Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 429 ... 683 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:28

Steeffoon

Smartphone-nerd

Een vraagje:

Een vriend en ik gaan regelmatig samen met de racefiets erop uit. Zijn qua gewicht, lengte en leeftijd vrijwel gelijk. Rijden exact hetzelfde rondje, hij met de Karoo 2, ik met de Garmin Edge 830.

Het aantal verbruikte calorieën verschilt echt gigantisch. Ik kom uit volgens de informatie op 945, hij op 462. Iemand een verklaring voor dat enorme verschil? Snap best dat het aantal verbruikte calorieën van veel factoren afhankelijk is, maar dit soort verschillen zijn wel groot vind ik.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keezx
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-01-2023
Fietscomputers gebruiken de data die je zelf invoert (of niet) en hebben eigen , merkspecifieke algoritmes om daauit het verbruik te destilleren.
Verder zijn 2 rijders niet gelijk , ook al rijden ze naast elkaar en even snel en lijken ze hetzelfde postuur te hgebben.
Het begint dus met data die je zelf invoert, leeftijd, gewicht, hartslaggegevens en degelijke.en de berekening is merkspecifiek.
Ik zou me daar overigens geen seconde druk over maken, what's the big deal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Hier gaf Strava na een ritje van 30km ruim 1200 kcal aan... Bleek het ding mijn gewicht op 181kg te hebben staan, geen idee waar dat vandaan kwam 8)7
rolandos582 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:30:
[Afbeelding]

Naja het kan wel maar doordat je krast met gebruik, blijft het op een gegeven moment onleesbaar. Uiteindelijk heb je daar dan niks aan. Mijn BBB BTL-73 is dan een stuk beter, die heeft half tweakers hier volgens mij ook. Prima voor tot 14nm. Zoiets moet ik hebben voor de hogere momenten. Ik ga mij eens verdiepen in WERA! Die lijken me wel gunstig geprijsd en goede reviews hebbende.
Wat doen jullie met die dingen dat het zo snel wegkrast? Ik gebruik hier al zo'n 15 jaar een 30-150 Nm momentsleutel met een dergelijke schaalverdeling, die is nog steeds net zo goed afleesbaar als toen hij nieuw was. Het enige 'speciale' dat ik ermee doe is het ding in de doos bewaren ipv los in de gereedschapskar mikken, maar verder ben ik er niet noemenswaardig zuinig op.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:03
Chakotay schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 23:04:
Wat doen jullie met die dingen dat het zo snel wegkrast? Ik gebruik hier al zo'n 15 jaar een 30-150 Nm momentsleutel met een dergelijke schaalverdeling, die is nog steeds net zo goed afleesbaar als toen hij nieuw was. Het enige 'speciale' dat ik ermee doe is het ding in de doos bewaren ipv los in de gereedschapskar mikken, maar verder ben ik er niet noemenswaardig zuinig op.
Dat vroeg ik me ook af. Ik heb een exemplaar met een 'Mannesmann' merksticker, bereik 10 to 210Nm. Niks krassen, de schaal is al jarenlang prima in te stellen en af te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:55
Ik heb mij voor het eerst sinds ik wielren (feb 2022) eens ingeschreven voor een event. Namelijk voor de Vuelta Toertocht-variant. 85KM. We zijn met een groepje van 9 fietsers (allen amateurs) als team ingeschreven. Ik ben erg benieuwd wat ik precies moet verwachten. Volgens de website wordt de eerste 20KM afgelegd in "peletonvorm" met 3000 man (!). Iemand al eens zoiets gedaan? Nog tips? Mijn idee is om er gewoon een relaxte tour van te maken. Heb weinig wiel-in-wiel rij ervaring, dus liever langzamer en heel blijven dan teveel risico nemen. Verder is het parcours deels gelijk aan de eerste etappes van het prof-parcours, maar dat zal beperkt zijn want er worden geen wegen afgezet in tegenstelling tot de echt Vuelta zal niet de hele stad afgezet worden en er wellicht deels andere routes genomen worden die makkelijker te handhaven zijn qua verkeersintensiteit. Dus de autoweg-stukken zullen er sowieso niet in zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door Valorian op 06-08-2022 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Met 3000 man tegelijk rijden en dan geen wegen afzetten? Hoe zien ze dat voor zich?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Chakotay schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 23:39:
Met 3000 man tegelijk rijden en dan geen wegen afzetten? Hoe zien ze dat voor zich?
Geen idee. Het staat er nogal summier. Misschien bedoelen ze dat ze wel diverse wegen afzetten, maar alleen de grotere verkeersaders (de autowegen waar straks de profs wel overheen gaan) mijden en daar de routes wat anders leggen? De route staat hier en gaat onder andere rond de Singels van Utrecht. Dat zal dan denk ik toch wel afgezet zijn, want de fietspaden zijn daar te smal om 3000 mensen doorheen te jagen ;) .. Zelf geen ervaring met dit soort tochten overigens, dus ben erg benieuwd!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:35

Phydomir

Dennis

Steeffoon schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:43:
Een vraagje:

Een vriend en ik gaan regelmatig samen met de racefiets erop uit. Zijn qua gewicht, lengte en leeftijd vrijwel gelijk. Rijden exact hetzelfde rondje, hij met de Karoo 2, ik met de Garmin Edge 830.

Het aantal verbruikte calorieën verschilt echt gigantisch. Ik kom uit volgens de informatie op 945, hij op 462. Iemand een verklaring voor dat enorme verschil? Snap best dat het aantal verbruikte calorieën van veel factoren afhankelijk is, maar dit soort verschillen zijn wel groot vind ik.
Als een van jullie met een vermogensmeter rijdt zal die informatie het meest accuraat zijn. Zo niet, dan is het niet meer dan natte vinger werkt vanuit de software van de fabrikant.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Eigenlijk is het heel makkelijk, je fietst gewoon in een soort optocht en je houdt je aan de verkeersregels.
Vaak is er een gespreide start met diverse starttijden. En op zaterdagochtend is het toch verrassend rustig op de weg. Na een tiental kilometer is het lint van nature zo dun geworden en fiets je waarschijnlijk voornamelijk in auto-luwe gebieden.

Ps Amstel Gold Tour is 15.000 mensen en fietst grotendeels ook over niet-afgezegde stukken.

[ Voor 11% gewijzigd door SirLenncelot op 06-08-2022 08:02 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Keezx schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:41:
Als dat een normale Shimano body is, dan is die niet zomaar van de naaf te trekken zoals bij veel andere wel..., dan moet je aan 1 kant de conus met borgmoer eraf schroeven, as eruit en dan pas kan je proberen met een grote inbus de body eraf te draaien.
Vuil op de buitenkant kan helemaal geen kwaad, kan je eraf borstelen, desnoods met een staalborstel.
Is de vrijloopfunctie gestoord of trapt ie door , dan kan je nog proberen de body compleet in een ontvetter te speoeln, drogen en wat dikke olie erin laten lopen.
Misschien krijg je het zo weer werkend., demonteren van die dingen is problematisch.
Dan laat ik dat ding lekker met rust. Als het geen kwaad kan, is het niet erg.

Maar ik heb helaas nog niet de ervaring wat nou schadelijk is en wat nou niet schadelijk is. Voordat er iets overmatig slijt, terwijl je dat vrij makkelijk had kunnen voorkomen, vraag ik liever even om advies. Ik vind het een beetje jammer als het anders kapot gaat. Ik heb wel meer overmatig laten slijten door gebrek aan kennis.

Ergens vind ik het wel jammer dat veel filmpjes op het internet vooral ingaan op hoe je een onderdeel kunt vervangen en niet zo zeer ingaan op hoe je kunt herkennen dat iets aan vervanging toe is of hoe je de levensduur kunt verlengen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:15

Oxigeon

En zo is dat!

SirLenncelot schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:00:
Eigenlijk is het heel makkelijk, je fietst gewoon in een soort optocht en je houdt je aan de verkeersregels.
Vaak is er een gespreide start met diverse starttijden. En op zaterdagochtend is het toch verrassend rustig op de weg. Na een tiental kilometer is het lint van nature zo dun geworden en fiets je waarschijnlijk voornamelijk in auto-luwe gebieden.

Ps Amstel Gold Tour is 15.000 mensen en fietst grotendeels ook over niet-afgezegde stukken.
Klopt. Afgelopen jaar voor de eerste keer 100km gefiets. Maak meestal ritjes van 60-80km. Maar dit keer gekozen voor de AGR 100km variant.

In het begin is het vrij druk. Maar aangezien de starttijd is tussen 6 en 10.00 ofzo is dit geen probleem aangezien iedereen op een ander tijdstip start.

Na de eerste heuvel spreid het zooitje een beetje en kun je gewoon je eigen tempo fietsen. Er zijn natuurlijk altijd stukken waar je niet kan inhalen en waar je gewoon echt rekening moet houden met de langzamere renners.

Wat betreft wegen die je moet oversteken is de AGR goed geregeld. Op alle grote wegen staan verkeersregelaars die er werkelijk alles aan proberen te doen om de fietser voorrang te geven aan de auto's die komen.

Ongelukken tussen fietsers en auto's heb ik afgelopen jaar niet gezien. Ongelukken tussen fietsers en omgeving uiteraard wel een aantal. Mensen die tegen een paaltje rijden of van de weg geraken en vallen genoeg. Op het ritje van 100km toch een keer of 3 een ambulance zien staan en regelmatig iemand die zittend langs de kant zat.

Op de heuvels kan het wel flink druk zijn. Wat betreft een Geulhemmerberg is dit allemaal geen probleem. Dit is een brede heuvel van een gewone weg waar "2" rijstroken voor auto's zijn.

Echter de Koulenbergseweg wat niet als heuvel was aangemerkt is het aanpoten. Dit is een weggetje waar net 1 auto doorheen kan. Hier gaat het 5-6 dik aan renner naar boven. Moet bekennen dat ik hier mijn knie vernaggeld heb.

Nadeel is dat je hier met een tempo van ongeveer 30 aankomt en mensen in de rem knijpen omdat ze een grote groep de berg op zien rijden. Je start dus al met een nadeel. Op veel heuvels is het mogelijk in te halen. Echter zijn er op heuvels als de Koulenberg soms geen mogelijkheden waardoor ik niet mijn eigen tempo omhoog kon en op een gegeven moment mijn versnellingen op waren. Dan is het dus zwaarder trappen dan je daadwerkelijk aan kan. Heb hierdoor 2 maanden niet echt lekker op de fiets gezeten.

Als je dan ook nog de pech zou hebben als je een auto tegen kwam zou denk ik vrijwel iedereen moeten afstappen.

Heb altijd hier in omgeving midden limburg het rondje om de kerk gefiets. Maar moet zeggen dat ik de AgR een geweldige ervaring vond.

Het dorpje Sweikhuizen waar ik werkelijk nog nooit van gehoord heb zal ik nooit meer vergeten. Een lekkere klim naar boven in een mooie omgeving. Boven op wat vrienden wachten en dan weer lekker door. Boven aan de heuvels staan de meeste te wachten op vrienden of wat uit te rusten na een klimmetje. Een vent Hong daar lekker tegen een kunstof paaltje. Toen collega renner dacht daar ga ik ook lekker tegen hangen brook het paaltje af en lagen er 2 gasten op de grond. Heb nog nooit zo hard gelachen.

Op de Fromberg kreeg ik toch wel een beetje het tour gevoel. Je gaat met veel man een heuvel op en langs de weg staan mensen je aan te moedigen. Hier krijg je toch wel wat energie van. Op een andere plek langs de berg staat een dj waar andere gasten lekker wat liggen te tanken. Ook dit zal ik ondanks de hagel die ik daar te voorduren kreeg nooit meer vergeten. Was echt top.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:22
Chakotay schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 23:04:
Hier gaf Strava na een ritje van 30km ruim 1200 kcal aan... Bleek het ding mijn gewicht op 181kg te hebben staan, geen idee waar dat vandaan kwam 8)7

[...]

Ik bewaar hem gewoon in de doos, dat maakt ook weinig uit. Elke keer als je hem omhoog en omlaag schroeft, komen er krassen. Ik denk dat het met name aan het gebruikte materiaal ligt, toch wat goedkoop waarschijnlijk. Kan ook niet anders voor die prijs.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Zo, ik heb net even mijn Schwalbe Pro One TLE achterband vervangen en na terug rekenen, met aftrek van de ritten dat ik mijn andere wielen heb gebruikt, kom ik uit op 5000 km gebruik, dat vind ik toch wel netjes voor een achterband! Een van de slijtage indicatoren was overigens ook nog lichtjes zichtbaar maar op andere plekken kwamen er wat draadjes van de canvas door dus het werd echt wel tijd, blijkbaar gaan die slijtage indicatoren voldoende diep :).

Daarnaast heb ik deze band na 2000 km moeten repareren nadat ik ben thuis gekomen met een plug en ik heb dit toen gedaan met een "tubeless" plakker van Rema (tiptop), dus vandaag was ook de uitgelezen mogelijkheid om deze eens te checken aangezien ik er 3000 km mee heb rond gereden en ook de plakker stelt niet teleur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s3x3LKvbhSCOYHWDpPQRG3A4QJw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nBCodNdmJk8NILEuASNDsmzW.jpg?f=fotoalbum_large

Moraal van het verhaal: na een tubeless reparatie kan je nog prima de gehele levensduur van de buitenband op maken. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keezx
hoi1234 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:23:
[...]

CUT
Ergens vind ik het wel jammer dat veel filmpjes op het internet vooral ingaan op hoe je een onderdeel kunt vervangen en niet zo zeer ingaan op hoe je kunt herkennen dat iets aan vervanging toe is of hoe je de levensduur kunt verlengen.
Da's toch vooral ervaring....
Veel dingen die gevraagd worden komen me nogal onnozel voor, maar ik vergeet dan dat ik bijna 60 jaar ervaring heb opgebouwd....
Heb je vragen , stel ze vooral; ik ben niet de enige met veel ervaring.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:15
Keezx schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:39:
[...]

Da's toch vooral ervaring....
Veel dingen die gevraagd worden komen me nogal onnozel voor, maar ik vergeet dan dat ik bijna 60 jaar ervaring heb opgebouwd....
Heb je vragen , stel ze vooral; ik ben niet de enige met veel ervaring.
Als je zo oud bent dan komt vergeetachtigheid ook vaker voor natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Pfft vorig jaar een Lazer Genesis helm gekocht, verder prima ding maar nu is de padding al losgekomen, de lijmlaag losgelaten tussen de padding en het stuk dat aan het klittenband kan hechten. Op zich met giro helmen in 15 jaar tijd niet meegemaakt. Maar goed, ik zoeken naar vervangende padding, overal uitverkocht en Lazer zelf kan pas in september leveren. Dat vind ik toch wel een tegenvaller. Met mijn Giro helm liep ik meestal een willekeurige fietsenmaker in en daar hadden ze dan een passende padding.

Futurum klantenservice doet overigens wel hun best om een alternatief te vinden, maar vooralsnog geen succes…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
SirLenncelot schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 18:02:
Pfft vorig jaar een Lazer Genesis helm gekocht, verder prima ding maar nu is de padding al losgekomen, de lijmlaag losgelaten tussen de padding en het stuk dat aan het klittenband kan hechten. Op zich met giro helmen in 15 jaar tijd niet meegemaakt. Maar goed, ik zoeken naar vervangende padding, overal uitverkocht en Lazer zelf kan pas in september leveren. Dat vind ik toch wel een tegenvaller. Met mijn Giro helm liep ik meestal een willekeurige fietsenmaker in en daar hadden ze dan een passende padding.

Futurum klantenservice doet overigens wel hun best om een alternatief te vinden, maar vooralsnog geen succes…
Ik heb bij mijn Laser Genesis volgens mij reserve padding gekregen in het rood. Als je wilt mag je die hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Pfft vorig jaar een Lazer Genesis helm gekocht, verder prima ding maar nu is de padding al losgekomen, de lijmlaag losgelaten tussen de padding en het stuk dat aan het klittenband kan hechten.
Kun je niet ze in de tussentijd niet met naald en draad weer aan elkaar vastmaken? Durf te wedden dat ze daarna nooit meer los komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 15:08
@SirLenncelot Hier hetzelfde probleem met een Lazer Blade helm. Dag voor m'n vakantie wou ik de pads nog even uitwassen maar toen trok ik één van de korte strookjes bovenin kapot. M'n moeder heeft die last minute nog kunnen naaien gelukkig maar de andere beginnen nu ook uit elkaar te vallen. Helm is een kleine 2 jaar oud trouwens.
Online ook eigenlijk nergens te krijgen maar m'n fietsenmaker (waar ik hem ook gekocht had) zei dat hij ze wel kon bestellen, dus dat wacht ik dan maar af (inmiddels ook al een week).

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234

Heb je nu niks meer aan natuurlijk, maar is het geen optie om voortaan padding op voorraad te houden?

Sterker, ik weet van boa dat er zelfs een loophole is voor gratis vervangende sluitingen. Misschien heeft lazer ook wel zoiets voor hun helmen.

Ik bedenk me nog dat je zoiets prima eens kunt bestellen om op het minimale orderbedrag te komen voor gratis verzending of extra korting, hoeft het ook niet de kop te kosten.

[ Voor 8% gewijzigd door hoi1234 op 06-08-2022 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Yes allemaal goede suggesties. Naald en draad al in de aanslag! Maar eigenlijk vind ik dat Lazer ze zelf gewoon binnen een redelijke termijn zou moeten kunnen leveren. Misschien ook wel gewoon omdat mijn ervaring met Giro hierin een stuk beter was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:48

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Een tweetal maanden hier exact dezelfde klacht neergepoot over mijn Lazer helm. Ook exact hetzelfde probleem met de padding. Ik heb een naamloos setje bij ome Alie gekocht, komt niet 100 % overeen, maar ik beschouw het wel als opgelost. Ik wou ook via de officiële weg, maar als ze niet kunnen leveren...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-07 19:51

fstieger99

www.Isaia.it

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I149LgRH0hOhHuf6ZS3AGkT42-A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t0Ph8hTDNoaKXjf4IhqXfuOQ.jpg?f=fotoalbum_large

Hier ook al jaar of 5 fanatiek. Dit topic nog niet ontdekt. We worden heerlijk verwend qua weer. Net 85 gedaan Drunense Duinen campina. Brabant heeft toch veel moois.

The Sartorialist

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fstieger99

fstieger99

www.Isaia.it

In de coronatijd zelf eigenlijk een twee jaar besteed aan fietstechniek. Gevolg. Kan nu alles zelf. Grootste les. Fatsoenlijk gereedschap. Erg leuk om te doen ook en het scheelt veel geld. Mijn Colnago omgebouwd naar een fiets met periode correct campa sr 11 groep.
Veel gehad aan het parktool kanaal op YouTube.

The Sartorialist

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Laatste DAC van het seizoen voor mij

Afgelopen donderdag avond dan de laatste clubkoers van het jaar gereden (voor mij). Doel vooraf was om nu echt meer geduld te hebben en andere het werk te laten doen (en wellicht belangrijker...mij ook aan dit plan te houden :P )
Ik denk dat dat voor 90% wel gelukt is. Eerste half uur dan ook maar 229w avg getrapt en veel in de groep gereden. Tot dat moment was er dan ook nog niemand weg gereden. Je kon wel merken dat het warm was, want echt veel aangevallen werd er ook niet.

Iets na het half uur ging het tempo wat omhoog en ontstonden er wat meer gaatjes. Er was een kopgroep ontstaan van een man of 3 en ik zat in een groepje wat besloot hun terug te halen. Wel bewust lekker in dat groepje gereden ipv op kop om zo toch zoveel mogelijk energie te besparen.
Op het moment dat we ze bij halen wordt er vervolgens met diezelfde groep flink doorgereden waardoor er eigenlijk zonder een echte effort te leveren zo een paar seconde op het peleton gepakt wordt. Helaas werd er niet echt lekker samen gewerkt waardoor we na een paar rondjes alweer bij gehaald werden.
Na 75 minuten sprint de B groep af en rijdt er vrij sneaky 1 iemand weg van de A groep. Ik zit achter hem en besluit om geen moeite erin te steken en wacht totdat meer mensen bijsluiten om hem terug te halen.
Hier moet ik dan wel echt gaan reageren om niet te ver achter te raken, maar helaas besluiten die 2 om ook niet echt de achtervolging in te zetten waardoor ik eigenlijk tussen wal en schip beland. Tegen de tijd dat het peleton me voorbij komt is er al echt een flink gat ontstaan naar de kopgroep, en met nog 4 rondjes te gaan gaan we dat niet meer goed maken. Achteraf gezien had ik gewoon direct het wiel moeten houden.

In de laatste ronde besluit 1 jongen het solo te proberen en hier ben ik dan weer niet geduldig genoeg. Ik zet zelf de achtervolging in en haal hem bij en natuurlijk gaat er vervolgens direct iemand overheen in de aanval. Daar wacht ik dan vervolgens weer eigenlijk net een paar tellen te lang en dan is het snelheidsverschil alweer zo groot dat je eigenlijk moet sprinten om het bij te kunnen halen. Blijft toch echt erg lastig om te bepalen/in te schatten wanneer je wel of niet moet gaan.
Die jongen die daar in de aanval ging, had nog een gigantische pedal strike en vertelde achteraf dat het echt meer geluk dan wijsheid was dat hij nog op de fiets kon blijven zitten.

Volgend seizoen wil ik wel mijn sportklasse licentie gaan nemen om wat meer koersen in de omgeving te gaan rijden. DAC is leuk, maar een beetje afwisseling is ook wel fijn :D. Ook zijn er volgens mij nog wel wat meer trainingskoersen in de omgeving van andere clubs waar ik dan ook zo nu en dan eens wil gaan rijden.
Nu eerst lekker vakantie houden *O* :9B

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:07
Is het mogelijk om de grid lines van Statshunters ook zichtbaar te maken in de Komoot routeplanner map? Dat zou het wat makkelijker maken om te kunnen zien of een weg wel of niet binnen een bepaalde tegel valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tabaqui
  • Registratie: Februari 2000
Jimmy-time1 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 18:38:
Is het mogelijk om de grid lines van Statshunters ook zichtbaar te maken in de Komoot routeplanner map? Dat zou het wat makkelijker maken om te kunnen zien of een weg wel of niet binnen een bepaalde tegel valt.
zeker, je kan met firefox en de statshunters plugin dit voor elkaar krijgen in display settings, show grid.
plan vaak genoeg routes op deze manier om soms een tegeltje extra onderweg te scoren.

Maak van jouw probleem niet mijn probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy-time1
Ik heb de Google Chrome plug-in wel geactiveerd en kan in Statshunters wel de grid lines zien maar krijg ze in Komoot tijdens het maken van een route niet te zien. Ik vroeg me af of het mogelijk is om ze daar ook zichtbaar te krijgen. Of moet ik daarvoor switchen tussen Statshunters en Komoot om het te kunnen zien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wdbtje
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17:50
Jimmy-time1 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 19:47:
Ik heb de Google Chrome plug-in wel geactiveerd en kan in Statshunters wel de grid lines zien maar krijg ze in Komoot tijdens het maken van een route niet te zien. Ik vroeg me af of het mogelijk is om ze daar ook zichtbaar te krijgen. Of moet ik daarvoor switchen tussen Statshunters en Komoot om het te kunnen zien?
Ben je zeker dat je bij "Display Settings" van de plug-in ook "Show grid" hebt aanstaan?
Om de plug-in te gebruiken moet je ook een API key invullen onder "API settings"

In het begin moest ik komoot soms eens refreshen, maar nu verschijnt alles onmiddellijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFortune
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06:27
Jimmy-time1 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 19:47:
De grid lines duurde bij mij even om te laden. Misschien een paar keer aan en uit klikken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy-time1
wdbtje schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 20:06:
[...]

Ben je zeker dat je bij "Display Settings" van de plug-in ook "Show grid" hebt aanstaan?
Om de plug-in te gebruiken moet je ook een API key invullen onder "API settings"

In het begin moest ik komoot soms eens refreshen, maar nu verschijnt alles onmiddellijk.
Ja, show grid was aangezet en API key was ook ingevoerd. Ik zal nog even proberen om de pc opnieuw te starten en kijken of dan alles werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Laatst online: 07:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P0GG1ULyWXacVLB1qsb1WSslthM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nsdoHYPlYDcsz1XxtjaWAKNI.png?f=fotoalbum_large

Je bedoeld dit toch gewoon? Dat kan met de plugin ja, volgens mij kan je ook de kleurtjes nog aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy-time1
Het werkt nu wel. Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
fstieger99 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 16:16:
[Afbeelding]

Hier ook al jaar of 5 fanatiek. Dit topic nog niet ontdekt. We worden heerlijk verwend qua weer. Net 85 gedaan Drunense Duinen campina. Brabant heeft toch veel moois.
Fraaie fiets. Ik fiets nog niet zo lang maar zie zoveel mintgroene Bianchi’s dat ik bijna dacht dat dat de enige kleur verf waren waarin ze worden uitgevoerd, beetje zoals de zwarte Ford model T auto’s 100 jaar geleden. Maar dit ziet er toch wel erg fraai uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 13:46
Ik was al enig tijd (jaren) aan het kijken naar een powermeter en nu met de Garmin Rally begint het er uit te zien dat het er ook van gaat komen binnenkort.
Echter heb ik mijn fiets binnen aan een Cycloc Hero hangen, de fiets steunt daarbij af op twee klein plateaus t.p.v. de wielen en hangt dan aan één pedaal.
Nu is het volgens mij zo dat de pedalen vooral druk en trek haaks er op meten maar vraag mij toch af of het wel zo verstandig is om de fiets dan op te hangen aan een powermeterpedaal.
Zijn er hier mensen die daar wat vanaf weten, denk wel dat iedereen er een mening over heeft
;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03
Valorian schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 22:47:
[...]

Fraaie fiets. Ik fiets nog niet zo lang maar zie zoveel mintgroene Bianchi’s dat ik bijna dacht dat dat de enige kleur verf waren waarin ze worden uitgevoerd, beetje zoals de zwarte Ford model T auto’s 100 jaar geleden. Maar dit ziet er toch wel erg fraai uit!
Mintgroen?! Dat spul heeft een naam ;)
"Celeste" noemen de aficionados het
just kidding, voor ons Hollanders is het natuurlijk gewoon mintgroen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GWBoes
Valorian schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 22:47:
[...]
Een Bianchi hoort gewoon (deels) Celeste te zijn, beetje zoals Rosso Corsa Ferrari's en mat zwarte Canyons :+
En iedereen die een niet Celeste Bianchi koopt krijgt vroeg of laat spijt. O-)

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08 14:24
Dagg schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 09:11:
Ik was al enig tijd (jaren) aan het kijken naar een powermeter en nu met de Garmin Rally begint het er uit te zien dat het er ook van gaat komen binnenkort.
Echter heb ik mijn fiets binnen aan een Cycloc Hero hangen, de fiets steunt daarbij af op twee klein plateaus t.p.v. de wielen en hangt dan aan één pedaal.
Nu is het volgens mij zo dat de pedalen vooral druk en trek haaks er op meten maar vraag mij toch af of het wel zo verstandig is om de fiets dan op te hangen aan een powermeterpedaal.
Zijn er hier mensen die daar wat vanaf weten, denk wel dat iedereen er een mening over heeft
;)
Als je een sprintje trekt komen er wel krachten van tientallen kilo's op je pedalen te staan. Dit merk je vooral als je een keer op een klusfiets rijdt en je de boel niet goed heb aangedraaid en dacht 'dat het toch wel goed vast zat'. Je fiets op die manier ophangen dat er hooguit wat kilo's op het pedaal komen lijkt me dan ook totaal geen probleem. Maar dat is mijn mening :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Laatst online: 07:13

joker1977

Tweakert

JEROENrgfgf schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:09:
[...]

Als je een sprintje trekt komen er wel krachten van tientallen kilo's op je pedalen te staan. Dit merk je vooral als je een keer op een klusfiets rijdt en je de boel niet goed heb aangedraaid en dacht 'dat het toch wel goed vast zat'. Je fiets op die manier ophangen dat er hooguit wat kilo's op het pedaal komen lijkt me dan ook totaal geen probleem. Maar dat is mijn mening :P
Ik denk inderdaad ook dat het wel meevalt, maar de richting van de aangeboden kracht is wel anders. Ik zou wel aanraden om de meter dan na iedere ophangbeurt even te nullen cq. offset opnieuw te bepalen.

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:17
Afgelopen zaterdag ben ik vanuit Amsterdam terug naar Hengelo gefietst.

Ondanks dat Twente toch wel een van de mooiste plekken blijft om te fietsen wilde ik graag een keer wat anders zien. Ik had weleens rondom Amsterdam een ronde gefietst, maar wilde graag een keer rondom het IJsselmeer fietsen.

S'ochtends vroeg de trein gepakt naar Amsterdam.
Vanaf Amsterdam heb ik de pont gepakt en ben ik vanaf Noord naar Edam gefietst. Vanaf daar ben ik langs het IJsselmeer gaan fietsen. Achteraf had ik dit beter direct vanaf Amsterdam kunnen doen, want het eerste gedeelte was niet echt bijzonder.

Vanaf de Houtribdijk had ik wind mee in de rug, scheelt als je weet dat je nog ruim 160 kilometer hebt te gaan. Flevoland was echt een tussenstuk, blij dat ik de wind mee had ben je er best snel doorheen.
Vanaf Kampen naar Wezep was verbazingwekkend mooi, vooral het Zwolse bos met een verraderlijk klimmetje bij Wezep was een mooi stuk!

Daarna met de pont richting Wijhe voor het laatste stuk. Toen begon ik de kilometers (160) toch wel echt te voelen. In laatste stuk ging over de Sallandse Heuvelrug. Daar kom ik normaliter geregeld, maar via Climbfinder had ik een klim gevonden (Kleine Koningsbelt) welke ik nog niet eerder had gereden. 2 kilometer vanuit het bos klimmen naar de top van de heide.
Voor het eerst zag ik 200 km op de teller staan, toch een magisch moment.
Na 6:46u fietsen eindelijk thuis (uiteraard heb ik tussendoor nog ergens geluncht).

Ondanks de afstand, viel het goed te doen. Heb onderweg genoeg gegeten en gedronken (waterpunten.nl is een goede tip om snel je bidons weer te vullen) wat eerder nog wel eens een valkuil voor mij was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NSBevV4DXjmT7oKwRAyKnslMGik=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/rCYqGRacxQOZMxmG0yl7lt2q.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hcznpq-eRsD6Rhji1xfe6l12bWM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/AVAvDbpSSbDqhfoLD2QxgVcu.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6XkACA-G8cK1GHAY7K_DaRgflE8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/y9MMhqeT1EnGaACtvGAdTidS.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:21
Ik vertrek Donderdag voor een weekje met de auto en racefiets naar Spanje (regio Begur) Onderweg stoppen we 2 keer en overnachten we in een hotel. Ik vroeg me af hoe jullie dit doen als jullie de fietsen meenemen? Er zit een frame slot op de drager maar of dit genoeg rust in mijn hoofd brengt weet ik niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MartijnMartijn
@mr.DJ95 Van de fietsendrager en in de hotelkamer zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 18:54
Dat heb ik ook altijd gedaan inderdaad :)

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ik vraag meestal aan de receptie waar de fietsen kunnen. Meestal is er wel een apart hokje of fietsenstalling beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik vraag het ook meestal bij de receptie. Heel af en toe laat ik 'm er op zitten maar zet hem dan vast met een heel dik kettingslot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:40
Vandaag de wiellagers (cup & cone) van mijn voorwiel (standaard cube/alexrims ding) een beurtje gegeven. Wiel loopt gelijk een stuk soepeler. Was simpeler dan ik dacht.

Wat mij opviel. Aan de rechterkant (als je op de fiets zit) was het vet een andere kleur dan links. Rechts leek meer goud/brons achting en links wat doorzichtiger. Zegt iemand dit iets? Mogelijk toch wat vocht er tussen gekomen maar aan welke kant dan? Lagers en het schaaltje zag er allemaal goed uit dus verder niets vervangen.

Natuurlijk heb ik geen foto’s gemaakt om te vergelijken en het allemaal wat makkelijker te maken :Z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 13:36
R0y. schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:18:
Vandaag de wiellagers (cup & cone) van mijn voorwiel (standaard cube/alexrims ding) een beurtje gegeven. Wiel loopt gelijk een stuk soepeler. Was simpeler dan ik dacht.

Wat mij opviel. Aan de rechterkant (als je op de fiets zit) was het vet een andere kleur dan links. Rechts leek meer goud/brons achting en links wat doorzichtiger. Zegt iemand dit iets? Mogelijk toch wat bocht er tussen gekomen maar aan welke kant dan? Lagers en het schaaltje zag er allemaal goed uit dus verder niets vervangen.

Natuurlijk heb ik geen foto’s gemaakt om te vergelijken en het allemaal wat makkelijker te maken :Z
Klinkt alsof het vet aan de ene kant viezer was dan de andere kant (meer roest in het vet denk ik)

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:11
MartijnMartijn schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:59:

Ondanks dat Twente toch wel een van de mooiste plekken blijft om te fietsen wilde ik graag een keer wat anders zien. Ik had weleens rondom Amsterdam een ronde gefietst, maar wilde graag een keer rondom het IJsselmeer fietsen.

Vanaf Amsterdam heb ik de pont gepakt en ben ik vanaf Noord naar Edam gefietst. Vanaf daar ben ik langs het IJsselmeer gaan fietsen. Achteraf had ik dit beter direct vanaf Amsterdam kunnen doen, want het eerste gedeelte was niet echt bijzonder.

Vanaf de Houtribdijk had ik wind mee in de rug, scheelt als je weet dat je nog ruim 160 kilometer hebt te gaan. Flevoland was echt een tussenstuk, blij dat ik de wind mee had ben je er best snel doorheen.
Vanaf Kampen naar Wezep was verbazingwekkend mooi, vooral het Zwolse bos met een verraderlijk klimmetje bij Wezep was een mooi stuk!

Daarna met de pont richting Wijhe voor het laatste stuk. Toen begon ik de kilometers (160) toch wel echt te voelen. In laatste stuk ging over de Sallandse Heuvelrug. Daar kom ik normaliter geregeld, maar via Climbfinder had ik een klim gevonden (Kleine Koningsbelt) welke ik nog niet eerder had gereden. 2 kilometer vanuit het bos klimmen naar de top van de heide.
Na 6:46u fietsen eindelijk thuis (uiteraard heb ik tussendoor nog ergens geluncht).

Ondanks de afstand, viel het goed te doen. Heb onderweg genoeg gegeten en gedronken (waterpunten.nl is een goede tip om snel je bidons weer te vullen) wat eerder nog wel eens een valkuil voor mij was.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Rond het Ijsselmeer willen fietsen, maar vervolgens om het Markermeer fietsen?

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hoi wielrennende Tweakers,

Hier ook op zoek naar een eerste fiets (fiets nu op een oud instapmodel van een vriend). Heb bij vrienden al voldoende informatie ingewonnen, maar iets blijft steken. Ik wordt door de een het bos in gestuurd dat ik toch echt een 105 groep moet hebben. De ander zegt dat Tiagra prima is voor een beginner. Ik ben eigenlijk op zoek naar een fiets van zo'n 1300 euro. Als het echt moet kan ik rekken tot 1500. Ik kom her en der Sensa's tegen met een 105 set, maar die zijn dan vaak weer niet in de winkel op voorraad. Dat is voor mij dan wel weer een harde eis; ik wil er op gezeten hebben voordat ik het koop. Goedkoper mag natuurlijk ook; als het rennen me dan echt bevalt kan ik over een aantal jaar gewoon een nieuwe fiets kopen. Heb hier het geluk dat de werkgever aardig wat bijlegt en ik fiscaal voordelig een fiets kan aanschaffen eens per 3 jaar. Ik wil dus wel echt een degelijke fiets waarop ik (minimaal) 3 jaar lang kan 'groeien'.

Kortgezegd; is een Tiagra groep voldoende voor een beginneling, of kan ik beter kijken voor 105?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
@Thomas Tja. Vriend van mij heeft een fiets met een huidige Tiagra groep. Het is niet dat ik ineens harder fiets omdat ik 105 heb. Ik durf echt wel te zeggen dat Tiagra voor mij voldoende zou zijn. Ik zit nu op zo’n 2500 km dit jaar.

Ideaal zou natuurlijk zijn als je eens kan proefrijden op een (bijna) identieke fiets zodat je de groepen kan vergelijken.

Ik zou dan wel voor schijfremmen gaan en tubeless banden (wel het ventieldopje thuis laten). :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 12:41
Mijn fiets tikt/kraakt al een tijdje tijdens het trappen. Ik heb het idee dat het lager minder wordt, echter voel ik zo geen speling. Het is een Giant TCR Advanced uit 2017. De fiets heeft ongeveer 20k km gereden ondertussen. Ik heb vorig jaar in ieder geval voorbladen vervangen en de pedalen, beide met montagepasta vastgezet en voorbladen ook met momentsleutel. Is de lager dan verdachte nummer 1? En is zoiets zelf eenvoudig te vervangen? Ik heb weleens lagers vervangen met een draadeind, maar of dat fijn is bij zo'n carbon frame vraag ik me af :) Anders breng ik de fiets even weg naar de LBS.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:13
Thomas schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:27:'.

Ik wordt door de een het bos in gestuurd dat ik toch echt een 105 groep moet hebben. De ander zegt dat Tiagra prima is voor een beginner.

Kortgezegd; is een Tiagra groep voldoende voor een beginneling, of kan ik beter kijken voor 105?
Het fietswereldje is vol met mensen die van alles “moeten”; minstens 105, carbon wielen, alles campagnolo, alleen merken “met passie”/ die uit Italië komen, sokken op de “juiste” hoogte… verzin het maar.

Als je het voor het uitzoeken hebt kun je er over discussiëren, maar als je dit jaar nog wil fietsen zou ik zoals je zelf ook zegt vooral zorgen dat je een fiets vindt die je aanstaat en op voorraad is.

Of er dan tiagra of 105 op zit zou ik me dan niet al te veel zorgen over maken, zo lang de prijs nog een beetje klopt.

[ Voor 8% gewijzigd door Charly op 09-08-2022 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 13:36
Thomas schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:27:
Hoi wielrennende Tweakers,

Hier ook op zoek naar een eerste fiets (fiets nu op een oud instapmodel van een vriend). Heb bij vrienden al voldoende informatie ingewonnen, maar iets blijft steken. Ik wordt door de een het bos in gestuurd dat ik toch echt een 105 groep moet hebben. De ander zegt dat Tiagra prima is voor een beginner. Ik ben eigenlijk op zoek naar een fiets van zo'n 1300 euro. Als het echt moet kan ik rekken tot 1500. Ik kom her en der Sensa's tegen met een 105 set, maar die zijn dan vaak weer niet in de winkel op voorraad. Dat is voor mij dan wel weer een harde eis; ik wil er op gezeten hebben voordat ik het koop. Goedkoper mag natuurlijk ook; als het rennen me dan echt bevalt kan ik over een aantal jaar gewoon een nieuwe fiets kopen. Heb hier het geluk dat de werkgever aardig wat bijlegt en ik fiscaal voordelig een fiets kan aanschaffen eens per 3 jaar. Ik wil dus wel echt een degelijke fiets waarop ik (minimaal) 3 jaar lang kan 'groeien'.

De huidige Tiagra groep is vergelijkbaar met de oudere 105 groep. Prima voor beginner (let wel tiagra is 'maar' 10 speed en 105 is 11 speed, niet dat dit perse een probleem hoeft te zijn wanneer je niet veel de bergen/heuvels in gaat). Mocht je voor een disc brake gaan zou ik persoonlijk wel kijken naar een versie met hydrualische schijfremmen remmen ipv mechanische schijfremmen, die remmen wat beter.

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Dank allen. Ik ga lekker eens in de winkel op een paar fietsen zitten. Zag dat voorraad inderdaad een issue wordt en ik heb de fiets liever morgen dan over 6 maanden bij wijze van. Zal minder op de schakelgroep letten, als het 105 is is het 105, zo niet dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:46
Heeft er iemand ooit GP5000 622-32mm banden op een 29" MTB gelegd?
Zoja, kun je dan nog een beetje de bocht doorkomen?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Strider schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 18:40:
Heeft er iemand ooit GP5000 622-32mm banden op een 29" MTB gelegd?
Zoja, kun je dan nog een beetje de bocht doorkomen?
Uhh, ik denk dat je bottom bracket meerdere centimeters gaat zakken. Lijkt mij niet heel wenselijk. Je zal inderdaad een stuk sneller pedal strikes krijgen. Zet je mtb eens op de velg en kijk wat er gebeurd als je hem kantelt...

Zet er dan gewoon een (semi) slick mtb band onder.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fstieger99

fstieger99

www.Isaia.it

MartijnMartijn schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:59:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Echt een heel deftig gemiddelde over zon afstand.

The Sartorialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fstieger99

fstieger99

www.Isaia.it

-

[ Voor 99% gewijzigd door fstieger99 op 09-08-2022 19:08 ]

The Sartorialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fstieger99

fstieger99

www.Isaia.it

-

[ Voor 100% gewijzigd door fstieger99 op 09-08-2022 19:09 ]

The Sartorialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Vandaag heb ik m'n voor en achterwiel maar even geopend om te reviseren. Helaas ben ik ondanks dat ik op een groot zeil werkte toch een paar kogeltjes kwijt geraakt.

Heel erg is het niet. De kogeltjes van het voorwiel zijn toch "pitted", dus die moesten sowieso al nieuw. achterwiel is wel jammer, maar uiteindelijk kost het ook weer de kop niet.

Nu zei iemand laatst dat ik minimaal grade 25 (?) moet kopen. Dit doet mij vermoeden dat er ook beter is. Wat is nou precies wijsheid? Het zou fijn zijn als iemand me kan uitleggen welke soort kwaliteiten er zijn en wat de voordelen zijn t.o.v. andere kwaliteiten.

Overigens best leuk om te zien dat m'n voorwiel nog in prima staat is. Ja, de kogeltjes waren een beetje smerig en het meeste vet was verdwenen, maar behalve de kogeltjes is alles nog heel. Ik heb er echt de hogedrukspuit op gezet en heb ontvetter nooit verafschuwd. Sinds ik de fiets heb (3 jaar) heb ik nog nooit wat aan de naaf gedaan.

Oja, nog een dingetje. De quick release is verroest. Wat is daar precies het risico van? Moet ik een nieuwe kopen en deze dus wel in montagepasta zetten of kan ik nog schuren of maakt het helemaal niks uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977
  • Laatst online: 07:13

joker1977

Tweakert

hoi1234 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:10:
Oja, nog een dingetje. De quick release is verroest. Wat is daar precies het risico van? Moet ik een nieuwe kopen en deze dus wel in montagepasta zetten of kan ik nog schuren of maakt het helemaal niks uit?
Ik kan niet zo goed inschatten hoeveel en waar er op de QR de brut verroest is. Maar de risico's zijn vrij makkelijk in te schatten: Je staat ergens met een lekke band, ropt die QR eruit en er breekt iets af, waardoor je de QR niet meer kunt gebruiken. Hoe kom je dan thuis ?

Of leuker: Je fietst met een gangetje of 30-35 en er breekt iets af. Hoe vast denk je dat je wiel dan zit.

Succes met je beslissing he >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
joker1977 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 07:14:
[...]

Ik kan niet zo goed inschatten hoeveel en waar er op de QR de brut verroest is. Maar de risico's zijn vrij makkelijk in te schatten: Je staat ergens met een lekke band, ropt die QR eruit en er breekt iets af, waardoor je de QR niet meer kunt gebruiken. Hoe kom je dan thuis ?

Of leuker: Je fietst met een gangetje of 30-35 en er breekt iets af. Hoe vast denk je dat je wiel dan zit.

Succes met je beslissing he >:)
Die metalen staaf die door de as gaat is oranje verkleurt. Veertjes zijn verder prima. Maar dan ga ik eens kijken naar een nieuwe QR.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
@hoi1234 als het alleen verkleurt is schoonmaken en met vet weer monteren, maar dat is zonder foto niet te zeggen. Goedkope QR's zijn gewoon van onbehandeld staal of een heel goedkope oppervlakte behandeling zodat het niet verroest uit de doos komt.
Voordat hij zo verroest is dat het een gevaar wordt heb je hem waarschijnlijk ook al vast in de naaf zitten.

Flickr - Strava

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Gisteren voorlopig laatste echte vakantierit gereden dit jaar. Vakantierit als in, vrij gepakt van werk om een dag te fietsen. Dit keer was de bestemming het atomium in Brussel, vanuit thuis richting de 250 km. Wind stond, net als vorige week Markeermeer verkeerd om maar vandaag naar Brussel ipv vorige week kwam beter uit in de planning.

Op een paar kleine problemen met de route verliep het eigenlijk allemaal voorspoedig, tot dat een kasseienstrook de Garmin mount lostrilde en ik een rubber bandje verloor. Wel het schroefje bij een autogarage vastgezet, tie wrap er nog bij om er zeker van te zijn dat ik 'm niet zou verliezen. Bijna bij het Atomium, ook nog kennisgemaakt met onlogische verkeerslichten. Een dubbele oversteek waar de verlichting voor de tweede oversteek groen waren maar die van de eerste niet terwijl de lichten voor de eerste oversteek leken te zijn. Gelukkig stond ik op tijd stil.

Door de temperatuur ging het water er vlotter doorheen dan gedacht en door de wind ging het allemaal wat minder vlot dan gedacht toen ik eenmaal op de terugweg. Net op het stuk route waar niet direct aan de route wat te lunchen viel dus dat viel even tegen. Uiteindelijk wel goed gekomen maar toch flink moeten aanpoten om weer vooruit te blijven gaan. Ook alle suikers/repen/koeken werkte niet echt mee maar gelukkig nog de laatste 10 km gewoon kunnen fietsen.

Nu vooral last van een dikke lip doordat er een daas tegenaan is gevlogen en dus een losse Garmin mount. Daarvoor wil ik een out front mount gaan aanschaffen die direct voor tegen de stuurpen aan wordt geschroefd. Ik weet dat er verschillende hier ook eentje hebben, welke hebben jullie?

Ter info: https://www.strava.com/activities/7609368679

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15:41
Deze doet het bij mij prima. Ook op de gravel bike.

https://www.mantel.com/hi...el-edition?autocomplete=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
@la_fusion

Deze heb ik gehad, vond het een erg fijne oplossing.

[ Voor 7% gewijzigd door MartijnMartijn op 10-08-2022 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Ik heb deze ook, doet zijn ding prima en de bel is goed te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

la_fusion schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 08:43:
Gisteren voorlopig laatste echte vakantierit gereden dit jaar. Vakantierit als in, vrij gepakt van werk om een dag te fietsen. Dit keer was de bestemming het atomium in Brussel, vanuit thuis richting de 250 km. Wind stond, net als vorige week Markeermeer verkeerd om maar vandaag naar Brussel ipv vorige week kwam beter uit in de planning.

Op een paar kleine problemen met de route verliep het eigenlijk allemaal voorspoedig, tot dat een kasseienstrook de Garmin mount lostrilde en ik een rubber bandje verloor. Wel het schroefje bij een autogarage vastgezet, tie wrap er nog bij om er zeker van te zijn dat ik 'm niet zou verliezen. Bijna bij het Atomium, ook nog kennisgemaakt met onlogische verkeerslichten. Een dubbele oversteek waar de verlichting voor de tweede oversteek groen waren maar die van de eerste niet terwijl de lichten voor de eerste oversteek leken te zijn. Gelukkig stond ik op tijd stil.

Door de temperatuur ging het water er vlotter doorheen dan gedacht en door de wind ging het allemaal wat minder vlot dan gedacht toen ik eenmaal op de terugweg. Net op het stuk route waar niet direct aan de route wat te lunchen viel dus dat viel even tegen. Uiteindelijk wel goed gekomen maar toch flink moeten aanpoten om weer vooruit te blijven gaan. Ook alle suikers/repen/koeken werkte niet echt mee maar gelukkig nog de laatste 10 km gewoon kunnen fietsen.

Nu vooral last van een dikke lip doordat er een daas tegenaan is gevlogen en dus een losse Garmin mount. Daarvoor wil ik een out front mount gaan aanschaffen die direct voor tegen de stuurpen aan wordt geschroefd. Ik weet dat er verschillende hier ook eentje hebben, welke hebben jullie?

Respect. Dit zijn de routes waar ik alleen maar over zou kunnen dromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234

Ik zei toch dat kasseien klotedingen zijn 8)7

Kun je niet gewoon een stukje van een oude binnenband als opvulling gebruiken? Desnoods gebruik je een te smalle ring (als je die hebt, meestal worden die krengen met verschillende maten ringen geleverd) en vult de ruimte die dan nog overblijft op met de oude binnenband.

Werkt bij mij als een tiet op de stadsfiets. Dat stuur heeft klaarblijkelijk net een afwijkende maat. Daardoor is het rubbertje net te dun en het dikkere rubbertje is veel te dik. Stukje binnenband ertussen en het zit echt zo vast als een huis. Ik breek die houder eerder af dan dat ik er beweging in krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:07

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Ik heb deze, maar vooral omdat m’n fiets afgemonteerd is met SRAM.
https://a.aliexpress.com/_v2Zt51

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:20
Is er iemand in het forum die een Garmin Vector 3S heeft en die wil ruilen voor een Garmin Vector 3?
Sinds november heb ik een Garmin Vector 3, maar dat heeft met mijn pedaalpendel geen zin.

Dan heb ik liever alleen meting in de linkerpedaal, dan weetik tenminste een meting waar de meting voor staat. Regio Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
hoi1234 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 09:15:
[...]

Ik zei toch dat kasseien klotedingen zijn 8)7

Kun je niet gewoon een stukje van een oude binnenband als opvulling gebruiken? Desnoods gebruik je een te smalle ring (als je die hebt, meestal worden die krengen met verschillende maten ringen geleverd) en vult de ruimte die dan nog overblijft op met de oude binnenband.

Werkt bij mij als een tiet op de stadsfiets. Dat stuur heeft klaarblijkelijk net een afwijkende maat. Daardoor is het rubbertje net te dun en het dikkere rubbertje is veel te dik. Stukje binnenband ertussen en het zit echt zo vast als een huis. Ik breek die houder eerder af dan dat ik er beweging in krijg.
Op zich heb ik niet zo'n problemen met kasseien hoor. Alleen als er iets stuk gaat :+

Bedankt voor de suggesties, ik wil dus echt zoiets als @MartijnMartijn voorstelde: https://www.closethegap.c...-raceday-dm-direct-mount/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
NoepZor schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:41:
Mijn fiets tikt/kraakt al een tijdje tijdens het trappen. Ik heb het idee dat het lager minder wordt, echter voel ik zo geen speling. Het is een Giant TCR Advanced uit 2017. De fiets heeft ongeveer 20k km gereden ondertussen. Ik heb vorig jaar in ieder geval voorbladen vervangen en de pedalen, beide met montagepasta vastgezet en voorbladen ook met momentsleutel. Is de lager dan verdachte nummer 1? En is zoiets zelf eenvoudig te vervangen? Ik heb weleens lagers vervangen met een draadeind, maar of dat fijn is bij zo'n carbon frame vraag ik me af :) Anders breng ik de fiets even weg naar de LBS.
Iemand ervaring met het zelf vervangen van een BB86 lager? De LBS heeft pas september tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
GWBoes schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 08:27:
@hoi1234 als het alleen verkleurt is schoonmaken en met vet weer monteren, maar dat is zonder foto niet te zeggen. Goedkope QR's zijn gewoon van onbehandeld staal of een heel goedkope oppervlakte behandeling zodat het niet verroest uit de doos komt.
Voordat hij zo verroest is dat het een gevaar wordt heb je hem waarschijnlijk ook al vast in de naaf zitten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zrrbtbh-T1ZrJJDhz-csrXMyugA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qFDay5Tp6BpPqPLQv2AjVjls.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren was het echt oranje. Over de nacht wel weer in m'n wiel gezet en blijkbaar onder invloed van het lagervet wat bruinig geworden. In ieder geval opschieten of vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
@hoi1234 Dat is niks, beetje vliegroest. Schoonmaken, dun laagje vet en meer fietsen en minder zorgen maken.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Zo'n hidemybell moet ik ook maar eens kopen... Ik reed tot nu toe met een Garmin-mount uit de 3Dprinter, maar die was laatst bij een ritje een beetje losgetrilt. Kon hem met een multitooltje dat ik mee had prima aandraaien, maar het moertje ging dol draaien in het plastic... Toch maar eens een echte houder halen, tot die tijd zit hij maar op het standaard kleine meegeleverde dingetje direct op de stuurbuis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Keezx
hoi1234 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:10:
CUT
Nu zei iemand laatst dat ik minimaal grade 25 (?) moet kopen. Dit doet mij vermoeden dat er ook beter is. Wat is nou precies wijsheid? Het zou fijn zijn als iemand me kan uitleggen welke soort kwaliteiten er zijn en wat de voordelen zijn t.o.v. andere kwaliteiten.
Heb je kwaliteitsnaven, dan is het beter om ook kwaliteitskogels te kopen, Grade 10 is top, Grade 25 goed genoeg voor doorsneespul.
Hoe lager het getal, hoe hoger de kwaliteitseisen qua rondheid, gladheid, hardheid.
Voor de duurste Campagnolo en Shimano conusnaven zou ik Grade 10 nemen, de rest maakt minder uit.

CUT

[/quote]

Een iets roestige snelspanas kan echt geen kwaad, beetje schuren, vet erop en karren maar.
Kapotgaan doen die dingen vrijwel nooit en al helemaal niet door roest.

[ Voor 13% gewijzigd door Keezx op 10-08-2022 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

NoepZor schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 09:42:
[...]

Iemand ervaring met het zelf vervangen van een BB86 lager? De LBS heeft pas september tijd.
Jazeker, daar is niks aan. Kan je perfect zelf. Je hebt wel een sleutel nodig daarvoor.
Gewoon crank losmaken, uithalen. Beetje proper maken, weer invetten.
Bottom crank losvijzen, nieuwe erin met wat vet er rond.

Maar ben je zeker dat die vervangen moet worden. Dingen gaan namelijk erg lang mee. En de meeste worden vervangen omdat er 'iets' piept/kraakt. En 9/10 komt het niet van daar. (inclus bij mezelve was dat het geval.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 18:54
Joindry schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:38:
[...]

Jazeker, daar is niks aan. Kan je perfect zelf. Je hebt wel een sleutel nodig daarvoor.
Gewoon crank losmaken, uithalen. Beetje proper maken, weer invetten.
Bottom crank losvijzen, nieuwe erin met wat vet er rond.

Maar ben je zeker dat die vervangen moet worden. Dingen gaan namelijk erg lang mee. En de meeste worden vervangen omdat er 'iets' piept/kraakt. En 9/10 komt het niet van daar. (inclus bij mezelve was dat het geval.
Volgens mij is BB86 Press-Fit, dus dat is wel iets anders dan de juiste sleutel hebben ;-)

En zeker eerst bepalen of het echt daaraan ligt... anders sta je straks een trapas uit je frame te slaan (er zijn ook andere tools) terwijl het daar niet aan lag..

[ Voor 11% gewijzigd door Salteh op 10-08-2022 10:43 ]

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik kan de crank sowieso wel loshalen en opnieuw monteren, lagers vetten (mits mogelijk van buitenaf). Ik ben in het bezit van een momentsleutel en een crankdopvoorspandingdraaiapparaatje (geen idee hoe het heet).

Alleen geen tools om het lager te vervangen. Al heeft me dat er niet van weerhouden om een nieuwe pressfit bottom bracket in de MTB te zetten (al was dat alu). Volgens mij heb ik in principe alleen een verwijdertool nodig, en voor het mooie een goede lagerpers dan (en uiteraard een nieuwe lagersetje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Salteh schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:42:
[...]

Volgens mij is BB86 Press-Fit, dus dat is wel iets anders dan de juiste sleutel hebben ;-)

En zeker eerst bepalen of het echt daaraan ligt... anders sta je straks een trapas uit je frame te slaan (er zijn ook andere tools) terwijl het daar niet aan lag..
Sry, my bad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keezx
Voor pressfit trapaslagers heb je vrijwel nooit iets speciaals nodig, eruit meppen kan met zo ongeveer alles met beleid en plastic hamertje, erin persen kan met een stuk draadeind+ moeren en ringen/doppen whatever je kan vinden dat past.
Al geef ik zelf de voorkeur aan erin kloppen met datzelfde hamertje, dat geeft wat meer idee of het goed gaat, aan de weerstand die je merkt.
Zolang de lagers goed lopen, niks aan doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Keezx op 10-08-2022 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik heb vorig jaar al de crank los gehad en alles hergemonteerd met montagevet etc. Maar nog steeds gekraak, vandaar dat ik het lager zwaar verdenk. Dit lees je online ook. Afijn, net een bestelling gedaan bij de Mantel voor een Ultegra bottom bracket en een Park tool BBT-90.3 bottom bracket set. Kan ik hem er in ieder geval met "beleid" uit rousen ipv een grote schroevendraaier. Daarnaast zitten er direct cups bij om de lagers te persen. Draadeind heb ik wel. Denk dat wegbrengen niet goedkoper is dan deze DIY exercitie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keezx
Er wordt heel veel op internet gepost en nagepraat.
Het kraakprobleem met pressfit is doorgaans niet de lagers zelf, maar de passing in het frame.
De lagers kunnen dan, hoe weinig ook, bewegen in het frame..
Vastlijmen met Loctite of iets degelijks is dan de oplossing.
Verder is de losse crank op de as ook een potentiele kraakbron, al is het Shimano systeem met 2 klembouten vrij goed in dat opzicht.

Acties:
  • +46 Henk 'm!

• MrFortune
Ook ik ging de afgelopen 6 dagen op fietsvakantie. Ik had zoiezo al het idee om weg te gaan op de fiets. Met de Hemelvaart heb ik dit 3 dagen getest en dit beviel me wel.

Vorige week had ik nog steeds geen idee waar ik heen zou fietsen. Ik had nog geen doel. Op goed geluk hotels en bed & breakfast op gaan zoeken beviel me eigenlijk ook niet. Ik ging dus maar een doel bedenken om in ieder geval wat te plannen.

Mijn doel was om naar het Drielandenpunt/Hoogste punt van Nederland te fietsen en weer terug. Voor sommigen hier niet ver, voor mij uit het zuiden van Friesland toch een mooi eindje.

Dag 1 - 155km - Strava link
Wolvega naar Renkum

Niet al te vroeg weg. Ik had namelijk een plekje geregeld bij een locatie van Vrienden op de fiets. Hier kon ik pas na 17:00 aankomen. Het eerste stuk was als van ouds de gewone stukken die ik altijd al fiets. Pas van af Zwolle werd het weer nieuwer.

Ik had de route gemaakt met idee om door de Veluwe te gaan. Dat is goed gelukt. Hier en daar zitten er behoorlijk veraderlijke klimmetjes in. Uiteraard had ik in de route Radio Kootwijk meegenomen. Hier was ik namelijk nog nooit geweest. Wel een plaatje om te zien. Ik had het er om heen wel kaler verwacht.

Met de laatste stukken door heides en fietspaden door de bossen kwam ik aan op de bestemming. Zeer vriendelijke mensen die zelf ook al veel gefietst hadden. Fietsvakanties vanuit Nederland naar Frankrijk, Italie en Duitsland.

Dag 2 - 150km - Strava link
Renkum naar Heel

Met een lekker ontbijt achter de kiezen en een stralend zonnetje voor de boeg begon ik aan de tweede dag. Dit maal voor een etappe richting het midden van Limburg. Hier had ik weer een Vrienden op de fiets locatie geregeld.

De route had ik een beetje uitgestippeld om langs de Maas te fietsen. Hierbij heb ik wel de pontjes gemeden aangezien ik liever gewoon doorfiets. Ook had ik watertappunten opgezocht om daar de bidon te vullen. Achteraf was dit goed aangezien het weer een warme en droge dag werd. Al met al had ik een goede 4 ~ 5 bidons leeg gedronken. Veel plassen, maar liever dat dan te weinig gedronken.

Rondom de Maas is de omgeving wel heel mooi. Heb vast hele mooi stukken overgeslagen, kan ik altijd nog in de toekomst fietsen.

Dag 3 - 75km - Strava link
Heel naar Vaals

Bewust heb ik deze dag korter gemaakt aangezien ik deze dag naar het hoogste punt van Nederland ging. Vooraf wist ik niet hoe de vermoeid zou zijn. Uiteindelijk viel het wel mee maar vanwege warmte achteraf wel een goede keus.

Helaas was de versnelling niet helemaal meer lekker goed afgesteld. Hierdoor wouden de laatste 3 tandwielen nog wel eens van de overspringen naar de ander. Gelukking had ik niet zulke hele steile klimmetjes uitgezocht. Via de Camerig ben ik naar de Vaalserberg gefietst.

Om bij de Camerig te komen had ik route gewoon gemaakt via de Kruisberg vanuit Eys over de Zwartebrugweg. Deze was echter afgesloten door een evenement. Beetje op de Wahoo kijken voor de volgende straat (zonder te weten wat dit was) kwam ik uit op de Kruisberg vanuit Eys via de Kelderweg. Hier had ik niet echt op gerekent dat ie zo steil was. Let wel, Ik had hem echt wel op kunnen fietsen. Met versnellingen die overspringen(en 5kg extra want tas) op 12% ga je niet zomaar even staan stoempen, had geen zin dat de ketting brak. Helaas even een stukje wandelen.

De Camerig en Vaalserberg gingen allebei prima.

Overnachting deed ik bij mijn ouders op de camping in Vaals. Zo kan ik even rustig bijkomen.

Dag 4 - 140km - Strava link
Vaals naar Hechtel-Eksel (BE)

Bij het plannen wist ik niet zo goed welke kant ik op zou gaan vanuit Vaals. Uiteindelijk op internet terecht gekomen op de icoonroutes in Belgie. Mijn plan was om vanuit Vaals naar Maastricht te fietsen om van daaruit de Vlaanderenroute te volgen. Dit is een zeer mooie route. De fietspaden waren allemaal perfect, zelfde kwaliteit als in Nederland. Verbaasde enigszins aangezien het wegdek in Belgie veel slechter is dan bij ons.

De Vlaanderenroute gaat door veel en grote heides. Ook hier moest ik weer goed opletten dat ik genoeg water in de bidon had zitten aangezien de heides langgerekte stukken waren. Hier was dan niet altijd even een huis of restaurant om het water bij te vullen.

Dag 5 - 145km - Strava link
Hecktel-Eksel(BE) naar Zeddam (Via Duitsland)

Deze dag was de minste van allemaal.

Het begon allemaal wel heel mooi door de heides van Belgie. Dit werd voortgezet door de bossen en heides van Valkenswaard. In Nederland had ik wel een lekker fietspad wat behoorlijk lekker beschut was van zowel wind als zon. Beschutting van de wind was wel even lekker aangezien ik deze hele dag tegenwind ging hebben.

Na de mooie heides en bossen begonnen de fietspaden langs de weg en akkers wel eentonig te worden. Zeker met de wind tegen en de volle zon die stond te branden had ik niet zo'n zin meer om te stoppen voor eten of drinken. Hierdoor ging het laatste stuk een beetje op de automatische piloot. Kon nog wel prima fietsen met 26~27km/h maar of het nou fijn ging....

Uiteraard kreeg ik bij Mook nog een even heuvel voor de kiezen. Dit was wel even lekker aangezien ik me hier kon focussen op het kracht zetten op de pedalen en proberen de voorgangers wat in te halen(elektrische toerfietsers, moet toch wat als mikpunt hebben).

In Duitsland zag ik op komoot een fietspad liggen wat naast een oud treinspoor lag. Leuk... maar niet na zo'n dag en dat 20km lang. Op een gegeven moment had ik dat ook wel gezien.

Dag 6 - 140km - Strava link
Zeddam naar Wolvega

Hier heb ik in het hotel de route nog wat aangepast zodat hij wat korter zou worden. Dit heb gedaan vanwege de warmte en vermoeidheid. Ook heb ik hem zo aangepast dat hij wat meer langs watertappunten zou gaan. Deze dag was voor de rest niet heel bijzonder. Heb lekker door kunnen fietsen en blijkbaar had ik na deze dagen nog redelijk wat energie over. Ging tegen het einde van de rit steeds meer 29~30km/h fietsen. (Misschien wilde ik wel naar huis)

---------

Al met al vond ik het wel een geslaagde fietsvakantie. 6 dagen vond ik meer dan zat. Hierdoor kon ik even wat langer proeven van het hele fietsvakantie gebeuren. Met inpakken, wat ik mee moet, eten onderweg, overnachtingen enz. Ook qua week had ik het niet beter uit kunnen kiezen. Ik had elke dag stralend mooi weer waarbij er soms geen wolk aan de lucht hing.

Elke dag smeerde ik mezelf weer in met zonnebrandcreme. Met de hemelvaart dit al eens niet gedaan en dan 6 uren gaan fietsen... Liever te dik gesmeerd dan weer verschroeid.

Waarschijnlijk ben ik hier en daar wel wat dingen vergeten te vertellen.

Totale kilometers in 6 dagen - 804.62km

Zo... en nu ga ik even met de benen lang uit.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

MrFortune schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:50:
Ook ik ging de afgelopen 6 dagen op fietsvakantie. Ik had zoiezo al het idee om weg te gaan op de fiets. Met de Hemelvaart heb ik dit 3 dagen getest en dit beviel me wel.

Vorige week had ik nog steeds geen idee waar ik heen zou fietsen. Ik had nog geen doel. Op goed geluk hotels en bed & breakfast op gaan zoeken beviel me eigenlijk ook niet. Ik ging dus maar een doel bedenken om in ieder geval wat te plannen.

Mijn doel was om naar het Drielandenpunt/Hoogste punt van Nederland te fietsen en weer terug. Voor sommigen hier niet ver, voor mij uit het zuiden van Friesland toch een mooi eindje.

Dag 1 - 155km - Strava link
Wolvega naar Renkum

Niet al te vroeg weg. Ik had namelijk een plekje geregeld bij een locatie van Vrienden op de fiets. Hier kon ik pas na 17:00 aankomen. Het eerste stuk was als van ouds de gewone stukken die ik altijd al fiets. Pas van af Zwolle werd het weer nieuwer.

Ik had de route gemaakt met idee om door de Veluwe te gaan. Dat is goed gelukt. Hier en daar zitten er behoorlijk veraderlijke klimmetjes in. Uiteraard had ik in de route Radio Kootwijk meegenomen. Hier was ik namelijk nog nooit geweest. Wel een plaatje om te zien. Ik had het er om heen wel kaler verwacht.

Met de laatste stukken door heides en fietspaden door de bossen kwam ik aan op de bestemming. Zeer vriendelijke mensen die zelf ook al veel gefietst hadden. Fietsvakanties vanuit Nederland naar Frankrijk, Italie en Duitsland.

Dag 2 - 150km - Strava link
Renkum naar Heel

Met een lekker ontbijt achter de kiezen en een stralend zonnetje voor de boeg begon ik aan de tweede dag. Dit maal voor een etappe richting het midden van Limburg. Hier had ik weer een Vrienden op de fiets locatie geregeld.

De route had ik een beetje uitgestippeld om langs de Maas te fietsen. Hierbij heb ik wel de pontjes gemeden aangezien ik liever gewoon doorfiets. Ook had ik watertappunten opgezocht om daar de bidon te vullen. Achteraf was dit goed aangezien het weer een warme en droge dag werd. Al met al had ik een goede 4 ~ 5 bidons leeg gedronken. Veel plassen, maar liever dat dan te weinig gedronken.

Rondom de Maas is de omgeving wel heel mooi. Heb vast hele mooi stukken overgeslagen, kan ik altijd nog in de toekomst fietsen.

Dag 3 - 75km - Strava link
Heel naar Vaals

Bewust heb ik deze dag korter gemaakt aangezien ik deze dag naar het hoogste punt van Nederland ging. Vooraf wist ik niet hoe de vermoeid zou zijn. Uiteindelijk viel het wel mee maar vanwege warmte achteraf wel een goede keus.

Helaas was de versnelling niet helemaal meer lekker goed afgesteld. Hierdoor wouden de laatste 3 tandwielen nog wel eens van de overspringen naar de ander. Gelukking had ik niet zulke hele steile klimmetjes uitgezocht. Via de Camerig ben ik naar de Vaalserberg gefietst.

Om bij de Camerig te komen had ik route gewoon gemaakt via de Kruisberg vanuit Eys over de Zwartebrugweg. Deze was echter afgesloten door een evenement. Beetje op de Wahoo kijken voor de volgende straat (zonder te weten wat dit was) kwam ik uit op de Kruisberg vanuit Eys via de Kelderweg. Hier had ik niet echt op gerekent dat ie zo steil was. Let wel, Ik had hem echt wel op kunnen fietsen. Met versnellingen die overspringen(en 5kg extra want tas) op 12% ga je niet zomaar even staan stoempen, had geen zin dat de ketting brak. Helaas even een stukje wandelen.

De Camerig en Vaalserberg gingen allebei prima.

Overnachting deed ik bij mijn ouders op de camping in Vaals. Zo kan ik even rustig bijkomen.

Dag 4 - 140km - Strava link
Vaals naar Hechtel-Eksel (BE)

Bij het plannen wist ik niet zo goed welke kant ik op zou gaan vanuit Vaals. Uiteindelijk op internet terecht gekomen op de icoonroutes in Belgie. Mijn plan was om vanuit Vaals naar Maastricht te fietsen om van daaruit de Vlaanderenroute te volgen. Dit is een zeer mooie route. De fietspaden waren allemaal perfect, zelfde kwaliteit als in Nederland. Verbaasde enigszins aangezien het wegdek in Belgie veel slechter is dan bij ons.

De Vlaanderenroute gaat door veel en grote heides. Ook hier moest ik weer goed opletten dat ik genoeg water in de bidon had zitten aangezien de heides langgerekte stukken waren. Hier was dan niet altijd even een huis of restaurant om het water bij te vullen.

Dag 5 - 145km - Strava link
Hecktel-Eksel(BE) naar Zeddam (Via Duitsland)

Deze dag was de minste van allemaal.

Het begon allemaal wel heel mooi door de heides van Belgie. Dit werd voortgezet door de bossen en heides van Valkenswaard. In Nederland had ik wel een lekker fietspad wat behoorlijk lekker beschut was van zowel wind als zon. Beschutting van de wind was wel even lekker aangezien ik deze hele dag tegenwind ging hebben.

Na de mooie heides en bossen begonnen de fietspaden langs de weg en akkers wel eentonig te worden. Zeker met de wind tegen en de volle zon die stond te branden had ik niet zo'n zin meer om te stoppen voor eten of drinken. Hierdoor ging het laatste stuk een beetje op de automatische piloot. Kon nog wel prima fietsen met 26~27km/h maar of het nou fijn ging....

Uiteraard kreeg ik bij Mook nog een even heuvel voor de kiezen. Dit was wel even lekker aangezien ik me hier kon focussen op het kracht zetten op de pedalen en proberen de voorgangers wat in te halen(elektrische toerfietsers, moet toch wat als mikpunt hebben).

In Duitsland zag ik op komoot een fietspad liggen wat naast een oud treinspoor lag. Leuk... maar niet na zo'n dag en dat 20km lang. Op een gegeven moment had ik dat ook wel gezien.

Dag 6 - 140km - Strava link
Zeddam naar Wolvega

Hier heb ik in het hotel de route nog wat aangepast zodat hij wat korter zou worden. Dit heb gedaan vanwege de warmte en vermoeidheid. Ook heb ik hem zo aangepast dat hij wat meer langs watertappunten zou gaan. Deze dag was voor de rest niet heel bijzonder. Heb lekker door kunnen fietsen en blijkbaar had ik na deze dagen nog redelijk wat energie over. Ging tegen het einde van de rit steeds meer 29~30km/h fietsen. (Misschien wilde ik wel naar huis)

---------

Al met al vond ik het wel een geslaagde fietsvakantie. 6 dagen vond ik meer dan zat. Hierdoor kon ik even wat langer proeven van het hele fietsvakantie gebeuren. Met inpakken, wat ik mee moet, eten onderweg, overnachtingen enz. Ook qua week had ik het niet beter uit kunnen kiezen. Ik had elke dag stralend mooi weer waarbij er soms geen wolk aan de lucht hing.

Elke dag smeerde ik mezelf weer in met zonnebrandcreme. Met de hemelvaart dit al eens niet gedaan en dan 6 uren gaan fietsen... Liever te dik gesmeerd dan weer verschroeid.

Waarschijnlijk ben ik hier en daar wel wat dingen vergeten te vertellen.

Totale kilometers in 6 dagen - 804.62km

Zo... en nu ga ik even met de benen lang uit.
Boh... respect. Zeer leuke route gefietst zo te zien. Zelf kom ik uit Roermond en bij weinig inspiratie fiets ik vaak het "rondje Maas" zoals we dat hier zeggen. Dan fietsen we naar Venlo (daar de brug over) en dan via Linne (sluis) of Roermond (brug) weer terug. Of andersom maar dit ligt aan de wind.

Mooiste stuk is toch wel de kant van Heel/neer/Baarlo waar jij ook gefietst hebt. Dus wat dat betreft de juiste route gekozen. Aan de andere kant van de Maas had je door wat dorpjes en weilanden gefietst zonder uitzicht op de Maas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFortune
Oxigeon schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 08:36:
[...]

Boh... respect. Zeer leuke route gefietst zo te zien. Zelf kom ik uit Roermond en bij weinig inspiratie fiets ik vaak het "rondje Maas" zoals we dat hier zeggen. Dan fietsen we naar Venlo (daar de brug over) en dan via Linne (sluis) of Roermond (brug) weer terug. Of andersom maar dit ligt aan de wind.

Mooiste stuk is toch wel de kant van Heel/neer/Baarlo waar jij ook gefietst hebt. Dus wat dat betreft de juiste route gekozen. Aan de andere kant van de Maas had je door wat dorpjes en weilanden gefietst zonder uitzicht op de Maas.
Ik was inderdaad een beetje aan het puzzelen langs dat stuk bij de Maas. De LF-route gaat volgens mij langs de andere kant. Via Komoot hier en daar wat highlights opgezocht. Zeker een paar mooie stukken tegen gekomen waar ik een mooi uitzicht had over de Maas. Een highlight ging over een mooi fietspad met heuveltje waar een "haarspeld bochtje" in zat. Kreeg je wel een heel mooi uitzicht.

In het laatste stuk ging ik over de Kanaalweg Oost. Bij het maken van de route dacht ik: "Ah leuk, beetje aan beide kanten uitzicht op water". Had ik nou maar Google street view bekeken. Ik had namelijk alleen hier en daar wat zicht op de linkerkant. De plassen. Andere kant waren bomen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MrFortune
Even lijstje met wat ik allemaal mee had. Achteraf had ik sommige dingen gewoon thuis kunnen laten. Van te voren weet je niet of je het nodig hebt.
  • 2 fietsshirts (1 aan, 1 reserve)
  • 2 fietsbroeken (1 aan, 1 reserve)
  • 2 paar fietssokken (1 aan, 1 reserve)
  • 2 ondershirts/zweetshirts (1 aan, 1 reserve)
  • 2 onderbroeken
  • korte broek
  • t-shirt
  • 1 paar haksokken
  • schoenen
  • riem
  • mini zonnebrandcreme factor 50
  • mini tandpasta
  • mini gel
  • mini deodorant
  • mini shampoo (2 in 1)
  • mini scheerschuim
  • scheermesje
  • tandenborstel
  • oplader telefoon
  • snoer telefoon
  • snoer wahoo fietscomputer
  • fietsslot
  • powerbank 10.000 maH
  • 2x co2 patronen
  • fietspomp
  • 2x binnenbandjes
  • multitool
  • bandenlichters
  • regenjack/jas (achteraf niet nodig geweest, had heel wat ruimte bespaard)
  • mini ehbo kitje
  • mini opvouwbaar tasje (voor als ik bij het logeeradres naar de supermarkt ging)
Dit alles had ik 1 tas. De Tailfin AP20. Was hier en daar een beetje puzzelen met inpakken. Veel gebruik maken van loze ruimte. Sokken in 1 schoen, onderbroeken in 1 schoen. als er nog ruimte over was in de schoen 1 of 2 van die mini toileterij in doen (mini deo en shampoo).

Ook had ik nog een bovenbuis tasje waar ik mijn portomonne, zonnebrandcreme en eten had zitten. Later werd dit eten van de mini zakken snoep. Aan de einde van de rit kon ik zo makkelijk en snel suikers innemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NUrqCYhKsBlxyc6KHd08WRJP_sY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cc10FyR1TLpBa6HzBebCj3qW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MrFortune
Totale fietsvakantie hier te zien in 1 foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0uQo-emXTq8B7Bygo2bZuXo9ILk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pwLBMEiRXGivRmz2xfzqTehK.png?f=fotoalbum_large

• hoi1234
MrFortune schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:42:
Even lijstje met wat ik allemaal mee had. Achteraf had ik sommige dingen gewoon thuis kunnen laten. Van te voren weet je niet of je het nodig hebt.
  • 2 fietsshirts
  • 2 fietsbroeken
  • 2 paar fietssokken
  • 2 onderbroeken
  • korte broek
  • t-shirt
  • 1 paar haksokken
  • schoenen
  • riem
  • mini zonnebrandcreme factor 50
  • mini tandpasta
  • mini gel
  • mini deodorant
  • mini shampoo (2 in 1)
  • mini scheerschuim
  • scheermesje
  • tandenborstel
  • oplader telefoon
  • snoer telefoon
  • snoer wahoo fietscomputer
  • fietsslot
  • powerbank 10.000 maH
  • 2x co2 patronen
  • fietspomp
  • 2x binnenbandjes
  • multitool
  • bandenlichters
  • regenjack/jas (achteraf niet nodig geweest, had heel wat ruimte bespaard)
  • mini ehbo kitje
  • mini opvouwbaar tasje (voor als ik bij het logeeradres naar de supermarkt ging)
Dit alles had ik 1 tas. De Tailfin AP20. Was hier en daar een beetje puzzelen met inpakken. Veel gebruik maken van loze ruimte. Sokken in 1 schoen, onderbroeken in 1 schoen. als er nog ruimte over was in de schoen 1 of 2 van die mini toileterij in doen (mini deo en shampoo).

Ook had ik nog een bovenbuis tasje waar ik mijn portomonne, zonnebrandcreme en eten had zitten. Later werd dit eten van de mini zakken snoep. Aan de einde van de rit kon ik zo makkelijk en snel suikers innemen.

[Afbeelding]
Echt heel vet. Ik vind 7 dagen ook wel het maximum. Daarna ben ik gewoon echt te moe.

Zo heel veel overbodige zaken heb je toch niet mee? Alleen het scheerschuim en het scheermesje zou ik achterwegen laten. Een weekje zonder scheren lukt bij mij in ieder geval prima. Bedoel je dat je 1 setje kleding aan hebt en 1 reserve? Zo doe ik het altijd. Als de nood echt aan de man is, even onder de douche met het smerige setje en uithangen. Heb ik tot nu toe nooit hoeven doen. Misschien is het nog handig om een stukje ducttape aan je fietspompje te plakken en een stuk of 5 tiewraps mee te nemen. Ducttape is voor allerhande dingen handig. Tiewraps heb ik al eens nodig gehad toen de gesp van mijn splinternieuwe tas afbrak.

• MrFortune
hoi1234 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:05:
[...]

Echt heel vet. Ik vind 7 dagen ook wel het maximum. Daarna ben ik gewoon echt te moe.

Zo heel veel overbodige zaken heb je toch niet mee? Alleen het scheerschuim en het scheermesje zou ik achterwegen laten. Een weekje zonder scheren lukt bij mij in ieder geval prima. Bedoel je dat je 1 setje kleding aan hebt en 1 reserve? Zo doe ik het altijd. Als de nood echt aan de man is, even onder de douche met het smerige setje en uithangen. Heb ik tot nu toe nooit hoeven doen. Misschien is het nog handig om een stukje ducttape aan je fietspompje te plakken en een stuk of 5 tiewraps mee te nemen. Ducttape is voor allerhande dingen handig. Tiewraps heb ik al eens nodig gehad toen de gesp van mijn splinternieuwe tas afbrak.
Inderdaad, 1 setje fietskleding aan, 1 reserve(wel om de dag wisselen). Bij tweede adres vrienden op de fiets werd aangeboden om de fietskleding te wassen. Uiteraard zeg ik daar geen nee tegen. Dag 3 op de camping bij mijn ouders ook even het andere setje kleding uit gewassen/gespoeld.

Tiewraps is inderdaad wel een goede om mee te nemen. Neemt niet veel ruimte in beslag en is overal wel goed voor.

• hoi1234
MrFortune schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:10:
[...]

Inderdaad, 1 setje fietskleding aan, 1 reserve(wel om de dag wisselen). Bij tweede adres vrienden op de fiets werd aangeboden om de fietskleding te wassen. Uiteraard zeg ik daar geen nee tegen. Dag 3 op de camping bij mijn ouders ook even het andere setje kleding uit gewassen/gespoeld.

Tiewraps is inderdaad wel een goede om mee te nemen. Neemt niet veel ruimte in beslag en is overal wel goed voor.
Waarvoor wissel je om de dag? Zit daar nog een goede gedachte achter? Ik draag gewoon 3 dagen hetzelfde. Dan stinkt het meestal net naar zweet. Dan weer iets fris aan. M'n maatje had laatst van die zoutvlekken op z'n zwarte shirt. Als zulke dergelijke dingen gebeuren, zou ik eerder wisselen en even het shirt wassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-09 13:27
Gewoon elke avond omspoelen en uithangen, heb je maar 1 set nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
@hoi1234 De bib zou ik wel na elke dag wassen en wisselen. In de bib verzamelen zich veel bacteriën, het is ook juist de plek waar je daar het meest gevoelig voor bent. Mede door het schuren en de wondjes die zo ontstaan. maw: Ik was en wissel liever elke dag mn bib dan dat ik met een steenpuist moet fietsen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Sleeon schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:18:
Gewoon elke avond omspoelen en uithangen, heb je maar 1 set nodig.
Dat als het lukt, maar voor de zekerheid een tweede mee. Je moet maar eens een kleine val doen en je zit plots zonder deftige broek.
Ik ging 2 jaar geleden op fietsweekend (3 dagen) op wat de heetste dag van het jaar bleek te zijn. 39 graden in de schaduw, door timingstabellen moesten we die dag op het heetste van de dag rijden. De rekkers in mijn bib sprongen die dag allemaal in de loop van de dag. Alles wat in de zon zat, waren alle rekkers kapot. Dag erna de meest "uitgelubberde" bib die je ooit zag, die nota bene wat transparant was geworden door de vele elastiekjes die eruit verstorven waren.
(Memorabele dag trouwens wel)

• MrFortune
hoi1234 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:17:
[...]

Waarvoor wissel je om de dag? Zit daar nog een goede gedachte achter? Ik draag gewoon 3 dagen hetzelfde. Dan stinkt het meestal net naar zweet. Dan weer iets fris aan. M'n maatje had laatst van die zoutvlekken op z'n zwarte shirt. Als zulke dergelijke dingen gebeuren, zou ik eerder wisselen en even het shirt wassen.
Ik denk dat ik het voornamelijk deed om gewoon de volgende dag niet datzelfde fietspakje aan te hoeven doen. Door het warme weer en het vele zweten had ik, in ieder geval op het fietsbroekje, aardig wat zoutplekken.

Alleen de laatste 3 dagen heb ik de fietskleding niet gewassen. De eerste 3 dagen bij het logeeradres en op de camping.

Volgende keer had ik misschien alleen extra fietsbroek meegenomen. Ondershirt en fietshirt even uitspoelen. Die zijn meestal wel heel snel droog.

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:55
Joindry schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:52:
[...]

Dat als het lukt, maar voor de zekerheid een tweede mee. Je moet maar eens een kleine val doen en je zit plots zonder deftige broek.
Ik ging 2 jaar geleden op fietsweekend (3 dagen) op wat de heetste dag van het jaar bleek te zijn. 39 graden in de schaduw, door timingstabellen moesten we die dag op het heetste van de dag rijden. De rekkers in mijn bib sprongen die dag allemaal in de loop van de dag. Alles wat in de zon zat, waren alle rekkers kapot. Dag erna de meest "uitgelubberde" bib die je ooit zag, die nota bene wat transparant was geworden door de vele elastiekjes die eruit verstorven waren.
(Memorabele dag trouwens wel)
Klinkt wel al een hele slechte kwaliteit bib. Ik heb ook wel eens in hete omstandigheden gefietst (vorige week nog in Italië) Dat heeft echt geen invloed op mijn bib (althans niet in de mate zoals jij dit beschrijft).

• Joindry

Joindry

La1974 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:12:
[...]

Klinkt wel al een hele slechte kwaliteit bib. Ik heb ook wel eens in hete omstandigheden gefietst (vorige week nog in Italië) Dat heeft echt geen invloed op mijn bib (althans niet in de mate zoals jij dit beschrijft).
decatlon, andershalf jaar oud. Ik kan gewoon niet goed omschrijven over welk soort hitte we spraken denk ik.
Ik ben het algemeen best tevreden over decatlon kwaliteit qua bibs. Ik heb (had) er drie, de andere twee gaan nog steeds mee. (als indoor bib short) Het was echt een gevalletje zoals je tarmac hebt aan 100graden. Mijn broekie en inhoud waren redelijk gekookt die dag.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
[...]

Heb je je onderbroek dan ook meerdere dagen aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14:57
[...]

Een bib meerdere dagen dragen zonder wassen/spoelen is naast de overduidelijke hygiënische bezwaren ook gewoon ongezond. Bacteriën hopen zich op en, zeker bij warm weer, zorgen voor irritatie van schuur/drukplekken die je onvermijdelijk hebt tijdens een meerdaagse fietstocht.

Een shirt drie dagen aan houden vind ik extreem goor maar daar zijn de gezondheidsaspecten wat minder van belang. Vergeet niet dat je zelf altijd stukken minder gevoelig bent voor je lichaamsgeur.

Bij bikepacking gaan er bij mij tenminste twee broeken mee en na een dag in het zadel altijd even een handwasje.
Pagina: 1 ... 429 ... 683 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).