Phydomir schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:39:
[...]
Dit klopt wat mij betreft. Op die fiets heb je eigenlijk altijd wel een fiets computer die de data direct opslaat, dus die feature gebruik je niet op de fiets. Volgens mij heeft iedereen die een beetje serieus hardloopt/zwemt ook wel een smart watch die de data direct opslaat, dus ook daar zie ik weinig meer waarde.
Ja, die 'geheugenfunctie' zal ik niet gebruiken bij het fietsen of hardlopen. Dan heb ik altijd mijn fietscomputer of horloge mee die de data gelijk opslaat. Bij zwemmen is het misschien wel handig, omdat onder water de overdracht naar het horloge slecht is en daarom het geheugen van de band zelf nuttig kan zijn. Al denk ik niet dat ik vaak met zo'n band om mijn borst zal zwemmen... (zie het ook vrijwel nooit iemand doen in het zwembad, zal ook een reden voor zijn...).
Keezx schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:44:
Nog even een opmerking over hartslagsensoren/banden:
Het komt nogal eens voor dat de band zelf de prikkels niet goed meer geleidt, terwijl de sensor wel degelijk nog goed werkt.
Bij de meeste banden zit de sensor gewoon op de band geklikt met drukknopen.
Losse banden zijn bij de Chinezen voor luttele Euro's te shoppen en je kan weer voort....
Dat heb ik inderdaad ook gehad met mijn vorige band. De sensor deed het nog en de band was inderdaad stuk. Dus nieuwe band gekocht (van Garmin zelf) en hij deed het weer. Nu helaas niet.
joker1977 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:47:
[...]
Dat laatste kan ik niet. Maar ik zie wel dat de Dual de enige is die een 'afneembare' module heeft. Ik ken ze niet anders, maar als ze niet afneembaar zijn dan is het in de wasmachine gooien van de band niet een optie. Misschien is dat ook niet het meest verstandig, maar ik ben vast niet de enige die eens in de zoveel trainingen dat ding even mee-wast ? Meestal spoel ik hem af onder de douche, maar uit hygiëne-oogpunt vind ik het wel fijn dat ie meegewassen kan worden.
Ja, dat vind ik ook raar van die nieuwe band. Ook vanwege de ervaring van hierboven dat de band op een gegeven moment stuk gaat en niet de sensor. Ik heb dus met dezelfde sensor, twee banden versleten. Dat kan dus met de 'pro' niet.
Verder lijkt mij de extra informatie van het hardlopen wel nuttig (grondcontacttijd, oscillatie, enz, ...), maar voor het fietsen zie ik geen voordeel.
---
Als het prijsverschil een tientje zou zijn, dan zou ik het doen... Nu voor 45 euro probeer ik 'redenen' te zoeken om die 45 euro te verantwoorden

lijkt helaas niet te lukken... Het 'lekkerder zitten' zoals @
Cormo zegt vind ik dat ook niet waard. Zeker omdat ik de Dual-band ook prima vind zitten.
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.