Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 420 ... 682 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 21:16

joker1977

Tweakert

Mistraller schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 08:53:
[...]

Nu ja, gisteren een uurtje of 2 na de rit kreeg ik de hele tijd 503 Service Unavailable errors op de site toen ik wilde checken of de rule getriggerd was. Zal wel toeval zijn dan, ddosje of zo.
Ik had vorige week een soortgelijk iets, maar nu werkt het weer zoals vanouds. Ik gebruik het voornamelijk om mijn fiets automatisch te zetten (op basis van de gevonden sensoren, dus die ANT-ID is die fiets etc etc) en wat standaard herhaalde activiteiten te namen en te tellen op basis van locatie(s).

Geweldig tooltje !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:41
joker1977 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 16:03:
[...]

Ik had vorige week een soortgelijk iets, maar nu werkt het weer zoals vanouds. Ik gebruik het voornamelijk om mijn fiets automatisch te zetten (op basis van de gevonden sensoren, dus die ANT-ID is die fiets etc etc) en wat standaard herhaalde activiteiten te namen en te tellen op basis van locatie(s).

Geweldig tooltje !
Ik wil nog wel eens kijken of ik de counters kan gebruiken om de daadwerkelijk gereden kilometers per wiel cq cassette bij te houden. Ik wissel vaak van wielen, en dat kan ik via de sensors ook detecteren. In strava kan je helaas geen onderdelen terug in gebruik nemen, dus die aantallen kloppen nooit.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Tremulant
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:01
The DenMan schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 23:33:
Als ik nu ga zoeken op een frame met een reach van 35,4 of wat er een beetje in de buurt komt...
Begrijp ik het nu goed dat je met deze maten zelf op zoek moet naar de passende fiets? Ik weet niet wat voor pakket je hebt gekocht bij de bikefitter, maar ik dacht dat het gebruikelijk was dat je hier ook een advies voor je nieuwe fiets bij zou krijgen. Bij mij was dat in ieder geval wel zo.

Verder helemaal eens met de luitjes die het al eerder aangaven; zorg voor een fiets passend bij jou lichaam. Dat een fiets het labeltje 'endurance' krijgt wil niet zeggen dat iedereen daar hetzelfde op zit. Mensen met langere benen zullen op een endurance frame een soortgelijke positie krijgen als een normaal postuur op een volbloed racer, juist omdat je je zadel zo hoog moet zetten.

Edit: Ik heb zelf hetzelfde lange benen / korte reach probleem, mij is destijds een Trek Domane aangeraden. Misschien ook wel iets voor jou. En omdat hier sowieso te weinig plaatjes te zien zijn, zie hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t-4dqYjgGYUioouorgyxGCq-vCw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l6OnyKGVa50P416dZBaEUtXi.jpg?f=fotoalbum_large

(Ja mensen, dat torentje spacers is er inmiddels af, de kabels worden ingekort bij het volgende bezoek aan de FM)

[ Voor 28% gewijzigd door Tremulant op 07-07-2022 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keezx
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-01-2023
Die fiets heeft geen kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremulant
  • Registratie: April 2010
Euh ja.. daar zeg je me inderdaad wat... niets tegenin te brengen. De leidingen dan :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Tremulant schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 18:28:
[...]

En omdat hier sowieso te weinig plaatjes te zien zijn, zie hier:

[Afbeelding]

(Ja mensen, dat torentje spacers is er inmiddels af, de kabels worden ingekort bij het volgende bezoek aan de FM)
Ik moest ook echt even zoeken welke kabels je bedoelde hoor :)
Supermooie fiets! Blauwe fietsen zijn sowieso hemels 8)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keezx
Hemelsblauw bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Ik ben gewoon gek op blauw. :P

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:46

McMiGHtY

- burp -

Behalve op blauwe enveloppen

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:24
En blauwe Dacias

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
De laatste blauwe leverde me genoeg op voor N+1
Ik heb een blauwe skoda :X

[ Voor 33% gewijzigd door Mistraller op 07-07-2022 23:12 ]

---------------

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:03
Mistraller schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 23:11:
[...]

[...]

Ik heb een blauwe skoda :X
Skoda Is ok want Tour

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Mistraller schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 23:11:
[...]

Bij mij ook, een hele dikke zelfs!

Gelukkig steekt Eneco en co daar een stokje voor. Mijn schuur was toch al aan de volle kant -O-

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
mhr-zip schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 23:21:
[...]

Bij mij ook, een hele dikke zelfs!

Gelukkig steekt Eneco en co daar een stokje voor. Mijn schuur was toch al aan de volle kant -O-
Nu ja, mijn garage is gewoon -vol-.
Keus voor de fiets is al gemaakt zelfs, maar vrouwlief wil dat ik eerst onze jongste van nieuwe fiets voorzie + z'n oude fiets verkoop én dat er 1 fiets uit garage verdwijnt (kleine racer die nauwelijks gebruikt wordt)

Nu heb ik zelf ook 1 domme fout gemaakt door mijn dochter te vertellen dat je beter je best doet voor iets moeilijks als je jezelf beloont. Dus ik heb haar verteld dat ik eerst een bepaald (IT) examen ga behalen en dan koop ik de fiets als beloning. Maar ik heb er een stevige kluif aan.... :? (woensdag ga ik een poging wagen) Maar om nou 3 dagen voor je op vakantie gaat een fiets te kopen is ook gek. (Het wordt geen fietsvakantie)
Dus het zal er wel op uit draaien dat ik moet bidden dat ie na de vakantie nog beschikbaar is.

Uiteraard blauw overigens.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The DenMan
  • Laatst online: 15-09 16:43

The DenMan

PSN ID: Thedenman

Tremulant schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 18:28:
[...]

Begrijp ik het nu goed dat je met deze maten zelf op zoek moet naar de passende fiets? Ik weet niet wat voor pakket je hebt gekocht bij de bikefitter, maar ik dacht dat het gebruikelijk was dat je hier ook een advies voor je nieuwe fiets bij zou krijgen. Bij mij was dat in ieder geval wel zo.

Verder helemaal eens met de luitjes die het al eerder aangaven; zorg voor een fiets passend bij jou lichaam. Dat een fiets het labeltje 'endurance' krijgt wil niet zeggen dat iedereen daar hetzelfde op zit. Mensen met langere benen zullen op een endurance frame een soortgelijke positie krijgen als een normaal postuur op een volbloed racer, juist omdat je je zadel zo hoog moet zetten.

Edit: Ik heb zelf hetzelfde lange benen / korte reach probleem, mij is destijds een Trek Domane aangeraden. Misschien ook wel iets voor jou. En omdat hier sowieso te weinig plaatjes te zien zijn, zie hier:

[Afbeelding]

Ik moet idd zelf naar een fiets op zoek. Hij heeft me wel uitgelegd hoe ik kan kijken of een fiets eventueel geschikt zou kunnen zijn voor mij. Vervolgens stuur ik de fietsen door en kijkt hij nog of het pas te krijgen is. Ik moest met name kijken naar de geïntegreerde cockpits, omdat daar de stuurpen niet aan te veranderen is. Hierdoor zijn deze lastig op maat te maken.

Ik ben nu op zoek naar all-round frame's met aero eigenschappen. Voorbeeld de Tarmac SL7. Emonda etc.
Denk dat ik na de vakantie maar even een maand abbo ga afsluiten bij https://geometrygeeks.bike/. Mocht iemand meer van deze all-rounders kennen dan hou ik me natuurlijk aanbevolen. Enige voorwaarde is dat de kabels/leidingen netjes weggewerkt/geïntegreerd zijn.

Ps. Je hebt wel een prachtfiets hoor! :9

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
Ik ben benieuwd wat die geïntegreerde cockpits gaan doen voor de 2ehands markt over een paar jaar.

Vroegah toen alles beter was, kocht je een 2ehands fiets met de wetenschap dat je met een wijziging van de combinatie stuurpen/stuur/spacer de fiets passend kreeg als het aangebodene net niet 100% aansloot op jouw specs. Nu is het take it as it is.

En aangezien een aantal merken specifieke (zie afwijkende) maten gebruiken, ben ik ook benieuwd hoe lang je vervangende onderdelen kunt krijgen in geval van een val/defect of wat dan ook.

Met de onnozele prijzen die gevraagd worden en al dat proprietaire gedoe, wordt de stap naar een custom made frame steeds kleiner.

[ Voor 10% gewijzigd door ElGreco op 08-07-2022 08:59 ]

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:20

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

ElGreco schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 08:57:
Ik ben benieuwd wat die geïntegreerde cockpits gaan doen voor de 2ehands markt over een paar jaar.

Vroegah toen alles beter was, kocht je een 2ehands fiets met de wetenschap dat je met een wijziging van de combinatie stuurpen/stuur/spacer de fiets passend kreeg als het aangebodene net niet 100% aansloot op jouw specs. Nu is het take it as it is.

En aangezien een aantal merken specifieke (zie afwijkende) maten gebruiken, ben ik ook benieuwd hoe lang je vervangende onderdelen kunt krijgen in geval van een val/defect of wat dan ook.

Met de onnozele prijzen die gevraagd worden en al dat proprietaire gedoe, wordt de stap naar een custom made frame steeds kleiner.
Zeker geen slecht idee denk ik. Dat geld wel voor meer dat het makkelijke onderhoud en duurzame ook bij fietsen aan het verminderen is. Alles wordt consumptie. Denk maar een de pressfit BB. Carbon op zich bij amateurs omdat het 'cool' is. En het ontstaan van 1001 nieuwe standaarden. BB, 9-10-11-12 speed. Remmen met enkele bevestiging vs 2 aanhechtingspunten... Niet ronde zadelbuizen horen daar ook bij.
Wanneer mijn nieuwe fiets er komt is 'standaardisering' niet slecht. Mijn fiets hoeft niet uniek te zijn. Ik wil gewoon een fiets die aan alle standaardmaten voldoet opdat je inderdaad zo lang mogelijk aan reservestukken raakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Maar ze rijden wel gewoon heel Nederland door..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keezx
ALS mijn Mitsubishi echt totaal versleten is, (over een jaar of 3-4) zou het best een Dacia op LPG kunnen worden.
Hoe minder design en hoe saaier, hoe beter.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Tsjah..het is een beetje de Canyon onder de auto's natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keezx
Auto's zijn vervoer (tenminste voor mij) , een fiets toch iets meer, hoewel ik ook bij fietsen weinig emotie heb.
Maar kijk eens in de gemiddelde nieuwbouwwijk naar het hoogbouwmetdebielewiele-gehalte..
De designers weten amper nog welke nieuwe gedrochten ze nu weer op de markt moeten gooien
Mijn fietsen hebben de industriele look, simpel en functioneel zonder designfratsen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:27
mhr-zip schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 22:22:
[...]

Wat vind je eigenlijk van de GP5000?

O-)
De clincherversie heb ik nooit getest want ik rijd al een tijdje niet meer met clinchers. Wat ik van anderen hoor is dat echter geen slechte band. Typische high-end alleskunnen die nergens echt in uitblinkt maar ook niet echt zwakke punten heeft.

De tubeless versie V1 vond ik heel goed rijden, maar was héél beroerd om te leggen en werd zoals iedere Conti snel vierkant. Hij was ook relatief zwaar (want tubeless en niet TLR).

De v2 van deze band schijnt stukken beter te zijn, al moet ik die nog testen. Die is trouwens wel TLR en niet tubeless.

Voor duidelijkheid

tubeless = band blijft op druk zonder sealant
TLR = band heeft sealant nodig om op druk te blijven

Voordeel TLR: wang is soepeler, band is lichter.

[ Voor 12% gewijzigd door havana op 08-07-2022 11:08 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:03
Keezx schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:56:
Hoe minder design en hoe saaier, hoe beter.
Blij dat er ook mensen zijn met andere opvattingen ;) Anders wordt de wereld toch wel een heel saaie plek.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keezx
Ik had het over auto's.....
Design is een verdienmodel en je hoeft je bevrediging niet te zoeken in dingen door anderen bedacht zijn.
Is niet verplicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
McMiGHtY schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 10:00:
Tsjah..het is een beetje de Canyon onder de auto's natuurlijk
Liever een dacia en een dikke fiets, dan andersom ;)
Qua km wint de auto het misschien nog wel, maar zeker net qua uren ;)

(vandaar dat hier een dacia duster op de oprit staat, bank plat mtb achterin en gaan, of de fietsendrager als er meer (spullen/mensen/fietsen) mee moet)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Keezx schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 12:28:
Ik had het over auto's.....
Design is een verdienmodel en je hoeft je bevrediging niet te zoeken in dingen door anderen bedacht zijn.
Is niet verplicht.
Goede design is ook functie. Dus design doet er wel degelijk toe vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keezx
In het algemeen heb je wel gelijk, maar soms niet.
Bij fietsen niet , dat moet 100% functie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Die post heb ik gerapporteerd bij een mod :o

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The DenMan
  • Laatst online: 15-09 16:43

The DenMan

PSN ID: Thedenman

Keezx schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 14:35:
In het algemeen heb je wel gelijk, maar soms niet.
Bij fietsen niet , dat moet 100% functie zijn.
Een fiets mag toch wel een beetje looks/uitstraling hebben? 8)

Maar uitstraling, zonder functie is dan ook weer niet handig.

Ik vind het belangrijker dat mijn fiets er goed uit ziet, dan mijn auto.
Breng dan ook meer tijd door op de fiets dan in de auto.

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keezx
Het interesseert me bar weinig, het hoeft er niet modern of met snelle uitstraling uit te zien.
Dat zijn vooral dingen waarmee handel wordt gedreven. iemand anders heeft het bedacht.
Ik loop bewust 20 jaar achter, ik wil gewoon niets uitstralen.
Iets waar ik technisch heil in zie , adopteer ik meteen, maar de laatste jaren is het allemaal meer van hetzelfde met overbodige fratsen voor exorbitant meer geld.
Wielrennertje spelen, maar eens een koersje rijden , ho maar , dat is eng.
Ik ben the nightmare van de fietsindustrie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:13
Hoi ik had een vraagje,

Ik zoek mijn eerste racefiets. Ben al naar veel winkels geweest, maar helaas is niets in mijn prijscategorie te vinden ( <1500 voor fiets + accessoires ) . Ik zoek een fiets met een relaxte zithouding fiets, met wat dikkere banden ivm comfort. De trek Domane 54 cm zit echt perfect voor mij! Wilde eigenlijk voor de witte AL 3 gaan, aangezien ik die héél mooi vind, maar helaas is die nergens te verkrijgen.

De blauwe AL 2 is wel in de aanbieding, maar dan heb je wel een fiets met claris. Ik betaal dan ook direct voor disc schijven, terwijl velgremmen voor mij voldoende moeten zijn. Zal niet in de bergen of regen fietsen.

Ik twijfel ook om de endurance AL 7 RB te halen. Ik vind deze veel mooier dan de al 2 in het blauw en dan heb ik direct een 105 wat volgens reviews de beste value groepenset is.

Maar ik wil ook eerlijk tegen mezelf zijn. De fiets zal in de zomer buiten worden gebruikt, maar alles behalve perfect weer ( wat in NL 90% v/d tijd zal zijn ) zal ik de fiets op een wahoo kickr core gebruiken met zwift.

Merk je het verschil van de 105 tov claris in zwift?

Daarnaast las ik dat de houding van de canyon was aggresiever is, weet iemand hoe groot dit verschil is? vind de relaxte houding van de domane namelijk wel heel lekker.

En nog extra'tje. Welke "budget" schoenen en klik pedalen zouden jullie aanraden? Graag klikpedalen die ook nog lekker werken met normale schoenen, voor als ik gewoon casual een klein rondje wil fietsen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Keezx schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 20:57:
Het interesseert me bar weinig, het hoeft er niet modern of met snelle uitstraling uit te zien.
Dat zijn vooral dingen waarmee handel wordt gedreven. iemand anders heeft het bedacht.
Ik loop bewust 20 jaar achter, ik wil gewoon niets uitstralen.
Iets waar ik technisch heil in zie , adopteer ik meteen, maar de laatste jaren is het allemaal meer van hetzelfde met overbodige fratsen voor exorbitant meer geld.
Wielrennertje spelen, maar eens een koersje rijden , ho maar , dat is eng.
Ik ben the nightmare van de fietsindustrie...
Je bent wat we een "laggard" noemen in het standaard model voor technische adaptatie.

In wielrennen zijn dat de mensen die in 2022 roepen "schijfremmen zijn nergens voor nodig", "mechanisch schakelen is veel mooier, fijner, beter" en "ik vind 11 (10, 9) speed al genoeg" als ze een andere fiets willen. Die gaan pas over als er geen alternatieven zijn.

En grappig genoeg vinden laggards zichzelf vaak erg "uniek" - gezien je laatste 2 zinnen lijk je geen uitzondering te zijn daarin. Beetje afhankelijk van de markt is ruwweg 1 op de 6 mensen in een markt een laggard.

Niks mis mee trouwens, maar het is soms dodelijk vermoeiend om de argumenten aan te horen waarom ze aan oude standaarden/technieken vasthouden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Over ontwikkelingen gesproken, mijn nieuwe fiets lijkt (n=1)empirisch sneller te zijn 😉.

Rondje Hoep vorig jaar:

242 watt / 26:08

Vandaag:

233 watt / 24:48

4,5% minder watt, maar wel 1:20 sneller. Best veel op zo’n korte afstand. Tuurlijk kan wind, luchtdruk etc een rol gespeeld hebben, dus ik zal dit experiment nog eens herhalen…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
d0nny41 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 21:48:
Hoi ik had een vraagje,

Ik zoek mijn eerste racefiets. Ben al naar veel winkels geweest, maar helaas is niets in mijn prijscategorie te vinden ( <1500 voor fiets + accessoires ) . Ik zoek een fiets met een relaxte zithouding fiets, met wat dikkere banden ivm comfort. De trek Domane 54 cm zit echt perfect voor mij! Wilde eigenlijk voor de witte AL 3 gaan, aangezien ik die héél mooi vind, maar helaas is die nergens te verkrijgen.

De blauwe AL 2 is wel in de aanbieding, maar dan heb je wel een fiets met claris. Ik betaal dan ook direct voor disc schijven, terwijl velgremmen voor mij voldoende moeten zijn. Zal niet in de bergen of regen fietsen.

Ik twijfel ook om de endurance AL 7 RB te halen. Ik vind deze veel mooier dan de al 2 in het blauw en dan heb ik direct een 105 wat volgens reviews de beste value groepenset is.

Maar ik wil ook eerlijk tegen mezelf zijn. De fiets zal in de zomer buiten worden gebruikt, maar alles behalve perfect weer ( wat in NL 90% v/d tijd zal zijn ) zal ik de fiets op een wahoo kickr core gebruiken met zwift.

Merk je het verschil van de 105 tov claris in zwift?

Daarnaast las ik dat de houding van de canyon was aggresiever is, weet iemand hoe groot dit verschil is? vind de relaxte houding van de domane namelijk wel heel lekker.

En nog extra'tje. Welke "budget" schoenen en klik pedalen zouden jullie aanraden? Graag klikpedalen die ook nog lekker werken met normale schoenen, voor als ik gewoon casual een klein rondje wil fietsen.
Tof dat je op zoek gaat naar the eerste fiets. Ik denk dat iedereen hier begonnen is met fietsen in de zomer in NL. Ik denk dat je zeker iets kunt vinden voor jouw budget, al liggen de prijzen nu wel wat hoger.

Ik heb wel een paar algemene tips:
  • Canyon is een prima merk en levert gewoon. Maar is er een issue dan kom je in een typische webwinkel service-stroom terecht met klantenservice, opsturen en wachten. Dat gaat uiteindelijk allemaal prima maar bedenk je of je dat wilt. Ook zou ik van tevoren even kijken of er fietsenmaker in de buurt zijn die Canyon willen services. Sommige LBS zijn echt zuurpruimen daarover, zeker nu de zaken goed gaan en het personeel schaars is.
  • Disc remmen kunnen wel handig zijn voor jou. In de regel heb je dan meer ruimte tussen frame en wiel zodat je er wat grotere banden in zou kunnen zetten. Standaard is tegenwoordig 25mm (waar ik vroeger nog eens op 19 gereden heb) maar 28 en 30 is bij schijfremmen vaak ook mogelijk.
  • Claris zou ik van wegblijven. Mijn vriendin heeft deze schakelgroep (op haar fiets)en zij fietst heel weinig maar klaagt wel steeds over dat het schakelen niet lekker loopt. Je hebt vaker dat je een “tussentikje” moet doen. Ook is het bij haar slechts 8-speed met een hele grote sprong naar het lichtste blad. Op mijn eerste fiets heb ik veel plezier gehad van de Tiagra groepset en op mijn gravelaar doet die het nu ook uitstekend. 105 is dan weer net ietsje beter, krijg je die voor jouw budget dan is dat top!
  • Pedalen en plaatjes neem je gewoon de goedkoopste van Shimano SPD-SL, die doen het prima en zijn overal verkrijgbaar. Combipedalen zou ik niet adviseren, ze bestaan wel maar zijn verre van ideaal, met je gewone schoen erop werkt dan vaak net niet. Wil je dat toch, kijk dan naar de Shimano SPD variant, dat is meer voor off-road/toerfietsers en zij hebben pedalen die wat beter combineren met gewone schoenen aan de andere kant.
    Ik kan me overigens niet voorstellen dat je casual zou gaan fietsen en dan een racefiets meeneemt.
  • Ik weet niet precies waar je woont maar wij hebben vorig jaar twee fietsen gekocht bij fietswinkelgelderland. Die had in ieder geval genoeg keuze toen. Voor kleding / schoenen zou ik dan weer elders kijken, dat is wel duur bij hen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Laatst online: 15-09 22:40
@d0nny41 In aanvulling op @SirLenncelot SPD-SL is eigenlijk niet te combineren met "gewone" schoenen, daarmee is het per definitie dat kenmerkende onhandige klik-klak loopje. Er zijn genoeg wegwielrenners die met SPD rondrijden en er zijn dus schoenen waarop je normaler kan lopen, doordat de cleat verzonken ligt in de zool.

@joker1977De term laggard ken ik eerder uit de marketing wereld (en gaat voor @Keezx zeker op) en hier zitten ook wel veel early adapters hè, zeker gerelateerd aan de "normale" fietser (als in: niet tweaker)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 07:12
@d0nny41 Je kan hier de geometrie van de fietsen vergelijken:

https://geometrygeeks.bik...n-endurace-al-7-0-2021-m/

Ik moet zeggen dat ik het zelf altijd lastig vind om wijs te worden van de nummers. Maar het lijkt erop dat als je de medium neemt hij redelijk vergelijkbaar is, zelfs iets hoger qua stack (dus iets meer rechtop).

Als je de small neemt zit je een heel klein beetje sportiever. Maar het is ook minimaal.

Maar ongetwijfeld zijn er mensen in dit topic die hier een uitgebreidere analyse op los kunnen laten :)

Overigens als je alleen af en toe met normale schoenen wilt fietsen en niet al te ver, lukt mij dat ook prima met klikpedalen. Misschien niet teveel staan op de pedalen dan :+

[ Voor 14% gewijzigd door yeehaw op 09-07-2022 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
joker1977 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 22:35:
[...]

...

Niks mis mee trouwens, maar het is soms dodelijk vermoeiend om de argumenten aan te horen waarom ze aan oude standaarden/technieken vasthouden.
Maar andersom geldt dat natuurlijk ook. Nieuw om het nieuw.

Maar ik ben zeker wel blij met diverse ontwikkelingen. Schijfremmen remmen duidelijk beter (remmen is natuurlijk sowieso zonde van de snelheid), meer clearance is erg fijn (weg- en gravelbanden op dezelfde fiets) en zo zijn er nog genoeg voorbeelden.

Maar 1x setup voor MTB of gravelbike vind ik vaak nog te beperkend voor de manier (of beter gezegd de locaties) waar ik de fiets gebruik. Maar dat wellicht ook een kwestie van tijd zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door wisselwerking op 09-07-2022 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keezx
Ik zie zeker voordelen in schijfremmen, naast de obvious nadelen, maar ik heb 2 fijne frames, waarvan 1 op maat gemaakt en no way dat ik die op ga offeren voor remmen die onder sommige omstandigheden het iets beter zouden kunnen doen.
Ik laat me ook nooit negatief uit over schijfremmen, ik heb ze niet nodig en dus heb ik ze niet, meer is het niet.
Ik rem trouwens zo weinig dat ik de laatste 12 jaar pas een 2 of 3x nieuwe remblokjes moest kopen.
Ik zie mensen wel eens meewarig naar mijn fietsen kijken, maar dat is meteen over als ze merken dat "de oude man" nog aardig vooruit komt als het moet. (ik ben 69), uiteindelijk zijn de blinggevoelige types toch maar een minderheid.

PS, er is een kans dat ik de komende jaren ga "upgraden"naar 10 speed, ondanks m'n diepe weerzin tegen zogenaamd upgraden,want de door mij op alle fietsen gebruikte losse Miche kransen worden schaarser en schaarser.

[ Voor 7% gewijzigd door Keezx op 09-07-2022 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17:14
Keezx schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 10:40:
Ik zie zeker voordelen in schijfremmen, naast de obvious nadelen, maar ik heb 2 fijne frames, waarvan 1 op maat gemaakt en no way dat ik die op ga offeren voor remmen die onder sommige omstandigheden het iets beter zouden kunnen doen.
Ik laat me ook nooit negatief uit over schijfremmen, ik heb ze niet nodig en dus heb ik ze niet, meer is het niet.
Ik rem trouwens zo weinig dat ik de laatste 12 jaar pas een 2 of 3x nieuwe remblokjes moest kopen.
Ik zie mensen wel eens meewarig naar mijn fietsen kijken, maar dat is meteen over als ze merken dat "de oude man" nog aardig vooruit komt als het moet. (ik ben 69), uiteindelijk zijn de blinggevoelige types toch maar een minderheid.

PS, er is een kans dat ik de komende jaren ga "upgraden"naar 10 speed, ondanks m'n diepe weerzin tegen zogenaamd upgraden,want de door mij op alle fietsen gebruikte losse Miche kransen worden schaarser en schaarser.
Inmiddels ben ik wel benieuwd naar je fietsen!

De gemiddelde tweaker is toch wel gevoelig voor gadgets en ‘nieuwigheden’ denk ik. De gemiddelde fietser zal het allemaal wat minder uitmaken zolang ze maar probleemloos rondfietsen.

Dit is tenminste wat ik binnen mijn eigen vriendengroep constateer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Mwah ik denk dat dat wel meevalt. Wielrenners zijn over het algemeen wel gevoelig voor gadgets denk ik. In mijn vriendenkring kan ik dat onderscheid iig niet maken.

Maar hoewel ik zelf vind dat een fiets ook iets emotioneels en esthetisch mag hebben denk ik wel dat veel mensen rondfietsen met veel poespas die ze zelf in ieder geval niet nodig hebben. Aero fiets, hoge velgen etc. Ze worden vaak meer gekocht voor het oog (ik zit zelf in die categorie) dan voor de sportieve prestatie. Koersen wordt sowieso weinig gedaan, fietsen heel veel. Beide is ok natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keezx
Louislouislouis schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 11:13:
CUT

De gemiddelde tweaker is toch wel gevoelig voor gadgets en ‘nieuwigheden’ denk ik. De gemiddelde fietser zal het allemaal wat minder uitmaken zolang ze maar probleemloos rondfietsen.

CUT
Ik zie mezelf juist als een echte Tweaker in de originele zin van het woord, met aanpassen/ verbeteren van de in de handel zijnde spullen.
Ik was m'n fiets al aan het "tweaken", jaren voordat het begrip in computerland in zwang kwam.
Niet tevreden met wat kantenklaar wordt aangeboden.

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Laatst online: 15:02
MartijnMartijn schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:53:
Gisteren mijn nieuwe fiets opgehaald. Enorm blij mee!

[Afbeelding]
Felt AR Advanced
Helaas, mijn Felt is niet meer. 1,5 maand geleden aangereden door iemand die mij over het hoofd zag.
Het frame was op drie plekken gebroken en dat zorgde ervoor na wat ge-heen-en-weer met de verzekering dat hij is afgeschreven. Het frame was zeer moeilijk verkrijgbaar en ben uiteindelijk op de Canyon Aeroad uitgekomen.
Een heel andere ervaring, maar hij rijdt echt super!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Ic8Tu16-_hK1dtz0OAVFEdMXOQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/99sYGfQXgddt6QHky7vkClCu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Die kun je mooi inrijden tijdens een Rondje Markenmeer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwehandje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 10:30
Beste wielrentweakers

Ik ben opzoek naar ervaringen van wielrenners 105kg+.
Mijn broertje zou graag willen beginnen met wielrennen.
Zelf heb ik nog een oude carbon racefiets (Opera Canova 2012 ultregra) staan die hij zou kunnen overnemen.
Zijn gewicht van 107kg doet mij echter met wat vragen zitten.

Kan een carbon frame zijn gewicht aan? Mijn eigen gedachtegang is dat het frame oke is om het gewicht te houden maar dat de wielen echter gaan bezwijken onder dit gewicht.
Heeft iemand tips voor degelijk wielen voor personen van 105kg+?

PSN: DoubleDutchh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keezx
Voor dat frame is het zeer waarschijnlijk geen enkel probleem, en of de wielen het houden hangt helemaal af van die wielen, zijn het instappers met (voor het oog) 24/20 spaken dan kan je mogelijk op den duur problemen verwachten , maar zelfs dat is geen ijzeren wet.
Even de wielen nalopen op spaakspanning (vergelijk het met een niet al te oud wiel) en karren maar.
Zijn het wielen met 28/24 of meer spaken, dan zijn er in principe geen problemen te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Op mijn zwaarst was ik 98,9 kg, geen enkel probleem met een carbon frame en 24 spaaks wielen. Ik zou niemand adviseren om hard door kuilen of richels te fietsen, maar het risico op schade is gewoon wat groter als je zwaarder bent.

En verder, van fietsen val je (als het goed is) af, dus het lijkt me een tijdelijk probleem voor je broertje ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
DAC #11 - a windy day - Nowhere to hide
https://youtu.be/DmWrsK3pCns

Na de regen/onweer van vorige week was het afgelopen week eindelijk weer zover. Mocht weer lekker de DAC rijden.
Op de heen weg lek gereden. Normaal gesproken altijd netjes spulletjes bij me en juist vanavond niet... De vrouw was zelf sporten dus uiteindelijk de oudste dochter gebeld en die heeft me uit de brand geholpen. Kwam gelukkig net aan het eind van de neutralisatie aan rijden en kon dus nog mee doen.

De wind stond echt heel naar vanavond. Schuin op het parcours en dus was echt lastig om uit de wind te rijden. Daardoor vielen er meer gaatjes dan normaal wat het soms lastig maakte. Wel geprobeerd om vaker te wachten totdat andere mensen het dichten ipv zelf alles dicht te rijden. Dit is aardig gelukt. Soms mezelf echt moeten forceren om niet de achtervolging in te zetten. Maar uiteindelijk loont het wel. Merkte dat ik aan het eind meer over had dan normaal.
Laatste bocht zat ik net iets te ver van achteren om echt mee te kunnen sprinten voor positie.
Al met al weer een erg leuke avond gehad.
(En ook leuk dat een DSM prof Joris Nieuwenhuis mee deed.)

https://strava.app.link/osnHCndhyrb

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:55
Ouwehandje schreef op zondag 10 juli 2022 @ 15:36:
Beste wielrentweakers

Ik ben opzoek naar ervaringen van wielrenners 105kg+.
Mijn broertje zou graag willen beginnen met wielrennen.
Zelf heb ik nog een oude carbon racefiets (Opera Canova 2012 ultregra) staan die hij zou kunnen overnemen.
Zijn gewicht van 107kg doet mij echter met wat vragen zitten.

Kan een carbon frame zijn gewicht aan? Mijn eigen gedachtegang is dat het frame oke is om het gewicht te houden maar dat de wielen echter gaan bezwijken onder dit gewicht.
Heeft iemand tips voor degelijk wielen voor personen van 105kg+?
In het verleden woog ik zo'n 120 kg, frame is inderdaad geen probleem. Wielen had ik inderdaad dat de stock wielen (alu wielen) regelmatig krom gereden werden (en ik lette zoveel mogelijk op kuilen etc). Later een setje DT Swiss wielen met meer spaken aangeschaft en daar nooit meer issues mee gehad (totdat de remrand volledig op geremd was). Dus eventueel een andere wielset tzt maar om te beginnen kan het prima.

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 16-09 16:46

Galois

1811 - 1832

Ook even mijn vraag hier... vanuit een ander uitgangspunt bekeken. Op het hardloopforum heb ik ook deze vraag gesteld, aangezien ik naast wielrennen ook aan hardlopen doe (en een beetje aan zwemmen).

Ik gebruik bij het fietsen en hardlopen de Garmin HRM Dual hartslagband. Op zich een prima band die doet wat hij moet doen: mijn hartslag meten.

Nu is deze band (na 5+ jaar) aan vervanging toe en twijfel ik of ik deze weer moet bestellen of voor de upgrade de HRM Pro moet gaan.

Nu lijkt het erop dat voor het fietsen deze Pro-versie geen enkel voordeel heeft (eerder een nadeel omdat de batterij minder lang meegaat). Wat is jullie ervaring? Kan een fietser er iets zinnigs over zeggen?

Voor het hardlopen heeft deze Pro-band wel wat voordelen en voor het zwemmen ook.

Ik twijfel... de meerprijs is wel 45 euro namelijk (dan zit daar de ING punten al bij in die nu 25% korting geven op accessoires van Garmin). Kan iemand mij hier van ervaringsadvies voorzien?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:39

Phydomir

Dennis

Galois schreef op maandag 11 juli 2022 @ 08:58:

Nu lijkt het erop dat voor het fietsen deze Pro-versie geen enkel voordeel heeft (eerder een nadeel omdat de batterij minder lang meegaat). Wat is jullie ervaring? Kan een fietser er iets zinnigs over zeggen?
Dit klopt wat mij betreft. Op die fiets heb je eigenlijk altijd wel een fiets computer die de data direct opslaat, dus die feature gebruik je niet op de fiets. Volgens mij heeft iedereen die een beetje serieus hardloopt/zwemt ook wel een smart watch die de data direct opslaat, dus ook daar zie ik weinig meer waarde.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keezx
Nog even een opmerking over hartslagsensoren/banden:
Het komt nogal eens voor dat de band zelf de prikkels niet goed meer geleidt, terwijl de sensor wel degelijk nog goed werkt.
Bij de meeste banden zit de sensor gewoon op de band geklikt met drukknopen.
Losse banden zijn bij de Chinezen voor luttele Euro's te shoppen en je kan weer voort....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cormo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:50

Ik twijfel... de meerprijs is wel 45 euro namelijk (dan zit daar de ING punten al bij in die nu 25% korting geven op accessoires van Garmin). Kan iemand mij hier van ervaringsadvies voorzien?
Ik ben onlangs overgestapt van de Dual naar de Pro, alhoewel hij precies hetzelfde doet vind ik de Pro een fijnere band. Hij vormt beter om mijn borst en zit lekkerder. Dat is natuurlijk wel persoonlijk en de vraag of je dat de extra prijs waard vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Voor het hardlopen heeft deze Pro-band wel wat voordelen en voor het zwemmen ook.

Dat laatste kan ik niet. Maar ik zie wel dat de Dual de enige is die een 'afneembare' module heeft. Ik ken ze niet anders, maar als ze niet afneembaar zijn dan is het in de wasmachine gooien van de band niet een optie. Misschien is dat ook niet het meest verstandig, maar ik ben vast niet de enige die eens in de zoveel trainingen dat ding even mee-wast ? Meestal spoel ik hem af onder de douche, maar uit hygiëne-oogpunt vind ik het wel fijn dat ie meegewassen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Phydomir schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:39:
[...]

Dit klopt wat mij betreft. Op die fiets heb je eigenlijk altijd wel een fiets computer die de data direct opslaat, dus die feature gebruik je niet op de fiets. Volgens mij heeft iedereen die een beetje serieus hardloopt/zwemt ook wel een smart watch die de data direct opslaat, dus ook daar zie ik weinig meer waarde.
Ja, die 'geheugenfunctie' zal ik niet gebruiken bij het fietsen of hardlopen. Dan heb ik altijd mijn fietscomputer of horloge mee die de data gelijk opslaat. Bij zwemmen is het misschien wel handig, omdat onder water de overdracht naar het horloge slecht is en daarom het geheugen van de band zelf nuttig kan zijn. Al denk ik niet dat ik vaak met zo'n band om mijn borst zal zwemmen... (zie het ook vrijwel nooit iemand doen in het zwembad, zal ook een reden voor zijn...).
Keezx schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:44:
Nog even een opmerking over hartslagsensoren/banden:
Het komt nogal eens voor dat de band zelf de prikkels niet goed meer geleidt, terwijl de sensor wel degelijk nog goed werkt.
Bij de meeste banden zit de sensor gewoon op de band geklikt met drukknopen.
Losse banden zijn bij de Chinezen voor luttele Euro's te shoppen en je kan weer voort....
Dat heb ik inderdaad ook gehad met mijn vorige band. De sensor deed het nog en de band was inderdaad stuk. Dus nieuwe band gekocht (van Garmin zelf) en hij deed het weer. Nu helaas niet.
joker1977 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:47:
[...]

Dat laatste kan ik niet. Maar ik zie wel dat de Dual de enige is die een 'afneembare' module heeft. Ik ken ze niet anders, maar als ze niet afneembaar zijn dan is het in de wasmachine gooien van de band niet een optie. Misschien is dat ook niet het meest verstandig, maar ik ben vast niet de enige die eens in de zoveel trainingen dat ding even mee-wast ? Meestal spoel ik hem af onder de douche, maar uit hygiëne-oogpunt vind ik het wel fijn dat ie meegewassen kan worden.
Ja, dat vind ik ook raar van die nieuwe band. Ook vanwege de ervaring van hierboven dat de band op een gegeven moment stuk gaat en niet de sensor. Ik heb dus met dezelfde sensor, twee banden versleten. Dat kan dus met de 'pro' niet.

Verder lijkt mij de extra informatie van het hardlopen wel nuttig (grondcontacttijd, oscillatie, enz, ...), maar voor het fietsen zie ik geen voordeel.

---
Als het prijsverschil een tientje zou zijn, dan zou ik het doen... Nu voor 45 euro probeer ik 'redenen' te zoeken om die 45 euro te verantwoorden :) lijkt helaas niet te lukken... Het 'lekkerder zitten' zoals @Cormo zegt vind ik dat ook niet waard. Zeker omdat ik de Dual-band ook prima vind zitten.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusjee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:45

Guusjee

Omdat ik groot ben..

Galois schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:05:
[...]

Als het prijsverschil een tientje zou zijn, dan zou ik het doen... Nu voor 45 euro probeer ik 'redenen' te zoeken om die 45 euro te verantwoorden :) lijkt helaas niet te lukken... Het 'lekkerder zitten' zoals @Cormo zegt vind ik dat ook niet waard. Zeker omdat ik de Dual-band ook prima vind zitten.
Kan je die 45 euro beter besparen en bijleggen bij aanschaf van een powermeter als je die nog niet hebt. Daar kan je m.i. veel gerichter mee trainen op de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 20:49
Guusjee schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:11:
[...]

Kan je die 45 euro beter besparen en bijleggen bij aanschaf van een powermeter als je die nog niet hebt. Daar kan je m.i. veel gerichter mee trainen op de fiets.
Kan zijn, maar hij wil er ook mee hardlopen.

[ Voor 5% gewijzigd door DieAnder op 11-07-2022 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Guusjee schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:11:
[...]

Hahaha... maar die heb ik al! :)

Ik wil wel een nieuwe fiets, maar die ik graag wil kost 4500+ en dan is die 45 euro minder dan 1% ;)

De Stryde (vermogensmeter bij hardlopen), lijkt mij ook wel cool... maar ja 200+ euro vind ik dan weer enthousiast... :)

Maar ik merk het al hoor... ik probeer voor mijzelf die 45 euro meerprijs te verantwoorden, maar niemand die iets noemt waar ik echt niet zonder zou moeten kunnen! :)

[ Voor 13% gewijzigd door Galois op 11-07-2022 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusjee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:45

Guusjee

Omdat ik groot ben..

DieAnder schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:20:
[...]

Kan zijn, maar hij wil er ook mee hardlopen.
Het ging om 45 euro meerprijs, dus hardlopen kan ie ook met de goedkopere versie..
Galois schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:24:
[...]

Hahaha... maar die heb ik al! :)

Ik wil wel een nieuwe fiets, maar die ik graag wil kost 4500+ en dan is die 45 euro minder dan 1% ;)
Dan heb je alvast de eerste procent binnen :+

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 20:53
Ondertussen mijn chinese wielenset ontvangen. Vind het zelf niet zo mooi (toch niet stijlvol), had beter 50mm genomen idpv 60mm. Gelukkig wel hemelsbreed verschil op vlak van rijden tussen deze wielen en de standaard Synchros wielenset die standaard bij de fiets werden geleverd. Zal het maar zo laten. Voor 420€ met verzending hoor je mij niet klagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s-W8Gp497zbn8vepd6fL2ujyQhk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vAnPLC69pb1F6ai6CLCCBvck.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElGreco
Stancke schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:51:
Ondertussen mijn chinese wielenset ontvangen. Vind het zelf niet zo mooi (toch niet stijlvol), had beter 50mm genomen idpv 60mm. Gelukkig wel hemelsbreed verschil op vlak van rijden tussen deze wielen en de standaard Synchros wielenset die standaard bij de fiets werden geleverd. Zal het maar zo laten. Voor 420€ met verzending hoor je mij niet klagen.

[Afbeelding]
Deze fiets verdient wat mooie detail foto's als de zon er op schijnt!

Psst: veeg even de vette vingers van de velgen af na dat je de stickers verwijderd hebt waar op staat dat je dood kunt gaan op die wielen. Dat staat direct wat strakker.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Laatst online: 16-09 18:14
ElGreco schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:17:
[...]

Deze fiets verdient wat mooie detail foto's als de zon er op schijnt!

Psst: veeg even de vette vingers van de velgen af na dat je de stickers verwijdert hebt waar op staat dat je dood kunt gaan op die wielen. Dat staat direct wat strakker.
Plus het uitlijnen van het logo op de band met het ventiel voor het perfecte plaatje. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
NewbieNeo schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:31:
[...]

Plus het uitlijnen van het logo op de band met het ventiel voor het perfecte plaatje. O-)
Uiteraard

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 13:47
Maar de foto is wel biggy small. Dus er zijn ook pluspunten, maar die logo's krijg ik wel kriebels van.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 09:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jEe4lpeKRhAxjchRfjZOCajw65A=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/asUn1LVP42Yp4bLI5xj0i5NH.jpg?f=fotoalbum_medium

Upgrade voor mijn 2017 BMC GranFondo gf02! Andless Cycling heeft voor mij een setje DT Swiss rr511 wielen gemaakt, 20 spaken voor, 28 achter (ik weeg 71kg) met DT Swiss DT350 naven. Zaterdag opgehaald! Met 28mm Schwalbe Pro One banden "tube type". Opmerkelijk feitje: de banden meten 26mm op deze velg met 18mm interne breedte.

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
NewbieNeo schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:31:
[...]

het ventiel zonder dopje, da's weer een punt erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
estorino schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:34:
[Afbeelding]

Upgrade voor mijn 2017 BMC GranFondo gf02! Andless Cycling heeft voor mij een setje DT Swiss rr511 wielen gemaakt, 20 spaken voor, 28 achter (ik weeg 71kg) met DT Swiss DT350 naven. Zaterdag opgehaald! Met 28mm Schwalbe Pro One banden "tube type". Opmerkelijk feitje: de banden meten 26mm op deze velg met 18mm interne breedte.
Geef ze de tijd, ze gaan vanzelf rekken. En zo vreemd is het niet dat ze nu smaller meten, 18mm intern is naar maatstaven van nu niet zo heel breed meer.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:00
Keezx schreef op zondag 10 juli 2022 @ 15:51:
Voor dat frame is het zeer waarschijnlijk geen enkel probleem, en of de wielen het houden hangt helemaal af van die wielen, zijn het instappers met (voor het oog) 24/20 spaken dan kan je mogelijk op den duur problemen verwachten , maar zelfs dat is geen ijzeren wet.
Even de wielen nalopen op spaakspanning (vergelijk het met een niet al te oud wiel) en karren maar.
Zijn het wielen met 28/24 of meer spaken, dan zijn er in principe geen problemen te verwachten.
Ik fiets al een klein poosje met mijn 205 cm en 110 kg op Quasar QS3 wielen. Die zaten toevallig onder de fiets (Apex) die ik kocht. Hoe kan dat checken? :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keezx
Kijk eerste eens hoeveel spaken , met name het achterwiel.
Quasar hebben een zekere reputatie als niet de eerste de beste OEM wieltjes, er mag iets van verwacht worden.
Quasar QS3 heb ik wel eens gezien als 16:8 gespaakt (achter), met rechts dus 2x zoveel spaken en zulke wielen kunnen mits goed gebouwd behoorlijk wat hebben.
Verder bij gebruikte spullen zegt het wel iets of de wielen recht lopen zonder opvallende slag (zij/hoogte)
Even met de duimnagel aanslaan van de rechterspaken in het achterwiel geeft ook een goeie indicatie (hoge toon en redelijk gelijk)
Losgelopen spaken links wil je niet zien.
Voorwiel is zelden kritisch.

[ Voor 22% gewijzigd door Keezx op 11-07-2022 22:52 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 08:20
Frenz64 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 16:57:
[...]

het ventiel zonder dopje, da's weer een punt erbij
Wat betreft ventieldopjes deel ik jouw mening niet. Logo's van banden uitlijnen ben ik het wel mee eens.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JKZHfMi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:28

Grin

Ride si sapis.

kwiebus schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:51:
[...]

Wat betreft ventieldopjes deel ik jouw mening niet. Logo's van banden uitlijnen ben ik het wel mee eens.

[Afbeelding]
Dat telt niet.
Met Campa wielen kan je een vlaggetje :)F aan je ventielen monteren en dan nog ziet het er goed uit…

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

[...]

[Afbeelding]
Mooie fiets ! Maar - Italiaanse fiets met ditto wielen kun je niet met Shimano uitrusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
[...]

[Afbeelding]
Zijn ze aan de andere kant van de fiets ook goed uitgelijnd? Ik zie vaak dat die logo’s op banden er lukraak opgezet zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

joker1977 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 08:07:
[...]

Mooie fiets ! Maar - Italiaanse fiets met ditto wielen kun je niet met Shimano uitrusten.
Lukt anders best goed...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
[...]

[Afbeelding]
Oké, voor matching ventieldopjes krijg je dispensatie (ben mild vandaag), Velominati #76, lid 2, sub 3, paragraaf b

En nou niet allemaal zwarte fietsen met dito dopjes gaan posten hè, daar mag het niet!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Brecht.A
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-07 22:33
Brecht.A schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:58:
Een iets minder fiets gerelateerde vraag, maar ik vermoed dat hier ook wel wat mensen zitten die kennis hebben van inspanningsfysiologie.

Ik ben terug m'n trainingen aan het opbouwen na enkele jaren relatief weinig gesport te hebben. (2022 tot nu toe ~100u, 2021 <100u, 2020 ~170u).
Gisteren heb ik een inspanningstest laten afnemen met als resultaat een vo2max van 66, max hartslag 193. Ik word 34, weeg 77kg. Lactaat werd niet afgenomen.

Ik ben natuurlijk blij met het resultaat, maar vraag me tegelijkertijd af hoe het komt dat ik na een rustige duur van 3u leeg ben. vo2max is een indicator van de sterkte van je cardiovasculair stelsel, maar zijn het dan m'n spieren zelf nog niet voldoende getraind zijn voor duurtrainingen?
Oftewel, welke factor bepaalt dat ondanks m'n hoge vo2max ik op dit moment geen goede duursporter ben?
Een follow-up voor de geïnteresseerden.
Deze ochtend heb ik opnieuw een Trainerroad ramptest uitgevoerd na de initiële test begin april.
M'n FTP is omhoog gegaan van 276W naar 318W, een stap van 15%. Natuurlijk zeer tevreden met dit resultaat, als ik nog eens 15% progressie kan maken over m'n ganse 'carrière', dan heb ik ergens wel m'n doel gehaald! :D

Mijn plan is nu om 20 weken polarized te trainen met Trainerroad (2x 6weken base, 1 8weken build). Daarna terug starten met een triatlon specifiek schema.

Leuk om te zien is ook dat intervals.icu ook een nieuwe (zelfberekende) FTP aangaf van 320W. Beide algoritmes geven blijkbaar hetzelfde resultaat.

Test april 2022:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yDbMYIYnkM0rFnlQ32ZKGmlRNjo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oACzISbFiK5kULyFCLPVkCeo.png?f=fotoalbum_large

Test juli 2022:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nlJFo5XqzfiErB-TSZ1DOKUBaW8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AunfEtRsSTUcF2oy5qau5uXj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:47
(jarig!)
[...]

[Afbeelding]
Jouw fiets? Welke maat is dit, 59?

Mierenneuken voor ultieme bike porn:
- Shimano op een Italiaan (ik blijf daar moeite mee hebben :'( )
- Spacer stack
- Zadeltas
- Ben wel fan van skinwall (italiaanse) bandjes op zo'n fiets.

Kudo's voor de celeste ketting en ventieldopjes en poldercasette :9 . Maar wat een poetswerk levert zo'n fiets vaak op :+. Heb er zelf ook één gehad, met Shimano. :'( . Mocht er toch nog ooit een Italiaan in huis komen moet dat toch echt met Campagnolo. En dat is dan ook weer de reden waarom die er voorlopig niet komt aangezien al mijn fietsen Shimano zijn en onderdelen dus uitwisselbaar.

PS. hoop dat je niet met een Bianchi outfit fietst (dat is too much :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:20

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Brecht.A schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:23:
[...]

Een follow-up voor de geïnteresseerden.
Deze ochtend heb ik opnieuw een Trainerroad ramptest uitgevoerd na de initiële test begin april.
M'n FTP is omhoog gegaan van 276W naar 318W, een stap van 15%. Natuurlijk zeer tevreden met dit resultaat, als ik nog eens 15% progressie kan maken over m'n ganse 'carrière', dan heb ik ergens wel m'n doel gehaald! :D

Mijn plan is nu om 20 weken polarized te trainen met Trainerroad (2x 6weken base, 1 8weken build). Daarna terug starten met een triatlon specifiek schema.

Leuk om te zien is ook dat intervals.icu ook een nieuwe (zelfberekende) FTP aangaf van 320W. Beide algoritmes geven blijkbaar hetzelfde resultaat.

Test april 2022:
[Afbeelding]

Test juli 2022:
[Afbeelding]
Vo2max van 66 :o
Goed dat die al zo hoog staat, maar een VO2 max zegt niks over het totaalplaatje van je huidige fysiek natuurlijk.
Het zegt meer over hoe goed je mogelijks kan worden (obv maximale zuurstofopname). Mijn broer en ik hebben hebben zo goed als dezelfde VO2 max. Ik ben relatief fit en fiets al jaren met regelmaat. Mijn broer verkrampt al als hij een pro op een berg ziet rijden vanuit zijn zetel. Enige wat je daar uit kan afleiden is dat hij wss 'aanleg' verkwist. Maar een goede sporter is hij natuurlijk niet.
Ik ben relatief fit, maar 'een talent' of 'aanleg' heb ik zeker en vast niet.
(vo2 max van 51 op 37-41 jaar, zuiver ter info)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
Stancke schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:51:

[Afbeelding]
Ik heb 45mm op mijn scott addict gepakt (ook Chinese wieltjes). Ik ben wel over de hoogte te spreken in elk geval.
Overigens MET ventieldopjes want dan is alles zwart. Maar de logo's zitten in elk geval netjes :+
Ik kon ook kiezen of ik Decals wilde op de velgen, (of zelfs fake merknamen) maar ik heb het gewoon bij de standaard "Elite wheels" decals gehouden. Met alles helemaal effen valt vuil meer op, is mijn idee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ubqgo9nNJYIYYNp-Kv0snMmjbsg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n8QVrV5LRlwbgB9XWGFADACD.jpg?f=fotoalbum_large

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

55mm hiero met een mooi lief vuurtorentje bij het ventiel zonder dopje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mistraller schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 10:59:
[...]

Ik heb 45mm op mijn scott addict gepakt (ook Chinese wieltjes). Ik ben wel over de hoogte te spreken in elk geval.
Overigens MET ventieldopjes want dan is alles zwart. Maar de logo's zitten in elk geval netjes :+
Ik kon ook kiezen of ik Decals wilde op de velgen, (of zelfs fake merknamen) maar ik heb het gewoon bij de standaard "Elite wheels" decals gehouden. Met alles helemaal effen valt vuil meer op, is mijn idee.

[Afbeelding]
Naar mijn mening zit de sweetspot ook rond de 45mm. Zowel qua looks als functionaliteit vanwege de wind.
Mijn huidige en vorige wielset zijn beide 45mm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
McMiGHtY schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:05:
55mm hiero met een mooi lief vuurtorentje bij het ventiel zonder dopje
Heb ook 55mm zonder vuurtoren, dit wel iets op de naaf. Dopjes horen gewoon bij tubeless, wil geen rommel in die ventielen hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

rolandos582 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 12:11:
[...]

Heb ook 55mm zonder vuurtoren, dit wel iets op de naaf. Dopjes horen gewoon bij tubeless, wil geen rommel in die ventielen hebben.
Beetje onzinnig argument. Je wilt ook geen rommel in de ventielen van binnenbanden hebben. Dus óf je accepteert ventieldopjes (in alle gevallen) of je doet ze er niet op, ook niet bij tubeless. Maar je kunt niet stellen dat het enkel kan bij tubeless, das natuurlijk een drog-redenering

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:44
Voor de schoonmakers onder ons:
Lidl heeft binnenkort een hogedrukreiniger op accu:

Afbeeldingslocatie: https://www.lidl.nl/assets/gcp341431d4e0ea4e96872349a5b9f06d90.jpeg

Eerste gedachte was dat ie goedkoper is dan de Worx bij Praxis, maar die is dik in de aanbieding:

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
[...]

Heb jij geen vuurtoren op je velg? Onacceptabel.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mistraller
Stufferdt schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:16:

[Afbeelding]

Eerste gedachte was dat ie goedkoper is dan de Worx bij Praxis, maar die is dik in de aanbieding:
Wat een idiote gedachte. Al die zinloze accu's. Dat ding hangt verdorie via de tuinslang aan je huis vast. Hoeveel moeite is dat nou!?!

Nu heb ik sowieso een hekel aan alle (tuin) gereedschap op accu, ik heb slechts 1 uitzondering en dat is mijn accuboormachine.

En dan nog: een hogedrukreiniger en een fiets zijn geen vriendjes. Tenzij je aandelen lagervet hebt of DGA van een lagerfabriek bent.

[ Voor 7% gewijzigd door Mistraller op 12-07-2022 13:44 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 07:12
Ik woon in een appartement en ik heb deze Karcher gekocht:

https://www.kaercher.com/...r/oc-3-plus-16800300.html

Echt een top ding en met de futurum kortingscode was ik voor 100 euro klaar.

Voor mij heeft het dus zeker een meerwaarde want ik heb geen tuinslang aansluiting.

Edit: En de druk is niet superhoog waardoor het prima is voor de fiets

[ Voor 10% gewijzigd door yeehaw op 12-07-2022 13:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Nu online
[...]

Niet verwacht dat ik uitgerekend jou op de Velominati moet wijzen.

Rule 60 // Ditch the washer-nut and valve-stem cap.You are not, under any circumstances, to employ the use of the washer-nut and valve-stem cap that come with your inner-tubes or tubulars. They are only supplied to meet shipping regulations. They are useless when it comes to tubes and tires.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

yeehaw schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:46:
Ik woon in een appartement en ik heb deze Karcher gekocht:

https://www.kaercher.com/...r/oc-3-plus-16800300.html

Echt een top ding en met de futurum kortingscode was ik voor 100 euro klaar.

Voor mij heeft het dus zeker een meerwaarde want ik heb geen tuinslang aansluiting.

Edit: En de druk is niet superhoog waardoor het prima is voor de fiets
Hier ook een appartement zonder buitenkraan, ik heb een soortgelijke om zo af en toe mn fiets is af te spuiten als die echt helemaal onder de meuk zit. En anders gewoon met een een paar emmers water en een spons..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003

Kluus

Gang is alles

wisselwerking schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:47:
[...]

Rule 60 // Ditch the washer-nut and valve-stem cap.You are not, under any circumstances, to employ the use of the washer-nut and valve-stem cap that come with your inner-tubes or tubulars. They are only supplied to meet shipping regulations. They are useless when it comes to tubes and tires.
Staat niets in over tubeless dus! ;) Overigens zie ik ook niet wat het extra nut van het verntieldopje bij tubeless in, in mijn geval blijft die dus ook achterwege. De "washer-nut" is wel vrij noodzakelijk in het geval van tubeless.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:44
Mistraller schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:43:
[...]

Wat een idiote gedachte. Al die zinloze accu's. Dat ding hangt verdorie via de tuinslang aan je huis vast. Hoeveel moeite is dat nou!?!

Nu heb ik sowieso een hekel aan alle (tuin) gereedschap op accu, ik heb slechts 1 uitzondering en dat is mijn accuboormachine.

En dan nog: een hogedrukreiniger en een fiets zijn geen vriendjes. Tenzij je aandelen lagervet hebt of DGA van een lagerfabriek bent.
Indien je een grote-mensen-huis met tuin en buitenkraan hebt, snap ik je beredenering. Echter woon ik 1-hoog en heb ik geen buitenkraan tot mijn beschikking. Dus in dit geval hangt hij met zowel slang als snoer niet aan mijn huis vast :) De Worx is hier al vaker besproken en bevalt meerdere mensen vrij goed. Dus er is (in mijn optiek) zeker een use-case voor. Zodra ik verhuis houd ik 'm ook zeker, dan is het puur een kwestie van naar buiten wandelen, aan de tuinslang koppelen en afspuiten. Breedte van de straal is aan te passen en dan valt de druk prima mee. Ik heb tot nu toe nog niks te klagen :)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
ElGreco schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:21:
[...]
Heb jij geen vuurtoren op je velg? Onacceptabel.
Tsja, ik heb het ook niet verzonnen. Ik rijd er alleen maar mee
wisselwerking schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:47:
[...]

Wie rijdt er anno 2022 nou nog met inner-tubes :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:21
Stufferdt schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:16:

[Afbeelding]

En dan moet je nog een losse accu kopen bij die van lidl want die zit er niet standaard bij.
Oftewel die worx is goedkoper

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
McMiGHtY schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:52:
[...]

Hier ook een appartement zonder buitenkraan, ik heb een soortgelijke om zo af en toe mn fiets is af te spuiten als die echt helemaal onder de meuk zit. En anders gewoon met een een paar emmers water en een spons..
Als mijn fiets echt helemaal onder de meuk zit dan fiets ik altijd even langs wasbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Mistraller schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:43:
[...]

Dat valt ook wel mee, je gaat geen minuten lang op je lagers richten.
Je spuit frame vooral af.

Denk dat in de regen/modder fietsen meer schade geeft aan de lagers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:29
Wellicht dat iemand van hier ervaring heeft met het vinden van vergelijkbaar stuurlint van Giant.. het stuurlint van mijn tcr uit 2016 moet nu dan toch eindelijk een keer vervangen worden en op navraag bij Giant gaat het om Giant slr lite stuurlint wat helaas niet meer gemaakt en verkocht wordt.

Nu wil ik graag een vergelijkbaar stuurlint maar de contactpersoon van Giant kon niet zeggen of het huidige stuurlint vergelijkbaar is. Is er toevallig iemand van hier tegen hetzelfde aangelopen en heeft die persoon een vergelijkbaar stuurlint gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Stufferdt schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:38:
[...]

Indien je een grote-mensen-huis met tuin en buitenkraan hebt, snap ik je beredenering. Echter woon ik 1-hoog en heb ik geen buitenkraan tot mijn beschikking. Dus in dit geval hangt hij met zowel slang als snoer niet aan mijn huis vast :) De Worx is hier al vaker besproken en bevalt meerdere mensen vrij goed. Dus er is (in mijn optiek) zeker een use-case voor. Zodra ik verhuis houd ik 'm ook zeker, dan is het puur een kwestie van naar buiten wandelen, aan de tuinslang koppelen en afspuiten. Breedte van de straal is aan te passen en dan valt de druk prima mee. Ik heb tot nu toe nog niks te klagen :)
Maar je zult toch ergens je water vandaan moeten halen? Bij mijn weten kan een hogedrukspuit geen water aanzuigen. Ik zie immers ook geen reservoir maar een slang op die foto.

@DDX Ik heb nog nooit een hogedrukspuit gebruikt voor fiets of auto; even natmaken en inweken werkt imho veel beter. Een doekje erover en en evt nog wat polish. En wij zijn wellicht zuinig op onze fietsen, maar er zijn veel mensen die ook even de drivetrain schoon spuiten, en zich daarna afvragen waarom de ketting zo roestig is, en het achterwiel kraakt.

Bij mijn oudere fiets zet ik hem trouwens soms gewoon te drogen, en dan veeg ik met een zachte borstel alleen het zand eraf. Zeker in de winter is het niet altijd zinvol om meer te doen dan dat.

---------------

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003

Kluus

Gang is alles

Ik heb dit weekend de levensduur van mijn "vuurtoren" voorvelg gehalveerd in een rit: kletsnatte Kitzbuheler Radmarathon. ;( Dat is wel even zuur en ineens zie ik voordelen van schijfremmen iets meer, niet normaal hoe hard dat kan gaan tijdens een natte rit met steile en soms redelijk technische afdalingen.

Verder was het een leuke cyclo, al denk ik dat hij met wat beter weer en daardoor wat meer uitzicht nog een stuk mooier is. Door de lange verbindingsstukken over de grote weg (zo is dat nu eenmaal in Oostenrijk) is het wel een vereiste dat je na iedere klim weer een groepje vind, gelukkig wachtte het groepje waarin ik zat redelijk op elkaar bij plas/bevoorradings pauzes op de toppen. Als je hier alleen komt te zitten worden de provinciale wegen in het dal erg lang denk ik.

Uiteindelijk op positie 102 gefinished van de 800-nog-wat (al waren er een hele hoop "DNF" en "DNS" bij, waarschijnlijk vanwege het weer :D), dus wel tevreden, al begon ik samen met de uiteindelijke no. 82 aan de slotlim, de Kitzbuheler Horn, daar heb ik er dus helaas veel moeten laten passeren. Volgende keer nog wat beter indelen en met name beter eten denk ik. :)

(Of gewoon mentaal een schop onder mijn reet, iedere cyclo met slotklim kak ik in :+)

https://www.strava.com/activities/7445723478

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Mistraller schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:11:
[...]

Maar je zult toch ergens je water vandaan moeten halen? Bij mijn weten kan een hogedrukspuit geen water aanzuigen. Ik zie immers ook geen reservoir maar een slang op die foto.
Je kan bij die oplossingen een resevoir aansluiten. (eraan vast schroeven) of slang in bak water/sloot doen ofzo.
@DDX Ik heb nog nooit een hogedrukspuit gebruikt voor fiets of auto; even natmaken en inweken werkt imho veel beter. Een doekje erover en en evt nog wat polish. En wij zijn wellicht zuinig op onze fietsen, maar er zijn veel mensen die ook even de drivetrain schoon spuiten, en zich daarna afvragen waarom de ketting zo roestig is, en het achterwiel kraakt.
Dat werkt leuk voor een racefiets die je in mooi weer gebruikt.
Maar als je echt door modder hebt gefietst ga je dat er niet af krijgen met beetje water.

En als ik met strandfiets over strand heb gereden is het ook standaard even langs de wasbox om schoon te spuiten.

En slechtweerfiets in de herfst/winter is het kwestie van doekje over ketting en dan weer door.
Die ga ik echt niet iedere rit/week schoonmaken zegmaar.

[ Voor 6% gewijzigd door DDX op 12-07-2022 16:22 ]

Pagina: 1 ... 420 ... 682 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).