Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 361 ... 685 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 26-09 17:42
Stillekracht schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:30:
Yep, eerst heeeeel goed schoonmaken. Daarna smeren en een aantal uren laten intrekken. Daarna met een doekje weer het overtollige weghalen.
hierop aanhakend, want wat is heeeel goed schoonmaken, wat ik doe:

Als je quicklink hebt, ketting eraf halen en in een potje lampenolie kieperen, goed schudden, eventueel herhalen als het nog heel vies is. Dan afnemen met een doek. Olie niet weggooien maar laten bezinken.

Dan ketting in een sopje schudden, afnemen met een andere doek (anders mengt die olie) en dan heb je al vrij veel troep eraf.

Dan elke schakel een druppeltje olie, laten intrekken zoals hierboven en dan doekje erlangs en lekker trappen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:07
Stillekracht schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:30:
Yep, eerst heeeeel goed schoonmaken. Daarna smeren en een aantal uren laten intrekken. Daarna met een doekje weer het overtollige weghalen.
Zullen we hier allemaal eens beschrijven hoe we onze kettingen schoonmaken en onderhouden. Daar hebben we het nog nooit over gehad!

Afbeeldingslocatie: https://c.tenor.com/JGSUOGaaTXoAAAAM/michael-jackson-popcorn.gif

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasperb_
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-10-2023
pier87 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:35:
Tsja @KipCurreh in de prijscategorie waar jij zoekt mag je denk ik ook niet altijd evenveel verwachten. Het zijn de instapmodellen. Ik heb in mn winterfiets de Visions, destijds bij wielerkoopjes gekocht voor nog geen 200 euro.

https://www.wielerkoopjes...omp-sl-zwart-wielset.html

Prima setje hoor, maar de kleur van de velg wordt door de pekel wel wat mat en de spaken beginnen hier en daar wat te roesten, maar goed zoals ik zei instapmodel wielen. Daarnaast heb ik de lagers al eens moeten vervangen in mn achterwiel. Maar voor de prijs van 189 euro is er niets mis mee.

Mavic zou ik met een hele grote boog omheen lopen...
Deze heb ik ook. Zijn bij jou ook de geanodiseerde zwarte remranden inmiddels door slijtage verkleurd naar de oorspronkelijke aluminium kleur? :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:39
Mistraller schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:43:
[...]

Zullen we hier allemaal eens beschrijven hoe we onze kettingen schoonmaken en onderhouden. Daar hebben we het nog nooit over gehad!

[Afbeelding]
Ja en hoe maken jullie eigenlijk je zadeltasje schoon? En je remschijven?

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:52

Phydomir

Dennis

Mistraller schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:43:
[...]

[Afbeelding]
Kunnen we het dan daarna weer gewoon over zadeltasjes hebben?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 18:56

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

GerbenBK schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:56:
[...]

Ja en hoe maken jullie eigenlijk je zadeltasje schoon? En je remschijven?
Ik gebruik het liefst deze, er blijft geen vuiltje achter.

Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/www.upinthesky.nl/wp-content/uploads/2020/02/spuiten-scaled.jpg?resize=780%2C405&ssl=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 11:49
Grin schreef op zondag 5 april 2020 @ 16:31:
Vandaag even lekker aan het poetsen geweest, 2 uur bezig om alles schoon te spoelen en in het vet te zetten. Dit verhaal heb ik al eens eerder gepost, hierbij nogmaals mijn schoonmaakritueel.

Ik gebruik alleen schoonmaakspullen van Muc-Off.
Alleen wanneer de fiets echt smerig is pak ik Muc-Off Bike Cleaner (inspuiten, 5min. wachten) en een emmer water+spons. Daarna afdrogen, voor het vervolg zie de volgende alinea. Wanneer de fiets niet zo smerig is gebruik ik babydoekjes (Toeten Boeners, heten die van mij). Zorg dat het geen papieren babydoekjes zijn, zoals die van Huggies; dat werkt voor geen meter (overal papier tussen en ze breken...). Daarna volgt:

Muc-Off Bio Drivetrain Cleaner (750ML), giet dat in een glas en gebruik een tandenborstel voor de ketting, de cassettes en de derailleurs. Laten inwerken voor 10min. Afspoelen met een drukspuit op de laagste stand, spoel de ketting goed schoon, er mag geen Drivetrain Cleaner achterblijven! Hierna alles droogmaken met een goede droogdoek, evt met een föhn. Wanneer alles droog is dan behandel ik de ketting, tandwielen en derailleurs met Muc-Off Bike Protect, dit drijft het water weg en voorkomt het aankoeken van vuil. Dit weer een beetje oppoetsen met een schone droge doek, je wilt alle onderdelen zo droog mogelijk in het vet zetten. Hoe meer vet, hoe sneller het weer aankoekt. De Bike Protect goed laten inwerken, 2-3 uren later de ketting smeren met Muc-Off C3 Dry Ceramic Lube. Klaar! d:)b

Tussendoor, ~1 keer per 10 dagen, smeren met C3 lube voor een soepele ketting. Daarbij trek ik soms een aantal babydoekjes over het frame en door de onderdelen; maar nooit over de drive train.
Dit is dan het eindresultaat:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Deze methode

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zadeltasjes behandel ik altijd hiermee:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vmyF0nsEMCR8CJxraauWzRF8McE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gEJD3NMDhTG8yM2pUVl32iv2.png?f=user_large

Werkt perfect!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:38
Smultie schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:14:
Zadeltasjes behandel ik altijd hiermee:

[Afbeelding]

Werkt perfect!
Lekker alles in je rugzakken drukken, fijn man!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:25
@ohno_nl verstandig, want dan ga je daarna weer als de brandweer ;)

Met al die schoonmaaktips heb ik het idee dat een deel van de wielrenners prima op hun plek zouden zijn bij de huishoudbeurs of bij de Libelle zomerweek. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 13:34
Iemand ervaring met de Giant SLR2 42 wielen? De fiets met deze wielset (TCR Advanced Disc 1+) is 400 euro duurder dan die met de PR-2 wielset. En uit ervaringen uit mijn omgeving weet ik dat dat niet veel soeps is en je die moet vervangen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:40
@NoepZor Zelf heb ik nog geen ervaring met de Giant wielen. Mogelijk dat ik binnenkort ervaring op ga doen met de SLR1 42 wielen, maar dan moet eerst de fiets nog binnen komen en goed bevonden worden door mij.

Aandachtspunt bij de Giant wielen is dat deze alleen maar compatibel zijn met bepaalde banden door het hookless ontwerp van de velgen. Zie ook: https://www.giant-bicycles.com/nl/hookless-technology
Verder schijnt de ratel bij het stilhouden van de trappers, behoorlijk aanwezig te zijn. Of dat een plus- of minpunt is, is natuurlijk persoonlijk.

Mijn lokale fietsenmaker was verder behoorlijk positief over de SLR wielen. Al wil een fietsenmaker vaak het liefst een fiets verkopen, maar in dit geval ken ik hem ook persoonlijk (vroeger veel samen gefietst) en heeft hij veel "relatie klanten" bij de lokale fietsclubs, dus heb ik er wel enigszins vertrouwen in dat hij mij geen zooi wil verkopen.

En daarnaast is de crankset bij beide fietsen ook verschillend.

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-09 19:32
NoepZor schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:46:
Iemand ervaring met de Giant SLR2 42 wielen? De fiets met deze wielset (TCR Advanced Disc 1+) is 400 euro duurder dan die met de PR-2 wielset. En uit ervaringen uit mijn omgeving weet ik dat dat niet veel soeps is en je die moet vervangen.
Buiten de opmerkingen van @ydderf zou je ook kunnen vragen wat de prijs is zonder de wielset en dan kun je zelf kijken of je voor dat bedrag een wielset kunt aanschaffen die past bij jouw wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
la_fusion schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:04:
[...]

Buiten de opmerkingen van @ydderf zou je ook kunnen vragen wat de prijs is zonder de wielset en dan kun je zelf kijken of je voor dat bedrag een wielset kunt aanschaffen die past bij jouw wensen.
Waarschijnlijk is de waarde van de PR-2 wielset niet gigantisch. Je krijgt bij de versie zonder SLR wielset inderdaad een ander crankstel zie ik. Maar voor 400 euro heb je normaliter geen carbon wielset gok ik, vandaar dat die fiets nog wel "interessant" is, mocht het enigszins kwaliteit zijn.

Ik zit met een schuin oog te kijken naar een andere fiets, huidige is 5 jaar oud en doet het op zich nog prima. Maar schijfremmetjes lijken me ook wel lekker :) stof tot nadenken in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:35
Sinds gisteren heb ik een Tacx boven staan voor in de winter. Nu is het de bedoeling dat zowel ik als mijn vrouw heb gebruiken. Even een fiets wisselen is niet zo'n issue, ware het niet dat ik er niet over nagedacht had dat mijn fiets een 12x142 steekas heeft (speedrelease) en dat die van haar een quick-release heeft.

Gevolg: fiets wisselen, betekent cassette losmaken om de adaptertjes op de Tacx te kunnen wisselen. Kan allemaal wel, maar niet zo soepel als ik had gehoopt.

Hoe kan ik dit wisselen makkelijker maken? Is het eenvoudig om mijn fiets geschikt te maken voor quick-release op zo'n manier dat het op de Tacx zonder extra's past?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
millerman_sf schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:22:
Sinds gisteren heb ik een Tacx boven staan voor in de winter. Nu is het de bedoeling dat zowel ik als mijn vrouw heb gebruiken. Even een fiets wisselen is niet zo'n issue, ware het niet dat ik er niet over nagedacht had dat mijn fiets een 12x142 steekas heeft (speedrelease) en dat die van haar een quick-release heeft.

Gevolg: fiets wisselen, betekent cassette losmaken om de adaptertjes op de Tacx te kunnen wisselen. Kan allemaal wel, maar niet zo soepel als ik had gehoopt.

Hoe kan ik dit wisselen makkelijker maken? Is het eenvoudig om mijn fiets geschikt te maken voor quick-release op zo'n manier dat het op de Tacx zonder extra's past?
Het grote indoor cycling topic

daar zitten de cracks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Erg nasty van Giant om op de duurdere fiets (met de SLR2 wielset) de Shimano FC-RS510 te monteren.
Deze is een stevige 230 gram zwaarder dan de Ultegra-variant.

Ik heb wel ervaring met de SLR-1 wielset van een generatie eerder. Deze is niet hookless, maar verder een uitstekende set.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 08:58
millerman_sf schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:22:

Je hoeft toch de casette niet te wisselen om de adapters te wisselen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
NoepZor schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:46:
Mijn vrouw is helemaal in haar nopjes met die velgen, maar dat komt denk ik meer door de 32mm band die er affabriek op ligt. (Giant Gavia fondo 1)

Volgens mij zijn alle velgen die op basis/midrange fietsen worden gezet toch gewoon basic; "rond met spaken".
"Moet vervangen" ben ik het in elk geval niet mee eens. Hordes mensen rijden prima op hun stock wielen. Het een snelle route naar een meer high-end fiets maar je moet nog altijd zelf trappen.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Smultie schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:27:
Erg nasty van Giant om op de duurdere fiets (met de SLR2 wielset) de Shimano FC-RS510 te monteren.
Deze is een stevige 230 gram zwaarder dan de Ultegra-variant.

Ik heb wel ervaring met de SLR-1 wielset van een generatie eerder. Deze is niet hookless, maar verder een uitstekende set.
Was bij mijn vrouw ook op haar Liv Avail Advanced. "Alles Ultegra" maar dan geen ultegra crank en noname rotors. Maar dus wel PR2 met tubeless. Maar prijstechnisch heel acceptabel; het moet uit de lengte of de breedte komen.

Maar ik zie wel meer merken die met de RS510 aan komen zetten terwijl de rest van de fiets 105 of Ultegra is. Zag het gisteren bij een Sensa die mijn broer op het oog heeft.

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
Het maakt de meeste mensen geen klap uit natuurlijk. Het verschil ga je echt niet merken en die 200gram maakt ook weinig uit. Dus een makkelijker besparing

[ Voor 11% gewijzigd door 418O2 op 04-11-2021 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:19
WaSteiL schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:27:
[...]

Je hoeft toch de casette niet te wisselen om de adapters te wisselen?
@millerman_sf inderdaad, bij mijn kickr core draai ik de wahoo qr as los en de qr dopjes van de kickr (zitten gewoon los). Vervolgens de steekas dopjes in de kickr duwen en de andere fiets erop. 1 minuutje werk.

Voor zover ik kan zien moet je bij een tacx de dopjes los draaien (qr met een 5mm inbus) en de steekas doppen met een steeksleutel.

De cassette kan je gewoon laten zitten
Een tacx kost dus 2 minuutjes ongeveer

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Mistraller schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:32:
[...]

Mijn vrouw is helemaal in haar nopjes met die velgen, maar dat komt denk ik meer door de 32mm band die er affabriek op ligt. (Giant Gavia fondo 1)

Volgens mij zijn alle velgen die op basis/midrange fietsen worden gezet toch gewoon basic; "rond met spaken".
"Moet vervangen" ben ik het in elk geval niet mee eens. Hordes mensen rijden prima op hun stock wielen. Het een snelle route naar een meer high-end fiets maar je moet nog altijd zelf trappen.
Moet vervangen is licht gechargeerd, maar ik heb mijn eigen PR-2 set meermaals kapotgereden, een vriend van me zijn PR-2 set op zijn oude TCR en van zijn nieuwe (2020 TCR disc) gingen de naven kapot. Let wel, beide 100+ en dan is het advies al snel vervangen voor wat stevigers volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
Mistraller schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:32:
[...]
"Moet vervangen" ben ik het in elk geval niet mee eens. Hordes mensen rijden prima op hun stock wielen.
Eens. Ik heb de PR2's op een (+/- '14) Defy 1. Niets mis mee.

@NoepZor Natuurlijk zijn het wel "wielen met te weinig spaken want dat ziet er snel uit", wat bij mijn 70 kg minder problemen op zal leveren dan bij jullie 100 kg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
Je kan ook voor optie 3 gaan: de PR2 nemen, die verkopen en leuke velgen uitzoeken. Voor die 400 euro + opbrengst PR2 kan je wel wat leuks vinden of laten maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
NoepZor schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:41:
[...]

Moet vervangen is licht gechargeerd, maar ik heb mijn eigen PR-2 set meermaals kapotgereden, een vriend van me zijn PR-2 set op zijn oude TCR en van zijn nieuwe (2020 TCR disc) gingen de naven kapot. Let wel, beide 100+ en dan is het advies al snel vervangen voor wat stevigers volgens mij.
Tja als je wat zwaarder bent is dat een aandachtspunt maar dat geldt voor elk wiel. Wielen zitten natuurlijk wel gewoon in de garantie van de fiets. Let er wel op dat max weight altijd fiets+berijder (en zadeltasje, volle bidons etc :+ ) is.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 26-09 16:46

Flipmo

OMG !!

Toen ik mijn 2016 Giant TCR had met PR2 wielen, zijn er ook 2x spaken geknapt van mijn achterwiel.
Was toen rond de 90kg, Fietsenmaker heeft nieuwe spaken gezet, maar na verloop van tijd kwamen er haarscheurtjes bij de spaaknippels.

Toen overgestapt op de Vision wielset (van toen +/- 180 euro). Daar in 2 jaar geen problemen mee gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mistraller schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:48:
[...]

Je kan eens naar wandrer.earth kijken. Die is speciaal voor dit doeleinde, en dan bv een challenge doen; "ride your town" :)
Wordt je wel knettergek van het keren; @DDX wil zijn activity vast wel even delen.

Ik gebruik statshunters, en om een tile te pakken zit je sowieso op een nieuw weggetje. Alleen moet je op den duur wel ver van huis om nog wat te scoren.
wandrer ken ik ja. Heb geen betaald account daar, maar het is wel grappig. Zie dat ik in de top 10 van mijn woonplaats sta. Het zaadje is geplant om op z'n minst mijn wijk eens geheel te fietsen :P En dat is ook prima te doen in het donker. :) Best een leuk idee eigenlijk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
NoepZor schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:41:
[...]

Ik zou dan als advies geven om af te vallen. Dat is op meerdere vlakken een duurzamere oplossing :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
wisselwerking schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:08:
[...]

Ik zou dan als advies geven om af te vallen. Dat is op meerdere vlakken een duurzamere oplossing :+
Dat is lastiger dan je denkt. Ik snap mensen ook niet die hun portie niet op krijgen :+ al zit er de laatste 1,5 jaar wel een licht dalende trend in m'n gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-09 11:28
418O2 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:39:
Het maakt de meeste mensen geen klap uit natuurlijk. Het verschil ga je echt niet merken en die 200gram maakt ook weinig uit. Dus een makkelijker besparing
Dat de meeste mensen het verschil niet gaan merken, ja, mee eens. Maar sorry, als je bijvoorbeeld een Merida Scultura Endurance 5000 pakt, bijna volledig Ultegra uitgerust, maar toch een RS510 crank. Het voelt niet echt juist. 105 begrijp ik dat er soms een RS510 op zit. Maar vanaf Ultegra was "eerder" toch wat meer voor de mensen die het geld hadden om te besparen op gewicht. Ik zal wel ouderwets zijn, maar dit voelt een beetje alsof je een i7 koopt, een mooie 3060 kaart er bij pakt en het goedkoopste moederbord uit kiest wat compatible is.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Raznov schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:46:
[...]

Dat de meeste mensen het verschil niet gaan merken, ja, mee eens. Maar sorry, als je bijvoorbeeld een Merida Scultura Endurance 5000 pakt, bijna volledig Ultegra uitgerust, maar toch een RS510 crank. Het voelt niet echt juist. 105 begrijp ik dat er soms een RS510 op zit. Maar vanaf Ultegra was "eerder" toch wat meer voor de mensen die het geld hadden om te besparen op gewicht. Ik zal wel ouderwets zijn, maar dit voelt een beetje alsof je een i7 koopt, een mooie 3060 kaart er bij pakt en het goedkoopste moederbord uit kiest wat compatible is.
Het is een wat scheef vergelijk omdat een moederbord meer invloed heeft. er wordt verder niet geheimzinnig over gedaan, er staat geen ultegra label op iets dat het niet is. Iemand die het wat boeit zoekt het uit en kan het links laten liggen. Als het je niet boeit, zoek je het ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Raznov schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:46:
[...]

Maar veel gebruikers merken daar in de praktijk natuurlijk niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-09 11:28
@wisselwerking @418O2,
Eens. En ik had mogelijk beter een vergelijking naar geheugen kunnen maken. Maar dat daargelaten. Nee, gebruikers gaan het vaak niet werken. En de liefhebbers stellen vaak toch de fiets zelf samen (of vervangen onderdelen waar nodig). Voor mij geen probleem.

Maar het neemt niet weg dat ik het zelf een minder prettige ontwikkeling vind. Nu is het de crank, straks komt er een "typeloos" derailleur van 150 gram meer op te zitten, een "typeloze" rem van 50 gram meer per stuk, en voor je het weet is elke fiets een frankensteiner, van wat er nog lag in het magazijn. Maar de fiets kan daardoor wel 100 euro goedkoper aangeboden worden (covid, evergreen of wat dan ook daar gelaten). In het lagere segment, prima, maar ook al bij Ultegra?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Raznov schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:15:
@wisselwerking @418O2,
Eens. En ik had mogelijk beter een vergelijking naar geheugen kunnen maken. Maar dat daargelaten. Nee, gebruikers gaan het vaak niet werken. En de liefhebbers stellen vaak toch de fiets zelf samen (of vervangen onderdelen waar nodig). Voor mij geen probleem.

Maar het neemt niet weg dat ik het zelf een minder prettige ontwikkeling vind. Nu is het de crank, straks komt er een "typeloos" derailleur van 150 gram meer op te zitten, een "typeloze" rem van 50 gram meer per stuk, en voor je het weet is elke fiets een frankensteiner, van wat er nog lag in het magazijn. Maar de fiets kan daardoor wel 100 euro goedkoper aangeboden worden (covid, evergreen of wat dan ook daar gelaten). In het lagere segment, prima, maar ook al bij Ultegra?
Dit is wel heel speculatief allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Raznov schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:15:
@wisselwerking @418O2,

De fietsen er onder zijn respectievelijk met een ultegra en een 105 crank afgemonteerd. Het kan dus wel, maar waarschijnlijk wordt hier mee de meerprijs van de carbon wielset gecompenseerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:15
Op zich is dit iets wat al jaren aan de gang is. Mijn 2006 Ultegra Bianchi had ook een FSA gossamer crank.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:35
Het gaat om aanpassingen aan de fiets, niet aan de Tacx. Vandaar mijn vraag hier en niet daar.

@WaSteiL @Prulleman
Ik hoef de cassette niet te wisselen, maar het dopje zit bij een 11-speed cassette dusdanig diep er in, dat je er met de steeksleutel niet bij kunt. Ik kan het dopje dus pas losdraaien, als ik het kleinste tandwieltje van de cassette heb gehaald. De rest van de cassette kan blijven zitten, maar het maakt de handeling er niet minder om qua werk en vette handen. Het kost een minuutje of 5 qua werk en nog een keer 5 om mijn handen schoon te maken. En mijn vrouw is niet zo handig met gereedschap.

Gewenste oplossing zou dus zijn om mijn fiets geschikt te maken voor QR ipv 12x142. Is dat te doen?

[ Voor 7% gewijzigd door millerman_sf op 04-11-2021 17:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
wisselwerking schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:08:
[...]

Mijn zwager is 2.06m lang, sterk, geen gram vet en 102kg.
Een oude (volleybal) teamgenoot van mij is 2.00m lang, stek, misschien een gram vet, 100kg. Ik fiets heel graag achter hem (lekker brede muur voor je)

Niet iedereen kan afvallen.

@NoepZor
Met jouw gewicht gaan de spaken van de SLR wielen er ook aan op een gegeven moment. Beide sets hebben te weinig spaken voor jou.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:19
millerman_sf schreef op donderdag 4 november 2021 @ 17:00:
[...]

Het gaat om aanpassingen aan de fiets, niet aan de Tacx. Vandaar mijn vraag hier en niet daar.

@WaSteiL @Prulleman
Ik hoef de cassette niet te wisselen, maar het dopje zit bij een 11-speed cassette dusdanig diep er in, dat je er met de steeksleutel niet bij kunt. Ik kan het dopje dus pas losdraaien, als ik het kleinste tandwieltje van de cassette heb gehaald. De rest van de cassette kan blijven zitten, maar het maakt de handeling er niet minder om qua werk en vette handen. Het kost een minuutje of 5 qua werk en nog een keer 5 om mijn handen schoon te maken. En mijn vrouw is niet zo handig met gereedschap.

Gewenste oplossing zou dus zijn om mijn fiets geschikt te maken voor QR ipv 12x142. Is dat te doen?
het QR dopje kan met een inbus en het straks dopje lijkt ver genoeg uit te steken als ik hier kijk
YouTube: TACX Neo / Flux Smart Trainer Thru Axle Conversion - How To [NEO1 & ...

Maar wellicht is het bij jou anders

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-09 10:56
wisselwerking schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:05:
[...]

Maar veel gebruikers merken daar in de praktijk natuurlijk niks van.
Neemt niet weg dat het gewichtsverschil tussen ultegra en 105 200 gram is en die rs510 al bijna de helft van dat verschil inneemt. Kan je beter 105 er op zetten en wat andere componenten upgraden. Betere overall package.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Teun_2 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:58:
[...]

Neemt niet weg dat het gewichtsverschil tussen ultegra en 105 200 gram is en die rs510 al bijna de helft van dat verschil inneemt. Kan je beter 105 er op zetten en wat andere componenten upgraden. Betere overall package.
Ga eens op de weegschaal voor en na het poepen staan.

Bij derries of shifters is er ook soms verschil in gevoel of kwaliteit, crank vrij weinig lijkt me
Dan zie je wel hoe weinig het allemaal uitmaakt

[ Voor 9% gewijzigd door 418O2 op 04-11-2021 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
418O2 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:26:
[...]

Ga eens op de weegschaal voor en na het poepen staan.

Bij derries of shifters is er ook soms verschil in gevoel of kwaliteit, crank vrij weinig lijkt me
Dan zie je wel hoe weinig het allemaal uitmaakt
Maar als je na het kakken gaat fietsen, ben je en een drol lichter EN is je fiets lichter.

Ik snap wel dat voor de meeste NL fietsers gewicht weinig gezien ons platte landje. Volgens mij zitten er hier ook wel wat stevige jongens tussen, dus dan snap ik dat je het eerst in je eigen gewicht zoekt. Voor de mensen die al echt lichtgewicht zijn en vaker in de bergen fietsen is het nu eenmaal wel wat belangrijker (vooral als je materiaal ook leuk vindt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Requiem19 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:01:
[...]

Maar als je na het kakken gaat fietsen, ben je en een drol lichter EN is je fiets lichter.

Ik snap wel dat voor de meeste NL fietsers gewicht weinig gezien ons platte landje. Volgens mij zitten er hier ook wel wat stevige jongens tussen, dus dan snap ik dat je het eerst in je eigen gewicht zoekt. Voor de mensen die al echt lichtgewicht zijn en vaker in de bergen fietsen is het nu eenmaal wel wat belangrijker (vooral als je materiaal ook leuk vindt).
En die mensen kijken er ook wel naar denk ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
@ElGreco Er stond ook een smiley bij hoor ;) Uiteraard zal niet iedereen kunnen afvallen, maar dat zijn uiteraard de uitzonderingen. Ik kan ook nog steeds prima afvallen en dan hoor ik niet direct bij de dikste fietsers

@Teun_2 Dat er een verschil in gewicht in zit is uiteraard duidelijk, maar daarmee is het nog niet zo dat je om die reden een upgrade zou moeten doen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Het gaat ook niet om die gewichtsbesparing, het gaat erom dat een fiets met full ultegra word afgemonteerd en ze er dan een RS510 crank opzetten. Puur om kosten te besparen, je ziet dat veel bij Decathlon.

Daarnaast is het ook gewoon wat je mooi vind en je kunt betalen. Als jij er maar gelukkig van word toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 22:32
rolandos582 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:53:
Het gaat ook niet om die gewichtsbesparing, het gaat erom dat een fiets met full ultegra word afgemonteerd en ze er dan een RS510 crank opzetten. Puur om kosten te besparen, je ziet dat veel bij Decathlon.

Daarnaast is het ook gewoon wat je mooi vind en je kunt betalen. Als jij er maar gelukkig van word toch?
Als je je crank toch gaat vervangen door iets met een powermeter, kan je beter bij een RS510 doen dan een Ultegra

>:)

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
mhr-zip schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:13:
[...]

Als je je crank toch gaat vervangen door iets met een powermeter, kan je beter bij een RS510 doen dan een Ultegra

Die Ultegra crank levert wel meer op dan een RS510 O-) Die ultegra raak je wel voor 225 ofzo kwijt. Heb ik laatst nog gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05:46
mhr-zip schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:13:
[...]

Spuit elf.

Zal de volgende keer eerst verder terug lezen... :$

[ Voor 25% gewijzigd door Gebanned op 04-11-2021 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
rolandos582 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:53:

Dat zie je overal hoor, niet alleen bij de Decathlon. Ik zie dat namelijk juist terug bij Amerikaanse merken zoals Scott en Trek, terwijl een merk als Cube dan wel weer binnen 1 groep blijft.

Maar uiteindelijk werkt het ook prima en zal het verschil ook verwaarloosbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
wisselwerking schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:31:
[...]

Dat zie je overal hoor, niet alleen bij de Decathlon. Ik zie dat namelijk juist terug bij Amerikaanse merken zoals Scott en Trek, terwijl een merk als Cube dan wel weer binnen 1 groep blijft.

Maar uiteindelijk werkt het ook prima en zal het verschil ook verwaarloosbaar zijn.
Mijn fiets heeft het ook en dat is een "eigenbouw" van salden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Fiets weggebracht om een tik eruit te laten halen.. conclusie is dat trapas, grote voorblad, cassette, ketting, lagers in de body en lagers in het achterwiel vervangen moeten worden. Cassette en ketting stonden op de planning als de fiets weer terug was om zelf te doen, het achterwiel was soort van bekend maar goed winterwielen.. de rest niet specifiek gemerkt. Wellicht als het vervangen is dat ik het wel ga merken.

Gelukkig alles op voorraad bij de monteur dus binnenkort weer buiten fietsen en nu maar even alleen op de Tacx.

[ Voor 4% gewijzigd door la_fusion op 04-11-2021 22:13 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-09 18:00
la_fusion schreef op donderdag 4 november 2021 @ 22:13:
Fiets weggebracht om een tik eruit te laten halen.. conclusie is dat trapas, grote voorblad, cassette, ketting, lagers in de body en lagers in het achterwiel vervangen moeten worden. Cassette en ketting stonden op de planning als de fiets weer terug was om zelf te doen, het achterwiel was soort van bekend maar goed winterwielen.. de rest niet specifiek gemerkt. Wellicht als het vervangen is dat ik het wel ga merken.

Gelukkig alles op voorraad bij de monteur dus binnenkort weer buiten fietsen en nu maar even alleen op de Tacx.
Als je toch alles gaat vervangen zou ik in de winter gewoon doorfietsen met wat je nu hebt en dan in het voorjaar alles nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
wisselwerking schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:31:
[...]

Scott is in principe weer europees met HQ in Zwitserland. Het viel mij in elk geval op dat mijn Scott (105 uitvoering) en de Ultregra uitvoering waar ik naar keek toen, wel vrijwel alles binnen de groep hielden. Tot de rotors aan toe en de crank dus ook.
Crank fietst niet anders, het gewicht zal voor velen ook niks uitmaken. Blijft over: De groepnaam. Een crank is het onderdeel waar Ultegra/105 het grootste op staat gedrukt en daar zijn veel mensen gevoelig voor.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-09 13:47
Hier een Scott Addict 10 van 2021, alles Ultegra uitgevoerd behalve de cassette.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Net weer even een klein rondje wezen fietsen en tot nu toe vind ik het nog superlekker om te doen. Mijn nieuwe lange broek is nog net wat te warm eigenlijk dus ik kan nog even door.
Om weer tebeginnen met fietsen is beste keus van dit jaar geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Dilemma dinszaterdag: roadie met extra wielset of gravelbike met extra wielset, voor de Utrechtse Heuvelrug en het langzame lange (asfalt)werk?

Concreet denk ik aan:

Domane AL3/4/5. Standaard net-niet-gravel 32mm's vervangen door 35 of 38 gravelbandjes. Setje wielen, bij voorkeur met hoge velgen :9~, en schijven voor de slicks er bij kopen.
Met dank aan o.a. de nuchtere @wisselwerking voor de overtuiging van de AL5 via DM.
Maarrrr... toen ik de AL3 voor de helft van de prijs zag... en bekijk wat ik er allemaal niet voor hoef in te leveren... en hoe lang ik er mee ga doen... misschien interessanter.
Zorgen: officieel max 35mm, twijfel of dit voldoende gaat zijn. Ik wil er wel wat MTB-trails mee proberen nadat ik verschillende YouTubers dit ook in het wat heuvelachtigere US / UK / Australië / Ierland heb zien doen met 38/40 mm's. Benieuwd of Sora / Tiagra / 105 het gaat redden op de trails.

versus bijvoorbeeld

Trek Checkpoint ALR4/5 (2021 / 2022) of Giant Revolt 0 met eveneens een extra setje wielen voor 28mm slicks. Standaard 38 of 40 mm's oprijden en dan vervangen voor 45mm.
Zorgen: compatibiliteit met road-componenten?

Kort lijstje met wensen:
  • Aluminium, want goedkoop, niet gevoelig voor weightweeniemarketing, geen idee wat ik aan stijfheid mis, ik mis nu ook niets, geen carbonscheurbangheid
  • Z.s.m. powermeter als linkercrank, mee te nemen naar de volgende fiets
  • Volgende fiets wordt hopelijk een Ultegra 8100 ergens begin 2023 als er de voorraadcrisis voorbij, of een stuk minder deprimerend is, dus reken op +- 1,5 jaar gebruik
  • Makkelijk te onderhouden. Specifiek bij voorkeur clinchers (al is Revolt standaard al tubeless) en die mechanische schijfremmen van de Domane AL3 zagen er ook wel interessant uit (fight me :+)
  • Niet zo zeer een budget, maar rond de €1500-2000 zit denk ik de sweetspot qua bang-for-the-buck
  • Bij GRX: twee voorbladen, want ook (lang) gebruik op de weg
  • Sowieso een extra setje "aero" wielen, die kunnen ook mee naar de roadie van 2023
Waar zouden jullie hopelijk onafhankelijkere, niet-fietsenverkopers met wel veel kennis kiezen en waarom? Zie ik praktische dingen over het hoofd?

Achtergrond:

Ik woon dicht bij de Utrechtse Heuvelrug en Hooge/Lage Vuursche en heb na 2 jaar het asfalt wel een beetje gezien.
Daarom op zoek naar wat nieuws. Wilde eerst voor een bang-for-the-buck roadie (o.a. CAAD13, Emonda ALR4, Speedster 10 en Agree C62 stonden op mijn lijstje), maar ja... voorraadcrisis en inmiddels al een paar maanden af en toe even gluren. Intussen begint offroad steeds meer te kriebelen nadat ik er af en toe overheen wordt gestuurd door Maps / Garmin Connect. Bovendien is mijn huidige fiets (mijn eerste racert, een tweedehandsje uit 2019 met Tiagra 4700 + velgremmen die ik kocht om te kijken of ik wielrennen leuk vond) eigenlijk gewoon te groot tot het punt waar ik op ritjes van 4+ uur mij er aan stoor, dus die staat sinds kort in de verkoop. Vanwege deze langere ritjes die ik maak valt een MTB af, daarvoor wil ik gewoon een roadie of gravelbike. 2 fietsen zit er voorlopig niet in, daarom ben ik op zoek naar het best of both worlds.

Ik was donderdag nog in de Trek en Giant store hier in de buurt.
Meneer bij de Trek was wel aardig, maar zeer gefocused op winst. Toen ik "AL 3, 4 of 5 want beetje gravel" noemde zocht hij direct de orders van de AL 5 er bij, zonder de afweging tussen 3, 4 of 5 te benoemen of überhaupt de Checkpoint te noemen. "nu 20% aanbetalen en dan hebbie hem in week 6" "oke goed om te weten" en ik was weer uit de winkel.
Meneer bij Giant was iets meer inhoudelijk. Ik vertelde dat ik begin dit jaar ook twijfelde tussen een Propel of TCR voor asfalt. Toen ik hem vertelde dat ik ervoor bij de Trek winkel naar een Domane was wezen kijken omdat ik toch ook wel beetje gravel wil pakken, wees hij mij direct door naar de Revolt: "zonde van de TCR". Echter leek hij een beetje gefocused op verkope verkope verkope en een beetje klaar te zijn met vragen over levertijden zonder kope kope kope (begrijpelijk, maar wil je nou een fiets verkopen?) dus ben ik er weer wat vlug weggegaan. Of misschien was hij moe van een lange werkdag, want ik was er rond 17:00 :+

Verder ook nog wat weeknummers van Cube en Merida gekregen. Merida is kansloos met op zijn vroegst "hopelijk april", Cube met "waarschijnlijk week 6" wat interessanter maar dat gold voor de Agree C62. Zodoende blijven Trek en Giant voor mij over.

[ Voor 10% gewijzigd door TheTinusNL op 06-11-2021 22:11 . Reden: URLs ]

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ElGreco
TheTinusNL schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 21:54:
Dilemma dinszaterdag: roadie met extra wielset of gravelbike met extra wielset, voor de Utrechtse Heuvelrug en het langzame lange (asfalt)werk?

Concreet denk ik aan:

Domane AL3/4/5. Standaard net-niet-gravel 32mm's vervangen door 35 of 38 gravelbandjes. Setje wielen, bij voorkeur met hoge velgen :9~, en schijven voor de slicks er bij kopen.
Met dank aan o.a. de nuchtere @wisselwerking voor de overtuiging van de AL5 via DM.
Maarrrr... toen ik de AL3 voor de helft van de prijs zag... en bekijk wat ik er allemaal niet voor hoef in te leveren... en hoe lang ik er mee ga doen... misschien interessanter.
Zorgen: officieel max 35mm, twijfel of dit voldoende gaat zijn. Ik wil er wel wat MTB-trails mee proberen nadat ik verschillende YouTubers dit ook in het wat heuvelachtigere US / UK / Australië / Ierland heb zien doen met 38/40 mm's. Benieuwd of Sora / Tiagra / 105 het gaat redden op de trails.

versus bijvoorbeeld

Trek Checkpoint ALR4/5 (2021 / 2022) of Giant Revolt 0 met eveneens een extra setje wielen voor 28mm slicks. Standaard 38 of 40 mm's oprijden en dan vervangen voor 45mm.
Zorgen: compatibiliteit met road-componenten?

Kort lijstje met wensen:
  • Aluminium, want goedkoop, niet gevoelig voor weightweeniemarketing, geen idee wat ik aan stijfheid mis, ik mis nu ook niets, geen carbonscheurbangheid
  • Z.s.m. powermeter als linkercrank, mee te nemen naar de volgende fiets
  • Volgende fiets wordt hopelijk een Ultegra 8100 ergens begin 2023 als er de voorraadcrisis voorbij, of een stuk minder deprimerend is, dus reken op +- 1,5 jaar gebruik
  • Makkelijk te onderhouden. Specifiek bij voorkeur clinchers (al is Revolt standaard al tubeless) en die mechanische schijfremmen van de Domane AL3 zagen er ook wel interessant uit (fight me :+)
  • Niet zo zeer een budget, maar rond de €1500-2000 zit denk ik de sweetspot qua bang-for-the-buck
  • Bij GRX: twee voorbladen, want ook (lang) gebruik op de weg
  • Sowieso een extra setje "aero" wielen, die kunnen ook mee naar de roadie van 2023
Waar zouden jullie hopelijk onafhankelijkere, niet-fietsenverkopers met wel veel kennis kiezen en waarom? Zie ik praktische dingen over het hoofd?

Achtergrond:

Ik woon dicht bij de Utrechtse Heuvelrug en Hooge/Lage Vuursche en heb na 2 jaar het asfalt wel een beetje gezien.
Daarom op zoek naar wat nieuws. Wilde eerst voor een bang-for-the-buck roadie (o.a. CAAD13, Emonda ALR4, Speedster 10 en Agree C62 stonden op mijn lijstje), maar ja... voorraadcrisis en inmiddels al een paar maanden af en toe even gluren. Intussen begint offroad steeds meer te kriebelen nadat ik er af en toe overheen wordt gestuurd door Maps / Garmin Connect. Bovendien is mijn huidige fiets (mijn eerste racert, een tweedehandsje uit 2019 met Tiagra 4700 + velgremmen die ik kocht om te kijken of ik wielrennen leuk vond) eigenlijk gewoon te groot tot het punt waar ik op ritjes van 4+ uur mij er aan stoor, dus die staat sinds kort in de verkoop. Vanwege deze langere ritjes die ik maak valt een MTB af, daarvoor wil ik gewoon een roadie of gravelbike. 2 fietsen zit er voorlopig niet in, daarom ben ik op zoek naar het best of both worlds.

Ik was donderdag nog in de Trek en Giant store hier in de buurt.
Meneer bij de Trek was wel aardig, maar zeer gefocused op winst. Toen ik "AL 3, 4 of 5 want beetje gravel" noemde zocht hij direct de orders van de AL 5 er bij, zonder de afweging tussen 3, 4 of 5 te benoemen of überhaupt de Checkpoint te noemen. "nu 20% aanbetalen en dan hebbie hem in week 6" "oke goed om te weten" en ik was weer uit de winkel.
Meneer bij Giant was iets meer inhoudelijk. Ik vertelde dat ik begin dit jaar ook twijfelde tussen een Propel of TCR voor asfalt. Toen ik hem vertelde dat ik ervoor bij de Trek winkel naar een Domane was wezen kijken omdat ik toch ook wel beetje gravel wil pakken, wees hij mij direct door naar de Revolt: "zonde van de TCR". Echter leek hij een beetje gefocused op verkope verkope verkope en een beetje klaar te zijn met vragen over levertijden zonder kope kope kope (begrijpelijk, maar wil je nou een fiets verkopen?) dus ben ik er weer wat vlug weggegaan. Of misschien was hij moe van een lange werkdag, want ik was er rond 17:00 :+

Verder ook nog wat weeknummers van Cube en Merida gekregen. Merida is kansloos met op zijn vroegst "hopelijk april", Cube met "waarschijnlijk week 6" wat interessanter maar dat gold voor de Agree C62. Zodoende blijven Trek en Giant voor mij over.
Heb je naar de Giant Contend AR1 gekeken? Voor een adviesprijs van 1549,- krijg je, op de crankstel na, volledige 105 hydro. In die fiets passen 40mm banden (praktijk ervaring) en de geo is niet zo "lui" als bij en gravelding (maar ook niet zo agressief dat je me je neus op je voorwiel zit).

De wielen zijn meh. Daar is de prijs ook naar. Maar het is een fiets die je veelzijdig kunt inzetten en goed te upgraden is in de toekomst. "Snelle" weg wielen kopen (met dit adviesprijs blijft er wat budget over) en als de stock wielen stuk gereden zijn, koop je een niet al te duur, degelijk gravel setje.

Het is een fiets die snel over het hoofd gezien wordt. Weinig media liefde want niet zo spannend. Voor de winkel levert het niet de mooie marge van andere fietsen. Ik heb er een paar van dicht bij gezien en er is weinig mis mee.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 22:32
ElGreco schreef op zondag 7 november 2021 @ 08:53:
[...]

Heb je naar de Giant Contend AR1 gekeken? Voor een adviesprijs van 1549,- krijg je, op de crankstel na, volledige 105 hydro. In die fiets passen 40mm banden (praktijk ervaring) en de geo is niet zo "lui" als bij en gravelding (maar ook niet zo agressief dat je me je neus op je voorwiel zit).

De wielen zijn meh. Daar is de prijs ook naar. Maar het is een fiets die je veelzijdig kunt inzetten en goed te upgraden is in de toekomst. "Snelle" weg wielen kopen (met dit adviesprijs blijft er wat budget over) en als de stock wielen stuk gereden zijn, koop je een niet al te duur, degelijk gravel setje.

Het is een fiets die snel over het hoofd gezien wordt. Weinig media liefde want niet zo spannend. Voor de winkel levert het niet de mooie marge van andere fietsen. Ik heb er een paar van dicht bij gezien en er is weinig mis mee.
Deze fiets ook wel eens aanbevolen aan een collega (zijn lijstje). Kon weinig aan ontdekken wat een afknapper was.

Wist niet alleen niet dat er ook brede banden in passen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 19:38
Vandaag voorgenomen om vanuit Arnhem naar radio Kootwijk te fietsen op de racer. Na, binnen de bebouwd kom al twee keer bijna van de fiets gewaaid te zijn en een keer uitgegleden (niet gevallen) over bladeren toch maar besloten om niet de veluwe op te gaan. Uiteindelijk was ik blij dat ik een korter rondje over de dijken ben gaan stampen. Mijn god wat een wind! Soms flink ploeteren om 28km/u te halen soms fluitend boven de 40km/u. Wel heel erg oppassen met de verraderlijke windstoten.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kluus
  • Laatst online: 00:20

Kluus

Gang is alles

Komende week "new" bike week! *O* Had maar eens naar mijn LBS gebeld of het garantieframe en de Di2 groep die ik er bij heb besteld al binnen was en dat was het geval en ze konden hem komende week donderdag al inplannen.

Nog wel geprobeerd wat vragen te stellen over hoe de groep uiteindelijk gemonteerd wordt, want dat di2 is toch nog allemaal wel erg nieuw voor mij. Gevraagd naar het montage punt van de junction bijvoorbeeld gaf de monteur aan dat dit een stuurdop model zou zijn, maar dat lijkt mij lastig met mijn standaard aluminium stuurtje zonder kabel gaten. Ik ga er van uit dat er uiteindelijk een junction onder de stuurpen zal komen, maar aan de andere kant zou dat ook wel een case kunnen zijn om gelijk in een stuurtje te investeren, als dat gelijk met zo'n stuurdop-model junction box kan...

Dinsdag nog maar eens goed vragen naar de exacte mogelijkheden als ik mijn fiets ga brengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 11:18
Was het een specialized / s-works? Daar zitten ze ook wel eens in de zadelpen 😅

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Salteh schreef op zondag 7 november 2021 @ 18:19:
Was het een specialized / s-works? Daar zitten ze ook wel eens in de zadelpen 😅
Klopt ja, daar vroeg ik ook nog naar want dat vind ik ook wel een mooie oplossing, maar dat is pas vanaf de Tarmac SL7 helaas. Ik krijg een SL6 en daar past die pen schijnbaar niet in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:28
Kluus schreef op zondag 7 november 2021 @ 16:26:
Komende week "new" bike week! *O* Had maar eens naar mijn LBS gebeld of het garantieframe en de Di2 groep die ik er bij heb besteld al binnen was en dat was het geval en ze konden hem komende week donderdag al inplannen.

Nog wel geprobeerd wat vragen te stellen over hoe de groep uiteindelijk gemonteerd wordt, want dat di2 is toch nog allemaal wel erg nieuw voor mij. Gevraagd naar het montage punt van de junction bijvoorbeeld gaf de monteur aan dat dit een stuurdop model zou zijn, maar dat lijkt mij lastig met mijn standaard aluminium stuurtje zonder kabel gaten. Ik ga er van uit dat er uiteindelijk een junction onder de stuurpen zal komen, maar aan de andere kant zou dat ook wel een case kunnen zijn om gelijk in een stuurtje te investeren, als dat gelijk met zo'n stuurdop-model junction box kan...

Dinsdag nog maar eens goed vragen naar de exacte mogelijkheden als ik mijn fiets ga brengen.
Ik hoop wel dat ze een stuurdop model monteren: stuk mooier dan het oude type onder de stuurpen.
En bij een aluminium stuur kun je makkelijk een klein gaatje boren hoor. Geen probleem.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 15:15

KipCurreh

Nightcrawler

Heb net de DT Swiss PR1400 dicut 32 oxic wielen binnen, wat een knapperds!

Enige minpuntje voor mij is dat ze geen spacers erbij leveren (1,85 mm en/of 1 mm) voor de 10 spd cassettes.
Ik zit nl met een SRAM 1070 en die kan ik nu nog niet overzetten omdat ik geen 1,85 mm spacer heb 8)

Afbeeldingslocatie: https://www.slowtwitch.com/articles/images/2/84052-largest_Cassette_Chart_2013_Rev3.png

Er zit een andere body bij (voor 12 spd denk ik), andere remblokjes, een tubeless gearset, een petje (!), maar geen spacers van enkele euro's :|

Nu zit ik hier, met men petje op.

[ Voor 10% gewijzigd door KipCurreh op 08-11-2021 10:09 ]

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Laatst online: 08:19

Roozzz

Plus ultra

@KipCurreh Duidelijke hint dat je nog wat te upgraden hebt :+

Wel mooi setje trouwens, ik heb er ook al een paar keer naar zitten turen (y)

[ Voor 39% gewijzigd door Roozzz op 08-11-2021 10:54 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 21:12
NewbieNeo schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 12:49:
[...]

Ik heb zelf een Triban RC500 en ben deze ook aan het ombouwen naar gravel/winterfiets.
Had er eerst 32mm GP 4-seasons op zitten en het plan was om er 38mm Pathfinder Pro's onder te gooien.

Ik wist al wel, dat de originele decathlon velgen berucht waren en dat het vervangen van een band een crime was. Maar bij het het vervangen van de achterband was de frustratie zo hoog, dat ik maar heb besloten om de wielset ook maar gelijk te vervangen voor een setje fulcrum racing 5 db. Deze moet nog binnenkomen, dus het is even afwachten of het vervangen van de band makkelijker gaat.
Ik monteer er ook gelijk een setje extra lange SKS spatborden op, dus kom maar op met die regenritjes.. :+

Moet er ongeveer uit gaan zien als deze fiets.
Niets aan gelogen.. heb speciaal een band-er-terug-op-zet tool voor moeten aanschaffen nadat mn vingers helemaal verzuurd waren. Zelfs met die tool was het echt met brute kracht. Maar goed, uiteindelijk de voorband gelukt nu. Morgen de achterband. Maar niet echt iets wat je snel even wisselt.. heb er nu 40 mm banden op (Touareg van Hutchinson)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

wezep schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:40:
[...]

Ik hoop wel dat ze een stuurdop model monteren: stuk mooier dan het oude type onder de stuurpen.
En bij een aluminium stuur kun je makkelijk een klein gaatje boren hoor. Geen probleem.
Net de fiets weggebracht, schijnbaar zit hier op mijn huidige stuur al wel een voorbereiding voor, dus dat is geen probleem. Nu ik er over nadenk heb ik me al wel eens bij het vervangen van stuurlint afgevraagd waar die gaatjes voor waren volgens mij... :o :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Net men nieuwe wielen (DT Swiss PR1400 dicut 32) geinstalleerd en de remmen opnieuw afgesteld etc etc.. De LBS had de nodige spacer uiteraard op stock, dus die kreeg ik zo mee _/-\o_

Alles lijkt goed te zitten, alleen maken ze dit geluid :X
Dit lijkt me niet normaal, ofwel?

iemand een idee?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09 09:07
KipCurreh schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 22:21:
Net men nieuwe wielen (DT Swiss PR1400 dicut 32) geinstalleerd en de remmen opnieuw afgesteld etc etc.. De LBS had de nodige spacer uiteraard op stock, dus die kreeg ik zo mee _/-\o_

[Video]

iemand een idee?
Ik hoor niks geks. Simpelweg het geluid wat zo'n star ratchet maakt? Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 08:00
Ik merkte sinds kort dat ik wat minder stabiel op mijn Bianchi zat. Nu blijkt het dat ik door mijn Fizik Aliante Versus EVO R1 zadel heen gezakt ben. Links en rechts is de shell ingescheurd waardoor het zadel nu behoorlijk veel flex heeft. Ik heb meteen maar een quality claim bij Fizik ingediend. Ik heb hetzelfde model zadel ook op mijn Cube zitten, deze gecontroleerd maar die heeft het probleem niet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Kz18XKq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:03
kwiebus schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 22:41:
Ik merkte sinds kort dat ik wat minder stabiel op mijn Bianchi zat. Nu blijkt het dat ik door mijn Fizik Aliante Versus EVO R1 zadel heen gezakt ben. Links en rechts is de shell ingescheurd waardoor het zadel nu behoorlijk veel flex heeft. Ik heb meteen maar een quality claim bij Fizik ingediend. Ik heb hetzelfde model zadel ook op mijn Cube zitten, deze gecontroleerd maar die heeft het probleem niet.

[Afbeelding]
Dat ziet er niet zo best uit. Heb ik ooit bij een ander Fizik zadel gehad. Was een heerlijk zadel maar wordt, vanwege dit gebrek, niet meer gemaakt.

Hoe oud is het zadel en waarom niet gewoon een claim bij de leverancier zoals het eigenlijk hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
La1974 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 23:50:
[...]

Dat ziet er niet zo best uit. Heb ik ooit bij een ander Fizik zadel gehad. Was een heerlijk zadel maar wordt, vanwege dit gebrek, niet meer gemaakt.

Hoe oud is het zadel en waarom niet gewoon een claim bij de leverancier zoals het eigenlijk hoort?
Omdat ouder dan twee jaar of omdat het sneller gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco

[Video]

iemand een idee?
Klinkt prachtig. Niets aan de hand.

Je doelt zeker op het, hoe zal ik het noemen, pulserend geluid? Dat hoort.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-09 13:06

[Video]

iemand een idee?
Een heerlijk agressief klinkende freehub >:)

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion

[Video]

iemand een idee?
Ga er buiten maar eens op fietsen, dan klinkt het al wat anders en ja zoals al eerder aangegeven is dit een normaal geluid voor deze hubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Thanks iedereen, is een hele geruststelling _/-\o_

Ja hij maakt een totaal ander geluid dan mijn vorige, die meer een metaalachtige tik had.
Deze ratelt veel meer, en heeft ook zowat een zeurend iets, zal dat zijn wat @ElGreco ook op doelt

Kan niet wachten om hem eens uit te laten nu _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16-09 19:15
ElGreco schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:41:
[...]

Klinkt prachtig. Niets aan de hand.

Je doelt zeker op het, hoe zal ik het noemen, pulserend geluid? Dat hoort.
Uit nieuwsgierigheid: wat maakt eigenlijk dat het zo pulseert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pannekoek
The__Dude schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:51:
[...]

Uit nieuwsgierigheid: wat maakt eigenlijk dat het zo pulseert?
als ik het goed heb begrepen komt dat omdat het wiel niet helemaal goed gebalanceerd is. In de praktijk merk je daar niets van, maar je zou met een beetje plaklood het wiel compleet kunnen balanceren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-09 14:17
@pannekoek @Verwijderd Denk dat het in dit geval eerder komt door de ratchet mechaniek van de DT swiss naaf icm met de eigenfrequenties van de veer en tandkransen. Heb het idee dat de tandkrans begint te zweven bij bepaalde toerentallen waardoor de vrijloop even wat stiller is.

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Pulseren komt volgens mij inderdaad doordat het wiel niet uitgebalanceerd is. Als je een wiel in de hand hebt en je geeft er een draai aan dan voel je ook een bepaald zwaartepunt rondgaan. En dat is volgens mij gewoon je ventiel. Merk je in de praktijk niks van, daarvoor is het toerental te laag. (Daarom merk je bij een auto in onbalans ook pas trillingen bij snelheden boven de 80) Voor het idee doe ik wel altijd de speedsensor ofwel magneetje van kmteller etc. aan de andere kant van het ventiel om het een beetje tegen te gaan.
Ik ben het wel eens; hij zou iets "metaliger" mogen klinken. Ik had dat ook met de ratel van mijn Chinese wieltjes, die vond ik ook niet zo mooi. Maar het went.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
Mistraller schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:04:
Pulseren komt volgens mij inderdaad doordat het wiel niet uitgebalanceerd is. Als je een wiel in de hand hebt en je geeft er een draai aan dan voel je ook een bepaald zwaartepunt rondgaan. En dat is volgens mij gewoon je ventiel. Merk je in de praktijk niks van, daarvoor is het toerental te laag. (Daarom merk je bij een auto in onbalans ook pas trillingen bij snelheden boven de 80) Voor het idee doe ik wel altijd de speedsensor ofwel magneetje van kmteller etc. aan de andere kant van het ventiel om het een beetje tegen te gaan.
Ik ben het wel eens; hij zou iets "metaliger" mogen klinken. Ik had dat ook met de ratel van mijn Chinese wieltjes, die vond ik ook niet zo mooi. Maar het went.
daarop aansluitend, als je de hub eruit trekt (dat kan gemakkelijk met je hand) kun je deze servicen. even het vet weghalen met een droge doek en nieuw vet op alle componenten doen (of gewoon dit filmpje kijken YouTube: DT Swiss hub maintenance How-To Tutorial. Clean and grease!)

Als het goed is heb je van dat roze vet bij je wielen gekregen. Als je dikker vet gebruikt zoals montagevet, dan hoor je niets meer. Ik ben daar dus zelf achter gekomen haha. Kan geen kwaad en zou na een paar honderd kilometer beter moeten worden aldus internet. Echter na 829km heb ik het oorspronkelijke geluid nog niet terug. Volgende service ga ik dus het meegeleverde, dunnere vet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
pannekoek schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:21:
[...]

daarop aansluitend, als je de hub eruit trekt (dat kan gemakkelijk met je hand) kun je deze servicen. even het vet weghalen met een droge doek en nieuw vet op alle componenten doen (of gewoon dit filmpje kijken YouTube: DT Swiss hub maintenance How-To Tutorial. Clean and grease!)

Als het goed is heb je van dat roze vet bij je wielen gekregen. Als je dikker vet gebruikt zoals montagevet, dan hoor je niets meer. Ik ben daar dus zelf achter gekomen haha. Kan geen kwaad en zou na een paar honderd kilometer beter moeten worden aldus internet. Echter na 829km heb ik het oorspronkelijke geluid nog niet terug. Volgende service ga ik dus het meegeleverde, dunnere vet gebruiken.
Maar bij dikker vet kunnen je pallen gaan plakken, en dat wil je ook niet. Sowieso heeft elke hub een eigen sound.

---------------

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElGreco
pannekoek schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:21:
[...]

Kan wel kwaad.

DT heeft niet voor niets speciale vet (rode) voor de ratchets. En ook met die moet je niet te scheutig zijn (een ook niet te weinig, maar "ach nog even wat extra voor de reserve" is meestal niet echt best practice).
Door te veel vet (of te plakkerig) kunnen je ratchets gaan slippen en op termijn mag je deze gaan vervangen wegens slijtage.

Iedere naaf heeft een eigen geluid die na verloop van tijd ook een beetje verandert omdat het vet dunner/viezer/plakkeriger/vul zelf in wordt.

Maar ook tussen wielen met dezelfde naaf is er verschil in geluid. Een wiel met lage alu velgen geeft een ander geluid dan een hoge carbon wiel. Het laatste geval fungeert als een klankkast, wat het geluid versterkt.

[ Voor 12% gewijzigd door ElGreco op 10-11-2021 12:44 ]

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pannekoek
ElGreco schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:42:
[...]

Kan wel kwaad.

Door te veel vet (of te plakkerig) kunnen je ratchets gaan slippen en op termijn mag je deze gaan vervangen wegens slijtage.
Maar bij dikker vet kunnen je pallen gaan plakken, en dat wil je ook niet. Sowieso heeft elke hub een eigen sound.
Drie keer raden wie vanavond zijn hub weer uit elkaar gaat trekken :D

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
pannekoek schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:11:
[...]

[...]

Drie keer raden wie vanavond zijn hub weer uit elkaar gaat trekken :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qurkWOkcjHkKeoy07u10n1N1OA8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UxWdrVccp2sBPOs6ZoqZRRCA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pannekoek

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-09 23:02

Fisico

by Fabian

[Video]

iemand een idee?
Nee hoor zo klinken die van mij ook ongeveer. Of zoals iemand in de groep altijd zegt: ik hoor altijd wanneer jij in het laatste wiel zit en wij weer compleet zijn :*)

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

ElGreco schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:42:
[...]

Kan wel kwaad.

DT heeft niet voor niets speciale vet (rode) voor de ratchets. En ook met die moet je niet te scheutig zijn (een ook niet te weinig, maar "ach nog even wat extra voor de reserve" is meestal niet echt best practice).

Iedere naaf heeft een eigen geluid die na verloop van tijd ook een beetje verandert omdat het vet dunner/viezer/plakkeriger/vul zelf in wordt.

Maar ook tussen wielen met dezelfde naaf is er verschil in geluid. Een wiel met lage alu velgen geeft een ander geluid dan een hoge carbon wiel. Het laatste geval fungeert als een klankkast, wat het geluid versterkt.
Sterker bij de erase naven staat dat je absoluut geen vet mag gebruiken op de ratchets.

Volgens mij kan je vrijlopen, en ratchets in het bijzonder, het beste smeren met naaimachineolie toch? Maarja, dat maakt mogelijk wel wat meer geluid ;).

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 10-11-2021 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
Een zekere figuur van GCN spuit alles onder de WD40. Werkt ook. Maar na iedere rit sta je weer droog qua smering. Ideaal is het ook niet.

Gewoon gebruiken wat de fabrikant voorschrijft en als je het niet zeker weet, vragen.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-09 17:03
ElGreco schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:26:
Een zekere figuur van GCN spuit alles onder de WD40. Werkt ook. Maar na iedere rit sta je weer droog qua smering. Ideaal is het ook niet.

Gewoon gebruiken wat de fabrikant voorschrijft en als je het niet zeker weet, vragen.
Ik meen me te herinneren dat hij door sponsor-inmenging tegenwoordig het licht heeft gezien en dus niet meer smeert met WD40 :) Iets met: "dit is beter, duurzamer, biologisch en dus beter voor het milieu én zij sponsoren ons".

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Stufferdt schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:39:
[...]

Ik meen me te herinneren dat hij door sponsor-inmenging tegenwoordig het licht heeft gezien en dus niet meer smeert met WD40 :) Iets met: "dit is beter, duurzamer, biologisch en dus beter voor het milieu én zij sponsoren ons".
GCN in een notendop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
95% van IG/FB/YT etc in een notendop

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-09 17:03
Maar Orbea heeft wel mooie fietsen, dat dan weer wel :)

Achja, zonder het diep in het specifieke straatje van Het Wielerpodcast-topic te komen (Goh John, wat is dat dan zo'n Garmin Vector? Ja nou, de garmin Vector is een powerpedaal, van Garmin. Oh Joh. Van Garmin? Ja klopt, van Garmin. De vader van Mathieu heeft 'm ook. Echt John? De vader van Mathieu heeft dus ook zo'n Garmin Vector powerpedaal? Klopt, ook van Garmin. Oh, wat interessant dat die ook powerpedalen van Garmin heeft). :+

Het is 'free content' dus er moet ergens mee worden verdiend. Prima dat dat sponsoring is natuurlijk, maar het begint hier en daar wel heel obvious te worden. En vind Simon over het algemeen altijd een prima presentator, maar zijn 180 graden draai tov WD40 als smeermiddel is wel zonde. Maargoed, voor snoepreisjes en hele dikke fietsen zou ik m'n ziel ook verkopen :)

Overigens weinig buiten gefietst laatste tijd, vieze bah en brrr kou :9

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
WD40 is ook gewoon geen smeermiddel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Stufferdt schreef op woensdag 10 november 2021 @ 16:19:
[...]
...
Overigens weinig buiten gefietst laatste tijd, vieze bah en brrr kou :9
Hier nog volop, de laatste dagen is het trouwens helemaal niet zo koud in het zonnige zuiden. Heerlijk weer zelfs! Tot nu toe nog echt geen enkele behoefte gehad naar de indoor trainer.

[ Voor 9% gewijzigd door Kluus op 10-11-2021 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-09 16:55

McMiGHtY

- burp -

418O2 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 16:45:
Je hebt iig geen last van water :)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 20:53
Hmm … volgens mij slecht nieuws voor degenen (@Grin ?) die een Apple Airtag in de racefiets hebben gemonteerd als een soort anti-diefstal beveiliging. Met de aanstaande update van de IPhone gaat deze telefoon piepen als er een onbekende Airtag meereist.
Bron: https://www.iculture.nl/nieuws/ios-15-2-functies/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
418O2 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 16:45:
Op zich niet, maar stiekem heb ik toch jaren WD40 als smeermiddel gebruikt voor mijn MTB en dat ging prima. Af en toe gebruik ik het nog wel als backup "smeermiddel".
Pagina: 1 ... 361 ... 685 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).