Dit inderdaad, even bedenken wat je uberhaupt al aan het doen bent(voor jezelf persoonlijk) en dat je waarschijnlijk al meer hebt bereikt dan wat je eerder zou denken te kunnen.ElGreco schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:49:
[...]
Jouw ervaringen komen overeen met die van mij toen ik naar een vakantiepark diep in Brabant ging. Vertraging omdat ik steeds een pontje miste. Een weg afsluiting. Te laat bij mijn lunch stop hierdoor. Boven de 150km wat pijntjes in de rug, even niet weten hoe te zitten, puf er een beetje uit.
Mijn oplossing: schaam je niet om gerust een kwartier, 20 minuten, op een bankje te zitten en van de omgeving te genieten. Naast fysiek is dit mentaal ook goed, even niet hoeven opletten op de route, verkeer en wat dan nog. Vocht naar binnen en iets van een stel Kanjers. Plasje in de bosjes. En dan kun je er weer tegenaan.
Hoe veel geld (en eigen tijd/moeite) zijn jullie gemiddeld per jaar kwijt aan jullie racefiets? Ik heb nu een erg simpele racefiets die misschien enkele tientjes kost per jaar, maar sta eigenlijk te popelen om een nieuwe racefiets te kopen. Los van de aanschafprijs vraag ik me af of de onderhoudskosten ook zullen stijgen bij een duurdere fiets. Ik snap dat dit natuurlijk afhankelijk is van de LBS, onderdelen en gefietste afstand, maar ben benieuwd wat jullie ervaring hiermee is.
Simpele racefiets heb je misschien 9 of 10 speed cassette ?
Die heb je bijvoorbeeld voor paar tientjes.
Koop je nu een nieuwe fiets met 12 speed dan mag je voor een cassette minimaal 150 euro betalen..
Die heb je bijvoorbeeld voor paar tientjes.
Koop je nu een nieuwe fiets met 12 speed dan mag je voor een cassette minimaal 150 euro betalen..
ik doe al het onderhoud zelf. Dit jaar een nieuwe ultegra 11speed cassette (12-25) en ketting in combi gekocht a 99 euro via een duitse website. dit was vroeger voor 20 euro minder te verkrijgen. Verder nog schijfremblokjes (2x16 euro), remolie (1L a 25 euro), montagepasta (10 euro) nieuw stuurlintje (10 euro). Dat was het wel. Alles er zelf op geklust. Over het algemeen schat ik 200 euro per jaar (slijtagedelen). Maar mocht je eens een grotere investering doen (carbon stuur of carbon wielen) dan kan het incidenteel vlot oplopen. En dat risico bestaat wel met een nieuwe fietsLeetness schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 14:42:
Hoe veel geld (en eigen tijd/moeite) zijn jullie gemiddeld per jaar kwijt aan jullie racefiets? Ik heb nu een erg simpele racefiets die misschien enkele tientjes kost per jaar, maar sta eigenlijk te popelen om een nieuwe racefiets te kopen. Los van de aanschafprijs vraag ik me af of de onderhoudskosten ook zullen stijgen bij een duurdere fiets. Ik snap dat dit natuurlijk afhankelijk is van de LBS, onderdelen en gefietste afstand, maar ben benieuwd wat jullie ervaring hiermee is.
Mocht je een nieuwe fiets willen en het ook allemaal zelf doen: dat kan prima, maar je moet wel de montagematerialen eerst aanschaffen (wat uiteindelijk wel loont).
[ Voor 6% gewijzigd door HBSVDK op 20-07-2022 15:04 ]
Hoeveel je kwijt bent aan onderhoud is natuurlijk afhankelijk van het aantal kilometers en hoe duur onderdelen van je groep zijn, Ik rij ~9000 km op de weg per jaar met shimano 105. Upgrades doe ik niet aan.
Dat zijn al 2 kettingen, casette setje brake pads en banden. Kom je al op snel op 200 euro voor de kleine dingen. Daarnaast om de 2-3 jaar vervang je items die minder snel slijten. Kettingbladen, stuurlint, BB, derailleurwieltjes. Dat is bij elkaar ook al richting de 200 euro.
Daarnaast nog de post onvoorzien waarbij ik eventueel de LBS nodig heb met arbeidsuren. Dat is is ook al 150-200 euro per jaar waar je in je budget rekening mee moet houden.
Oh ja. Aanname is dat je gereedschap al hebt en actief zoekt naar de laagste prijzen. Misschien ook 30 euro per jaar voor investering in gereedschap.
Alles bij elkaar is 300 euro per jaar voor gepland onderhoud normaal voor mij.
Dure hobby eigenlijk
Dat zijn al 2 kettingen, casette setje brake pads en banden. Kom je al op snel op 200 euro voor de kleine dingen. Daarnaast om de 2-3 jaar vervang je items die minder snel slijten. Kettingbladen, stuurlint, BB, derailleurwieltjes. Dat is bij elkaar ook al richting de 200 euro.
Daarnaast nog de post onvoorzien waarbij ik eventueel de LBS nodig heb met arbeidsuren. Dat is is ook al 150-200 euro per jaar waar je in je budget rekening mee moet houden.
Oh ja. Aanname is dat je gereedschap al hebt en actief zoekt naar de laagste prijzen. Misschien ook 30 euro per jaar voor investering in gereedschap.
Alles bij elkaar is 300 euro per jaar voor gepland onderhoud normaal voor mij.
Dure hobby eigenlijk
[ Voor 4% gewijzigd door pdukers op 20-07-2022 15:45 ]
Duurdere onderdelen vervangen is… duurder.Leetness schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 14:42:
Maar het onderhoud van de fiets denk ik eigenlijk nooit echt na over de prijs. Het moet toch gebeuren als ik wil fietsen. Daarbij doe ik een groot deel van het onderhoud zelf wat de prijs ook wel drukt. En goed schoonmaken/smeren van slijtage onderdelen kan zomaar een onderhoudsbeurt schelen in een jaar.
Het geld voor deze hobby gaat bij mij eigenlijk meer zitten in de randzaken. Computer, sensoren, kleding, voeding etc. Dat lijkt voor mij wel eens een zwart gat.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Kent iemand een goede bikefiter in België?
Regio maakt niet zoveel uit, zolang het maar iemand is met kennis van zaken.
Regio maakt niet zoveel uit, zolang het maar iemand is met kennis van zaken.
Ik ben motorrijden en skiën gewend, dan valt het erg mee. Zeker als je zoals ik een tweede hands fiets hebt en het onderhoud grotendeels zelf doet
XXXVI
Vertel mij wat.MaSw85 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:20:
[...]
Ook voor lokale rondjes is het interessant. Zeker als je de Chrome plugin van Statshunters gebruikt om weer nieuwe tiles toe te voegen
Dat is al een mooie vierkant. Ik heb het probleem dat er vierkantjes zijn waar totaal geen wegen lopen. Dan wordt het wat lastiger. Dan moet ik al gauw een andere kant op fietsen. Maar het hele idee is opzich wel geinig. Heb je wel weer een soort doel om voor te fietsen en langere afstanden te maken(tenminste, ik dan). Kom je ook weer in andere omgevingen.
/f/image/uHQ5UMO9yESZnVOcnLBlnvzI.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 28% gewijzigd door MrFortune op 21-07-2022 13:39 ]
Hier aardig uitgetegeld, zit nu op 39x39.
Voor 1 tegel moet ik vanuit huis al een route van 100km maken.
Voordeel van dit gebied is dat ik wel flink kan uitbreiden en niet snel gehinderd word door water of niet toegankelijke gebieden
:strip_exif()/f/image/hroj5LEGsjEhxUTkXP39cn0S.jpg?f=fotoalbum_large)
schoonouders wonen in Duiven, daar maak ik ook geregeld wat ritten.
Vandaar dat dat gebied ook aardig bedekt is
Voor 1 tegel moet ik vanuit huis al een route van 100km maken.
Voordeel van dit gebied is dat ik wel flink kan uitbreiden en niet snel gehinderd word door water of niet toegankelijke gebieden
:strip_exif()/f/image/hroj5LEGsjEhxUTkXP39cn0S.jpg?f=fotoalbum_large)
schoonouders wonen in Duiven, daar maak ik ook geregeld wat ritten.
Vandaar dat dat gebied ook aardig bedekt is
[ Voor 8% gewijzigd door Flipmo op 21-07-2022 13:03 ]
/f/image/5h64RvIMwHoCEengFZVvxCn3.png?f=fotoalbum_large)
Hier 29x29. Afgelopen kwartaal verhuisd van Groningen naar Annen (daar waar de tekstballon op staat) dus kan weer makkelijker (niet meer 100+ km ritjes vanaf huis maar 65+ al gaat dat ook alweer rap richting 80+) verder met uitbreiden en vergroten van de square, maar daarvoor moet ik nog wel wat tegels pakken, zeker richting ZO. Cluster gaat wel hard in ieder geval.
Omdat ik een gravelbike met extra wielset voor de weg heb gaat het moeilijke vakjes scoren wel een stuk gemakkelijker dan eerder
[ Voor 8% gewijzigd door MaSw85 op 21-07-2022 13:25 ]
Slechts een 25x25 square met weinig ruimte voor groei. Ik zit in het west en noordoosten vast vanwege onbereikbare squares (militair en prive terrein). Ik heb nl. geen trek om door zwaar stedelijke gebieden zoals Aken en Luik te gaan rijden. In het oosten zal ik dan ook weer tegengehouden worden door bruinkoolafgravingen.
/f/image/qXAcL6PbYyyJA4iNZONDatSN.png?f=fotoalbum_large)
Mijn cluster is wel aanzienlijk en ik vind het geinig om te zien dat deze van Eindhoven tot in de Ardennen (niet alles staat in de screenshot) loopt.
/f/image/qXAcL6PbYyyJA4iNZONDatSN.png?f=fotoalbum_large)
Mijn cluster is wel aanzienlijk en ik vind het geinig om te zien dat deze van Eindhoven tot in de Ardennen (niet alles staat in de screenshot) loopt.
[ Voor 7% gewijzigd door pdukers op 21-07-2022 13:39 ]
Ik heb hier nog wat meer uitbreidwerk te doen 
:fill(white):strip_exif()/f/image/suPxn9irCE9Cxo90MzGJgMbq.png?f=user_large)
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Daarboven bij Braassemermeer wordt het al lastig. Hoop dat er daar net een weggetje richting het meer gaat in Roelofarendsveen.Chakotay schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:03:
Ik heb hier nog wat meer uitbreidwerk te doen
[Afbeelding]
Maar voor de rest heb je inderdaad nog aardig wat tiles te gaan.
Edit:
Ligt gewoon een fietspad doorheen. Geen zorgen dus.
[ Voor 35% gewijzigd door MrFortune op 21-07-2022 14:29 ]
@MrFortune ik zat al te kijken inderdaad
Linksonder bij Koudekerk zit ook ergens een tile met maar 1 pad door een weiland, en rechts bij de Nieuwkoopse Plassen zit ook 1 tile waar net een klein paadje door de hoek gaat. Kan net allemaal
Maargoed, eerst maar een beetje conditie opbouwen, en navigatie kopen zodat ik die paadjes daarwerkelijk kan vinden
@DDX die zie ik nu ook inderdaad. Er staat vanalles op de kaart daar, maar allemaal alleen maar per boot bereikbaar.
Maargoed, eerst maar een beetje conditie opbouwen, en navigatie kopen zodat ik die paadjes daarwerkelijk kan vinden
@DDX die zie ik nu ook inderdaad. Er staat vanalles op de kaart daar, maar allemaal alleen maar per boot bereikbaar.
[ Voor 14% gewijzigd door Chakotay op 21-07-2022 14:34 ]
Leuk om jullie vakjes te zien.
Ik zit nog niet vast, maar mijn square groter maken begint wel uitdagend te worden vanwege de Haringvliet (ZW), Biesbosch (ZO) en de zee..
/f/image/I3PMKZjYxkLMLX9MqglGwvkE.png?f=fotoalbum_large)
Het valt mij wel op dat ik relatief gezien meer tiles heb ten opzichte van mijn cluster/square dan jullie. Ik gok zomaar dat dat door mijn vakantie afgelopen maand komt
Ik zit nog niet vast, maar mijn square groter maken begint wel uitdagend te worden vanwege de Haringvliet (ZW), Biesbosch (ZO) en de zee..
/f/image/I3PMKZjYxkLMLX9MqglGwvkE.png?f=fotoalbum_large)
Het valt mij wel op dat ik relatief gezien meer tiles heb ten opzichte van mijn cluster/square dan jullie. Ik gok zomaar dat dat door mijn vakantie afgelopen maand komt
:fill(white):strip_exif()/f/image/Hd0Wr9DgHv3WDejhzjY27uMM.png?f=user_large)
Ik ben zo goed als gestopt met tegeltjes verzamelen, Noord-Holland wel redelijk uitgespeeld en daarna zit je met water en in het zuiden weilanden waar je of illegaal of netjes moet gaan vragen bij een boer of je misschien even over zijn land mag.
Zo zie je mensen die opblaas kano's gaan inzetten ed, nou dan noem ik het niet meer VELOviewer tegels.
Cluster heb ik lopen tot in de Ardennen, maar om dat nog verder uit te breiden zou ik daar ergens een startbasis mooeten kiezen en dan fiets ik liever gewoon mooie routes.
Op z'n tijd pak ik nog wel eens nieuwe tegeltjes mee.
Kijk dan met strava routeplanner icm velobuild plugin waar je de tegels ziet waar je gefietst hebt.
Zo zie je mensen die opblaas kano's gaan inzetten ed, nou dan noem ik het niet meer VELOviewer tegels.
Cluster heb ik lopen tot in de Ardennen, maar om dat nog verder uit te breiden zou ik daar ergens een startbasis mooeten kiezen en dan fiets ik liever gewoon mooie routes.
Kijk dan met strava routeplanner icm velobuild plugin waar je de tegels ziet waar je gefietst hebt.
@Pimorez Dat is wel een extreem gave vakantie zeg!
Over twee weken ga ik een stukje van die route doen, ongeveer van Dieppe naar Den Haag. Heb je misschien nog tips voor me, leuke campings, mooie stukjes om in de route op te nemen?
Over twee weken ga ik een stukje van die route doen, ongeveer van Dieppe naar Den Haag. Heb je misschien nog tips voor me, leuke campings, mooie stukjes om in de route op te nemen?
Jeutje, dat is een beste vakantie. Is dat bikepacking van camping naar camping of hotel naar hotel?Pimorez schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:32:
[Afbeelding]
Het valt mij wel op dat ik relatief gezien meer tiles heb ten opzichte van mijn cluster/square dan jullie. Ik gok zomaar dat dat door mijn vakantie afgelopen maand komt :+[Afbeelding]
Tegeltjes moet ik kunnen verzamelen op de fiets en zonder privé terrein op te gaan, anders interesseert het mij niks. Kano's en weilanden? Dan maar geen tegeltje(s).DDX schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:47:
Ik ben zo goed als gestopt met tegeltjes verzamelen, Noord-Holland wel redelijk uitgespeeld en daarna zit je met water en in het zuiden weilanden waar je of illegaal of netjes moet gaan vragen bij een boer of je misschien even over zijn land mag.
Van hotel naar hotel met een 17 liter tas achterop en 2,4 (of 3,4?) frametas.MrFortune schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:57:
[...]
Jeutje, dat is een beste vakantie. Is dat bikepacking van camping naar camping of hotel naar hotel?
Mooie route! Die ga ik onthouden voor een volgende vakantie
Vanaf Duinkerken móet je zoveel mogelijk langs de kust fietsen (hoewel je beter om Calais heen kunt fietsen, mijn route daar was totaal niet boeiend). Het is daar prachtig! Mooi heuvelachtig gebied, prachtige stukken gras, enorm mooie kustdorpjes die je tussen de heuvels door kunt zien. Als ik kijk naar de gebieden waar ik doorheen ben gefietst tijdens deze vakantie dan staat deze duidelijk op de eerste plaats. Foto's zijn te zien bij dag 2 hieronder.Tom-Z schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:54:
@Pimorez Dat is wel een extreem gave vakantie zeg!
De routes die ik heb gefietst tot voorbij Dieppe zijn:
Dag 1: 169km van Rotterdam > Brugge, https://www.strava.com/activities/7237834957
Dag 2: 162km van Brugge > Boulogne-sur-Mer, https://www.strava.com/activities/7243245978
Dag 3: 199km van Boulogne-sur-Mer > Rouen, https://www.strava.com/activities/7248669268
[ Voor 25% gewijzigd door Pimorez op 21-07-2022 15:12 ]
Je hebt werkpaarden en je hebt luxepaarden!Pimorez schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:04:
Van hotel naar hotel met een 17 liter tas achterop en 2,4 (of 3,4?) frametas.
Ik heb ongeveer even veel tiles met een cluster van 10x10. Reden daarvoor bij mij is dat er 2 steden in de buurt zitten waar ik nog niet volledig ben geweest en voorlopig ook niet ga komenPimorez schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:32:
[Afbeelding]
Het valt mij wel op dat ik relatief gezien meer tiles heb ten opzichte van mijn cluster/square dan jullie. Ik gok zomaar dat dat door mijn vakantie afgelopen maand komt :+[Afbeelding]
Ik fiets liever zoveel mogelijk door de natuur en ondanks dat ik eigenlijk altijd probeer andere routes te rijden, zijn er nog altijd wat vakjes niet ingevuld. Ga ik ook niet bewust naar toe maar komen vast wel een keer aan de beurt.

Verdere landen waar ik gefietst heb even buiten beeld gelaten
Alsof ik niet gewerkt heb deze vakantieElGreco schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:07:
[...]
Je hebt werkpaarden en je hebt luxepaarden!
Zeker mooie route met genoeg mooie gebieden/hm'sPimorez schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:04:
[...]
Mooie route! Die ga ik onthouden voor een volgende vakantie
Even de strava linkjes ;
https://www.strava.com/activities/2492996832
https://www.strava.com/activities/2495988344
https://www.strava.com/activities/2498334348
https://www.strava.com/activities/2501757411
Dat was een behoorlijke trip zo te zien. Hoe lang/ver was dat?Pimorez schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:32:
Hier de kaart de laatste paar weken ook flink naar noord en zuid uitgebreid. Eerst een paar dagen in de Provence en de Ventoux opgeklauterd om daarna 2.5 week kapot te gaan in de Noorse fjorden.
:fill(white):strip_exif()/f/image/UjSxXDEMSJd6j4r4A7OOCfes.png?f=user_large)
3564km met 37811hm verdeeld over 25 fietsdagen (één dag was een transfer dag van Pas de la Casa naar Andorra la Vella, 4km klimmen en daarna 29km dalen).GWBoes schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:21:
[...]
Dat was een behoorlijke trip zo te zien. Hoe lang/ver was dat?
Hier de kaart de laatste paar weken ook flink naar noord en zuid uitgebreid. Eerst een paar dagen in de Provence en de Ventoux opgeklauterd om daarna 2.5 week kapot te gaan in de Noorse fjorden.![]()
[Afbeelding]
Dat stuk van jou in Noorwegen ziet er ook gaaf uit! Staat heel voorzichtig ook op mijn lijstje.
De kijk mijn eens gesoigneerd lopen te wezen met mijn witte sokken, was het toch?ElGreco schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:17:
[...]
Je bent geen prof, dus nee, je hebt niet gewerkt. Je hebt genoten. @McMiGHtY kan je even vertellen welke type genot je hebt gehad.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Tiles zijn leuk, ik post mijn tegeltjes wel na woensdag, dan heb ik de SR's bonus binnen
Bovendien heb ik een aardige spreiding van Zuid Frankrijk tot Zweden, nu alleen nog aan elkaar knopen
Maar goed, net dus een bikefit gehad bij SMA Midden Nederland. Leerzaam en ik ben benieuwd hoe het op langere afstand (morgen) gaat aanvoelen.
Lang verhaal kort: m'n fets is geoptimaliseerd voor een triatlonhouding, overall stond hij al redelijk goed, ik zat alleen te ver naar achteren, waardoor m'n 'kwart voor 3' kniehoek (te ver) achter de BB zat, Zadel maar liefst 5 cm naar voren gegaan en iets omhoog ter compensatie. De beugels staan nu dichter bij elkaar en wat meer omhoog. De schoenplaatjes zaten al best goed en ik ben redelijk recht, maar die zijn iets verder naar achter gezet (ook vanwege de houding meer naar voren). Het voelde gelijk beter, nu kijken of het ook qua tempo (een beetje) verschil gaat maken.
M'n tweede doel: ideale stack & reach bepalen en dus gewenste framematen voor een nieuwe fiets gaan gebeuren via een refit, later als ik groot ben
Maar goed, net dus een bikefit gehad bij SMA Midden Nederland. Leerzaam en ik ben benieuwd hoe het op langere afstand (morgen) gaat aanvoelen.
Lang verhaal kort: m'n fets is geoptimaliseerd voor een triatlonhouding, overall stond hij al redelijk goed, ik zat alleen te ver naar achteren, waardoor m'n 'kwart voor 3' kniehoek (te ver) achter de BB zat, Zadel maar liefst 5 cm naar voren gegaan en iets omhoog ter compensatie. De beugels staan nu dichter bij elkaar en wat meer omhoog. De schoenplaatjes zaten al best goed en ik ben redelijk recht, maar die zijn iets verder naar achter gezet (ook vanwege de houding meer naar voren). Het voelde gelijk beter, nu kijken of het ook qua tempo (een beetje) verschil gaat maken.
M'n tweede doel: ideale stack & reach bepalen en dus gewenste framematen voor een nieuwe fiets gaan gebeuren via een refit, later als ik groot ben
Vraag voor alle tegelzetters hier.
Die chrome plugins van veloviewer voor strava en statshunters voor komoot, zijn heel handig.
Kan ik zoiets ook op een ipad gebruiken? Ik maak daar veel routes op, nu moet ik de laptop uit de kast trekken om met die plugins te kunnen werken.
Die chrome plugins van veloviewer voor strava en statshunters voor komoot, zijn heel handig.
Kan ik zoiets ook op een ipad gebruiken? Ik maak daar veel routes op, nu moet ik de laptop uit de kast trekken om met die plugins te kunnen werken.
volgens mij heb ik onder een steen geleefd. Hoe kom ik aan tegeltjes?
Door veel over fysieke tegeltjes te fietsen.
En daarna https://www.statshunters.com/heatmap/tiles te koppelen met je Strava account
En daarna https://www.statshunters.com/heatmap/tiles te koppelen met je Strava account
Om te beginnen moet je wat uitdrukkingen of quotes verzamelen die de moeite waard zijn om op te hangen.....SirLenncelot schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 20:28:
Dat is mijn ervaring ook. Had een rondje Sittard - Nijmegen - Thuis gepland, Komoot ingesteld op gravelroute, en heel de weg langs n-wegen of fietspaden langs het kanaal gereden.DDX schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:57:
[...]
Redelijk bewerkelijk is mijn ervaring. (heb vorig jaar ook zo'n webinar gehad met grenspalen xxl)
Als je een wat langere rit wilt maken in onbekend gebied lastig om even flink wat gravel km's erin te leggen.
Rit vanuit Limburg die ik langs De Mijnweg en Maasduinen wilde volgen was nog best wat klikken om niet langs n wegen gestuurd te worden (terwijl ik aangaf gravelroute te willen)
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Jij fietst aardig bij mij in de buurt zou te zien.la_fusion schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:08:
[...]
Ik heb ongeveer even veel tiles met een cluster van 10x10. Reden daarvoor bij mij is dat er 2 steden in de buurt zitten waar ik nog niet volledig ben geweest en voorlopig ook niet ga komen
Ik fiets liever zoveel mogelijk door de natuur en ondanks dat ik eigenlijk altijd probeer andere routes te rijden, zijn er nog altijd wat vakjes niet ingevuld. Ga ik ook niet bewust naar toe maar komen vast wel een keer aan de beurt.
[Afbeelding]
Verdere landen waar ik gefietst heb even buiten beeld gelaten
/f/image/zubdKZ5ZT2L50DD7qitMhyYf.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door magic_nl op 21-07-2022 21:12 ]
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
:fill(white):strip_exif()/f/image/wIKBaULnvOiNWo4OLXrl43G2.png?f=user_large)
toch leuk, en nu ben ik meteen gemotiveerd om nieuwe routes te maken!
De gemiddelde vergadering als ambtenaar of touretappe doet wonderen voor de clichés. Maar het feit dat iedereen cliché is maakt het niet minder waar.Frenz64 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 20:36:
Om te beginnen moet je wat uitdrukkingen of quotes verzamelen die de moeite waard zijn om op te hangen.....
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Sinds een paar weken mijn Bontrager klittenbandsluiting schoenen vervangen voor Bontrager schoenen met BOA sluiting (IP1)
Echter krijg ik het niet altijd voor elkaar om ze tijdens het fietsen iets losser te draaien.
Soms is de enige oplossing de BOA omhoog en dus helemaal los te klikken en dan opnieuw indrukken en aanspannen.
Mis ik iets? Had namelijk verwacht eenvoudig tijdens het fietsen te kunnen verstellen.
Echter krijg ik het niet altijd voor elkaar om ze tijdens het fietsen iets losser te draaien.
Soms is de enige oplossing de BOA omhoog en dus helemaal los te klikken en dan opnieuw indrukken en aanspannen.
Mis ik iets? Had namelijk verwacht eenvoudig tijdens het fietsen te kunnen verstellen.
Ronde van Noord-Holland rijden.SirLenncelot schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 20:28:
Nope, Apple staat geen extensions toe op iOS en iPadOS.ElGreco schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 20:28:
No, Chrome extensions do not work on iPad or iPhone. There is no web browser for the iPad that allows a desktop-level extension. It is not Apple’s policy to allow developers to include downloadable module engines in their apps, for multiple reasons which also include Apple’s security restrictions.
Vind het ook niet heel erg, pak zelf altijd de MBP erbij voor Komoot en Statshunters. Kan ik mooi Google Maps/Street View makkelijk naast Komoot zetten (op een extern scherm) zodat je een goede route kan maken.
[ Voor 12% gewijzigd door MaSw85 op 22-07-2022 07:51 ]
Nope. Sorry. Ze zijn zelfs niet beschikbaar voor andere browsers als Firefox. Chrome or nothing.ElGreco schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 20:28:
Read the code, write the code, be the code!
Hm, het werkt hier prima in Firefox. Hier kan je de plugin installeren. Hij staat ook gelinkt in de FAQ op stathunters.com zelf, dus ik neem aan dat het zijn eigen plugin iswackmaniac schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 08:24:
[...]
Nope. Sorry. Ze zijn zelfs niet beschikbaar voor andere browsers als Firefox. Chrome or nothing.
[ Voor 22% gewijzigd door Chakotay op 22-07-2022 08:33 ]
Ah, Statshunters werkt wel. Nice. Ik ben een Veloviewer-gebruiker; Die werkt alleen op een hele lelijke omweg op Firefox.Chakotay schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 08:32:
[...]
Hm, het werkt hier prima in Firefox. Hier kan je de plugin installeren. Hij staat ook gelinkt in de FAQ op stathunters.com zelf, dus ik neem aan dat het zijn eigen plugin is
De tegels van statshunters wijken wel wat af van de tegels van Veloviewer, dat is wel lastig soms. Ik kies ervoor om Veloviewer te gebruiken; Die geeft mij een groter vierkant

[ Voor 13% gewijzigd door wackmaniac op 22-07-2022 08:39 ]
Read the code, write the code, be the code!
Ik las zelf niet goed.
[ Voor 139% gewijzigd door mhr-zip op 22-07-2022 08:55 ]
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Eclaires heet dat type genotElGreco schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:17:
[...]
Je bent geen prof, dus nee, je hebt niet gewerkt. Je hebt genoten. @McMiGHtY kan je even vertellen welke type genot je hebt gehad.
Hi!! Ik probeer leuke route te plannen in een voor mij onbekende omgeving.
Nu geeft dit wel wat inspiratie https://www.fietssport.nl/toertochten/54096
Maar zonder gpx is het toch wat lastig. Weet iemand iets leuks in deze regio van max 100 km? Of de bovenstaande route gpx dan kan ik zelf wat afsnijden?
Maar zonder gpx is het toch wat lastig. Weet iemand iets leuks in deze regio van max 100 km? Of de bovenstaande route gpx dan kan ik zelf wat afsnijden?
Wellicht zelf even natekenen in Komoot/Strava/Garmin/iets anders: https://www.12gobiking.nl/toertochtejet schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:18:
Hi!! Ik probeer leuke route te plannen in een voor mij onbekende omgeving.
En als je inlogt op Fietssport.nl kun je wel de routes downloaden.
[ Voor 6% gewijzigd door la_fusion op 22-07-2022 11:22 ]
Woensdagochtend stond ik dus bij de wielerbaan, en had met het heen fietsen al gemerkt, blijkbaar toch de voorband zacht.
Nou heb ik een heel mooi en klein Lezyne Pocket Drive pompje..en ik kreeg de band ook mooi op druk, alleen bij het erafhalen tot drie keer toe mn ventielkern ermee uit en band compleet leeg. Gelukkig was er nog iemand met een fietspomp die niet op de kern gedraaid hoeft te worden dus uiteindelijk wel lekker mee kunnen fietsen.
Maar goed..ik was al blij dat het voor de rit gebeurde en er mensen om me heen waren en niet op 80km van huis, aan het eind van de middag tijdens een druilerige maandagmiddag en daarvoor de vraag..
- Goeie fietspomp(voor op de fiets):
Niet 400duizendmiljoenkeer moeten pompen voor een beetje druk
Niet op de kern draaiend
Zwart (grijs vloekt bij m'n fiets volgens bepaalde mensen)
Als het kan met een drukmetertje zodat ik kan zien hoeveel erin zit.
Niet onmeunig groot.
Nou heb ik een heel mooi en klein Lezyne Pocket Drive pompje..en ik kreeg de band ook mooi op druk, alleen bij het erafhalen tot drie keer toe mn ventielkern ermee uit en band compleet leeg. Gelukkig was er nog iemand met een fietspomp die niet op de kern gedraaid hoeft te worden dus uiteindelijk wel lekker mee kunnen fietsen.
Maar goed..ik was al blij dat het voor de rit gebeurde en er mensen om me heen waren en niet op 80km van huis, aan het eind van de middag tijdens een druilerige maandagmiddag en daarvoor de vraag..
- Goeie fietspomp(voor op de fiets):
Niet 400duizendmiljoenkeer moeten pompen voor een beetje druk
Niet op de kern draaiend
Zwart (grijs vloekt bij m'n fiets volgens bepaalde mensen)
Als het kan met een drukmetertje zodat ik kan zien hoeveel erin zit.
Niet onmeunig groot.
@McMiGHtY
https://silca.cc/collecti...roducts/tattico-mini-pump
er is ook bluetooth versie waarbij je druk op telefoon kan aflezen.
Draai je niet op de kern maar klem je vast.
En zover ik nu heb gemerkt geen last van vuil wat in pomp gaat zitten.
Al 2 keer lezyne pompje gehad die het niet meer deed door vuil wat opspat ed/je hem maanden niet gebruikt.
1 keer had ik tang nodig om slangetje los te draaien wat beetje vastgeroest zat.
Andere keer was vuil in pomp gekomen en had hij echt schoonmaakbeurt nodig.
Al 2 keer lezyne pompje gehad die het niet meer deed door vuil wat opspat ed/je hem maanden niet gebruikt.
1 keer had ik tang nodig om slangetje los te draaien wat beetje vastgeroest zat.
[ Voor 6% gewijzigd door DDX op 22-07-2022 11:53 ]
Vaag, dat had ik geprobeerd maar dat kreeg ik niet voor elkaar. Binnenkort nog maar eens proberen!la_fusion schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:22:
[...]
Wellicht zelf even natekenen in Komoot/Strava/Garmin/iets anders: https://www.12gobiking.nl/toertocht
En als je inlogt op Fietssport.nl kun je wel de routes downloaden.
Die ziet er interessant uit..toevallig een foto waarbij die aan een bidonhouder vast zit?DDX schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:52:
@McMiGHtY
ik zag Bottas (F1 coureur) een leuk wielershirt aan hebben, dus ik dacht ik ga even kijken waar dat te halen is, hoe duur kan het zijn?

140 euro !!!!!!
goed, dat ga ik dus maar niet doen...

140 euro !!!!!!
goed, dat ga ik dus maar niet doen...
blup
Even verder naar beneden scrollen.McMiGHtY schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:59:
[...]
Die ziet er interessant uit..toevallig een foto waarbij die aan een bidonhouder vast zit?
Ook genoeg foto's van andere mensen, bij de reviews, die hem aan een bidonhouder hebben.
[ Voor 15% gewijzigd door MrFortune op 22-07-2022 12:20 ]
@Bezulba Dat valt toch mee? Natuurlijk een bult geld voor een shirtje maar er is veel duurder te krijgen en ik ken mensen die die ook kopen (ik zal geen namen noemen
)
en :Het grote fietskledingtopic

[ Voor 23% gewijzigd door GWBoes op 22-07-2022 12:21 ]
Om er voor te zorgen dat ik de volgende keer niet misgrijp in mijn persoonlijke voorraad maar weer eens aan het shoppen voor onderdelen en behalve dat het natuurlijk een stuk prijziger is geworden in vergelijk met 2 jaar geleden zijn er ook nieuwe producten gekomen. Onder andere bij de kettingen. Normaal gesproken ga ik altijd voor de KMC X11EL danwel X11 variant maar nu zijn er nog een EPT variant(anti roest volgens KMC) maar er is nu ook een KMC X11R waarvan nog niet eens iets te vinden is op de website van KMC. Iemand van hier die wel weet wat de betekenis ervan is? Het is veelal de goedkoopste versie en dus interessant voor de gemiddelde Nederlander
Nog goedkoper is deze.la_fusion schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:29:
Om er voor te zorgen dat ik de volgende keer niet misgrijp in mijn persoonlijke voorraad maar weer eens aan het shoppen voor onderdelen en behalve dat het natuurlijk een stuk prijziger is geworden in vergelijk met 2 jaar geleden zijn er ook nieuwe producten gekomen. Onder andere bij de kettingen. Normaal gesproken ga ik altijd voor de KMC X11EL danwel X11 variant maar nu zijn er nog een EPT variant(anti roest volgens KMC) maar er is nu ook een KMC X11R waarvan nog niet eens iets te vinden is op de website van KMC. Iemand van hier die wel weet wat de betekenis ervan is? Het is veelal de goedkoopste versie en dus interessant voor de gemiddelde Nederlander
Zoom in op de ketting en je ziet dat alleen de verpakking verschilt.
Correct, ik rijd al jaren met deze (op 10 speed wel)NewbieNeo schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:42:
[...]
Nog goedkoper is deze.
Zoom in op de ketting en je ziet dat alleen de verpakking verschilt.
@Bezulba zo te zien is het een officieel Alfa Romeo F1 shirt, F1 merchandise is sowieso belachelijk duur. Ook voor een normaal t-shirtje ben je zo €75 kwijt bij sommige teams.
Kijk volgend jaar nog een keer, het spul van een jaar geleden wil nog wel eens voor een stuk zinnigere prijzen aangeboden worden
Kijk volgend jaar nog een keer, het spul van een jaar geleden wil nog wel eens voor een stuk zinnigere prijzen aangeboden worden
McMiGHtY schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:59:
[...]
Die ziet er interessant uit..toevallig een foto waarbij die aan een bidonhouder vast zit?
:strip_exif()/f/image/28SVKJX9IuvQ7ITUaksHjZNq.jpg?f=fotoalbum_large)
(Zit op deze fiets wel in lezyne houder)
Het is een Assos shirt, kan zo even niet zien op welke lijn deze print geplaatst is maar qua prijs verschilt het dan al niet veel van hun reguliere shirts.Chakotay schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:10:
@Bezulba zo te zien is het een officieel Alfa Romeo F1 shirt, F1 merchandise is sowieso belachelijk duur. Ook voor een normaal t-shirtje ben je zo €75 kwijt bij sommige teams.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
ik vind 20 euro voor een shirt al veel... dus nee, dan valt 140 niet meeGWBoes schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:20:
@Bezulba Dat valt toch mee? Natuurlijk een bult geld voor een shirtje maar er is veel duurder te krijgen en ik ken mensen die die ook kopen (ik zal geen namen noemen)
blup
140 euro valt best mee, rapha probeert inmiddels nog meer te vragen :
https://www.rapha.cc/nl/e...jersey/product/PAE01XXPUD
https://www.rapha.cc/nl/e...jersey/product/PAI01XXSWP
Al lees ik in veel comments dat mensen wachten tot de shirts in de uitverkoop gaan
Merk persoonlijk wel verschil tussen shirtje van 50 euro en 150 euro trouwens, mits dat geld ook echt is uitgegeven aan beter materiaal/pasvorm.
Dus niet enkel marketing.
Waar het bij Rapha nog wel eens meer naar het laatste wilt gaan.
Al lees ik in veel comments dat mensen wachten tot de shirts in de uitverkoop gaan
Merk persoonlijk wel verschil tussen shirtje van 50 euro en 150 euro trouwens, mits dat geld ook echt is uitgegeven aan beter materiaal/pasvorm.
holy. 210 voor een shirt. dat zijn wel serieuze bedragen!DDX schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:56:
Zelf ook een keer gehad, in Zuid Frankrijk in the middle of nowhere, gelukkig net die ene dag met een plaatsgenoot een ronde aan het maken. Daarna gangbaar gemaakt, beetje siliconenspray op de schroefdraad en sindsdien niet meer gehad dat het vast heeft gezeten.DDX schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:52:
@McMiGHtY
Wat moet een shirtje doen? Zorgen dat je niet naakt rondrijd en als het even kan zweet weghalen van je lichaam.DDX schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:56:
Dat gaat echt niet beter door "iets" wat 3x zo duur is. Ik krijg er flinke audiophile gevoelens bij... veel gelul, weinig inhoud maar wel 3x over de kop gaan.
Ik heb het overigens niet over een bib, dat kan zeker wel beter zijn, maar een shirt?
blup
Goed zitten, niet wapperen.Bezulba schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:03:
[...]
Wat moet een shirtje doen? Zorgen dat je niet naakt rondrijd en als het even kan zweet weghalen van je lichaam.
Dat gaat echt niet beter door "iets" wat 3x zo duur is. Ik krijg er flinke audiophile gevoelens bij... veel gelul, weinig inhoud maar wel 3x over de kop gaan.
Ik heb het overigens niet over een bib, dat kan zeker wel beter zijn, maar een shirt?
Mouwen die goed aansluiten ipv beetje losjes te zitten.
Zakjes achterop die niet na 2 ritten uitlubberen waardoor spullen op je kont hangen.
Merk bij budget shirtjes dat die bijvoorbeeld rond middel geen band hebben waardoor shirt niet strak tegen je lichaam zit.
Mouwen die maar beetje losjes op je arm zitten.
En dus zakjes die niet echt handig zijn, uitlubberen.
En dan heb je ook nog eens materiaal wat goed ademt, merk je vooral bij warmere ritten.
En ja je hebt ook merken die gewoon veel vragen en weinig toevoegen.
[ Voor 3% gewijzigd door DDX op 22-07-2022 14:13 ]
Dit. Het verschil merk je echt wel.DDX schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:09:
[...]
Goed zitten, niet wapperen.
Mouwen die goed aansluiten ipv beetje losjes te zitten.
Zakjes achterop die niet na 2 ritten uitlubberen waardoor spullen op je kont hangen.
Merk bij budget shirtjes dat die bijvoorbeeld rond middel geen band hebben waardoor shirt strak tegen je lichaam zit.
Mouwen die maar beetje losjes op je arm zitten.
En dus zakjes die niet echt handig zijn, uitlubberen.
En dan heb je ook nog eens materiaal wat goed ademt, merk je vooral bij warmere ritten.
En ja je hebt ook merken die gewoon veel vragen en weinig toevoegen.
Ik ben recent weer begonnen met woon-werk fietsen met een rugzak (na corona enzo...). Dan vind ik het zonde om mijn goede shirtjes in te zetten, dus pak ik wat oudere en eenvoudigere shirts. Het verschil merk ik direct in pasvorm en hoe goed het ademt.
Hoewel ik nu ook wat Rapha's van ~5 jaar terug in de rotatie heb opgenomen. Die zijn alleen maar wat ouder. Verder zijn die nog erg goed.
If you can see, look. If you can look, observe
Late reactie: Ik heb vanmiddag even de relatief nieuwe fiets van een collega in handen gehad, daar was duidelijk verschil te merken inderdaad. Zijn stuur loopt zoals je zegt recht door in de shifters, waar ze er bij mij echt bovenop staan. Nu nog uitvinden of een nieuw stuur überhaupt zou passen met mijn shifters, de handvaten lijken namelijk ook wat korter dan wat ik bij de nieuwe fiets zag.DieAnder schreef op maandag 18 juli 2022 @ 09:25:
[...]
Meer specifiek: wat me opvalt uit je foto is dat het stuur een 'klassiek' model heeft en daarmee eigenlijk niet geschikt is voor moderne (grote) shifters. Jouw shifters zitten op het voorste punt (dat is ok), maar door de aflopende vorm van het stuur is er een 'knik' tussen stuur en shifter.
Hier moeten je polsen een nare knik maken en daardoor knel je waarschijnlijk iets af met als gevolg een tintelend gevoel in je handen.
Als illustratie de recentste fiets die ik op het forum tegenkwam, met dank aan @Mistraller
[Afbeelding]
Je ziet dat de bovenzijde van het stuur gewoon doorgezet wordt in de shifters.
Voor jou zou het kunnen helpen om een modernere stuurbocht te plaatsen (model 'compact') of het andere uiterste: je stuur vasthouden en niet je shifters.
Ik geloof best dat ze iets beter zijn.Roozzz schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:17:
[...]
Dit. Het verschil merk je echt wel.
Ik ben recent weer begonnen met woon-werk fietsen met een rugzak (na corona enzo...). Dan vind ik het zonde om mijn goede shirtjes in te zetten, dus pak ik wat oudere en eenvoudigere shirts. Het verschil merk ik direct in pasvorm en hoe goed het ademt.
Hoewel ik nu ook wat Rapha's van ~5 jaar terug in de rotatie heb opgenomen. Die zijn alleen maar wat ouder. Verder zijn die nog erg goed.
Maar 5x beter? of soms zelfs 10x beter (20 euro vs 200)?
Je gaat er iig niet harder van fietsen.
[ Voor 3% gewijzigd door Bezulba op 22-07-2022 15:37 ]
blup
100 euro meer voor een goed shirt (en wellicht 250 voor een aero helm en een paar sokken) is wellicht een betere investering dan een aero fiets en hoge velgenBezulba schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:37:
[...]
Ik geloof best dat ze iets beter zijn.
Maar 5x beter? of soms zelfs 10x beter (20 euro vs 200)?
Je gaat er iig niet harder van fietsen.
uiteraard zijn er 100 lijstjes te vinden die allemaal wat anders laten zien, maar deze is wel leuk in watts/GBP
https://www.cyclingnews.c...d-by-watts-saved-vs-cost/
(wat vaak ontbreekt om het echt concreet en realistisch te maken is waar ze het tegenover zetten, hoeveel meer aero is een aero helm tov een andere helm...? de ene aero helm is de andere niet en de ene "gewone" helm is ook de andere niet.. dus het verschil kan in de praktijk ook enorm varieren, maar het is een leuke indicatie waar je goedkoop winst kan pakken)
(frame en wielen staan ruim onder andere zaken zoals kleding, helm, sokken, overschoenen en niet te vergeten, helemaal gratis, je positie
[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 22-07-2022 16:10 ]
Dat is toch wel een serieus nadeel. Dan heb je minder tijd om van deze mooie hobby te genieten!
Nee, dan kan je juist meer kilometers maken in dezelfde tijd.Stillekracht schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 18:14:
[...]
Dat is toch wel een serieus nadeel. Dan heb je minder tijd om van deze mooie hobby te genieten!
En een nieuw shirt werkt moraal verhogend, ook een positieve bijdrage aan de inspanningen die je levert
[ Voor 16% gewijzigd door MaSw85 op 22-07-2022 18:25 ]
Even een vraag over de verschillen in metingen tussen de Strava app en de Wahoo elemnt app.
Hoe kan het dat daar best grote verschillen in optreden? En dan bedoel ik met name de totale afstand, max snelheid (beiden toch objectief door dezelfde GPS-data te meten?) en het verschil in behaalde prestaties. Dat de gemiddelde snelheid verschilt snap ik, aangezien de Wahoo-app kennelijk 10 minuten langer 'beweegtijd' meet dan Strava, (zal wel langer beweging meten terwijl je al stilstaat bij een stoplicht ofzo te maken hebben?) maar waarom koppelt Strava de behaalde prestaties na het uploaden vanuit de Elemnt-app niet net zoals haar eigen app dat doet? Nu herkent Wahoo bijna de helft minder prestaties.
En hoewel ik beide apps ná 18:00u heb afgeklokt, noemt Wahoo het toch een middagrit.
Voor de volledigheid: ik draai beide apps tegelijkertijd op m'n iphone, ik navigeer primair met Strava, de Wahoo-app loopt op de achtergrond en is gekoppeld aan een cadansmeter op mijn crank.
p.s. ik sta op het punt een Wahoo Elemnt Bolt v2 te kopen, zodat de telefoon gewoon in de achterzak kan blijven, maar dan ben ik wel primair aangewezen op de Wahoo-data, dus zou het interessant vinden waar de verschillen door ontstaan.
Hoe kan het dat daar best grote verschillen in optreden? En dan bedoel ik met name de totale afstand, max snelheid (beiden toch objectief door dezelfde GPS-data te meten?) en het verschil in behaalde prestaties. Dat de gemiddelde snelheid verschilt snap ik, aangezien de Wahoo-app kennelijk 10 minuten langer 'beweegtijd' meet dan Strava, (zal wel langer beweging meten terwijl je al stilstaat bij een stoplicht ofzo te maken hebben?) maar waarom koppelt Strava de behaalde prestaties na het uploaden vanuit de Elemnt-app niet net zoals haar eigen app dat doet? Nu herkent Wahoo bijna de helft minder prestaties.
En hoewel ik beide apps ná 18:00u heb afgeklokt, noemt Wahoo het toch een middagrit.
Voor de volledigheid: ik draai beide apps tegelijkertijd op m'n iphone, ik navigeer primair met Strava, de Wahoo-app loopt op de achtergrond en is gekoppeld aan een cadansmeter op mijn crank.
p.s. ik sta op het punt een Wahoo Elemnt Bolt v2 te kopen, zodat de telefoon gewoon in de achterzak kan blijven, maar dan ben ik wel primair aangewezen op de Wahoo-data, dus zou het interessant vinden waar de verschillen door ontstaan.
/f/image/iH2G12w83QUnxhMhA8degV0H.png?f=fotoalbum_large)
Wat bedoel je met de helft minder prestaties ?
Als je met jezelf hebt gereden zal 1 rit meer bekertjes hebben dan de andere rit.
Dus zeg rit 1 heb je 1e plekken, de upload 2 krijg je dan 2e plekken voor zelfde 'prestatie'
En als rit 1 een 3e plek heeft, krijgt je upload 2 geen bekertje.
Naamgeving bij garmin is moment van begin rit, dus maak je een 14 uurs rit die begint om 10 uur zal het een morning ride heten op het moment dat het op strava staat.
Geen idee hoe strava dat zelf doet/wahoo, als ik dit zo zie denkt wahoo dat vooral in de middag gereden hebt.
En strava zelf moment van uploaden kiest voor naamgeving ?
Als je met jezelf hebt gereden zal 1 rit meer bekertjes hebben dan de andere rit.
Dus zeg rit 1 heb je 1e plekken, de upload 2 krijg je dan 2e plekken voor zelfde 'prestatie'
Naamgeving bij garmin is moment van begin rit, dus maak je een 14 uurs rit die begint om 10 uur zal het een morning ride heten op het moment dat het op strava staat.
Geen idee hoe strava dat zelf doet/wahoo, als ik dit zo zie denkt wahoo dat vooral in de middag gereden hebt.
Hier ben ik misschien niet heel duidelijk geweest; het is 1 en dezelfde rit, in mijn eentje, maar wanneer ik de één na de ander afklok, dan zal de laatste getoond worden als zijnde 'heeft gereden met', gekoppeld met zo'n lijntje. Ik had mijn strava-naam even weggeshopt in de screenshot, maar betreft dus dezelfde persoon.DDX schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 20:29:
Wat bedoel je met de helft minder prestaties ?
Jouw verklaring snijdt opzich hout, echter, in dit geval had ik de Wahoo éérst geupload en toonde toen al 67 prestaties, toen ik daarna de strava-activiteit opsloeg, kwam deze erboven te staan als 'hoofdpersoon' en met 123 prestaties.
Hij telt hem pas als pr/prestatie als je het segment een tweede keer gereden hebt. Dus dat heb je op deze manier keurig gecreëerdr0g3r schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 21:02:
[...]
Hier ben ik misschien niet heel duidelijk geweest; het is 1 en dezelfde rit, in mijn eentje, maar wanneer ik de één na de ander afklok, dan zal de laatste getoond worden als zijnde 'heeft gereden met', gekoppeld met zo'n lijntje. Ik had mijn strava-naam even weggeshopt in de screenshot, maar betreft dus dezelfde persoon.
Jouw verklaring snijdt opzich hout, echter, in dit geval had ik de Wahoo éérst geupload en toonde toen al 67 prestaties, toen ik daarna de strava-activiteit opsloeg, kwam deze erboven te staan als 'hoofdpersoon' en met 123 prestaties.
If you can see, look. If you can look, observe
Hoeveel forerunners passen er aan/op je frame?
Cranzai schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 21:21:
[...]

Het verschil in hoe lang de rit is, wordt vooral door de platformen zelf bepaald met algoritmes en daar zitten wat verschillen in, de pure gps data zal ook niet de exact juiste afstand geven, vooral doordat de gemiddelde sensor te weinig meetpunten heeft. Vooral bij lange ritten ga je dat merken en zo worden ook de verschillen tussen platformen groter.
Een collega had een setje Look-pedalen over, en ik vond toevallig passende schoenen incl plaatjes om de hoek op marktplaats voor 2 tientjes. Eerste ritje met klikpedalen is net ook gelukt zonder omvallen bij het stoplicht
Naja, ik heb net een Bolt V2 overgenomen van een surfmattie, dan zet ik m'n Fenix aan, telefoon erbij en strava en wahoo app starten, hoppa 4 keer is bingo voor een LL scoreCranzai schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 21:21:
[...]
briljante foto @la_fusion
Oja dat is ook nog eens zo ja, pas 2e keer heb je een pr idd.Roozzz schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 21:05:
[...]
Hij telt hem pas als pr/prestatie als je het segment een tweede keer gereden hebt. Dus dat heb je op deze manier keurig gecreëerd
Lekker met jezelf fietsen bij gebrek aan fietsmaatjes
Late reply, ik fiets in dezelfde regio. Bij 24x24 is de rek er wel wat uit door natuurgebieden aan noord, west en zuid kant:MrFortune schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 12:59:
[...]
Dat is al een mooie vierkant. Ik heb het probleem dat er vierkantjes zijn waar totaal geen wegen lopen. Dan wordt het wat lastiger. Dan moet ik al gauw een andere kant op fietsen. Maar het hele idee is opzich wel geinig. Heb je wel weer een soort doel om voor te fietsen en langere afstanden te maken(tenminste, ik dan). Kom je ook weer in andere omgevingen.
[Afbeelding]
/f/image/5xDimES0PiQCoADvbx4pdcPV.png?f=fotoalbum_large)
Kano huren of heel uitgebreid klunen zijn de enige opties
Gisteren een Bikefit gehad bij Jurrian. En dacht zal het even delen voor als mensen het interessant vinden.
Ik had hiervoor al een bikefit gedaan bij rideout en had nog steeds klachten; slapende linkerhand die ook dagen na het fietsen nog aanwezig was, last bovenkant knieen waar de quadriceps aansluit en af en toe slapende voeten.
De volgende dingen zijn aangepast aan schoenen (ik had reeds voor mij geschikte schoenen uit vorige bikefit):
-Cleats vervangen door degene met de meeste float. (Look Keo red in mijn geval)
-een plastic spacer onder cleat verwijderd die was geplaatst door de vorige bikefitter.
-de cleats anders gepositioneerd.
Een been was volgens de vorige bikefit langer als de ander. Dat klopt ook, maar alleen als ik plat lig op een tafel, als ik rechtop zit is het verschil weg. Dat vertaald zich op de fiets naar als je voet bovenaan is geen verschil en onderaan wel verschil. Dus het plaatje was niet nodig.
Daarnaast zitten mijn heupen op slot. De ene kan niet naar binnen draaien en de ander niet naar buiten. Dat kan hij niet oplossen in de fietsafstelling en dus moet ik daarvoor naar de fysio. Nadelen van een kantoorbaan :-/
Hij heeft het zadel een beetje meer omhoog en naar achter gezet en mn hoods op het stuur terug rechtgezet. De vorige bikefitter had deze naar binnen geplaatst omdat het stuur iets te breed was. Naar binnen had geen nut, hoek polsen was niet recht en ik moet dus zelf een 42mm stuur kopen en erop laten zetten.
Grootste winst zat hem in dat hij heeft uitgelegd hoe je op de fiets hoort te zitten, met je bekken veel meer gekanteld. En een handig trucje uitgelegd om dat te bereiken. Gisteren gelijk uitgeprobeerd en lijkt erop dat ik met minder vermogen meer snelheid bereik. En je zit echt in je zadel geplant en je armen zijn vrij/zonder druk. Dit voelt zowel comfortabeler als sneller. Wel wat last van spierpijn in onderrug nu maar dat is te verwachten.
Hij gaf ook aan dat als mn heupen los zijn en ik gewend ben aan de nieuwe houding dat ik dan mn stem kan flippen en dan kan ik wat lager zitten.
Al met al werk aan de winkel dus.
Ik krijg nog een rapport en hij had een voor en na filmpje gemaakt. Bij voor zie je bij iedere pedaalrotatie mij uit het zadel komen. Bij na niet. Dus echt een duidelijk verschil.
De lange termijn fit moet natuurlijk nog uitwijzen, maar de ervaring was erg goed.
Ik had hiervoor al een bikefit gedaan bij rideout en had nog steeds klachten; slapende linkerhand die ook dagen na het fietsen nog aanwezig was, last bovenkant knieen waar de quadriceps aansluit en af en toe slapende voeten.
De volgende dingen zijn aangepast aan schoenen (ik had reeds voor mij geschikte schoenen uit vorige bikefit):
-Cleats vervangen door degene met de meeste float. (Look Keo red in mijn geval)
-een plastic spacer onder cleat verwijderd die was geplaatst door de vorige bikefitter.
-de cleats anders gepositioneerd.
Een been was volgens de vorige bikefit langer als de ander. Dat klopt ook, maar alleen als ik plat lig op een tafel, als ik rechtop zit is het verschil weg. Dat vertaald zich op de fiets naar als je voet bovenaan is geen verschil en onderaan wel verschil. Dus het plaatje was niet nodig.
Daarnaast zitten mijn heupen op slot. De ene kan niet naar binnen draaien en de ander niet naar buiten. Dat kan hij niet oplossen in de fietsafstelling en dus moet ik daarvoor naar de fysio. Nadelen van een kantoorbaan :-/
Hij heeft het zadel een beetje meer omhoog en naar achter gezet en mn hoods op het stuur terug rechtgezet. De vorige bikefitter had deze naar binnen geplaatst omdat het stuur iets te breed was. Naar binnen had geen nut, hoek polsen was niet recht en ik moet dus zelf een 42mm stuur kopen en erop laten zetten.
Grootste winst zat hem in dat hij heeft uitgelegd hoe je op de fiets hoort te zitten, met je bekken veel meer gekanteld. En een handig trucje uitgelegd om dat te bereiken. Gisteren gelijk uitgeprobeerd en lijkt erop dat ik met minder vermogen meer snelheid bereik. En je zit echt in je zadel geplant en je armen zijn vrij/zonder druk. Dit voelt zowel comfortabeler als sneller. Wel wat last van spierpijn in onderrug nu maar dat is te verwachten.
Hij gaf ook aan dat als mn heupen los zijn en ik gewend ben aan de nieuwe houding dat ik dan mn stem kan flippen en dan kan ik wat lager zitten.
Al met al werk aan de winkel dus.
Ik krijg nog een rapport en hij had een voor en na filmpje gemaakt. Bij voor zie je bij iedere pedaalrotatie mij uit het zadel komen. Bij na niet. Dus echt een duidelijk verschil.
De lange termijn fit moet natuurlijk nog uitwijzen, maar de ervaring was erg goed.
DAC #13 - Playing in the rain
Normaal hou ik er niet van om in de regen te rijden, maar de zin om te racen was groter dan de tegenzin om in de regen te rijden. Dus toch maar gegaan afgelopen donderdag avond.
Het was een klein groepje deze avond van een man of 20 a 25 gok ik.
Na een paar rondjes merkte ik al wel ik veel harder door de bochten ging dan andere en een aantal keer geprobeerd om aan te vallen vanuit de bocht, of eigenlijk vlak ervoor. Maar nooit echt de kans gekregen om weg te komen. Met zo'n kleine groep reageerde iedereen wel eigenlijk op alles waardoor wegkomen niet te doen was.
Na een uur ongeveer probeerde 2 man aan te vallen en ik miste net de boot. Ik probeerde nog terug te rijden naar hun, maar solo was dat iets te veel van het goede. Toen zij stil vielen, viel er direct weer iemand anders aan, terwijl ik mij op dat moment juist wat wilde laten terugzakken om even bij te komen.
https://youtu.be/OR_eTOD5uB4?t=3682
Hier werd ik er bijna vanaf gereden. Heb een vol rondje solo moeten doorrijden om weer bij te kunnen sluiten. Gelukkig viel die aanval op tijd stil, anders was het daar einde race geweest.
In de sprint mis ik dan weer die snap om direct het wiel te houden (eigenlijk ook zoals de situatie hierboven) en dan mis je gewoon die aansluiting en is het onbegonnen werk voor mij met mijn 1000w sprint om nog voor een goede plek te gaan. Al met al wel weer een top avond gehad, en zal me zeker in de toekomst minder laten tegenhouden door wat regen
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Ik ben vanochtend wezen kijken naar de Koga Kimera Premium Beat maat 63. Een erg mooie fiets maar ik vraag me af of de fiets bij mijn lichaam past. T.o.v mijn huidige fiets is de reach 6mm korter en de stack 25mm lager. De verkoper gaf aan dat ik wat gestrekt op de fiets zat, nu is dat denk ik goed op te lossen door de stuurpen van 13cm te vervangen door een stuurpen van 10cm of nog een extra spacer (dit is wat de verkoper voorstelde dat voor) onder de stuurpen te plaatsen, hierdoor ontstaat er wel een spacertoren wat ik dan weer niet zo mooi vindt.
:strip_exif()/f/image/O4f85YP3TDeUcRKD2KLD2Pv1.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik twijfel of ik niet beter kan kiezen voor bijvoorbeeld de Canyon Endurace, de stack en reach zijn beide 6mm korter en hoger dan mijn huidige fiets. Ik heb lange benen (bbl 98cm) met een relatief kort bovenlichaam. Wat vinden jullie?
Op mijn huidige fiets heb ik een stuurpen van 8cm die wel een centimeter langer zou kunnen met minder spacers dan dat ik zou hebben op de Koga in maat 63. Op mijn huidige fiets zou nog wel een spacer weg kunnen. Ik hang vaak in de beugels.
:strip_exif()/f/image/O4f85YP3TDeUcRKD2KLD2Pv1.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik twijfel of ik niet beter kan kiezen voor bijvoorbeeld de Canyon Endurace, de stack en reach zijn beide 6mm korter en hoger dan mijn huidige fiets. Ik heb lange benen (bbl 98cm) met een relatief kort bovenlichaam. Wat vinden jullie?
Op mijn huidige fiets heb ik een stuurpen van 8cm die wel een centimeter langer zou kunnen met minder spacers dan dat ik zou hebben op de Koga in maat 63. Op mijn huidige fiets zou nog wel een spacer weg kunnen. Ik hang vaak in de beugels.
:strip_exif()/f/image/53ta5RgUEs8IPCmAE3eDisze.jpg?f=fotoalbum_large)
Just do it.
Net als wat @DDX als zij. Tegeltjes pakken met de kano haalt het hele principe van de VELOviewer tiles weg.chielmi schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 09:36:
[...]
Late reply, ik fiets in dezelfde regio. Bij 24x24 is de rek er wel wat uit door natuurgebieden aan noord, west en zuid kant:
[Afbeelding]
Kano huren of heel uitgebreid klunen zijn de enige opties
Dat ga ik dus ook niet doen. Zal hier en daar wel wat doodlopende paadjes in moeten. Zal wel rare gezichten geven.
Ik zie dat je een tegeltje bij Nederland hebt gepakt waarvan ik niet zou weten hoe je die hebt gedaan. Zie foto, de alleronderste tegel van de 3. Zitten geen wegen/fietspaden in of ben je gaan klunen zoals je zelf al zegt.
/f/image/ludSJ40Rv5UogHiVlz6TRHoJ.png?f=fotoalbum_large)
@MrFortune gewoon dat fietspad dat van noord naar zuid loopt wat verder doorfietsen. Is een karrenspoor in het gras dat met 28 mm banden nèt te doen is in de zomer.
Bij mij houden de tiles ook op met wandelen en fietsen, al lijkt schaatsen tijdens een echte winter me ook briljant om tegels op onhandige plekken te verzamelen
Bij mij houden de tiles ook op met wandelen en fietsen, al lijkt schaatsen tijdens een echte winter me ook briljant om tegels op onhandige plekken te verzamelen
Care to share?yeehaw schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 09:50:
Hier na langere tijd ook maar weer begonnen, gisteren op de terugweg van het werk een paar tegeltjes gepakt waardoor ik nu op 27x27 kom met nog voldoende mogelijkheden voor uitbreiden
.
/f/image/AYZgQaSpAdR5VgcixNx5xhjy.png?f=fotoalbum_large)
Wel een leuke manier om een beetje afwisselende routes te blijven rijden inderdaad en toch weer verassend mooie plekjes tegen gekomen met die paar tegels gisteren!
/f/image/AYZgQaSpAdR5VgcixNx5xhjy.png?f=fotoalbum_large)
Wel een leuke manier om een beetje afwisselende routes te blijven rijden inderdaad en toch weer verassend mooie plekjes tegen gekomen met die paar tegels gisteren!
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Zoek verder naar een ander frame. Koga's zijn notoir 'lang', net zoals vele Italiaanse frames in grote maten.Rednas_N schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:55:
Ik ben vanochtend wezen kijken naar de Koga Kimera Premium Beat maat 63. Een erg mooie fiets maar ik vraag me af of de fiets bij mijn lichaam past. T.o.v mijn huidige fiets is de reach 6mm korter en de stack 25mm lager. De verkoper gaf aan dat ik wat gestrekt op de fiets zat, nu is dat denk ik goed op te lossen door de stuurpen van 13cm te vervangen door een stuurpen van 10cm of nog een extra spacer (dit is wat de verkoper voorstelde dat voor) onder de stuurpen te plaatsen, hierdoor ontstaat er wel een spacertoren wat ik dan weer niet zo mooi vindt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als je een XXL fiets passend moet maken met een 3cm kortere stuurpen is de fiets te lang voor jou.
Op zich zou je wel goed bij het stuur kunnen, maar je zwaartepunt ligt te ver naar achteren waardoor de rijeigenschappen / handelbaarheid beroerd worden.
Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
- Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic - Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic - Voor alles rondom bikepacking: Het grote Bikepacking Topic
- Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
- Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht:
Het grote fietskleding topic