Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 36 ... 686 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:06
Kluus schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:45:
@DDX Die Calve repen wil ik ook nog wel eens proberen, daar hoor ik veel positiefs over. Cliff lijkt mij ook altijd wel wat om nog te proberen, maar heb mezelf nog nooit over die prijs-drempel kunnen trekken :D.
Clif Bar repen (ik wissel tussen peanut butter, butter filled en abrikoos)
En de tropical punch bloks (open je erg makkelijk en je neemt steeds 1 blokje)

Erg lekker en ook genoeg energie.

[ Voor 3% gewijzigd door DDX op 08-05-2019 11:53 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-09 22:34

McMiGHtY

- burp -

snufje zout bij de maltodextrine, of naast je bidons SIS gels gebruiken (Combinatie die bij mij goed werkt), wel even testen of je maag onder zware inspanningen bestand is tegen de koolhydraten die je inneemt.

Of een aanpassing in je voedsel/brandstof zo kort (een maand) voor je doel wilt gaan aanpassen is ook een goeie vraag.

Je zou ook kunnen kijken naar rijstcakes, makkelijk en goedkoop zelf te maken en ook een bron van vrij vlotte koolhydraten/suikers, een zak haribo/winegums bij je hebben is ook wel eentje die het goed doet bij mij.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Pindakaas repen zijn idd ook erg lekker, CLifbar repen ook, Clif Bloks wil ik binnenkort even een keer proberen.. Tips waar die verkrijgbaar zijn zonder gelijk een hele doos aan te moeten schaffen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Albert Heijn ? Al heeft mijn lokale ah steeds minder clifbar liggen.

en anders bij :

bike-components.de
bike-discount.de
wiggle.co.uk

even kijken welke shop er op dat moment het goedkoopst is / meebestellen met overige spullen die je al nodig hebt

Wat alleen zo jammer is dat clif bar in de us veel meer smaken heeft die in europa (bijna) niet te koop zijn.

[ Voor 75% gewijzigd door DDX op 08-05-2019 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
McMiGHtY schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:19:
Pindakaas repen zijn idd ook erg lekker, CLifbar repen ook, Clif Bloks wil ik binnenkort even een keer proberen.. Tips waar die verkrijgbaar zijn zonder gelijk een hele doos aan te moeten schaffen?
Duursport.nl heeft ze gewoon los.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:18
sapphire schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 23:14:
De Propel was jaren mijn droom fiets, LBS rade het altijd af omdat hij me kent en weet dat de TCR al diep genoeg zit voor mij :+ Heb nog steeds mijn oude TCR en de Propel komt er ook niet omdat ik het niet lekker vind rijden :+
De Propel is wel een heel specifiek frame hoor. Daar gaat de gemiddelde wielertourist echt niet vrolijk van worden (lang, laag, hard).

De TCR is ook al vrij racy, maar voor de gemiddelde wielrenner is het vaker een Defy die beter past. Omdat dit een 'endurance fiets' genoemd wordt hebben veel mensen automatisch geen interesse meer omdat deze 'niet snel genoeg' zijn. Even los van de lichaamsverhoudingen, sommige mensen passen prima op een Propel/TCR en anderen (waaronder ikzelf) zijn gelimiteerd tot semi-endurance frames.

Het is zonde om te zien dat (beginnende) renners vaak kopen wat ze mooi vinden en niet wat past, en dat 9 van de 10 fietsenmakers ze daar niet tegen beschermen (vraag me ook af tot in hoeverre dat gewaardeerd wordt door een klant). Verstandiger is om eerst een lijst met frames te zoeken die passen (elk merk heeft er vaak wel een) en dan de mooiste uit te kiezen, maar je hebt dan al best wat kennis van zaken nodig en er is geen fietswinkel die alle merken heeft.

[ Voor 29% gewijzigd door Ypuh op 08-05-2019 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:52
Ypuh schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:26:
[...]

De Propel is wel een heel specifiek frame hoor. Daar gaat de gemiddelde wielertourist echt niet vrolijk van worden (lang, laag, hard).

De TCR is ook al vrij racy, maar voor de gemiddelde wielrenner is het vaker een Defy die beter past. Omdat dit een 'endurance fiets' genoemd wordt hebben veel mensen automatisch geen interesse meer omdat deze 'niet snel genoeg' zijn. Even los van de lichaamsverhoudingen, sommige mensen passen prima op een Propel/TCR en anderen (waaronder ikzelf) zijn gelimiteerd tot semi-endurance frames.
Voor mij met m'n relatief lange bovenlichaam en korte benen is een Propel ideaal. Zou best eens m'n volgende fiets kunnen zijn, helemaal nu ze er "gratis" powermeters op zetten.

Kan me idd voorstellen dat je tijdens een cyclo duurdere repen gebruikt, maar tijdens een training repen van 2 euro weghakken doet mij persoonlijk iets teveel auw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:22

sapphire

Die-hard pruts0r

@Ypuh Tja ik kreeg een fiets, en dat was min of meer toevallig een TCR. De Defy bestond toen geloof ik nog niet maar mijn LBS is zelf erg enthousiast over de Defy, hij rijd er zelf op omdat het beter voor zijn rug/nek zit.

Vaders probeer ik een beetje richting een Defy een pushen. Zelf zal ik hem ook zeker in overweging nemen als ik over een aantal jaar voor een andere fiets ga kijken?

Gewoon uit nieuwsgierigheid, hoe 'lang' doen jullie met een fiets? Mijn TCR 0 2012 heb ik sinds 2013 en eigenlijk ben ik er nog prima tevreden mee.
Ja de lak zie je het wel aan maargoed niet als je rijd, verder vind ik hem heerlijk rijden en nog steeds erg mooi en mag nog jaren mee van mij :)

Werd laatst wel voor gek uitgemaakt dat ik al bijna 6 jaar op dezelfde fiets reed!!!! Maarja dat was iemand die om de 2~3 jaar als zijn cassette op was een nieuwe fiets kocht :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-09 10:54
sapphire schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:36:
@Ypuh Gewoon uit nieuwsgierigheid, hoe 'lang' doen jullie met een fiets? Mijn TCR 0 2012 heb ik sinds 2013 en eigenlijk ben ik er nog prima tevreden mee.
Ja de lak zie je het wel aan maargoed niet als je rijd, verder vind ik hem heerlijk rijden en nog steeds erg mooi en mag nog jaren mee van mij :)

Werd laatst wel voor gek uitgemaakt dat ik al bijna 6 jaar op dezelfde fiets reed!!!! Maarja dat was iemand die om de 2~3 jaar als zijn cassette op was een nieuwe fiets kocht :+
Tja nogal persoonlijk. Hoeveel KM je maakt per jaar, hoe goed je onderhoud pleegt, hoe graag je altijd nieuw wilt. Ik heb nu 4 jaar mijn JanJanssen en nog niet het plan deze te vervangen. Wel goed het onderhoud uitvoeren en op tijd uitvoeren. Dan kan ik nog prima 4 jaar voorruit (of langer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Stoffa schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:30:
[...]
Voor mij met m'n relatief lange bovenlichaam en korte benen is een Propel ideaal. Zou best eens m'n volgende fiets kunnen zijn, helemaal nu ze er "gratis" powermeters op zetten.
De Propel is qua geometrie een uitschieter, idd geschikt voor mensen met een relatief lang bovenlichaam. Maar ook qua rijeigenschappen is het een criterium knaller. Iemand die 2x per week een rondje van 70km gaat doen zal daar niet heel vrolijk van worden, en ook iemand die als doel heeft de AGR of RVV te gaan fietsen zal er ook niet vrolijk van worden.

Mocht je doel zijn altijd zo snel mogelijk te rijden en je maten te lossen liefst op strak asfalt, dan is het de perfecte fiets. In die gevallen is het vaak niet je eerste en enige fiets en praat je vaak ook over een ander beschikbaar budget waardoor andere merken in beeld komen (Specialized, Pinarello etc). De Propel is toch een beetje een budget aeroracer die gekocht wordt door beginners, vandaar mijn opmerking.
sapphire schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:36:
Gewoon uit nieuwsgierigheid, hoe 'lang' doen jullie met een fiets?
Ik heb kortgeleden mijn eerste 'echte' racefiets verkocht, die was 10 jaar oud en reed ik nog wekelijks op als winter/reserve/Tacx fiets.

Daarnaast heb ik nog een stalen race/vakantie/cross/gravel fiets die nu 3 jaar oud is, een nieuwe carbon racer en een MTB. Alle 3 fietsen hebben een heel specifiek doel en zullen niet zo snel verkocht worden. Ga uit van een jaartje of 5-7 en dan wil ik gewoon iets nieuws i.p.v. dat ze op zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Ypuh op 08-05-2019 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-09 19:32
Bedankt voor je reactie, zal even kijken wat haalbaar is. De Ventoux heb ik vorig jaar gehad en dat zit er dit jaar niet in. Zitten 1,5 week in de Ardeche in een fijn huisje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:52
Ypuh schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:48:
[...]

De Propel is qua geometrie een uitschieter, idd geschikt voor mensen met een relatief lang bovenlichaam. Maar ook qua rijeigenschappen is het een criterium knaller. Iemand die 2x per week een rondje van 70km gaat doen zal daar niet heel vrolijk van worden.

Mocht je doel zijn altijd zo snel mogelijk te rijden en je maten te lossen liefst op strak asfalt, dan is het de perfecte fiets. In die gevallen is het vaak niet je eerste en enige fiets en praat je vaak ook over een ander beschikbaar budget waardoor andere merken in beeld komen (Specialized, Pinarello etc). De Propel is toch een beetje een budget aeroracer die gekocht wordt door beginners, vandaar mijn opmerking.
Mijn doel ermee is niet 2x, maar 3x per week een rondje van 70km te rijden. En ja, ik rij graag op strak asfalt m'n maten eraf (geintje, maar ik rij wel fanatiek).
Die geometrie past mij gewoon goed, ik rij al sinds 2012 een Scott Foil en die geo is zeer vergelijkbaar. Voor mij is dat geen concessie om zo hard mogelijk te gaan; die fiets zit me als gegoten. Dat zal voor de Propel niet anders zijn.
Een Propel als budget aeroracer wegzetten doet hem wel te kort in mijn ogen. Eentje met Ultegra Di2 en powermeter kost je nog altijd een rib uit je lijf, ook al is een Venge (nog) duurder. Ook hoor ik lovende verhalen over de Giant proprietary items zoals de wielen, en is Giant gewoon een top of the line (carbon)frame fabrikant. Zo maken ze bv ook de Foil.

Enige dat ze niet kunnen is met een mooie paintjob komen geloof ik, die zijn echt niet best. Ook vind ik die stemoplossing verre van elegant, die is zo groot om ook mechanische kabels goed binnendoor weg te kunnen werken. Persoonlijk zie ik liever een elegantere stem ervan uitgaande dat men met een elektronische groepset rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:29

Toppertje

www.davideografie.nl

Via de LBS kan ik aan een 2e hands Cannondale SuperSix komen, nu vraag ik mij af of dit een goeie deal is:
Ik kom van een 2e hands Cube peleton die mij iets te klein is, daarom opzoek naar een andere fiets.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Klein beetje achtergrond, ik mag graag een paar toertochten in het jaar meepakken in Nederland, op vakantie in de bergen fiets ik ook erg graag en daarbij doe ik ook nog regelmatig mee aan een triatlon, daarnaast fiets ik ook nog wel eens een rustig rondje in en rond Groningen.

[ Voor 19% gewijzigd door Toppertje op 08-05-2019 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-09 10:54
Toppertje schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:21:
Via de LBS kan ik aan een 2e hands Cannondale SuperSix komen, nu vraag ik mij af of dit een goeie deal is:
Ik kom van een 2e hands Cube peleton die mij iets te klein is, daarom opzoek naar een andere fiets.

Members only:
Zelf geen ervaring maar een aantal uit de groep waar ik mee fiets zijn er verzot op. Snelle lichte fiets. Ik weet alleen niet wat voor Mavic wielset erop zit. Maar wel een mooie prijs voor die fiets. Maar weet je meer over de status van wielen, ketting, tandwielen?
Er zit wel een groot verschil tussen 3jr oud en 3000km per jaar of een DXX die er 40.000km per jaar op fietst....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
En velgen die 40.000km gemaakt hebben met droog weer hebben een betere remrand dan velgen die 3000km door de regen hebben gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Toppertje schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:21:

Members only:

Klein beetje achtergrond, ik mag graag een paar toertochten in het jaar meepakken in Nederland, op vakantie in de bergen fiets ik ook erg graag en daarbij doe ik ook nog regelmatig mee aan een triatlon, daarnaast fiets ik ook nog wel eens een rustig rondje in en rond Groningen.
Te duur en zou voor dat bedrag ook geen 2e hands kopen (zeg ik als iemand die al 1.000+ Marktplaats transacties achter zijn naam heeft). Er is wel veel leuker spul te koop voor dat bedrag of een paar honderd euro meer, maar Ik ben dan ook niet zo gecharmeerd van de looks het merk. Cannondale heeft ook wel een vrij extreme geometrie, dus ik zou wel even een proefritje van ca. 70km doen als je het toch overweegt.

Ps. De staat van onderhoud is wel bepalend in de prijs. Met nieuwe banden, remblokken, ketting, kabels, cassette, stuurlintje en eventueel kettingbladen praat je over ca. 250e (excl. manuren). Die Mavic velgen zou ik direct vervangen bij aanschaf evenals het zadel. Dan heb je het over een vergelijkbaar budget van ca. 1800-2000 nieuw en komt bijvoorbeeld ook een Canyon Ultimate met Ultegra in beeld.

[ Voor 13% gewijzigd door Ypuh op 08-05-2019 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:35
Is die Canondale niet veel ouder? Volgens mij is dit de fiets https://www.bikeradar.com...-supersix-5-105-review-2/ Is een review uit 2011

Voor dat geld zou ik hem in elk geval overslaan. Daar kun je genoeg ander mooi spul voor krijgen.

[ Voor 29% gewijzigd door wisselwerking op 08-05-2019 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-07 14:33
Nixo schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:27:
[...]

Zelf geen ervaring maar een aantal uit de groep waar ik mee fiets zijn er verzot op. Snelle lichte fiets. Ik weet alleen niet wat voor Mavic wielset erop zit. Maar wel een mooie prijs voor die fiets. Maar weet je meer over de status van wielen, ketting, tandwielen?
Er zit wel een groot verschil tussen 3jr oud en 3000km per jaar of een DXX die er 40.000km per jaar op fietst....
Ik zou zeggen Aksium, dus instapper. Gecombineerd met de waarschijnlijke leeftijd (6-7 jaar) van de fiets zelf en daarmee een tamelijk verouderde Ultegra groep, voor zover ik kan zien, is €1250 wat mij betreft aan de zeer hoge kant. Daarvoor koop je een nieuwe fiets met een 105 groep die die Ultegra groep inmiddels heeft ingehaald. Sluit me ook aan bij eerdere comment wat betreft geometrie... Niet voor elk lichaam geschikt.

Edit: bij nader inzien lijkt het op een Ultegra 6800 dus voorlaatste versie, kortom recent en pas later op de fiets gemonteerd. Onderhoudsstaat zal van belang zijn, maar dat lijkt redelijk in orde.

[ Voor 22% gewijzigd door tomtom137 op 08-05-2019 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje

Toppertje

www.davideografie.nl

wisselwerking schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:53:
Is die Canondale niet veel ouder? Volgens mij is dit de fiets https://www.bikeradar.com...-supersix-5-105-review-2/ Is een review uit 2011

Voor dat geld zou ik hem in elk geval overslaan. Daar kun je genoeg ander mooi spul voor krijgen.
Zelf kon ik op google ook al niet deze kleurstelling vinden, wat ik al verdacht vond...
maar omdat de fiets er nog super goed uit zag heb ik er verder niet bij stil gestaan.

Ook had ik nog de Giant TCR Advanced 2 maat L 2018 bekeken, nieuw, in de aanbieding voor €1375.
-Advanced-grade carbon frame
-Advanced-grade carbon voorvork
-Shimano 105 2×11 speed afmontage
-Giant PR-2 wielset

Is dat een betere deal?
Anders misschien Tips waar ik nog zou kunnen kijken? in het noorden van het land (Groningen, Friesland, Drenthe). Budget loopt tot €1400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Toppertje schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:21:
[...]
Budget loopt tot €1400.
Een nieuwe Giant lijkt me altijd fijner dan een 6-7 jaar oude Cannondale. Al is het maar omdat de slijtage delen etc. allemaal nieuw zijn, plus je kunt een fiets uitzoeken die echt past.

Ik zou proberen eerst een fietsmeting te doen (kan bijvoorbeeld bij Belga in Harkstede, die Specialized BG meting is best goed). Hoeft nog niet eens zo'n uitgebreide dynamische te zijn, maar het kan je veel geld/plezier schelen om nu al te weten of de TCR of Defy je beter zou passen bijvoorbeeld. Je maat/houding veranderd eigenlijk ook nooit meer, dus zo'n eenmalige bikefit heb je een levenlang plezier van.

Paar goede adressen die ik ken zijn Terpstra in Hardegarijp/Leeuwarden of Belga in Harkstede/Groningen. In Veendam schijnt ook een goede te zitten (Klamer ofzo) en in Groningen heb je ook nog Cycle Trend. Het zijn allemaal wel dure zaken met een beperkt merken aanbod, niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld een Mantel of Salden ofzo. Belga in Groningen is de grootste (en duurste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje

Toppertje

www.davideografie.nl

Ypuh schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:56:
[...]

Een nieuwe Giant lijkt me altijd fijner dan een 6-7 jaar oude Cannondale. Al is het maar omdat de slijtage delen etc. allemaal nieuw zijn, plus je kunt een fiets uitzoeken die echt past.

Ik zou proberen eerst een fietsmeting te doen (kan bijvoorbeeld bij Belga in Harkstede, die Specialized BG meting is best goed). Hoeft nog niet eens zo'n uitgebreide dynamische te zijn, maar het kan je veel geld/plezier schelen om nu al te weten of de TCR of Defy je beter zou passen bijvoorbeeld. Je maat/houding veranderd eigenlijk ook nooit meer, dus zo'n eenmalige bikefit heb je een levenlang plezier van.

Paar goede adressen die ik ken zijn Terpstra in Hardegarijp/Leeuwarden of Belga in Harkstede/Groningen. In Veendam schijnt ook een goede te zitten (Klamer ofzo) en in Groningen heb je ook nog Cycle Trend. Het zijn allemaal wel dure zaken met een beperkt merken aanbod, niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld een Mantel of Salden ofzo. Belga in Groningen is de grootste (en duurste).
Die Giant TCR Advanced 2 maat L 2018 stond er alleen nog in maat L, een fietsmeting zit er wel bij (basis, geen uitgebreide).
Bij Belga ben ik geweest, en die hadden alleen nieuwe modellen staan die
(op deze heb ik nog even gefietst: CUBE Attain SL Disc) wat voor mijn idee een wat mindere upgrade is tov mijn huidige fiets.

Cycle trend zit overigens niet meer in Groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:19

Kluus

Gang is alles

tomtom137 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:07:
[...]

...

Edit: bij nader inzien lijkt het op een Ultegra 6800 dus voorlaatste versie, kortom recent en pas later op de fiets gemonteerd. Onderhoudsstaat zal van belang zijn, maar dat lijkt redelijk in orde.
Ik kan het niet zo heel goed zien, maar het lijkt mij toch geen Ultegra 6800, die groep heeft oa een langere voorderailleur arm dan op de foto zichtbaar lijkt en volgens mij is deze achterderailleur ook een wat "blokkiger" (geen waardeoordeel) ontwerp. Ultegra 6800 heeft op het oog wat vloeiendere lijnen in het design. De kabelbevestiging van de achterderailleur zit ook anders.

Ik denk dat het gewoon om een 10-speed Ultegra 6700 groep gaat. Die is in 2009 geintroduceerd dus dat past ook weer in de verwachte leeftijd van het frame ;).

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 08-05-2019 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Toppertje schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:09:
[...]

Die Giant TCR Advanced 2 maat L 2018 stond er alleen nog in maat L, een fietsmeting zit er wel bij (basis, geen uitgebreide).
Bij Belga ben ik geweest, en die hadden alleen nieuwe modellen staan die
(op deze heb ik nog even gefietst: CUBE Attain SL Disc) wat voor mijn idee een wat mindere upgrade is tov mijn huidige fiets.

Cycle trend zit overigens niet meer in Groningen.
Nogmaals zou ik je aanraden om een (dynamische) bikefit te laten doen en dan gewoon zelf opzoek te gaan op het internet. Een uitgebreide fietsmeting kost je ongeveer 170e en duurt ca. 2.5-3u en zo'n bikefitter kan je een duwtje in de juiste richting geven welke maten en merken goed bij je passen. Die 170e verdien je dubbel en dwars weer terug als je op internet gaat shoppen t.o.v. de service van een lokale fietsenmaker.

Ik heb toch altijd wat argwaan bij LBS vanwege het verkopen wat ze op voorraad hebben t.o.v. wat jou het beste past. De aandacht wordt getrokken naar de 105-groep die "Dezelfde technologie heeft als Dura Ace" of naar de Ultegra-groep "Die stukken lichter is, maar veel goedkoper dan DA". Zo'n groep zal echt 0 impact hebben op je fietsplezier.

[ Voor 6% gewijzigd door Ypuh op 08-05-2019 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-09 16:22

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

CyberThijs schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:53:
[...]

Als ik eerlijk ben vind ik dit maar een erg matige route: je fietst ellendig lang langs de N60, waar er enkel maar een moordstrookje beschikbaar is. Er is ook geen enkele reden om door Ronse centrum te fietsen: er zijn veel mooiere baantjes errond te vinden.
N60 is bewust gekozen om te bekomen van de Koppenberg en Paterberg. Niet dat het echt plat ligt daar. En door Ronse is puur avontuur. Ronse, de meest marginale stad van Vlaanderen.

O en ik haat kasseistroken. Hellingen doen me nog iets. Maar gewoon vlakke kasseistroken doen mij niks. Er zit er dus niet 1 in.

[ Voor 10% gewijzigd door Joindry op 08-05-2019 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 21:03
Soms zit je wat te zoeken op marktplaats (dit keer powermeters) en kom je ook wat andere mooie dingen tegen, zoals deze Trek Domane.

Is dit nou to good to be true? Of is dit gewoon een goede deal? Als je een nieuwe fiets zoekt in de buurt van Heerlen zou ik hier even gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-09 16:00
Op de top van de Paterberg heb je ook een mooi bankje om te bekomen ;) Maar ieder zijn ding natuurlijk. Wel apart dat je kasseistroken niets vindt, maar dan wel de 2 zwaarste kasseihellingen eruit kiest. Ik haat ze allebei hartstochtelijk. Mijn rondjes in de Vlaamse Ardennen gaan dan ook naar de betere geasfalteerde hellingen. Bijvoorbeeld de Fiertelmeers in Ronse en de minder gekende, maar daarom niet minder leuke Hameau des Papins of Rue de Dieu Des Monts in Frasnes (prachtnaam voor een helling toch :*) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

CyberThijs schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:42:
Wel apart dat je kasseistroken niets vindt, maar dan wel de 2 zwaarste kasseihellingen eruit kiest. Ik haat ze allebei hartstochtelijk. Mijn rondjes in de Vlaamse Ardennen gaan dan ook naar de betere geasfalteerde hellingen. Bijvoorbeeld de Fiertelmeers in Ronse en de minder gekende, maar daarom niet minder leuke Hameau des Papins of Rue de Dieu Des Monts in Frasnes (prachtnaam voor een helling toch :*) )
Het zijn dan ook de twee enige kasseihellingen die ik doe. Met de Koppenberg heb ik nog een rekening openstaan. Vorige keer dat ik die combo deed (9 jaar geleden denk ik), viel ik stil, vergat uit te klikken en viel om. Met mijn bil in goed natte modder. Modder die goed vol zat met rottende takken. Gevolg 6 splinters in mijn linkerbil...
Moet een mooi zicht geweest zijn voor de voorbijgangers, koersbroek half af, bovenop de helling en mn maatje zijn best doen de splinters eruit te trekken :+

Fiertelmeers ken ik zeker! Die andere niet. Kanarieberg en Muziekberg staan op mijn favorietenlijstje. Ze komen ongeveer op dezelfde plek boven. Wanneer het buiten warm is, blijft het daar in het bos veel aangenamer.

Laat mij als laatste nog eens benadrukken dat dit voor mij een goeie route is. Enkele echte kleppers ertussen en verder voldoende tijd om te recupereren en uit te bollen. Mijn fysiek is niet gemaakt om 100 km vol te proppen met het maximum aantal hellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 20:01
Joindry schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:57:
[...]

En door Ronse is puur avontuur. Ronse, de meest marginale stad van Vlaanderen.
Ronse = buitenland :9
Just kidding, één van m'n beste vriendinnen woont er :)

Sta je open voor een alternatief ritje met ongeveer dezelfde hellingen, afstand en moeilijkheidsgraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:48
Ypuh schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:56:
Je maat/houding veranderd eigenlijk ook nooit meer,
Is dat zo? Ook niet trainbaar?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Kan me herinneren dat hier een tijdje geleden wat mensen het kort over podcasts gehad hebben (@Dimi83?). Ik heb er nog nooit een geluisterd maar lijkt me leuk om er eens wat te luisteren/volgen, voornamelijk over de onderwerpen training en voeding.

Wie heeft er aanraders?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:06
Velo News en dan met name de Fast Talk afleveringen bevallen me altijd wel. Ze verkennen ook regelmatig nieuwe onderzoeken en stellen wel kritische vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

CedricD schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:52:
[...]

Sta je open voor een alternatief ritje met ongeveer dezelfde hellingen, afstand en moeilijkheidsgraad?
Vanzelfsprekend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ypuh schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 17:00:
[...]

Nogmaals zou ik je aanraden om een (dynamische) bikefit te laten doen en dan gewoon zelf opzoek te gaan op het internet. Een uitgebreide fietsmeting kost je ongeveer 170e en duurt ca. 2.5-3u en zo'n bikefitter kan je een duwtje in de juiste richting geven welke maten en merken goed bij je passen. Die 170e verdien je dubbel en dwars weer terug als je op internet gaat shoppen t.o.v. de service van een lokale fietsenmaker.

Ik heb toch altijd wat argwaan bij LBS vanwege het verkopen wat ze op voorraad hebben t.o.v. wat jou het beste past. De aandacht wordt getrokken naar de 105-groep die "Dezelfde technologie heeft als Dura Ace" of naar de Ultegra-groep "Die stukken lichter is, maar veel goedkoper dan DA". Zo'n groep zal echt 0 impact hebben op je fietsplezier.
Ik wil hierin ook niet de merkdealers uitsluiten. Zelf uitgekomen op een Giant TCR Advanced 1 in 2016. Verschillende zaken gemaild voor een aanbod en uiteindelijk was de fiets bij de Giant dealer zelf het goedkoopste. Ik heb de fiets dan wel aan het einde van de zomer gekocht en maat S waardoor er natuurlijk meer kans is dat ze er nog eentje hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 16:38
Gisteren voor een vriend nog wat rondgezocht naar racefietsen, evt met disc, voor een budget tot 3000 euro, Ultegra of Force groep. Zie je maar weer dat als je even verder kijkt je echt veel verschillen hebt qua garantie op frames. Van enkele jaren, 3 bijvoorbeeld, tot levenslang voor 1e koper. Maar ook qua kleur is het momenteel een beetje om te huilen. Beetje gekke combinaties of gewoon niet heel erg mooi.

Ander opvallend punt dat je ziet bij heel veel merken ineens is dat de plek waar de kabels het frame ingaan achter het balhoofd op de onderbuis gemonteerd wordt. Misschien deels voorbereiding op het plaatsen van de junctionbox daar ofzo, maar mooi is het niet. Heb je nog een mechanische schakelgroep dan zit je ineens met kabels die daar heel gek heenlopen. Enkele voorbeeldjes:
- Trek Emonda SL 6 Disc, en daar zit niet de junctionbox: https://trek.scene7.com/i...,1&iccEmbed=0&cache=on,on
- Specialized Tarmac Disc: https://www.2wielerspecia...red-tarblk-hero_orig.jpeg
- Cervelo C2: https://www.bellatisport....ages/products//3335_2.jpg
- Isaac Vitron Disc 2019: https://ridersguide.nl/wp...ac-Vitron-Disc-Test-5.jpg
- Iets minder extreem, Willier GTR Team Disc: https://www.salden.nl/med...c2b1e9/e/9/e915513g27.jpg

Mooi is anders in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
mhr-zip schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 22:40:
[...]

Is dat zo? Ook niet trainbaar?
Klein beetje wel ja. Als je een willekeurig persoon uit de kroeg trekt en die vervolgens een aantal jaar laat trainen (ikzelf bijvoorbeeld), dan zul je best zien dat diegene met de tijd een paar millimeters dieper kan gaan zitten. Daar zijn spacers en verschillende lengtes stuurpennen dan ook een ideale oplossing voor, maar veel meer dan 1 cm lager/langer zal het niet snel worden, tenzij je er bewust op traint (tijdritfietsen bijvoorbeeld).

Zadelhoogte/setback moet je los zien van de stack en reach. Ook hier kun je wel een beetje spelen door hoger/verder naar voren te gaan zitten, maar de afstand tot het bracket zal gelijk blijven. Afhankelijk van je techniek kun je hier ook wel een beetje spelen (lager is meer kracht, hoger iets meer op techniek).

Lang verhaal kort, voor de gemiddelde wielertourist zal het weinig/geen impact hebben op de framemaat of type frame. De verschillen tussen een Propel of Defy zijn veel groter dan wat ik hierboven beschrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

orange.x schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:11:
Gisteren voor een vriend nog wat rondgezocht naar racefietsen, evt met disc, voor een budget tot 3000 euro, Ultegra of Force groep. Zie je maar weer dat als je even verder kijkt je echt veel verschillen hebt qua garantie op frames. Van enkele jaren, 3 bijvoorbeeld, tot levenslang voor 1e koper. Maar ook qua kleur is het momenteel een beetje om te huilen. Beetje gekke combinaties of gewoon niet heel erg mooi.

Ander opvallend punt dat je ziet bij heel veel merken ineens is dat de plek waar de kabels het frame ingaan achter het balhoofd op de onderbuis gemonteerd wordt. Misschien deels voorbereiding op het plaatsen van de junctionbox daar ofzo, maar mooi is het niet. Heb je nog een mechanische schakelgroep dan zit je ineens met kabels die daar heel gek heenlopen. Enkele voorbeeldjes:
- Trek Emonda SL 6 Disc, en daar zit niet de junctionbox: https://trek.scene7.com/i...,1&iccEmbed=0&cache=on,on
- Specialized Tarmac Disc: https://www.2wielerspecia...red-tarblk-hero_orig.jpeg
- Cervelo C2: https://www.bellatisport....ages/products//3335_2.jpg
- Isaac Vitron Disc 2019: https://ridersguide.nl/wp...ac-Vitron-Disc-Test-5.jpg
- Iets minder extreem, Willier GTR Team Disc: https://www.salden.nl/med...c2b1e9/e/9/e915513g27.jpg

Mooi is anders in ieder geval!
Owja, niet erg mooi inderdaad, op deze manier hebben je kabels zo te zien ook nog veel meer contact met het frame, dus dat betekend of meer beschadiging, of nog meer lelijke berscherm folie of idioot lange buitenkabels, ben benieuwd hoe ze dan lopen.

Ziet er niet zo best uit wat mij betreft, rare ontwikkeling.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• crowke
  • Laatst online: 23-09 14:05
Reynouts schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:22:
Kan me herinneren dat hier een tijdje geleden wat mensen het kort over podcasts gehad hebben (@Dimi83?). Ik heb er nog nooit een geluisterd maar lijkt me leuk om er eens wat te luisteren/volgen, voornamelijk over de onderwerpen training en voeding.
De podcast van TrainerRoad bevat heel veel inhoud ivm training en voeding, bevat geen reclame en is zeker een aanrader, ook voor niet-TrainerRoad users.

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:33

Phydomir

Dennis

crowke schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:26:
[...]

De podcast van TrainerRoad bevat heel veel inhoud ivm training en voeding, bevat geen reclame en is zeker een aanrader, ook voor niet-TrainerRoad users.
+1

Ben zelf niet specifiek aan het trainen maar die podcast bevat een hoop goede informatie.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:12
Geinig, Cyclingcols heeft een update gehad. Je kan je nu registreren en linken aan strava om te zien welke cols je allemaal hebt beklommen. Interessant om te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Even een tubeless probleempje. Paar weken geleden voor en achter band tubeless gemaakt, fietste prima. Alleen de afgelopen week moest ik iedere keer als ik ging fietsen mijn achterband oppompen, en de volgende dag stond hij weer leeg.

Alles open gemaakt alle latex opgedroogd.... Boel schoon gemaakt om weer te monteren met nieuwe latex, zie ik dat er een wit spoortje latex onder mijn velglint zit dat richting spaken loopt.

Is het nu noodzaak dat ik het velglint vernieuw? Ik heb zo iets, van als latex mijn band kan afdichten, waarom dan niet bij mijn velglint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
mhr-zip schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:39:
Even een tubeless probleempje. Paar weken geleden voor en achter band tubeless gemaakt, fietste prima. Alleen de afgelopen week moest ik iedere keer als ik ging fietsen mijn achterband oppompen, en de volgende dag stond hij weer leeg.

Alles open gemaakt alle latex opgedroogd.... Boel schoon gemaakt om weer te monteren met nieuwe latex, zie ik dat er een wit spoortje latex onder mijn velglint zit dat richting spaken loopt.

Is het nu noodzaak dat ik het velglint vernieuw? Ik heb zo iets, van als latex mijn band kan afdichten, waarom dan niet bij mijn velglint.
"velglint" is niet geschikt voor tubeless, daarvoor moet je tubeless tape gebruiken. (Stans, Tesa 4289, gorilla tape, ... ).
Het plakken van deze tape moet je ook nauwkeurig doen, de ellende begint bij oneffenheden...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Prulleman schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 21:23:
[...]

"velglint" is niet geschikt voor tubeless, daarvoor moet je tubeless tape gebruiken. (Stans, Tesa 4289, gorilla tape, ... ).
Het plakken van deze tape moet je ook nauwkeurig doen, de ellende begint bij oneffenheden...
Ik bedoelde tubeless tape.

Het is een set DT swiss PR1600, deze zijn af-fabriek tubeless.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
dan zal je toch opnieuw moeten plakken... als er 1 maal wat onder komt, dan blijft je daar problemen mee houden.. sealant is goed om gaten (of beter gaatjes) in rubber te dichten, niet tussen tape en alu.

Als ze pre-taped kwamen, dan zou je misschien nog wat onder garantie kunnen regelen, maar een rolletje tape kost je waarschijnlijk minder moeite :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 11:05

Crazy D

I think we should take a look.

Ypuh schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:33:
Klein beetje wel ja. Als je een willekeurig persoon uit de kroeg trekt en die vervolgens een aantal jaar laat trainen (ikzelf bijvoorbeeld), dan zul je best zien dat diegene met de tijd een paar millimeters dieper kan gaan zitten. Daar zijn spacers en verschillende lengtes stuurpennen dan ook een ideale oplossing voor, maar veel meer dan 1 cm lager/langer zal het niet snel worden, tenzij je er bewust op traint (tijdritfietsen bijvoorbeeld).
Denk dat dat nog weleens mee zal vallen. Trainen als in gewoon fietsen zal het een tijd duren, maar met bv yoga voor fietsers (LtD zweert erbij) maakt de flexibeler, denk dat je dan weleens sneller dan je denkt dieper kunt zitten. Tenzij je zoals ik een pens hebt, dan zit die gewoon in de weg :X

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Ascension schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:20:
Geinig, Cyclingcols heeft een update gehad. Je kan je nu registreren en linken aan strava om te zien welke cols je allemaal hebt beklommen. Interessant om te zien!
Leuk, ik heb 98 cols geklommen die op die site staan.
Missen natuurlijk wel klimmen/cols op die site. (Eifel bijvoorbeeld zou ook ook prima op kunnen en Belgie ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ziet er leuk uit ja, het lijkt hier en daar nog wel work in progress, die maps functie werkt nog niet echt lijkt het. En er worden bij mij klimmen van een rit dubbel geteld (de betreffende rit is de Marmotte, dus dat zijn gelijk de leuke klimmen ;)).

Verder herkent ie bij mij de Umbrial pas terwijl ik die alleen ooit heb afgedaald tijdens de Dreilandergiro, de klim was de Stelvio vanuit Prato die dan weer niet herkent is door cycling cols...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff... Gisteren helemaal aan stront gefietst..
Vanwege dreigende regenbuien was de opkomst in de groepen vrij laag.
Dus werd er gesplitst en mix groepen gemaakt.
Vorige week was dat ook het geval en toen met het "langzame" groepje mee gefietst en eigenlijk op mijn dooie akkertje 60km weg getrapt, zwaar onder niveau.

Gisteren ter plekke maar voorgenomen om met de snelle jongens mee te gaan, omdat ik niet weer "langzaam" wilde fietsen..

Ik ben gewend om in de groep een kruissnelheid van 31-32 te fietsen, gisteren lag het een stuk hoger 36-38km/u...

In totaal 79-80km gefietst voordat de groep opbrak en iedereen naar huis fietste (en ik afklokte en rustig naar huis fietste)..
Echt kopwerk niet kunnen verrichten, voor mij was het een kwestie van bijhouden en ervoor zorgen dat ik er niet afgefietst werdt.
Gelukkig hadden we een paar snelle rijders die ook achterin bleven die af en toe een duwtje in de rug konden geven of het gat dicht fietsten..
Want 40+ een gat dichtfietsen lukte mij niet echt meer na 50-60km..

Achteraf toch trots dat ik mee kon komen met deze groep, de hoge snelheid en toch de extra inspanning die nodig was voel ik nog steeds goed in mijn lichaam..
Maar het was wel even goed om een keer goed aan stront te gaan..
Wordt de conditie alleen maar beter van.. :+

Laatste 15-20km nog vol in de regen gekomen..

*De dipjes in de rit snelhied waren momenten dat de groep opbrak en mensen die niet meer konden bijhouden een eigen route gingen fietsen.

Begonnen met 12-13 man bij de start, op het eind 8 mensen over.

https://www.strava.com/activities/2354651259

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
@Remko24 Je kijkt er wel blij bij! Maar goed rust nemen, dit zijn wel de ritjes waar je beter van gaat worden op allerlei vlakken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rust komt wel goed. Straks na het werk nog wel even een kleine herstel training.. 15-20km rustig naar huis fietsend.

Dit weekend laat ik de fiets staan, siwieso geen tijd om te fietsen..
Volgende week weer "normale" snelheid fietsen.
Elke week deze snelheden/inspanning leveren is wel het doel, maar houdt ik momenteel nog niet vol (zeker niet op kop).
Komende maanden gewoon rustig blijven opbouwen, en af en toe met de snelle jongens mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 26-09 16:46

Flipmo

OMG !!

Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:23:
Pfff... Gisteren helemaal aan stront gefietst..
Vanwege dreigende regenbuien was de opkomst in de groepen vrij laag.
Dus werd er gesplitst en mix groepen gemaakt.
Vorige week was dat ook het geval en toen met het "langzame" groepje mee gefietst en eigenlijk op mijn dooie akkertje 60km weg getrapt, zwaar onder niveau.

Gisteren ter plekke maar voorgenomen om met de snelle jongens mee te gaan, omdat ik niet weer "langzaam" wilde fietsen..

Ik ben gewend om in de groep een kruissnelheid van 31-32 te fietsen, gisteren lag het een stuk hoger 36-38km/u...

In totaal 79-80km gefietst voordat de groep opbrak en iedereen naar huis fietste (en ik afklokte en rustig naar huis fietste)..
Echt kopwerk niet kunnen verrichten, voor mij was het een kwestie van bijhouden en ervoor zorgen dat ik er niet afgefietst werdt.
Gelukkig hadden we een paar snelle rijders die ook achterin bleven die af en toe een duwtje in de rug konden geven of het gat dicht fietsten..
Want 40+ een gat dichtfietsen lukte mij niet echt meer na 50-60km..

Achteraf toch trots dat ik mee kon komen met deze groep, de hoge snelheid en toch de extra inspanning die nodig was voel ik nog steeds goed in mijn lichaam..
Maar het was wel even goed om een keer goed aan stront te gaan..
Wordt de conditie alleen maar beter van.. :+

Laatste 15-20km nog vol in de regen gekomen..

*De dipjes in de rit snelhied waren momenten dat de groep opbrak en mensen die niet meer konden bijhouden een eigen route gingen fietsen.

Begonnen met 12-13 man bij de start, op het eind 8 mensen over.

https://www.strava.com/activities/2354651259
Je bent door mijn woonplaats gefietst zie ik (Eibergen)
Daar had jullie routebouwer wel wat beters kunnen verzinnen dan dwars door het dorp te gaan fietsen ;)
Aan jullie outfits te zien ben ik jullie wel eens tegengekomen als wij richting Hengelo / Enschede gaan.

Wij hadden dinsdag ook een snelle rit, 33km/h gemiddeld, daar had ik gisteravond ook nog wel wat last van :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Flipmo schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 12:48:
[...]

Je bent door mijn woonplaats gefietst zie ik (Eibergen)
Daar had jullie routebouwer wel wat beters kunnen verzinnen dan dwars door het dorp te gaan fietsen ;)
Aan jullie outfits te zien ben ik jullie wel eens tegengekomen als wij richting Hengelo / Enschede gaan.

Wij hadden dinsdag ook een snelle rit, 33km/h gemiddeld, daar had ik gisteravond ook nog wel wat last van :P
Hahaha, ja route was op sommige punten niet optimaal, was het soms wel ff fijn dat de snelheid er even uit ging.. O-)

Ik fiets nog maar 3 weken mee met dit groepje en ben nog aspirant lid.. Binnenkort maar eens overwegen om volwaardig lid te worden.. (waar ik wel naar neig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:15:
[...]

Hahaha, ja route was op sommige punten niet optimaal, was het soms wel ff fijn dat de snelheid er even uit ging.. O-)

Ik fiets nog maar 3 weken mee met dit groepje en ben nog aspirant lid.. Binnenkort maar eens overwegen om volwaardig lid te worden.. (waar ik wel naar neig).
Is er niet een groep tussen de vorige groep en deze? Dit klinkt namelijk als het recept voor problemen binnenkort. Problemen die zich voor gaan doen als mensen de snelheid niet echt aan kunnen en moe beginnen te worden. Op een gegeven moment ben je gewoon minder in staat goed genoeg op te letten of moet jezelf op gaan blazen om er maar bij te blijven.

Daarnaast verbaas ik mij erover dat er tijdens de rit meerdere malen op andere gewacht moet worden, kan natuurlijk ook komen door de mix van mensen zoals je beschreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

la_fusion schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:28:
[...]

Is er niet een groep tussen de vorige groep en deze? Dit klinkt namelijk als het recept voor problemen binnenkort. Problemen die zich voor gaan doen als mensen de snelheid niet echt aan kunnen en moe beginnen te worden. Op een gegeven moment ben je gewoon minder in staat goed genoeg op te letten of moet jezelf op gaan blazen om er maar bij te blijven.

Daarnaast verbaas ik mij erover dat er tijdens de rit meerdere malen op andere gewacht moet worden, kan natuurlijk ook komen door de mix van mensen zoals je beschreef.
Zoals ik al zei, de opkomst was laag en daarom werden groepen samengevoegd.
Normaal is de groep verdeling als volgt met de volgende kruissnelheid:
3b 25 km/uur
3a 28 km/uur
2b 30 km/uur
2a 33 km/uur
1 35 km/uur(of meer)

Gisteren zijn dus 3a en 2b samengevoegd als "langzaam" groepje
en 1 en 2a als snel groepje..

Maar qua snelheid werd dus vooral groep 1 aangehouden voor de snelle groep, al had ik eigenlijk verwacht dat de snelheid rond de 33-34 gehouden werd, maar bleek dus niet zo te zijn..
Halverwege zijn er dus mensen die normaal 2b-2a fietsen afgehaakt..
Uiteindelijk zijn er op 2 punten mensen afgehaakt (na 15km al 3 en rond de 40km nog 2 mensen).
Ik als newbie wilde me niet laten kennen en wilde gewoon zolang mogelijk aan blijven haken bij de snelle jongens..
Ik had immers 4 dagen goede rust gehad en de benen voelde goed de eerste 30-40km..

Enige les voor de volgende keer is toch wat eten of een gelletje mee te nemen voor wanneer het echt hard gaat en in het laaste uur toch net wat tekort komt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
Ik fiets ook wel eens met de snelle jongens mee van mijn club. Daar roepen ze ook samen uit, samen thuis maar ik zeg altijd wel als ik eraf wapper rij maar door. Ik kom wel thuis. Is voor mij een goeie graadmeter van mijn kunnen. Toen ik vorig jaar net begon mocht ik met 15 kilometer al afzwaaien en vorige week haalde ik de koffiestop op 70 kilometer.

En daarna lekker eigen tempo naar huis. Had ik uiteindelijk toch meer gefietst als de rest want ik verdwaalde in een woonwijk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
Hmm oke ja bij onze groep is het ook samen uit samen thuis en daar houden we ons ook aan. Als we niet met 34 km/h samen thuis kunnen komen, dan rijden we als groep wat minder hard. Ook rijden we iedere zondag gewoon 90-100 km zonder stop en over het algemeen komen we terug met zo'n 33-35 km/h waarbij iedereen er gewoon goed bij is kunnen blijven. Doel is niet om mensen eraf te rijden, ook al zeggen mensen dat ze dat geen probleem vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is het motto ook samen uit, samen thuis.
Echter zoals gisteren, wanneer er in de mix gereden wordt, dan wordt er wel gezegd tegen de mensen die normaal in lagere groepen rijden wat ongeveer het tempo zal zijn, dan kunnen ze alsnog kiezen voor de langzamere groep of aangeven dat ze zullen afhaken wanneer ze niet bij kunnen benen en zodoende de rest van de groep niet beinvloeden..

Verder gelden de volgende regels binnen de groepen:
Indien een persoon het tempo in de groep niet kan volgen, zal de wegkapitein iemand of meerdere groepsleden aan de betreffende persoon toewijzen om de weg samen te vervolgen.

Er mogen nooit een of meerdere personen, die het tempo niet kunnen volgen, worden achtergelaten door de groep zonder dat hierover uitdrukkelijk afspraken zijn gemaakt!

En dat is gisteren ook 2x gebeurd. ff stoppen en afspreken hoe we verder gingen. 2x was de uitkomst dat er 2-3 personen samen verder fietsten op eigen tempo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CedricD
Bij deze: https://www.strava.com/routes/18812015 :)

Start is wel aan de kerk in Tiegem, maar passeert ook jouw startpunt in Oudenaarde.
Je moet al direct bergop: Tiegemberg, maar die valt écht goed mee. Daarna is het afdaling tot de voet van de Kluis.
Er zit ook één extra kasseiklim in: Taaienberg, maar die valt mee in vergelijking met de Pater en Koppenberg :9

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Prulleman schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 21:47:
dan zal je toch opnieuw moeten plakken... als er 1 maal wat onder komt, dan blijft je daar problemen mee houden.. sealant is goed om gaten (of beter gaatjes) in rubber te dichten, niet tussen tape en alu.

Als ze pre-taped kwamen, dan zou je misschien nog wat onder garantie kunnen regelen, maar een rolletje tape kost je waarschijnlijk minder moeite :)
Vanavond nieuwe tape er in gedaan, bandje er om, wat latex er in. Duimen of hij morgenochtend nog hard is. 9:00 vertrekken (of niet :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
mhr-zip schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 21:51:
[...]

Vanavond nieuwe tape er in gedaan, bandje er om, wat latex er in. Duimen of hij morgenochtend nog hard is. 9:00 vertrekken (of niet :+ )
Anders leg je er even een binnenband in dat is ook zo gedaan. Ook een tip voor een eventuele volgende tape laag.. binnenband erin, hard oppompen en dagje laten staan, dan is je tape goed aangedrukt.
(Uiteraard goed ontvetten van te voren en zorgen dat je velgen niet te koud zijn, bv koud uit de schuur en dan naar binnen zorgt voor condens waardoor de tape ook slechter hecht.) Maar normaal gesproken zou gewoon plakken en goed aandrukken voldoende zijn. moeten

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Galois schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:14:
[...]

Hahaha... zo heb ik een KOM in Italië op een segmentje van 3 km. Ik was aan het fietsen daar en zag een mooi klein weggetje omhoog. Dus ik kon de verleiding niet weerstaan om die te nemen. Na 3 km kwam ik aan in een klein dorpje bij een stel huizen en dat was het einde van de weg. Het was een doodlopende weg.

Het segmentje heeft 7 mensen en ik dus nr. 1. Er wonen waarschijnlijk 6 mensen in dat dorpje :-D
Hah, zo heb ik een KOM gehad op een cat 4 klim in de Alpen. Ik had dat segmentje vooraf gezien, met 2 passanten :p Doodlopend inderdaad. KOM was met 7km per uur oid en ik deed het met 9. Jeeeujjj. :p Maar ben hem al een poosje weer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Niets mis met doodlopende klimmetjes hoor, zijn vaak erg leuke klimmetjes.
Rond Comomeer in Italie heb ik bijvoorbeeld aantal van dat soort klimmetjes gereden. (10km met 14% gemiddeld ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:20
Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:37:
Hier is het motto ook samen uit, samen thuis.
Echter zoals gisteren, wanneer er in de mix gereden wordt, dan wordt er wel gezegd tegen de mensen die normaal in lagere groepen rijden wat ongeveer het tempo zal zijn, dan kunnen ze alsnog kiezen voor de langzamere groep of aangeven dat ze zullen afhaken wanneer ze niet bij kunnen benen en zodoende de rest van de groep niet beinvloeden..

Verder gelden de volgende regels binnen de groepen:
Indien een persoon het tempo in de groep niet kan volgen, zal de wegkapitein iemand of meerdere groepsleden aan de betreffende persoon toewijzen om de weg samen te vervolgen.

Er mogen nooit een of meerdere personen, die het tempo niet kunnen volgen, worden achtergelaten door de groep zonder dat hierover uitdrukkelijk afspraken zijn gemaakt!

En dat is gisteren ook 2x gebeurd. ff stoppen en afspreken hoe we verder gingen. 2x was de uitkomst dat er 2-3 personen samen verder fietsten op eigen tempo.
Is wel een gebrek van de rijders in de A groep dat ze geen rekening kunnen of willen houden met de 2A rijders dan. Als je weet dat je groep niet die 35+ vol gaat houden maak er dan een duurrit van en ga 33/34 doen zodat die mensen die deze keer mee doen ook een mooie avond hebben en tevreden thuis komen. Nu kan 8 man zeggen ‘zo, lekker gefietst’ en de rest komt zoals jou thuis waarvan de vreugde minder is. Gemiste kans denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

CedricD schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 19:49:
[...]

Bij deze: https://www.strava.com/routes/18812015 :)

Start is wel aan de kerk in Tiegem, maar passeert ook jouw startpunt in Oudenaarde.
Je moet al direct bergop: Tiegemberg, maar die valt écht goed mee. Daarna is het afdaling tot de voet van de Kluis.
Er zit ook één extra kasseiklim in: Taaienberg, maar die valt mee in vergelijking met de Pater en Koppenberg :9

Succes!
Alvast dank. De Taaienberg heb ik nog gedaan. Ga het nog eens goed bekijken, er zitten nog stukjes kassei (donderij) tussen die ik er wel vantussen ga werken. :P Deze route ziet er iig wel al weer zwaarder uit dan wat ik had :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Holkers schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 10:02:
[...]

Is wel een gebrek van de rijders in de A groep dat ze geen rekening kunnen of willen houden met de 2A rijders dan. Als je weet dat je groep niet die 35+ vol gaat houden maak er dan een duurrit van en ga 33/34 doen zodat die mensen die deze keer mee doen ook een mooie avond hebben en tevreden thuis komen. Nu kan 8 man zeggen ‘zo, lekker gefietst’ en de rest komt zoals jou thuis waarvan de vreugde minder is. Gemiste kans denk ik
Deels met je eens. Het is aan de weg kapitein/trainer de groep in de gaten te houden en de zwakkere te beschermen.

Andere kant is ook dat die groepsindeling er niet voor niks is. Ik wil af en toe ook kunnen jagen zonder rekening te houden met minder sterke rijders.

Als minder sterke rijder kun je jezelf wel beschermen door niet op kop te rijden of he kop beurt zo kort mogelijk te houden. Op de klimmetjes niet vol uit, boven hergroeperen. En geef het even aan bij het begin dat je voor het eerst met de vlotte jongens mee rijd. De groep let dan echt wel op je.

Maar boven alles, je wordt alleen maar sterker als je met sterkere rijders fietst. Kapot thuis komen is dus zo slecht nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Joindry schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 10:06:
[...]

Alvast dank. De Taaienberg heb ik nog gedaan. Ga het nog eens goed bekijken, er zitten nog stukjes kassei (donderij) tussen die ik er wel vantussen ga werken. :P Deze route ziet er iig wel al weer zwaarder uit dan wat ik had :o
Donderij is maar een klein stukje en die ligt vrij goed :9.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 17:00

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Laatst (3 weken geleden) mijn Di2 accu 100% opgeladen. Wil ik net gaan fietsen: accu leeg. Geen idee hoe dit kan. Iemand een idee? @havana toevallig?

[ Voor 8% gewijzigd door Tjebakka op 11-05-2019 16:43 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Tjebakka schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 16:32:
Laatst (3 weken geleden) mijn Di2 accu 100% opgeladen. Wil ik net gaan fietsen: accu leeg. Geen idee hoe dit kan. Iemand een idee? @havana toevallig?
Shifter ergens tegen aan gestaan? Is mij een keer overkomen namelijk. Fiets in de aanslag voor de volgende dag maar de hele nacht heeft de rechter schifter tegen de muur gestaan.... volgende ochtend lege accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Noxa schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 17:29:
[...]

Shifter ergens tegen aan gestaan? Is mij een keer overkomen namelijk. Fiets in de aanslag voor de volgende dag maar de hele nacht heeft de rechter schifter tegen de muur gestaan.... volgende ochtend lege accu.
Nee dat is uitgesloten. Ik zie wel dat ik een 0.9A adapter gebruikte terwijl dat minimaal 1.0A moet zijn. Ik heb er nu de adapter van een iPad voor in de plaats gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Tjebakka schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 18:13:
[...]

Nee dat is uitgesloten. Ik zie wel dat ik een 0.9A adapter gebruikte terwijl dat minimaal 1.0A moet zijn. Ik heb er nu de adapter van een iPad voor in de plaats gedaan.
Klopt, de iPhone lader doet het niet. IPad lader moet je hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:09
Dit jaar rij ik niet meer lek!
Statistisch gezien zit ik al over de jaarlijkse hoeveelheid heen, dus moet een zorgenvrij jaar worden :). Vandaag 90km gereden en VIER keer lek...... Eerste keer steentje erin, geplakt. Waarschijnlijk plakker niet goed aangedrukt, 20km verderop weer leeg. Reserve Biba erin en tweede en laatste CO2 patroon verbruikt. Verderop gelukkig fietsenwinkel en ff 2 patronen gekocht. Gelukkig maar, want daarna was het nóg 2x raak. Ook alle noodplakkers die ik bij me had opgemaakt. Tjee....wat een ramprit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 21:03

Galois

1811 - 1832

Dus toch nog 4x mogelijk dit jaar :)

https://t.co/sg6iVIT1Ml

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Ramon 73 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 20:13:
Dit jaar rij ik niet meer lek!
Statistisch gezien zit ik al over de jaarlijkse hoeveelheid heen, dus moet een zorgenvrij jaar worden :). Vandaag 90km gereden en VIER keer lek...... Eerste keer steentje erin, geplakt. Waarschijnlijk plakker niet goed aangedrukt, 20km verderop weer leeg. Reserve Biba erin en tweede en laatste CO2 patroon verbruikt. Verderop gelukkig fietsenwinkel en ff 2 patronen gekocht. Gelukkig maar, want daarna was het nóg 2x raak. Ook alle noodplakkers die ik bij me had opgemaakt. Tjee....wat een ramprit
Heb dat ook eens gehad enkele jaren terug.
Ritje van 120 km gepland, na 60 km al 4x lek. Was telkens met tussenpozen van gemiddeld 15 km.
Ik zat intussen door m'n reservevoorraad, dus had alvast m'n ouders gebeld om me ergens op te komen halen in een stadje waar ik ging passeren na +/- 75 km, omdat ik statisch gezien daar ergens lek ging rijden.

Long story short: nog 60 km kunnen rijden zonder lek te vallen en m'n ouders zijn voor niets in hun auto gekropen :9. Ik was eerder thuis dan hen :*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bavara
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 11:57
Het kraakt rond het zadel van mijn Giant Propel. De kraak lijkt vandaan te komen bij het punt waar de zadelpen het frame in gaat, bij de zadelklem die de pen vastklemt.

Bij minder goed wegdek (stenen, wortels die het asfalt omhoog hebben gedrukt) en drempels hoor ik vervelende tikken.

Heeft iemand hier ervaring mee en misschien een oplossing? Ik hoor dat invetten kan helpen, delen jullie die mening? En zo ja, wat moet ik precies invetten (de klem? de pen? beide?) en met wat voor vet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
bavara schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 21:24:
Het kraakt rond het zadel van mijn Giant Propel. De kraak lijkt vandaan te komen bij het punt waar de zadelpen het frame in gaat, bij de zadelklem die de pen vastklemt.

Bij minder goed wegdek (stenen, wortels die het asfalt omhoog hebben gedrukt) en drempels hoor ik vervelende tikken.

Heeft iemand hier ervaring mee en misschien een oplossing? Ik hoor dat invetten kan helpen, delen jullie die mening? En zo ja, wat moet ik precies invetten (de klem? de pen? beide?) en met wat voor vet?
Kraken en tikken kunnen overal vandaan komen. Het lijkt vaak heel specifiek van 1 plek te komen maar dikke kans dat het ergens anders is.

Maar je zadel pen even er uit halen (eerst een tapeje op de juiste hoogte), schoonmaken en terug plaatsen met carbon montage pasta kan helpen. Ik zou de bout(jes) van het zadel zelf ook ever aandraaien. Als dat niet werkt begint de zoektocht. Succes ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Vandaag even langsgereden bij de nieuwe Mantel Superstore in Utrecht. Mooie aanwinst! Het oogt allemaal nog een beetje leeg/kaal (veel schappen met slechts 1 product) - maar gaat wel goed komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 11:52

bazzard

Bas

Gisteren wat test ritjes gemaakt met een aantal verschillende fietsen, maar de belangrijkste waren de Tcr en de propel. De laatste was van de zoon van de fietsenmaker en na een kort belletje mocht ik die ook even testen.
Na beide ongeveer 10 km getest te hebben op wat verschillende wegen is het duidelijk dat de propel hem niet gaat worden iets wat de fietsenmaker al verwachte toen hij mij zag aankomen op mijn eigen fiets.
Het is uit eindelijk een TCR advanced 1 2018 Ultegra geworden. Ik ging als een raket op dat ding.
Van de week kan hem ophalen, wel iets buiten budget dus vandaag maar even zorgen dat mijn vrouw goed in de watten gelegd wordt door de kids (moederdag) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Als je eens begint met het schoonmaken en opnieuw invetten van de pen (carbon pen = carbon pasta). Stukje fietsen en testen. Maar het kan ook andere delen van de fiets komen. Een voor een uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:20

Je bevestiging van de zadelpen iets minder strak zetten. Klinkt contra, maar had hetzelfde met m’n MTB (had een snelsluiter) en vooral als ik aanzette. Ding iets losser gezet en gekraak was voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
MrAcid schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 22:28:
Vandaag even langsgereden bij de nieuwe Mantel Superstore in Utrecht. Mooie aanwinst! Het oogt allemaal nog een beetje leeg/kaal (veel schappen met slechts 1 product) - maar gaat wel goed komen.
Slechter dan de Futurumshop in Utrecht zal het niet snel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:45
Al een tijdje aan het oriënteren naar een goede telefoonhouder voor op de racefiets. Kom er niet echt uit en ben nu op zoek naar ervaringen. Heeft iemand ervaring en/of tips voor een Huawei P30 telefoonhouder voor op de racefiets?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CedricD
Oef, na enkele weken op de sukkel door ziektekiemen voelde ik me vandaag eindelijk bijna weer zoals ik zou willen op de fiets :).

Gisteren 110 intensieve mountainbikekilometers in de benen, quasi constant in de 'sweetspot' zone zodat m'n lichaam wat kan wennen aan de constant hogere hartslag die ik zal hebben in de Pyreneeën binnen een kleine 2 maand :9.

Vandaag met de club de ganse rit op kop gereden (100 km), en had werkelijk nergens last van. Had het niet verwacht na de zware dag gisteren.
Leuk om de vorm terug te vinden *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 00:49

Was bij mijn vrouw haar fiets laatst ook, (alu frame) beetje vet om de zadelpen en teruggezet, kraak weg.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
CedricD schreef op zondag 12 mei 2019 @ 15:32:
Oef, na enkele weken op de sukkel door ziektekiemen voelde ik me vandaag eindelijk bijna weer zoals ik zou willen op de fiets :).

Gisteren 110 intensieve mountainbikekilometers in de benen, quasi constant in de 'sweetspot' zone zodat m'n lichaam wat kan wennen aan de constant hogere hartslag die ik zal hebben in de Pyreneeën binnen een kleine 2 maand :9.

Vandaag met de club de ganse rit op kop gereden (100 km), en had werkelijk nergens last van. Had het niet verwacht na de zware dag gisteren.
Leuk om de vorm terug te vinden *O*
Puur uit interesse.. wat vind de rest van de groep ervan? Niet dat het bij ons zo strak is allemaal maar er wordt vanuit gegaan dat je na een bepaalde tijd wel even doordraait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

bazzard schreef op zondag 12 mei 2019 @ 08:12:
Gisteren wat test ritjes gemaakt met een aantal verschillende fietsen, maar de belangrijkste waren de Tcr en de propel. De laatste was van de zoon van de fietsenmaker en na een kort belletje mocht ik die ook even testen.
Na beide ongeveer 10 km getest te hebben op wat verschillende wegen is het duidelijk dat de propel hem niet gaat worden iets wat de fietsenmaker al verwachte toen hij mij zag aankomen op mijn eigen fiets.
Het is uit eindelijk een TCR advanced 1 2018 Ultegra geworden. Ik ging als een raket op dat ding.
Van de week kan hem ophalen, wel iets buiten budget dus vandaag maar even zorgen dat mijn vrouw goed in de watten gelegd wordt door de kids (moederdag) 8)
Hehe was te verwachten idd ;) maar gefeliciteerd! Post je een foto hier als je hem hebt O-)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 28-09 17:13

bonzz.netninja

Niente baffi

MrAcid schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 22:28:
Ik was er ook zaterdage even koekeloeren. Groot...ruim en wat leeg. Enorme zaak maar uiteindelijk helemaal niet zo ruim in het assorti. Ik zocht gewoon goedkope warme sokken (want ronde van nijmegen op zondag) maar uiteindelijk ben ik 2 deuren verder gelopen naar de decathlon :)

Sowieso, benieuwd of die concurentie positief of toch lastig blijkt te zijn daar in de wall. Maar als ik 12 euro betaal voor een missing link bij Mantel , en 3 euro bij de decathlon, is de keuze snel gemaakt :P

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

la_fusion schreef op maandag 13 mei 2019 @ 08:09:
[...]

Puur uit interesse.. wat vind de rest van de groep ervan? Niet dat het bij ons zo strak is allemaal maar er wordt vanuit gegaan dat je na een bepaalde tijd wel even doordraait.
Die vindt het toch prima dat iemand het meeste werk wil doen? :)
Bij ons verwachten we inderdaad dat iedereen zijn aandeel neemt, maar als iemand perse voorop wil of iemand is juist 'moe, ziek, spierpijn, op een andere manier niet fit', dan is dat helemaal prima...
bonzz.netninja schreef op maandag 13 mei 2019 @ 08:26:
[...]

Ik was er ook zaterdage even koekeloeren. Groot...ruim en wat leeg. Enorme zaak maar uiteindelijk helemaal niet zo ruim in het assorti. Ik zocht gewoon goedkope warme sokken (want ronde van nijmegen op zondag) maar uiteindelijk ben ik 2 deuren verder gelopen naar de decathlon :)

Sowieso, benieuwd of die concurentie positief of toch lastig blijkt te zijn daar in de wall. Maar als ik 12 euro betaal voor een missing link bij Mantel , en 3 euro bij de decathlon, is de keuze snel gemaakt :P
Dat is een flauwe vergelijking. Bij Aliexpres zal die missing link nog goedkoper zijn... :-)
Je moet 'merk' met 'merk' vergelijken en 'no name' met 'no name'. En op het 'merk-gebied' doet Mantel het toch erg goed qua prijzen. Uiteraard zijn deze niet te vergelijken met eigen merk Decathlon. Een Castelli bibshort bij Mantel mag je niet vergelijken met een B'win bibshort bij de Decathlon toch? :D

Ik ben benieuwd naar de meerwaarde van zo'n winkel voor ze. Volgens mij komt hun omzet voor het grootste deel uit webverkopen (even gegoogled, kon ik niet vinden, mijn gevoel zegt dit). Zo'n winkel kost toch geld en ik hoef (om bij hetzelfde voorbeeld te blijven) geen advies van een verkoper over een missing link. Ik hoef 'm ook niet te zien van tevoren...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-09 13:18
Ik koop wel eens wat bij Mantel in Den Bosch. Betrap me er vaak op dat ik toch in de auto stap i.p.v. bestelling online. In zekere zin is het ook een snoepwinkel met veel moois. Volgens mij is het concept in lijn met Coolblue; online groot geworden en daarna pas brick stores als toegevoegde waarde op de online shop.

Valt me ook altijd op dat de medewerkers erg behulpzaam zijn met goede productkennis.Qua pricing heb ik het idee dat ze ook net onder Futurumshop zitten.

Gisteren ook de Ronde van Nijmegen gefietst. Mooie route, maar mixed feelings, vond het erg druk met name op de rustpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-09 08:21
Tjebakka schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 16:32:
Ik heb het inmiddels ook 4 gehad in 2 jaar tijd. Ik ben er nog steeds niet achter wat het is. Ik heb inmiddels de batterij onder garantie vervangen, maar dat had geen effect.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Mantel doet het erg goed wat betreft hun klantenservice. Net zoals Futurumshop en Coolblue zich ook speciaal op richten. Als het prijsverschil klein is, dan koop ik liever bij Mantel of Futurumshop dan elders.

Mantel was vroeger gewoon een 'lokale' fietsenwinkel. Online stonden ze in het begin bekend als Mantel Bikeparts met dito webadres: mantel-bikeparts.nl. Mijn eerste bestelling was daar 6 jaar geleden: Schwalbe Ultremo ZX :D Mijn eerste online bestelling bij Futurumshop was 13 jaar geleden (kan alleen een mail vinden, geen bestelgegevens :()! Goh... had niet verwacht dat ik zoveel eerder bij Futurumshop wat besteld heb dan bij Mantel...

Maar goed... genoeg nostalgie... nu weer aan het werk (of serieus posten :D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:33

Phydomir

Dennis

Dix0r schreef op maandag 13 mei 2019 @ 08:57:
Volgens mij is het concept in lijn met Coolblue; online groot geworden en daarna pas brick stores als toegevoegde waarde op de online shop.
In 1938 hadden ze nog een internet ;)
Die mega stores zijn natuurlijk wel iets van de laatste tijd.

Anyway. Vind het zelf ook wel een fijne winkel. Heb mijn fiets ook gewoon in de winkel (in Arnhem) gekocht. Voor dat soort (grote) aankopen ga ik toch liever gewoon naar een winkel waarbij ik (redelijk) vakkundig persoon aantref dan dat ik het online koop.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Galois schreef op maandag 13 mei 2019 @ 08:50:

Dat is een flauwe vergelijking. Bij Aliexpres zal die missing link nog goedkoper zijn... :-)
Je moet 'merk' met 'merk' vergelijken en 'no name' met 'no name'. En op het 'merk-gebied' doet Mantel het toch erg goed qua prijzen. Uiteraard zijn deze niet te vergelijken met eigen merk Decathlon. Een Castelli bibshort bij Mantel mag je niet vergelijken met een B'win bibshort bij de Decathlon toch? :D

Ik ben benieuwd naar de meerwaarde van zo'n winkel voor ze. Volgens mij komt hun omzet voor het grootste deel uit webverkopen (even gegoogled, kon ik niet vinden, mijn gevoel zegt dit). Zo'n winkel kost toch geld en ik hoef (om bij hetzelfde voorbeeld te blijven) geen advies van een verkoper over een missing link. Ik hoef 'm ook niet te zien van tevoren...
Eens, maar ik bedoelde ook niet echt een vergelijking :) Ik was alleen wel teleurgesteld in het assortiment in de winkel (enorm opp., toch weinig artikelen eigenlijk) en vroeg mij af hoe ze de concurentie met de decathlon (die ernaast zit) gaan ervaren. Dat kan 2 kanten op werken namelijk.

trouwens..imho kun je een castelli bibshort best wel vergelijken met een btwin bibshort...maar ik ben ook echt geen fan van castelli :+

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Dix0r schreef op maandag 13 mei 2019 @ 08:57:

Gisteren ook de Ronde van Nijmegen gefietst. Mooie route, maar mixed feelings, vond het erg druk met name op de rustpunten.
Ja? ik vond het juist alles meevallen dit jaar. Wij vertrokken om 0945 voor 120km (classic). Eigenlijk nauwelijks wachten op iets, paar minuten op wat energydrink maar dat is niet zo erg.

Wat ik wel vond is dat de rustpunten op gekke plekken liggen. Na 40 km (nog niet echt nodig) en dan pas rond de 90 (eigenlijk te laat omdat je daarna echt nog maar een heel klein stukkie hoeft). Ik was wel blij dat het beter weer was dan vorig jaar :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
Dit weekend nog maar een keer naar de Tecklenburger Wald geweest omdat de voorspellingen voor zaterdag voor de Eifel superbelabberd waren. 3-4 weken geleden nog geweest maar nu en andere route en een paar momenten wat bekende zaken gezien maar verder weer "als nieuw" qua route. Daar kunnen we nog wel wat keren vertoeven. Ook was het dit keer meer kort en steiler dan wat betere lopers. En de afstand was nu 160 ipv 130 toen. Al met al weer lekker gefietst en de 2 andere metgezellen een beetje pijn kunnen doen >:)

Eifel nog maar een keer later dit jaar doen.

De trip naar de Alpen voor de eigenhoutje Marmot gaat hem ook niet worden. De kans dat de top van de Galibier dan al echt open is, dus niet de tunnel waar je niet door mag, is ongeveer 1-2% denken we. Dat wordt dan waarschijnlijk een dagje korter en dus 3 dagen naar de Vogezen. Ook prima gebied om echt lekker te klimmen! De Marmot schuiven we dus ook nog even door, alleen even kijken of het allemaal gaat passen qua tijd en vrije dagen en dat soort dingen.

Blijkt ook nog een of andere tocht te zijn: https://www.gemse.eu die over best wat cols heengaat op 1 dag.
Makkelijk zelf te organiseren wederom. Maar eens in het achterhoofd houden, daar wil ik opzich ook nog wel een keer naar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

orange.x schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:54:
Dit weekend nog maar een keer naar de Tecklenburger Wald geweest omdat de voorspellingen voor zaterdag voor de Eifel superbelabberd waren. 3-4 weken geleden nog geweest maar nu en andere route en een paar momenten wat bekende zaken gezien maar verder weer "als nieuw" qua route. Daar kunnen we nog wel wat keren vertoeven. Ook was het dit keer meer kort en steiler dan wat betere lopers. En de afstand was nu 160 ipv 130 toen. Al met al weer lekker gefietst en de 2 andere metgezellen een beetje pijn kunnen doen >:)
Ik hoor steeds vaker over dit gebied. En relatief dichtbij...

Hoeveel hoogtemeters maak je over zo'n 130 of 160 km rit?
(heb je een Strava-linkje oid van de route die jullie gedaan hebben... lijkt mij ook wel leuk om daar eens heen te gaan)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• orange.x
Galois schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:24:
[...]
Ik hoor steeds vaker over dit gebied. En relatief dichtbij...

Hoeveel hoogtemeters maak je over zo'n 130 of 160 km rit?
(heb je een Strava-linkje oid van de route die jullie gedaan hebben... lijkt mij ook wel leuk om daar eens heen te gaan)
Zeker:
Dit was de 130 georganiseerde route van 4 weken terug: https://www.strava.com/activities/2289445622
Dit is de route die we van het weekend reden, was van 2015: https://www.strava.com/activities/2359440851

Had zelf nog een alternatieve route gemaakt, wordt misschien voor een volgende keer wat: https://www.strava.com/routes/18792329

De laatste had dus wat meer steile stukken waar het voor mn 39/25 aardig harken was. De 1e route had ook wel steile stukken maar gemiddeld betere lopers.

En dichtbij is beetje afhankelijk van waar je woont, maar vanaf Amersfoort is het zo'n 2u rijden volgens mij.. Dus vergelijkbaar met Eifel of Zuid Limburg in dat kader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Galois schreef op maandag 13 mei 2019 @ 08:50:
[...]

Die vindt het toch prima dat iemand het meeste werk wil doen? :)
Bij ons verwachten we inderdaad dat iedereen zijn aandeel neemt, maar als iemand perse voorop wil of iemand is juist 'moe, ziek, spierpijn, op een andere manier niet fit', dan is dat helemaal prima...

[...]

Hoezo is die vergelijking flauw? Decathlon verkoopt ook gewoon merkproducten hoor. Ik heb er al meerdere keren Elite bidon houders gekocht voor €9,99 terwijl ze bij andere winkels de helft duurder waren.
Heb mijn Tacx Satori er jaren geleden gekocht voor zo'n scherpe prijs dat ik hem jaren later met minimaal verlies heb kunnen doorverkopen.
Zou goed kunnen dat ze gewoon KMC missing links verkopen hoor.

Een B'twin broek kun je ook niet vergelijken met een Castelli dat ben ik met je eens maar hoeveel duurder is die Castelli? Als je niet merkgeil/merktrouw bent en je zoekt gewoon een goedkope bibshorts en je kunt kiezen tussen een Rogelli of een B'twin voor het zelfde geld?
Genoeg mogelijkheden voor concurrentie hoor!

Ik ben iig enthousiast over de winkel in Utrecht, hoop dat het assortiment goed word want scheelt de helft qua reistijd voor mij tov. Arnhem :)
Ik zou zelfs kunnen overwegen om daar ooit een nieuwe fiets te halen wat ik nooit in Arnhem zou doen ivm. afstand :)

Eens kijken of ze een beetje voorraad smeermiddelen hebben, ik ben weer toe aan een nieuwe.

Wel vraagje over squirtlube waar ik veel over hoor. Dat is toch wax based? Gaat je ketting daar ook zo'n pest herrie van maken net als Boehshield? Dat vind ik echt troep :(

[ Voor 5% gewijzigd door sapphire op 13-05-2019 10:59 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik heb toevallig laatst een proef verpakking gekregen en die afgelopen donderdag op mn ketting gegooid..
Zaterdag mee gefietst en eigenlijk mn hele ketting niet gehoord.

Wend WAX schijtn ook leuk te zijn..qua kleurtjes dan (geen ervaring mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

sapphire schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:57:
[...]

Wel vraagje over squirtlube waar ik veel over hoor. Dat is toch wax based? Gaat je ketting daar ook zo'n pest herrie van maken net als Boehshield? Dat vind ik echt troep :(
Is inderdaad wax based, ik heb deze:

https://www.decathlon.be/nl/p/keramisch-smeermiddel/_/R-p-169064

En daar gaat je ketting inderdaad wel wat luider van worden. Pokkeherrie kan ik het niet noemen. Bijkomend nadeel is ook nog dat het zeer regelmatig moet aangebracht worden. Lees alle 100 km ofzo. Dus voor een grote rit, doe je er best wat teveel op. Enige grote voordeel is dat je ketting echt een stuk properder blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

havana schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:06:
[...]

Ik heb het inmiddels ook 4 gehad in 2 jaar tijd. Ik ben er nog steeds niet achter wat het is. Ik heb inmiddels de batterij onder garantie vervangen, maar dat had geen effect.
Vreemd. Ik heb je topic op WW ook gelezen en de stappen gevolgd. Nu geen drain gemerkt en bijgevolg is dat schakelen nu erg strak aanvoelt.

Ik houd 't in de gaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 11:04
sapphire schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:57:
[...]

Voordeel is dat de ketting niet zwart wordt, nadeel is dat het klompjes wax oplevert op je aandrijflijn.

Heb een tijdje Cyclone gebruikt, werd de ketting keurig zwart van. Momenteel Morgan Blue Race oil en daar eigenlijk wel tevreden over. Heb recentelijk mijn frame laten repareren bij 12GoBiking en de smering die zij erop hebben gedaan bevalt eigenlijk wel. Ik zal eens vragen wat ze daarvoor gebruiken.

Read the code, write the code, be the code!

Pagina: 1 ... 36 ... 686 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).