Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 42 ... 686 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:54
Henkie_NtA schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:35:
[...]

Bij dat soort events zijn er altijd idioten die serieus denken dat ze dat wel even ongetrained kunnen. Heb vorig jaar Stelvio for Life gedaan en daar waren er ook die ongetrained omhoog gingen. En het dan gek vinden dat ze er 5 uur over doen en echt helemaal naar de vaantjes zijn.
Bij meerdere keren dezelfde berg op lijkt het doseren met het lastigst (afhankelijk van hoe vaak je omhoog wil natuurlijk). Dan lijkt 3x omhoog mij heel fatsoenlijk. :)
Als je over 1x omhoog rijden 5u doet, hoe moet je dat doen ZONDER te doseren dan :+ Sta je dan elke bocht 5 minuten te wachten en op te laden voor het volgende stukje naar de volgende bocht... Ik kan zonder doseren op mijn fiets niet eens zo langzaam rijden denk ik, zou het ook niet willen / en hoeft gezien de conditie ook niet. Maar dan moet je met een of ander monsterverzet rijden en dan inderdaad alle tijd nemen ofzo...

[ Voor 13% gewijzigd door orange.x op 11-06-2019 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:50
orange.x schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:43:
[...]

Als je over 1x omhoog rijden 5u doet, hoe moet je dat doen ZONDER te doseren dan :+ Sta je dan elke bocht 5 minuten te wachten en op te laden voor het volgende stukje naar de volgende bocht... Ik kan zonder doseren op mijn fiets niet eens zo langzaam rijden denk ik, zou het ook niet willen / en hoeft gezien de conditie ook niet. Maar dan moet je met een of ander monsterverzet rijden en dan inderdaad alle tijd nemen ofzo...
Het doseren sloeg meer op een event waar je dus meerdere keren dezelfde berg op gaat/wil en op wat Crazy D zei over dat hij de 2e keer eigenlijk te hard omhoog gegaan is.
Als je 5 uur doet over de stelvio sta je denk ik voornamelijk heel vaak lange tijd stil. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Henkie_NtA op 11-06-2019 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:47

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

RobbieHifi schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:14:
Zelf mij niet kunnen weerhouden een upgrade van mijn fiets te doen. Mijn vorige fiets bijna 20 jaar gehad. Afgelopen jaar een carbon fiets gekocht en jahoor, daar moesten andere velgen bij.

Dus een setje Supra RFC55 aangeschaft. Of het veel sneller is?? Wel een pak mooier.

Gister voor het eerst mee gereden en liep als een zonnetje, meteen ook nieuwe Continental GP5000 bandjes erop.
Nice! Foto?! Ik heb ze ook op een Sensa Giulia G2 :). Ook voor de looks, komend weekend Limburgs Mooiste gaan de aluminium wielen er weer op.

Battle.net || Strava

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:55
retlaw schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 18:38:
[...]

Nice! Foto?! Ik heb ze ook op een Sensa Giulia G2 :). Ook voor de looks, komend weekend Limburgs Mooiste gaan de aluminium wielen er weer op.
Looks zijn ook belangrijk natuurlijk. Na een jaar of 10 gestopt te zijn met (wedstrijden) fietsen dit jaar weer terug opgepakt op een oude alu fiets, afgelopen week een mooie giulia g2 op denkop getikt met ook de RFC55’s en ultegra di2. Vandaag eerste ritje erop gemaakt en wat een verschil, vroeger als snotneus jaren gezeurd om een carbon fiets met ‘hoge velgen’ en na al die jaren heb ik er zelf een, als trimmer welteverstaan :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wYX5ZlX.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door saikol op 11-06-2019 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:58

sapphire

Die-hard pruts0r

@saikol mooie fiets!!

Dit bedoel ik echt niet verkeerd maar ik zou wel eens zo'n Sensa in het wild willen zien :)
Ben vooral benieuwd naar de afwerking tov bv een Specialized, Giant, Trek, ect.

Dit omdat ik het een erg mooie fiets vind maar mijn ervaring met mijn Sensa woon-werkfiets qua afwerking niet geweldig is vergeleken met andere fietsen :X

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:55
@sapphire hoe bedoel je de afwerking? Ik vind hem netjes afgewerkt, het stuurlint zit er minder omheen, maar dat kan ook door de vorige eigenaar gedaan zijn. Op het zicht is het frame netjes afgewerkt, goed gelakt en is het cable management ook vrij netjes. Ben alleen niet zon fan van die slappe di2 kabel die zo langs de voorkant hangt. Verder is deze fiets ook niet al te basic en staat er een 3T setje op voor de cockpit en zadelpen en een selle italia slr zadel. Maar al met al een zeer fijne fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@saikol Nou ja bij mijn werkfiets à €1400 waren binnen 6 maanden de boutjes van de stuurpen, boutjes waarmee de kapjes voor gaten voor de interne kabel loop vast zitten en nog wat kleine boutjes her en der stik verroest :(

Van de week viel me een waas rondom de Sensa belettering op het frame op en het lijkt een soort met blanke lak over gespoten sticker :?
Rem- en schakelkabels lopen op verschillende plekken zó strak dat het tegen het frame zit en de lak dus slijt.
Klein tikje op de bovenhuis en er lag wat lak af :?
En slordig weggewerkte kabeltjes voor lichten.

Bekende heeft een vergelijkbare Trek (iets minder afgemonteerde maar ook goedkoper) en die fiets is ouder en heeft bv. geen last van roest, kabels/kabel loop is neter.

Mijn Giant stadsfiets kosten de helft en heeft ook het en der wat roestige boutjes maar die heeft 3 jaar 24/7 buiten gestaan en na 5 jaar is de lak nog netter.

Nou zijn dit racers dus ga er niet vanuit dat dit hier ook zo is :) maar ben gewoon benieuwd naar zo'n mooie fiets in het wild :)

Edit: vergeet ik bijna de trappers waarvan de lagers na een half jaar stik verrot waren en gewoon muurvast zaten :(

[ Voor 5% gewijzigd door sapphire op 11-06-2019 22:40 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:48
Tijdens de fiets Elfstedentocht is tegen het einde mijn Bolt gecrashed waardoor de .fit file corrupt is geraakt. Iemand een idee hoe dit te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:59

Crazy D

I think we should take a look.

orange.x schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:43:
Van bocht naar bocht en dan elke bocht een paar minuten bijkomen. Dan is 5 uur voor de Alpe d'Huez misschien wat overdreven (dan moet je wel meer dan een paar minuten stoppen per bocht) maar met 5-6km/u ben je 2,5 uur aan het fietsen, 21 bochten en overal 5 minuten stoppen gaat al richting de 2 uur... Heb je nog een paar lange stukken (bv bocht 7 naar 6) en stop je daar halverwege ook nog een keer. En vergeet niet, bij dat soort evenementen is de emotie wat meer aanwezig dan wanneer je daar zelf gaat fietsen. Praten met vreemden in de bochten, kaarsjes kijken, bezinning.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 20:47
saikol schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:44:
[...]

Looks zijn ook belangrijk natuurlijk. Na een jaar of 10 gestopt te zijn met (wedstrijden) fietsen dit jaar weer terug opgepakt op een oude alu fiets, afgelopen week een mooie giulia g2 op denkop getikt met ook de RFC55’s en ultegra di2. Vandaag eerste ritje erop gemaakt en wat een verschil, vroeger als snotneus jaren gezeurd om een carbon fiets met ‘hoge velgen’ en na al die jaren heb ik er zelf een, als trimmer welteverstaan :+

[Afbeelding]
Nice

@retlaw zoiets, alleen heb ik de rode accenten op mijn Giulia en de rest ook matzwart en mat grijs. En ik heb zwarte banden. Maar zelfde velgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-10 11:24
Stoffa schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 07:40:
Tijdens de fiets Elfstedentocht is tegen het einde mijn Bolt gecrashed waardoor de .fit file corrupt is geraakt. Iemand een idee hoe dit te fixen?
Probeer het hier eens https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1648419

Zie ook het rode kader bovenaan de pagina als een nieuw bericht schrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAcid schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:28:
[...]

Knappe afstand!
Met 22km/h krijg je trouwens wel zadelpijn ja... Pfffft!
Met 28-29 km/u kruissnelheid had ik wel zadelpijntjes gehad hoor.. Alleen was ik wel 1,5 tot 2 uur sneller geweest. Want ook de pauzes (2,5 uur) waren mij soms iets te lang.

Vorig jaar heb ik hem uitgefietst in 11,5 uur incl pauzes, nu 13 uur..
Volgend jaar doet hij niet meer mee of hij gaat goed getraind starten (of fietst met anderen mee), kijken of we dan in de buurt van de 11 uur kunnen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

sapphire schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:18:
@saikol mooie fiets!!

Dit bedoel ik echt niet verkeerd maar ik zou wel eens zo'n Sensa in het wild willen zien :)
Ben vooral benieuwd naar de afwerking tov bv een Specialized, Giant, Trek, ect.

Dit omdat ik het een erg mooie fiets vind maar mijn ervaring met mijn Sensa woon-werkfiets qua afwerking niet geweldig is vergeleken met andere fietsen :X
Volgens mij kom je uit de buurt (ik woon in Rijnsburg). Kunnen wel een keer een leuk duinritje doen :).

Gisteren als voorbereiding op Limburgs Mooiste alvast de lage velgen erop gezet. Onderstaand het verschil :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0c80dTn.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WNYcZUV.jpg

Battle.net || Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:49
Stoffa schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 07:40:
www.fitfiletools.com en dan laatste seconde eraf halen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
retlaw schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 08:39:
[...]

Volgens mij kom je uit de buurt (ik woon in Rijnsburg). Kunnen wel een keer een leuk duinritje doen :).

Gisteren als voorbereiding op Limburgs Mooiste alvast de lage velgen erop gezet. Onderstaand het verschil :)
Gebruik je dan ook weer andere remblokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

RobbieHifi schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:27:
[...]

Gebruik je dan ook weer andere remblokken?
Jazeker! Voor de aluminium wielen heb ik standaard shimano blokjes en wanneer de carbon wielen zijn gemonteerd gebruik ik Swissstop Black Prince blokjes.

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
retlaw schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:30:
[...]

Jazeker! Voor de aluminium wielen heb ik standaard shimano blokjes en wanneer de carbon wielen zijn gemonteerd gebruik ik Swissstop Black Prince blokjes.
Thanx, die Swissstop Black Prince gebruik ik ook met de Supra RFC wielen. En ik heb mijn oude blokjes ook nog voor mijn aluminium wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 25-09 17:25
Gisteravond een trainingsrondje gefietst. Nu heb ik ineens een 'tik' in mijn aandrijflijn. Het komt overeen met 1x tikken per volledige rotatie van mijn trappers. Als ik niet trap tikt er niks. Soms verdwijnt de tik even, met name bij veel minder druk zetten of juist heel veel druk zetten. Ik reed continu buitenblad en achter op de middelste 3 kransjes. Enig idee waar ik het in moet zoeken?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
coelho schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:37:
Gisteravond een trainingsrondje gefietst. Nu heb ik ineens een 'tik' in mijn aandrijflijn. Het komt overeen met 1x tikken per volledige rotatie van mijn trappers. Als ik niet trap tikt er niks. Soms verdwijnt de tik even, met name bij veel minder druk zetten of juist heel veel druk zetten. Ik reed continu buitenblad en achter op de middelste 3 kransjes. Enig idee waar ik het in moet zoeken?
Bottom bracket? of zadelpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Na 5000km? Had ik er niet bij staan, maar ik heb er dus nog maar beperkt mee gereden, waarvan iets minder dan de helft op de Tacx en de rest buiten bij droog weer. Fiets wordt regelmatig schoongemaakt en de ketting gesmeerd.
of zadelpen
Volgens mij komt het van een lager punt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orange.x
@coelho Kunnen ook nog blaboutjes zijn. Wordt gevalletje "uitsluiten". Crank loshalen en even schoonmaken / nieuw vet ertussen. En voor de zekerheid gelijk ff bladboutjes los, schoonmaken, smeren en weer vast. Zadelpen idem. Als het daarna er nog inzit wordt het verder kijken :)

Moet hier ook nog even tijd vinden om het bij mij opnieuw te controleren, zitten ook kraakjes in wat onhandig is, men hoort me al aankomen van achteren en dat is niet de bedoeling als je wilt ontsnappen haha.

En het kan lager klinken, maar wil niet zeggen dat het ook daar vandaan komt. Heb al eens gehad dat m'n snelspanner niet strak genoeg zat en het getik kwam totaal ergens anders vandaan.

[ Voor 16% gewijzigd door orange.x op 12-06-2019 10:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
orange.x schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:49:

En het kan lager klinken, maar wil niet zeggen dat het ook daar vandaan komt. Heb al eens gehad dat m'n snelspanner niet strak genoeg zat en het getik kwam totaal ergens anders vandaan.
Dit idd. Laatst 135km ellende gehad, snapte er niks van, bleek de snelspanner gewoon niet strak genoeg te zitten 8)7

Motor-forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:25
zadelpen kraakjes kunnen doorgalmen naar onder, dan lijkt het net je bb... ook kan die dan kraken per crank rotatie (beweging van je heup). Bij mij is het (denk ik) zelfs waar de zadelrails het zadel in gaan.. wat last te smeren is.. (wel een poging gedaan van de week, volgende rit kijken of het weg is en blijft).

Maar meest aannemelijk is de bevestiging van je crank op je spindle/trapas of de bladboutjes van je voorblad (of eventueel een direct mount montage van je voorbladen).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Zadelpen is denk ik uit te sluiten door te zien of het blijft wanneer ik op de pedalen ga staan :)

Zou het ook nog de voorderailleur kunnen zijn die net niet helemaal recht staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:49
Snelspanners ook even vaster zetten.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
coelho schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:01:
Zadelpen is denk ik uit te sluiten door te zien of het blijft wanneer ik op de pedalen ga staan :)

Zou het ook nog de voorderailleur kunnen zijn die net niet helemaal recht staat?
ja, klopt, als je uit het zadel niks hoort, dan is je pen/zadel het meest verdacht. Let wel op, als je alles eruit gaat halen en schoonmaken, en je hebt een carbon frame en of zadel, dat je de boel weer monteert met de juiste (carbon) montage pasta.

Voorder. lijkt me sterk, maar dat kan je prima zien in de workstand (of gewoon op je knieen naast je fiets op de grond en terugtrappen).

kijk ook even hier bij de buren:
Prulleman in "Het grote mountainbike topic (deel 14)"

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:12
coelho schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:37:
Ik had laatst dat mijn pedaal een stukje van de as was afgedraaid. Beetje lastig uit te leggen, maar de klikker zeg maar zit ook op een as met schroefdraad. Deze was een stukje losgedraaid, en daar waren een paar korrels zand in gaan zitten.
Ik had deze dus al wel vastgedraaid, maar daarna had ik ook een rare tik, dat bleken dus de zandkorrels daarin te zijn.

Het was dus niet het deel waar je de trapper op/in de trapas draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:45
Tikjes zijn bij mij vaak snelspanners of anders pedalen. Zadelpen zou over het algemeen de 1e keer goed vastgezet moeten zijn en vervolgens geen problemen meer opleveren.

[ Voor 50% gewijzigd door Ypuh op 12-06-2019 13:01 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ypuh
FSH-WOW25

25e korting op alles bij Futurum. Minimale bestelwaarde 125 en geldig tot en met 20 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 07:36
coelho schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:48:
[...]
Na 5000km? Had ik er niet bij staan, maar ik heb er dus nog maar beperkt mee gereden, waarvan iets minder dan de helft op de Tacx en de rest buiten bij droog weer. Fiets wordt regelmatig schoongemaakt en de ketting gesmeerd.

[...]
Volgens mij komt het van een lager punt.
Bij mij, Canyon, was het Shimano trapaslager bij nog geen 100km de oorzaak van het tikken.

a backup is a man's best friend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
Kraakjes en geluidjes zegt ook niets over de staat van iets. Zand of hele keine deeltjes kunnen ongemerkt toch er tussenkomen en dan kan dat een kraakje veroorzaken. Enige oplossing is loshalen schoonmaken smeren en weer vastmaken. En dan dus onderdeel voor onderdeel doen zolang het blijft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 22:56
Fasterinside schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:34:
Al een tijdje zat ik te dubben over het nemen van een powermeter. Vond ze altijd redelijk prijzig. Paar weken terug deze video gezien van GP Lama over de Magene Ridge powermeter. Te bestellen via Aliexpress en na twee weken in huis. Montage was erg simpel en na het installeren van een CR2032 batterij pairde de powermeter zonder problemen met mijn Wahoo Elemnt.

Nu twee keer mee gefietst en het werkt prima. Binnenkort even een power output vergelijk maken met mijn Tacx om te zien of de wattages op de Ridge overeen komen met de Tacx. Voor mij de belangrijkste drijfveer was de prijs - 250eu voor de Ridge t.o.v. een Stages/4iii a 399-450eu.
Update: Nu een 600/700km gefietst met de powermeter en alles in orde. Heb een inspanningstest gedaan om mijn trainingszones te bepalen. Daarbij maakten we gebruik van een Wahoo Kickr en heb de wattages vergeleken met de Ridge powermeter en dit kwam exact overeen (+/- 2-3 watt). Pairen met telefoon / Wahoo telkens zonder problemen. Eens in de zoveel tijd calibreren is ook een kleine moeite. Tevreden tot nu toe! :)

Creating my own hero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:53

Phydomir

Dennis

Dat ziet er opzich goed uit. Begin toch wel steeds serieuzer en fanatieker te worden en zit ook naar een power meter te kijken. Toch neig ik dan iets meer naar de 4IIII PRECISION 105, nu 275 bij Futurum. Is dan wel 105 maar op mijn fiets zit nu Tiagra dus al beter en dan heb je qua garantie toch iets meer zekerheid dan via Ali.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:50
Phydomir schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 19:51:
Dat ziet er opzich goed uit. Begin toch wel steeds serieuzer en fanatieker te worden en zit ook naar een power meter te kijken. Toch neig ik dan iets meer naar de 4IIII PRECISION 105, nu 275 bij Futurum. Is dan wel 105 maar op mijn fiets zit nu Tiagra dus al beter en dan heb je qua garantie toch iets meer zekerheid dan via Ali.
Hij is voor 105 5800, maar past hij ook op 105 5700?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:41
mhr-zip schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 21:05:
[...]

Hij is voor 105 5800, maar past hij ook op 105 5700?
Ja volgens mij wel. Dat zijn allemaal Shimano Hollowtech cranks, daar passen alle crank armen op.

edit:// https://support.stagescyc...ith-a-stages-power-meter-

[ Voor 22% gewijzigd door Noxa op 12-06-2019 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Ypuh schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:26:
FSH-WOW25

25e korting op alles bij Futurum. Minimale bestelwaarde 125 en geldig tot en met 20 juni.
Vingers jeuken om de Edge 830 te bestellen met deze korting, maar helaas lijkt het weer hetzelfde verhaal te zijn zoals altijd met Garmin: bugs. Geen zin om weer bètatester te zijn. Goed verhaal van DC Rainmaker hierover: klik.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Bananeman schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 21:56:
[...]

Vingers jeuken om de Edge 830 te bestellen met deze korting, maar helaas lijkt het weer hetzelfde verhaal te zijn zoals altijd met Garmin: bugs. Geen zin om weer bètatester te zijn. Goed verhaal van DC Rainmaker hierover: klik.
Gewoon doen - valt in de praktijk echt wel mee. Ik heb nu de 530 en alles werkt gewoon. Enige waar ik wat workarounds voor moest doen is het syncen van courses (werkt inmiddels vlekkeloos). Irritant, maar als Tweaker kom je daar wel uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Heb even input of ervaringen nodig. Voor de zomer wil ik een fietsendrager voor op het dak kopen. Aan de trekhaak komt een aanhanger en ik kan niet 3 weken zonder fietsen. Maar dan het dilemma, welke zal ik kopen. Er zijn 3 opties wat mij betreft, en dakdragers heb ik al.

Optie 1: Thule ProRide 598
Deze is goedkoop en ziet er wel doordacht uit. Nadeel is dat de klem op het carbon komt te zitten, waarvoor je weer carbon beschermer kunt kopen. En ik ben bang dat het voorwiel gaat zwabberen op de snelweg. Iemand hier ervaring mee? Hier moet ik wel weer een adapter set voor mijn dakdragers en een carbon beschermer bij kopen, wat hem weer minder goedkoop maakt.

Optie 2: Thule OutRide
Grote voordeel is montage aan de voorvork en achterwiel. Geen klem op het carbon, geen rammelend voorwiel. Grote nadeel is dat dat je een los voorwiel ergens kwijt moet kunnen. Daar zou je dan weer een drager voor kunnen kopen op het dak. Maakt het wel weer duurder.

Optie 3: Thule UpRide
Montage op het voorwiel en door het achterwiel. Geen montage aan carbon en geen extra accessoires nodig. Dit lijkt meer ontworpen te zijn voor mountainbikes dan voor weg fietsen. Dus ik vraag me af hoe stevig dit staat.

Optie 4: Thule ThruRide
Speciaal voor fietsen met steekassen. Ook niet goedkoop, zeker als er een losse drager voor het voorwiel bij komt. Maar ziet er super solide uit.

Valt af, passen niet op mijn dragers.

Keuze keuzes... iemand ervaring met boven genoemde dragers in combinatie met een carbon racefiets?

[ Voor 9% gewijzigd door Noxa op 12-06-2019 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stigandr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:44
Even een vraagje, mijn banden zijn versleten en ik ga nieuwe kopen. Ik heb nu Schwalbe Durano plus banden en die bevallen prima. Mijn vraag is of het nog verschil maakt om 25mm te kopen ipv 23mm. Mijn wielen zijn maat 622-14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Stigandr schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:59:
Even een vraagje, mijn banden zijn versleten en ik ga nieuwe kopen. Ik heb nu Schwalbe Durano plus banden en die bevallen prima. Mijn vraag is of het nog verschil maakt om 25mm te kopen ipv 23mm. Mijn wielen zijn maat 622-14.
Dat maakt zeker verschil, bredere banden rijden comfortabeler.

Maar de vraag is of het past.
1 De band moet om je velg blijven zitten, 25mm op een 14mm kan volgens mij net an. Moet je even googelen.
2. De band moet door je remhoef passen als ze is gemonteerd, even schuifmaatje tussen houden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Noxa schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:49:
Heb even input of ervaringen nodig. Voor de zomer wil ik een fietsendrager voor op het dak kopen. Aan de trekhaak komt een aanhanger en ik kan niet 3 weken zonder fietsen. Maar dan het dilemma, welke zal ik kopen. Er zijn 3 opties wat mij betreft, en dakdragers heb ik al.

Deze is goedkoop en ziet er wel doordacht uit. Nadeel is dat de klem op het carbon komt te zitten, waarvoor je weer carbon beschermer kunt kopen. En ik ben bang dat het voorwiel gaat zwabberen op de snelweg. Iemand hier ervaring mee? Hier moet ik wel weer een adapter set voor mijn dakdragers en een carbon beschermer bij kopen, wat hem weer minder goedkoop maakt.

Grote voordeel is montage aan de voorvork en achterwiel. Geen klem op het carbon, geen rammelend voorwiel. Grote nadeel is dat dat je een los voorwiel ergens kwijt moet kunnen. Daar zou je dan weer een drager voor kunnen kopen op het dak. Maakt het wel weer duurder.

Montage op het voorwiel en door het achterwiel. Geen montage aan carbon en geen extra accessoires nodig. Dit lijkt meer ontworpen te zijn voor mountainbikes dan voor weg fietsen. Dus ik vraag me af hoe stevig dit staat.

Speciaal voor fietsen met steekassen. Ook niet goedkoop, zeker als er een losse drager voor het voorwiel bij komt. Maar ziet er super solide uit.

Keuze keuzes... iemand ervaring met boven genoemde dragers in combinatie met een carbon racefiets?
Ik heb die 598 en echt een aanrader. Fiets zit vast aan de beugel en wielen zitten met de riempjes vast aan het frame. Ja de fiets beweegt wat maar minimaal. Beugel is makkelijk te plaatsen en zit een doordruk beveiliging in, hoewel ik die niet durf te gebruiken met m’n carbon racer, wel bij de alu MTB. Heb zo’n beschermer voor carbon en dat werkt prima, wat ook werkt is een vaatdoek.. heb die beschermer erbij gekocht voor mn nieuwe racer die dunner carbon frame heeft.

Ik zou blind weer deze drager kopen. De andere opties haal je een wiel eruit (en die moet dus mee in de auto: ruimte. Die methode van het voorwiel klemmen heb ik nog nooit gezien, lijkt me ook een hele dure optie en of je fiets stevig staat? Frame is een vast punt, voorwiel beweegt intrinsiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Holkers schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:04:
[...]

Ik heb die 598 en echt een aanrader. Fiets zit vast aan de beugel en wielen zitten met de riempjes vast aan het frame. Ja de fiets beweegt wat maar minimaal. Beugel is makkelijk te plaatsen en zit een doordruk beveiliging in, hoewel ik die niet durf te gebruiken met m’n carbon racer, wel bij de alu MTB. Heb zo’n beschermer voor carbon en dat werkt prima, wat ook werkt is een vaatdoek.. heb die beschermer erbij gekocht voor mn nieuwe racer die dunner carbon frame heeft.

Ik zou blind weer deze drager kopen. De andere opties haal je een wiel eruit (en die moet dus mee in de auto: ruimte. Die methode van het voorwiel klemmen heb ik nog nooit gezien, lijkt me ook een hele dure optie en of je fiets stevig staat? Frame is een vast punt, voorwiel beweegt intrinsiek.
Ik heb 3 x de Proride bovenop vouwwagen, werkt prima en is vooral kwestie van de riempjes van de wielen ook goed vastzetten. Verder heb ik (overblijfsel uit m'n jeugd :X) altijd zo'n klein spanbandje om de remmen van de fiets zitten, meer omdat ik die ook gebruik als ik de dragers niet in gebruik heb om de beugel op z'n plek te houden. 1 keer onderweg gestopt omdat 1 van de sturen beetje veel wiebelde, en dat was omdat bandje van dat voorwiel niet goed vast zat.

Oplossing zonder voorwiel zie ik ook wel eens voorbij komen op de snelweg, maar lost voor mij niks op, dan zit ik alsnog met extra baggage (naast kleding/helm/schoenen/pomp) in de auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
MrAcid schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:12:
[...]

Gewoon doen - valt in de praktijk echt wel mee. Ik heb nu de 530 en alles werkt gewoon. Enige waar ik wat workarounds voor moest doen is het syncen van courses (werkt inmiddels vlekkeloos). Irritant, maar als Tweaker kom je daar wel uit. :)
Thanks, vingers jeuken nog harder nu ;) Een collega heeft hem besteld en krijgt hem deze week nog binnen als het goed is. Ga zondag met hem 120km fietsen, ik kijk even hoe dat gaat. Die code van Futurum is toch nog t/m 20-6 geldig (en levertijd van de 830 is "onbekend"...)

Motor-forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online

Geen ervaring met dragers op het dak, maar ik zou me niet te druk maken om stabiliteit (want ook veel zwaardere fietsen blijven er prima op staan, racefietsen van 7-8-9kg gaan dus sowieso het systeem niet tot de limiet belasten.

Ook om de kwetsbaarheid van carbon zou ik me niet te druk maken. Die klem op je frame is puur om je fiets rechtop te houden, niet om hem 'vast' te houden of echt te 'dragen', dat gebeurt gewoon bij de wielen. Ik doe persoonlijk niet eens een doek tussen die klem en het frame maar draai die klemmen (trekhaakdrager) gewoon niet te strak aan. Beetje common sense en dan gaat het prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 12:53

Hier geregeld met 4 OutRides op het dak; werkt perfect. Geen ervaring met de ProRide, maar die lijken mij ook uitstekend. Voordeel van de ProRide lijkt te zijn geen issues met steekassen. Aangezien de eerste in onze groep over is op schijven zal er wellicht een adapter moeten komen daarvoor. Over de wielen; het zijn de voorwielen, dus je het geen last van de cassette, waardoor je ze relatief makkelijk ergens tussen schuift. Maar dat kunnen wel overwegingen zijn om voor een ProRide te kiezen in plaats van een OutRide.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binkovsky
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16:11
Prima ervaring met de ProRide 598. Meerdere (lange) ritjes met 130 km/h afgelegd en fiets is altijd goed thuisgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelonline
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-04 17:09
MrAcid schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:12:
[...]

Tot nu toe 220km gereden met de 530 en geen bugs tegen gekomen. Het was ditmaal de HRM band waarbij de batterij spontaan op was zonder waarschuwing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-09 22:11

Lulukai

God's gift to women

Ik heb ervaring met zowel de Outride als de Proride (die te koop zijn trouwens)
Ik gebruikte de Proride voor alu racefiets en andere fietsen, en de Outride voor mijn dure carbon racefiets.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 15:46

Pater

Terry Tate

Hebben mensen ervaring met een transporttas? Ik wil namelijk graag mijn fiets meenemen in zo'n tas, zodat ik hem makkelijk in de auto kan gooien.

Vroegâh gooide ik gewoon de fiets met een wiel los in de auto, maar tegenwoordig moet ik toch wat voorzichtiger en ergonomischer zijn sinds dochterlief geboren is. :)

Ik heb er nu twee gezien:
- https://www.ekoi.com/nl/h...-transport-velo-ekoi.html voor 45 euro, maar wel met 10 euro verzendkosten
- https://www.decathlon.nl/...iets/_/R-p-594?mc=8023151 voor 60 euro

Ik heb geen eigen auto, dus voor vakanties altijd afhankelijk van verhuurauto's die nooit met een trekhaak of dakdragers komen, dus een fietsendrager is geen optie.

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Pater schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:43:
Hebben mensen ervaring met een transporttas? Ik wil namelijk graag mijn fiets meenemen in zo'n tas, zodat ik hem makkelijk in de auto kan gooien.

Vroegâh gooide ik gewoon de fiets met een wiel los in de auto, maar tegenwoordig moet ik toch wat voorzichtiger en ergonomischer zijn sinds dochterlief geboren is. :)

Ik heb er nu twee gezien:
- https://www.ekoi.com/nl/h...-transport-velo-ekoi.html voor 45 euro, maar wel met 10 euro verzendkosten
- https://www.decathlon.nl/...iets/_/R-p-594?mc=8023151 voor 60 euro

Ik heb geen eigen auto, dus voor vakanties altijd afhankelijk van verhuurauto's die nooit met een trekhaak of dakdragers komen, dus een fietsendrager is geen optie.
Als je dat in je auto wilt stoppen, zonder een bank plat te gooien heb je wel een behoorlijke bak nodig... Als je dan ook nog alle andere bagage mee moet nemen... Die je waarschijnlijk niet bovenop je fiets wilt leggen, dan wordt het een behoorlijke puzzel.

Misschien kan het niet anders en is een grote auto huren wel de beste optie, maar ook dan is het een hoop gedoe...

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:36

Allemaal dure opties.

Ben vorig jaar met mijn carbon fiets regelmatig weg geweest (o.a. retour zuid-frankrijk) met de (goedkoopste optie) Thule Freeride 532. Stukje verwarmingisolatie (2 euro gamma) op mijn schuine buis; geen enkel probleem.

Heb de diverse systemen uitgebreid bekeken vooraf in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
@Pater geen idee wat voor auto je hebt, maar ik doet het nu vaak als mijn zoon achterin zit gewoon met het voorwiel eruit. Gaan we op vakantie of met wat mensen fietsen en hij zou in de auto moeten dan heb ik een Vaude Bike Bag waar de wielen los ingaan en het frame met stuur etc. Maar daarvoor gaat dan eigenlijk wel altijd gewoon de achterbank helemaal plat.

Denk dat je met beide tassen prima uit de voeten moet kunnen hoor. Zoveel is er ook niet om te doen, als je wielen er maar netjes in kunnen. Ik heb een hele oude badhanddoek, zo'n grote, erin liggen die ik dan altijd om de aandrijving heen wikkel. Zou nog wel een keer een chainkeeper willen hebben maar erna erop leggen gaat ook altijd wel prima.

[ Voor 32% gewijzigd door orange.x op 13-06-2019 15:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CuttingStorm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:00
Pater schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:43:
Stuk duurder maar ook mooie en auto onafhankelijke oplossing en flink ruimtebesparend https://www.seasucker.cc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
CuttingStorm schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:32:
[...]

Stuk duurder maar ook mooie en auto onafhankelijke oplossing en flink ruimtebesparend https://www.seasucker.cc/
Fijne dingen (en dat zegt iedereen). Uiteindelijk verkocht omdat ik hem toch niet zo vaak gebruikte en fiets liefst in de auto heb.

Ideaal voor mensen die geen trekhaak hebben/willen (trekhaak + fietsdrager is al snel richting de 1000 piek) en neemt weinig ruimte in als je hem niet gebruikt. Ook niet merkafhankelijk zoals de meeste dakdragers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Noxa schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:49: Nadeel is dat de klem op het carbon komt te zitten, waarvoor je weer carbon beschermer kunt kopen.
Stukje buisisolatie is vaak voldoende. Meestal krijg je voor de voorwielen van die traps om mee vast te zetten, ik heb dan zelf nog een mini-spanband (achtig dingetje) waarmee ik het voorwiel aan de schuine buis bevestig. Geen zwabberen op die manier.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:22
Ik zie hier allemaal oplossingen voorbij komen voor de fiets meenemen met auto.
Aangezien ik geen trekhaak heb ben ik voor deze oplossing gegaan, de Thule RaceWay 2 991
Het is compact, sterk en zeer eenvoudig te monteren en je kan de wielen erop laten zitten. Ben nu op vakantie in België en de hele rit perfect achterop de auto gezeten. (helaas door slechte weer nog niet kunnen fietsen)
Ik heb de versie met 2 fietsen en je hebt ook een versie voor 3 fietsen.

https://www.mantel.com/th...lci10cmVraGFhayNzdGFydDM=

[ Voor 3% gewijzigd door d-vine op 13-06-2019 17:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

d-vine schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 17:16:
Ik zie hier allemaal oplossingen voorbij komen voor de fiets meenemen met auto.
Aangezien ik geen trekhaak heb ben ik voor deze oplossing gegaan, de Thule RaceWay 2 991
Het is compact, sterk en zeer eenvoudig te monteren en je kan de wielen erop laten zitten. Ben nu op vakantie in België en de hele rit perfect achterop de auto gezeten. (helaas door slechte weer nog niet kunnen fietsen)
Ik heb de versie met 2 fietsen en je hebt ook een versie voor 3 fietsen.

https://www.mantel.com/th...lci10cmVraGFhayNzdGFydDM=
Ik heb hem ook, werkelijk een top ding!
Ik heb er geloof ik €280~290 voor betaald en moest echt even slikken maar hij heeft me nog geen enkele keer teleur gesteld.
Montage kan ik nu binnen no-time (zelfs met crea-bea kenteken bevestiging :+ ) en na tientallen keren gebruik 0 schade aan de auto.
Hij zit muur en muur vast, Belgische snelweg met gaten+ stormwind en regen is helemaal geen probleem.
En niet geheel onbelangrijk, de fiets past perfect en geen beschadigingen oid. :)

@retlaw Ja Rijnsburg is geloof ik wel in de buurt :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:59

Kluus

Gang is alles

Ik ben een beetje bezig met het plannen van routes voor komende vakantie naar St. Raphael, Cote d'Azur, maar waar ik weinig over kan vinden is hoe de wegen rond Pic de l'Ours zijn, ik wil een flink aantal van de routes eigenlijk over deze klim plannen, maar ik twijfel nu of dit wel kan en met een weg fiets te doen is, met name het stuk na Col Notre Dame.

Volgens openstreetmap lijkt er een verharde weg te liggen richting D6007. Op de heatmap van strava zie ik dat daar ook vaker gefietst wordt (maar dat kan natuurlijk ook MTB zijn ;)): https://www.strava.com/he...6.91055/43.48037/hot/ride
Op google streetview zie ik dit (ik kan dat bord niet goed lezen, staat daar ook verboden voor fietsers of alleen brommers en motors?): https://www.google.nl/map...Kl7U0g!2e0!7i13312!8i6656

Een route die ik in gedachten had was deze:
https://www.komoot.com/tour/66071184#previewMap

Overigens zegt komoot ook dat dat stuk verhard is, maar mijn twijfel is dus vooral over de kwaliteit van dat asfalt en of je er uberhaupt kan komen gezien het bord wat te zien is op streetview... Iemand bekend in dit gebied?

De meeste van de routes die ik tot nu toe heb bedacht gebruiken dezelfde aanloop over deze weg omdat ik anders al snel op grotere wegen uit kom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:05
Kluus schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 09:57:
Ik ben een beetje bezig met het plannen van routes voor komende vakantie naar St. Raphael, Cote d'Azur, maar waar ik weinig over kan vinden is hoe de wegen rond Pic de l'Ours zijn, ik wil een flink aantal van de routes eigenlijk over deze klim plannen, maar ik twijfel nu of dit wel kan en met een weg fiets te doen is, met name het stuk na Col Notre Dame....
Ik ben niet bekend met de streek. Voor beoordelen van fietsbaarheid van Franse wegen gebruik ik naast de door jou al gemelde bronnen ook nog Geoportail. Daar kun je topografische kaarten inzien en en satellietbeelden met nog meer detail. Wellicht helpt het.

https://www.geoportail.go....CV:WMTS(1)&permalink=yes

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:40
Ik vertrek zaterdagochtend 29 juni richting Allemont om mee te gaan doen aan de Marmotte. Ik ga met mijn lease-auto, ik ben nog op zoek naar iemand (of wellicht 2) die mee kunnen rijden. Ik heb een 308 SW met fietsendrager, dus er kunnen 3 fietsen mee. Ik vertrek vanuit Rotterdam, maar prima om via Utrecht of iets dergelijks te rijden om iemand op te pikken.

[ Voor 7% gewijzigd door Aristos op 14-06-2019 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Sinds begin vorig jaar een racefiets met 105 afmontage gekocht (nieuw) en ondertussen na een kleine 2000km gefietst te hebben denk ik dat er komende maanden mogelijk wat onderhoud aan komt.

Na jaren mijn woon-werk fiets (trekkingfiets met shimano SLX), naar de fietsenwinkel gebracht te hebben voor onderhoud en telkens 300+ euro af te tikken, wil ik nu mijn eigen fietsen gaan onderhouden.
Ik merk toch dat ik per beurt 150-200 euro kan besparen door zelf de materialen in te kopen en te monteren..
Want bij de FM hanteren ze gewoon adviesprijzen van bv shimano op de onderdelen + wat uurloon (60-90 euro).. En met 2 fietsen in onderhoud bij de FM wordt het wat duur.. :+

Maar nu ben ik op zoek naar een leuk gereedschapskoffertje waar "alles" in zit wat ik nodig heb..
Ik wil perse een "set" omdat ik dan al mijn fiets spullen bij elkaar heb in de schuur, en niet telkens mijn gereedschapskist op zolder uit moet zoeken, (die al te vol zit) :).

Wat wil ik zelf kunnen..
- Remmen.
- Shifters/remmenhendels (stuur)
- bekabeling (remmen en versnellingen).
- ketting
- tandwielen/groepset (Cassette, derailleurs en voorbladen).
- trap as/crank/pedalen.

Dit lijken mij allemaal niet zulke moeilijke klusjes..
Een wiel opnieuw spaken, of wiellagers vervangen zal ik nog wel uitbesteden, maar het "periodieke" onderhoud wil ik nu zelf gaan doen op beide fietsen om zo toch 250-300 euro per jaar te besparen.

Ik heb de volgende gereedschapset gezien: https://www.futurumshop.nl/pro-toolbox.phtml of https://www.bol.com/nl/p/...33-delig/9200000102460715
Dit lijkt me voldoende om al het bovenstaande te kunnen uitvoeren.
Welke set/merken van gereedschappen zouden jullie aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:42

vhal

ಠ_ಠ

Prulleman schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:11:
[...]

Als je dat in je auto wilt stoppen, zonder een bank plat te gooien heb je wel een behoorlijke bak nodig... Als je dan ook nog alle andere bagage mee moet nemen... Die je waarschijnlijk niet bovenop je fiets wilt leggen, dan wordt het een behoorlijke puzzel.

Misschien kan het niet anders en is een grote auto huren wel de beste optie, maar ook dan is het een hoop gedoe...
Of je koopt gewoon een auto zoals mijn Honda, dan past je fiets gewoon in de auto (misschien wel even het voorwiel er vanaf halen) :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fPLfp4T074TFQDsmX1WzQTLY/full.jpg

:Y) :7

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:50:
Wat wil ik zelf kunnen..
- Remmen.
- ketting
- trap as/crank/pedalen.
Koop het gereedschap gewoon wanneer je de onderdelen besteld. Bijv. bij het verwisselen van een ketting koop je een slijtage meter, quick link tang en kettingpons. Een maand later vervang je een keer de cassette en koop je een cassette afnemer en zweep. Binnen een jaar heb je dan een vrijwel complete gereedschapskist.

Waarom niet gewoon een complete set?:
- Goedkoop is duurkoop. Park Tool is niet voor niets 5x zo duur als het gereedschap van de Lidl, maar Pro en BBB etc. zijn ook gewoon prima en voor een setje imbussen kun je weer beter Wera o.i.d. hebben
- Die sets zijn nauwelijks voordeliger als je alle onderdelen los zou kopen, alleen zit er best veel spul in wat je nooit gebruikt. 5 verschillende spaaksleutels heb je weinig aan als je niet kunt spaken of geen wielrichter hebt. Verder heb je soms wel 10 verschillende maten, zit je lekker met je grote bracketsleutel terwijl je interne lagers hebt, of 10 speed kettingpons terwijl je met 11s rijdt
- Een aantal onderdelen zoals imbussen zijn vaak kwalitatief ondermaats. Die draai je de eerste keer gewoon door en dan is je voordeel van een set snel weg en ben je weer een halve avond kwijt om die bout los te krijgen en een nieuwe te vinden

Begin eens met:
- Kettingzweep
- Cassette afnemer
- A-merk imbussleutels
- Goedkope momentsleutel 3-15 of 25 nm (Pro of Wiggle o.i.d.)
- Kettingslijtagemeter
- Ketting dummy rol
- Montagestandaard (PCS-9 ofzo)
- Kabelkniptang (die van Park Tool of Unior)

Dan kun je 95% van de klussen zelf al uitvoeren.

Cranks/bottombrackets/kettingbladen hoeven maar 1x in de 5 jaar en tegen de tijd dat je die nodig bent heb je waarschijnlijk al een nieuwe fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Precies.
Gereedschap gaat meestal, mits je er zuinig mee bent, heel veel jaren mee. Zodra ik een stuk gereedschap nodig heb dan haal ik het gewoon. En van sommige gereedschap is het gewoon fijn als je kwaliteit spul in huis hebt. Dus een goede momentsleutel (want je wil je carbon echt niet kapot draaien) en een fijn imbus setje vind ik een must.

Een wat grotere investering is een montage standaard. Ik heb nu zo'n driepoot (Trivio Expert) waar ik spijt van heb. Dat ding is me nu al twee keer met fiets en al omver gevallen. Achteraf liever een paar tientjes meer uitgegeven voor een standaard die wel stabiel staat.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Laatst online: 16:45

Tacoos

i am i

vhal schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:17:
[...]

Of je koopt gewoon een auto zoals mijn Honda, dan past je fiets gewoon in de auto (misschien wel even het voorwiel er vanaf halen) :P

[Afbeelding]

:Y) :7
FR-V?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:50:

Maar nu ben ik op zoek naar een leuk gereedschapskoffertje waar "alles" in zit wat ik nodig heb..
Ik wil perse een "set" omdat ik dan al mijn fiets spullen bij elkaar heb in de schuur, en niet telkens mijn gereedschapskist op zolder uit moet zoeken, (die al te vol zit) :).

Wat wil ik zelf kunnen..
- Remmen.
- ketting
- trap as/crank/pedalen.
Ik ben zelf een eind gekomen met de volgende box:

https://www.mantel.com/tr...vY29tcGxldGU9MSNzdGFydDE=

En een momentsleutel kun je in elke bouwmarkt halen. Hier moet je even in acht nemen dat goede kwaliteit niet goedkoop is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:42

vhal

ಠ_ಠ

In mijn geval een Civic Tourer (maar iedere Honda met MagicSeats zou het mogelijk kunnen zijn). Al heb ik er nu niet zo heel veel aan gezien de kinderen nog in kinderstoelen zitten.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harm2211
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 30-09 06:56
Luckeh schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:48:
Precies.
Gereedschap gaat meestal, mits je er zuinig mee bent, heel veel jaren mee. Zodra ik een stuk gereedschap nodig heb dan haal ik het gewoon. En van sommige gereedschap is het gewoon fijn als je kwaliteit spul in huis hebt. Dus een goede momentsleutel (want je wil je carbon echt niet kapot draaien) en een fijn imbus setje vind ik een must.

Een wat grotere investering is een montage standaard. Ik heb nu zo'n driepoot (Trivio Expert) waar ik spijt van heb. Dat ding is me nu al twee keer met fiets en al omver gevallen. Achteraf liever een paar tientjes meer uitgegeven voor een standaard die wel stabiel staat.
Zo'n driepoot is inderdaad ruk. Ik liep een paar jaar geleden kort nadat heel het zooitje was omgevallen in de Lidl en heb toen uit nijd daar een montagestandaard gekocht van 3 tientjes. Staat als een huis. Je kan de klem ook zo draaien dat je je fiets aan de zadelpen hangt. Vast niet de allerbeste, maar voor dat geld ben ik nog altijd tevreden. Volgens mij nog steeds verkrijgbaar in de webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ik tel maar 2 poten op de Trivio?

Ik heb zelf deze (https://www.decathlon.nl/...n/_/R-p-309118?mc=8550487) en die bevalt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:33
Harm2211 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:22:
[...]

Zo'n driepoot is inderdaad ruk. Ik liep een paar jaar geleden kort nadat heel het zooitje was omgevallen in de Lidl en heb toen uit nijd daar een montagestandaard gekocht van 3 tientjes. Staat als een huis. Je kan de klem ook zo draaien dat je je fiets aan de zadelpen hangt. Vast niet de allerbeste, maar voor dat geld ben ik nog altijd tevreden. Volgens mij nog steeds verkrijgbaar in de webshop.
+1 voor de Lidl standaard. Die is zeker voor dat geld, echt helemaal prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:28
Ypuh schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:30:
[...]
Waarom niet gewoon een complete set?:
- Goedkoop is duurkoop. Park Tool is niet voor niets 5x zo duur als het gereedschap van de Lidl, maar Pro en BBB etc. zijn ook gewoon prima en voor een setje imbussen kun je weer beter Wera o.i.d. hebben
- Die sets zijn nauwelijks voordeliger als je alle onderdelen los zou kopen, alleen zit er best veel spul in wat je nooit gebruikt. 5 verschillende spaaksleutels heb je weinig aan als je niet kunt spaken of geen wielrichter hebt. Verder heb je soms wel 10 verschillende maten, zit je lekker met je grote bracketsleutel terwijl je interne lagers hebt, of 10 speed kettingpons terwijl je met 11s rijdt
- Een aantal onderdelen zoals imbussen zijn vaak kwalitatief ondermaats. Die draai je de eerste keer gewoon door en dan is je voordeel van een set snel weg en ben je weer een halve avond kwijt om die bout los te krijgen en een nieuwe te vinden
Ik kan hier helaas maar 1 duimpje voor geven, maar dit is zo ontzettend waar. Blijf weg van die dozen die alles beloven. Uiteindelijk heb je zoveel meer plezier van goed spul in je kist. Wacht maar tot je de eerste keer een inbus dol draait met die rommel inbussleutelset, of voor de zoveelste keer het opzetstukje op het opzetstukje op je pedaalsleutel er in zijn geheel vanaf dondert bij het los draaien van een sluitring, of de Engelse sleutel voortdurend z'n instelling verliest of dat je je zelf beurse vingerkootjes draait bij het gebruik van die dunne zwarte moersleutels.
Dit zijn allemaal ervaringen uit eigen doos...

edit: Ik was nog vergeten dat de kettingspons gewoon spontaan doormidden brak.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter12345
  • Laatst online: 07:00
Die box heb ik ook, bevalt me prima. Ik las in reviews dat de kettingpons snel stuk gaat, maar daar had ik al een goede van. Overigens is deze set voor 10 euro minder te koop bij correct http://www.correct.nl/art...rter+koffer-art526427.php

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
Thanks voor alle input, het is de Thule ProRide 598 geworden. Toevallig een mooi aanbieding bij 12gobiking en meteen maar toegehapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Er rammelt iets in mijn voorvork.

Maar hoe verwijder ik nu die plug om dat ringetje te verwijderen?
Als ik even Google of op youtube kijk dan moet die zo te verwijderen zijn. Maar ik krijg er geen beweging in. :(

(heb er even voor de duidelijkheid een foto van gemaakt)

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2gtuo7r.jpg

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Vandaag mijn 4iiii power meter binnen gekregen. "Even" omzetten maar al bij het pedaal los maken gaat het mis. Geen beweging in te krijgen en zit nu op het punt dat ik eerder de inbussleutel en het steekgat kapot aan het maken ben dan dat er beweging in zit. Heb nu even wat dasty gebruikt om wat te ontvetten in de hoop dat er misschien wat vuil uit komt. Anders morgen maar even langs Mantel (waar ik hem gekocht hebt) om te vragen of ze me kunnen helpen.

Edit: nevermind. Hij is los oOo

[ Voor 3% gewijzigd door Phydomir op 14-06-2019 21:39 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 22:50
Iemand nog een goed adresje voor een ant+ usb dongle?

(Liefst iets sneller dan ali, ebay?)

Die dingen zijn hier al 300 keer langs gekomen, maar nu ik er 1 zoek. Kan ik ze niet meer terugvinden in het topic.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:28
mhr-zip schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 21:45:

Die dingen zijn hier al 300 keer langs gekomen, maar nu ik er 1 zoek. Kan ik ze niet meer terugvinden in het topic.
Kijk anders even in Het grote fietscomputer topic
Ik heb zelf een Suunto movestick mini, maar ik zie die niet meer te koop.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tacoos
  • Laatst online: 16:45

Tacoos

i am i

mhr-zip schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 21:45:

(Liefst iets sneller dan ali, ebay?)

Amazon snel genoeg?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Phydomir schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 21:16:
Vandaag mijn 4iiii power meter binnen gekregen. "Even" omzetten maar al bij het pedaal los maken gaat het mis. Geen beweging in te krijgen en zit nu op het punt dat ik eerder de inbussleutel en het steekgat kapot aan het maken ben dan dat er beweging in zit. Heb nu even wat dasty gebruikt om wat te ontvetten in de hoop dat er misschien wat vuil uit komt. Anders morgen maar even langs Mantel (waar ik hem gekocht hebt) om te vragen of ze me kunnen helpen.

Vergeet niet bij het monteren de boutjes en as even in te smeren met montagepasta. Dan krijg je ze de volgende keer makkelijker los :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Microkid schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 21:58:
[...]

Vergeet niet bij het monteren de boutjes en as even in te smeren met montagepasta. Dan krijg je ze de volgende keer makkelijker los :)
Die had ik er gelijk bij besteld en nu mee ingesmeerd ja. Hopelijk gaat het dan de volgende keer met iets minder gevloek O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
wouter12345 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 18:39:
[...]

Die box heb ik ook, bevalt me prima. Ik las in reviews dat de kettingpons snel stuk gaat, maar daar had ik al een goede van. Overigens is deze set voor 10 euro minder te koop bij correct http://www.correct.nl/art...rter+koffer-art526427.php
Nu je het zegt ja inderdaad. De kettingpons was snel kapot. Was het al vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

SirLenncelot schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:09:
[...]

Ik ben zelf een eind gekomen met de volgende box:

https://www.mantel.com/tr...vY29tcGxldGU9MSNzdGFydDE=

En een momentsleutel kun je in elke bouwmarkt halen. Hier moet je even in acht nemen dat goede kwaliteit niet goedkoop is.
Elke bouwmarkt?
Gamma, Formido en Hubo hebben er geen één in assortiment. Karwei en Praxis welgeteld 1 die minimaal 28nm doet, Hornbach 3 die minimaal 30nm doen en slechts één die vanaf 4nm doet maar niet van overweldigende kwaliteit.

Succes met je carbon/Alu delen die max 5nm mogen hebben :+

Leuke set overigens maar hier geld ook het advies wat eerder gegeven is, kijk goed naar wat je nodig hebt. Ik kan bijvoorbeeld niets met de helft van de set die je linkt :)

[ Voor 11% gewijzigd door sapphire op 14-06-2019 23:43 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ok als je googelt op bouwmarkt dan kom je inderdaad bij praxis en gamma uit. Dat is voor mijn gevoel een beetje als googelen op woonwinkel en dan de Action vinden (hee daar verkopen ze ook gereedschap). Anyway, elke stad heeft wel van die speciaalzaken waar vooral professionals komen, vaak toch op industrieterreinen. Kortom, een goede momentsleutel kun je online bij Mantel bestellen of je neust wat rond bij zo’n lokale boer. Die kan je ook helpen aan goed materiaal.

En over de inhoud van het doosje, er zijn maar een paar sleutels die ik nog nooit nodig gehad heb. Er zijn wel veel dingen die ik slechts een paar keer gebruikt heb, maar toen was ik maar al te blij dat ze erin zaten. Het doosje kost de helft van de voorbeelden die eerder gegeven waren, niet slecht dan toch?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:46
Uiteindelijk een tweedehands fiets gekocht voor 425 met shimano 105:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/slFdainl.jpg

Nu nog alle andere spullen regelen _/-\o_

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
Mooie fiets om mee te starten! Ook een leuk instapsetje van Fulcrum.

Z.s.m. over naar klikpedalen en ff een KM teller regelen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radicalEMT
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 12:02
isomis schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 09:11:
Uiteindelijk een tweedehands fiets gekocht voor 425 met shimano 105
Mooi fietsje. Wil je hem nog wat agressiever, haal die spacers van je stuurpen, je stuur komt dan wel lager te staan, dat moet je wel fijn vinden natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
radicalEMT schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 10:21:
[...]

Mooi fietsje. Wil je hem nog wat agressiever, haal die spacers van je stuurpen, je stuur komt dan wel lager te staan, dat moet je wel fijn vinden natuurlijk.
Lijkt me al een aardige drop om mee te beginnen zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:57
leuke fiets om mee te beginnen! Drop lijkt me wel al spannend genoeg inderdaad voor nu:)

Zijn er mensen die ervaring hebben met, of morgen overwegen om de nationale parken tocht te rijden van WTC Gorssel?

Afbeeldingslocatie: https://hips.hearstapps.com/hmg-prod.s3.amazonaws.com/images/flyernpt2019-709x1024nationaleparkentoertocht-1560424558.jpg?crop=1.00xw:0.643xh;0,0.288xh&resize=980:*

Je rijdt over de Sallandse Heuvelrug en over de Veluwe.

Kwam 'm toevallig tegen en het lijkt me wel een mooie tocht! Ik ovweeg de 120km.

Meer info: site zelf

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
Smultie schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 11:00:
[...]

Lijkt me al een aardige drop om mee te beginnen zo
Eerste stukje gefietst, ging best lekker. Ik merk wel dat ik een gespannen nek heb en daardoor krijg ik daar spierpijn. Ik wil naar de wegkijken en daardoor heb ik mijn hoofd omhoog. Fiets anders afstellen?

De verkoper zei ook tegen mij dat hij nog eventueel een langere stuurpen heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door isomis op 15-06-2019 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
isomis schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 22:14:
[...]

Eerste stukje gefietst, ging best lekker. Ik merk wel dat ik een gespannen nek heb en daardoor krijg ik daar spierpijn. Ik wil naar de wegkijken en daardoor heb ik mijn hoofd omhoog. Fiets anders afstellen?

De verkoper zei ook tegen mij dat hij nog eventueel een langere stuurpen heeft.
Waarschijnlijk een kwestie van wennen. Langere stuurpen zorg dat je nog uitgestrekter gaat zitten en het omhoogkijken wordt dan (dus) nog lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
MrAcid schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 22:22:
[...]

Waarschijnlijk een kwestie van wennen. Langere stuurpen zorg dat je nog uitgestrekter gaat zitten en het omhoogkijken wordt dan (dus) nog lastiger.
Vriend van mij zei dit al. Ik heb even een spiegel naast mij gehouden en zie niet echt een kromme rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeTristan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-09 13:17
Ik weet dat niets zo persoonlijk is als een zadel, maar ik ben toch benieuwd: met wat voor zadel rijden jullie? Ik ben op zoek naar een vervanger voor m'n huidige zadel, die toch niet helemaal lekker zit, en heb nu de pro stealth op 't oog, maar ben ook benieuwd naar jullie ervaringen met verschillende zadels!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
BeTristan schreef op zondag 16 juni 2019 @ 12:25:
Ik weet dat niets zo persoonlijk is als een zadel, maar ik ben toch benieuwd: met wat voor zadel rijden jullie? Ik ben op zoek naar een vervanger voor m'n huidige zadel, die toch niet helemaal lekker zit, en heb nu de pro stealth op 't oog, maar ben ook benieuwd naar jullie ervaringen met verschillende zadels!
Ik heb een pro aerofuel op mijn tijdrit fiets en dat zit prima.
Op mijn racer en SQ-Labs zadel, die zit echt fantastisch. Zonder pijntjes uren op de fiets.

Volgens mij is de essentie van een goed zadel dat ze de juiste breedte heeft. Even goed meten dus.

[ Voor 8% gewijzigd door Noxa op 16-06-2019 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb de Fizik Antares R5, voor mijn kont een prima zadel (en hij ziet er ook nog eens goed uit!) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Phydomir schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 21:16:

Ben héél benieuwd naar je ervaring (en liefst voor donderdag :+ )

Doe mee met die iQ2 kickstarter, maar heb daar niet zoveel vertrouwen/geduld meer in. Wil eigenlijk een dual sided Quarq, maar met kettingbladen en een nieuwe trapas loop je richting de €1.000 en na een nieuwe fiets + carbon wielen heb ik daar ff geen trek meer in dit jaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Ypuh schreef op zondag 16 juni 2019 @ 14:29:
[...]

Ben héél benieuwd naar je ervaring (en liefst voor donderdag :+ )

Doe mee met die iQ2 kickstarter, maar heb daar niet zoveel vertrouwen/geduld meer in. Wil eigenlijk een dual sided Quarq, maar met kettingbladen en een nieuwe trapas loop je richting de €1.000 en na een nieuwe fiets + carbon wielen heb ik daar ff geen trek meer in dit jaar.
Hier hetzelfde. Ik sta ook op de lijst van IQ2, maar had geen zin nog langer te wachten. Ik rij nu sinds een maand met de 4iiii powermeter. Werkt prima. Installatie in 10 minuten. Ja, het is enkelzijdig, maar voor mijn doel is het goed genoeg. En het werkt gewoon, out of the box. Geen poespas, niks. Bij de eerste keer wel even de firmware updaten, en klaar is Kees. Kan nu mooi op m'n Garmin zien wat ik wegfiets aan vermogen en helpt mij om rustig(er) m'n klimmetjes te doen.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Ik heb ooit wel eens zo'n meting laten doen en kwam volgens mij op 51/49 L/R, maar gevoelsmatig trap je het ene moment toch meer met het ene been dan het andere, waardoor ik twijfel aan het nut van een enkelzijdige meting. Ben toch een pietje precies en ik hoef de L/R balans niet te weten, maar zou wel graag een realistische weergave hebben van het geleverde vermogen.

Hebben jullie niet dezelfde twijfels? Of accepteer je gewoon dat het gemiddeld gezien wel weer uitkomt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Ypuh schreef op zondag 16 juni 2019 @ 14:46:
Hebben jullie niet dezelfde twijfels? Of accepteer je gewoon dat het gemiddeld gezien wel weer uitkomt?
Ik ben een amateur, recreatieve wielrenner. Die ene procent zal me een worst zijn ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 16:59

Crazy D

I think we should take a look.

Ypuh schreef op zondag 16 juni 2019 @ 14:46:
Ik heb ooit wel eens zo'n meting laten doen en kwam volgens mij op 51/49 L/R, maar gevoelsmatig trap je het ene moment toch meer met het ene been dan het andere, waardoor ik twijfel aan het nut van een enkelzijdige meting. Ben toch een pietje precies en ik hoef de L/R balans niet te weten, maar zou wel graag een realistische weergave hebben van het geleverde vermogen.

Wat is denk je de meerwaarde om te zien dat je op een bepaald moment niet "gemiddeld" 200 watt trapt maar eigenlijk 195 of 205? Het zal mij een zorg zijn. Tegen de tijd dat ik me daar druk over moet maken zit ik wel op een ander niveau..

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
In hoeverre heeft het verwijderen van spacers impact op je houding? Moet je dan bijv. ook aan je zadelpositie en of lengte van je zadelpen gaan sleutelen?

Vorig jaar een bikefit gedaan, ik zit prima echter wil toch eens kijken of een meer aero houding me wat oplevert (rij momenteel een endurance model). Ik wil op korte termijn eens een wedstrijd gaan rijden en daar zijn marginal gains uiteraard meegenomen.

Uiteraard kan ik gewoon een spacer er tussenuit halen om te testen, maar wellicht heeft iemand een fysiologisch goed advies voordat ik hieraan begin :-)
Pagina: 1 ... 42 ... 686 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).