange cyclo's rijden ofzo. Gewoon benieuwd
Snelheid is maar 1 doel...
Dan heb je nog de uitdagingen van segmentjes die je wilt pakken.
Lange tochten rijden vind ik leuk, ook genoeg variatie qua keuze.. Zowel met een evement als een keer als GPX route alleen of met een maatje fietsen.
Meerdaagse tochten rijden..
Beter worden in klimmen..
etc..
"The Ride" staat nog wel op mijn todo lijstje over 2-3 jaar.. Maar eerst materiaal op orde en gericht kunnen trainen..
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2019 10:54 ]
Persoonlijk heb ik dus helemaal niets met Strava segmenten. Sterker nog, ik ben van mening dat segment gedoe vaak leid tot achterlijk gedrag van wielrenners. Daarom heb ik bijv. een aantal segmenten in Amsterdam ge-rapporteerd en weg laten halen als gevaarlijk. Bedoel, welke idioot gaat met 50km+ door het Vondelpark.
@orange.x Of gewoon een algemene fitheid als doel hebben 
Dat is iig mijn doel bij gebrek aan doelen. Door regelmatig te fietsen en mezelf goed in te spannen ben ik fitter, herstel ik sneller, voel ik me beter, minder ziek (en als ik wat onder de leden heb herstel ik sneller), beter gestemd, meer energie in het dagelijks leven
Dat is iig mijn doel bij gebrek aan doelen. Door regelmatig te fietsen en mezelf goed in te spannen ben ik fitter, herstel ik sneller, voel ik me beter, minder ziek (en als ik wat onder de leden heb herstel ik sneller), beter gestemd, meer energie in het dagelijks leven
Het zou echt goed zijn als Strava op een moment een soort 'Big Reset' zou doen met de segmenten zodat alles weer op 0 start. Eventueel met een feature daarbij waarbij je ook in de 'oude' data kunt blijven hangen als je dat liever hebt. Er zijn nu KOMs met echt onwaarschijnlijke snelheden gereden waar je als gebruiker toch niet blij mee bent
Verwijderd
Ik heb ook weinig met het "Algemeen klassement", vind het vooral voor mezelf een prikkel om nieuwe PR's op bepaalde stukken neer te zetten zodat ik kan zien of ik "beter" wordt, en af en toe meten met fietsmaten is ook wel leuk.maikelonline schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:56:
Persoonlijk heb ik dus helemaal niets met Strava segmenten. Sterker nog, ik ben van mening dat segment gedoe vaak leid tot achterlijk gedrag van wielrenners. Daarom heb ik bijv. een aantal segmenten in Amsterdam ge-rapporteerd en weg laten halen als gevaarlijk. Bedoel, welke idioot gaat met 50km+ door het Vondelpark.
Een geluid wat ik steeds vaker hoor.Blauw schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:58:
Het zou echt goed zijn als Strava op een moment een soort 'Big Reset' zou doen met de segmenten zodat alles weer op 0 start. Eventueel met een feature daarbij waarbij je ook in de 'oude' data kunt blijven hangen als je dat liever hebt. Er zijn nu KOMs met echt onwaarschijnlijke snelheden gereden waar je als gebruiker toch niet blij mee bent
Mijn voorkeur zou zijn om de jaarklassementen wat prominenter te maken. Daarnaast ook een trust score toekennen aan een tijd, Dit a.d.h.v. sensordata (cadans/hsm/wattage) vs snelheid.
Bij Zwift is dit principe overigens al toegepast middels Zwiftpower. Bij races zijn sensoren verplicht, wanneer hier afwijkingen zitten wordt je gediskwalificeerd.
[ Voor 11% gewijzigd door Dix0r op 20-06-2019 11:07 ]
@roda_djavulen en @CyberThijs bedankt voor de tips! en eigenlijk heb ik daarmee al een beetje antwoord gekregen op m'n eigen vraag; zoek binnen Google Maps op parking / free parking en je komt al een heel eind.
Ik begrijp ook niet zo goed waarom ze die Annual KOM's eruit gehaald hebben. En ben het volledig eens met het hebben van eigenlijk de basale sensoren voor het kunnen hebben van een effort op een segment. Sommigen hebben alleen de snelheid van bijv de GPS en een geschat wattage omdat dat automatisch gaat. Ik vind op zijn minst dat cadans en hartslag er bij zou moeten zodat je kan zien dat iemand niet aan een brommer hing bijvoorbeeld. En ik vind dat voor een correcte registratie je dan ook verplicht bent om seconderegistratie te hebben op je headunit ipv "bij een verandering". Dit levert dan te vaak ineens gaten op van soms 5s of meer. Bij segmenten van enkele minuten is dat niet zo schokkend maar een kort sprintje van 100-200m is echt killing als je geen secreg hebt. Dan stopt het laatste meetpunt ineens x meter voor het werkelijke einde.Dix0r schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:04:
[...]
Een geluid wat ik steeds vaker hoor.
Mijn voorkeur zou zijn om de jaarklassementen wat prominenter te maken. Daarnaast ook een trust score toekennen aan een tijd, Dit a.d.h.v. sensordata (cadans/hsm/wattage) vs snelheid.
Bij Zwift is dit principe overigens al toegepast middels Zwiftpower. Bij races zijn sensoren verplicht, wanneer hier afwijkingen zitten wordt je gediskwalificeerd.
Daarnaast zou het prettig zijn als je een bepaald segment uit een activity kan flaggen en niet gelijk de hele activity hoeft te flaggen. Kan ook handig zijn voor eigen doeleinde. Soms ga je ergens een keer met een groep naar boven of op een lang recht stuk en dan is het lastig om je eigen PR daar goed te monitoren dus dan wil je zonder dat je de hele activity flagt alleen dat segment flaggen. Maargoed, zo zijn er legio zaken die ze kunnen verbeteren in zowel de app als op de site maar een veelgehoorde klacht is ook dat ze eigenlijk nauwelijks wat doen met alle verzoeken / tips etc.
Als je dit allemaal zo serieus neemt, waarom doe je dan geen wedstrijden op een afgesloten parcours?orange.x schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:23:
[...]
Ik begrijp ook niet zo goed waarom ze die Annual KOM's eruit gehaald hebben. En ben het volledig eens met het hebben van eigenlijk de basale sensoren voor het kunnen hebben van een effort op een segment. Sommigen hebben alleen de snelheid van bijv de GPS en een geschat wattage omdat dat automatisch gaat. Ik vind op zijn minst dat cadans en hartslag er bij zou moeten zodat je kan zien dat iemand niet aan een brommer hing bijvoorbeeld. En ik vind dat voor een correcte registratie je dan ook verplicht bent om seconderegistratie te hebben op je headunit ipv "bij een verandering". Dit levert dan te vaak ineens gaten op van soms 5s of meer. Bij segmenten van enkele minuten is dat niet zo schokkend maar een kort sprintje van 100-200m is echt killing als je geen secreg hebt. Dan stopt het laatste meetpunt ineens x meter voor het werkelijke einde.
Daarnaast zou het prettig zijn als je een bepaald segment uit een activity kan flaggen en niet gelijk de hele activity hoeft te flaggen. Kan ook handig zijn voor eigen doeleinde. Soms ga je ergens een keer met een groep naar boven of op een lang recht stuk en dan is het lastig om je eigen PR daar goed te monitoren dus dan wil je zonder dat je de hele activity flagt alleen dat segment flaggen. Maargoed, zo zijn er legio zaken die ze kunnen verbeteren in zowel de app als op de site maar een veelgehoorde klacht is ook dat ze eigenlijk nauwelijks wat doen met alle verzoeken / tips etc.
Dat is leuk voor als je geen KOM hebt, maar bekijk het even van de andere kant; als jij eindelijk ergens een KOM te pakken hebt gaat Strava doodleuk een enorme reset doen. Als je tijden kwijt. Het argument van "oude" data gaat hier natuurlijk niet op; je bent de snelste of niet.Blauw schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:58:
Nu heb ik zelf ook niet zo gek veel op met de algemene klassementen, maar vind het wel leuk om van verschillende groepjes - vrienden, collega's etc - een beetje bovenin het klassement te staan
Read the code, write the code, be the code!
Jaarbekertjes hebben ze paar jaar geleden geprobeerd, maar dat was dan leuk met ritten in 1e week januari waar je dan continu bekertjes haalde.
Hebben ze uiteindelijk weer gestop, idee was opzich best leuk.
Algemene KOM tijden resetten tja waarom ?
Sommige segmenten heb je gewoon veel aan wind mee, zeker in Nederland langs de kust kan je dan absurde snelheden halen.
Dit soort segmenten dus, gekkenwerk om daar een aanval te doen :
https://www.strava.com/segments/6863076
de mannen die top 5 staan ken ik allemaal.
En gevaarlijke segmenten hangt ook van tijd af wanneer je er fietst.
Aanval voor vondelpark segment kan je bijvoorbeeld ook midden in de nacht doen als je die graag wilt hebben.
Hebben ze uiteindelijk weer gestop, idee was opzich best leuk.
Algemene KOM tijden resetten tja waarom ?
Sommige segmenten heb je gewoon veel aan wind mee, zeker in Nederland langs de kust kan je dan absurde snelheden halen.
Dit soort segmenten dus, gekkenwerk om daar een aanval te doen :
https://www.strava.com/segments/6863076
de mannen die top 5 staan ken ik allemaal.
En gevaarlijke segmenten hangt ook van tijd af wanneer je er fietst.
Aanval voor vondelpark segment kan je bijvoorbeeld ook midden in de nacht doen als je die graag wilt hebben.
Dat doe ik ook met enige regelmaat. Maar dat betekent niet dat als ik een segment op "de openbare weg" zou willen aanvallen ik koste wat kost alles en iedereen in gevaar breng. Ik rij zo vaak door een rood stoplicht, zelfs als ik niet eens echt aan het rammen ben maar bijvoorbeeld aan het uitfietsen ben. Waarom? Waarom niet. Wanneer er op die kruising niets aan verkeer is dat mij aan kan rijden of last kan ondervinden van mijn oversteken dan steek ik gewoon over nadat ik natuurlijk dat al goed geconstateerd heb.maikelonline schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:25:
Als je dit allemaal zo serieus neemt, waarom doe je dan geen wedstrijden op een afgesloten parcours?
Ik ben het met je eens dat sommige segmenten op het oog inderdaad gevaarlijk lijken, maar zo is bijvoorbeeld het segment Grand Ballon, heuvelop, ook als Hazardous aangemerkt... Slaat nergens op. Plus het houdt niets en niemand tegen om niet toch daar wel voor te rijden.
@Remko24 Je wil veel te hard joh. Heb het al veel te vaak gezien dat mensen vanuit het niets ineens 100% willen gaan, onrealistische doelen stellen, alles kopen wat er te koop is om binnen 2 jaar in een motivatiedip te belanden en vervolgens alles in de schuur laten verstoffen. Wanneer de motivatie niet gewoon 'plezier maken' is, dan wordt het knap lastig om voor langere termijn vast te houden.
Begin gewoon eens met kilometers maken zonder je te focussen op snelheid. Het klinkt vreemd, maar hoe langer en langzamer je fietst, hoe sneller je op termijn wordt. Elke rit boven die 'magische 30' proberen te rijden werkt averechts. Verder zegt snelheid helemaal niets over hoe sterk/snel je bent. Een rit van 27 gem. kan een veelvoud zwaarder zijn dan een rit van 34 km/u. Credits verdien je ook niet op Strava, maar op de eindstreep of in een kopgroep tegen peers.
Edit: Als ik dan even verder lees is een kleine nuance van mijn bovenstaande post wel op z'n plaats:
Toch blijf ik je de tip meegeven niet te hard van stapel te willen. Fietsen is een sport van lange adem, zowel letterlijk als figuurlijk. Te vaak heb ik gezien dat iemand het plezier verliest door de verkeerde motivatie, terwijl het toch zo'n leuke sport is (ook al fiets je 27km/u gemiddeld). Snelheid biedt uitdaging, maar heeft uiteindelijk barweinig invloed op het fietsplezier.
Begin gewoon eens met kilometers maken zonder je te focussen op snelheid. Het klinkt vreemd, maar hoe langer en langzamer je fietst, hoe sneller je op termijn wordt. Elke rit boven die 'magische 30' proberen te rijden werkt averechts. Verder zegt snelheid helemaal niets over hoe sterk/snel je bent. Een rit van 27 gem. kan een veelvoud zwaarder zijn dan een rit van 34 km/u. Credits verdien je ook niet op Strava, maar op de eindstreep of in een kopgroep tegen peers.
Edit: Als ik dan even verder lees is een kleine nuance van mijn bovenstaande post wel op z'n plaats:
4.000 'rustige' kilometers is natuurlijk een prima basis om daarnaast gericht te gaan trainen. Ik reageerde nog op de post waar je aangaf "0" jaar sportervaring te hebben en zag op je Strava zo'n 1.200km gereden staan.Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:34:
[...]Inderdaad, ik fiets ongeveer 4000km op de normale fiets per jaar, en met de racefiets kom ik denk ik ook rond de 4000 uit dit seizoen..
Herstellen doe ik wel op de normale fiets met woon-werk verkeer.. en heb gemiddeld 3 dagen rust tussen 2 wielren rondjes..
Toch blijf ik je de tip meegeven niet te hard van stapel te willen. Fietsen is een sport van lange adem, zowel letterlijk als figuurlijk. Te vaak heb ik gezien dat iemand het plezier verliest door de verkeerde motivatie, terwijl het toch zo'n leuke sport is (ook al fiets je 27km/u gemiddeld). Snelheid biedt uitdaging, maar heeft uiteindelijk barweinig invloed op het fietsplezier.
[ Voor 51% gewijzigd door Ypuh op 20-06-2019 13:41 ]
Onder schrijf dit volkomen! De 80%/20% regel: 80% is op zone 2 en 20% op zone 4/5. Probeer zone 3 te vermijden voor resultaten en neem variatie. Vergeet vooral niet om het leuk te houden.Ypuh schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:05:
@Remko24 Je wil veel te hard joh. Heb het al veel te vaak gezien dat mensen vanuit het niets ineens 100% willen gaan, onrealistische doelen stellen, alles kopen wat er te koop is om binnen 2 jaar in een motivatiedip te belanden en vervolgens alles in de schuur laten verstoffen. Wanneer de motivatie niet gewoon 'plezier maken' is, dan wordt het knap lastig om voor langere termijn vast te houden.
Het is toch prima als @Remko24 een bepaald doel heeft (ongeacht het realisme niveau). Als hij daar plezier aan beleefd dan moet hij daar zeker voor gaan. Belangrijkste is (wat mij betreft) plezier hebben en houden. En dat is voor iedereen anders. Sommige fietsen elke zondag 150km met een bierbuik op een dure carbonfiets met een gemiddelde van 25km/u en ruime tussenstoppen met koffie, taart, bier enz., terwijl een ander heel gericht traint. En beiden hebben ze (vanuit hun eigen perspectief) gelijk.
Zelfde geldt ook voor het hele KOM/segmenten verhaal van Strava. Sommige beleven er heel veel plezier aan om een KOM te halen (op welke manier dan ook), terwijl anderen dat van ondergeschikt belang vinden. Ook prima.
Zelfde geldt ook voor het hele KOM/segmenten verhaal van Strava. Sommige beleven er heel veel plezier aan om een KOM te halen (op welke manier dan ook), terwijl anderen dat van ondergeschikt belang vinden. Ook prima.
Het is zeker prima, maar als je deze ambitie hebt, dan is het wel handig om na te denken over je trainingsomvang en intensiteit. Helaas juist bij beginners blijkt dat het vaak een bottleneck is, waardoor zij afhaken...wisselwerking schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:16:
Het is toch prima als @Remko24 een bepaald doel heeft (ongeacht het realisme niveau). Als hij daar plezier aan beleefd dan moet hij daar zeker voor gaan. Belangrijkste is (wat mij betreft) plezier hebben en houden. En dat is voor iedereen anders. Sommige fietsen elke zondag 150km met een bierbuik op een dure carbonfiets met een gemiddelde van 25km/u en ruime tussenstoppen met koffie, taart, bier enz., terwijl een ander heel gericht traint. En beiden hebben ze (vanuit hun eigen perspectief) gelijk.
Verwijderd
Tuurlijk staat plezier op 1.
Ik heb vroeger jaren moeilijkheden gehad met sporten en motivatie. Vooral omdat de uitdaging miste..
Elke week aan de gewichten hangen in de sportschool werkte niet voor mij..
Fietsen blijkt de laatste 3 jaar wel te werken.
De eerste 2 jaar voornamelijk op de normale fiets gewerkt aan mijn conditie en 2x op de normale fiets de fietselfstedentocht uitgefietst..
Toen ben ik begin vorig jaar overgestapt naar een wielrenfiets, en merk dat ik hier nog meer plezier en uitdaging uit haal..
Tevens helpt het na een drukke dag op kantoor je kop leeg te maken.. lekker 2 uur trappen en ik ben weer tot rust gekomen..
Sinds dit jaar +komende jaren wil ik mij vooral focussen op enkele doelstellingen, zoals harder fietsen en meer kracht ontwikkelen om ook klimmetjes te kunnen doen..
Dat ik hier nu getalletjes aanhang die ik wil behalen, betekent niet dat de motivatie minder wordt wanneer ik het eenmaal zou bereiken (of niet)..
Het primaire doel is gewoon fit worden/blijven en een uitlaatklep te hebben waar ik ook nog eens plezier in heb.
En doelen kunnen ook makkelijk verschuiven, het kan ook zo zijn dat ik een jaar niet op snelheid focus maar alleen op klimmetjes omdat ik daar beter in wil worden of zoals eerder genoemd me wil voorbereiden op "The Ride" van Italie naar Nederland.
Ik heb vroeger jaren moeilijkheden gehad met sporten en motivatie. Vooral omdat de uitdaging miste..
Elke week aan de gewichten hangen in de sportschool werkte niet voor mij..
Fietsen blijkt de laatste 3 jaar wel te werken.
De eerste 2 jaar voornamelijk op de normale fiets gewerkt aan mijn conditie en 2x op de normale fiets de fietselfstedentocht uitgefietst..
Toen ben ik begin vorig jaar overgestapt naar een wielrenfiets, en merk dat ik hier nog meer plezier en uitdaging uit haal..
Tevens helpt het na een drukke dag op kantoor je kop leeg te maken.. lekker 2 uur trappen en ik ben weer tot rust gekomen..
Sinds dit jaar +komende jaren wil ik mij vooral focussen op enkele doelstellingen, zoals harder fietsen en meer kracht ontwikkelen om ook klimmetjes te kunnen doen..
Dat ik hier nu getalletjes aanhang die ik wil behalen, betekent niet dat de motivatie minder wordt wanneer ik het eenmaal zou bereiken (of niet)..
Het primaire doel is gewoon fit worden/blijven en een uitlaatklep te hebben waar ik ook nog eens plezier in heb.
En doelen kunnen ook makkelijk verschuiven, het kan ook zo zijn dat ik een jaar niet op snelheid focus maar alleen op klimmetjes omdat ik daar beter in wil worden of zoals eerder genoemd me wil voorbereiden op "The Ride" van Italie naar Nederland.
@Remko24 je zou eens kunnen kijken naar het werk van Joe Friel. Hij heeft veel geschreven over (gevarieerd) trainen en ook veel training methodes zijn gebaseerd op zijn werk. In 2018 is de 5e editie verschenen van zijn "the Cyclist training bible".
Zeau! Gisteren voor het eerst iets van een puntenkoers gereden als soort van testding bij de club. Wel grappig idee maar er waren ook wel wat mannen met benen aanwezig waardoor het redelijk kansloos was haha. Niet erg, lekkere training gehad. Ook nog wel humor want uiteindelijk gelost en toch terug kunnen komen met 3 man alleen bij aansluiten bij het B peloton bleken de A weer net vertrokken dus daar toch maar even blijven plakken. Alleen richting laatste ronde voor de sprint van B viel het compleet stil en de A moesten daarna nog een paar rondes. Dus ik ging ook maar gewoon vast volle bak weg proberen te rijden en pakte nog bijna de 2 koplopers van de B voor die sprint terug. Nou heel gedoe erna van een kerel die gelijk in mijn wiel sprong en mij op de finish pakte maar daarna pas zag dat ik A was. "Ja je reed het gat bijna, niet dus maar bijna, dicht op de koplopers en je mag je er niet mee bemoeien" bla bla. Hey, anders kijk je goed wie je achterna rijdt
Eneverend avondje weer dus.
En ik heb mijn karmapunten van het recent helpen van die jongen met zijn ketting denk ik weer verzilverd
Pas meegedaan met een instagramactie van Specialized voor custom fietskledinggebeuren.
GEWONNEN! 
Design was ik nog niet helemaaaaal tevreden over maar dat kon met een designer nog wel beetje gefinetuned worden, ha! NICE
En ik heb mijn karmapunten van het recent helpen van die jongen met zijn ketting denk ik weer verzilverd

Design was ik nog niet helemaaaaal tevreden over maar dat kon met een designer nog wel beetje gefinetuned worden, ha! NICE
Grappig die extra wetten die er dan vaak gelden bij mensen. Ik merk dat ook wel eens bij de club waar ik fiets. Dat een oudprof heel de rit niet mee op kop meedoet maar vervolgens wel de sprint pakt is dan een minder probleem dan wanneer iemand anders dat doet. Zo is iedereen gelijk maar toch niet helemaal ;-)
Ja, kijk qua timing zeg ik ja, misschien was het niet zo slim, hoe erg was het als ik gewoon even niets gedaan had. Maar ja, ik fiets er ook voor mezelf en vind dat als het dan terugvalt naar zeg 32 33 omdat zij zitten te klooien en niemand op kop wilt ook beetje suf dat ik denk van dan ga ik wel. Ik wil gewoon beetje tempo erin houden. Als je dan niet wilt dat ik me er mee bemoei, volg me dan niet, of volg me met een gat er tussen ofzo. Maar er dan gebruik van maken en daarna gaan zitten zeuren haha. Kerel zei ook nog van jaaah, en er dan bij de A afgereden worden en dan zeker thuis lekker stoer doen dat je de B eruit gefietst hebt bla bla.. Ik denk joh, wat is je probleem, ga fietsen en zeur niet zo. Waar gaat het nou werkelijk over, echt helemaal nix! Bang dat je een bosje bloemen na 3 puntenkoersen mist ofzo? The fak 
Vind dat ook wel typisch soms hoe met die trainingen of bij de funklasse wedstrijden er echt bijna gevochten en gesneden wordt en alles dat je denkt joh, geef gewoon een beetje ruimte, je wilt toch gewoon heel thuiskomen of niet?
@Fedde dit is dan wel op een afgesloten stuk weg hoor, dus je kan in principe als je op een ronde gezet zou worden weer aanpikken.
Vind dat ook wel typisch soms hoe met die trainingen of bij de funklasse wedstrijden er echt bijna gevochten en gesneden wordt en alles dat je denkt joh, geef gewoon een beetje ruimte, je wilt toch gewoon heel thuiskomen of niet?
@Fedde dit is dan wel op een afgesloten stuk weg hoor, dus je kan in principe als je op een ronde gezet zou worden weer aanpikken.
[ Voor 6% gewijzigd door orange.x op 21-06-2019 12:20 ]
Denk wel dat het erg verschilt per groep. Hier in de omgeving zijn er toerclubs met een A B en C waar een soort eraf is eraf mentaliteit geldt, ongeacht de snelheid. Aan de andere kant zijn er ook clubs waar met een A groep hoe dan ook geldt, als de laatste moet lossen dan hou je in, ookal heeft diegene achteraf gezien wellicht een te snelle groep gekozen. Samen Uit Samen Thuis. En dan groepen die een combinatie van beide doen (A E=E, B+C SUST). Persoonlijk vind ik, als je echt wilt koersen, ga dan koersen. Door rood rijden, is aan jou. Maar dat met een groep doen waarbij mensen wellicht moe zijn en daardoor blind volgen, ongeacht eigen verantwoordelijkheid, niet handig.
Ik ben geen KOM hunter. Het is leuk mijn naam ergens in een top 10 te zien. Maareh. De praktijk is dat ik in een gebied woon waar nogal eens professioneel wordt gekoerst. Ik ben niet sneller dan een profpeleton. Als ik zie wat ik daar voor moet doen, en laten, dan hoef ik dat ook eerlijk gezegd niet. Er zijn QOMs die veel sneller zijn dan ik ooit zal zijn omdat ze zijn gereden in een op hol geslagen profpeleton. That happens.Blauw schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:58:
Maar. Dat doet 100% niet af aan mijn plezier in het fietsen. Als ik al ergens naar streef, dan is het top 10% in segmenten, en top 1% in segmenten die er voor mij toe doen. Als me dat lukt, dan ben ik zat tevreden. Is er altijd iemand sneller dan ik? Ja. Jazeker. En als dat niet zo is, dan is dat vast omdat - weet ik veel - Sam Oomen er nooit zn best heeft gedaan.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Ik reed laatst tijdens een social ride per ongeluk een kom (laatste 10km gingen we ff volle bak).
Ging die gozer die z'n kom verloor gelijk de dag erna hem terugpakken, en een plaatje van "Strava Wars" bij z'n ritje uploaden. Wat een droeftoeter zeg
, kerel was ook nog eens 40+.
Ging die gozer die z'n kom verloor gelijk de dag erna hem terugpakken, en een plaatje van "Strava Wars" bij z'n ritje uploaden. Wat een droeftoeter zeg
Haha nou gezien ik totaal geen interesse in segmenten of koms heb laat ik deze maar even aan me voorbij gaan.DDX schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 18:41:
Haha dat is toch gewoon lollig ?
Nu ben jij weer aan zet
Vannacht tijdens de kortste nacht van het jaar van mijn woonplaats Den Bosch naar Scheveningen gefietst. Gewoon, omdat het kan.
Was erg gaaf, had dit idee al jaren in mijn hoofd, maar nooit tot uitvoering gebracht.
Heb geen Strava of whatever, dus ik post een lijstje met plaatsen.
Den Bosch>Vlijmen>Drunen>Waalwijk>Sprang Capelle>Waspik>Raamsdonk>Raamsdonkveer>Geertruidenberg>Drimmelen>Lage Zwaluwe>Moerdijk>Dordrecht>Rotterdam>Delft>Den Haag>Scheveningen
Zeker 130km, om 22.00 vertrokken en op het strand om 6.20. Ja, dat is heel sloom ja
Voelde bij Raamsdonkveer de eerste pijntjes in de bovenbenen al opkomen
, veel te vlug gestart waardoor ik al na een kleine 45km instortte oeps... Vervolgens de rest maar op karakter afgemaakt. Was lekker hoor, gewoon rondfietsen zonder ook maar iemand om je heen, HEERLIJK.
Was erg gaaf, had dit idee al jaren in mijn hoofd, maar nooit tot uitvoering gebracht.
Heb geen Strava of whatever, dus ik post een lijstje met plaatsen.
Den Bosch>Vlijmen>Drunen>Waalwijk>Sprang Capelle>Waspik>Raamsdonk>Raamsdonkveer>Geertruidenberg>Drimmelen>Lage Zwaluwe>Moerdijk>Dordrecht>Rotterdam>Delft>Den Haag>Scheveningen
Zeker 130km, om 22.00 vertrokken en op het strand om 6.20. Ja, dat is heel sloom ja
Voelde bij Raamsdonkveer de eerste pijntjes in de bovenbenen al opkomen

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Als je je daar aan stoort lijkt het me tijd voor een nieuwe club ...la_fusion schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:43:
Grappig die extra wetten die er dan vaak gelden bij mensen. Ik merk dat ook wel eens bij de club waar ik fiets. Dat een oudprof heel de rit niet mee op kop meedoet maar vervolgens wel de sprint pakt is dan een minder probleem dan wanneer iemand anders dat doet. Zo is iedereen gelijk maar toch niet helemaal ;-)
Welk segment? #TweakersKOMjachtStoffa schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 18:48:
[...]
Haha nou gezien ik totaal geen interesse in segmenten of koms heb laat ik deze maar even aan me voorbij gaan.
@Mensen die ook (onlangs een) 4iiii hebben aangeschaft, hebben jullie ook dat de max cadance uitschieters heeft naar 160?
Inmiddels 4 ritten met de 4iiii gereden en alles lijkt prima, maar de max cadences op Strava waren 161, 181, 169 en 160. Voorheen met de Garmin sensor was dit 120, 126, 118, 124. Ik mag graag een sprintje trekken, maar 160 lijkt me wat overdreven?
Aangezien de cadence ook gebruikt wordt om het max vermogen te berekenen, heb ik beetje twijfels over de juistheid?
Inmiddels 4 ritten met de 4iiii gereden en alles lijkt prima, maar de max cadences op Strava waren 161, 181, 169 en 160. Voorheen met de Garmin sensor was dit 120, 126, 118, 124. Ik mag graag een sprintje trekken, maar 160 lijkt me wat overdreven?
Aangezien de cadence ook gebruikt wordt om het max vermogen te berekenen, heb ik beetje twijfels over de juistheid?
Heeft de 4iiii alle recente updates ontvangen? Idem met de fietscomputer (welk type/merk)?Ypuh schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 22:53:
@Mensen die ook (onlangs een) 4iiii hebben aangeschaft, hebben jullie ook dat de max cadance uitschieters heeft naar 160?
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Dat was mij ook al opgevallen. Wist alleen niet dat de 4iiii ook een cadansmeter had.Ypuh schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 22:53:
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Ik zie hetzelfde maar hooguit tot 140. Dat soort uitschieters had ik ook wel eens met mijn Wahoo cadans meter.
Volgens mij wel. Garmin 810 wordt via Express geupdate en de 4iiii heb ik eerst ook iets met die app gedaan.NielsTn schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 23:05:
[...]
Heeft de 4iiii alle recente updates ontvangen? Idem met de fietscomputer (welk type/merk)?
@Phydomir Uitschieters tot 140 (meestal 130) had ik met mijn Garmin sensor ook en geloof ik nog wel. 160 en 180 lijken me wel hoog.
@mhr-zip Elke PM heeft een cadanssensor ingebouwd. Dat hebben ze nodig om het vermogen te kunnen berekenen. Als ik mijn Garmin koppel aan de PM hoef je ook geen aparte cadanssensor meer te koppelen.
[ Voor 35% gewijzigd door Ypuh op 22-06-2019 23:50 ]
Net even mijn laatste ritten gecontroleerd en ik heb dit niet, max cadences liggen bij mij allemaal tussen 110 en 120. Check inderdaad even de firmware van je 4iiii in de app...
Ik had de afgelopen tijd al last van jeuk door die rupsen, maar na een rit gisteren van 140km (omgeving Eindhoven naar omgeving Den Bosch en terug) is het helemaal ellende. Met name knieholtes helemaal vol bulten.Dix0r schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:58:
Hebben jullie ook last van processierups? Mijn armen en benen zitten helemaal onder en jeukt nu al twee dagen enorm na een 120km rit.
Zó veel jeuk dat ik er niet van kon slapen, ook al was ik aardig vermoeid na een aantal uur in de zon fietsen.
Maar goed, ik laat me er niet door tegenhouden
Yep zelfde hier, enorme jeuk vooral in knieholtes en ellebogen

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Right, gisteren tijdens een ritje van m'n sokken gereden door een automobilist. Ik reed rechts achter hem en hij besloot een parkeerhaven rechtsaf in te slaan zonder z'n spiegels te gebruiken. Wat lichte schaafwonden en een geschuurd stuurlint is op het oog de enige schade; valt mee dus.
Nu zit ik me echter af te vragen hoe dit verder moet; we hebben een Europees schadeformulier ingevuld, maar ik neem aan dat mijn autoverzekering niet veel zal doen. Moet ik zijn verzekeraar bellen?
Aangezien het een carbon frame betreft, wil ik er graag een fietsenmaker goed naar laten kijken.
Iemand hier ervaring mee?
Nu zit ik me echter af te vragen hoe dit verder moet; we hebben een Europees schadeformulier ingevuld, maar ik neem aan dat mijn autoverzekering niet veel zal doen. Moet ik zijn verzekeraar bellen?
Aangezien het een carbon frame betreft, wil ik er graag een fietsenmaker goed naar laten kijken.
Autoverzekering zal hier niet veel bij helpen. Inderdaad maandag even met mijn verzekering contact opnemen en zeggen dat je hem bij fietsenmaker X neerzet om de schade te laten opnemen.Smultie schreef op zondag 23 juni 2019 @ 13:31:
Ben je lid van de NTFU? Daar zit tegenwoordig standaard een val/fietsverzekering bij, misschien kunnen die nog iets voor je betekenen.
Vriend van me had laatst schade (afgebroken derailleur tijdens het fietsen) en die hebben toen een schade expert gestuurd.
Helaas ervaring mee, ik heb mijn aansprakelijksheidsverzekering opgegeven omdat ik hierbij ook 'verhaalschade' had meeverzekerd. Die hebben het verder voor mij (goed) geregeld. Ook voor schaafwonden kreeg ik toen ivm littekens een vergoeding.Smultie schreef op zondag 23 juni 2019 @ 13:31:
Right, gisteren tijdens een ritje van m'n sokken gereden door een automobilist. Ik reed rechts achter hem en hij besloot een parkeerhaven rechtsaf in te slaan zonder z'n spiegels te gebruiken. Wat lichte schaafwonden en een geschuurd stuurlint is op het oog de enige schade; valt mee dus.
Uhm.. ik weet niet waar je dat leest maar vooruit.. als ik mij er aan stoor zal ik het eerst kenbaar maken. Gelukkig nemen we bij ons sowieso ook de eindsprint niet zo serieus dat er uberhaupt serieus over na wordt gesprokenDieAnder schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:19:
[...]
Als je je daar aan stoort lijkt het me tijd voor een nieuwe club ...
Fiets ook in deze omgeving, deze week 'gewoon' 3x op pad geweest. Het is niet zo erg als afgelopen maandag, maar wederom m'n knieën en knieholtes vol met bultjes en jeuk. Afgelopen donderdag richting Den Bosch kwam ik notabene langs een hoogwerker waarin men bezig was nesten te verwijderen.Bananeman schreef op zondag 23 juni 2019 @ 10:22:
[...]
Ik had de afgelopen tijd al last van jeuk door die rupsen, maar na een rit gisteren van 140km (omgeving Eindhoven naar omgeving Den Bosch en terug) is het helemaal ellende. Met name knieholtes helemaal vol bulten.
Zó veel jeuk dat ik er niet van kon slapen, ook al was ik aardig vermoeid na een aantal uur in de zon fietsen.
Maar goed, ik laat me er niet door tegenhouden
De ZLM tour wordt vandaag ook gereden in deze omgeving, ben benieuwd of daar nog berichtgeving omtrent de rups voorbij komt. Kan me niet voorstellen dat zij ook geen last krijgen.
Meer achtergrond info;
https://www.rtlnieuws.nl/...st-jeuk-bulten-bestrijder
Vanaf begin Juli zou de overlast enigzins af moeten nemen..
Dank je!MochiGohan schreef op zondag 23 juni 2019 @ 14:20:
[...]
Autoverzekering zal hier niet veel bij helpen. Inderdaad maandag even met mijn verzekering contact opnemen en zeggen dat je hem bij fietsenmaker X neerzet om de schade te laten opnemen.
Ben je lid van de NTFU? Daar zit tegenwoordig standaard een val/fietsverzekering bij, misschien kunnen die nog iets voor je betekenen.
Vriend van me had laatst schade (afgebroken derailleur tijdens het fietsen) en die hebben toen een schade expert gestuurd.
Ik neem aan dat je 'zijn verzekering' bedoelt? Zo niet; geef even door wat jouw verzekering is
NTFU ben ik geen lid van, maar zal er eens over nadenken.
Dank je! Voelt ergens wel raar om je eigen aansprakelijkheidsverzekering op te geven, toch?Fedde schreef op zondag 23 juni 2019 @ 14:22:
[...]
Helaas ervaring mee, ik heb mijn aansprakelijksheidsverzekering opgegeven omdat ik hierbij ook 'verhaalschade' had meeverzekerd. Die hebben het verder voor mij (goed) geregeld. Ook voor schaafwonden kreeg ik toen ivm littekens een vergoeding.
Nou ja, ik ga eens rondbellen maandag
Na 2700 km voor de eerste keer lek met m'n nieuwe fiets. Leegloper en zonder problemen thuis geraakt.
Wel ontdekt dat ik blijkbaar al die hele tijd geen bandenlichters meehad in m'n zadeltasje
.
Wel ontdekt dat ik blijkbaar al die hele tijd geen bandenlichters meehad in m'n zadeltasje
Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
- Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic - Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic - Voor alles rondom bikepacking: Het grote Bikepacking Topic
- Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
- Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht:
Het grote fietskleding topic