net resultaat!Kluus schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:17:
Ik heb dit weekend de levensduur van mijn "vuurtoren" voorvelg gehalveerd in een rit: kletsnatte Kitzbuheler Radmarathon.Dat is wel even zuur en ineens zie ik voordelen van schijfremmen iets meer, niet normaal hoe hard dat kan gaan tijdens een natte rit met steile en soms redelijk technische afdalingen.
Verder was het een leuke cyclo, al denk ik dat hij met wat beter weer en daardoor wat meer uitzicht nog een stuk mooier is. Door de lange verbindingsstukken over de grote weg (zo is dat nu eenmaal in Oostenrijk) is het wel een vereiste dat je na iedere klim weer een groepje vind, gelukkig wachtte het groepje waarin ik zat redelijk op elkaar bij plas/bevoorradings pauzes op de toppen. Als je hier alleen komt te zitten worden de provinciale wegen in het dal erg lang denk ik.
Uiteindelijk op positie 102 gefinished van de 800-nog-wat (al waren er een hele hoop "DNF" en "DNS" bij, waarschijnlijk vanwege het weer), dus wel tevreden, al begon ik samen met de uiteindelijke no. 82 aan de slotlim, de Kitzbuheler Horn, daar heb ik er dus helaas veel moeten laten passeren. Volgende keer nog wat beter indelen en met name beter eten denk ik.
![]()
(Of gewoon mentaal een schop onder mijn reet, iedere cyclo met slotklim kak ik in)
https://www.strava.com/activities/7445723478
en na 200km nog de Horn op moeten fietsen.. pff die klim is echt DE HEL.. echt respect dat je daar op een racefiets boven bent gekomen.
(ik ben paar jaar geleden een dag later teruggegaan op de MTB, omdat ik er met de racefiets niet op kwam