Vanavond i.p.v. fietsen, de fietsen maar eens een goede poetsbeurt gegeven.
De racer was zo klaar, maar mijn woon-werk fiets had ik al 3-4 maand niet gepoetst.
De ketting was dan ook behoorlijk zwart uitgeslagen van het smeer. (Wax en vuil)
Ik had eerder altijd een cheap-ass chainclean apparaatje wat eigenlijk niet goed werkte, dus had ik laatst toen ik toch wat onderdelen en gereedschap nodig had de parktool chaincleaner mee besteld incl een flesje reiniger (set).
Afgelopen jaren bleef er altijd wel wat vuil achter op de ketting en tussen de schakels.
Maar na 1 behandeling met de parktool was die 98% schoon en zag eruit als nieuw!!
Doekje erover en het blinkt weer. :-)
Ik ben niet gauw enthousiast, maar dit heeft me vanavond wel even versteld doen staan.
Was een dure aankoop, maar mijn fietsen staan er weer goed bij. :-)
DDX schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 21:59:
[...]
Wat alleen jammer is dat Hotels in Nederland best prijzig zijn en je ook redelijk vroeg moet inchecken.
Ik had mijn route op het eind van de dag langs een grote plaats gelegd en daar waren aantal opties zoals f1, ibis etc.
Uiteindelijk 2 keer een ibis hotel genomen, en gewoon avondeten rond half 10 en 's ochtends lekker ontbijtbuffet.
Maar vorig jaar ook een tripje gedaan vanuit huis naar Roubaix en daar gewoon rond 11 uur oid ingechekt met creditcard en voor paar tientjes overnacht.
Zoiets mis je eigenlijk in Nederland. (en Duitsland ook trouwens)
Hotels zijn idd redelijk duur, maar in de grotere steden zijn ze prima te boeken tegen gereduceerd tarief als je gewoon binnen loopt, belt of last minute boekt via Booking.com oid.
Zo heb ik vanwege werk ook regelmatig een overnachting geboekt omdat ik te moe was om naar huis te gaan of de volgende dag toch weer in die regio moest zijn.
Je moet alleen de ketens dan vermijden maar gewoon de kleinere hotels pakken die niet bij een keten horen.
50-60 euro incl ontbijt is me vaak genoeg gelukt.
En daarnaast heb ik overal wel wat familie wonen, (Randstad, Brabant, Limburg, Drenthe) dus kan als daar evt ook nog vragen om een nachtje te pitten en mee te eten.
[
Voor 44% gewijzigd door
Verwijderd op 09-07-2019 22:15
]