Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 430 ... 664 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-07 19:11
Okay, het volgende probleem: een ketting die bij achteruit trappen op sommige schakels blijft "hangen" op het 5e tandwiel van de cassette. Wanneer ik op het kleine voorblad zit, dan speelt dit probleem niet.

Omdat een video helpt: [YouTube: Shimano chain skips on 5th sprocket on backward motion]

Ik ben door m'n opties heen. Het volgende heb ik geprobeerd:
- De cassette is nieuw
- Ketting wissel, probleem blijft
- Wielhub vervangen, montage op juistheid gecontroleerd
- Ketting schoongemaakt en gesmeerd
- Afstelling achter derailleur volgens Di2 spec
- Afstelling voor derailleur volgens Di2 spec
- Nieuwe derailleur hanger
- Cassette meerdere malen gemonteerd/gedemonteerd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

N.a.v. vorige post heb ik hier de kogel door de kerk geschoten en een fiets besteld. Hij was helaas nergens meer op voorraad, dus wel een beetje spannend hoe hij in het echt bevalt, al heb ik op een fiets die volgens de verkoper bijna identiek is gezeten en dat beviel op zich prima voor zover je kan oordelen in zo'n korte tijd. Het gaat om een Sensa Romagna Comp.

Thuis heb ik niet heel veel ruimte, dus wil ik de fiets aan de muur hangen. Het liefst verticaal. Is een enkele haak voldoende, waarbij ik de fiets aan het wiel ophang, of kan ik beter voor een oplossing kijken waarbij hij aan het frame hangt? Hoor graag of er anderen zijn die hier een oplossing voor hebben!

• MrFortune
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:25
Thomas schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 13:05:
N.a.v. vorige post heb ik hier de kogel door de kerk geschoten en een fiets besteld. Hij was helaas nergens meer op voorraad, dus wel een beetje spannend hoe hij in het echt bevalt, al heb ik op een fiets die volgens de verkoper bijna identiek is gezeten en dat beviel op zich prima voor zover je kan oordelen in zo'n korte tijd. Het gaat om een Sensa Romagna Comp.

Thuis heb ik niet heel veel ruimte, dus wil ik de fiets aan de muur hangen. Het liefst verticaal. Is een enkele haak voldoende, waarbij ik de fiets aan het wiel ophang, of kan ik beter voor een oplossing kijken waarbij hij aan het frame hangt? Hoor graag of er anderen zijn die hier een oplossing voor hebben!
Heb hem al jaren aan een haak hangen. Geen problemen mee gehad.
Is volgens mij een gewone haak van de bouwmarkt waar dan wel weer zwart plastic omheen zit. Voor het behoud van de velg, anders krijg je hier en daar wat krassen.

Misschien zelf een rubbertje omheen doen ofzo.

[ Voor 10% gewijzigd door MrFortune op 11-08-2022 13:12 ]

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

MrFortune schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 13:06:
[...]

Heb hem al jaren aan een haak hangen. Geen problemen mee gehad.
En dan aan het wiel of frame?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFortune
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:25
Thomas schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 13:07:
[...]

En dan aan het wiel of frame?
Aan het wiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:59

Phydomir

Dennis

C00KW4US schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 13:01:
Okay, het volgende probleem: een ketting die bij achteruit trappen op sommige schakels blijft "hangen" op het 5e tandwiel van de cassette. Wanneer ik op het kleine voorblad zit, dan speelt dit probleem niet.

Omdat een video helpt: [YouTube: Shimano chain skips on 5th sprocket on backward motion]

- De cassette is nieuw
Stomme vraag misschien, maar wat is precies het probleem? Het hele systeem is gemaakt om vooruit goed te werken. Als er dan op één tandwiel een kleine hapering is bij achteruit trappen, dan is er toch eigenlijk geen probleem?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• C00KW4US
  • Laatst online: 20-07 19:11
Het doet zich voor bij meerdere chainlinks. En nee, dit hoort niet. Tijdens het fietsen voel en hoor je dit. Het werkt nu niet zoals het zou moeten werken.

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:14
C00KW4US schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 13:37:
Het doet zich voor bij meerdere chainlinks. En nee, dit hoort niet. Tijdens het fietsen voel en hoor je dit. Het werkt nu niet zoals het zou moeten werken.
Bij gewoon trappen is er geen probleem? Wat voel en hoor je dan precies bij het fietsen (ik neem aan dat je normaal gesproken niet achteruit trapt aangezien daar geen reden toe is).

Het enige dat ik me kan voorstellen is verkeerde ketting op cassette (niet op elkaar ingesleten of 10/11 speed op 12 speed cassette oid) of verkeerde afstelling van de derailleur, maar dat heb je beide al gecheckt zo te zien.

[ Voor 5% gewijzigd door GerbenBK op 11-08-2022 14:29 ]

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:56
GerbenBK schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 14:27:
[...]

Bij gewoon trappen is er geen probleem? Wat voel en hoor je dan precies bij het fietsen (ik neem aan dat je normaal gesproken niet achteruit trapt aangezien daar geen reden toe is).

Het enige dat ik me kan voorstellen is verkeerde ketting op cassette (niet op elkaar ingesleten of 10/11 speed op 12 speed cassette oid) of verkeerde afstelling van de derailleur, maar dat heb je beide al gecheckt zo te zien.
Wat te denken van elke keer wanneer je je ketting smeert? Of wat ik zelf ook wel eens subtiel doe wanneer ik geen bel (welke ik ook niet eens heb) gebruik, is wanneer ik voorliggers wil passeren, even achteruit trappen zodat ze je horen aankomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Thomas schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 13:05:

https://www.futurumshop.n...-126-muurhaak-zwart.phtml

Doet het hier in de schuur uitstekend, zowel voor de racefiets als voor de gravelaar

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• GerbenBK
r0g3r schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 14:42:
[...]

Wat te denken van elke keer wanneer je je ketting smeert? Of wat ik zelf ook wel eens subtiel doe wanneer ik geen bel (welke ik ook niet eens heb) gebruik, is wanneer ik voorliggers wil passeren, even achteruit trappen zodat ze je horen aankomen.
Smeer jij je ketting tijdens het fietsen? :+

Maar serieus, gezien alles dat je al hebt gedaan, zou ik het helaas ook niet weten.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

SirLenncelot schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 14:43:
[...]

https://www.futurumshop.n...-126-muurhaak-zwart.phtml

Doet het hier in de schuur uitstekend, zowel voor de racefiets als voor de gravelaar
Had iets dergelijks al gezien, maar deze moet in een hal en dus "plat" tegen de muur. De hal heeft genoeg hoogte (3,5 meter uit mijn hoofd) om 'm lekker hoog op te hangen maar ik moet er nog wel langs kunnen :). Dank voor de tip iig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
@Thomas je hebt ook van die katrol en haak systemen, dan kun je hem aan het plafond hangen en omhoog hijsen. Zoiets.
Zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:11

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

SirLenncelot schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:09:
@Thomas je hebt ook van die katrol en haak systemen, dan kun je hem aan het plafond hangen en omhoog hijsen. Zoiets.
Zelf geen ervaring mee.
Deze kan ik wel aanraden. Enige vereiste is de hoogte. Fiets blijft uiteindelijk 25 tal cm onder het plafond hangen. Dus 3m hoog plafond is geen overbodige luxe.
Systeem werkt goed, zolang je touwtjes niet in de knoop raken.
Maar voldoende plafondhoogte is wel een noodzaak, anders hebje gewoon een derailleur die op gezichtshoogte hangt.
Katrolsysteem werkt goed wanneer de fiets niet zwaar is.

[ Voor 3% gewijzigd door Joindry op 11-08-2022 15:13 ]

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ook een interessante optie! Zal even laten weten (en een foto sturen :+) als ik zoiets op besluit te hangen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:11

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

C00KW4US schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 13:01:

- De cassette is nieuw
Je bent zeker dat je geen 10 speed ketting gebruikt hebt?

Hebje het ook wanneer je vooraan groot blijft liggen en achteraan nog kleiner gaat?

Je ketting blijft precies wat liggen op het tandje van een kroontje kleiner. (op 15sec lijkt dit zichtbaar te zijn)
Is het enkel daar aan dat ene tandje? (daar waar ik bedoel op een kleiner kroontje) Kijk eens of die niet een mini klein beetje gebogen staat. (nieuwe cassette wil niet zeggen 'volledig in orde')
Zeker als je zegt dat het niet chainlink gebonden is, kan je ketting zelf gaan uitsluiten. Maar dan is het de cassette. En dat het niet gebeurt op je kleine cassette kan zijn omdat je ketting onder een heel andere hoek binnenkomt aan die cassette, meer van onderuit en linksaf.
Ik verdenk echt één tandje dat eigenlijk de kwaliteitsdrempel niet haalt.
Worst case héél even met je dremel tegen dat tandje aan, dat het een schuin randje krijgt. Baat het niet...

Maar dan nog lijkt mij dit helemaal geen probleem te zijn. Dat is gewoon een brede tand. Als er wat spanning op die ketting staat, aka je trapt vooruit, ga je dit gewoon niet voelen (denk ik).

[ Voor 20% gewijzigd door Joindry op 11-08-2022 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:01
Thomas schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:19:
Ook een interessante optie! Zal even laten weten (en een foto sturen :+) als ik zoiets op besluit te hangen!
Ik ben zelf ook nog aan get puzzelen over een goede ophangoptie. Mijn huis is 2.60m hoog dus ophangen aan plafond wordt het bij net niet. Gelukkig wel veel muur-ruimte :) .. Misschien heb je nog iets aan deze link, ter inspiratie:
https://www.fiets.nl/insp...ste-ophangsystemen-fiets/

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:59

Tacoos

i am i

Thomas schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:04:
[...]

Had iets dergelijks al gezien, maar deze moet in een hal en dus "plat" tegen de muur. De hal heeft genoeg hoogte (3,5 meter uit mijn hoofd) om 'm lekker hoog op te hangen maar ik moet er nog wel langs kunnen :). Dank voor de tip iig!
Met deze topeak kun je em naar de muur draaien.
Werkt voor mij prima, wel is de kwaliteit van het rubber om de haak niet top, hier binnen een jaar al scheuren.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• Gustavoo
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-07 21:29
Nu heb ik sinds kort een 4IIII Precision 3 105 vermogensmeter gekocht en heb ik de afgelopen ritjes deze getest. Alleen ik heb het idee dat de output wat te hoog is. Als ik naar deze rit kijk, dan heb ik een gemiddeld vermogen van 222W bij een gemiddelde snelheid van 28.9 km/h: https://www.strava.com/activities/7575609563

Ik heb hem al gekalibreerd met het pedaal op de 6 uur stand, maar dat lijkt niet uit te maken. Zou het kunnen dat de afwijking tussen mijn linkerkant en mijn rechterkant zo groot is dat daar het verschil door te verklaren valt? Ik fiets ook wel regelmatig op een Skillbike, waarbij ik de drempelwaarde rond de 270W/280W zet. Dus dan zou dit vermogen (222W) over een tijdsduur van 5 uur niet gek zijn. Of zou het kunnen liggen aan mijn fiets? Is een Specialized Roubaix uit 2016, wel met een basic wielset en geen andere toevoegingen.

• SirLenncelot
  • Niet online
Met die gegevens kan de inschatting nooit echt goed gemaakt worden. Daarvoor moet je minstens ook gewicht weten. En variabelen als helling, windkracht, rolweerstand etc spelen dan ook nog een rol.

Dat gezegd hebbende, als ikzelf een vlak rondje met zo’n vermogen fiets dan kom ik vaak rond de 30-32 km/u uit. Met 85kg +8,2 kg fiets.

Aan de andere kant, als je alle metingen met dezelfde meter doet (dus ook de testen) dan maakt het absolute getal weer niet zo veel uit.

• Gustavoo
SirLenncelot schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 19:32:
Met die gegevens kan de inschatting nooit echt goed gemaakt worden. Daarvoor moet je minstens ook gewicht weten. En variabelen als helling, windkracht, rolweerstand etc spelen dan ook nog een rol.

Dat gezegd hebbende, als ikzelf een vlak rondje met zo’n vermogen fiets dan kom ik vaak rond de 30-32 km/u uit. Met 85kg +8,2 kg fiets.

Aan de andere kant, als je alle metingen met dezelfde meter doet (dus ook de testen) dan maakt het absolute getal weer niet zo veel uit.
Ik ben zelf 73 kg en het gewicht van mijn fiets weet ik zo 1 2 3 niet, maar ik gok rond de 10 kg. Stond wel een flink windje die dag, maar ook bij m'n andere ritten vond ik de waarde wat hoog.

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:31
Gustavoo schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 19:35:
[...]

Ik ben zelf 73 kg en het gewicht van mijn fiets weet ik zo 1 2 3 niet, maar ik gok rond de 10 kg. Stond wel een flink windje die dag, maar ook bij m'n andere ritten vond ik de waarde wat hoog.
Om je een hele voorzichtige vergelijking te geven. Afgelopen zondag een rondje van 95km gereden a 31,8 km/u met een gemiddeld vermogen van 193 watt. Dit met een gewicht van 70 kg en een fiets van 8 kg (zonder bidons).

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977
  • Laatst online: 12:24

joker1977

Tweakert

Ik vind het zo op het eerste gezicht ook (erg) hoog. Sure, het is Zeeland en daar waait het waarschijnlijk altijd.

Maar hier in 'het hoge Noorden' waait het ook altijd. En met een gewicht van 73kg en 220W verwacht ik dan wel een hogere gemiddelde snelheid.

Tenzij je op trekkerbanden ofzo rijdt. Met een hele smerige niet onderhouden drive-train.

Maar zolang je de waardes niet in 'absolute' zin gebruikt om te vergelijken met iets of iemand anders maakt het niet zoveel uit.

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:29

Roozzz

Plus ultra

joker1977 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 20:08:
Ik vind het zo op het eerste gezicht ook (erg) hoog. Sure, het is Zeeland en daar waait het waarschijnlijk altijd.

Maar hier in 'het hoge Noorden' waait het ook altijd. En met een gewicht van 73kg en 220W verwacht ik dan wel een hogere gemiddelde snelheid.

Tenzij je op trekkerbanden ofzo rijdt. Met een hele smerige niet onderhouden drive-train.

Maar zolang je de waardes niet in 'absolute' zin gebruikt om te vergelijken met iets of iemand anders maakt het niet zoveel uit.
Of mogelijk is @Gustavoo zo aerodynamisch als een modderschuit :+ Valt zo net niet echt iets van te zeggen.

Ter illustratie ik lever zo maar 3-4 km/u in op mijn woon-werk endurance fiets met een rugzak op, tov de aero-racer met gelijk vermogen. Het is indrukwekkend hoe groot de impact kan zijn van relatief kleine wijzigingen.

If you can see, look. If you can look, observe

• Gustavoo
joker1977 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 20:08:

Drive train is vrij nieuw en goed onderhouden met squirt lube en ik rijd op Vittoria Corsa Control G2 28 mm bandjes. In principe maakt het ook niet super veel uit, alleen vond het nogal opvallend.
Roozzz schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 20:14:
[...]

Of mogelijk is @Gustavoo zo aerodynamisch als een modderschuit :+ Valt zo net niet echt iets van te zeggen.

Ter illustratie ik lever zo maar 3-4 km/u in op mijn woon-werk endurance fiets met een rugzak op, tov de aero-racer met gelijk vermogen. Het is indrukwekkend hoe groot de impact kan zijn van relatief kleine wijzigingen.
Hahaha ben niet de meest aero gast, maar zo erg is het ook weer niet. Ja, ik vroeg mij af het eerder aan mijn fiets/fietshouding lag, of dat dit ook een fout van de 4iiii zou kunnen zijn. Al snap ik dat voor jullie niet te bepalen valt, maar ik wellicht zijn er meerdere mensen met soortgelijke waarden. En wellicht dat iemand nog tips had om te achterhalen of dit juiste waardes zijn?

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:24

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik wil eens wat verder fietsen met een overnachting erin, dus ik dacht. Ik koop een hippe zadel tas, van Pro, want leuke lsrf mok erbij bij futurum. Die past alleen niet op mijn selle italia superflow zadeltje :| En ik ben best gehecht aan dat zadeltje....iemand een geniaal idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3zk-liqUanvO1fLls0B6UkKdvjo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q2gjA6AdSDaLMjJOlLqPK2Mt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xXH2EHSA3BaR3L7KwvADyhyfT_s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pBdVKg5tXHAz2j5Y436D6bP5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hqhzp64gBgaBXDa5kLfkRPCkI6Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/S5pNX6qrZQFqlP4CqccXP5fw.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door bonzz.netninja op 11-08-2022 21:04 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:19
Ik ben weer terug van het bikepacken, kan dus nu pas fatsoenlijk reageren.
SirLenncelot schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 19:44:
[...]

Goed uitgerust! Wat weegt zo’n toevoeging ongeveer?
Ongeveer 8-9 kilo.
rinslll schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 21:10:
[...]

Succes, waar gaat de reis naar toe?
Ik had er al eerder over gepost, dit was de route.
We zijn begonnen in Namen (beklimming van de citadel), stukje langs de Maas en later door de heuvels van de Ardennen naar het Lac des Vieilles Forges gefietst. Dat is een prachtig mooi meer, en tot mijn genoegen (en het ongenoegen van mijn reisgenoot, die graag een warme douche had gewild) was de camping daar vol, dus hebben we wild gekampeerd naast het meer en ons daar in opgefrist.
Daarna in 2 dagen langs de rivier de Somme via Amiens naar de kust gefietst en een rustdag gehad aan het strand in Le Touquet. Langs de Somme loopt een "veloroute" maar dat was wel voor 90% gravel en daar zijn we heel stoffig van geworden. Maar wel lekker rustig fietsen.
Als toetje terug naar Zeeuws-Vlaanderen/Vlissingen gefietst via o.a. de Cap Blanc Nez (laatste paar hoogtemeters) met prachtig weer en goed uitzicht op de krijtrotsen van Dover.
Supergoed weer gehad, alleen iedere dag wind tegen!
Ha, goede vraag!

Stuurtas: slaapzak, pijama, opblaasbaar kussen (in compressiezak) met daarom heen de binnen- en buitentent gerold en weer in een grotere compressiezak, en dat dan met vier spanbanden aan het stuur vast gemaakt. Nog een klein tasje daar voorop met campingbordje/bestek, powerbank, papieren, geld, koplamp, zakmes, reparatiestickers, klein opvouwbaar kleedje om op te zitten, mini luchtpompje (énige luxe mag wel, natuurlijk) en een minirugzakje voor boodschappen.
Dan twee food pouches met bidons en repen in de netjes.

Frametas: tentstokken er boven gemonteerd, gewikkeld in een kleine handdoek ter bescherming van het frame (en om 's ochtends de tent te drogen). In de tas zelf reparatiespullen: extra binnen-/buitenband, 60ml sealant, zadeltasje, pompje, spullen voor de tent: haringen, grondzeil, luchtbed, en tot slot nog wat eten (mars, dextro, twee uien, zakje nootjes, gedroogd fruit).

Onder de onderbuis: slot Axa Foldable 600. Achter zadelbuis: bewegingsgevoelig alarm.

Top tube bag: min of meer leeg (telefoon, sleutels), ruimte voor losse dingetjes.

Zadeltas: sandalen, beker, kooksetje (titanium pan/beker, gasbrandertje (9 gram), twee 100g cartouches, flesje olie, kruiden, zout, vier porties linzen/rijst en vier porties havermout als ontbijt, klein potje jam), ondergoed, twee merino shirts, korte broek, afritsbroek, grote sneldrogende handdoek, extra fietsshirt, toilettasje (vier-in-1 wasmiddel/zeep/shampoo/afwasmiddel, opvouwbare tandenborstel), scheerapparaat, hoodie, regenjack, rol toiletpapier, zwembroek, oploskoffie en theezakjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tARX-QTi7aavbWFTuObO4-KXjeA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hPhgz1tY02bFvvuOi28BDgqa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-07 16:53
@bonzz.netninja Deze ben ik aan het overwegen en zou volgens mij ook moeten passen op jouw zadel.
Voordeel van een harnas is volgens mij dat ie minder snel gaat zwieberen. Daarnaast kan je de tas vrij compact maken mbv het luchtventiel.

• wim9090
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18-11-2023
CyberThijs schreef op zondag 24 juli 2022 @ 08:06:
Toen ik na mijn ritje vorig weekend terug op Statshunters inlogde kreeg ik de melding dat ik een max cluster van 3000 had overschreden :*) . Mijn square staat op 43x43 en ik heb gelukkig nog potentieel om uit te breiden: iemand uit de lokale fietsclub is gestrand op 56x56 vooraleer de Antwerpse haven hem finaal problemen gaf (goed voor een 68ste plaats op de wereldwijde rangschikking trouwens B) [Afbeelding]
Hoe haalde jij het tegeltje bij Arcelor Mittal in de gentse haven ?
Via het bedrijf zelf, of via de naastliggende spoorweg ?

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:22

McMiGHtY

- burp -

bonzz.netninja schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 20:55:
Ik wil eens wat verder fietsen met een overnachting erin, dus ik dacht. Ik koop een hippe zadel tas, van Pro, want leuke lsrf mok erbij bij futurum. Die past alleen niet op mijn selle italia superflow zadeltje :| En ik ben best gehecht aan dat zadeltje....iemand een geniaal idee?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tailfin kopen

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:22

McMiGHtY

- burp -

wim9090 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 21:31:
[...]

Online besteld denk ik

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• Aiolos
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het riempje als een lusje er doorheen steken en dan met 'iets' blokkeren (buisje / latje / ringetje / carabijnhaak), of de gesp door de lus halen.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
NewbieNeo schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 21:28:
@bonzz.netninja Deze ben ik aan het overwegen en zou volgens mij ook moeten passen op jouw zadel.
Voordeel van een harnas is volgens mij dat ie minder snel gaat zwieberen. Daarnaast kan je de tas vrij compact maken mbv het luchtventiel.
Ik kan 'm van harte aanraden. Het is wel een wat zware combinatie, maar:
- Behoorlijk stabiel (minder zwabberen dan met een andere die ik had, kan probleemloos nog staand fietsen)
- De zak kan er makkelijk in en uit zonder dat je het hele harnas los moet halen.
- Nul problemen met doorhangen (dat is een risico met dit soort zadeltassen, als je niet goed inpakt dan hangen ze zo op je achterwiel en heb je er een gat in... ask me how I know).
En het lijkt me dat die rubberen lusjes makkelijk door je zadel moeten kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Na hoeveel km is het sociaal aanvaard om een nieuwe fiets te kopen? :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27
CedricD schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 22:39:
Als je vrijgezel bent en niet tot gierige Nederlanders gerekend, best snel.

Daarnaast, N+1 mag altijd.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Laatst online: 19:06
Hangt er helemaal vanaf wie je het vraagt. Bij een niet fietsende partner zal het kilometer aantal hoger liggen dan bij een fietsende partner.

Bij ons thuis telt niet het aantal kilometers, maar het aantal jaren bezit. Helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
wim9090 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 21:31:
[...]

Ik ben op een vroege zondagmorgen eens gaan spoorlopen, maar ken ook mensen die gewoon het terrein van ArcelorMittal zijn opgefietst. Je fietst daar blijkbaar vlot voorbij de bewaking aan de hoofdingang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Mjah...nee. Volgens mij zijn dat hele constructies op mijn fiets als ik dat zo snel kijk (en buiten mijn budget)

Ik ga eens kijken naar die decathlon oplossing dan maar.

[ Voor 19% gewijzigd door bonzz.netninja op 12-08-2022 07:18 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Dit moet geen KM vraag zijn maar een toepassingsvraag. Je kunt immers een wegfiets, MTB, gravelfiets, indoor-fiets, baanfiets, tijdritfiets, klimfiets, slecht-weer-fiets, reservefiets, stadsfiets, etc. hebben.

Je hebt toch ook verschillende soorten messen en borden in de keuken liggen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De zadeltas van de Decathlon moet wel lukken met jouw zadel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

wisselwerking schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 07:32:
[...]

De zadeltas van de Decathlon moet wel lukken met jouw zadel.
Niet echt mooi maar het moet maar :) Ik fiets vandaag even langs de decathlon. Op zich is zon losse zak wel handiger natuurlijk sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-07 22:30
Welke wordt het? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
bonzz.netninja schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 07:45:
[...]

Niet echt mooi maar het moet maar :) Ik fiets vandaag even langs de decathlon. Op zich is zon losse zak wel handiger natuurlijk sowieso
Ik heb hem een paar keer gebruikt, maar ik vind hem wel erg fijn werken. Je kunt hem goed strak krijgen en de losse tas, waar je de lucht uit kan laten lopen, is ook fijn. En relatief goedkoop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:42
Gisteren einde van de ochtend een ritje gedaan. Vanuit Walcheren, de kering over richting Burg Haamstede, daarna Zierikzee. Vervolgens over de Zeelandbrug en weer terug. Zat op 105km, voelde als 200 met die hitte. Eerste stuk tegenwind en later flinke zijwind gehad die gewoon warm was, echt om ziek van te worden.

Zwarte bidons was ook niet zo handig, inhoud was gewoon warm. Onderweg nog gestopt voor een ijsje en een flesje water.

Note to self: eerder vertrekken, in de avond fietsen of gewoon een dag skippen met dit weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ONWdolf
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:20
R0y. schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:15:
Gisteren einde van de ochtend een ritje gedaan. Vanuit Walcheren, de kering over richting Burg Haamstede, daarna Zierikzee. Vervolgens over de Zeelandbrug en weer terug. Zat op 105km, voelde als 200 met die hitte. Eerste stuk tegenwind en later flinke zijwind gehad die gewoon warm was, echt om ziek van te worden.

Zwarte bidons was ook niet zo handig, inhoud was gewoon warm. Onderweg nog gestopt voor een ijsje en een flesje water.

Note to self: eerder vertrekken, in de avond fietsen of gewoon een dag skippen met dit weer.
Avonden zijn ook nog warm. Als je het op kan brengen en in je planning past, weg gaan zodra het licht wordt. Dan heb je al flink wat km weggetrapt voor het warm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:57
wisselwerking schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 23:02:
[...]

Hangt er helemaal vanaf wie je het vraagt. Bij een niet fietsende partner zal het kilometer aantal hoger liggen dan bij een fietsende partner.

Bij ons thuis telt niet het aantal kilometers, maar het aantal jaren bezit. Helaas.
En na hoeveel jaren mag je een nieuwe?
Ik mag me gelukkig prijzen met een fietsende partner die niet kijkt naar kilometers of jaren. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Even een vraagje voor de schoenkenners. Na jaren casual gefietst te hebben met normale schoenen van het voorjaar toch een setje SPD-SL schoenen + pedalen gehaald. Setje simpele schoenen van Schimano (RC300) in een gewone confectiemaat, zaten op zich prima bij het passen maar na ongeveer 1000 km gebruik ervaar ik toch wat klachten.

Ritten langer dan 70-80 minuten krijg ik toch last van tintelende en ongevoelige voeten, krampjes en gewoon oncomfortabel gevoel. Dit maakt mij ook een beetje huiverig voor langere ritten van 3-4 uur die ik wel graag zou doen. Nu zweert iedereen in dit topic bij BikeShoe4U maar mijn vraag verkoopt hij enkel alleen topsegment? Want ik hoef echt geen super lichte schoenen met carbon zool op mijn ALU fiets. Maar wil gewoon wel graag perfect passende schoenen waar ik zonder klachten 6 uur mee kan fietsen het liefst :D. Budget is rond de 200-250 euro. Verkopen ze dat daar ook of is echt echt alleen maar ultra high-end van 300-500 euro per paar. Want dan zijn mijn schoenen straks duurder dan de hele fiets :9

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Davidshadow13 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:44:
Even een vraagje voor de schoenkenners. Na jaren casual gefietst te hebben met normale schoenen van het voorjaar toch een setje SPD-SL schoenen + pedalen gehaald. Setje simpele schoenen van Schimano (RC300) in een gewone confectiemaat, zaten op zich prima bij het passen maar na ongeveer 1000 km gebruik ervaar ik toch wat klachten.

Ritten langer dan 70-80 minuten krijg ik toch last van tintelende en ongevoelige voeten, krampjes en gewoon oncomfortabel gevoel. Dit maakt mij ook een beetje huiverig voor langere ritten van 3-4 uur die ik wel graag zou doen. Nu zweert iedereen in dit topic bij BikeShoe4U maar mijn vraag verkoopt hij enkel alleen topsegment? Want ik hoef echt geen super lichte schoenen met carbon zool op mijn ALU fiets. Maar wil gewoon wel graag perfect passende schoenen waar ik zonder klachten 6 uur mee kan fietsen het liefst :D. Budget is rond de 200-250 euro. Verkopen ze dat daar ook of is echt echt alleen maar ultra high-end van 300-500 euro per paar. Want dan zijn mijn schoenen straks duurder dan de hele fiets :9
Volgens mij kom je met een budget van 200-250 euro al een behoorlijk eind in het high-end segment hoor. Maar gezien je klachten, weet je zeker dat je schoenplaatjes goed zijn afgesteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-07 18:39

Klinkt als een ritje naar bikeshoe4U in Nijkerk. Kan je erna meteen een mooi rondje Veluwe doen :)

Met dit budget zou ik het meteen goed doen.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Laatst online: 14:51

ik vind 200-250 een flink budget hoor. Ik heb jaren gefietst met de goedkoopste schoenen van Sidi (ik heb smalle voeten en dan passen die goed). Volgens mij was ik 80 euro kwijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Nu online
borft schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:11:
[...]

ik vind 200-250 een flink budget hoor. Ik heb jaren gefietst met de goedkoopste schoenen van Sidi (ik heb smalle voeten en dan passen die goed). Volgens mij was ik 80 euro kwijt ;)
Ah mooi, ja ik heb dus nu ook schoenen van 80 euro maar die bevallen dus niet echt. Dus vandaar dat ik niet weer "gewone schoenen" wil kopen. Want het zorgt echt wel voor ongemak tijdens het fietsen.
Kluus schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:50:
[...]

Volgens mij kom je met een budget van 200-250 euro al een behoorlijk eind in het high-end segment hoor. Maar gezien je klachten, weet je zeker dat je schoenplaatjes goed zijn afgesteld?
Eehm geen idee. :P Afstelling gewoon zelf gedaan met behulp van internet dus vast niet. Maar klachten als tintelende en slapende voeten komt toch niet door de schoenplaatjes? Dacht dat vooral knie problemen e.d. daarvaan kwamen. Heb meer het idee dat mijn voet niet goed ondersteund wordt in de schoen of ze mijn voeten teveel afknijpen. Of is jouw ervaring dat dit ook door verkeerde schoenplaatjes afstelling kan komen?

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:12

@Grin kwam ook voor een paar schoenen van 500 euro, custom molded en alles. Uiteindelijk bleek een paar DMT's van een lullige 220 euro al genoeg want die zaten veel beter. Ja er zijn duurdere schoenen maar dat is niet altijd het beste voor jouw voet. Gewoon heen gaan en passen/adviseren. Beter 270 euro investeren dan schoenen van 240 met pijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

wisselwerking schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:57:
[...]

Ik heb hem een paar keer gebruikt, maar ik vind hem wel erg fijn werken. Je kunt hem goed strak krijgen en de losse tas, waar je de lucht uit kan laten lopen, is ook fijn. En relatief goedkoop.
Ben benieuwd. Ben nu voor jan lul door de hitte naar vredenburg gefietst waar hij blijkbaar toch niet op voorraad was :| Vanmiddag maar eens naar de the wall of anders maar bestellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ritten langer dan 70-80 minuten krijg ik toch last van tintelende en ongevoelige voeten, krampjes en gewoon oncomfortabel gevoel.
Voordat je direct geld uit gaat geven aan nieuwe schoenen zijn er nog best wat dingen die je kunt proberen. Schoenplaatjes aanpassen, vaak verder naar achter zodat het pedaal meer onder je voet komt. Ook algemene positie op de fiets kan je klachten veroorzaken. Zadel te hoog/laag of te ver naar voren/achter kan invloed hebben.
Daarnaast zetten je voeten iets uit als je opgewarmd raakt, dus het kan best zijn dat je na een tijdje rijden je schoenen gewoon iets losser moet zetten.
Als je dan toch nieuwe schoenen wilt, zorg dan dat je weet waardoor het probleem veroorzaakt wordt. Te smal, te krap, te laag etc. Anders kan je wel een nieuw paar kopen maar weet je nog niets.
Veel winkels (bv Mantel) hebben een niet goed geld terug policy. Zolang je ze niet beschadigd kan je ze zonder problemen retourneren.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Davidshadow13 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:22:
[...]

Ah mooi, ja ik heb dus nu ook schoenen van 80 euro maar die bevallen dus niet echt. Dus vandaar dat ik niet weer "gewone schoenen" wil kopen. Want het zorgt echt wel voor ongemak tijdens het fietsen.

[...]

Eehm geen idee. :P Afstelling gewoon zelf gedaan met behulp van internet dus vast niet. Maar klachten als tintelende en slapende voeten komt toch niet door de schoenplaatjes? Dacht dat vooral knie problemen e.d. daarvaan kwamen. Heb meer het idee dat mijn voet niet goed ondersteund wordt in de schoen of ze mijn voeten teveel afknijpen. Of is jouw ervaring dat dit ook door verkeerde schoenplaatjes afstelling kan komen?
De schoenplaatjes van mijn MTB schoenen (en van de racefiets ook iets, maar op de MTB was het echt erg) hebben een tijd veel te ver naar voren gestaan en dat leverde inderdaad tintelende/"slapende" voeten op (en uiteindelijk ook een pijnlijke grote teen), ik duwde mijn voet veel te ver naar voren in mijn schoen ofzo waardoor de drukpunten niet bepaald optimaal waren. Een bikefitter heeft ze een tijdje terug een eind naar achter gezet en de klachten zijn verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 20:01
bonzz.netninja schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:13:
[...]

Ben benieuwd. Ben nu voor jan lul door de hitte naar vredenburg gefietst waar hij blijkbaar toch niet op voorraad was :| Vanmiddag maar eens naar de the wall of anders maar bestellen
Voorraadbeheer bij Decathlon is altijd wat wonderlijk… Heb ook wel eens een autoritje gemaakt naar een vestiging waar van één type donshandschoen (voor hoog alpine klimtochten in nepal) nog een voorraad was van “1”. Daar aangekomen kon ik die niet vinden. Bij navraag kreeg ik te horen “oh, ja als ie op “1” staat is het vaak iets wat online gekocht is maar retour is gebracht naar de winkel en normaal niet in de winkel ligt, dan weet ons personeel niet waar ze het kwijt moeten en raakt het kwijt, terwijl het in computer blijft staan als “voorraad” in de winkel.” 🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Nu online
Kluus schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:18:
[...]

De schoenplaatjes van mijn MTB schoenen (en van de racefiets ook iets, maar op de MTB was het echt erg) hebben een tijd veel te ver naar voren gestaan en dat leverde inderdaad tintelende/"slapende" voeten op (en uiteindelijk ook een pijnlijke grote teen), ik duwde mijn voet veel te ver naar voren in mijn schoen ofzo waardoor de drukpunten niet bepaald optimaal waren. Een bikefitter heeft ze een tijdje terug een eind naar achter gezet en de klachten zijn verdwenen.
Owh interressant. Ga ik dat nog even proberen. Geloof dat ik ze wel al zoveel naar achter als mogelijk heb gezet. Dus mogelijk toch ook te grote schoenen zodat ze qua breedte passen. Ik ga nog eens sleutelen en mocht het niet werken dan gewoon een afspraak maken in Nijkerk voor nieuwe schoenen + voetmeting + schoenplaatjes afstellen. Dan is alles m.b.t. de schoenen in één keer goed.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:08

Grin

Ride si sapis.

rolandos582 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:45:
[...]

@Grin kwam ook voor een paar schoenen van 500 euro, custom molded en alles. Uiteindelijk bleek een paar DMT's van een lullige 220 euro al genoeg want die zaten veel beter. Ja er zijn duurdere schoenen maar dat is niet altijd het beste voor jouw voet. Gewoon heen gaan en passen/adviseren. Beter 270 euro investeren dan schoenen van 240 met pijn :)
Dat idd @Davidshadow13.
Gewoon ff naar die gast toe gaan, dan komt het wel goed.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:50
Kun je een Shimano CN-6600 chain alleen op een triple setup gebruik, of ook met 2 bladen?

Volgens bike-discount is deze ketting geschikt voor 3x10, ik dacht dat je een 10 speed ketting ook gewoon voor 2x10 zou kunnen gebruiken. Weet iemand dit toevallig?
https://www.bike-discount...ra-cn-6600-10-speed-chain

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:30
Strider schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:22:
Kun je een Shimano CN-6600 chain alleen op een triple setup gebruik, of ook met 2 bladen?

Volgens bike-discount is deze ketting geschikt voor 3x10, ik dacht dat je een 10 speed ketting ook gewoon voor 2x10 zou kunnen gebruiken. Weet iemand dit toevallig?
https://www.bike-discount...ra-cn-6600-10-speed-chain
Tuurlijk kan dat. Dat staat er alleen maar bij omdat je de 6701 niet mag gebruiken icm een triple. De 6600 kan dus voor beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14:07
Weet iemand of je bij bijvoorbeeld een mantel ook zadels kunt uitproberen? Ik heb bij langere ritten geen last van m’n zitbotjes maar het begint aan de voorkant wat te irriteren af en toe. Zit nu op standaard zadeltje dus misschien maar eens naar vervanging zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:46
@jasperz89 Bij Mantel al toevallig eens gekeken op https://www.mantel.com/racefiets-mtb-zadels (iets met “test dit fietszadel 30 dagen” bij de productfoto’s). Uitproberen in de winkel heeft overigens geen zin.

[ Voor 12% gewijzigd door EdwinW op 12-08-2022 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:39
jasperz89 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:40:
Weet iemand of je bij bijvoorbeeld een mantel ook zadels kunt uitproberen? Ik heb bij langere ritten geen last van m’n zitbotjes maar het begint aan de voorkant wat te irriteren af en toe. Zit nu op standaard zadeltje dus misschien maar eens naar vervanging zoeken
Pro zadels (in ieder geval de Stealth, de andere weet ik niet zeker) mag je na 30 dagen terug sturen.
Bij Spesh hebben ze een regeling dat je de zadel terug kunt brengen, maar je krijgt geen geld. Je mag wel een andere Spesh zadel meenemen. Dat gaat wel alleen via een Spesh dealer.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:11
jasperz89 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:40:
Bij futurum mag je alle zadels uitproberen en binnen 30 dagen retour sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14:07
Thanks! Ik ga maar eens even op onderzoek uit en gewoon wat bestellen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:49
Na werktijd mijn pressfit uitmeptool opgehaald bij het pakketpunt samen met de nieuwe bottom bracket lagerset. Uitslaan kostte een paar ferme tikken maar ging eigenlijk makkelijker dan verwacht. Goed schoongemaakt en de nieuwe met de bijgeleverde cupjes en een draadeind in geperst. Voorbladen, trapas en boutjes losgemaakt en gereinigd met remmenreiniger en een doek. Daarna alles met anti seize weer teruggeplaatst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OsYCXwpe8IfQ8wNMdVZi2NEtqgk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2idQGV9qizCfH4Ioz02LHhtl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6II0AlfW4UaPryQjt_TC5L7p2cY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EodAV1AqgwkpXvTOoMyYUWd3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/em-fum3b8rww7VSjM3hEYhEDhAs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QLHk9et2pYE3dtHvoOLse6jY.jpg?f=fotoalbum_tile

Verder de ketting goed schoongemaakt, batterij vervangen van de cadanssensor, fiets gewassen en zadelboutje wat vaster gezet. Vooralsnog lijkt hij niet meer te kraken :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-07 13:37

fstieger99

www.Isaia.it

Schoenen heb ik ook tijd eigenwijs gedaan. Uiterlijk kijken ipv pasvorm bij mijn brede voet. Wilde altijd Gaerne maar is gewoon smal.
Dit jaar ook schoenen via een speciaalzaak. Lake cx402. Zitten als gegoten voor mij. Nu 100+ zonder issues.
Deze week ook nieuw zadel gemonteerd. Gisteren eerste rit. Toch wel een echte upgrade tov mijn mantra comfort.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1NuNtlLHhRmsE5rB0RK4shsRklw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pQjUeJLW0dqCiATUNSUu3tDN.jpg?f=fotoalbum_large

The Sartorialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeleBoel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-07 18:33
Heeft iemand ervaring met een elektrische fietspomp, bijvoorbeeld deze https://www.mantel.com/bosch-easypump-acculuchtpomp of deze https://www.mantel.com/do...922-elektrische-fietspomp?

Bosch:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.mantel.com/images/product.php?image_id=157038&w=760&h=570

Donrox:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.mantel.com/images/product.php?image_id=184112&w=760&h=570

Ik zag een mechanieker een van deze gebruiken tijdens de Tour de France Femmes, het lijkt mij wel erg handig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Die dingen zien eruit alsof het universeel apparaten zijn, d.w.z. niet specifiek geschikt voor de ventielen op een racefiets.

Ze zien er ook groter, zwaarder en onhandiger uit dan een klein pompje met CO2 patroon. Lijkt me meer een yuppen-oplossing voor een probleem waar allang (betere) oplossingen voor zijn ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Keezx
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-01-2023
Wat kunnen we nu weer verzinnen waar de eksters op af komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:11
HeleBoel schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 09:07:
Heeft iemand ervaring met een elektrische fietspomp, bijvoorbeeld deze https://www.mantel.com/bosch-easypump-acculuchtpomp of deze https://www.mantel.com/do...922-elektrische-fietspomp?

Bosch:
[Afbeelding]

Donrox:
[Afbeelding]

Ik zag een mechanieker een van deze gebruiken tijdens de Tour de France Femmes, het lijkt mij wel erg handig.
Ik gebruik een simpeler versie van zo'n pomp, van Xaomi. Deze: https://amzn.eu/d/aO3SPFL
Bevalt ook goed voor presta ventielen, autobanden en fiets ventielen. Al was de pomp goedkoper toen ik hem kocht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:16

Crazy D

I think we should take a look.

joker1977 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 09:23:
Die dingen zien eruit alsof het universeel apparaten zijn, d.w.z. niet specifiek geschikt voor de ventielen op een racefiets.

Ze zien er ook groter, zwaarder en onhandiger uit dan een klein pompje met CO2 patroon. Lijkt me meer een yuppen-oplossing voor een probleem waar allang (betere) oplossingen voor zijn ?
Nou ja, een co2 pomp spuugt lucht uit, zit je pompje toevallig niet goed op het ventiel is de lucht foetsie en moet je een nieuw patroon pakken. Het idee van dit is dat dat dus geen issue is. En, deze kan harder oppompen. Al zal voor op de racefiets voor 99% van de mensen de druk vanuit een patroon voldoende zijn. En je kunt er ook meteen al je andere banden mee oppompen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Als ik zo naar die plaatjes kijk dan zijn die dingen toch veel te groot om lekker onderweg mee te nemen? Als ze half zo groot waren was het misschien handig maar nu?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
Dit soort apparaten zijn niet om mee te nemen onderweg maar om de spanningen goed te zetten vóór vertrek. Een grote fietspomp in je reistas of dit. Dan is de keus makkelijk denk ik.

Daarnaast kun je deze dingen ook voor je auto gebruiken (niet meer steeds 1 euro bij de tankstation in het apparaat gooien voor 2 zuchtjes lucht). Of het badje van de kinderen op Le Camping of in de tuin.

Laatst had ik een platte achterwiel bij de auto. Met de xiaomi pomp de band weer op spanning gebracht en door kunnen rijden om later die dag langs de bandenboer te gaan. Ideaal, anders had ik het reservewiel erop moeten schroeven.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-07 16:53
chielmi schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 09:50:
[...]

Ik gebruik een simpeler versie van zo'n pomp, van Xaomi. Deze: https://amzn.eu/d/aO3SPFL
Bevalt ook goed voor presta ventielen, autobanden en fiets ventielen. Al was de pomp goedkoper toen ik hem kocht...
Ik heb deze voor op vakantie! Top apparaat. Stuk compacter van een vloerpomp en heel nauwkeurig. Grootste nadeel is dat de compressor veel herrie maakt. Dus niet 's ochtends om 6:30 je bandjes oppompen voor vertrek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:02
ElGreco schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 13:06:
Daarnaast kun je deze dingen ook voor je auto gebruiken (niet meer steeds 1 euro bij de tankstation in het apparaat gooien voor 2 zuchtjes lucht)….
Off topic, maar pro tip: https://www.bandopspanning.nl/locaties/

Hier staat er 1 bij de stort, dus ik doe daar een paar keer per jaar een check als ik toch rij.

On topic:
Fietsbandjes doe ik gewoon met het handje. Wie bang is om moe te worden kan misschien beter gewoon niet gaan fietsen. Scheelt een hoop gear en geld.

[ Voor 28% gewijzigd door Charly op 13-08-2022 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeleBoel
joker1977 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 09:23:

Phydomir schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 12:49:
Als ik zo naar die plaatjes kijk dan zijn die dingen toch veel te groot om lekker onderweg mee te nemen? Als ze half zo groot waren was het misschien handig maar nu?
ElGreco schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 13:06:
Dit soort apparaten zijn niet om mee te nemen onderweg maar om de spanningen goed te zetten vóór vertrek. Een grote fietspomp in je reistas of dit. Dan is de keus makkelijk denk ik.

Daarnaast kun je deze dingen ook voor je auto gebruiken (niet meer steeds 1 euro bij de tankstation in het apparaat gooien voor 2 zuchtjes lucht). Of het badje van de kinderen op Le Camping of in de tuin.
Ik was ook niet van plan om deze mee te nemen voor onderweg, maar om voor een rit de banden op spanning te brengen. Dat doe ik nu elke 1-2 dagen met een gewone vloerpomp, maar nadat ik die mechanieker het zag doen dacht ik: "dat is wel heel handig!". Maar omdat het best wel dure dingen zijn wilde ik eerst hier even vragen naar de ervaringen met deze apparaten.

Edit:
Charly schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 13:17:
On topic:
Fietsbandjes doe ik gewoon met het handje. Wie bang is om moe te worden kan misschien beter gewoon niet gaan fietsen. Scheelt een hoop gear en geld.
Het gaat me er ook eigenlijk niet om dat je 'moe' wordt van een vloerpomp, maar om de nauwkeurigheid. Bij een vloerpomp is het altijd toch 'ongeveer', afhankelijk van hoe goed de aanduiding van de meter is.

[ Voor 13% gewijzigd door HeleBoel op 13-08-2022 13:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

HeleBoel schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 13:26:

Het gaat me er ook eigenlijk niet om dat je 'moe' wordt van een vloerpomp, maar om de nauwkeurigheid. Bij een vloerpomp is het altijd toch 'ongeveer', afhankelijk van hoe goed de aanduiding van de meter is.
a) Ik denk niet dat de drukmeter in zo'n ding zoveel nauwkeuriger is. Misschien dat je er reproduceerbaarder dezelfde druk mee in je banden kunt pompen, maar zo lastig is dat (ook) niet met een vloerpomp met fatsoenlijke manometer

b) Het is niet zo dat als de online-calculator 4,85 bar aangeeft dat dan ook de beste druk is. Das een richtpunt, op basis van wat aannames qua gebruikte band, gewicht, velg-breedte ed. De ondergrond is erg belangrijk en die kun je vaak niet hetzelfde houden, dus ach.. +/- 0.5 bar is al best netjes

Er zijn allerlei redenen om zo'n ding te kopen, hoog gadget-gehalte, maar nauwkeurigheid lijkt me geen goede reden. Luiheid cq. gemak (sluit aan.. loop weg en kom terug.. band op druk) lijkt me dan een betere ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:23
joker1977 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 13:40:
[...]

a) Ik denk niet dat de drukmeter in zo'n ding zoveel nauwkeuriger is. Misschien dat je er reproduceerbaarder dezelfde druk mee in je banden kunt pompen, maar zo lastig is dat (ook) niet met een vloerpomp met fatsoenlijke manometer

b) Het is niet zo dat als de online-calculator 4,85 bar aangeeft dat dan ook de beste druk is. Das een richtpunt, op basis van wat aannames qua gebruikte band, gewicht, velg-breedte ed. De ondergrond is erg belangrijk en die kun je vaak niet hetzelfde houden, dus ach.. +/- 0.5 bar is al best netjes

Er zijn allerlei redenen om zo'n ding te kopen, hoog gadget-gehalte, maar nauwkeurigheid lijkt me geen goede reden. Luiheid cq. gemak (sluit aan.. loop weg en kom terug.. band op druk) lijkt me dan een betere ...
Nauwkeurigheid is wel de belangrijkste reden. Ik heb sinds kort de Donrox 511. Het blijkt nu dat de manometer van mijn Leyzene pomp sterk afwijkt.

Heb het nog gecheckt met een andere digitale manometer en die geeft de Donrox gelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

La1974 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 14:11:
[...]

Nauwkeurigheid is wel de belangrijkste reden. Ik heb sinds kort de Donrox 511. Het blijkt nu dat de manometer van mijn Leyzene pomp sterk afwijkt.

Heb het nog gecheckt met een andere digitale manometer en die geeft de Donrox gelijk.
Even afgezien van het N=1 verhaal, maar dan. Dan weet je dat je precies 4,85 bar in je bandjes hebt gedaan. En dan?

Als je een paar rondjes hebt gefietst en je vindt uiteindelijk 16,7 bar het lekkerst fietsen op die super onnauwkeurige vloer-pomp, dan pomp je er toch 16,7 bar in volgens die manometer?

Of geloof je die online calculator op de komma nauwkeurig en denk je dat je sneller beter harder comfortabeler gaat fietsen als je op een willekeurige manometer de druk in je banden gelijkzet met de druk die de online calculator aangeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Die Xiaomi pomp heb ik ook ooit gekocht. Slechts 1x gebruikt om te testen voor een tweaker met een vraag erover. Maar bij het afhalen van de pomp trok ik licht het ventiel eruit… meerdere keren achter elkaar.

Overigens vind ik een vloerpomp vele malen sneller. Als ik in het buitenland ga fietsen is dat meestal toch met de auto, voor de ruimte hoef ik het niet te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeleBoel
joker1977 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 14:36:
[...]

Even afgezien van het N=1 verhaal, maar dan. Dan weet je dat je precies 4,85 bar in je bandjes hebt gedaan. En dan?

Als je een paar rondjes hebt gefietst en je vindt uiteindelijk 16,7 bar het lekkerst fietsen op die super onnauwkeurige vloer-pomp, dan pomp je er toch 16,7 bar in volgens die manometer?

Of geloof je die online calculator op de komma nauwkeurig en denk je dat je sneller beter harder comfortabeler gaat fietsen als je op een willekeurige manometer de druk in je banden gelijkzet met de druk die de online calculator aangeeft?
Ik pomp mijn banden niet op volgens een online calculator, maar ik kijk naar de omstandigheden. Als ik een wedstrijd in de regen fiets, dan wil ik iets minder druk in de banden dan ik normaal doe. En "iets minder" is op mijn manometer verrekt slecht af te lezen. Dan lijkt zo'n elektrisch pompje waar je de druk in kunt stellen een stuk handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keezx
Dat is de schijn die gewekt wordt door een digitaal displeetje.
Het is nog maar de vraag of datgene dat de druk opneemt veel beter is dan dat in je vloerpomp.
Anders is een stuk handiger illusie,

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• GerbenBK
Iemand vraagt " Heeft iemand ervaring met xyz". En dan reacties van mensen die er geen ervaring mee hebben maar toch zeggen dat het ruk is.... |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:23
Keezx schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 17:35:
Het is nog maar de vraag of datgene dat de druk opneemt veel beter is dan dat in je vloerpomp.
Weer zo’n vroeger was alles beter reactie.

Ja, bij mij is die beter dan de vloerpomp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
La1974 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 18:14:
[...]

Weer zo’n vroeger was alles beter reactie.

Ja, bij mij is die beter dan de vloerpomp.
Dat lees ik er niet in. Ik lees hierin dat je eigenlijk niet goed weet hoe goed de kwaliteit van de drukmeter is. Je hoeft er ook niet direct van uit te gaan dat alles dat nieuw is beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keezx
Je weet niet wat erin zit dus nee, dat weet je niet, tenzij je me het binnenwerk laat zien met een pijltje bij het onderdeel dat de druk opneemt+ de elektronica die eraan hangt
Een displeetje wekt alleen de schijn van nauwkeurigheid.en verleidt het consumentenvee,
Met vroeger heeft het niks te maken....
*knip*

[ Voor 30% gewijzigd door tweakduke op 14-08-2022 20:46 . Reden: De sneer is nergens voor nodig en laten we achterwege. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

HeleBoel schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 14:54:
[...]

Ik pomp mijn banden niet op volgens een online calculator, maar ik kijk naar de omstandigheden. Als ik een wedstrijd in de regen fiets, dan wil ik iets minder druk in de banden dan ik normaal doe. En "iets minder" is op mijn manometer verrekt slecht af te lezen. Dan lijkt zo'n elektrisch pompje waar je de druk in kunt stellen een stuk handiger.
Ik denk dat de resolutie van die dingen best OK is, en ik verwacht dat het redelijk reproduceert. Nauwkeurig (als in: 4.0 bar is ook echt 4.0 bar) is het waarschijnlijk niet zozeer. Maar als je dat niet belangrijk vindt, prima!

Mijn vloerpomp heeft dat gebrek van de jouwe overigens niet, dus vandaar enigszins mijn verbazing over het waarom.

Overigens zag ik bij 1 van die dingen 70 dB staan. Dat is echt een behoorlijke pot lawaai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Keezx schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 17:35:
Zo ken ik er nog wel een paar. Als je op deze manier gaat redeneren is helemaal niets te vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
Phydomir schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 19:07:
[...]

Zo ken ik er nog wel een paar. Als je op deze manier gaat redeneren is helemaal niets te vertrouwen.
Allemaal fake news!

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Charly schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 13:17:
[...]

Off topic, maar pro tip: https://www.bandopspanning.nl/locaties/

Hier staat er 1 bij de stort, dus ik doe daar een paar keer per jaar een check als ik toch rij.

On topic:
Ik pomp de autobanden gewoon op bij een tankstation. 50 cent erin en pompen maar. Qua fietsbanden is een gewone goede anologe pomp natuurlijk meer dan prima. Alsof je die tiende druk verschil merkt. Moe ben ik er wel snel van, maar ik besloot om een of andere reden om lekker lage weerstand latex banden op mijn fiets te leggen en die lopen dus vanzelf leeg in 4 dagen, dus ik pomp me een ongeluk :P wel lekker weinig weerstand!

[ Voor 25% gewijzigd door bonzz.netninja op 13-08-2022 20:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frenz64
  • Laatst online: 10:52
*off-topic*

[ Voor 49% gewijzigd door tweakduke op 14-08-2022 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Phydomir schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 19:07:
[...]

Ik denk dat @Keezx misschien enigszins cynisch uit de hoek komt, maar hij heeft in dit geval wel een punt. Electronische sensoren om druk te bepalen in een interval van 0 - 12 bar zijn niet goedkoop, daar kun je zo orde van EUR 15~ voor rekenen. En dat is dan alleen de sensor. Dus hoogstwaarschijnlijk wordt zo'n sensor niet gebruikt, maar wordt er op een (slimme) manier een transducer gebruikt die een goede indicatie van de druk geeft.

Ken je de hometrainers/spin-apparaten van een paar honderd euro met een 'vermogensmeter' erin? Dat is vaak niks anders dan een potmeter op de weerstand-knop met een cadans-sensor en een simpele formule die op basis daarvan een vermogen produceert. Maar als je de weerstand-band net iets anders afstelt, dan klopt er (natuurlijk) niks meer van. Maar toch zit er een electronische uitlezing bij en het suggereert een hoge nauwkeurigheid. Zoiets is hoogstwaarschijnlijk hier ook het geval.

Dan is het m.i. best belangrijk om te wijzen op het grote risico van potentieel een vals gevoel van nauwkeurigheid, des te meer als blijkt dat de persoon die over 'nauwkeurigheid' spreekt eigenlijk resolutie en herhaalbaarheid bedoelde en niet zozeer nauwkeurigheid (!)

Natuurlijk is er de ervarings-vraag, de meeste fietsers hebben weleens een fietspomp gebruikt en kunnen, lijkt me, redelijk inschatten wat de voor- en nadelen zijn van zo'n electrische compressor. Ding zal vast prima lucht in een band kunnen doen. Ding zal niet werken zonder batterij(lading). Ding maakt herrie maar is kleiner dan een vloerpomp, groter en zwaarder dan een handpomp. Maar loze claims aangaande bv. nauwkeurigheid lijken me relevant en misschien wel beter uit te leggen door een niet-ervaringsdeskundige die (toevalligerwijs) iets meer over de materie weet dan een ervaringsdeskundige die zo'n ding heeft voor het hoge 'cool-gadget'-gehalte.

Ik heb 1x iemand geholpen met een band vervangen onderweg met zo'n Xiaomi-pompje. Mijn ervaring was dat het onderweg niet veel toevoegt: Een CO2-patroon is lichter en sneller. Ik zie zelf het voordeel tov. een vloerpomp niet, tenzij je vloerpomp een abominabel kleine aflezing heeft waardoor je niet goed de druk kunt aflezen, of als je de band op druk wilt hebben en ondertussen je bib wilt aantrekken ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ik ken een zeer serieuze competitieve renner (in de 60+ categorie) en die is heel tevreden over deze. Samen met 2 plastic binnenbandjes past het precies in een zadeltasje. Maar goed, ik neem nu ook 2 bandjes en 2 patronen mee op lange tochten. Ik kom geen ruimte tekort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:21
Hier nog een extra reden om je aankoop van een elektronische drukpomp te verantwoorden. Mijn fiets hangt nog op als ik mijn banden controleer en met mijn vloerpomp geraak ik zo hoog niet 8) Heb ook zo'n klein elektronische drukmeter, maar die pompt ondertussen mijn band niet op :+
Het verschil tussen mijn vloerpomp (SKS Rennkompressor) en mijn elektronische drukpomp (Cycplus) is +/- 0,5 bar verschil. Ik gebruik hem nooit om een band helemaal mee op te pompen enkel voor controle net voor een rit. Het is inderdaad uit luiheid dat ik hem gebruik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
SirLenncelot schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 09:54:
Ik ken een zeer serieuze competitieve renner (in de 60+ categorie) en die is heel tevreden over deze. Samen met 2 plastic binnenbandjes past het precies in een zadeltasje. Maar goed, ik neem nu ook 2 bandjes en 2 patronen mee op lange tochten. Ik kom geen ruimte tekort..
Voor die prijs kan ik 100x Co2 patronen kopen, want dit doet net hetzelfde, en weegt nog lichter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
RigolleM schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 10:02:
[...]

Voor die prijs kan ik 100x Co2 patronen kopen, want dit doet net hetzelfde, en weegt nog lichter.
Na 100 patronen heb je het al terugverdiend. Bij 1x per maand lek rijden is dat al binnen 10 jaar. Koopje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
SirLenncelot schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 10:11:
[...]

Na 100 patronen heb je het al terugverdiend. Bij 1x per maand lek rijden is dat al binnen 10 jaar. Koopje!
Ik fiets al sinds 2009 met een racefiets en ik ben al 5x lek gereden... Met de MTB ben ik meer lek gereden, maar daar zijn de omstandigheden ook anders. 1x/maand lek |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
@RigolleM dat gaat natuurlijk niet over jaren maar over kilometers. Mijn vriendin heeft sinds 2013 niet meer lek gereden. Maar die is dan ook heel zuinig op het materiaal 😋

Edit: voor de duidelijkheid: gewoon grapjes hoor. Als iemand echt 1x maand lek gaat rijden dan adviseer ik nieuwe buitenbanden. Of drastisch gewichtsverlies ofzo…

[ Voor 32% gewijzigd door SirLenncelot op 14-08-2022 10:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 20:42
Vorig jaar 12x lek gereden, dit jaar al 5x... weeg 70kg en dat was met verschillende buitenbanden.

Vooral in de herst/winter/voorjaar kan het hard gaan als je wat pech hebt.
Pagina: 1 ... 430 ... 664 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).