Ik ben weer terug van het bikepacken, kan dus nu pas fatsoenlijk reageren.
Ongeveer 8-9 kilo.
Ik had er al eerder over gepost,
dit was de route.
We zijn begonnen in Namen (beklimming van de citadel), stukje langs de Maas en later door de heuvels van de Ardennen naar het Lac des Vieilles Forges gefietst. Dat is een prachtig mooi meer, en tot mijn genoegen (en het ongenoegen van mijn reisgenoot, die graag een warme douche had gewild) was de camping daar vol, dus hebben we wild gekampeerd naast het meer en ons daar in opgefrist.
Daarna in 2 dagen langs de rivier de Somme via Amiens naar de kust gefietst en een rustdag gehad aan het strand in Le Touquet. Langs de Somme loopt een "veloroute" maar dat was wel voor 90% gravel en daar zijn we heel stoffig van geworden. Maar wel lekker rustig fietsen.
Als toetje terug naar Zeeuws-Vlaanderen/Vlissingen gefietst via o.a. de Cap Blanc Nez (laatste paar hoogtemeters) met prachtig weer en goed uitzicht op de krijtrotsen van Dover.
Supergoed weer gehad, alleen iedere dag wind tegen!
Ha, goede vraag!
Stuurtas: slaapzak, pijama, opblaasbaar kussen (in compressiezak) met daarom heen de binnen- en buitentent gerold en weer in een grotere compressiezak, en dat dan met vier spanbanden aan het stuur vast gemaakt. Nog een klein tasje daar voorop met campingbordje/bestek, powerbank, papieren, geld, koplamp, zakmes, reparatiestickers, klein opvouwbaar kleedje om op te zitten, mini luchtpompje (énige luxe mag wel, natuurlijk) en een minirugzakje voor boodschappen.
Dan twee food pouches met bidons en repen in de netjes.
Frametas: tentstokken er boven gemonteerd, gewikkeld in een kleine handdoek ter bescherming van het frame (en om 's ochtends de tent te drogen). In de tas zelf reparatiespullen: extra binnen-/buitenband, 60ml sealant, zadeltasje, pompje, spullen voor de tent: haringen, grondzeil, luchtbed, en tot slot nog wat eten (mars, dextro, twee uien, zakje nootjes, gedroogd fruit).
Onder de onderbuis: slot Axa Foldable 600. Achter zadelbuis: bewegingsgevoelig alarm.
Top tube bag: min of meer leeg (telefoon, sleutels), ruimte voor losse dingetjes.
Zadeltas: sandalen, beker, kooksetje (titanium pan/beker, gasbrandertje (9 gram), twee 100g cartouches, flesje olie, kruiden, zout, vier porties linzen/rijst en vier porties havermout als ontbijt, klein potje jam), ondergoed, twee merino shirts, korte broek, afritsbroek, grote sneldrogende handdoek, extra fietsshirt, toilettasje (vier-in-1 wasmiddel/zeep/shampoo/afwasmiddel, opvouwbare tandenborstel), scheerapparaat, hoodie, regenjack, rol toiletpapier, zwembroek, oploskoffie en theezakjes.