Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 41 ... 686 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:39
Galois schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:45:
[...]

Gebruik je die? En wat doen je dan? 10 schakels moet 127 mm zijn?
Om te weten wanneer je je ketting moet vervangen kun je drie methodes gebruiken. Meten, tooltje gebruiken, optisch checken. Meten doe je door een schuifmaat te gebruiken. Zet de binnenpootjes op 118 mm. Dan zet je hem tussen de schakels en duw je hem uit, tegen de rollertjes aan. Komt ie dan boven de 120,5 mm dan is je ketting versleten.

Bron: https://www.fiets.nl/2018...vang-je-een-fietsketting/

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dix0r schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:37:
Heb laatst ook nieuwe Shimano's gekocht met BOA sluiting (RC701), in kek wit. Lekker licht en soepel. Was wel even wennen maar zitten nu als gegoten.

Mijn 1e schoenen waren ook Shimano's met klitteband, zaten prima dus niet direct noodzaak om over te stappen op een ander merk. Daarnaast vind ik de RC7's lekker clean ogen. Vergeet niet een maat groter te bestellen. Ik was er blindelings vanuit gegaan dat ik mijn normale schoenmaat kon bestellen. Die waren toch echt een maatje te klein. Zag later pas dat mijn oude ook een maat groter zijn.
Schoenen zijn voor mij één van de weinige dingen die ik in een fysieke winkel koop, juist vanwege de pasvorm en maat. Heb een tijd rondgereden op (naar wat achteraf bleek) totaal de verkeerde schoenen, die had ik online besteld zonder ergens te hebben gepast.

Heb zelf ook de RC701's (in het zwart), gepast en gekocht bij Mantel.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:36
Doe ik normaal ook bij broeken en schoenen. Echter maken de grote shops het tegenwoordig wel eenvoudiger met goede return policies en zelfs 2 weken proberen om alsnog terug te mogen sturen.

Niettemin had ik nog een cadeaubon liggen die hiermee goed besteed was ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 15:08

Galois

1811 - 1832

Helaas is het aanbod bij fysieke winkels gewoonweg te klein. Tenzij je inderdaad een winkel als Mantel in d de buurt hebt. Maar om nou een hele reis te plannen voor schoenen, gaat mij ook weer wat ver.
Verder wil ik ook reviews kunnen lezen over bepaalde schoenen. Daarom bestel ik liever online en stuur ik terug als het niet voldoet.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
orange.x schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 10:02:
Gisteren weer wat karmapunten verdiend. Reed met de kleine vanaf de houthandel naar huis en zag bij het stoplicht vlak bij ons huis een jonge knul staan die problemen had met z'n ketting en crank. Ik reed even blokje om en parkeerde de auto, en liep even terug naar die oversteek om te kijken of hij al weg was maar nog niet het geval. Dus even aangesproken of ik hem niet kon helpen. Bleek hij bij het tunneltje zijn ketting in een soort 8 om zijn trapas gedraaid te hebben. Geen idee hoe, maar zag er niet zo best uit. Even meegelopen naar de tuin en standaard tevoorschijn getoverd. Achterwiel eruit gehaald om de spanning van de ketting te halen. Daarna de ketting langzaam uit de knoop halen en uiteindelijk gelukt om hem weer netjes erop te leggen. Wieltje erin, handjes schoonmaken. Hij kon zijn pa bellen om te vertellen dat hij zijn weg kon hervatten. "Ja, ik ben hier even bij een hele aardige buurtbewoner die me geholpen heeft" :P

Hij blij, ik vieze klauwen maargoed, helpende hand is soms wel prettig, ook als je het zelf kan ontvangen!
Goede daad! En aangezien je schrijft dat je een kleine hebt: probeer volgende keer eens smeer weg te poetsen met van die vochtige dettol doekjes/smoelenpoetsers die elk gezin met kleine kinderen op voorraad heeft. Je wrijft het er dan zo af!

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Galois schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:29:
Helaas is het aanbod bij fysieke winkels gewoonweg te klein. Tenzij je inderdaad een winkel als Mantel in d de buurt hebt. Maar om nou een hele reis te plannen voor schoenen, gaat mij ook weer wat ver.
Verder wil ik ook reviews kunnen lezen over bepaalde schoenen. Daarom bestel ik liever online en stuur ik terug als het niet voldoet.
Tip is dan om bij Futurumshop te bestellen, daar mag je de schoenen zelfs (intensief) gebruiken tegenwoordig.

https://www.futurumshop.nl/futurumzeker
coelho schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:35:
[...]

Goede daad! En aangezien je schrijft dat je een kleine hebt: probeer volgende keer eens smeer weg te poetsen met van die vochtige dettol doekjes/smoelenpoetsers die elk gezin met kleine kinderen op voorraad heeft. Je wrijft het er dan zo af!
Ik gebruik tegenwoordig ook van die babydoekjes inderdaad. Je kunt er echt van alles mee:
- Frame poetsen;
- Handen schoonmaken;
- Ketting/cassette schoonwrijven.

Topdingen!

[ Voor 31% gewijzigd door MrAcid op 06-06-2019 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Kluus schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:50:
[...]

Ff gezocht maar ik vind ze alleen in de prijsrange 3,50 - 12,95...
https://www.futurumshop.n...ettingslijtagemeter.phtml
https://www.futurumshop.nl/cyclus-kettingslijtagemeter.phtml
en
https://www.mantel.com/shimano-chain-checker

vandaar :)

Maar zal eens bij Ali kijken.. al kom ik daar vooralsnog vooral dameskettingen tegen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 22:45
Galois schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:05:
Vroeger kreeg ik trouwens best vaak van Futurum kortingscodes van bv. 25 euro bij besteding van 125 euro (oid). Heb ik al lang niet meer voorbij zien komen... Krijg je die codes eigenlijk alleen als je hun nieuwsbrief hebt? Dan moet ik mij maar weer snel aanmelden :) (of heeft iemand nog zo'n code?)
Er was afgelopen maand bij Futurum nog zo'n code van 20e vanaf 100e. Heb je nu niets meer aan natuurlijk, maar ze zijn er nog regelmatig.
Stoffa schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:36:
Ketens als 12go roepen altijd dat je schoenen standaard een maat groter moeten kopen, wat totale BS is.
Totdat het 30 graden buiten is, dan zijn je schoenen ineens te krap ;-).

Ik heb met fietsschoenen/sportschoenen wel altijd een maat groter (44) dan mijn dagelijkse schoenen (43).

[ Voor 45% gewijzigd door Ypuh op 06-06-2019 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Italiaanse leest (Sidi) is bij mij ook een maat groter. En breder...

Vandaag verdwaald. Leuk. Was weggegaan zonder doel en ben de Vliet gaan volgen. Den Haag is een drama als je er niets kent :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Holkers schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:01:
Italiaanse leest (Sidi) is bij mij ook een maat groter. En breder...

Vandaag verdwaald. Leuk. Was weggegaan zonder doel en ben de Vliet gaan volgen. Den Haag is een drama als je er niets kent :D
Vraag me af of het er beter wordt als je alles kent. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:42
Ypuh schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:23:

Totdat het 30 graden buiten is, dan zijn je schoenen ineens te krap ;-).

Ik heb met fietsschoenen/sportschoenen wel altijd een maat groter (44) dan mijn dagelijkse schoenen (43).
Een goed passende schoen zit ook goed bij 30 graden.

De reden dat grote ketens aanraden een maat groter te gaan is dat veel van hun sales afkomstig zijn van merken als Sidi en Fizik. Omdat die merken smal vallen raden ze een maat groter aan om in de breedte te compenseren. Gevolg is echter dat de lengte van de schoen te lang wordt, waardoor de maat niet meer goed is, maar het ook kan
voorkomen dat de locatie van de cleats niet kloppend meer is onder de voet (te ver naar voren).

Zie ook Bikefitjames/Francis cade op YT die het in detail uitlegt. Sinds ik de juiste schoen in precies mijn maat heb, heb ik nooit meer brandvoeten. Ook niet in de zomer bij 30 graden, het is dan alleen een kwestie van iets lossere boa's.

[ Voor 49% gewijzigd door Stoffa op 06-06-2019 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
coelho schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:35:
[...]

Ga ik ook eens proberen! Ik heb ooit zo'n pot handen cleaner van de lidl gekocht (Van dat "zaagsel") en dat werkt in elk geval ook heel goed.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:02

Kluus

Gang is alles

Jeetje wat een prijzen inderdaad. Ik zou gewoon die van Trivio die @wackmaniac linkt nemen, die zijn prima, hoef je niet voor naar ali.

Zelf heb ik deze:
https://www.mantel.com/park-tool-cc-32-kettingslijtage-meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
nou als ik jullie was zou ik voor de tip van mistraller gaan, een schuifmaat kun je veel vaker nog inzetten.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:42
Hebben jullie hier ook "last" van bananen die fiets jerseys beschadigen? Die stengel aan de bovenkant doet t vaak niet zo goed in combinatie met dat delicate lycra...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Stoffa schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 07:44:
Hebben jullie hier ook "last" van bananen die fiets jerseys beschadigen? Die stengel aan de bovenkant doet t vaak niet zo goed in combinatie met dat delicate lycra...
Oplossing: Een bananenbox, bij de Blokker € 1,50, en dat beschermt je banaan ook nog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:59
Ik snij altijd het topje eraf, zo ver dat je het topje van de banaan al net ziet zitten. Heeft als bijkomend voordeel dat de banaan veel sneller pel-ready is. En de scherpe randjes zijn eraf, alleen bij het insteken even goed op de onderkant letten, die kan nog wel wat scherpere uitstekeltjes hebben.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
orange.x schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:53:
[...]

Ik snij altijd het topje eraf, zo ver dat je het topje van de banaan al net ziet zitten. Heeft als bijkomend voordeel dat de banaan veel sneller pel-ready is. En de scherpe randjes zijn eraf, alleen bij het insteken even goed op de onderkant letten, die kan nog wel wat scherpere uitstekeltjes hebben.
+1 weightweenie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelonline
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-04 17:09
Sinds ik de hypotone drank van Nutrid 'Bezine' bij lange duur ritten gebruik, heb ik nauwelijks nog eten bij mij. voor 4 uurtjes 2 snelle jelle's. Met een wedstrijd helemaal geen vaste intake. Dit scheelt enorm met logistiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchellK
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-09 22:25
Goedemorgen allen, ik ben sinds kort begonnen met wielrennen. Ben begonnen op een goedkoop B'twin fietsje maar heb nu geïnvesteerd in een Giant Contend SL1. Dit leek me een fijne fiets voor het geld, zeker gezien het budget. Over de fiets ben ik zeer te spreken. Hij schakelt super en de rijhouding is ook erg fijn. Het enige probleem is dat mijn zadelpen steeds blijft zakken (ongeveer 1cm per uur). Wat doen jullie om dit tegen te gaan? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
mitchellK schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 11:36:
Goedemorgen allen, ik ben sinds kort begonnen met wielrennen. Ben begonnen op een goedkoop B'twin fietsje maar heb nu geïnvesteerd in een Giant Contend SL1. Dit leek me een fijne fiets voor het geld, zeker gezien het budget. Over de fiets ben ik zeer te spreken. Hij schakelt super en de rijhouding is ook erg fijn. Het enige probleem is dat mijn zadelpen steeds blijft zakken (ongeveer 1cm per uur). Wat doen jullie om dit tegen te gaan? Alvast bedankt!
Goede montagepasta kan wel helpen. Als het frame of de pen van carbon is kan je carbon pasta gebruiken. Daar zit een licht korrelige substantie in die voor meer grip zorgt. Dit hielp bij mij in ieder geval wel, carbon op carbon. Ik ga er vanuit dat je geen momentsleutel hebt, maar je zou er naar kunnen kijken om het iets strakker te zetten, maar dat is wel risicovol omdat je niet iets wilt breken als het carbon is wat wel degelijk kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:29
ook bij alu/alu (of alu/carbon volgens mij jou combinatie) kan je carbon pasta gebruiken om zakken tegen te gaan. Het juiste aanhaalmoment is wel belangrijk om te voorkomen dat je de pen fijn knijpt. Dus ga zeker niet zomaar strakker draaien zonder moment sleutel.

Je kan ook even terug naar de winkel waar je em gekocht hebt. Ik zou er vooral niet te lang mee doorrijden. Ik heb het ook weleens gehad en ik hebt het idee dat hoe langer je door fietst met een zakkende pen, hoe erger dat het wordt en hoe lastiger je er van afkomt (door het zakken zal de passing wat ruimer worden en lastiger goed te klemmen)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchellK
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-09 22:25
Bedankt voor de tips! Heb zojuist een momentsleutel en Cyclon Stay Fixed Carbon Pasta besteld. Mocht dit niet werken ga ik inderdaad terug naar de winkel om te laten checken over misschien iets niet helemaal lekker zit. We gaan het meemaken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
maikelonline schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 11:25:
[...]

Sinds ik de hypotone drank van Nutrid 'Bezine' bij lange duur ritten gebruik, heb ik nauwelijks nog eten bij mij. voor 4 uurtjes 2 snelle jelle's. Met een wedstrijd helemaal geen vaste intake. Dit scheelt enorm met logistiek.
Grootste verschil zal zijn dat je je lichaam getraind hebt om met minder eten toe te kunnen en op vetverbranding te rijden.

Soms lees ik mensen die 2 repen, 3 gelletjes, 2 bidons met suiker en een banana meenemen voor een 100km rit. Als je eenmaal gewend bent aan die afstand lukt het ook prima met alleen water en eventueel een reepje/appeltaart. Bij langdurige intensieve ritten is het wel een ander verhaal.

Betekent niet dat sportdrank slecht voor je is of dat je het niet zou moeten nemen, maar merk zelf dat ik er geen behoefte/profijt meer van heb (fiets 3 van de 4 ritten toch op het gemakkie en eigenlijk nooit 100% buiten de sprint).

[ Voor 12% gewijzigd door Ypuh op 07-06-2019 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maikelonline
Ypuh schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 11:50:
[...]

Grootste verschil zal zijn dat je je lichaam getraind hebt om met minder eten toe te kunnen en op vetverbranding te rijden.

Soms lees ik mensen die 2 repen, 3 gelletjes, 2 bidons met suiker en een banana meenemen voor een 100km rit. Als je eenmaal gewend bent aan die afstand lukt het ook prima met alleen water en eventueel een reepje/appeltaart. Bij langdurige intensieve ritten is het wel een ander verhaal.

Betekent niet dat sportdrank slecht voor je is of dat je het niet zou moeten nemen, maar merk zelf dat ik er geen behoefte/profijt meer van heb (fiets 3 van de 4 ritten toch op het gemakkie en eigenlijk nooit 100% buiten de sprint).
Er zitten bergen aan koolydraten in die sportgels/drank. Zoals ik aangaf, gebruik ik dit ook in wedstrijden die meer dan 5 uur duren, zoals halve triatlons. Gaat perfect, zelfs als er gesport wordt in zone 4.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:09

McMiGHtY

- burp -

maltodextrine poeder bestellen..aanvullen met een beetje limonadesiroop voor de smaak en iets zout.. Tadaa, sportdrank

En als je helemaal hip wilt doen..beetje fructose poeder erbij

[ Voor 21% gewijzigd door McMiGHtY op 07-06-2019 12:18 ]

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CuttingStorm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-10 20:09
Futurum 100KM Strava-challenge

Minder gelikt dan de directe Strava challenge van bijvoorbeeld een LeCol (direct via Strava en badge etc..), maar stuur link van een in juni gereden 100KM+ rit naar Futurum en je krijgt toch mooi €15,- shoptegoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:44
Nee, eigenlijk niet, en ook nog nooit van iemand gehoord die daar wel last van had. Als je 1 of 2 bananen meeneemt op je rug met het stengeltje aan de bovenkant kun je ze er onderweg gewoon uitvissen en omdat je toch een beetje voorover gebogen zit is er bij mij in elk geval nog nooit iets beschadigd. En anders wellicht het stengeltje er af snijden? Zo'n bananenbox lijkt me waardeloos, lastig open te maken tijdens het fietsen. En groter, en glad - meer risico dat het er uit dondert.

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:59
CuttingStorm schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 12:27:
Futurum 100KM Strava-challenge

Minder gelikt dan de directe Strava challenge van bijvoorbeeld een LeCol (direct via Strava en badge etc..), maar stuur link van een in juni gereden 100KM+ rit naar Futurum en je krijgt toch mooi €15,- shoptegoed.
Jammer dat het dan weer geen algemene 15 euro shoptegoed is.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
McMiGHtY schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 12:18:
maltodextrine poeder bestellen..aanvullen met een beetje limonadesiroop voor de smaak en iets zout.. Tadaa, sportdrank

En als je helemaal hip wilt doen..beetje fructose poeder erbij
Heb ik inderdaad ook. Een zak van 2.5kg kost een tientje ofzo. Zelfde werking als een bus isostar of SiS waar je 10-20e voor 500g betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelonline
Ja, maar er zit soms echt meer in dan alleen Maldextrose. Zie https://nutrid.nl/nutrid_..._race_shake_ratio_2_1.php bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ypuh schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 12:54:
[...]

Heb ik inderdaad ook. Een zak van 2.5kg kost een tientje ofzo. Zelfde werking als een bus isostar of SiS waar je 10-20e voor 500g betaald.
Dat valt nog best mee hoor, die Isostar staat hier bij de Jumbo gewoon voor zes euro in het schap.

Aangezien ik het ook alleen voor specifieke ritten gebruik heb ik dat geld er best voor over om niet zelf te hoeven mixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kluus schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:00:
[...]

Dat valt nog best mee hoor, die Isostar staat hier bij de Jumbo gewoon voor zes euro in het schap.

Aangezien ik het ook alleen voor specifieke ritten gebruik heb ik dat geld er best voor over om niet zelf te hoeven mixen.
6 euro voor 400 gram ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-10 11:24
Ik gebruik die isotone tabletten van SiS. Ik merkte dat ik hoofdpijn kreeg als ik lang fietste met alleen water. Daarna een tijdje dat isotone poeder van de action geprobeerd en dat ging beter maar daar zat malto dextrose in. ie suiker. Een keer zo een buisje van SiS gekregen en dat beviel heel goed. Dus dat gebruik ik tegenwoordig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
Voor alles is een oplossing :)

https://www.thingiverse.com/thing:2777346

Afbeeldingslocatie: https://cdn.thingiverse.com/renders/9d/17/ae/42/c4/4dd41fb8f0b2dfeefe550945c195e473_preview_featured.JPG

[ Voor 15% gewijzigd door Mistraller op 07-06-2019 13:46 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Smultie schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:27:
[...]

6 euro voor 400 gram ja.
Klopt ja, maar dan is 500 gram toch niet ineens twee keer zo duur?

(En ik weet wel dat een zak maltodextrine maximaal de helft kost, maar ik heb ook wel eens iemand die lyrisch was over het spul kermend van de krampen in de berm zien liggen tijdens een cyclo. Ik zeg niet dat het (alleen) daar aan ligt, en ik weet dat die persoon al gevoelig is voor krampen, maar ik wil het ook niet riskeren door zelf te mixen ;))

[ Voor 46% gewijzigd door Kluus op 07-06-2019 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Kluus schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:51:
[...]

Klopt ja, maar dan is 500 gram toch niet ineens twee keer zo duur?
Nee, maar 2.5kg van hetzelfde goedje voor een 10tje wel bijna 5x zo goedkoop ;). Je betaald voor de smaakstoffen en mooie verpakking bij Isostar. De eerste kun je makkelijk oplossen door wat ranja toe te voegen.

[ Voor 19% gewijzigd door Ypuh op 07-06-2019 14:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ypuh schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:59:
[...]

Nee, maar 2.5kg van hetzelfde goedje voor een 10tje wel bijna 5x zo goedkoop ;). Je betaald voor de smaakstoffen en mooie verpakking bij Isostar. De eerste kun je makkelijk oplossen door wat ranja toe te voegen.
Ja klopt, had toevallig net een edit toegevoegd met een sidenote. Maar goed, ik gebruik ook weer niet zo veel van dat spul en dan grijp ik liever naar iets waarvan ik weet dat het werkt al is dat een paar euro duurder.

Verder alleen maar mooi, iedereen heeft zijn eigen manier van geld besparen in onze dure hobby, zo kom ik bijvoorbeeld vrijwel nooit bij de fietsenmaker. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
Och poeders en spul. Vroeger wel gebruikt. Ik gebruik gewoon Raak siroop, meestal sinaasappel en de wat meer vastere voedseldingen als een banaan, krentenbol, koek of notenreep. Recent gebruik gemaakt van Bloks, wat een prima optie is voor de vooral langere tochten. Maar verder red ik het altijd prima op de basisdingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Kluus schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:06:
[...]Verder alleen maar mooi, iedereen heeft zijn eigen manier van geld besparen in onze dure hobby, zo kom ik bijvoorbeeld vrijwel nooit bij de fietsenmaker. ;)
Haha, same here. Tijdens m'n studententijd veel vrije tijd en weinig geld en zaken als sleutelen en goedkoop onderdelen scoren aangeleerd. Inmiddels is het eerder andersom, maar het blijven fijne skills om te hebben (bestel zaken als kettingen, accessoires, kleding vaak bij vaste adressen waar je weet dat je altijd 30-40% minder betaald).

Sinds begin dit jaar rij ik ook een mooie overjarige carbon racer die er 2x zo duur uitziet als hij daadwerkelijk was (al blijft het veel geld natuurlijk) en daar 'geniet' ik ook weer van.

Ps. Ik rij 19/20 ook gewoon op water en af en toe een banaantje of appeltaartje. Een cyclo en de paar ritten daarvoor nog af en toe een gelletje of sportdrank. Wel na iedere rit een eiwit shake, vooral omdat het lekker smaakt en vult (anders eet ik een zak chips leeg) en ik een merkbaar verschil merk wanneer ik meerdere dagen achter elkaar 100+ fiets.

[ Voor 18% gewijzigd door Ypuh op 07-06-2019 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RHE218
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:33
iets offtopic maar ik denk wel het vermelden waard:

MvdP doet het WK op de weg in September
https://www.ad.nl/wielren...inbike-schieten~a3c6dc9b/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 15:08

Galois

1811 - 1832

Ypuh schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:16:
[...]

Haha, same here. Tijdens m'n studententijd veel vrije tijd en weinig geld en zaken als sleutelen en goedkoop onderdelen scoren aangeleerd. Inmiddels is het eerder andersom, maar het blijven fijne skills om te hebben (bestel zaken als kettingen, accessoires, kleding vaak bij vaste adressen waar je weet dat je altijd 30-40% minder betaald).

Sinds begin dit jaar rij ik ook een mooie overjarige carbon racer die er 2x zo duur uitziet als hij daadwerkelijk was (al blijft het veel geld natuurlijk) en daar 'geniet' ik ook weer van.

Ps. Ik rij 19/20 ook gewoon op water en af en toe een banaantje of appeltaartje. Een cyclo en de paar ritten daarvoor nog af en toe een gelletje of sportdrank. Wel na iedere rit een eiwit shake, vooral omdat het lekker smaakt en vult (anders eet ik een zak chips leeg) en ik een merkbaar verschil merk wanneer ik meerdere dagen achter elkaar 100+ fiets.
Ik doe inderdaad ook vrijwel alles zelf. Twee redenen: geld en ik kan het beter 8) (niet sneller :))

Maatje van mij die geeft zijn racefiets elk jaar een 'onderhoudsbeurt': "Kost maar 70 euro en alles wordt opnieuw afgesteld en gesmeerd!"

Dus de versnellingen worden afgesteld, remmen, drivetrain schoongemaakt en opnieuw gesmeerd, ... en dat voor 70 euro. Aan de prijs zeg ik dan tegen 'm :)
En als er toch iets vervangen moet worden, dan hoeft hij 'alleen' de onderdelen te betalen. Ja, inderdaad: de onderdelen tegen adviesprijzen 8)7 Dus een Ultegra cassette voor 90 euro ipv de meer gangbare prijs van 60. Een cassette die er in 2 minuten op zit...
Maar hij heeft een hekel aan zelf klussen aan de fiets en geeft 'm teveel onrust. Ach, dan is die 70 euro inderdaad de moeite waard :D

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Inderdaad.. ieder zijn ding, als je je tijd liever besteed aan andere zaken en het geld geen probleem is, dan is er natuurlijk niks mis met een bezoekje aan de LBS (hoewel ik er zelf alleen kom voor onderhoud aan mijn lefty mtb vork, als ik een fox of RS vork zou hebben, zou ik dat nog zelf doen ook).

Maar ik ben wel van mening dat je als fiets hobbyist een beetje kennis van zaken mag hebben.. al je niet eens de kabel spanning van je derailleur bij kan stellen, en daarvoor naar de LBS moet.. dan beperk je jezelf wel heel ernstig.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Hoorde laatst van een fietsmaat die 2 nieuwe Schwalbe Pro One banden tubeless had laten monteren door de lokale FM omdat hij zelf geen compressor heeft. Het is inderdaad een vervelend klusje, maar ik meende bijna 150 euro wat wel echt extreem voor 2 bandjes en een busje latex die in Duitsland nog geen 70 euro kosten.
Galois schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:47:
[...]
Ik doe inderdaad ook vrijwel alles zelf. Twee redenen: geld en ik kan het beter 8) (niet sneller :))
Eensch. Die tweede is misschien nog wel belangrijker :-). Ik ben ook niet snel, maar het is pas 'af' wanneer het 100% perfect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
@Galois Sommige merken geven alleen een lange(re) garantietermijn als je fiets jaarlijks bij de LBS is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-10 13:02
RHE218 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:23:
iets offtopic maar ik denk wel het vermelden waard:

MvdP doet het WK op de weg in September
https://www.ad.nl/wielren...inbike-schieten~a3c6dc9b/
Hier is een ander topic voor, over de wielersport zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
EdwinW schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:42:
@Galois Sommige merken geven alleen een lange(re) garantietermijn als je fiets jaarlijks bij de LBS is geweest.
of het de fabrikant is of de LBS die niet mee wilt werken weet ik niet, maar ik heb hetzelfde eens gehad met een gescheurde velg van een vouwfiets (na 1,5 jaar en ~4000km ofzo). Daar gooiden ze het ook op rem afstelling/onderhoud (en dat ik dus nooit voor een beurt langs was geweest). Ik weet echt wel of een rem (v brake in dit geval) goed is afgesteld of niet, dat deed ik 25 jaar geleden al. Ook was de velg niet op met deze kilometers, er moet gewoon een zwakke plek in hebben gezeten..
Uiteindelijk de kosten gedeeld, maar vervolgens hadden ze te lange spaken gebruikt en staken die door het velglint mijn band lek... (daarnaa nooit meer daar geweest...)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-10 20:09
DDX schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 12:43:
[...]

Jammer dat het dan weer geen algemene 15 euro shoptegoed is.
In die zin lijkt het dan toch weer heel erg op die LeCol challeges ;)
Ik had dit niet zo snel begrepen, maar zie t nu inderdaad. Dat is inderdad jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Vooral jammer omdat ze toch op de een of andere manier regelmatig 20 euro algemene codes uitdelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 19:00
Pffffhh. Hoe druk was het wel weer in het Heuvelland. Karrenvrachten mannen op racefietsen, de ene nog duurder dan de andere. Kom ik in Epen een man op een ontzettend mooie S-Works tegen, ging dezelfde kant op en reed ongeveer mijn tempo (licht helling af). Dus maar ingehouden en niet ingehaald, ook zo'n afgang als je iemand voorbij steekt en 500 mtr later bergop gaat hij jou voorbij.
Enfin, de weg gaat lichtjes stijgen en hij kon al terug naar de kleine plaat.
En op 72km is er dan 1 man die een overtuigende inhaalmanoeuvre doet, helling af weliswaar maar hij ging toch echt wel flink harder (mooie Isaac reed hij).
Tijd dat de hobbyisten meer tijd op de fiets doorbrengen, dit lijkt nergens op.
Mss toch maar eens met Strava beginnen, zal heus niet de snelste zijn maar kan met de eerste 30% meekomen.

[ Voor 7% gewijzigd door Ramon 73 op 09-06-2019 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik houd; net als alle andere wielrenners; altijd even in voordat ik een renner voorbij steek. En op het moment dat ik er voorbij ga zet ik extra aan :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ramon 73 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 15:29:
Pffffhh. Hoe druk was het wel weer in het Heuvelland. Karrenvrachten mannen op racefietsen, de ene nog duurder dan de andere. Kom ik in Epen een man op een ontzettend mooie S-Works tegen, ging dezelfde kant op en reed ongeveer mijn tempo (licht helling af). Dus maar ingehouden en niet ingehaald, ook zo'n afgang als je iemand voorbij steekt en 500 mtr later bergop gaat hij jou voorbij.
..
Mss toch maar eens met Strava beginnen, zal heus niet de snelste zijn maar kan met de eerste 30% meekomen.
Op basis van dat soort observaties kan je toch weinig concluderen over iemand zijn algemene vorm of doel.
Misschien deed hij wel een hersteltraining en heeft hij gisteren een echte koers gewonnen terwijl jij met hoge hartslag voorbij probeert te steken? :P

[ Voor 6% gewijzigd door Reynouts op 09-06-2019 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 20:01
Bah, nieuwe fiets en na 2500 km is m'n ketting kapot. Dat wordt een garantiegevalletje :+.

@ hierboven.
Gewoon niet druk in maken, iedereen rijdt anders :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:31

Grin

Ride si sapis.

Ketting kapot? Hoe presteer je dat?
Is dat geen gevolgschade van iets anders wat niet lekker gemonteerd is? Ik zou je drivetrain ook even inspecteren.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Reynouts schreef op zondag 9 juni 2019 @ 15:58:
[...]

Op basis van dat soort observaties kan je toch weinig concluderen over iemand zijn algemene vorm of doel.
Misschien deed hij wel een hersteltraining en heeft hij gisteren een echte koers gewonnen terwijl jij met hoge hartslag voorbij probeert te steken? :P
Wellicht heb je gelijk. Reed zelf met hartslag van 120-110, dus niet bijzonder hoog voor mijn doen. Maar opvallend dat ik heel veel fietsers heb ingehaald met 2x duurdere fiets dan ik. Blijkt toch dat het om de benen gaat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Prulleman
Uiteraard gaat het om de benen, maar ook om de afstand... Als ik 1 uurtje ga rijden, fiets ik harder dan een rit van 3 uur.

Vandaag een behoorlijk stuk op de MTB over de weg gereden (van Breda naar Tilburg en terug, om daar de nieuwe MTB route te rijden). En zelfs na 2 rondjes hard door het bos haalde ik nog wielrenners in op de terug weg. (En op mijn Cube met tiagra goedkope zware alu racefiets zou ik toch echt nog 3km /uur sneller zijn)

Maar wie weet hadden die er wel 150km op zitten.. of zaten ze in een interval, of inderdaad een herstel rondje.

(Maar uiteindelijk is gewoon niet iedereen even snel en dat ligt niet aan de fiets, maar mensen die niet zo snel zijn mogen ook zelf bepalen waar ze hun geld aan uitgeven)

[ Voor 7% gewijzigd door Prulleman op 09-06-2019 21:28 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Grin schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:23:
Ketting kapot? Hoe presteer je dat?
Is dat geen gevolgschade van iets anders wat niet lekker gemonteerd is? Ik zou je drivetrain ook even inspecteren.
Tja, goede vraag... Fietsenmaker mag dat voor me controleren :). Qua schakelen gaat (ging) alles perfect.

Aan onderhoud kan het alleszins niet liggen, dat is identiek aan m'n andere fiets en daar heb ik nooit zo'n problemen gehad (ik ben erg zorgzaam op m'n materiaal, hobby is zo al duur genoeg :+).

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/kJwH3R3/IMG-20190609-165221-01.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/TM30rj8/IMG-20190609-164847-01.jpg

Edit: bruine kleur is geen roest, combinatie van kettingsmerigheid + water tijdens het schoonmaken :9

[ Voor 6% gewijzigd door CedricD op 09-06-2019 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:03
Luckeh schreef op zondag 9 juni 2019 @ 15:36:
Ik houd; net als alle andere wielrenners; altijd even in voordat ik een renner voorbij steek. En op het moment dat ik er voorbij ga zet ik extra aan :)
De betere tactiek is om er zo langzaam mogelijk voorbij te fietsen, en dan langzaam de snelheid opvoeren als ze proberen in het wiel mee te fietsen ;)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:42

sapphire

Die-hard pruts0r

En op 72km is er dan 1 man die een overtuigende inhaalmanoeuvre doet, helling af weliswaar maar hij ging toch echt wel flink harder (mooie Isaac reed hij).
Want op een dure fiets moet je als een jekko rijden ?
Lijkt me meer tijd om je op je eigen training te focussen ipv. Dingen voor een ander in te vullen ;)

Ik ben overigens helemaal gealoopt na een ritje van 56KM waar ik normaal weinig moeite mee heb.
Wat drie nachten amper slapen en een kind er bij al niet met je benen kunnen doen :+

* sapphire is vrijdagmorgen voor de 2e keer vader geworden. Wellicht niet de beste timing om te fietsen maar was het hele kraam-gebeuren even zat :X

[ Voor 13% gewijzigd door sapphire op 09-06-2019 23:08 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Gefelicteerd sapphire!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Proficiat @sapphire!

De kleine al mee in een karretje achterop? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 09:43
@sapphire, van harte kerel. Lekker je rondjes blijven pakken af en toe. Heeft mij mentaal en fysiek goed gedaan om af toe een paar uurtjes de hectiek te kunnen ontvluchten. Nog steeds trouwens.

Over Toerclub de Bierbuik, tja de mamils zijn weer uit hun winterslaap gekomen. Wen er maar weer aan. Ik ga me er niet meer druk om maken. Maar je hebt ergens wel gelijk meer uren dan euro's zou sommige renners wel goed doen ja.

[ Voor 11% gewijzigd door Noxa op 09-06-2019 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja ik ergerde mezelf daar eerder ook wel aan. Nu maakt het me minder uit. Ben Zelf ook wel wat aangekomen sinds wissel van baan en nog drukker werk dan eerst. Soms lukt het gewoon niet om langer achter elkaar lekker kilometers te maken. Ik zou zeggen laat mensen lekker rijden, ze zitten je niet in de weg toch en het is altijd beter op die leeftijd dan wegrotten op de bank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:36
Reynouts schreef op zondag 9 juni 2019 @ 15:58:
[...]

Zo passeerde ik een tijd terug een man van rond de 55-60 die even stil stond op een industrie terrein. Afijn ik had de dag ervoor al een fikse training gehad dus het doel was om lekker los te trappen op lage hartslag.

Vervolgens kwam er een lang stuk a 10 km langs een kanaal. Ik had al eens gekeken achter me of hij volgde.. en ja hoor, hij had de achtervolging ingezet.. na ~6km was het meneer eindelijk gelukt om (al hijgend) me te passeren, vervolgens draaide hij gelijk na 100m. linksaf. Even zijn hielen laten zien en weg was hij. :+ Ik heb daar smakelijk om moeten lachen; wat zou zo'n man zeggen als hij thuis komt tegen z'n vrouw..: "Zo schat, ik heb toch ff lekker een jonkie er flink vanaf gefietst zojuist" om vervolgens een koude rakker uit de koelkast te trekken. _/-\o_ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
@Dix0r Je moest mee links afgedraaid hebben, eens zien wat hij dan deed ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:07
Ik begrijp dat wel. Ik maak ook overal een competitie van.

Vorige week zag ik een zwangere vrouw met een kind voor me rijden en ze waren al bijna boven op de brug waar ik net aan begon. Dan kan ik het toch niet laten om er een 'king of the mountain' wedstrijd van te maken. :D

Of als ik met mijn zoontje een rustig rondje doe met de fietskar en stadfiets en er komt een wielrenner voorbij. Dan kan ik het ook niet laten om eventjes erachter te gaan hangen. Die gezichten als ze achterom kijken; onbetaalbaar _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Wat is iedereen maar druk met anderen zeg en dan ook nog eens de aanname dat iedereen die je tegenkom ook druk met jou is :+ Ik fiets gewoon lekker m’n rondje :D

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 13:35

Crazy D

I think we should take a look.

Inderdaad! Kan we weinig boeien wat anderen doen. Zolang ze maar niet in de weg rijden of gevaarlijke situaties veroorzaken :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 12:35
Vrienden van mij wielrennen veel en ik wil er ook mee beginnen. Nu wil ik eerste fiets kopen. Afstand tussen mijn benen tot kruis is 83 CM. Aangezien ik 174cm lang ben, raden ze mij om te kijken naar een frame hoogte van 54 cm.

Ik kwam een paar fietsen tegen op marktplaats, wat is jullie mening hierover:

Wellicht een beetje prijzig om mee te starten: https://www.marktplaats.n...a557deff636f4f8b9c5b7a618

en deze:

https://www.marktplaats.n...a557deff636f4f8b9c5b7a618

en nog een goedkopere:

https://www.marktplaats.n...6db858f31&previousPage=lr

Kortom, heel veel keuze en ik zou wel graag onder de 1000 euro willen blijven. Sommige vrienden zeggen: koop gewoon een fiets van 200/300 euro. Andere zeggen: een fiets met waarde verkoop je ook weer makkelijker.

Wat is volgens jullie een goede koop?

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 16:49
Al is de fiets van goud.. prijs maakt mij niet uit zo lang men zich maar fatsoenlijk gedraagt op de weg. Iedereen geeft op zijn manier vorm aan het uitvoeren van zijn/haar hobby. 8)
...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:13
@Crazy D hoe is je Alpe D'Huzes trouwens gegaan na je gerichte training (schema) van afgelopen jaar!?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
isomis schreef op maandag 10 juni 2019 @ 20:27:
Vrienden van mij wielrennen veel en ik wil er ook mee beginnen. Nu wil ik eerste fiets kopen. Afstand tussen mijn benen tot kruis is 83 CM. Aangezien ik 174cm lang ben, raden ze mij om te kijken naar een frame hoogte van 54 cm.

Ik kwam een paar fietsen tegen op marktplaats, wat is jullie mening hierover:

Wellicht een beetje prijzig om mee te starten: https://www.marktplaats.n...a557deff636f4f8b9c5b7a618

en deze:

https://www.marktplaats.n...a557deff636f4f8b9c5b7a618

en nog een goedkopere:

https://www.marktplaats.n...6db858f31&previousPage=lr

Kortom, heel veel keuze en ik zou wel graag onder de 1000 euro willen blijven. Sommige vrienden zeggen: koop gewoon een fiets van 200/300 euro. Andere zeggen: een fiets met waarde verkoop je ook weer makkelijker.

Wat is volgens jullie een goede koop?
Nr 1 ziet er erg goed uit, nr 2 en 3 zou ik bij vandaan blijven als je budget groot genoeg is voor de Willier.
- De willier is van Carbon,
- heeft de modernste groep van de 3 (10 speed onderdelen zijn nog goed te krijgen)
- Ziet er goed onderhouden uit (cassette lijkt wel nieuw!)
- Ver uit de mooiste

De Gitane is way overprised. Dat is een lomp alu frame met een verouderde groep. Weliswaar allemaal nieuwe dingen op gezet afgelopen jaar maar al draagt een aap een gouden.... enfin je snapt hem.

De Cube is de second best. Aardig frame met iig een carbon voorvork maar ook een oude groep. Ziet er redelijk onderhouden uit (bandjes zijn niet op). Met het nodige afstel werk (mijn god die afstellig :F) is hier wel wat van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Lol, niet zo druk maken om andere mensen.
Iedereen is voor zichzelf met een eigen rit bezig, misschien had de beste man er wel al 200km opzitten ofzo.
Als je op de gravelbike mensen inhaalt op een klim is volgens mij ook niet echt goed voor hun moraal volgens mij als ze dan zien dat je met dikke banden rijd.
2 keer iemand die opschakelde en dacht wel even aan te haken, maar na 2 seconde al weer opgaf 8)

Vandaag op de Gravelbike naar Amerongen om daar de Bicycling Gravel rit te rijden.
275km in totaal en veel geluk alle echte buiten ontlopen, misschien 1 minuut wat regen gehad.
Wel flink natte wegen op aantal plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
Noxa schreef op maandag 10 juni 2019 @ 22:46:
[...]

Nr 1 ziet er erg goed uit, nr 2 en 3 zou ik bij vandaan blijven als je budget groot genoeg is voor de Willier.
- De willier is van Carbon,
- heeft de modernste groep van de 3 (10 speed onderdelen zijn nog goed te krijgen)
- Ziet er goed onderhouden uit (cassette lijkt wel nieuw!)
- Ver uit de mooiste

De Gitane is way overprised. Dat is een lomp alu frame met een verouderde groep. Weliswaar allemaal nieuwe dingen op gezet afgelopen jaar maar al draagt een aap een gouden.... enfin je snapt hem.

De Cube is de second best. Aardig frame met iig een carbon voorvork maar ook een oude groep. Ziet er redelijk onderhouden uit (bandjes zijn niet op). Met het nodige afstel werk (mijn god die afstellig :F) is hier wel wat van te maken.
Is 899 een redelijke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Velotec
isomis schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 07:47:
[...]

Is 899 een redelijke prijs?
Wel meer in verhouding dan die andere 2. Ik zou denk ik tot 800 gaan. Vergeet niet dat je er ook nog kleren, helm en schoenen (met plaatjes) bij moet kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

mhr-zip schreef op maandag 10 juni 2019 @ 22:14:
@Crazy D hoe is je Alpe D'Huzes trouwens gegaan na je gerichte training (schema) van afgelopen jaar!?
Als ik wat minder was aangekomen had dit stukken beter gegaan :X maar veel fietsen en nog meer eten helpt niet mee |:( Ben 3 x naar boven gereden, 1e keer ging "heel makkelijk" o.a. omdat het zo druk was waardoor ik wel rustig moest doen. De 2e keer zat ik in een stuk niemandsland en kon ik daardoor veel harder omhoog dan goed voor me was, dat heeft me wel iets genekt, maar uiteindelijk kon ik wel de rust vinden om m'n hartslag te laten zakken. De 3e keer was ik gesloopt, ben echt van bocht naar bocht geharkt. Teleurgesteld in mijzelf dat ik wel discipline had om te fietsen maar niet om op m'n voeding te letten. Kijkend naar mijn ritten in NL ben ik minimaal net zo getraind als vorig jaar, alleen met 10 kilo meer.... |:(

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
@Crazy D Dat is een flink verschil. Hoeveel meer watt moet je dan op Alpe D'Huzes trappen om boven te komen? Zal aardig wat schelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:09

McMiGHtY

- burp -

maikelonline schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 12:58:
Ja, maar er zit soms echt meer in dan alleen Maldextrose. Zie https://nutrid.nl/nutrid_..._race_shake_ratio_2_1.php bijvoorbeeld.
Klopt, heb je gelijk in. Naast een 3-tal suikersoorten, zit er wat zout, magnesium, calcium en kalium in.

Grootste schakel in je voeding blijft toch hoe je maag er mee om gaat, kan die 60gram koolhydraten aan, of 90? Of 100? En kun je dit opnemen.

Ieder z'n ding :)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
Noxa schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 07:58:
Velotec
[...]

Wel meer in verhouding dan die andere 2. Ik zou denk ik tot 800 gaan. Vergeet niet dat je er ook nog kleren, helm en schoenen (met plaatjes) bij moet kopen.
Lees ook verhalen over carbon dat is gebroken, maar dat je dat niet kan zien. Sommige mensen zetten dit snel online te koop. Ik hoop niet dat dit zo gevalletje is >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Requiem19 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:36:
@Crazy D Dat is een flink verschil. Hoeveel meer watt moet je dan op Alpe D'Huzes trappen om boven te komen? Zal aardig wat schelen :D
Dat weet ik niet, weet wel dat ik minimaal een kwartier langer er over heb gedaan. En dat doordat ik zwaarder ben, ook bewegen (en vooral op/bij de top) stukken zwaarder is. Merkte het ook met de hond uitlaten: normaal rekent de iwatch hooguit 2 minuten work-out als ik 20-30 minuten met de hond loop, dat was op de berg al snel een kwartier.... Afijn. Leermomentje zeg maar.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:17
Requiem19 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:36:
puur theoretisch?
m*g*h=10*9.81*1061=104kJ
J=W*s dus als je er een uur over doet (tijd waarschijnlijk niet representatief) 104kJ/3600=28.9W gemiddeld

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
GWBoes schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:59:
[...]

puur theoretisch?
m*g*h=10*9.81*1061=104kJ
J=W*s dus als je er een uur over doet (tijd waarschijnlijk niet representatief) 104kJ/3600=28.9W gemiddeld
Wow! Dan begrijp ik wel dat je iets langzamer bovenkomt. Dat is een serieuze extra hoeveelheid energie die je moet leveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Crazy D schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 08:28:
[...]

Als ik wat minder was aangekomen had dit stukken beter gegaan :X maar veel fietsen en nog meer eten helpt niet mee |:( Ben 3 x naar boven gereden, 1e keer ging "heel makkelijk" o.a. omdat het zo druk was waardoor ik wel rustig moest doen. De 2e keer zat ik in een stuk niemandsland en kon ik daardoor veel harder omhoog dan goed voor me was, dat heeft me wel iets genekt, maar uiteindelijk kon ik wel de rust vinden om m'n hartslag te laten zakken. De 3e keer was ik gesloopt, ben echt van bocht naar bocht geharkt. Teleurgesteld in mijzelf dat ik wel discipline had om te fietsen maar niet om op m'n voeding te letten. Kijkend naar mijn ritten in NL ben ik minimaal net zo getraind als vorig jaar, alleen met 10 kilo meer.... |:(
Maar toch drie keer gedaan d:)b

Ik vind je sowieso een baas 8)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
@Crazy D : leuk (en confronterend) stukje over gewicht vs. beklimming van de Alpe d’Huez: De invloed van je gewicht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

En toch heb ik wel mensen ingehaald 8) :*) :o

Exact expert nodig?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• orange.x
@sapphire gefeliciteerd! Zoals het er naar uit ziet is het aan het einde van dit jaar hier ook een 2e erbij. De 1e is dan al net 6 dus met een beetje geluk zal het "meevallen". Maar ben benieuwd hoe het je afgaat de komende maanden, kan ik me misschien vast voorbereiden, al zit het bij mij, gelukkig, midden in de winter en is het toch al zo goed als binnenfietsen :)

TLDR: 2e geworden in de Ronde van Nijkerk bij de Funklasse O-)

Hier afgelopen weekend de Ronde van Nijkerk meegereden met de Funklasse. @Lennart95 was ook nog van de partij. Was een beter rondje dan vorig jaar, iets minder gevaarlijk. Wel 1 bocht waar de weg van 2 auto's breed over een rotonde moest naar 1 auto breed waar geregeld nog wel in de remmen geknepen werd. Daarna was er een kort stukje met wind op kop door een breed winkelstraatje en vervolgens rechtsaf een smaller winkelstraatje door dat op het plein uitkwam.

We stonden redelijk goed opgesteld bij de start, 3e rij, dus dat scheelde al een boel inhalen om naar voren te komen. Vorig jaar was ik alleen maar bezig met inhalen en was het alweer klaar voor ik er erg in had. Dit jaar dus eigenlijk binnen 2-3 rondjes al voorin bij de 1e 10 om de boel in de gaten te houden. Uiteindelijk me niet vaak bemoeid met het gebeuren helemaal voorin. Wel een keer op kop geweest maar verder gewoon vanuit de luwte meegereden en positie voorin gehouden.

Uiteindelijk gingen de laatste 5 rondes in na 25min. De snelheid leek wat in te zakken wat gunstig was. Gevoelsmatig had ik wel het idee van "ik moet hier toch wel podium kunnen rijden!". Richting de laatste rondes gebeurde er dan ook verder niet zoveel, gewoon voorin blijven. De laatste ronde werd ik voor de versmalling nog ingehaald door wat mensen die ik op het korte wind tegenstuk maar terugpakte en daarna de laatste bocht door. Iemand die voorop reed zakte wat in en ging naar links, persoon voor mij ging aan en ik zocht eigenlijk op precies dat moment daar ook de ruimte. Gelukkig schoof hij nog op naar het midden zodat ik er naast kon komen. Kon alleen net niet ook voor hem komen, het scheelde een wiel ofzo maar conclusie was dat ik dus wel 2e was haha :P

Eerste uitslag dus binnen! Flesje Kwaremont gekregen en een bekertje. Nu zo lekker door blijven gaan en dan over 4 weken mogen we nog een keer met de Ronde van Scherpenzeel. Daar ga ik toch ook minstens wel voor het podium eigenlijk. Maar dit optreden geeft in ieder geval goede moraal!

Linkje naar video van de finish, zit dus links vanuit die oogpunt. Zag wel dat ik gewoon nog zat en reed met redelijk hoge cadans. Misschien toch wat zwaarder moeten schakelen ofzo. Maargoed het was een stuk met toch wel wat wind en we reden een goede 50 in het uur, dus opzich ook niet langzaam ofzo!

Linkje komt nog, even verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelonline
McMiGHtY schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:39:
[...]

Klopt, heb je gelijk in. Naast een 3-tal suikersoorten, zit er wat zout, magnesium, calcium en kalium in.

Grootste schakel in je voeding blijft toch hoe je maag er mee om gaat, kan die 60gram koolhydraten aan, of 90? Of 100? En kun je dit opnemen.

Ieder z'n ding :)
Klopt. Het is inderdaad voor een ieder persoonlijk. De gels van High5 gaan niet goed met mij. Letterlijk niet. Ik lig dan 3 uur lang dubbel van de maagkramp. Ik kan inderdaad de intake van 80gr koolhydraten maar net aan verwerken. Het is ook niet nodig. Wellicht kan ik dit trainen voor volgende jaar de volle triatlon afstand, maar tot die tijd zie ik geen noodzaak om nog een grotere intake te willen. Dat wetende, vermoed ik dat maar weinig mensen zo'n grote intake nodig hebben sub 5 uur trainingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@orange.x Gefeliciteerd ! :)

Tja hoe het gaat/zal vanaf is lijkt me vooral een kwestie van prioriteit/tijd/afspraken met je partner.
In mijn geval scheelt het dat de lat laag ligt :+
Ik heb nu in principe geen trainigsdoelen behalve op gewicht blijven, bewegen, basis niveau behouden en genieten waar kan. Scheelt dat ik 3~4x per week naar werk fiets (10,5km enkele reis) wat helpt bij de meeste van die punten en slechts 1x in het weekend echt wielren.
Mag opzich wel meer van vrouwlief maar merk dat ik door de weeks genoeg andere dingen te doen heb en gewoon geen zin heb :+
Nu met gebroken nachten met 2 huilende kinderen ben ik sowieso kapot :+
(De oudste is bijna 2 en slaapt wisselend door dus ben opzich wel weinig slaap gewend, kan bv. normaal gesproken op 4u slaap gewoon een 125km toertocht doen :p )

C'est la cie, als ze groter zijn ga ik wel weer grotere tochten doen :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 20:47
Zelf mij niet kunnen weerhouden een upgrade van mijn fiets te doen. Mijn vorige fiets bijna 20 jaar gehad. Afgelopen jaar een carbon fiets gekocht en jahoor, daar moesten andere velgen bij.

Dus een setje Supra RFC55 aangeschaft. Of het veel sneller is?? Wel een pak mooier.

Gister voor het eerst mee gereden en liep als een zonnetje, meteen ook nieuwe Continental GP5000 bandjes erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
@RobbieHifi Nieuwe wieletjes en bandjes zijn altijd fijn! Die Supra's zijn relatief zwaar, maar buiten dat zul je je er geen buil aan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Ypuh schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:20:
@RobbieHifi Nieuwe wieletjes en bandjes zijn altijd fijn! Die Supra's zijn relatief zwaar, maar buiten dat zul je je er geen buil aan vallen.
Ze zijn idd redelijk zwaar, maar lichter dan de wielen die ik ervoor op had. Daarbij kon ik de modellen voor een aangename prijs kopen. Stiekem is het vooral een optische upgrade, maakt de fiets gewoon even af.

Mijn oude velgen hou ik voor het klimwerk.
Het rondje gister ging erg lekker, terwijl ik 2 weken vanwege vakantie niet had gefietst (ik had wel het nodige hike werk verzet, dus conditie was nog goed). Nu weer vaker trainen, want over een week of 2 moet ik de Ardennen in met mijn carbon vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Crazy D schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 08:28:
[...]

Als ik wat minder was aangekomen had dit stukken beter gegaan :X maar veel fietsen en nog meer eten helpt niet mee |:( Ben 3 x naar boven gereden,
Proficiat, doe het je niet na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm2211
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 30-09 06:56
isomis schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:23:
[...]

Lees ook verhalen over carbon dat is gebroken, maar dat je dat niet kan zien. Sommige mensen zetten dit snel online te koop. Ik hoop niet dat dit zo gevalletje is >:)
Als je toch € 800 uit gaat geven, kan je ook overwegen om een nieuwe te kopen met alu frame en 105 afgemonteerd. Dat moet ook wel lukken net onder de € 1000.
Als je nu op korte termijn kettingbladen en/of cassette en ketting moet vervangen dan ben je al duurder uit en je hebt gewoon garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
RobbieHifi schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:14:
Afgelopen jaar een carbon fiets gekocht en jahoor, daar moesten andere velgen bij.

Dus een setje Supra RFC55 aangeschaft. Of het veel sneller is?? Wel een pak mooier.
Ik kon het destijds wel merken toen ik op de SuperSix de Mavic Aksium set inruilde voor Dura Ace WH-R9100. Toch snellere acceleratie, makkelijker op snelheid blijven.
En het is een algemene ziekte bij fietsen rond €2500,-, daar doen ze altijd low-end velgen bij. Dan blijft er meer ruimte over voor high end onderdelen en kun je altijd nog een wielset naar eigen inzicht toevoegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren voor de 4e keer de 11-stedentocht gefietst..
Eerste 3 uur regen en straffe wind op kop :X.

Vanaf Dokkum naar beneden gelukkig droog en zelfs zon gehad..
Laatste 30km weer vol wind op kop..

Helaas veel oponthoud door een ongetrainde fietsmaat die moeite had met het tempo van de rest.
2e rondje maar afgehaakt van de groep en op zijn tempo de tocht uitgefietst.

Qua uithoudings vermogen had ik geen enkel probleem, alleen wat zadelpijn en nu ook spierpijn in nek/schouders.
Maarja mijn fietsmaat heeft ondervonden dat training toch wel belangrijk is om een beetje tempo te kunnen fietsen (28-29 kruissnelheid). Laatste 100km had hij al moeite met 22-23km/u

https://www.strava.com/activities/2439861042

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon 73 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:54:
[...]

Ik kon het destijds wel merken toen ik op de SuperSix de Mavic Aksium set inruilde voor Dura Ace WH-R9100. Toch snellere acceleratie, makkelijker op snelheid blijven.
En het is een algemene ziekte bij fietsen rond €2500,-, daar doen ze altijd low-end velgen bij. Dan blijft er meer ruimte over voor high end onderdelen en kun je altijd nog een wielset naar eigen inzicht toevoegen.
Je ziet het wel vaak, maar niet altijd. Over het algemeen gaan bij Canyon de velgen qua kwaliteit wel redelijk mee met het algemene niveau, daar zitten op een fiets van 2500,-- in elk geval geen Aksiums.

Daarentegen maken veel 'echt goede' merken het juist heel bont (lees: RS11's op een fiets van 3000 piek).

Je kunt dat zien als een mooie mogelijkheid om te upgraden en de wielen van je eigen keuze te kiezen; je kunt het ook zien als een toch wel doortrapte manier om geld te besparen (veel onwetende fietsenkopers kijken alleen maar naar de groep als 'maatstaf voor de kwaliteit').

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2019 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:56:
Gisteren voor de 4e keer de 11-stedentocht gefietst..
Eerste 3 uur regen en straffe wind op kop :X.

Vanaf Dokkum naar beneden gelukkig droog en zelfs zon gehad..
Laatste 30km weer vol wind op kop..

Helaas veel oponthoud door een ongetrainde fietsmaat die moeite had met het tempo van de rest.
2e rondje maar afgehaakt van de groep en op zijn tempo de tocht uitgefietst.

Qua uithoudings vermogen had ik geen enkel probleem, alleen wat zadelpijn en nu ook spierpijn in nek/schouders.
Maarja mijn fietsmaat heeft ondervonden dat training toch wel belangrijk is om een beetje tempo te kunnen fietsen (28-29 kruissnelheid). Laatste 100km had hij al moeite met 22-23km/u

https://www.strava.com/activities/2439861042
Knappe afstand!
Met 22km/h krijg je trouwens wel zadelpijn ja... Pfffft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:50
Crazy D schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:13:
En toch heb ik wel mensen ingehaald 8) :*) :o
Bij dat soort events zijn er altijd idioten die serieus denken dat ze dat wel even ongetrained kunnen. Heb vorig jaar Stelvio for Life gedaan en daar waren er ook die ongetrained omhoog gingen. En het dan gek vinden dat ze er 5 uur over doen en echt helemaal naar de vaantjes zijn.
Bij meerdere keren dezelfde berg op lijkt het doseren met het lastigst (afhankelijk van hoe vaak je omhoog wil natuurlijk). Dan lijkt 3x omhoog mij heel fatsoenlijk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:26:
[...]

Je ziet het wel vaak, maar niet altijd. Over het algemeen gaan bij Canyon de velgen qua kwaliteit wel redelijk mee met het algemene niveau, daar zitten op een fiets van 2500,-- in elk geval geen Aksiums.

Daarentegen maken veel 'echt goede' merken het juist heel bont (lees: RS11's op een fiets van 3000 piek).

Je kunt dat zien als een mooie mogelijkheid om te upgraden en de wielen van je eigen keuze te kiezen; je kunt het ook zien als een toch wel doortrapte manier om geld te besparen (veel onwetende fietsenkopers kijken alleen maar naar de groep als 'maatstaf voor de kwaliteit').
Ik vind het juist vervelend wanneer ze op fietsen van 3k sets van 300-400 euro monteren. Vaak voldoen die net niet aan alle eisen die je onder zo'n fiets wilt hebben (net iets te zwaar, geen tubeless, net iets te smal, te laag of simpelweg lelijk), maar zijn ze ook weer net iets te veel waard om op reserve te houden. Zodra je er 1 ritje mee gaat rijden zijn ze nog maar minder dan de helft waard. Dan liever wat Fulcrum Racing 7's als 'tijdelijk' of voor reserve, en daarnaast een leuke handgespaakte set of hoge wielen.

Mijn laatste fiets heb ik zonder wielen gekocht en kreeg er een nette korting voor (Mavic Cosmic Elite en 250 euro). Canyon snapt het inderdaad wel dat ze er gewoon een mooi subtiel en actueel setje op moeten monteren zonder gekke logo's of 15c binnenbreedte.

[ Voor 9% gewijzigd door Ypuh op 11-06-2019 16:43 ]

Pagina: 1 ... 41 ... 686 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).