Tot op heden fietste ik meestal mijn rondjes alleen, soms ging een maatje mee maar altijd gedoe met afspreken en waar we elkaar zouden treffen om samen een rondje te fietsen..
Gisteren ben ik wezen fietsen met een fietsclub die een verzamelplek hebben op 5 minuten van mijn huis.
Na een korte kennismaking aangesloten bij een groep die als kruissnelheid 28km/u had..
Hoewel mijn conditie weer redelijk op peil begint te komen, leek dit achteraf volgens mij een minimale snelheid
Van te voren werd ook wel gezegd dat wanneer het tempo te hoog zou zijn dat ik het gewoon moest aangeven, dan zouden ze zich aanpassen..
Maarja als rookie wil je ook niet gelijk van je slechte kant laten zien..
We zijn op pad gegaan met een mannetje of 7-8, en allemaal al zeer ervaren. Ik fietste samen met een ander een beetje achterin om het gevoel van het fietsen in een groepje te observeren en dmv tips wat efficienter te rijden in een groep.
Uiteindelijk na 40km achterin/middenin gefietst te hebben merkte ik dat de kopmannen toch wat moe werden en werden afgewisseld voor anderen..
Aangegeven dat ik mijn steentje ook wel wilde bijdragen, en heb de laatste 15-20km richting huis fier aan kop gereden, en de groep op sleeptouw genomen met 34km/u.. (wind mee).
Kreeg in ieder geval de complimenten voor het kopwerk en voor het bijhouden van het "te hoge" tempo..
Uiteindelijk 58km gefietst met een gemiddelde van 29.4 op de GPS. (30.2 op de teller).
Dit smaakt wel naar meer, aangezien mijn gemiddelde snelheid met 2km/u omhoog is gegaan door in een groepje te rijden..
Volgende week fiets ik nog een keer mee, en dan kijken of ik lid wil worden.