Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 362 ... 685 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:53
@418O2 Klopt, WD-40 is geen smeermiddel maar een MERKnaam. En ze hebben ook smeermiddelen voor je fiets: https://www.wd40.com/products/wd-40-bike-all-conditions-lube en https://www.wd40.com/products/wd-40-bike-dry-lube ;)

[ Voor 14% gewijzigd door EdwinW op 10-11-2021 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-09 15:10
Iemand nog een kortingscode van Futurumshop liggen? >200 euro Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 11:49
Holk schreef op woensdag 10 november 2021 @ 18:13:
Iemand nog een kortingscode van Futurumshop liggen? >200 euro Thanks!
Vragen om codes is niet de bedoeling maar goed... https://www.strava.com/challenges/futurum-4seasons-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:24

Galois

1811 - 1832

Deze is alleen geldig op futurum.cc hoor. Dus alleen op hun eigen merk.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Galois schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:56:
[...]

Deze is alleen geldig op futurum.cc hoor. Dus alleen op hun eigen merk.
Hmm, geen idee dat daar verschil in zat tbh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:42
rolandos582 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:29:
[...]

Hmm, geen idee dat daar verschil in zat tbh.
Leuk en wel maar heb je nou een bruikbare code? 🤪

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
ElGreco schreef op woensdag 10 november 2021 @ 21:16:
[...]

Leuk en wel maar heb je nou een bruikbare code? 🤪
Wat moet jij nou weer hebben O-) nee codes zijn op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dullahan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 13:02
ik heb deze nog niet gebruikt maar ik weet niet zeker of hij nog geldig is. WLCM-2EZk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 20:57
La1974 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 23:50:
[...]

Dat ziet er niet zo best uit. Heb ik ooit bij een ander Fizik zadel gehad. Was een heerlijk zadel maar wordt, vanwege dit gebrek, niet meer gemaakt.

Hoe oud is het zadel en waarom niet gewoon een claim bij de leverancier zoals het eigenlijk hoort?
Het zadel heeft productiedatum 11-17 en ik heb deze 4 maanden geleden gekocht. Aangezien ik het zadel bij een Duitse webshop heb gekocht en het zadel daar ook niet meer leverbaar is, had ik gehoopt dat het via Fizik sneller zou gaan en het zadel omgewisseld zou kunnen worden.

Ik heb inmiddels antwoord van Fizik gehad dat ze 2 jaar garantie geven en enkel op producten die rechtstreeks bij hun gekocht zijn. Vreemd genoeg moet je bij het indienen van een claim wel aangeven of deze bij fizik, Other Online Shop, Dealer of Other gekocht is en de naam van deze verkoper.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
@kwiebus

Je hebt een koopovereenkomst met die Duitse winkel. Garantie start op het moment van aankoop.

Je hebt nu dus bij het verkeerde loket geklaagd ;)

Wat anders. Na 3 jaar en de nodige km ga ik mijn F10 met pensioen sturen. Ik vermoed dat het bracket niet gemaakt is op een winter lang turbo trainen. Er zit een kraak in die ik er niet uit krijg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bhQaBZTf4_Se4cx6rOhkD2QMupc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sziHqk0CGk98dWn2qpE7q4z8.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels is de vervanger er ook. Een Ridley R10. De R10 is een frame dat door Ridley op de markt is gebracht om door fietsenmakers zelf te verkopen. Eventueel onder eigen merk. Grote voordeel is dat deze frames veel betaalbaarder zijn dan bijv. een Noah van Ridley.

Komende kerst ga ik ombouwen denk. Ben benieuwd hoe hij rijdt.

Het groene ia overigens British Racing Green. Leuk kleurtje!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h2Agt7vGS0210YD9yK8vrdemGQg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fME9A8vkjNQpJB811dNG4KeM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 80% gewijzigd door MrBarBarian op 11-11-2021 09:29 ]

iRacing Profiel

• DeVliegendeNLer
  • Laatst online: 26-09 10:51
Aardig nieuw situatie.

Werken vanuit kantoor i.p.v. thuis, minder lange dagen en een kindje gekregen.

Normaal gesproken fietste ik rond de 150 km per week (2x 30 km en 1 of 2x 60 km) waarvan 2/3e meer op cardio en 1/3e intensief. Nu wil ik niet teveel conditie verliezen de komende maanden en ondertussen toch wat extra tijd vrijmaken voor mijn baby.

Hierdoor kan ik alleen in het weekend langer fietsen (los van mijn woon-werk-ritjes van 15 km per dag die ik niet deed wanneer ik vanuit huis werkte).

Wat raden jullie aan te doen in het weekend?

- 2x 30 km (indien mogelijk, anders 1x 30 km) op hoog intensieve tempo?
- 1x 30 km (hoog intensief) en 1x 60 km op cardio.

Een trainer in huis is overigens geen optie. ;)

Thanks!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:38
Wat is je doel? Ik zou gewoon zoveel mogelijk kilometers gaan fietsen als mogelijk. Je bent geen prof he :)

[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 11-11-2021 11:21 ]

• Kluus
  • Laatst online: 00:20

Kluus

Gang is alles

MrBarBarian schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:00:

Wat anders. Na 3 jaar en de nodige km ga ik mijn F10 met pensioen sturen. Ik vermoed dat het bracket niet gemaakt is op een winter lang turbo trainen. Er zit een kraak in die ik er niet uit krijg.

[Afbeelding]

Inmiddels is de vervanger er ook. Een Ridley R10. De R10 is een frame dat door Ridley op de markt is gebracht om door fietsenmakers zelf te verkopen. Eventueel onder eigen merk. Grote voordeel is dat deze frames veel betaalbaarder zijn dan bijv. een Noah van Ridley.

[Afbeelding]
Die ziet er wel heel vet uit! En goed om te zien (volgens mij?) dat ik niet de enige ben die bewust nog een extra fiets-leven met mooie velgremmen gaat rijden! :) Alvast veel plezier met ombouwen!

[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 11-11-2021 11:48 ]

• DeVliegendeNLer
418O2 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:21:
Wat is je doel? Ik zou gewoon zoveel mogelijk kilometers gaan fietsen als mogelijk. Je bent geen prof he :)
Mijn doel is om mijn VO2Max zo weinig mogelijk te laten zakken hahaha.

• Mistraller
  • Laatst online: 23:07
@kwiebus

Die F10 paste anders wel mooi bij de tacx qua kleur. :X
418O2 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 16:45:
WD40 is ook gewoon geen smeermiddel toch?
WD40 is toch gewoon... "voor alles"? Hier in brabant zeggen ze wel eens "Als ge het nie meer wit, dan pakte Pur en Kit." Mijn collega's zeggen daar dan altijd stilletjes achteraan: "en WD40" :+

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• 418O2
Mistraller schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:00:
[...]

WD40 is toch gewoon... "voor alles"? Hier in brabant zeggen ze wel eens "Als ge het nie meer wit, dan pakte Pur en Kit." Mijn collega's zeggen daar dan altijd stilletjes achteraan: "en WD40" :+
WD40 trekt heel veel vuil aan als ik het me goed herinner

En advies van brabo's neem ik sowieso niet aan

• Mistraller
418O2 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:03:
[...]

WD40 trekt heel veel vuil aan als ik het me goed herinner

En advies van brabo's neem ik sowieso niet aan
ok doei.

Ik heb nog nooit spontaan vuil naar WD40 zien vliegen trouwens :P

---------------

• 418O2
;)
Ik heb nog nooit spontaan vuil naar WD40 zien vliegen trouwens :P
Moette goe kijke jonge!!! ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:01
@kwiebus

Was ie tweede hands? Drie jaar is toch veel te jong om met pensioen te sturen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:52

Phydomir

Dennis

DeVliegendeNLer schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:16:

Optie twee. Op zaterdag een uurtje 40/20s (3 sets van 15bv) en zondag z2 voor twee uurtjes.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• MrBarBarian
La1974 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:22:
[...]

Was ie tweede hands? Drie jaar is toch veel te jong om met pensioen te sturen?
Nee.. Chinees frame. Garantie tot de deur :p. Desalniettemin wel zijn geld waard geweest

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Noem 't dan ook geen F10 :) (of voeg een bijvoeglijk naamwoord toe)

[ Voor 42% gewijzigd door Smultie op 11-11-2021 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-09 15:10
Dullahan schreef op woensdag 10 november 2021 @ 21:53:
ik heb deze nog niet gebruikt maar ik weet niet zeker of hij nog geldig is. WLCM-2EZk
Dank! Hij werkte nog. 2 minuten later de singles day code vanuit Futurum :) maar deze was beter voor de balans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
Smultie schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:03:
Okay!

De blauwe krakende F10 ( krijg je 2 bijvoeglijke naamwoorden zelfs!)

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 22:04
Smultie schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:03:
De F staat voor Fake

Hello fellow humans

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik ken verschillende mensen met een F10 en geen een met een "echte", bij een F10 ga ik er gewoon op voorhand al van uit dat het om een Chinarello gaat.

@MrBarBarian een maat van mij heeft ook zo'n kraak in zijn "F10", ik weet niet zeker of het bij deze was (dit is zijn tweede Chinarello) maar die heeft in het verleden al eens gehad dat de hele bracketpot los zat. Die is toen geloof ik redelijk succesvol vast gelijmd door de lokale "importeur" waar hij de fiets vandaan heeft/had.

Als je deze weer opgelapt krijgt kan je hem misschien houden als Tacx fiets, hij heeft al de goede kleur en dan wordt de aandrijving van je binnenfiets misschien ook niet meer zo goor ;).

• MrBarBarian
@Kluus dat is inderdaad precies wat ik denk dat er aan de hand is. Heb je enig idee hoeveel die vriend daarvoor kwijt was?

Aandrijving goor? Valt wel mee toch? Het is een. Zwart/blauwe kmc ketting

iRacing Profiel

• Kluus

Kluus

Gang is alles

MrBarBarian schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:13:
@Kluus dat is inderdaad precies wat ik denk dat er aan de hand is. Heb je enig idee hoeveel die vriend daarvoor kwijt was?

Aandrijving goor? Valt wel mee toch? Het is een. Zwart/blauwe kmc ketting
Haha, ja ik doelde een beetje op de cassette en die vegen over de Tacx zelf, was ook niet zo serieus bedoeld hoor ;).

Ik weet niet wat hij ervoor kwijt was, er zit hier een handige hobbyist in de buurt die chinese frames importeert en opbouwt waar die vriend van mij zijn fietsen dus ook vandaan haalt, die heeft het voor hem gefixed en ik vermoed dat de kosten erg mee vielen, want hij rekend sowieso niet veel. Ik weet alleen niet precies wat hij betaald heeft.

Een echte carbon reparateur of goede fietsenmaker zal het nog wel een stuk beter kunnen fixen en dan zal je iets meer kwijt zijn, maar alsnog hoeft een bracketpot vast zetten (als dat inderdaad het probleem is) niet de wereld kosten lijkt me... Ik zou toch eens gaan informeren.

[ Voor 16% gewijzigd door Kluus op 11-11-2021 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
Kluus schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:34:
[...]
Haha, ja ik doelde een beetje op de cassette en die vegen over de Tacx zelf, was ook niet zo serieus bedoeld hoor ;).
Is Squirt meuk die loskomt. Heb inderdaad niet zo veel motivatie om dat steeds schoon te maken. Meestal liggen er ook de nodige korreltjes op de mat onder de trainer.

Ik poets mijn buiten fiets al vaak genoeg ;)

Tnx voor je info!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
@kwiebus

Je hebt een koopovereenkomst met die Duitse winkel. Garantie start op het moment van aankoop.

Je hebt nu dus bij het verkeerde loket geklaagd ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wel vet zo'n frame, wat kost zo'n ding dan?

• rolandos582
Dullahan schreef op woensdag 10 november 2021 @ 21:53:
Heb ik een keer wat nodig, is ie gebruikt ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dullahan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 13:02
rolandos582 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:47:
[...]

Heb ik een keer wat nodig, is ie gebruikt ;(
Holk was je net voor. Als je nog een week kan wachten, er start weer een futurm 4 seasons challenge in 3 dagen, die bon ga ik waarschijnlijk ook niet gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Leuk vooruitzicht: morgenavond een beetje spelen met di2 instellingen! @Salteh (of anderen die dit eventueel weten): ik kreeg laatst ergens de tip om bluetooth uit te zetten op de d-fly omdat dit energie zou vreten, klopt dat?

En zo ja, dan verlies je daarmee uiteraard wel de optie om settings via de mobiele e-tube app te doen… Kan je dan op een Windows pc met ant+ dongle de instellingen wireless doen met e-tube project of kan dat sowieso beter via de lader?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Waarom neem je dan een d-fly unit als je hem vervolgens uit gaat zetten? Dan werkt dat hele ding toch niet? Werkt bij mij prima, ik heb nu 2884km gereden met mijn R8070 DI2 en batterij is 30%. Vooralsnog dus heel tevreden! O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
Kluus schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:31:
Leuk vooruitzicht: morgenavond een beetje spelen met di2 instellingen! @Salteh (of anderen die dit eventueel weten): ik kreeg laatst ergens de tip om bluetooth uit te zetten op de d-fly omdat dit energie zou vreten, klopt dat?

En zo ja, dan verlies je daarmee uiteraard wel de optie om settings via de mobiele e-tube app te doen… Kan je dan op een Windows pc met ant+ dongle de instellingen wireless doen met e-tube project of kan dat sowieso beter via de lader?
Om connectie met je D-fly te maken, zul je deze eerst moeten activeren voor onderhoud (e-tube) door op een maintenance knop te drukken. Anders kan je vanaf je smartphone geen verbinding maken. Je kan dan o.a. een test van je DI2 uitvoeren. Na afloop druk je weer op dezelfde knop en wordt je DI2 uit de maintenance mode gehaald. Als je fietscomputer dit ondersteunt, maakt deze tijdens het fietsen verbinding en worden er extra gegevens tijdens de rit opgenomen. Dit in- en uitschakelen gaat verder automatisch. Je fietscomputer kan een melding geven als het batterijniveau onder de 20% komt, dus zal je niet ze snel verrast worden met een lege batterij tijdens een fietsrit.

[ Voor 6% gewijzigd door EdwinW op 12-11-2021 10:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:56

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

Ik heb ook een d-fly en laad mijn DI2 2-3 keer per jaar op, fiets rond de 10k op deze fiets, dus het energie vreten valt wel mee. Heb wel een keer een defecte d-fly gehad, toen kon ik voor iedere rit opladen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:55

McMiGHtY

- burp -

DeVliegendeNLer schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:16:
Aardig nieuw situatie.

Werken vanuit kantoor i.p.v. thuis, minder lange dagen en een kindje gekregen.

Een trainer in huis is overigens geen optie. ;)

Thanks!
Meer uren maken, en toch een trainer het huis in smokkelen. Mijn thuiskantoor is nog geen 4x3 en daar staat naast mn bureau het een en ander aan kast in..maar ook mn fiets op de trainer. Het is een klein beetje kruipdoor-sluipdoor (ietwat overdreven) maar zodra ik klaar ben met werken kan ik m'n fiets naar beneden klappen, raamp open zetten, zwift starten, ondertussen omkleden en een bidonnetje scoren en dan ben ik klaar voordat het tijd is om bezig te gaan met het avondeten.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
@DeVliegendeNLer Is fietsen naar werk een optie? Is bijna gratis qua tijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:00
Bacchus schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:34:
Je kan er zelfs mee verdienen ;) Voor je het weet heb je een nieuwe fiets bij elkaar gespaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
Bacchus schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:34:
Ja, dat doe ik dagelijks. Als het goed is staat dat er bij haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 11:18

Als toevoeging op wat al gezegd is:

Als e-tube (mobile) vraagt of je je passkey wil veranderen: dat hoeft niet
Doe je dat wel, ga dan niet verder met firmware updaten, maar sluit de app zsm af (via de disconnect knop in de app).
Vervolgens ga je op je telefoon naar je bluetooth apparaten en verwijder/forget je de WU111.
Hierna kan je veilig opnieuw verbinding maken met de fiets.

Doe je bovenstaande niet, dan heb je kans dat e-tube de oude passkey uit cache gebruikt en dat kan er tijdens een firmware update van de d-fly voor zorgen dat deze niet meer kan verbinden en de firmware update faalt :)

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Salteh schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:01:
[...]

Als toevoeging op wat al gezegd is:

Als e-tube (mobile) vraagt of je je passkey wil veranderen: dat hoeft niet
Doe je dat wel, ga dan niet verder met firmware updaten, maar sluit de app zsm af via de disconnect knop om de app.
Vervolgens ga je op je telefoon naar je bluetooth apparaten en verwijder/forget je de WU111.
Hierna kan je veilig opnieuw verbinding maken met de fiets.

Doe je bovenstaande niet, dan heb je kans dat e-tube de oude passkey uit cache gebruikt en dat kan er tijdens een firmware update van de d-fly voor zorgen dat deze niet meer kan verbinden en de firmware update faalt :)
Yes, dat is zeker een goede tip, ik had hem toevallig ook al gezien op jouw website maar goed om te vermelden ja. Ik kan me voorstellen dat velen daarmee de mist in gaan. Volgens mij heeft de LBS al de firmware ge-updated maar dat zal ik vanavond nog eens checken. Is het wel aan te raden om je passkey te wijzigen (alsin, kan iedereen ten alle tijden verbinden anders)? Uiteraard volgens de vermeldde procedure :D.

Vanmorgen de fiets al gehaald en gelijk uitgeprobeert naar het werk. Ik ben voorheen vaak skeptisch geweest alsin "mechanisch schakelt toch ook prima" maar ik snap nu wel wat de aanhangers van elektronisch schakelen bedoelen! Dit voelt toch nog wel een tandje preciezer! Ik moet nog wel een beetje wennen aan de subtiele knopjes, maar dat komt wel. Ik had de D-Fly ook al aan de Garmin gekoppelt, maar ik moet nog even kijken waar ik welke extra info ik dan kan zien van de rit...

De kabels zijn verder netjes weggewerkt, inderdaad met de stuurdop mount, er loopt nog een kabeltje parallel aan het stuur, waarschijnlijk tussen de shifters, maar die zie je bijna niet. De kabel naar de interne junction gaat netjes met de remkabel naar binnen en die zitten samen in een kabelhuls, super clean allemaal.

Wat me wel gelijk op viel is dat ik de Ultegra RX derailleur (met clutch dus) gekregen heb, ik denk vanwege de voorraad. In eerste instantie baalde ik er een beetje van maar aan de andere kant zoek ik toch ook wel eens wat mindere wegen op met deze fiets, dus misschien is het ook wel prima zo omdat ik nu iets aan een kapperende ketting kan doen wanneer ik bijvoorbeeld naar de Ardennen ga of als ik in de toekomst eens de toerversies van RVV of Parijs Roubaix ga rijden. :+

Het frame (van een Tarmac SL5 naar een Tarmac SL6) bevalt ook goed, maar ik was ook nog behoorlijk blij met de oude... Wel fijn dat hier als het goed is weer wat bredere bandjes in kunnen (tot 30mm dacht ik). De lak is glans zwart met witte letters, dus dat is een beetje saai, mijn oude frame was Cosmic Black/White, dat was wel iets specialer, maar ach, dan trekken we maar kleurigere pakjes aan. :) Ik zal straks op de terugweg eens een foto schieten om hier te plaatsen.

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 12-11-2021 13:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 11:18
Di2stats.com en SRAM AXS Web kunnen Di2 schakeldata laten zien.
Ik werk zelf ook aan een schakeldata-projectje, maar dat gaat heeeeeel rustig aan :).

Je kunt alleen via bluetooth verbinden als je de junction knop ~2 sec ingedrukt houdt en de lampjes rood/groen gaan knipperen, dus zonder fysieke toegang kan je niet zomaar een telefoon koppelen.
Ik heb m zelf wel veranderd geloof ik, al is het alleen maar om elke keer van de vraag af te zijn :)

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Via connect.garmin kun je dit uiteraard ook zien na koppelen van de https://apps.garmin.com/e...87-41e1-a4af-2dad7e91b225 met dit heb ik op mijn garmin. Niet op mijn indoor ritten, geen idee of daar ook zoiets voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-09 13:06
rolandos582 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:43:
Via connect.garmin kun je dit uiteraard ook zien na koppelen van de https://apps.garmin.com/e...87-41e1-a4af-2dad7e91b225 met dit heb ik op mijn garmin. Niet op mijn indoor ritten, geen idee of daar ook zoiets voor is.
Helaas kan Zwift niets met DI2 Ant of Bluetooth (zelf batterij percentage laten zien niet) alhoewel daar al jaren door de gebruikers naar gevraagd wordt. Ik weet verder niet hoe het met de andere platformen is...

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:17
Voor wie het interessant vindt, de Tour Aero test.

Mijn confirmation bias is hier wel blij mee, want de Filante van m'n vriendin komt er goed uit ;).

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/v4DQ8Zv/398594-BC-3236-468-A-AEF4-1-A3790-FA6-DB4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajaxestria
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-09 16:16
Requiem19 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:26:
Voor wie het interessant vindt, de Tour Aero test.

Mijn confirmation bias is hier wel blij mee, want de Filante van m'n vriendin komt er goed uit ;).

[Afbeelding]
Wel qua aero, maar de één na zwaarste wat betreft gewicht (zie tabel rechts).
Toch weer de bevestiging dat er meestal een afweging moet worden gemaakt tussen een aerodynamische of een lichte fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
ajaxestria schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:37:
[...]

Toch weer de bevestiging dat er meestal een afweging moet worden gemaakt tussen een aerodynamische of een lichte fiets.
Het frame scheelt minder dan 200 gram met het lichtste frame. Het grootste verschil qua gewicht zit niet in het frame, maar in de wielen en de groepset imo :).

Die 200 gram verschil in het frame is echt peanut in vergelijk met het aero voordeel (als je er in gelooft dat de test accuraat is uiteraard - daar zijn de meningen ook over verdeeld ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54
ajaxestria schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:37:
[...]

mja.. minder dan een half bidonnetje.. en flinke drol, paar gelletjes in je zak..
het verschil in gewicht is echt maar minimaal, misschien een issue als je een ultiem klim monster wilt opbouwen, maar 200 gram tussen het lichtste frame en het zwaarste.. .. dat verschil is echt wel kleiner dan de bijna 30 watt.

Ik weet niet of er meer test details zijn, maar als dit bv het wattage is, dat nodig is om x km per uur te rijden, dan geef mij maar die 200 gram (+ misschien nog een paar 100 gram voor discs, geintegreerde kabels en weet ik veel wat) bergop erbij, die win je -zo- makkelijk terug als je 30 watt minder hoeft te trappen

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Prulleman schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:46:
[...]

mja.. minder dan een half bidonnetje.. en flinke drol, paar gelletjes in je zak..
het verschil in gewicht is echt maar minimaal, misschien een issue als je een ultiem klim monster wilt opbouwen, maar 200 gram tussen het lichtste frame en het zwaarste.. .. dat verschil is echt wel kleiner dan de bijna 30 watt.

Ik weet niet of er meer test details zijn, maar als dit bv het wattage is, dat nodig is om x km per uur te rijden, dan geef mij maar die 200 gram (+ misschien nog een paar 100 gram voor discs, geintegreerde kabels en weet ik veel wat) bergop erbij, die win je -zo- makkelijk terug als je 30 watt minder hoeft te trappen
Dit is inderdaad het wattage om snelheid X te moeten rijden. Vroeger was het 40 km/u, maar volgens mij testen ze toen maar met een halve dummy (dus alleen benen), dus dan komt het wattage wat lager uit. Maar je kunt dan nog steeds prima vergelijken.

Het lijkt erop dat ze nu iets anders testen. In de omschrijving staat 'met verschillende windsnelheden' en het lijkt ook nu met een volledige dummy te zijn die tussen de 80/90 rpm z'n benen beweegt.

Die 30 watt is idd een enorm verschil. Interessant is ook het verschil tussen de standaard wielen en de Zipp referentie wielen. Kun je mooi zien wat een wiel-upgrade je zou opleveren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajaxestria
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-09 16:16
Prulleman schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:46:
[...]

Lastig. Ben het namelijk met je eens dat het verschil in gewicht nihil is, maar meer dan driekwart van het peloton fietst sowieso al in het wiel van een ander en dus uit de wind. Als je dan als kopman alleen aan hoeft te vallen op het zwaarste gedeelte van een pittige klim, is de lichtere fiets weer de betere keuze. Ik probeer alleen een nuance aan te brengen, 30 watt verschil is namelijk wel echt veel inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Requiem19 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:50:
[...]

Dit is inderdaad het wattage om snelheid X te moeten rijden. Vroeger was het 40 km/u, maar volgens mij testen ze toen maar met een halve dummy (dus alleen benen), dus dan komt het wattage wat lager uit. Maar je kunt dan nog steeds prima vergelijken.

Het lijkt erop dat ze nu iets anders testen. In de omschrijving staat 'met verschillende windsnelheden' en het lijkt ook nu met een volledige dummy te zijn die tussen de 80/90 rpm z'n benen beweegt.

Die 30 watt is idd een enorm verschil. Interessant is ook het verschil tussen de standaard wielen en de Zipp referentie wielen. Kun je mooi zien wat een wiel-upgrade je zou opleveren :).
nice, dat zou best een realistische test kunnen zijn dan. in ieder geval een redelijke indicatie van de verschillen de orde van grote van die verschillen.

ze zitten wel in de prijsklasse dat de stock wielsets al wel aardig zijn zo te zien, dat scheelt gemiddeld maar een paar watt (1-5)..

Als je dan niet te zwaar de bergen in wilt, kan je beter een ander wielsetje pakken (scheelt waarschijnlijk meer dan die 200 gram van het frame) dan een ander frame :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ajaxestria schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:55:
[...]

Lastig. Ben het namelijk met je eens dat het verschil in gewicht nihil is, maar meer dan driekwart van het peloton fietst sowieso al in het wiel van een ander en dus uit de wind. Als je dan als kopman alleen aan hoeft te vallen op het zwaarste gedeelte van een pittige klim, is de lichtere fiets weer de betere keuze. Ik probeer alleen een nuance aan te brengen, 30 watt verschil is namelijk wel echt veel inderdaad.
zal in sommige gevallen inderdaad wat voor te zeggen zijn, ook comfort mag je bij een lange koers niet onderschatten (zeker niet bij een stage race)

Maar ff een een break met 1 of 2 man .. dan heb je echt wel heeeeel veel voordeel met 30 watt

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
ajaxestria schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:55:
[...]

Ik ben wel benieuwd wat het wattage verschil is als je in het wiel zit van je teamgenoten. Dan zal er namelijk nog steeds een verschil zijn, al zal dat wel een stuk kleiner zijn omdat het wattage veel lager ligt.

Het minimum UCI gewicht is 6,8kg en de meeste aero fietsen (zoals de Tarmac SL7) zijn voor Pro teams makkelijk op dat gewicht te krijgen met de juiste groepsets en wielen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:46
Veel van de aero voordelen gaan weer verloren als je met te ruim zittende kleding gaat fietsen.
Of nog erger een stuurtasje monteert.
En ook een garmin geeft weerstand.

Met huidige disc frames is 6,8kg lastig te halen trouwens.

[ Voor 15% gewijzigd door DDX op 12-11-2021 15:33 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
Het meest aero is toch ook dat je niet op je fiets gaat zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 18-09 08:59
De regels van de UCI zijn beperkender qua aerodynamica dan voor gewicht. Dat wil zeggen: een fiets die aerodynamischer is dan van de UCI mag is heel makkelijk te maken, een die veel lichter is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
Requiem19 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:58:
[...]

Ik ben wel benieuwd wat het wattage verschil is als je in het wiel zit van je teamgenoten. Dan zal er namelijk nog steeds een verschil zijn, al zal dat wel een stuk kleiner zijn omdat het wattage veel lager ligt.

Het minimum UCI gewicht is 6,8kg en de meeste aero fietsen (zoals de Tarmac SL7) zijn voor Pro teams makkelijk op dat gewicht te krijgen met de juiste groepsets en wielen.
Lijkt mij niet zozeer te liggen aan dat je wattage veel lager ligt maar dat je in de aerodynamische slip stream zit, i.e. minder stilstaande lucht om tegenaan te botsen.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ok, tijd voor een foto:
Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/FmQ1-vN580EFct2Lv1tF8hcpD7HGH0vSEKAcUjBGIdw-2048x1536.jpg

Di2 was nog steeds even wennen op de terugweg, een keer bij hard aanzetten per ongeluk mijn linker shifter aangeraakt waardoor die ineens afschakelde, maar dat went snel genoeg denk ik :+. Verder schakelt het toch wel echt super, ik vrees nu al dat ik straks op al mijn fietsen elektronisch wil schakelen _/-\o_ .

[ Voor 11% gewijzigd door Kluus op 12-11-2021 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Kluus schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:12:
Ok, tijd voor een foto:
[Afbeelding]

Di2 was nog steeds even wennen op de terugweg, een keer bij hard aanzetten per ongeluk mijn linker shifter aangeraakt waardoor die ineens afschakelde, maar dat went snel genoeg denk ik :+. Verder schakelt het toch wel echt super, ik vrees dat ik straks op al mijn fietsen elektronisch wil schakelen _/-\o_ .
Ik rijd er nu 2 maandjes mee, ik zou niet meer terug willen. Wat een fijn iets is het, en dat mooie geluidje! Welke modus heb je hem op staan? Full of semi synchro of gewoon non synchro? Lekker fietsje wel, kleurstelling lijkt op die van mij O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

rolandos582 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:17:
[...]

Ik rijd er nu 2 maandjes mee, ik zou niet meer terug willen. Wat een fijn iets is het, en dat mooie geluidje! Welke modus heb je hem op staan? Full of semi synchro of gewoon non synchro? Lekker fietsje wel, kleurstelling lijkt op die van mij O-)
Thanks, ja ik vrees ook dat dit heel snel de norm wordt. Ik ben eigenlijk heel lang van mening geweest dat elektrisch niet nodig was omdat mechanisch prima werkte en dat is ook wel zo, maar toch voelt dit wel veel fijner en preciezer, zeker met de wetenschap dat het niet gaat veranderen doordat je kabels minder worden oid. :) Ik voel nu al dat ik dit straks ook op de MTB ga willen hoewel ik dan denk ik meer naar SRAM neig ivm wireless...

Ik heb hem nu nog op semi synchro staan, heb er wel mee zitten testen en ik denk dat ik dat het fijnste vind. Maar ik moet dat nog een keer testen met wat meer heuvels, pas dan kan je er echt iets van zeggen denk ik... Binnenkort maar weer eens richting Nijmegen ofzo.

De kleur vind ik zelf nog wel een beetje zwart-wit eerlijk gezegd, mijn oude fiets leek er op de foto erg op, maar die was cosmic black waardoor er een glitter in zat als de zon er op scheen, dat vond ik ook wel vet. Maar aan de andere kant, deze kleur is makkelijk met poetsen en staat verder wel overal bij dus dat kunnen we gewoon ongelimiteerd compenseren met kekke pakskes! :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 12-11-2021 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03
Oke wellicht niet helemaal het juiste topic maar denk dat jullie hier er wel antwoord op hebben.
De binnen en buitenband van de elektrische bakfiets is kapot, (nu 900km).

De maat is een 26x1.95 (50 559), hebben jullie een advies voor een band?
Ik zou graag een antilek willen, een schwalbe Pick-up zal denk ik super zijn.
Maar gaat denk ik niet passen 26x2.30 ipv 26x1.95
https://www.bikester.nl/s...dix-e-reflex-M906844.html

Gaat een 26x2.00 wel passen? Of moet ik echt een 26x1.95 hebben?
En welke zouden jullie adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Dat 2e getal is de breedte in inches. 1.95 of 2 is dus vrijwel gelijk. 2.3 is wel echt breder. Of dat past moet je meten bij de vork etc. Geen idee hoeveel (extra) clearance je hebt bij een bakfiets

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:13
Daros schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:59:
Oke wellicht niet helemaal het juiste topic maar denk dat jullie hier er wel antwoord op hebben.
De binnen en buitenband van de elektrische bakfiets is kapot, (nu 900km).

De maat is een 26x1.95 (50 559), hebben jullie een advies voor een band?
Ik zou graag een antilek willen, een schwalbe Pick-up zal denk ik super zijn.
Maar gaat denk ik niet passen 26x2.30 ipv 26x1.95
https://www.bikester.nl/s...dix-e-reflex-M906844.html

Gaat een 26x2.00 wel passen? Of moet ik echt een 26x1.95 hebben?
En welke zouden jullie adviseren.
Ik heb op mijn bakfiets en mijn forensfiets Schwalbe Marathon plus banden. De gewone, E bike ready vind ik nergens op slaan.

Even ter overweging:
Het feit dat je deze basale vragen op een forum stelt geeft mij te denken dat je niet een ervaren thuissleutelaar bent. In dat geval zou ik overwegen de fiets naar de fietsenmaker te brengen om het klusje voor je te klaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03
DieAnder schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:07:
[...]

Ik heb op mijn bakfiets en mijn forensfiets Schwalbe Marathon plus banden. De gewone, E bike ready vind ik nergens op slaan.

Even ter overweging:
Het feit dat je deze basale vragen op een forum stelt geeft mij te denken dat je niet een ervaren thuissleutelaar bent. In dat geval zou ik overwegen de fiets naar de fietsenmaker te brengen om het klusje voor je te klaren.
Bedankt voor je bericht. Ook de Marathon plus is er niet in 26x1.95 maar wel in 26x2.00.
Vraag blijft dan of je een 26x2.00 op een 26x1.95 kan plaatsen, lijkt mij wel maar daar heb ik inderdaad geen ervaring mee.

Het vervangen van een fietsband uiteraard wel, we zijn ook allemaal jong geweest. Maar gezien de belasting omdat het een bakfiets is en zelf wat ouder ben :P was de reden voor de vraag.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• 3Stone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CR0cre9o-fT7qWGRbt-aqc8PuLo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VyaWfK111mU5H3Xki46Fjtwn.jpg?f=fotoalbum_large

@ElGreco Nieuwe wielen gemonteerd. Erg blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Brr, 3 uur gefietst vandaag. M’n Rapha winter outfit werkt prima, maar ze hadden nog geen overschoenen. Ik kom nu echt thuis met onwijs koude voeten 😄.

Stap 1 lijkt me overschoenen zodat de wind mn voeten minder koud maakt. Heb al dikke Merino sokken. Nog meer gouden tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Volgens mij gebruiken enkele hier airtags. Nu krijg ik binnenkort mijn nieuwe fiets en wil ik deze ook tegen diefstal beschermen. Niet zo zeer omdat het een dure fiets is (de prijs valt overigens hartstikke mee), maar vooral omdat je toch enige tijd op een vervanger moet wachten en ik eigenlijk niet zonder fiets wil zitten.

Maar wat is jullie reden om een Airtag te gebruiken? Wat denken jullie te winnen als je de locatie van de fiets weet? Mij lijkt dat de politie alvast weinig tijd heeft om een kijkje te nemen (ervaring mee), wat heb je dan nog aan de locatie van je fiets? De kans lijkt me klein dat iemand die de fiets steelt, je vriendelijk zal ontvangen. Dus zelf kijken, lijkt me niet verstandig. Hopen jullie dat de fiets uiteindelijk bij een volgende koper belandt die zonder het te weten een gestolen fiets koopt? Maar ook dan vraag ik me af hoe makkelijk je je fiets terugkrijgt als de koper te goeder trouw was.

Verder heb ik nog de alterlock gevonden. Dat is een kastje dat je achter je bidonhouder schroeft met speciale schroeven. Dat is een GPS + alarm in 1. Nadeel is dat je bovenop de 140 euro aanschafprijs 40 euro per jaar kwijt bent aan de services. Als het een goed product is, is dat natuurlijk een koopje. Maar ik vraag me wel direct af hoe lang zoiets mee gaat. Als het bedrijf achter de alterlock morgen omvalt, ga ik in ieder geval achteruit op de functionaliteit, als ik er überhaupt nog wat aan heb. Ik heb het dan ook nog niet gehad over de ondersteuningstermijn. Als ze over 2 jaar gewoon besluiten om er mee op te houden, heb ik ook pech. Ten slotte, ik vraag me echt af wat voor volk het alarm zal laten afgaan. De gemiddelde mens, zal niet even een fiets meenemen, laat staan als deze op slot zit. Wil ik wel weten dat zulk volk m'n fiets jat? Ze zullen echt niet alsjeblieft die fiets teruggeven. Bovenal je weet niet waartoe ze in staat zijn. vraag me eigenlijk af hoe anderen hier over denken.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de reden voor het nemen van extra maatregelen. Ergens heb ik ook zoiets dat ik me niet heel druk moet maken. Goed slot als ik even iets ga eten/naar de supermarkt. En als iemand iets uit de garage wil jatten, kunnen ze dan niet veel beter wat gereedschap of een wasmachine/droger meenemen? Levert ook voldoende op en heeft nauwelijks tracking.

[ Voor 17% gewijzigd door hoi1234 op 14-11-2021 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
EdwinW schreef op woensdag 10 november 2021 @ 17:21:
Hmm … volgens mij slecht nieuws voor degenen (@Grin ?) die een Apple Airtag in de racefiets hebben gemonteerd als een soort anti-diefstal beveiliging. Met de aanstaande update van de IPhone gaat deze telefoon piepen als er een onbekende Airtag meereist.
Bron: https://www.iculture.nl/nieuws/ios-15-2-functies/
@hoi1234

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:42
Requiem19 schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:08:
Brr, 3 uur gefietst vandaag. M’n Rapha winter outfit werkt prima, maar ze hadden nog geen overschoenen. Ik kom nu echt thuis met onwijs koude voeten 😄.

Stap 1 lijkt me overschoenen zodat de wind mn voeten minder koud maakt. Heb al dikke Merino sokken. Nog meer gouden tips?
Als je echt de kou in wil fietsen, overweeg toe covers en op hele koude dagen daar overheen overschoenen (dus wellicht overschoenen nog een maatje groter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Heb ik er niet bijgezet, maar ik heb geen iPhone, dus ik zou een bluetooth/GPS-trscker gebruiken. Lijkt mij geen probleem te geven dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller

Het grote indoor cycling topic

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
hoi1234 schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:09:
Volgens mij gebruiken enkele hier airtags. Nu krijg ik binnenkort mijn nieuwe fiets en wil ik deze ook tegen diefstal beschermen. Niet zo zeer omdat het een dure fiets is (de prijs valt overigens hartstikke mee), maar vooral omdat je toch enige tijd op een vervanger moet wachten en ik eigenlijk niet zonder fiets wil zitten.

Maar wat is jullie reden om een Airtag te gebruiken? Wat denken jullie te winnen als je de locatie van de fiets weet? Mij lijkt dat de politie alvast weinig tijd heeft om een kijkje te nemen (ervaring mee), wat heb je dan nog aan de locatie van je fiets? De kans lijkt me klein dat iemand die de fiets steelt, je vriendelijk zal ontvangen. Dus zelf kijken, lijkt me niet verstandig. Hopen jullie dat de fiets uiteindelijk bij een volgende koper belandt die zonder het te weten een gestolen fiets koopt? Maar ook dan vraag ik me af hoe makkelijk je je fiets terugkrijgt als de koper te goeder trouw was.

Verder heb ik nog de alterlock gevonden. Dat is een kastje dat je achter je bidonhouder schroeft met speciale schroeven. Dat is een GPS + alarm in 1. Nadeel is dat je bovenop de 140 euro aanschafprijs 40 euro per jaar kwijt bent aan de services. Als het een goed product is, is dat natuurlijk een koopje. Maar ik vraag me wel direct af hoe lang zoiets mee gaat. Als het bedrijf achter de alterlock morgen omvalt, ga ik in ieder geval achteruit op de functionaliteit, als ik er überhaupt nog wat aan heb. Ik heb het dan ook nog niet gehad over de ondersteuningstermijn. Als ze over 2 jaar gewoon besluiten om er mee op te houden, heb ik ook pech. Ten slotte, ik vraag me echt af wat voor volk het alarm zal laten afgaan. De gemiddelde mens, zal niet even een fiets meenemen, laat staan als deze op slot zit. Wil ik wel weten dat zulk volk m'n fiets jat? Ze zullen echt niet alsjeblieft die fiets teruggeven. Bovenal je weet niet waartoe ze in staat zijn. vraag me eigenlijk af hoe anderen hier over denken.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de reden voor het nemen van extra maatregelen. Ergens heb ik ook zoiets dat ik me niet heel druk moet maken. Goed slot als ik even iets ga eten/naar de supermarkt. En als iemand iets uit de garage wil jatten, kunnen ze dan niet veel beter wat gereedschap of een wasmachine/droger meenemen? Levert ook voldoende op en heeft nauwelijks tracking.
Ik heb een 4iiii powermeter, daar zit al Chipolo op. Niet dat ik denk dat het ooit van pas gaat komen. Een alarm, GPS tracker, allemaal leuk, maar ze hebben de fiets dan al. Te laat dus.
Ook mijn Garmin heeft bewegingsdetectie. Ik haal de Garmin er liever af, en gebruik een dun metalen kabeltje met mini slotje. Kost een dief 1 minuut extra, maar juist DAT maakt het verschil. Je wilt dat ze weten dat ze jouw fiets moeten overslaan.
Maar eigenlijk laat ik mijn fiets gewoon nooit onbeheerd achter. En thuis: zichtbaar kwalitatief sterk hang en sluitwerk. Je wilt laten zien dat ze niet eens hoeven te beginnen. Een alarm, slot op je fiets binnen...allemaal leuk, maar de dief die eenmaal begonnen is wenst beloond te worden en een dure fiets is easy money. Staat zo in het busje naar het buitenland. Die gaan ze echt niet op marktplaats zetten hoor.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ik heb, zoals in het Indoor topic vermeld, m’n Kickr Core voor een Kickr Bike ingeruild. Maar ik wil wel graag 1x p/w lang ritje buiten doen :-).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:10
Requiem19 schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:36:
[...]

Ik heb, zoals in het Indoor topic vermeld, m’n Kickr Core voor een Kickr Bike ingeruild. Maar ik wil wel graag 1x p/w lang ritje buiten doen :-).
Waarom niet 2 kortere ritten? Lange rit klinkt als duurrit, maar als je snel koud bent kun je beter een wat intensievere rit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
wisselwerking schreef op zondag 14 november 2021 @ 18:09:
[...]

Waarom niet 2 kortere ritten? Lange rit klinkt als duurrit, maar als je snel koud bent kun je beter een wat intensievere rit doen.
Omdat ik 3x p/w V02 Max werk doe met Crossfit en met fietsen het iets laag intensievere werk wil doen.

Crossfit workout is vaak 5-15 minuten met gemiddeld 180bpm, max van 195+, fietsritje vandaag was 142bpm gemiddeld met 165bpm max. Zo train ik dus mooi het hele bereik en is het ook vrij polarized.

[ Voor 21% gewijzigd door Requiem19 op 14-11-2021 18:16 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ElGreco

Hoge MTB winterschoenen aan en klaar. Dat maakt pas verschil. Je zal wel SPD pedalen moeten gebruiken helaas (?)

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 22:32

Stap 1 overschoenen (überhaupt, klagen over koude voeten als je die nog niet hebt…..)
Stap 2 winterschoenen

En de gouden tip :+ mhr-zip in "Het grote fietskleding topic"

En evt. een paar Lake CXZ176 of vergelijkbaar (de optie van @ElGreco is beter, maar deze hebben wel SPD-SL)

[ Voor 9% gewijzigd door mhr-zip op 14-11-2021 18:50 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
Stap 3 aan de onderzijde de ventilatieopeningen dichtmaken met tape.
Stap 4 ónder de bestaande binnenzolen, de Bama Therm thermozool plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

Stap 5 aluminium folie over je sokken

;)

Meh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Dat hoeft allemaal niet... Als je met 7C fietst zonder overschoenen, dan is dat de reden van koude voeten. Dat red je niet met dikke sokken. Niet in mijn ervaring iig.

Koop gewoon neopreen overschoenen en probleem opgelost.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
Requiem19 schreef op zondag 14 november 2021 @ 18:14:
[...]

Omdat ik 3x p/w V02 Max werk doe met Crossfit en met fietsen het iets laag intensievere werk wil doen.

Crossfit workout is vaak 5-15 minuten met gemiddeld 180bpm, max van 195+, fietsritje vandaag was 142bpm gemiddeld met 165bpm max. Zo train ik dus mooi het hele bereik en is het ook vrij polarized.
Laat je niet gek maken met die hele polarized hype. Het moet ook gewoon leuk zijn. En als je het te koud hebt doe je gewoon op de trainer een duurrit. En anders regel #5 van Velominati toepassen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:13

Ik heb vandaag 3 uur gefietst met 'gewone' sokken en deze teenwarmers over mijn schoenen heen. Dat werkt voor mij nu nog goed; met complete overschoenen zou ik bij deze temperatuur zweetvoeten krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door DieAnder op 14-11-2021 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:46
ElGreco schreef op zondag 14 november 2021 @ 18:39:
[...]

Hoge MTB winterschoenen aan en klaar. Dat maakt pas verschil. Je zal wel SPD pedalen moeten gebruiken helaas (?)
Er zijn ook gewoon spd-ls winterschoenen hoor ;)
(ik heb beide)

Maar had niet het idee dat het vandaag zo koud was, goed weinig zon maar verder viel het toch wel mee ?
Gisteren had ik wel oversokken aan voor de hoeveelheid troep die ok de wegen lag.

[ Voor 23% gewijzigd door DDX op 14-11-2021 21:06 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
wisselwerking schreef op zondag 14 november 2021 @ 19:23:
[...]

Laat je niet gek maken met die hele polarized hype. Het moet ook gewoon leuk zijn. En als je het te koud hebt doe je gewoon op de trainer een duurrit. En anders regel #5 van Velominati toepassen
Er gaat hier even iets mis denk ik.

‘Het moet ook gewoon leuk zijn’ en ‘doe gewoon die duurrit op de trainer’ is natuurlijk een contradictio in terminis :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Requiem19 schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:36:
[...]

Was ook meer een geintje hoor. Ik fiets ook gewoon nog steeds buiten, dikke sokken met neopreen overschoen. Uiteindelijk krijg ik toch altijd wel koude vingers en tenen, maar dat heb ik al snel. Je beweegt ze amper dus er is niet veel bloedsomloop. Is ook een beetje hoe je er mentaal mee omgaat vind ik. De een is er daarnaast gevoeliger voor dan de ander. Mijn bloedvaten reageren gewoon sterk op kou. Warmte die niet aangevoerd wordt; kan je niet isoleren....

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Requiem19 schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:19:
[...]

Er gaat hier even iets mis denk ik.

‘Het moet ook gewoon leuk zijn’ en ‘doe gewoon die duurrit op de trainer’ is natuurlijk een contradictio in terminis :-).
Daarom heb ik ook geen trainer :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-09 23:02

Fisico

by Fabian

wisselwerking schreef op zondag 14 november 2021 @ 19:23:
[...]

Laat je niet gek maken met die hele polarized hype. Het moet ook gewoon leuk zijn.
Bij ons op de club heb je nu dus twee kampen de ene wil polarized trainen en de andere wil lekker in een groep fietsen. Nu hebben wij als motto samen beter worden dus het eerste ligt iets meer voor de hand. Zelf denk ik vooral wij bieden in de winter een training per week aan en van de 450 leden staat nog geen 100 man klaar voor een training. Laat dat hele polarized lekker zitten, ga een beetje toeren en doe halverwege een leuk koersspel. Want uiteindelijk moet het gewoon leuk zijn. Helaas luisteren wel heel veel mensen naar Jim etc maar vergeten ze dat de meesten dus een deel van het jaar niet fietsen of maximaal 3 uurtjes per week. Alle voorbeelden van Jim zijn op basis van 10 uur per week dus waar hebben mensen het toch over met al die trainingschema's, denk ik dan.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Fisico schreef op zondag 14 november 2021 @ 22:26:
[...]

Bij ons op de club heb je nu dus twee kampen de ene wil polarized trainen en de andere wil lekker in een groep fietsen. Nu hebben wij als motto samen beter worden dus het eerste ligt iets meer voor de hand. Zelf denk ik vooral wij bieden in de winter een training per week aan en van de 450 leden staat nog geen 100 man klaar voor een training. Laat dat hele polarized lekker zitten, ga een beetje toeren en doe halverwege een leuk koersspel. Want uiteindelijk moet het gewoon leuk zijn. Helaas luisteren wel heel veel mensen naar Jim etc maar vergeten ze dat de meesten dus een deel van het jaar niet fietsen of maximaal 3 uurtjes per week. Alle voorbeelden van Jim zijn op basis van 10 uur per week dus waar hebben mensen het toch over met al die trainingschema's, denk ik dan.
Iedereen op z’n eigen manier toch?

Ik heb een sportmedische test gedaan, waaruit bleek dat mijn RER nogal laag lag (omschakeling vet verbranding naar carbs), kortom mijn laag aerobe systeem was/is niet goed ontwikkeld omdat ik alleen high intensity deed. Dat was in de periode dat ik alleen Crossfit deed en nog niet fietste. Nu de combinatie om zo meer evenwicht te hebben.

Fietsen is daarom deels functioneel voor mij en heeft ook andere insteek dan velen hier (waarbij fietsen prio 1 is of zelfs de enige sport is).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
@Fisico met 'nog geen 100 man' kan je toch makkelijk twee groepen maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik had gisteren overschoentjes van Sockeloen aan, met gewone "zomer" sokken.

Niet koud gehad (en de schoenen mooi schoon gebleven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Requiem19 schreef op zondag 14 november 2021 @ 23:03:
[...]

Ik heb een sportmedische test gedaan, waaruit bleek dat mijn RER nogal laag lag (omschakeling vet verbranding naar carbs), kortom mijn laag aerobe systeem was/is niet goed ontwikkeld omdat ik alleen high intensity deed. Dat was in de periode dat ik alleen Crossfit deed en nog niet fietste. Nu de combinatie om zo meer evenwicht te hebben.

Fietsen is daarom deels functioneel voor mij en heeft ook andere insteek dan velen hier (waarbij fietsen prio 1 is of zelfs de enige sport is).
Zou je dan niet moeten beginnen met een goede base training? Zodat je je vetverbranding "activeert" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Fisico schreef op zondag 14 november 2021 @ 22:26:
[...]

Welke club is dat..450 leden..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
McMiGHtY schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:15:
[...]

Zou je dan niet moeten beginnen met een goede base training? Zodat je je vetverbranding "activeert" ?
Exact, daarom staat fietsen voor mij in het teken van lange rustigere ritjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Requiem19 schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:42:
[...]

Exact, daarom staat fietsen voor mij in het teken van lange rustigere ritjes.
Vergeet de intensiteit niet...ook in je baseplan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
McMiGHtY schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:06:
[...]

Vergeet de intensiteit niet...ook in je baseplan.
Die zit al in mn training naast het fietsen. Als ik teveel intensiteit in het fietsen meeneem is dat negatief voor m’n herstel van de intensieve all out CF training.

Dat gezegd hebbende is het moeilijker om rustig te fietsen juist :-). De valkuil is eerder dat ik me niet kan inhouden op de fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-09 23:02

Fisico

by Fabian

418O2 schreef op zondag 14 november 2021 @ 23:32:
@Fisico met 'nog geen 100 man' kan je toch makkelijk twee groepen maken?
Wij rijden met groepen van maximaal 14 personen op 6 verschillende niveaus om het voor iedereen te doen te houden. Op mooie dagen is de bezetting wel 2 groepen per niveau, maar in de praktijk komen die erg weinig voor, want mooi weer valt regelmatig samen met vakanties. Je zou inderdaad wel meer kunnen indelen of kunnen stellen we doen ergens iets met hoge intensiteit en voor de mensen die willen brommeren is er de kans om de rest van de 85 km lekker op kop te sleuren. Ik heb de oplossing ook niet helemaal.
CS030 in :Utrecht.
Requiem19 schreef op zondag 14 november 2021 @ 23:03:

Als ik alleen zou fietsen of sporten is dat zeker een optie. In een groep gaat dat toch lastiger. Tenzij je NHB100 bent dan doe je lekker je eigen ding. Je merkt bij ons vooral dat binnen het niveau de verschillen groot worden omdat de ene op join zit, de ander Zwift doet, weer een ander fietst en hardloopt en de volgende alleen met de clubfiets. Dan kan je allemaal wel 30 gemiddeld rijden maar zodra wij gaan intervallen of heuvels op gaan worden de verschillen ineens enorm.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Prulleman
Fisico schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:06:

[...]

Als ik alleen zou fietsen of sporten is dat zeker een optie.

[...]
wordt dat door zoveel als een straf ervaren..?? ik vind het heerlijk hoor eigen tempo, niemand om rekening mee te houden en gewoon fietsen hoe/wat/waar/lang/... je wil

uiteraard is het ook leuk om met anderen te fietsen, maar ik moet er niet aan denken om -altijd- met een groepje mee te moeten.

En als je samen fietst, dan moet je inderdaad je doelstellingen aanpassen of de juiste mensen kiezen als je samen wilt trainen, hoe groter de groep, hoe lastiger, beperk je dan gewoon tot een groepje van 2 of 3, is voor je medeweggeberuikers ook een verademing ;)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:52

Phydomir

Dennis

Prulleman schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:34:
[...]

wordt dat door zoveel als een straf ervaren..?? ik vind het heerlijk hoor eigen tempo, niemand om rekening mee te houden en gewoon fietsen hoe/wat/waar/lang/... je wil

uiteraard is het ook leuk om met anderen te fietsen, maar ik moet er niet aan denken om -altijd- met een groepje mee te moeten.

En als je samen fietst, dan moet je inderdaad je doelstellingen aanpassen of de juiste mensen kiezen als je samen wilt trainen, hoe groter de groep, hoe lastiger, beperk je dan gewoon tot een groepje van 2 of 3, is voor je medeweggeberuikers ook een verademing ;)
Same. Grootste groep waar ik mee heb gefietst was 3 man en van te voren heel duidelijk wat het plan van die rit was.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ik heb 1x een ritje gedaan met een groep van 10 man van onze sportschool.

Dat was de grootste terror-rit van m'n leven :P. Vooraf zei iedereen 'we gaan gewoon een tempo fietsen dat voor iedereen goed is', 'geen haantjes gedrag'.

En jouhoor, we waren de dijk richting Lelystad nog niet op en het ging volle bak. Van begin van de dijk bij Almere to Enkhuizen 37 km/h gemiddeld gefietst. En ook nog eens slechte samenwerking omdat de groep niet goed kon doordraaien. Iedereen die op kop kwam ging steeds harder fietsen, zodat het helemaal uit elkaar viel.

Uit eindelijk na Hoorn lekker samen met m'n vriendin uit het groepje gestapt en de volgende ritjes vriendelijk overgeslagen.
Pagina: 1 ... 362 ... 685 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).