Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 363 ... 685 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:55

McMiGHtY

- burp -

Ow..dat klinkt dan wel een beetje bekend.

Wegfietsen bij de Proloog met idd, "samen uit, samen thuis", ik draai de Amerongse Berg op..en roep nog "zie jullie boven!" (Ik en klimmen..nopes), op de top niemand. Toen maar afgedaald, kijken of ze beneden stond, daar gewacht en gelukkig kwam er nog een klein cluppie aan, en uiteindelijk heel gezellig gehad.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:43
(jarig!)
Groepen zijn al gauw te groot, zeker voor andere weggebruikers. Een maximale groepsgrootte van 14 man is wat mij betreft echt te groot. Zeker als er hard gereden wordt. Naar mijn idee zijn dat dan ook vaak de groepen die de wielrenners een slechte naam bezorgen.

Dan fiets ik toch liever solo. Dan maar wat minder hard.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-09 17:03
Om even wat nuance aan te brengen (merk dat er hier veel interesse is om het te gaan relateren aan slechte ervaringen met groepen).

Grote club, met inderdaad een max. groepsgrootte van 14 man. Ivm corona is er tijdelik teruggeschaald naar 10 en later 12 in een groep en dat was wel fijner en overzichtelijker ja. Maar ivm trainerstekort is dit weer opgehoogd naar 14. Dit is meteen ook de max.

Echterrrr, ongeacht groepsgrootte en doel van de training qu, is veiligheid prioriteit nummero uno. Elk lid moet 4 proeftraingen doen die puur in het teken staan van veilig leren fietsen in groepen; signaleren, een groep veilig (lees: langzaam vaak) door een dorpskern of langs een verkeersmeubel krijgen, kruisingen in groepsverband oversteken etc. Er wordt bij slordig/gevaarlijk gedrag stopgezet, gewaarschuwd en indien nodig ook weer gerapporteerd naar een veiligheidscommissie. Leden die meerdere malen door rood rijden bijvoorbeeld of ongewenst gedrag vertonen worden gewaarschuwd en kunnen anders een andere club zoeken. Er is ook altijd een (gecertificeerde) trainer bij die als wegkapitein dient en vetorecht. Stilzetten, feedback geven of waarschuwen etc.

Je gaat mij niet horen beweren dat er nooit mensen schrikken, geintimideerd raken of afgesneden worden door een groep van ons, maar er is (als het goed is) altijd iemand bij die als hoofdtaak heeft alles en iedereen weer veilig thuis te krijgen op een manier die de overige weggebruikers zo min mogelijk hindert. En er wordt ook wel heel eerlijk gezegd dat je voor hard karren en racen bij andere verenigingen meer kans maakt :)

Nog een stukje whataboutism vanuit mijn kant bij deze: ;)
Ik snap het sentiment (want grote groepen verpesten het beeld van de wielrenner met asociaal gedrag), maar tijdens de tweakers meetup wordt er ook in groepen van 10(+?) gereden door mensen die elkaar nog nooit in het echt hebben gezien en vaak nog niet samen hebben gefietst. Maar jullie zijn ongetwijfeld het schoolvoorbeeld van een fietsgroep :) Dan fiets ik liever met mensen die in ieder geval 4x tot vervelens toe hebben moeten oefenen op paaltje, voor, tegen en ritsen :+

Dit was mijn TEDtalk, dankjewel voor het luisteren ;)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:10
Requiem19 schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:11:
Ik heb 1x een ritje gedaan met een groep van 10 man van onze sportschool.

Dat was de grootste terror-rit van m'n leven :P. Vooraf zei iedereen 'we gaan gewoon een tempo fietsen dat voor iedereen goed is', 'geen haantjes gedrag'.

En jouhoor, we waren de dijk richting Lelystad nog niet op en het ging volle bak. Van begin van de dijk bij Almere to Enkhuizen 37 km/h gemiddeld gefietst. En ook nog eens slechte samenwerking omdat de groep niet goed kon doordraaien. Iedereen die op kop kwam ging steeds harder fietsen, zodat het helemaal uit elkaar viel.

Uit eindelijk na Hoorn lekker samen met m'n vriendin uit het groepje gestapt en de volgende ritjes vriendelijk overgeslagen.
Klinkt als de Tweakers social ride van begin dit jaar :+
Gekheid, maar met een nieuwe groep mensen is het altijd zoeken naar tempo. Als je dan mensen er bij hebt die nooit in een groep rijden of alleen maar standje volle bak kennen dan gaat het een zware dag worden. Ik heb me wel aangeleerd om de groep te beoordelen en wat te 'puinruimen' achterin, maar dat kan ook alleen maar als je goed genoeg bent die dag en met die groep. De normale groep waar ik mee rij is aan elkaar gewoon en dan rijdt dat zo veel soepeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:49

Dat was de grootste terror-rit van m'n leven :P. Vooraf zei iedereen 'we gaan gewoon een tempo fietsen dat voor iedereen goed is', 'geen haantjes gedrag'.

En jouhoor, we waren de dijk richting Lelystad nog niet op en het ging volle bak. Van begin van de dijk bij Almere to Enkhuizen 37 km/h gemiddeld gefietst. En ook nog eens slechte samenwerking omdat de groep niet goed kon doordraaien. Iedereen die op kop kwam ging steeds harder fietsen, zodat het helemaal uit elkaar viel.

Uit eindelijk na Hoorn lekker samen met m'n vriendin uit het groepje gestapt en de volgende ritjes vriendelijk overgeslagen.
Verschilt allemaal per persoon, per niveau etc. 37 km/h gemiddeld rijden doe ik vrij regelmatig, ook over langere ritten. Wel in een groep met prima roulatie/samenwerking. Je weet zelf prima wat je wel/niet kan. Zorg ervoor dat je een groepje vind dat bij jou past. Dit klinkt niet als een groep die prettig is voor jou dus dan is het beste inderdaad om niet meer te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:32
Het is inderdaad best fijn rijden in een goede groep. Dat is bij onze club ook de ene keer wat beter dan de andere keer. Ook zijn er nog altijd mensen die al jaren meerijden maar toch soms als ze op kop rijden ineens veel harder gaan rijden, die laten we dan meestal gewoon even doorrijden tot een volgende afslag. Zo'n personen bijhalen doen we niet en zeker niet als er al mensen achterin aan het elastiek hangen.Mensen die veelvuldig in het elastiek hangen wordt ook gevraagd om terug te zakken naar een andere groep.

Alleen rijden heeft vele voordelen en daar ben ik zelf ook fan van maar in een groep heeft ook zijn voordelen waar ik zelf ook fan van ben. Het geeft beide de wielersport extra dimensies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 16:15
Vorige week tijdens ons zondagsrondje weer diverse malen gestopt om het lijden en afzien van de mannen (en vrouwen) die HvH-DH reden te aanschouwen. Na jaren van praatjes is de kogel door de kerk, dit gaan wij ook doen!
Dat we dit niet met onze 25mm banden gaan doen is duidelijk, dus er moet een nieuwe fiets komen! Nu heet het een MTB tocht, maar zie je toch veel mensen op een meer race achtige fiets rijden. Het oog is nu gevallen op de Canyon Grzl 6 (het budget is namelijk niet oneindig en hiermee kunnen we ook graveltochten op de veluwe of in de buurt van Hilversum rijden).

Zijn er mensen die ervaring kunnen delen over hun keuze voor een fiets voor op het strand? Ik zag het racemonster van @DDX , maar die valt wat buiten budget ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-09 18:41

Galois

1811 - 1832

MochiGohan schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:16:
Vorige week tijdens ons zondagsrondje weer diverse malen gestopt om het lijden en afzien van de mannen (en vrouwen) die HvH-DH reden te aanschouwen. Na jaren van praatjes is de kogel door de kerk, dit gaan wij ook doen!
Dat we dit niet met onze 25mm banden gaan doen is duidelijk, dus er moet een nieuwe fiets komen! Nu heet het een MTB tocht, maar zie je toch veel mensen op een meer race achtige fiets rijden. Het oog is nu gevallen op de Canyon Grzl 6 (het budget is namelijk niet oneindig en hiermee kunnen we ook graveltochten op de veluwe of in de buurt van Hilversum rijden).

Zijn er mensen die ervaring kunnen delen over hun keuze voor een fiets voor op het strand? Ik zag het racemonster van @DDX , maar die valt wat buiten budget ;)
Ik heb dan wel een MTB (naast een racefiets), maar ben stiekem ook aan het kijken voor een gravel fiets. Ook deze Grizl heb ik bekeken, maar na veel hier en daar gelezen te hebben, denk ik dat de Grail toch meer mijn ding is. Zie dit artikel van Canyon voor de verschillen. Misschien is voor wat jij wilt ook een Grail een betere keuze?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:27
MochiGohan schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:16:
Je kan hem ook uitvoeren met iets goedkopere groepset / goedkopere frameset :

https://wikkit.nl/de-enig...ts/modellen/wikkit-L-Nino

Ik heb deze (met force axs groepset) :

https://wikkit.nl/de-enig...llen/de-beste-strandfiets

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Laatst online: 09:51
@MochiGohan Heb ook al een paar keer HvH - Scheveningen over het strand gereden op zowel mijn mtb als mijn omgebouwde racefiets. Op de racefiets heb ik er 38mm Pathfinder Pro's onder gezet en dat wil op zich ook wel als het droog is.
Het is denk ik ook wel afhankelijk van de omstandigheden. Als het een tijdje heeft geregend, heb je nergens hard, compact zand en is het echt zwoegen. Dan helpen bredere banden wel denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Heb voorheen wel eens op strand gereden met mijn gravelbike, maar dat is het net niet.
Leuk als je lopend strand op en afgaat en dan langs de waterkant over het harde zand fietst.
Maar in de meeste gravelbikes passen geen banden die breed genoeg zijn en op strand wil je zonder profiel rijden. (opzich op te lossen door extra wielsetje)

Ik heb op mijn strandfiets rene herse antelope hill 55mm banden, op 0,8bar.

[ Voor 10% gewijzigd door DDX op 15-11-2021 16:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:00
DDX schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:43:
Heb voorheen wel eens op strand gereden met mijn gravelbike, maar dat is het net niet.
Leuk als je lopend strand op en afgaat en dan langs de waterkant over het harde zand fietst.
Maar in de meeste gravelbikes passen geen banden die breed genoeg zijn en op strand wil je zonder profiel rijden. (opzich op te lossen door extra wielsetje)

Hoezo? Je kunt toch ook gewoon met je 33mm van die duin af knallen het strand op?

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Tuurlijk, met je racefiets kan je ook over een mtb parcours fietsen, maar of het prettig is.
Verkijk je er niet op trouwens, door mulle zand fietsen blijft zwaar.
En wind tegen op het strand is ook echt wind tegen en je kan nergens schuilen.
Ga je opeens 12km/u en trap je 300w 8)

Wel mooie plek om een ftp test te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:30
Je merkt wel dat het seizoen af begint te lopen. Het gaat over kleding voor de kou en MTB/gravel werk in dit topic :p

Zo'n grail lijkt me wel erg licht voor het strand. Kom je gauw mee tekort lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:41
418O2 schreef op maandag 15 november 2021 @ 17:48:
Je merkt wel dat het seizoen af begint te lopen. Het gaat over kleding voor de kou en MTB/gravel werk in dit topic :p

Zo'n grail lijkt me wel erg licht voor het strand. Kom je gauw mee tekort lijkt me.
Licht qua wat? Gearing? Banden? Degelijkheid?

Grootste probleem met een gravel fiets als basis is dat je al snel tegen de limiet van de bandbreedte aanloopt (althans in vergelijking met een MTB). Met 2 tot 2.25" is het meestal veel klaar z terwijl je met een MTB al snel wat verder komt.
Je ziet volgens mij ook wel regelmatig MTB's omgebouwd met dropbars op het strand

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Prulleman schreef op maandag 15 november 2021 @ 17:55:
[...]

Licht qua wat? Gearing? Banden? Degelijkheid?

Grootste probleem met een gravel fiets als basis is dat je al snel tegen de limiet van de bandbreedte aanloopt (althans in vergelijking met een MTB). Met 2 tot 2.25" is het meestal veel klaar z terwijl je met een MTB al snel wat verder komt.
Je ziet volgens mij ook wel regelmatig MTB's omgebouwd met dropbars op het strand
Banden. Ze zeggen zelf ook dat die de stap na endurance is. Dan de grizl en dan de MTB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-09 23:02

Fisico

by Fabian

Dat is wel een ander idee dan een vereniging met gecertifieerde trainers en een introductie van vier ritten voor je op een bepaald niveau instroomt. De langzaamste groep bij ons rijdt 25 km gemiddeld en de snelste doen mee om de prijzen bij de Fondo's en daartussenin zit dan weer van alles. Juist door de omvang kunnen wij het ook goed aanpakken en mensen corrigeren. Ik wil niet zeggen dat het altijd goed gaat op de weg, maar wij passen wel twee aan twee op onze eigen helft van een fietspad en gaan niet als idioten door dorpen heen. Al was het maar omdat wij die zoveel mogelijk proberen te mijden. Toen er tijdens corona een spontaan groepje op een dijk ontstond leek dat ook fijn tot ik ontdekte dat er twee niet konden draaien in de groep, toen ben ik er snel uitgestapt.
McMiGHtY schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:02:
Ow..dat klinkt dan wel een beetje bekend.

Wegfietsen bij de Proloog met idd, "samen uit, samen thuis", ik draai de Amerongse Berg op..en roep nog "zie jullie boven!" (Ik en klimmen..nopes), op de top niemand. Toen maar afgedaald, kijken of ze beneden stond, daar gewacht en gelukkig kwam er nog een klein cluppie aan, en uiteindelijk heel gezellig gehad.
Dat is het nadeel van dat soort ritjes, wij hebben allemaal hetzelfde shirt aan dat scheelt al een beetje en rijden op eigen tempo omhoog en weten ook waar wij op elkaar wachten. Zeker als je vaak samen fietst wordt het best gezellig in zo'n groep. Ik zie wel eens koffieritjes voorbij komen op insta en dat spontane spreekt mij zeker aan, maar je moet ook erg aan elkaar wennen lijkt mij.
wisselwerking schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:56:
Groepen zijn al gauw te groot, zeker voor andere weggebruikers. Een maximale groepsgrootte van 14 man is wat mij betreft echt te groot. Zeker als er hard gereden wordt. Naar mijn idee zijn dat dan ook vaak de groepen die de wielrenners een slechte naam bezorgen.

Dan fiets ik toch liever solo. Dan maar wat minder hard.
Ik zie grotere groepen wel als een soort van zwerm over de weggaan, maar het kan echt ordentelijk en netjes, maar dat vraagt wel een strakke hand en heldere afspraken. Ik vind zelf 14 aan de grote kant, maar meestal zijn wij op mijn niveau met 20 en dan kom je op 2 keer 10 uit en dat is nog goed te doen. Zeker als je onoverzichtelijke wegen weet te mijden en niet langs de Vecht gaat rijden.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 16:15
DDX schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:43:

55mm is wel heel breed of niet? Ik dacht het met 50mm wel te kunnen redden. Sowieso inderdaad kijken voor een tweede wielset voor het gravelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Laatst online: 19:43
(jarig!)
@Stufferdt en @Fisico Uiteraard zijn er ook echt wel groepen waar het wel goed gaat, maar zelfs dan is het voor andere weggebruikers imponerend als je zo'n grote groep tegen komt. Bovendien zie je aan de buitenkant van de groep niet wat voor mensen meerijden. En helaas zijn er teveel voorbeelden waarbij mensen door groepsgedrag onbehoorlijk gedrag laten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:13

Kluus

Gang is alles

Vandaag weer een rondje wezen testen met di2, fijn aan die d-fly is dat je tijdens de rit (wel even stoppen uiteraard ;)) even wat instellingen kan tunen om uit te proberen! Zo heb ik vandaag de instelling van mijn semi-synchro shift even aangepast van de standaard 2+/- naar 3+/- daarmee is voor schakelen ongeveer dezelfde ratio wijziging als achter met mijn huidige cassette en volgens mij vind ik dat wel een fijne instelling zo.

Zijn er nog do's en dont's wat dat betreft?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:42
Ziet er goed uit!

Hier wordt de laatste hand er op gelegd

https://www.instagram.com...KfJ/?utm_medium=copy_link

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
MochiGohan schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:34:
[...]

55mm is wel heel breed of niet? Ik dacht het met 50mm wel te kunnen redden. Sowieso inderdaad kijken voor een tweede wielset voor het gravelen.
Tuurlijk kan het nog breder, maar dit is wel beetje gangbare maat voor strandbanden.
Zal iets breder uitvallen doordat het flink volume banden zijn en als je dan met lage druk rijd zijn banden stuk breder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:13
Wielen bouwen: kinderspel!

Daarentegen: kinderen opvoeden en waardering bijbrengen voor vakmanschap is een veel lastiger taak.

[ Voor 17% gewijzigd door DieAnder op 15-11-2021 20:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
DieAnder schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:30:
[...]

Wielen bouwen: kinderspel!

Daarentegen: kinderen opvoeden en waardering bijbrengen voor vakmanschap is een veel lastiger taak.
Dit is een andere (eindeloze) discussie. Iedereen moet doorleren totdat ie bij neervalt. Terwijl je als goede vakman ook een erg goede boterham kunt verdienen. En plezier in je werk kunt hebben.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
Om weer eens een steen in de tubeless-vijver te gooien: Heeft er iemand ervaring met Foss binnenbanden? Hoe is de rolweerstand, lekbestendigheid, betrouwbaarheid, herbruikbaarheid? In het kort: "is het het waard?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Bacchus schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:22:
Om weer eens een steen in de tubeless-vijver te gooien: Heeft er iemand ervaring met Foss binnenbanden? Hoe is de rolweerstand, lekbestendigheid, betrouwbaarheid, herbruikbaarheid? In het kort: "is het het waard?"
Geen ervaring hoor, maar ik mis even wat dit met tubeless te maken heeft? Wel interessante binnenbandjes als de claim klopt en ook niet eens echt duur, ik zou ze gewoon eens proberen :).

Ik lees hier en daar wel dat ze een slecht idee zijn met velgremmen en carbon remranden omdat het ongevulkaniseerd rubber is waardoor ze niet zo hitte bestendig zijn. Maarja, wie gebruikt er nu nog velgremmen, het is verdorie 2021! O-) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Laatst online: 07-03-2023
Echte mannen rijden (ook) met velg remmen 🙂

Hitte wordt alleen een issue in de bergen met slechte rem techniek. Zeker in NL hoef je daar geen zorgen over te maken..

Sowieso.. Remmen is voor mietjes 😎

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Hier een man met een fiets met velgremmen, die staat geweldig z''n best te doen op de trainer, laatste twee jaar niet mee geremd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Remmen discussie, YES!

Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/b10bj3gMgiCmA/giphy.gif

[ Voor 3% gewijzigd door mhr-zip op 16-11-2021 13:12 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rolandos582
Ingeloot voor de Amstel Gold Race toureditie volgend jaar. Ben benieuwd, gaan meer mensen hem volgend jaar rijden? Iemand nog aanraders qua verblijf in/rondom Valkenburg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik wist dat het zou lukken! >:)

For the record @MrBarBarian, ik ben zelf ook gewoon van het uitstervende team van "The right brake for the job. MTB = disc, road = rim!!" hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:20
rolandos582 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:22:
Ingeloot voor de Amstel Gold Race toureditie volgend jaar. Ben benieuwd, gaan meer mensen hem volgend jaar rijden? Iemand nog aanraders qua verblijf in/rondom Valkenburg?
Shit, weer gemist :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:08

Crazy D

I think we should take a look.

rolandos582 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:22:
Familiehotel Roo paar keer goed geslapen, net buiten het centrum dus lekker rustig maar dichtbij genoeg om erheen te lopen. En vlak bij het spoor met daarnaast parkeerplaatsen, weet niet hoe dat bij de AGR is maar de keren dat ik er was kon ik daar mooi na uitchecken de auto laten staan. Bij AGR keer in Snowworld hotel geslapen, maar als je de avond ervoor of na de rit het centrum van Valkenburg in wilt is dat niet heel handig.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:08

Crazy D

I think we should take a look.

Had er al iemand gezegd dat je niet moet remmen? :X 8)7

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Crazy D schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:45:
[...]

Had er al iemand gezegd dat je niet moet remmen? :X 8)7
Remmen is angst!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Dat dacht ik ook toen ik net volgas een bocht invloog op een bosweg in de miezer schoof toch even mijn voorwiel weg. Iets te hard, gelukkig kon ik hem nog net opvangen. Was net met mijn nieuwe fietsje bij de LBS geweest om nog een afdekrubbertje te halen wat ze vergeten waren :X.

Nog even over Di2, als nieuwste fanboy daarvan, ik lees overal dat je bij de bar-end junction niet traditioneel kan tapen (en ook niet top-down) vanwege dat houdertje waardoor je het stuurlint niet in je stuur kan proppen. Bij mij hebben ze echter wel top-down getaped dus ik vroeg of hij daar nog iets speciaals voor had gedaan, maar hij gebruikt die houder gewoon niet en gebruikt de junction als een ouderwetse stuurdop, samen met het stuurlint in je stuur geklemd... Het zit gewoon stevig en het ziet er ook wel netjes uit omdat je niet die hele bult op het einde krijgt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NV6SnMhb0AImCAKVEo7GiRvaQHU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uQjO2Mz6ERAzi9n4ubPMdOva.jpg?f=user_large

Misschien piep ik nog wel anders als ik het volgend jaar zelf zo probeer te tapen maar ik snap niet dat ik online vooral "klachten" vind van mensen die gewend zijn top-down te tapen, dat dit niet meer kan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
Kluus schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:17:
[...]

Dat dacht ik ook toen ik net volgas een bocht invloog op een bosweg in de miezer schoof toch even mijn voorwiel weg. Iets te hard, gelukkig kon ik hem nog net opvangen. Was net met mijn nieuwe fietsje bij de LBS geweest om nog een afdekrubbertje te halen wat ze vergeten waren :X.

Nog even over Di2, als nieuwste fanboy daarvan, ik lees overal dat je bij de bar-end junction niet traditioneel kan tapen (en ook niet top-down) vanwege dat houdertje waardoor je het stuurlint niet in je stuur kan proppen. Bij mij hebben ze echter wel top-down getaped dus ik vroeg of hij daar nog iets speciaals voor had gedaan, maar hij gebruikt die houder gewoon niet en gebruikt de junction als een ouderwetse stuurdop, samen met het stuurlint in je stuur geklemd... Het zit gewoon stevig en het ziet er ook wel netjes uit omdat je niet die hele bult op het einde krijgt:

[Afbeelding]

Misschien piep ik nog wel anders als ik het volgend jaar zelf zo probeer te tapen maar ik snap niet dat ik online vooral "klachten" vind van mensen die gewend zijn top-down te tapen, dat dit niet meer kan...
Supacaz super sticky kush :) Gebruik dezelfde, bij mij is de stuurdop uiteinde inderdaad niet meegetaped, naja prima. Het ziet er goed uit, heb er geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

rolandos582 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:00:
[...]

Supacaz super sticky kush :) Gebruik dezelfde, bij mij is de stuurdop uiteinde inderdaad niet meegetaped, naja prima. Het ziet er goed uit, heb er geen last van.
Ja precies, het is ook allebij prima, maar ik ging vooral zoeken naar hoe ze het dan bij mij wel gedaan hebben en ik vond alleen maar mensen die gewend waren om top-down te tapen en zeggen dat dat nu niet meer kan. Maar het kan dus wel. :)

Dat stuurlint was de keuze van mijn LBS, ik had zelf altijd Fizik Vento en daar heb ik ook nog een rolletje van liggen, volgens mij is dat wat dunner, de Supacaz bevalt ook wel eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwiebus
  • Nu online
@Kluus

Kon je zelf aangeven aan welke kant de junction box geplaatst moest worden en is deze dan met een bepaalde reden links geplaatst? Bij mijn Bianchi zit die rechts en ik was in de veronderstelling dat die daar normaal gesproken hoort te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3Stone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-09 21:04
Mooi! Zo te zien blijven wij in de toekomst ook van mooie wielen verzekerd :) :) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 11:18
kwiebus schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:58:
@Kluus

Kon je zelf aangeven aan welke kant de junction box geplaatst moest worden en is deze dan met een bepaalde reden links geplaatst? Bij mijn Bianchi zit die rechts en ik was in de veronderstelling dat die daar normaal gesproken hoort te zitten.
Standaard zit 'ie rechts, maar het maakt niet uit aan welke kant je 'm installeert. Die van mij zit ook rechts :).

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Die van mij zit ook links O-) #teamleft , maakt allemaal geen moer uit. Wat maar makkelijk uit komt I guess. Tenzij je een bepaalde fiets plek hebt en opladen net niet goed uitkomt. Maar dat is voor mij geen probleem nu met Zwift. Binnen kan ik hem overal opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
Links- of rechtsdragend? That's the question.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-09 13:47
Even advies nodig.

Iemand die weet heeft van een handlebar met een reach van 60mm? Heb nu er eentje van 42cm breed en reach van 70mm maar zou graag naar 40cm en 60mm reach gaan.

Zou liever niet m'n stuurpen aanpassen, enkel de reach van m'n stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Stancke schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:44:
Even advies nodig.

Iemand die weet heeft van een handlebar met een reach van 60mm? Heb nu er eentje van 42cm breed en reach van 70mm maar zou graag naar 40cm en 60mm reach gaan.

Gaat hem niet worden, https://www.bike24.com/p2191288.html dit is met 65mm 1 van de kortste. Veelal alles is vrij snel 70 of meer. Houden wat je hebt of vervangen die stem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

kwiebus schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:58:
@Kluus

Nee, ze hebben hem uit zichzelf links geplaatst, ik zocht zelf in eerste instantie ook rechts maar het went snel ;). Hij “hoort” op zich nergens en soms zit ie in het frame op de onderbuis, bij de Tarmac SL7 achter in de zadelpen. Dat laatste leek me in eerste instantie ook wel mooi maar ging niet met mijn SL6 achteraf gezien is het voor de bediening misschien ook niet zo fijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Kluus op 16-11-2021 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
Stancke schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:44:
Even advies nodig.

Shimano heeft toch ook een type met kleine remgrepen? Als je op de hoods rijdt bereik je daar hetzelfde mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Stuur wat meer draaien (en)of smaller(38cm?) stuur plaatsen.
Kan je ook al veel winnen kwa reach.

Met alleen draaien/shifter positie kan je 2cm reach 'winnen' ;
YouTube: 10 Bike Setup Tips for New Cyclists

[ Voor 53% gewijzigd door DDX op 16-11-2021 23:16 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DieAnder
Schepje Pokon in je bidon en gaan groeien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Kluus schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:31:
Leuk vooruitzicht: morgenavond een beetje spelen met di2 instellingen! @Salteh (of anderen die dit eventueel weten): ik kreeg laatst ergens de tip om bluetooth uit te zetten op de d-fly omdat dit energie zou vreten, klopt dat?

En zo ja, dan verlies je daarmee uiteraard wel de optie om settings via de mobiele e-tube app te doen… Kan je dan op een Windows pc met ant+ dongle de instellingen wireless doen met e-tube project of kan dat sowieso beter via de lader?
Om even terug te komen op mezelf, het ging dus niet om de Bluetooth management mode, maar er is standaard ook een Bluetooth LE channel open die, naast Ant+, continu uitzend naar eventuele Bluetooth head units. Aangezien de meeste head units Ant+ zullen gebruiken is deze mode voor de meesten overbodig en kan dus inderdaad uitgezet worden. Dit veranderd dus uiteraard niets aan de functionaliteit in management mode.

Het zal niet veel schelen maar ik doe het straks toch maar even. Mijn accu zit nu na 200km al op 80% volgens de D-Fly, maar zo gaat dat met nieuw speelgoed, dat zal wel komen omdat ik er nu nog te veel mee zit te spelen en wellicht door de huidige temperatuur buiten...

[ Voor 16% gewijzigd door Kluus op 17-11-2021 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

In maart van dit jaar heb ik een nieuwe fiets besteld. Op dat moment leek volgens de fietsenmaker alles voorradig bij de leveranciers. Inmiddels is het november en heb ik de fiets nog steeds niet. In de tussentijd de importeur benaderd en die zei in mei dat er tussen bestelling en levering door Corona 120 dagen zit, nou dat is dus iets meer. De fietsenmaker kwam in augustus nog met de melding het wordt september. Bij de fietsenmaker ligt inmiddels een complete groep en ik heb nog geen euro betaald.

Nu vraag ik mij af wat ik kan doen om de boel toch vlot te trekken en of er nog wat extra's voor mijn gederfde levensvreugde bij de fietsenmaker of importeur los valt te peuteren. Er zijn fietsers met onderhandelingsvaardigheden, hoe zouden jullie dat doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 13:38
Fisico schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:04:
In maart van dit jaar heb ik een nieuwe fiets besteld. Op dat moment leek volgens de fietsenmaker alles voorradig bij de leveranciers. Inmiddels is het november en heb ik de fiets nog steeds niet. In de tussentijd de importeur benaderd en die zei in mei dat er tussen bestelling en levering door Corona 120 dagen zit, nou dat is dus iets meer. De fietsenmaker kwam in augustus nog met de melding het wordt september. Bij de fietsenmaker ligt inmiddels een complete groep en ik heb nog geen euro betaald.

Nu vraag ik mij af wat ik kan doen om de boel toch vlot te trekken en of er nog wat extra's voor mijn gederfde levensvreugde bij de fietsenmaker of importeur los valt te peuteren. Er zijn fietsers met onderhandelingsvaardigheden, hoe zouden jullie dat doen?
Ik ben bang dat het gewoon afwachten is. Wat er niet is, dat is er niet. En op dit moment is niks zeker. Alleen als jij iets op papier hebt waarop een leveringsverplichting vermeld staat heb je iets in handen. Ik denk dat je niet meer dan een bel of een biba meekrijgt als je gaat klagen. Die fietsenmaker heeft zonder leveringen óók geen winst dus die gaat niet ook nog een deel van zijn verdiensten weggeven omdat de fabrikant niet levert. Tenminste, als ik fietsenmaker was, zou ik het niet doen, er zoveel vraag momenteel..

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Voor jou tien anderen @Fisico ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14:36
@Fisico ach, valt nog mee (en voorzie weinig kans van slagen) ;-)

Ik wacht nu al meer dan 1 jaar op een nieuw frame… en afgelopen maand heb ik te horen gekregen: 18 april 2022.

Gelukkig kan ik nog fietsen en er zijn ergere dingen :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 15:15

KipCurreh

Nightcrawler

Vandaag eindelijk eens men nieuwe wielen kunnen inrijden naar het werk (30 km enkel), en zoals jullie mij allemaal al hadden aangegeven,

Wat een prachtig geluid maken ze eenmaal je fietst _/-\o_

Zo ziet hij er momenteel uit;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EUE4OnqfU6BUcKPRLd5p1WoGzBQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vht0Osngm5SrinfMZzr8c8jt.jpg?f=fotoalbum_medium

Ik denk dat nu eigenlijk enkel het kader, zadel en stuur nog origineel zijn, de rest is nu allemaal minstens 1x vervangen geweest 8)
Beste tweedehands koop die ik ooit gedaan heb imo (5 jaar geleden)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Iemand ervaring met dit soort chinese lagerpers sets?
https://www.amazon.nl/Amu...ers&qid=1637230348&sr=8-5

Ook rechtstreeks bij ali te bestellen maar met verzendkosten kom je niet heel veel goedkoper uit en duurt het langer.

Op het oog ziet het er wel mooi en compleet uit toch, of is dit echt rommel? De sets van ~200 euro zijn me te duur maar deze prijs vind ik nog wel OK om permanent verlost te zijn van het geknutsel met ringen, doppen en draadeinden...

@KipCurreh echt vette fiets zo hoor, de wielen staan hem goed!

[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 18-11-2021 11:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:06
KipCurreh schreef op donderdag 18 november 2021 @ 07:48:
Vandaag eindelijk eens men nieuwe wielen kunnen inrijden naar het werk (30 km enkel), en zoals jullie mij allemaal al hadden aangegeven,

Wat een prachtig geluid maken ze eenmaal je fietst _/-\o_

Zo ziet hij er momenteel uit;

[Afbeelding]

Ik denk dat nu eigenlijk enkel het kader, zadel en stuur nog origineel zijn, de rest is nu allemaal minstens 1x vervangen geweest 8)
Beste tweedehands koop die ik ooit gedaan heb imo (5 jaar geleden)
Als je bijna alles aan de fiets vervangen hebt. Wat maakt het dan de beste aankoop?

Bij mij klinkt het juist als een enorme miskoop. Je hebt bijna alles aan de fiets moeten vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Kluus schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:19:

Ook rechtstreeks bij ali te bestellen maar met verzendkosten kom je niet heel veel goedkoper uit en duurt het langer.

Op het oog ziet het er wel mooi en compleet uit toch, of is dit echt rommel? De sets van ~200 euro zijn me te duur maar deze prijs vind ik nog wel OK om permanent verlost te zijn van het geknutsel met ringen, doppen en draadeinden...
Ja die heb ik, prima spul en gaat niet kapot na een paar keer draaien. Zit mooi in een koffertje.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
La1974 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:32:
[...]

Als je bijna alles aan de fiets vervangen hebt. Wat maakt het dan de beste aankoop?

Bij mij klinkt het juist als een enorme miskoop. Je hebt bijna alles aan de fiets moeten vervangen.
Een fiets helemaal tunen naar jouw wensen is juist deel van het plezier :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller

Ik heb ook zoiets op de plank liggen voor een pressfit bottombracket. Nog nooit gebruikt, maar het ziet er netjes uit allemaal... Het hoeft niet altijd langer te duren; soms komt ali spul tegenwoordig ook al met een goeie week binnen, en op veel spullen zit nu zelfs free return.

Het scheelt je toch 15 euro, op het totaal bezien toch een goeie korting :)
https://nl.aliexpress.com/item/1005002754593974.html

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Simbob schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:44:
[...]

Ja die heb ik, prima spul en gaat niet kapot na een paar keer draaien. Zit mooi in een koffertje.
Mistraller schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:00:
[...]

Ik heb ook zoiets op de plank liggen voor een pressfit bottombracket. Nog nooit gebruikt, maar het ziet er netjes uit allemaal... Het hoeft niet altijd langer te duren; soms komt ali spul tegenwoordig ook al met een goeie week binnen, en op veel spullen zit nu zelfs free return.

Het scheelt je toch 15 euro, op het totaal bezien toch een goeie korting :)
https://nl.aliexpress.com/item/1005002754593974.html
Ja precies, als ik zo de aanbieder via Amazon bekijk vroeg ik me ook al af of de levertijd van 1 dag wel klopte want die lijken ook gewoon uit china te komen... Ik ga hem gewoon bij Ali bestellen inderdaad!

@Simbob thanks ook voor de gebruikerservaring, het ziet er inderdaad goed uit, en het is sowieso al beter makkelijker dan een zelf gekluste pers met ringen en een draadeind natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
@ElGreco weet daar wel wat vanaf. Wil je er puur alleen wielen mee doen? Hij had nog wel goed setje van Ali vgm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
Ik heb deze ooit gekocht: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4diTMlZ4

Het verschil met die koffer van @Kluus is dat deze iets meer maten heeft. Voor @Kluus wellicht niet zo spannend, voor mij wel handig omdat ik van alles binnen krijg.

Ik moet wel zeggen dat ik tegenwoordig bijna alles (op wielgebied) doe met een RapidRacer pers en gebruik ik alleen de verschillende maten doppen van het ali pakketje. En die zien er gewoon goed uit en kloppen de maten ook nog eens. Ongelooflijk.

Tegenwoordig zijn de meeste dingen van Ali met 10 dagen binnen en mijn eigen ervaringen met Amazon zijn ronduit k*t qua nakomen van beloofde levertijden.

[ Voor 12% gewijzigd door ElGreco op 18-11-2021 13:01 ]

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 15:15

KipCurreh

Nightcrawler

La1974 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:32:
[...]

Aaah ik denk dat ik het niet zo goed heb verwoord :)

Deze heb ik tweedehands aangekocht voor 1000€ een goeie 5 jaar geleden
(Specialized Tarmac Expert Sram Red 10Spd, volledig carbon, ik denk 2006 editie kader)
Ik rijd er jaarlijks een goede 5-6k km's mee, door weer en wind (vnl. WW verkeer)

Ketting, cassette en derailleurwieltjes vervang je zowiezo wel eens om de tijd, net als het stuurlint ea.
In die tussentijd heb ik eenmaal de voorbladen ook vervangen.
Vorig jaar nieuwe remmen nodig, dus heb ik maar meteen nieuwe remkabels etc ook getrokken.
Deze zomer balhoofd etc eens vervangen

En dus nu nieuwe wielen, gewoon omdat de andere kapot waren en aan het einde van hun leven waren gekomen

Dus in mijn hoofd heb ik nu wel al tamelijk veel eens vervangen, behalve kader/zadel/stuur/groepset (klein detail dat ik vergat)

Hoop dat het nu wat duidelijker is, en misschien nu wel ergens een klein beetje een goeie koop is geworden ( 8)

Naja, ik ben er nog steeds fan van _/-\o_

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

• Kluus

Kluus

Gang is alles

rolandos582 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:36:
@ElGreco weet daar wel wat vanaf. Wil je er puur alleen wielen mee doen? Hij had nog wel goed setje van Ali vgm
In principe voor wielen, maar inmiddels zijn al mijn frames ook weer uitgerust met pressfit BBs. Ik had voor de MTB en Gravelbike al deze maar mijn tarmac SL6 frame heeft helaas weer een osbb (ik was net zo blij met bsa op de SL5)… Dus het is wel fijn dat dat met deze pers ook allemaal kan mocht het nodig zijn.

Die van @ElGreco ziet er ook goed uit, maar voor wat ik zo snel zie zitten bij de set die ik nu heb besteld alle maten die ik in huis heb wel.

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Al mijn setjes Fulcrum en Chinese wielsets mee gedaan, ging meer dan prima. Het vervormd ook niet bij de soms vele krachten die erop komen te staan. 2 jaar geleden in de Black Friday sale gekocht op Ali voor ca 60 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:06
KipCurreh schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:50:
[...]

Aaah ik denk dat ik het niet zo goed heb verwoord :)

Deze heb ik tweedehands aangekocht voor 1000€ een goeie 5 jaar geleden
(Specialized Tarmac Expert Sram Red 10Spd, volledig carbon, ik denk 2006 editie kader)
Ik rijd er jaarlijks een goede 5-6k km's mee, door weer en wind (vnl. WW verkeer)

Ketting, cassette en derailleurwieltjes vervang je zowiezo wel eens om de tijd, net als het stuurlint ea.
In die tussentijd heb ik eenmaal de voorbladen ook vervangen.
Vorig jaar nieuwe remmen nodig, dus heb ik maar meteen nieuwe remkabels etc ook getrokken.
Deze zomer balhoofd etc eens vervangen

En dus nu nieuwe wielen, gewoon omdat de andere kapot waren en aan het einde van hun leven waren gekomen

Dus in mijn hoofd heb ik nu wel al tamelijk veel eens vervangen, behalve kader/zadel/stuur/groepset (klein detail dat ik vergat)

Hoop dat het nu wat duidelijker is, en misschien nu wel ergens een klein beetje een goeie koop is geworden ( 8)

Naja, ik ben er nog steeds fan van _/-\o_
Nu snap ik hem d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Bedankt voor alle tips, ik ga voor de gratis biba want ik kreeg net een foto dat de fiets klaar is. Zaterdag eens kijken hoe zoiets nu rijdt, want ik heb hem gekocht zonder gereden te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
Fisico schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:44:
Bedankt voor alle tips, ik ga voor de gratis biba want ik kreeg net een foto dat de fiets klaar is. Zaterdag eens kijken hoe zoiets nu rijdt, want ik heb hem gekocht zonder gereden te hebben.
Als je het over de duivel hebt >:)
Nu ongetwijfeld slapeloze nachten tot zaterdag, dat wordt vast en zeker genieten :9

• Fisico

Fisico

by Fabian

@Cranzai zoiets, maar ook weer typisch dat ik niet hoor als alles binnen is. Wel een plaatje op het plaatje :)

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:07

Ik heb deze, en hem gebruikt voor mijn BB386. Werkt prima, weinig over te klagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
Wat moet je met een Biba op een nieuwe fiets? Die is toch gewoon tubeless? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

418O2 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:07:
[...]

Wat moet je met een Biba op een nieuwe fiets? Die is toch gewoon tubeless? :P
maar mijn andere niet. Ik hoop die ie niet tubeless is, want tot op heden vind ik dat bij anderen toch vaak wel een gedoe.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Het meeste gedoe aan tubeless vind ik dat de buitenbanden die ik wil (Schwalbe Pro One TLE 28mm) momenteel overal zijn uitverkocht :(. Non-tubeless zijn ze wel te krijgen… Toch nog maar even wachten.

• rolandos582
Kluus schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:56:
Het meeste gedoe aan tubeless vind ik dat de buitenbanden die ik wil (Schwalbe Pro One TLE 28mm) momenteel overal zijn uitverkocht :(. Non-tubeless zijn ze wel te krijgen… Toch nog maar even wachten.
Het nadeel aan mijn banden (pirelli p zero race tlr) is dat ze zonder discount eigenlijk gewoon te duur zijn. Heb nog 2 op voorraad maar wil eigenlijk nog wel 2 erbij voor 2e wielset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

rolandos582 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:31:
[...]

Het nadeel aan mijn banden (pirelli p zero race tlr) is dat ze zonder discount eigenlijk gewoon te duur zijn. Heb nog 2 op voorraad maar wil eigenlijk nog wel 2 erbij voor 2e wielset.
Ja klopt, die zag ik ook en zijn volgens mij wel te krijgen in 28mm, lijken me erg fijn maar inderdaad net te duur ik zocht toch vooral voor de Schwalbes of desnoods GP5000 TR (maar die is ook al uitverkocht. Maar ik kan nog wel even wachten, voorlopig heb ik nog wel wat niet tubeless bandjes die ik ook nog eens op moet rijden. Ik wil in het seizoen wel graag naar 28mm nu dat fatsoenlijk in mijn nieuwe fiets moet passen vanwege de direct mount remmen, tegen die tijd zal het wel lukken iets te vinden.

@Fisico heb even terug gezocht (was wel grappig omdat er toen al opmerkingen over levertijden werden gemaakt ;)), het gaat nog steeds om de Factor Ostro toch? Echt een gaaf ding, precies mijn smaak ook voor wat betreft aero maar niet té. Welke kleur is het? Kan me voorstellen dat je flink uitkijkt naar zaterdag :D.

• rolandos582
Kluus schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:46:
[...]

Ja klopt, die zag ik ook en zijn volgens mij wel te krijgen in 28mm, lijken me erg fijn maar inderdaad net te duur ik zocht toch vooral voor de Schwalbes of desnoods GP5000 TR (maar die is ook al uitverkocht. Maar ik kan nog wel even wachten, voorlopig heb ik nog wel wat niet tubeless bandjes die ik ook nog eens op moet rijden. Ik wil in het seizoen wel graag naar 28mm nu dat fatsoenlijk in mijn nieuwe fiets moet passen vanwege de direct mount remmen, tegen die tijd zal het wel lukken iets te vinden.

@Fisico heb even terug gezocht (was wel grappig omdat er toen al opmerkingen over levertijden werden gemaakt ;)), het gaat nog steeds om de Factor Ostro toch? Echt een gaaf ding, precies mijn smaak ook voor wat betreft aero maar niet té. Welke kleur is het? Kan me voorstellen dat je flink uitkijkt naar zaterdag :D.
Ja die Pirelli's vind ik erg fijn, true size dus ook echt 28mm en blijven heerlijk op druk en 0 problemen met monteren. En de goede eigenschappen, ik kocht er 3 voor 40eu per stuk in de aanbieding. Dat was top. Voor 60eu per stuk mehh....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
[...]

Ik ben fan van Pirelli's maar rijd nu als proef de Hutchinson Fusion 5 Performance 11Storm TLR. Dit zijn ook fijne banden (komen uit dezelfde fabriek als de Pirelli's en Mavic banden). Vaak iets vriendelijker geprijst dan de Pirelli's, wel een beetje lastig te krijgen soms.

www.vanspeykwheels.nl

• Teun_2
  • Laatst online: 25-09 10:56

Voor trapassen moet je zeker de super b TB-19003 in overweging nemen. Niet heel duur en kan je ook gebruiken om lagers uit een frame te trekken ipv te slagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciscus7000
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 17:54
Is er iemand die ervaring heeft met de 'eigen' carbon disc wielen van Mantel? Zijn nu door een kleine extra korting ivm Black Friday inmiddels op een niveau gekomen (700 Euro) waarvan ik denk, laat ik de stap naar carbon maar eens proberen (nu 23 mm aluminium instap DT Swiss).

Verwacht geen wonderwielen maar wel degelijkheid voor een huis tuin en keuken fietser met 3000 km per jaar. Set zal ook in de regen worden gebruikt en rol met 28mm banden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Laatst online: 07-03-2023
Nou, dat kan ik je wel vertellen hoor :)

iRacing Profiel

• Teun_2
  • Laatst online: 25-09 10:56
Franciscus7000 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:49:
Is er iemand die ervaring heeft met de 'eigen' carbon disc wielen van Mantel? Zijn nu door een kleine extra korting ivm Black Friday inmiddels op een niveau gekomen (700 Euro) waarvan ik denk, laat ik de stap naar carbon maar eens proberen (nu 23 mm aluminium instap DT Swiss).

Verwacht geen wonderwielen maar wel degelijkheid voor een huis tuin en keuken fietser met 3000 km per jaar. Set zal ook in de regen worden gebruikt en rol met 28mm banden.
Ik ben zelf heel tevreden met de winspace lun-wielen. Met kortingcode die je bij iedere youtuber vindt komen die nog wat goedkoper uit, zelfs met importtaksen en btw.

• Franciscus7000
Teun_2 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:54:
[...]

Ik ben zelf heel tevreden met de winspace lun-wielen. Met kortingcode die je bij iedere youtuber vindt komen die nog wat goedkoper uit, zelfs met importtaksen en btw.
Thnx voor je reactie. Zelf ook al gekeken bij LightBicycle en Farsports maar iets houd me tegen om een wielset te bestellen in het buitenland (garantie e.d., zal wel nonsens zijn maar het zit nu eenmaal in mijn hoofd).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ElGreco
Franciscus7000 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:49:

Mantel carbon wielen = waterwielen

Op het forum van fiets.nl veel mensen met problemen. Wielen worden iedere keer keurig vervangen voor eenzelfde exemplaar (wat na verloop van tijd dezelfde problemen geven). Zo blijf je bezig.

Garantie afhandeling is prima op zich maar een probleemloze wielset is het niet. Nou zijn de klagers op internet vaak meer zichtbaar dan de tevreden klanten maar neem het mee in je overweging. Het is eigenlijk niets meer dan een chinese set met een andere sticker erop.

Persoonlijk zou ik verder kijken.

www.vanspeykwheels.nl

• Fisico

Fisico

by Fabian

MrBarBarian schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:53:
[...]

Nou, dat kan ik je wel vertellen hoor :)
Jouw fiets was de laatste duw om die van mij te kopen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Ik vind de levertijd nog steeds erg uit de hand gelopen, vooral omdat er 3 in de maat 56 voor de zomer zijn geleverd en de 54 die op dezelfde dag is besteld niet. Ik zou zaterdag eerst gewoon met de club gaan rijden, maar bepaalde mensen (hoi @Stufferdt ) hebben mij inmiddels voor gek uitgemaakt dus ik ga hem toch maar halen en een rondje fietsen. Het is een kleurloze geworden, dus blanke doorzichtige lak op een carbonframe met blauwe letters. Een fijne combi van aero en klimmen. Ik ben heel benieuwd naar het frame en rijden met SRAM AXS.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:10

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

ik heb nog niet verder gelezen dus misschien is iemand me voor...maar wat is dit voor een bericht zonder dat de foto erbij zit...man man man :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscus7000
ElGreco schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:32:
[...]

Op het forum van fiets.nl veel mensen met problemen. Wielen worden iedere keer keurig vervangen voor eenzelfde exemplaar (wat na verloop van tijd dezelfde problemen geven). Zo blijf je bezig.

Garantie afhandeling is prima op zich maar een probleemloze wielset is het niet. Nou zijn de klagers op internet vaak meer zichtbaar dan de tevreden klanten maar neem het mee in je overweging. Het is eigenlijk niets meer dan een chinese set met een andere sticker erop.

Had al gehoopt op een reactie van je want je bent volgens mij zo'n beetje de kenner hier :-)

Weet van die waterfratsen maar ging dat niet alleen om de versie van een paar jaar geleden? Volgens mij is vorig jaar een nieuwe versie gelanceerd, op fiets.nl forum niet veel over te vinden.

Kijk ook schuin naar iets duurder, FFWD Tyro en Scope S4 maar 1000 Euro is eigenlijk meer dan ik ervoor over heb en deze maken beiden ook gebruik van 'eigen' hubs. Vraag me dan af of ik niet meer betaal voor enkel het naampje tov die Mantel wielen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-09 17:03
Franciscus7000 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:38:
[...]

Had al gehoopt op een reactie van je want je bent volgens mij zo'n beetje de kenner hier :-)

Weet van die waterfratsen maar ging dat niet alleen om de versie van een paar jaar geleden? Volgens mij is vorig jaar een nieuwe versie gelanceerd, op fiets.nl forum niet veel over te vinden.

Kijk ook schuin naar iets duurder, FFWD Tyro en Scope S4 maar 1000 Euro is eigenlijk meer dan ik ervoor over heb en deze maken beiden ook gebruik van 'eigen' hubs. Vraag me dan af of ik niet meer betaal voor enkel het naampje tov die Mantel wielen.
De FFWD Tyro zijn/waren nog weleens inde aanbieding voor 799 en vorig jaar met black friday had FFWD zelf forse kortingen (50%?). Dus wellicht slim om nog even te wachten tot volgende week.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
Als je de clearance hebt : https://www.hopmansfietsg...himano-1000000367966.html

Heel mooi setje ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
Franciscus7000 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:38:
[...]

Ik denk dat je niet veel over de nieuwe versie kunt vinden omdat de wielen met de normale prijs niet zo interessant zijn. Met een beetje geduld vind je ergens een aanbieding op de goedkopere series van FFWD en Zipp, waardoor deze net zo duur uitkomen als de Mantel wielen. Dan is de keus wel erg makkelijk denk ik.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
Ik heb deze set ook. Ik weet het, schaamteloos. Maar voor het geld dat ik ze kon krijgen destijds, ga ik niet wielen zitten bouwen voor mijzelf. Tijd is schaars. En ik had op korte termijn een leenset nodig.

>smoesjes, smoesjes, smoesjes<

Mijn bevindingen:
- "simpele" carbon velgen qua uiterlijk. Mijlen ver van de afwerking van jouw AR55 Pro en Duke velgen (die hebben dezelfde afwerking). Oogt een beetje el cheapo
- Naven zaten onder de vette vingerafdrukken. Dit vind ik een teken van snel snel snel en geen aandacht voor het product
- Spaakspanningen waren niet helemaal binnen de marges en her en der best slap

Allemaal logische en verklaarbare zaken, de wielen moeten op de markt gezet worden tegen een bepaalde prijs, dan is er weinig ruimte voor frutsels en liefde

Maar:
- Ze zijn recht en rond
- Hebben j-bend spaken (hoezee!!)
- Zijn simpel te servicen
- Decals zijn persoonlijke smaak maar ik heb vele malen lelijkere decals gezien (ook van Zipp)

[ Voor 7% gewijzigd door ElGreco op 19-11-2021 09:16 ]

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscus7000
Clearance gaat het probleem niet zijn. Ik rij wel nog met binnenbanden en dat is geloof ik lastig met die Zipps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
Franciscus7000 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:16:
[...]

Clearance gaat het probleem niet zijn. Ik rij wel nog met binnenbanden en dat is geloof ik lastig met die Zipps.
Pas op, straks ontketen je weer een tubeless vs biba oorlog.

Hookless is officieel tubeless only (bij nood is biba wel prima)

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscus7000
ElGreco schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:18:
[...]

Pas op, straks ontketen je weer een tubeless vs biba oorlog.

Hookless is officieel tubeless only (bij nood is biba wel prima)
Haha en dat willen we zeker niet! Hookless ook veel banden niet compatibel zie ik dus sla die over.

Skip de Mantel wielen en ga de komende weken de aanbiedingen voor de goedkopere FFWd en Scopes maar in de gaten houden. Dank voor de tips.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Nutterd schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:16:
[...]

ik heb nog niet verder gelezen dus misschien is iemand me voor...maar wat is dit voor een bericht zonder dat de foto erbij zit...man man man :+
Vanavond vroeg naar bed dan is het eerder morgen en dan een foto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

ElGreco schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:15:
[...]

Ik heb deze set ook. Ik weet het, schaamteloos. Maar voor het geld dat ik ze kon krijgen destijds, ga ik niet wielen zitten bouwen voor mijzelf. Tijd is schaars. En ik had op korte termijn een leenset nodig.

>smoesjes, smoesjes, smoesjes<

Mijn bevindingen:
- "simpele" carbon velgen qua uiterlijk. Mijlen ver van de afwerking van jouw AR55 Pro en Duke velgen (die hebben dezelfde afwerking). Oogt een beetje el cheapo
- Naven zaten onder de vette vingerafdrukken. Dit vind ik een teken van snel snel snel en geen aandacht voor het product
- Spaakspanningen waren niet helemaal binnen de marges en her en der best slap

Allemaal logische en verklaarbare zaken, de wielen moeten op de markt gezet worden tegen een bepaalde prijs, dan is er weinig ruimte voor frutsels en liefde

Maar:
- Ze zijn recht en rond
- Hebben j-bend spaken (hoezee!!)
- Zijn simpel te servicen
- Decals zijn persoonlijke smaak maar ik heb vele malen lelijkere decals gezien (ook van Zipp)
Iemand hier in een lokaal groepje heeft deze ook (ofja die heten nog de "302" want dat is ook de velgrem versie). Op de foto lijken ze als twee druppels water op mijn 303 Firecrests maar in het echt zie je toch wel duidelijke verschillen in de afwerking inderdaad. Maar goed, het prijsverschil is er ook naar.

De nieuwe decals van Zipp vind ik overigens ook mooi in de donkere versie (en nee, niet alleen omdat ik ze zelf heb O-) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17:06
Goedemorgen,

Ik heb een vraagje over racefiets maten en mischien dat er een stelregel voor is die mij niet bekend is.

Ik ben 1.80 en hierdoor val ik wat betreft maten vaak in 2 categorieen.

56 inch 1.75 - 1.80
58 inch 1.80 - 1.85

Deze bijvoorbeeld. https://www.12gobiking.nl/sensa-romagna-105-disc-limited

Wat is nou wijsheid in zo'n geval?

alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
@Mick3112 Ligt een beetje aan verhoudingen van je lichaam. Ik zou zelf de grotere pakken, je kan meer componseren naar kleinere afstanden dan naar grotere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
ElGreco schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:32:
[...]

Tja als je dan toch in het budget segment wilt gaan zitten zou ik ze persoonlijk direct in China halen. Ik ben nog altijd tevreden met mijn chinezen. Met de kennis van nu had ik wellicht een iets andere hub gekozen (ze bouwen custom dus dat kan) maar ach, voor die 400 euro krijg je naar mijn idee echt wel veel wiel voor je geld. Moest zelf velglint erop draaien, daarna zonder centje pijn tubeless gemaakt. Alweer 2000km gedraaid of zo, lagers doen het nog prima, en de lak blijft ook mooi.

---------------

Pagina: 1 ... 363 ... 685 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).