Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 37 ... 686 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-09 16:56

MrDry

Desperados!

sapphire schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:57:
[...]

Wel vraagje over squirtlube waar ik veel over hoor. Dat is toch wax based? Gaat je ketting daar ook zo'n pest herrie van maken net als Boehshield? Dat vind ik echt troep :(
Ik rij nu een paar weken met Squirt op mn ketting. Mijns inziens maar 1 voordeel: je ketting wordt niet zwart. De aandrijflijn maakt meer herrie. Het spoelt er net zo hard uit met regen en er hoop zich wax op bij de derailleurwieltjes.

Kortom: ik stap weer over op een olie.....

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 21:03

Galois

1811 - 1832

PTFE-spray...

Met een kartonnetje (blaadje) oid achter op de ketting (om er geen bende van te maken) spuiten. Even laten intrekken, beetje draaien met de crank. De buitenkant afnemen met een doekje en alles werkt perfect!

Doe ik zowel op mijn racefiets als mijn MTB. Enig nadeeltje is dat er toch wel 'klodders' zwarte troep ontstaat na verloop van tijd. Maar goed, dat is volgens mij overal wel mee...

Goedkoop en snel! :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 16:38
@Galois Hier idem. PTFE werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 20:01
la_fusion schreef op maandag 13 mei 2019 @ 08:09:
[...]

Puur uit interesse.. wat vind de rest van de groep ervan? Niet dat het bij ons zo strak is allemaal maar er wordt vanuit gegaan dat je na een bepaalde tijd wel even doordraait.
We rijden steeds 2 aan 2 en meestal stippel ik de routes uit, dus zit ik sowieso op de eerste of tweede rij.
Normaal wordt er bij ons ook afgewisseld op kop, maar gisteren was de bezetting vaste kopmannen laag :9.

Zaak is gewoon om een aangenaam tempo te rijden waarbij iedereen kan volgen.
Sommige minder ervaren leden komen soms eens (naast mij) op kop rijden en rijden dan té hard waardoor ze na 5 min al terug afhaken.
Die tempowissels vindt onze groep minder leuk, dus hebben ze sowieso liever de meer ervaren leden op kop, ongeacht of dit steeds dezelfde persoon is :).

Iedereen is vrij om op kop te rijden of in de groep te blijven bij ons. De meeste verkiezen het tweede :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-09 16:22

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Als er één ding was waardoor mijn ketting ging piepen, was het wel teflonspray. Veel erger dan dry lube. Proper blijven, deed het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 17:00

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

MrDry schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:00:
[...]

Ik rij nu een paar weken met Squirt op mn ketting. Mijns inziens maar 1 voordeel: je ketting wordt niet zwart. De aandrijflijn maakt meer herrie. Het spoelt er net zo hard uit met regen en er hoop zich wax op bij de derailleurwieltjes.

Kortom: ik stap weer over op een olie.....
Hoe breng je het aan? Het advies is om meerdere lagen aan te brengen met tussenpozen van 3 uur. Een klein laagje lube is inderdaad drama als het regent, maar meerdere lagen werkt bij mij al jaren uitstekend.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:29
Tjebakka schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:17:
[...]

Hoe breng je het aan? Het advies is om meerdere lagen aan te brengen met tussenpozen van 3 uur. Een klein laagje lube is inderdaad drama als het regent, maar meerdere lagen werkt bij mij al jaren uitstekend.
belangrijkste bij wax is dat je eerst de ketting zeer grondig ontvet, zodat alle olie achtige smering eruit is, anders hecht de wax niet goed en denk je dat het EN niet goed smeert EN dat je ketting niet schoon blijft.
en verder met name de eerste keer inderdaad meerdere lagen (en laten intrekken en overtollige smeer aan de buitenkant wegvegen met een droge doek. (smering hoort in de ketting, niet erop).

Ik gebruik zelf holmenkol lube extreme, dit is een soort geavanceerde wax met een (naar het praatje) betere hechting. Ik rij hier op de MTB meerdere droge ritten mee (opgeteld 200+km) bij natte ritten heb ik tot 50km (mtb dus intensiever dan race) nog geen issues gehad, daarna wordt alles schoongemaakt en opnieuw gesmeerd, dus geen ervaring met meerdere natte ritten.

Erg tevreden over deze wax, ketting blijft redelijk schoon, af en toe een droge doek langs de derailleur wieltjes en dan haal je de meeste wax resten zo weg voor het smerig wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door Prulleman op 13-05-2019 13:43 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb sinds dit weekend Muc Off Dry Lube - goeie verhalen over gelezen. Zou én goed smeren en blijven zitten, én schoon blijven (en biologisch afbreekbaar). Ik had hiervoor Finish Line Dry Lube, ook aardig spul. De Wet Lub van Finish Line trekt wel erg veel zwarte rommel aan.

Vorige jaar veel Squirt Lube gebruikt maar ik vond die was-bolletjes echt irritant, zeker als je je fiets ook op de Tacx hebt staan en die troep dus allemaal binnen van je ketting gaat vallen.

Schoonmaken doe ik tegenwoordig met een oude lap + een klein beetje wasbenzine. Gaat als een speer, kost niks en ziet er meteen weer als nieuw uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Tjebakka schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:17:
[...]

Keurig volgens de gebruiksaanwijzing. Ketting meermaals ontvet en vervolgens meermaals (volgens mij 3x) aangebracht op alle schakeltjes met een tussenpoze van > 3 uur. De eerste ritten lijkt het prima te werken maar dient na ca 500km opnieuw op alle schakeltjes aangebracht te worden. Dat is (voor mij) om de week.
Het grootste nadeel wat mij betreft is dat het drogen moet. Dus even je ketting smeren voordat je vertrekt heeft geen zin. Alle wax spat er uit als je gaat fietsen en na een paar km kraakt je aandrijflijn weer.

Er zitten voor mij gewoon te veel nadelen aan het product om op te wegen tegen het voordeel: een schonere ketting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:54
CedricD schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:46:
[...]

We rijden steeds 2 aan 2 en meestal stippel ik de routes uit, dus zit ik sowieso op de eerste of tweede rij.
Normaal wordt er bij ons ook afgewisseld op kop, maar gisteren was de bezetting vaste kopmannen laag :9.

Zaak is gewoon om een aangenaam tempo te rijden waarbij iedereen kan volgen.
Sommige minder ervaren leden komen soms eens (naast mij) op kop rijden en rijden dan té hard waardoor ze na 5 min al terug afhaken.
Die tempowissels vindt onze groep minder leuk, dus hebben ze sowieso liever de meer ervaren leden op kop, ongeacht of dit steeds dezelfde persoon is :).

Iedereen is vrij om op kop te rijden of in de groep te blijven bij ons. De meeste verkiezen het tweede :P.
Hmm inderdaad wel heel anders dan bij ons. Daar rijdt in principe iedereen gewoon meerdere malen per rit op kop op een tempo van 33-35 km/h afhankelijk van de wind etc. Daarnaast draaien we gewoon regelmatig door, de ene keer is dit een km of 4 of meer, de andere keer 1 km of minder. Zitten ook wel wat tempoverschillen in maar dat valt an sich mee. Gaat het echt te hard, dan wordt dat wel gezegd. Wil je niet op kop, zorg je dat je achterin blijft maar dat er voor je wel doorgedraaid kan worden. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om een heel groot gedeelte van de rit naast dezelfde persoon te moeten fietsen :P Komt misschien ook omdat ik normaal gesproken veel alleen fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
MrDry schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:33:
[...]

Keurig volgens de gebruiksaanwijzing. Ketting meermaals ontvet en vervolgens meermaals (volgens mij 3x) aangebracht op alle schakeltjes met een tussenpoze van > 3 uur. De eerste ritten lijkt het prima te werken maar dient na ca 500km opnieuw op alle schakeltjes aangebracht te worden. Dat is (voor mij) om de week.
Het grootste nadeel wat mij betreft is dat het drogen moet. Dus even je ketting smeren voordat je vertrekt heeft geen zin. Alle wax spat er uit als je gaat fietsen en na een paar km kraakt je aandrijflijn weer.

Er zitten voor mij gewoon te veel nadelen aan het product om op te wegen tegen het voordeel: een schonere ketting
Elke 500km smeren is toch niks? Ik moest bij Squirt wel elke 150/200km wat aanbrengen. Met bijna elke smering wel trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Elke 200km is bij een olie ook geen probleem....paar druppels erop voor het rijden en de olie verdeeld zich over de ketting. Bij squirt moet het eerst drogen, dus als je het een keer vergeet of simpel de puf niet meer hebt na een rit zit de de volgende rit met een krakende aandrijflijn.

Iedereen heeft z'n favoriete smeermiddel. Ik heb het gekocht door de vele positieve reviews op mantel. Het viel mij gewoon tegen. Had misschien geen wondermiddel moeten verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 21:03
MrAcid schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:44:
Ik heb sinds dit weekend Muc Off Dry Lube - goeie verhalen over gelezen. Zou én goed smeren en blijven zitten, én schoon blijven (en biologisch afbreekbaar). Ik had hiervoor Finish Line Dry Lube, ook aardig spul. De Wet Lub van Finish Line trekt wel erg veel zwarte rommel aan.

Vorige jaar veel Squirt Lube gebruikt maar ik vond die was-bolletjes echt irritant, zeker als je je fiets ook op de Tacx hebt staan en die troep dus allemaal binnen van je ketting gaat vallen.

Schoonmaken doe ik tegenwoordig met een oude lap + een klein beetje wasbenzine. Gaat als een speer, kost niks en ziet er meteen weer als nieuw uit.
Die dry lube vind ik dan weer niks. Bij 1 bui of een goed plas ben je alle olie kwijt en kraakt je ketting.
Squirt lube werkt naar mijn mening erg fijn. Hey is alleen kut op de tacx omdat het zo'n rotzooi geeft inderdaad. Voor buiten echt trek fijn. Als je ketting eenmaal goed in de squirt zit hoef je het niet zo vaak meer aan te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 20:49

Grin

Ride si sapis.

Gebruik zelf ook heel veel producten van Muc Off, heb de hele koffer van ze gekocht en daarbij nog een aantal andere producten. Prima spul.
Zelf gebruik ik de Muc Off C3 Dry Ceramic Lube. Ben helemaal genezen van de spuitspray's, je smering moet zoveel mogelijk in de schakels en nergens anders. Daarom de grote druppelflacon aangeschaft, zo kan ik schakeltje voor schakeltje bedruppelen.

Voor de drivetrain heb ik de volgende procedure:
  1. Schoonmaken met een tandenborstel en wasbenzine of Muc Off Bio Drivetrain Cleaner (hang af van de ranzigheid)
  2. Laten verdampen of schoonspoelen en laten drogen
  3. Insprayen met Muc Off Bike Protect(ook een heel klein beetje op de cassette/derailleur)
  4. Laten drogen
  5. Insmeren met C3 Lube
  6. Laten drogen, dit ritueel doe ik vaak op avond vóór de rit
Dit moet idd eens in de 200-300KM maar de ketting blijft keurig schoon en kraakt niet.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Ik sta versteld!

Mijn ketting kraakt nooit! Ik spuit zoals hierboven vermeld PTFE. Dat doe ik eens per 500 km. Niet meer. Op mijn racefiets fiets ik dan ook alleen maar als het droog is.

Het spuiten duurt 30 seconden. Dan wat draaien... in laten trekken en het overtollige afnemen met een droge doek. Geen idee of deze manier 'slechters' is voor mijn ketting oid. Dat mijn ketting minder lang mee zou gaan (ook nooit gemerkt) of misschien wel extra wrijving waardoor ik niet zo hard kan fietsen (:)), maar het scheelt een hoop tijd zo te zien...

Op mijn MTB moet ik het vaker doen. Eens in de 250 km bij 'normaal' gebruik en als het erg modderig is geweest en nat, dan na elke rit (uiteraard).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Galois Herkenbaar, zo heb ik het ook jaren gedaan.
Maar mijn ketting loopt echt merkbaar beter. Het zal absoluut geen 5 watt schelen, maar dat dit merkbaar beter smeert en loopt: geen enkele twijfel.

Een goed gereinigde en gesmeerde ketting maakt zeker verschil.
En daarbuiten, afgezien van stap 2, 4 en 6, ben ik in ~15 minuten klaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Grin op 13-05-2019 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-09 19:20
Ontvetter van 1,29 van de Action, schoonmaken met spons en sopje. Nogmaals ontvetter, schoonmaken, afspoelen, laten drogen, olie (PTFE) op elk rollertje, even laten inwerken, rondjes draaien op de standaard, restanten wegpoetsen en klaar. Eens in de .... 3, 4 maanden (dus rond de 600-1000 km) of als het gaat kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
la_fusion schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:37:
[...]

Hmm inderdaad wel heel anders dan bij ons. Daar rijdt in principe iedereen gewoon meerdere malen per rit op kop op een tempo van 33-35 km/h afhankelijk van de wind etc. Daarnaast draaien we gewoon regelmatig door, de ene keer is dit een km of 4 of meer, de andere keer 1 km of minder. Zitten ook wel wat tempoverschillen in maar dat valt an sich mee. Gaat het echt te hard, dan wordt dat wel gezegd. Wil je niet op kop, zorg je dat je achterin blijft maar dat er voor je wel doorgedraaid kan worden. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om een heel groot gedeelte van de rit naast dezelfde persoon te moeten fietsen :P Komt misschien ook omdat ik normaal gesproken veel alleen fiets.
Begin dit jaar met een groepje jonge wielrenners gereden. Daar moest de eerstejaars 2 per 2 aan kop rijden voor 5min, de 2e jaars ook 2 per 2 voor 10 min.
Wij als gasten deden ook kopbeurten van 10 min.
Daar zat idd meer structuur in, bij ons is het gewoon 'wie zin heeft' ;).

Wij trekken ook soms door op lange rechte stukken weg, maar we zitten met enkelen in de leeftijdscategorie 55-65, dus moeten er wat mee opletten :P.

Voordeel van op kop fietsen is dat de persoon naast je meestal weinig zegt, iets wat ik persoonlijk het liefst heb.
Een beetje babbelen is leuk, maar sommige mensen vertellen heel hun levensverhaal :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Holkers schreef op maandag 13 mei 2019 @ 18:31:
Ontvetter van 1,29 van de Action, schoonmaken met spons en sopje. Nogmaals ontvetter, schoonmaken, afspoelen, laten drogen, olie (PTFE) op elk rollertje, even laten inwerken, rondjes draaien op de standaard, restanten wegpoetsen en klaar. Eens in de .... 3, 4 maanden (dus rond de 600-1000 km) of als het gaat kraken.
Oppassen met ontvetters. Ontvetten met een sopje kan je ook je lagervet van de derailleurwieltjes oplossen, wielnaven idem. Voorzichtigheid is geboden met ontvetters! Ik gebruik het liefst een tandenborstel die ik om de 30 seconden schoonspoel in wat wasbenzine/Drivetrain Cleaner. Zo haal je alleen de troep weg waar je het wilt weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter12345
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:11
Drie jaar geleden heb ik een tweedehands racefiets gekocht om te kijken of wielrennen iets voor mij was. Bevalt me goed, maar inmiddels schakelt de fiets niet echt lekker meer. Volgens de fietsenmaker moet eigenlijk de ketting, bladen en cassette worden vervangen. Ik vind het leuk om zelf te knutselen maar het is als redelijke leek een puzzel om te kijken wat ik echt nodig heb, dus wilde onderstaande even aan jullie voorleggen en hoop dat jullie mee willen denken.

- op de fiets zit een Shimano Ultegra schakelsetje
- voorbladen zijn een "triple" met 5 bevestigingspunten:
- buiten: 130 BCD, 53T
- midden: 110 BCD, 42T
- binnen: 74 BCD, 30T
- achter een 9-speed cassette

Op basis van mijn eigen analyse zijn het buitenblad en middenblad versleten (haaientandjes), is het binnenblad nog prima, en is de ketting ook versleten (als ik er aan trek komt hij meer dan 4mm van het buitenblad). De casette ziet er nog wel redelijk uit.

Nou zijn mijn vragen als volgt:
- is het mogelijk om alleen het buitenste en middelste voorblad te vervangen, en de kleinste te laten zitten aangezien deze er nog goed uitziet?
- als ik de voorbladen en ketting vervang, moet dan eigenlijk ook de casette gelijk vervangen worden?
- het lijkt erop dat de combinatie triple met 9-speed cassette tegenwoordig niet veel meer voorkomt. de enige beetje betaalbare bladen die ik kan vinden zijn de TA SPECIALITES ALIZE (https://www.futurumshop.n...ingblad-alize-zwart.phtml). Of kan ik ook makkelijk andere bladen monteren?
- Wielrennen doe ik echt voor de lol, het maakt me niets uit dat ik niet het nieuwste van het nieuwste of het allerbeste heb. Als het economisch beter is om te gaan kijken naar een leuke tweedehands dan bovenstaande nog te gaan repareren hoor ik het ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 08:35

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb wat losgemaakt over smeermiddelen :+

Wax ben ik wat huiverig over door mijn geweldige ervaring met Boehshield T9. Wat een meuk was dat, drama om aan te brengen en toen het aangebracht was kon ik elke rit opnieuw aanbrengen omdat mijn drivetrain anders een rotherrie maakte. Ja het bleef allemaal schoner maar nu was ik de tijd die ik kwijt was aan het poetsen kwijt aan het aanbrengen van dat spul. Uiteindelijk is het flesje omgevallen en met dichte dop leeggelopen in mijn gereedschapskist :(

Spuitbussen spul vind ik niets, uiteindelijk gaat er zelfs met karton er bij teveel naast.
Dus toen maar weer teruggevallen op mijn oude Juice Lubes Ceramic maar die is nu op. Met harde regen spoelt het er uiteindelijk wel af maar een buitje gaat prima, met droog weer gaat het een paar 100km mee.

In ieder geval bedankt voor de tips, ik ga er een paar bekijken :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-09 05:02
wouter12345 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:45:
- voorbladen zijn een "triple" met 5 bevestigingspunten:
- buiten: 130 BCD, 53T
- midden: 110 BCD, 42T
- binnen: 74 BCD, 30T
Mogelijk, maar onwaarschijnlijk. Het is gebruikelijk dat het buiten- en middenblad met dezelfde bouten vastzitten en dus dezelfde BCD hebben. Heb je ze opgemeten?
Nou zijn mijn vragen als volgt:
- is het mogelijk om alleen het buitenste en middelste voorblad te vervangen, en de kleinste te laten zitten aangezien deze er nog goed uitziet?
Het is gebruikelijk om alleen de bladen te vervangen die versleten zijn, niet per sé de hele set. Als je crankstel van de Ultegra 9 speed serie is moet dat ook technisch mogelijk zijn.
- als ik de voorbladen en ketting vervang, moet dan eigenlijk ook de casette gelijk vervangen worden?
Als de ketting en casette op elkaar zijn ingesleten moet je ze allebij vervangen. Voorbladen staan hier los van. Maar als je die drie onderdelen vervangt, neem dan ook nieuwe kabels (binnen en buiten) en kijk naar je derailleurwieltjes
- het lijkt erop dat de combinatie triple met 9-speed cassette tegenwoordig niet veel meer voorkomt. de enige beetje betaalbare bladen die ik kan vinden zijn de TA SPECIALITES ALIZE (https://www.futurumshop.n...ingblad-alize-zwart.phtml). Of kan ik ook makkelijk andere bladen monteren?
Het aanbod van derde partij bladen is waarschijnlijk groter dan van Shimano voor 9 speed. De eerste waar ik aan denk zijn TA Specialites, Miche, Stronglight en daarna nog een ontelbare rij naamloze leveranciers.
Generaliserend zijn de aftermarket bladen van mindere kwaliteit in slijtvastheid en schakelgemak i.v.t. Ultegra bladen. De vraag is in hoeverre dat voor jou relevant is.
Derde partij bladen zijn vaak wel stukken goedkoper, maar je kùnt mazzel hebben.
- Als het economisch beter is om te gaan kijken naar een leuke tweedehands dan bovenstaande nog te gaan repareren hoor ik het ook graag.
Hangt van je budget af en van het aanbod van tweedehandsjes.
Ik ga er even van uit dat je tevreden bent met de maat en de staat van je huidige fiets. Bovenstaande klus kost je ca. 200 euro. Ik weet niet of je daar een tweedehands fiets voor krijgt die technisch gezien beter in orde is dan wat je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:54

ZieMaar!

Moderator General Chat
orange.x schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:37:
[...]

Zeker:
Dit was de 130 georganiseerde route van 4 weken terug: https://www.strava.com/activities/2289445622
Dit is de route die we van het weekend reden, was van 2015: https://www.strava.com/activities/2359440851

Had zelf nog een alternatieve route gemaakt, wordt misschien voor een volgende keer wat: https://www.strava.com/routes/18792329

De laatste had dus wat meer steile stukken waar het voor mn 39/25 aardig harken was. De 1e route had ook wel steile stukken maar gemiddeld betere lopers.

En dichtbij is beetje afhankelijk van waar je woont, maar vanaf Amersfoort is het zo'n 2u rijden volgens mij.. Dus vergelijkbaar met Eifel of Zuid Limburg in dat kader.
Cool! Ik woon in Apeldoorn en wil binnenkort ook eens naar Tecklenburg. Voor mij ruim een uur en een kwartier rijden, dus dat is dichterbij dan Zuid Limburg en volgens mij vele malen rustiger? Ben nog niet rete ervaren dus 130 km incl dan misschien 1200hm is nog iets teveel van t goede 8) . Ik neem aan dat t flink wat steiler is dan hier op de Posbank?

Op routeyou een mooi rondje van ca 85km gevonden, maar andere tips zijn ook welkom.

Overigens hou ik wel van heuvels maar ben ik wat minder fan van de Posbank (veel te druk, met fietsers, auto’s en motoren). Toch ben ik afgelopen zondag geweest, rond 18:30 gestart en ik had bijna t hele park voor ons alleen _/-\o_ . Da’s dus het overwegen waard als je in de buurt woont.

[ Voor 17% gewijzigd door ZieMaar! op 14-05-2019 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tecklenburg is een mooi gebied, zelf nog niet gefietst, maar wel een paar keer geweest om te wandelen (woon er 3 kwartier af).
Fietsen staat ook nog op de planning. Wilde dit jaar op 1 juni met de georganiseerde tocht meefietsen, maar past helaas niet in de planning, dat weekend gaat de tuin op de schop en kan ik helaas niet weg.

Komende zomer maar eens met een fietsmaat de route na fietsen..

Gisteravond nog een beetje interval training gedaan op 2 segmentjes..
Helaas door de wind op 1 segment niet het maximale eruit kunnen halen, dat was namelijk een rondje van 1,8km en had dus 1 lange zijde wind op kop waardoor de snelheid echt inkakte..
https://www.strava.com/ac...ments/59711459245/sharing
7e plek overall, maar met windstil zou ik hier top 3 wel kunnen halen.

Op een ander segmentje 2 pogingen gedaan en 8e overall geworden en snelste van dit jaar 8)
https://www.strava.com/ac...ments/59711459309/sharing
Hier probeer ik binnenkort nog de 4e/5e plek te pakken in het overall klassement.
Dat is maar 1km/u harder, met een beetje training (of hardere rugwind :+ ) is dat wel haalbaar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 09:42
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:28:

Gisteravond nog een beetje interval training gedaan op 2 segmentjes..
Helaas door de wind op 1 segment niet het maximale eruit kunnen halen, dat was namelijk een rondje van 1,8km en had dus 1 lange zijde wind op kop waardoor de snelheid echt inkakte..
https://www.strava.com/ac...ments/59711459245/sharing
7e plek overall, maar met windstil zou ik hier top 3 wel kunnen halen.

Op een ander segmentje 2 pogingen gedaan en 8e overall geworden en snelste van dit jaar 8)
https://www.strava.com/ac...ments/59711459309/sharing
Hier probeer ik binnenkort nog de 4e/5e plek te pakken in het overall klassement.
Dat is maar 1km/u harder, met een beetje training (of hardere rugwind :+ ) is dat wel haalbaar..
Je kunt eigenlijk beter kijken naar je relatieve score.
Bij dat eerste segment ben je 7e van de 20 (35%), bij die tweede 8e van de 1911 (0,4%). Die laatste is dus véél beter/knapper/sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeeg schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:36:
[...]

Je kunt eigenlijk beter kijken naar je relatieve score.
Bij dat eerste segment ben je 7e van de 20 (35%), bij die tweede 8e van de 1911 (0,4%). Die laatste is dus véél beter/knapper/sneller.
Dat ben ik ook..
Dat eerste segmentje is ook niet echt een segmentje wat je automatisch meepikt op een route, het is een rondje over een industrie terreintje.. Wel ideaal om rustig te trainen op bv interval zoals ik gisteren heb gedaan.. Lekker brede weg, geen verkeer.. Lekker knallen.

Dat 2e segmentje fietsen inderdaad veel meer mensen overheen en dat segmentje had ook een hogere prio. Helaas is hier de top voor mij onbereikbaar of ik moet echt veeeel meer gaan trainen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
@ZieMaar! Als je goed let op welk bultje je van welke kant gaat rijden kan je de steilere delen wel skippen hoor. Die 130 route die we de 1e keer reden had minder steile stukken dan de route van afgelopen weekend. Ik zou wel kijken of je de Lienerberg erin kan doen, dat is gewoon een hele mooie loper die je een beetje kan vergelijken met de Zijperberg West van de Posbank: https://www.strava.com/segments/7967230

Maar het is inderdaad zeer rustig, al hebben ze er ook wel eens georganiseerde tochten. Maar verkeersluw is het beide keren geweest dat ik er was. Dus zeker een aanrader als het zo dichtbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter12345
  • Laatst online: 07:11
DieAnder schreef op maandag 13 mei 2019 @ 22:02:
[...]

Mogelijk, maar onwaarschijnlijk. Het is gebruikelijk dat het buiten- en middenblad met dezelfde bouten vastzitten en dus dezelfde BCD hebben. Heb je ze opgemeten?
Je hebt inderdaad helemaal gelijk! Verkeerd gekeken, ze zitten op dezelfde bouten en beiden 130 BCD.

Veel dank voor je uitgebreide antwoord, hier kan ik mee verder. Ik denk dat ik dan uit voorzorg het hele setje maar vervang. Mocht ik dan volgend jaar toch een nieuwe fiets gaan kopen heb ik altijd nog een goede winterfiets :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-09 17:33

Phydomir

Dennis

ZieMaar! schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 07:30:Overigens hou ik wel van heuvels maar ben ik wat minder fan van de Posbank (veel te druk, met fietsers, auto’s en motoren). Toch ben ik afgelopen zondag geweest, rond 18:30 gestart en ik had bijna t hele park voor ons alleen _/-\o_ . Da’s dus het overwegen waard als je in de buurt woont.
Posbank is vooral druk in het weekend tussen 11u en 16u. Ik probeer in het weekend altijd voor die tijd er te zijn en dan is het nog goed te doen. Ook 's avonds door de week is het prima te doen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

wouter12345 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:13:
[...]

Je hebt inderdaad helemaal gelijk! Verkeerd gekeken, ze zitten op dezelfde bouten en beiden 130 BCD.

Veel dank voor je uitgebreide antwoord, hier kan ik mee verder. Ik denk dat ik dan uit voorzorg het hele setje maar vervang. Mocht ik dan volgend jaar toch een nieuwe fiets gaan kopen heb ik altijd nog een goede winterfiets :-)
Ik heb eens alleen het middenblad vervangen met een non-shimano part. Dat was geen success. Misschien als je alle 3 de bladen vervangt met hetzelfde merk gaat het goed, maar ik zou het niet gaan mixen.

(Dit blad zat net iets verder naar binnen dan het origineel, waardoor de ketting tussen de 2 bladen in kon vallen, leuk als je er net vol kracht op zet)

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:09

Kluus

Gang is alles

wouter12345 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:45:
...
...
Op mijn winterfiets heb ik ook 3x9 (Ultegra 6500) en heb vorig jaar precies dezelfde actie gedaan, buiten- en middenblad vervangen voor ook de TA Specialites Alize. Dit is me prima bevallen en het geheel schakelt perfect.

De enige disclaimer die ik daar bij moet plaatsen is dat ik het binnenblad, die bij mij dus ook nog origineel is, echt never nooit gebruik, maar volgens mij mag dit geen problemen opleveren. Natuurlijk heb ik wel als test geprobeerd op te schakelen van binnenblad naar middenblad en dat gaat altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Een goedemiddag,

bij deze een korte vraag (edit: met een uitgebreide toelichting zie ik nu, maar):
Ik zit van de zomer op Mallorca en wilde daar 2 of 3 dagen gaan fietsen als onderdeel van de “grote vakantie”.

Nu kan ik wel wat terugvinden in dit forum over fietsroutes&fietsverhuur en ook internet geeft wat zoekresultaten terug maar dat lijkt zich allemaal op het noorden van het eiland te richten of blijft heel vaag als het om het zuiderlijke stuk gaat.

En uiteraard zit ik straks op zuid zuid Mallorca (Cale D’or). Is er hier ook iemand die daar heeft gefietst met een aantal mooie routes danwel trips & tricks (naast een auto huren en naar het noorden rijden 😉)

Veel dank alvast voor de info!

[ Voor 4% gewijzigd door RHE218 op 14-05-2019 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
orange.x schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:00:
@ZieMaar! Als je goed let op welk bultje je van welke kant gaat rijden kan je de steilere delen wel skippen hoor. Die 130 route die we de 1e keer reden had minder steile stukken dan de route van afgelopen weekend. Ik zou wel kijken of je de Lienerberg erin kan doen, dat is gewoon een hele mooie loper die je een beetje kan vergelijken met de Zijperberg West van de Posbank: https://www.strava.com/segments/7967230

Maar het is inderdaad zeer rustig, al hebben ze er ook wel eens georganiseerde tochten. Maar verkeersluw is het beide keren geweest dat ik er was. Dus zeker een aanrader als het zo dichtbij is.
Ik ben niet zo bang voor steil, maar meer voor die 130km :+ . Ik fiets nu rondjes van ca 85 km op t vlakke, wat prima gaat, maar anderhalf keer zoveel inclusief een hoop hoogtemeters is wel een flinke stap, al zou je dat ook gewoon goede excuses voor koffiestops kunnen noemen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
RHE218 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:52:
Een goedemiddag,

bij deze een korte vraag (edit: met een uitgebreide toelichting zie ik nu, maar):
Ik zit van de zomer op Mallorca en wilde daar 2 of 3 dagen gaan fietsen als onderdeel van de “grote vakantie”.

Nu kan ik wel wat terugvinden in dit forum over fietsroutes&fietsverhuur en ook internet geeft wat zoekresultaten terug maar dat lijkt zich allemaal op het noorden van het eiland te richten of blijft heel vaag als het om het zuiderlijke stuk gaat.

En uiteraard zit ik straks op zuid zuid Mallorca (Cale D’or). Is er hier ook iemand die daar heeft gefietst met een aantal mooie routes danwel trips & tricks (naast een auto huren en naar het noorden rijden 😉)

Veel dank alvast voor de info!
Heb er zelf nooit gefietst, maar in de buurt van Cala d'Or zit wel een vrij populaire klim, San Salvador.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:07
@RHE218 De meeste fietsers richten zich op het westelijk gedeelte van het eiland, Globaal ten westen van de lijn Palma - Alcudia ligt het Tramuntana gebergte. Net ten oosten van die lijn heb je nog vele kleine geasfalteerde boerenweggetjes waar nauwelijks auto's komen. Het oostelijk kustgebied, waar Cala D'or onder valt, is glooiend met af en toe, zoals door @BreadFan aangehaalld, een leuke beklimming bij Felanitx met de San Salvador met een schitterend uitzicht over een groot deel van het eiland. In dit gebied heb je eigenlijk hoofdzakelijk de grotere doorgaande wegen en minder aantrekkelijk. Je zou uiteraard de fiets in de auto kunnen doen en dan vanaf een andere locatie kunnen fietsen. Heb je Komoot of een vergelijkbare routetool, dan kun je heel mooi de voorgestelde routes van anderen zien. In het Tramuntana gebergte heb je beklimmingen tot iets van 850 meter.

[ Voor 3% gewijzigd door EdwinW op 14-05-2019 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
_/-\o_

Veel dank, ik ga dit zeker meenemen bij het zoeken van de routes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
ZieMaar! schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:34:
[...]

Ik ben niet zo bang voor steil, maar meer voor die 130km :+ . Ik fiets nu rondjes van ca 85 km op t vlakke, wat prima gaat, maar anderhalf keer zoveel inclusief een hoop hoogtemeters is wel een flinke stap, al zou je dat ook gewoon goede excuses voor koffiestops kunnen noemen :).
Het hangt er een beetje vanaf hoe je je normaal voelt na die 85km hoor. Ik fiets doorgaans ook niet alleen maar tochten van 100+. Maar je gaat het pas gemakkelijk vinden als je het doet en vaker gaat doen. Met hoogtemeters of niet. Tuurlijk telt dat mee, maar als je op die klimmetjes een beetje inhoud zal je zien dat je best wel stuk verder kan fietsen dan 85km.

Als je bekaf bent van die 85km en het idee had: ik had niet echt veel verder kunnen fietsen, misschien wordt het dan nog een uitdaging, maar wel een mooie uitdaging dan :)

Bijkomend voordeel is dat het best wel een gebied is dat langwerpig en smal is als je veel wilt klimmen. Maar je kan dus best gemakkelijk delen afsnijden als je wilt en het zo korter maken.

[ Voor 9% gewijzigd door orange.x op 15-05-2019 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Nee op zich kom ik fris genoeg de fiets af, hooguit dat ik iets meer mijn benen voel als ik de trap op loop :). Ik denk ook dat verder prima lukt, zeker met een pauze erin, maar ritjes van 130km zijn me dan net iets te...liever eerst in het vlakke hier eens de 100 aantikken dan gelijk daar :).

Maar als ik zo eens wat langere routes bekijk, is dat vaak heel makkelijk in te korten (of juist uit te breiden) in die omgeving, en op fiets.nl staan (volgens mij heel vaak van @havana ) ook nog wel goede tips/routes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Hoogtemeters maken het niet altijd zwaarder in lange tochten is mijn ervaring. Alles wat je klimt mag je ook weer dalen, en dat betekent dat je soms minutenlang nagenoeg je benen stil kunt houden. Dat is in onze winderige polders wel anders, daar kun je nooit lang je benen stilhouden. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 11:05

Crazy D

I think we should take a look.

MrAcid schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:57:
Hoogtemeters maken het niet altijd zwaarder in lange tochten is mijn ervaring. Alles wat je klimt mag je ook weer dalen, en dat betekent dat je soms minutenlang nagenoeg je benen stil kunt houden.
Precies, gratis kilometers! Dus eigenlijk kun je prima een klimtocht van 200km doen als je 100 wilt fietsen :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Crazy D schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:29:
[...]

Precies, gratis kilometers! Dus eigenlijk kun je prima een klimtocht van 200km doen als je 100 wilt fietsen :+
Nouja, je hebt die Taiwan KOM challenge toch? Als je die opkomt heb je wel zo'n beetje 100km gratis dalen inderdaad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Iemand ervaring met een fietsbel op een (niet ronde) zadelpen monteren? Kun je daar goed/makkelijk bij? Voldoende hoorbaar?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Noxa
MrAcid schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:20:
Iemand ervaring met een fietsbel op een (niet ronde) zadelpen monteren? Kun je daar goed/makkelijk bij? Voldoende hoorbaar?
Hidemybell geen optie op je fiets? Ik zou het persoonlijk niet handig vinden als ik onder mijn zadel moet gaan voelen/kijken als ik moet bellen.
MrAcid schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:57:
Hoogtemeters maken het niet altijd zwaarder in lange tochten is mijn ervaring. Alles wat je klimt mag je ook weer dalen, en dat betekent dat je soms minutenlang nagenoeg je benen stil kunt houden. Dat is in onze winderige polders wel anders, daar kun je nooit lang je benen stilhouden. :)
Ho ho. "The decent is not for recovery" Rule nr 93

[ Voor 37% gewijzigd door Noxa op 15-05-2019 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:35
Ik heb het een korte tijd geprobeerd, maar ik vond de plek onhandig. Je kunt er niet snel genoeg bij. De hoorbaarheid neemt ook af.

Gisteren een lange dag op het werk dus vanmorgen maar even gecompenseerd. Net na 9 uur op de fiets gestapt. Beenstukken maar thuis gelaten, maar armstukken toch maar even aan. Was eerst nog redelijk fris. Halverwege de rit konden ze wel uit. Het was echt genieten. Vandaag een richting gekozen waar ik niet zo vaak fiets, ten noordoosten van mijn huis oftewel richting aardbevingsgebied. Uiteindelijk doorgereden richting het pittoreske Termunterzijl voordat ik weer huiswaarts keerde. Ik had van te voren bedacht dat ik 100km zou kunnen fietsen, maar dan moest ik wel doorfietsen, ik werd namelijk om 12.30 uur op school verwacht door de kinderen (die moest ik ophalen). Dat is prima gelukt. Zij blij, papa blij. De rit, echt minimaal meer dan de 100km die ik gepland had, net onder de 2 uur en 50 minuten afgeraffeld.

Laat dit weer maar een tijdje blijven.

[ Voor 54% gewijzigd door wisselwerking op 15-05-2019 17:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Noxa schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:02:
[...]

Hidemybell geen optie op je fiets? Ik zou het persoonlijk niet handig vinden als ik onder mijn zadel moet gaan voelen/kijken als ik moet bellen.

[...]

Ho ho. "The decent is not for recovery" Rule nr 93
Haha, shit - de rules zijn weer online. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
Ervaring ... van hebben zien.
Het is echt geen porem, zeker als de berijder de bel probeert te gebruiken.

Eentje uit den ouden doos: in de tijd van de grote framepompen was het niet ongebruikelijk je bel daar aan te bevestigen.
- het past precies
- de bel zit niet op je fiets
- voor wedstrijden heb je in één moeite door bel èn pomp verwijderd
Maar echt praktisch bellen was het ook niet ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:55

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

MrAcid schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:39:
[...]

Ik heb de bel de laatste tijd over mijn stuurlint links net onder de shifter. Bevalt best goed, als ik in de beugels zit, zit ik er praktisch al op met de duim.

Battle.net || Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
Die van mij zit als een spacer tussen mijn stuur en mijn balhoofd. Maar ik zag laatst dat mijn veertje aan het roesten is en hij pingt ook niet heel fijn meer. Binnenkort maar een kijken naar een ander.

Een hidemybell is misschien een optie maar die zijn vrij prijzig als je al een out in front mount hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
MrAcid schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:39:
[...]

Ja er is geen ontkomen meer aan ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricD
Ze hebben me deze avond overtuigd om een ritje met de "B+ groep" te rijden aan 'niet meer dan 33-34 gemiddeld'.
Je raadt het al: thuisgekomen met 37 gemiddeld op de teller :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 20:48
CedricD schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 22:19:
Ze hebben me deze avond overtuigd om een ritje met de "B+ groep" te rijden aan 'niet meer dan 33-34 gemiddeld'.
Er reden nog wel mensen achter je toen je bij de 'finish' was?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
mhr-zip schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 23:38:
[...]

Er reden nog wel mensen achter je toen je bij de 'finish' was?
Niet een hele tijd op kop gereden hoor :).
Was constant ronddraaien met een man of 7.
Een heel ander ritje dan op zondag (ook met andere club gisteren waarbij ik 'te gast' was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 17:00

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

havana schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:06:
[...]

Ik heb het inmiddels ook 4 gehad in 2 jaar tijd. Ik ben er nog steeds niet achter wat het is. Ik heb inmiddels de batterij onder garantie vervangen, maar dat had geen effect.
Sinds zaterdagavond nog steeds een 100% volle accu volgens etube. Wellicht heeft het opnieuw instellen van H/L op de achterderrie geholpen (schakelt een stuk beter).

Jij hebt er dus nog steeds last van?

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-09 22:34

McMiGHtY

- burp -

CedricD schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 22:19:
Hoeveel KM rij je dan?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
En waar? Voor 37 gemiddeld moet je aardig de ruimte hebben. Wel lekker tempo hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:54
Inderdaad, 37-38 als kruissnelheid is goed te doen maar incl bochten, dorpen en kruispunten als gem is erg knap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:35
Met een groep rijd je natuurlijk veel makkelijker op hoge snelheid. Zeker als iedereen meedraait in kopbeurten. Bochten kun je overigens prima op hoge snelheid nemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricD
Was een ritje van 70 km.
MrAcid schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:05:
En waar? Voor 37 gemiddeld moet je aardig de ruimte hebben. Wel lekker tempo hoor!
De grote wegen (25 km) genomen zonder fietspaden tot aan het jaagpad, dus hadden we lekker veel plaats. Daarna een 25-tal km langs het water (jaagpad), dus weinig last van auto's.
Dan nog een 20-tal km terug langs wat kleinere wegen.

Op dat parcours kan je wel wat snelheid maken :).
MrAcid schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:05:
Ruimte hadden we idd :). Was daarnaast ook rustig op baan.
Eergisteren ook solo 36 km/u avg gereden met een opzettijdritstuur. Op rustige wegen is dat (makkelijk) doenbaar :).
wisselwerking schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:12:
Met een groep rijd je natuurlijk veel makkelijker op hoge snelheid. Zeker als iedereen meedraait in kopbeurten. Bochten kun je overigens prima op hoge snelheid nemen
Idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
Tussen kunnen en durven zit toch wel een groot gat. Ik zie soms collega renners op een manier de bocht omgaan dat ik daar bang van wordt. Maar dat heeft meer met mijn dapperheid te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-09 08:21
ZieMaar! schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:36:
Nee op zich kom ik fris genoeg de fiets af, hooguit dat ik iets meer mijn benen voel als ik de trap op loop :). Ik denk ook dat verder prima lukt, zeker met een pauze erin, maar ritjes van 130km zijn me dan net iets te...liever eerst in het vlakke hier eens de 100 aantikken dan gelijk daar :).

Maar als ik zo eens wat langere routes bekijk, is dat vaak heel makkelijk in te korten (of juist uit te breiden) in die omgeving, en op fiets.nl staan (volgens mij heel vaak van @havana ) ook nog wel goede tips/routes.
Dat klopt niet, want ik ben nog nooit op Mallorca geweest @DDX wel. Ik ben veel meer een kenner op Gran Canaria (10x geweest) en de Ventoux-regio (6x geweest) en ook in de Rureifel en het Teutoburgerwald ben ik zeer goed bekend.

Overigens ga ik begin juni wel naar Mallorca. Wel met het gezin, maar ben toch zeker van plan 5 ritten maken :>

[ Voor 8% gewijzigd door havana op 16-05-2019 17:28 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricD
Seriph schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:12:
Tussen kunnen en durven zit toch wel een groot gat. Ik zie soms collega renners op een manier de bocht omgaan dat ik daar bang van wordt. Maar dat heeft meer met mijn dapperheid te maken.
Tip 1: Mountainbiken is enorm goed om de (bochten)techniek bij te schaven.

Tip 2: Oefening baart kunst.

Tip 3: Op voorhand de bocht 'scannen'. Veel mensen kijken niet ver genoeg vooruit en kunnen dan moeilijk een inschatting maken.

Tip 4: Op een grote parking wat slalommen met je fiets is goed om aan te voelen/leren wat de grenzen zijn

Tip 5: Durf, met mate

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
havana schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:12:
[...]

Dat klopt niet, want ik ben nog nooit op Mallorca geweest @DDX wel. Ik ben veel meer een kenner op Gran Canaria (10x geweest) en de Ventoux-regio (6x geweest) en ook in de Rureifel en het Teutoburgerwald ben ik zeer goed bekend.

Overigens ga ik begin juni wel naar Mallorca. Wel met het gezin, maar ben toch zeker van plan 5 ritten maken :>
Ik had t inderdaad over Tecklenburg en omgeving ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
😰 Mijn Canyon avontuur is geen succes geworden. Even wat frustratie van mij aftikken.

Ik heb me de afgelopen twee maanden een beetje weggehouden van dit mooie topic omdat ik al ontzettend baalde en niet steeds geconfronteerd wilde worden met genietende fietsers. Wat is er gebeurd?

In december bestel ik een Canyon Ultimate CF SL Disc 7.0 in de kleur blauw. Eind februari wordt deze geleverd. Dan is het in maart echt ruk-weer en ga ik nog op vakantie. Het laatste weekend van maart kan ik dan eindelijk de eerste keer echt op mijn fonkelhagelnieuwe velo stappen. Ik merk al direct dat er iets niet goed gaat met remmen, de fiets hapert nogal wanneer ik een full-stop maak, bijvoorbeeld voor een verkeerslicht. Ik denk eerst nog aan inremmen van de schijfrem maar na mijn tochtje is de trilling nog steeds.

Mailen met Canyon, netjes antwoord met dezelfde tips die hier op het forum gegeven worden, ik sleutelen en zo gaat het even heen en weer. Zonder resultaat. Ik ga langs bij een - uitermate deskundige - beun hier in de stad. Die wijst mij er binnen enkele seconden op dat het carbon bij de voorvork gescheurd is. Canyon wilt dit best vervangen, dus de fiets gaat naar het servicecentrum. Wanneer het zo ver is mail ik nog met de vraag of men kan controleren of de trilling bij het remmen hiermee verholpen is. Dat zou zo zijn. Wanneer ik de fiets ophaal blijkt bij het testen al direct dat de trilling er nog is. Ik laat de fiets achter. Uiteindelijk krijg ik een bericht dat de remklauw en remschijf vervangen zijn en het probleem echt verholpen is nu. Je raadt het waarschijnlijk al, dat was niet zo. Het personeel is uitermate vriendelijk en zoekt ook een oplossing. Enige wat echt verschil maakt is wanneer ik een volledig andere fiets uitprobeer. Dat voelt direct goed. Ik laat de fiets weer achter bij het service centrum.

Canyon komt tot de conclusie dat de fiets niet te reperareren is en biedt aan om deze om te ruilen. Helaas is het model zo populair dat de levertijd dan september wordt. Zij zien zelf ook in dat dit verre van ideaal is. Dan krijg ik het aanbod om een Ultimate CF SL Disc 8.0 te kopen en dan delen we het prijsverschil van €600,-. Nou ik zie het niet zitten om €300,- extra te betalen wanneer ik al ontevreden ben en dan ook nog een concessie moet doen in de kleur en afmontage (duurdere groep betekent ook deels duurder onderdelen vervangen). Rest de uitkomst dat ik de fiets retourneer en mijn geld terugkrijg. Dat gaat nu gebeuren.

TL;DR Canyon kon mij niet niet de fiets leveren die ik graag wilde en nu krijg ik mijn geld terug.

Er kan altijd iets mis zijn, maar dan verwacht ik eigenlijk gewoon dat het opgelost wordt. Ik baal nu ontzettend dat ik in april en mei niet heb kunnen fietsen (op mijn nieuwe fiets) waar ik me echt op verheugd had. En nu moet ik ook nog eens op zoek naar een nieuwe fiets, terwijl ik echt al een beetje verliefd was geworden op de Canyon die ik al in huis had staan.

Stiekem denk ik dat ik dit jaar dan maar geen nieuwe fiets koop, ben er wel even klaar mee.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
@SirLenncelot Ja, dat is wel balen zeg. Maar ik zou gewoon lekker wel verder kijken. Het is niet zo dat als er bij 1 merk 1 probleem plaatsvindt het overal zo is he. Ik heb ook meermalen bij Rose "koffie gedronken" en weer moeten wachten etc. Dat heeft mij doen besluiten daar geen zaken meer te doen maar zo zijn er nog legio die er wel kopen en anderen om mij heen zijn ook best begaan met Canyon.

Hoe dan ook gewoon verder kijken. Er zijn zoveel merken met goed spul te krijgen. En gooi je hier je budget neer en wensen dan zijn er genoeg die met je mee willen kijken :) Je gaat toch niet je fietsplezier laten verpesten door zo'n voorval?

Chop chop!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 14:47

mvds

Totally awesome!

€300 voor een upgrade van 105 naar Ultegra? Daar zou ik niet eens over na te hoeven denken :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
mvds schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:01:
€300 voor een upgrade van 105 naar Ultegra? Daar zou ik niet eens over na te hoeven denken :D
en andere wielen en andere zadelpen + zadel. Maar het voornaamste is dan gevoel of juist het ongemak waarmee je tevreden moet zijn. Op zich een mooi aanbod om dat verschil te delen, maar als je budget 2000 euro is, is die 300 extra toch weer 300 extra en boven budget. Fiets moet goed zitten, zeker voor dat bedrag den kik dat je naast rationele eisen ook emotionele eisen mag stellen.

@SirLenncelot Zonde van je ervaring, hopelijk kun je snel wat anders vinden. Rond de 2000 euro zijn best mooie fietsen te vinden met die configuratie en afwerking. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Dit is gewoon bar slechte afhandeling van Canyon wat mij betreft. Kan me voorstellen dat dit super frustrerend is.

Enige wat ik niet snap is dat je een maand wacht met die fiets, al is het maar 200m door de straat, proberen... En hoe je het nu eind mei hebt laten worden voordat je op dit punt staat.

Constructiever: ik zou nogmaals proberen om met meer korting die 8.0 te krijgen. Wijs ze op de kortingen waarmee die dingen einde jaar weg doen. Dan kan €400/€500 korting echt wel. Die €100/€200 zou ik dan betalen vanwege de (goede) upgrade.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:06
mvds schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:01:
Wel als het frame niet in de kleur is die je eigenlijk niet wilt.
Ga je achteraf alleen maar spijt van krijgen dan.

Vervangingsonderdelen zijn alleen niet duurder, je kan ook gewoon 105 onderdelen bij een ultegra groep monteren.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:11
@SirLenncelot Balen en inderdaad zeer frustrerend. De tijd die je niet kunt fietsen wordt door Visa altijd passend uitgedrukt als 'Priceless'. Beetje vervelende reactie dit, maar dit zijn wel deels mijn argumenten om niet voor een Canyon te kiezen en altijd een 2e fiets op reserve te houden (ik ben dan ook een verslaafde).

Voor 300e was het een redelijke upgrade geweest, maar kan me goed voorstellen dat wanneer de kleur je niet bevalt je er niet mee akkoord gaat. Looks zijn toch de #1 reden om iets wel of niet te kopen (eerst een selectie maken van passend/degelijk spul, dan keuze maken o.b.v. de looks en de prijs moet je vervolgens maar accepteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Gelukkig begrijpen jullie de pijn. Rationeel gezien is inderdaad 300,- voor de upgrade best te doen, maar niet als je al een ontevreden gevoel hebt en dan een concessie moet doen op de looks van de fiets. Tevens was €2000,- al een tikje opgerekt budget. Er moet ergens dit jaar ook nog een huis gekocht worden :X

Ik ga uiteraard uiteindelijk wel een nieuwe fiets kopen, maar nu voelt het als een mega domper en dan heb ik ook minder zin om energie in het uitzoeken te steken. Tijdens mijn vorige zoektocht kwam ik deze Scott Addict 20 tegen, minder race meer edurance. Heb alleen geen referentiekader wat betreft Scott fietsen, is dat wat?

Gelukkig heb ik nog een oude fiets die het wel doet, maar ik had gewoon veel liever op mijn nieuwe Canyon gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 21:15
Scott is een geweldig MTB merk, dus fietsen maken kunnen ze wel. Ze waren een paar jaar terug echt leading met carbonnen MTB frames voor races. Op de weg zijn ze nooit echt doorgebroken, maar de addict is volgens mij een prima frame, heb er nog niets slechts over gehoord.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 25-09 17:25
SirLenncelot schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 17:11:
Gelukkig begrijpen jullie de pijn. Rationeel gezien is inderdaad 300,- voor de upgrade best te doen, maar niet als je al een ontevreden gevoel hebt en dan een concessie moet doen op de looks van de fiets. Tevens was €2000,- al een tikje opgerekt budget. Er moet ergens dit jaar ook nog een huis gekocht worden :X

Ik ga uiteraard uiteindelijk wel een nieuwe fiets kopen, maar nu voelt het als een mega domper en dan heb ik ook minder zin om energie in het uitzoeken te steken. Tijdens mijn vorige zoektocht kwam ik deze Scott Addict 20 tegen, minder race meer edurance. Heb alleen geen referentiekader wat betreft Scott fietsen, is dat wat?

Gelukkig heb ik nog een oude fiets die het wel doet, maar ik had gewoon veel liever op mijn nieuwe Canyon gezeten.
Is er nergens een fietsenmaker of webwinkel die de fiets van jouw keuze op voorraad heeft? Dat de fabriek levertijd heeft wil toch niet zeggen dat er niet ergens al een aantal op voorraad staan?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
coelho schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:17:
[...]
Is er nergens een fietsenmaker of webwinkel die de fiets van jouw keuze op voorraad heeft? Dat de fabriek levertijd heeft wil toch niet zeggen dat er niet ergens al een aantal op voorraad staan?
Je kent het principe van Canyon niet merk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
@coelho Canyon werkt zonder dealers als internet only leverancier. Daardoor krijg je iets meer bang-for-buck maar zit je dus wel met levertijden en service op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik probeer ergens te vinden met welk moment (Nm) je een hydraulische remklauw aan je chainstay/voorvork moet vastzetten. Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 14:32
Volgens deze manual van Shimano (vanaf blz.102) 6 to 8 Nm.

[ Voor 3% gewijzigd door Shir op 17-05-2019 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
SirLenncelot schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 20:26:
@coelho Canyon werkt zonder dealers als internet only leverancier. Daardoor krijg je iets meer bang-for-buck maar zit je dus wel met levertijden en service op afstand.
Iets meer = véél meer.

Mijn Canyon Aeroad SL CF 8.0 Disc van €3700 heb ik bij andere merken alleen voor minimaal €5000 gezien. Vaak duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.lidl-shop.nl/...ts-Euphoria-28/p100252793
Wat vinden jullie hiervan?
Niet voor mezelf, ik ben al voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik zou ‘m niet hoeven en ook voor een ander niet aanraden/kopen. Afhankelijk van je middelen/doel is het voor dat bedrag waarschijnlijk best wel een goeie deal. Decathlon heeft voor dat geld iets vergelijkbaars staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 00:49
MrAcid schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 22:29:
Ik zou ‘m niet hoeven en ook voor een ander niet aanraden/kopen. Afhankelijk van je middelen/doel is het voor dat bedrag waarschijnlijk best wel een goeie deal. Decathlon heeft voor dat geld iets vergelijkbaars staan.
Het lijkt mij absoluut helemaal niks. Die shifters en pedalen, ik zou me er vanaf de eerste kilometer aan ergeren. Dan kan je beter op marktplaats kijken.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Okee bedankt. Dan zal ik diegene niet aanraden aan iemand die ik in gedachten had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
Mistraller schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 22:31:
Dan kan je beter op marktplaats kijken.
eens. Voor dat geld heb je een goeie ouwe Koga of Gazelle.
Als je fietsen toch niet leuk vindt verkoop je die weer voor hetzelfde geld.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 11:52

bazzard

Bas

Gisteren de nieuwe fiets opgehaald, man wat een ding :*)
Ik had natuurlijk verwacht dat er een verschil zou zijn, anders was het zonde geld geweest, maar dat het zoveel scheelt niet normaal.

Ben nog niet helemaal happy met de stock banden, misschien toch van de week de continentals even proberen.

In ieder geval super happy.
Tcrr

sorry voor de foto kwaliteit, alleen de front camera doet het nog

[ Voor 8% gewijzigd door bazzard op 17-05-2019 23:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

En met Conti's bedoel je de Gp5000's?

Die heb ik er gisteravond onder gegooid bij mij, vorige fiets had ik ze ook en ze bevallen me erg goed. Ben benieuwd wat ze in 28mm doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CedricD
Vandaag een leuk ritje gedaan, enige wat ik wou was een 4-tal uurtjes fietsen, de rest was ongepland :).

M'n neus achterna gegaan en heel wat nieuwe en leuke wegen leren kennen. Ik was precies op vakantie op slechts een boogscheut van huis.
Ik moet dat meer doen :*).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Zijn de mooiste ritjes toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 25-09 17:25
Holkers schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 20:05:
[...]
Je kent het principe van Canyon niet merk ik
SirLenncelot schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 20:26:
Weer wat geleerd, bedankt!

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
CedricD schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 18:51:
Vandaag een leuk ritje gedaan, enige wat ik wou was een 4-tal uurtjes fietsen, de rest was ongepland :).

M'n neus achterna gegaan en heel wat nieuwe en leuke wegen leren kennen. Ik was precies op vakantie op slechts een boogscheut van huis.
Ik moet dat meer doen :*).
Dankzij veloviewer heb ik ook wegen ontdekt die ik nog niet kon hier in de regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:57
mhr-zip schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 20:35:
[...]

Dankzij veloviewer heb ik ook wegen ontdekt die ik nog niet kon hier in de regio.
Hoe werkt dat met veloviewer dan? Wel lid van maar behoudens m'n eigen progressie volgen ben er nog niet verder mee gekomen

Vandaag op een groepje jongeren geklapt die zomaar uit een oprit de weg opdraaide. Zelf net even nek te strekken dus iets onbedachtzaam. Nu is m'n sigma oldskool bedrade km teller stuk, van stuur af geslagen maar rest bovenwonder heel (nog wel kneus-neus). Binnenkort maar eens om een echte garmin edge teller kijken. Nog wachtende op ervaringen met de 830

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
Dubbelpost

[ Voor 97% gewijzigd door HBSVDK op 18-05-2019 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 08:35

sapphire

Die-hard pruts0r

@HBSVDK Hè verver! Jij verder nog een beetje heel ?

Ik heb vandaag ook weer wat mensen boos gemaakt. Haalde een stel wielrenners in, in principe heel ruim om ze heen maar zelf wilde ze ook inhalen dus gingen ze zonder te kijken gewoon naar links. Uiteraard had ik het gedaan want om je heen kijken doen andere maar en niet zelf :(
En iets van 47 elektro fietsers die perse in het midden van het fietspad moeten rijden of in tegenovergestelde richting op mijn baan. Schrik me elke keer het leplazerus als er weer iemand alle kanten op kijkt behalve naar voren en recht op je afkomt :(
Of wielrenners die samen naast elkaar fietsen, breed uit en lekker kletsen met elkaar en geen oog hebben en denken dat ze hard rijden dus niet aan de kant hoeven.

Klinkt lekker gefrustreerd maar sinds ik 4~5 dagen per week op de fiets zit kom ik zulke bizarre situaties tegen 8)7

Overigens kwam ik er afgelopen week achter dat ik blijkbaar een bus Cylon course spray had staan in de kast dus dat maar even gebruikt. Wel lekker stille drive train :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
HBSVDK schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 23:35:
[...]

Hoe werkt dat met veloviewer dan? Wel lid van maar behoudens m'n eigen progressie volgen ben er nog niet verder mee gekomen
Hier wordt het snel even uitgelegd.

https://opfietsen.nl/tool...es-een-nieuwe-verslaving/
Vandaag op een groepje jongeren geklapt die zomaar uit een oprit de weg opdraaide. Zelf net even nek te strekken dus iets onbedachtzaam. Nu is m'n sigma oldskool bedrade km teller stuk, van stuur af geslagen maar rest bovenwonder heel (nog wel kneus-neus). Binnenkort maar eens om een echte garmin edge teller kijken. Nog wachtende op ervaringen met de 830
Zit jij zelf ook nog in de kreukels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
HBSVDK schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 23:35:
[...]

Alleen teller kapot? Dan heb je geluk gehad!

Overigens zou ik iedereen een Wahoo aanraden, vind ik echt klasses beter dan de Garmins. Maar goed, daar hebben we een ander topic voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

SirLenncelot schreef op zondag 19 mei 2019 @ 07:54:
[...]

Alleen teller kapot? Dan heb je geluk gehad!

Overigens zou ik iedereen een Wahoo aanraden, vind ik echt klasses beter dan de Garmins. Maar goed, daar hebben we een ander topic voor...
Goh... ik heb juist het tegenovergestelde ;)

Maar wat wel beter is op de Wahoo is dat met een voorgeprogrammeerde route hij met (soort van) pijltjes de rijrichting aangeeft. Dat is vooral handig als de route elkaar kruist. Bij Garmin moet je dan gokken welke kant hij bedoelt... Of bij de start (als het een rondje is), welke kant op. Erg knullig van Garmin.

...maar inderdaad, daar hebben we een ander topic voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 11:52

bazzard

Bas

McMiGHtY schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 11:24:
En met Conti's bedoel je de Gp5000's?

Die heb ik er gisteravond onder gegooid bij mij, vorige fiets had ik ze ook en ze bevallen me erg goed. Ben benieuwd wat ze in 28mm doen
Nee ik heb nog een set 4000 zitten op de oude fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Nu online

Tacoos

i am i

sapphire schreef op zondag 19 mei 2019 @ 01:17:
@HBSVDK

Klinkt lekker gefrustreerd maar sinds ik 4~5 dagen per week op de fiets zit kom ik zulke bizarre situaties tegen 8)7
Mijn persoonlijke favoriet zijn bejaarden die aan de kant lijken te gaan, maar als je ze dan inhaalt snijden ze je de berm in en/of ze schrikken ze zich de tering; Blijkt dat ze je helemaal niet hebben gehoord (ik heb een duidelijke bel, maar meestal is het geratel van mijn naaf al voldoende), maar gewoon nogal slingeren.
Maar dan ligt t aan jou....

iemand ondertussen tips voor het verzorgen van schuurplekken op je r**t? :X

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:07
Tacoos schreef op zondag 19 mei 2019 @ 10:29:
[...]

Bij elke Kruidvat vestiging te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Tacoos schreef op zondag 19 mei 2019 @ 10:29:
[...]
https://www.google.com/search?q=Assos+Chamois+Creme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
mhr-zip schreef op zondag 19 mei 2019 @ 07:49:
[...]

Zit jij zelf ook nog in de kreukels?
Neu valt mee. Zelf rug en nek spierpijn. En een gekneusde neus. Oh en knieklachten maar dat trekt wel bij. M'n fiets is een oude alu-racer. Die kan blijkbaar wel tegen een botsing. Versnellingskabels staan/steken ook in een rare knik uit de zijkant van shifters (Ultegra 6600 dus via zijkant van shifters ipv onset stuurlint door). Maar t schakelt nog wel en moet toch ooit nog eens de originele schakelkabels vervangen (werkt nog prima na 14jr).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Nu online

Tacoos

i am i

Da's toch vooral ter voorkoming van?
Ben nu sudocreme aan het proberen, hadden we nog in huis

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Pagina: 1 ... 37 ... 686 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).