Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 411 ... 682 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 21:16

joker1977

Tweakert

Ik merk (omgeving Groningen) toch nog best wel wat road-rage. Zodra je een bepaald slag mensen ook maar enigszins ophoudt, is het al hommeles.

Dat effect wordt stevig versterkt als je je op een racefiets begeeft. Het effect wordt nog veel sterker als je in een groep gaat rijden.

Aan de andere kant kunnen sommige groepjes/groepen wielrenners ook bloed-irritant zijn: Waaieren op 60km/h wegen, geen ruimte geven voor inhalende auto's, voorrang nemen, door rood rijden, we kennen allemaal de testosteron-bommetjes wel... Dat praat het niet goed, maar het maakt het wel begrijpelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15:43
Ik heb nieuwe MTB schoenen nodig, die hebben SPD. Mijn schoenen voor de racefiets met SPD-SL zijn nog goed maar eigenlijk iets te breed, ik draag altijd twee paar sokken. Nu wil ik twee vliegen platslaan. Wat zijn jullie ervaringen met SPD op de racefiets?

Ik gebruik SPD-SL geel en daar zit net zoveel speling op als SPD, voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 14:59

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Patrick4 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:18:
Ik heb nieuwe MTB schoenen nodig, die hebben SPD. Mijn schoenen voor de racefiets met SPD-SL zijn nog goed maar eigenlijk iets te breed, ik draag altijd twee paar sokken. Nu wil ik twee vliegen platslaan. Wat zijn jullie ervaringen met SPD op de racefiets?

Ik gebruik SPD-SL geel en daar zit net zoveel speling op als SPD, voor mijn gevoel.
Ik gebruik al jaren xc schoenen met SPD pedalen op de racefiets. Momenteel een setje PD-SL600 met Shimano XC701 schoenen en dat bevalt me prima. Loopt ook net wat makkelijker dan SPD-SL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdbtje
  • Registratie: Juni 2015
  • Nu online

Ik gebruik op mijn racefiets een setje look x-track, op de gravel shimano xt. De look pedalen hebben wat meer speling, bij de shimano voel ik dit veel minder. Eén paar schoenen leek mij voldoende en indien ik even moet stappen is dat natuurlijk handiger ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:27
Wat zijn jullie ervaringen met SPD op de racefiets?
Ik heb met zowel SPD als SPD-SL gefietst op de racefiets en in mijn ervaring is de stijfheid van de zool belangrijker bij SPD dan bij SL. Met hele stijve schoenen is SPD ook prima, meer buigbare (goedkopere) schoenen vond ik op de racefiets met SPD vermoeiend worden, bij SL heb ik daar geen last van.

Op de MTB zijn die flexibelere schoenen overigens wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:11

Ik fiets al jaren met SPD op de racefiets. Dat vind ik veel praktischer aangezien ik ook een MTB heb. En nu mijn huidige racefiets ook nog te gebruiken is als gravelbike zie ik nog meer voordelen.
En het argument dat gewicht minder goed verdeeld bij SPD waardoor je sneller last van je voeten krijgt, heb ik nog niet gemerkt. En ik heb genoeg lange afstanden gefietst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 19:48
klaaas schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 17:01:
[...]

Ik zie een schelpenpad, een soort ruiterpad en een asfaltweg. Als je hard wilt fietsen, waarom dan niet op het asfalt? Ik kan me voorstellen dat je wandelaars irriteert als je hier het schelpenpad pakt. Niet dat dat de actie van de dame in kwestie goedkeurt uiteraard.
dhr Dekkers fietste op het asfalt, het schelpenpad boven op het duin fietst geen wielrenner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
klaaas schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 17:01:
[...]

Ik zie een schelpenpad, een soort ruiterpad en een asfaltweg. Als je hard wilt fietsen, waarom dan niet op het asfalt? Ik kan me voorstellen dat je wandelaars irriteert als je hier het schelpenpad pakt. Niet dat dat de actie van de dame in kwestie goedkeurt uiteraard.
De naam van die weg (inderdaad ook asfalt) is Schelpenpad. Dat maakt het een beetje verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:41

Ik vind spd met sh51 single release plaatjes prima fietsen. sh56 zat me wat te los. Is een stuk praktischer om naar de douche te lopen op het werk. En als ik straks een MTB erbij heb is het wel zo praktisch. Ik heb nooit SL gehad overigens, ik heb wel de indruk dat je daarmee vaster zit en echt heel bewust moet uitklikken.
Waarom probeer je het niet gewoon? Pedalen zijn zo omgezet, of anders koop je een setje op marktplaats om te testen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
Fisico schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:12:
[...]

Echt een topding, vooral op een dijk met een hoop wind of in een afdaling echt heel prettig. Focus op het rijden en een beetje bijsturen als de Garmin / Wahoo piept.
Idd met wind is het wel handig. Liep er afgelopen zondag tijdens een ritje over de weg ook tegenaan dat ik achteropkomend verkeer niet hoor. En dan schrik ik me soms wezenloos als er weer een auto voorbij komt razen.
Zo net dan toch maar bij de Decathlon waar ie voor 170 euro op de site staat 1 besteld.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:02
Aan mijn mooie Felt AR is al snel een einde gekomen afgelopen weekend ;(.

Ik reed op een dubbel fietspad toen iemand uit tegengestelde richting mij over het hoofd zag en afsloeg. Vol in de flank geraakt. Mijn Felt is op drie plekken gebroken: o.a. het balhoofd, de achtervork en zitbuis zijn gebroken/gebarsten. Het is nog maar de vraag of de verzekering een nieuw frame gaat vergoeden, of dat ze eisen dat het carbon wordt gepareerd. Mooi kloten:(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
MartijnMartijn schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:50:

Ik reed op een dubbel fietspad toen iemand uit tegengestelde richting mij over het hoofd zag en afsloeg. Vol in de flank geraakt. Mijn Felt is op drie plekken gebroken: o.a. het balhoofd, de achtervork en zitbuis zijn gebroken/gebarsten. Het is nog maar de vraag of de verzekering een nieuw frame gaat vergoeden, of dat ze eisen dat het carbon wordt gepareerd. Mooi kloten:(.
Als het jouw schuld niet is dan verhaal je het toch op de tegenpartij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
tjanssen schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:22:
[...]

Als het jouw schuld niet is dan verhaal je het toch op de tegenpartij...
De tegenpartij is wel willend, maar de verzekering van de tegenpartij heeft een schade-expert ingeschakeld. Deze is van mening dat een frame nog te repareren valt. Daar ben ik zelf ook niet zo kapot van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16-09 23:05

Als je zelf nog maar heel bent.

Tip: ik ben zelf ook aangereden, ook fiets in breuken (in mijn geval vier breuken). Fiets zsm naar een lokale fietsenwinkel gebracht voor een schaderapport (hè wat toevallig, total loss) en dat rapport opgestuurd naar wederpartij onder vermelding: "graag binnen veertien dagen overmaken op rekeningnummer XYZ". Schaderapport was 150 euro, ook dit bedrag heb ik verhaald onder vermelding van 6:69 lid 2 onder b: "redelijke kosten ter vaststelling van schade."

Toen kwam de verzekeraar in de lucht, die betaalden dat bedrag uiteindelijk zonder morren.

Heb je ook nog medische kosten? Eigen risico etc. door dit ongeluk? Vergeet dat niet ook te verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:08
MartijnMartijn schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:30:
[...]

De tegenpartij is wel willend, maar de verzekering van de tegenpartij heeft een schade-expert ingeschakeld. Deze is van mening dat een frame nog te repareren valt. Daar ben ik zelf ook niet zo kapot van.
Gewoon informeren bij goed reparatiebedrijf wat de kosten dan zijn inclusief spuiten.
Vermoed dat een nieuw frame goedkoper is als het op meerdere plekken gebroken is ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
Mr. Stom schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:31:
[...]

Als je zelf nog maar heel bent.

Heb je ook nog medische kosten? Eigen risico etc. door dit ongeluk? Vergeet dat niet ook te verhalen.
Komt goed, heb zelf wel letsel, maar niets gebroken gelukkig.
DDX schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:35:
[...]

Gewoon informeren bij goed reparatiebedrijf wat de kosten dan zijn inclusief spuiten.
Vermoed dat een nieuw frame goedkoper is als het op meerdere plekken gebroken is ?
Een nieuw frame kost €4000.. Dus ik denk in dit geval dat het andersom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:03
verkeerd

[ Voor 95% gewijzigd door replica17 op 09-06-2022 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Pfoe vandaag eenzijdig toch een flinke smak gemaakt. Terwijl ik goed uitkeek voor verkeer zag in een hoop poep in de bocht niet liggen, voorwiel schoof zomaar weg.

Schaafwonden en een flink pijnlijke knie. Foto laten maken en gelukkig niet gebroken. Lijkt dus gekneusd. Zaterdag de 250km van Limburgs Mooiste gaat niet lukken, als ik maar op tijd fit ben voor de Marmotte op 3 juli…

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13:52

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:08
Mijn vrouw mist wat comfort op haar racefiets. Kortste klap leek me om te beginnen met wat bredere banden. Ik heb dus mijn eigen band (Conti Grand Prix 4000S II 28mm) om die van haar gelegd alleen liep die tegen het frame aan. Sowieso kon ik hem niet door de velgrem geduwd krijgen tenzij je de band wat leeg liet lopen.
Vandaag dus maar Pirelli P Zero Road (26mm) banden er onder, ik ben benieuwd of het een verbetering is. De band is nauwelijks breder (zelfde velg), wel een paar millimeter hoger dus uiteindelijk toch iets meer lucht...

Nu viel het me op dat de oude band (Vitoria Zaffiro 25mm) een veel platter loopvlak heeft dan de nieuwe. Is dat puur slijtage geweest of zijn er ook banden op de markt die 'plat' dus niet zo 'bol' zijn? Plat / vlak lijkt me namelijk alleen maar nadelig...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HkYI8wSrsPy1i9w4LEWg-TpYVvQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JPF6XTgPORjedu5Cwtbo2IKg.jpg?f=fotoalbum_large

Links de Pirelli (nieuw), rechts de Vittoria (oud)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
MartijnMartijn schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:41:
[...]

[...]

Gewoon informeren bij https://www.unlimitedcolors.nl/carbonreparatie/ zou ik zeggen :
'heeft u schade? Stuur ons uw foto's en u heeft binnen 24 uur antwoord. Of kom vrijblijvend bij ons langs, dit kan zonder afspraak.'

En rekening houden met als er een reparatie gedaan is je ook waardevermindering hebt.
Ook die schade zal de tegenpartij moeten vergoeden dan.

Als je lid bent van ntfu zou ik die ook even bellen, bieden rechtsbijstand/schadeverzekering.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 13:15
Vandaag nieuwe banden gemonteerd na een paar keer lek gereden te hebben. Buitenbanden Continental Grand Prix 5000 28 mm, binnenbanden Schwalbe SV 15. De zwarte GP5000's 28mm waren bijna overal uitverkocht. Ik was wat huiverig om de zwart/bruine banden te monteren qua looks, maar ben niet ontevreden met het resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MPDdgPadfIo2hKXq4KOHJ-e2jII=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QGOacaOwZg6JUJjDTVYRXZq4.jpg?f=fotoalbum_large
(Zadeltasje is voor de foto uiteraard verwijderd).

Ik kreeg ze zowaar zonder bandenlichters op de velg. De vorige set ging een stuk moeilijker, waarschijnlijk ben ik gewoon wat handiger geworden.

De voorband heb ik 2 keer verwisseld, rijrichting verkeerd, dat kan natuurlijk ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 18:14
bert74 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 21:21:
De voorband heb ik 2 keer verwisseld, rijrichting verkeerd, dat kan natuurlijk ook niet.
Volgende keer ook de logo's uitlijnen (bijv continental bij het ventiel) en het is perfect. O-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:25

Letselschade adviseur inschakelen!

Ken al 2 mensen die een grote som geld van de verzekering hebben gekregen doormiddel van bemiddeling door zo'n adviseur vanwege ongeval met de racefiets door schuld van een andere partij. Die adviseurs doen dat vaak tegen een kleine vergoeding of geheel gratis.

Neem van mij aan, de normale burger word in dit soort gevallen genaaid door de verzekeringsmaatschappij die er vaak heel goed vanaf komen. Mensen hebben geen zin in het gedoe en gaan akkoord met een bedrag dat voor hun ok lijkt.
Door bemiddeling duurt het soms maanden voordat ze er onderling uit zijn maar deze mensen nemen alle zorgen uit jouw handen.

[ Voor 26% gewijzigd door maxoss op 09-06-2022 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 13:15
NewbieNeo schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 21:30:
[...]

Volgende keer ook de logo's uitlijnen (bijv continental bij het ventiel) en het is perfect. O-)
Ik had zelf nog meer moeite het het gegeven dat de tekst op de voorband Grand Prix 5000 niet op 180 graden van tekst Continental stond. De achterband heeft dat wel. Fabrieksfout. Eigenlijk terugsturen ;-) Maar wil in het weekend weer gewoon fietsen, dus voor deze keer laat ik het zo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Martinique schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 20:37:
Ik heb dus mijn eigen band (Conti Grand Prix 4000S II 28mm) om die van haar gelegd alleen liep die tegen het frame aan.
De GP4000 staat er om bekend dat de maatvoering wat afwijkt.
Ik heb 28 mm GP4000 op 15C velgen. Als ik die na meet, dan zijn ze 32 mm breed *O*.

Dus even een schuifmaat er bij pakken is zeker de moeite.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:27
Martinique schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 20:37:.
is dat puur slijtage geweest of zijn er ook banden op de markt die 'plat' dus niet zo 'bol' zijn? Plat / vlak lijkt me namelijk alleen maar nadelig...
Ik heb ook eens 25mm Schwalbe Durano banden gehad die zo plat waren afgesleten dat ik de rand in bochten kon voelen. Dat waren ook wel hele stugge banden met hard rubber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:08
mhr-zip schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 21:44:
[...]

De GP4000 staat er om bekend dat de maatvoering wat afwijkt.
Ik heb 28 mm GP4000 op 15C velgen. Als ik die na meet, dan zijn ze 32 mm breed *O*.

Dus even een schuifmaat er bij pakken is zeker de moeite.
De Width As Measured is bij de oude band nagenoeg gelijk aan de nieuwe. Maar met de kennis van nu had bijv een Pirelli 28mm misschien gewoon gepast… :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 14:03

Flipmo

OMG !!

maxoss schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 21:38:
[...]

Letselschade adviseur inschakelen!

Ken al 2 mensen die een grote som geld van de verzekering hebben gekregen doormiddel van bemiddeling door zo'n adviseur vanwege ongeval met de racefiets door schuld van een andere partij. Die adviseurs doen dat vaak tegen een kleine vergoeding of geheel gratis.

Neem van mij aan, de normale burger word in dit soort gevallen genaaid door de verzekeringsmaatschappij die er vaak heel goed vanaf komen. Mensen hebben geen zin in het gedoe en gaan akkoord met een bedrag dat voor hun ok lijkt.
Door bemiddeling duurt het soms maanden voordat ze er onderling uit zijn maar deze mensen nemen alle zorgen uit jouw handen.
klopt, ik zou ook zeker aanraden om zo'n adviseur in de hand te nemen.
Mijn vrouw is een tijd geleden aangereden terwijl ze stilstond voor het verkeerslicht.
Wel in de auto, maar dat maakt in het verhaal niks uit.

Gevolg dat ze paar dagen niet heeft kunnen werken, die kosten hebben we vergoed gekregen.
Ik heb in huis meer moeten doen, ook een x bedrag voor gekregen.
Benzinekosten voor ziekenhuis, en nog paar andere dingen.

Hier hadden we zelf nooit aan gedacht, maar waren erg blij dat we dit soort zaken vergoed kregen.
Auto was totall loss, zelfde auto weer kopen ben je toch weer meer geld kwijt.
Met het geld van de schade letsel adviseur speelden we weer quitte..

Even informeren kan dus echt geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Laatst online: 15-09 22:40
McMiGHtY schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:17:
Er was hier toch iemand die overgerstapt was naar Absolute Black Ovals? Die zou ik graag wat vragen willen stellen..
Volgens mij heeft @catch-22 deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
Volgens mij is er een nick change geweest naar @418O2

Komoot

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16-09 23:05
MartijnMartijn schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:41:
[...]

[...]

Begrijpelijk dat reparatie tot €4.000 best uitkan. Bij mijn schaderapport lag ook niet de nadruk op het financiële element, maar op het feit dat (i) de fiets op meerdere plaatsen was gebroken en reparatie op al deze plaatsen niet dezelfde stijfheid en lage gewicht van het frame (de eigenschappen waarvoor het frame specifiek gekocht was) zou kunnen garanderen, (ii) fabrieksgarantie verloren ging door de reparatie en (iii) de overige componenten op de fiets ook dusdanig beschadigd waren dat deze niet in dezelfde staat konden worden teruggebracht (krassen op derailleur/remgrepen kun je enkel herstellen door nieuwkoop).

De focus zou dus niet enkel moeten liggen op de kosten van een reparatie, maar ook op de mogelijkheid of het frame daadwerkelijk in dezelfde staat kan worden teruggebracht. Daar zou ik de focus vooral op richten.

Heeft de wederpartij wel aansprakelijkheid erkent?

Je geeft aan dat je toch enig letsel hebt, laat dat even vastleggen door de huisarts. Dan kun je ook smartengeld claimen, dat zijn geen duizenden euro's maar helpt je wel op weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 18:21
siggy schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 17:01:
Jammer dat dit niet in een nieuws topic bevindt. Ik heb weinig medelijden met zo'n Dekker, die blijkbaar er een handje van heeft te snel te fietsen gezien zijn ongelukken reeks. En ronduit belachelijk dat meteen al van doodslag sprake is. Als het Jan-pieter was geweest met zijn fiets was er waarschijnlijk weinig gebeurd. Niet dat ik die actie van die vrouw goedkeur.

Het lijkt me gewoon heel simpel, racen (25 km/h+) doe je niet op de openbare weg. Niet met auto's, niet met motoren, niet met fietsen. Ik hoop dat Dekker er een flinke boete op nahoudt, maar gezien zijn status zal dat uiteraard niet gebeuren.

Ik vond de uitgelichte reacties op nu.nl heel erg stuitend. Was zelfs eentje die zei (parafresend) 'het is heel simpel, uit de weg gaan en ruimte laten voor dit soort racers.' Beetje te gek voor woorden. Maar dat lijkt de norm, ook voor de politie, racen in 30 zones is voor auto's ook al geen probleem en als je iets terug doet ben jij de pineut.

In plaats van dat het probleem (het racen, te snel rijden) wordt aangepakt, kijkt men liever naar wanneer het fout gaat. Of dat nou met een fiets of auto gebeurd, elke keer hetzelfde geval. Beetje als een pestkop die wordt teruggepakt, de pestkop wordt niet gestraft, maar diegene die wat 'terug' doet.
Man man man, parafresend is geen woord hoor. Daarnaast weten we niet precies wat er gebeurd is op het schelpenpad (wat een asfalt weg is), ik weet wel dat iemand van zijn fiets sleuren nooit een goed idee is. Volgens jou mag een auto of een motor niet op de openbare weg, aangezien die harder gaan dan 25 km/u. Post dan niet als je onzin gaat lopen verkondigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnMartijn
Inmiddels heb ik een letselschadeadvocaat ingeschakeld (dank voor de tips). Ondanks dat de tegenpartij haar fout heeft toegeven, bekroop mij het gevoel dat de verzekering van de tegenpartij het zo makkelijk en snel mogelijk wil afdoen. Ik heb nog geen belletje gehad (heb zelf moeten bellen) en daarop is meteen de schade-expert ingeschakeld.
Voelde niet lekker..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avdongen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 22:27
Op zich heb je natuurlijk niets met de eventuele verzekering van de andere partij te maken of de voorwaarden van die verzekering. De andere partij dient jouw schade te vergoeden, als er geen verzekering is die dat dekt dan uit eigen zak.
Daarentegen, als de schade echt in de papieren gaat lopen is er bij een verzekeraar meer te halen dan bij een particulier.
Al met al een nare situatie, goed om te lezen dat het alleen materiele schade is/lijkt.

Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
MartijnMartijn schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:30:
bekroop mij het gevoel dat de verzekering van de tegenpartij het zo makkelijk en snel mogelijk wil afdoen.
Klopt en zo goedkoop mogelijk.
Daarom is het ook de verzkering van de tegenpartij.

Wil je iets moet je dat zelf regelen, rechtsbijstand daarop zetten bijvoorbeeld als je die hebt (via ntfu bijvoorbeeld)
Zelf een schaderapport maken etc.

[ Voor 10% gewijzigd door DDX op 10-06-2022 16:31 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:57
Mijzelf een powermeter cadeau gedaan. De “oude” 4iii 105 kwam nu uit (dmv €25 kortingscode) op €225,- bij FuturumShop. De nieuwe versie doet veel langer met de batterij (tot 800 uur schijnbaar) maar is ook weer een stuk duurder.

Dan maar zo nu en dan een batterijtje vervangen :)

[ Voor 3% gewijzigd door R0y. op 10-06-2022 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
R0y. schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 19:49:
Mijzelf een powermeter cadeau gedaan. De “oude” 4iii 105 kwam nu uit (dmv €25 kortingscode) op €225,- bij FuturumShop. De nieuwe versie doet veel langer met de batterij (tot 800 uur schijnbaar) maar is ook weer een stuk duurder.

€250 vs €315 (bij Futurum dan).
100 vs 800 uur (geclaimede) batterijduur is heel erg netjes (benieuwd hoe ze zo'n verschil hebben gerealiseerd), maar voor dat verschil moet ik wel heel veel fietsen om boven de kosten van die CR2032 batterijtjes uit te komen :+

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:57
TheTinusNL schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 20:54:
[...]

€250 vs €315 (bij Futurum dan).
100 vs 800 uur (geclaimede) batterijduur is heel erg netjes (benieuwd hoe ze zo'n verschil hebben gerealiseerd), maar voor dat verschil moet ik wel heel veel fietsen om boven de kosten van die CR2032 batterijtjes uit te komen :+
Ja en nog wat fancy upgrades. Iets dunner (zou bij sommige frames een probleem zijn) en iets accurater. Dat prijsverschil stop ik wel in de batterijen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:46

McMiGHtY

- burp -

Mijn ervaring met die 105 4iiii...neem een batterij van een goed merk.. ik heb af en toe een goedkope erin...en die gaan beduidend korter mee dan bijv. eentje van Duracell

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Maakt echt geen ene moer uit is mijn ervaring.
Ik koop ze in bulk, soms die van ikea (3 euro voor 10 stuks oid)

Ga echt geen 5 euro per batterij neerleggen iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:32
Mijn ervaring is ook zeker dat duurdere batterijen langer mee gaan dan die cheap ass crap van bijv. Ikea.
Komt misschien ook omdat ik dat pakkie van 10 niet zo snel op maak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik haal meestal wel rond de 100 uur die 4iiii opgeeft.
Vorig jaar had ik ergens 50 pack online gekocht voor 10 euro, stond varta op en deden het ook prima.
Gaan er hier uiteindelijk wel rap doorheen, de 4iiii's heb ik aan beide kanten dus na zo'n 100 euro 2 batterijen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Weet iemand misschien of er een metriek is (in strava) die op basis van een route aan kan geven hoe zwaar deze is ten opzichte van andere routes? In strava heb je relative effort wat iets zegt over je eigen inspanning in een bepaalde rit, maar ik was benieuwd naar of er iets te zeggen is over de zwaarte van een bepaalde rit op basis van bekende/objectieve gegevens (hoogtemeters en afstand vooral vermoedelijk, maar misschien ook meer?)

Komoot geeft wel als ik een route inplan aan of iets een makkelijke, gemiddelde of zware route is, maar ik heb (nog) niet uitgevonden welke parameters daar precies bij horen. Ik begrijp dat je elke rit zo zwaar kunt maken als je wil, maar ik plan wel eens routes in om met meerdere mensen te rijden, en ik zou het mooi vinden om de zwaarte van een route te kunnen bekijken. Enerzijds om te kijken of iedereen de route aan zou kunnen, anderzijds om er een eigen logica op los te laten hoe ik het zelf op deze route volhoud.

Ik heb zelf geen powermeter en strava berekend achteraf obv mijn gewicht, snelheid en misschien nog wat andere zaken een gemiddeld vermogen. Ik zou het (dus) interessant vinden om te weten welk vermogen ik gemiddeld op een route zou moeten trappen om X km/uur te rijden, als indicator van de zwaarte. Bestaat zoiets?

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The__Dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16-09 19:15
Ugchel schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 01:24:
Komoot geeft wel als ik een route inplan aan of iets een makkelijke, gemiddelde of zware route is, maar ik heb (nog) niet uitgevonden welke parameters daar precies bij horen. Ik begrijp dat je elke rit zo zwaar kunt maken als je wil, maar ik plan wel eens routes in om met meerdere mensen te rijden, en ik zou het mooi vinden om de zwaarte van een route te kunnen bekijken. Enerzijds om te kijken of iedereen de route aan zou kunnen, anderzijds om er een eigen logica op los te laten hoe ik het zelf op deze route volhoud.

Ik heb zelf geen powermeter en strava berekend achteraf obv mijn gewicht, snelheid en misschien nog wat andere zaken een gemiddeld vermogen. Ik zou het (dus) interessant vinden om te weten welk vermogen ik gemiddeld op een route zou moeten trappen om X km/uur te rijden, als indicator van de zwaarte. Bestaat zoiets?
De parameters die Komoot gebruikt voor het bepalen van het niveau van je rit zijn vrij basaal en zijn hier te vinden: https://www.komoot.nl/tour-characteristics. Letterlijk: langer dan 5 uur of meer dan 900 hoogtemeters. Dit heeft dus verder niets met je eigen niveau te maken, hoewel de gemiddelde snelheid die wordt gebruikt bij het berekenen (en daarmee de tijd nodig voor de rit) wel verandert op basis van het ingestelde sporters-niveau (ongetraind / atletisch / pro). Dat kan dan weer invloed hebben op de uitkomst van het rit-niveau.

Er bestaat wel een tool waarmee je kunt berekenen hoeveel vermogen je moet leveren om op een bepaalde route een X tijd te halen, waarbij ook rekening wordt gehouden met het hoogteprofiel (bergop meer vermogen leveren). Ik kom alleen even niet op de naam. Vergeet trouwens niet dat de wind altijd een flinke impact heeft op het vermogen dat je moet leveren. Zonder powermeter is het onmogelijk om goed in te schatten hoeveel vermogen je aan het trappen bent. Een schatting tussen 200, 250 en 300 watt gaat misschien nog wel, maar dan zit je waarschijnlijk al in 3 verschillende zones en daar heb je dus niet zoveel aan.

EDIT: gevonden. Is Best Bike Splits. Ik heb het wel eens voor Zwift-routes gebruikt, volgens mij heb je wel een abonnement nodig om dit voor eigen routes te berekenen.

[ Voor 12% gewijzigd door The__Dude op 11-06-2022 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingLex
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 12:31
Bij ons in België is donderdag een 73 jarige man overleden na aanrijding met een groep wielertoeristen. Het ongeval gebeurde toen de groep de man inhaalde en 1 van de fietsers het stuur raakte van de oudere man.
https://www.hln.be/ranst/...sten-in-oelegem~a332f058/
Nu gaat de discussie hier vooral over de maximum snelheid op jaagpaden die blijkbaar 30km/h is.
https://www.hln.be/binnen...t-wel-problemen~ac2ccc81/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

KingLex schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 07:29:
Bij ons in België is donderdag een 73 jarige man overleden na aanrijding met een groep wielertoeristen. Het ongeval gebeurde toen de groep de man inhaalde en 1 van de fietsers het stuur raakte van de oudere man.
https://www.hln.be/ranst/...sten-in-oelegem~a332f058/
Nu gaat de discussie hier vooral over de maximum snelheid op jaagpaden die blijkbaar 30km/h is.
https://www.hln.be/binnen...t-wel-problemen~ac2ccc81/
Ik weet niet hoe de wetgeving in België is, maar in Nederland is een snelheidsmeter op de fiets niet verplicht. Daarom is het vaststellen van een maximumsnelheid voor fietsers niet eenvoudig geregeld.

Als je kijkt naar de handhaving in Nederland aangaande maximumsnelheid van e-Bikes, scooters, brommers en weet-ik-het dan denk ik niet dat men dat moet doordrukken naar conventionele fietsen e.d.

Wat veel zou helpen is de ontwikkeling van iets soortgelijks als de Garmin Varia radar die koppelt met de e-Bike displays zodat ze bijtijds gewaarschuwd worden voor naderend verkeer van achterop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:47
(jarig!)
Weet iemand hoe een momentsleutel -eenvoudig- gekalibeerd kan worden? Die van mij is helaas uit sync geraakt..

Betreft dit type

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yo0QaVzJmLje2KTsO7N_aGCpfKU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z63tpszC9L1m8jIAIJvc4Uct.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Keezx
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-01-2023
Da's in principe heel simpel:
Klem de sleutel, desnoods met een dop erop horizontaal in een bankschroef en hang een maatbeker van 1 liter met touwtjes aan het uiteinde.
Voorbeeldje: 1 liter water is 9,8 N , lengte is 0,3 meter, met deze opstelling meet je 0,3x9,8= 3NM.
Komt het heel precies, dan moet je nog het halve gewicht van het ding zelf er bij tellen (mits het gewicht evenredig over de lengte is verdeeld)
Voor grotere momenten , gebruikt grotere gewichten.....

PS, ik sla het nut van momentsleutels in de fietstechniek niet hoog aan, en een eventuele afwijking speelt geen rol van betekenis, maar dat is een andere discussie.

[ Voor 4% gewijzigd door Keezx op 11-06-2022 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keezx
joker1977 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 07:46:
[...]

CUT

Wat veel zou helpen is de ontwikkeling van iets soortgelijks als de Garmin Varia radar die koppelt met de e-Bike displays zodat ze bijtijds gewaarschuwd worden voor naderend verkeer van achterop.
Ik zie dit soort dingen als 100% nutteloze troep, die niets gaat voorkomen.
Alle drukke fietspaden 1 meter breder en je bent van 90% van de potentiele narigheid af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Keezx schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 11:02:
Da's in principe heel simpel:
...
Volgens mij heb je dan eventueel een afwijking gevonden, maar dan heb je'm nog niet bijgesteld mocht er een afwijking zijn... @Dix0r ik zou het niet weten, er zal vermoedelijk wel ergens een schroefje/dingetje zitten waarmee je het ding kan bijstellen. Voor "fatsoenlijk gereedschap" zal de fabrikant/leverancier een service bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keezx
Er zit zonder twijfel een veer in met stelmogelijkheid, de kunst is het ding open te maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:47
(jarig!)
De veer heb ik los. De onderste dop voor het bepalen van het moment is namelijk los gekomen.

Dat is ook het probleem waarom ik hem nu niet meer vertrouw. Wanneer ik de dop weer bevestig en de sleutel helemaal naar links instel staat hij ver boven de 0 indicator.

Ik denk dat ik voor een paar tientjes maar een nieuwe bestel. Elders laten kalibreren is waarschijnlijk even kostbaar.
Keezx schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 11:02:

PS, ik sla het nut van momentsleutels in de fietstechniek niet hoog aan, en een eventuele afwijking speelt geen rol van betekenis, maar dat is een andere discussie.
De mijne komt zelfs met een specificatie van foutmarge :+

Niettemin gebruik ik hem toch. Het is voor mij eigenlijk altijd een controle om mijn bouten aan te draaien op de specificaties van de fabrikant. Zie het als een extra handeling bij het sleutelen en geeft een 'veilig' gevoel.

Heb ook vaak genoeg meegemaakt dat ik een bout naar mijn weten goed 'vast' heb gezet. Wanneer ik hem dan nog naloop met een momentsleutel zijn er toch nog wel een aantal slagen te halen.

[ Voor 67% gewijzigd door Dix0r op 11-06-2022 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

The__Dude schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 07:25:
[...]

Er bestaat wel een tool waarmee je kunt berekenen hoeveel vermogen je moet leveren om op een bepaalde route een X tijd te halen, waarbij ook rekening wordt gehouden met het hoogteprofiel (bergop meer vermogen leveren). Ik kom alleen even niet op de naam. Vergeet trouwens niet dat de wind altijd een flinke impact heeft op het vermogen dat je moet leveren. Zonder powermeter is het onmogelijk om goed in te schatten hoeveel vermogen je aan het trappen bent. Een schatting tussen 200, 250 en 300 watt gaat misschien nog wel, maar dan zit je waarschijnlijk al in 3 verschillende zones en daar heb je dus niet zoveel aan.

EDIT: gevonden. Is Best Bike Splits. Ik heb het wel eens voor Zwift-routes gebruikt, volgens mij heb je wel een abonnement nodig om dit voor eigen routes te berekenen.
Thnx, ik ga eens neuzen. Ik ben met je eens dat wind een grote factor is, maar volgens mij doet strava daar (ook) niks mee. Je kunt alleen met een powermeter dan achteraf gaan kijken hoe zwaar de rit op dat moment was. (Alhoewel, headwind.app geeft ook wel enige indicatie.)

De berekening die strava gebruikt om het gemiddelde vermogen te berekenen moet volgens mij ook te gebruiken zijn om op voorhand te berekenen hoe zwaar routes zijn ten opzichte van elkaar. Dat gecombineerd met headwind.app zou best een goeie indicatie kunnen zijn van hoe zwaar een rit op dat moment is.

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:39

Phydomir

Dennis

Probleem is alleen dat die Strava geschatte vermogens ongeveer net zo nauwkeurig zijn als die defecte momentsleutel van Dix0r.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:14
Phydomir schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 15:31:
Probleem is alleen dat die Strava geschatte vermogens ongeveer net zo nauwkeurig zijn als die defecte momentsleutel van Dix0r.
Als je een stevige berg opfietst dan is het wel aardig nauwkeurig, maar hier in Nederland kan je er helemaal niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
The__Dude schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 07:25:
[...]

Er bestaat wel een tool waarmee je kunt berekenen hoeveel vermogen je moet leveren om op een bepaalde route een X tijd te halen, waarbij ook rekening wordt gehouden met het hoogteprofiel (bergop meer vermogen leveren). Ik kom alleen even niet op de naam.
Bedoel je deze toevallig? http://bikecalculator.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:53
Iemand met een Abus Gamechanger die weet hoe de kussentjes eruit moeten? Wil ze een keer wassen maar geen idee hoe ze eruit moeten.

*Gelukt!

[ Voor 6% gewijzigd door tiswat op 12-06-2022 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Nu online
Waarmee scheren jullie de benen? Ze zijn er inmiddels wel weer bruin genoeg voor 8) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker_007
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 20:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Phydomir schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 15:31:
Probleem is alleen dat die Strava geschatte vermogens ongeveer net in optimale omstandigheden nog lang niet zo nauwkeurig zijn als die defecte momentsleutel van Dix0r.
ftfy :+

Developers zullen toch zelf ook wel snappen dat het, net als die calorieinschatting, bullshit is?
Kan haast niet anders dan dat ze van hogeraf als "features" gepushed worden door een of andere marketingafdeling ofzo om zo de massa aan te trekken...

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 13:47
Louislouislouis schreef op zondag 12 juni 2022 @ 10:06:
Waarmee scheren jullie de benen? Ze zijn er inmiddels wel weer bruin genoeg voor 8) !
Gillette venus comfortglide breeze, die hebben een soort ingebouwd schuim dus hoef je niet met scheerschuim te kloten. Tevens nooit ellende met opengehaalde benen. Heb ook wel eens mijn razorock game changer gebruikt, die gebruik ik normaal voor mijn gezicht, dat wil prima maar zit je constant met scheerschuim enzo. Deze is echt een aanrader wmb. O-)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Nergens mee (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Mijn Sensah Empire achter derailleur is opeens brons van kleur. Nu staat mijn fiets altijd heerlijk tegen het raam aan in de zon te bakken, maar een onderdeel hoort toch niet zo van kleur te veranderen toch? (Eerst was het zwart)

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Tondeuse. Ik doe alles op 6 of 3mm. Zwarte stoppels zijn erger dan kleine haartjes. Niks zo irritant dat je kleding of handdoek aan je huid blijft "plakken"... Heeft niets met fietsen te maken, ik vind dat apehaar gewoon niet zo mooi :P
Maar omdat ik lui ben ook niet zo vaak; eerst naar de kapper, thuis doet vrouwlief mijn rug en ikzelf de rest. En dan 6 tot 8 weken niks.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdongen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 22:27
Dix0r schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 08:44:
Weet iemand hoe een momentsleutel -eenvoudig- gekalibeerd kan worden? Die van mij is helaas uit sync geraakt..
Met een tweede momentsleutel?

Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 08:20
Gisteren betrokken geweest bij een groepsvalpartij. We reden op een fietspad toen er plotseling vlak voor onze groep uit tegengestelde richting een auto het fietspad op draaide. Tijdig stoppen was daardoor niet meer mogelijk waarop er een kettingbotsing volgde en een deel van de groep tegen de vlakte ging. https://www.oisterwijknie...aanrijding-in-oisterwijk/

Er waren er 5 in de groep die er minder goed vanaf kwamen, die hadden wat meer lichamelijke en materiele schade en vier konden dan ook hun weg niet vervolgen. Een van de vier had een hevige bloedende hoofdwond en was per ambulance afgevoerd. Hij had dan ook echt een flinke klapper gemaakt, de poten van de voorvork van zijn fiets waren volledig afgebroken.

Gelukkig zelf weinig schade, wat schaafplekjes op mijn linkerknie en mijn stuur stond een beetje scheef. Na het rechtzetten van het stuur met behulp van mijn multi-tool kon ik weer verder fietsen met het uitgedunde groepje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiswat
kwiebus schreef op zondag 12 juni 2022 @ 22:21:
Gisteren betrokken geweest bij een groepsvalpartij. We reden op een fietspad toen er plotseling vlak voor onze groep uit tegengestelde richting een auto het fietspad op draaide. Tijdig stoppen was daardoor niet meer mogelijk waarop er een kettingbotsing volgde en een deel van de groep tegen de vlakte ging. https://www.oisterwijknie...aanrijding-in-oisterwijk/

Er waren er 5 in de groep die er minder goed vanaf kwamen, die hadden wat meer lichamelijke en materiele schade en vier konden dan ook hun weg niet vervolgen. Een van de vier had een hevige bloedende hoofdwond en was per ambulance afgevoerd. Hij had dan ook echt een flinke klapper gemaakt, de poten van de voorvork van zijn fiets waren volledig afgebroken.

Gelukkig zelf weinig schade, wat schaafplekjes op mijn linkerknie en mijn stuur stond een beetje scheef. Na het rechtzetten van het stuur met behulp van mijn multi-tool kon ik weer verder fietsen met het uitgedunde groepje.
Ondanks dat het echt niet jullie schuld was, blijf ik groepen echt gevaarlijk vinden. Maar dat is een andere discussie. Gelukkig ben je er goed af gekomen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:50

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik vind automobilisten die groepen van 15 fietsers over het hoofd zien gevaarlijker ;).

Anyway: het lijkt zowaar of het hier op de Veluwe wat rustiger is dan andere jaren, zelfs op latere zondagochtenden. Weinig ebikes en de zogenaamde echoppers heb ik ook nog niet zo heel veel gezien. Zelfs de eikenprocessierups lijkt niet aanwezig, dus het is een mooi voorjaar.

Volgende week een weekje Eifel (vanuit Heimbach), hopelijk weer wat hoogtemeters meepakken. Op climbfinder heb ik een mooie route gevonden, maar verder vind ik weinig. Op fiets.nl staan vooral hele lange routes, dat is net niet waar ik naar op zoek ben. Zie ik een website met routes over het hoofd oid? Kan Komoot of Strava wel routes laten maken, maar dat is meer een last resort…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:55
ZieMaar! schreef op maandag 13 juni 2022 @ 08:18:
Ik vind automobilisten die groepen van 15 fietsers over het hoofd zien gevaarlijker ;).

Anyway: het lijkt zowaar of het hier op de Veluwe wat rustiger is dan andere jaren, zelfs op latere zondagochtenden. Weinig ebikes en de zogenaamde echoppers heb ik ook nog niet zo heel veel gezien. Zelfs de eikenprocessierups lijkt niet aanwezig, dus het is een mooi voorjaar.

Volgende week een weekje Eifel (vanuit Heimbach), hopelijk weer wat hoogtemeters meepakken. Op climbfinder heb ik een mooie route gevonden, maar verder vind ik weinig. Op fiets.nl staan vooral hele lange routes, dat is net niet waar ik naar op zoek ben. Zie ik een website met routes over het hoofd oid? Kan Komoot of Strava wel routes laten maken, maar dat is meer een last resort…
Een snelle check leert mij dat komoot ook meerdere routes heeft staan (zowel onder de categorie road cycling als de categorie bike touring, vooral die laatste heeft wat kortere routes)

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:00
Je zou nog https://racefiets-routes.nl/ en https://www.routeyou.com/ kunnen checken.

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Scheisse. Wil je 2 dingen bij Mantel bestellen. Product A omdat je het wil hebben, product B ter aanvulling om 0 verzendkosten te hebben.

Al 1,5 week product B niet op voorraad. Toen product C ter aanvulling gevonden. Mooi.

En nu is product A niet meer op voorraad ;( 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Klopt, maar die voorste 2 zijn "verantwoordelijkheid van de automobilist". Die andere 13 reden te dicht op hun voorganger.
Anyway: het lijkt zowaar of het hier op de Veluwe wat rustiger is dan andere jaren, zelfs op latere zondagochtenden. Weinig ebikes en de zogenaamde echoppers heb ik ook nog niet zo heel veel gezien.
Dit valt mij ook op, denk ook dat het komt omdat er veel andere dingen weer open zijn. En mensen dat ook weer willen inhalen.
Zelfs de eikenprocessierups lijkt niet aanwezig, dus het is een mooi voorjaar.
Ook dit viel mij al op. Ik vroeg mij af dat dit komt door het weer dit voorjaar, of dat er betere maatregelen getroffen zijn. Ben er erg blij mee, heb er altijd veel last van.
Volgende week een weekje Eifel (vanuit Heimbach), hopelijk weer wat hoogtemeters meepakken.
Trainingskamp voor 9 Juli?
Op climbfinder heb ik een mooie route gevonden, maar verder vind ik weinig. Op fiets.nl staan vooral hele lange routes, dat is net niet waar ik naar op zoek ben. Zie ik een website met routes over het hoofd oid? Kan Komoot of Strava wel routes laten maken, maar dat is meer een last resort…
Heatmap van Strava bekijken en dan zelf wat in elkaar klikken?
Segment pakken, kijken wie er vandaag over dat segment gereden heeft. En die route kopieren van een local?

(dat laatste werkt alleen in de betaalde versie van Strava, maar vaak kan je 1 maand gratis of 1 maand voor een paar euro doen, en daarna weer opzeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Nu online
mhr-zip schreef op maandag 13 juni 2022 @ 09:11:
Klopt, maar die voorste 2 zijn "verantwoordelijkheid van de automobilist". Die andere 13 reden te dicht op hun voorganger.
Heel vervelend verhaal van de botsing. Dit onderstreept wel mijn idee dat groepen >6 gewoon niet echt handig zijn als er geen afgezet parcours is, zeker als wielertoeristen en al helemaal in het weekend.

In mijn fietsclubje splitten we groepen tegenwoordig altijd op. En zelf rij ik principieel al een tijdje niet meer in grote groepen op de openbare weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brecht.A
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-07 22:33
rolandos582 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:24:
[...]

Duur training wil je eigenlijk alleen Z1/Z2 hebben, dan vind 33min in Z3 te veel. Dan ga je eigenlijk te hard.

Als ik even een rit van eerder dit jaar pak, dit soort dingen :
[Afbeelding]
Zaterdag een opnieuw een duurritje gedaan en erop gelet onder Z3 te blijven. 12% boven Z2 gezeten waar m'n vorige rit nog 22% boven Z2 was. Voelde me minder 'op' toen ik thuiskwam :-)
Naar mate je beter getraind raakt, wordt het ook wel makkelijker om onder Z3 te blijven denk ik. Voor bruggen enzo op te rijden heb je nu eenmaal een bepaald vermogen nodig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n0RWWru9f1WetqsaLG50Yi4S6Js=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AxkhDVciG3lvA2VMUdRrST0g.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Ik vind dat er wel iets valt te zeggen voor een maximum grootte van de groep op de openbare weg, maar die grens is wel sterk afhankelijk van waar je fietst en hoe druk het daar 'normaal' is.

Aangaande de eikenprocessierups: Dat is afhankelijk van de regio waar je woont. Juist in het noorden van het land zijn er meer, zuidelijker nemen de aantallen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:46

McMiGHtY

- burp -

De NTFU vind groepen van max 14 personen, maar dat valt en staat uiteindelijk allemaal met de oplettendheid van een ieder in de groep.

Ik ben er zelf meestal een die heel erg goed oplet en zaken eerder opmerkt dat de 4..5 rijen voor me. Sommigen vinden dat irritant, maar ik vind het voor mezelf wel heel erg fijn.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Ik reed gisteren met mijn vrouw, kwam uit op een T splitsing, en er kwam een peloton van een man of 10 van links. (Wij kwamen dus van rechts) De eerste twijfelde, en trok toen toch gewoon door met de groep. Ik vind een groep, waarvan iedereen vertrouwt op 2 of 4 ogen voorin, toch gewoon eng.

(De 3 auto's erachteraan, reden overigens ook allemaal door. )

Toen hadden mijn vrouw en ik toch wel zoiets van, bijna 15 man achter elkaar denkt dat "rechts voorrang" niet telt als je geen zin hebt???

Was geen gevaarlijke situatie; het was niet overzichtelijk dus wij stonden wel tijdig stil. -O-

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
R0y. schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 19:49:

De 4iiii is inderdaad wel de sensor die ik veruit het vaakst moet verversen. Ik heb wel Chipolo tracking aanstaan, weet niet of dat uitmaakt.

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
mhr-zip schreef op maandag 13 juni 2022 @ 09:11:
[...]

Ook dit viel mij al op. Ik vroeg mij af dat dit komt door het weer dit voorjaar, of dat er betere maatregelen getroffen zijn. Ben er erg blij mee, heb er altijd veel last van.

[...]
Toevallig las ik hier net dus iets over in de volkskrant:
https://www.volkskrant.nl...n-te-verwachten~b4dedb88/ :). Het klopt dus.
Trainingskamp voor 9 Juli?
Ja met al die hoogtemeters die ik daar verwacht ik wil ik graag voorbereid zijn!
[...]

Heatmap van Strava bekijken en dan zelf wat in elkaar klikken?
Segment pakken, kijken wie er vandaag over dat segment gereden heeft. En die route kopieren van een local?

(dat laatste werkt alleen in de betaalde versie van Strava, maar vaak kan je 1 maand gratis of 1 maand voor een paar euro doen, en daarna weer opzeggen.
Da's nog wel een goede! Dat zegt denk ik meer dan gewoon zelf iets bij elkaar klikken obv die heatmap. Tnx! (en ook tnx voor de andere tips uiteraard hierboven :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Brecht.A schreef op maandag 13 juni 2022 @ 09:31:
[...]

Zaterdag een opnieuw een duurritje gedaan en erop gelet onder Z3 te blijven. 12% boven Z2 gezeten waar m'n vorige rit nog 22% boven Z2 was. Voelde me minder 'op' toen ik thuiskwam :-)
Naar mate je beter getraind raakt, wordt het ook wel makkelijker om onder Z3 te blijven denk ik. Voor bruggen enzo op te rijden heb je nu eenmaal een bepaald vermogen nodig.
[Afbeelding]
Precies, word het al een stuk beter. Het gaat je natuurlijk ook makkelijker af naarmate je het meer doet. Lekker die Z2 duurvermogen trappen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yBIdziQ5J7RfRc5fcyJHUkV1j10=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/D2U4BvWdhD22ZqHF7rNK6cCo.png?f=user_large

Dit soort dingen, je houd altijd wel wat met aanzetten en als je wat omhoog moet bij een viaduct oid. maar in de basis moet je 5-10% wel kunnen halen, afhankelijk van de lengte van de rit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:32
Louislouislouis schreef op maandag 13 juni 2022 @ 09:16:
[...]

Heel vervelend verhaal van de botsing. Dit onderstreept wel mijn idee dat groepen >6 gewoon niet echt handig zijn als er geen afgezet parcours is, zeker als wielertoeristen en al helemaal in het weekend.

In mijn fietsclubje splitten we groepen tegenwoordig altijd op. En zelf rij ik principieel al een tijdje niet meer in grote groepen op de openbare weg.
Tsja mijn ervaring is dat het reuze meevalt. Maar wanneer je lukraak in een groepje pakt en samen gaat fietsen en niemand heeft de leiding dan zie je vaak dat het mis gaat.

Een beetje wegkapitein houdt rekening met waar je langs fietst, heeft de leiding en zorgt dat iedereen weer compleet thuis komt. Kijk maar naar @rolandos582 en zijn clubritjes rondom Groningen, volgens mij gaat het hier altijd goed. Vooraf even afspreken wat de bedoeling is, waar je langs gaat, en wat de overige afspraken zijn.

Vaak doordat er geen goede regels zijn afgesproken en omdat men elkaar niet aanspreekt op ongewenst gedrag krijg je vaak dat het mis gaat.

En vervolgens na afloop wordt er onderling gezeurd, onveilig, etc etc. terwijl je ook vooraf afspraken kunt maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
pier87 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:04:
[...]

Tsja mijn ervaring is dat het reuze meevalt. Maar wanneer je lukraak in een groepje pakt en samen gaat fietsen en niemand heeft de leiding dan zie je vaak dat het mis gaat.

Een beetje wegkapitein houdt rekening met waar je langs fietst, heeft de leiding en zorgt dat iedereen weer compleet thuis komt. Kijk maar naar @rolandos582 en zijn clubritjes rondom Groningen, volgens mij gaat het hier altijd goed. Vooraf even afspreken wat de bedoeling is, waar je langs gaat, en wat de overige afspraken zijn.

Vaak doordat er geen goede regels zijn afgesproken en omdat men elkaar niet aanspreekt op ongewenst gedrag krijg je vaak dat het mis gaat.

En vervolgens na afloop wordt er onderling gezeurd, onveilig, etc etc. terwijl je ook vooraf afspraken kunt maken.
Mee eens.

Alleen weet ik niet of Groningen te vergelijken is met de rest van Nederland. Zowel ten voordele van de drukte als de gemiddelde "socialiteit" van de gemiddelde bewoner.

Daarnaast maakt het ook gewoon uit met je groepje of je met 25 of 38 km aan gedenderd komt. En of je een socialride doet, en iedereen is bij kennis (gevaar is wel dat iedereen dan zit te lullen). Of met de snelle groep en de achterste rijden diep in het rood, om er aan te blijven hangen.

In blijf hierbij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Nu online
[...]

Volledig met je eens, het kan zeker. De laatste weken heb ik ook veel buiten de randstad gefietst en het verschil in drukte tussen Groningen en regio Amsterdam - Haarlem is echt dag en nacht. Daar verbaasde ik me enorm over. In Friesland of Groningen valt het dus ook vast reuze mee.

Maar in een grote groep fietsen in mijn regio (Randstad) is, zeker in het weekend, gewoon niet zo handig.

Het kan allemaal wel maar ik ben van mening dat je jezelf als wielertoerist serieus moet afvragen of je het wel moet willen.

Het is gewoon heel erg druk op veel plekken waardoor je constant extra alert moet zijn, de hele tijd aan het remmen of optrekken bent en daarnaast vind ik het ook gewoon niet zo sociaal.

Hoeveel minder lol heb je wanneer je in een groep van 5 ipv 15 rijdt?

Mijn ervaring is dat je het op drukke momenten in de Randstad dus zowel voor jezelf als voor je medeweggebruikers minder leuk maakt door in grote groepen te gaan fietsen. Ongeacht ervaring en afspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
[...]

Zeker, ik speel met enige regelmaat wegkapitein. Bij ons ook wel eens met grotere groepen van rond de 20. Maar meestal is het wel zo'n 10-14 man ofzo, inmiddels kennen de meeste mensen elkaar wel. Signalen blijven enorm belangrijk, zowel in gebaren als in vocaal. Vocale geluiden worden door de wind nog wel eens niet gehoord. Maar daar gebeuren toch veel ongelukken door. Route van te voren altijd bekend, genoeg mensen zetten die wel op hun fietscomputer en gaan met die banaan. Nu is Groningen natuurlijk een stuk rustiger, Drenthe is al een stuk drukker voor groepen vanwege groot scala aan fietspaden. Het is gewoon uitkiezen waar je langs gaat, wij kiezen altijd wel voor de brede wegen waar je makkelijk en hard langs kan. Enige kennis van de omgeving is dan wel cruciaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:45
Louislouislouis schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:24:
[...]

Hoeveel minder lol heb je wanneer je in een groep van 5 ipv 15 rijdt?
Dit vraag ik mij ook af, ik heb nooit in grote groepen gefietst (max met 4 man) en meestal fietsen wij op de dijken in een treintje en dan we om de beurt het kopwerk, maar als je dan niet op kop fietst dan is de intensiteit al zoveel minder dat je lekker kan uitrusten, dus mijn vraag: heb je nog wel het gevoel dat je iets gedaan hebt als in een groep van meer dan 10 man fietst? want extreem hard fietsen met een grote groep lijkt mij ook niet heel verstandig / handig.

Het onderstaande was bijvoorbeeld van afgelopen vrijdag. kon mooi even uitrusten om daarna weer lekker gas te geven, maar zou het maar saai vinden als je maar 10% van de tijd "iets" moet doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zq8ozavZX6mvrGL15po_KEXtDKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hA9FRimHADebwgcStzApKRt6.jpg?f=fotoalbum_large

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Tinusvolkel schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:45:
[...]

heb je nog wel het gevoel dat je iets gedaan hebt als in een groep van meer dan 10 man fietst?
Probleem is vaak dat "de mensen achterin" mindere conditie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
mhr-zip schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:54:
[...]

Probleem is vaak dat "de mensen achterin" mindere conditie hebben.
Maar iedereen fietst toch neem ik aan pakweg evenveel op kop?
Anders worden degene met een goede conditie beter en die met een slechte conditie niet beter.
Tenminste zo gaat dan in ons groepje van 4, de "mindere" willen ook gewoon hierdoor hun kopbeurten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:32
Tinusvolkel schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:56:
[...]

Anders worden degene met een goede conditie beter en die met een slechte conditie niet beter.
Tenminste zo gaat dan in ons groepje van 4, de "mindere" willen ook gewoon hierdoor hun kopbeurten doen.
Tsja of na elke bocht even goed doortrekken voorin dan komen die lui achterin ook wel aan de beurt ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rolandos582
[...]

Nahhh, iedereen fietst met een andere intentie , sommigen zijn veel beter getraind en doen daarom meer kopwerk. Anderen zijn allang blij dat ze 3 uur het wiel kunnen houden. Dat is ook allemaal prima. Zo'n groepsrit voegt ook wat sociaals toe. Beetje babbelen onderweg enzo als je in het wiel zit. Zo'n groepsrit waar je constant op het lint rijd, kun je net zo goed solo gaan rijden. Weinig sociaals aan imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
rolandos582 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:03:
[...]

Nahhh, iedereen fietst met een andere intentie , sommigen zijn veel beter getraind en doen daarom meer kopwerk. Anderen zijn allang blij dat ze 3 uur het wiel kunnen houden. Dat is ook allemaal prima. Zo'n groepsrit voegt ook wat sociaals toe. Beetje babbelen onderweg enzo als je in het wiel zit. Zo'n groepsrit waar je constant op het lint rijd, kun je net zo goed solo gaan rijden. Weinig sociaals aan imo.
Daar zit idd wat in, niet iedereen heeft de intentie om beter te willen worden.
Verder gaat het bij ons ook voor het merendeel om de gezelligheid, maar even gas geven op bijvoorbeeld een dijk vinden we ook wel leuk om te doen. De hele rit in een lint is idd weinig sociaals aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiswat
[...]

Haha nee joh, je hebt genoeg luie mensen erbij zitten die maar gewoon blijven plakken en niks doen. En dan thuis trots vertellen hoe hard ze wel niet gefietst hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
tiswat schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:32:
[...]

Haha nee joh, je hebt genoeg luie mensen erbij zitten die maar gewoon blijven plakken en niks doen. En dan thuis trots vertellen hoe hard ze wel niet gefietst hebben. :+
Dit.

En daarnaast, zit je eenmaal bij een groepje dan wordt er niet zo snel meer geswitcht. Maar de ene traint wel volle bak door in de winter, en de andere half lafjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
tiswat schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:32:
[...]

Genoeg ja, rijden ze met onze groep mee. 39 gemiddeld thuiskomen, heel strava helemaal onder de indruk van die gemiddelde snelheid maar uiteindelijk hele rit in het wiel gereden. Prima hoor, maarja het doet niet af aan de prestatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:01

Kluus

Gang is alles

rolandos582 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:03:
[...]

Mwah ik vind zo'n kleiner groepje van 3-6 man op een lint kop over kop wel leuk fietsen eigenlijk, houdt het groepje ook compact waardoor het iets socialer is naar de buitenwereld terwijl je toch hard gaat. Bijkletsen doe je dan wel bij de koffie stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

rolandos582 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:40:
[...]

Genoeg ja, rijden ze met onze groep mee. 39 gemiddeld thuiskomen, heel strava helemaal onder de indruk van die gemiddelde snelheid maar uiteindelijk hele rit in het wiel gereden. Prima hoor, maarja het doet niet af aan de prestatie.
Zijn dat de Spaak-ritten waar je nu over spreekt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik zie het al. Er is nog zat hoop dat ik ook een keertje met 31+ gemiddeld thuis ga komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
joker1977 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:59:
[...]
Zijn dat de Spaak-ritten waar je nu over spreekt ?
Haha zeker, ik pik ze zo tussenuit. Laten we wel wezen, ik heb ook wel eens een slechte dag en doe dan minder kopwerk. Dat heeft iedereen, maar soms heb je weer zo'n iemand die voor het eerst mee gaat en denkt dat wel te kunnen O-)
ZieMaar! schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:01:
Ik zie het al. Er is nog zat hoop dat ik ook een keertje met 31+ gemiddeld thuis ga komen!
Makkelijk joh, gewoon in het wiel van @wisselwerking gaan zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

rolandos582 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:07:
[...]

Haha zeker, ik pik ze zo tussenuit. Laten we wel wezen, ik heb ook wel eens een slechte dag en doe dan minder kopwerk. Dat heeft iedereen, maar soms heb je weer zo'n iemand die voor het eerst mee gaat en denkt dat wel te kunnen O-)
Oh ja ik weet wel dat er wel wat bijzittendie enkel in het wiel rijden, ik vroeg me alleen af of die mensen echt 'met de eer streken op Strava over hun gemiddelde' :9

De hele opzet van de Spaak-ritten is ook zo dat het laagdrempelig is en dat in principe iedereen mee mag zonder "eisen" te stellen aan de hoeveelheid kopwerk die je doet. Persoonlijk vind ik dat wel de charme van de ritten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:28

Grin

Ride si sapis.

Afgelopen zaterdag (Spaakrit) zat er ook weer één tussen waarvan ik dacht: ga nu lekker met de tweede groep mee. En ja hoor... Toen wij met z'n tweeën op kop kwamen was 36-37 (wat groep1 als gemiddelde zou moeten fietsen) te hard en moest ik terugzakken naar 33. Vond ik dat erg? Nee. Maarrrrr....
Er wordt duidelijk gecommuniceerd wat de gemiddeldes zijn per groep, overschat jezelf niet als je de eerste keer mee gaat en kies voor een groep waarvan je weet dat je dat tempo kan rijden/volhouden. Of zorg dat je nooit op kop komt en blijf in de groep/het wiel; ook prima uiteraard.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Pagina: 1 ... 411 ... 682 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).