Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 387 ... 654 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:46
Als ik in slechte (lees: natte) omstandigheden met m'n 23 mm Conti's stapvoets over een blubberpad kom, stapvoets slippend en wel, dan heb je helemaal geen mountainbike nodig, wel een triple.

Waarmee is aangetoond: Triples zijn om te drinken én om tiles mee te scoren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21:27
Mijn vriendin heeft een Canyon endurace met een tire clearance t/m 28mm. De rijdt nu op 25mm en zou hier op de Veluwe weleens wat gravelpaden op willen zoeken. Met de huidige 25mm race bandjes vindt ze dat nog weleens spannend, maar zou het lonen om over te stappen naar 28mm? En dan nog aanraders voor buitenbanden die dan wat extra grip bieden? Idealiter bollen ze ook nog lekker op het asfalt. Ze rijdt nu met biba's en dat bevalt haar prima

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:22
Luuk741 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:33:
Mijn vriendin heeft een Canyon endurace met een tire clearance t/m 28mm. De rijdt nu op 25mm en zou hier op de Veluwe weleens wat gravelpaden op willen zoeken. Met de huidige 25mm race bandjes vindt ze dat nog weleens spannend, maar zou het lonen om over te stappen naar 28mm? En dan nog aanraders voor buitenbanden die dan wat extra grip bieden? Idealiter bollen ze ook nog lekker op het asfalt. Ze rijdt nu met biba's en dat bevalt haar prima
Ook op de weg is 28 tov 25mm al een merkbaar positief verschil :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-06 21:56
@Luuk741 En als je officieel 28mm tire clearance hebt is er een goede kans dat 30mm ook wel past. O-)
Mijn Reacto heeft officieel 30mm clearance. Op het moment van bestellen waren 30mm GP5000 helaas niet beschikbaar, maar de fietsenboer verzekerde dat 32mm ook wel zou passen.
En dit gaat inderdaad al bijna een jaar en 4k km's goed.

Maw probeer zo breed mogelijke banden erop te gooien, zodat je lagere bandenspanning aan kan houden.
Dit bevordert niet alleen de grip op gravel, maar is ook een stuk comfortabeler dan het gestuiter op keiharde banden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:48
als de max echt 28mm, dan is er weinig met profiel te vinden.. als ik bij mantel kijk, beginnen de gravel banden een beetje bij 30, maar dan heb je nog steeds heel wenig profiel.

Op echte gravel paden kom je met een 28mm racebandje ook niet vooruit, dus als dat het doel is zal je toch iets met profiel moeten kiezen. Of je moet accepteren dat je gewoon even een kort stukje gravel rustig aan moet doen.. (maar daar hoef je geen andere banden voor te kopen..)

als ik zelf een gravel band zou moeten kiezen zou ik qua profiel naar zoiets kijken:
https://www.mantel.com/ch...inder-pro-buitenband&spec[]=2981
zullen behoorlijk goed op de weg rollen, maar je hebt wel echt zijnoppen voor als je begint te schuiven in los spul.

zoiets: https://www.mantel.com/ch...ianca-racefiets-band&spec[]=1721
voegt qua grip vrij weinig toe, misschien leuk als je mvdp heet, maar ik zou het mezelf en zeker mijn vrouw niet aandoen (toevallig zondag over gehad, ze rijdt graag over de asfalt paden door het bos, dus ik begon ook al over gravel bandjes om het bereik wat te vergroten.. :D)

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:08

Kluus

Gang is alles

Eens met @Prulleman, in 28mm zul je voornamelijk slicks kunnen vinden. Hoewel "echte gravel" daar nog wel goed mee te doen is hoor, ik pik vaak zat een klein gravel paadje mee op de racer, maar het probleem is dat je in NL volgens mij nergens zo veel aaneengesloten echte gravel vind, daar gaan altijd hele zandpaden, hobbelige tractorpaden en singletrack tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
Dank allemaal! Het is niet dat ze dan elke rit enkel gravel zal rijden hoor. Het is meer dat ze, wanneer ze de keuze heeft een gravel pad te pakken, dat gewoon met een fijn/veilig gevoel kan doen. Zoals ik jullie zo hoor is 28mm slicks al een verbetering, ook op asfalt. En als ze echt winst wil boeken zal ze breder en met profiel moeten, maar dat lijkt lastig te zijn met de clearance.

Edit: ze wil dus niet alle ondergronden kunnen rijden. Maar als ze een gravel of schelpenpad ziet wat er mooi hard bij ligt wil ze die wel kunnen berijden. Zandpaden of MTB trails gaat ze toch liever uit de weg.

[ Voor 21% gewijzigd door Luuk741 op 18-03-2022 14:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Kluus schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:05:
Eens met @Prulleman, in 28mm zul je voornamelijk slicks kunnen vinden. Hoewel "echte gravel" daar nog wel goed mee te doen is hoor, ik pik vaak zat een gravel paadje mee op de racer, maar het probleem is dat je in NL nergens zo veel aaneengesloten echte gravel vind, daar gaan altijd hele zandpaden, hobbelige tractorpaden en singletrack tussen zitten.
ja, ligt ook aan het terrein waar je op terrecht komt.. mijn eerste serieuze rit met 28 mm GP5000 kwam ik ergens bij werkzaamheden terrecht en moest ik door hopen los zand, machine sporen etc manouvreren.. Op de mtb was ik er zo doorheen gefietst, maar op de racebandjes ging dit echt niet.. het ontbrak simpelweg aan breedte (wegzakken) en profiel (slippen).

De stap van 25 naar 28 slicks is te klein om hier een nuttig verschil te maken..

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ajaxestria
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-05 14:16
Ik rij zelf deze 28mm banden, hier zit dus wel nog iets van profiel aan de zijkanten. Bevallen erg goed!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:52
Luuk741 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:08:
Dank allemaal! Het is niet dat ze dan elke rit enkel gravel zal rijden hoor. Het is meer dat ze, wanneer ze de keuze heeft een gravel pad te pakken, dat gewoon met een fijn/veilig gevoel kan doen. Zoals ik jullie zo hoor is 28mm slicks al een verbetering, ook op asfalt. En als ze echt winst wil boeken zal ze breder en met profiel moeten, maar dat lijkt lastig te zijn met de clearance.

Edit: ze wil dus niet alle ondergronden kunnen rijden. Maar als ze een gravel of schelpenpad ziet wat er mooi hard bij ligt wil ze die wel kunnen berijden. Zandpaden of MTB trails gaat ze toch liever uit de weg.
Als het alleen gaat om gravel/schelpenpaden die er mooi hard bij liggen hoef je je echt nergens druk om te maken, dat lukt zelfs met 23mm wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:56
25 mm, bestaat dat nog? O-)
Maar even serieus, is 28 echt het breedste wat past? Volgens mij kan je in een normale maat Endurace met schijven ook 35 mm bandjes kwijt. Dan zou je voor het gravel mooi kunnen upgraden naar minimaal 32 mm.
ajaxestria schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:39:
Ik rij zelf deze 28mm banden, hier zit dus wel nog iets van profiel aan de zijkanten. Bevallen erg goed!
Deze mogen alleen als je een Trek fiets hebt.
Ze lijken heel erg op de Hutchinson Sector bandjes.
@ElGreco weet jij dit?

Afbeeldingslocatie: https://www.fiets.nl/app/uploads/Hutchinson-Sector-4.jpg

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk741
mhr-zip schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 15:37:
[...]

Maar even serieus, is 28 echt het breedste wat past? Volgens mij kan je in een normale maat Endurace met schijven ook 35 mm bandjes kwijt. Dan zou je voor het gravel mooi kunnen upgraden naar minimaal 32 mm.
Of het het breedste is wat past weet ik niet, maar dit kwam ik online bij Canyon zelf tegen. Ben nog niet zover gegaan om 30mm te kopen, op de wielen te leggen en te kijken of dat ook gaat haha.

't gaat trouwens om de aluminium variant met velgremmen (en dus het WMN type).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:56
Luuk741 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 15:58:
[...]

Of het het breedste is wat past weet ik niet, maar dit kwam ik online bij Canyon zelf tegen. Ben nog niet zover gegaan om 30mm te kopen, op de wielen te leggen en te kijken of dat ook gaat haha.

't gaat trouwens om de aluminium variant met velgremmen (en dus het WMN type).
Pak een inbus sleutel, en haal die langs je band. Weet je precies hoeveel ruimte je hebt.

(Je kan niet alles gebruiken om je band mee te vullen)

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 677216

De Panaracer Gravelking serie (gewoon / SS / SK) is er ook in 28mm. De gewone zijn eigenlijk racebanden met een heel licht profiel. De SS (semi slick) lijkt me een mooie tussenweg voor wie regelmatig een strookje gravel pakt en een gewone raceband te glad vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Prulleman schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:08:
[...]

ja, ligt ook aan het terrein waar je op terrecht komt.. mijn eerste serieuze rit met 28 mm GP5000 kwam ik ergens bij werkzaamheden terrecht en moest ik door hopen los zand, machine sporen etc manouvreren.. Op de mtb was ik er zo doorheen gefietst, maar op de racebandjes ging dit echt niet.. het ontbrak simpelweg aan breedte (wegzakken) en profiel (slippen).

De stap van 25 naar 28 slicks is te klein om hier een nuttig verschil te maken..
Ja als je gaat "gravelen" (hier in Brabant tenminste) kom je al heel snel op dat soort paden uit. Ik gravel daarom persoonlijk ook liever met mijn MTB dan met een gravelbike. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Maar wat voor profiel ga je zoeken dan met zulke smalle bandjes zegmaar ?
Profiel is nodig als je door de modder gaat crossen maar dan heb je ook weer ruimte nodig om banden voorzien van modder niet aan te laten lopen.

Gewoon wat bredere banden/lagere druk en je komt erg ver onverhard hoor.
Alleen als het straks (/nu al gok ik) mul zand is tja dan moet je toch eerder naar 50mm of hopen dat het mulle stuk niet te lang is. (en met mul zand wil je juist ook geen noppen hebben trouwens)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
laten we het erop houden dat "gravel" een breed begrip is en dat een 28mm slick in het ene geval best voldoet, maar in andere gevallen niet.

(en laten we skills ook niet buiten beschouwing laten... dat is met mtb banden ook al best een ding, ik zie hier lokaal xc rijders met semi slicks volle bak gaan als de mtb routes er goed bij liggen, die rijden snelheden waarbij minder begaafde met veel meer grip gigantisch uit de bocht zouden vliegen. Als je dan de ondergrens gaat opzoeken met smalle slicks of semislicks zonder terrein kennis en techniek, dan vraag je wel om problemen)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Ja skills is een dingetje, niet remmen/blijven trappen maarja doe dat maar eens als je het parcours niet kent/bang bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Laatst online: 20:41
Skills zijn zeker belangrijk. En vlak durf ook niet uit. Ik heb met 25mm ook door de sneeuw gefietst (woon-werk) en op rechte stukken kun je dan nog prima 30km/u fietsen.
En met mijn 32mm slicks h b ik van het najaar een blubber gravel gedaan. Optimaal? Nee, zeker niet. Maar uiteindelijk geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:43
Nog meer mensen moeite met het uploaden van hun Strava routes in Komoot?

Ik gebruik Komoot om een strava route om te zetten in een turn by turn route. Maar vandaag lukt dat dus niet. Ik krijg een foutmelding dat mijn route van de gebaande paden af is...

Misschien toch mijn headunit maar eens upgraden. Dat kleine schermpje van de Bolt wordt ook steeds lastiger lezen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-06 13:10
Noxa schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:22:
Nog meer mensen moeite met het uploaden van hun Strava routes in Komoot?

Ik gebruik Komoot om een strava route om te zetten in een turn by turn route. Maar vandaag lukt dat dus niet. Ik krijg een foutmelding dat mijn route van de gebaande paden af is...

Misschien toch mijn headunit maar eens upgraden. Dat kleine schermpje van de Bolt wordt ook steeds lastiger lezen :')
Ye moet ook een route uploaden naar komoot voor morgen maar hij wil hem niet pakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:26

Fisico

by Fabian

joker1977 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:02:

En waarschijnlijk gaat ze "binnenkort" weer "wedstrijden" doen.
Dat zei ze in januari dacht ik.
McMiGHtY schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 08:27:
Die vind MAAP heel erg leuk..en gravelt een beetje in Girona
We krijgen een Maats in Utrecht dus wie weet is ze daar nog eens te spotten namens MAAP. De kleding is ook wel gaaf.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Dullahan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-06 13:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BThcjKPbS4Jn1cklpHHc_PGqm8I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GYLrsBro1LPSeSTobTicbpvp.jpg?f=fotoalbum_large

Eindelijk mijn fiets binnen, net op tijd voor het weekend. Hopelijk blijft het dit weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Laatst online: 20:34
Na de cassette, ketting en derailleurwieltjes was het vandaag de beurt aan de kettingbladen.
Ondanks dat ze niet helemaal op waren toch gekozen om de te upgraden. Jammer dat Ultegra slechter aansluit op 105 dan ik van te voren dacht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ywk1nIQaGq7jBXJYoL1A1f_-0P0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dyVVhctLtsiDxNSBwpOy0YXj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:43
MartijnMartijn schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:59:
Na de cassette, ketting en derailleurwieltjes was het vandaag de beurt aan de kettingbladen.
Ondanks dat ze niet helemaal op waren toch gekozen om de te upgraden. Jammer dat Ultegra slechter aansluit op 105 dan ik van te voren dacht.

[Afbeelding]
Helaas passen die ketting bladen inderdaad niet meer op elkaar. Sterker nog, de nieuwe Ultegra past niet eens op de oude. Waarom geen 105 kettingblad?

Nou Verwacht ik dat dit wel even goed gaat maar zou er toch voorzichtig mee zijn. Het is natuurlijk niet gemaakt om op elkaar te passen. Toch jammer als de boel afbreekt bij een sprint.

[ Voor 3% gewijzigd door Noxa op 18-03-2022 19:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Laatst online: 20:34
Noxa schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:44:
[...]

Helaas passen die ketting bladen inderdaad niet meer op elkaar. Sterker nog, de nieuwe Ultegra past niet eens op de oude. Waarom geen 105 kettingblad?

Nou Verwacht ik dat dit wel even goed gaat maar zou er toch voorzichtig mee zijn. Het is natuurlijk niet gemaakt om op elkaar te passen. Toch jammer als de boel afbreekt bij een sprint.
Het is wel compatibel met elkaar volgens Shimano, alleen een B match. Dus afbreken zal wel meevallen. Nu weet ik dus wat een B match is :+.

Maar ik ga wel op zoek naar een Ultegra Crank zonder bladen..
Keuze voor Ultegra is gewicht en iets soepeler schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
wisselwerking schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:17:
Skills zijn zeker belangrijk. En vlak durf ook niet uit. Ik heb met 25mm ook door de sneeuw gefietst (woon-werk) en op rechte stukken kun je dan nog prima 30km/u fietsen.
Tja sommige mensen denken niet na over wat er mis kan gaan.
Beetje zelfde als met 100km/u van een berg afgaan.
Ik denk toch altijd wat nou als er grind ligt of een auto te ruim door die bocht komt.

Beetje zelfde als waarom ik niet kan genieten van rondje Schoorl op de gravelbike of standfiets, te spannende stukken kwa afdalingen met kuilen/traptredes.
Zal vast goed gaan als je gewoon verstand op 0 zet en in de flow gaat zitten, maar nee niets voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Fisico schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:45:
[...]
We krijgen een Maats in Utrecht dus wie weet is ze daar nog eens te spotten namens MAAP. De kleding is ook wel gaaf.
Maar Maats Utrecht gaat wel weer rapha verkopen.
Zelf 0 ervaring met maap trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:39

McMiGHtY

- burp -

Ik heb dan weer 0,0 ervaring met Puck

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 21:39:
[...]

Ik denk toch altijd wat nou als er grind ligt of een auto te ruim door die bocht komt.

Beetje zelfde als waarom ik niet kan genieten van rondje Schoorl op de gravelbike of standfiets, te spannende stukken kwa afdalingen met kuilen/traptredes.
Zal vast goed gaan als je gewoon verstand op 0 zet en in de flow gaat zitten, maar nee niets voor mij.
Het is ook gewoon niet leuk vind ik ook, ik kan het allemaal best (vind mezelf best een redelijk overweg kunnen op de MTB) en heb ook al wel behoorlijk ruige paden gereden met mijn gravelbike. Maar voor het plezier, als ik moet kiezen tussen op zo’n pad voorzichtig en rustig door alle technische segmenten of gewoon die fiets alle kanten op kan smijten maakt dat nogal een verschil voor mij.

Overigens is het belangrijkste hierbij ook weer de bandenbreedte denk ik. Ik heb ook maar 35mm semislicks op de gravelbike, met een grizl op halve MTB banden zal het weer een stuk leuker gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20:04
Ik heb gisteren ook mijn grenzen gehad met wat ik nog leuk vindt op de gravel bike. Na het werk in plaats van de file in, de fiets uit de auto gepakt en het bos in gegaan. Bleek ik een route te hebben uitgezet die in het begin ging over MTB route Harderwijk en een stukje later over de tankbanen van militair oefenterrein Beekhuizerzand.

Op een MTB route ben je gewoon niet wendbaar genoeg met een gravelbike.Gebrek aan vering is ook wel een dingetje, evenals die bomen die niet opzij gaan.

Een stukje door mul zand is niet zo erg, maar kilometers achter elkaar is op een gegeven ogenblik niet meer leuk. Ik wil ook heel thuis komen. Uiteindelijk maar gestopt met mijn route en uitgeweken naar de beton- en asfalt paden. Als je uit NH komt is dat natuurlijk ook al een feestje om in een dergelijke andere omgeving te fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:57
Weet iemand toevallig of ik aan het prutsen ben of Strava gewoon erg onhandig werkt qua routes exporteren? Ik zie dat als ik op de desktop-versie van Strava een leuke route tegenkom van iemand die ook kan exporteren als GPX bestand. Dat is ideaal, want die zet ik zo op mijn Garmin connect en dan kan ik op pad. Maar als ik hetzelfde met telefoon probeer zie ik nergens die GPX Export functie, klopt dat? Ik zie wel dat ik de route kan 'gebruiken' maar dat is niet mijn bedoeling (dan gaat strava de route inzetten, ipv dat ik het bestand heb en Garmin de route laat inzetten). Zie ik iets over het hoofd?

Mijn huidige alternatief is via desktop route zoeken, gps exporteren, delen naar mijn telefoon. Maar nogal omslachtig...

NB: Ik heb de betaalde versie van Strava genomen (nu als proef) in de hoop dat deze optie ('route exporteren' als gps vanaf telefoon) er gewoon was, maar kan hem dus niet vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:12
Hallo, ik ben benieuwd of jullie tips voor mij als lurker hebben ;)

Door ex redelijk verslaafd geraakt aan wielrennen 1,5 jr geleden.
Afgelopen zomer onderuit gegaan en mijn rug gebroken.
Nadien angst voor de racefiets met, voor mijn gevoel, te smalle banden.
Racefiets verkocht en gravelbike terug gekocht (giant revolt 1).
Gravelen blijk ik ontzettend leuk te vinden en daarmee mijn plezier en vertrouwen in het fietsen ook weer terug gekregen.

Ik merk nu dat ik een lekker rondje asfalt wel mis en zou eigenlijk een andere wielset met racebanden voor mijn gravelbike regelen en dan wisselen afhankelijk van of ik ging racen of gravelen.
Maar gezien ik dat nu weer alleen "moet" doen en op zich wel handig ben maar eigenlijk geen zin heb in die fratsen iedere keer denk ik dat mijn voorkeur toch uit gaat naar een race erbij.
Maar ja.....vind nu maar iets en liefst niet te duur ;)

Ik heb er een paar op voorraad gezien maar een aantal hebben groepset 105 en de andere tiagra.
Wat ik zo las en begreep is eigenlijk 105 het beste en anders tiagra (en claris en sora eigenlijk al helemaal niet naar moet kijken)?
In hoeverre merk ik daar verschil van nu ik die Revolt gewend ben?
En misschien handig om te weten maar ik probeer 2 a 3 keer per week te fietsen tussen de 40 en 100 km.
En wil er min. 28 of 30 mm banden op kunnen leggen.

Ik heb mijn oog laten vallen op een:
* Sensa Emilia disc tiagra
* Cube axial ws race
* Cube attain SL 2022
* Giant contend sl1 disc

Hebben jullie tips of do's or don'ts voor mij?

En ik weet, zoveel mensen zoveel meningen :)

[ Voor 4% gewijzigd door rinslll op 19-03-2022 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonJonBovi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Valorian schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:01:
Weet iemand toevallig of ik aan het prutsen ben of Strava gewoon erg onhandig werkt qua routes exporteren? Ik zie dat als ik op de desktop-versie van Strava een leuke route tegenkom van iemand die ook kan exporteren als GPX bestand. Dat is ideaal, want die zet ik zo op mijn Garmin connect en dan kan ik op pad. Maar als ik hetzelfde met telefoon probeer zie ik nergens die GPX Export functie, klopt dat? Ik zie wel dat ik de route kan 'gebruiken' maar dat is niet mijn bedoeling (dan gaat strava de route inzetten, ipv dat ik het bestand heb en Garmin de route laat inzetten). Zie ik iets over het hoofd?

Mijn huidige alternatief is via desktop route zoeken, gps exporteren, delen naar mijn telefoon. Maar nogal omslachtig...

NB: Ik heb de betaalde versie van Strava genomen (nu als proef) in de hoop dat deze optie ('route exporteren' als gps vanaf telefoon) er gewoon was, maar kan hem dus niet vinden :(
daarvoor moet je de website gebruiken. Zover ik weet kan het niet met de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:36

vhal

ಠ_ಠ

Valorian schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:01:

Klikken op de … bij een random activiteit van iemand, route opslaan en als je je Garmin Connect app linked met Strava dan verschijnt hij daar bij Training > Koersen. Die kan je weer syncen met je Garmin device

Dat is toch wat je wil?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
vhal schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 14:02:
[...]

Klikken op de … bij een random activiteit van iemand, route opslaan en als je je Garmin Connect app linked met Strava dan verschijnt hij daar bij Training > Koersen. Die kan je weer syncen met je Garmin device

Dat is toch wat je wil?
Ah, dat is wat ik wil ja. Wist niet dat dat zo kan, klinkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Laatst online: 22:02
Valorian schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 16:33:
[...]

Ah, dat is wat ik wil ja. Wist niet dat dat zo kan, klinkt goed!
"Syncing Strava Routes to your Garmin Device"

Was er toevallig zelf mee bezig. :)

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Na schijfremmen is het tijd voor de dropperpost discussie in het wielren ervaringen topic! :+
https://cyclingtips.com/2...eryone-at-milan-san-remo/

Edit: Heel specifiek natuurlijk dus ik zie het nog niet zo snel over vliegen naar onze fietsen, maar toch weer interessant hoe deze techniek uit de MTB hoek nu wordt ingezet op de weg!

[ Voor 34% gewijzigd door Kluus op 19-03-2022 17:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
DDX schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 21:39:
[...]

Ik ben ook wel duidelijk voorzichtiger dan vroeger, maar kan ook nog steeds genieten van net even een hogere moeilijkheidsgraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-06 11:00
rinslll schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:06:
Hallo, ik ben benieuwd of jullie tips voor mij als lurker hebben ;)

Door ex redelijk verslaafd geraakt aan wielrennen 1,5 jr geleden.
Afgelopen zomer onderuit gegaan en mijn rug gebroken.
Nadien angst voor de racefiets met, voor mijn gevoel, te smalle banden.
Racefiets verkocht en gravelbike terug gekocht (giant revolt 1).
Gravelen blijk ik ontzettend leuk te vinden en daarmee mijn plezier en vertrouwen in het fietsen ook weer terug gekregen.

Ik merk nu dat ik een lekker rondje asfalt wel mis en zou eigenlijk een andere wielset met racebanden voor mijn gravelbike regelen en dan wisselen afhankelijk van of ik ging racen of gravelen.
Maar gezien ik dat nu weer alleen "moet" doen en op zich wel handig ben maar eigenlijk geen zin heb in die fratsen iedere keer denk ik dat mijn voorkeur toch uit gaat naar een race erbij.
Maar ja.....vind nu maar iets en liefst niet te duur ;)

Ik heb er een paar op voorraad gezien maar een aantal hebben groepset 105 en de andere tiagra.
Wat ik zo las en begreep is eigenlijk 105 het beste en anders tiagra (en claris en sora eigenlijk al helemaal niet naar moet kijken)?
En misschien handig om te weten maar ik probeer 2 a 3 keer per week te fietsen tussen de 40 en 100 km.

* Cube axial ws race
* Cube attain SL 2022
* Giant contend sl1 disc

Je kan kijken voor een endurance geometrie fiets, die hebben vaak standaard al 32mm banden en kunnen tot 35mm, zit je ook wat stabieler op. (Trek Domane bijvoorbeeld) de rx400 groepset op je revolt is vergelijkbaar met tiagra. 105 is wat lichter/ beter

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Valorian
Vandaag weer een supermooie tocht gemaakt van globaal Utrecht-Tienhoven-Doorn-Soesterduinen-Bilthoven-Utrecht. Richting Doorn zuid-oost dus flink wat tegenwind (oost, 4). Op de helft ging ik er vanuit dat de tweede helft dus wat meer cruise control zou zijn, maar was even vergeten dat het stuk Doorn-Austerlitz-Soesterduinen natuurlijk behoorlaijk heuvelachtig is, dus dat was nog even flink aanpoten. Maar ben niet ontevreden, 5e keer ooit op de racefiets en 91km met 25,5km/u gemiddeld afgelegd 🎉.

3 Random learnings die ik als beginner heb gemaakt:

- mijdt stadscentra, is normaal als stressvol op de fiets, en met racefiets nog veel meer. Vooral sinds maaltijdbezorgers met een m3-maaltijdbox voorop op elektrische fietsen de paden terroriseren.

- haal nooit meer koffie bij “de spoorhut” in soest (tentje zag er al matig uit, maar dacht ik probeer het toch…)

- minder water mee óf meer drinken (sleep al vier ritten 2 bidons mee en krijg er eigenlijk hooguit eentje per rit leeg…) ;)

Edit: haalde het spoorhuis en de spoorhut door elkaar. Die eerste is prima (ooit ook eens geweest), de tweede verschrikkelijk (en eigenlijk ook meer een snackbar dan een leuk koffietentje ;) )

[ Voor 11% gewijzigd door Valorian op 19-03-2022 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:27
Kluus schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:56:
Na schijfremmen is het tijd voor de dropperpost discussie in het wielren ervaringen topic! :+

Edit: Heel specifiek natuurlijk dus ik zie het nog niet zo snel over vliegen naar onze fietsen, maar toch weer interessant hoe deze techniek uit de MTB hoek nu wordt ingezet op de weg!
Hier kunnen de marketeers weer mee aan de slag.

Nederland kent zover ik weet geen technische afdalingen over asfalt. :+

Wel bizar hoe hij die afdaling in ging joh. Zou echt levensgevaarlijk zijn voor een wieler toerist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Dix0r schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 21:13:
[...]
Emmapiramide! :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20:04
Kluus schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:56:

Dit is toch wel een heel mooi voorbeeld van "outsmart the competition"

Laat nu de marketing z'n werk maar doen. Ik zie het wel zitten om straks op mijn oude stalen criterium fiets met velgremmen de veel te dure toeristen fietsen met dropper post, electronisch schakelen en schijfremmen voorbij te vliegen in de afdaling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Stillekracht schreef op zondag 20 maart 2022 @ 06:56:
[...]

Dit is toch wel een heel mooi voorbeeld van "outsmart the competition"

Laat nu de marketing z'n werk maar doen. Ik zie het wel zitten om straks op mijn oude stalen criterium fiets met velgremmen de veel te dure toeristen fietsen met dropper post, electronisch schakelen en velgschijfremmen voorbij te vliegen in de afdaling.
Ftfy ;). Maar inderdaad, die marketingmachine heeft dan wel een dilemma gecreeerd, want een dropper past in geen enkele aero fiets en een high-end allround fiets met ronde zadelpen is ook nog maar nauwelijks te vinden :D.

Maar inderdaad voor dit ene specifieke geval vind ik het echt vet dat ze het gewoon proberen in die conservatieve wielerwereld en al helemaal dat het dan goed uitpakt. d:)b

[ Voor 11% gewijzigd door Kluus op 20-03-2022 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik heb een Shimano R8000 groepset waar de cassette/ketting ergens de komende maanden vervangen zal worden. Nu ligt er een 30T en korte kooi achter. Onderdelen zijn nu wat schaars blijkbaar (of 20% duurder) maar ik kan wel aan een 32T komen. Rekenkundig en volgens de handleiding van Shimano past dat niet bij een korte kooi. Maar ik lees wel af en toe dat er wat rek in die benadering zit.

Hebben mensen hier ervaring mee? En heeft iemand ervaring met zo’n adapter voor op het detailleurpad om een passend te maken zonder derailleur te vervangen?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:32

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

SirLenncelot schreef op zondag 20 maart 2022 @ 09:17:
Ik heb een Shimano R8000 groepset waar de cassette/ketting ergens de komende maanden vervangen zal worden. Nu ligt er een 30T en korte kooi achter. Onderdelen zijn nu wat schaars blijkbaar (of 20% duurder) maar ik kan wel aan een 32T komen. Rekenkundig en volgens de handleiding van Shimano past dat niet bij een korte kooi. Maar ik lees wel af en toe dat er wat rek in die benadering zit.

Hebben mensen hier ervaring mee? En heeft iemand ervaring met zo’n adapter voor op het detailleurpad om een passend te maken zonder derailleur te vervangen?
Volgens mij heb je 60% kans dat het gewoon werkt. Kijk ook eens hoe kort je ketting is momenteel. Die kan ook voor problemen zorgen als die nu al wat aan de korte kant is.
Een derailleur extender rijd ik al 3 jaar mee rond ondertussen.
Gewoon deze: https://nl.aliexpress.com...r_list.0.0.21ef79d2O6Pyxo

Ik ging hiermee van een 11-25 naar 11-34, op korte kooi.
Mijn enige nadeel hieraan, door het grote verschil in lengte ketting die een korte derailleur arm niet kan opvangen, zijn er bepaalde combo van versnellingen die ik niet kan/mag gebruiken. Vooraan op mijn 53 en achteraan groter dan 28, is mijn ketting te kort voor.
En omgekeerd, 36 vooraan, kleiner dan 19 is afgeraden omdat de ketting te los komt te liggen.
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik hier eigenlijk nooit last van ondervind. Ik schakel zo goed als altijd naar de kleine plateau vooraan, wanneer ik achteraan op mijn 23 of 25 lig, gewoonte.

Gezien bij jou het verschil véél kleiner is dan bij mij én je al een langere arm hebt, denk ik dat je géén van deze problemen gaat ondervinden.

tl;dr
Ik denk 60% zeker dat het werkt zonder andere aanpassingen. Indien niet, 20% dat een te korte ketting de oorzaak is. De andere 20% kan je oplossen met 2 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 613510

Dix0r schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 21:13:
[...]

De VAM berg in Hoogeveen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
En met technisch bedoel je dus dat er een bochtje in zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 613510

wisselwerking schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:09:
[...]

En met technisch bedoel je dus dat er een bochtje in zit?
Moeilijk wegdek: keien, asfalt. Stuk of 3 bochten waarvan 1 relatief scherp is.

4800 hoogte centimeters, dus ook nog letten op je ademhaling.

Al met al flink technisch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Zoveel hoogte toch nog... Ik ga even kijken of ik hier een hoogtestage voor kan beleggen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Kluus schreef op zondag 20 maart 2022 @ 07:41:

Ftfy ;). Maar inderdaad, die marketingmachine heeft dan wel een dilemma gecreeerd, want een dropper past in geen enkele aero fiets en een high-end allround fiets met ronde zadelpen is ook nog maar nauwelijks te vinden :D.
Als toerist doe je toch nog gewoon een super tuck? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:34
mhr-zip schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 15:37:
[...]

[...]

Deze mogen alleen als je een Trek fiets hebt.
Ze lijken heel erg op de Hutchinson Sector bandjes.
@ElGreco weet jij dit?

[Afbeelding]
Ik heb sector 28. Maar die paar millimeter ruwe zijkanten gaan je in zand echt niet helpen hoor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bo_5d-M2-g6o5sVCs0goQI-A0Fc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MZUnXRmcL7MqHlWpJxC8f8Qs.jpg?f=fotoalbum_large

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
hoi1234 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 17:09:
[...]

Werkt niet helaas... Als ik het goed begrijp. Moet je gewoon het wiel een keer goed op de grond laten stuiteren, terwijl je beide tools de juiste kant op duwt.

Als het echt een mechanische obstructie is, lijkt het me ook niet z'n goed idee om het wiel gewoon in de bankschroef te zetten of de arm van de cassetteafnemer te verlengen? Een obstructie los je niet op met meer kracht. Dan maak je juist meer kapot lijkt me.

oké. mn vader heeft gewoon een flikke tik op de cassetteafnemer gegeven met de hamer en toen kwam de ring los.

Nu alleen nog een nieuwe ketting, nieuwe schakelkabels en dan de derailleurs afstellen.
Het is inderdaad net die ene tik die je nodig hebt. En ik doe het altijd zo als het niet los wil, dus is wellicht een handigheidje geworden.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
Hoe zijn mensen hier van een corona besmetting hersteld en wat was de impact op de vorm op de fiets?

Vorige week was ik ook voor het eerst de Sjaak, en ondervindt er nu al een kleine week flinke klachten van. Buiten de klachten als keelpijn en verkouden heb ik ook klachten die voor het wielrennen belangrijk kunnen zijn zoals erg vermoeid, kortademig en veel spierpijn (ook in de benen). Begin april ga ik de AGR 150km rit met wat vrienden fietsen en was m'n vorm daarnaartoe redelijk aan het opbouwen. Maar zoals ik me nu voel lijkt de goede vorm in een week verdwenen aangezien ik al kapot ben als ik twee trappen op ben gelopen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
@Luuk741 dat verschilt heel erg als ik het zo in mijn omgeving hoor. De ene heeft er toch paar maanden laat van, de ander niet.
Voor mijzelf: 3 dagen flinke griep, daarna aantal dagen flink verkouden. Snel buiten adem en kortademig in die week. Na een week weer op indoor fiets gestapt, dat was te snel en daardoor (denk ik) terugslag gehad. Toen heb ik nog een week gewacht voor de fiets weer te pakken. Daarna geen last meer gehad en conditie is volgens mij niet achteruit gegaan.
Daarmee ook gelijk mijn tip: als je denkt dat je weer kan fietsen, wacht dan nog even...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977
  • Laatst online: 18:32

joker1977

Tweakert

Luuk741 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 22:30:
Hoe zijn mensen hier van een corona besmetting hersteld en wat was de impact op de vorm op de fiets?
Varieert van persoon -tot-persoon. Ik had een paar weken geleden Corona en ik had waarschijnlijk geluk, ik had enkel wat last van mijn keel en de 1e dag wat vermoeid. Daarna viel het reuze mee, al was mijn rust-hartslag fiks verhoogd (ipv. 45-50 was die ineens 55-60, zeg maar).

De conditie is wel een beetje aangetast, maar niet veel. Als je merkt dat je genezen bent en de conditie is wat minder dan kun je beter je tempo wat lager inzetten bij AGR dan dat je eerst had bedacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

@Luuk741 hier ook Corona gehad twee maanden geleden, twee dagen echt ziek maar daarna was m'n conditie dramatisch. Ik ben nu twee maanden verder en mijn ademhaling is nog steeds zwaar, m'n hartslag ligt gemiddeld 10/15 slagen hoger en ik zit eerder aan m'n max qua gevoel.

Ik ben maar gewoon weer rustig gaan opbouwen, frustrerend is het wel.

Meh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-06 17:28

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Fisico schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:39:
[...]

Als toerist doe je toch nog gewoon een super tuck? ;)
vroegah wel! maar nu wil ik een Specialized Aethos van 17k, en het gewicht heel laag en een ronde zadelpen dus dropperpost! Aero is zo 2021...

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Mijn eerste rondje in ruim driekwart jaar was schijnbaar op de meeste winderige dag van de week. :) Toch nog een klein uurtje gefietst. Na een voorste kruisbandblessure en vervolgens de operatie achter de rug kan ik eindelijk weer focussen op opbouwen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:36
Ik heb zelf 2 weken terug corona gehad. Ik had dinsdags na een Zwift sessie een kuchje, volgende dag wat ergere kuch en een positieve zelftest. Donderdag neus dicht zitten en minder kuch, vrijdag hele dag gesnotterd en zaterdag eigenlijk wel weer zo goed als klachtenvrij. Ik heb die zondag ook alweer een kleine 2 uur gefietst en in de afgelopen week 2x 1,5 u gefietst. Ik had met de eerste van die 2 ritten wel dat ik niet hard kon doortrappen zonder de hartslag gigantisch omhoog te jagen. Tweede ritje rustig aan gedaan. Gisteren met de toerclub geweest, ging eigenlijk wel prima. Of ik er naweeën van heb is lastig te zeggen, omdat het ook precies in omslag indoor > buiten is. Ik heb geen powermeter, dus kan geen vermogen vergelijken met binnenritjes.

Afijn, de 2021 TCR Advanced 1+ disc speelt nog steeds in m'n achterhoofd.. Canyon biedt op zich meer waar voor z'n geld qua volledigheid van de groep maar dit is ook wel een prima fiets. Enige nadeel is de crankset, is het realistisch om er een Ultegra crankstel bij te bedingen? En uiteraard is de wielset nog een aandachtspunt. Al hadden ze een tijd terug in de winkel er veel vertrouwen in en zit uiteraard ook garantie op.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• borft
  • Laatst online: 18-06 09:18

Vorige week was ik ook voor het eerst de Sjaak, en ondervindt er nu al een kleine week flinke klachten van. Buiten de klachten als keelpijn en verkouden heb ik ook klachten die voor het wielrennen belangrijk kunnen zijn zoals erg vermoeid, kortademig en veel spierpijn (ook in de benen). Begin april ga ik de AGR 150km rit met wat vrienden fietsen en was m'n vorm daarnaartoe redelijk aan het opbouwen. Maar zoals ik me nu voel lijkt de goede vorm in een week verdwenen aangezien ik al kapot ben als ik twee trappen op ben gelopen
ik heb vorig jaar maart Corona gehad. 2 weken goed ziek, veel koorts. Duurde tot eind april voordat ik conditioneel weer de oude was, dus ik denk een week of 5. That said, we hadden toen nog geen vaccinaties, dus daardoor had ik er wel erger last van denk ik.

Waar je, volgens mij, heel erg voor moet oppassen, is je nu te hard pushen, terwijl je lichaam nog aan het herstellen is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007

Vorige week was ik ook voor het eerst de Sjaak, en ondervindt er nu al een kleine week flinke klachten van. Buiten de klachten als keelpijn en verkouden heb ik ook klachten die voor het wielrennen belangrijk kunnen zijn zoals erg vermoeid, kortademig en veel spierpijn (ook in de benen). Begin april ga ik de AGR 150km rit met wat vrienden fietsen
Op dit moment ben ik zelf herstellende van een o-mikroninfectie. Twee dagen heb ik mij beroerd gevoeld met keelpijn, maar geen spierpijn en geen kortademigheid. Rusthartslag sprong van 42 naar 51, maar was 2 dagen later weer 42.
Twee jaar geleden al Covid gehad, zelfde klachten, maar veel langduriger. Na 6 weken weer gaan sporten, maar dat heb ik heel langzaam opgebouwd, want zeker bij hardlopen schoot mijn hartslag snel omhoog.

Ik hoop voor je dat je begin april fit genoeg bent om de AGR 150km te rijden, maar als ik jouw bericht nu lees, dan lijkt dat mij een heel slecht idee.

Zelf heb ik mij ingeschreven voor de Zomeravondcup van 19 april (10 km hardlopen), maar ik hou er rekening meer dat ik daar vanaf moet zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik heb het gevoel dat dit heel erg verschilt, luister naar je lichaam is denk ik het belangrijkste!

Zelf heb ik ook sinds afgelopen woensdag corona klachten, maar in het begin was dit zo mild dat ik dat ik niet dacht dat het corona was, dus gewoon woensdag, donderdag en vrijdag doorgefietst, zonder confitioneel iets te merken. Vrijdagavond kreeg ik toch wel wat keelpijn, dus getest: positief. Zaterdag duf gevoel gehad de hele dag en gisteren ging het al beter en heb ik een rit op zwift gedaan, dat ging eigenlijk best goed, conditioneel niet echt impact gemerkt. Vandaag zijn de klachten wel over, dus vanmiddag toch maar een solo rondje buiten denk ik, met dat weer…

Voor mij is de impact op het fietsen dus minimaal geweest tot nu toe, maar aan de andere kant lees je ook nog steeds (ook nu met vaccins en omicron) verhalen van mensen die er blijkbaar weken conditioneel last van houden. Dus er is niet echt een pijl op te trekken, nogmaals, luister naar je lichaam.

@nogeeninlog waaraan merk jij nu dat je nog herstellende bent dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-05 16:13
NoepZor schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:35:
[...]

Afijn, de 2021 TCR Advanced 1+ disc speelt nog steeds in m'n achterhoofd.. Canyon biedt op zich meer waar voor z'n geld qua volledigheid van de groep maar dit is ook wel een prima fiets. Enige nadeel is de crankset, is het realistisch om er een Ultegra crankstel bij te bedingen? En uiteraard is de wielset nog een aandachtspunt. Al hadden ze een tijd terug in de winkel er veel vertrouwen in en zit uiteraard ook garantie op.
Zelf zit ik ook te twijvelen tussen de TCR en Canyon Ultimate.
De Canyon ultimate CF SL 8 komt maar niet voor voorraad, van het weekend nog gechat en medewerker gaf aan dat begin zomer er pas nieuwe komen. (Mechanische 11sp Ultegra). Dus of nog even door rijden op de Caad 10.. of toch hmmmm

In plaats van tcr advanced 1+ disc zou je ook nog de tcr advanced 1 disc kunnen nemen en zelf een "beter" setje wielen er onder gooien. (Farsports? O+ )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:18
BraX schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:55:
[...]

In plaats van tcr advanced 1+ disc zou je ook nog de tcr advanced 1 disc kunnen nemen en zelf een "beter" setje wielen er onder gooien. (Farsports? O+ )
Ik was tot voor kort (totdat @aerofreak vorige week in dit topic hintte dat de Canyon Ultimate CF SL 8.0 Aero in voorraad was :*) ) ook op zoek naar een fiets in dit segment.

Ik had eerst mijn oog op de Giant Advanced Pro Disc 0, maar het was met name de wielset waarop ik ben afgeknapt. De Giant SLR 1 heeft hookless velgen, waardoor je geen traditionele clincher banden meer kunt leggen. Aangezien ik van het conservatieve type ben die tubeless op de racer maar een matig idee vindt, was dit voor mij een no-go.

Een Farsports-setje zou hier inderdaad een oplossing voor zijn geweest (jaren naar volle tevredenheid gebruikt op mijn oude racer met velgremmen). Dat was me - zeker in combinatie met de lange levertijden - echter teveel werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013

KipCurreh

Nightcrawler

Hoi, niet om je te demotiveren, aangezien het zoals iedereen al aangaf afhangt van persoon tot persoon.

Ik was positief rond de kerstperiode met eigenlijk maar een dagje zwakke grieperige verschijnselen.
Toen ik op de fiets kwam, bleek de schade toch groter dan verwacht. Conditie was goed achteruit gegaan, en ik bleef rondrijden met een zwaar gewicht op de borstkas.

Nu zijn we enkele maanden verder, met pakweg 1500 trainingskilometers, en ik kan eigenlijk nu pas zeggen dat het conditioneel terug in orde is.
Maar als ik echt diepe inspanningen ga doen, krijg ik nog steeds een bevangen gevoel op de borstkas (alsof er een gewicht op ligt).
Bij een medische checkup is dit ook bevestigd bij diep in/uitademen dat er nog iets te horen viel.

Ik hoop voor je dat het al bij al meevalt, wij rijden de AGR ook trouwens 8)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
Kluus schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:47:
[...]

@nogeeninlog waaraan merk jij nu dat je nog herstellende bent dan?
Soms nog wat kriebel in mijn keel. Mijn moeder vond gisteren aan de telefoon ook dat ik nog verkouden klonk.
Gisteren wel 5 km gerend in een rustig tempo. Dat ging heel makkelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door nogeeninlog op 21-03-2022 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BraX
CyberThijs schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:22:
[...]

Ik was tot voor kort (totdat @aerofreak vorige week in dit topic hintte dat de Canyon Ultimate CF SL 8.0 Aero in voorraad was :*) ) ook op zoek naar een fiets in dit segment.
Haha 2800 of 4800 is nogal een verschil.
Het liefst ben ik klaar voor 3000~ ultegra en aero wielen. Maar dat is bijna niet meer te doen :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

nogeeninlog schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:29:
[...]

Soms nog wat kriebel in mijn keel. Mijn moeder vond gisteren aan de telefoon ook dat ik nog verkouden klonk.
Ja daarom, ik denk ook weer niet dat je te voorzichtig moet zijn waardoor je ook weer je conditie af gaat bouwen door je training op een lager pitje te zetten. Ik zou er, uitgaande van je verhaal, met klachten en verloop die lijken op die van mij, van uit gaan dat je die wedstrijd gewoon kan lopen hoor. (Maar dat kan ook wishful thinking zijn van mijn kant, ik moet het ook nog maar zien natuurlijk over een week ofzo ;)).

Het verhaal van @Luuk741 vind ik wel weer een beetje anders omdat hij er blijkbaar ook koorts (spierpijn) bij heeft gehad en het allemaal blijkbaar wat langer duurt. Maar dan nog zou ik persoonlijk gewoon voor die AGR gaan, mits klachten vrij, maar wel een beetje naar je lichaam luisteren en niets forceren.

Edit: disclaimer, ik ben natuurlijk geen arts maar de vraag was wat wij (zouden) doen, dit is puur hoe ik het als leek zie en momenteel voel uiteraard, absoluut geen medisch advies. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Kluus op 21-03-2022 11:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dix0r
Ik heb 2x corona gehad, binnen 2 maanden, tussen delta en omicron in ook een week keelonsteking gehad.

Heb nooit koorts gehad. Bij de delta was ik één dag grieperig. Bij omicron was ik voornamelijk verkouden en kwam ik er pas achter bij thuiskomst na skiën. Rusthartslag aantal slagen omhoog. Wat ik wel heb is nog steeds een soort erwt in mijn keel, lijkt alsof de keelontsteking gewoon niet helemaal weggaat. Afhankelijk van mijn stemgebruik heb ik de ene dag meer of minder last. Laatste infectie was 1e week febr. :/

Eerste dagen (na herstel) vooral wat rustigere ritjes gedaan voordat ik de gashendel weer open trok. Heeft voor mij niet veel noemenswaardig gedaan qua conditie/vermogen. Enkel wat gemiste trainingsdagen/ritjes.

@BraX De voorraden gaan weer hard bij Canyon.
Ik heb eventueel mijn Canyon CF Ultimate 8 te koop (wél DI2), al besef ik me wel dat ik er dan op korte termijn wel iets nieuws nodig heb en dat lijkt met de huidige winkelvoorraden ook dit jaar opnieuw een uitdaging. :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk741
Bedankt allemaal voor jullie ervaringen! Ik zal de AGR nog niet afschrijven, maar eerst rustig uitzieken en daarna de trainingen weer langzaam opbouwen. Gewoon kijken hoe het op de fiets gaat en of ik klachten blijf ondervinden. Valkenburg is nog ver en wellicht herstel is straks redelijk voorspoedig d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:34
@Luuk741 vorig jaar mei corona gehad, ben toch wel een aantal weken flink vermoeid geweest, schat een week of 6-8 dat ik niet de oude was.

Ben ook bewust niet hard gaan trainen maar rust gepakt en niet te gek opbouwen. In juli heb ik mn eerste koersjes gedaan, merkte wel dat ik aan conditie had in geboet maar tsja dat had ik ook al in gecalculeerd.

Mijn advies, rustig door gaan, niet te diep en goed naar je lichaam luisteren. Je kunt nu beter wat rust pakken dan dat je te snel begint en later met de gebakken peren zit. .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
@pier87 Jouw laatste rit is ook alweer 6 maand geleden, wanneer kom je uit de winterslaap? De zon schijnt!

Had vorige week ook even 2/3 dagen omnikron, wat moe, verkouden etc. Nu niks meer aan de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

rolandos582 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:40:
@pier87 Jouw laatste rit is ook alweer 6 maand geleden, wanneer kom je uit de winterslaap? De zon schijnt!

Had vorige week ook even 2/3 dagen omnikron, wat moe, verkouden etc. Nu niks meer aan de hand.
Dat is ook wel een verschil natuurlijk want @pier87 vorig jaar waarschijnlijk nog alpha gehad en eind december van @KipCurreh is waarschijnlijk ook nog geen omicron geweest. Nu omicron al een poos dominant is is de situatie ook wel compleet anders natuurlijk.

Maar toch lees ik veel op strava over mensen die nog lang kortademig zijn, iets waar ik zelfs op het ergste punt van de infectie geen last van heb gehad (afkloppen natuurlijk). Dus of de reactie op omicron verschilt heel erg per persoon of er gaat toch ook nog ergens een delta rond...

Offtopic: Ik maak me nu vooral druk dat ik geen gezinsleden heb aangestoken want volgende week is mijn zoontje jarig dus het zou wel sneu zijn als zijn feestjes niet kunnen door gaan omdat een van hun het krijgen. Tot nu toe ben ik de enige...

[ Voor 12% gewijzigd door Kluus op 21-03-2022 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
nogeeninlog schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:29:
[...]

Dit ervaar ik ook, nadat dinsdag de klachten begonnen en zaterdag/zondag wel weg waren, heb ik na inspanning of met koude lucht buiten toch nog een kuchje of een snotneus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Hier de dochter twee weken terug positief getest en echt een dag of 2..3 niet helemaal lekker. Daarna ging het vlot weer beter, afgelopen zaterdag de hele ochtend in Monkey Town rond gerend.. en nergens last van. Rest van het gezin tot nu toe de dans ontsprongen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Kluus schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:49:
[...]

Dat is ook wel een verschil natuurlijk want @pier87 vorig jaar waarschijnlijk nog alpha gehad en eind december van @KipCurreh is waarschijnlijk ook nog geen omicron geweest. Nu omicron al een poos dominant is is de situatie ook wel compleet anders natuurlijk.
I can confirm, bij mij was het de Delta variant volgens de PCR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:51
Het effect was hier ongeveer 30 watt verlies :).

Om dat verlies weer in te lopen kostte ongeveer 2 weekjes en toen was het niveau weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
KipCurreh schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:03:
[...]

I can confirm, bij mij was het de Delta variant volgens de PCR
Hoe zie je dat? Ik heb ook een PCR gedaan maar zie dat niet zo snel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:34
@Kluus klopt ik had nog de oude variant, naja ben er bovenop gekomen maar afgelopen week de het hele gezin hier weer corona, ik had wel de symptomen maar zowel de GGD en als de zelftesten waren negatief. Kortom ik denk dat mijn afweersysteem het heeft herkent oid. En daardoor nu geen corona

haha @rolandos582 met 3 kleine koters waarvan de oudste net op voetbal zit, verbouwing thuis schiet het er momenteel even bij in...helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door pier87 op 21-03-2022 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:12
justinb81 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:28:
[...]

Je kan kijken voor een endurance geometrie fiets, die hebben vaak standaard al 32mm banden en kunnen tot 35mm, zit je ook wat stabieler op. (Trek Domane bijvoorbeeld) de rx400 groepset op je revolt is vergelijkbaar met tiagra. 105 is wat lichter/ beter
Thx, zal me er eens in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

rolandos582 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:26:
[...]

Hoe zie je dat? Ik heb ook een PCR gedaan maar zie dat niet zo snel?
De variant stond aangegeven ergens links onderaan het testresultaat. (België btw)
Maar ik moet zeggen dat dit niet bij alle testen het geval was, bij mijn vriendin bv stond dit er niet op.

Dus ik weet niet of ze hier en daar wat extra testen doen ofzo, want ik dacht niet dat je met een pcr de variant kon bepalen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
rinslll schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:06:

* Cube axial ws race
* Cube attain SL 2022
* Giant contend sl1 disc

Ik heb geen ervaring met gravel bike maar ik ben sinds dit weekend over naar een Scott Addict 10, die is met SRAM Rival maar heb je ook met bv Shimano 105. Standaard zit daar 32mm banden op.
Hiervoor 2 jaar op een Sensa met 105 gereden en voor mij was die 105 echt prima. In hoeverre het kwaliteitsverschil met Tiagra is weet ik niet, maar door online ervaringen te lezen heb ik toen bewust voor 105 gekozen.

Verschil met je Revolt en andere fietsen is een keer proberen en evt de geometrie vergelijken. Alleen geometrie vergelijken vind ik lastig, maar je ziet in ieder geval of er grote verschillen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
KipCurreh schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:45:
[...]

De variant stond aangegeven ergens links onderaan het testresultaat. (België btw)
Maar ik moet zeggen dat dit niet bij alle testen het geval was, bij mijn vriendin bv stond dit er niet op.

Dus ik weet niet of ze hier en daar wat extra testen doen ofzo, want ik dacht niet dat je met een pcr de variant kon bepalen. :X
In Nederland doen ze steeksproefgewijs een onderzoek naar de variant voor de cijfers, waarschijnlijk doen ze dat in België ook en geven die info door indien bekend.

Ik zat nog eens te kijken naar die farsports wielen (wheelsfar.com), maar die hebben maar 24 spaken. Is dat wel geschikt voor een "hollandse jongen" van tegen de 110 kilo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraX
NoepZor schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:08:
[...]

In Nederland doen ze steeksproefgewijs een onderzoek naar de variant voor de cijfers, waarschijnlijk doen ze dat in België ook en geven die info door indien bekend.

Ik zat nog eens te kijken naar die farsports wielen (wheelsfar.com), maar die hebben maar 24 spaken. Is dat wel geschikt voor een "hollandse jongen" van tegen de 110 kilo?
Als bezitten Farsports wielen erg tevreden al haal ik met mijn 75kg de 110 niet.

Volgens specs moeten 24/24 de 120 wel halen.
Afbeeldingslocatie: https://ueeshop.ly200-cdn.com/u_file/UPAM/UPAM758/2101/photo/ca44551a09.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
[...]

Wheelsfar geeft vaak ook aan wat de max riders weight is (ik gok in dit geval 120kg). Hou er wel rekening mee dat je je kleding / schoenen etc mee moet rekenen.

Morgen wordt het 20 graden in Zuid-Oost brabant. Tijd om voor het eerst weer kort-kort te gaan dit seizoen :9~ (mits het in m'n agenda past)

Afbeeldingslocatie: https://img.ifunny.co/images/4583d4830c071682275a4433bb95429f0533c61083fb4765cbb20621316db669_1.webp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:45

Week geleden voor het eerst Corona gekregen. Paar dagen koorts gedaan en echt niet lekker gevoeld.
Nu loop ik alleen nog met wat keelpijn en verkoudheidsgevoel. Gister wilde ik toch wel weer graag rondje fietsen maar voel me nog niet helemaal fit. Hopelijk later deze week weer rondje op de fiets in de zon. Ik ben zeer benieuwd hoe het zal gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk741
Willem30 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:25:
[...]

Week geleden voor het eerst Corona gekregen. Paar dagen koorts gedaan en echt niet lekker gevoeld.
Nu loop ik alleen nog met wat keelpijn en verkoudheidsgevoel. Gister wilde ik toch wel weer graag rondje fietsen maar voel me nog niet helemaal fit. Hopelijk later deze week weer rondje op de fiets in de zon. Ik ben zeer benieuwd hoe het zal gaan.
Klinkt als een vergelijkbaar ziekteverloop als bij mij. Ben benieuwd hoe je ritje je afgaat t.z.t.!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:32

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Ik zou willen zeggen let alsjeblief wat op! Wacht een paar dagen langer of een weekje. En al zeker geen intensieve inspanning. Die mogelijkheid tot hartspierontsteking is geen lachertje. Vriend van me begon dag nadat de koorts weg was terug aan powertraining als een gek. Resultaat, 5 maand na de feiten ligt zijn rusthartslag nog 10 a 15 slagen hoger dan voor covid.
Ook hier trouwens vorige vrijdag voor het eerst positief resultaat op een test, vooral kortademig, verder best ok.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElGreco
  • Laatst online: 15:59
[...]

Nee.

En staar je niet blind op de opgegeven max gewicht. Dat is wat de velg minimaal aan moet kunnen voor dat deze eventueel bezwijkt onder het gewicht. Dat gewicht moet wel gedragen en verwerkt worden door de spaken. En daar gaat het mis (slag, spaakbreuk etc) als de balans tussen gewicht/gebruik en aantal/type spaken niet klopt, ga je sneller problemen krijgen.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
@ElGreco
Ben dan wel benieuwd hoeveel spaken / patroon dan aan te raden is?

of eerst afvallen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Dix0r schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:16:
@ElGreco

Eerst afvallen is gewoon een utopie. Ik ben nu ongeveer 1 kilo per week aan het afvallen, maar het blijft een relatief langzaam proces. En ver onder de 90 ga ik toch niet komen (heb ik geen behoefte aan). Ik kom redelijk snel in spiermassa aan, ik heb dan ook niet de verwachting dat ik een botje ga worden à 70 kilo :) (en iets met fietsen om te leven v.s. leven om te fietsen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-06 12:15
Willem30 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:25:
[...]

Hier net zo, alhoewel ik nu na een week nog steeds last heb van keelpijn, hoofdpijn, duizeligheid en snel moe ben bij inspanning. Ik hou het dus nog maar even bij niet fietsen voorlopig... :'(

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Laat maar...

[ Voor 98% gewijzigd door hoi1234 op 21-03-2022 19:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Nutterd schreef op maandag 21 maart 2022 @ 07:44:
[...]

vroegah wel! maar nu wil ik een Specialized Aethos van 17k, en het gewicht heel laag en een ronde zadelpen dus dropperpost! Aero is zo 2021...
Ik hoorde vandaag in het wiel en daar ging het ook over fietsen die al onder de 6,8 kg zitten kunnen wel bij de profs een Dopperpost krijgen. Ik dacht gelijk aan deze SWorks. Wel aardig dat Thijs nog even verder ging met de regels, want helemaal naar beneden kan niet omdat je dan te ver voor je bracket komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElGreco
  • Laatst online: 15:59
Dix0r schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:16:
@ElGreco

Voor iemand van 110kg zou je idealiter 32/32 spaken gebruiken. Maar in het geval van carbon en zeker de hogere velgen is 28 ook ok en eigenlijk het absolute minimum. Je kunt dan nog spelen met de type spaak. Bij hoge velgen moet je uitkijken dat de hoeken van de spaken bij de ingang van de velg niet zodanig worden dat de spaak/nippel onnodig onder druk komen.

Patroon is afhankelijk van wat de naven toelaten qua ontwerp, je wilt geen overlap hebben waarbij een spaak over de kop van de naast gelegen spaak ligt. Bij 28 is het bijna altijd 2x, bij 32 wil het wel eens lukken om 3x te gebruiken. Beide kanten. Disc wielen met aan een kant radiaal patroon, worden vooral met veel marketing bla bla zo op de markt gezet.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Fisico schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:50:
[...]

Ik hoorde vandaag in het wiel en daar ging het ook over fietsen die al onder de 6,8 kg zitten kunnen wel bij de profs een Dopperpost krijgen. Ik dacht gelijk aan deze SWorks. Wel aardig dat Thijs nog even verder ging met de regels, want helemaal naar beneden kan niet omdat je dan te ver voor je bracket komt.
Ah dat is wel cool, dat is dus de regel om binnen te blijven. Maar 60mm, wat Mohoric had, lijkt me sowieso (meer dan) voldoende en dan hou je het gewicht ook een beetje binnen de perken, hij had ook een 120mm uitgeprobeert maar dat vond hij al te veel, waarschijnlijk omdat hij in zijn positie volgens mij met de buik op het zadel rustte of misschien nog stukjes wilde peddelen waarvoor 120mm te ver was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Joindry schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:36:
Ik zou willen zeggen let alsjeblief wat op! Wacht een paar dagen langer of een weekje. En al zeker geen intensieve inspanning. Die mogelijkheid tot hartspierontsteking is geen lachertje. Vriend van me begon dag nadat de koorts weg was terug aan powertraining als een gek. Resultaat, 5 maand na de feiten ligt zijn rusthartslag nog 10 a 15 slagen hoger dan voor covid.
Ook hier trouwens vorige vrijdag voor het eerst positief resultaat op een test, vooral kortademig, verder best ok.
Je hebt gelijk met de voorzichtigheid hoor, en zeker als kortademigheid bij de symptomen zit zou ik ook wat rustiger aan doen. Maar vijf maanden geleden was er sowieso geen Omicron en dat heeft het ziektebeeld in de meeste gevallen wel redelijk veranderd natuurlijk. Maar inderdaad, better safe then sorry.

Voor mij komt dit advies te laat, vandaag weer naar buiten geweest en kon het toch niet laten om een blokje van 20 minuten op drempelvermogen te doen, voelde eigenlijk wel goed aan, aan de hartslag was ook niets vreemds te zien en herstel ging ook goed gelukkig. Rest van de rit wel rustig aan gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
DialOut schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:02:
[...]

Ik heb geen ervaring met gravel bike maar ik ben sinds dit weekend over naar een Scott Addict 10, die is met SRAM Rival maar heb je ook met bv Shimano 105. Standaard zit daar 32mm banden op.
Ik heb een scott addict 20 (2020) met 105 groep. In 2020 was de addict 10 de ultegra versie.
Beiden standaard op 30mm band.
Op de 2022 versie zit volgens mij nog altijd de 30mm band. 32mm zal ook nog passen, al zijn de standaard velgen niet heel stijf. 105 groep bevalt mij erg goed.
Mijn vrouw heeft overigens met veel plezier 7 jaar lang op een 3x9 Sora rondgereden.
Maar MAN wat een prijsstijging zeg. Tis dan wel van 105=>ultegra (mech) maar 1000 euro erbij, bizar zeg. Ik heb 1999 voor mijn fiets betaald in mei 2020. Maar dat is allemaal carbon en zo te zien zoekt @rinslll dat niet.

Van het lijstje: De axial is de damesversie van de attain. Giant is qua fiets zelf wellicht goede keus maar wel een basic crankset.
Tiagra is op zich prima maar het prijsverschil is niet heel groot en wel een krans minder, dus dan zou ik voor 2x11 105 gaan, en de meest complete is dan toch de cube attain. Zonder de fiets gezien te hebben zou dat mijn eerste keus worden :)

---------------

Pagina: 1 ... 387 ... 654 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).