Salteh schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:01:
[...]
Als toevoeging op wat al gezegd is:
Als e-tube (mobile) vraagt of je je passkey wil veranderen: dat hoeft niet
Doe je dat wel, ga dan niet verder met firmware updaten, maar sluit de app zsm af via de disconnect knop om de app.
Vervolgens ga je op je telefoon naar je bluetooth apparaten en verwijder/forget je de WU111.
Hierna kan je veilig opnieuw verbinding maken met de fiets.
Doe je bovenstaande niet, dan heb je kans dat e-tube de oude passkey uit cache gebruikt en dat kan er tijdens een firmware update van de d-fly voor zorgen dat deze niet meer kan verbinden en de firmware update faalt

Yes, dat is zeker een goede tip, ik had hem toevallig ook al gezien op jouw website maar goed om te vermelden ja. Ik kan me voorstellen dat velen daarmee de mist in gaan. Volgens mij heeft de LBS al de firmware ge-updated maar dat zal ik vanavond nog eens checken. Is het wel aan te raden om je passkey te wijzigen (alsin, kan iedereen ten alle tijden verbinden anders)? Uiteraard volgens de vermeldde procedure

.
Vanmorgen de fiets al gehaald en gelijk uitgeprobeert naar het werk. Ik ben voorheen vaak skeptisch geweest alsin "mechanisch schakelt toch ook prima" maar ik snap nu wel wat de aanhangers van elektronisch schakelen bedoelen! Dit voelt toch nog wel een tandje preciezer! Ik moet nog wel een beetje wennen aan de subtiele knopjes, maar dat komt wel. Ik had de D-Fly ook al aan de Garmin gekoppelt, maar ik moet nog even kijken waar ik welke extra info ik dan kan zien van de rit...
De kabels zijn verder netjes weggewerkt, inderdaad met de stuurdop mount, er loopt nog een kabeltje parallel aan het stuur, waarschijnlijk tussen de shifters, maar die zie je bijna niet. De kabel naar de interne junction gaat netjes met de remkabel naar binnen en die zitten samen in een kabelhuls, super clean allemaal.
Wat me wel gelijk op viel is dat ik de Ultegra RX derailleur (met clutch dus) gekregen heb, ik denk vanwege de voorraad. In eerste instantie baalde ik er een beetje van maar aan de andere kant zoek ik toch ook wel eens wat mindere wegen op met deze fiets, dus misschien is het ook wel prima zo omdat ik nu iets aan een kapperende ketting kan doen wanneer ik bijvoorbeeld naar de Ardennen ga of als ik in de toekomst eens de toerversies van RVV of Parijs Roubaix ga rijden.
Het frame (van een Tarmac SL5 naar een Tarmac SL6) bevalt ook goed, maar ik was ook nog behoorlijk blij met de oude... Wel fijn dat hier als het goed is weer wat bredere bandjes in kunnen (tot 30mm dacht ik). De lak is glans zwart met witte letters, dus dat is een beetje saai, mijn oude frame was Cosmic Black/White, dat was wel iets specialer, maar ach, dan trekken we maar kleurigere pakjes aan.

Ik zal straks op de terugweg eens een foto schieten om hier te plaatsen.
[
Voor 3% gewijzigd door
Kluus op 12-11-2021 13:20
]