Pfff... Gisteren helemaal aan stront gefietst..
Vanwege dreigende regenbuien was de opkomst in de groepen vrij laag.
Dus werd er gesplitst en mix groepen gemaakt.
Vorige week was dat ook het geval en toen met het "langzame" groepje mee gefietst en eigenlijk op mijn dooie akkertje 60km weg getrapt, zwaar onder niveau.
Gisteren ter plekke maar voorgenomen om met de snelle jongens mee te gaan, omdat ik niet weer "langzaam" wilde fietsen..
Ik ben gewend om in de groep een kruissnelheid van 31-32 te fietsen, gisteren lag het een stuk hoger 36-38km/u...
In totaal 79-80km gefietst voordat de groep opbrak en iedereen naar huis fietste (en ik afklokte en rustig naar huis fietste)..
Echt kopwerk niet kunnen verrichten, voor mij was het een kwestie van bijhouden en ervoor zorgen dat ik er niet afgefietst werdt.
Gelukkig hadden we een paar snelle rijders die ook achterin bleven die af en toe een duwtje in de rug konden geven of het gat dicht fietsten..
Want 40+ een gat dichtfietsen lukte mij niet echt meer na 50-60km..
Achteraf toch trots dat ik mee kon komen met deze groep, de hoge snelheid en toch de extra inspanning die nodig was voel ik nog steeds goed in mijn lichaam..
Maar het was wel even goed om een keer goed aan stront te gaan..
Wordt de conditie alleen maar beter van..
Laatste 15-20km nog vol in de regen gekomen..
*De dipjes in de rit snelhied waren momenten dat de groep opbrak en mensen die niet meer konden bijhouden een eigen route gingen fietsen.
Begonnen met 12-13 man bij de start, op het eind 8 mensen over.
https://www.strava.com/activities/2354651259