Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 33 ... 38 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• McMiGHtY
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 23-05 15:18
Ga is passen in een winkel waar ze meerdere merken hebben..

Ik heb vorig jaar de gok genomen om een Assos te halen voor 130eu in de aanbieding, beviel zodanig goed dat er een 2de korte en uiteindelijk ook een lange bijgekomen is.

Bevallen ook op langere ritten goed.Ben nu aan het kijken naar een RedWhite.cc setje

https://www.homeride.nl/nl/homerider/martijn-rouwen

• bonzz.netninja
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online

bonzz.netninja

business analist

Krijnemans schreef op woensdag 24 april 2019 @ 12:59:
[...]

Ik zou nieuwe spacers halen. Zorgen dat de stuurpen netjes zit zoals die hoort. Fiets daar 200/300 kilometer op en oordeel dan nogmaals. Als je dan het gevoel hebt dat hij niet lekker zit, omdraaien. Dan is die iets hoger. Nogmaals 200/300 kilometer fietsen. Als het dan echt niet bevalt kun je altijd nog naar een kortere stuurpen. Of ene die meer onder een hoek staat.
Forum
https://tweakers.net/ext/f/kETFSXSNETgWnf3d8N888PVJ/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/Xn4NmalmF3ny2yxmzawyPU2E/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/lP3Wvkt9EU0gPrzKoBBoc95d/thumb.jpg

Inmiddels betere foto gemaakt waar ik alles netjes heb omlaag gedrukt. Wat denken jullie? Wat is de maximale ruimte die ik zou kunnen hebben daar?

Volgens de fietsenmaker 1 gaat dit niet (maar die kon zich niet voorstellen hoeveel 4mm is :) ), fietsenmaker 2 zei dat dit prima kan.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Geensnor.nl kluswebsite | | Omloop de Snor 2019

• Bananeman
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 05:13
McMiGHtY schreef op woensdag 24 april 2019 @ 20:17:
Ga is passen in een winkel waar ze meerdere merken hebben..
Verschil zit toch voornamelijk in de zeem? Dat merk je niet met passen in een winkel maar door een aantal uur te fietsen.

Motormedia.nl Motor-forum.nl Motorshopper.nl Motormeuk.nl Motorstek.nl

• Grin
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22-05 17:39

Grin

Ride si sapis.

wisselwerking schreef op woensdag 24 april 2019 @ 18:02:
[...]

Moest je perse die hebben dan?
Jup.
Dit zat d'r in, dus komt het er ook weer in. Is een principe ding. Ik wil altijd originele spullen hebben, dat wat er in/bij/op/onder zat, wordt met hetzelfde vervangen. Doe ik met telefoonladers, accu's van camera's, intern geheugen, (volgens mij?) alles.

Nou Grin, dan moet je ook niet lopen zeuren met die principes van je! True, true, true, het is ook niet zozeer zeuren: meer totale verwondering dat die originele/gewone Sram wieltjes zo duur zijn.... Maar idd: die Ceramic Speed wielen zijn een veelvoud van dit, totaal krankjorum!

NewsBlur || My Fujifilm gear

• bonzz.netninja
  • Nu online

bonzz.netninja

business analist

Bananeman schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:42:
[...]

Verschil zit toch voornamelijk in de zeem? Dat merk je niet met passen in een winkel maar door een aantal uur te fietsen.
Ik vind het verschil in veel meer zitten dan de zeem. Pasvorm rond de benen, rond het kruis, bretels die fijn/irritant zitten, hoogte waar de broek stopt, plaats van de naden (!) etc. Ik had eerst castelli (zoals zo velen) maar die zat aanzienlijk losser dan mijn sugoi waar ik de laatste jaren op fiets https://eu-store.sugoi.com/

Mijn volgende broek wordt denk ik wel van een meer hipster merk :) Er is een onwijze opkomst van mooie nieuwe merken en die zijn wel met de tijd mee gegaan qua design, en je wilt toch een beetje gesoigneerd op de fiets zitten :)

https://hiconsumption.com...t-cycling-apparel-brands/

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Geensnor.nl kluswebsite | | Omloop de Snor 2019

• Dix0r
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 23-05 08:19
Om wat nuance te geven qua bedragen die betaald worden voor fietsbroeken.

Ik heb een half jaartje terug een fietsbroek a 30 euro besteld op AliExpress. Deze zit fijner qua pasvorm/zeem etc bij lange afstanden dan een duurdere broek die ik heb van Castelli.

Duurzaamheid moet zich nog uitwijzen, maar tot dusverre geen probleem.

• bonzz.netninja
  • Nu online

bonzz.netninja

business analist

Dix0r schreef op donderdag 25 april 2019 @ 07:54:
Om wat nuance te geven qua bedragen die betaald worden voor fietsbroeken.

Ik heb een half jaartje terug een fietsbroek a 30 euro besteld op AliExpress. Deze zit fijner qua pasvorm/zeem etc bij lange afstanden dan een duurdere broek die ik heb van Castelli.

Duurzaamheid moet zich nog uitwijzen, maar tot dusverre geen probleem.
Ja eens, en dat blijkt ook wel uit de marges op die dingen bij aanbiedingen. Ik echt heel vaak bij fietszaken overjarige modellen tegen met 70% korting. Echt bizar wat de normale prijs van die dingen soms is. Castelli is niet goedkoop...en om over rapha (bijv.) maar te zwijgen :)

• Krijnemans
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22-05 13:06
bonzz.netninja schreef op woensdag 24 april 2019 @ 20:41:
[...]

Forum
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Inmiddels betere foto gemaakt waar ik alles netjes heb omlaag gedrukt. Wat denken jullie? Wat is de maximale ruimte die ik zou kunnen hebben daar?

Volgens de fietsenmaker 1 gaat dit niet (maar die kon zich niet voorstellen hoeveel 4mm is :) ), fietsenmaker 2 zei dat dit prima kan.
Op deze foto's lijkt het inderdaad reuze mee te vallen! Theoretisch moet dit zeker wel kunnen... Alleen voor mijn eigen gevoel zou ik dit nooit doen. Zeker omdat het om je eigen veiligheid gaat. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

P.S. een setje spacers is zó duur niet.. zeker niet als je daar wat extra veiligheid mee kunt inkopen.

• jspr
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 23-05 13:41

jspr

Bianchi Aria

Specialized Stix Elite met SWAT mount voor onder het zadel.
Nu het meer light is kan het grote licht kanon in de kast en kan deze mee, mooi weg gewerkt onder het zadel.

Strava

• McMiGHtY
Bananeman schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:42:
[...]

True..maar je kunt wel in eerste instantie bekijken hoe de broek verder zit, of de zeem zit waar jij graag hebt waar die zit. Of de bretels langs genoeg zijn, hoe de maatvoering is.

Voorbeeld: mijn vrouw heeft een aantal broeken maar krijgt daar op een of andere manier last van, oude broek van de Lidl (volgens mij) zat voor haar beter, maar die was op. We hebben even opgemeten hoe breed die zeem op bepaalde stukken was en afgelopen zaterdag waren we bij Mantel en zijn na het opmeten van een broek of 6 uitgekomen bij een AGU Essentials broek van 6 tientjes. Die hadden ze in 2 soorten, met en zonder bretels. Bij het passen bleek de zeem goed/beter aan te voelen en was het een kwestie van de goede maat vinden en een keuze te maken tussen met of zonder bretels.

Zelfde avond fietst ze 60Km en bij aankomst meld ze dat ze met deze toch wel heel erg blij was.
Verschil zit hem mijn inziens dus niet alleen in de zeem.

• bonzz.netninja
  • Nu online

bonzz.netninja

business analist

Krijnemans schreef op donderdag 25 april 2019 @ 08:26:
[...]

Op deze foto's lijkt het inderdaad reuze mee te vallen! Theoretisch moet dit zeker wel kunnen... Alleen voor mijn eigen gevoel zou ik dit nooit doen. Zeker omdat het om je eigen veiligheid gaat. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

P.S. een setje spacers is zó duur niet.. zeker niet als je daar wat extra veiligheid mee kunt inkopen.
Ik denk dat ik het helemaal met je eens bent, dat verklaart ook mijn twijfel. Het voelt gewoon niet helemaal lekker zo. Inmiddels idd voor een paar euro een setje spacers gekocht voor nu, en dan ga ik direct zoeken naar mooie matzwarten voor permanent :)

• coelho
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23-05 15:43

coelho

VanTheManFan

bonzz.netninja schreef op donderdag 25 april 2019 @ 07:41:
[...]

Ik vind het verschil in veel meer zitten dan de zeem. Pasvorm rond de benen, rond het kruis, bretels die fijn/irritant zitten, hoogte waar de broek stopt, plaats van de naden (!) etc. Ik had eerst castelli (zoals zo velen) maar die zat aanzienlijk losser dan mijn sugoi waar ik de laatste jaren op fiets https://eu-store.sugoi.com/

Mijn volgende broek wordt denk ik wel van een meer hipster merk :) Er is een onwijze opkomst van mooie nieuwe merken en die zijn wel met de tijd mee gegaan qua design, en je wilt toch een beetje gesoigneerd op de fiets zitten :)

https://hiconsumption.com...t-cycling-apparel-brands/
Het vervelende van al die merken (ook op Facebook wordt ik ermee doodgegooid na eens op een link geklikt te hebben) is dat iedereen foto's of websites heeft die premium uitstralen, prijzen heeft die premium plus zijn, maar er op geen enkele wijze te verifieren is wat de kwaliteit is. En met €120 voor een shirt of €150 voor een bib zou ik dat wel graag op voorhand willen weten.

• bonzz.netninja
  • Nu online

bonzz.netninja

business analist

coelho schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:03:
[...]

Het vervelende van al die merken (ook op Facebook wordt ik ermee doodgegooid na eens op een link geklikt te hebben) is dat iedereen foto's of websites heeft die premium uitstralen, prijzen heeft die premium plus zijn, maar er op geen enkele wijze te verifieren is wat de kwaliteit is. En met €120 voor een shirt of €150 voor een bib zou ik dat wel graag op voorhand willen weten.
Ik snap wat je bedoeld. Ik vind dat ook wel lastig. Uiteindelijk heb ik een winkel gezocht in NL waar ze een van die merken (https://www.cafeducycliste.com/) op voorraad hadden zodat ik de kwaliteit kon bekijken. Er bleek in Amsterdam een klein zaakje te hebben waar ze wat hadden hangen (en wat in de aanbieding bleek te zijn omdat niemand het wilde :) ). Wat betreft cafe du cycliste kan ik zeggen dat de kwaliteit echt top is, heel mooi gemaakt, mooie naden, mooie stof. Echt heel erg tevreden mee.

• Krijnemans
coelho schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:03:
[...]

Ik heb altijd mijn kleding gekocht, gebaseerd op meningen van mensen uit mijn kring en door middel van trial-and-error.

Een Ford hoeft niet minder te zijn als een Audi. Maar je betaalt natuurlijk ook voor naam.

Bij Rapha op de site vind ik het trouwens wel redelijk goed uitgelegd...

Castelli zou ik persoonlijk nooit meer kopen. Heb 2x een broek teruggebracht in 3 maanden omdat het stiksel bij de zeem losliet. Ik ken mensen die niks anders willen... Levert Castelli dan kwaliteit? Voor mij niet.. voor anderen blijkbaar wel.

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 07:43
bonzz.netninja schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:07:
[...]
Uiteindelijk heb ik een winkel gezocht in NL waar ze een van die merken (https://www.cafeducycliste.com/) op voorraad hadden zodat ik de kwaliteit kon bekijken. Er bleek in Amsterdam een klein zaakje te hebben waar ze wat hadden hangen (en wat in de aanbieding bleek te zijn omdat niemand het wilde :) ).
Welk zaakje? Ik vind dat namelijk mooi spul, maar ook heel lastig kwaliteit inschatten. Gelukkig hebben we in Amsterdam ook een Rapha winkel, das ook wel fijn om te passen.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• bonzz.netninja
  • Nu online

bonzz.netninja

business analist

MrAngry schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:11:
[...]

Welk zaakje? Ik vind dat namelijk mooi spul, maar ook heel lastig kwaliteit inschatten. Gelukkig hebben we in Amsterdam ook een Rapha winkel, das ook wel fijn om te passen.
Zaakje blijkt er niet meer te zitten :( Geen idee ook hoe het heette. Zat ergens achteraf.

Ik heb 2 vesten van ze (voor de koude dagen), daar ben ik heel blij mee. Broeken geen idee. Als je wilt komen voelen moet je naar Utrecht komen :)

Wat betreft Rapha. Kei mooi....maar je wordt er zo'n Rapha rijder van.....

bonzz.netninja wijzigde deze reactie 25-04-2019 11:16 (11%)

• orange.x
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23:41
bonzz.netninja schreef op woensdag 24 april 2019 @ 20:41:
[...]

Forum
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Ik zeg valt best mee / zou moeten kunnen. Ik heb nu ongeveer hetzelfde meen ik. Geen problemen ondervonden nog bij het geweld dat er mee gepaard gaat :)

@McMiGHtY @Crazy D ik heb ook nog even contact gezocht met een vriend van vroeger die ook koerst, althans even niet vanwege een operatie. Maar die gaf aan dat hij zelf eigenlijk nooit echt van dat soort trainingen doet en dat het ook neerkomt op gewenning aan de inspanning. Dus wat ik voor nu ga proberen is om gewoon 2x in de week mee te rijden, dinsdag + donderdag en dan hou ik het weekend voor een rustige cq lange tocht staan. Het was ook niet per se een kwestie van 4 weken meedoen of een paar maandjes intervallen en je bent er. Dr kan best wel wat tijd als in jaren overheen gaan voordat je daar komt. Dus moet vooral niet "klagen" :+ maar lekker door blijven gaan en ietsje de hoeveelheid wedstrijdtrainingen opkrikken.

Eergisteren wel weer iemand onderuit zien gaan, gelukkig nam hij niemand mee. Ja, compleet risicoloos is het ook niet >:) En hoorde achteraf dat er afgelopen weekend iemand een klapband had gehad in een bocht en nog 3 man meenam... Ja. Op blijven letten en ook een beetje geluk hebben dus 8)

orange.x wijzigde deze reactie 25-04-2019 11:20 (33%)

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

I think we should take a look.

orange.x schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:15:
@McMiGHtY @Crazy D ik heb ook nog even contact gezocht met een vriend van vroeger die ook koerst, althans even niet vanwege een operatie. Maar die gaf aan dat hij zelf eigenlijk nooit echt van dat soort trainingen doet en dat het ook neerkomt op gewenning aan de inspanning. Dus wat ik voor nu ga proberen is om gewoon 2x in de week mee te rijden, dinsdag + donderdag en dan hou ik het weekend voor een rustige cq lange tocht staan. Het was ook niet per se een kwestie van 4 weken meedoen of een paar maandjes intervallen en je bent er. Dr kan best wel wat tijd als in jaren overheen gaan voordat je daar komt. Dus moet vooral niet "klagen" :+ maar lekker door blijven gaan en ietsje de hoeveelheid wedstrijdtrainingen opkrikken.
Aangezien je lichaam niet merkt of het nu een echte koers, een interval training is of meerijden met een groep op de baan (het is gewoon een bepaalde fysieke inspanning...) zal meerijden ook prima als training kunnen werken. Als je maar oppast dat je niet 2 complete trainingen maximaal gaat want juist het interval-aspect zorgt ervoor dat je beter wordt, anders blijf je hangen op een bepaald niveau.

Oh ja over drinken... Ik denk dat veel mensen te weinig drinken maar het gaat er niet alleen om wat je tijdens een rit drinkt maar ook wat je ervoor al hebt gedronken. Het is onzin om te zeggen dat je per se een bidon per uur moet drinken, als je voor je rit bij wijze van spreken al 3 liter water hebt weggewerkt. Maar weeg je eens voor en na de rit. Op een warme dag (zoals afgelopen maandag) bij een redelijke intensieve inspanning drink ik makkelijk 3 liter water weg tijdens een rit van 4 uur, en nog kom ik lichter thuis dan dat ik wegging. Onderweg 1 korte plaspauze en megaveel gezweet. Gevoel van dorst komt niet altijd, zeker niet als je je aan het inspannen bent.

Exact expert nodig? itwize.nl

• orange.x
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23:41
Crazy D schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:32:
[...]

Aangezien je lichaam niet merkt of het nu een echte koers, een interval training is of meerijden met een groep op de baan (het is gewoon een bepaalde fysieke inspanning...) zal meerijden ook prima als training kunnen werken. Als je maar oppast dat je niet 2 complete trainingen maximaal gaat want juist het interval-aspect zorgt ervoor dat je beter wordt, anders blijf je hangen op een bepaald niveau.
Ja, dus los van het alleen maar meerijden zal ik dus ook moeten gaan proberen om toch mee te springen en dus op die manier te trainen op dat soort zaken. Kijk, meerijden en niet gelost worden is het probleem al niet. Wat meer van dat soort optredens kan veroorzaken is een lagere gemiddelde hartslag op dat type inspanning (want wat je vaker doet ga je beter kunnen / gaat je makkelijker af). Doordat de gemiddelde hartslag daalt op dat type inspanning creeer je ook ruimte om daarboven dus dingen te gaan doen. En dan moet je dat natuurlijk ook wel gaan doen omdat je anders nog steeds niet went eraan :)

Over dat drinken. Ik denk dat ik ook wel iemand ben die om kan gaan met weinig drinken. In de zin van: niet direct last na een rit van kramp of hoofdpijn als er te weinig gedronken is. Maar ik zorg ook wel vaak ervoor dat ik gemiddeld gezien genoeg drink. Op het werk drink ik sowieso al zeker 1-1,5L water overdag. Vertrek ik vroeg in de morgen dan zorg ik ook al voor zeker een halve liter vocht. En na de inspanning kan je natuurlijk ook goed bijdrinken weer. Het is inderdaad niet zo dat je per se aan een gemiddelde moet komen. Hangt van de temperatuur af, inspanning, duur, wat je prettig vind etc.

• DDX
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 07:21
MrAngry schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:11:
[...]

Gok http://maats.cc ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

• KipCurreh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 21:25

KipCurreh

Nightcrawler

Afgelopen maandag de Peter van Peteghem classic 2019 meegereden, bij prachtig weer ook nog.

Samen met enkele koersmeiden van op het werk gingen we de 77km doen, aangezien we gewend zijn van gewoon vlak te rijden en dus een beetje schrik hadden van het klimwerk..
Ook was het (voor mij althans) de eerste keer een cyclo te rijden, ik doe anders enkel ww-verkeer (30km enkel).
Enfin, met de Muur en Bosberg erin vonden we het wel voldoende.

Niet al te veel volk, nochtans prachtig weer op deze Paasmaandag.. Ik veronderstel dat de meeste nog terug moesten komen van het zeetje ofzo.. Nu ja, ik ga niet klagen.. Veel ruimte voor en achter je op de klimmetjes, en ook de bevoorrading was relaxed..

De Muur is wel echt afzien.. Ook een beginnersfoutje gemaakt, net iets te groot begonnen waardoor ik net voor het bochtje naar links op de kapelmuur een schakelfout maakte (SRAM + kasseien is toch niet zo makkelijke combinatie) en dus 1 groter ging ipv 2 kleiner
Op een stuk van ongeveer 20% zat ik dan ook op halverwege men tandwiel, niet ok :F
Even de spieren bijna doen scheuren maar gelukkig zonder veel erg kunnen herstellen en dan op het iets vlakkere stuk aan het cafeetje toch maar naar de kleinste versnellingen gegaan..
Dit kom ik dan ook maar 1x tegen, de verdere klimmetjes waren eigenlijk geen probleem.

Na de bevoorrading even de dametjes achtergelaten om met een groepje mee te rijden, en daar hebben we wel wat mooie stukken geknald. Op de Brique-Potteree (leuke klim, maar lang) dan maar terug gewacht om samen te finishen.

Heel leuke ervaring, al zaten daar ongetwijfeld het goede weer en het relatief kleine aantal deelnemers voor een stuk tussen. De conditie/benen waren ook beter dan verwacht, volgende keer doen we gewoon een langere afstand ;)

Strava or it didn't happen

Nog enkele 'actie' beelden

Setup | Steam

• Nipje
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 14-05 12:12
Vraagje voor de Canyon kenners onder ons. Recent heb ik een nieuwe fiets gekocht (Ultimate CF SL 8.0) echter heb ik deze in verband met wat beschadigingen uit de doos laten vervangen voor een nieuwe. Allemaal zeer netjes opgelost door Canyon, echter valt mij zojuist wel iets op. De eerste fiets welke ik had (dus met beschadigingen) kwam met een H36 Aerocockpit waar mijn nieuwe exemplaar met een CP10 Aerocockpit is geleverd. Uiteraard erg benieuwd waarom dit het geval is echter kan ik er op de websites en het internet vrij weinig over vinden. Iemand enig idee ?

• EdwinW
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:08
Onderaan de pagina van de SL 8.0 staat:

Waarschuwing
Onderhevig aan technische wijziging zonder kennisgeving.

Dit kom je vaker tegen bij andere merken. Zal ook wel te maken hebben met de beschikbaarheid van onderdelen.

• Stufferdt
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 22-05 14:34

Stufferdt

En zo is het maar net.

KipCurreh schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:23:
Afgelopen maandag de Peter van Peteghem classic 2019 meegereden, bij prachtig weer ook nog.

Samen met enkele koersmeiden van op het werk gingen we de 77km doen, aangezien we gewend zijn van gewoon vlak te rijden en dus een beetje schrik hadden van het klimwerk..
Ook was het (voor mij althans) de eerste keer een cyclo te rijden, ik doe anders enkel ww-verkeer (30km enkel).
Enfin, met de Muur en Bosberg erin vonden we het wel voldoende.

[Afbeelding: Schema]

Niet al te veel volk, nochtans prachtig weer op deze Paasmaandag.. Ik veronderstel dat de meeste nog terug moesten komen van het zeetje ofzo.. Nu ja, ik ga niet klagen.. Veel ruimte voor en achter je op de klimmetjes, en ook de bevoorrading was relaxed..

De Muur is wel echt afzien.. Ook een beginnersfoutje gemaakt, net iets te groot begonnen waardoor ik net voor het bochtje naar links op de kapelmuur een schakelfout maakte (SRAM + kasseien is toch niet zo makkelijke combinatie) en dus 1 groter ging ipv 2 kleiner
Op een stuk van ongeveer 20% zat ik dan ook op halverwege men tandwiel, niet ok :F
Even de spieren bijna doen scheuren maar gelukkig zonder veel erg kunnen herstellen en dan op het iets vlakkere stuk aan het cafeetje toch maar naar de kleinste versnellingen gegaan..
Dit kom ik dan ook maar 1x tegen, de verdere klimmetjes waren eigenlijk geen probleem.

Na de bevoorrading even de dametjes achtergelaten om met een groepje mee te rijden, en daar hebben we wel wat mooie stukken geknald. Op de Brique-Potteree (leuke klim, maar lang) dan maar terug gewacht om samen te finishen.

Heel leuke ervaring, al zaten daar ongetwijfeld het goede weer en het relatief kleine aantal deelnemers voor een stuk tussen. De conditie/benen waren ook beter dan verwacht, volgende keer doen we gewoon een langere afstand ;)

Strava or it didn't happen

Nog enkele 'actie' beelden
[Afbeelding: pvp1] [Afbeelding: pvp2]
[Afbeelding: pvp4] [Afbeelding: pvp3]
Ziet er uit als een leuke tocht en goed aan te rijden vanaf m'n ouders. We zijn trouwens bijna buren, ouders wonen vlakbij je over de grens :o

Ik ben me aan het orienteren op andere wielen net velgremmen, mijn fulcrum racing 7 zijn aan het verslijten. Wat zijn goede wielen met een budget van max 250 euro? Ik zie dat er wel wat aanbiedingen zijn momenteel. Zo kwam ik de vision team 35 tegen en de fulcrum racing 6. Ik kom in het lage segment weinig tot geen reviews of tips tegen, dus mochten jullie nog tips hebben, graag!

edit:
gaat om velgremmen, gewenste breedte voor bandjes is 25mm.

Stufferdt wijzigde deze reactie 25-04-2019 16:40 (11%)

Signature

• Joindry
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 23:02

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Stufferdt schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:15:
[...]

Ziet er uit als een leuke tocht en goed aan te rijden vanaf m'n ouders. We zijn trouwens bijna buren, ouders wonen vlakbij je over de grens :o

Ik ben me aan het orienteren op andere wielen net velgremmen, mijn fulcrum racing 7 zijn aan het verslijten. Wat zijn goede wielen met een budget van max 250 euro? Ik zie dat er wel wat aanbiedingen zijn momenteel. Zo kwam ik de vision team 35 tegen en de fulcrum racing 6. Ik kom in het lage segment weinig tot geen reviews of tips tegen, dus mochten jullie nog tips hebben, graag!

edit:
Ik heb sinds vorig jaar de fulcrum 5, echt tevreden mee. Doen het superfijn met 25mm banden.

• bonzz.netninja
  • Nu online

bonzz.netninja

business analist

Nee, heb het gevonden @MrAngry bleek Meesterknecht te zijn, maar die bestaan niet meer

Meesterknecht BV
Kerkstraat 168I, 1017 GS Amsterdam, Nederland

bonzz.netninja wijzigde deze reactie 26-04-2019 07:50 (1%)
Reden: knecht...zaak...zoiets

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Remko24
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23-05 18:33
Gisteren een heerlijk rondje gefietst rondom Hengelo met de fietsgroep.
Waren met een mannetje of 8-9 van diverse niveaus. Waren te weinig mensen aanwezig om echt gerichte groepen te creeeren op snelheid. Er was immers wat regen voorspelt wat veel mensen thuis hield denk ik.

Ondanks de mensen die normaal in de laagste groep fietsen toch het tempo redelijk hoog kunnen houden.
Voor het eerst gemiddeld boven de 30 gebleven op een langere tocht (>50km).
Af en toe afgewisseld met de kop om toch mijn steentje bij te dragen, een kruissnelheid van 32km/h kunnen vasthouden met de groep.
Ik had het gevoel dat er meer in zat, mijn hartslag zat gemiddeld op 133 (niet via strava gekoppeld), en had alleen op kop het gevoel dat ik op mijn gewenste inspannings niveau zat.. midden/achterin het groepje zat ik vaak met een hartslag van 115-120 mee te trappen..

Maar voor een 2e keer in een groep fietsen beviel me het prima, komende tijd maar eens goed uitpluizen welke groep nu goed bij mij past.

Details: https://www.strava.com/activities/2318629661/overview

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Krijnemans
Nipje schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:58:
Vraagje voor de Canyon kenners onder ons. Recent heb ik een nieuwe fiets gekocht (Ultimate CF SL 8.0) echter heb ik deze in verband met wat beschadigingen uit de doos laten vervangen voor een nieuwe. Allemaal zeer netjes opgelost door Canyon, echter valt mij zojuist wel iets op. De eerste fiets welke ik had (dus met beschadigingen) kwam met een H36 Aerocockpit waar mijn nieuwe exemplaar met een CP10 Aerocockpit is geleverd. Uiteraard erg benieuwd waarom dit het geval is echter kan ik er op de websites en het internet vrij weinig over vinden. Iemand enig idee ?
Ik heb ervaren dat Canyon een goeie klantenservice heeft. Gewoon even bellen of chatten via de site. Dan heb je het antwoord snel te pakken denk ik.

Als je per se de H36 zou willen is dat met hun wel te regelen denk ik. Wat dat betreft zijn ze altijd wel meegaand!

Krijnemans wijzigde deze reactie 26-04-2019 09:36 (6%)

• Nipje
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 14-05 12:12
Krijnemans schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:34:
[...]

Ik heb ervaren dat Canyon een goeie klantenservice heeft. Gewoon even bellen of chatten via de site. Dan heb je het antwoord snel te pakken denk ik.

Als je per se de H36 zou willen is dat met hun wel te regelen denk ik. Wat dat betreft zijn ze altijd wel meegaand!
Daarover geen twijfel, de klantenservice is inderdaad top :). Ik hoef niet per se de H36 of CP10 hoor, ik was eigenlijk meer benieuwd wat de verschillen zijn tussen beide. Na wat nader speurwerk op het internet lijkt het of de CP10 een wat nieuwere en lichtere cockpit is:

"At least the weight is offset by a lighter cockpit, as most Ultimates now ship with a new CP10 AeroCockpit at claimed weight 320 g (previously with H36 AeroCockpit at 390 g)."

Zal allemaal wel prima zijn :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Krijnemans
Nipje schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:54:
[...]

Daarover geen twijfel, de klantenservice is inderdaad top :). Ik hoef niet per se de H36 of CP10 hoor, ik was eigenlijk meer benieuwd wat de verschillen zijn tussen beide. Na wat nader speurwerk op het internet lijkt het of de CP10 een wat nieuwere en lichtere cockpit is:

"At least the weight is offset by a lighter cockpit, as most Ultimates now ship with a new CP10 AeroCockpit at claimed weight 320 g (previously with H36 AeroCockpit at 390 g)."

Zal allemaal wel prima zijn :)
Bij deze quote ik de reactie van een Canyon medewerker/ster:

"de verschillen zijn als volgt:

- CP10 is lichter dan H36 (70 gram)
- Beide hebben dezelfde drop en reach
- Mogelijkheid voor het plaatsen van een junction box in het stuur bij de CP10 cockpit
- CP10 cockpit veschikt over zelfde insert voor klemming als H31 (dit betekent het volgende: Beide hebben de mogelijkheid om een Garmin mount te bevestigen, alleen de CP10 doet dit met 2 schroeven achter elkaar en de H36 met twee schroeven naast elkaar.)
- Op de CP10 cockpit is het niet mogelijk een opzetstuur te monteren, dit is enkel mogelijk voor de H36 cockpit"

Krijnemans wijzigde deze reactie 26-04-2019 10:07 (9%)

• Toppertje
  • Registratie: december 2009
  • Nu online
Ik ben opzoek naar een beetje advies en ervaringen, sinds een paar weken krijg ik na een stuk fietsen last van mijn linkerknie wat vervolgens na een paar dagen wegtrekt, sinds juni 2017 fiets ik op een Cube peleton (circa 1500km per jaar), en sinds april vorig jaar nieuwe schoenen, altijd al gefietst met Shimano PD-M520 pedalen omdat ik de schoenen ook op de MTB gebruik (daar fiets ik wat minder vaak op, maar tot nog toe geen last gehad).

Wat is nu de beste optie:
1) Langsgaan bij een sportfysio;
2) of om een bikefit te gaan doen, en zo ja welke (omgeving Groningen), op internet kom ik prijzen tegen tussen de 37,50 en 250 euro;
3) schoenplaatjes beetje verplaatsen en na elke rit kijken of het heeft geholpen.

Ondanks dat er geen verandering in zit heb ik toch het idee dat het aan mijn schoenen/schoenplaatjes/pedalen en daarmee de houding van mijn been/knie ligt, daarom vraag ik mij af of een sportfysio hier genoeg verstand van heeft om mij daarbij te helpen?

• Dix0r
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 23-05 08:19
Knie is vaak plaatsing van je schoenplaatjes (hoe zaten deze t.o.v. je vorige schoenen)? En het type plaatje wat je gebruikt.

Ik rij zelf op Keo's grijs. Deze geven geloof ik 5 graden speling, dit is bevorderend voor je knieen.

Wanneer je kiest voor Keo's zwart heb je bijv. 0 graden speling.

Bikefit is geen holy grail (al heeft het mij wel geholpen voor rugklachten), kan wel goede uitgangspunten geven. Kreeg via mijn zorgverzekering ook nog ongeveer 100 euro terug.

Tot slot, lengte / strekking va je been (zadelpositie) kan idd een rol spelen.

Wellicht kan een andere crankarm ook nog helpen (170mm, 172,5mm, 175mm), echter deze zijn over het algemeen al goed qua lengte wanneer je de juiste framemaat hebt.

Dix0r wijzigde deze reactie 26-04-2019 11:35 (43%)

• Krijnemans
Toppertje schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:25:
Ik ben opzoek naar een beetje advies en ervaringen, sinds een paar weken krijg ik na een stuk fietsen last van mijn linkerknie wat vervolgens na een paar dagen wegtrekt, sinds juni 2017 fiets ik op een Cube peleton (circa 1500km per jaar), en sinds april vorig jaar nieuwe schoenen, altijd al gefietst met Shimano PD-M520 pedalen omdat ik de schoenen ook op de MTB gebruik (daar fiets ik wat minder vaak op, maar tot nog toe geen last gehad).

Wat is nu de beste optie:
1) Langsgaan bij een sportfysio;
2) of om een bikefit te gaan doen, en zo ja welke (omgeving Groningen), op internet kom ik prijzen tegen tussen de 37,50 en 250 euro;
3) schoenplaatjes beetje verplaatsen en na elke rit kijken of het heeft geholpen.

Ondanks dat er geen verandering in zit heb ik toch het idee dat het aan mijn schoenen/schoenplaatjes/pedalen en daarmee de houding van mijn been/knie ligt, daarom vraag ik mij af of een sportfysio hier genoeg verstand van heeft om mij daarbij te helpen?
Klinkt inderdaad alsof de plaatjes niet goed gepositioneerd zijn.Gebruik je plaatjes met speling?
Ga eens fietsen en kijk zelf (maar laat vooral ook iemand anders kijken) of je knie naar binnen of buiten beweegt bij het trappen. Als dit gebeurt krijg je meer (onbedoelde) belasting op je knieën en kan voor klachten zorgen...

• Toppertje
  • Nu online
Dix0r schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:30:
Knie is vaak plaatsing van je schoenplaatjes (hoe zaten deze t.o.v. je vorige schoenen)? En het type plaatje wat je gebruikt.

Ik rij zelf op Keo's grijs. Deze geven geloof ik 5 graden speling, dit is bevorderend voor je knieen.

Wanneer je kiest voor Keo's zwart heb je bijv. 0 graden speling.

Bikefit is geen holy grail (al heeft het mij wel geholpen voor rugklachten), kan wel goede uitgangspunten geven. Kreeg via mijn zorgverzekering ook nog ongeveer 100 euro terug.

Tot slot, lengte / strekking va je been (zadelpositie) kan idd een rol spelen.

Wellicht kan een andere crankarm ook nog helpen (170mm, 172,5mm, 175mm), echter deze zijn over het algemeen al goed qua lengte wanneer je de juiste framemaat hebt.
Bij mijn pedalen gebruik ik 'normale' SPD pedalen (Geen SPD-SL), van Shimano. Ik heb geprobeerd ze er hetzelfde op te zetten als op mijn vorige schoen, maar die had ik er ook gewoon zo op gemonteerd zonder meting, wel met internet erbij voor hoe ze ongeveer zouden moeten zitten.

Of ik de juiste frame maat heb weet ik niet, ik heb de fiets dus 2e hands gekocht, maar tot dusver fietst hij dus prima op de laatste weken na.
Krijnemans schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:35:
[...]

Klinkt inderdaad alsof de plaatjes niet goed gepositioneerd zijn.Gebruik je plaatjes met speling?
Ga eens fietsen en kijk zelf (maar laat vooral ook iemand anders kijken) of je knie naar binnen of buiten beweegt bij het trappen. Als dit gebeurt krijg je meer (onbedoelde) belasting op je knieën en kan voor klachten zorgen...
Plaatjes zitten gewoon vast onder mijn schoen, zit naar mijn weten geen speling op.
Daar kunnen we inderdaad wel even naar kijken, bedankt voor de tip.

• Charly
  • Laatst online: 21:41
[...]

Ik ben me aan het orienteren op andere wielen net velgremmen, mijn fulcrum racing 7 zijn aan het verslijten. Wat zijn goede wielen met een budget van max 250 euro?

Ik kom in het lage segment weinig tot geen reviews of tips tegen, dus mochten jullie nog tips hebben, graag!

edit:
Reviews zijn lastig idd. Maar denk dat je bij de gevestigde namen niet écht een miskoop kunt doen.

Aksium elite? Die zaten standaard op mn fiets en bevallen mij vooralsnog best prima. 2 tientjes boven budget, maar met gratis banden dus zou moeten kunnen toch? :P
https://www.merlincycles....d-wheels-2019-131339.html

verder:
- 25mm past volgens mij op elk ook maar enigszins recent wiel
- Wielen zijn volgens mij altijd wel érgens in de aanbieding.
- Shoppen over de grens kan de moeite waard zijn (grote webshops in UK/DE)
- Op marktplaats staan ook regelmatig zo goed als nieuwe wielsetjes van mensen die na aanschaf van een nieuwe fiets meteen upgraden.

• nare man
  • Laatst online: 23:33
[...]

edit:
Ik heb de Vision Team 30 op de fiets van mijn vrouw gezet en ik kan alleen maar zeggen dat ik erg onder de indruk ben voor het zeer lage bedrag dat je voor die wielen betaalt. De bouwkwaliteit is prima, ze zien er strak uit en ze lopen licht. Verder hebben ze een fijne brede velg (19 mm intern) zodat ze in combinatie met 25 mm GP4000's veel vertrouwen geven.

Minpunten zijn wel (en ik denk dat die ook voor de Comp 35 gelden) dat er water in de velg kan lopen bij de nippels en dat de zwarte remrand vrij snel vervaagt (wat wel afbreuk doet aan de vette look).

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

• Henkie_NtA
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 23-05 15:08
Toppertje schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:58:
[...]

Bij mijn pedalen gebruik ik 'normale' SPD pedalen (Geen SPD-SL), van Shimano. Ik heb geprobeerd ze er hetzelfde op te zetten als op mijn vorige schoen, maar die had ik er ook gewoon zo op gemonteerd zonder meting, wel met internet erbij voor hoe ze ongeveer zouden moeten zitten.

Of ik de juiste frame maat heb weet ik niet, ik heb de fiets dus 2e hands gekocht, maar tot dusver fietst hij dus prima op de laatste weken na.

[...]

Plaatjes zitten gewoon vast onder mijn schoen, zit naar mijn weten geen speling op.
Daar kunnen we inderdaad wel even naar kijken, bedankt voor de tip.
Denk dat de speling tussen plaatje en pedaal bedoelt wordt. Je hebt daar verschillende varianten in die meer of minder speling geven tussen je pedaal en je plaatje.

• Toppertje
  • Nu online
Henkie_NtA schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:28:
[...]

Denk dat de speling tussen plaatje en pedaal bedoelt wordt. Je hebt daar verschillende varianten in die meer of minder speling geven tussen je pedaal en je plaatje.
Ik heb onderstaande pedaal en schoenplaatjes, volgens mij zit daar geen speling op.
Misschien een heel klein beetje in het pedaal zodat je ook normaal kan losklikken, maar verder niet.

• Stufferdt

Stufferdt

En zo is het maar net.

Joindry schreef op donderdag 25 april 2019 @ 18:05:
[...]

Ik heb sinds vorig jaar de fulcrum 5, echt tevreden mee. Doen het superfijn met 25mm banden.
Top, ik neem ze mee in mijn lijstje :)
Charly schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:11:
[...]

Reviews zijn lastig idd. Maar denk dat je bij de gevestigde namen niet écht een miskoop kunt doen.

Aksium elite? Die zaten standaard op mn fiets en bevallen mij vooralsnog best prima. 2 tientjes boven budget, maar met gratis banden dus zou moeten kunnen toch? :P
https://www.merlincycles....d-wheels-2019-131339.html

verder:
- 25mm past volgens mij op elk ook maar enigszins recent wiel
- Wielen zijn volgens mij altijd wel érgens in de aanbieding.
- Shoppen over de grens kan de moeite waard zijn (grote webshops in UK/DE)
- Op marktplaats staan ook regelmatig zo goed als nieuwe wielsetjes van mensen die na aanschaf van een nieuwe fiets meteen upgraden.
Aksium elite vind ik wat minder mooi, maar kan ook niet inschatten of ze minder zijn dan bijvoorbeeld de fulcrum 5 of de vision team 30/35, dat maakt het zo lastig :9
nare man schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:37:
[...]

Ik heb de Vision Team 30 op de fiets van mijn vrouw gezet en ik kan alleen maar zeggen dat ik erg onder de indruk ben voor het zeer lage bedrag dat je voor die wielen betaalt. De bouwkwaliteit is prima, ze zien er strak uit en ze lopen licht. Verder hebben ze een fijne brede velg (19 mm intern) zodat ze in combinatie met 25 mm GP4000's veel vertrouwen geven.

Minpunten zijn wel (en ik denk dat die ook voor de Comp 35 gelden) dat er water in de velg kan lopen bij de nippels en dat de zwarte remrand vrij snel vervaagt (wat wel afbreuk doet aan de vette look).
Het vervagen van de remrand hoor ik meer inderdaad, zonde, vind het wel gave wielen om te zien. Ik ga zondagmiddag naar Mantel dus daar alles maar eens vasthouden, bekijken, uithoren en keuze maken :)

Signature

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

Toppertje schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:52:
[...]

Ik heb onderstaande pedaal en schoenplaatjes, volgens mij zit daar geen speling op.
Misschien een heel klein beetje in het pedaal zodat je ook normaal kan losklikken, maar verder niet.
[Afbeelding][Afbeelding]
Dat is makkelijk te voelen door je schoen in te klikken en dan licht je voet (of los de schoen) te bewegen. Met die schroefjes kun je de veer wat strakker of losser zetten.

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
[...]

edit:
Review van de Team 35 https://road.cc/content/r...1-vision-team-35-wheelset.

Weet niet helemaal zeker of ik de vraag op de juist plek post, maar ik probeer het toch maar eens:
Is het mogelijk om, gebruik makend van de https://www.nationalefietsprojecten.nl/ een Canyon aan te schaffen?

Smultie wijzigde deze reactie 26-04-2019 14:26 (9%)

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Pocophone F1 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

Acties:
  • +1Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 20:43
[...]

edit:
2 weken terug de Vision's via Futurumshop gekocht ter vervanging van de standaard Aksium velgen die bij mijn fiets zaten. Enorme verbetering ten opzichte van de standaard wielen. Ze lopen lichter, zijn stijver en een fractie lichter ook nog 8) Merk vooral dat het me makkelijker afgaat om snelheid te houden door de hogere wielen, sturen voelt ook directer. M.a.w.: prima 'value for money'

En zonder stickers (ik ben geen fietsend reclamebord) erop staan ze uitstekend bij een zwarte fiets:

f4stf0rw4rd wijzigde deze reactie 26-04-2019 14:50 (5%)

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

• Remko24
Smultie schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:24:
[...]

Weet niet helemaal zeker of ik de vraag op de juist plek post, maar ik probeer het toch maar eens:
Is het mogelijk om, gebruik makend van de https://www.nationalefietsprojecten.nl/ een Canyon aan te schaffen?
Denk dat je ieder type fiets kunt aanschaffen die je wilt.
Het gaat puur om de juiste administratie bij jou werkgever/belastingdienst.. Als dat klopt, en je fietst regelmatig naar je werk, dan maakt het niets uit wat voor type fiets je hebt..

Hier is het gewoon de factuur inleveren en HR regelt de rest met je loon/belastingdienst.

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 20:43
Smultie schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:24:
[...]

De SL's hebben een aluminium body tov de RVS op de standaard Team 35. En zijn daardoor dus iets lichter.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

Remko24 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:37:
Het gaat puur om de juiste administratie bij jou werkgever/belastingdienst.. Als dat klopt, en je fietst regelmatig naar je werk, dan maakt het niets uit wat voor type fiets je hebt..

Hier is het gewoon de factuur inleveren en HR regelt de rest met je loon/belastingdienst.
Heb wel begrepen (n = 2) dat je voor het fietsen naar het werk nog wel vergoeding kunt krijgen voor fietsonderhoud maar als je met het OV gaat je dat niet ook nog vergoed krijgt (tenzij het ritjes naar bv klanten zijn). Dat is misschien wel een aandachtspuntje, maar als die fiets maar wordt gebruikt om naar het werk te gaan maakt het op zich niets uit (al moet het wel wat in verhouding staan: een dure racer om 5km te fietsen is minder geloofwaardig dan wanneer de woon-werk afstand 40km is).

• Smultie
  • Niet online
Remko24 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:37:
[...]

Hier moet ik mee werken...

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Pocophone F1 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

• Remko24
Ik ken het systeem verder niet, ik weet alleen dat voor de WKR regeling het niet uit maakt welke fiets je koopt.
Zolang uit de controles maar blijkt dat je aan de voorwaarden hebt gehouden.

Misschien contact opnemen met hun SupportDesk? Of je eigen HR?

• MrAngry
Wat een schijtsysteem, bij ons kan je gewoon (eens in de 3 jaar) een rekening van een fiets indienen, de laatste keer heb ik niet eens een hele nieuwe fiets gekocht, maar een frame, was ook prima.

• Smultie
  • Niet online
Heb Canyon even gebeld. Geven aan geen formulieren in te kunnen vullen (zoals benodigd is bij ons).
Helaas....

• ZieMaar!
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 07:24
Zijn die wielsetjes van rond de € 200,- echt de moeite waard als upgrade van standaardwielen van een goedkopere fiets? Ik hoef nog lange geen andere fiets, maar een klein beetje upgraden vind ik leuk en dan is zo’n bedrag prima te doen...Ik heb nu volgens mij DT Swiss 240 R460maar kan daar niet zo veel over vinden...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nare man
  • Laatst online: 23:33
ZieMaar! schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 16:22:
Zijn die wielsetjes van rond de € 200,- echt de moeite waard als upgrade van standaardwielen van een goedkopere fiets? Ik hoef nog lange geen andere fiets, maar een klein beetje upgraden vind ik leuk en dan is zo’n bedrag prima te doen...Ik heb nu volgens mij DT Swiss 240, maar kan daar niet zo veel over vinden...
Je moet ze niet direct zien als upgrade, maar als vervanging als je oude instapwielen versleten zijn en je niet een stap hoger wilt.

Als je nu wielen hebt met 240 naven heb je overigens prima materiaal. De 240s zijn vrij legendarische naven met het bekende DT Swiss ratelsysteem. Je treft ze ook aan in wielen van >750 euro.

Raar overigens dat je daar weinig over kunt vinden, als ik google op DT Swiss 240 zie ik meteen dat alleen al de achternaaf minstens 200 piek kost :)

nare man wijzigde deze reactie 26-04-2019 16:43 (9%)

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

• ZieMaar!
Helder. Was ook te mooi om waar te zijn :).

Edit: ik heb even goed gekeken maar ik heb dt Swiss r460...ik haalde even de cijfers door elkaar ;). Daar kan ik wat minder over vinden (wat ze kosten bijvoorbeeld, dat geeft vaak ook wel iets van een kwaliteits indicatie)...als ik al iets vind, dan lijkt het alsof ze € 400,- ofzo kosten, wat me dan wel weer wat veel lijkt voor een fiets van € 1250.

ZieMaar! wijzigde deze reactie 26-04-2019 16:48 (91%)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• MrAngry
Zag net in dit topic: Aankoopadvies eerste racefiets
Dat hier in de topic warning staat dat aankoop advies off topic is. Wie heeft dat bedacht? Want het lijkt me onzin en het lijkt me dat die topic warning wellicht in het verkeerde topic is beland.

• tomtom137
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 23-05 15:50
unex154 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:46:
Ik ben op zoek naar een nieuwe fietsbroek, maar vind het niet echt duidelijk wat nou verschil in kwaliteit is tussen de broeken van zeg 100 euro en rond de 200 euro. Is dat echt merkbaar? En waar merk je dat dan aan? Iemand die daar een mening over heeft?

Zit nu te kijken naar de Asos, Castelli en ben zelf ook fan van Rapha, maar heb daar nog geen broek van.
Futurumshop heeft nu een kortingscode van 20% op al het Assos spul: FKF-ASSOS (geldig tot vannacht 02:00 uur).

• RekZ
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Hoeveel graden speling gebruiken jullie eigenlijk voor cleats? Vandaag voor het eerst in m'n leven gereden met "klikpedalen".
Ik kon in de winkel kiezen tussen 0 of 7 graden speling, dus maar voor 7 gekozen.

In- en uitklikken is geen probleem, dat gaat allemaal goed, maar vanwege die grote speling vind ik het toch een 'glibberig'' gevoel hebben. Ik denk dat ik volgende keer ook maar een setje zonder speling moet proberen.

• Joindry

Joindry

RekZ schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 20:03:
Hoeveel graden speling gebruiken jullie eigenlijk voor cleats? Vandaag voor het eerst in m'n leven gereden met "klikpedalen".
Ik kon in de winkel kiezen tussen 0 of 7 graden speling, dus maar voor 7 gekozen.

In- en uitklikken is geen probleem, dat gaat allemaal goed, maar vanwege die grote speling vind ik het toch een 'glibberig'' gevoel hebben. Ik denk dat ik volgende keer ook maar een setje zonder speling moet proberen.
Meeste mensen rijden met de "gele" cleats van shimano. De rode worden minst van al gebruikt. Een beetje speling is wel goed voor je gewrichten. Zeker als je echt lang op de fiets zit. Als je minder glibberig wil zijn er veel opties. De pedalen iets harder zetten is de makkelijkste. Maar er zijn zelfs pro's die met wat lagen ducktape rondrijden op hun pedalen. Daardoor glijd je een stuk minder. De blauwe zijn trouwens een middenmaat, dacht ik. Ma zo goed als iedereen die ik ken, rijdt met geel.

• Holkers
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 23:17
Geel: 6mm
Blauw: 3mm
Rood: 0mm

Ik rij met geel, blauw vond ik niet fijn fietsen, beweeg toch net teveel en het is minimaal hoor maar met geel heb ik minder last

• unex154
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 23-05 18:28
tomtom137 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 17:48:
[...]

Futurumshop heeft nu een kortingscode van 20% op al het Assos spul: FKF-ASSOS (geldig tot vannacht 02:00 uur).
Ah thanks, gelijk maar even besteld.

Zie ook dat ze de Continental Grand Prix 4000S II voor €34,95 in de aanbieding hebben, lijkt me ook een nette prijs.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 06:31
Ik rij met de blauwe op het moment, ik heb ze allemaal geprobeerd, heel lang geel, een keer rood, toen weer geel en uiteindelijk past blauw mij het beste.

Het is goed om met de meeste speling te beginnen (dus wat je nu hebt gedaan) omdat je dan de kleinste kans loopt op blessures wanneer een en ander niet optimaal is afgesteld. Op een gegeven moment kan je gaan experimenteren, maar dat zou ik pas doen als je al een aantal van je huidige plaatjes versleten hebt.

Kluus wijzigde deze reactie 26-04-2019 21:10 (7%)

https://www.strava.com/athletes/2533069

• mhr-zip
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:18
unex154 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 21:01:
[...]

Ah thanks, gelijk maar even besteld.

Zie ook dat ze de Continental Grand Prix 4000S II voor €34,95 in de aanbieding hebben, lijkt me ook een nette prijs.
https://www.hopmansfietsg...continental-4000sii-25mm/

• unex154
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 23-05 18:28
Ah dat zijn dus wel gangbare prijzen, dan heb ik smerig te veel betaald bij de lokale shop vorig jaar :X

• CedricD
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 21:27
unex154 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 21:32:
Ah dat zijn dus wel gangbare prijzen, dan heb ik smerig te veel betaald bij de lokale shop vorig jaar :X
Herkenbaar :).
Mijn fietsenmaker weet dat ik de prijzen van zo'n dingen heel goed ken en ik krijg dan sowieso zijn beste prijs (ik koop er ook veel).
Een paar euro meer betalen in vergelijking met online vind ik absoluut niet erg, maar het dubbele (wat met banden wel eens durft te gebeuren) is een no-go :w

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

Adviesprijs... Er wordt gedaan alsof 35 of 40 euro een mega korting maar ik heb voor die Continental nooit meer dan dat betaald. Ene keer 35,95, andere keer 37,95. Bij de lokale fietsenboer betaal je de adviesprijs (iig bij velen...).

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Crazy D schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 12:31:
Adviesprijs... Er wordt gedaan alsof 35 of 40 euro een mega korting maar ik heb voor die Continental nooit meer dan dat betaald. Ene keer 35,95, andere keer 37,95. Bij de lokale fietsenboer betaal je de adviesprijs (iig bij velen...).
Toen ik mijn eerste racer had adviseerde de toenmalige LBS waar ik was om onderdelen gewoon online bij een Mantel/Futurum/Salden/Hopmans te bestellen. Daar was het goedkoper dan wat hij inkoop betaalde 8)7

Gabriël Ryzen

• asterisk
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 22:22
Bakkertje heeft de Conti’s voor €60,- per paar.
https://www.bakkerracingp...rand-prix-4000s-2-ii.html

• J-M-T
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 00:12
Afgelopen zomer nog voor 55 euro een gp4000 gekocht... ik kwam aan op vakantielocatie en wilde graag een eerste rondje doen maar er was onderweg iets door de binnen en buitenband gegaan achterin de auto. 1 zaak in de buurt die nog even open was dus keuze was snel gemaakt. Voor die 55 euro wel een echte Tour de France editie, nou nou... ;)

• Yihaaa
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 23:27
Heb gisteren de GP5000's gemonteerd, waren maar iets duurder dan de 4000's. Waren per stuk €39,95. Ben benieuwd hoe ze bevallen, ik had nog Giant banden eronder.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• ZieMaar!
Ik heb vanmorgen ook die gp4000 in mijn handen gehad...om iemand te helpen die lek gereden had en zelf zijn buitenland er niet meer om kreeg. Hij wilde ook zijn band daarna vullen met een CO2 patroontje zonder iets erom...Dus aan de ene kant is dat goed nieuws (blijkbaar had ie nog nooit lek gereden ;)), maar uiteindelijk dus wel. Maar goed, met pech kan elke band natuurlijk lek...Hij moest nog 110 km (was een toertocht) dus heb hem mijn reserveband ook meegegeven (ik was bijna thuis), in de hoop dat als ik ooit hulp nodig heb, iemand mij ook helpt.

Hoe lang gaan buitenbanden eigenlijk mee? Ik zou ook wel eens die gp4000’s willen proberen, maar vind het zonde om goede banden te vervangen (zijn nu 2000 km oud, 99% verhard)...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joindry

Joindry

ZieMaar! schreef op zondag 28 april 2019 @ 14:15:
Ik heb vanmorgen ook die gp4000 in mijn handen gehad...om iemand te helpen die lek gereden had en zelf zijn buitenland er niet meer om kreeg. Hij wilde ook zijn band daarna vullen met een CO2 patroontje zonder iets erom...Dus aan de ene kant is dat goed nieuws (blijkbaar had ie nog nooit lek gereden ;)), maar uiteindelijk dus wel. Maar goed, met pech kan elke band natuurlijk lek...Hij moest nog 110 km (was een toertocht) dus heb hem mijn reserveband ook meegegeven (ik was bijna thuis), in de hoop dat als ik ooit hulp nodig heb, iemand mij ook helpt.

Hoe lang gaan buitenbanden eigenlijk mee? Ik zou ook wel eens die gp4000’s willen proberen, maar vind het zonde om goede banden te vervangen (zijn nu 2000 km oud, 99% verhard)...
+1 paying it forward. Ik heb ooit gestopt met de auto, waar mijn fiets in lag. Man had platte band en had enkel van die plakkertjes mee. Maar geen plakkertje was opgewassen tegen zijn pinchflat. Dus gaf ik hem een binnenband. Ik had zelfs water mee waarmee hij zijn handen nog kon wassen alvorens weer aan te zetten. Ik leef dus in dezelfde hoop...

Hoe lang ze meegaan is echt sterk afhankelijk van vele dingen. Gewicht, temperatuur, hoe hard je ze opblaast, staat van de weg, leeftijd van de band. Maar ook hoe ver jij er mee wil rijden voor je zegt: "ok die moeten echt vervangen worden". Voor sommige is dat wanneer ze een beetje vierkant beginnen worden. Voor sommige is dat wanneer de thread er doorkomt.
Ik heb iig al een paar gehad dat makkelijk aan 6k km kwam.

• Galois
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21:37

Galois

1811 - 1832

Mijn vorige twee setjes waren Schwalbe Ones en daarmee zo’n 3-4000 km gereden.

Mn huidig setje zijn GP4000 en inmiddels 3000 km mee gereden en ze zien er zgan uit! Wat mij betreft erg groot verschil met de Schwalbes.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Remko24
Snelheid is ook behoorlijk van invloed op slijtage.
Fiets je rustig 25-28km/h op lange rechte stukken, of knal je met 32-35 en doe je veel bochtenwerk..
Kan zo 10-15% schelen op de levensduur.

• NielsTn
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
Yihaaa schreef op zondag 28 april 2019 @ 11:00:
Heb gisteren de GP5000's gemonteerd, waren maar iets duurder dan de 4000's. Waren per stuk €39,95. Ben benieuwd hoe ze bevallen, ik had nog Giant banden eronder.
Heb een setje GP5000 paraat liggen (ergens ook een leuke aanbieding gespot), voor in juli de Marmotte te overleven. Denk dat ik ze de maand van te voren al op leg, en de huidige Vittoria als backup houd. Heb nog van de Speci Roubaix ook nog een Specialized band (ook iets van Roubaix 25mm) liggen, dus... rubber zat :)

• Remko24
Vraagje..

Ik fiets nu op een "instapmodel" aluminium racefiets. (Sensa Romagna 2018 Comp).
Vorig jaar niet zo heel veel kilometers gemaakt (500-600 ofzo).
Dit jaar ben ik een stuk beter bezig en zit ik nu al op 500-600 in de laatste 4 weken.

Dit jaar wil ik mij voornamelijk focussen op techniek en conditie, daarom ook aangesloten bij een fietsgroepje met enkele ervaren instructeurs die ook gerichte trainingen geven.

Mijn gemiddelde snelheid solo is 28-29km/u en in de groep 30-32. Prima snelheden, en ik verwacht dat wanneer mijn conditie verbetert hier nog wel iets bij komt.

Komend jaar en misschien ook volgend jaar wil ik gewoon blijven fietsen op mijn huidige fiets.
Maar wanneer ik de techniek en conditie op orde heb, wil ik toch kijgen voor een flinke upgrade naar een carbon fiets.

Maar hoeveel snelheidswinst kun je halen uit materiaal, ik lees soms wel eens berichten van 5-12%?
En vooral hoe komt dat?

• CyberThijs
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23-05 11:33
Op een carbon fiets ga je niet opeens 10% sneller rijden in alle omstandigheden. Vooral wanneer het bergop gaat kan je wel wat voordeel voelen. Op het vlakke heeft het eerder wat invloed de wendbaarheid, stijfheid en hoe vlot je er mee optrekt.

Waar ik persoonlijk wel een groot verschil op het vlakke mee merkte waren carbon wielen met hogere velgen. Als je dus volgend jaar een nieuwe fiets aanschaft, dan raad ik aan om te investeren in een fiets met schrijfremmen (want velgremmen op een carbon remrand blijft een drama), en ook de wielen niet uit het oog te verliezen. Vaak zijn de wielen bij een nieuwe koersfiets net wat minder, omdat kopers eerder kijken naar gemakkelijker te vergelijken zaken zoals de groep die erop zit... Je kan natuurlijk over een paar jaar altijd nog beslissen de wielset van je nieuwe fiets te upgraden: het is de gemakkelijkste upgrade die er is :-)

• Henkie_NtA
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 23-05 15:08
Remko24 schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:27:
Vraagje..

Ik fiets nu op een "instapmodel" aluminium racefiets. (Sensa Romagna 2018 Comp).
Dit jaar ben ik een stuk beter bezig en zit ik nu al op 500-600 in de laatste 4 weken.

Dit jaar wil ik mij voornamelijk focussen op techniek en conditie, daarom ook aangesloten bij een fietsgroepje met enkele ervaren instructeurs die ook gerichte trainingen geven.

Mijn gemiddelde snelheid solo is 28-29km/u en in de groep 30-32. Prima snelheden, en ik verwacht dat wanneer mijn conditie verbetert hier nog wel iets bij komt.

Komend jaar en misschien ook volgend jaar wil ik gewoon blijven fietsen op mijn huidige fiets.
Maar wanneer ik de techniek en conditie op orde heb, wil ik toch kijgen voor een flinke upgrade naar een carbon fiets.

Maar hoeveel snelheidswinst kun je halen uit materiaal, ik lees soms wel eens berichten van 5-12%?
En vooral hoe komt dat?
Toen ik naar carbon ging, ging mn snelheid wel omhoog, maar ik ging dan ook van stalen Koga die ouder was dan ik, naar carbon Wilier. Dus het verschil was wel erg groot denk ik.
Grootste verschil voor mij was het fietsplezier. Op een echt goede fiets vond ik het fietsen vooral een stuk leuker. Alleen daarom was het me het al waard.
Zoals Thijs al zegt merk je het bergop wel. Heb ik met vrienden van me vaak, die allemaal alu rijden. Op vlak houden ze me net bij, maar als het dan even bergop (of duinop, want Noord-Holland) gaat en ik zet aan ben ik zo weg, al zal mijn betere conditie daar ook meespelen.

Henkie_NtA wijzigde deze reactie 29-04-2019 14:58 (46%)

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 07:13

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Remko24 schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:27:
Vraagje..

En vooral hoe komt dat?
Als je veel solo fietst zal je met een aero model wat winst pakken, als je veel in de bergen rijdt zal je met een lichte fiets (en lichte wielen) wat winst pakken, maar 5-12% snelheidswinst zal je niet zomaar pakken hoor... dat zou ~2km per uur zijn als je 30km/uur als basis aanhoud..
Dat is eerder een verschil wat je tussen MTB en weg banden kan verwachten.

Het is allemaal minimaal beter:
- gewicht
- efficiency frame
- earodynamica
- drivetrain effiency (een sora groep loopt echt niet significant zwaarder dan dura ace..)
- goeie wielset (licht en stijf)

alles bij elkaar tussen een 1000 euro fiets en een 5000 euro fiets misschien 1 km/uur...

Je moet het eerder zien dat je het op een goede fiets langer volhoud, minder last van vibraties en dat kan wel betekeken dat je bij een rit van 200 km de 2e helft wel 2-3 km harder kan. maar dat is dan omdat je zelf instaat bent om langer dezelfde poweroutput te genereren.

Als je het puur op papier bekijkt, powerinput vs snelheid, zal het meeste uit aero en gewicht van de wielen komen en dat zal zelfs minimaal zijn

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Naar voordeel doe je meer winst door nauwsluitende kleding aan te doen dan met een aeroframe.
Als je maar 600km op een jaar doet, zou ik nooit overwegen een duurdere fiets te kopen. Tenzij je geld over hebt en het echt kwijt wil... Ik zie dat je nu een alu frame met een Shimano 105 hebt. Prima beginnersfiets toch?
Laat carbon linksliggen tot nu, echt. Ik heb een aantal jaar geleden een redelijk ongeval gehad in groep, was het carbon geweest, mocht ik een nieuwe kopen. Laat je niet verleiden door die wielergroep voor meer en duurder. Je fysiek gaat heel wat meer uitmaken dan dat carbon aero frame. Niks leuker dan de bierbuikjes op hun 5.000 euro fiets achterlaten in een sprintje of op een klimmetjes, op mijn 10 jaar oude ALU fiets. :9

Joindry wijzigde deze reactie 29-04-2019 16:25 (10%)

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

Berg op is het extra gewicht van alu ook alleen een nadeel als de rijders verder even zwaar zijn... met 10 kilo gewichtverschil tussen fietsers maakt een halve of een hele kilo aan alu ook niet zo heel veel uit.

Puur een carbon frame zal niet veel uitmaken. Maar regelmatig koop je als je van een beginners fiets komt niet een beginners-carbon fiets maar net een tikje beter, dan zit er vaak een iets betere wielset in (waardoor je weer iets sneller wegrijdt bij een stoplicht + je sowieso al een fractie sneller bent want lichtere fiets), je voelt je uiteraard beter op je nieuwe fiets dus je gaat iets harder. Wellicht een iets betere houding aero-technisch gesproken waardoor je ook een fractie sneller bent. Objectief zal het niet meetbaar zijn maar ik denk dat wanneer je een identiek frame koopt maar dan van carbon het verschil in snelheid heel minimaal is, maar dat het de extra dingen zijn die je op je nieuwe fiets sneller maken. En dat je waarschijnlijk als je geen carbon koopt maar high-end alu je net zo snel bent als dat je op carbon zou zijn om precies dezelfde redenen :P

Ik ben iig van de overstap van m'n alu Bulls naar m'n carbon Cube geen 2 km/u harder gaan rijden. Denk dat bij mij vooral de snelheid waarin ik op cruise-snelheid ben hetgeen is dat wel sneller gaat maar voor de rest... overstap van MTB naar racer scheelde wel makkelijk 2km/u (maar ja, plat op je stuur liggen ipv recht overeind zitten op je MTB scheelt al 2 km...).

• Stufferdt

Stufferdt

En zo is het maar net.

nare man schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 16:42:
[...]
Je moet ze niet direct zien als upgrade, maar als vervanging als je oude instapwielen versleten zijn en je niet een stap hoger wilt.
Met deze gedachte in mijn achterhoofd gisteren bij Mantel in Den Bosch geen wielen gekocht. Zowel de fulcrum racing 5 als de vision 35 zijn niet direct (forse) verbeteringen, dus was nog niet helemaal overtuigd.

Ik kwam overigens tijdens mijn hobby op marktplaats wel nog deze wielen tegen in Houten:

De verkoper geeft aan:
De set is gebruikt en het achterwiel heeft een lichte slag, maar dit is gemakkelijk te verhelpen. De body is licht beschadigd, maar als je de cassette stevig aandraait is dat geen probleem.

Het remoppervlak van het voorwiel is top, achter enkele kleine beschadigingen, maar enkel te zien als je goed kijkt.

In wat voor mate moet ik hier bang voor zijn en wat voor kosten moet ik hier bij verwachten? Of is dit met een ruime boog eromheen? Body lijkt me op het eerste gezicht invreten?

Ik heb overigens vrijdag een bikefit, dus dat is stap 1 naar een nieuwe fiets (iets met de GAF: girlfriend acceptance factor: "de expert zegt dat een andere fiets beter is") :+

Signature

• jspr
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 23-05 13:41

jspr

Bianchi Aria

als er al zo veel dingen mee zijn valt het bij mij al af....

Strava

• Smultie
  • Niet online
Stufferdt schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:46:
[...]

Met deze gedachte in mijn achterhoofd gisteren bij Mantel in Den Bosch geen wielen gekocht. Zowel de fulcrum racing 5 als de vision 35 zijn niet direct (forse) verbeteringen, dus was nog niet helemaal overtuigd.

Ik kwam overigens tijdens mijn hobby op marktplaats wel nog deze wielen tegen in Houten:

De verkoper geeft aan:
De set is gebruikt en het achterwiel heeft een lichte slag, maar dit is gemakkelijk te verhelpen. De body is licht beschadigd, maar als je de cassette stevig aandraait is dat geen probleem.

Het remoppervlak van het voorwiel is top, achter enkele kleine beschadigingen, maar enkel te zien als je goed kijkt.

In wat voor mate moet ik hier bang voor zijn en wat voor kosten moet ik hier bij verwachten? Of is dit met een ruime boog eromheen? Body lijkt me op het eerste gezicht invreten?

Ik heb overigens vrijdag een bikefit, dus dat is stap 1 naar een nieuwe fiets (iets met de GAF: girlfriend acceptance factor: "de expert zegt dat een andere fiets beter is") :+
Zie niet in waarom op die fiets geen 28mm zouden passen. Kwatsch-verhaal als je 't mij vraagt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Stufferdt schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:46:
[...]

De verkoper geeft aan:

Naamloos carbon met zo een foutenlijst valt ook bij mij direct af.
Zie niet in waarom op die fiets geen 28mm zouden passen. Kwatsch-verhaal als je 't mij vraagt.
28mm past ook niet op mijn fiets. Oude shimano 105 remmen hebben heel weinig "clearance" voor hogere banden.
Dit zijn de 25mm van continental. Hebben echt geen 2 mm over in de hoogte.

• DDX
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 07:21
Daarom heb ik bij mijn nieuwe frame gezocht naar frame waar je directmount remmen op kan zetten.
Oude frame liep band bij 25mm en wat rotzooi op wegen al aan bij voorvork.

Nu genoeg ruimte (foto's met 25mm en 18mm interne breedte velg) :

voor :

achter :

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Smultie
  • Niet online
Joindry schreef op maandag 29 april 2019 @ 17:29:
[...]

28mm past ook niet op mijn fiets. Oude shimano 105 remmen hebben heel weinig "clearance" voor hogere banden.
[Afbeelding]
Dat kan; een andere fiets om 28mm banden te laten passen is natuurlijk mogelijk. Maar hij verkoopt z'n wielset.
Ervanuitgaande dat hij z'n fiets dus gewoon houdt zoals ie is, lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat een andere wielset er wel voor gaat zorgen dan 28mm past.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Remko24
Joindry schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:19:
Naar voordeel doe je meer winst door nauwsluitende kleding aan te doen dan met een aeroframe.
Als je maar 600km op een jaar doet, zou ik nooit overwegen een duurdere fiets te kopen. Tenzij je geld over hebt en het echt kwijt wil... Ik zie dat je nu een alu frame met een Shimano 105 hebt. Prima beginnersfiets toch?
Laat carbon linksliggen tot nu, echt. Ik heb een aantal jaar geleden een redelijk ongeval gehad in groep, was het carbon geweest, mocht ik een nieuwe kopen. Laat je niet verleiden door die wielergroep voor meer en duurder. Je fysiek gaat heel wat meer uitmaken dan dat carbon aero frame. Niks leuker dan de bierbuikjes op hun 5.000 euro fiets achterlaten in een sprintje of op een klimmetjes, op mijn 10 jaar oude ALU fiets. :9
Vorig jaar heb ik niet veel gefietst, dat klopt, ben toen tot 500-600km gekomen.
Dit jaar ben ik al een stuk fanatieker en heb ik nu al 500-600km op de teller staan.
Ik heb geleerd van vorig jaar, ik heb gewoon een stok achter de deur nodig, daarom ook een fietsmaatje gevonden die regelmatig mee gaat, en ga me aansluiten bij een fietsgroepje.
Dit geeft mij net dat beetje extra motivatie om wel de deur uit te gaan ipv alleen een rondje te fietsen..

Daarnaast heb ik 3-4 langere toertochten op de planning staan waar ik naar toe wil werken.

De eerste is de Hel van Twente.. (vermoedelijk de 160km of als het goed gaat toch de 200km)
De tweede is de 11 stedentocht in Friesland met Pinksteren. (wordt ondertussen de 4e keer)
En dan wil ik na de zomer nog 1 of 2 tochten maken.

• Stufferdt

Stufferdt

En zo is het maar net.

jspr schreef op maandag 29 april 2019 @ 17:09:
als er al zo veel dingen mee zijn valt het bij mij al af....
Smultie schreef op maandag 29 april 2019 @ 17:13:
[...]

Joindry schreef op maandag 29 april 2019 @ 17:29:
[...]

Naamloos carbon met zo een foutenlijst valt ook bij mij direct af.

[...]

[Afbeelding]
Hmm, fair points, ik ga 'm skippen inderdaad. Danku voor het wijze advies :)

Signature

Acties:
  • +1Henk 'm!

• McMiGHtY
Remko24 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:21:
[...]

Vorig jaar heb ik niet veel gefietst, dat klopt, ben toen tot 500-600km gekomen.
Dit jaar ben ik al een stuk fanatieker en heb ik nu al 500-600km op de teller staan.
Ik heb geleerd van vorig jaar, ik heb gewoon een stok achter de deur nodig, daarom ook een fietsmaatje gevonden die regelmatig mee gaat, en ga me aansluiten bij een fietsgroepje.
Dit geeft mij net dat beetje extra motivatie om wel de deur uit te gaan ipv alleen een rondje te fietsen..

Daarnaast heb ik 3-4 langere toertochten op de planning staan waar ik naar toe wil werken.

De eerste is de Hel van Twente.. (vermoedelijk de 160km of als het goed gaat toch de 200km)
De tweede is de 11 stedentocht in Friesland met Pinksteren. (wordt ondertussen de 4e keer)
En dan wil ik na de zomer nog 1 of 2 tochten maken.
Die tochtjes lukken ook wel op een alu fiets kan ik je melden.. Been there..done that

• Remko24
McMiGHtY schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:08:
[...]

Die tochtjes lukken ook wel op een alu fiets kan ik je melden.. Been there..done that
I know, heb de Elfsteden 2x op een normale fiets gefietst.. :+

Was gewoon benieuwd of het veel uit zou maken, sinds ik in een groepje fiets (nu 2 weken), merk ik dat ik het leuk vind om echt snel te kunnen fietsen, 33-34 in een groep lukt me al aardig (niet constant op kop), en was benieuwd in hoeverre materiaal de snelheid nog positief kan beinvloeden..

Ik merkte inderdaad al dat de mensen op een carbon fiets wat sneller weg zijn bij een stoplicht of na een bocht terwijl ik soms flink op de pedalen moet om dezelfde acceleratie te hebben.
Daar zal dus de grootste winst zitten mocht ik overstappen op een carbon fiets..

• kleinelievewolff
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 21-05 13:16
Stufferdt schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:52:
[...]
Het vervagen van de remrand hoor ik meer inderdaad, zonde, vind het wel gave wielen om te zien. Ik ga zondagmiddag naar Mantel dus daar alles maar eens vasthouden, bekijken, uithoren en keuze maken :)
Ik heb zelf ruim een jaar een set Vision Team 30. Via marktplaats een zgan setje met 25 mm conti's aangeschaft. Rijden heerlijk strak en zijn nog best licht voor de prijsklasse. Ik heb de remrand maandenlang zwart kunnen houden, remmen doe ik op mijn voornamelijk vlakke rondjes toch niet veel. Helaas met 1 ritje in de regen de remrand "ontzwart". Ik hoorde het piepen en na afloop kon ik ook wat slijpsel uit de remblokjes pulken.

Ik denk dus als je er alleen maar droge ritjes mee rijdt, dat je ze best lang zwart kunt houden.

• McMiGHtY
Remko24 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:15:
[...]

Ik merkte inderdaad al dat de mensen op een carbon fiets wat sneller weg zijn bij een stoplicht of na een bocht terwijl ik soms flink op de pedalen moet om dezelfde acceleratie te hebben.
Daar zal dus de grootste winst zitten mocht ik overstappen op een carbon fiets..
Kijk is welk merk/type wielen ze hebben, en welke jij hebt.
Verder is tempo rijden wat anders dan weg trekken bij een stoplicht of na een bocht, en dat is te trainen. Korte intervallen (ruim) boven je ftp

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Niconing
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 05:53
McMiGHtY schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:25:
[...]

Kijk is welk merk/type wielen ze hebben, en welke jij hebt.
Verder is tempo rijden wat anders dan weg trekken bij een stoplicht of na een bocht, en dat is te trainen. Korte intervallen (ruim) boven je ftp
Snel optrekken na een bocht is niet alleen maar meer intervallen maar vooral ook goed sturen en op het juiste moment aanzetten, vooral niet te laat dus maar direct na de bocht

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Remko24
Zoals ik al zei, komend seizoen en mogelijk ook volgend seizoen wil ik voornamelijk trainen op techniek en bepaalde trainingen om mijn conditie te verbeteren.
..
Prio 1 op dit moment is gewoon lekker kilometers fietsen en bekijken wat er aandacht nodig heeft en hierop wat aanpassingen of trainingsvormen toevoegen..
Dus materiaal upgrades etc voor dit jaar zit ik nog niet aan te denken..

Remko24 wijzigde deze reactie 30-04-2019 10:17 (4%)

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 07:13

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

@Remko24 ik denk dat de hele discussie hier wat overdreven wordt omdat je initiele vraag was of het klopt dat je 5-12% sneller gaat met een duurdere (carbon) fiets. Dat is niet zo, er zijn een hoop marginale voordelen bij allerhande upgrades en iedereen heeft zijn eigen redenen om geld uit te geven en dat mag ook.

Maar je hoeft je niet te verdedigen als je een nieuwe fiets wilt kopen hoor, ook niet als je het dit jaar al doet en ook niet als je maar x km per jaar rijd. Gelukkig mag iedereen zelf bepalen hoe je je geld uitgeeft.

Wat wel goed is, is om nu zoveel mogelijk ervaring op te doen, zodat je in een later stadium overwogen keuzes kan maken, wellicht heb je meer aan een mooie wielset dan aan een carbon frame, of ga je juist voor een comfortable endurance frame waar je makkelijker lange ritten op kan maken, of...
(als beginner zijn die keuzes lastiger te maken dan als je al wat uren in het zadel hebt)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Remko24
Prulleman schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:42:
Wat wel goed is, is om nu zoveel mogelijk ervaring op te doen, zodat je in een later stadium overwogen keuzes kan maken, wellicht heb je meer aan een mooie wielset dan aan een carbon frame, of ga je juist voor een comfortable endurance frame waar je makkelijker lange ritten op kan maken, of...
(als beginner zijn die keuzes lastiger te maken dan als je al wat uren in het zadel hebt)
Precies mijn insteek, daarom vorig jaar ook een "instapper" gekocht met een goede afmontage.
Ik weet zelf ook goed dat de meeste winst in mij als persoon zit (conditie, uithoudings vermogen etc), daarom richt ik me dit jaar op lekker kilometers maken en werken aan mijn conditie en bepaalde punten/doelen die ik wil verbeteren/bereiken..

Wanneer ik die doelen behaald heb, dan ga ik kijken hoe ik mijn materiaal beter kan afstemmen op mijn manier van fietsen.
Dus zeker geen overhaaste aankopen hier.. Ik geef graag geld uit, maar dan wel in 1x zo goed mogelijk..

• Storm-Fox
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 06-05 14:49
"Een racefietser zag er wel het voordeel van. Hij dacht lekker uit de wind te kunnen rijden door kort achter de aanhanger te blijven hangen. De trekkerrijder was zich bewust van de racefietser. Hij verklaart dat hij licht wilde remmen om de racefietser te waarschuwen voor een aanstaande wegversmalling."

bron: https://frontpage.fok.nl/...-tegen-trekkerrijder.html

de eis van 180 uur taakstraf is een aanfluiting, maar dit soort incidenten maakt weer eens haarfijn duidelijk
met wat voor mafkleppers wij helaas rekening mee moeten houden.

PSN: StormFox81

• Krijnemans
Storm-Fox schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:36:
"Een racefietser zag er wel het voordeel van. Hij dacht lekker uit de wind te kunnen rijden door kort achter de aanhanger te blijven hangen. De trekkerrijder was zich bewust van de racefietser. Hij verklaart dat hij licht wilde remmen om de racefietser te waarschuwen voor een aanstaande wegversmalling."

de eis van 180 uur taakstraf is een aanfluiting, maar dit soort incidenten maakt weer eens haarfijn duidelijk
Eens en oneens.. Je moet ook niet achter een trekker gaan hangen. Lekker in de wind fietsen, wordt je sterk van.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Storm-Fox schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:36:

Imho zijn dit gewoon opzettelijke slagen en verwondingen. Dat is je wagen gebruiken als een wapen. In het verkeer zie je het meer en meer. De schijnbare anonimiteit en bescherming die een wagen geeft, leiden mensen tot héél rare beslissingen.
Wat had ie verwacht, dat de fietser ging "fasen" en door de trekker ging om gewoon aan de voorkant eruit te komen.
Ik bedoel, 17 meter remspoor is geen korte "break check" meer te noemen...

Het blijft natuurlijk wel dat de fietser verantwoordelijk is om zelf "een veilige afstand" te behouden. Maar dat opent geen recht om hem te liquideren...

Joindry wijzigde deze reactie 30-04-2019 11:49 (3%)

• Amras
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:13
De commentaren op dat artikel geven wel aan hoe geliefd wielrenners zijn op de openbare weg. Zelf ook regelmatig meegemaakt dat een auto compleet onverantwoord reageert op een vrij normale verkeerssituatie, puur omdat het om een groep wielrenners gaat.

• Holkers
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 23:17
Als je met een trekker een remspoor van 19 meter trekt laat je niet even je gas los, dan trap je vol op de rem. Mooi verhaal om een lagere straf te krijgen van de chauffeur maar alles neigt naar ‘die zal ik even een lesje leren’. Was het slim van de wielrenner? Nee absoluut niet en totaal onverantwoord om kort achter iemand te rijden die je niet kent. Was het dom van de chauffeur, ja maar het jong is 18 en die doen domme dingen. 80 uur schoffelen en geen gevangenisstraf lijkt me al redelijk hoog imho.

Hier in de buurt heeft ook een soortgelijk ongeval plaatsgevonden tussen een scooter en wielrenner. Laatstgenoemde wilde even trainen en de scooter rijder was daar niet mee eens en remde. Beide dom maar de brokken zijn onnodig
Pagina: 1 ... 33 ... 38 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True