Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 32 ... 685 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-09 10:54
Ik fiets nu een 5 jaar op de GP4000 en heb nu op 12k 4x lek gereden. Waarvan 1x een stootlek in de wang omdat ik opeens op een puinpad reed.
Wel merk ik dat ze snel vierkant zijn. Maar tot nu toe wil ik geen andere band erop. Dus elke seizoen in de aanbieding een paar bandjes aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:55
Over de Vittoria Corsa Control ben ik ook zeer tevreden. Begon pas lek te rijden na 6000km, toen maar vervangen. In de tussentijd half Europa mee doorgefietst zonder problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 16:38
Bij wiggle hebben ze nu combidealtjes voor 2 GP 4000S II buitenbanden + binnenbanden:
https://www.wiggle.nl/gp4000-tyres-and-bundles/

Weet even niet of er zo snel andere shops goedkoper zijn, Futurum momenteel niet in ieder geval. Overigens is daar de prijs van een 4000 slechts 1 euro goedkoper dan de 5000. Je zou toch verwachten dat nu ze de 5000 hebben ze de 4000 of goedkoper maken, meer richting de 30, of anders de 5000 duurder houden.. Maar slechts 1 euro verschil als hij ook nog beter zou moeten presteren... Gek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 13:34
Ik rij sinds een tijd op een set Conti Grand Prix GT (gewone grand prix met extra brede leklaag). De gewone Grand prix is niet de snelste band, maar voor onbezorgd rondrijden wel een redelijke sweet spot qua prijs / duurzaamheid / rolweerstand en lekbestendigheid.

Op mijn huidige fiets:
3108 km op set standaard Giant P-SL banden. Op het einde vervangen i.v.m. aantal keer lek
972 km op Schwalbe One. Vaak lekgereden en bij oversteken weg op een steentje de achterband kapot gereden.
3416 km op de genoemde set Grand Prix GT. Nog niet versleten, al begint achter licht af te platten. Nog niet lekgereden.

Daarvoor jaren gefietst op setjes GP4000s (oude model) zonder noemenswaardige problemen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
NoepZor schreef op donderdag 18 april 2019 @ 13:22:
Ik rij sinds een tijd op een set Conti Grand Prix GT (gewone grand prix met extra brede leklaag). De gewone Grand prix is niet de snelste band, maar voor onbezorgd rondrijden wel een redelijke sweet spot qua prijs / duurzaamheid / rolweerstand en lekbestendigheid.
Daar kwam ik vorig jaar ook op uit (gewone GrandPrix). Heb toen 44 euro voor 2 banden betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettje66
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14-03-2023
Heeft er nog iemand tips voor een goed zadel. Heb nu een Focus Izalco en ik vind het zadel erg hard, kan er niet zo goed aan wennen en ik denk dat ik voor een ander zadel ga kijken. Voor de korte afstanden (woon-werk 15 km) geen probleem. >60km ga je het wel voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:21
Ettje66 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 14:08:
Heeft er nog iemand tips voor een goed zadel. Heb nu een Focus Izalco en ik vind het zadel erg hard, kan er niet zo goed aan wennen en ik denk dat ik voor een ander zadel ga kijken. Voor de korte afstanden (woon-werk 15 km) geen probleem. >60km ga je het wel voelen.
Dat is heel persoonlijk.. je zou het beste kunnen beginnen met uitzoeken wat voor breedte je nodig hebt, al het andere is een kwestie van proberen, lang/kort, vlak/rond, hard/zacht, open middenstuk, ...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:34

McMiGHtY

- burp -

Gewoon naar een goede bikefitter gaan
en daar je kont goed laten opmeten (om het zo maar is te zeggen).

Zat bij mijn bikefitting in..aantal zadels geprobeerd..en uiteindelijk 1tje gekozen en die wat langer getest. Bij de goede fitters mag je ook gewoon je zadel komen terugbrengen als het niet de goede is.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 22:04
Ettje66 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 14:08:
Ik hoor goede verhalen over de Fizik Antares zadel :+

antaras

Hello fellow humans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
Mocht je een bikefitting nog even niet zien zitten.. Heb deze week zelf mijn zitbotjes even gemeten volgens wat tips van mantel bij het kiezen van een zadel. Daarna hun wizard gebruikt om tot een kleine selectie zadels te komen. Uiteindelijk voor een Sella Italia gekozen, mooi meegenomen is de 30 dagen niet goed geld terug garantie (als dat hopelijk een beetje werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
marijnvtg schreef op donderdag 18 april 2019 @ 15:24:
Mocht je een bikefitting nog even niet zien zitten.. Heb deze week zelf mijn zitbotjes even gemeten volgens wat tips van mantel bij het kiezen van een zadel. Daarna hun wizard gebruikt om tot een kleine selectie zadels te komen. Uiteindelijk voor een Sella Italia gekozen, mooi meegenomen is de 30 dagen niet goed geld terug garantie (als dat hopelijk een beetje werkt)
Heb het ook op deze manier gedaan, echter besteld bij Futurum, maar de methode via zitbotjes zelf meten werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
orange.x schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:19:
[...]
Heb het ook op deze manier gedaan, echter besteld bij Futurum, maar de methode via zitbotjes zelf meten werkt prima.
Ik zal maar eerlijk toegeven.. vond de uitkomst met golfkarton bij mij een beetje vreemd. Daar waar je in het Mantel voorbeeld 2 puntjes van diameter 2cm ziet, waren het bij mij schijven van 5cm :X. Heb maar hart-hart gemeten en kwam op ongeveer 10/11cm.. wat vrij krap is volgens mij.. (ben 1.86 / 85kg, voor zover kg je zitbotjes bepalen).

Vanavond ga ik het zadel monteren, morgen avond en maandag ochtend op pad.. ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
marijnvtg schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:23:
[...]

Ik zal maar eerlijk toegeven.. vond de uitkomst met golfkarton bij mij een beetje vreemd. Daar waar je in het Mantel voorbeeld 2 puntjes van diameter 2cm ziet, waren het bij mij schijven van 5cm :X. Heb maar hart-hart gemeten en kwam op ongeveer 10/11cm.. wat vrij krap is volgens mij.. (ben 1.86 / 85kg, voor zover kg je zitbotjes bepalen).

Vanavond ga ik het zadel monteren, morgen avond en maandag ochtend op pad.. ben benieuwd!
Was hier ook. Ben ook naar een smaller zadel gegaan maar ben er zelf erg tevreden over. Mijn zadel nu is Pro Falcon met 132mm breedte meen ik. Maargoed, ik zit toch weer vaker meer voorop dan echt helemaal achterop eigenlijk. Als ik nu achterop zit zit ik overigens ook prima hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:35
marijnvtg schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:23:
[...]

Je zitbotjes/afstand worden niet bepaald door gewicht of lengte. Daar hoef je je in ieder geval geen zorgen om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:03

Galois

1811 - 1832

Vroeger... fietste ik vooral 'evenementen' met vrienden. Bv. een Amstel Gold, een Limburgs Mooiste, een Ronde van Vlaanderen, enz.

Ik trainde daar niet echt heel hard voor. Misschien in de weken ervoor een paar keer. Ik had altijd last van mijn kont. ALTIJD. Ook ik heb naar oplossingen gezocht in andere zadels.

De afgelopen jaren fietst ik tussen de 5000 en 10.000 km per jaar. En ik heb nooit meer last van mijn kont :)

(en hiermee wil ik nu niet het zadelprobleem dat sommigen hebben, bagatelliseren. Geef niets meer dan mijn ervaring en dat mijn probleem opgelost is door mijn kont meer te trainen :) )

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:06
Galois schreef op donderdag 18 april 2019 @ 20:13:
(en hiermee wil ik nu niet het zadelprobleem dat sommigen hebben, bagatelliseren. Geef niets meer dan mijn ervaring en dat mijn probleem opgelost is door mijn kont meer te trainen :) )
Rule #5 (velominati.com)

Sommige zijn een glimlach waard.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 15:54
Eindelijk is het oneindige kijken en hopen op een Cherry Pepper Aeroad uit 2018 in de Canyon Outlet beloont.. Vandaag stond er eindelijk een nieuwe zoals ik zo graag wil in de Outlet (dit jaar is de rode er niet meer) en met een heerlijke korting..

Dus gelijk besteld, hopelijk ergens volgende week in mijn bezit.. _/-\o_ _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/P5Whv3Nw/Schermafbeelding-2019-04-18-om-21-57-04.png

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zo, deze jongen heeft sinds vanavond ook een racefiets. Via Marktplaats voor een leuk prijsje een Carrera fiets gevonden die volledig 105 afgemonteerd is en ook nog eens in zeer goede staat verkeerd.

Net even een klein rondje gedaan, heerlijk om zonder inspanning gewoon boven de 30 te rijden(had wel wind mee), dat is iets wat me met andere fietsen nooit gelukt is.

Ik realiseer me ook nu wel dat een helm echt noodzaak is, want je gaat snel hard met die dunne bandjes. Er zitten pedalen van Look op, dus nu op zoek naar passende schoenen en plaatjes. Ik kijk er naar uit om dit paasweekeinde lekker wat kilometers te gaan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:35
Daar heb je een mooi weekend voor, veel plezier ermee!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:37
Vanmorgen eerste rit op de nieuw opgebouwde fiets :

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/nH_4OIB4Qll21Gooqwb6Okv0nBp7x-6OwclDdcOQIas-2048x1152.jpg

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 26-09 15:54
Ook een lekker opvallend kleurtje.. Zie wel wat overeenkomsten met de Aeroad in het Frame :-)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:08

Kluus

Gang is alles

Gaaf DDX als ik een keer een nieuwe fiets ga gaanschaffen overweeg ik ook wel zoiets. Weer een velobuild toch? Nog "eigenaardigheden" tegen gekomen met dit frame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Kluus schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 09:46:
Gaaf DDX als ik een keer een nieuwe fiets ga gaanschaffen overweeg ik ook wel zoiets. Weer een velobuild toch? Nog "eigenaardigheden" tegen gekomen met dit frame?
Idd weer een velobuild frame :

http://www.velobuild.com/...frame-28c-tire-p0113.html

Aangeschaft zodat ik wat meer ruimte bij remmen/voorbork heb, irriteerde mij steeds aan rotzooi die zich ophoopte.
Daar heb ik nu geen last meer van.

Geen echte issue nog, alleen remmen die ik eerst bedacht had om erop te zetten paste niet bij achtervork :

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/4hrv2w.jpg

Dus toen maar shimano ultegra remmen besteld, net iets minder mooi (en iets zwaarder) maar past wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Laatst online: 25-09 15:08

Cis

Volgens mij zie ik wat over het hoofd.
Ik probeer Elevate te gebruiken in Firefox.
In de extension klik ik op "Activitities not synced", daarna op Sync, daarna op "Start Sync".
Dan opent een popup venster. Die laat mijn Strava dashboard zien (mobiele view, dus enkel de activiteiten). Maar wat moet ik dan doen? De activiteiten verschijnen niet zomaar in de Elevate extension. Ik heb het gevoeldat ik nog ergens op OK moet klikken, maar geen idee waar :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:10
Normaliter zou hij daar om toestemming moeten vragen om de data te delen met Elevate.
Misschien is die link niet goed, of heb je die autorisatie ooit gegeven en gaat daar iets mis?

Edit: heb 't ook nog even getest, hij gaat idd naar de activity pagina, maar daarna komt er iets van een overlay en gaat hij importeren. Dus dat werkt dan wss bij jou niet. Koppelen is waarschijnlijk al eerder gebeurd.
Mss ad blocker of iets anders wat in de weg zit?

[ Voor 42% gewijzigd door I-King op 19-04-2019 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tot op heden fietste ik meestal mijn rondjes alleen, soms ging een maatje mee maar altijd gedoe met afspreken en waar we elkaar zouden treffen om samen een rondje te fietsen..

Gisteren ben ik wezen fietsen met een fietsclub die een verzamelplek hebben op 5 minuten van mijn huis.
Na een korte kennismaking aangesloten bij een groep die als kruissnelheid 28km/u had..

Hoewel mijn conditie weer redelijk op peil begint te komen, leek dit achteraf volgens mij een minimale snelheid :+
Van te voren werd ook wel gezegd dat wanneer het tempo te hoog zou zijn dat ik het gewoon moest aangeven, dan zouden ze zich aanpassen..
Maarja als rookie wil je ook niet gelijk van je slechte kant laten zien.. 8)

We zijn op pad gegaan met een mannetje of 7-8, en allemaal al zeer ervaren. Ik fietste samen met een ander een beetje achterin om het gevoel van het fietsen in een groepje te observeren en dmv tips wat efficienter te rijden in een groep.
Uiteindelijk na 40km achterin/middenin gefietst te hebben merkte ik dat de kopmannen toch wat moe werden en werden afgewisseld voor anderen..
Aangegeven dat ik mijn steentje ook wel wilde bijdragen, en heb de laatste 15-20km richting huis fier aan kop gereden, en de groep op sleeptouw genomen met 34km/u.. (wind mee).
Kreeg in ieder geval de complimenten voor het kopwerk en voor het bijhouden van het "te hoge" tempo..

Uiteindelijk 58km gefietst met een gemiddelde van 29.4 op de GPS. (30.2 op de teller).
Dit smaakt wel naar meer, aangezien mijn gemiddelde snelheid met 2km/u omhoog is gegaan door in een groepje te rijden..
Volgende week fiets ik nog een keer mee, en dan kijken of ik lid wil worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Zoiets had ik laatst met een "social ride" van een bekend fietskledingmerk uit NH..

Wegtrappen..en dan merken dat je iig niet de langzaamste bent..en uiteindelijk een gedeelte kopwerk doet. Gemiddeld ruim 30 over een 50km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik vooral prettig vond, ik werd uitgedaagd om het tempo bij te houden, ook na een bocht wanneer de kopmannen weer tempo maken, om toch gelijk aan te haken..
Normaal fiets ik gewoon op mijn gemak, en reed ik gestaag weer naar de 30km/u.. nu was het gewoon aanzetten, om in ieder geval in de buurt te blijven..

Daarnaast de route die gefietst werd, heerlijke onbekende route (voor mij), en heb heel wat mooie landschappen gezien, ipv de standaard rondjes die ik normaal fiets die ik op mijn duim ken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:53

Phydomir

Dennis

Dat is wel lekker ja. Daarom vind ik het ook fijner om wat heuvels mee te pakken (Posbank ben ik met 20min fietsen). Ik kan mezelf dan veel makkelijker pushen om door te gaan dan een half uur lang op het vlakke 2kph harder te gaan dan mijn comfortabele tempo.

Gisteren mijn rondje zo gepakt dat ik het laatste stuk (zo'n 13km, vlak, door de weilanden) wind in de rug had. Was echt een flinke wind want over dat stuk 36 gemiddeld. Dat is echt geen tempo wat ik met windstil haal.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-09 16:22

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Moet mezelf hier trouwens nog eens voorstellen.
Ik fiets tegenwoordig terug graag,na een 5 tal jaar op laag pitje. Maar de tijd is het grootste probleem.

Mijn trek 1400 "discovery channel editie", ik denk uit 2007.
fiets2019

In een heel ver verleden nog origineel gekocht, wat amateur triatlon mee gedaan.
Fiets dient vooral voor woon-werkverkeer en hoogste prioriteit is "budget". Wanneer er tijd is en goed weer, komt hij ook nog buiten voor een ritje.
Het stuurtje is eigenlijk gewoon blijven staan omdat mijn bureauwerkersrugje deugd heeft van soms eens een andere positie. Snelheid heeft er echt niks mee te maken.

In het tasje zit een 6*1850 batterij om het voorlicht te voorzien van energie. Over de jaren heen is er al redelijk wat vervangen moeten worden. Op de fietstochten duw ik daar mijn eten en gsm in. Heeft bovenin een raampje om Strava te volgen. (zoals ik al zei, budget)

[ Voor 3% gewijzigd door Joindry op 19-04-2019 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 11:24:
Wat ik vooral prettig vond, ik werd uitgedaagd om het tempo bij te houden, ook na een bocht wanneer de kopmannen weer tempo maken, om toch gelijk aan te haken..
Normaal fiets ik gewoon op mijn gemak, en reed ik gestaag weer naar de 30km/u.. nu was het gewoon aanzetten, om in ieder geval in de buurt te blijven..

Daarnaast de route die gefietst werd, heerlijke onbekende route (voor mij), en heb heel wat mooie landschappen gezien, ipv de standaard rondjes die ik normaal fiets die ik op mijn duim ken :)
Bij ons op de club probeert de langzamere groep dat elastieken juist een beetje voorkomen. Als de voorste meteen na de bocht weer aanzet moet de achterste vaak sprinten om er weer aan te zitten. Hoewel dit met 8 man wel weer mee valt. De snelle groep let hier wat minder op omdat ze voornamelijk hard willen.

Verder goed gefietst. Groep fietsen is heel anders dan solo en ik vind beide wel wat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Laatst online: 25-09 15:08

Cis

I-King schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:03:
Normaliter zou hij daar om toestemming moeten vragen om de data te delen met Elevate.
Misschien is die link niet goed, of heb je die autorisatie ooit gegeven en gaat daar iets mis?

Edit: heb 't ook nog even getest, hij gaat idd naar de activity pagina, maar daarna komt er iets van een overlay en gaat hij importeren. Dus dat werkt dan wss bij jou niet. Koppelen is waarschijnlijk al eerder gebeurd.
Mss ad blocker of iets anders wat in de weg zit?
Thnx.
Heb ondertussen maar Opera geinstalleerd, met de Chrome Extender, en daarna Elevate. En nu lukt het wel. :)

Geen idee waar het fout ging, maar voor nu is het prima :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seriph schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 13:16:
[...]

Bij ons op de club probeert de langzamere groep dat elastieken juist een beetje voorkomen. Als de voorste meteen na de bocht weer aanzet moet de achterste vaak sprinten om er weer aan te zitten. Hoewel dit met 8 man wel weer mee valt. De snelle groep let hier wat minder op omdat ze voornamelijk hard willen.

Verder goed gefietst. Groep fietsen is heel anders dan solo en ik vind beide wel wat hebben.
Het was ook niet extreem elastieken ofzo..
Kopmannen zetten gewoon aan na een bocht om weer op kruissnelheid te komen, met redelijk aanzetten viel er geen groot gat, 5-7 meter ofzo..
Maar als je even niet oplette of je remde net iets harder, dan moest je een gat van 10-15m dichtfietsen.
En als de kopmannen dan alweer 30-32 fietsen, dan mag je wel 35-37 fietsen om enigzins weer aan te haken.

Normaal was het voor mij als ik solo rijd, gewoon bochtje door en dan gestaag van 20 naar 30 klimmen, daar deed ik gerust 12-18 seconden over.. Nu moet is dus gelijk in de pedalen om binnen 5-10 seconden weer op kruissnelheid te komen.

En dat merk ik vandaag wel in de benen, toch een gevoel dat ik gisteren flink gefietst heb... 8)
En dat maakt een mens weer sterker/beter.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2019 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Als je wat minder bent kan je daarom beter zorgen dat je niet achteraan in de groep zit, maar ergens rond plek 4 ofzo.
En wat rustiger optrekken na een bocht helpt ook .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, het klinkt misschien als een probleem, maar zo heb ik het niet ervaren..
Ik kon prima meekomen in het tempo, was alleen "gewend" om gewoon rustig vaart te maken ipv steeds redelijk tot soms stevig aanzetten na een bocht..
Soms moet je gewoon uit je comfortzone geduwd worden om jezelf te verbeteren..
Gisteren was het eerste zetje.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-07 14:33
Joindry schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 13:13:
Fiets dient vooral voor woon-werkverkeer
Flinke cassette voor woon-werkverkeer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-09 13:18
Groep fietsen geeft andere dynamiek. Ik hou van de afwisseling tussen solo en groep fietsen. Interval en duurritten doe ik solo zodat ik eigen tempo kan bepalen.

In de groep is het lekker spinnen in positie 3/4, wat kopwerk, of idd in de laatste positie aanpoten. Daarnaast hebben we 1 tot 3 sprints in ons vast rondje zitten om jezelf te meten. Daarnaast ook erg gezellig, maar soms ook omgekeerd; in onze groep zitten personen van diverse leeftijden wat soms wat wrijving geeft t.o.v. de snelheid.

Morgen AGR, feest der herkenning. Vooral Cauberg, stond daar enkele jaren terug met kramp geparkeerd :z . Iemand die de toertocht vandaag rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:17
Mooi om te lezen @Remko24, merk zelf ook dat in een groepje soms heerlijk fietst, zowel op kop om wat mensen mee te slepen als achteraan om even te temporiseren. Ben goed de winter uit gekomen dus zit nu vooral voorop ;)

Gisteren een 75 km tocht gedaan net in Duitsland boven Enschede/Oldenzaal en naar Almelo gefietst. Wat een lekkere omgeving, heuveltjes te over daar, niet te gek maar af en toe even doorbijten. Duitse wegen (landwegen) zijn wel kloten onderhouden, veel stenen en zand (bijna onderuit gegaan op zand in een bocht), maar sociaal zijn ze des te meer. Netjes aan de kant, geen overhaaste rare inhaalacties. Nederland in en direct snel nog even voor langs voor die ene bocht.. ach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Het zelf fietsen van een toertocht heeft voor mij het kijken naar wedstrijden wel een stuk interessanter gemaakt. Inderdaad een feest van herkenning en tof om te vergelijken hoeveel sterker die profs zijn.

Het fietsen van dit soort massale toertochten doe ik tegenwoordig wel minder graag. Voel me niet altijd veilig door anderen en vaak is het gedoe bij foeragepunten en erna. Nee dan liever de wat kleinere tochtjes, gewoon met mijn eigen maten of solo.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-09 17:29

ZieMaar!

Moderator General Chat
SirLenncelot schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 11:13:
Het zelf fietsen van een toertocht heeft voor mij het kijken naar wedstrijden wel een stuk interessanter gemaakt. Inderdaad een feest van herkenning en tof om te vergelijken hoeveel sterker die profs zijn.

Het fietsen van dit soort massale toertochten doe ik tegenwoordig wel minder graag. Voel me niet altijd veilig door anderen en vaak is het gedoe bij foeragepunten en erna. Nee dan liever de wat kleinere tochtjes, gewoon met mijn eigen maten of solo.
Ik ga half mei mijn eerste toertocht rijden (of heel misschien maandag), maar wat voor gedoe bedoel je? Ik snap dat t wat druk kan zijn met aankomende en wegfietsende mensen, maar in principe heb je geen haast toch?

Ik zou wel een kleinere toertocht willen rijden maandag (ergens in de omgeving van Apeldoorn, maar ff met de auto is natuurlijk niet erg en een nieuwe omgeving is leuk), maar kan weinig vinden. De gran fondo Hanze is er (vanuit Zwolle), maar die route fiets ik al vaak en lijkt iets leuk in de Achterhoek te zijn, maar daar kan ik niet zoveel over vinden online...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 20:01
Topweer tijdens de Amstel!
283 km gefietst (volgende keer toch voor 300 gaan :9)

De tocht zelf met een AVG van 29.3 gefietst (boven verwachting). Over de totale rit nog gezakt naar 28.7, wegens heen & terug naar hotel met de tragere fietscollega's maar kon me niets schelen.

Prachtige dag in een prachtige streek!
Zeker voor herhaling vatbaar! 8)

https://strava.app.link/GBcQMyA22V

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
@ZieMaar! het ligt heel erg aan de organisatie van de tocht en het aantal deelnemers. Bij de Ronde van Vlaanderen ging alles puik goed maar bij de AGR stoeien ze volgens mij nog steeds met het 2e rustpunt. Dat was ooit op een boerderij en later een keer in het bos. Beide keren stond je echt ruim in file. Ook als je niet perse eten wilde pakken. Mensen worden er ook wat prikkelbaar van, al met al niet heel prettig.

En nog maar eens een vergelijking, bij de finish van de AGR kun je je fiets tussen alle anderen laten staan en moet je maar hopen dat niemand hem meenemeemt. Bij de RvV had je een bewaakte fietsenstalling en enkel met je deelnemernummer kon je een fiets met corresponderend stuurbordje terugkrijgen.

Het zijn natuurlijk maar details waar je tijdens het fietsen van mooie stukken weinig last van hebt, maar ze zorgen er wel voor dat ik liever op een dag ga waar ik rustiger kan trappen.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
@CedricD wow, 280 kilometer op 1 dag! Respect.

Vandaag een lekker rondje Waterweg en Midden-Delfland gedaan, stond toch nog wel een pittig windje. Bij deze mijn eerste racefiets:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/bsMBBsz/20190419-201257-HDR.jpg

Vind het persoonlijk niet het mooiste frame, maar hij rijdt heerlijk (al heb ik geen vergelijksmateriaal met andere racefietsen)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-09 08:21
Gisteren een bestelling geplaatst voor deze

Afbeeldingslocatie: https://www.grinta.be/cache/720x480/2019/03/04/8/43/37/7226/joly-327265.jpg

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-09 17:29

ZieMaar!

Moderator General Chat
SirLenncelot schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 21:26:
@ZieMaar! het ligt heel erg aan de organisatie van de tocht en het aantal deelnemers. Bij de Ronde van Vlaanderen ging alles puik goed maar bij de AGR stoeien ze volgens mij nog steeds met het 2e rustpunt. Dat was ooit op een boerderij en later een keer in het bos. Beide keren stond je echt ruim in file. Ook als je niet perse eten wilde pakken. Mensen worden er ook wat prikkelbaar van, al met al niet heel prettig.

En nog maar eens een vergelijking, bij de finish van de AGR kun je je fiets tussen alle anderen laten staan en moet je maar hopen dat niemand hem meenemeemt. Bij de RvV had je een bewaakte fietsenstalling en enkel met je deelnemernummer kon je een fiets met corresponderend stuurbordje terugkrijgen.

Het zijn natuurlijk maar details waar je tijdens het fietsen van mooie stukken weinig last van hebt, maar ze zorgen er wel voor dat ik liever op een dag ga waar ik rustiger kan trappen.
Ok, maar dat is nog wel een maatje groter dan de toertocht die ik ga doen :). We zullen het wel zien, ik vind het concept erg leuk!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

RekZ schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 21:57:
@CedricD wow, 280 kilometer op 1 dag! Respect.

Vandaag een lekker rondje Waterweg en Midden-Delfland gedaan, stond toch nog wel een pittig windje. Bij deze mijn eerste racefiets:

[Afbeelding]

Vind het persoonlijk niet het mooiste frame, maar hij rijdt heerlijk (al heb ik geen vergelijksmateriaal met andere racefietsen)
Nou ik vind het toch een lekker fris en vlot ogende fiets hoor d:)b
Stukken beter dan standaard mat zwart O-)

Edit: Ik kwam afgelopen week weer een figuur tegen, slaat nergens op maar soms tref je zo'n renner waar je om onverklaarbare reden de kriebels van krijgt :?

Fietste dinsdag na een fysiek pittig dagje op werk op gemak naar huis op m'n werkfiets word ik op een volledig leeg breed fietspad ingehaald door een wielrenner. Nou gebeurt dat vaker maar deze meneer vind het blijkbaar leuk om rakelings langs me te scheren. Was nogal opvallend op z'n zwarte aerofiets met hoge carbon velgen, full Assos kledij maar geen helm en handschoenen :? Vond het om één of andere reden gewoon een beetje aso dus ik dacht prima dan eens kijken of niet een beetje terug kan narren dus ff flink aangezet. Heb zo'n 2km en een aantal rotondes een paar meter achter hem gereden en elke keer na de rotonde keek hij even of ik er nog was om vervolgens vol aan te zetten. Uiteindelijk op een langer vlak stuk helaas moeten lossen maar de meneer zal vast trots geweest zijn op zichzelf dat hij toch nog een fietser op een 2x zo zware fiets met naafversnelling, fietstassen en baggy kleding er uit heeft gereden :+

Zag op Strava dat ik vlak voor ik loste de 40,0km/u nog heb aangetikt dus iig hem even moeilijk gemaakt >:)

[ Voor 49% gewijzigd door sapphire op 21-04-2019 09:50 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:56
@sapphire En geen Fly-By te zien zeker? 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-09 18:52
havana schreef op zondag 21 april 2019 @ 07:49:
Gisteren een bestelling geplaatst voor deze

[Afbeelding]
Nice, zie op de foto al dat die leest veel te smal is voor mijn eendenpoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-09 08:21
Stoffa schreef op zondag 21 april 2019 @ 10:37:
[...]

Nice, zie op de foto al dat die leest veel te smal is voor mijn eendenpoten.
Ik heb ze gisteren gepast en ze vallen zeker niet té smal (zoals Sidi), eerder “gewoon” zoals Shimano.

Voor echt brede poten kun je beter een andere leest kiezen!

[ Voor 9% gewijzigd door havana op 21-04-2019 15:04 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-09 16:22

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

tomtom137 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 16:19:
[...]

Flinke cassette voor woon-werkverkeer ;)
8)

Heb hem al een paar keer meegenomen naar de Vlaamse Ardennen. Is voor mij maar 50min rijden. Ik had een klassieke 39/53 - 11-25 en op de echt stijle hellingen (paterberg en koppenberg) was ik gewoon niet sterk genoeg een 39-25 rond te krijgen.Gezien de voorste crank 130mm is, kan een kleiner tandwiel dan 39 niet. De achtercassette was toch aan vervanging toe... A+B= XTR cassette 11-34 (met derailleurverlengstuk)
39-34 is meer dan voldoende en zoals gewoonlijk een budget oplossing. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 20:01
39-25 is ook wel een heel groot verzet om de Paterberg mee naar boven te rijden ook :9.

Ik doe die gewoon meestal op mijn 36-32.
Een 39-34 komt dan idd in de buurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
CedricD schreef op zondag 21 april 2019 @ 20:14:
39-25 is ook wel een heel groot verzet om de Paterberg mee naar boven te rijden ook :9.

Ik doe die gewoon meestal op mijn 36-32.
Een 39-34 komt dan idd in de buurt :)
Het kan met een 39-23 ook hoor. Ik zal niet zeggen dat het sneller kan met een iets makkelijker verzetje, maar je, ik, kan er mee boven komen 😅 11,4km/h gem zie ik.

Zaterdag rondje gereden via de Posbank. Uiteindelijk 155km gereden en PR op de Italiaanse weg en Posbank zelf. Ook de Zijpenberg voorzien van een nieuwe beste tijd. Uiteindelijk bij de verjaardag beland om 13:00 en nog prima bijgegeten 😁 Ritje was 31,1gem ofzo, gelukkig had ik op de terugweg wat wind in de rug, mocht ook wel na alle wind tegen die we al hadden gehad.

Gisteren nog naar Rijswijk gereden, ook windje mee met O2. Uiteindelijk ondanks de rit ervoor toch nog prima kunnen rijden. Dus mijn totaal dit weekend met 255km verhoogd. Loop nog 142km achter op mijn jaargemiddelde van 150/week. Maar de meeste kilometers moeten gelukkig nog gereden worden!

[ Voor 42% gewijzigd door orange.x op 22-04-2019 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02:39
Ik fiets nu een jaar maar heb toch het idee dat ik niet helemaal goed op mn fiets zit. Ben destijds door de verkoper van Mantel zo op mijn fiets gezet nadat hij 2 minuten had gekregen hoe ik een rondje door de winkel fietste. Nu vindt je op internet 1000 manieren om dit te bepalen maar vind het ergens toch een beetje eng om hier zelf aan te gaan sleutelen zonder dat ik weet of ik het goed doe. Wat is volgens jullie de beste manier? Vind ergens zo'n bike fitting van 200 euro ook weer overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-09 17:47
Janpietertje89 schreef op maandag 22 april 2019 @ 08:48:
Ik fiets nu een jaar maar heb toch het idee dat ik niet helemaal goed op mn fiets zit. Ben destijds door de verkoper van Mantel zo op mijn fiets gezet nadat hij 2 minuten had gekregen hoe ik een rondje door de winkel fietste. Nu vindt je op internet 1000 manieren om dit te bepalen maar vind het ergens toch een beetje eng om hier zelf aan te gaan sleutelen zonder dat ik weet of ik het goed doe. Wat is volgens jullie de beste manier? Vind ergens zo'n bike fitting van 200 euro ook weer overdreven.
Ik zou eens beginnen met de basis instellingen. Zaken zoals de zadelhoogte, zadelpositie, positie schoenplaatjes zijn goed zelf te bepalen dmv tuturials op internet. Zorg ervoor dat je elke keer kleine aanpassingen doet, dus niet in 1 keer 3 verschillende aanpassingen doen. Noteer goed wat je hebt gewijzigd.

Na elke aanpassing een paar ritjes kijken of het verbetering geeft. Als je er écht niet uit komt kun je altijd alsnog een bike fit overwegen.

Bij mijn Mantel fiets heb ik nooit een bike fit gehad. Alles zelf ingesteld. Ontzettend leerzaam. Heb nooit pijn of klachten, een ritje van + 100 km is geen probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door chielmi op 22-04-2019 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:56
Als je onzeker bent over de afstelling, zou je ook een afspraak kunnen maken bij een wielerspecialist in de buurt. Een statische bikefitting waarbij je lichaam wordt opgemeten, kost iets van 40 Euro waarbij er evt. aanpassingen aan je fiets worden gedaan. De bikefittings van 200 Euro zijn de dynamische tests waarbij tijdens het fietsen de instellingen worden veranderd. Dit zou je nog kunnen overwegen als je na een statische bikefitting nog steeds niet lekker rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is ook niks engs aan een racefiets zelf afstellen. Het zijn allemaal supersimpele verbindingen met vaak één schroefje. Je kunt als het goed is ook een achterwiel eruit halen om een band langs de weg te verwisselen? Gewoon zelf doen, is leuker, leerzamer en veel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02:39
Verwijderd schreef op maandag 22 april 2019 @ 10:56:
Is ook niks engs aan een racefiets zelf afstellen. Het zijn allemaal supersimpele verbindingen met vaak één schroefje. Je kunt als het goed is ook een achterwiel eruit halen om een band langs de weg te verwisselen? Gewoon zelf doen, is leuker, leerzamer en veel goedkoper.
Technisch eng vind ik het niet, ben alleen bang dat ik zonder dat ik het merk mezelf alleen maar slechter op de fiets zet...als het nu 1 ding was (zadel hoger/lager) maar er zijn toch al snel zo'n 5-6 dingen die je kunt verstellen.

Overigens heb ik geen grote klachten ofzo, deze maand tot nu toe 600 km gefietst met meerdere ritten boven de 100km. Enige wat ik merk zijn verdoofde handen tijdens het fietsen.

Iemand tips voor een goede internet guide want met Google vind je toch 1001 smaakjes waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie. Zo'n statische test van 40 euro is overigens ook een goede tip.

[ Voor 25% gewijzigd door Janpietertje89 op 22-04-2019 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expwaste
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 08:39
Zijn er mensen die ook last hebben dat de Wahoo Elemnt Mini meerdere keren tijdens een rit de verbinding met je telefoon verliest? Ik heb hier sinds een klein maandje last van en iedere keer valt de verbinding we na ongeveer 15 minuten. Ik gebruik een OnePlus 5 met Android Pie.
Mijn broer heeft hier ook last van, bij hem duurt het alleen langer voordat de verbinding wegvalt. ( Hij gebruikt een iPhone)

Mocht iemand een mogelijke oplossing hebben ben ik je eeuwig dankbaar!

PSN: xxpwaste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:53

Phydomir

Dennis

Janpietertje89 schreef op maandag 22 april 2019 @ 11:15:
Enige wat ik merk zijn verdoofde handen tijdens het fietsen.
Had ik ook. Opgelost door een setje handschoenen met wat padding erin. Daarna nooit meer e last van gehad.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het alleen verdoofde handen zijn: handschoenen kopen met voldoende padding inderdaad. En even kijken of je je armen niet teveel moet strekken om bij de shifters te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jch88
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 26-09 20:21
Expwaste schreef op maandag 22 april 2019 @ 13:52:
Zijn er mensen die ook last hebben dat de Wahoo Elemnt Mini meerdere keren tijdens een rit de verbinding met je telefoon verliest? Ik heb hier sinds een klein maandje last van en iedere keer valt de verbinding we na ongeveer 15 minuten. Ik gebruik een OnePlus 5 met Android Pie.
Mijn broer heeft hier ook last van, bij hem duurt het alleen langer voordat de verbinding wegvalt. ( Hij gebruikt een iPhone)

Wellicht batterij-optimalisatie voor deze app uitschakelen zodat deze niet wordt afgesloten tijdens het fietsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

@Verwijderd @Phydomir @Janpietertje89
Maar geen handschoenen met gelpadding :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3vers3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-09 09:41
Janpietertje89 schreef op maandag 22 april 2019 @ 11:15:
[...]

Technisch eng vind ik het niet, ben alleen bang dat ik zonder dat ik het merk mezelf alleen maar slechter op de fiets zet...als het nu 1 ding was (zadel hoger/lager) maar er zijn toch al snel zo'n 5-6 dingen die je kunt verstellen.

Overigens heb ik geen grote klachten ofzo, deze maand tot nu toe 600 km gefietst met meerdere ritten boven de 100km. Enige wat ik merk zijn verdoofde handen tijdens het fietsen.

Iemand tips voor een goede internet guide want met Google vind je toch 1001 smaakjes waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie. Zo'n statische test van 40 euro is overigens ook een goede tip.
https://www.ludd.ltu.se/~torger/bikefit/
Erg uitgebreid en de basis wordt er goed uitgelegd. Wanneer ik dingen aan mijn afstelling wil veranderen pak ik deze site er vaak nog even bij.

https://www.stevehoggbike...eight-how-hard-can-it-be/
https://www.stevehoggbike...-set-back-for-road-bikes/
https://www.stevehoggbike...the-pedal-cleat-position/
Niet de meest overzichtelijke site en een groot gedeelte zit ook nog eens achter een paywall. De basis is wel gratis te vinden. Zijn advies schijnt controversieel te zijn maar ik vind het over het algemeen wel vrij redelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom137
Expwaste schreef op maandag 22 april 2019 @ 13:52:

Voor fietscomputer gerelateerde vragen kan je het beste hier terecht :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-09 19:32
Gisteren voor het eerst dit jaar weer eens een echt lange rit gemaakt(+/- 230 km) en dat is vandaag wel te merken. Vooral een beetje vergist in de temperatuur. Ondanks continu drinken + eten toch behoorlijk zware benen. Nu ben ik ook wel minder getraind dan vorig jaar maar het valt mij helaas wel wat tegen. Maar goed dit zorgt ook weer voor betere benen de volgende keer houd ik mezelf dan maar voor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Was gisteren best warm in de loop van de dag, 's ochtends vertrokken vanuit Vorden en midden op de middag in Alkmaar uitgekomen. Mooi stukje in de buurt van Apeldoorn door de uitlopers van de veluwe, fietspaadjes langs een zandweg, lekker golvend en bijna geen mens te zien.

Koffie/Cola stop bij de McD in Nijkerk en daarna door.

In Muiden was het druk met een brug die open was omdat er bootjes doorheen moesten met de bijbehorende opstoppingen en mensen die haast hebben.

Stop bij het tankstation bij Ijburg voor een paar broodjes, een fles water en een flesje cola en daarna door richting Purmerend met opeens wind tegen.. werd opeens pittig. Toen richting Alkmaar met wind mee en een laatste stukkie langs het kanaal met wederom wind tegen. Al met al heerlijk gefietst.

Wel een fietscomputer die vastliep en vergeten om zonnebrand mee te nemen, tanlines ftw (naja..beetje rood nu).

Eerste solorit van deze afstand, was even wennen maar wel heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ja langs het Markermeer staat al aantal dagen pittig (en fris) windje.
Merkte ik zaterdagavond ook tijdens de brm400 rit die ik maakt (rondje Noord en Zuid Holland bij elkaar)
Maargoed die oostenwind zorgt er wel voor dat het lekker droog (en warm) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Na heel lang ruzie gehad te hebben met mijn racefiets heb ik afgelopen week voor het eerst weer een paar km's gefietst. Om er vrij snel achter te komen dat vooral de eerste keren ik best wel last krijg van het zitvlak en een slapende zak.

Wat is in jullie ervaring de beste bang for buck fietsbroek voor laten we zeggen max 100-150 euries? Momenteel heb ik een Lapierre setje die zeker niet het beste van het beste is maar wel weer een stuk beter (althans qua gevoel van de zeem en de ervaring) dan wat je bij de laaaydl kunt kopen :)

[ Voor 21% gewijzigd door Franco10 op 23-04-2019 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-09 15:44

mvds

Totally awesome!

Zou een goed zadel niet iets zijn voor je om naar te kijken? Ik heb sinds kort een Selle Italia zadel met een brede gleuf en de zadelpijn en het slapend gevoel ik flink afgenomen (nog niet helemaal weg)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom137
Franco10 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:52:
Na heel lang ruzie gehad te hebben met mijn racefiets heb ik afgelopen week voor het eerst weer een paar km's gefietst. Om er vrij snel achter te komen dat vooral de eerste keren ik best wel last krijg van het zitvlak en een slapende zak.

Wat is in jullie ervaring de beste bang for buck fietsbroek voor laten we zeggen max 100-150 euries?
Heb hem zelf niet, maar men is (ook hier) doorgaans positief over de Assos T Equipe Evo. Die is weliswaar rond de 150-180 euro, maar heel vaak in de aanbieding bij Futurumshop - heb hem voor 105 euro weg zien gaan (130 euro afgeprijsd en dan met een 25 euro kortingscode die ook regelmatig van kracht is). Er is nu een geldige kortingscode FUT-KF15 (15%) op alle korte bibs, mocht je niet willen wachten tot de eerstvolgende aanbieding.

Verder heb ik zelf de Castelli Endurance X2 die je vaak wel onder de 100 euro kan vinden en daar ben ik erg tevreden over - na 5-6 uur nog steeds geen last van ongemakken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 21:03

Wat is in jullie ervaring de beste bang for buck fietsbroek voor laten we zeggen max 100-150 euries? Momenteel heb ik een Lapierre setje die zeker niet het beste van het beste is maar wel weer een stuk beter (althans qua gevoel van de zeem en de ervaring) dan wat je bij de laaaydl kunt kopen :)
Je hebt geen andere broek maar een ander zadel nodig. Een dove zak is een kwestie van een verkeerd zadel dat ga je niet oplossen met een andere broek.
Een schrale kont na een paar uur rijden is wel te verhelpen met een goede broek maar vooral met meer trainen. Je zult moeten wennen aan de houding en het lange zitten. Maar een goede broek doet wonderen.

Ik ben fan van de Castelli X2 broeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 02:24

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Microkid schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 19:14:
Even een vraag: ik heb vorige week m'n ketting vervangen omdat deze versleten was. No problemo. Maar ik merk nu dat ik op sommige tandwielen doorslip, dus de cassette moet er ook aan geloven. Ik rij momenteel met een 12-25 "polder-cassette". Bevalt prima. Maar ik ben geen hardrijder (cruisesnelheid tussen 28 en 32) en geen klimmer (>100kg). Ik zie dat Shimano ook een 14-28 heeft, en die kan mij eigenlijk best bekoren. De huidige 12 en 13 tandjes gebruik ik toch al amper, wellicht een paar keer per jaar als ik heuvelaf ga, maar meestal peddel ik gewoon zachtjes mee. Ik heb niet het idee dat ik die ga missen. De 28 is voor mij juist een welkome aanvulling. De 14-28 gaat ook in stapjes van 1 tand van 14 tot 21, en daar zit je toch het meeste.

oud....: 12-25 ==> 12,13,14,15,16,17,18,19,21,23,25
Nieuw: 14-28 ==> 14,15,16,17,18,19,20,21,23,25,28

Zit ik goed met mijn gedachten of vergeet ik iets heel belangrijks?
Ik rij nu een paar weken met de 14-28 en dat was inderdaad een prima keuze. Kan nu veel op het grote blad rijden, alles tussen 14 en 21 gaat met 1 tandje, waardoor je altijd de juiste versnelling kan vinden. Moet ik eens klimmen, dan kan dat mooi op 23 of 25, met 28 als reserve. Prima dus voor ons platte land ;)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09 09:07
Hey allemaal,

Ik heb een paar vraagjes met betrekking tot onderhoud aan een oude wielrenfiets.

Op een vrije dag vind mijn moeder het nog wel eens leuk om de regio onveilig te maken op haar bejaarde wielrenfiets. Het gaat om een Alimo met een Shimano 600 systeem.

Het is geen grote hobby, en de snelheid is ook niet belangrijk, dus er is geen budget beschikbaar om een nieuwe te kopen. Een kleine investering om deze op de weg te houden is echter geen probleem. De fiets is zelf in redelijke staat.

De lagers van de pedalen hebben nu echter zoveel speling dat ik me afvraag of er uberhaupt nog wel kogeltjes in zitten. Is dit een oude exotische draad? Of zou ik in staat zijn om nieuwere pedalen te kopen? En kunnen de nieuwe blokjes dan ook onder de oude schoenen geschroefd worden?
Afbeeldingslocatie: https://thumbs2.imgbox.com/53/3d/nGRh1UM5_t.jpg
Afbeeldingslocatie: https://thumbs2.imgbox.com/7d/25/wgsmY0r7_t.jpg

Verder is de ketting ook aan vervanging toe, maar is het zeker niet interessant om de voorbladen en de achtercasette te vervangen. Zou ik hiervoor gewoon een willekeurige 6 speed ketting voor een racefiets kunnen kopen? Of heeft zo'n oude fiets hier misschien ook afwijkende maten?
Afbeeldingslocatie: https://thumbs2.imgbox.com/c3/03/uQhDO18n_t.jpg

Edit:
Na een avondje Googlen lijk ik wat meer te weten gekomen zijn. Volgens mij zijn alle onderdelen op deze fiets Shimano 600EX "Arabesque" gezien de versiering. Behalve echter het crankstel. Dit lijkt Shimano 600AX te zijn, met 1 inch "Dynadrive" draad.
Dynadrive staat blijkbaar bekend om de matige lagers, wat ook weer overeen zou komen met de reden waarom ik hem wil vervangen :P
Ik zal dan ook een 1 inch naar 9/16 inch adapter moeten regelen. Blijven voor mij de vragen over de voetclips en de ketting over :*)

[ Voor 15% gewijzigd door Pyramiden op 23-04-2019 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 11:04

Een flinke lik vet helpt ook uitstekend tegen schraalheid. Dat kan fancy Chamois crème zijn, maar ik pak meestal gewoon huismerk vaseline. Daarnaast recentelijk een Castelli Evoluzione aangeschaft en die bevalt tot nu toe uitstekend en zit keurig onder de 100 euro.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 27-09 09:21

bonzz.netninja

Niente baffi

Vraagje voor de mechaniekers onder ons. Ik heb een nieuwe stuurpen, maar die lijkt tikkie hoger te zijn, waardoor de ahead niet meer helemaal aansluit (zie foto). Op de foto lijkt het erger, maar daar heb ik hem nog niet goed aangedrukt. 4 mm is het. Is dat erg?

Anders ga ik toch nieuw setje spacers komen met wat andere maten, en komt de pen tikkie lager te zitten (wat wel irritant is, want ik heb een kortere pen gekocht omdat ik wat meer rechtop wilde :) )

Forum
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gJABwYgjDNqlOtcq0n00cVCI/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KsrF5rh1XbHpRYgtJq2Ek88M/thumb.jpg

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
@bonzz.netninja Ik zou wat nieuwe spacers gaan halen, want je stuur zit nu toch echt niet meer zo goed vast. De bovenste bouten kunnen nu helemaal niets meer vastklampen, en dat kan je niet oplossen door alles wat meer vast te draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

CyberThijs schreef op woensdag 24 april 2019 @ 11:04:
@bonzz.netninja Ik zou wat nieuwe spacers gaan halen, want je stuur zit nu toch echt niet meer zo goed vast. De bovenste bouten kunnen nu helemaal niets meer vastklampen, en dat kan je niet oplossen door alles wat meer vast te draaien..
Daar ben ik ook ene beetje bang voor. De foto is wel erger dan in het eggie (4mm) maar toch...

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Weet niet of er net als ik beetje wedstrijdminded mensen tussenzitten die ook trainen voor wedstrijden of criteriums rijden enzo... Of misschien gewoon er wel wat vanaf weten, maar ik lijk tegen een klein plafond te komen.

Wat geen probleem voor mij is is om met lichte wind mee of in ieder geval niet tegen lange stukken relatief prima 37-38 te kachelen. Hoe meer wind mee hoe makkelijker / sneller het kan. Maar wat ik vooral merk bij soms segmentjes hunten, langere vlakke stukken, is dat ver boven de 40 toch nog wel lastig kan zijn. 43 gaat nog wel maar ik heb het over 48-50km/h zeg maar.

En dat merk ik dus ook bij de wedstrijdtrainingen die ik nu volg. Het rondjes rijden met het versnellen na de bochten tot soms 50 bij wind mee stukken na de bocht dat gaat. Maar er is daarna voor mij geen verschil meer te maken. Gisteren bijvoorbeeld was er een kopgroepje weggesprongen en ik werd gemaand om mee te springen in de achtervolging om te kijken of we er bij konden komen. Die kerel trok hem aan, tot tegen de 50 dus weer op het wind mee stukje, daarna draaiden we, zelfs daar bleef hij schuin tegen de wind in goed boven de 40 rijden en mocht ik het overnemen :+ Ik zit dan eigenlijk in het wiel al enigzins net in het rood dus heel veel meer komt er niet uit en als ik dan afzak en iemand neemt het over dan heb ik ook alweer gelijk moeite om aan te haken etc.

Wat kan ik nou voor training inlassen die mij vooral op hogere snelheden net dat beetje ruimte geeft om die wisselingen beter op te kunnen vangen. Is dat dan echt intervallen? Want dat zou bij mij vooral logisch lijken voor het makkelijker kunnen versnellen uit een bocht TOT die snelheid, maar zou voor mij onlogisch zijn om er voor te zorgen dat het vasthouden VAN de snelheid mij beter afgaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-09 14:32
bonzz.netninja schreef op woensdag 24 april 2019 @ 11:14:
[...]

Daar ben ik ook ene beetje bang voor. De foto is wel erger dan in het eggie (4mm) maar toch...
@bonzz.netninja
Ik zou inderdaad andere spacers halen. Tevens zou je ook kunnen overwegen om de stuurpen te vervangen (andere retourneren) en een stuurpen te nemen die lichtelijk omhoog staat i.p.v. horizontaal of naar beneden.

Of de stuurpen omdraaien. Hij lijkt nu lichtelijk naar onderen te lopen. dan zal hij lichtelijk naar boven lopen...

[ Voor 12% gewijzigd door Krijnemans op 24-04-2019 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Krijnemans schreef op woensdag 24 april 2019 @ 12:32:
[...]

@bonzz.netninja
Ik zou inderdaad andere spacers halen. Tevens zou je ook kunnen overwegen om de stuurpen te vervangen (andere retourneren) en een stuurpen te nemen die lichtelijk omhoog staat i.p.v. horizontaal of naar beneden.

Of de stuurpen omdraaien. Hij lijkt nu lichtelijk naar onderen te lopen. dan zal hij lichtelijk naar boven lopen...
Ik had de vorige pen idd omgedraaid. Dat was alleen op de vorige fiets, heb nu een nieuw frame. Maar ik heb het idee dat ik alsnog een kortere pen kan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 27-09 16:17

Crazy D

I think we should take a look.

orange.x schreef op woensdag 24 april 2019 @ 12:12:
Wat kan ik nou voor training inlassen die mij vooral op hogere snelheden net dat beetje ruimte geeft om die wisselingen beter op te kunnen vangen. Is dat dan echt intervallen? Want dat zou bij mij vooral logisch lijken voor het makkelijker kunnen versnellen uit een bocht TOT die snelheid, maar zou voor mij onlogisch zijn om er voor te zorgen dat het vasthouden VAN de snelheid mij beter afgaat...
Intervallen is een breed begrip. 5 minuten 120 watt en 3 minuten 180 watt trappen is ook interval, maar 5 minuten 150watt en 3 minuten 350 watt ook... Ik denk dat de interval zo groot mogelijk moet zijn voor dit. Je wilt aan de ene kant voldoende power hebben om weer aan te zetten na de bocht, maar met in je treshold zone (omslagpunt/ftp) rijden train je ook het langer volhouden op die intensiteit. Blokken van 5 minuten rust en 3 minuten treshold zou je eens kunnen proberen afgewisseld met een paar blokken waarbij je richting vo2 max gaat. Maar dat is gevoelsmatig, geen idee of dat echt zo is natuurlijk (ben geen trainer en wat jij wilt is ook niet mijn trainingsdoel).

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krijnemans
bonzz.netninja schreef op woensdag 24 april 2019 @ 12:34:
[...]

Ik had de vorige pen idd omgedraaid. Dat was alleen op de vorige fiets, heb nu een nieuw frame. Maar ik heb het idee dat ik alsnog een kortere pen kan gebruiken
Ik zou nieuwe spacers halen. Zorgen dat de stuurpen netjes zit zoals die hoort. Fiets daar 200/300 kilometer op en oordeel dan nogmaals. Als je dan het gevoel hebt dat hij niet lekker zit, omdraaien. Dan is die iets hoger. Nogmaals 200/300 kilometer fietsen. Als het dan echt niet bevalt kun je altijd nog naar een kortere stuurpen. Of ene die meer onder een hoek staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

orange.x schreef op woensdag 24 april 2019 @ 12:12:
Weet niet of er net als ik beetje wedstrijdminded mensen tussenzitten die ook trainen voor wedstrijden of criteriums rijden enzo... Of misschien gewoon er wel wat vanaf weten, maar ik lijk tegen een klein plafond te komen.

Wat geen probleem voor mij is is om met lichte wind mee of in ieder geval niet tegen lange stukken relatief prima 37-38 te kachelen. Hoe meer wind mee hoe makkelijker / sneller het kan. Maar wat ik vooral merk bij soms segmentjes hunten, langere vlakke stukken, is dat ver boven de 40 toch nog wel lastig kan zijn. 43 gaat nog wel maar ik heb het over 48-50km/h zeg maar.

En dat merk ik dus ook bij de wedstrijdtrainingen die ik nu volg. Het rondjes rijden met het versnellen na de bochten tot soms 50 bij wind mee stukken na de bocht dat gaat. Maar er is daarna voor mij geen verschil meer te maken. Gisteren bijvoorbeeld was er een kopgroepje weggesprongen en ik werd gemaand om mee te springen in de achtervolging om te kijken of we er bij konden komen. Die kerel trok hem aan, tot tegen de 50 dus weer op het wind mee stukje, daarna draaiden we, zelfs daar bleef hij schuin tegen de wind in goed boven de 40 rijden en mocht ik het overnemen :+ Ik zit dan eigenlijk in het wiel al enigzins net in het rood dus heel veel meer komt er niet uit en als ik dan afzak en iemand neemt het over dan heb ik ook alweer gelijk moeite om aan te haken etc.

Achter een brommertje trainen om is te kijken of je die hoge snelheid wat langer vol kan houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Iemand trouwens de tip voor het volgende:

Afgelopen maandag een lange rit gemaakt (Vorden -> Alkmaar) en doordat het best warm was geprobeerd om op te letten om genoeg te drinken en te eten. Na een paar uur fietsen begon ik toch hoofdpijn te krijgen.

Ik denk dat dit komt omdat ik nogal vrij makkelijk veel zweet en dus van alles verlies. Dat probeer ik al op te vangen door Amax Hydro Tabs in m'n bidon te gooien maar blijkaar is dat toch te weinig.

Nou lees ik her en der dat een zakje ORS na afloop helpt (geen ervaring mee) maar wat doe ik om dit onderweg op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
@McMiGHtY Hoeveel en wat heb je gedronken per uur dat je onderweg was? Ik mik op 500-750ml per uur. Een fietsmaatje van mij voegt ook ORS toe tijdens het fietsen ipv gewoon water (en ter afwisseling op sportdrank). Ik zou een beetje experimenteren met verschillende merken/soorten van tabletten en poeders tot je iets vindt die voor jou goed werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
McMiGHtY schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:01:

Afgelopen maandag een lange rit gemaakt (Vorden -> Alkmaar) en doordat het best warm was geprobeerd om op te letten om genoeg te drinken en te eten. Na een paar uur fietsen begon ik toch hoofdpijn te krijgen.

Ik denk dat dit komt omdat ik nogal vrij makkelijk veel zweet en dus van alles verlies. Dat probeer ik al op te vangen door Amax Hydro Tabs in m'n bidon te gooien maar blijkaar is dat toch te weinig.

Nou lees ik her en der dat een zakje ORS na afloop helpt (geen ervaring mee) maar wat doe ik om dit onderweg op te lossen?
500 ml per uur houd ik als standaard aan.. en als het warm is meer richting de 750 ml.

Wat eet je op z'n rit? En wat stop je in het drinken? Alleen water? Iets met suikers? Of stiekem een beetje bier misschien? 8)7

De koppijn kan trouwens ook uit de houding van je lichaam (lees nek) komen. Ik probeer om de zoveel tijd even rechtop te zitten en te rekken.. doet wonderen (voor mij dan....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Bier..eeuhm..nee..al het hele jaar geen druppel alco gedronken.

Amax Hydro tabletjes..in de 1e en de andere sportdrank.
Als ik het zo lees..heb ik misschien toch gewoon te weinig gedronken.

ORS ga ik is mee experimenteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
Ik heb van die SiS bruis tabletten en el cheapo isotonic poeder van de action. Ik doe als ik vertrek 1 bidon van elk. Dat poeder van de action zit ook nog suikers in dus dat geeft ook nog een beetje energie.

Is de rit heel lang dan stop ik twee bruis in een plastic zakje in mijn shirt voor als ik mijn bidons bijtank. Daar red ik het aardig mee. Ik krijg op een gegeven moment na ritten ook koppijn maar sinds ik die tabletten gebruik is het een stuk afgenomen. En ik drink na de rit ook nog wel mijn bidonnen leeg. spul is niet heel duur €0.40 per tablet of zo maar ik vind het toch zonde om weg te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
Seriph schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:02:
Ik heb van die SiS bruis tabletten en el cheapo isotonic poeder van de action. Ik doe als ik vertrek 1 bidon van elk. Dat poeder van de action zit ook nog suikers in dus dat geeft ook nog een beetje energie.

Is de rit heel lang dan stop ik twee bruis in een plastic zakje in mijn shirt voor als ik mijn bidons bijtank. Daar red ik het aardig mee. Ik krijg op een gegeven moment na ritten ook koppijn maar sinds ik die tabletten gebruik is het een stuk afgenomen. En ik drink na de rit ook nog wel mijn bidonnen leeg. spul is niet heel duur €0.40 per tablet of zo maar ik vind het toch zonde om weg te gooien.
Persoonlijk doe ik gewoon in een bidon aanlenglimonade en in eentje water. Dan heb ik 1.5L water bij. De rest haal ik uit mijn voeding. Elk half uur iets eten.. gewoon een stuk banaan, koek o.i.d. Na de rit wil ik wel eens iets nemen, maar meestal doet goed eten al wonderen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Of teveel gas gegeven, ik kom echt niet aan die bidon per uur.
Zou soms ook niet weten waar ik dat moet bijvullen dan/dan blijf je ook flink plassen als je niet continu diep gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-09 19:32
DDX schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:29:
Of teveel gas gegeven, ik kom echt niet aan die bidon per uur.
Zou soms ook niet weten waar ik dat moet bijvullen dan/dan blijf je ook flink plassen als je niet continu diep gaat.
Ik verbaas mij er altijd over dat mensen met zoveel km in de benen zo weinig kunnen/hoeven te drinken. Wellicht toch op een lagere HR waardoor het eea allemaal niet zo bijgevuld hoeft te worden. Ik zie het bij jou, bij de fietsclub en bij vrienden die al jaren(20+) fietsen.

Zelf merk ik dat ik langzaam maar zeker tijdens groepsritten ook steeds minder hoef te drinken om geen hoofdpijn te krijgen achteraf, vaak komt dit door een lagere HR gemiddeld tijdens de rit. Als ik echter alleen fiets moet ik echt goed blijven drinken. Afgelopen maandag op 8 uur fietsen zo'n 3,5 liter gedronken en dat was eigenlijk te weinig. Wel heb ik tussendoor(paasbrunch) wel nog wat meer gedronken maar dat zal niet veel meer dan een halve liter zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Tijdens de 466km tocht afgelopen weekend: 2 keer bidons bijgevuld.
En 1 stop met grote cola (en big mac/friet) bij de McDonalds.
Eerste 80km fiets ik eigenlijk op reserve die al in lichaam zit, pas daarna begin ik te drinken.

Rit van maandag van 220km heb ik 1 keer bidons bijgevuld (en 1 bidon leeggedronken tijdens bijvullen) + flesje cola tijdens stop.

Als het echt warm is (dus Franse temperaturen 40+) dan zweet ik ook flink en dan is het wel vaak bijvullen ja.
Maar lange ritten fiets ik vaak met lage hartslag, hoge hartslag ga je nooit zo lang volhouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-09 15:59

Grin

Ride si sapis.

Mijn derailleurwieltjes piepen... grmbl...
Dus ik dacht: ik ga niet lopen klooien met vet en koop gewoon twee nieuwe. WAT. KAN. DAT. NOU. KOSTEN? _O-
Nou lieve beeldbuiskindertjes: 109 Euro voor twee %$^$#^%$ derailleurwieltjes.
Heb er zojuist toch maar even een tube vet bij besteld... Want dit ga ik (binnenkort) niet weer doen. :+

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:11
McMiGHtY schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:01:

Zit je helm niet te strak? En ik krijg ook hoofdpijn van teveel snelle koolhydraten (suikers). Dus ik kan beter een volkoren boterham eten dan een gelletje.

Er bestaat ook iets als inspanningshoofdpijn.

Verder nog steeds wel eens last, weet nog steeds geen hele goede oplossing. Het ligt bij mij niet aan te weinig drinken, eten of mineralen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-09 12:43
Grin schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:45:
Mijn derailleurwieltjes piepen... grmbl...
Dus ik dacht: ik ga niet lopen klooien met vet en koop gewoon twee nieuwe. WAT. KAN. DAT. NOU. KOSTEN? _O-
Nou lieve beeldbuiskindertjes: 109 Euro voor twee %$^$#^%$ derailleurwieltjes.
Heb er zojuist toch maar even een tube vet bij besteld... Want dit ga ik (binnenkort) niet weer doen. :+
Moest je perse die hebben dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Nee man, er moet tegenwoordig Ceramicspeed op staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb me laatst ook verbaasd over wat derailleurwieltjes wel niet kunnen kosten. Heb toen een paar tientjes uitgegeven wat ik al veel vond, maar 109 euro is van een andere orde van grootte.

Motor-forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:17
Zag op BikeMotion 2 ceramic speed wieltjes die je 2 watt zou opleveren. Kosten? 800 eurotjes... achthonderd euro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Holkers schreef op woensdag 24 april 2019 @ 18:52:
Zag op BikeMotion 2 ceramic speed wieltjes die je 2 watt zou opleveren. Kosten? 800 eurotjes... achthonderd euro
En gelijk gekocht natuurlijk?
F*cking 2 watt winst voor maar €800 !!!

/sarcasme

Ik mag atm. een paar dagen niet wielrennen vanwege een hechting in m'n rug maar moet zeggen dat ik het niet erg vind :+
Ben vanaf donderdag al strontverkouden en benauwd, moe/iets met slechtslapend kind wat niet helpt en heb zaterdag nog m'n wijsvinger sort of gekneusd :+
Zoveel pijntjes dat ik me net 80 voel dus ff lekker lui zijn B)

[ Voor 35% gewijzigd door sapphire op 24-04-2019 19:14 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:23
Ik ben op zoek naar een nieuwe fietsbroek, maar vind het niet echt duidelijk wat nou verschil in kwaliteit is tussen de broeken van zeg 100 euro en rond de 200 euro. Is dat echt merkbaar? En waar merk je dat dan aan? Iemand die daar een mening over heeft?

Zit nu te kijken naar de Asos, Castelli en ben zelf ook fan van Rapha, maar heb daar nog geen broek van.
Pagina: 1 ... 32 ... 685 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).