Afgelopen maandag de Peter van Peteghem classic 2019 meegereden, bij prachtig weer ook nog.
Samen met enkele koersmeiden van op het werk gingen we de 77km doen, aangezien we gewend zijn van gewoon vlak te rijden en dus een beetje schrik hadden van het klimwerk..
Ook was het (voor mij althans) de eerste keer een cyclo te rijden, ik doe anders enkel ww-verkeer (30km enkel).
Enfin, met de Muur en Bosberg erin vonden we het wel voldoende.
Niet al te veel volk, nochtans prachtig weer op deze Paasmaandag.. Ik veronderstel dat de meeste nog terug moesten komen van het zeetje ofzo.. Nu ja, ik ga niet klagen.. Veel ruimte voor en achter je op de klimmetjes, en ook de bevoorrading was relaxed..
De Muur is wel echt afzien.. Ook een beginnersfoutje gemaakt, net iets te groot begonnen waardoor ik net voor het bochtje naar links op de kapelmuur een schakelfout maakte (SRAM + kasseien is toch niet zo makkelijke combinatie) en dus 1 groter ging ipv 2 kleiner
Op een stuk van ongeveer 20% zat ik dan ook op halverwege men tandwiel, niet ok
Even de spieren bijna doen scheuren maar gelukkig zonder veel erg kunnen herstellen en dan op het iets vlakkere stuk aan het cafeetje toch maar naar de kleinste versnellingen gegaan..
Dit kom ik dan ook maar 1x tegen, de verdere klimmetjes waren eigenlijk geen probleem.
Na de bevoorrading even de dametjes achtergelaten om met een groepje mee te rijden, en daar hebben we wel wat mooie stukken geknald. Op de Brique-Potteree (leuke klim, maar lang) dan maar terug gewacht om samen te finishen.
Heel leuke ervaring, al zaten daar ongetwijfeld het goede weer en het relatief kleine aantal deelnemers voor een stuk tussen. De conditie/benen waren ook beter dan verwacht, volgende keer doen we gewoon een langere afstand
Strava or it didn't happen
Nog enkele 'actie' beelden