Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 423 ... 653 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 20:24
SirLenncelot schreef op zondag 17 juli 2022 @ 08:37:
Na mijn oververhitting/uitdroging tijdens de Marmotte heb ik afgelopen week een afspraak met een sportdieetist gehad. Die deed een uitgebreide intake en gaat nog een geschreven leefstijl-, trainings- en prestatiedag-advies uitbrengen. Maar een eerste concrete tip was om de sportdrank in mijn bidon veel sterker te mengen en daarmee te oefenen. Van 1 schepje isostar op 700ml naar 3 (niet-afgestreken) scheppen. Nu heb ik dat gisteren bij een 125km tochtje (voor 11 weer thuis, dus het was nog relatief koel) gedaan en ik liep meteen tegen wat obstakels aan.
  1. Dit is veel te zoet voor mij met IsoStar. Alsof ik pure ranja drink. Daarnaast plakt ook nog eens alles daardoor.
  2. doordat het zo zoet is ga ik me verzetten tegen drinken, gisteren fietste ik 4,5 uur met twee bidons van 700ml. Ik moest me forceren om elke 10 minuten een slokje te nemen. Ik was niet misselijk ofzo, maar mentaal lukte het gewoon niet om die zoete drank te pakken.
  3. Voor onderweg bijvullen had ik tabletten van IsoStar mee, maar nog niet gebruikt omdat ik dus zo weinig dronk.
Diëtist gaf al aan dat het iets is om te oefenen, maar om het iets makkelijker voor mezelf te maken ben ik op zoek naar:
  • Suggesties voor een minder zoet alternatief voor IsoStar. Allerliefst iets wat ook nog een tikje betaalbaar is.
  • Suggesties voor een handige meeneem-variant voor onderweg bijvullen.
Ik gebruikte eerst SiS poeder maar dat vonden mijn tanden niet fijn. (vond ik te zoet)
https://www.sportvoedingw...ingwebshop-iso-drink.html bevalt me vrij goed. Omdat de sachets uitverkocht waren heb ik https://www.sportvoedingw...rgy-iso-fast-56-gram.html geprobeerd maar dat bevalt me niet heel goed. Lijkt naar mijn idee veel op Extran / AAdrink.
Ik heb me laten vertellen dat Maurten een vrij neutrale smaak zou hebben dus dat ga ik binnenkort proberen als Sportvoedingwebshop dan nog steeds geen voorraad heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:03
Hoiz schreef op maandag 18 juli 2022 @ 10:28:
[...]

Mooi stukje! Houd er rekening mee dat de Waaldijk ten westen van Lent is afgesloten.
Goeie, maar waar zouden we dan gewandeld hebben eigenlijk?

Edit: Ah parcours was voor 1 dag even opengesteld.... Ik check wel ff of ik er langs kan (zullen vast wel verdwaalde wandelaars zijn die tóch gaan; die lopen tegen hetzelfde aan) en anders pak ik een alternatief.

[ Voor 29% gewijzigd door Mistraller op 18-07-2022 11:03 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:41

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Afgelopen weken bezig om langere afstanden te fietsen, 2 weken gelden 140km gefietst op 27kph, en gisteren 160km @ 27,2kph gereden, dus wel trots op mijzelf :).

Over 2 weken 200KM solo in de planning!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:07

McMiGHtY

- burp -

Jesse schreef op maandag 18 juli 2022 @ 10:54:
[...]

Ik gebruikte eerst SiS poeder maar dat vonden mijn tanden niet fijn. (was extreem zoet)
https://www.sportvoedingw...ingwebshop-iso-drink.html bevalt me vrij goed. Omdat de sachets uitverkocht waren heb ik https://www.sportvoedingw...rgy-iso-fast-56-gram.html geprobeerd maar dat bevalt me niet heel goed. Lijkt naar mijn idee veel op Extran / AAdrink.
Ik heb me laten vertellen dat Maurten een vrij neutrale smaak zou hebben dus dat ga ik binnenkort proberen als Sportvoedingwebshop dan nog steeds geen voorraad heeft.
Laatst werden deze genoemd:

https://www.sportvoedingw...ser-isotonic-60-gram.html

Hier heb ik er een paar van besteld om is te proberen en de eerste test tot nu toe (afgelopen zaterdag) redelijk flauwe smaak, niet overdreven zoet en geen problemen met de maag. Dus vooralsnog goed gekeurd. En die gaan mee als ik de wat langere afstanden fiets en ik een bidon moet vullen.

Ik heb ook SiS Betafuel geprobeerd maar die vind ik qua smaak beleving apart...daar moest ik wel een beetje aan wennen. Zijn ook niet verkeerd en als je ze ergens bijkrijgt altijd meegenomen.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:57

Chakotay

Lick here to continue

Mistraller schreef op maandag 18 juli 2022 @ 10:18:
[...]

SPD is op zich helemaal niks mis mee natuurlijk. Je klikt er (zeker met multirelease plaatjes) vrij makkelijk uit, wel zo veilig. Ik heb nu singlerelease maar ik ga niet meer naar wat anders, spd is prima voor mij.

Ik zie dat je een verstelbare stuurpen hebt, die heb ik ook op mijn woonwerk fiets. Je moet dan niet vergeten dat je je stuur moet draaien. Zoals @DieAnder al aangaf, met dit stuur/instelling hang je heel erg op je armen als je op de remhandles pakt. Daar komt heel veel tinteling vandaan denk, dat los je niet met handschoentjes op denk ik. Voordeel van verstelbare pen is wel dat je makkelijker kunt spelen met de geometrie.
Het stuur heb ik al een stuk gedraaid inderdaad, maar ik ben nog een beetje op zoek naar wat nou de fijnste houding is.

Bedankt voor de tips allemaal tot nu toe in ieder geval :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Brecht.A schreef op maandag 18 juli 2022 @ 10:09:
[...]

Cranks zijn toch geen slijtage onderdeel? Bottom bracket is BB30, niets exotisch toch?

Ik heb zelf in 2016 een 2de hands Caad10 gekocht (ultegra afgemonteerd, uitgezonderd de crankset dus), heb daar nog nooit problemen mee gehad.
Fietsen waren toen ook nog prima betaalbaar :9 €1000 voor de fiets, stages powermeter, excl wielen...
Maar de chainrings wel, hoewel er genoeg mensen zijn die hun fiets weer verkopen voor die op zijn :)

op mijn vorige MTB had ik ook een cannondale crank, vond het een matig systeem, als het dan nog de suplichte hollowgram was geweest, maar het was een standard cannondale crank.. Het lastige was voor mij toen dat ik om een ander voorblad te kunnen steken (1x11, 30 voor bv in de ardennen en een 34 voor in NL) al weer 2 tooltjes nodig had, een aparte puller en een lockring tool.
Verder is de lockring erg kwetsbaar, en als je geen goede bankschroef hebt om de boel te stabiliseren dan slipt het en beschadig je de boel..

Anyway, amper van toepassing als je dit eens in de 20k bij de fietsenmaker laat doen..
alleen zo'n setje is ook niet goedkoop: https://www.cannondalespa...pd/product_detail/3-42631 (wellicht zijn er goedkopere alternatieven)

Waar je ook rekening mee moet houden is dat je niet even voor 250 euro een left 105 4iiii powermeter kan aanschaffen, je zit gelijk aan duurdere opties.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:45
Chakotay schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:34:
[...]

Het stuur heb ik al een stuk gedraaid inderdaad, maar ik ben nog een beetje op zoek naar wat nou de fijnste houding is.

Bedankt voor de tips allemaal tot nu toe in ieder geval :)
De zithouding op een racefiets luistert behoorlijk nauw. Je kunt wat basisbeginselen van het internet halen zodat je niet zelf random trial en error gaat doen - zie filmpje hieronder.

Als blijkt dat fietsen een nieuwe echte hobby is volgend jaar, zou je tzt een bikefit kunnen doen. Dat maakt voor de meeste mensen een flink verschil uit. Als je zoals jij echt net begint om te kijken of fietsen iets voor je is, hoeft dat natuurlijk nog lang niet :).

[ Voor 5% gewijzigd door Requiem19 op 18-07-2022 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keezx
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-01-2023
Sleehond schreef op zondag 17 juli 2022 @ 22:30:
[...]

Want dat mag niet? Wat een rare opmerking zeg!
Ik vergat de ironie- :*) smiley....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

T'is ook warm..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Prulleman schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:06:
Waar je ook rekening mee moet houden is dat je niet even voor 250 euro een left 105 4iiii powermeter kan aanschaffen, je zit gelijk aan duurdere opties.
Moet je nog een kortingsbon voor Futurum? O-)
Guusjee schreef op maandag 18 juli 2022 @ 09:19:
[...]
- Broek (zeem) --> ik heb een broek van Rapha en een van Futurum en ik merk dat ik bij die van Futurum veel minder last heb van een mate van schuren dan bij die van Rapha. Maar dit zal vooral persoonlijk zijn denk ik..
Broek is heel persoonlijk qua pasvorm. Daarnaast kunnen zelfs bij een merk de verschillende productlijnen nog veel verschil uitmaken. Dus passen en testen is het enige wat je kan doen (naast rule #5).
Tinusvolkel schreef op maandag 18 juli 2022 @ 10:09:
Zijn er hier nog mensen die morgen door het weer niet gaan fietsten?
Ben niet gek 8)7

Nog niet afgemeld voor het hardlopen vanavond.....
PS Weet niet of dit hier al voorbij gekomen is maar ik zie dat watertappunten worden weergegeven in de strava route bouwer.
Probleem is dat die watertappunten vanaf openstreetmap komen. En als er iets niet gebruikersvriendelijk is om bij te werken....

Zou er maar een manier zijn om een actueler overzicht te hebben van al die punten

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
mhr-zip schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:42:
[...]

Ben niet gek 8)7

Nog niet afgemeld voor het hardlopen vanavond.....

[...]
Had het inmiddels zelf ook al bedacht om het fietsen maar over te slaan (of ik ga spinnen in de airco gekoelde spinning ruimte op het werk)
De hulpverleners zullen het morgen al druk genoeg hebben dus we gaan eventuele problemen maar niet opzoeken.
Probleem is dat die watertappunten vanaf openstreetmap komen. En als er iets niet gebruikersvriendelijk is om bij te werken....

Zou er maar een manier zijn om een actueler overzicht te hebben van al die punten
Zag dat er 2 hier in de buurt nog niet opstonden dus vanmorgen zelf maar even toegevoegd, en ging best makkelijk want kon gewoon een andere kopiëren en plakken op de nieuwe locaties.

Edit: @mhr-zip zie dat er 1tje ook nog niet stond op kaart van je onderschrift dus die ook maar even doorgestuurd.

[ Voor 6% gewijzigd door Tinusvolkel op 18-07-2022 12:58 ]

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
mhr-zip schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:42:
[...]

Moet je nog een kortingsbon voor Futurum? O-)

[...]
Nee hoor, ik heb die van @Michaelg over kunnen nemen ;) Heerlijk om ook buiten met power te fietsen _/-\o_

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:38
McMiGHtY schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:14:
[...]

Laatst werden deze genoemd:

https://www.sportvoedingw...ser-isotonic-60-gram.html

Hier heb ik er een paar van besteld om is te proberen en de eerste test tot nu toe (afgelopen zaterdag) redelijk flauwe smaak, niet overdreven zoet en geen problemen met de maag. Dus vooralsnog goed gekeurd. En die gaan mee als ik de wat langere afstanden fiets en ik een bidon moet vullen.

Ik heb ook SiS Betafuel geprobeerd maar die vind ik qua smaak beleving apart...daar moest ik wel een beetje aan wennen. Zijn ook niet verkeerd en als je ze ergens bijkrijgt altijd meegenomen.
Ik ben zelf enorm te spreken over deze tabletten: https://www.sportvoedingw...es-tabs-10-tabletten.html in verschillende smaken.

Waar ik minder tevreden over ben is het vaker besproken maltodextrine, althans.. ik heb niet het idee dat het bij mij iets toevoegt behalve plakzooi :+ Doel was om op die manier wat meer koolhydraten binnen te krijgen maar merk er wat dat betreft niets van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Tinusvolkel schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:49:
[...]

Had het inmiddels zelf ook al bedacht om het fietsen maar over te slaan (of ik ga spinnen in de airco gekoelde spinning ruimte op het werk)
De hulpverleners zullen het morgen al druk genoeg hebben dus we gaan eventuele problemen maar niet opzoeken.
Je kan wel fietsen morgen, maar:
- Hoe laat ga je?
- Hoe ver?
- Hoe hard?
- etc.

Kga voor me plezier, niet voor m'n streak :+
Zag dat er 2 hier in de buurt nog niet opstonden dus vanmorgen zelf maar even toegevoegd, en ging best makkelijk want kon gewoon een andere kopiëren en plakken op de nieuwe locaties.
Toegevoegd op openstreetmap?

Daar heb je echt auti admin's. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
mhr-zip schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:58:
[...]

Je kan wel fietsen morgen, maar:
- Hoe laat ga je?
- Hoe ver?
- Hoe hard?
- etc.

Kga voor me plezier, niet voor m'n streak :+
Zou pakweg om 16:00 zijn en een km of 30....
[...]

Idd openstreetmaps, een tijd terug ooit is een account aangemaakt en toen kreeg ik meteen een heel bericht met regels en tips.... dus heb er vanmorgen het "controleer door andere user" vinkje ook maar aangezet om andere users niet meer oververhit te krijgen met deze warmte :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Tinusvolkel schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:04:
[...]

Zou pakweg om 16:00 zijn en een km of 30....
Als je binnen 50 minuten klaar wil zijn, zou ik het afraden. Pak je halverwege een terrasje, moet het lukken.
Idd openstreetmaps, een tijd terug ooit is een account aangemaakt en toen kreeg ik meteen een heel bericht met regels en tips.... dus heb er vanmorgen het "controleer door andere user" vinkje ook maar aangezet om andere users niet meer oververhit te krijgen met deze warmte :)
Ja, dat vinkje had ik ook aangezet. En dan zet zo'n fijne knul het niet even goed. Maar gaat mij het even aan je "leren", en er 3 weken over in discussie.

Ja gast, er staat een stukje "alleen autoweg", en daar worden fietsers overheen genavigeerd. Dat moet stoppen voor er doden vallen. Ik wil er mijn levenswerk er niet van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:05
la_fusion schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:56:
[...]

Ik ben zelf enorm te spreken over deze tabletten: https://www.sportvoedingw...es-tabs-10-tabletten.html in verschillende smaken.

Waar ik minder tevreden over ben is het vaker besproken maltodextrine, althans.. ik heb niet het idee dat het bij mij iets toevoegt behalve plakzooi :+ Doel was om op die manier wat meer koolhydraten binnen te krijgen maar merk er wat dat betreft niets van.
Gebruik je deze dan alleen voor de elektrolyten? Want deze bevatten geen koolhydraten en zijn dus niet geschikt voor de langere ritten. Over het algemeen wil je de meeste koolhydraten via je drinken binnen krijgen vanwege de snellere en betere opname.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:40

joker1977

Tweakert

mhr-zip schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:58:

Kolere zeg, ik heb dat ook ooit eens geprobeerd. Ik merkte in Komoot dat een stukje weg waar ik vaak overheen fietste door Komoot altijd gerate werd als 'niet geschikte ondergrond'.. Bleek een bruggetje te zijn. Wilde de ondergrond daarvan even fixen zodat Komoot het als een goed routeerbare optie zag bij wielrennen.

Man man - na 2 dagen 'discussieren' op openstreetmaps ben ik ermee opgehouden. Stelletje idioten daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

la_fusion schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:56:
[...]

Ja..in mijn bescheiden mening voegt het zeker wat toe.

Mijn clubgenoten doen het niet..en die hebben op +-120km tochtjes minimaal een half brood en 29 reepjes mee..owja..en twee bananen bij zich die naar binnen gewerkt worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
WaSteiL schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:36:
[...]

Gebruik je deze dan alleen voor de elektrolyten? Want deze bevatten geen koolhydraten en zijn dus niet geschikt voor de langere ritten. Over het algemeen wil je de meeste koolhydraten via je drinken binnen krijgen vanwege de snellere en betere opname.
Bedoel je de tabletten? Die gebruik ik vooral als sportdrank en koolhydraten krijg ik binnen via eten. Daarom ook het idee om via maltodextrine dat aan te vullen maar zo goed als geen effect van ondervonden.
McMiGHtY schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:42:
[...]

Ja..in mijn bescheiden mening voegt het zeker wat toe.

Mijn clubgenoten doen het niet..en die hebben op +-120km tochtjes minimaal een half brood en 29 reepjes mee..owja..en twee bananen bij zich die naar binnen gewerkt worden....
Zelf heb ik over het algemeen voor ieder uur fietsen iets bij me bij ritten > 2 uur. Mijn veronderstelling was dat ik met maltodextrine hier minder behoefte aan zou hebben. Op meerdere ritten > 5 uur geprobeerd maar ook op kortere ritten tussen 2-3 uur lang maar met enkel maltodextrine zou het te weinig zijn geweest en had daarnaast ook niet het eten dat het gevoel/prestaties met eten + maltodextrine beter waren dan met alleen eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brecht.A
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-06 16:03
Prulleman schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:06:
[...]

Maar de chainrings wel, hoewel er genoeg mensen zijn die hun fiets weer verkopen voor die op zijn :)

op mijn vorige MTB had ik ook een cannondale crank, vond het een matig systeem, als het dan nog de suplichte hollowgram was geweest, maar het was een standard cannondale crank.. Het lastige was voor mij toen dat ik om een ander voorblad te kunnen steken (1x11, 30 voor bv in de ardennen en een 34 voor in NL) al weer 2 tooltjes nodig had, een aparte puller en een lockring tool.
Verder is de lockring erg kwetsbaar, en als je geen goede bankschroef hebt om de boel te stabiliseren dan slipt het en beschadig je de boel..

Anyway, amper van toepassing als je dit eens in de 20k bij de fietsenmaker laat doen..
alleen zo'n setje is ook niet goedkoop: https://www.cannondalespa...pd/product_detail/3-42631 (wellicht zijn er goedkopere alternatieven)

De kettingbladen op mijn CAAD zijn er van FSA, geen dure bladen nodig, maar ik snap je punt wel.
Cannondale is een premium merk, daar horen ook premium prijzen bij...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:46
Oké, ik krijg dus €150 vergoed van m'n zorgverzekering, nice. Moet het wel een bikefitter zijn die aangesloten is bij de stichting SCAS. De Sportarts in Leidsche rijn of SMA Middennederland bjvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
joker1977 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:57:
[...]

Kolere zeg, ik heb dat ook ooit eens geprobeerd. Ik merkte in Komoot dat een stukje weg waar ik vaak overheen fietste door Komoot altijd gerate werd als 'niet geschikte ondergrond'.. Bleek een bruggetje te zijn. Wilde de ondergrond daarvan even fixen zodat Komoot het als een goed routeerbare optie zag bij wielrennen.

Man man - na 2 dagen 'discussieren' op openstreetmaps ben ik ermee opgehouden. Stelletje idioten daar.
Heel herkenbaar. Niet dat melden bij Komoot wel zin heeft ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
joker1977 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:57:
[...]

Nog nooit discussies gehad mbt het bijwerken van de ondergrond. Wel voor nieuwe/gewijzigde fietspaden die ik had toegevoegd en. Maar dat was vlotjes en netjes beslecht omdat ik het toegevoegd op basis van mijn eigen GPS track.

Blijkbaar heb ik geluk gehad ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Airtag met hoorbaar alarm als de fiets "aangeraakt" wordt. Dat voegt m.i. echt wat toe.

https://www.dcrainmaker.c...-bike-alarm-hands-on.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Vanochtend bij Canyon in Koblenz geweest, en daar wat rondjes op de een Aeroad gefietst. In t echt veel mooier dan op de plaatjes, werd er megahebberig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Steeffoon

Smartphone-nerd

Goedenavond!

Ik ben sinds enkele dagen in het bezit van een Sensa Milano racefiets, mijn eerste racefiets, dus ook al wat kleding aan het scoren. Ik heb al wat goede dingen waarmee ik vooruit kan.
Instagram weet inmiddels ook dat ik een racefiets heb aangeschaft, en overspoeld me met reclame en al.

Onder andere een reclame van Ekoi, het merk van fietskleding. Daar kwam ik deze broek tegen. Ik krijg niet echt duidelijk hoe betrouwbaar de winkel is, en hoe goed de kwaliteit is. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Zoek vooral een broek met goede zeem zodat het zacht zit en daarbij degelijke producten zijn.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvin2
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-06 11:43
Vraag:
Wie kan mij een goed adres voor een bike fitting tippen? Ik woon in Ede (Gelderland).

Context:
Ik ben van plan een nieuwe racefiets aan te schaffen met een budget van ongeveer €2000. Heb al best e.e.a. aan research gedaan en weet ongeveer wat ik wil. Tot nu toe rijd ik op een tweedehands fiets die nooit fatsoenlijk is afgesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Steeffoon schreef op maandag 18 juli 2022 @ 19:26:
Goedenavond!

Ik ben sinds enkele dagen in het bezit van een Sensa Milano racefiets, mijn eerste racefiets, dus ook al wat kleding aan het scoren. Ik heb al wat goede dingen waarmee ik vooruit kan.
Instagram weet inmiddels ook dat ik een racefiets heb aangeschaft, en overspoeld me met reclame en al.

Onder andere een reclame van Ekoi, het merk van fietskleding. Daar kwam ik deze broek tegen. Ik krijg niet echt duidelijk hoe betrouwbaar de winkel is, en hoe goed de kwaliteit is. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Zoek vooral een broek met goede zeem zodat het zacht zit en daarbij degelijke producten zijn.
ekoi is een prima merk, zijn ook ploegen in de Tour die er mee rijden. Specifiek die broek, geen idee, altijd een kwestie van proberen en is ook heel persoonlijk. Maar voor 50 euro denk ik dat je het slechter kan treffen.

De shop is van het merk zelf en levert niet vanuit Nederland dacht ik, maar was redelijk vlot (maar niet vandaag besteld, morgen in huis zeg maar)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Nu online

Steeffoon

Smartphone-nerd

Prulleman schreef op maandag 18 juli 2022 @ 20:00:
[...]
ekoi is een prima merk, zijn ook ploegen in de Tour die er mee rijden. Specifiek die broek, geen idee, altijd een kwestie van proberen en is ook heel persoonlijk. Maar voor 50 euro denk ik dat je het slechter kan treffen.

De shop is van het merk zelf en levert niet vanuit Nederland dacht ik, maar was redelijk vlot (maar niet vandaag besteld, morgen in huis zeg maar)
dankjewel voor je reactie,
Goed om te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Nog 2 codes van Futurumshop, veel plezier ermee. Bedankje als hij gebruikt is zal fijn zijn.

TDF-jXxsc
TDF-NXU4p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-06 19:21

Fisico

by Fabian

Marvin2 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 19:46:
Vraag:
Wie kan mij een goed adres voor een bike fitting tippen? Ik woon in Ede (Gelderland).
Koppel in Amersfoort is denk ik redelijk in de buurt voor je.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
Net als SMA Middennederland (waar ik overigens bezig ben een afspraak te maken voor een bikefit) @Marvin2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• la_fusion
Omdat ik met 3 kinderen in huis toch wat minder makkelijk een dag fietsen kan plannen, neem ik daar graag een vrije dag voor op als de kinderen naar het kinderdagverblijf gaan. Zo heb ik ruim de tijd om een lange rit(200-250 km) te maken of buiten de regio te gaan fietsen. Nu kan ik vanuit thuis (regio Tilburg/Breda) in ongeveer 2 uur in zuid Limburg zijn om daar zo'n 4-5 uur te fietsen maar dat vind ik jammer van 2x 2 uur autorijden. Nu ben ik aan het kijken voor wat alternatieve plekken om te fietsen en vroeg mij af of er vanuit hier wellicht nog must-do routes zijn op +/- een uur rijden van Tilburg/Breda. Hierbij vallen de heuvelrug + regio Nijmegen al af. Tot nu toe kom ik bijv bij ronde Markermeer maar heb ook al ooit een ronde IJsselmeer gedaan dus voelt een beetje als iets wat ik al heb gedaan.. wellicht dat jullie dus nog iets leuks weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:20
la_fusion schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 08:50:
Omdat ik met 3 kinderen in huis toch wat minder makkelijk een dag fietsen kan plannen, neem ik daar graag een vrije dag voor op als de kinderen naar het kinderdagverblijf gaan. Zo heb ik ruim de tijd om een lange rit(200-250 km) te maken of buiten de regio te gaan fietsen. Nu kan ik vanuit thuis (regio Tilburg/Breda) in ongeveer 2 uur in zuid Limburg zijn om daar zo'n 4-5 uur te fietsen maar dat vind ik jammer van 2x 2 uur autorijden. Nu ben ik aan het kijken voor wat alternatieve plekken om te fietsen en vroeg mij af of er vanuit hier wellicht nog must-do routes zijn op +/- een uur rijden van Tilburg/Breda. Hierbij vallen de heuvelrug + regio Nijmegen al af. Tot nu toe kom ik bijv bij ronde Markermeer maar heb ook al ooit een ronde IJsselmeer gedaan dus voelt een beetje als iets wat ik al heb gedaan.. wellicht dat jullie dus nog iets leuks weten..
Ronde van Vlaanderen? Of een andere mooie route daar?

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
MaSw85 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:03:
[...]

Ronde van Vlaanderen? Of een andere mooie route daar?
Ook al snel 2 uur rijden helaas en toevallig een paar maanden geleden gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:59
Steeffoon schreef op maandag 18 juli 2022 @ 19:26:
Goedenavond!

Zelf shop ik vaak bij Zale-online. Vooral Bioracer en Rogelli wat ze aanbieden. Als jouw maat er tussen zit scheelt het veel in prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik heb laatst wel lekker in Zeeland gefietst. Als je van wind houdt.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
tinusterror schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:25:
[...]

Zelf shop ik vaak bij Zale-online. Vooral Bioracer en Rogelli wat ze aanbieden. Als jouw maat er tussen zit scheelt het veel in prijs.
@Steeffoon BioRacer heeft vaak wel een degelijke dikke zeem. Ik rij er prettig op, maar voorkeuren zijn echt heel persoonlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 01:30
Ik doe wel eens met de trein ergens heen, 2 uurtjes en dan terug fietsen met een fijne route. Maarja, trein... :+

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jochy
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13:29
Ben je al eens richting Leuven geweest? Dat is iets meer dan een uur rijden vanuit Breda, en als je vanuit Leuven naar het zuiden fietst, heb je best wat heuveltjes. Kijk bijvoorbeeld eens naar de route van de Brabanste pijl. Routes van de cyclo versie zijn overal te vinden als .gpx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 15-06 13:35

Galois

1811 - 1832

Stomme vraag... wellicht :)

Ik heb een gereedschapsbidon met oa CO2-patronen erin.

Als ik langere fietstochten doe, dan wil ik 2 bidons mee en dan gaat de gereedschapsbidon eruit. Dan doe ik de 'belangrijke' dingen daaruit in een zakje en die doe ik in een achterzak van mijn shirt.

Maar nu... ik vind het toch altijd wel spannend om een CO2-patroon in mijn achterzak te doen. Wat jullie? Overdrijf ik of hebben jullie dat ook? Je leest wel eens van die verhalen over exploderende/lekkende CO2-patronen...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-06 12:30
Daar hebben ze een oplossing voor. Ik kan even niet op de naam komen, maar je bevestigt het onder je zadel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-06 12:15
Galois schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:09:

Als ik langere fietstochten doe, dan wil ik 2 bidons mee en dan gaat de gereedschapsbidon eruit. Dan doe ik de 'belangrijke' dingen daaruit in een zakje en die doe ik in een achterzak van mijn shirt.

Maar nu... ik vind het toch altijd wel spannend om een CO2-patroon in mijn achterzak te doen. Wat jullie? Overdrijf ik of hebben jullie dat ook? Je leest wel eens van die verhalen over exploderende/lekkende CO2-patronen...
Mocht je inderdaad niet aan een zadeltasje willen dan is er ook nog zoiets (heb ik ook jaren mee gereden). Tegenwoordig gewoon in een klein zadeltasje met een BiBa en een bandenlichter O-)

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-06 21:19

Koop. een. zadeltasje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

EdwinW schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:10:
Daar hebben ze een oplossing voor. Ik kan even niet op de naam komen, maar je bevestigt het onder je zadel.
Rare plek voor een fietspomp :+

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Hahahaha... ik WIST dat er zo gereageerd zou worden :D

Maar dan een antwoord op de vraag: "Doen jullie CO2-patronen in jullie achterzakje? Of zijn jullie bang voor 'exploderende/lekkende' patronen?"

(dus deze vraag zegt niets over zadeltasjes, binnenbanden of tubeless ;))

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Nee, niet bang dat ze exploderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Nu online

Flipmo

OMG !!

2 stuks in een "the Pack" zakje op mijn rug.
niet bang voor explosies :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Nee joh, niet bang voor explosies van zo'n dingetje. Beetje relativeren: hoe moet een duiker zich anders voelen met 12 liter op 300 bar op zijn rug ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Sinds ik twee fietsen heb gebruik ik zo'n etui voor alle gereedschappen (van biba tot ventielkern). Die gaat ook in het shirt en nooit bang geweest voor het patroon. De Italiaanse bidon gebruik ik alleen in de winter voor kortere ritjes met 1 bidon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Nee, ik eigenlijk ook niet. Ik doe het altijd wel namelijk... maar toch blijft in mijn achterhoofd deze onzekerheid :)

(die The Pack is wel een mooi ding @Flipmo, ik gebruik nu een sok :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Op de fiets heb ik ze nog niet meegenomen, maar op de motor heb ik al jarenlang een bandenset met een paar CO²-patroontjes standaard in de koffer zitten. Dit is een zwarte koffer die vaak de hele dag in de volle zon staat, dus die word ook goed warm van binnen. Tot nu toe is er nog nooit eentje ontploft :P

edit: Wat hieronder ook al gezegd word, zo'n hard ding in je rug als je fiets opeens moe is, lijkt me iets dat een groter risico is.

[ Voor 18% gewijzigd door Chakotay op 19-07-2022 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brecht.A
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-06 16:03
Galois schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:24:

Maar dan een antwoord op de vraag: "Doen jullie CO2-patronen in jullie achterzakje? Of zijn jullie bang voor 'exploderende/lekkende' patronen?"

Neen, ik steek ze niet in m'n achterzak, maar bevestig ze onder m'n zadel. Niet omdat ik bang ben dat ze zouden ploffen, eerder omdat ik niet wil dat een rugwervel landt op zo'n patroon wanneer ik zou vallen.
Ik doe de patronen in een normaal zadeltasje of tijdens triatlon races zo: https://www.futurumshop.n...287-001-N1512/large/5.jpg

Lekker compact en je hebt alles bij wat je nodig hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door Brecht.A op 19-07-2022 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikenhout
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 31-08-2022
Hallo allen,

Rijd nu ongeveer twee jaar rond op een wielrenfiets van circa 30 jaar oud (oude Gazelle). Prima beestje, maar het beste is er wel af.

Daarom ben ik aan het kijken naar een opvolger. Daarbij zou het mijn voorkeur hebben om de nieuwe fiets bij een speciaalzaak in de regio te kopen (Leiden e.o.), zodat ik snel kan "schakelen" mocht er iets loos zijn. In dat geval lijkt de keuze iets beperkter te zijn tot speciaalzaken als Van Herwerden (Specialized) en Raas Bikes (Trek en Isaac).

Op dit moment heb ik mijn ogen laten vallen op een Specialized Roubaix (link: https://www.vanherwerden.nl/product/roubaix-sport/), omdat je hier met andere banden volgens mij ook prima mee kan gravelen. Klopt dit?

En is dit een goede koop of zijn er wellicht andere fietsen te vinden binnen deze prijsklasse waar je meer fiets krijgt voor je geld? Ik heb bijvoorbeeld ook gekeken naar de Canyon Endurance CF SL 8.

Een andere vraag die mij bezig houdt is of er goed aan doe om nu een fiets te kopen of te wachten tot volgend jaar gelet op corona / enorme vraag / tijd van het jaar?

Hoor graag van jullie!

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-06 14:06
(jarig!)

Gewoon in achterzak van het shirt. Ben niet bang dat ze exploderen.

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:35
Marvin2 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 19:46:
Vraag:

Context:
Ik ben van plan een nieuwe racefiets aan te schaffen met een budget van ongeveer €2000. Heb al best e.e.a. aan research gedaan en weet ongeveer wat ik wil. Tot nu toe rijd ik op een tweedehands fiets die nooit fatsoenlijk is afgesteld.
SMA-middenNederland (Amersfoort, kan eventueel nog via je zorgverzekering). Daarnaast Velometric in Barneveld, van o.a. de broer van Wilco Kelderman.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:18
Eikenhout schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:12:
Hallo allen,

Rijd nu ongeveer twee jaar rond op een wielrenfiets van circa 30 jaar oud (oude Gazelle). Prima beestje, maar het beste is er wel af.

Daarom ben ik aan het kijken naar een opvolger. Daarbij zou het mijn voorkeur hebben om de nieuwe fiets bij een speciaalzaak in de regio te kopen (Leiden e.o.), zodat ik snel kan "schakelen" mocht er iets loos zijn. In dat geval lijkt de keuze iets beperkter te zijn tot speciaalzaken als Van Herwerden (Specialized) en Raas Bikes (Trek en Isaac).

Op dit moment heb ik mijn ogen laten vallen op een Specialized Roubaix (link: https://www.vanherwerden.nl/product/roubaix-sport/), omdat je hier met andere banden volgens mij ook prima mee kan gravelen. Klopt dit?

En is dit een goede koop of zijn er wellicht andere fietsen te vinden binnen deze prijsklasse waar je meer fiets krijgt voor je geld? Ik heb bijvoorbeeld ook gekeken naar de Canyon Endurance CF SL 8.

Een andere vraag die mij bezig houdt is of er goed aan doe om nu een fiets te kopen of te wachten tot volgend jaar gelet op corona / enorme vraag / tijd van het jaar?

Hoor graag van jullie!

Groet
Als je ook wilt gravelen is dit ook wel een interessante optie.

https://www.canyon.com/nl...e-cf-7-all-road/3086.html

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Eikenhout schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:12:
Hallo allen,

Hoor graag van jullie!

Groet
Als je snel wilt kunnen 'schakelen' bij issues dan kom je bij Canyon in het typische webwinkel-mailen-opsturen-wachten cirkeltje terecht. De fietsen zijn echt wel prima (zeker voor de prijs) en de klantenservice heeft mij uiteindelijk altijd wel kunnen helpen maar dat is anders dan naar de LBS gaan en de fiets afgeven totdat ie gerepareerd is. Maar goed, een beetje norse LBS kan je ook met een kluitje in het riet sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online

Ik heb ze sowieso altijd in mijn zadeltasje. https://speedsleev.com/products/speedsleev-ranger. Alles op mijn rug (behalve eten) vind ik echt irritant.

Er is 1x een patroon bij mij 'ontploft''. Deze had ik gebruikt en in het pompje laten zitten. Bij thuiskomst losgedraaid en door het plotselinge drukverschil knalde het en was eigenlijk vooral het pompje kapot en had ik wat pijn aan mijn hand. Nu laat ik de patronen altijd eerst leegspuiten voordat ik ze losdraai van het pompje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
qua snel schakelen.. die canyon heeft wel rival etap, terwijl de roubaix het moet doen met 105 mechanisch. ;)

maar verder zijn het beide prima opties denk ik, de specialized wat meer op de weg gefocussed en de canyon juist al wat meer gravel gericht, maar met beide kan je prima van alles rijden, met de voorkeur voor lokaal shoppen en service is de keuze denk ik al snel gemaakt. Je krijgt minder bang for buck, maar dat is ook een keuze

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikenhout
Hi allen,

Dank voor de snelle reacties!

Ik leid hieruit af dat een Canyon meer bang for your buck is dan een Specialized. Misschien moet ik mij dan toch wat meer gaan verdiepen in die Canyon fietsen. Ik zou echter niet weten welke maat ik moet bestellen. Adviseren jullie om hiervoor eerst een bike fit te doen? Zo ja, hebben jullie toevallig nog een suggestie hier in de buurt.

En hoe kijken jullie aan tegen mijn vraag: "Een andere vraag die mij bezig houdt is of er goed aan doe om nu een fiets te kopen of te wachten tot volgend jaar gelet op corona / enorme vraag / tijd van het jaar?"

Groet,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Eikenhout schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:38:
Hi allen,

Ik leid hieruit af dat een Canyon meer bang for your buck is dan een Specialized. Misschien moet ik mij dan toch wat meer gaan verdiepen in die Canyon fietsen. Ik zou echter niet weten welke maat ik moet bestellen. Adviseren jullie om hiervoor eerst een bike fit te doen? Zo ja, hebben jullie toevallig nog een suggestie hier in de buurt.

En hoe kijken jullie aan tegen mijn vraag: "Een andere vraag die mij bezig houdt is of er goed aan doe om nu een fiets te kopen of te wachten tot volgend jaar gelet op corona / enorme vraag / tijd van het jaar?"

Groet,
ELK merk is meer 'bang for your buck' dan Specialized :)

Specialized is zo'n beetje het minst bang voor je buck merk dat er bestaat... Wel hele mooie fietsen met een mooi (vind ik) imago... (mijn MTB is van Specialized, maar mijn volgende wordt dat zeker niet... juist vanwege dit imago en weinig bangs voor bucks).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Galois schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:41:
[...]

Specialized is zo'n beetje het minst bang voor je buck merk dat er bestaat... Wel hele mooie fietsen met een mooi (vind ik) imago... (mijn MTB is van Specialized, maar mijn volgende wordt dat zeker niet... juist vanwege dit imago en weinig bangs voor bucks).
Hier hetzelfde maar dan met de wegfiets, Specialized wil mij alleen niet laten gaan want telkens als ik een minuscuul scheurtje in het frame vind krijg ik zo een nieuwe inclusief kostenloos ombouwen (muv de laatste keer omdat ik gelijk voor een groep upgrade gekozen heb).

Dat is dan ook wel weer een klein plusje voor specialized.

Edit: overigens vind ik dit bedrag voor een 105 Roubaix nog wel schappelijk. Beter dan de gebruikte Tarmac met Tiagra die ik laatst ook voor eenzelfde bedrag langs zag komen.

[ Voor 11% gewijzigd door Kluus op 19-07-2022 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-06 12:49
Hi allen,

Groet,
https://www.raasbikes.cc/
Je kan hier ook eens gaan kijken, goede winkel in Leiden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guusjee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:36

Guusjee

Omdat ik groot ben..

Adviseren jullie om hiervoor eerst een bike fit te doen? Zo ja, hebben jullie toevallig nog een suggestie hier in de buurt.
Ja. Je gaat 3000 euro uitgeven, dan kan wil je toch wel dat je iets goeds koopt en niet net dat ene model dat de fietsenmaker toevallig nog heeft staan omdat hij vindt dat je daar goed op zit (en omdat hij die dan weer mooi verkocht heeft).

Zoek naar iets onafhankelijks. Ik ben bij Databikefit geweest in Rotterdam, niet echt helemaal in de buurt maar ik vond het fijn. Zoek dan wel eerst naar een framefit (is om te bepalen welke maten je +/- nodig hebt en dus ook korter en goedkoper dan een bikefit), ga daarmee een fiets kopen en doe daarna een bikefit (om te zorgen dat het frame dat bij je past ook precies goed wordt afgesteld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:35
Guusjee schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:59:
[...]

Ja. Je gaat 3000 euro uitgeven, dan kan wil je toch wel dat je iets goeds koopt en niet net dat ene model dat de fietsenmaker toevallig nog heeft staan omdat hij vindt dat je daar goed op zit (en omdat hij die dan weer mooi verkocht heeft).

Zoek naar iets onafhankelijks. Ik ben bij Databikefit geweest in Rotterdam, niet echt helemaal in de buurt maar ik vond het fijn. Zoek dan wel eerst naar een framefit (is om te bepalen welke maten je +/- nodig hebt en dus ook korter en goedkoper dan een bikefit), ga daarmee een fiets kopen en doe daarna een bikefit (om te zorgen dat het frame dat bij je past ook precies goed wordt afgesteld).
Verkeerde volgorde wat mij betreft. Als je de bikefit toch gaat doen (lees: betalen) kan je ‘m beter direct doen. Weet je meteen wat je nodig hebt en kan je gericht zoeken en ‘m bij afleveren op maat laten zetten.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusjee

Guusjee

Omdat ik groot ben..

Stufferdt schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:05:
[...]

Verkeerde volgorde wat mij betreft. Als je de bikefit toch gaat doen (lees: betalen) kan je ‘m beter direct doen. Weet je meteen wat je nodig hebt en kan je gericht zoeken en ‘m bij afleveren op maat laten zetten.
Oh ja, zo had ik het nog niet bekeken, dat kan ook. Bij mij werd de prijs van de framefit weer afgetrokken van de bikefit, dus komt dan op hetzelfde neer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
  • Nu online
Sleeon schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:59:
[...]

https://www.raasbikes.cc/
Je kan hier ook eens gaan kijken, goede winkel in Leiden.
Pleurisdure zaak. Alles tegen adviesprijzen, en soms zelfs erboven. Onderhoud daar laten doen loopt ook zwaar in de papieren.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

[...]

Tsja... ik weet dat velen zweren bij een bikefit. Ik ben van het andere kamp :)

Net zoals je kunt denken dat een fietsenmaker je 'dat ene model dat niet bij je past' verkoopt, kan je ook denken dat een bikefitter (die daar weer van leeft) ontzettend overdrijft hoe belangrijk een bikefit is.

Ik heb even gezocht, maar ik kan het niet vinden, maar één of andere fietsblad heeft een tijdje geleden enkele bikefitters met elkaar vergeleken en allemaal kwamen ze op iets anders uit. Uiteraard alles binnen de marge met wat jij een framefit noemt. Als je 1,70 bent, ga je natuurlijk nooit lekker fietsen op een XL. Maar ook geen enkele fietsenmaker die je die zal verkopen omdat die 'm nog toevallig heeft staan.

Een grapje dat gemaakt werd in dat stuk, maar waar ik wel iets in zie is dat als je een bikefit gedaan hebt, maakt niet uit welke, maar dat je dan altijd tevreden over je fiets zult zijn, omdat 'de wetenschap/de expert' zegt dat dit het beste voor je is. Dus je koopt er ook een stukje 'rust' mee.

Ik ben daarom van mening dat een volledige beginner, volledig onervaren in wielrenner, dat die echt wel wat kan hebben aan een bikefit, omdat diegene nog helemaal niet weet wat goed bij 'm past, of wat fijn gevonden wordt. Ook de prof zal daar ook zeker wat aan hebben: als de kracht die je kunt zetten net 0,25% beter is, dan kan dat het verschil zijn tussen winnen en verliezen.

Maar voor de rest is het meer een stukje 'rust' kopen :)

Doe maar wat jullie willen met deze knuppel in het hoenderhok! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Galois schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:37:
[...]

Ik ben daarom van mening dat een volledige beginner, volledig onervaren in wielrenner, dat die echt wel wat kan hebben aan een bikefit, omdat diegene nog helemaal niet weet wat goed bij 'm past, of wat fijn gevonden wordt. Ook de prof zal daar ook zeker wat aan hebben: als de kracht die je kunt zetten net 0,25% beter is, dan kan dat het verschil zijn tussen winnen en verliezen.

[...]
dit..
ik ben zelf ook niet zo moeilijk, bij een andere /nieuw fiets tweak ik in een paar stappen de zadelhoogte en setback, en daarna bedenk ik of het stuur bv nog wat lager kan.

Maar ik rijd ook op een te grote racefiets (gekregen) en heb na 1,5 jaar eens een kortere stuurpen erop gezet (van 110 naar 80), dat was wel een positieve verbetering, maar met de 110 kon ik ook prima fietsen :X
(ik ben dus verre van kritisch als het op bikefit aankomt..)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusjee

Guusjee

Omdat ik groot ben..

[...]

Dit was bij mij het geval en heeft mij daarom ook zeker heel erg geholpen. Anders had iemand mij waarschijnlijk een te kleine fiets aangesmeerd want ik had er geen verstand van wat goed voor mij was.

En natuurlijk is alles afhankelijk van het wel of niet gebruiken van een zadeltasje, tubeless en ventieldopjes. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Hi allen,

Canyon biedt veel voor de prijs (ik heb er zelf ook 2 :P), maar het is wel de 'Volkswagen' onder de fietsen. Je ziet ze echt overal.

EN, je koopt ze direct bij Canyon zelf online. Zelf in elkaar zetten, geen lokale fietsenmaker die je makkelijk kunt aanspreken als er iets is. Al zijn er tegenwoordig ook winkels die een soort aanspreekpunt zijn en je Canyon in elkaar zetten voor je. Zoals https://www.koppel-bikeshop.nl/.

Hier kun je ook gelijk een bikefit laten doen zodat je 1) weet of een Canyon qua geometrie bij je past en 2) ze de Canyon gelijk goed voor je kunnen instellen.

Groet,
Een fiets is een aankoop die je niet kan timen. Je mag best blij zijn als je een fiets koopt en hem binnen 1 a 2 maanden krijgt. Levertijden kan nog steeds een groot probleem zijn. En worden ze goedkoper? Ik zie het niet gebeuren. Ze zijn alleen maar gestegen afgelopen jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
[...]

Tsja... ik weet dat velen zweren bij een bikefit. Ik ben van het andere kamp :)

Net zoals je kunt denken dat een fietsenmaker je 'dat ene model dat niet bij je past' verkoopt, kan je ook denken dat een bikefitter (die daar weer van leeft) ontzettend overdrijft hoe belangrijk een bikefit is.

Ik heb even gezocht, maar ik kan het niet vinden, maar één of andere fietsblad heeft een tijdje geleden enkele bikefitters met elkaar vergeleken en allemaal kwamen ze op iets anders uit. Uiteraard alles binnen de marge met wat jij een framefit noemt. Als je 1,70 bent, ga je natuurlijk nooit lekker fietsen op een XL. Maar ook geen enkele fietsenmaker die je die zal verkopen omdat die 'm nog toevallig heeft staan.

Een grapje dat gemaakt werd in dat stuk, maar waar ik wel iets in zie is dat als je een bikefit gedaan hebt, maakt niet uit welke, maar dat je dan altijd tevreden over je fiets zult zijn, omdat 'de wetenschap/de expert' zegt dat dit het beste voor je is. Dus je koopt er ook een stukje 'rust' mee.

Herkenbaar ;).

Ik heb eerst 2 jaar zonder bikefit gefietst. TOT ik opeens uit het niets een echt flinke blessure kreeg. De bikefit lostte dit volledig op godzijdank.

Na de bikefit had ik overigens ook geen last meer van tintelende handen op langere ritjes omdat de gewichtsverdeling beter was.

Voor mij heeft het geholpen, maar toen ik net begon vond ik het totaal niet nodig. En dat was het dus ook niet totdat er wat problemen begonnen te ontstaan. Als je dus gewoon prima fietst is er ook niets aan de hand....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-06 12:49
Stoffa schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:16:
[...]

Pleurisdure zaak. Alles tegen adviesprijzen, en soms zelfs erboven. Onderhoud daar laten doen loopt ook zwaar in de papieren.
Laatste onderhoud schrok ik daar ook wel van ja, maar waar anders in Leiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Mijn bikefit een paar jaar geleden werd meer een fysio/bewegings-sessie. Na een kwartiertje meten kwam de bikefitter tot de conclusie dat de fiets al goed stond, ik had hem gewoon afgesteld op wat lekker zat voor mij. Toen heeft ie nog wat lopen prutsen met de plaatjes van mijn schoenen en daarna hebben we het twee uur over houding, mobiliteit van de heupen en aanspannen van de core gehad. Met oefeningen, filmpjes en een paar sterke anekdotes ertussen.

Die plaatjes heb ik inmiddels al zo vaak vervangen dat ik 100% zeker weet dat ze niet meer ideaal staan. Maar zijn tips voor houding ben ik nooit vergeten. wat niet betekent dat ik ze ook goed uitvoer hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Mijn eerste fiets heb ik op basis van wat lichaamsmaten op een site invoeren gekocht en dat ging ook best goed. Na een bikefit omdat ik een andere fiets wilde zijn er wat optimalisaties gedaan, setback van zadel en spacers minder, maar het maakte geen wereld van verschil. Ik zit altijd tussen twee maten van een fiets in dus het is ook een beetje smaak van de fitter waar ik op uit kom. Onze sponsor is bijv fan van kleine fietsen met een hoog zadel, dat zie ook op zijn insta en dan kom je dus ook eerder bij een relatief kleine fiets uit.

@Galois ik heb een hele poos zo'n zipbag diepvrieszakje van de Appie gebruikt. Werkt ook goed, maar een The Pack is toch fijner. Ook zachter als ik er een keer op zou vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Ik heb toevallig donderdag een afspraak bij de bikefitter voor twee fietsen (MTB en race) dus dat wordt een leuke sessie, ik ben wel benieuwd wat er uit komt omdat ik nu ook zonder klachten meer dan 8 uur op de fiets kan zitten dus ik verwacht geen al te grote aanpassingen. Ik heb echter wel last van lage rugpijn hoewel dat denk ik niet fiets gerelateerd is weet hij daar misschien ook wat op.

Ik heb wel bewust gekozen voor een bikefitter die ook sportfysio is omdat die hopelijk wat meer zicht heeft op het lichaam in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Zo'n "The pack" is wel een mooi verjaardagskado, is het een beetje fatsoenlijk materiaal en schoon te houden wanneer je in verschillende omstandigheden rijdt? Zelfs de diepvrieszakjes die ik nu gebruik zien er na een tijdje niet meer uit :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Hier ook een bikefit op donderdag, SMA in A'foort. Net de vragenlijst ingevuld, ben erg benieuwd hoe vierkant ik op de fiets zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eikenhout
[...]

Dank voor de tip! Zijn er wellicht mensen op het forum die een goede ervaring hebben bij een andere onafhankelijke bikefitter die wat dichter bij mijn huis is gevestigd (Leiden e.o.)?
Galois schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:41:
[...]

Dank voor de snelle terugkoppeling! Wat is jouw / jullie ervaring met Trek en Isaac (te koop bij o.a. Raas Bikes)?
Stoffa schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:16:
[...]

Heb je misschien nog suggesties voor een andere LBS in de regio Leiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Nu online

Steeffoon

Smartphone-nerd

tinusterror schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:25:
[...]

Top, thanks!
Ga ik even in verdiepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 11:03
Hoiz schreef op maandag 18 juli 2022 @ 10:28:
[...]

Mooi stukje! Houd er rekening mee dat de Waaldijk ten westen van Lent is afgesloten.
Ik kon er over
*O*

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• ElGreco
  • Laatst online: 15:03
Even een heads up voor mensem die spulletjes online zoeken.

Het moederbedrijf van internet-bikes.com (TOM) heeft faillissement aangevraagd. Ze scoren echter wel goed in Google met zoekopdrachten, pas dus even op met bestellingen plaatsen daar.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stoffa
  • Nu online
Advies voor onderhoud in regio Leiden heb ik niet echt: ik doe al mijn onderhoud namelijk zelf. Dit leren is wel iets wat ik iedereen aanraad. Is heel makkelijk aan een racefiets te klussen.
Zelf had ik, toen ik net begon met wielrennen, eens mijn fiets op de verkeerde kant in het gras gelegd toen ik tijdens een rit moest plassen (lees: op de derailleur kant). Toen ik mijn fiets weer oppakte om verder te fietsen, schakelde hij voor geen meter meer. Eenmaal thuis belde ik mijn lbs voor hulp; die had volgende week wel een gaatje.

Toen wist ik dat ik het zelf moest leren want ik had noch de zin om een week niet te fietsen noch de zin een week te trainen met een fiets die niet schakelde, noch de zin afhankelijk te zijn van iemand anders om mijn sport te kunnen beoefenen.

Waar ik een fiets zou kopen is bij Wim de Vos in Oosterhout, of bij Canyon of een goede deal op een Giant ergens (zie je best vaak is bij de Vos en Mantel). Maar eerlijk gezegd zou ik zelf waarschijnlijk een frame direct uit China halen, en afmonteren met een Di2 disc groep ofzo.
Raas voert alleen adviesprijzen, en voert premium merken als Trek, dus daar ben je altijd aan de beurt.

Over bikefits: zelf heb ik veel fysieke problemen gehad doordat alle hobbies in mijn leven voorovergebogen waren. Toen ik studeerde gamede ik veel (met slecht postuur), en daarna ging ik heel veel wielrennen en gitaar spelen.
Door al dat voorover buigen krijg je forward head posture, lower en upper cross syndrome.
Je ziet dat o.a. bij dat verguisde model van Maap: hij heeft vrij zware forward head posture (iets dat je vaak ziet bij wielrenners), en dat is mede waardoor hij er zo lullig uitziet.
Een bikefit kan ervoor zorgen dat je stuur bv niet te laag staan waardoor iemand de schouders laat zakken/hangen om er nog bij te kunnen. Als iemand te diep zit zie je ook vaak een kromming in de rug doordat de fietser niet de flexibiliteit in de heupen heeft om zo diep te zitten, en vanuit de "thoracic spine" dan maar wat bijbuigt.
Het gaat dus mijns inziens bij een bikefit niet zozeer om "alle watts eruit te halen", maar meer om te zorgen dat je lichaam in een zo veel mogelijk neutrale en natuurlijke houding zit waardoor je uiteindelijk door het wielrennen zo min mogelijk vergroeit. (Let wel: door veel te wielrennen zonder flexibiliteit oefeningen als bv yoga groeit iedereen krom).

Ik daag iedereen uit zichzelf eens "en profil" in de spiegel te bekijken. Vuistregel is dat het oorgat zich midden boven de schouder moet bevinden. Als je een T-shirt aanhebt, hebben die vrijwel altijd een lijn midden over de schouder lopen ter referentie. Fanatiek wielrenners hebben helaas vaak die diagonaal naar voren staande nekkies.

[ Voor 6% gewijzigd door Stoffa op 19-07-2022 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerre1
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-06 15:12
SirLenncelot schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 21:59:
[...]

Wat is lang volgens jou? Ken toch al een paar mensen die 270km ritjes gelogd hebben met hun Wahoo.

Ik check het even omdat ik een 250km route ga rijden binnenkort. Enige waar ik me wat zorgen over maak is de accu, laatst 180km gedaan met nog maar 33% over. Zou het jammer vinden als het laatste stukje niet meer gelogd wordt.
Oef dit herken ik ook met mijn wahoo roam. Vorig jaar na 310 km. Dit jaar waren 2 vrienden en mezelf rit van 390 km aan het doen. En alle onze wahoo Roams hadden hetzelfde tussen km 200 en 300. Kms tellen niet meer op en huidige snelheid is "0". Er zat niks op dan sessie te beëindigen en herstarten en opnieuw beginnen registreren. Die recovery mode kende ik nog niet. Maar 10 minuten wachten is het niet waard. Dan combine ik de 2 gpxen wel.

Vandaag heb ik ook gemeld aan Wahoo via een service ticket. Als ik wil krijg ik een nieuwe GPS roam opgestuurd maar dit lijkt me eerder een software bug? Ik heb dan ook naar een verdere uitleg gevraagd. Een van mijn vrienden zijn Roam is niet eens een jaar oud dus het lijkt me raar dat het hardware matig is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Die recovery mode springt hij toch direct zelf op ?
Maargoed eerste paar keer durfde ik dat toen niet af te breken, bang dat ik dan 1e deel zou missen.
Dus daarna maar even getest wat er gebeurde als ik zelf een reset deed en de recovery afbrak.
Gelukkig houd je dus gewoon de fit file van eerste deel.

Maar wel slecht dat die bug er nogsteeds inzit...

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Heb je de GOT SR ZH editie bijvoorbeeld al eens gereden?
In het groene hart kan je ook prima 100 km rijden zonder überhaupt maar een stoplicht.

Daarnaast even GPX van toertochten opsnorren:
https://www.12gobiking.nl/toertocht
Die van le etappe rotterdam heb ik nog wel ergens liggen.
5 bruggentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-06 07:12
Eikenhout schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 16:32:
[...]

Dank voor de tip! Zijn er wellicht mensen op het forum die een goede ervaring hebben bij een andere onafhankelijke bikefitter die wat dichter bij mijn huis is gevestigd (Leiden e.o.)?

[...]

Dank voor de snelle terugkoppeling! Wat is jouw / jullie ervaring met Trek en Isaac (te koop bij o.a. Raas Bikes)?

[...]

Heb je misschien nog suggesties voor een andere LBS in de regio Leiden?
Voor bikefitting ben ik een paar keer bij Martijn van bikefitting Bollenstreek geweest (https://bikefitbollenstreek.com/). Hij neemt de tijd en heeft mij altijd prima geholpen. Volgens mij werkt hij ook voor een fietsenmaker daar in de buurt, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik ben alsnog een rondje gaan rijden net, dat was best warm :+ Viel me wel erg mee hoe het ging, aangezien ik nog niet gehinderd ben door enige ervaring of conditie :P

Naast kleding wil ik op korte termijn ook wel naar een navigatie-apparaatje gaan kijken, wel zo leuk om ook eens van te voren een zinnige route uit te zetten ipv maar wat random af te slaan in de hoop dat het nuttig is. Veel wegen hier in de buurt ken ik wel van het motorrijden, maar de losse fietspaden e.d. nog totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:09
Iemand ervaring met een goeie bike fitter in Amsterdam en omstreken?

Heb eigenlijk alleen last van mijn polsen tijdens het fietsen. Heb al heel veel veranderd maar blijf last hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
mhr-zip schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 22:17:
[...]

In het groene hart kan je ook prima 100 km rijden zonder überhaupt maar een stoplicht.

5 bruggentocht
Die GoT rit heb ik nog niet gereden.. heb je wellicht een linkje naar de route/activiteit op Strava? Dan kan ik eens kijken.

Die van het groene hart is wel verrassend! Relatief dichtbij maar nog nooit daar geweest.. Qua verkeerslichten vind ik het niet zo erg om af en toe te stoppen maar liever niet te veel natuurlijk. Sowieso denk ik dat ik in Brabant nog relatief verwend ben als ik bedenk wat het in de randstad is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-06 14:35
kadooosh schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 23:12:

Heb eigenlijk alleen last van mijn polsen tijdens het fietsen. Heb al heel veel veranderd maar blijf last hebben.
Tripro in Hilversum. Absoluut aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerre1
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-06 15:12
DDX schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 22:14:
Die recovery mode springt hij toch direct zelf op ?
Maargoed eerste paar keer durfde ik dat toen niet af te breken, bang dat ik dan 1e deel zou missen.
Dus daarna maar even getest wat er gebeurde als ik zelf een reset deed en de recovery afbrak.
Gelukkig houd je dus gewoon de fit file van eerste deel.

Maar wel slecht dat die bug er nogsteeds inzit...
Is dat wanneer het scherm leeg blijft en aan de bovenkant de leds enkel van links naar rechts wit flikkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
ElGreco schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 21:17:
Even een heads up voor mensem die spulletjes online zoeken.

Het moederbedrijf van internet-bikes.com (TOM) heeft faillissement aangevraagd. Ze scoren echter wel goed in Google met zoekopdrachten, pas dus even op met bestellingen plaatsen daar.
1.5 week geleden nog een fiets voor m'n zoon besteld die netjes geleverd is dus was precies op tijd :)

Verder gisteren toch met de fiets naar het werk gegaan maar wat later naar huis vertrokken met de hoop dat het dan meer afgekoeld zou zijn.
Echter was het nog steeds 38 graden maar prima te doen door denk ik de lage luchtvochtigheid.
Ook lekker rustig aan gedaan ook smorgens toen het nog kouder om niet al vermoeid de terugweg in te gaan
Dus met een gemiddelde hartslag van 117 niks mee geleden en zat er vanmorgen alweer een hardlooptraining in door een ontwakend Eindhoven.

Heb ook geleerd dat ik geen zwarte bidons moet gebruiken want de warme perkloze cola (door een SIS tablet) wat na een half uurtje niet meer te drinken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:37
kadooosh schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 23:12:

https://cyclinglab.cc/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Nu online

Steeffoon

Smartphone-nerd

mhr-zip schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 22:17:
[...]

5 bruggentocht
Ik woon in het Groene Hart, en ben het eens met mhr-zip. Je kunt hier eindeloos fietsen zonder een verkeerslicht tegen te komen. Als ik je wat tips mag geven; Reeuwijkse Plassen, Oudewater en eventueel Kinderdijk zijn mooi, eventueel te combineren met de Waterbus. Ook mooie paden in de driehoek Boskoop-Alphen a/d Rijn, Bodegraven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:58

aerofreak

Steve Jobs

la_fusion schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 08:02:
[...]

Die GoT rit heb ik nog niet gereden.. heb je wellicht een linkje naar de route/activiteit op Strava? Dan kan ik eens kijken.

Die van het groene hart is wel verrassend! Relatief dichtbij maar nog nooit daar geweest.. Qua verkeerslichten vind ik het niet zo erg om af en toe te stoppen maar liever niet te veel natuurlijk. Sowieso denk ik dat ik in Brabant nog relatief verwend ben als ik bedenk wat het in de randstad is ;)
Hier te vinden, met kudo's voor @mhr-zip
Rondje is eventueel uit te breiden met extra lussen richting Meerkerk of Leerdam. Vooral de dijk van Arkel naar Leerdam en de dijk van Leerdam naar Everdingen vind ik persoonlijk altijd heerlijk om te fietsen.

[ Voor 13% gewijzigd door aerofreak op 20-07-2022 12:50 ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:55
Ik heb van het weekend de rit gereden waar ik eerder over sprak van Amsterdam naar Limburg. Het is echt een hele mooie rit geworden van 211km.

De rit begon in Amsterdam waarvandaan ik (samen met een maat van me die wel een stukje mee wilde fietsen) richting Hilversum ging. Ik had alleen de dag van tevoren mijn zadelpen met montagepasta ingevet, omdat hij enorm kraakte. Toen ik bij Hilversum was haakte de maat af en hing mijn zadel bijna op het frame en bleek het boutje dol gedraaid. Ik ben naar twee fietsenmakers geweest (die gingen gelukkig net open). De eerste wilde me niet helpen want racefiets, maar de tweede die is het met beter gereedschap gelukt om de zadelklem te verwijderen en te vervangen met een nieuwe.

Enfin toen weer op pad. Eerst een stuk door het Gooi waar het al lekker groen werd en toen bij de Utrechtse heuvelrug het Let de Stigterpad op. Echt een supermooi stukje om te rijden. Vooral ook omdat het zo mooi slingert en op en neer gaat.

Bij Amerongen kwam ik weer uit de bossen en ben ik even de bidons gaan bijvullen. Ondertussen was het veel later dan gepland en begon ik qua voeding ook wat achter te lopen. Toen de bidons gevuld waren wilde ik vertrekken, maar de garmin niet. Hij wilde niet meer navigeren en gedeeltes van het route scherm werden wit. Alleen het stoppen van de activiteit en een reset door de powerknop ingedrukt te houden zorgde ervoor dat hij het weer deed. Het gaat om een garmin 530. Iemand als eens zoiets meegemaakt?

Daarna kwam een wat saaier stuk waarbij ik over de Nederrijn ging en een stuk over de Marsdijk waar van dat honinggraat beton ligt. Niet echt aan te raden om overheen te rijden.

Het stuk naar Nijmegen langs de Waal was echter wel erg mooi. Even een broodje gegeten bij een restaurant vlak voor Nijmegen en daarna de Waal overgestoken. In Nijmegen nog bijna geschept door een auto, er is daar een raar stuk waar je eerst een stoplicht hebt en als je overgestoken bent is er meteen weer een autoweg zonder stoplicht. Die zag ik even over het hoofd.

Toen kwam Berg en Dal. Ik had er voor gekozen om via de Jan Dommer van Poldersveldtweg te gaan. Ondanks het geleidelijke stijgingspercentage kwam het na 100+ km in de benen best wel hard aan en kwam mijn lunch daarna bijna weer naar buiten. Op de zevenheuvelenweg stond in bijna iedere afdaling een betonnen afzetting om racefietsers te ontmoedigen dus ook daar ging het niet van een leien dakje. Ik was blij toen de hoogtemeters erop zaten.

Hierna kwam het lange stuk naar Venlo en hier begon ik best wel vermoeid te raken. Het lukte ook niet zo goed meer om in de juiste houding te zitten en ik heb dan ook veel gestaan en in de beugels gezeten om mijn rug te ontlasten. Onderweg nog ergens een blikje cola en een raketje naar binnen gewerkt en toen ging het al iets beter. Ik weet niet of het gebrek aan core spieren of te weinig eten was maar de koek was aardig op. De omgeving Maasduinen is erg mooi, maar ik heb er misschien minder van genoten dan mogelijk was :+

10km voor het einde begon ik echt last van mijn rug te krijgen, maar omdat ik nu dichtbij was lukte het wel om redelijk door te fietsen. Bij Helden nog even een stukje door het bos en toen zat het er op.

Samenvattend was het een heerlijke route en het weer en de wind zaten ook mee. Er zat in de route een kleine 20km aan bospad/lichte gravel wat met 25mm bandjes gewoon helemaal prima te doen was. de fiets wordt er wel goed vies van :)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• ElGreco
  • Laatst online: 15:03
yeehaw schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:12:
Ik heb van het weekend de rit gereden waar ik eerder over sprak van Amsterdam naar Limburg. Het is echt een hele mooie rit geworden van 211km.

De rit begon in Amsterdam waarvandaan ik (samen met een maat van me die wel een stukje mee wilde fietsen) richting Hilversum ging. Ik had alleen de dag van tevoren mijn zadelpen met montagepasta ingevet, omdat hij enorm kraakte. Toen ik bij Hilversum was haakte de maat af en hing mijn zadel bijna op het frame en bleek het boutje dol gedraaid. Ik ben naar twee fietsenmakers geweest (die gingen gelukkig net open). De eerste wilde me niet helpen want racefiets, maar de tweede die is het met beter gereedschap gelukt om de zadelklem te verwijderen en te vervangen met een nieuwe.

Enfin toen weer op pad. Eerst een stuk door het Gooi waar het al lekker groen werd en toen bij de Utrechtse heuvelrug het Let de Stigterpad op. Echt een supermooi stukje om te rijden. Vooral ook omdat het zo mooi slingert en op en neer gaat.

Bij Amerongen kwam ik weer uit de bossen en ben ik even de bidons gaan bijvullen. Ondertussen was het veel later dan gepland en begon ik qua voeding ook wat achter te lopen. Toen de bidons gevuld waren wilde ik vertrekken, maar de garmin niet. Hij wilde niet meer navigeren en gedeeltes van het route scherm werden wit. Alleen het stoppen van de activiteit en een reset door de powerknop ingedrukt te houden zorgde ervoor dat hij het weer deed. Het gaat om een garmin 530. Iemand als eens zoiets meegemaakt?

Daarna kwam een wat saaier stuk waarbij ik over de Nederrijn ging en een stuk over de Marsdijk waar van dat honinggraat beton ligt. Niet echt aan te raden om overheen te rijden.

Het stuk naar Nijmegen langs de Waal was echter wel erg mooi. Even een broodje gegeten bij een restaurant vlak voor Nijmegen en daarna de Waal overgestoken. In Nijmegen nog bijna geschept door een auto, er is daar een raar stuk waar je eerst een stoplicht hebt en als je overgestoken bent is er meteen weer een autoweg zonder stoplicht. Die zag ik even over het hoofd.

Toen kwam Berg en Dal. Ik had er voor gekozen om via de Jan Dommer van Poldersveldtweg te gaan. Ondanks het geleidelijke stijgingspercentage kwam het na 100+ km in de benen best wel hard aan en kwam mijn lunch daarna bijna weer naar buiten. Op de zevenheuvelenweg stond in bijna iedere afdaling een betonnen afzetting om racefietsers te ontmoedigen dus ook daar ging het niet van een leien dakje. Ik was blij toen de hoogtemeters erop zaten.

Hierna kwam het lange stuk naar Venlo en hier begon ik best wel vermoeid te raken. Het lukte ook niet zo goed meer om in de juiste houding te zitten en ik heb dan ook veel gestaan en in de beugels gezeten om mijn rug te ontlasten. Onderweg nog ergens een blikje cola en een raketje naar binnen gewerkt en toen ging het al iets beter. Ik weet niet of het gebrek aan core spieren of te weinig eten was maar de koek was aardig op. De omgeving Maasduinen is erg mooi, maar ik heb er misschien minder van genoten dan mogelijk was :+

10km voor het einde begon ik echt last van mijn rug te krijgen, maar omdat ik nu dichtbij was lukte het wel om redelijk door te fietsen. Bij Helden nog even een stukje door het bos en toen zat het er op.

Samenvattend was het een heerlijke route en het weer en de wind zaten ook mee. Er zat in de route een kleine 20km aan bospad/lichte gravel wat met 25mm bandjes gewoon helemaal prima te doen was. de fiets wordt er wel goed vies van :)
Jouw ervaringen komen overeen met die van mij toen ik naar een vakantiepark diep in Brabant ging. Vertraging omdat ik steeds een pontje miste. Een weg afsluiting. Te laat bij mijn lunch stop hierdoor. Boven de 150km wat pijntjes in de rug, even niet weten hoe te zitten, puf er een beetje uit.

Mijn oplossing: schaam je niet om gerust een kwartier, 20 minuten, op een bankje te zitten en van de omgeving te genieten. Naast fysiek is dit mentaal ook goed, even niet hoeven opletten op de route, verkeer en wat dan nog. Vocht naar binnen en iets van een stel Kanjers. Plasje in de bosjes. En dan kun je er weer tegenaan.

www.vanspeykwheels.nl

Pagina: 1 ... 423 ... 653 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).