Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 417 ... 683 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 21:20

Fisico

by Fabian

McMiGHtY schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:46:
Kunnen we Tim ook nog even bedelven onder Kudo's?

https://www.strava.com/activities/7372837902

Hij heeft waarschijnlijk vandaag voor het laatste de route van de Ronde van Mont Aigoual gereden.
Gelijk die route gebruiken voor mijn eigen ritje :)

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keezx
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-01-2023
Moris schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:50:
Misschien dat deze foto in een andere hoek en 2de band het nu wat duidelijker laat zien.

[Afbeelding]
Een nieuwe band hoort niet zo afgeleverd te worden, maar hij is functioneel 100% in orde, ga je geen problemen mee krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sjk88 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:58:
Komende zomer staan wij twee weken op de camping in de Auvergne (specifiek Aydat). Ik heb enige ervaring met klimmen met AGR, stukje België en Winterberg DE maar niet in Frankrijk.

Ik zie dat ik vanuit Aydat vooral op D wegen moet rijden, is dit wat te doen? Geen problemen met grote snelheidsverschil tussen fietsers en automobilisten?

Ik ben vooral benieuwd naar wat tips en do and don’ts als ik ga fietsen in het Centraal Massief.
D-wegen zijn geen probleem. 95% van de auto's gaan met een ruime boog om je heen (soms denk ik dat ze gek zijn want ze schuiven op een eenbaansweg gerust een baan op naar de andere richting alleen om jou in te halen..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
McMiGHtY schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:04:
Ik zoek nog iets voor het volgende:

- Lange tocht, geen volgauto, geen middelpunt waar je een tas achter kan laten en geen geld voor een tailfin, maar ik wil wel iets meer mee dan tijdens een rondje om de Kerk in de buurt.

Vestje, jasje, paar poedersachets, paar boterhammetjes, en natuurlijk het een en ander aan reparatiespullen, ow..en waterdicht is ook wel fijn

Dat wil ik niet allemaal op mn rug meetillen, maar zoals gezegd..kheb ook geen geld voor een tailfin, maar ik wil ook niet dat het heen en weer gaat wiebelen/zwiepen.

Tips?
Ortlieb seatpack zit zo vast als een huis. Neem de 12l als je klein wilt. Ook geschikt voor minder bagage.

Waar je wel even rekening mee moet houden is dat je echt geen lucht mag "inpakken". Dan gaan je spullen schuiven en gaat de tas doorhangen. Er is wel een supportstrap die dit zou moeten voorkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:54
Moris schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:09:
[...]

Ik heb zonet een van de banden onder de loop genomen.
Helaas kan je duidelijk een knik zien :(

Ik veronderstel dat deze retour moet?
Het is toch geen tubeless. Hop die biba erin en die band zit keurig om je velg. Heb nog nooit meegemaakt dat een draadband in een mega doos werd opgestuurd...altijd zo gevouwen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 20:21
SirLenncelot schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:33:
Oef, serieuze afstand die Homeride. Als je die als full-rider wilt doen dan vind ik het wel een risicootje met vermoeidheid en verkeersveiligheid. Er zijn wel meer events met deze afstand maar dan vaak in wat dunbevolkte gebieden of op afgezette parcoursen.

Maar zeker een mooi event met een mooi doel!
Ik heb afgelopen zaterdag deze voor een goed doel gedaan, maar dat was slechts 360km fietsen met begeleiding en de nodige pauses: http://www.teammaasdriel....e-zes-zes-wielrenners-40/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
kwiebus schreef op maandag 27 juni 2022 @ 23:14:
[...]

Ik heb afgelopen zaterdag deze voor een goed doel gedaan, maar dat was slechts 360km fietsen met begeleiding en de nodige pauses: http://www.teammaasdriel....e-zes-zes-wielrenners-40/
Ziet er ook tof uit.

Moest hier wel om glimlachen:
- De groep rijdt 30km/h
Hopelijk niet te veel wind of heuvels gehad dan ;)

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:29
McMiGHtY schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:04:
Ik zoek nog iets voor het volgende:

- Lange tocht, geen volgauto, geen middelpunt waar je een tas achter kan laten en geen geld voor een tailfin, maar ik wil wel iets meer mee dan tijdens een rondje om de Kerk in de buurt.

Vestje, jasje, paar poedersachets, paar boterhammetjes, en natuurlijk het een en ander aan reparatiespullen, ow..en waterdicht is ook wel fijn

Dat wil ik niet allemaal op mn rug meetillen, maar zoals gezegd..kheb ook geen geld voor een tailfin, maar ik wil ook niet dat het heen en weer gaat wiebelen/zwiepen.

Tips?
Ik heb onderstaande (sorry krijg de link niet goed) laatst gekocht en al veel plezier van gehad.
Is ook makkelijk wat kleiner op te rollen doordat het materiaal soepel is en daardoor makkelijk aan te passen aan je inhoud.

Ook makkelijk af te stellen hoe strak je hem bevestigd.

Paar ritjes van 150km mee gedaan en ik heb geen last van gewiebel ervaren.

https://www.amazon.nl/COL...id=pla-518156799317&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:17

McMiGHtY

- burp -

SirLenncelot schreef op maandag 27 juni 2022 @ 23:18:
[...]

Ziet er ook tof uit.

[...]

Bommelewaard...klinkt als Polder...

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

kwiebus schreef op maandag 27 juni 2022 @ 23:14:
[...]

Ow..dan heb je 60km meer gereden als dat ik er vrijdag op had zitten, dus da's heul niet slecht.

Bij ons waren het rondjes van 100km en dan op een centrale plek ook mogelijkheid om een pauze te nemen, koffie te nemen en een broodje te happen, en dan op eigen tempo er weer van door.

Vind het wel een mooi iets dat er van die lokale initiatieven zijn, zo maak je het op een of andere manier heel erg "intiem". Bij de Heavensride weet het hele dorp waar het over gaat en doet ook eigenlijk de hele lokale middenstand mee qua ondersteuning, geeft een mooi gevoel van saamhorigheid,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 21:09
Ik wil ook beginnen met wielrennen, budget van ca 1000-1500 euro voor een toekomst bestendige fiets. Minimaal zou ik Shimano Tiagra met schijfremmen willen hebben, maar van wat ik lees moet je eigenlijk hydraulische schijfremmen hebben ipv mechanische..

Rekening houdend met de voorraad, is de nr1 op mijn lijstje nu Sensa Romagna Disc SLE met (grotendeels) Shimano 105 en hydraulische schijfremmen. Maar ik kan niet zoveel vinden op internet over Sensa verder (NL merk, dus niet heel raar).

Zouden jullie zo'n fiets aanraden als beginner, of kan ik beter een iets bekender merk kopen zonder (hydraulische) schijfremmen? Bijv. Cube Race of Scott Speedster 20 (beiden Tiagra + mechanische schijfremmen en iets goedkoper).

Edit: Of gewoon velgremmen natuurlijk (Romagna SLE zonder Disc, Cannondale Caad Optimo 2 of Van Rysel EDR AF 105)

(Ik heb uiteraard een proefritje gemaakt bij Mantel en daar reed hij prima, maar dat zegt natuurlijk niet alles..)

[ Voor 21% gewijzigd door Barryvdh op 28-06-2022 12:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20:35
Barryvdh schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:43:
Ik wil ook beginnen met wielrennen, budget van ca 1000-1500 euro. Minimaal zou ik Shimano Tiagra met schijfremmen willen hebben, maar van wat ik lees moet je eigenlijk hydraulische schijfremmen hebben ipv mechanische..

Rekening houdend met de voorraad, is de nr1 op mijn lijstje nu Sensa Romagna Disc SLE met (grotendeels) Shimano 105 en hydraulische schijfremmen. Maar ik kan niet zoveel vinden op internet over Sensa verder (NL merk, dus niet heel raar).

Zouden jullie zo'n fiets aanraden als beginner, of kan ik beter een iets bekender merk kopen zonder (hydraulische) schijfremmen? Bijv. Cube Race of Scott Speedster 20 (beiden Tiagra + mechanische schijfremmen en iets goedkoper)

(Ik heb uiteraard een proefritje gemaakt bij Mantel en daar reed hij prima, maar dat zegt natuurlijk niet alles..)
Zo'n Sensa is een prima instapfiets. Zou inderdaad wegblijven van mechanische schijfremmen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Sensa niks mis mee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 13:36
Ik wil ook beginnen met wielrennen, budget van ca 1000-1500 euro voor een toekomst bestendige fiets. Minimaal zou ik Shimano Tiagra met schijfremmen willen hebben, maar van wat ik lees moet je eigenlijk hydraulische schijfremmen hebben ipv mechanische..

Zouden jullie zo'n fiets aanraden als beginner, of kan ik beter een iets bekender merk kopen zonder (hydraulische) schijfremmen? Bijv. Cube Race of Scott Speedster 20 (beiden Tiagra + mechanische schijfremmen en iets goedkoper)

Persoonlijk zou ik inderdaad (zeker bij toekomst bestendige fiets) liever kiezen voor hydraulische ipv mechanische schijfremmen dat remt toch fijner en beter over het algemeen. Sensa is verder een prima merk en ook internationaal wel verkrijgbaar. Ik ken meerdere mensen met Sensa racefietsen en allen tevreden. Ik heb zelf een gravelbike van Sensa gekocht begin dit jaar en ben er zeer tevreden over.

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33

Zouden jullie zo'n fiets aanraden als beginner, of kan ik beter een iets bekender merk kopen zonder (hydraulische) schijfremmen? Bijv. Cube Race of Scott Speedster 20 (beiden Tiagra + mechanische schijfremmen en iets goedkoper).

Edit: Of gewoon velgremmen natuurlijk (Romagna SLE zonder Disc, Cannondale Caad Optimo 2 of Van Rysel EDR AF 105)

Ik rijd al een paar jaar op een Sensa Giulia G3 disc (volgens Strava alweer een goeie 16K km), en dat bevalt eigenlijk prima. Mechanische schijfremmen zou ik inderdaad van wegblijven. Mijn gewone stadsfiets is ook een Sensa (ook met hydraulische schijfremmen), en die doet het na een jaar of 5 ook nog steeds prima. N=2 ;)

Alle onderdelen van de drivetrain zijn Shimano, dat is in principe gewoon goed en ook goed te krijgen (tenzij er wereldwijde tekorten zijn natuurlijk). Ik denk dat je bij Sensa wat meer bang for the buck krijgt. En daarnaast steun je ook nog een NL ondernemer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:03

Als je budget 1500 is voor de fiets inc. toebehoren zou je toch een velgrem fiets kunnen overwegen. Vergeet niet dat je nog andere accessoires nodig hebt zoals bidonhouders, (klik)pedalen, helm, zadeltasje, reserve materiaal etc. Dan houd je iig nog budget over.

Ik zou overigens altijd voor 105 gaan. Schijfrem v.s. velgrem bevinden we ons al op een hellend vlak. Voor restwaarde is disc waarschijnlijk beter. Echter met velgrem kun je (zeker in NL) overal prima fietsen. Disc is ons voor de racer min of meer door de marketing machine door de strot geduwd (ok het remt wel beter in slecht weer / bergen).

Mechanische remmen inderdaad bij wegblijven.

Wat dan over blijft uit je lijstje is de Cannondale en de Sensa. De Cannondale heeft zijn remkabels buitenom lopen en een eigen crank / FSA. In principe niets mis mee maar zou niet mijn voorkeur hebben.

Ik zou voor de Sensa gaan en wat extra budgetteren voor de accessoires.

Edit: de van Rysel is trouwens erg bang-for-buck. Je krijgt zelfs een echte 105 crank voor dat geld. Als imago je niets boeit en restwaarde ook niet, dan is dit ook een prima fiets.

[ Voor 3% gewijzigd door Dix0r op 28-06-2022 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:49
@Barryvdh En anders moet je even een DM doen want ik heb hier een Cannondale CAAD8 maat 58 met Shimano 105 groep die ik van de hand wil gaan doen omdat hij toch niks staat te doen sinds de overstap naar full carbon. Het enige wat er aan moet gebeuren is een nieuw balhoofdlagertje monteren (of laten monteren).

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barryvdh
Dix0r schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:43:
[...]

Als je budget 1500 is voor de fiets inc. toebehoren zou je toch een velgrem fiets kunnen overwegen. Vergeet niet dat je nog andere accessoires nodig hebt zoals bidonhouders, (klik)pedalen, helm, zadeltasje, reserve materiaal etc. Dan houd je iig nog budget over.

Ik zou overigens altijd voor 105 gaan. Schijfrem v.s. velgrem bevinden we ons al op een hellend vlak. Voor restwaarde is disc waarschijnlijk beter. Echter met velgrem kun je (zeker in NL) overal prima fietsen. Disc is ons voor de racer min of meer door de marketing machine door de strot geduwd (ok het remt wel beter in slecht weer / bergen).

Mechanische remmen inderdaad bij wegblijven.

Wat dan over blijft uit je lijstje is de Cannondale en de Sensa. De Cannondale heeft zijn remkabels buitenom lopen en een eigen crank / FSA. In principe niets mis mee maar zou niet mijn voorkeur hebben.

Ik zou voor de Sensa gaan en wat extra budgetteren voor de accessoires.

Edit: de van Rysel is trouwens erg bang-for-buck. Je krijgt zelfs een echte 105 crank voor dat geld. Als imago je niets boeit en restwaarde ook niet, dan is dit ook een prima fiets.
Thanks! Budget was voor de fiets zelf idd, even los van accessoires.

Oke duidelijk geen mechanische remmen pakken aan de reacties te zien. Van Rysel zou denk ik ook prima zijn, maar gezien de positieve reacties denk ik dat Sensa Romagna Disc hem toch gaan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:18
Graag wil ik mijn 29” hybride voorzien sneller rubber. Er zit nu echt grof profiel op en rij alleen maar over asfalt eigenlijk.

Twijvel nu alleen tussen breedte maat en merk.

Er zit nu 38-662 op. Wil naar 28 of 30/32. Velg maat is 19mm.

Qua banden:
Conti gp 5000
Conti 4 season
Vitoria corsa
Vitoria rubino
Of?

Wat raden jullie aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guusjee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 15:29

Guusjee

Omdat ik groot ben..

Remco Tr schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:14:
Graag wil ik mijn 29” hybride voorzien sneller rubber. Er zit nu echt grof profiel op en rij alleen maar over asfalt eigenlijk.

Qua banden:
Conti gp 5000
Conti 4 season
Vitoria corsa
Vitoria rubino
Of?

Wat raden jullie aan?
Tubeless, dan rij je nooit lek O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 09:00

Qua banden:
Conti gp 5000
Conti 4 season
Vitoria corsa
Vitoria rubino
Of?

Wat raden jullie aan?
Ik rijd op Conti GP 5000 28mm banden. Momenteel tweede set er onder, eerste set ~6000 km mee gereden. Het is een snelle, soepele band. Redelijk lekbestendig. Conti 4 Season is een stukje minder snel, wal wat lekbestendiger en iets duurzamer.

Ik zou voor een 32mm band gaan, lekker comfortabel.

Let wel. Alle banden zijn echte "racebanden" een schelpenpaadje gaat prima, meer offroad niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Schwalbe Pro One Evo Super Race 28" TLE Addix Race Folding Tyre in 34mm breed, snelle band, kan veel hebben en lekker breed voor meer comfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONWdolf
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 12:00
Vorige keer heb ik hier de juiste informatie ontvangen voor onderhoud aan m'n fiets, dus probeer ik het opnieuw. Deze keer denk ik het niet zelf op te kunnen lossen, maar wil graag op de hoogte zijn voor ik naar de fietsenmaker ga.
Sinds anderhalve rit heb ik last van een flinke kraak in m'n bottom bracket. Vermoeden van wat fietsvrienden met iets meer technische kennis is een kapotte lager in het bottom bracket of probleem met de trapas.
Dan is de vraag, is dat te achterhalen zonder de boel los te halen? Fiets is een Specialized Roubaix model 2014. Afgemonteerd met Shimano 105 5800. Cranck is volgens mij van Praxis en er staat dudelijk BB30 op.

Ik heb o.a. deze blog van Mantel gelezenhttps://www.mantel.com/bl...m-brackets-vervangen#BB30 maar het kwartje is nog niet gevallen.

Volgend week heeft de fietsenmaker tijd, maar gaf aan dat onderdelen lastig zijn. Dus ik dacht hem alvast te helpen door uit te zoeken of een en ander verkrijgbaar is. Maar hoe kom ik er achter wat er nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFortune
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06:27
ONWdolf schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:29:
Vorige keer heb ik hier de juiste informatie ontvangen voor onderhoud aan m'n fiets, dus probeer ik het opnieuw. Deze keer denk ik het niet zelf op te kunnen lossen, maar wil graag op de hoogte zijn voor ik naar de fietsenmaker ga.
Sinds anderhalve rit heb ik last van een flinke kraak in m'n bottom bracket. Vermoeden van wat fietsvrienden met iets meer technische kennis is een kapotte lager in het bottom bracket of probleem met de trapas.
Dan is de vraag, is dat te achterhalen zonder de boel los te halen? Fiets is een Specialized Roubaix model 2014. Afgemonteerd met Shimano 105 5800. Cranck is volgens mij van Praxis en er staat dudelijk BB30 op.

Ik heb o.a. deze blog van Mantel gelezenhttps://www.mantel.com/bl...m-brackets-vervangen#BB30 maar het kwartje is nog niet gevallen.

Volgend week heeft de fietsenmaker tijd, maar gaf aan dat onderdelen lastig zijn. Dus ik dacht hem alvast te helpen door uit te zoeken of een en ander verkrijgbaar is. Maar hoe kom ik er achter wat er nodig is?
Ik had laatst ook een kraak of tik in mijn fiets. Dacht ook dat het uit de crank kwam.

Heb toen de snelspanner opnieuw ingevet en op nieuw aangedraaid.
Het getik was toen weg. Maar kwam na 2 ritten weer, waarschijnlijk iets met de spaken.

Heb je de snelspanner al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 21:59
Ik heb ook een keer een gekraak uit de bottom bracket gehad, bleek uiteindelijk mijn zadelpen te zijn. Even invetten en het was weg. Dus ja, lastig vast te stellen, kraakt het ook als je niet zit? Ik begin meestal met het makkelijkste te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONWdolf
Niet genoemd, maar oorzaken die ik hier vaker voorbij heb zien komen als snelspanner, zadel en zadelpen zijn al nagekeken. Andere mogelijke oorzaken balhoofd, spaakspanning zijn al door fietsvrienden nagekeken en lijken in orde. Balhoofdlager was in maart verroest en is vervangen. Bottombracket destijds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:21

Qua banden:
Conti gp 5000
Conti 4 season
Vitoria corsa
Vitoria rubino
Of?

Wat raden jullie aan?
Hier de Schwalbe pro one tubeless 28 mm op een 19 velg (intern). Prima bandje en mis niks als het om comfort gaat. Achterbanden gaat wel erg snel op. Slijtage indicator is net nog te zien en er staat zo’n 2000km op.

Mogelijk hierna eens de Schwalbe one tubeless met skinwall proberen. Lijkt mij wel mooi staan. Had gehoopt wat foto’s te vinden van mijn fiets (Cube Attain SL grey) met zulke bandjes maar kan ze helaas niet vinden. Binnenkort maar eens fotosoep opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjibbie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 12:24
ONWdolf schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:29:

In dit model gebruikte Specialized de nogal afwijkende OSBB. Zie hier: https://www.kogel.cc/blogs/kbba/specialized-osbb-explained

Screw you guys... I'm going home.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller

Mijn broer rijdt ook op diezelfde Sensa (maar dan tweedehands gekocht op MP). Hoor hem er niet over mopperen, heeft er zonder problemen de AGR mee gereden. Heb je een prima fiets aan.
Proefritje bij Mantel zegt heel weinig ;) Kan je hooguit een heel klein beetje voelen hoe het zit, wel handig om een beetje te vergelijken.
Je schrijft "toekomstbestendig". velgremmen/onderdelen zullen niet zomaar verdwijnen maar worden wel snel minder populair dus dan zou ik wel voor hydraulische discs gaan.
Verder heeft Tiagra natuurlijk 10 spd waarbij je met 105 op een 11spd rijdt. Het is dus niet alleen kwaliteit/duurzaamheid waar verschil in zit.

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
@ONWdolf , een goede eerste stap voor de “kraakdiagnostiek” is het goed bekijken wanneer en hoe regelmatig het geluid optreedt. Ik had een tijdje terug het eerste geluidje aan mijn nieuwe gravelbike (begintmeta in "Het grote gravelbike topic (Deel 1)"). Geluid leek, vooral bij wat meer kracht zetten, van onder me te komen, regelmatig bij elke crankrotatie (onderste deel van de rotatie rechts had, was mijn indruk). Staand en zittend. Ik had diverse usual suspects even gereinigd en opnieuw vastgezet. Vervolgens alweer een paar honderd km rust… ik acht de verbinding pedaalas-crank uiteindelijk de waarschijnlijkste oorzaak, het zat stevig vast, en was stevig vastgedraaid, maar toch… ik was in eerste instantie wat zuinig met de montagepasta geweest, in tweede instantie wat guller.ik het natuurlijk niet uitsluiten dat het toch een van de andere veranderingen was, nadeel van veel tegelijk veranderen

Ik weet niet hoe groot de kans is dat je onderdelen al echt versleten zijn, maar voor het kopen van nieuwe wel de moeite waard kan zijn eens goed te kijken of je correlaties met het geluid kan ontdekken.

Zoals je al schreef zijn diverse “verdachte punten” al nagekeken, maar de pedaalas-crankverbinding zie ik daar nog niet genoemd worden (kan ik echter hebben gemist) Is denk ik zeker de moeite waard om ook even te testen.

[ Voor 9% gewijzigd door begintmeta op 28-06-2022 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Mistraller schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:23:
[...]

Mijn broer rijdt ook op diezelfde Sensa (maar dan tweedehands gekocht op MP). Hoor hem er niet over mopperen, heeft er zonder problemen de AGR mee gereden. Heb je een prima fiets aan.
Proefritje bij Mantel zegt heel weinig ;) Kan je hooguit een heel klein beetje voelen hoe het zit, wel handig om een beetje te vergelijken.
Je schrijft "toekomstbestendig". velgremmen/onderdelen zullen niet zomaar verdwijnen maar worden wel snel minder populair dus dan zou ik wel voor hydraulische discs gaan.
Verder heeft Tiagra natuurlijk 10 spd waarbij je met 105 op een 11spd rijdt. Het is dus niet alleen kwaliteit/duurzaamheid waar verschil in zit.
Thanks, ja toekomst bestendig meer voor mezelf, dat ik niet meteen over een jaar een nieuwe ga kopen omdat ik betere remmen/groep wil. Hopelijk kan ik dat nu iets langer uitstellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keezx
begintmeta schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:42:
CUT
Zoals je al schreef zijn diverse “verdachte punten” al nagekeken, maar de pedaalas-crankverbinding zie ik daar nog niet genoemd worden (kan ik echter hebben gemist) Is denk ik zeker de moeite waard om ook even te testen.
Je kan iets nooit helemaal uitsluiten, maar in 45 jaar heb ik nog nooit een pedaalas in een crank horen kraken.
Loslopen komt sporadisch voor, maar zelfs dan kraakt er niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Keezx schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:45:
...
Je kan iets nooit helemaal uitsluiten, maar in 45 jaar heb ik nog nooit een pedaalas in een crank horen kraken.
Ik heb het zelf al eens eerder bij een racefiets gehad (toen had ik wat meer geduld en niet alles tegelijk veranderd), en je komt die verbinding ook online als potentiele oorzaak van geluid/knakken onder last tegen.

Het is ook een kleine moeite om pedalen even los te halen, de boel schoon te maken en opnieuw ingevet vast te zetten, ook al is de kans misschien klein dat het de oorzaak van het geluid is.

[ Voor 17% gewijzigd door begintmeta op 28-06-2022 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-09 21:37
Bij mij kwam m'n kraak voort uit versleten pedalen, een nieuw setje was voor mij de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keezx
begintmeta schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:09:
CUT

Het is ook een kleine moeite om pedalen even los te halen, de boel schoon te maken en opnieuw ingevet vast te zetten, ook al is de kans misschien klein dat het de oorzaak van het geluid is.
Zeker een zinnige handeling.....al was het maar om vastrotten te voorkomen, dat komt toch nog wel eens voor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Keezx schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:48:
[...]

Zeker een zinnige handeling.....al was het maar om vastrotten te voorkomen, dat komt toch nog wel eens voor....
Daar komt montagevet om de hoek kijken ;) zeker bij pedalen, zo fijn als je dat niet vergeet.
Overigens ondanks hier een setje PDM520 vernieuwd. Reden? Kraak. Ik had de pedalen naar een andere fiets gewisseld en het geluid verhuisde mee. Overigens wel een schoen/plaatje/pedaal combi vermoed ik, maar toch. Ik heb ook best wel even gedacht dat mijn BB de boosdoener was.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Barryvdh schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:50:
[...]

Thanks, ja toekomst bestendig meer voor mezelf, dat ik niet meteen over een jaar een nieuwe ga kopen omdat ik betere remmen/groep wil. Hopelijk kan ik dat nu iets langer uitstellen ;)
Je hebt wel een realistische kijk...want als je het inderdaad echt leuk blijft vinden geldt N+1 :+

Wat voor fiets je ook hebt. Maar als je een upgrade doet is het ook fijn als je hem weer goed door kunt schuiven.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:19

Kluus

Gang is alles

Keezx schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:45:
[...]

Die praxis works crankset die @ONWdolf heb ik ook gehad, uit hetzelfde jaartal en mijn ervaring is dat dat wel een notoire kraker is. Er zat aan de “driveside” een gegolfde ring (“wave washer”) en die ging kraken wanneer er vuil tussen kwam. Als ik die schoon maakte was het telkens even weg.

Zelf ben ik uiteindelijk over gestapt op een Shimano crankset en nooit meer last gehad, maarja dat is is wel een ingreepje natuurlijk met een nieuw crankset én een hele nieuwe BB. In die pracis works BB past ook echt niets anders want die binnenmaat is ook vrij specifiek met links en rechts een andere diameter.

Dit is wel een handig docke waarin de verschillende bottom brackets van praxis vermeld worden:
https://praxiscycles.com/.../PRAXIS_2018_CATLOG-1.pdf

[ Voor 19% gewijzigd door Kluus op 28-06-2022 20:36 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:03
Laat ik hem maar even reposten (wellicht sticky materiaal)

-------
Potentiële bronnen voor kraakgeluiden - CHECKLIST

- Bracket lagers (onjuist gemonteerd/ te droog etc.)
- Losse crankarm
- Losse bladboutjes
- Losse pedalen
- Losse schoenplaatjes - andere schoenen
- Quick release / steekas wielen te los
- Ontbreken van een weinig smeermiddel tussen quick release uitval pad
- Zadelpen in frame (ontbreken van carbonpasta, verkeerde maat zadelpen)
- Zadel bevestiging op zadelpenkop
- Zadel rails
- Balhoofdlagers
- Speling op balhoofd (of te strak)
- Stuurpen op vorkbuis
- Stuurpen op stuur
- Montagefout cassette
- Buitenste body lager (deze ziet relatief veel water i.v.m. schoonmaken etc.)
- Achterpad die los zit (dolgedraaid schroefdraad)
- Spaaknippels die droog en gedraaid staan (met name bij goedkopere wielen)
- Alignment van het achterpat (is meer een ratel dan een kraakje)
- Schakelkabel van de voorderailleur die tegen de crankarm aantikt

Veel piepjes en kraakjes kunnen weggenomen worden door het opnieuw monteren van de onderdelen na reiniging van het contactoppervlak en het vervolgens aanbrengen van bijvoorbeeld carbonpasta, montagevet afhankelijk van wat voorgeschreven is.
--------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keezx
Kluus schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 20:25:
[...]

Die praxis works crankset die @ONWdolf heb ik ook gehad, uit hetzelfde jaartal en mijn ervaring is dat dat wel een notoire kraker is. Er zat aan de “driveside” een gegolfde ring (“wave washer”) en die ging kraken wanneer er vuil tussen kwam. Als ik die schoon maakte was het telkens even weg.

Zelf ben ik uiteindelijk over gestapt op een Shimano crankset en nooit meer last gehad, maarja dat is is wel een ingreepje natuurlijk met een nieuw crankset én een hele nieuwe BB. In die pracis works BB past ook echt niets anders want die binnenmaat is ook vrij specifiek met links en rechts een andere diameter.

Dit is wel een handig docke waarin de verschillende bottom brackets van praxis vermeld worden:
Even niet helemaal wakker?
Ik had het niet over het BB, wat inderdaad veel geluidsnarigheid kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keezx
Dix0r schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 20:31:
CUT

Veel piepjes en kraakjes kunnen weggenomen worden door het opnieuw monteren van de onderdelen na reiniging van het contactoppervlak en het vervolgens aanbrengen van bijvoorbeeld carbonpasta, montagevet afhankelijk van wat voorgeschreven is.
--------------
Het is niet onwaar wat je hier stelt, maar al dat vet en pasta enzo zijn maar lapmiddelen.
Geluid ontstaat door dingen die bewegen t.o.v. elkaar en die dat niet moeten doen.
Overal waar je vet aan moet smeren om geluid te dempen, is IMO sprake van ondeugdelijke engineering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Keezx schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 22:54:
[...]

Even niet helemaal wakker?
Ik had het niet over het BB, wat inderdaad veel geluidsnarigheid kan geven.
Oja “pedaalas” dat las ik even verkeerd, maar het was niet als aanval bedoeld. ;)

Voor de rest heeft @ONWdolf hopelijk wat aan mijn post want ik heb ook gemengde ervaringen met dit type crank dus wellicht die eens schoon maken en dan vooral die “wave washer”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 20:21
SirLenncelot schreef op maandag 27 juni 2022 @ 23:18:
[...]

Ziet er ook tof uit.

[...]

Het was een vlak parcours met enkel zo nu en dan een dijkje op en er stond niet veel wind en in een groep is het sowieso makkelijk rijden. Per ronde deed een ander wielerclubje het kopwerk, dus het was voor degenen die de volledige afstand reden enkel meerijden in de groep. De gemiddelde snelheid over 383km (360km + retour naar huis) was uiteindelijk 31.3 km/u en mijn weighted average power was dan ook slechts 147W.
rinslll schreef op maandag 27 juni 2022 @ 23:44:
[...]

Ik heb onderstaande (sorry krijg de link niet goed) laatst gekocht en al veel plezier van gehad.
Is ook makkelijk wat kleiner op te rollen doordat het materiaal soepel is en daardoor makkelijk aan te passen aan je inhoud.

Paar ritjes van 150km mee gedaan en ik heb geen last van gewiebel ervaren.

https://www.amazon.nl/COL...id=pla-518156799317&psc=1
Ik vraag mij af wat je wel niet allemaal mee te nemen hebt voor een ritje van 150km? Ik zou niet met zo'n gevaarte tussen mijn benen kunnen rijden. Als ik een klein zadeltasje heb wat met een riempje om de zadelpen zit dan schuur ik daar al met mijn bovenbenen tegen aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
kwiebus schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 23:28:
[...]

Ik vraag mij af wat je wel niet allemaal mee te nemen hebt voor een ritje van 150km? Ik zou niet met zo'n gevaarte tussen mijn benen kunnen rijden. Als ik een klein zadeltasje heb wat met een riempje om de zadelpen zit dan schuur ik daar al met mijn bovenbenen tegen aan
Misschien deed ie meerdere ritjes van 150km bij het bikepacken?

Ik weet niet hoe jij op je fiets zit en hoe dik je bovenbenen zijn, maar een goed geplaatste zadeltas zou niet tegen je benen aan hoeven komen.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:29
kwiebus schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 23:28:
[...]

[...]

Er werden ervaringen gevraagd m.b.t. zadeltassen, die heb ik gedeeld.

De grootte en het waarom is weer zo persoonlijk en een andere disucssie/onderwerp m.i.
Er zijn ook mensen die bijv. geen zadeltasje hebben.

Maar om jouw vraag te beantwoorden.
Je zegt een gevaarte tussen je benen?
Weet niet of je de link gezien hebt maar deze zit achteraan mijn zadel dus die heb ik niet tussen mijn benen. Heb stevige bovenbenen maar geen last van schuring.
Zoals ik schreef is het licht en flexibel materiaal en makkelijk klein(er) op te rollen dus deze heb ik kleiner opgerold maar ik wilde op mijn "ritje van 150 km" net wat meer spullen meenemen dan ik altijd in mijn zadeltasje heb.
Ik ging voor het eerst alleen rond de 150 km fietsen in Fryslan of all places. Ik fiets geen 31.1 gemiddeld dus ben gemiddeld gezien wat langer onderweg. Ging met koud weer weg dus arm- en beenstukken die ik later uit kon doen en had ruim voldoende patronen bij me en 2 biba (nee ik rij niet tubeless) gezien Fryslan nogal uitgestrekt is, ik daar geen hond ken en dus redelijk op mijzelf was aangewezen en enigszins voorbereid op pad wilde. Daarnaast wat extra gelletjes etc. omdat ik dus geen idee had hoe ik hier fysiek op zou reageren.

Dat dus......

En moet zeggen dat het mij wel bevalt en dat ik dan minder aero ben dat zal dan wel. Die tas zit me niet in de weg.
Het is makkelijk om er even wat extra dingen in te stoppen.
Had hem afgelopen zondag ook mee op een "ritje van 150 km" waar ook regen voorspeld werd en er een aantal die mee waren het toch wel prettig vonden dat het regenjasje er even in gefrot kon worden en die niet in het fietsshirt hoefde.

Oja en vlgs mij is het daarnaast algemeen bekend dat wij vrouwen altijd meer zooi meenemen dan mannen toch? 😉

[ Voor 14% gewijzigd door rinslll op 29-06-2022 08:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:41
rinslll schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 07:55:
[...]

De grootte en het waarom is weer zo persoonlijk en een andere disucssie/onderwerp m.i.

Weet niet of je de link gezien hebt maar deze zit achteraan mijn zadel dus die heb ik niet tussen mijn benen. Heb stevige bovenbenen maar geen last van schuring.
Zoals ik schreef is het licht en flexibel materiaal en makkelijk klein(er) op te rollen dus deze heb ik kleiner opgerold maar ik wilde op mijn "ritje van 150 km" net wat meer spullen meenemen dan ik altijd in mijn zadeltasje heb.
Ik ging voor het eerst alleen rond de 150 km fietsen in Fryslan of all places. Ik fiets geen 31.1 gemiddeld dus ben gemiddeld gezien wat langer onderweg. Ging met koud weer weg dus arm- en beenstukken die ik later uit kon doen en had ruim voldoende patronen bij me en 2 biba (nee ik rij niet tubeless) gezien Fryslan nogal uitgestrekt is, ik daar geen hond ken en dus redelijk op mijzelf was aangewezen en enigszins voorbereid op pad wilde. Daarnaast wat extra gelletjes etc. omdat ik dus geen idee had hoe ik hier fysiek op zou reageren.

Dat dus......

En moet zeggen dat het mij wel bevalt en dat ik dan minder aero ben dat zal dan wel. Die tas zit me niet in de weg.
Had hem afgelopen zondag ook mee op een "ritje van 150 km" waar ook regen voorspeld werd en er een aantal die mee waren het toch wel prettig vonden dat het regenjasje er even in gefrot kon worden en die niet in het fietsshirt hoefde.

Oja en vlgs mij is het daarnaast algemeen bekend dat wij vrouwen altijd meer zooi meenemen dan mannen toch? 😉
AAAEEERRROOOO is alles. En een ervaren Tweaker neemt geen 10lt aan spullen mee naar Friesland maar heeft het telefoonnummer mee van de volgwagen aka de vader van Hoi

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-09 13:29
rinslll schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 07:55:
[...]

Dat dus......

Tsja Fryslan, dat zou ik zoveel mogelijk vermijden ;) trekkers op de vele landweggetjes, altijd wind, wegen die onbegaanbaar zijn etc :z

oke, heb het vaak genoeg meegemaakt dat ik ergens lek sta in Friesland, dat er iemand van de fiets stapt of uit zijn woning stapt, ''hey kan ik je helpen, heb je wel een pomp mee etc'''Of bij slecht weer, kom maar even hier in de garage staan als jij je band vervangt.

Kortom hier bij ons in Fryslan hoef je geen volgauto of dure fietstasjes ;) met enig fatsoen en beleefdheid kom je een heel eind, misschien brengen ze je zelfs wel thuis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Iemand misschien nog een goede tip voor zonnebrandproducten die niet meteen wegspoelen door wat transpiratie en in je ogen belanden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:48

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

SirLenncelot schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:52:
Iemand misschien nog een goede tip voor zonnebrandproducten die niet meteen wegspoelen door wat transpiratie en in je ogen belanden?
Casquette? Eerder een alternatief wel.
Maar voor het gezicht heb ik gemerkt dat zonnecrèmes specifiek voor het gezicht geen r*k doen tegen het zweten/branden. Die blinken gewoon minder dat je mooier kan wezen op terras... . Branden even hard in je ogen imho.

Ik los het in de zomer vooral op door minder te smeren (enkel een stukkie waar gaatjes zitten in mijn helm) en oversized zonnebril te gebruiken. Ik zweet nog even hard, maar er loopt minder creme in mijn ogen. Het petje zelf kan ik niet verdragen.

[ Voor 19% gewijzigd door Joindry op 29-06-2022 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-09 09:03
Ik heb een gruwelijke hekel aan zonnebrand, met name omdat het altijd zo plakt. Maar sinds kort hebben we Ambre Solaire Clear Protect in de kast staan, welke mij tot nu toe goed bevalt! En er ook voor zorgt dat ik mij daadwerkelijk insmeer.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-08 07:58

djfrankel

It's a trap!

Inderdaad, dit spul gebruiken, het is er ook in een spf30 en spf50 variant. Het plakt niet en je zweet het er haast niet af. Ik gebruik dit nu al meerdere jaren voor o.a. tijdens het fietsen. Ironische is dat ze ook een speciale "sport" variant hebben die een beetje dikker en wit is, die zweet ik er dus vrij snel weer af. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan
  • Laatst online: 19-09 14:06

The DenMan

PSN ID: Thedenman

Ik ben van plan a.s. zaterdag een rondje Markermeer te gaan fietsen, iemand nog tips of suggesties voor goede lunch? En waar je eventueel drinken kan kopen onderweg? De bedoeling is dat we gaan starten in Lelystad en dan gelijk de dijk op gaan.

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 18-09 22:39

Galois

1811 - 1832

The DenMan schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:09:
Ik ben van plan a.s. zaterdag een rondje Markermeer te gaan fietsen, iemand nog tips of suggesties voor goede lunch? En waar je eventueel drinken kan kopen onderweg? De bedoeling is dat we gaan starten in Lelystad en dan gelijk de dijk op gaan.
Je komt genoeg supermarkten en tankstations tegen langs/dichtbij de route. Even vooraf plannen bij welke je wilt stoppen. Wat ik altijd doe qua drinken met zo'n lage tocht is mijn route langs waterpunten plannen (zie drinkwaterspots.nl). Dat scheelt veel tijd en is een stuk handiger dan een supermarkt inlopen om drinken te halen.

Als je dan echt wilt stoppen, dan is een terras met een cola'tje ook een optie.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:41
Fanatix schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:01:
[...]

Ik heb een gruwelijk hekel aan zonnebrand, met name omdat het altijd zo plakt. Maar sinds kort hebben we Ambre Solaire Clear Protect in de kast staan, welke mij tot nu toe goed bevalt! En er ook voor zorgt dat ik mij daadwerkelijk insmeer.
+1

heb ik ook. Mis wel een mini draagbare flacon voor de lange ritten. Zit ik alsnog opgescheept met ouderwetse plak crème. Iemand een tip?

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:22
Wat ook helpt tegen zweet/zonnebrand dat in je ogen loopt is een streepje vasiline op/net boven je wenkbrauw, als een soort regengootje tegen het zweet. Heb dit weleens gebruikt als het héél warm was. En dunnere zonnebrand loopt minder uit ja, dus voor je gezicht zo'n variant gebruiken.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasperdeman
  • Laatst online: 18-09 21:34
Ik smeer me boven mijn ogen ook gewoon niet in. Zweet in mijn ogen is al erg genoeg, laat staan met zonnebrand er bij. Rest van mijn gezicht smeer ik natuurlijk wel in.

Bovendien heb ik met mijn zonnebril en helm op niet het idee dat mijn voorhoofd gaat verbranden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The__Dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16-09 19:15
Ik heb laatst bij een bestelling bij Duursport dit spul gekregen: https://www.duursport.nl/product/zonnebrand-spf-50-gel-10ml/

Ik moet zeggen dat het me prima beviel - het wordt niet zo plakkerig als een crème en trekt vrijwel instant in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 16:15
Vraagje over Strava segmenten en de zichtbaarheid van de activiteit (Iedereen of alleen Volgers)

Als ik kijk op Strava bij Activity Privacy Controls zie ik:
When you select Followers:

Followers:
Will have full access to this page. This includes your start time, photos, and gear.
The activity will not appear publicly on leaderboards for segments or challenges that contain a leaderboard. You and your followers will still see segment matches and your corresponding times on your activity details page.
Hieruit maak ik op dat als je een activiteit alleen zichtbaar hebt voor volgers je nog steeds onder jouw volgers/volgend de tijden op segmenten kan vergelijken. Het probleem dat als ik een segment pak en ik kijk bij "Alle klassementen" onder "Followers/Volgend" ik mijn tijden helemaal niet terug zie.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977
  • Laatst online: 07:13

joker1977

Tweakert

MochiGohan schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:51:
Vraagje over Strava segmenten en de zichtbaarheid van de activiteit (Iedereen of alleen Volgers)

Als ik kijk op Strava bij Activity Privacy Controls zie ik:

[...]

Hieruit maak ik op dat als je een activiteit alleen zichtbaar hebt voor volgers je nog steeds onder jouw volgers/volgend de tijden op segmenten kan vergelijken. Het probleem dat als ik een segment pak en ik kijk bij "Alle klassementen" onder "Followers/Volgend" ik mijn tijden helemaal niet terug zie.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Das working as intended:

Activities set to “Followers” and “Only You” will not be eligible for segment leaderboards and may not be eligible for some challenges.

To appear on a public segment leaderboard, your activity must be set to “Everyone”. See below for more information on how to manage your privacy controls.

[ Voor 8% gewijzigd door joker1977 op 29-06-2022 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:19
Op aanraden van @Grin gekocht :
- La Roche Posay Anthelios XL Onzichtbare Mist Ultra-Light SPF50+ 200ml
- La Roche Posay Anthelios Onzichtbare Mist Gelaat Niet Glimmend SPF50+ 75ml

Aanbrengen is heel eenvoudig, zelfs met die bloedhitte en zweten spoelt er niks weg. Ook niet van die vieze vlekken enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
ElGreco schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:12:
[...]

+1

heb ik ook. Mis wel een mini draagbare flacon voor de lange ritten. Zit ik alsnog opgescheept met ouderwetse plak crème. Iemand een tip?
Omgieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
joker1977 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:05:
[...]

Das working as intended:

Activities set to “Followers” and “Only You” will not be eligible for segment leaderboards and may not be eligible for some challenges.

To appear on a public segment leaderboard, your activity must be set to “Everyone”. See below for more information on how to manage your privacy controls.
Dat snap ik. Echter hoef de public segment leaderbord niet te zien, alleen die van de mensen die ik volg. Uit onderstaande zin maak ik op dat het mogelijk zou zijn, of begrijp ik het verkeerd?

"You and your followers will still see segment matches and your corresponding times on your activity details page."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

MochiGohan schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:27:
[...]

Dat snap ik. Echter hoef de public segment leaderbord niet te zien, alleen die van de mensen die ik volg. Uit onderstaande zin maak ik op dat het mogelijk zou zijn, of begrijp ik het verkeerd?

"You and your followers will still see segment matches and your corresponding times on your activity details page."
Ik denk dat je het verkeerd interpreteert, d.w.z. als jij (of volgers) op je activiteit klikken dan kunnen ze de segment-poging nog wel bekijken.

Aldaar kunnen ze een eventueel publiek segment leaderbord ook bekijken, maar activiteiten die niet publiek toegankelijk zijn (dus op Followers, of You only staan) worden dus niet gebruikt om het publieke leaderboard
te vullen.

Ik vind dat op zich ook niet zo heel gek, anders krijg je ook potentieel het gekke scenario dat de KoM verschillend is afhankelijk 'wie kijkt'. Daarom tellen enkel publieke activiteiten mee voor de publieke leaderboards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:58

Grin

Ride si sapis.

rolandos582 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:08:
[...]

Op aanraden van @Grin gekocht :
- La Roche Posay Anthelios XL Onzichtbare Mist Ultra-Light SPF50+ 200ml
- La Roche Posay Anthelios Onzichtbare Mist Gelaat Niet Glimmend SPF50+ 75ml

Aanbrengen is heel eenvoudig, zelfs met die bloedhitte en zweten spoelt er niks weg. Ook niet van die vieze vlekken enzo.
La Roche en anders niks idd ;)
Zonder gekheid: een van de fijnste zonnebrands die ik heb gehad. En als blanke rooie heb ik de nodige liters versleten O-)
Alleen voor de Sisley Sunleÿa zoek ik nog een goede vervanger…

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:15
Grin schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:45:
[...]

La Roche en anders niks idd ;)
Zonder gekheid: een van de fijnste zonnebrands die ik heb gehad. En als blanke rooie heb ik de nodige liters versleten O-)
Maar jij woont ook samen met @rolandos582 toch? Dus dan is het niet zo raar dat je dezelfde producten hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 18:14
Grin schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:45:
[...]

Als je het over vloeibaar goud hebt met €150 per 50ml. 8)7

Ik vind deze spray wel chill. In 50ml verpakking ook makkelijk mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
joker1977 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:10:
[...]

Ik denk dat je het verkeerd interpreteert, d.w.z. als jij (of volgers) op je activiteit klikken dan kunnen ze de segment-poging nog wel bekijken.

Aldaar kunnen ze een eventueel publiek segment leaderbord ook bekijken, maar activiteiten die niet publiek toegankelijk zijn (dus op Followers, of You only staan) worden dus niet gebruikt om het publieke leaderboard
te vullen.

Ik vind dat op zich ook niet zo heel gek, anders krijg je ook potentieel het gekke scenario dat de KoM verschillend is afhankelijk 'wie kijkt'. Daarom tellen enkel publieke activiteiten mee voor de publieke leaderboards.
Ah, ja dat klinkt inderdaad een stuk logischer. Heb ik het inderdaad verkeerd geïnterpreteerd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
wisselwerking schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:03:
[...]

Maar jij woont ook samen met @rolandos582 toch? Dus dan is het niet zo raar dat je dezelfde producten hebt :+
Dan was ik met maximaal 6 maanden failliet, toch lijkt me dat best handig. In elk vertrek een tablet voor de temperatuur en tv. Genoeg wielrenkleding om jezelf elke dag van het jaar in een andere kit te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Over die LaRoche spray staat op hun site:
HOE TE GEBRUIKEN:
Breng zonbescherming vlak voor blootstelling aan de zon royaal aan en doe dit regelmatig opnieuw – iedere twee uur - om de bescherming te behouden (vooral na het zwemmen, transpireren of afdrogen). Overmatige blootstelling aan de zon is gevaarlijk. Blijf daarom niet te lang in de zon, zelfs niet met gebruik van een zonnebrandproduct.
1x opsmeren en daarna 8 uur fietsen zeker :+

Maar ik geloof best dat hij jullie goed bevalt. Ik zal vanmiddag eens kijken in het dorp of ze dat hier kennen. Thnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
SirLenncelot schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:04:

[...]

Maar ik geloof best dat hij jullie goed bevalt. Ik zal vanmiddag eens kijken in het dorp of ze dat hier kennen. Thnx!
Uit ervaring kan ik je vertellen dat @Grin het liefst 2, max 3 uur op de fiets zit. Hij is dus prima eindgebruiker. Voor @DDX of @wisselwerking is dat wat minder geschikt op ritjes van 8 tot 10 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:58

Grin

Ride si sapis.

SirLenncelot schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:04:

[...]

Dat is wel een heel generiek advies. Elke twee uren opnieuw smeren is m.i. alleen noodzakelijk op het strand (in/uit zeewater,), tijdens zwemmen of extreem transpireren of extreme gevoeligheid voor zon (baby's etc). Dit soort generieke adviezen zitten nogal ruim qua veiligheidsmarge, dat maakt ze niet onjuist, integendeel(!). Maar of het ook voor jou, in deze mate, van toepassing is moet je zelf inschatten. Ritjes van 4-6 uren zijn voor mij, als roodharige, totaal probleemloos met slechts één keer aanbrengen.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Bij ons op voetbal vroegah smeerden we vaseline op onze wenkbrauwen, dat voorkwam dat het zweet over je voorhoofd in je ogen druppelde maar vraag me af of dat met een duur rit van een aantal uur blijft helpen.

Burp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:51
Wii4all schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:09:
[...]

Bij ons op voetbal vroegah smeerden we vaseline op onze wenkbrauwen, dat voorkwam dat het zweet over je voorhoofd in je ogen druppelde maar vraag me af of dat met een duur rit van een aantal uur blijft helpen.
Zweten bij het voetballen 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONWdolf
Kluus schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 20:25:
[...]

Nou vind ik die crankset al jaren niet mooi en een goede reden om die te vervangen… kan ik daar gewoon een 105 7000 cranck voor gebruiken of is een 5800 nodig ivm de 5800 derailleurs?
Enig idee welk bracket ik dan nodig heb? Dan ga ik vast overleggen met de fietsenmaker voordat die aan de slag gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ONWdolf
Niet direct een producttip, maar ik merk als ik transparante zonnebrand bijvoorbeeld van Kruidvat eigen merk op doe ruim voordat ik ga fietsen (zeg 30 minuten) dat ik minder last heb van prikkend zweet. Omdat ik geen haar heb heb ik een bandana zodat ik niet te veel op m’n hoofd smeer. In de bergen zweet ik altijd wel veel. Dan smeer ik heel iets vaseline op m’n wenkbrauwen en loopt het prikzweet naar de zijkant weg.

Dus; vroeg smeren, bandana en vaseline werkt voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keezx
Er gaan hele werelden voor me open waar ik nooit 1 voet in heb gezet., namelijk zonnebrandspul.
Op het strand ben ik de eerste keer pakweg 30-45 minuten in de zon en daarna wat meer, nooit langer dan pakweg 1,5 uur, dat is dan na een 3 tot 5 keer, zodra het niet goed voelt stoppen
Tijdens het fietsen nooit iets gebruikt, nooit aangebrand of verbrand ook, maar ik ben geen liefhebber van.>3 uur fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Wii4all schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:09:
[...]

Doe ik ook wel eens met langere stukken hardlopen, werkt beter dan continue zweet wegvegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

ONWdolf schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 19:12:
[...]

Nou vind ik die crankset al jaren niet mooi en een goede reden om die te vervangen… kan ik daar gewoon een 105 7000 cranck voor gebruiken of is een 5800 nodig ivm de 5800 derailleurs?
Enig idee welk bracket ik dan nodig heb? Dan ga ik vast overleggen met de fietsenmaker voordat die aan de slag gaat.
Officieel zijn die volgens Shimano niet compatible, maar ik heb tijden een R8000 crankstel met een 6800 derailleur gebruikt. Dat ging probleemloos.

Voor wat betreft de BB denk ik dat dit een goede optie is:

https://wheelsmfg.com/pre...cranks-shimano-black.html

Die heb ik nu ook en daarvan kan je later gewoon los de lagertjes van vervangen.

Maar dat moet je nog even goed checken want ik ga er even blind van uit dat je inderdaad osbb hebt en dan staat ook iets over spacers onder compatibility bij osbb (in sommige gevallen). Als je toch andere nodig hebt heeft wheelsmfg meerdere opties.

[ Voor 10% gewijzigd door Kluus op 29-06-2022 21:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20:35
Veel groepsetjes op Marktplaats binnenkort. 105 Di2 is uit!

YouTube: NEW Shimano 105 Di2 | The Groupset Of The People Goes Wireless!

Edit: wel flink stuk duurder dan Rival Etap lijkt he.

[ Voor 12% gewijzigd door Louislouislouis op 29-06-2022 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:38
Meer van hetzelfde als ultegra is mijn idee.
Zal vast verkopen als het leverbaar is, maar of het nou echt nuttig is naar ultregra di2 ?

Wel jammer dat het ook 12 speed is, ook weer duurder met vervangingsonderdelen dus...

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

De nieuwe 105 is wel prijzig lijkt mij. Dat worden dan fietsen vanaf 3.500 euro? Ik had eigenlijk verwacht dat de oude Ultegra met een kleine upgrade van de shifters de nieuwe 105 zou worden. Maar dit zal vast voordelen voor Shimano zelf hebben.SRAM lijkt nu voor alle groepen ook echt goedkoper, dat was altijd andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 08:58
Heeft er nog iemand wat goede tips voor een helm voor de kale of zeer dunbehaarde wielrenner? Ik rij vaak toch met een koerspetje onder mijn helm en ik heb ook een zomerkapje. Maar in de zomer is dat eigenlijk toch net te warm. Alleen heb je dan toch de invloed van de zon en vooral de vliegende insecten.

Een helm zoals een Lazer Vento KinetiCore lijkt hier wel een beetje een oplossing voor. Redelijk gesloten helm, maar toch nog net genoeg ventilatie. Abus Gamechanger lijkt weer net teveel grote openingen te hebben, dus vooral vooral vliegen een kans om erin te komen. KASK UTOPIA lijkt ook wel een optie.

Ben vooral even benieuwd hoe jullie ervaringen zijn met zulke helmen die een beetje zweven tussen aero en normale helmen.
Fisico schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:48:
De nieuwe 105 is wel prijzig lijkt mij. Dat worden dan fietsen vanaf 3.500 euro? Ik had eigenlijk verwacht dat de oude Ultegra met een kleine upgrade van de shifters de nieuwe 105 zou worden. Maar dit zal vast voordelen voor Shimano zelf hebben.SRAM lijkt nu voor alle groepen ook echt goedkoper, dat was altijd andersom.
Bij GCN hadden ze het over fietsen tussen de 2800 en 4000 euro.

[ Voor 25% gewijzigd door WaSteiL op 30-06-2022 09:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

WaSteiL schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:16:
Heeft er nog iemand wat goede tips voor een helm voor de kale of zeer dunbehaarde wielrenner?
KASK heeft ook nog de Wasabi die hangt tussen Protone en Utopia in en kan ook open en dicht. Ik ben zelf achterop wat kalend en daar werkt de Protone top voor. Maar je blijft wel vliegen binnen krijgen.
Dat valt mij mee, retail van de groep is natuurlijk niet inkoop voor de fietsfabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkenist
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-09 19:30
Heeft er nog iemand wat goede tips voor een helm voor de kale of zeer dunbehaarde wielrenner? Ik rij vaak toch met een koerspetje onder mijn helm en ik heb ook een zomerkapje. Maar in de zomer is dat eigenlijk toch net te warm. Alleen heb je dan toch de invloed van de zon en vooral de vliegende insecten.

Een helm zoals een Lazer Vento KinetiCore lijkt hier wel een beetje een oplossing voor. Redelijk gesloten helm, maar toch nog net genoeg ventilatie. Abus Gamechanger lijkt weer net teveel grote openingen te hebben, dus vooral vooral vliegen een kans om erin te komen. KASK UTOPIA lijkt ook wel een optie.

Ben vooral even benieuwd hoe jullie ervaringen zijn met zulke helmen die een beetje zweven tussen aero en normale helmen.

[...]

Abus Gamechanger hier, met dito kapsel.

Grote openingen valt reuze mee toch? Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar het schijnt een van de beter ventilerende aerohelmen te zijn. Ik draag 'm het hele jaar en eigenlijk nooit het idee dat mijn hersenpan gekookt wordt doordat ie zo dicht is. Ook zeer zelden vliegend gespuis binnen, dus daar zou ik het niet voor laten.

Zelf heb ik een zwarte, maar als je je zorgen maakt om de temperatuur... neem een witte.

Overigens een Abus Airbreaker in bestelling staan, die ik vooral wil gaan gebruiken voor mountainbiken. Dat is eigenlijk de enige activiteit waarbij ik iets meer koeling aan mijn hoofd wil, omdat zomerse temperaturen i.c.m. de aero Gamechanger niet optimaal zijn aan mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19-09 21:14
Hebben jullie op de fiets eigenlijk wel eens last van hooikoorts? Ik heb er op de fiets nooit echt last van, maar als ik dan heb gedoucht krijg ik opeens jeukende ogen, echt heel vervelend. Meer mensen met zulke klachten? En heeft iemand goede tips om dit te voorkomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 13:36
Owios schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:46:
Hebben jullie op de fiets eigenlijk wel eens last van hooikoorts? Ik heb er op de fiets nooit echt last van, maar als ik dan heb gedoucht krijg ik opeens jeukende ogen, echt heel vervelend. Meer mensen met zulke klachten? En heeft iemand goede tips om dit te voorkomen?
Ik ga op dit moment (grassen worden weer gemaaid en geschud) helemaal kapot aan de hooikoorts, ook op de fiets. Ik merk dat ik minder makkelijk kan ademhalen en heb snel last van mijn longen in dat geval (alsof je heel erg diep gaat, terwijl dat niet zo is). Ik neem al 2 verschillende anti-histaminica maar zelfs dat helpt niet genoeg.

De jeukende ogen bij het douchen komt waarschijnlijk omdat je dan juist de pollen over je gezicht spoelt. Eerst even met een washandje je gezicht wassen kan helpen, maar geen garanties O-)

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:35

Phydomir

Dennis

Ik heb daar nu geen last van. Wel weer gemerkt dat onze favoriete rups weer bezig is. In ieder geval hier in de buurt (Arnhem) en achterhoek.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Medicatie innemen is het enige wat helpt voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Voor insecten had ik vroeger een helm van de Lidl, die had gaas ingebouwd. Gebruik ik nu alleen nog met woon-werk ritjes, maar dat gaas mis ik echt.

Voor de zon heb ik een bandana bij ali gekocht. Mijn "Noorse fjorden" verbranden nu niet meer dus blijkbaar werkt het afdoende voor mij.

---------------

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
JA! Check, precies dat. NA het douchen. Maar ik weet ook wel hoe het komt; de pollen zitten al wel degelijk in je ogen, maar door de rijwind heb je wat verkoeling en je zit niet aan je oogleden.
Dan kom je thuis, lekker douchen, beetje warm, en dan de trigger: afdrogen. Dan wrijf je de pollen even lekker diep je slijmvliezen binnen, je wrijft nog eens extra en de (ketting)reactie komt op gang.

Mijn oplossingen:
1) koud washandje op je ogen
2) druppelen met acuut werkend antihistaminica; genaamd azelastinehydrochloride. Verkrijgbaar op recept onder de naam Allergodil (prijzig door alle irritante overhead kosten van de apotheek), maar sinds kort ook vrij te koop bij de drogist onder de naam Carelastin. Allergodil werkt echter wel beter.

Dergelijke oogdruppels kan je ook preventief gebruiken, maar ik gebruik ze zelf slechts "indien nodig" omdat ze achteraf ook zo snel en effectief werken. Iets wat bij veel andere hooikoortsmedicijnen niet zo is.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Dit lijkt mij inderdaad een kwestie van anders afspoelen zoals aangegeven in het topic. Met fietsen heb ik veel minder last dan met hardlopen. Waarschijnlijk ren ik langs grassen waar ik nogal heftig op reageer en is dit bij fietsen minder het geval. Al was er gisteren ook een stukje buitengebied waar het ineens los ging met snotteren enzo. Pilletjes helpen en niet wrijven in je ogen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Mistraller schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:37:
[...]
Voor insecten had ik vroeger een helm van de Lidl, die had gaas ingebouwd. Gebruik ik nu alleen nog met woon-werk ritjes, maar dat gaas mis ik echt.
Ik heb een Giro Isode helm met insecten-gaas

https://road.cc/content/review/255493-giro-isode-mips-helmet
https://www.mantel.com/giro-isode-mips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:07
Ik heb zelf geen hooikoorts dus heb er geen persoonlijke ervaring mee maar een vriend van mij is imker. Hij adviseerde dat mensen die last hebben van hooikoorts lokale honing kunnen proberen. De honing moet dus in je eigen omgeving gemaakt zijn. Dus geen honing uit de supermarkt halen die uit het buitenland komt. In de lokale honing zit een kleine hoeveelheid pollen die ook in je eigen omgeving voorkomen en de hooikoorts veroorzaken. Als je dat eet bouw je een betere weerstand op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Het gaat hier vaak over (incl mijzelf 😄) dat polarized trainen de heilige graal is.

De sport wetenschap komt er echter steeds meer achter dat ze verkeerd dachten dat topatleten gepolariseerd trainen. In werkelijkheid is het meer pyramidal.

Die denkshift is letterlijk nu aan de gang. Voordat het doordruppelt naar de grote massa zijn we wel een jaar of meer verder. Wees dus kritisch als iemand je vertelt dat je polarized moet trainen.

Shotje van een sportmedisch congres in Kopenhagen (door de sport director van Alpecin Fenix gemaakt).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sy6-D0qjkX56xYqOsa6OE9facIc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0frn5qdeUn0R13zKOnDE1wUe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

ElGreco schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:52:
[...]

AAAEEERRROOOO is alles. En een ervaren Tweaker neemt geen 10lt aan spullen mee naar Friesland maar heeft het telefoonnummer mee van de volgwagen aka de vader van Hoi
Jij had een frametas toch tijdens een georganiseerde toerrit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
McMiGHtY schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:23:
[...]

Jij had een frametas toch tijdens een georganiseerde toerrit?
Wat is dit nou @ElGreco ??? Verklaar je nader! ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Requiem19 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:19:
Het gaat hier vaak over (incl mijzelf 😄) dat polarized trainen de heilige graal is.

De sport wetenschap komt er echter steeds meer achter dat ze verkeerd dachten dat topatleten gepolariseerd trainen. In werkelijkheid is het meer pyramidal.

Die denkshift is letterlijk nu aan de gang. Voordat het doordruppelt naar de grote massa zijn we wel een jaar of meer verder. Wees dus kritisch als iemand je vertelt dat je polarized moet trainen.
Ik zou ieder trainingsadvies zonder kennis over jou, je wensen, je beschikbare tijd en je doelen uiterst kritisch benaderen.

Ik denk dat dit advies hier ook onder valt: "Nou de top 5 van de Giro d'Italia traint pyramidal, dus JanL die eigenlijk 5 kilo te zwaar is, 8 uurtjes per week 'traint' om zijn maten zo nu en dan pijn te doen moet dat ook maar gaan doen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
joker1977 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:38:
[...]

Ik zou ieder trainingsadvies zonder kennis over jou, je wensen, je beschikbare tijd en je doelen uiterst kritisch benaderen.

Ik denk dat dit advies hier ook onder valt: "Nou de top 5 van de Giro d'Italia traint pyramidal, dus JanL die eigenlijk 5 kilo te zwaar is, 8 uurtjes per week 'traint' om zijn maten zo nu en dan pijn te doen moet dat ook maar gaan doen'.
Eens.

Daarnaast denk ik het dat inzicht dat 'polarized' helemaal niet 'polarized' is, maar pyramidal, toch best wel een interessant inzicht is, los van trainingsadviezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
Wij krijgen volgende week 2 racefietsen. Hebben jullie nog tips om deze aan de muur op te hangen?
Ik heb voor een mountainbike al een Dresco muurbeugel van de bouwmarkt.
Ik zit eraan te denken om hier nog eens 2 van zulke haken boven elkaar te hangen.

Rechtop ophangen aan een muurhaak (b.v. dit) of deze voor 3 fietsen lijkt me qua ruimte efficienter, maar ik weet niet of het mn vrouw lukt om de fiets er makkelijk in te hangene qua gewicht. Ook weet ik niet of dit handig is met hydraulische remmen?

Hoe hangen jullie meerdere racefietsen op in de schuur of garage?

[ Voor 7% gewijzigd door _l_Arjan_l_ op 30-06-2022 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Requiem19 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:59:
[...]

Eens.

Daarnaast denk ik het dat inzicht dat 'polarized' helemaal niet 'polarized' is, maar pyramidal, toch best wel een interessant inzicht is, los van trainingsadviezen.
Geen idee. Ik kan niet zo goed inschatten hoeveel variatie er tussen atleten zit en of bv. GC-rijders hun trainingsarbeid volgens een ander stramien invullen dan bv. sprinters. Of knechten.

Misschien is voor knechten het wel beter om polarized te rijden, maar dat is natuurlijk minder interessant voor ons liefhebbers. Wij doen nl. niet aan knechten, wij doen aan grote rondes winnen :P
Pagina: 1 ... 417 ... 683 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).