Toon posts:

Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 449 ... 457 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:46
KW25 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:59:
[...]

Jouw vrouw rijdt op een Filante toch? Die verdient het ook wel om goed gepoetst rond te rijden.
Dat is volgens mij de vriendin van @Requiem19

Partner van @Mistraller rijdt op een Liv.

Waarom weet ik dit.

Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl en zet Drinkwaterspots op je telefoon.

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:40
Voor je excel lijstje, mijn vriendin rijdt op een Gazelle.

[Voor 3% gewijzigd door GerbenBK op 02-12-2022 14:21]

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:58
mhr-zip schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:11:
[...]

Dat is volgens mij de vriendin van @Requiem19

Partner van @Mistraller rijdt op een Liv.

Waarom weet ik dit.
M’n vriendin zei laatst al dat verdacht lang een (nerdy) man achter haar aan fietste. Was jij dat? :P.

Mijn vriendin rijdt idd op een rode Filante. Helaas gaat ze hem wrappen omdat de kleur toch niet goed is… :|

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:36

Prulleman

a.k.a Nilz

@mhr-zip hier een paarse canyon endurace (die ze overigens niet zelf poetst)

Strava

• mhr-zip
Requiem19 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 14:42:
[...]

M’n vriendin zei laatst al dat verdacht lang een (nerdy) man achter haar aan fietste. Was jij dat? :P.
Lang fietsen, dat kan ik niet geweest zijn.

Daarnaast word ik altijd gechicked, en moet ik uit oogpunt van mijn conditie mij daarbij neerleggen.

Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl en zet Drinkwaterspots op je telefoon.

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:49
mhr-zip schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 15:50:
[...]

Lang fietsen, dat kan ik niet geweest zijn.

Daarnaast word ik altijd gechicked, en moet ik uit oogpunt van mijn conditie mij daarbij neerleggen.
Fietsen? Doe jij dat uberhaupt nog? Ik zie je alleen maar hardlopen... 8)7

• KW25
  • Laatst online: 19:33
[...]

Mijn vriendin rijdt idd op een rode Filante. Helaas gaat ze hem wrappen omdat de kleur toch niet goed is… :|
Haha, ach ja. Welke kleur gaat ze hem wrappen. Vind die admiral blauw bij Wilier altijd wel heel erg mooi.

' MacBook Pro 13" 2015 256GB  iPhone 11 Pro 64GB'

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:23
rolandos582 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 16:24:
[...]

Zijn fiets ritten houdt @mhr-zip prive. Zand in de ogen strooien. Tijdens de eerste SR op 1 april 2023 wordt iedereen naar de kl**e gereden.

Het Grote - 2023 Tweakers Social Ride- Topic! || www.instagram.com/vanspeykwheels

• rolandos582
ElGreco schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 18:02:
[...]

Zijn fiets ritten houdt @mhr-zip prive. Zand in de ogen strooien. Tijdens de eerste SR op 1 april 2023 wordt iedereen naar de kl**e gereden.
Alles op privé... O-)

• Prulleman

Prulleman

a.k.a Nilz

[...]

wat kost wrappen en waar doe je dat? Heb wel eens zitten zoeken, maar vond het vrij prijzig

Strava

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:27
ElGreco schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 18:02:
[...]

Op die datum?? Dat zou inderdaad wel een goede grap zijn.

Wisselwerking | Flickr | 500px | Strava

• mhr-zip
rolandos582 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 16:24:
[...]

Alle groten der aarde doen aan hardlopen: Mathieu van der Poel, Primož Roglič, mhr-zip, Wout van Aert.

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:50
mhr-zip schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 20:55:
[...]

Alle groten der aarde doen aan hardlopen: Mathieu van der Poel, Primož Roglič, mhr-zip, Wout van Aert.
Wel bescheiden dat je eerst vd Poel en Roglic noemt en jezelf pas als derde 😀

• GerbenBK
[...]

Zou wel leuk zijn als Kipchoge zou gaan fietsen en iedereen eraf rijdt.

• wisselwerking
[...]

Je vergeet wisselwerking nog

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:29
KW25 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:59:
[...]

Jouw vrouw rijdt op een Filante toch? Die verdient het ook wel om goed gepoetst rond te rijden.
Nee een Liv Avail. Maar die heeft ook wel heel mooie lak moet ik toegeven; afhankelijk van de lichtval is ie roze/paars/groen/zilver.
Het enige nadeel van onze gedeelde passie is dat het soms een beetje puzzelen is wie er gaat rijden en wie er thuis is voor de kids. Maar als je dan toch thuis bent kan je best je fiets even poetsen :)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• rolandos582
Die doet alleen maar aan kindertaxi en toeren.

• ElGreco
rolandos582 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 21:57:
[...]

Die doet alleen maar aan kindertaxi en toeren.
En MTBers eenzaam achterlaten in het donkere bos.

Het Grote - 2023 Tweakers Social Ride- Topic! || www.instagram.com/vanspeykwheels

• rolandos582
ElGreco schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 23:20:
[...]

En MTBers eenzaam achterlaten in het donkere bos.
Dat valt onder kindertaxi

• Requiem19
Prulleman schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 19:10:
[...]
wat kost wrappen en waar doe je dat? Heb wel eens zitten zoeken, maar vond het vrij prijzig
Ik geloof dat het rond de 1000 euro was, kan vast meer worden afhankelijk van de wensen. Bedrijf waar ze contact mee heeft is ‘unlimited colors’. Die zijn prettig in de communicatie.

• Prulleman

Prulleman

a.k.a Nilz

Requiem19 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 09:30:
[...]

Ik geloof dat het rond de 1000 euro was, kan vast meer worden afhankelijk van de wensen. Bedrijf waar ze contact mee heeft is ‘unlimited colors’. Die zijn prettig in de communicatie.
Poe.. wil je voor dat bedrag (of minder) niet gewoon een goede paintjob?

Strava

• Requiem19
Prulleman schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 09:46:
[...]

Met wrappen behoud je de originele paintjob juist, wat volgens mij ook weer de wens us van mn vriendin (bij evt verkoop ooit etc).

Maakt mij overigens allemaal niet uit, als ze maar met een smile op de fiets zit.

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-01 22:35
@Requiem19 hoe zit dat met weerbaarheid tegen krasjes of herstellen van krasjes?

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14:54
[...]

Voor dat bedrag krijg je anno 2022 geen paintjob bij de bekende spuiters… ;-)

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:35
[...]

Leg er wat bij en je hebt een nieuw frame. Kan je de ouwe meteen van de hand doen.

• Prulleman

Prulleman

a.k.a Nilz

RR46 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 16:27:
[...]

Bij unlimited die ik verder geen prijzen, maar bij een aantal andere zit het tussen de 500 en 1000, afhankelijk van het aantal kleuren, type verf en design. Dus iets vergelijkbaars met een wrap (1 basic kleur) moet echt wel lukken voor minder dan 1000 euro

Strava

• ElGreco
RR46 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 16:27:
[...]

Ik denk het wel

https://becabikespray.nl/prijs-fiets-spuiten/

• rolandos582
Poahhh.... Eindelijk van die zwarte sensa af! Nee grapje O-)

• ElGreco
rolandos582 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 20:00:
[...]

Poahhh.... Eindelijk van die zwarte sensa af! Nee grapje O-)
Je moet hem maar eens op Insta volgen. Maakt echte kekke paintjobs.

https://www.instagram.com/beca_bikespray/

• rolandos582
ElGreco schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 20:55:
[...]

Je moet hem maar eens op Insta volgen. Maakt echte kekke paintjobs.

https://www.instagram.com/beca_bikespray/
Ik zie het, het nadeel van zo'n fancy paintjob. Dat lijkt heel wat en je vind het prachtig. Maar dat is vaak tijdelijk. Na x periode wil je weer wat anders. Dan kun je beter een basic kleur nemen. Zo'n chameleon vind ik bijvoorbeeld heel vet. Maarja voor hoelang...

https://www.instagram.com/p/Cdst1RdjyhY/
https://www.instagram.com/p/CaUxnMYFg3p/

• ElGreco
rolandos582 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 22:08:
[...]

Ik zie het, het nadeel van zo'n fancy paintjob. Dat lijkt heel wat en je vind het prachtig. Maar dat is vaak tijdelijk. Na x periode wil je weer wat anders. Dan kun je beter een basic kleur nemen. Zo'n chameleon vind ik bijvoorbeeld heel vet. Maarja voor hoelang...

Dat geldt toch ook voor een fiets? Je koopt iets nieuws. Hartstikke mooi erg blij. Na twee jaar wil je weer wat anders. Terwijl het fietsje eigenlijk prima zit en fietst. Je kunt hem ook een kekke lak geven. Heb je weer een nieuwe fiets.

• avdongen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:31

Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!

• ElGreco
Had ik dat moeten vertellen voordat je een nieuwe Peus kocht?

• Prulleman

Prulleman

a.k.a Nilz

Of nieuwe wielen :9

Strava

• tiswat
  • Laatst online: 15:47
ElGreco schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 22:48:
[...]

Dat geldt toch ook voor een fiets? Je koopt iets nieuws. Hartstikke mooi erg blij. Na twee jaar wil je weer wat anders. Terwijl het fietsje eigenlijk prima zit en fietst. Je kunt hem ook een kekke lak geven. Heb je weer een nieuwe fiets.
Daar ben ik mee gestopt. Laatste 10 jaar, 6 verschillende racefietsen gehad. Daarna (2021) een stalen frame gekocht, etap groep en dit is gelukkig nu mijn droomfiets. Vind andere fietsen ook helemaal niet interessant of mooi meer. :')

Dus het kan ook anders lopen. + er zijn zat mensen die 10 jaar op een fiets blijven rijden.

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Nu online
Lang geleden, toen ik nog haar had, stond er ook elke 3 jaar een nieuwe fiets. Daar heb ik nu geen behoefte meer aan. Ik ben zuinig op mijn spullen en als ik iets koop, koop ik iets van kwaliteit en onderhoud ik het netjes.

Heb nu vijf fietsen staan. De oudste denk ik 25 jaar. De jongste (WiND gravel bike) heb ik een jaar geleden tweede hands gekocht.

Op de gravelbike na is alles afgemonteerd met Campagnolo. Dat blijft netjes. Alle fietsen zijn in showroom staat en hebben tienduizenden per stuk gereden.

Ik vindt er ook wel wat van als ik alle vragen op een forum lees; een jas voor 10-13 graden, broek voor 7-8 graden, aero fiets, klim fiets etc. Ik heb heel lang heel extreem gefietst (inmiddels normaal een 10K per jaar zonder gekke dingen). Ik had gewoon een criterium fiets en daar deed ik alles mee. Had je het koud dan moest je harder trappen of een krant tussen de kleding doen.

Ik ben absoluut niet tegen vooruitgang of verandering en ga er gedeeltelijk in mee, maar altijd streven naar het optimum is niet duurzaam en niet prettig voor je spaarpot.

• GerbenBK
tiswat schreef op zondag 4 december 2022 @ 08:41:
[...]

Daar ben ik mee gestopt. Laatste 10 jaar, 6 verschillende racefietsen gehad. Daarna (2021) een stalen frame gekocht, etap groep en dit is gelukkig nu mijn droomfiets. Vind andere fietsen ook helemaal niet interessant of mooi meer. :')

Dus het kan ook anders lopen. + er zijn zat mensen die 10 jaar op een fiets blijven rijden.
2021 is pas een jaartje geleden he....post dit in 2024 nog eens. :+

• ElGreco
Voor de mensen die de Di2 integratie missen op hun Karoo en dit graag terug willen:

https://github.com/valterc/ki2

"Karoo companion app for Japanese electronic shifting groupsets. Display gear/battery information and control Karoo ride screen."

Dat ding moet je sideloaden op je Karoo. Hoe:
https://www.dcrainmaker.c...head-karoo-1-karoo-2.html

[Voor 59% gewijzigd door ElGreco op 04-12-2022 11:06]

• tiswat
  • Laatst online: 15:47
GerbenBK schreef op zondag 4 december 2022 @ 10:17:
[...]

2021 is pas een jaartje geleden he....post dit in 2024 nog eens. :+
Komt goed, ik durf er zelfs geld op te zetten dat hetzelfde is. Mits ik geen ongeluk krijg natuurlijk!

• Grin
  • Registratie: April 2009

Grin

Ride si sapis.

rolandos582 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 22:08:
[...]

That’s my line! :)
Fiets in een niet al te gekke paintjob, dan kan je nog eens als Liberace op de fiets springen.

NewsBlur || My Fujifilm gear

• TinusNectar
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-01 22:02
Ik ben op zoek naar een nieuwe goede fietspomp.

Ik zit te twijfelen tussen Donrox of Topeak.

https://www.futurumshop.n...m_campaign=Bicycling%20NL

https://www.futurumshop.n...ief-powerbank-zwart.phtml

Welke zouden jullie adviseren. Met het handje of met een compressor?

• Mistraller
Requiem19 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 09:30:
[...]

Ben er gisteren nog voorbij gefietst. Wilde nog een foto maken om het topic op te leuken, maar mijn vingers waren zo koud dat ik mijn toestel niet meer kon hanteren...

---------------

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:11
TinusNectar schreef op zondag 4 december 2022 @ 20:37:

Heb zelf die Joe Blow en dat is een prima pompje, zeker voor de racefiets. MTB duurt wat langer, want volume is niet super groot. Of de drukmeter 100% accuraat is betwijfel ik, maar je komt er vanzelf wel achter wat OK rijdt.

Bij die mini-compressortjes betwijfel ik hoe handig die nou echt zijn. Lijkt me dat je best lang bezig bent met een bandje, maar zelf geen ervaring mee.

Ik heb gewoon een 20 liter compressor gekocht, o.a. voor het opzetten van tubeless MTB banden / oppompen autobanden / schoon of droog spuiten van onderdelen. Ding maakt een takkeherrie, maar denk wel dat je er uiteindelijk meer aan hebt.

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Morrar schreef op zondag 4 december 2022 @ 21:35:
[...]

Bij die mini-compressortjes betwijfel ik hoe handig die nou echt zijn. Lijkt me dat je best lang bezig bent met een bandje, maar zelf geen ervaring mee.
Ik heb recent zo'n pompje gekocht (Xiaomi ding). Doet ongeveer 15 seconden over 1 bar (28mm-band). Dus vanaf 0 ben je ruim een minuut bezig, maar even bijvullen gaat prima.

Wat ik vooral handig vind is dat je gewoon een druk kan instellen en dat hij dan precies tot die druk pompt, m'n vorige analoge pomp was lastig af te lezen in een donkere schuur. Ergens eerder in dit topic staat m'n verhaal over dat m'n analoge pomp 1.5 bar te veel aangaf en ik sinds de aanschaf van een elektrische pomp opeens 20 W efficiënter rijdt.
Tip: koop er nog zo'n pompkop met hendel erbij, dat gaat een stuk makkelijker dan steeds los/vast schroeven.

• Mistraller
Morrar schreef op zondag 4 december 2022 @ 21:35:
[...]

Ik heb gewoon een 20 liter compressor gekocht, o.a. voor het opzetten van tubeless MTB banden / oppompen autobanden / schoon of droog spuiten van onderdelen. Ding maakt een takkeherrie, maar denk wel dat je er uiteindelijk meer aan hebt.
En daarom heb ik dus ooit een 50L / 10Bar met dubbele cylinder gekocht.
Ik gebruik dat ding ontzettend vaak 's avonds (vooral dingen schoonblazen; ik repareer oud speelgoed) en dan is het ideaal dat er een flinke hoeveelheid lucht aanwezig zonder steeds de motor te horen lopen. En áls ie dan loopt dan is de tank weer snel vol door de zwaardere motor. Ik heb er een tijdklok op zodat ie na 20u niet meer aanslaat.
Staat bij mij overigens wel ingebouwd, op rubber blokken, dus dat scheelt herrie.

---------------

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:11
Tom-Z schreef op zondag 4 december 2022 @ 22:00:
[...]

Ik heb recent zo'n pompje gekocht (Xiaomi ding). Doet ongeveer 15 seconden over 1 bar (28mm-band). Dus vanaf 0 ben je ruim een minuut bezig, maar even bijvullen gaat prima.
Eerlijk gezegd vind ik dat nog best wel meevallen eigenlijk. Voor (MTB) tubeless opzetten vermoed ik wel dat het net te weinig druk geeft? Bij zo'n cylinder kun je even een stevige boost lucht erin stoppen. Maar vraag of je dat nodig hebt natuurlijk.

@Mistraller Coole hobby! Dan is investeren in het serieuzere werk natuurlijk helemaal de moeite waard.

[Voor 9% gewijzigd door Morrar op 05-12-2022 07:52]

• DialOut
  • Laatst online: 31-01 22:35
[...]
Tip: koop er nog zo'n pompkop met hendel erbij, dat gaat een stuk makkelijker dan steeds los/vast schroeven.
Die moet ik dus nog even halen. Dat vastdraaien is niks met die Xiaomi.

• ElGreco
DialOut schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:35:
[...]

Die moet ik dus nog even halen. Dat vastdraaien is niks met die Xiaomi.
Linkje? Ook een xiaomi hier (voor de auto eigenlijk) en interesse in zo'n dinkie.

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:42
Morrar schreef op maandag 5 december 2022 @ 07:50:
[...]

Eerlijk gezegd vind ik dat nog best wel meevallen eigenlijk. Voor (MTB) tubeless opzetten vermoed ik wel dat het net te weinig druk geeft? Bij zo'n cylinder kun je even een stevige boost lucht erin stoppen. Maar vraag of je dat nodig hebt natuurlijk.

@Mistraller Coole hobby! Dan is investeren in het serieuzere werk natuurlijk helemaal de moeite waard.
Ik heb een Schwalbe Tire Booster voor het ploppen van tubeless banden. Works like a charm!

Komoot

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:02

Kluus

Gang is alles

MaSw85 schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:41:
[...]

Ik heb een Schwalbe Tire Booster voor het ploppen van tubeless banden. Works like a charm!
Hier ook een tirebooster en een simpel compressortje maar die kan slechts tot 8 bar, voor een (racefiets) wielset heb ik wat meer "oompf" nodig dus dan komt de tirebooster er bij bijken. Mountainbike banden lukken mij tot nu toe altijd gewoon met de vloerpomp maar dat verschilt natuurlijk ook per band/wiel combi.

Zelf overigens een beetje aan het stoeien met mijn Zipps nu. Van het achterwiel geconstateerd dat er een nippel iets korter was, dus tape er af om te checken of deze wel goed in de velg zit, lijkt gewoon een andere nippel te zijn maar met de nieuwe tape krijg ik hem zo snel niet meer geplopt en deze set ging dus al niet makkelijk. Misschien gewoon een extra laagje tape er op? Band krijg ik er makkelijk om dus wat dat betreft kan het wel denk ik.

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
ElGreco schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:41:
[...]

Linkje? Ook een xiaomi hier (voor de auto eigenlijk) en interesse in zo'n dinkie.
Ik had deze gekocht maar dat is eigenlijk een afrader. Slangetje en dat metalen deel is prima, maar de kop die je vastklemt op het ventiel is waardeloos. Het plastic ziet eruit alsof het ding uit een brandend flatgebouw is gered, half gesmolten/verkoold. Pastte ook niet echt lekker op m'n ventiel, de halve band liep leeg voordat ik 'm er op had.
Wat ik uiteindelijk heb gedaan is de kop van m'n oude pomp losgehaald en die vastgedraaid op dat slangetje van aliexpress. Dat pastte prima.
Deze ziet er uit als een iets ander ontwerp dus misschien is die beter?

Tubeless maken met zo'n elektrisch pompje kan je wel vergeten. Druk is het probleem niet, maar flowrate wel. Voor tubeless maken heb ik tot nu toe gewoon CO2 gebruikt.

• rolandos582
Kluus schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:02:
[...]

Hier ook een tirebooster en een simpel compressortje maar die kan slechts tot 8 bar, voor een (racefiets) wielset heb ik wat meer "oompf" nodig dus dan komt de tirebooster er bij bijken. Mountainbike banden lukken mij tot nu toe altijd gewoon met de vloerpomp maar dat verschilt natuurlijk ook per band/wiel combi.

Zelf overigens een beetje aan het stoeien met mijn Zipps nu. Van het achterwiel geconstateerd dat er een nippel iets korter was, dus tape er af om te checken of deze wel goed in de velg zit, lijkt gewoon een andere nippel te zijn maar met de nieuwe tape krijg ik hem zo snel niet meer geplopt en deze set ging dus al niet makkelijk. Misschien gewoon een extra laagje tape er op? Band krijg ik er makkelijk om dus wat dat betreft kan het wel denk ik.
Gewoon doen

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ja ga ik ook doen, morgen nog eens een poging wagen, als het tubeless maken daarmee makkelijker wordt is het misschien ook een goed idee om dit ook met het andere wiel te doen :D.

Kan neem ik aan gewoon over de bestaande laag en dan aan de andere kant beginnen van waar nu het begin zit toch? Anders krijg je op die plek wel erg veel ophoping waar je een stukje overlapt lijkt mij... En helemaal opnieuw beginnen ben ik te lui (en te krenterig) voor :D.

• rolandos582
Kluus schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:51:
[...]

Ja ga ik ook doen, morgen nog eens een poging wagen, als het tubeless maken daarmee makkelijker wordt is het misschien ook een goed idee om dit ook met het andere wiel te doen :D.

Kan neem ik aan gewoon over de bestaande laag en dan aan de andere kant beginnen van waar nu het begin zit toch? Anders krijg je op die plek wel erg veel ophoping waar je een stukje overlapt lijkt mij... En helemaal opnieuw beginnen ben ik te lui (en te krenterig) voor :D.
Helemaal opnieuw wel het makkelijkste inderdaad en anders tegenovergesteld beginnen waar je nu eindigde. De ellende is, als er nu lucht onder zit, moet je sowieso opnieuw beginnen. Dus eigenlijk gewoon 3 lagen doen! Misschien ook wat breder tape pakken?

• Kluus

Kluus

Gang is alles

rolandos582 schreef op maandag 5 december 2022 @ 14:41:
[...]

Helemaal opnieuw wel het makkelijkste inderdaad en anders tegenovergesteld beginnen waar je nu eindigde. De ellende is, als er nu lucht onder zit, moet je sowieso opnieuw beginnen. Dus eigenlijk gewoon 3 lagen doen! Misschien ook wat breder tape pakken?
Tape is al breed genoeg op zich (25mm op 19mm binnenbreedte velg) en zit ook keurig netjes. Ik zal eens kijken maar eerst nog eens beter proberen met de huidige tape job en dan niet ff in de laatste minuutjes voor het volgende sinterklaas bezoek. ;)

• rolandos582
Kluus schreef op maandag 5 december 2022 @ 14:47:
[...]

Tape is al breed genoeg op zich (25mm op 19mm binnenbreedte velg) en zit ook keurig netjes. Ik zal eens kijken maar eerst nog eens beter proberen met de huidige tape job en dan niet ff in de laatste minuutjes voor het volgende sinterklaas bezoek. ;)
Wel even de tijd voor nemen ja anders blijf je bezig :) Opzicht wel vreemd met die nippel..

• Kluus

Kluus

Gang is alles

rolandos582 schreef op maandag 5 december 2022 @ 15:19:
[...]

Wel even de tijd voor nemen ja anders blijf je bezig :) Opzicht wel vreemd met die nippel..
Ja klopt, die gast waar ik was was ook een wielbouwer en die zei dat het in ieder geval wel een teken was dat de wielen handgespaakt worden bij Zipp want een machine pakt niet per ongeluk een andere nippel uit de bak natuurlijk ;). Hij zei ook dat het verder wel goed zat dus daar vertrouwen we dan maar op.

• rolandos582
Kluus schreef op maandag 5 december 2022 @ 15:23:
[...]

Ja klopt, die gast waar ik was was ook een wielbouwer en die zei dat het in ieder geval wel een teken was dat de wielen handgespaakt worden bij Zipp want een machine pakt niet per ongeluk een andere nippel uit de bak natuurlijk ;). Hij zei ook dat het verder wel goed zat dus daar vertrouwen we dan maar op.
Ben je vreemd gegaan of wat het toevallig een griek?

• Kluus

Kluus

Gang is alles

rolandos582 schreef op maandag 5 december 2022 @ 15:49:
[...]

Ben je vreemd gegaan of wat het toevallig een griek?
Nee ik ben wel vreemd gegaan ja :X, onze griekse wielenbouwert woont zo ver weg en om even snel de Zipps te laten nakijken wilde ik het wat meer in de buurt zoeken. Maar dankzij hem heb ik wel mijn 100% waardering gekregen voor vakmensen dus ben wel even op zoek gegaan naar een fatsoenlijke wielbouwer in de buurt ipv de eerste de beste LBS.

• mhr-zip
Kluus schreef op maandag 5 december 2022 @ 15:56:
[...]

Nee ik ben wel vreemd gegaan ja :
Ik wil niet stoken, maar mijn racefietsbandjes gaan gewoon met de fietspomp.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

mhr-zip schreef op maandag 5 december 2022 @ 16:05:
[...]

Ik wil niet stoken, maar mijn racefietsbandjes gaan gewoon met de fietspomp.
Je hebt gelijk, bij mijn griekse racefietswielen ook.. :$

• ElGreco
Kluus schreef op maandag 5 december 2022 @ 15:56:
[...]

Nee ik ben wel vreemd gegaan ja :X, onze griekse wielenbouwert woont zo ver weg en om even snel de Zipps te laten nakijken wilde ik het wat meer in de buurt zoeken. Maar dankzij hem heb ik wel mijn 100% waardering gekregen voor vakmensen dus ben wel even op zoek gegaan naar een fatsoenlijke wielbouwer in de buurt ipv de eerste de beste LBS.
Wie was het? Dan kan ik mijn commissie innen.

Maar goed om te lezen dat ik geholpen heb bij een stuk bewustwording en vertrouwen in vaklui. Men vind het algauw te duur.

• rolandos582
ElGreco schreef op maandag 5 december 2022 @ 18:16:
[...]

Maar goed om te lezen dat ik geholpen heb bij een stuk bewustwording en vertrouwen in vaklui. Men vind het algauw te duur.
Ik durf mijn wielen ook nergens anders heen te sturen, dadelijk krijg ik weer op mijn kop. En ik verwacht natuurlijk VIP package O-)

• Kluus

Kluus

Gang is alles

ElGreco schreef op maandag 5 december 2022 @ 18:16:
[...]

Haha veel valt er niet te innen, ik denk dat ik bij mantel meer kwijt was geweest voor twee wielen richten en naspannen. ;) Ook aan verzendkosten naar het hoge noorden dus niet bevreesd, ik blijf verder gewoon een trouwe klant hoor!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:41
TinusNectar schreef op zondag 4 december 2022 @ 20:37:

de Joe Blow Sport is een heel fijne pomp. Mijn buurman leende hem een keer en besloot meteen er zelf ook een te kopen.

• rolandos582
Ik heb die Joe Blow al 10 jaar ofzo, toevallig vorig jaar een nieuwe gekocht. De 3e evolutie, prima ding. Zie hem eigenlijk overal en ergens. Lijkt wel een kleine afwijking te hebben op lage bandendruk (gemeten met zijn topeak smartgauge d2 maar verder een top product.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:28
Sks rennkompressor, daarna wil je niets anders meer. (ja eigenlijk een sks rennkompressor die niet tot 16 bar gaat)
En dan heb ik ook nog een sks twenty-niner staan, meer volume en gaat tot 5 bar ofzo.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hier ook een JoeBlowfan. Net nieuwe rubbers erop gezet want de nippel vloog eraf. En met 1 hand nippel vasthouden en met de ander pompen was irritant.

Ik houd er zelfs m'n autobanden mee bij.

[Voor 12% gewijzigd door Par_Martinos op 05-12-2022 22:44]

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

• TinusNectar
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-01 22:02
Dankjewel voor julle reacties. De Joe Blow is besteld.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Tweede laagje tape did the trick, gaat nu weer net zo makkelijk/moeilijk als voorheen. Ik denk dat een derde laag het nog wel iets makkelijker zou maken maar voor nu is het prima zo.

Blijkbaar is de Schwalbe tape toch een stuk dunner dan de tape die Zipp er standaard op doet, want die zat maar enkel aangebracht.

• Galois
  • Laatst online: 12:04

Galois

1811 - 1832

[...]

Wat ik vooral handig vind is dat je gewoon een druk kan instellen en dat hij dan precies tot die druk pompt, m'n vorige analoge pomp was lastig af te lezen in een donkere schuur. Ergens eerder in dit topic staat m'n verhaal over dat m'n analoge pomp 1.5 bar te veel aangaf en ik sinds de aanschaf van een elektrische pomp opeens 20 W efficiënter rijdt.
Ik heb ook zo'n accupomp (de Bosch Easypump), waar ik zeer tevreden over ben. Zeker voor op vakantie/weekend weg: klein genoeg om makkelijk mee te nemen.

Waar ik wel ontevreden over ben, is inderdaad het vastdraaien op het ventiel. En vervolgens bij het losdraaien dat er weer een 0,x bar uitgaat. Is echt wel een gedoe. Wat ik graag zou willen is een hendeltje zoals jij aangeeft, alleen ik kan geen verloopstukken vinden om 'm eraan vast te koppelen. Ik zou dan de slang die eraan vastzit, moeten aanpassen met het risico op beschadiging. En dat wil ik niet en durf ik ook niet aan.

Welk hendeltje heb jij het over en zou deze ook op die van mij passen denk je? (als je de foto's zo ziet?).

Waar ik ook naar gekeken heb is om zo'n drukventiel erop schroef en 'm dan gebruik net zoals een drukmeter. Dat zou dus betekenen dat ik 'm vast moet houden als hij pompt, maar dat vind ik niet zo'n probleem. Overigens ook hiervoor geen verloopnippeltje kunnen vinden.

Een tip vanuit jullie zou ik zeker waarderen!

EDIT: dit lijkt exact te zijn wat ik zoek... alleen is deze voor een schrader-ventiel. Ik heb 'm voor presta nodig... https://nl.aliexpress.com/item/1005003793340256.html
DDX schreef op maandag 5 december 2022 @ 22:21:
Sks rennkompressor, daarna wil je niets anders meer. (ja eigenlijk een sks rennkompressor die niet tot 16 bar gaat)
En dan heb ik ook nog een sks twenty-niner staan, meer volume en gaat tot 5 bar ofzo.
Die heb ik ook. Een groot minpunt is wel de zeer slecht afleesbare barometer. Voor de racefiets maakt het minder uit: of ik er nou 5 of 5,5 bar in heb zitten, maakt mij niet zoveel uit. Voor op de MTB daarentegen: daar wil ik bv. geen 1.6 bar als ik voor 1.4 wil gaan. En deze nauwkeurigheid is niet af te lezen.

Een maatje van mij heeft er één van ik meen Specialized of zo... en die heeft een hele grote en duidelijke barometer. Daar kan je wel op de 0.1 bar nauwkeurig aflezen.

[Voor 3% gewijzigd door Galois op 06-12-2022 09:22]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• rolandos582
Kluus schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:03:
[...]

Tweede laagje tape did the trick, gaat nu weer net zo makkelijk/moeilijk als voorheen. Ik denk dat een derde laag het nog wel iets makkelijker zou maken maar voor nu is het prima zo.

Blijkbaar is de Schwalbe tape toch een stuk dunner dan de tape die Zipp er standaard op doet, want die zat maar enkel aangebracht.
Ahja, dat kan natuurlijk prima, de dikte heeft wel invloed. Ik gebruik TESA ( https://r2-bike.com/TESA-Tubeless-Tape-25-mm-x-66-m ) op aanrader van onze grote wielbouwer.

• DDX
Galois schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:11:
[...]
Die heb ik ook. Een groot minpunt is wel de zeer slecht afleesbare barometer. Voor de racefiets maakt het minder uit: of ik er nou 5 of 5,5 bar in heb zitten, maakt mij niet zoveel uit. Voor op de MTB daarentegen: daar wil ik bv. geen 1.6 bar als ik voor 1.4 wil gaan. En deze nauwkeurigheid is niet af te lezen.

Een maatje van mij heeft er één van ik meen Specialized of zo... en die heeft een hele grote en duidelijke barometer. Daar kan je wel op de 0.1 bar nauwkeurig aflezen.
Ja daarom heb ik dus ook de sks twenty-niner, ook 3 keer meer volume handig dus voor standbanden die ik tussen de 0,8 en 1,4bar oppomp.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

rolandos582 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:21:
[...]

Ahja, dat kan natuurlijk prima, de dikte heeft wel invloed. Ik gebruik TESA ( https://r2-bike.com/TESA-Tubeless-Tape-25-mm-x-66-m ) op aanrader van onze grote wielbouwer.
Nice ik vroeg me al af wat hij gebruikte, ik wist dat het geel was natuurlijk maar naar mijn idee plakt die TESA dan wel wat minder, simpele oplossing is even een nachtje met een biba er in.

Maar dit is zo te zien wel een lekker lange rol vergeleken met dat beetje wat je bij Schwalbe krijgt voor die prijs (66m zie ik al tov 10m) :D. Dan kan je het inderdaad nog wel eens een keertje over doen.

[Voor 10% gewijzigd door Kluus op 06-12-2022 10:43]

• rolandos582
Kluus schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:39:
[...]

Nice ik vroeg me al af wat hij gebruikte, ik wist dat het geel was natuurlijk maar naar mijn idee plakt die TESA wel wat minder, oplossing even een nachtje met een biba er in. Maar dit is zo te zien wel een lekker grote rol vergeleken met dat beetje wat je bij Schwalbe krijgt voor die prijs 66m tov 10m :D. Dan kan je het inderdaad nog wel eens een keertje over doen.
Precies, erg fijn spul. 66 meter kun je lekker lang mee doen en kun je nog eens een foutje maken. Gebruik de 25mm voor zowel MTB als racer. 2 lagen, sealen altijd als een malle. Als ik ooit mijn nieuwe 30mm intern MTB velgen heb, moet ik maar eens wat 35mm tape aanschaffen. Zeker een aanrader voor die prijs.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ja ik zal de volgende keer ook die bestellen, thanks! Aan de andere kant, hoe vaak doe je dit he, ik rij al zo'n 4 jaar tubeless maar heb nog maar een of twee keer zelf een wiel moeten tapen (inclusief deze keer dus).

[Voor 6% gewijzigd door Kluus op 06-12-2022 11:54]

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:50
Gewoon, elke keer als je sealant vervangt.

Het Grote - 2023 Tweakers Social Ride- Topic!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
McMiGHtY schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:58:
Gewoon, elke keer als je sealant vervangt.
Ah, ik doe het normaal bij aanschaf van een nieuw zadeltasje. Maar dan zal ik jouw patroon ook even overnemen om te kijken of dat bevalt!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:43

joker1977

Tweakert

Pimorez schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:02:
[...]

Ah, ik doe het normaal bij aanschaf van een nieuw zadeltasje. Maar dan zal ik jouw patroon ook even overnemen om te kijken of dat bevalt!
Ik doe het bij het vervangen van de blokjes van mijn schijfrem.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik heb geen schijfremmen, vandaar...

• Guusjee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:13

Guusjee

Omdat ik groot ben..

Of bij het aanzetten van je Garmin Varia, wel zo veilig om dan je wielen te tapen.

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:50
Dan zou ik, met de donkere dagen momenteel,wel heel vaak tapen.

Het Grote - 2023 Tweakers Social Ride- Topic!

• rolandos582
Ik zou hem minimaal dagelijks vervangen net zolang als hoi1234 op zijn fiets heeft moeten wachten, dan ben je voorlopig nog wel even zoet. Zou ik wel iets meer als 66 meter bestellen.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik wil dan wel liever reflecterende tape gebruiken.

• Mistraller
Kluus schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:33:
Ik wil dan wel liever reflecterende tape gebruiken.
Wellicht dubbelzijdig klevend; handig als je de band gaat omleggen, zodat ie netjes in het midden blijft B)

---------------

• ElGreco
rolandos582 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:43:
[...]

Precies, erg fijn spul. 66 meter kun je lekker lang mee doen en kun je nog eens een foutje maken. Gebruik de 25mm voor zowel MTB als racer. 2 lagen, sealen altijd als een malle. Als ik ooit mijn nieuwe 30mm intern MTB velgen heb, moet ik maar eens wat 35mm tape aanschaffen. Zeker een aanrader voor die prijs.
Ga je direct ook de buitenkant mee doen met die 35mm brede tape?

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:46
Hoewel n+1 altijd beter is, zijn er tegenwoordig veel opties om met 1 fiets met meerdere wielsets, toch meerdere fietsen af te kaarten. Zeker nu sommige frames zelfs 35 tot 40 mm banden kunnen huisvesten. Recent is de Ridley grifn gepresenteerd en die zou ook nog eens licht zijn.

Nu ben ik alleen benieuwd in hoeverre er mensen ook daadwerkelijk ervaring hiermee hebben. De theorie is leuk maar hoeveel komt er nu in de praktijk van terecht?

Zelf zou ik het liefste een lichtgewicht fiets kopen waar ook bredere banden in kunnen waarmee het lichtere gravelwerk goed mee te doen is. Veel van die paden kunnen bij droog weer ook met 25 mm maar als het wat vochtiger is of als je niet bij iedere steen bang hoeft te zijn om je velgen stuk te rijden, zijn bredere wielen wellicht fijner.

Reden om een lichte fiets te willen is vooral omdat ik snelle aanzetten en makkelijk om kunnen gooien fijn vind, niet zo zeer omdat ik er veel sneller mee boven kom die enkele weken op vakantie. Huidige fiets is een Giant TCR advanced uit 2016 en is voor mij echt de perfecte fiets met uitzondering van mogelijkheden tot bredere banden.

• ElGreco
la_fusion schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:50:
Hoewel n+1 altijd beter is, zijn er tegenwoordig veel opties om met 1 fiets met meerdere wielsets, toch meerdere fietsen af te kaarten. Zeker nu sommige frames zelfs 35 tot 40 mm banden kunnen huisvesten. Recent is de Ridley grifn gepresenteerd en die zou ook nog eens licht zijn.

Nu ben ik alleen benieuwd in hoeverre er mensen ook daadwerkelijk ervaring hiermee hebben. De theorie is leuk maar hoeveel komt er nu in de praktijk van terecht?

Zelf zou ik het liefste een lichtgewicht fiets kopen waar ook bredere banden in kunnen waarmee het lichtere gravelwerk goed mee te doen is. Veel van die paden kunnen bij droog weer ook met 25 mm maar als het wat vochtiger is of als je niet bij iedere steen bang hoeft te zijn om je velgen stuk te rijden, zijn bredere wielen wellicht fijner.

Reden om een lichte fiets te willen is vooral omdat ik snelle aanzetten en makkelijk om kunnen gooien fijn vind, niet zo zeer omdat ik er veel sneller mee boven kom die enkele weken op vakantie. Huidige fiets is een Giant TCR advanced uit 2016 en is voor mij echt de perfecte fiets met uitzondering van mogelijkheden tot bredere banden.
Snel aanzetten hebben lichte wielen een grotere rol in en makkelijk omgooien heeft de geometrie ook een grotere rol in dan gewicht van het frame.

• wisselwerking

Ik heb een Trek Domane AL5 die standaard uitgerust is met 32mm slicks. Ik heb daarnaast ook nog een wielset met 25mm banden (die had ik nog liggen). Momenteel heeft de andere wielset 35mm gravel er onder. Wat mij betreft heerlijk dat je zo kan combineren met 1 fiets.

• rolandos582
ElGreco schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 18:57:
[...]

Ga je direct ook de buitenkant mee doen met die 35mm brede tape?
30 intern, 35mm moet dan wel kunnen toch?

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik kan in mn Ridley Xtrial gewoon 40 mm kwijt. Voor woonwerk heb ik er 28 mm in, maar als ik een trial rijd (X-trial zei ik he), gaat de 40 mm prima. Volgens mij past er vaak meer in een frame dan de fietsleverancier opgeeft.

De grap van een (zware aluminium) gravelbike is dat ik altijd sneller ben in lastige stukjes dan de mtb's. Alleen naar beneden willen ze me wel eens voorbij. Omhoog ook wel eens, maar dan hebben ze een verdacht dikke trapas.

Maar die remmen, ik snap er geen hout van. Vanmorgen remde de boel ineens weer voor geen meter. Dan hup naar m'n lichtste verzet en rem een paar honderd meter vasthouden tot ik bijna niet meer vooruit kom en ik heb de rest van de dag weer veilig functionerende remmen. Maar het is toch idioot dat ik voortaan zo de straat moet uitfietsen...

[Voor 23% gewijzigd door Par_Martinos op 06-12-2022 22:17]

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:58

Ik heb een Canyon Grizl met twee wielsets. Het wisselen is een fluitje van een cent zeker omdat de remschijven en hubs hetzelfde zijn.

Ik merk wel dat ik sneller met de wegwielset een rondje doe, maar dat komt vooral omdat ik voor gravel eerst van Amsterdam naar omgeving Hilversum moet fietsen of rijden en dan is het toch net makkelijker om gewoon even in de buurt een rondje op de weg te doen.

Toch blijf het heel fijn dat je de optie hebt. Al ga ik soms met een maatje die op 23mm door de blubber en paardenpaden beukt in de regen. Dus in theorie heb je het allemaal niet nodig ;)

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:41
yeehaw schreef op woensdag 7 december 2022 @ 07:33:
[...]

Ik heb een Canyon Grizl met twee wielsets. Het wisselen is een fluitje van een cent zeker omdat de remschijven en hubs hetzelfde zijn.

Ik merk wel dat ik sneller met de wegwielset een rondje doe, maar dat komt vooral omdat ik voor gravel eerst van Amsterdam naar omgeving Hilversum moet fietsen of rijden en dan is het toch net makkelijker om gewoon even in de buurt een rondje op de weg te doen.

Toch blijf het heel fijn dat je de optie hebt. Al ga ik soms met een maatje die op 23mm door de blubber en paardenpaden beukt in de regen. Dus in theorie heb je het allemaal niet nodig ;)
Hier net andersom: racer Canyon ultimate , setje hoge carbon vekgen in bestelling waar 28 contis op komen. Dan kunnen op de huidige aluminum velgen mooi 33 vittorias met wat noppen. Ik ben benieuwd hoevaak ik ze echt ga gebruiken..

• Mistraller
Hoewel n+1 altijd beter is, zijn er tegenwoordig veel opties om met 1 fiets met meerdere wielsets, toch meerdere fietsen af te kaarten. Zeker nu sommige frames zelfs 35 tot 40 mm banden kunnen huisvesten.
Ik heb een oude Gazelle fitnessbike waar ik road 28mm (commute en vakanties) in kwijt kan en (nét) 35mm gravel wielen. Is natuurlijk ook vanwege de Vbrakes dat dat kan.
Verder een tacx wieltje omdat ik een wheel on trainer heb. (drie wielsetjes dus)

Op de racer ook twee wielsets. (hoog carbon en stock laag alu) Als het hard waait; andere wielen erin en gaan!

Wat het meest belangrijke is, is dat je zonder gezeik kunt wisselen, dus positie van je cassette en remschijf moet exact overeenkomen cq. de velgbreedte/positie bij velgremmen.

Ik heb dat op beide fietsen en dan is wisselen echt heel fijn, kost me een minuutje.

Ik vind onverhard rijden met een flatbar fijner dus wat dat betreft is de fitnessbike ideaal voor mij.

---------------

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:42
wisselwerking schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:07:
[...]

Ik heb een Trek Domane AL5 die standaard uitgerust is met 32mm slicks. Ik heb daarnaast ook nog een wielset met 25mm banden (die had ik nog liggen). Momenteel heeft de andere wielset 35mm gravel er onder. Wat mij betreft heerlijk dat je zo kan combineren met 1 fiets.
Hier sluit ik me bij aan. Heb een Superior X-Road Team Comp GR. Standaard met gravel wielset en 40mm banden. Heb er een extra wielset met 28mm banden bij. Omwisselen kost twee minuten. Geo van deze fiets is als een racefiets, dus zoiets past wellicht ook bij jou @la_fusion

Komoot

• la_fusion
Bedankt voor de reacties zover! Ik ga mij weer wat verder verdiepen in de mogelijkheden maar zo te horen zijn er dus daadwerkelijk mensen die het ook echt doen ipv dat het enkel bij de theorie blijft ;)

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:26

Destijds, toen Laurens ten Dam nog op Giant reed was hij razen enthousiast over de Giant Revolt, een alleskunner volgens LtD een fiets die je bijna overal voor kunt gebruiken wanneer je ook een setje racewielen erbij koopt.

Persoonlijk ben ik niet van de gravel-hype, en laat het mij ook passeren.

Voor mij zou het niet werken, 1 fiets voor alles.
In de winter gebruik ik mn Alu racer met een simpel setje wielen van Vision voor op de weg, de andere gaat dan om de smarttrainer. Vanaf het voorjaar gebruik ik mijn moraal fiets op de weg, en de winterfiets op de smarttrainer.

• DDX
LtD is gewoon enthousiast over alles wat z'n sponsor aanbied 8)
Maargoed elke fiets is wel prima, mits het passende maat is zegmaar.

Voor mij werkt 1 fiets ook zeker niet.
Met slecht weer wil ik bijvoorbeeld gewoon fiets met spatborden pakken en niet eerst spatborden monteren. (of hele jaar met spatborden rijden)

[Voor 42% gewijzigd door DDX op 07-12-2022 12:45]

• wisselwerking
DDX schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:44:
LtD is gewoon enthousiast over alles wat z'n sponsor aanbied 8)
Maargoed elke fiets is wel prima, mits het passende maat is zegmaar.

Voor mij werkt 1 fiets ook zeker niet.
Met slecht weer wil ik bijvoorbeeld gewoon fiets met spatborden pakken en niet eerst spatborden monteren. (of hele jaar met spatborden rijden)
Maar jij bent ook niet representatief natuurlijk. :P Maar 1 fiets voor alles werkt voor mij ook niet. Naast de racefiets heb ik ook een mountainbike, en die kan ik zeker niet uitwisselen met een gravelbike (of racefiets met gravelbanden). Maar ik kan mij voorstellen dat voor veel boswielrenners een mountainbike wellicht wat overkill is.

Overigens heb je spatborden binnen 2 minuten gemonteerd. Dus echt een probleem lijkt mij dat ook niet.

• la_fusion
Ik geloof ook niet perse in 1 fiets voor alles maar geloof wel erin dat je met 1 fiets een enkele keer wat anders kunt doen door minimale aanpassing. Zoals hierboven ook al gezegd, die spatborden monteren is in een paar minuten gedaan en voor een enkele keer geen probleem.

Als ik dan toch al een flink bedrag uit ga geven aan een nieuwe fiets, dan het liefste eentje waar mogelijk nog wat meer mee te bereiken valt met een kleine uitbreiding, zolang ik er maar niet te veel op toe hoef te leggen op andere momenten.
Pagina: 1 ... 449 ... 457 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen: Het Grote - 2023 Tweakers Social Ride- Topic!!

Andere topics:
  • Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
    Het grote fietscomputer topic
  • Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
    Het grote indoor cycling topic
  • Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
  • Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht:
    Het grote fietskleding topic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee