Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 35 ... 686 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-09 16:22

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

sapphire schreef op zondag 5 mei 2019 @ 17:44:

Maakt het nou nog veel uit of ik gewone originele Shimano derailleur wieltjes neem of Tacx keramiek? Ik lees enorm wisselende reacties :?
Ik zou echt mijn geld niet steken in keramische lagers. Tenzij je echt marginal gains aan het jagen bent en alles anders al gedaan hebt. Mijn nieuwe cogs zijn zelfs XTR, minder vuil binnenin. (moet wel eens natte/vuile wegen doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:35
Zojuist ook maar gelijk begonnen met schoonmaken/onderhoud van m'n fiets. Ik denk dat ik het antwoord al wel weet maar wil toch even jullie mening, kettingblad vervangen?

Even een foto anders kan niemand er wat over zeggen natuurlijk:
[Afbeelding]
Ervaar je problemen? Want puur visueel zou ik zeggen dat deze nog wel even mee kan.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 21:03
Zojuist ook maar gelijk begonnen met schoonmaken/onderhoud van m'n fiets. Ik denk dat ik het antwoord al wel weet maar wil toch even jullie mening, kettingblad vervangen?

Even een foto anders kan niemand er wat over zeggen natuurlijk:
[Afbeelding]

Heeft om en nabij 16K gelopen verspreid over 3 kettingen :)

Heb al even rondgekeken, bij Rose is de levertijd wel lang maar kost het grote+kleine blad+ derailleurwieltjes even veel als hier in Nederland alleen het grote blad :?
Komt wel lekker uit want ketting is ook versleten (heb al een andere liggen en cassette eigenlijk ook. Bijna de hele drivetrain even vernieuwen :+

Maakt het nou nog veel uit of ik gewone originele Shimano derailleur wieltjes neem of Tacx keramiek? Ik lees enorm wisselende reacties :?
Dikke prima toch? Nieuwe ketting er op en gaan met die banaan. Als de ketting dan slipt zou ik het vervangen.

Derailleur wieltjes gewoon Shimano huismerk, die marginal gains kun je beter zoeken in een kilo afvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:39

sapphire

Die-hard pruts0r

@MrAngry Alleen laatst dat hij met een schuine kettinglijn op het kleine blad schoot. Komt denk meer door de ketting die versleten is :+

Verder reed het net nog prima.

@Noxa Hehe ik ben sinds vorig jaar al 2 kilo lichter :)
Was ook niet van plan hele dure te halen maar zag een setje Tacx voor een paar euro meer maar dat zullen dan wel budget dingen zijn. Shimano it is then!

Als ik nog een paar maanden zo door kan vervang ik alles lekker in de winter :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:54

Kluus

Gang is alles

Of de gewone, niet keramische versie van Tacx, die zijn nog wat goedkoper en doen het ook prima. Ik geloof ook nooit zo in keramiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:56
sapphire schreef op zondag 5 mei 2019 @ 19:37:
Was ook niet van plan hele dure te halen maar zag een setje Tacx voor een paar euro meer maar dat zullen dan wel budget dingen zijn.
Ik heb deze, bevallen prima.

https://www.amazon.de/gp/...tle_o05_s00?ie=UTF8&psc=1

Van mijn moet het niet perse keramisch zijn. Maar dat ze gelagerd zijn, dat vind ik wel fijn. Hiervoor had ik een setje dat was volgens mij alleen een glij busje, dat draaide niet zo soepel.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:51
Vanochtend vertrokken voor een rit van 2 uur. Al voor vertrek weinig zin en slecht humeur, wat eigenlijk vrijwel bijna nooit voorkomt. Toch vertrokken en na 30 minuten was de motivatie, mede door de kou, geheel verdwenen. Dus ben ik omgedraaid naar huis.

Net voor mijn aankomst thuis, kwam ik bij dezelfde brug die ik ook neem naar het werk. Om toch het gevoel te hebben wat gedaan te hebben, heb daar nog even al mijn frustratie van de mislukte rit in dat klimmetje eruit getrapt. Voelde toch wel lekker.

Kijk ik vanmiddag op Strava, ben ik King of the Mountain op het segment van die brug. 8) Ok, het zijn maar 250 mensen, maar toch! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:47

mvds

Totally awesome!

coelho schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:16:
[...]

Dit is de reden dat ik er voor gekozen heb om een Siroko bril met voorzetlens te kopen. Bril kostte me 60 euro en het laten slijpen van de voorzetlens nog eens 55 euro. Ik heb echter nog steeds elke paar jaar een net iets andere sterkte (kwartje erbij, halfje eraf), wat buiten de prijs een tweede belemmering is om voor zo'n bril met geslepen glazen te gaan.

Mocht je er wel voor kiezen, overweeg dan ook meteen of je een meekleurend glas wilt. Weer iets duurder, maar het is zonde dat je alsnog een probleem hebt wanneer je met je geslepen zonneglazen de schemering in rijdt, of met je heldere glazen last hebt van de zon.
Ik heb een zelfkleurende van Siroko met inzet en die bevalt erg goed! Donker genoeg voor echt zonnige dagen en licht genoeg wanneer er een wolk voor de zon zit. Ik heb er wel een heldere en een gele lens bij gekocht maar ik verwacht die niet nodig te gaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:13
mvds schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:19:
[...]

Ik heb een zelfkleurende van Siroko met inzet en die bevalt erg goed! Donker genoeg voor echt zonnige dagen en licht genoeg wanneer er een wolk voor de zon zit. Ik heb er wel een heldere en een gele lens bij gekocht maar ik verwacht die niet nodig te gaan hebben.
Ben zelf al een tijdje op zoek en Siroko klinkt wel interessant. Ik neem aan dat je gewoon een bril kiest en dan los de inset erbij, bijvoorbeeld:

https://www.siroko.com/pr...es-k3s-photochromic-black
https://www.siroko.com/pr...h-k3-opticlip-clip-optico

Vervolgens ga je met die inset langs de opticien om hem te laten slijpen; kan dat bij elke opticien (zeg de Pearl) of alleen bij bepaalde zaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05:02
Arno90 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 15:20:
Ik zit eraan te denken om in de laatste week van mei een aantal dagen te gaan fietsen. Dit kan bijvoorbeeld 3 dagen in Nederland zijn of Duitsland / België. Voorkeur heeft om een aantal hoogtemeters te gaan maken.

Hebben jullie nog tips voor gebieden en accomodaties? Ik ga alleen, dus wat aanspraak oid zou fijn zijn en gericht op fietsers. Heb al eea gegoogeld, maar dan kom ik echt héél veel mogelijkheden tegen.

Het liefste op ongeveer max 4 uur rijden vanaf Groningen.
Heb je naar georganiseerde fietsreizen gekeken? Ik overweeg met deze reis https://www.hiroads.nl/reizen/fietsvakantie-hemelvaart/ mee te gaan; heb vorig jaar goede ervaring met ze opgedaan in de Provence. Reistijd Groningen - IJmuiden 2 uur, en daarna eten en slapen op de boot naar Engeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:02
DieAnder schreef op zondag 5 mei 2019 @ 21:52:
[...]

Heb je naar georganiseerde fietsreizen gekeken? Ik overweeg met deze reis https://www.hiroads.nl/reizen/fietsvakantie-hemelvaart/ mee te gaan; heb vorig jaar goede ervaring met ze opgedaan in de Provence. Reistijd Groningen - IJmuiden 2 uur, en daarna eten en slapen op de boot naar Engeland.
Thanks! Dat ziet er ook gaaf uit moet ik zeggen, ben die site nog niet tegen gekomen. Georganiseerd is wel mooier dan alleen...

Edit: ik zie nu dat de terugkomst op 3 juni is, dat gaat helaas niet lukken ivm werk. Jammer!

[ Voor 8% gewijzigd door Arno90 op 05-05-2019 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Morrar schreef op zondag 5 mei 2019 @ 21:25:
[...]

Ben zelf al een tijdje op zoek en Siroko klinkt wel interessant. Ik neem aan dat je gewoon een bril kiest en dan los de inset erbij, bijvoorbeeld:

https://www.siroko.com/pr...es-k3s-photochromic-black
https://www.siroko.com/pr...h-k3-opticlip-clip-optico

Vervolgens ga je met die inset langs de opticien om hem te laten slijpen; kan dat bij elke opticien (zeg de Pearl) of alleen bij bepaalde zaken?
Dat klopt helemaal :) Elke opticien zou het moeten kunnen. Ik heb het laten doen bij de opticien waar ik normaal ook mijn bril haal, lekker makkelijk aangezien ze mijn gegevens al hebben qua sterkte :)

Voordeel van deze bril (ik heb de K3) is dat hij erg licht is (veel lichter dan de BBB fietsbril die voor brildragers geschikt is), dat er een mooie (en stevige) opbergdoos bij zit (en een simpel tasje) en je ook reserve onderdelen erbij krijgt (neussteun en de sleeves die je om de pootjes schuift)

Wel zijn de uiteindes van de pootjes vrij klein waardoor ze veel druk op een hele kleine oppervlakte kunnen uitoefenen op je hoofd/huid wanneer de helm er tegenaan drukt. Die hadden van mij wat ronder en breder mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:13
@mvds Bedankt voor de info! Zag inderdaad dat het totaalpakket er best goed uitzag met net opbergdoosje etc.

Als ie gearriveerd is en goed zit / staat, ga ik eens langs bij de opticien. Prijs van de bril + inset valt met 65 euro alvast erg mee!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 16:38
Afgelopen vrijdag de ring binnengehad die voor het balhoofdlager nodig was zodat de kap mooier aan zou sluiten. Gelijk maar even de moeite genomen om de lagers compleet schoon te maken en opnieuw in te vetten. Ook voor het eerst gedaan en viel me alles mee. Alleen jammer dat ik uiteindelijk 3 lagerkogeltjes kwijt was. Gelukkig vond ik ze in de handdoek waar ik op bezig was :+

Vandaag even een ritje gemaakt om ook wat foto's te schieten van het gebeuren. En nu de wind dan niet specifiek verkeerd stond voor een segmentje dat ik wilde kapen gelijk maar even gebruik gemaakt van het moment :D

Hier wat foto's van het nu eindresultaat van het stuur + spacers:
Afbeeldingslocatie: https://www.opgeruimdverder.nl/z_files/f1.jpg

De bout die door de bel gaat zorgt er ook voor dat de frontmount bevestigd is, mooie en cleane zelfbedachte oplossing 8) Kabels zitten ook netjes voor het frame.
Afbeeldingslocatie: https://www.opgeruimdverder.nl/z_files/f2.jpg

Vanuit dit punt zie je dus praktisch geen kabels meer lopen!
Afbeeldingslocatie: https://www.opgeruimdverder.nl/z_files/f3.jpg

En nog een actiefoto. Ja, kort kort was eigenlijk net wel net niet. In de zon was het heerlijk, maar tegen de wind in met bewolking was het eigenlijk net niet :)
Afbeeldingslocatie: https://www.opgeruimdverder.nl/z_files/f4.jpg

De poging voor de KOM is uiteindelijk ook geslaagd. 5s onder de vorige houder. Had al eens een poging gedaan met NO maar gevoelsmatig kwam ik toen te kort, al was ik slechts 2s langzamer dan de KOM terwijl ik toch wel een stuk had laten lopen. Maar ook vandaag met N was het laatste stuk wat opener en voelde ik de wind toch niet echt van achteren komen, er zit dus nog wel ruimte in voor verbetering indien nodig :P
https://www.strava.com/activities/2344250112

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wurtul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 08:47

Wurtul

simon says.....

Stufferdt schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:45:
Naar aanleiding van mijn bikefit afgelopen vrijdag, binnengestapt bij de fietsenmaker om te informeren naar een Ridley Noah. Maar tijdens het door de winkel lopen zag ik een Kuota Kryon staan. Half jaar oud, nieuw gekocht maar twee weken geleden ingeruild voor een nieuwe Noah, de eigenaar vond die toch mooier. Ik was eigenlijk meteen verkocht, dus proefritje gemaakt en toch wel heel enthousiast. Op de hele fiets is geen krasje te bekennen, ingereden is de juiste omschrijving denk ik.

Wielen horen er oorspronkelijk niet bij, maar voor 100 euro opslag kunnen ruilen tegen de forza RC31 die er inzaten.

Hij staat nog niet helemaal op de juiste maten, dit laat ik nog doen bij m'n bikefitter.

Ondanks belabberd veel wind (Zeeland...) toch al duidelijker verschil merkbaar O+ Belastingteruggave is nog niet binnen, maar wel al uitgegeven :+

p.s: foto is niet conform de stijlpolitie, correcte foto volgt nog :)
[Afbeelding]

Op termijn kijk ik nog even of ik de wielen verkoop/inruil voor wat lagere/lichtere.
@Stufferdt Mooie fiets. Zelf ook trotse eigenaar van een Kuota Kryon. Ikzelf heb de disc uitvoering met daarbij een Kuota Katch carbon stuur.
Erg tevreden over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

orange.x schreef op zondag 5 mei 2019 @ 22:41:

De poging voor de KOM is uiteindelijk ook geslaagd.
Congratz daarmee. In mijn regio (Brugge, België) is het halen van KOM zo goed als onmogelijk geworden. Deze worden totaal verziekt door fietszaken/handelaars die rondknallen (met wss opgedreven spedelecs) om overal de KOM te bezetten en zo reclame te maken voor hun zaak. Ze maken er wel zaak van om de KOM iets realistisch te maken (64km/u en de tweede staat dan op 61/km/u). Hierdoor wordt rapporteren nietig verklaard. Het feit dat ze op hun route van één dag meerdere KOM breken en tientallen KOM op hun naam staan hebben, doet geen lampje branden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-09 22:34

McMiGHtY

- burp -

Ik had tickets gewonnen voor de peletons rit van de Freedom Ride in Nijverdal..

eens..maar nooit meer.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Joindry schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:43:
[...]

Congratz daarmee. In mijn regio (Brugge, België) is het halen van KOM zo goed als onmogelijk geworden. Deze worden totaal verziekt door fietszaken/handelaars die rondknallen (met wss opgedreven spedelecs) om overal de KOM te bezetten en zo reclame te maken voor hun zaak. Ze maken er wel zaak van om de KOM iets realistisch te maken (64km/u en de tweede staat dan op 61/km/u). Hierdoor wordt rapporteren nietig verklaard. Het feit dat ze op hun route van één dag meerdere KOM breken en tientallen KOM op hun naam staan hebben, doet geen lampje branden...
Dat is wel zuur ja. Ik vind dat voor een geldige KOM ook eigenlijk HR en CAD verplicht moet zijn. Goed, met een speedpedelec kan je dan alsnog wel cheaten maar toch..
Ach, het blijft soms wel leuk om te proberen, zeker als er kansen liggen >:) Hier in de buurt heb je ook segmenten waar dan soms koersjes over gereden worden, ja dan is het dus gelijk kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McMiGHtY schreef op maandag 6 mei 2019 @ 12:20:
Ik had tickets gewonnen voor de peletons rit van de Freedom Ride in Nijverdal..

eens..maar nooit meer.
Dit vraagt voor een uitgebreid verslag... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyBro
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:02
Arno90 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 16:43:

Zelf nog een middagje gegoogeld en kwam ik uit op het Sauerland. Handige websites gevonden voor routes:
https://regio.outdooracti...-0&zc=10,8.16347,51.22215

Benieuwd of er Tweakers ervaring hebben in die regio met routes en/of accommodatie's. Zat eraan te denken om dan gewoon 3 overnachtingen te boeken. Ziet er wel uit als een prachtig fietsgebied.
Kom al een aantal jaar in het Sauerland en ga toevallig komend weekend weer die kant op (..de weersverwachting is geweldig |:( ) Ik zit vaak in de buurt van Winterberg - Schmallenberg. Daar heb je heerlijk rustige dorpjes waar je kan overnachten in je eigen appartement/huisje voor erg weinig. Routes genoeg, wel even zorgen dat je niet teveel langs de grote wegen gaat, bergen/bergjes zat. Aanspraak qua andere wielrenners zal je meer in de buurt van Winterberg vinden, ik houd zelf meer van de rust op de weg dus kies liever de andere kant. Het is niet echt te vergelijken met een gebied als Limburg, daar heb je veel bekende klimmetjes op korte afstand van elkaar en veeeel meer wielrenners. Dit gebied lijkt meer op de Vogezen, wellicht iets minder hoogtemeters.

Cities aren't loud, cars are loud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

orange.x schreef op maandag 6 mei 2019 @ 12:25:
[...]

Dat is wel zuur ja. Ik vind dat voor een geldige KOM ook eigenlijk HR en CAD verplicht moet zijn. Goed, met een speedpedelec kan je dan alsnog wel cheaten maar toch..
Ach, het blijft soms wel leuk om te proberen, zeker als er kansen liggen >:) Hier in de buurt heb je ook segmenten waar dan soms koersjes over gereden worden, ja dan is het dus gelijk kansloos.
Tja, cheaten is natuurlijk makkelijk met die speedpedelecs of zelfs met de auto/scooter op bepaalde segmentjes..

Het mooie zou zijn dat die klassementjes gewoon bv elke 3 maand gereset werden en evt alleen in je persoonlijke historie altijd blijven bestaan zodat je evt je eigen pb kunt verbeteren..

Daarom kijk ik na een rit eigenlijk alleen naar de dagstand, en niet naar all-time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:04
orange.x schreef op zondag 5 mei 2019 @ 22:41:
En nog een actiefoto. Ja, kort kort was eigenlijk net wel net niet. In de zon was het heerlijk, maar tegen de wind in met bewolking was het eigenlijk net niet :)
Brrr, ik had afgelopen weekend gewoon full winter outfit aan.
(dus oversokken, beenstukken en warm jack)

Zaterdag was nog mooiste dag, flink wat zon maar tijdens buien ging het regelmatig richting vriespunt.
Stuurtas gemonteerd waar ik extra warm regenjack in had/overschoen (beide niet nodig) en volledige handschoenen (eind van de rit aangedaan)
En rondje van 280km gemaakt vanuit huis over de Veluwe en langs de rivieren richting groene hart en weer terug naar huis.

[ Voor 21% gewijzigd door DDX op 06-05-2019 13:03 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

orange.x schreef op maandag 6 mei 2019 @ 12:25:
[...]

Haha ja, mijn vriendin was vrij blij met enkele stevige QOM's hier in de omgeving; en toen kwam afgelopen jaar een peloton in de aanloop naar de sprint langs. Nu staan er diverse ~10 km/u harder op 65 gemiddeld; I lolled :+
Maar daar komt niemand ooit nog aan zonder afgesloten weg en een peloton.

Ergens leuk dat de profs ook Strava gebruiken, maar het heeft wel een effect op de klassementen... Zolang ze ongeveer haalbaar/realistisch zijn vind ik die segmenten wel leuk, maar zo houdt het vrij snel op :P

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Verwijderd schreef op maandag 6 mei 2019 @ 12:33:
[...]

Dit vraagt voor een uitgebreid verslag... ;)
Well...

Tempo..grotendeels 25p/u...
"Weg Kapiteins" die voor de verschillende groepen reden.. waarvan het fluitje..als die al gebruikt werd niet te horen was.. aankondiging voor paaltjes e.d. was een laf handje..die je op de 3de rij al niet meer zag..

Af en toe werd er tempo gemaakt..maar dan weer veels te hard zodat we aan de voet van een klimmetje opeens in de kont van de VIP groep zaten..en we stil konden gaan staan.

Opzich wel leuk om op een afgezet parkoers te kunnen rijden met mobiele wegafzetters etc..

Ik hoop dat dit eigenlijk geen voorbeeld is hoe andere peletonsritten zijn, maar het was voor mij een beetje jammer van de gemaakte kilometers om er te komen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

McMiGHtY schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:05:
[...]

Well...

Tempo..grotendeels 25p/u...
"Weg Kapiteins" die voor de verschillende groepen reden.. waarvan het fluitje..als die al gebruikt werd niet te horen was.. aankondiging voor paaltjes e.d. was een laf handje..die je op de 3de rij al niet meer zag..

Af en toe werd er tempo gemaakt..maar dan weer veels te hard zodat we aan de voet van een klimmetje opeens in de kont van de VIP groep zaten..en we stil konden gaan staan.

Opzich wel leuk om op een afgezet parkoers te kunnen rijden met mobiele wegafzetters etc..

Ik hoop dat dit eigenlijk geen voorbeeld is hoe andere peletonsritten zijn, maar het was voor mij een beetje jammer van de gemaakte kilometers om er te komen..
Bij het lezen van "fluitje" moet ik eigenlijk al gelijk een beetje gniffelen... Ik heb dat echt nooit begrepen bij groepsritten. Wat is er mis met de gebruikelijke verbale aanwijzingen: "tegen", "paaltje", "auto", "achter" etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:28
Verwijderd schreef op zondag 5 mei 2019 @ 16:19:
[...]

Mooi karretje. En die wielen zou ik mooi zo laten, het is een Italiaan, die mag lekker over the top druk zijn.
Dankjewel :*) Daar heb je wel een punt :D
Grin schreef op zondag 5 mei 2019 @ 16:30:
@Stufferdt prachtige fiets! Helemaal mijn smaak. Die wielen zijn d'r voor gemaakt!
Zwart rood stuurlintje d'r om, zwart rood FSA carbon crankset, zwart rood Castelli outfit, zwart rode Giro Aether helmpje, Oakley brilletje en: gaan!
Crank en stuurlint maken het wel wat druk denk ik, rest dubbelcheck :9
Wurtul schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:34:
[...]

@Stufferdt Mooie fiets. Zelf ook trotse eigenaar van een Kuota Kryon. Ikzelf heb de disc uitvoering met daarbij een Kuota Katch carbon stuur.
Erg tevreden over!
Oh,nice! Wat voor kleuren?
Stuur extra erbij of was dat standaard configuratie?

[ Voor 21% gewijzigd door Stufferdt op 06-05-2019 13:39 ]

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Dat waren juist de aanwijzingen die ik miste..
Zeker als je een redelijk grote groep achter je hebt..is dat iets wat vooraan moet roepen.. (mijn inziens dan).

Maar goed.. ik ben natuurlijk geen TGM Wegkapitein

(Toen ik blijkbaar niet snel genoeg reageerde op "mag ik er even langs..wegkapitein.." werd ik ongeveer onderuit getrokken door zo'n persoon..geloof dat de blik die ik hem gaf er voor gezorgd heeft dat die vervolgens niet meer bij mij in de buurt durfde te komen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 21:03

Galois

1811 - 1832

Ik vraag mij echt af wat de toekomst zal zijn van de klassementen in Strava. Het wordt namelijk elke keer meer en meer 'dubieuze' pogingen. Sprak laatst met iemand die ik ken van het fietsen en hij was met een paar vrienden de Alpen in geweest. De groep had als doel om een paar segmenten te pakken. Dat is dus hartstikke leuk en motiverend. Maar hijzelf kreeg helaas wat last van zijn knie waardoor hij de laatste dag niet mee is gaan fietsen. Wat hij toen wel gedaan heeft is met de auto langs al die segmenten gegaan en 1-2 km/h harder gereden dan de KOM. En dat vertelt hij dan heel trots.. Tsja... dat je dat doet omdat je niets anders te doen hebt die dag en je maten even voor de gek wilt houden... raar, maar kan. Maar delete dan na afloop van dit 'geintje' je route.

En voor mijn gevoel gebeurt dit steeds vaker. Ik vergelijk mijzelf eigenlijk alleen maar met mijn volgers of inderdaad met het dagklassement. Dat 'aller tijden' is steeds oninteressanter aan het worden door geintjes als hierboven, speedpedelecs, enz. Ik verwacht eigenlijk dat er iets anders moet komen om deze klassementen levend te houden.

De algoritmes van Strava kunnen in ieder geval beter. De segmenten bij hardlopen die zijn wel 'eerlijker' (lijkt het) en minder dubieuze pogingen. Maar soms vergeet een gebruiker Strava op hardlopen te zetten en verbreekt daarmee een wereldrecord. De marathon onder de 2 uur bijvoorbeeld. En Strava accepteert dat. Je zou toch denken dat de algoritmes hier wat mee zouden moeten kunnen...

Ook de vele 'waardeloze' segmenten van bv. 200 meter. Of een segment die gedaan wordt in 12 seconden. Daar zou ook een minimum afstand voor moeten zijn.

Maar goed, ik houd op. Genoeg mijn frustraties geuit. Verder ben ik een ontzettende fan van Strava :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

McMiGHtY schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:23:
Dat waren juist de aanwijzingen die ik miste..
Zeker als je een redelijk grote groep achter je hebt..is dat iets wat vooraan moet roepen.. (mijn inziens dan).

Maar goed.. ik ben natuurlijk geen TGM Wegkapitein

(Toen ik blijkbaar niet snel genoeg reageerde op "mag ik er even langs..wegkapitein.." werd ik ongeveer onderuit getrokken door zo'n persoon..geloof dat de blik die ik hem gaf er voor gezorgd heeft dat die vervolgens niet meer bij mij in de buurt durfde te komen)
Ja inderdaad. ik heb dat gevoel sowieso met wegkapiteins, hoezo moet 1 iemand verantwoordelijk zijn voor waarschuwingen. Als iedereen zich er gewoon aan houd dat degene op kop waarschuwen voor verkeer en obstakels van voor en de achterste waarschuwt voor achteropkomend verkeer en dit wordt respectievelijk naar achter of naar voren doorgegeven door de rest dan is er volgens mij nooit wat aan de hand. En dan hoeft ook niet continu dezelfde persoon op kop te rijden.

Zo werkt dat prima in de groepjes die ik gewend ben zelfs bij cyclo's met veel grotere groepen met gemengde nationaliteiten werkt die conventie over het algemeen goed. Dus waarom moet zo'n lokale toertocht het nou ineens doen met fluitjes en wegkapiteins...

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 06-05-2019 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Strava is voor mij enkel nog leuk voor het sociale gedeelte en om je Km's te loggen. De segmenten hebben wat mij betreft alle waarde al lang verloren.

Ik ben nog steeds aan het wachten op segmenten die je aan een club/groep kan linken zodat je eerlijke competities krijgt.

[ Voor 18% gewijzigd door jspr op 06-05-2019 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

jspr schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:01:
[...]

Strava is voor mij enkel nog leuk voor het sociale gedeelte en om je Km's te loggen. De segmenten hebben wat mij betreft alle waarde al lang verloren.
Wat ik ook nog gebruik en wel leuk vind, is om te zien wat ik een vorige keer gedaan heb. Dus mijn eigen PR's bekijken en loggen.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Galois schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:02:
[...]

Wat ik ook nog gebruik en wel leuk vind, is om te zien wat ik een vorige keer gedaan heb. Dus mijn eigen PR's bekijken en loggen.
Klopt, maar ook hier zijn er wat gebrekken. Ik mis ook nog een reset fuctie voor je PR's (wellicht per jaar of whatever, maar met behoud van je oude tijden) zodat je weer opniew kunt beginnen nadat je er een tijdje uit bent geweest voor welke reden dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:33

Phydomir

Dennis

Galois schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:02:
[...]

Zo gebruik ik het ook. Fiets niet om competities te winnen maar het is heel fijn om te zien dat ik nu een stuk sneller over de Posbank ga dan een jaar geleden. Ze blijf je jezelf mooi uit kunnen dagen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wurtul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 08:47

Wurtul

simon says.....

[...]

Oh,nice! Wat voor kleuren?
Stuur extra erbij of was dat standaard configuratie?
@Stufferdt Dezelfde kleuren als jouw fiets. Stuur extra erbij, was geen standaard configuratie.

[ Voor 3% gewijzigd door Wurtul op 06-05-2019 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
precies.. en laten we eerlijk zijn, als je een KOM hebt is dat ook alleen maar omdat een snellere fietser nog niet zijn best heeft gedaan op dat segment, als iemand daar anders over denkt moet ie vooral gaan solliciteren bij een prof ploeg.

Ik gebruik het voor mezelf (vooruitgang inzichtelijk maken) en om te zien waar bekenden allemaal rijden. Zit voornamelijk op de MTB en dan kijk ik eigenlijk niet naar de korte segmenten, dat zijn zo onbetrouwbaar dat je er niks aan hebt, ik kijk vooral naar de complete routes (bij mij in de buurt Dorst, Cadettenkamp en Vrachelen) dan heb je dus segmenten van ~15-30 minuten, of combinaties van meerdere routes.

Hoe langer het segment, hoe lastiger het natuurlijk wordt om een snellere tijd weg te zetten dan iemand die daadwerkelijk sneller is (en dus hoe relevanter en meer accuraat je plek in de ranking). Maar juist dan vind ik het eigenlijk leuker om te zien dat ik daar bv bij de top 2% (bv 127/5981) zit dan dan ik een KOM heb op een segment van 23 seconden.

Daarnaast zijn dag stats nog wel interessant bij MTB, met name omdat de track nogal anders kan zijn van dag tot dag

[ Voor 8% gewijzigd door Prulleman op 06-05-2019 15:02 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
Wurtul schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:55:
[...]

@Stufferdt Dezelfde kleuren als jouw fiets. Stuur extra erbij, was geen standaard configuratie.
Ooh, #twinning :D
Dacht een ongebruikelijke fiets te hebben :/ Ik ga 'm snel terugbrengen nu :-( (grapje)

Ik ben sowieso nog niet van plan een carbonnen stuur te pakken, moet nog wennen aan mijn 'nieuwe fit' en wie weet word ik nog wel wat leniger etc. Volgende aankoop zou een powermeter zijn denk ik.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik gebruik de segmenten inderdaad allen om me tegen mezelf te vergelijken (pr's), daarnaast vind ik het leuk om op klim segmentjes mezelf te vergelijken tegen de "people I'm following" lijst. Ook stel ik me een beetje als doel om bij de top 20% te zitten op de klim segmentjes (alle oranje streepjes ;)).

KOM's en top 10 noteringen komen best wel eens voor en zijn dan wel leuk, maar zeggen inderdaad niet zo heel veel. Meestal zijn die te wijten aan gunstige omstandigheden (wind mee, snelle groep) op vlakke stukken.

Ik heb wel een KOM op een weinig bereden klimmetje in Frankrijk die ik dan nog wel geinig vind omdat daar verder alleen locals bij staan, zolang ie staat heb ik die als Nederlander maar mooi van ze "afgepakt" ;).

[ Voor 18% gewijzigd door Kluus op 06-05-2019 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Kluus schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:09:
Ik gebruik de segmenten inderdaad allen om me tegen mezelf te vergelijken (pr's), daarnaast vind ik het leuk om op klim segmentjes mezelf te vergelijken tegen de "people I'm following" lijst. Ook stel ik me een beetje als doel om bij de top 20% te zitten op de klim segmentjes (alle oranje streepjes ;)).

KOM's en top 10 noteringen komen best wel eens voor en zijn dan wel leuk, maar zeggen inderdaad niet zo heel veel. Zo heb ik een KOM op een weinig bereden klimmetje in Frankrijk, die vind ik dan nog wel geinig omdat daar verder alleen locals bij staan, en ik die als hollander maar mooi van ze heb afgepakt ;-). Andere KOM's en top 10 noteringen komen meestal door gunstige omstandigheden op vlakke stukken (snelle groep, wind mee etc).
Hahaha... zo heb ik een KOM in Italië op een segmentje van 3 km. Ik was aan het fietsen daar en zag een mooi klein weggetje omhoog. Dus ik kon de verleiding niet weerstaan om die te nemen. Na 3 km kwam ik aan in een klein dorpje bij een stel huizen en dat was het einde van de weg. Het was een doodlopende weg.

Het segmentje heeft 7 mensen en ik dus nr. 1. Er wonen waarschijnlijk 6 mensen in dat dorpje :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:36
Galois schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:14:
[...]

Hahaha... zo heb ik een KOM in Italië op een segmentje van 3 km. Ik was aan het fietsen daar en zag een mooi klein weggetje omhoog. Dus ik kon de verleiding niet weerstaan om die te nemen. Na 3 km kwam ik aan in een klein dorpje bij een stel huizen en dat was het einde van de weg. Het was een doodlopende weg.

Het segmentje heeft 7 mensen en ik dus nr. 1. Er wonen waarschijnlijk 6 mensen in dat dorpje :-D
Of het zijn allemaal mensen die de zelfde gedachte als jou hadden:).

Maar zoals de meeste hier gebruik ik strava ook alleen om mezelf te verbeteren op de PR's.
Is toch aardig om te zien dat je meestal naarmate het later in het "seizoen"is je ook wat sneller wordt.

Tevens gebruik ik strava om te kijken of er nog leuke wegen zijn waar de mensen die ik volg rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
KOM's boeien verder ook niet zozeer. Maar toevallig was de KOM op dit segment gereden door iemand uit mijn vorige groepje fietsers. Daar ben ik op een gegeven moment uitgestapt omdat de motivatieredenen om te fietsen nogal scheef gingen. Dingen over hoelaat beginnen, hoever fietsen. Werd mij dan wel eens verweten overal een strijd ofzo van te maken en dat KOMs er helemaal niet toe doen en dat het vooral over "genieten" moet gaan. Allemaal prima, maar de efforts die hij vervolgens op meerdere plekken "zomaar" neerlegt enzo weerleggen dat "idee" dan wel eens.

HOE DAN OOK, hij heeft me geblocked nu en het idee dat hij in zijn notificaties en misschien email te zien krijgt dat zijn KOM gestolen is door mij leek me wel ubergrappig hahah. En toevallig kwam ik gisteren op een ander segment waar ik zelf top10 reed ook ineens zijn naam weer tegen bij de KOM. Dus dat wordt binnenkort nog een keer een bezoekje brengen op dat segment >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 20:01
Hier in de streek heb ik wat KOMs liggen op korte 'powerstukken'. Zo van die segmentjes van 750m tot 1,5 km die lichtjes bergop lopen :).

In het dorp hebben we ook 2 wielerclubs en er zijn enkele segmentjes waarop we tegen elkaar strijden >:). Altijd leuk om wat rivaliteit te hebben.

Voor de rest is het idd vooral je eigen tijden vergelijken met elkaar of toch maar hopen dat je de tijd van een vriend hebt kunnen verbreken :9.

Bij toertochten is het ook leuk om te zien hoe snel je die dag was. Altijd leuk als je op de belangrijkste segmenten bij de snelste 10% zit 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Alle segmenten die ik leuk vind staat @DDX bovenaan :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Lol, ben ik wel benieuwd welke dat zijn.
Ik doe soms wel eens pogingen om koms te halen, maar je moet daar hier in de buurt wel flink gas voor geven.
2 stuks die wel leuk zijn om te hebben hier in de buurt.
https://www.strava.com/segments/1280081
https://www.strava.com/segments/15171686

En niet in de buurt, maar ook leuk :
https://www.strava.com/segments/14597406

Of onverhard segmenten, die zijn ook wel leuk, dit soort dingen :
https://www.strava.com/segments/7052848
https://www.strava.com/segments/14849466
https://www.strava.com/segments/6732882

En ja daar heb ik wel flink gas moeten geven 8)

[ Voor 51% gewijzigd door DDX op 06-05-2019 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 14:16
Een KOM is met mijn conditie en fiets vrijwel nooit haalbaar; 50km/h krijg ik er niet uitgeperst en dat is meestal minstens nodig. Dus dan is het voor mij prima om te zien op welke positie ik in een lijstje sta. Wel heb ik wat prive segmentjes (woon-werk), waar ik altijd een KOM op heb :D
Uiteindelijk is het met KOM's toch uiteindelijk zo dat je ze kwijt gaat raken. Het kan alleen maar sneller...

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:06
jspr schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:01:
[...]

Ik ben nog steeds aan het wachten op segmenten die je aan een club/groep kan linken zodat je eerlijke competities krijgt.
Dit bestaat toch gewoon? Van elk segment kan je ook een leaderboard per Strava-club bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Mijn enige KOMs zijn op stukken waar nooit iemand rijdt :-).
Ik had een tijdje de KOM op de ringvaart vanaf de haagsebrug, waar was ik wel redelijk trots op want dat segment is 60km (met 39.x gemiddeld afgelegd), maar daar zijn ondertussen ook 12 man overheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ascension schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 08:31:
[...]

Dit bestaat toch gewoon? Van elk segment kan je ook een leaderboard per Strava-club bekijken.
Klopt, MAAR je krijg niet de beroemde emails als je KOM wordt adgepakt omdat dat enkel voor het overall leaderboard gendt. Dat is wat ik mis zodat je echte competitites krijgt met mensen in je groep/club en dan weet je ook dat er eerlijk aan toe gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Wat mij betreft mag het hele segmenten gedeelte van Strava wel op de schop. Een veel gehoorde klacht van andere weg gebruikers gaat over wielrenners die met verstand op 0 vol gas door gevaarlijke stukken gaan om hun segment te pakken. Dat kan beter denk ik.

Wat mij betreft zou er een stem-systeem moeten komen waarbij gebruikers kunnen stemmen of een segment voldoet aan primaire veiligheid aspecten. Dus geen blinde bochten, kruisend verkeer of veel te drukke stukken in de stad. Na 10 negatieve votes gaat het segment op slot oid.

Er zit veel "competitie vervalsing" bij. KOM's zonder heartrate data of bijzondere heartrate data zouden niet zomaar geaccepteerd mogen worden.

Competitie binnen eigen groepen/verenigingen zou inderdaad meer mee gaan kunnen worden. Of je het beste bent van je vrienden of vereniging is natuurlijk veel interessanter dan het op te moeten nemen tegen LtD's of Terpstra's van deze wereld.

Ik zou het nog wel interessant vinden om er een IF(intensity factor) competitie van te maken. Heb je tot verhouding tot je FTP echt hard gewerkt of had je windkracht 5 in de rug. Dat is misschien ook te vervalsen, maar Strava zou bijvoorbeeld alleen kunnen werken met een daadwerkelijk gefietst FTP ipv een zelf ingevoerd getal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
KOMt nog bij dat er op veel stukken weg wel 30 segmenten zijn met net een ander start of eindpunt of een stukje halverwege..
Achja, in de praktijk is het mooi inderdaad om je eigen progressie te zien of vergelijk. Een compare tussen 2 eigen tijden zou dan ook wel interessant zijn ipv een vergelijk tov de KOM. Zo kan je namelijk zien waar je evt iets hebt laten liggen of nog wat kan halen.

Ander iets waar ik me nog wel eens over verbaasd heb is het gebruik van verschillende kaarten. Zo leek het bij het bekijken van een segment tijdens een activity op de site een hele andere kaart dan als je het segment zelf bekijkt. Het zijn van die kleine dingetjes die het soms wel vervelend maken. Maargoed, voor iets dat gratis is is het eigenlijk best wel heel oke! Zou je nou betalen en ook nog al die ongemakken hebben dan is het een ander verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Iets van "curated" segments lijkt me ook wel wat. Als je ziet hoeveel segmenten er voor bijvoorbeeld de Ventoux zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-09 19:32
Over segmenten gesproken.. ik ben mezelf aan het orienteren voor routes tijdens mijn vakantie in de Ardeche en gebruik daarbij veelal de Strava route builder. Prima tool, zeker met de meest gebruikte segmenten ook erg interessant om ook een leuke route in elkaar te steken. Wat echter altijd twijfelachtig is, is of er niet nog leukere/mooiere segmenten zijn, die ook met de racefiets te doen zijn. Door wat met de route punten te bewegen krijg je al vaak wat meer routes 'binnendoor' die bij het snelle klikwerk buiten beschouwing blijven. De vraag is dan alleen de begaanbaarheid van de wegen. Er zijn een aantal alternatieven (Open Street Maps, RouteYou, Garmin etc) maar welke is naar jullie idee het beste in staat om ook het onderscheid tussen MTB en racefiets waar te maken?

Op zich is het geen probleem om niet de minder mooie routes te pakken, als ik ze niet zie weet ik ook niet beter.. maar zou jammer zijn als ik niet wat leuke plekken erbij kan pakken. De verschillende websites met klimmen beschrijven over het algemeen het noorden en zuiden van de Ardeche, terwijl wij meer in het midden zitten.. Beter gezegd, rechts van Aubanas ;) Ik wil tijdens mijn vakantie graag variantie hebben maar vooral ook rondes van 50-75 km zodat ik vaker kan gaan zonder heel de dag van de rest van het gezin weg te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
la_fusion schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:40:

Op zich is het geen probleem om niet de minder mooie routes te pakken, als ik ze niet zie weet ik ook niet beter.. maar zou jammer zijn als ik niet wat leuke plekken erbij kan pakken. De verschillende websites met klimmen beschrijven over het algemeen het noorden en zuiden van de Ardeche, terwijl wij meer in het midden zitten.. Beter gezegd, rechts van Aubanas ;) Ik wil tijdens mijn vakantie graag variantie hebben maar vooral ook rondes van 50-75 km zodat ik vaker kan gaan zonder heel de dag van de rest van het gezin weg te zijn..
Raadpleeg Cyclingcols. Bijna alle Cols die daar op staan zijn verhard en anders staat het aangegeven (grijs streepje in het profiel meen ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Over segmenten gesproken.. ik ben mezelf aan het orienteren voor routes tijdens mijn vakantie in de Ardeche en gebruik daarbij veelal de Strava route builder. Prima tool, zeker met de meest gebruikte segmenten ook erg interessant om ook een leuke route in elkaar te steken. Wat echter altijd twijfelachtig is, is of er niet nog leukere/mooiere segmenten zijn, die ook met de racefiets te doen zijn. Door wat met de route punten te bewegen krijg je al vaak wat meer routes 'binnendoor' die bij het snelle klikwerk buiten beschouwing blijven. De vraag is dan alleen de begaanbaarheid van de wegen. Er zijn een aantal alternatieven (Open Street Maps, RouteYou, Garmin etc) maar welke is naar jullie idee het beste in staat om ook het onderscheid tussen MTB en racefiets waar te maken?

Bekijk anders alle routes van "de ardechoise" eens. Die hebben dik 800km aan routes lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-07 14:33
Ik kan ook Komoot aanraden. Bij het plannen van een route geeft die precies de ondergrond aan, het aantal kilometers dat verhard is, wel/geen fietspad, grind, zand, en waar die stukken zich bevinden. Je moet dan wel even de kaarten aanschaffen, die zijn €20 (alle kaarten ter wereld) met de korting die je (altijd?) krijgt als je een account maakt en een weekje (of 2) wacht tot je een herinnering krijgt om alle kaarten te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
@la_fusion Opzich is het verhard zodra het op google maps een witte ondoorbroken streep is. Zodra het losse streepjes zijn is de kans op onverhard redelijk aanwezig. Daarnaast probeer ik altijd met streetview een beeld te krijgen maar dat is ook niet overal zo goed gedekt als dat we hier in dat kikkerlandje gewend zijn.

Ik had afgelopen oktober een route in Spanje gemaakt waarbij ik ook moest afdalen over een behoorlijk onverharde weg. De andere route die ik aangemaakt had en daar naar boven had moeten gaan heb ik dan ook niet kunnen doen. Dat was niet eens onverhard dat waren gewoon echt wel grotere stenen. Prima om nog enigzins op af te dalen :) Maar daar leek het dus even wel ietsje anders dan maps aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomtom137 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:51:
Ik kan ook Komoot aanraden. Bij het plannen van een route geeft die precies de ondergrond aan, het aantal kilometers dat verhard is, wel/geen fietspad, grind, zand, en waar die stukken zich bevinden. Je moet dan wel even de kaarten aanschaffen, die zijn €20 (alle kaarten ter wereld) met de korting die je (altijd?) krijgt als je een account maakt en een weekje (of 2) wacht tot je een herinnering krijgt om alle kaarten te kopen.
Komoot werkt inderdaad prima als je weet waar je naartoe moet. Wel heeft hij de neiging je aardig om te laten fietsen als er een segment als "recommended" staat genoteerd (te zien aan het rode fietsjes op de kaart). Prima natuurlijk als je een beetje wil touren.

Wat ik nog mis is een routeplanner waar ik kan zeggen, hier woon ik, ik wil 60 kilometer fietsen, stel me eens wat leuke rondjes voor. Nu moet ik met strave heatmaps klote om een beetje te bepalen waar het leuk fietsen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:05:
[...]

Wat ik nog mis is een routeplanner waar ik kan zeggen, hier woon ik, ik wil 60 kilometer fietsen, stel me eens wat leuke rondjes voor. Nu moet ik met strave heatmaps klote om een beetje te bepalen waar het leuk fietsen is.
Garmin apparaten kunnen een round trip genereren met de afstand die je wenst..
Zo zijn er nog wel merken die deze mogelijkheden bieden als "Suprise Me" etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-08 07:58

djfrankel

It's a trap!

Zelf heb ik er afgelopen zomer 10 dagen gezeten en een rondje op de racer gemaakt. Dit vond ik zelf een prima rondje, geen bekende cols maar ging genoeg omhoog en omlaag. Overigens heb ik de route gewoon met strava route builder gemaakt:
https://www.strava.com/activities/1802505143

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Eigenlijk zou er een soort "overlay" moeten zijn voor bijvoorbeeld google maps waarbij de wegen ingekleurd worden met een "hoogtekleur". Zo kan je veel beter op een platte kaart zien welke wegen tot ongeveer welke hoogte gaan en zodoende de wegen kan kiezen die juist wel of juist niet hoogte pakken. Opzich hebben de meeste kaarten ook wel die hoogteinformatie maar het blijft altijd lastig om te kunnen zien in de normale view.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:52
Je kan ook eens bij La Flamme Rouge kijken, zij maken veel van de kaartjes die je vaak ziet voor de profielen/routes van wedstrijden en hebben ook een goed overzicht van klimmetjes:

https://www.la-flamme-rouge.eu/maps/tracks/maps/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Bedankt voor de tips allen! Ik heb er weer de nodige linkjes bij. Een paar punten die ik er uit wil nemen:
Joindry schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:49:
[...]

Bekijk anders alle routes van "de ardechoise" eens. Die hebben dik 800km aan routes lopen.
Groot gedeelte daarvan zit in het noorden van de Ardeche of over stukken die grotendeels bekend zijn. Niet zo zeer de onbekendere stukken helaas.
orange.x schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:02:
@la_fusion Opzich is het verhard zodra het op google maps een witte ondoorbroken streep is. Zodra het losse streepjes zijn is de kans op onverhard redelijk aanwezig. Daarnaast probeer ik altijd met streetview een beeld te krijgen maar dat is ook niet overal zo goed gedekt als dat we hier in dat kikkerlandje gewend zijn.
Klopt maar ook veel van die losse streepjeswegen zijn ook meer dan prima te fietsen. Die wegen zijn vaak erg mooi maar dus wel twijfelachtig of die wel of niet te doen zijn met de racefiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 11:52

bazzard

Bas

Noxa schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:46:
Wat mij betreft zou er een stem-systeem moeten komen waarbij gebruikers kunnen stemmen of een segment voldoet aan primaire veiligheid aspecten. Dus geen blinde bochten, kruisend verkeer of veel te drukke stukken in de stad. Na 10 negatieve votes gaat het segment op slot oid.
Dit is er min of meer al. Mensen kunnen segmenten als gevaarlijk bestempelen. Wanneer dit gebeurd is er geen publiek leaderboard.
Ik ben al een paar maanden aan het jagen op een KOM van 15KM waarbij een gemiddelde van 36km/h nodig is. Stond op P7 moest nog 60 seconde van af. Waarom hij als gevaarlijk gemarkeerd is wordt niet aangegeven maar mijn vermoeden is het voor iemand iets te close geworden is met de sloot :)

Maar ik zou ook graag jullie mening eens willen horen over het volgende. Zoals voor de meeste van ons is het mei en aan het einde van de maand krijgen we weer ons vakantiegeld. En dit jaar wil ik er o.a. een nieuwe fiets mee kopen. En ik ben erg in twijfel.
Mogelijk belangrijk om te weten; ik woon in Noord Holland, en alles is tamelijk plat. Ritje van 100KM levert meestal iets van 200 hoogtemeters op, viaducten en andere drempesl.
Ik fiets ongeveer 6000 km per jaar en de meeste ritjes zijn trainingen van pak hem beet 50 km. En ik probeer zo nu en dan een tour tochtje te maken (120 t/m 200km)
Belangrijk detail initieel budget is 1500 euro.

Ik ben de volgende twee fietsen op het oog.
1. de Giant Propel Advanced 2
Dit is een aerofiets ruim onder budget. Dit levert meteen de mogelijkheid op om daarna snel door te sparen voor Powermeter.
Deze fiets staat er blijkbaar om bekend dat deze wat stijver is en daardoor minder comfortabel echter zijn 99% van de wegen die ik rij redelijke vlak en strak.
De groepset is 105, maar kan in de toekomst na reguliere slijtage vervangen en geupgrade worden.
https://www.mantel.com/giant-propel-advanced-2

2. de Giant TCR Advanced 2
https://www.mantel.com/giant-tcr-advanced-2-2018?spec[]=285
Dit is waarschijnlijk een meer comfortabelere fiets, meer all rounder heb ik het vermoeden.
Groepset is het zelfde, blijft ook binnen budget etc alleen de looks vindt ik wel een stuk(je) minder.
Waarschijnlijk zullen langere ritten een stukje makkelijker gaan op deze fiets, maar hoe groot zal dit verschil zijn?

Wie kan mij een beetje sturing geven in dit dilemma, of heeft andere sugesties welke is moet overwegen.

Ik rij nu op een Bulls Vulture 2 met een Sora groepset, welke tot op heden nog niet teleur heeft gesteld, maar bovenstaande zal in mijn beleving upgrade ervaren worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-07 14:33
Ascension schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:31:
Iets van "curated" segments lijkt me ook wel wat. Als je ziet hoeveel segmenten er voor bijvoorbeeld de Ventoux zijn...
Er mag vanuit Strava inderdaad wel iets minder ruimhartig omgegaan worden met de optie om eigen segmenten toe te voegen. Het bewerkstelligt op deze manier echt wildgroei zonder al te veel toegevoegde waarde - weliswaar worden impopulaire segmenten als "hidden" weergegeven, maar ik zit niet zo te wachten op 3-4 verschillende segmenten op hetzelfde stukje route van 5 kilometer. Kwaliteitsfilter zou wel wenselijk zijn (mooie klimmetjes of een meanderende weg door een bos bijvoorbeeld). Je kan het zelf nog wel enigszins tegemoet komen door segmenten als favoriet te markeren.

Uiteindelijk gebruik ik segmenten voornamelijk om mijn eigen progressie te meten, hoewel dat natuurlijk ook een beetje arbitrair is (een dipje op een segment hoeft niet te betekenen dat je hele rit slechter was dan de voorgaanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

@bazzard , mijn tip: ga eens en fietsenwinkel in. Je kunt vaak goed onderhandelen over opties/prijs vaak.

Ik heb in November een overjarig model gekocht van Giant. De TCR Advanced 1 Disc. Met deels Ultegra setup en disc brakes voor nog geen 1500,-

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:15
Is er alweer een Tweakers Ride gepland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
bazzard schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:07:
[...]

Ik ben de volgende twee fietsen op het oog.
1. de Giant Propel Advanced 2
Dit is een aerofiets ruim onder budget. Dit levert meteen de mogelijkheid op om daarna snel door te sparen voor Powermeter.
Deze fiets staat er blijkbaar om bekend dat deze wat stijver is en daardoor minder comfortabel echter zijn 99% van de wegen die ik rij redelijke vlak en strak.
De groepset is 105, maar kan in de toekomst na reguliere slijtage vervangen en geupgrade worden.
https://www.mantel.com/giant-propel-advanced-2

2. de Giant TCR Advanced 2
https://www.mantel.com/giant-tcr-advanced-2-2018?spec[]=285
Dit is waarschijnlijk een meer comfortabelere fiets, meer all rounder heb ik het vermoeden.
Groepset is het zelfde, blijft ook binnen budget etc alleen de looks vindt ik wel een stuk(je) minder.
Waarschijnlijk zullen langere ritten een stukje makkelijker gaan op deze fiets, maar hoe groot zal dit verschil zijn?

Wie kan mij een beetje sturing geven in dit dilemma, of heeft andere sugesties welke is moet overwegen.

Ik rij nu op een Bulls Vulture 2 met een Sora groepset, welke tot op heden nog niet teleur heeft gesteld, maar bovenstaande zal in mijn beleving upgrade ervaren worden.
Let vooral ook even op de geometrie; bij de Propel zit je naar mijn weten iets gestrekter. Ik rijd zelf een TCR Advanced en die zit heerlijk; maar ik zit dan ook liever iets minder gestrekt.

Verder las ik toen ik drie jaar terug in de markt was dat bij de Propel dat de remmen wat minder waren en de kabelloop minder lekker is. Geen idee hoe dat nu is, maar mogelijk wel een aandachtspuntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
@bazzard Wat is verder je rijstyle? Als je die 50km graag op het gemakje wilt fietsen en lekker rond wil kijken dan heb je inderdaad misschien meer iets aan een minder aerodynamische fiets. Als je echt een beetje gas wilt geven en het ook wel om de snelheid gaat zou ik daar wat winst op proberen te pakken. Het wil niet zeggen dat het een het ander onmogelijk maakt maar als snelheid an sich niet belangrijk is heeft aero minder waarde en is een goede zit / comfort misschien wel belangrijker en daar kan je dan een goede keus in nemen.

Daarnaast kan je een stuk van het comfort terugwinnen door wat bredere banden erop te leggen zodat de bandendruk wat lager kan.

Ik zou inderdaad ook als @Luckeh zegt altijd even langsgaan bij verschillende zaken. Zelfs bij Mantel kan langsgaan soms nog best helpen.

[ Voor 8% gewijzigd door orange.x op 07-05-2019 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 11:52

bazzard

Bas

Ik fiets graag zo hard mogelijk, anders pak ik wel de stadsfiets :)

Hier in de stad is niet echt een goede fietsenwinkel, maar ik ga zeker nog even proef rijden.

Ik ga zeker nog even specifiek opzoek naar de mogelijk issues/ervaringen met de remmen van de Propel en de kabeloop.

Thanks voor de tips so far.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:08:
[...]

Garmin apparaten kunnen een round trip genereren met de afstand die je wenst..
Zo zijn er nog wel merken die deze mogelijkheden bieden als "Suprise Me" etc..
Nog een reden de Garmin wat hoger op het verlanglijstje te zetten dan.

Jammer dat er geen goedkopere alternatieven zijn. Misschien zelf eens gaan bouwen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noxa

Bekend terrein! De wegen zijn daar eigenlijk allemaal wel prima. Niet zoals in Italie, waar alles onder SP een gravelroad wordt.

Ik vond deze klim leuk om te doen.
Check sowieso deze route even.
En als je echt kapot wilt gaan moet je dit klimmetje even pakken. Hier was ik niet op voorbereid met stukken boven de 25%.

Langs de Gorges fietsen is daar ook wel erg mooi trouwens. Even langs Valont Pont Arc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
bazzard schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:47:
Ik fiets graag zo hard mogelijk, anders pak ik wel de stadsfiets :)

Hier in de stad is niet echt een goede fietsenwinkel, maar ik ga zeker nog even proef rijden.

Ik ga zeker nog even specifiek opzoek naar de mogelijk issues/ervaringen met de remmen van de Propel en de kabeloop.

Thanks voor de tips so far.
Dan zou ik denk ik van de opties die je geeft die van 1299 nemen, hou je nog wat budget over om door te sparen voor of hogere wielen of later vervangende onderdelen. Kijk, superlicht is de fiets niet, maar voor de vlakke wegen waar je je op bevindt is dat ook niet een probleem. Eenmaal op snelheid is het niet zo problematisch meer. Een bidon minder meenemen en je bent er ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vekie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-09 07:48

Ik kan je zeker routeyou aanbevelen!
ik maak hier zelf al men routes mee, je kan kiezen voor welke activiteit je een route gaat maken(mtb,racefiets,recreatief fietsen).
aan de hand van je keuze stuurt hij je dan niet over bepaalde wegen, kies je bv voor racefiets dan ontwijkt hij elke gravelweg normaal.
kies je rectreatief fietsen dan houd hij daar geen rekening mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:40
orange.x schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:52:
[...]

Dan zou ik denk ik van de opties die je geeft die van 1299 nemen, hou je nog wat budget over om door te sparen voor of hogere wielen of later vervangende onderdelen. Kijk, superlicht is de fiets niet, maar voor de vlakke wegen waar je je op bevindt is dat ook niet een probleem. Eenmaal op snelheid is het niet zo problematisch meer. Een bidon minder meenemen en je bent er ook :)
Je laat het bijna klinken alsof de fiets nu al niet zou voldoen. Voor dat geld is het een hele mooie fiets. Met 8,3kg is deze fiets al bijna een 1kg lichter dan mijn Scott Speedster 20 (2015) en ik heb niet het idee dat bij het klimmen dat het gewicht van de fiets de grootste beperking is. Op het vlakke is het al helemaal een non-issue. Daar hoef je zelfs geen bidon voor te laten staan. Al die marginal gains zijn voor de gemiddelde fietser echts geneuzel in de marge (behalve dan in financieel opzicht). Uiteraard moet je je niet laten tegenhouden als je het geld er wel (voor over) hebt. Dat is weer goed voor de economie en de doorontwikkeling en daarmee worden de onderdelen ook weer goedkoper voor zuinigerds als ondergetekende :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Noxa schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:49:
[...]

Bekend terrein! De wegen zijn daar eigenlijk allemaal wel prima. Niet zoals in Italie, waar alles onder SP een gravelroad wordt.

En als je echt kapot wilt gaan moet je dit klimmetje even pakken. Hier was ik niet op voorbereid met stukken boven de 25%.

Langs de Gorges fietsen is daar ook wel erg mooi trouwens. Even langs Valont Pont Arc etc.
Goed om te horen dat de wegen in principe allemaal wel te doen zijn. Dat is voor mij het belangrijkste. Niet dat ik records wil verbreken in de afdaling maar ik wil ook niets lichamelijk breken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Noxa schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:49:
[...]

Langs de Gorges heb ik deze:
https://www.strava.com/routes/13722417
Het vertrekpunt kan je natuurlijk altijd aanpassen.
Ik ben al afgesneden bij Bidon, maar je kan makkelijk tot aan Sint Marcel. (ik zat al aan 100km en het was ziedend heet)
Maar ik zou wel niet in Valon pont arc zelf vertrekken. Het eerste klimmetje is zwaarder dan het eruit ziet op kaart. Erna rijd je boven tussen de lavendelvelden. Afdalen naar de Gorges en gewoon terug volgen (met redelijk wat kleine hellingetjes er nog tussen) naar Valon pont arc. ABSOLUTE aanrader.

Ondertussen is mijn verjaardagsritje ook uitgestippeld voor volgende week. 8)
https://www.strava.com/routes/18593541

[ Voor 6% gewijzigd door Joindry op 07-05-2019 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
@wisselwerking Oh, zo bedoel ik het helemaal niet. Ik bedoel juist dat voor het geld het een goede aankoop is. Giant frames zijn echt geen slechte dingen, volgens mij heb je daar ook heel lang garantie op in dat kader. De afmontage verder is helemaal prima, de 105 groep is wat zwaarder maar is volgens mij prima vergelijkbaar met de vorige Ultegra generatie dus daar koop je echt geen buil aan.

Wat ik bedoelde te zeggen vooral is dat als hij van snelheid houdt, hij met deze optie de meeste aero van de 2 heeft en dat gewicht niet zoveel uitmaakt. En hij houdt geld over tov de andere optie wat hij in een later stadium kan steken in bijvoorbeeld wielen met hoge velg. Het smoelt gelijk mooi, soms wil het oog ook wat, en je hebt er toch wel wat voordeel van. Dus het is niet dat hij nu een fiets koopt waar hij nog voor 2000 aan moet veranderen, helemaal niet zelfs! Althans :+ niet gelijk hahha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 20:01
@Joindry Je kan nog wel wat meer uit de Streek halen hoor ;)

Eens zoeken of ik nog ergens een mooi ritje heb van +/- 100 km voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Stufferdt schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:45:
Naar aanleiding van mijn bikefit afgelopen vrijdag, binnengestapt bij de fietsenmaker om te informeren naar een Ridley Noah. Maar tijdens het door de winkel lopen zag ik een Kuota Kryon staan. Half jaar oud, nieuw gekocht maar twee weken geleden ingeruild voor een nieuwe Noah, de eigenaar vond die toch mooier. Ik was eigenlijk meteen verkocht, dus proefritje gemaakt en toch wel heel enthousiast. Op de hele fiets is geen krasje te bekennen, ingereden is de juiste omschrijving denk ik.

Wielen horen er oorspronkelijk niet bij, maar voor 100 euro opslag kunnen ruilen tegen de forza RC31 die er inzaten.

Hij staat nog niet helemaal op de juiste maten, dit laat ik nog doen bij m'n bikefitter.

Ondanks belabberd veel wind (Zeeland...) toch al duidelijker verschil merkbaar O+ Belastingteruggave is nog niet binnen, maar wel al uitgegeven :+

p.s: foto is niet conform de stijlpolitie, correcte foto volgt nog :)
[Afbeelding]

Op termijn kijk ik nog even of ik de wielen verkoop/inruil voor wat lagere/lichtere.
Volgens mij zag ik deze fiets vandaag bij het CK-TT bij CS030, kan dat? Mooie unit. If andere wielen, then mat zwart. Deze decals zijn wel druk bij het al drukke frame.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
Noxa schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 22:00:
[...]

Volgens mij zag ik deze fiets vandaag bij het CK-TT bij CS030, kan dat? Mooie unit. If andere wielen, then mat zwart. Deze decals zijn wel druk bij het al drukke frame.
Klopt!
En mat zwart is optie twee indeed :)

Je ging goed hard trouwens _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@bazzard Naar was mij altijd verteld is is de Propel stijver, strakker, wat zwaarder en puur gericht op Aero/snelheid. Hij zit wat agressiever en dat moet je ook kunnen en van houden. Betekend niet dat je er niet mee kunt klimmen maar de TCR is inderdaad wat meer allround, lichter, iets minder stijf en comfortabeler.

De Propel was jaren mijn droom fiets, LBS rade het altijd af omdat hij me kent en weet dat de TCR al diep genoeg zit voor mij :+ Heb nog steeds mijn oude TCR en de Propel komt er ook niet omdat ik het niet lekker vind rijden :+
Overigens is hij niet anti-Propel want dat ding (in verschillende uitvoeringen maar vooral de duurdere) schijnt als warme broodjes over de toonbank te gaan en één van de heren die er werkt rijd er zelf ook op :)

Mijn advies is om ze zeker eerst te proberen voor je tot aankoop over gaat. Geen idee waar je precies woont maar in het noordelijke deel van Zuid-Holland zitten een aantal goede Giant dealers :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

CedricD schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:53:
@Joindry Je kan nog wel wat meer uit de Streek halen hoor ;)

Eens zoeken of ik nog ergens een mooi ritje heb van +/- 100 km voor je
Zwaarder kan ik het gerust maken. Maar voor mij hoeft het écht niet. Ik heb mijn best moeten doen maar 10 hellingen te steken in die 95 km. En zal nog meer mijn best moeten doen het te overleven. Want ik moest er perse de Paterberg en Koppenberg insteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:00
Joindry schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:51:
[...]
Ondertussen is mijn verjaardagsritje ook uitgestippeld voor volgende week. 8)
https://www.strava.com/routes/18593541
Als ik eerlijk ben vind ik dit maar een erg matige route: je fietst ellendig lang langs de N60, waar er enkel maar een moordstrookje beschikbaar is. Er is ook geen enkele reden om door Ronse centrum te fietsen: er zijn veel mooiere baantjes errond te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

la_fusion schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:21:
[...]

Goed om te horen dat de wegen in principe allemaal wel te doen zijn. Dat is voor mij het belangrijkste. Niet dat ik records wil verbreken in de afdaling maar ik wil ook niets lichamelijk breken ;)
Ik zat vorig jaar denk ik nog wat zuidelijker dan jij (in de buurt van Orange), dus deze routes zullen voor jou mogelijk te ver weg zijn, maar goed, ik deel ze toch even:

https://www.komoot.com/tour/38792627?ref=wtd
https://www.komoot.com/tour/40073553?ref=wtd

Ik weet niet of je nog naar de Mont Ventoux gaat, maar het is mij wel goed bevallen om te parkeren in Malaucene, ff infietsen naar Bedoin (mooie route via Col de la Madeleine, wat een mooie en makkelijke klim is om er even in te komen). En dan afdalen richting Malaucene waar je gelijk in de auto kan springen:

https://www.komoot.com/tour/34538432?ref=wtd

En als je de Mont Ventoux vanuit Malaucene wil beklimmen kan je dat omdraaien (maar ik heb dat toen gecombineerd met de terugweg afdalen naar Sault en dan langs de Gorges de la Nesque, ook een aanrader):

https://www.komoot.com/tour/39465888?ref=wtd

Geen idee of Mont Ventoux te doen is vanuit jouw vakantie adres (en of het in de plannen past) maar voor het geval dat deel ik ze maar even.

Overigens was ik ook bezig met routes voor de vakantie, wij zitten komend jaar nabij Frejus. Ik had het idee dat rond l'Esterel wel redelijk te fietsen was, maar op Komoot zie ik daar vooral Mountainbike dingen...

Weet iemand of de verharde wegen daar een beetje te doen zijn? Verder nog aanraders in die regio? Bij voorkeur met wat klimwerk, want ik ben dan nog volop in training voor de Marmotte Pyrenees ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik wil wat repen gaan inslaan om mee te nemen naar de Alpe d'HuZes komende maand, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Welke repen zijn makkelijk mee te nemen, makkelijk uit de verpakking te halen (verpakking gaat natuurlijk netjes weer in mijn zak totdat ik de mogelijkheid heb deze weg te gooien in een vuilnisbak!) en geven mij de nodige energie om de beklimmingen te doen? (met een goede combi van snelle en trage koolhydraten)

Even als context, ik heb een hoge hartslag en ik brand erg snel door mijn energie heen, op mueslireepjes van de AH ga ik het niet redden of ik moet een doos per beklimming in mijn shirt gaan proppen :)

Tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

mvds schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:46:
Ik wil wat repen gaan inslaan om mee te nemen naar de Alpe d'HuZes komende maand, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Welke repen zijn makkelijk mee te nemen, makkelijk uit de verpakking te halen (verpakking gaat natuurlijk netjes weer in mijn zak totdat ik de mogelijkheid heb deze weg te gooien in een vuilnisbak!) en geven mij de nodige energie om de beklimmingen te doen? (met een goede combi van snelle en trage koolhydraten)

Even als context, ik heb een hoge hartslag en ik brand erg snel door mijn energie heen, op mueslireepjes van de AH ga ik het niet redden of ik moet een doos per beklimming in mijn shirt gaan proppen :)

Tips?
Dat moet je vooral zelf uitproberen denk ik, ik probeer voeding voor cyclo's al uit tijdens trainingen. Zelf vind ik de repen van sis go wel goed te doen (alle smaken). Maar vooral ook de gels van hun vind ik prima, niet te zoet. Zeker tijdens het klimmen maak ik liever gebruik van gels dan van repen.

NB: Zeker als je gels gaat gebruiken is het wel aan te raden om hier vooraf op te trainen! Ik moest er in het begin echt aan wennen, ik kreeg er braakneigingen van, maar na een aantal keer gebruiken had ik hier geen last meer van.

[ Voor 12% gewijzigd door Kluus op 08-05-2019 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

maltodextrine in je drinkbussen doen..en dan wat limonade siroop voor de smaak erbij

28gr Koolhydraten per 30gr poeder..

Moet je maag wel tegen kunnen.

Beginnen met een goed ontbijt ruim voordat je gaat fietsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik heb ook al wat repen (en gels) uitgeprobeerd hoor :) Maar zoals ik al zei, teveel keus. :D

En ik kan prima tegen repen en gels heb ik al gemerkt, dus dat komt wel goed. Ik ken de verhalen idd van mensen die ze voor het eerst tijdens een evenement gebruikten en vervolgens kotsend (of nog erger, met diarree) aan de kant stonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

McMiGHtY schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:09:
maltodextrine in je drinkbussen doen..en dan wat limonade siroop voor de smaak erbij

Zit daar wel calcium bij? Ik zou sowieso een calcium bron ergens (voeding of drinken) toevoegen om kramp te voorkomen, zelf gebruik ik altijd Isostar in mijn bidons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Kluus schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:12:
[...]
Zit daar wel calcium bij? Ik zou sowieso een calcium bron ergens (voeding of drinken) toevoegen om kramp te voorkomen, zelf gebruik ik altijd Isostar in mijn bidons.
Ik heb idd ook standaard één bidon met isodrank bij me en één met gewoon water.
McMiGHtY schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:09:

Zou ik dan juist de bidon iso hierdoor moeten vervangen of de bidon water? Of een extra bidon erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Kluus schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:49:
[...]

Dat moet je vooral zelf uitproberen denk ik, ik probeer voeding voor cyclo's al uit tijdens trainingen. Zelf vind ik de repen van sis go wel goed te doen (alle smaken). Maar vooral ook de gels van hun vind ik prima, niet te zoet. Zeker tijdens het klimmen maak ik liever gebruik van gels dan van repen.

NB: Zeker als je gels gaat gebruiken is het wel aan te raden om hier vooraf op te trainen! Ik moest er in het begin echt aan wennen, ik kreeg er braakneigingen van, maar na een aantal keer gebruiken had ik hier geen last meer van.
Hebben ze verschillende smaken? :+

Ik heb eens zo'n assortiment pakket besteld met een shitload aan repen, werkelijk allemaal smaakte naar niks met in de verte een hint van wat het moest zijn. Rot verpakking en kleverig, echt de goorste meest smakeloze troep wat ik in jaren op heb :(

No offence intended maar hierna dacht ik echt " als dit nou sportrepen zijn laat dan maar zitten".

Gelukkig nog wat uitgeprobeerd en ben erg te spreken over Born en Powerbar repen :)

Maar smaken verschillen!

Ik doe tegenwoordig alleen nog SiS hydro tabletten in mijn bidon. Geen suikers maar alleen electrolyten om bij te vullen uit zweten. Koolhydraten haal ik uit eten want dan kan ik beter doseren.

[ Voor 7% gewijzigd door sapphire op 08-05-2019 11:35 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

mvds schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:19:
[...]

[...]

Zou ik dan juist de bidon iso hierdoor moeten vervangen of de bidon water? Of een extra bidon erbij?
Ik zou persoonlijk alleen isotone sportdrank meenemen. Tijdens het event zelf moet je niet te besparen om calorie inname lijkt mij, dus waarom zou je een bidon met alleen water bijhebben? Alleen Maltodextrine geeft lekker veel koolhydraten, maar mist volgens mij een hoop andere voedingstoffen (calcium, zouten, vitaminen) die goed zijn voor je vochtregulatie en spier onderhoud, De meeste Isotone sportdranken wel hebben die stoffen wel.

@sapphire Smaken verschillen inderdaad, vandaar ook het belangrijkste advies: zelf dingen uitproberen ;).

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 08-05-2019 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:49
mvds schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:19:
[...]

[...]

Los van dat dit erg persoonlijk is zou ik me ook zeker verdiepen in de ingrediëntenlijsten. Zo wil het aantal gram suikers, koolhydraten per reep flink verschillen.
Persoonlijk vind ik een hoop sportvoeding echt een ripoff. Het zijn vaak basisingrediënten in een duur jasje.
Goed uitgangspunt zijn de havermoutrepen van Quaker die je voor weinig in de supermarkt kan kopen. Voor je die vervangt door repen van 2 euro plus per stuk moet je echt overtuigd zijn van een hoger nut, betere ingrediënten.
Zelf moet ik altijd een beetje grinniken als ik weer zon "superenergie"reep zie, en dan op de ingrediëntenlijst weer palmolie, palmvet zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
Het is geen cyclo he. Bij de AD6 kan je ook gewoon een goede 2nd breakfast & lunch pakken. Beetje aanvullen met enkele gelletjes onderweg, moet je al een eind komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

MrAngry schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:36:
Het is geen cyclo he. Bij de AD6 kan je ook gewoon een goede 2nd breakfast & lunch pakken. Beetje aanvullen met enkele gelletjes onderweg, moet je al een eind komen.
Ja ok, dat scheelt wel, mijn referentiekader is cyclo's... Als je fatsoenlijk kan pauzeren binnen het doel wat je hebt gesteld is het wel wat minder kritisch allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@Stoffa Ik eet die repen ook wel eens gewoon omdat ik eens wat anders wil of gewoon iets lekkers. Na 100 havermout repen of wat anders komt dat m'n neus wel uit en dan haal ik wat lekkers voor tijdens een cycloon.

Over sportvoeding gesproken. Ik had een pak eiwit shake poeder van Vifit gehad via fiets en dat was lekker spul. Kost alleen wel een vermogen dus nooit mee gehaald. Meeste fiets recovery producten kost een vermogen als je het vergelijkt met andere eiwit/herstel producten uit andere takken van de sport wereld 8)7

Gabriël AM5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:05

Crazy D

I think we should take a look.

mvds schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:46:
Varieer ! Dat is belangrijker dan welke reepjes je dan ook want tenzij je maximaal 2 x omhoog wilt gaan (maar eerlijk gezegd maakt het als je 1 of 2 x omhoog gaat bar weinig uit wat je eet, zolang je maar eet!) ben je alles na een paar keer eten wel zat. Wat ik vorige keren had? Banaan, pannenkoek, krentenbollen, snelle Jelles, Amacx sportrepen, win2 (amandel) sportreep, gewoon stokbrood met pindakaas. Stokbrood in de regen is minder fijn trouwens, dan zijn reepjes wel erg prettig :P Maar dit jaar wordt het mooi weer heb ik besloten 8)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik eet veel Calve Pindakaas repen tegenwoordig.
En Clif Bar, maar die zijn flink duurder dus gebruik ik alleen tijdens echte lange ritten/prestatieritten.
Havermout repen van Quaker had ik voorheen altijd, maar eigenljk beetje wat sapphire zegt wil je op bepaald moment weer eens wat anders. (snelle jelle neem ik bijvoorbeeld nooit meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Klopt ja, maar ze komen vaak wel in grote pakken, ik heb vorig jaar zo'n bak Powerbar choclolade recovery drink gehaald en dat is ook prima te doen (gewoon Nesquick). Ik ben nu pas halverwege de bus denk ik.

Maar ik gebruik dat alleen na echt zware ritten en dan vooral als ik na de rit nog een tijd in de auto moet. Als ik gewoon thuis ben pak ik een bak kwark met noten.

@DDX Die Calve repen wil ik ook nog wel eens proberen, daar hoor ik veel positiefs over. Clif Bar lijkt mij ook altijd wel wat om nog te proberen, maar heb mezelf nog nooit over die prijs-drempel kunnen trekken :D.

[ Voor 22% gewijzigd door Kluus op 08-05-2019 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Je kunt je op de fiets eigenlijk prima beperken tot normale supermarktproducten is mijn ervaring. Beetje combineren tussen Snelle Jelle, Snickers en Havermoutrepen. Voor een cyclo/race misschien wat gels of energy bloks (Cliff). Qua drinken hou ik het op de fiets ook vooral bij elektrolyten.

Hersteldrank: goedkope eiwitten van Body&Fitshop.

Calvé repen kende ik nog niet - eens meepakken binnenkort. :)

[ Voor 17% gewijzigd door MrAcid op 08-05-2019 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Golden power uit de Aldi aanlengen met water tot je een isotone mengeling krijgt. 8)
Dan heb je suikerrijke energiedrank met cafeïne. En lekker veel goedkoper dan als je em isotoon koopt in poedervorm.
Pagina: 1 ... 35 ... 686 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).