tsja moet je net op fok en dan al helemaal de frontpage zijn, natuurlijk. Maar verder absurde situatie, houd zelf dan ook altijd afstand bij trekkers ed hoe aanlokkelijk het ook mag zijn er achter te hangen.Amras schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:51:
De commentaren op dat artikel geven wel aan hoe geliefd wielrenners zijn op de openbare weg. Zelf ook regelmatig meegemaakt dat een auto compleet onverantwoord reageert op een vrij normale verkeerssituatie, puur omdat het om een groep wielrenners gaat.
Helft van die puisterige pubers heeft nog nooit een rijles gehad en praten maar na.Verona27 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:34:
[...]
tsja moet je net op fok en dan al helemaal de frontpage zijn, natuurlijk. Maar verder absurde situatie, houd zelf dan ook altijd afstand bij trekkers ed hoe aanlokkelijk het ook mag zijn er achter te hangen.
Vorige week op Mallorca gefietst, was genieten! Genoten van het goede weer en mooie binnenwegen.
Helaas is het vanaf El Arenal het eerst deel vaak saai langs de drukke weg.
In 5 dagen 500km gefietst, had de woensdag een 'matige' dag, heb toen maar 40km gedaan.
Op de huurfiets zat een 4za zadel met een verdieping, moet zeggen dat deze erg goed zat.
Zit er aan te denken om mijn Arione te vervangen omdat ik vaak last heb van slapende delen. Kwam bij Mantel oa Prologo (Nag / Zero II Pas) en Pro tegen, LBS verkoopt enkel specialized. Met welke merken hebben jullie goede ervaringen?
In 5 dagen 500km gefietst, had de woensdag een 'matige' dag, heb toen maar 40km gedaan.
Op de huurfiets zat een 4za zadel met een verdieping, moet zeggen dat deze erg goed zat.
Zit er aan te denken om mijn Arione te vervangen omdat ik vaak last heb van slapende delen. Kwam bij Mantel oa Prologo (Nag / Zero II Pas) en Pro tegen, LBS verkoopt enkel specialized. Met welke merken hebben jullie goede ervaringen?
Whatever.
Specialized Power zadel. Ik wil niks anders meer, maar dit is en blijft een van de meest persoonlijke topics in "fietsen land".
Ik merk dat het tegenwoordig gewoon mode is om tegen wielrenners te zijn. Laten we even wachten tot de electrische rommel (lees stepjes, en andere Chinees grut) goedgekeurd wordt op de openbare weg en dan gaat het vanzelf die kan op..... Hier in Spanje is het al langzaam aan aan het veranderen. Eerst was het "de klote fietsers", nu is het "de klote electrische stepjes en de fietsers"..... het begin is er dus nog even geduld.
Ik merk dat het tegenwoordig gewoon mode is om tegen wielrenners te zijn. Laten we even wachten tot de electrische rommel (lees stepjes, en andere Chinees grut) goedgekeurd wordt op de openbare weg en dan gaat het vanzelf die kan op..... Hier in Spanje is het al langzaam aan aan het veranderen. Eerst was het "de klote fietsers", nu is het "de klote electrische stepjes en de fietsers"..... het begin is er dus nog even geduld.
[ Voor 62% gewijzigd door jspr op 30-04-2019 14:29 ]
Al een tijdje zat ik te dubben over het nemen van een powermeter. Vond ze altijd redelijk prijzig. Paar weken terug deze video gezien van GP Lama over de Magene Ridge powermeter. Te bestellen via Aliexpress en na twee weken in huis. Montage was erg simpel en na het installeren van een CR2032 batterij pairde de powermeter zonder problemen met mijn Wahoo Elemnt.
Nu twee keer mee gefietst en het werkt prima. Binnenkort even een power output vergelijk maken met mijn Tacx om te zien of de wattages op de Ridge overeen komen met de Tacx. Voor mij de belangrijkste drijfveer was de prijs - 250eu voor de Ridge t.o.v. een Stages/4iii a 399-450eu.
Nu twee keer mee gefietst en het werkt prima. Binnenkort even een power output vergelijk maken met mijn Tacx om te zien of de wattages op de Ridge overeen komen met de Tacx. Voor mij de belangrijkste drijfveer was de prijs - 250eu voor de Ridge t.o.v. een Stages/4iii a 399-450eu.
Creating my own hero.
Ik ben zelf uiteindelijk op een Pro Griffon Gel zadel uitgekomen. Pro heeft een mooie zadel-selectie tool waarbij je bij het ideale (in ideale geval) zadel komt. Daarbij hebben ze 30 dagen niet goed geld terug service dus je kunt echt testen.Harmen schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:16:
Vorige week op Mallorca gefietst, was genieten! Genoten van het goede weer en mooie binnenwegen.
Tja het is maar waar je de gok mee wilt nemen, voor 100 euro kan ik het mij voorstellen.
Geen garantie / werkt de app straks nog met nieuwe android/iphone (voor calibratie?)
En kans op btw die je ook nog moet betalen ontloopt het ook niet veel met de aanbiedingen voor stages/4iiii die wel eens langskomen.
Geen garantie / werkt de app straks nog met nieuwe android/iphone (voor calibratie?)
En kans op btw die je ook nog moet betalen ontloopt het ook niet veel met de aanbiedingen voor stages/4iiii die wel eens langskomen.
Valide punten. Magene is in China een erg grote speler en concurrent van o.a. Tacx. Ik heb de Shimano Ultegra 6800, die zijn er niet veel meer en al helemaal niet in de aanbieding. Voor een R8000 zie je het inderdaad regelmatig met een aanbieding voorbij komen.DDX schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:43:
Tja het is maar waar je de gok mee wilt nemen, voor 100 euro kan ik het mij voorstellen.
Creating my own hero.
Ik zag dat je ook in zuid-oostelijke richting bent geweest. Dat is inderdaad de wat minder aantrekkelijke hoek. Je hebt in ieder geval het rondje Soller / Valldemossa gemaakt. Vanuit Arenal had je overigens ook het gebied ten westen van Palma kunnen verkennen (Galilea, Andratx die hoek). Die weg naar Llucmajor is inderdaad saai. Zou je een auto hebben gehad, dan ben je nog weer wat flexibeler.Harmen schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:16:
8000 crankarm past ook prima op een 6800Fasterinside schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:46:
[...]
Valide punten. Magene is in China een erg grote speler en concurrent van o.a. Tacx. Ik heb de Shimano Ultegra 6800, die zijn er niet veel meer en al helemaal niet in de aanbieding. Voor een R8000 zie je het inderdaad regelmatig met een aanbieding voorbij komen.
(ik heb zo een stages 7900 crankarm op m'n tiagra crank zitten)
Ook een puntje is hoe betrouwbaar is de waarde die device geeft, als die bijvoorbeeld 5% foutmarge heeft/afwijking heeft heb je er niet zo heel veel aan.
(Als het altijd 5% een kant op afwijkt prima, maar dat weet je dus niet)
YouTube: XCadey X-Power Budget Power Meter: Unboxing, Install, Review
Goede review met + en - punten van een onbekend merk zegmaar. (ander merk ja)
Klopt, maar dat kan mijn OCD niet aanDDX schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:05:
[...]
8000 crankarm past ook prima op een 6800
(ik heb zo een stages 7900 crankarm op m'n tiagra crank zitten)
Ook een puntje is hoe betrouwbaar is de waarde die device geeft, als die bijvoorbeeld 5% foutmarge heeft/afwijking heeft heb je er niet zo heel veel aan.
(Als het altijd 5% een kant op afwijkt prima, maar dat weet je dus niet)
YouTube: XCadey X-Power Budget Power Meter: Unboxing, Install, Review
Goede review met + en - punten van een onbekend merk zegmaar. (ander merk ja)
Die Xcadey is wel wat minder, die heeft grotere afwijkingen en paired slecht (en paired helemaal niet met Wahoo). In de video van GPLama zie je dat de Ridge erg accuraat is vergeleken met andere powermeters. Nu nog mijn trainingszones bepalen en leuke trainingen zoeken/bedenken voor mijn 60-90min ritjes
Creating my own hero.
Klopt, ik heb al dit jaar enkele keren mee gemaakt dat een auto opzettelijk zijn stuur naar rechts trekt net na inhalen of juist op mij afstuurt. Allemaal overleefd, ik beredeneer het maar altijd weg, dat dit sneuneuzen zijn die een paar kiloblik nodig hebben om hun kleine onderdeeltje te compenseren.Amras schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:51:
De commentaren op dat artikel geven wel aan hoe geliefd wielrenners zijn op de openbare weg. Zelf ook regelmatig meegemaakt dat een auto compleet onverantwoord reageert op een vrij normale verkeerssituatie, puur omdat het om een groep wielrenners gaat.
Ja en dat kleine dingetje hebben ze vaak al jaren niet meer gezien door die dikke buik erboven en al helemaal niet meer gebruikt door hun mislukte karakter
.
Heel eerlijk heb ik er eigenlijk nooit last van, maar ik fiets nooit in een groep. Ik zou wel graag af en toe in een clubje fietsen, maar zie de lokale fietsclub hier vaak toch de vooroordelen bevestigen. Als het nu al spannend wordt met een auto is het eerder onkunde dan onwil volgens mij.
Heel eerlijk heb ik er eigenlijk nooit last van, maar ik fiets nooit in een groep. Ik zou wel graag af en toe in een clubje fietsen, maar zie de lokale fietsclub hier vaak toch de vooroordelen bevestigen. Als het nu al spannend wordt met een auto is het eerder onkunde dan onwil volgens mij.
Gisteren blijkbaar door glas gereden, lekker band. Buitenband was niet van de velg af te krijgen, superstrak eromheen. Twee voorbijrijders nog geprobeerd, maar ook zonder resultaat. Thuis met veel pijn en moeite band eraf gekregen, maar nu is hij er ook niet meer op te krijgen.
Lijkt me niet heel normaal, zijn er mensen die dit probleem herkennen?
Denk dat ik maar gewoon weer wat conti GP bandjes bestel, daar heb ik nooit problemen mee gehad. Iemand toevallig nog een kortingscode van futurumshop?
Denk dat ik maar gewoon weer wat conti GP bandjes bestel, daar heb ik nooit problemen mee gehad. Iemand toevallig nog een kortingscode van futurumshop?
Bah, al meer dan een week niet kunnen fietsen door ziekte.
Bloedonderzoek gehad waar eigenlijk niets qua ziektes/infecties uitkwam.
Wel opgemerkt dat mijn hematocriet is 52.9 is, wat érg hoog is blijkbaar.
Nu was die vroeger altijd al rond de 48-49 en begin dit jaar 51, maar 52.9 heb ik nog nooit meegemaakt.
Straks denk de dokter dat ik aan de EPO zit
Nu was die vroeger altijd al rond de 48-49 en begin dit jaar 51, maar 52.9 heb ik nog nooit meegemaakt.
Drink je wel voldoende of gaat er meer uit dan dat er in gaat (om het even zo te noemenCedricD schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 20:22:
Triatleet, ik fiets voornamelijk alleen op een tijdritfiets.ZieMaar! schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:32:
Ja en dat kleine dingetje hebben ze vaak al jaren niet meer gezien door die dikke buik erboven en al helemaal niet meer gebruikt door hun mislukte karakter.
Ja, herken ik wel. Soms is het een specifieke velg-band combinatie die gewoon moeilijk gaat, soms zijn het nieuwe banden die nog wat stug zijn.MochiGohan schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 18:13:
Gisteren blijkbaar door glas gereden, lekker band. Buitenband was niet van de velg af te krijgen, superstrak eromheen. Twee voorbijrijders nog geprobeerd, maar ook zonder resultaat. Thuis met veel pijn en moeite band eraf gekregen, maar nu is hij er ook niet meer op te krijgen.
Het kan helpen om de band even flink op te rekken door je voet er in te zetten en stevig te sjorren. Wat ook wel eens wil helpen is bij het opleggen van de band, flink te masseren en de band als het ware zo veel mogelijk 'vooruit' te duwen. Zo maak je net dat kleine beetje ruimte dat je nodig hebt.
Gewoon even oefenen op een regenachtige dag.
Bummer. Niks zo irritant als niet kunnen fietsen. De gedachte alleen al maakt het frustrerend dat je niet even op pad kan om je frustraties er uit te trappen.CedricD schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 20:22:
Ik ben al weken aan het modderen met een geïrriteerde knie. Gaat wel iets beter maar het is bij lange na niet wat het van de winter was.
Dus ik leef met je mee.
Verwijderd
https://www.bakkerracingp...rand-prix-4000s-2-ii.htmlMochiGohan schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 18:13:
Dit was onlangs gepost. Ik weet niet of dat te duur is?
Toen waren ze wel 60 euro, dat was dus net wat meer de moeite... Nu is het vergelijkbaar met de deal van Futurum (https://www.futurumshop.n...race-vouwband-zwart.phtml), die weer daarvoor gepost was. A.s. zaterdag kun je trouwens de GP5000 oppikken bij 12GO voor 38 euro per bandje.Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 22:38:
[...]
https://www.bakkerracingp...rand-prix-4000s-2-ii.html
Overigens heb ik ze wel bij Bakker gehaald, dus nog bedankt voor de tip!
@Fasterinside Ben wel benieuwd naar je ervaringen. Zelf ook al tijdje naar power meters aan het kijken, maar vind ze wel prijzig. Ook omdat ik slechts beginnend amateurtje ben, is een power meter natuurlijk best wel onzin (maar meer data = meer lol).
Die 250 euro is bijna te mooi om waar te zijn. Review van GPLama had ik gezien, maar kan ook net mazzel geweest zijn met een goed exemplaar... Aangezien ik geen ervaring heb met Ali + de punten van @DDX twijfel ik nog ff verder
[ Voor 31% gewijzigd door Morrar op 30-04-2019 23:01 ]
Zijn inderdaad redelijk nieuwe banden (fiets is drie maanden oud). Gisteravond nog even snel conties besteld, gooi ik die eronder en train ik op een regenachtige dag wel met de stugge bandjes. Bedankt!Swedish_Chef schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 22:02:
[...]
Ja, herken ik wel. Soms is het een specifieke velg-band combinatie die gewoon moeilijk gaat, soms zijn het nieuwe banden die nog wat stug zijn.
Het kan helpen om de band even flink op te rekken door je voet er in te zetten en stevig te sjorren. Wat ook wel eens wil helpen is bij het opleggen van de band, flink te masseren en de band als het ware zo veel mogelijk 'vooruit' te duwen. Zo maak je net dat kleine beetje ruimte dat je nodig hebt.
Gewoon even oefenen op een regenachtige dag.
Gezien inderdaad, maar zijn nu 70€. Gisteravond om 10:55 nog bandjes besteld bij futurumshop, vandaag in huis.Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 22:38:
[...]
https://www.bakkerracingp...rand-prix-4000s-2-ii.html
Wat ik altijd doe zonder tooltjes en spullen is de band naar het velgbed brengen rondom, dus de buitenband naar binnen duwen aan beide kanten. Dan zet je de band met het ventiel aan de grond en begin je van bovenaf beide kanten op de band naar beneden te "trekken". Zo creeer je ruimte om de band over de velg te tillen als je eenmaal bij het ventiel beneden aangekomen bent. Zo goed mogelijk strak proberen te houden en dan de velg + band optillen en dan zou je de buitenband over de velg moeten kunnen krijgen.MochiGohan schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 07:04:
[...]
Zijn inderdaad redelijk nieuwe banden (fiets is drie maanden oud). Gisteravond nog even snel conties besteld, gooi ik die eronder en train ik op een regenachtige dag wel met de stugge bandjes. Bedankt!
[...]
Gezien inderdaad, maar zijn nu 70€. Gisteravond om 10:55 nog bandjes besteld bij futurumshop, vandaag in huis.
Maaaaaar, de ene band is de andere niet
Die Magene Ridge ziet er best oke uit. Je hebt ook een Dual las ik. Maar ik heb geen Shimano dus dat wordt em sowieso niet. Als ik voor "een powermeter" zou gaan dan het liefst dual sided en spiderbased. Bijna alle andere powemeters hebben zaken die kunnen slijten. Pedalen, naven, crankarmen. Heb al eens een crankarm weg moeten doen omdat de pedaalbus zeg maar loskwam tov de crank, best zuur als je dan je powermeter gedag kan zeggen. Spider is wat dat betreft het meest handige omdat je daar je bladen opschroeft en je crankarm en klaar. Quarq heeft wel mooie oplossing, maar dan moet ik eerst een keer een crank kopen die een losse spider heeft. Voorlopig zit ik nog wel even goed met mijn crank.
[ Voor 22% gewijzigd door orange.x op 01-05-2019 10:56 ]
Met 52.9 kom je in de buurt van de standaard die Riis altijd aanhieldCedricD schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 20:22:
Bij mijn bikefit een paar weken terug kreeg ik de tip om minder op mijn armen te 'hangen' en meer stabiliteit uit mijn core te halen. Ik probeer dit nu al een paar ritten actief, maar het lukt me slechts een paar honderd meter als ik er op let, niet een hele rit. Het voelt (nu nog) onnatuurlijk.
Hebben jullie wellicht nog tips om de core stability te verbeteren op een manier dat het bij het fietsen makkelijker gaat? Heeft het bv nut om zo'n 30 dagen plank programma te gaan volgen?
Zelf heb ik een paar kettlebells waar genoeg oefeningen mee te verzinnen zijn voor de core stability.coelho schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:51:
[...]
Hebben jullie wellicht nog tips om de core stability te verbeteren op een manier dat het bij het fietsen makkelijker gaat? Heeft het bv nut om zo'n 30 dagen plank programma te gaan volgen?
https://www.sportzorg.nl/...tability-voor-wielrennerscoelho schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:51:
[...]
Met 52.9 kom je in de buurt van de standaard die Riis altijd aanhield![]()
Bij mijn bikefit een paar weken terug kreeg ik de tip om minder op mijn armen te 'hangen' en meer stabiliteit uit mijn core te halen. Ik probeer dit nu al een paar ritten actief, maar het lukt me slechts een paar honderd meter als ik er op let, niet een hele rit. Het voelt (nu nog) onnatuurlijk.
Exact expert nodig?
Weet niet of je nog een hobby zoektcoelho schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:51:
[...]
Ik ben ook al even aan het kijken naar een power meter en had de review van DC rainmaker ook gezien m.b.t. de Magene Ridge, durf de gok wel aan. Helaas lijkt de 172.5mm voor R8000 maar niet op voorraad te komen. Kan hem ook nergens anders op internet behalve via die linkFasterinside schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:34:
Al een tijdje zat ik te dubben over het nemen van een powermeter. Vond ze altijd redelijk prijzig. Paar weken terug deze video gezien van GP Lama over de Magene Ridge powermeter. Te bestellen via Aliexpress en na twee weken in huis. Montage was erg simpel en na het installeren van een CR2032 batterij pairde de powermeter zonder problemen met mijn Wahoo Elemnt.
Afgelopen winter met regelmaat in Zwift gereden, je krijgt dan toch meer gevoel met fietsen op wattage, dus zou een leuke toevoeging zijn.
Mocht iemand hem wel ergens te koop zien hou ik me aanbevolen.
Alles is in balans, drinken doe ik naar mijn gevoel ook genoeg (mijn dagelijkse 2L-fles is voor 2/3e leeg momenteelHolkers schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 20:36:
[...]
Drink je wel voldoende of gaat er meer uit dan dat er in gaat (om het even zo te noemen) want dat kan je hoge Ht verklaren. 52,9 is wel hoog hoor
Beterschap!Noxa schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 22:35:
[...]
Bummer. Niks zo irritant als niet kunnen fietsen. De gedachte alleen al maakt het frustrerend dat je niet even op pad kan om je frustraties er uit te trappen.
Ik ben al weken aan het modderen met een geïrriteerde knie. Gaat wel iets beter maar het is bij lange na niet wat het van de winter was.
Dus ik leef met je mee.
Naar de 60 wil ik toch niet gaan hoorcoelho schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:51:
[...]
Met 52.9 kom je in de buurt van de standaard die Riis altijd aanhield![]()
Skeeleren heeft m'n 'core stabiliy' verbeterd heb ik gemerkt
Misschien niet écht core stabilitiy (ik denk dan meteen aan specifieke buikspieroefeningen, push-ups etc.) maar ik doe de laatste tijd Yoga for Cyclists en voel me daar erg goed bij. Ik had vooraf al niet heel veel last, maar ik ben hierdoor echt merkbaar soepeler en heb minder pijntjes achteraf. Ik doe dit s'ochtends en de yoga-component (ademhaling etc.) maakt het een heerlijk rustgevend begin van de dag.coelho schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:51:
[...]
Voorbeeldje:
Core stability train ik aan de hand van squats, deadlifts, pull-ups, shoulder press, bench press. Met name in de winter. Nu 1 a 2x in de week.
Desondanks bij klimtraining zo nu en dan toch de onderrug die wel eens opspeelt. Rust is dan het devies en letten op houding (buiten fietsen om). IT-er van beroep, dan zit je immers erg veel wat niet bevorderend is voor je rug.
Verder ook nog 1x in de week wat stretch oefeningen i.c.m. foam roller.
Desondanks bij klimtraining zo nu en dan toch de onderrug die wel eens opspeelt. Rust is dan het devies en letten op houding (buiten fietsen om). IT-er van beroep, dan zit je immers erg veel wat niet bevorderend is voor je rug.
Verder ook nog 1x in de week wat stretch oefeningen i.c.m. foam roller.
[ Voor 10% gewijzigd door Dix0r op 01-05-2019 15:49 ]
Men die naar werk en terug fietst: wat dragen jullie nu in de ochtend? Ik loop er een beetje tegenaan wat voor kleding ik nog nodig heb, 's ochtends kan het nog best koud zijn. Ik dacht aan een windjack, maar twijfel nu of dat wel warm genoeg is. Grote voordeel is dat je het makkelijk meeneemt.
Ik rijd niet op de racer naar werk (meestal niet) maar draag een ondershirt en Goretex jas. Eigenlijk al iets te warm maar voor de koude wind is het wel lekker, met zuiden wind reed ik van de week met ondershirt en langsmouwen shirt en dat was wel iets fris.
Op de racer m'n Gabba en arm en beenstukken.
Vanmiddag op m'n woon-werk fiets ingehaald door een racer, manoeuvre volgens het boekje. Bij stoplicht even z'n fiets bewonderd, stoplicht op groen en we trekken beide op en echt 50 aan de overkant schiet er met een noodvaart een scooter het fietspad op vlak voor onze neus.
Vanaf een blind voetpad tussen struiken, jonge dame keek niet eens en had ook helemaal niks door. Beide op een haar na boven op haar en gewoon vol gas er vandoor
Op de racer m'n Gabba en arm en beenstukken.
Vanmiddag op m'n woon-werk fiets ingehaald door een racer, manoeuvre volgens het boekje. Bij stoplicht even z'n fiets bewonderd, stoplicht op groen en we trekken beide op en echt 50 aan de overkant schiet er met een noodvaart een scooter het fietspad op vlak voor onze neus.
Vanaf een blind voetpad tussen struiken, jonge dame keek niet eens en had ook helemaal niks door. Beide op een haar na boven op haar en gewoon vol gas er vandoor

Zomer outfit als basis. Bij lage temperaturen beenstukken en armstukken of jasje. Als het in de middag warm(er) is blijft de aanvulling op de zaak achter. Ik heb wel meerdere setjes, dus 1 achterlaten is geen punt.unex154 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 18:46:
Men die naar werk en terug fietst: wat dragen jullie nu in de ochtend? Ik loop er een beetje tegenaan wat voor kleding ik nog nodig heb, 's ochtends kan het nog best koud zijn. Ik dacht aan een windjack, maar twijfel nu of dat wel warm genoeg is. Grote voordeel is dat je het makkelijk meeneemt.
Jippie, morgen kan in weer eens met de fiets. Even denken of ik vrijdag ook naar kantoor fiets of vrij neem en vanuit huis ga fietsen.
[ Voor 4% gewijzigd door Ramon 73 op 01-05-2019 20:44 ]
+1Dix0r schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:48:
Core stability train ik aan de hand van squats, deadlifts, pull-ups, shoulder press, bench press. Met name in de winter. Nu 1 a 2x in de week.
Gezien naast het werk een grote gym zit en ik een uur lunch pauze heb, ga ik 3-4x in de week tijdens de lunch pauze. Ideaal!
Gewoon een x proberen. Mijn ervaring is dat met een windjack (Sportful Hot Pack) dat dat vrij snel behoorlijk warm wordt.unex154 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 18:46:
Ik ga nu in de ochtend en avond op pad met arm en beenstukken en een sleeveless hot pack. Dat zijn rondjes van 1 tot 2u. Ik vind het echt nog veel te koud om kort/(kort) te rijden.
[ Voor 4% gewijzigd door Noxa op 01-05-2019 20:47 ]
Iemand enig idee hoe de ring heet die je op het volgende plaatje rechtsboven ziet staan? De kleine zilvere..

Dat ding wordt gebruikt om de ruimte tussen het bovenste balhoofdlager en de vork ‘op te vullen’ zodat de vork mooi in het midden van de lager komt te vallen. Ik heb nu een nieuwe cap die mooier aansluit op de spacers van m’n nieuwe stuur alleen is dat ringetje dat bij mijn lager hoort dikker dan in theorie zou hoeven zijn. Ik ben dus op zoek naar een dunnere maar ik heb geen idee hoe de naam van dat ringetje is. Het lijkt me dat het verder zeg maar zolang het conisch is en iets dunner dan degene die ik heb dat het wel moet passen, met natuurlijk de goede interne diameter...

Dat ding wordt gebruikt om de ruimte tussen het bovenste balhoofdlager en de vork ‘op te vullen’ zodat de vork mooi in het midden van de lager komt te vallen. Ik heb nu een nieuwe cap die mooier aansluit op de spacers van m’n nieuwe stuur alleen is dat ringetje dat bij mijn lager hoort dikker dan in theorie zou hoeven zijn. Ik ben dus op zoek naar een dunnere maar ik heb geen idee hoe de naam van dat ringetje is. Het lijkt me dat het verder zeg maar zolang het conisch is en iets dunner dan degene die ik heb dat het wel moet passen, met natuurlijk de goede interne diameter...
[ Voor 62% gewijzigd door orange.x op 01-05-2019 23:58 ]
Door een leuke meevaller van de Belastingdienst (bedankt jongens!) toch de overstap naar een mooie carbon fiets gemaakt. Heb 2 jaar geleden m'n eerste instapfiets gekocht (Giant Contend SL1 2017), maar vind het dusdanig leuk dat het al lang een poosje aan het kriebelen was om het (qua fiets) een niveautje hoger te zoeken.
Over een aantal dagen/weken verplaats ik me voortaan op deze:
\0/
Over een aantal dagen/weken verplaats ik me voortaan op deze:

\0/
[ Voor 13% gewijzigd door Smultie op 02-05-2019 08:13 ]
Zo aardig is de belastingdienst niet naar mij. Mooi karretje.
Eigenlijk altijd lang/lang bij vertrek. Pas als het echt warm wordt rijd ik 's morgens zonder beenstukken. Vanmorgen met beenstukken en de Perfetto gereden. Was goed te doen. Vanavond terug wellicht beenstukken uit laten en mouwen van de Perfetto ritsen.unex154 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 18:46:
Read the code, write the code, be the code!
Even compleet of topic, krijgen jullie in Nederland nu al jullie geld van de belastingen?
In België kunnen we pas vanaf 1 mei onze inkomsten indienen van het afgelopen jaar. Als je dan snel bent én geluk hebt, zie je eind dit jaar je afrekening nog.
En eu, zoveel geluk heb ik ook niet. Een nieuw paar banden en een fietsbel is meer mijn budget.
Deze maand, voor mijn verjaardag, ga ik nog eens fietsen naar de Vlaamse Ardennen.
Met een voltijdse job en een baby is "een vrije dag" niet makkelijk in te plannen. Er staat 100km gepland, met 10 "heuveltjes".
Benieuwd hoe vlot dat gaat gaan.
Op de planning staan oa. Koppenberg, Paterberg, Knokteberg (Cote Trieu) en Muziekberg.
In België kunnen we pas vanaf 1 mei onze inkomsten indienen van het afgelopen jaar. Als je dan snel bent én geluk hebt, zie je eind dit jaar je afrekening nog.
En eu, zoveel geluk heb ik ook niet. Een nieuw paar banden en een fietsbel is meer mijn budget.
Deze maand, voor mijn verjaardag, ga ik nog eens fietsen naar de Vlaamse Ardennen.
Met een voltijdse job en een baby is "een vrije dag" niet makkelijk in te plannen. Er staat 100km gepland, met 10 "heuveltjes".
Benieuwd hoe vlot dat gaat gaan.
Op de planning staan oa. Koppenberg, Paterberg, Knokteberg (Cote Trieu) en Muziekberg.
Sinds vorig jaar rij ik met de HideMyBell. Toch een thumbs up voor de producent van deze oplossing en aftercare.
Buiten dat ik een bel noodzakelijk kwaad vind (lelijk op racefiets) is dit de perfecte oplossing. Echter had wel last van gekraak op oneffen wegen. Eerder contact gehad met de producent en adviseerde mij om wat vet op de mount/bracket te doen, dit verhielp het enigszins maar was soms toch nog aanwezig.
Totdat zondag mijn klepel brak.
Via mail contact met ze opgenomen (inc. foto) en binnen twee dagen een nieuw exemplaar ontvangen met een nieuwe type bracket (oranje) wat kraken 100% moet voorkomen. Gister even getest en werkt helemaal prima
Buiten dat ik een bel noodzakelijk kwaad vind (lelijk op racefiets) is dit de perfecte oplossing. Echter had wel last van gekraak op oneffen wegen. Eerder contact gehad met de producent en adviseerde mij om wat vet op de mount/bracket te doen, dit verhielp het enigszins maar was soms toch nog aanwezig.
Via mail contact met ze opgenomen (inc. foto) en binnen twee dagen een nieuw exemplaar ontvangen met een nieuwe type bracket (oranje) wat kraken 100% moet voorkomen. Gister even getest en werkt helemaal prima
Nee hoor, duurt nog wel even voor het op de rekening staat, maar ik vond het reden genoeg toe te geven aan m'n N+1 gevoelens!Joindry schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:03:
Even compleet of topic, krijgen jullie in Nederland nu al jullie geld van de belastingen?
Voor de woon-werk fietsers - welke rugtas gebruiken jullie? Ik wil wat meer naar werk gaan fietsen en neem dan een laptop, lunch (veel lunch
), en kleding mee. Mijn voornaamste eis is comfort, ik heb een hekel aan een rugzak waar je na 10 minuten een enorme zweetrug van krijgt.
Creating my own hero.
Geen tips omtrent een rugzak, maar misschien een tip voor je kleding; als ik op de fiets ga dan zorg ik dat de dag tevoren een tas met schone kleding op kantoor heb liggen. Dat voorkomt dat ik met een rugzak met kleding moet gaan fietsen. Laptop laat ik op zulke momenten ook op kantoor liggen (achter slot en grendel natuurlijk). Dat scheelt een heleboel bagage.
Read the code, write the code, be the code!
Nice! Bij mij is die ook afgebroken na 2 jaar. Ik werd trouwens niet het van het gekraak, wel van het getingel op hobbelige wegen...Dix0r schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:11:
Sinds vorig jaar rij ik met de HideMyBell. Toch een thumbs up voor de producent van deze oplossing en aftercare.
Exact expert nodig?
Gisteren avond nog even snel een rondje gedaan.. Komt er op een leeg stukje nieuwe weg net onder Dordrecht een auto mij tegemoet.. Beste man hangt uit het raam en roept knjgnbrdenlzn!*(&!..
Oke.. iemand die wielrenners haat ofzo?! Deed toch niks fout?! Dus ik denk tijdens het trappen nog eens na wat hij zegt.. "Kun je geen borden lezen" kon ik er van maken.. Aan het einde van de weg staat een bord, en warempel, verboden voor fietsers
Foutje..
Zowel Strava als Komoot sturen je wel over dit stukje weg.. wellicht is de weg nog te nieuw ofzo. Weer een leer voor de volgende keer.
Oke.. iemand die wielrenners haat ofzo?! Deed toch niks fout?! Dus ik denk tijdens het trappen nog eens na wat hij zegt.. "Kun je geen borden lezen" kon ik er van maken.. Aan het einde van de weg staat een bord, en warempel, verboden voor fietsers

Zowel Strava als Komoot sturen je wel over dit stukje weg.. wellicht is de weg nog te nieuw ofzo. Weer een leer voor de volgende keer.
Komoot heeft mij nog nooit ergens overheen gestuurd wat niet kan, maar Strava welmarijnvtg schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:02:
Gisteren avond nog even snel een rondje gedaan.. Komt er op een leeg stukje nieuwe weg net onder Dordrecht een auto mij tegemoet.. Beste man hangt uit het raam en roept knjgnbrdenlzn!*(&!..
Oke.. iemand die wielrenners haat ofzo?! Deed toch niks fout?! Dus ik denk tijdens het trappen nog eens na wat hij zegt.. "Kun je geen borden lezen" kon ik er van maken.. Aan het einde van de weg staat een bord, en warempel, verboden voor fietsersFoutje..
Oeh, da's leuk. Win je zomaar 2 vrijkaartjes voor de Freedom Ride aankomende zondag
Verwijderd
Toevallig dat je die nu net noemt, ik had voor mezelf een rondje Holterberg gepland staan komende zondag ochtend.. Zal een drukke boel worden rondom Nijverdal... Misschien onze route maar een beetje aanpassen..
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2019 15:37 ]
Ik zit met dezelfde vraag en was om die reden naar een Osprey Radial 26 aan het kijken, maar die vind ik nogal prijzig en ik heb nog geen winkel gevonden waar ik em live kon bekijken.Fasterinside schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:06:
Voor de woon-werk fietsers - welke rugtas gebruiken jullie? Ik wil wat meer naar werk gaan fietsen en neem dan een laptop, lunch (veel lunch), en kleding mee. Mijn voornaamste eis is comfort, ik heb een hekel aan een rugzak waar je na 10 minuten een enorme zweetrug van krijgt.
Ben benieuwd naar het comfort, maar ook de grootte, want lijkt me erg groot
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
Bij mantel aanbieding GP5000: 37,75€ Zojuist per mail ontvangen....
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Verwijderd
Hej, even een vraagje...
Ik ben nu een kleine 5-6 weken aan het wielrennen, gemiddeld 2x in de week en afstanden tot 60-70km per avond..
Dit gaat me goed af en conditioneel geen enkel probleem.
Ik merk alleen dat ik de nacht na de training (ik train van 18:30 tot ongeveer 20:30-21:00), dat ik zo onrustig slaap waardoor ik smorgens heel gebroken wakker wordt..
Gisteren ook weer, 20:30 kwam ik weer thuis, ff douchen en rustig op de bank gezeten een beetje voetbal gekeken, rond 22:30 was ik echt moe en ben ik naar bed gegaan waar ik vrij snel in slaap viel.
Gedurende de nacht ben ik volgens mij wel 10x echt wakker geworden, flink aan het dromen, en aan het woelen.. Zelfs mijn vrouw heeft er last van
.
Ik vermoed dat mijn lichaam het nog niet helemaal gewend is om s'avonds nog redelijke inspanning te leveren, waardoor ik snachts ook nog in een "actieve" stand sta..
Komende zondag een ochtend rit op de planning, benieuwd of ik s'avonds dan weer onrustig slaap..
Op dagen dat ik niet train slaap ik namelijk wel rustig..
Herkennen jullie dit?
Ik ben nu een kleine 5-6 weken aan het wielrennen, gemiddeld 2x in de week en afstanden tot 60-70km per avond..
Dit gaat me goed af en conditioneel geen enkel probleem.
Ik merk alleen dat ik de nacht na de training (ik train van 18:30 tot ongeveer 20:30-21:00), dat ik zo onrustig slaap waardoor ik smorgens heel gebroken wakker wordt..
Gisteren ook weer, 20:30 kwam ik weer thuis, ff douchen en rustig op de bank gezeten een beetje voetbal gekeken, rond 22:30 was ik echt moe en ben ik naar bed gegaan waar ik vrij snel in slaap viel.
Gedurende de nacht ben ik volgens mij wel 10x echt wakker geworden, flink aan het dromen, en aan het woelen.. Zelfs mijn vrouw heeft er last van
Ik vermoed dat mijn lichaam het nog niet helemaal gewend is om s'avonds nog redelijke inspanning te leveren, waardoor ik snachts ook nog in een "actieve" stand sta..
Komende zondag een ochtend rit op de planning, benieuwd of ik s'avonds dan weer onrustig slaap..
Op dagen dat ik niet train slaap ik namelijk wel rustig..
Herkennen jullie dit?
@Remko24 Ja ken dit wel hoor. Laatste jaar minder last van gehad maar vannacht was het ook weer raak. Beetje liggen zweten en doen en paar keer wakker om naar de wc te gaan enzo. Komt denk ik omdat het bij mij een inspannende avond was qua fietsen voor de 2e keer deze week, eerste keer dit seizoen. Dus het lichaam was behoorlijk bezig nog 
Maar dit wordt volgens mij vanzelf minder hoor. Hoe snel weet ik niet
Maar dit wordt volgens mij vanzelf minder hoor. Hoe snel weet ik niet
Jup, zeeeer herkenbaar @Remko24.
Ben sinds maart ook weer begonnen, drie keer per week 70-95KM, ook bij mij heeft dat behoorlijke impact op m'n nachtrust. Zelfs als ik om 22:30 op bed lig, is dat geen garantie voor een goede nachtrust.
Ben sinds maart ook weer begonnen, drie keer per week 70-95KM, ook bij mij heeft dat behoorlijke impact op m'n nachtrust. Zelfs als ik om 22:30 op bed lig, is dat geen garantie voor een goede nachtrust.
Vreemd, ik slaap juist als een blok na een inspannende avondrit. Natuurlijk eerst even relaxen voordat ik echt naar bed ga anders ben ik nog te actief, maar daarna gaat het slapen doorgaans prima.
Een vraag voor de brildragers onder ons: gisteren bij Mantel langs gegaan om wat Oakley brillen te proberen. Ik begreep dat je deze op sterkte kunt laten slijpen bij een specifieke opticien. Heeft iemand daar ervaring mee? Enig idee wat de extra kosten zijn voor het slijpen? Wat betreft mijn handicap: ik heb een cilinderafwijking van plus of min 2.
Mocht het te duur worden, dan blijf ik maar met m'n zonnebril op sterkte rijden.
Een vraag voor de brildragers onder ons: gisteren bij Mantel langs gegaan om wat Oakley brillen te proberen. Ik begreep dat je deze op sterkte kunt laten slijpen bij een specifieke opticien. Heeft iemand daar ervaring mee? Enig idee wat de extra kosten zijn voor het slijpen? Wat betreft mijn handicap: ik heb een cilinderafwijking van plus of min 2.
Mocht het te duur worden, dan blijf ik maar met m'n zonnebril op sterkte rijden.
@Remko24 Jazeker herkenbaar! Maakt bij mij overigens niet uit welke sport ik 's avonds doe. Voorheen had ik het met voetbaltraining, tegenwoordig met hardlopen of wielrennen. Jij noemt het je 'actieve stand', ik dacht dat het ook met een stukje adrenaline te maken heeft.. Ik probeer na het sporten ook altijd nog te chillen, maar meestal werkt dat niet. Maar mocht iemand nog tips hebben, dan zijn ze altijd welkom, ook voor mij 
ik heb het soms nog wel na een avond best-of-7 FIFA tegen een vriend van me waar de spanning/adrenaline en gemoederen soms hoog oplopen
ik heb het soms nog wel na een avond best-of-7 FIFA tegen een vriend van me waar de spanning/adrenaline en gemoederen soms hoog oplopen

Tijdens je slaap verwerk je alle prikkels en momenten van de dag ervoor. Door twee uur te rijden ben je extra alert geweest en krijg je veel impulsen gedurende de rit (de weg, de andere weggebruikers, wind, zand, die ene auto). Kan best zijn dat je onderbewust de rit nagaat en dan nadruk legt op spannende momenten die je bewust niet zo erg vond. De tips die ik kan geven: geen alcohol drinken na de rit want dan slaap je sowieso oppervlakkig en ga als je thuis bent de rit nog even na in je hoofd en sluit momenten af.
Ik merk aan mezelf dat ik soms lig te malen na een avondrit en vaak kom ik dan uit op iets tijdens de rit dat nog even aandacht nodig heeft.
Ik merk aan mezelf dat ik soms lig te malen na een avondrit en vaak kom ik dan uit op iets tijdens de rit dat nog even aandacht nodig heeft.
Ik heb er zelf geen ervaring mee (wel brildrager) maar begreep van een clubgenootje dat haar Oakley op sterkte een godsvermogen heeft gekost in ieder geval. Zij haalde 'm in Utrecht bij schoonderwoerd brillen, voor ik meen iets van 400 euro.Amras schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:25:
Vreemd, ik slaap juist als een blok na een inspannende avondrit. Natuurlijk eerst even relaxen voordat ik echt naar bed ga anders ben ik nog te actief, maar daarna gaat het slapen doorgaans prima.
Als ik overigens kijk op mijnsportbrilshop naar bijvoorbeeld een Oakley Flak, moet je voor de glazen toch wel rekenen op een meerprijs van 400 euro.
Maar ik zou gewoon eens naar schoonderwoerd of soortgelijke zaken bellen, of langslopen bij je eigen opticien?
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Schoonderwoerd kreeg ik inderdaad aangeboden als mogelijke opticien in de buurt. Was er al bang voor dat het flink in de papieren zou lopen, 400 euro is een hoop geld en de hobby is al niet bepaald goedkoop.Stufferdt schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:47:
[...]
Ik heb er zelf geen ervaring mee (wel brildrager) maar begreep van een clubgenootje dat haar Oakley op sterkte een godsvermogen heeft gekost in ieder geval. Zij haalde 'm in Utrecht bij schoonderwoerd brillen, voor ik meen iets van 400 euro.
Als ik overigens kijk op mijnsportbrilshop naar bijvoorbeeld een Oakley Flak, moet je voor de glazen toch wel rekenen op een meerprijs van 400 euro.
Maar ik zou gewoon eens naar schoonderwoerd of soortgelijke zaken bellen, of langslopen bij je eigen opticien?
Prima investering als je er jaren mee doet natuurlijk, maar toch. Ik ga er maar even langs voor wat advies. Thanks!
Dit is de reden dat ik er voor gekozen heb om een Siroko bril met voorzetlens te kopen. Bril kostte me 60 euro en het laten slijpen van de voorzetlens nog eens 55 euro. Ik heb echter nog steeds elke paar jaar een net iets andere sterkte (kwartje erbij, halfje eraf), wat buiten de prijs een tweede belemmering is om voor zo'n bril met geslepen glazen te gaan.Amras schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:55:
[...]
Schoonderwoerd kreeg ik inderdaad aangeboden als mogelijke opticien in de buurt. Was er al bang voor dat het flink in de papieren zou lopen, 400 euro is een hoop geld en de hobby is al niet bepaald goedkoop.![]()
Prima investering als je er jaren mee doet natuurlijk, maar toch. Ik ga er maar even langs voor wat advies. Thanks!
Mocht je er wel voor kiezen, overweeg dan ook meteen of je een meekleurend glas wilt. Weer iets duurder, maar het is zonde dat je alsnog een probleem hebt wanneer je met je geslepen zonneglazen de schemering in rijdt, of met je heldere glazen last hebt van de zon.
Over dat slapen; de mate van inspanning heeft er bij mij ook effect op. Doe ik een rustig rondje, dan slaap ik juist heel goed, maar trap ik me het snot voor de ogen, dan wordt het een brakke nacht. Had ik vroeger met de voetbaltraining ook, sliep ik ook vaak slecht.
In de winter ski ik elke vrijdagavond (op zo’n rolbaan) en drink ik vaak nog wat biertjes, maar dan heb ik er juist geen last van. Dat is ook wel iets minder inspannend.
Ik ben wel benieuwd naar de gouden tip
.
In de winter ski ik elke vrijdagavond (op zo’n rolbaan) en drink ik vaak nog wat biertjes, maar dan heb ik er juist geen last van. Dat is ook wel iets minder inspannend.
Ik ben wel benieuwd naar de gouden tip
@ZieMaar! Gouden tip? Gewoon mee dealen en klaar
Beste is denk ik gedachten verzetten. Ik merk in algemene zin dat sex bijvoorbeeld echt een goed slaapmiddel is. Een boek lezen in bed schijnt ook nog heel goed te werken, dat wil zeggen niet het kunstmatige licht van je telefoon natuurlijk
[ Voor 69% gewijzigd door orange.x op 03-05-2019 11:45 ]
Dat is flink calorieën verbranden dan op zo'n avondorange.x schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:44:
@ZieMaar! Gouden tip? Gewoon mee dealen en klaarBeste is denk ik gedachten verzetten. Ik merk in algemene zin dat sex bijvoorbeeld echt een goed slaapmiddel is. Een boek lezen in bed schijnt ook nog heel goed te werken, dat wil zeggen niet het kunstmatige licht van je telefoon natuurlijk
Wellicht dwalen we af.. maar probeer toch met 1 tip(?) te komen.. Ik slaap ook slecht wanneer we naar op vakantie gaan. Wekker staat dan bijvoorbeeld op 4uur. Ik let te veel op de tijd "oh nog 6 uur slapen, ik moet nu écht gaan slapen ivm m'n nachtrust".. uur later "nog 5 uur", uur later etc etc. Afgelopen keer heb ik voor het slapen gaan 2 paracetamol in genomen.. viel gelijk in slaap..
Wellicht is het een placebo effect en iets dat tussen m'n oren zit.. maar het werkte toen wel. Ik ga dit overigens niet iedere keer na het sporten proberen. Heb het sowieso nog niet geprobeerd, omdat ik het meer als troef zie voor wanneer ik bijvoorbeeld de andere dag heel de dag op de weg zit met de fam in de auto.
Dit was precies de reden voor mij om naar de laser kliniek te gaan. Sportglazen op sterkte kosten een klein vermogen (hoewel er volgens mij ook een marge van honderden procenten op zit, net als bij gewone glazen)Amras schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:55:
[...]
Schoonderwoerd kreeg ik inderdaad aangeboden als mogelijke opticien in de buurt. Was er al bang voor dat het flink in de papieren zou lopen, 400 euro is een hoop geld en de hobby is al niet bepaald goedkoop.![]()
Ik ben zelf brildragend (-5) en heb wel eens last dat ik mijn lenzen niet in kan wippen. Het is met name met deze reden dat ik de volgende helm heb gekocht:MochiGohan schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:40:
[...]
Dit was precies de reden voor mij om naar de laser kliniek te gaan. Sportglazen op sterkte kosten een klein vermogen (hoewel er volgens mij ook een marge van honderden procenten op zit, net als bij gewone glazen)
https://www.triathlonacce...lus-fietshelm-zwart-rood/?
Hieronder kan ik perfect mijn bril dragen.
Denk dat dit de gouden tip is inderdaad, er gewoon mee dealen en accepteren dat je er wat onrustiger door slaapt. Als je er op gaat focussen wordt het alleen maar erger natuurlijk.orange.x schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:44:
@ZieMaar! Gouden tip? Gewoon mee dealen en klaarBeste is denk ik gedachten verzetten. Ik merk in algemene zin dat sex bijvoorbeeld echt een goed slaapmiddel is. Een boek lezen in bed schijnt ook nog heel goed te werken, dat wil zeggen niet het kunstmatige licht van je telefoon natuurlijk
Ik kreeg overigens ooit eens de tip van mijn huisarts, niet wetenschappelijk onderbouwd, maar uit zijn eigen ervaring,om Russiche, naar het Engels vertaalde romans te gaan lezen. Die zijn zo zieltergend saai en slecht geschreven/vertaald dat je er doodmoe van wordt
Overigens net mijn bikefit gehad bij Futurumshop. De uitvoerder was een sympathieke gast, nam z'n tijd en legde alles voor mij goed uit. Er werden geen veranderingen gepusht (andere stuurpen, ander zadel etc) en ik blij m'n droomfiets (Ridley Noah) prima aan te kunnen qua zit
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Ik heb een foakley uit China met inserts...deze door de vaste opticien op sterkte laten slijpen.
Lazeren is echt een uitkomst, en met dit soort bedragen voor brillen ook nog eens enorm snel terugverdiend
Ja prima opties, vaak geprobeerd al maar ik hoopte natuurlijk vooral op nog een gouden tip zoals 2 eetlepels warme melk, whiskey, een mespuntje suiker en dan een goede scheut advocaat of in ieder geval een vergelijkbare tip uit grootmoeders tijdorange.x schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:44:
Het is volgens mij inderdaad gewoon de alertheid die nog in je lichaam zit.
Had je Jurrian?Stufferdt schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:14:
[...]
Overigens net mijn bikefit gehad bij Futurumshop. De uitvoerder was een sympathieke gast, nam z'n tijd en legde alles voor mij goed uit. Er werden geen veranderingen gepusht (andere stuurpen, ander zadel etc) en ik blij m'n droomfiets (Ridley Noah) prima aan te kunnen qua zit![]()
Ik kan het zeker aanraden
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Afgelopen zomer is mijn voorvork vervangen door Canyon, helaas is of bij Canyon zelf of bij Koers het kapje van het stuur kwijt geraakt (ahead cap?) waardoor ik nu met een gat fiets. Dat wil ik toch graag dichtmaken.. Ik heb wat gezocht maar kan enkel vinden dat je die dingen kan monteren bij het loshalen van het gehele stuur, is er geen makkelijkere manier of desnoods een simpeler dopje wat ik er makkelijk in kan duwen of iets dergelijke?
Diederik!
Hij werkt voornamelijk in Utrecht begreep ik.
Ik heb een demontabele bagagedrager gemaaktFasterinside schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:06:
Voor de woon-werk fietsers - welke rugtas gebruiken jullie? Ik wil wat meer naar werk gaan fietsen en neem dan een laptop, lunch (veel lunch), en kleding mee. Mijn voornaamste eis is comfort, ik heb een hekel aan een rugzak waar je na 10 minuten een enorme zweetrug van krijgt.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Dit wordt is mijn derde seizoen wat fanatieker op de fiets, deze zomer ga ik voor het eerst echt de bergen in (Zwitserland!). Ik rij een Bulls Harrier met Shimao 105 van een aantal jaar oud met 3 voorbladen.
Een vriend van me die er redelijk wat verstand van heeft zegt dat ik daarmee niet de bergen in kan en dat ik een lichter verzet nodig heb. Daarom ben ik nu onderzoek aan het doen om wat onderdelen te vervangen.
Wat moet hier precies voor vervangen worden? Voorblad / casette / derailleur, of een combinatie hiervan, en moet ik dan weer voor 105 kiezen?
Een vriend van me die er redelijk wat verstand van heeft zegt dat ik daarmee niet de bergen in kan en dat ik een lichter verzet nodig heb. Daarom ben ik nu onderzoek aan het doen om wat onderdelen te vervangen.
Wat moet hier precies voor vervangen worden? Voorblad / casette / derailleur, of een combinatie hiervan, en moet ik dan weer voor 105 kiezen?
[ Voor 4% gewijzigd door Mitashi op 04-05-2019 08:04 ]
Verwijderd
Een triple is in 9 van de 10 gevallen voorzien van een kleinste blad met 30 tanden. Dat is een goed uitgangspunt om een licht verzet te bouwen: je kunt zonder problemen een cassette plaatsen met als grootste kransje een 28 en dan heb je in feite hetzelfde verzet als een 50/34 compact met 11-32 cassette.
Het hangt er vooral vanaf wat je nu hebt of je de bergen in kunt: heb je al een cassette met 28, dan hoef je niets te vervangen, maar als je bijvoorbeeld een 12-23 cassette hebt dan loont het wel de moeite. Een 10 speed 105 11-28 cassette kost de wereld niet. Wil je nog lichter dan moet je kijken naar Ultegra of Tiagra, die zijn er in 10 speed in 12-30 uitvoering.
Of je de ketting ook moet vervangen is vooral afhankelijk van de huidige staat van slijtage, vaak is dat wel te verkiezen.
Het hangt er vooral vanaf wat je nu hebt of je de bergen in kunt: heb je al een cassette met 28, dan hoef je niets te vervangen, maar als je bijvoorbeeld een 12-23 cassette hebt dan loont het wel de moeite. Een 10 speed 105 11-28 cassette kost de wereld niet. Wil je nog lichter dan moet je kijken naar Ultegra of Tiagra, die zijn er in 10 speed in 12-30 uitvoering.
Of je de ketting ook moet vervangen is vooral afhankelijk van de huidige staat van slijtage, vaak is dat wel te verkiezen.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2019 08:08 ]
Die triple Bulls werd volgens mij gewoon altijd met een 12-25 achter geleverd, ik zou niet weten waarom je met 30*25 niet de bergen in kan. Tenzij die vriend persoonsgebonden factoren meeneemt zoals onfitheid of overgewicht.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Iemand die vandaag naar de 12GO Biking outlet gaat? Zoek nog een leuk regenjasje en ondershirt.
Waar rijden de liefhebbers hier mee, trouwens? Qua regenjasjes is het scala enorm groot en de prijsrange is breed.
Waar rijden de liefhebbers hier mee, trouwens? Qua regenjasjes is het scala enorm groot en de prijsrange is breed.
Creating my own hero.
Verwijderd
Klopt; ik heb hem ook nog als winterfiets. Zat standaard een Tiagra 11-25 cassette op. Vanaf 2015 zijn ze overgegaan op 105 compacts voor de Harrier.MrAngry schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 08:40:
Die triple Bulls werd volgens mij gewoon altijd met een 12-25 achter geleverd, ik zou niet weten waarom je met 30*25 niet de bergen in kan. Tenzij die vriend persoonsgebonden factoren meeneemt zoals onfitheid of overgewicht.
Ik durf het niet aan met mijn ogen die na 25 jaar brildragen nog steeds geen stabiele sterkte hebben. Dan verbouw je voor duizenden euro's je ogen en moet je vervolgens alsnog een bril op een paar jaar later...Janpietertje89 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 17:13:
Lazeren is echt een uitkomst, en met dit soort bedragen voor brillen ook nog eens enorm snel terugverdiend
Dat hoef niet zo te zijn, lazeren kan je ogen ook 'stabiliseren'. Maar daar kan een expert met een (vaak gratis) vooronderzoekje veel beter inschatten!coelho schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 15:27:
[...]
Ik durf het niet aan met mijn ogen die na 25 jaar brildragen nog steeds geen stabiele sterkte hebben. Dan verbouw je voor duizenden euro's je ogen en moet je vervolgens alsnog een bril op een paar jaar later...
Ik ben ik de Outlet geweest. Vond t veelal trash wat er verkocht werd: veel BBB, knalblauwe Pearl Izumi etc. Maar goed misschien ben ik teveel een materiaalsnob ook. Enige goede aanbieding vond ik de Kask Valegro helm in mat grijs of mat blauw voor 95 piek. Dat was wel serieus goedkoop.Fasterinside schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 09:40:
Iemand die vandaag naar de 12GO Biking outlet gaat? Zoek nog een leuk regenjasje en ondershirt.
Ik heb zo'n zelfde Harrier (van 2014), met 30-25 als kleinste verzet. Zelf ben ik niet de sterkste of meest getrainde fietser (1000 tot 1500 km per jaar) maar onlangs in Zuid Limburg kom ik daar wel de steile stukken boven de 15% mee op. Ook in het buitenland heb ik een aantal langere klimmen gedaan (oa Mottarone in Italie. Kan prima. Wens ik soms een kleiner verzet? Ja, als je aan het stuk gaan bent best wel eensMitashi schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 08:00:
Dit wordt is mijn derde seizoen wat fanatieker op de fiets, deze zomer ga ik voor het eerst echt de bergen in (Zwitserland!). Ik rij een Bulls Harrier met Shimao 105 van een aantal jaar oud met 3 voorbladen.
Naar aanleiding van mijn bikefit afgelopen vrijdag, binnengestapt bij de fietsenmaker om te informeren naar een Ridley Noah. Maar tijdens het door de winkel lopen zag ik een Kuota Kryon staan. Half jaar oud, nieuw gekocht maar twee weken geleden ingeruild voor een nieuwe Noah, de eigenaar vond die toch mooier. Ik was eigenlijk meteen verkocht, dus proefritje gemaakt en toch wel heel enthousiast. Op de hele fiets is geen krasje te bekennen, ingereden is de juiste omschrijving denk ik.
Wielen horen er oorspronkelijk niet bij, maar voor 100 euro opslag kunnen ruilen tegen de forza RC31 die er inzaten.
Hij staat nog niet helemaal op de juiste maten, dit laat ik nog doen bij m'n bikefitter.
Ondanks belabberd veel wind (Zeeland...) toch al duidelijker verschil merkbaar
Belastingteruggave is nog niet binnen, maar wel al uitgegeven
p.s: foto is niet conform de stijlpolitie, correcte foto volgt nog

Op termijn kijk ik nog even of ik de wielen verkoop/inruil voor wat lagere/lichtere.
Wielen horen er oorspronkelijk niet bij, maar voor 100 euro opslag kunnen ruilen tegen de forza RC31 die er inzaten.
Hij staat nog niet helemaal op de juiste maten, dit laat ik nog doen bij m'n bikefitter.
Ondanks belabberd veel wind (Zeeland...) toch al duidelijker verschil merkbaar
p.s: foto is niet conform de stijlpolitie, correcte foto volgt nog

Op termijn kijk ik nog even of ik de wielen verkoop/inruil voor wat lagere/lichtere.
[ Voor 7% gewijzigd door Stufferdt op 05-05-2019 12:48 ]
Vond het prijsverschil te groot met een Noah, die was ver budget ondank korting. En vind deze gewoon wel erg mooi, je ziet de fiets en de kleurstelling niet zo veel, dat vind ik ook wel tof. Dus toch voor deze gekozenBeavbusi schreef op zondag 5 mei 2019 @ 13:47:
Toch maar niet je droomfiets?
Ik zit eraan te denken om in de laatste week van mei een aantal dagen te gaan fietsen. Dit kan bijvoorbeeld 3 dagen in Nederland zijn of Duitsland / België. Voorkeur heeft om een aantal hoogtemeters te gaan maken.
Hebben jullie nog tips voor gebieden en accomodaties? Ik ga alleen, dus wat aanspraak oid zou fijn zijn en gericht op fietsers. Heb al eea gegoogeld, maar dan kom ik echt héél veel mogelijkheden tegen.
Het liefste op ongeveer max 4 uur rijden vanaf Groningen.
Hebben jullie nog tips voor gebieden en accomodaties? Ik ga alleen, dus wat aanspraak oid zou fijn zijn en gericht op fietsers. Heb al eea gegoogeld, maar dan kom ik echt héél veel mogelijkheden tegen.
Het liefste op ongeveer max 4 uur rijden vanaf Groningen.
Tecklenburg? Rond de Posbank (wel drukker)?
Zoooo vandaag met redelijke tegenzin weer op de fiets gaan zitten.
Sinds vlak voor Pasen niet meer gefietst omdat ik zelf verkouden was, in het weekend m'n vingers nog gekneusd had (waardoor remmen met rechts niet echt ging). Daarna om medische reden (hechtingen) weer even niet mocht fietsen en om het gezellig te houden werden vrouw en zoontje ook nog eens ziek van de week waardoor papa lekker mocht zorgen
Werd ik vanmorgen wakker, ja hoor feest.....migraine
Ik was er helemaal klaar mee, zooitje pijnstillers er in en gaan rijden en bij terugkomst weer een zooitje erin 
Had ik echt even nodig fysiek (op hoofd na dan
) en even uitwaaien, 56KM's maar toch even van genoten
Sinds vlak voor Pasen niet meer gefietst omdat ik zelf verkouden was, in het weekend m'n vingers nog gekneusd had (waardoor remmen met rechts niet echt ging). Daarna om medische reden (hechtingen) weer even niet mocht fietsen en om het gezellig te houden werden vrouw en zoontje ook nog eens ziek van de week waardoor papa lekker mocht zorgen
Werd ik vanmorgen wakker, ja hoor feest.....migraine
Had ik echt even nodig fysiek (op hoofd na dan
Goed dat ik niet ben geweest.. dacht op de foto's gezien te hebben dat er het nodige Castelli hing maar niet dus..Stoffa schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 18:18:
[...]
Ik ben ik de Outlet geweest. Vond t veelal trash wat er verkocht werd: veel BBB, knalblauwe Pearl Izumi etc. Maar goed misschien ben ik teveel een materiaalsnob ook. Enige goede aanbieding vond ik de Kask Valegro helm in mat grijs of mat blauw voor 95 piek. Dat was wel serieus goedkoop.
Verwijderd
Mooi karretje. En die wielen zou ik mooi zo laten, het is een Italiaan, die mag lekker over the top druk zijn.Stufferdt schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:08:
[...]
Vond het prijsverschil te groot met een Noah, die was ver budget ondank korting. En vind deze gewoon wel erg mooi, je ziet de fiets en de kleurstelling niet zo veel, dat vind ik ook wel tof. Dus toch voor deze gekozenEn misschien dat ik de wielen inruil voor lager én gewoon zwart, zodat het wat minder druk is. Maar daar ga ik nog even over nadenken
@Stufferdt prachtige fiets! Helemaal mijn smaak. Die wielen zijn d'r voor gemaakt!
Zwart rood stuurlintje d'r om, zwart rood FSA carbon crankset, zwart rood Castelli outfit, zwart rode Giro Aether helmpje, Oakley brilletje en: gaan!
Zwart rood stuurlintje d'r om, zwart rood FSA carbon crankset, zwart rood Castelli outfit, zwart rode Giro Aether helmpje, Oakley brilletje en: gaan!
Tecklenburg is bekend terrein, wel leuk voor een dagje inderdaad.ZieMaar! schreef op zondag 5 mei 2019 @ 15:25:
Tecklenburg? Rond de Posbank (wel drukker)?
Heb je ook tips voor eventuele accommodatie?pdukers schreef op zondag 5 mei 2019 @ 15:28:
Noordelijke Eifel rond de Rurstausee.
Zelf nog een middagje gegoogeld en kwam ik uit op het Sauerland. Handige websites gevonden voor routes:
https://regio.outdooracti...-0&zc=10,8.16347,51.22215
Benieuwd of er Tweakers ervaring hebben in die regio met routes en/of accommodatie's. Zat eraan te denken om dan gewoon 3 overnachtingen te boeken. Ziet er wel uit als een prachtig fietsgebied.
Ik woon zelf "om de hoek" in Zuid-Limburg, dus vaak dagtrips voor mij. Maar Landal park Eifeler Tor en hotel de Lange Man staan als goed bekend. Camping in Dedenborn beviel kennissen ook wel.Heb je ook tips voor eventuele accommodatie?
[ Voor 13% gewijzigd door pdukers op 05-05-2019 16:54 ]
Dat is maar 30 min verder rijden dan zuid limburg voor mij. Is het daar ook zo druk als zuid-limburg (zoals ze mij verteld hebben, nooit ervaren).pdukers schreef op zondag 5 mei 2019 @ 15:28:
Noordelijke Eifel rond de Rurstausee.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Zojuist ook maar gelijk begonnen met schoonmaken/onderhoud van m'n fiets. Ik denk dat ik het antwoord al wel weet maar wil toch even jullie mening, kettingblad vervangen?
Even een foto anders kan niemand er wat over zeggen natuurlijk:

Heeft om en nabij 16K gelopen verspreid over 3 kettingen
Heb al even rondgekeken, bij Rose is de levertijd wel lang maar kost het grote+kleine blad+ derailleurwieltjes even veel als hier in Nederland alleen het grote blad
Komt wel lekker uit want ketting is ook versleten (heb al een andere liggen en cassette eigenlijk ook. Bijna de hele drivetrain even vernieuwen
Maakt het nou nog veel uit of ik gewone originele Shimano derailleur wieltjes neem of Tacx keramiek? Ik lees enorm wisselende reacties
Even een foto anders kan niemand er wat over zeggen natuurlijk:

Heeft om en nabij 16K gelopen verspreid over 3 kettingen
Heb al even rondgekeken, bij Rose is de levertijd wel lang maar kost het grote+kleine blad+ derailleurwieltjes even veel als hier in Nederland alleen het grote blad
Komt wel lekker uit want ketting is ook versleten (heb al een andere liggen en cassette eigenlijk ook. Bijna de hele drivetrain even vernieuwen
Maakt het nou nog veel uit of ik gewone originele Shimano derailleur wieltjes neem of Tacx keramiek? Ik lees enorm wisselende reacties
Ik zou de weekends proberen te mijden direct rondom de Rurstausee ivm veel gemotoriseerd verkeer / toerisme. De wat verdere omgeving en buiten de weekends is het in principe rustig.mhr-zip schreef op zondag 5 mei 2019 @ 17:08:
[...]
Dat is maar 30 min verder rijden dan zuid limburg voor mij. Is het daar ook zo druk als zuid-limburg (zoals ze mij verteld hebben, nooit ervaren).
Nog een tip: Belgische Hoge Venen en Oost-Kantons.
Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
- Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic - Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic - Voor alles rondom bikepacking: Het grote Bikepacking Topic
- Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
- Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht:
Het grote fietskleding topic