Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 343 ... 701 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:38

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Volgens mij worden morgen of overmorgen de nieuwe Shimano Dura-Ace en Ultegra groepsets gepresenteerd. Beide 12 speed. Ik ben heel benieuwd wat de beschikbaarheid wordt van zowel nieuwe fietsen met deze groepen en de groepsets los.

En natuurlijk benieuwd of ze (semi) draadloos zijn, zoals de geruchten gaan.

If it aint fixed, it's broken.

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:05
Tjebakka schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:55:
Volgens mij worden morgen of overmorgen de nieuwe Shimano Dura-Ace en Ultegra groepsets gepresenteerd. Beide 12 speed. Ik ben heel benieuwd wat de beschikbaarheid wordt van zowel nieuwe fietsen met deze groepen en de groepsets los.

https://road.shimano.com/the-next-episode/

Morgen 18:00 , semi draadloos is de bedoeling inderdaad.

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-01 08:09
Semi-draadloos is voeding via draad en communicatie draadloos? Zal wel een stuk schelen met bekabeling.
Je gaat al meteen doordenken naar de volgende stap, elke derailleur zijn eigen accu(tje) en dan volledig draadloos. Shifters gebruiken weinig energie, lithium celletje zal voldoende zijn.

• Johlo
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

Ik ben ook benieuwd! Cube heeft al een aantal modellen op de website staan, met de groepsetjes nog weggeblurd. Vanaf morgen is de embargo er af, maar de prijzen lijken nog enigszins mee te vallen van deze Cubes. Ik maghoef geen nieuwe fiets, maar anders was ik toch wel serieus gaan zoeken naar een plekje om deze te bestellen denk ik:

Afbeeldingslocatie: https://www.cubestores.nl/system/html/578210-03a53da9.jpg

• Bartmanz
  • Laatst online: 12-12-2025
Ramon 73 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:04:
Semi-draadloos is voeding via draad en communicatie draadloos? Zal wel een stuk schelen met bekabeling.
Je gaat al meteen doordenken naar de volgende stap, elke derailleur zijn eigen accu(tje) en dan volledig draadloos. Shifters gebruiken weinig energie, lithium celletje zal voldoende zijn.
Dat is toch hoe SRAM dat momenteel al doet met de eTap?

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mocht iemand nog iets bij Futurum willen bestellen:

edit:
inmiddels al gebruikt

Geldig tot vanavond 23:59 voor 25 euro korting.

[ Voor 23% gewijzigd door BreadFan op 30-08-2021 14:51 ]

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-01 22:58

Fisico

by Fabian

Requiem19 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 12:00:

Dan toch maar kijken naar de nieuwe Ribble ;):

[Afbeelding]
Lijkt wel een fiets van Mooie Mario uit Toscane ;)

Verder is het inderdaad vaak emotie (en geld) wat de doorslag geeft. Ik vind BMC echt hele mooie fietsen maken maar net boven budget en ik heb wat moeite met die rode bovenbuis.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08:40
BreadFan schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:09:
Mocht iemand nog iets bij Futurum willen bestellen:

***members only***

Geldig tot vanavond 23:59 voor 25 euro korting.
Ik zat er toevallig naar te zoeken.. Bedankt!!, heb er gelijk gebruik van gemaakt.. d:)b

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:05
Requiem19 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 12:00:
[...]

Dan toch maar kijken naar de nieuwe Ribble ;):

[Afbeelding]
Ze zijn aan deze kant van het water wel zeldzaam. Maar het is gewoon een (semi-)open mold gespoten in een lek kleurtje.

Als je hem kan ophalen in aan de andere kant van het water is het misschien interessant, maar met opsturen komt er BTW en import heffing overheen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:49

Sport_Life

Solvitur ambulando

verstappen33 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:36:
[...]

Ik zat er toevallig naar te zoeken.. Bedankt!!, heb er gelijk gebruik van gemaakt.. d:)b
Ha je was me net voor ! (had nog een Edge 830 nodig :P).
T is je gegund hoor ;).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08:40
Sport_Life schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:50:
[...]

T is je gegund hoor ;).
Is die code niet nog een keer te gebruiken?

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

• The__Dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04:15
Sport_Life schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:50:
[...]

T is je gegund hoor ;).
Stuur mij even een PM en dan heb ik een code voor je als je er nog 1 nodig hebt.

• Fisico

Fisico

by Fabian

Ypuh schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:02:
[...]

Tussen Arkel en Leerdam is inderdaad weer toegankelijk. Tegenwoordig is het vooral langs de Waal rond Herwijnen en Waardenburg wegwerkzaamheden.
Goed om te weten sinds begin van de zomer reed ik aan de andere kant van het water omdat een keer vast reed op de wegwerkzaamheden. Daar kwam je ook echt niet omheen, zoals bij andere werkzaamheden vaak wel wil lukken.

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:40
mhr-zip schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:42:
[...]

Ze zijn aan deze kant van het water wel zeldzaam. Maar het is gewoon een (semi-)open mold gespoten in een lek kleurtje.

Als je hem kan ophalen in aan de andere kant van het water is het misschien interessant, maar met opsturen komt er BTW en import heffing overheen.
Vliegtuig/trein heen, met de boot terug. Heb je direct ook wat tegels te pakken in het VK

www.vanspeykwheels.nl

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

verstappen33 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:52:
[...]

Is die code niet nog een keer te gebruiken?
offtopic:
Nee , ik was net bezig m'n adresgegevens aan te passen (had nog account op oude adres) nadat ik de code had ingevoerd en bij het betalen was de code ineens al gebruikt -O-

Tnx @The__Dude ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 30-08-2021 15:05 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

ElGreco schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:58:
[...]

Vliegtuig/trein heen, met de boot terug. Heb je direct ook wat tegels te pakken in het VK
Wel even uit de doos halen dan :P

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:42

Ik heb het er een paar maanden geleden met een fietsenmaker hier langs de rotte nog over gehad.. en ze krijgen dit jaar maar drie of vier van deze nieuwe groepen.
Dat zegt wel iets over de beschikbaarheid ;-)

BetterShifting.com | Strava

• rolandos582
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Members only:

Members only:

*Gebruik de code in winkelwagen | Geldig t/m dinsdag 31 augustus 2021 | Minimale bestelwaarde van € 100.- | De minimale bestelwaarde dient ook gehaald te worden na het retourneren van artikelen | Geldig op het gehele assortiment m.u.v. cadeaubonnen en digitale waardebonnen | Maximaal 1 code per bestelling en per klant

Have fun met de futurumshop codes :)

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:51
Dan krijg je van die grote derailleurs zoals SRAM heeft (volledig draadloos).

De gelekte 12s Dura Ace ziet er wel stukje eleganter uit dan SRAM:

Afbeeldingslocatie: https://images.immediate.co.uk/production/volatile/sites/21/2021/05/Shimano-Dura-Ace-9200-groupset-9e38ffd.jpg?quality=90&resize=768,574

Afbeeldingslocatie: https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/YQutfyCyHm2Dtf5Kn8keNo.jpg

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Semi-draadloos is voeding via draad en communicatie draadloos?
Draadloos tussen shifters en rest van het systeem.
Batterij zal (zover uitgelekte info klopt) verbonden zijn met beide deraileurs.
Waardoor die minder groot zijn dan sram variant waar losse accu's op beide derailleurs zit.

Naar mijn mening nergens voor nodig, zoals di2 systeem nu werkt is weinig mis mee.
Kabeltje wat je dan niet hoeft te trekken is nou ook niet echt veel werk. (tussen junction box en shifters)
Remkabels kost meer werk/neemt meer ruimte in zegmaar.

En 12s tja leuk, maar ik mis geen versnellingen bij 11s (en zelfs niet bij 10s) en vervangingsonderdelen worden alleen maar duurder met 12s.
Kijk maar naar wat goedkoopste 12s casette van sram kost..

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

Yakolev

Superster

Gisteren nog bijna overreden door een auto. Snijdt me gewoon af om zijn bocht te halen, ik zat al tegen hem op. Het erge is dat hij zelfs na een vrij harde tik van mij op zijn ruit het volgens mij helemaal niet heeft meegekregen.

Ondertussen zijn bijna al mijn onderdelen van mijn Workswell binnen. De remmen die ik op AliExpress heb gekregen vond ik niet heel betrouwbaar uitzien, dus ik heb maar wat 105 remmen besteld. De Schwalbe's zitten op mijn CSC wielen. Het gaat er heel erg tof uitzien.

Men weet niet wat een primaire bron is.. Olé Olé

• Requiem19
DDX schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:37:
[...]

Waardoor die minder groot zijn dan sram variant waar losse accu's op beide derailleurs zit.

Naar mijn mening nergens voor nodig, zoals di2 systeem nu werkt is weinig mis mee.
Kabeltje wat je dan niet hoeft te trekken is nou ook niet echt veel werk. (tussen junction box en shifters)

En 12s tja leuk, maar ik mis geen versnellingen bij 11s (en zelfs niet bij 10s) en vervangingsonderdelen worden alleen maar duurder met 12s.
Het biedt vooral voordeel voor mensen die een lichtere gearing willen, maar met behoud van redelijke tussenstapjes.

Jij fietst volgens mij wat harder, dan interesseert het je wat minder of je 34-30 fietst of 34-34 zoals straks kan met Dura Ace.

• Bacchus
  • Laatst online: 10:36
Yakolev schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:56:
Gisteren nog bijna overreden door een auto. Snijdt me gewoon af om zijn bocht te halen, ik zat al tegen hem op. Het erge is dat hij zelfs na een vrij harde tik van mij op zijn ruit het volgens mij helemaal niet heeft meegekregen.
Automobilisten zien een fietser voorbijrijden niet als inhalen en voeren dus ook niet de routine uit en nemen niet de voorzorgen die ze bij het inhalen van een motorrijtuig wel zouden doen. Natuurlijk is dat onterecht, want een fietser kan in veel situaties zeker zo snel zijn als een ander voertuig en heeft zeker niet minder recht op ruimte dan andere voertuigen.
Een voorzorg die je als fietser kunt nemen is de ruimte claimen die je eventueel nodig kan hebben, in het bijzonder voor slecht overzichtelijke linkerbochten, door daar wat verder uit de kant te rijden.

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-01 11:34
Misschien een andere interpretatie van de wieler-etiquette, maar persoonlijk denk ik (ondanks de emoties je er toe zetten) dat op een raam tikken of kloppen ook niet echt helpt bij de begripsvorming bij de bestuurder. Zelf word ik niet echt enthausiast als iemand het zou doen op mijn auto in ieder geval. Snap dat het kan gebeuren verder..

[ Voor 3% gewijzigd door Hoiz op 30-08-2021 16:27 ]

• Ramon 73
DDX schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:37:
[...]

Alles over 12-speed voor race, en nog weet ik niet of dat 2x12 of 1x12 is. Op ATB is men (dacht ik) al en tijdje over op 1x12. Zou vrij logisch zijn dat dat op race ook zo gaat. Al zit ik er persoonlijk mss niet op te wachten, pannekoek op de cassette.

• Bartmanz
Hoiz schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:27:
Misschien een andere interpretatie van de wieler-etiquette, maar persoonlijk denk ik (ondanks de emoties je er toe zetten) dat op een raam tikken of kloppen ook niet echt helpt bij de begripsvorming bij de bestuurder. Zelf word ik niet echt enthausiast als iemand het zou doen op mijn auto in ieder geval. Snap dat het kan gebeuren verder..
Als iemand mij in mijn auto afsnijdt dan toeter ik even. Gebeurt dit op de fiets dan heeft een fietsbel weinig nut. Een beschaafd tikkie op de ruit kan zorgen dat je even de aandacht kunt vragen voor de gevaarlijke situatie die iemand creëert.

• Hoiz
Bartmanz schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:41:
[...]

Als iemand mij in mijn auto afsnijdt dan toeter ik even. Gebeurt dit op de fiets dan heeft een fietsbel weinig nut. Een beschaafd tikkie op de ruit kan zorgen dat je even de aandacht kunt vragen voor de gevaarlijke situatie die iemand creëert.
Heb je een punt. Ik was in de veronderstelling dat het gaat om een actie nadien en niet tijdens. In het geval van tijdens dan verandert dit de zaak natuurlijk helemaal :)

• Ramon 73
Yakolev schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:56:
Is mij bij de Zuiderburen ook gebeurd, paar maanden geleden. Gelukkig zag de bijrijder (ws. de vrouw van de bestuurder) mij wél nog bijtijds. De echtgenoot werd even scherp terecht gewezen, mevrouw bedankt! Behalve vól in de ankers gaan heb ik zelf niks hoeven doen.

Tikjes (hard of zacht) is altijd een risico, heb je de verkeerde voor dan krijg je óók een tikje.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:15
Ramon 73 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:40:
[...]

Alles over 12-speed voor race, en nog weet ik niet of dat 2x12 of 1x12 is. Op ATB is men (dacht ik) al en tijdje over op 1x12. Zou vrij logisch zijn dat dat op race ook zo gaat. Al zit ik er persoonlijk mss niet op te wachten, pannekoek op de cassette.
Bij gravelbikes heb je ook al veel 1x12. Dus er is zeker een mogelijkheid dat de racefiets ook die kant op gaat. Maar ik denk dat de overweging bij gravelbikes en MTB om naar een 1x systeem over te gaan wel anders is als bij de wegfietsen (tenzij je in België fietst :+)

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:52
Ramon 73 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:40:
Al zit ik er persoonlijk mss niet op te wachten, pannekoek op de cassette.
Die pannekoek zoals jij het vernoemt in MTB is nodig om die granny (22t) op te vangen, zodoende de mindere goden ook overal boven geraken (al fietsend).

Bij een race is geen pannekoek nodig, ik rij al een anderhalf jaar met een 10-28, is dezelfde formfactor als mijn 10 speed 12-27 die op de Kickr nu staat.

• Fisico

Fisico

by Fabian

Bartmanz schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:09:
[...]

Dat is toch hoe SRAM dat momenteel al doet met de eTap?
Yep!
Salteh schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:15:
[...]

Ik heb het er een paar maanden geleden met een fietsenmaker hier langs de rotte nog over gehad.. en ze krijgen dit jaar maar drie of vier van deze nieuwe groepen.
Dat zegt wel iets over de beschikbaarheid ;-)
De verwachting van mijn LBS is twee keer Dura Ace dit jaar en hij had er al vijf in bestelling voor de zomer. Of ik achteraf niet beter Shimano ipv SRAM had kunnen nemen, daar ben ik nog niet helemaal uit. Ik hoop dat de leveringen tegenvallen, want de keuze voor SRAM heb ik vooral gemaakt vanwege de levertijd. Helaas is het frame nog steeds de bottleneck :(
Requiem19 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:28:

Dan krijg je van die grote derailleurs zoals SRAM heeft (volledig draadloos).

De gelekte 12s Dura Ace ziet er wel stukje eleganter uit dan SRAM:
Kwestie van smaak. Ik heb nooit dat ik naar het schakelsysteem kijk en dan denk wow dat is mooi zeg. De accu's eraf halen is wel fijn, want ik heb geen stroom waar mijn fiets staat.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-01 16:33

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

wisselwerking schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:46:
[...]

Bij gravelbikes heb je ook al veel 1x12. Dus er is zeker een mogelijkheid dat de racefiets ook die kant op gaat. Maar ik denk dat de overweging bij gravelbikes en MTB om naar een 1x systeem over te gaan wel anders is als bij de wegfietsen (tenzij je in België fietst :+)
Ik rijd op MTB, Gravel, én wegfiets zonder voorderailleur. Ik vind het simpelweg teveel gedoe :+ Op MTB is het sowieso een no-brainer. Ik rijd daar met 1x12. Op de gravelbike en de racer is het 1x11 en dan merk je toch dat je een compromis sluit. Ik kan mijn gravelbike op een goede vlakke weg eenvoudig uitspinnen (42x11). Bergop heb ik echter meer dan genoeg om zelfs met wat bepakking het meeste klimwerk dat ik wil doen wel voor elkaar te krijgen (42x40). Mijn vriendin rijdt wel 2x11 op haar gravelbike, met 48/32 en 11-34t, en zij gebruikt eigenlijk het binnenblad zelden.

Op de wegfiets is het compromis het grootst. Ik rijd met een 48t voorblad en een 11-32 cassette (bij gebrek aan 11-34 op dit moment), en hoewel ik een hele beste sprint zal moeten trekken om 48x11 uit te spinnen op het vlakke, kan je bijtrappen in een langere afdaling wel vergeten. En hoewel 48x32 je de meeste Nederlandse heuveltjes wel op krijgt, kom je voor wat serieuzer klimwerk natuurlijk tekort. Een 11-40 cassette zoals ik op de gravelbike heb maakt de stappen dan wel weer wat te groot (voor op de racer). Een 1x12 setup met een iets groter bereik zou ik zeker toejuichen.

Launching containers into space

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
Pfff beetje klaar met de wind. Rondje ringvaart gedaan, maar bijna anderhalf uur tegen de wind in ploeteren is echt niet motiverend. Sowieso het idee dat we dit jaar extreem veel wind hebben.

Maar genoeg geklaagd. Heen was wel lekker en ook nog een renner van Jumbo Visma gespot. Inclusief zwart-gele Cervelo, dus ik neem aan een echte.

En ook lekker: eindelijk vakantie! Volgende week naar de Vogezen, kijken of daar nog wat te fietsen valt...

Edit: Ah was Owen Geleijn van TJV

[ Voor 19% gewijzigd door Morrar op 30-08-2021 19:15 ]

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Hier langs de kust staat er altijd wel wind, dus dat ben ik wel gewend. Maar wat mij qua wind juist opvalt dit jaar, en vooral tijdens de zomer, is dat het erop lijkt dat we dit jaar wel extreem vaak te maken hebben met noordenwind. Naar mijn idee veel vaker dan voorgaande jaren. Dat zal ook de lage temperaturen van deze zomer verklaren.

• wisselwerking
cordonbleu schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 18:16:
Hier langs de kust staat er altijd wel wind, dus dat ben ik wel gewend. Maar wat mij qua wind juist opvalt dit jaar, en vooral tijdens de zomer, is dat het erop lijkt dat we dit jaar wel extreem vaak te maken hebben met noordenwind. Naar mijn idee veel vaker dan voorgaande jaren. Dat zal ook de lage temperaturen van deze zomer verklaren.
Daar heb ik anders weinig van gemerkt toen ik naar Maastricht aan het fietsen was. Toen stond er toch een heel behoorlijke (4-5 bft) zuidwesten wind

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Die kustwind is inderdaad flink. Ik fietste vorige week van Utrecht naar Vlissingen en waar ik de dag begon met een rustige noordenwind van 2-3 BFT, eindigde ik op de dijk van Westkappelle met 5-6 BFT. Goed, nou had ik hem over de hele rit gezien gunstig mee en is de wind in de middag over het algemeen sterker dan in de ochtend, maar ik heb toch wel wat meer respect gekregen voor de kustige medefietsers. ;)

Kan mij niet meer herinneren waar ik het precies gelezen of gehoord heb (dacht NOS op 3 op YT, kon het zo snel niet vinden), maar de reden dat:
  • wij hier een prutzomer hebben
  • o.a. Canada/VS bovengemiddeld in de fik stonden
  • het in Siberië bijna 40 graden werd
  • de (moesson-)overstromingen dit jaar in Azië veel noordelijker waren
is omdat de ITCZ (een lagedrukgebied) deze zomer hoger ligt dan normaal. Daar komt dus ook die extra noordenwind inclusief vandaan.

Overigens verkies ik deze prutzomer boven eentje met hittegolven, maar dat ben ik. :+

Informaticus of vakkundig Googler?

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01 20:18
mhr-zip schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 11:15:
[...]

Stomme vraag misschien. Maar hoe oud was het bandje al toen die er omheen ging?

Lijken wel iets van droogte scheurtjes in te zitten.
Even gecheckt en band is ergens tussen maand 1 en 4 gemaakt in 2020. Niet heel oud, maar zal wel iets van een vlakke kant aan en heel veel leven had ie nu ook niet meer bij nader inzien. Afijn, ik had een nieuw buitenbandje in de kofferbak gelegd en die zit er nu onder :)

Ik vond trouwens bij m’n eerste ritje vorige week dat ik wel erg hard moest knijpen om iets te remmen (col de Madeloc gedaan). Daarna in de supermarkt een fles spiritus gehaald (alcool brulee oid) en velgen/remranden ontvet. Nou was te merken gisteren, minder hard knijpen en veel harder remmen.

De wijzen komen uit het Oosten!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13-01 15:05
Morrar schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 18:11:
Pfff beetje klaar met de wind. Rondje ringvaart gedaan, maar bijna anderhalf uur tegen de wind in ploeteren is echt niet motiverend. Sowieso het idee dat we dit jaar extreem veel wind hebben.

Maar genoeg geklaagd. Heen was wel lekker en ook nog een renner van Jumbo Visma gespot. Inclusief zwart-gele Cervelo, dus ik neem aan een echte.

En ook lekker: eindelijk vakantie! Volgende week naar de Vogezen, kijken of daar nog wat te fietsen valt...

Edit: Ah was Owen Geleijn van TJV
koop een powermeter en zie het als trainen ;-) Mijn broer is een "gemiddelden neuker", dus toen ik hem een rit van 23kmh liet zien had ie een grote mond, toen ie naar het wattage keek was het snel voorbij

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:52
Is mij ook opgevallen. Het is al maanden noordenwind (met af en toe een zuiden wind). Vrijwel geen oost deze zomer.

Ik ben altijd wel jaloers op medefietsers in het midden van het land. Die kunnen vier richten op. Ik maar drie (tenzij ik ga waterfietsen). Maar aan de kust wonen heeft ook veel voordelen. Alleen die eeuwige wind.......

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:26
Bacchus schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:08:
[...]

Automobilisten zien een fietser voorbijrijden niet als inhalen en voeren dus ook niet de routine uit en nemen niet de voorzorgen die ze bij het inhalen van een motorrijtuig wel zouden doen. Natuurlijk is dat onterecht, want een fietser kan in veel situaties zeker zo snel zijn als een ander voertuig en heeft zeker niet minder recht op ruimte dan andere voertuigen.
Een voorzorg die je als fietser kunt nemen is de ruimte claimen die je eventueel nodig kan hebben, in het bijzonder voor slecht overzichtelijke linkerbochten, door daar wat verder uit de kant te rijden.
In Nederland niet nee. Hoewel Nederland een fietsland is, weet de Nederlandse automobilist niet met fietsers om te gaan, omdat we hier alle weggebruikers zo graag een eigen strookje geven.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Mistraller
Wat was ik overigens jaloers op al die wielrenners in Oostenrijk....Maar wel lekker familytime gehad, en ik heb ze ook nog overgehaald om een dag te gaan fietsen. En wat blijkt, er werden alleen maar E-MTB's en E-tourfietsen verhuurd... Dus toen maar op de E MTB en dat was toch wel leuk. Maar man, wat is zo'n bakbeest zwaar bergop. Dus toch het motortje er maar lekker lui bij gepakt bij de langere klimmetjes :)
Uiteindelijk denk ik overigens dat ik maar 2 rondjes gefietst zou hebben als ik mijn racer had meegenomen, dus achteraf gezien was het wel okee dat ie niet mee was. Al had ik er, als er racers verhuurd werden, toch zeker een rondje Turracher Höhe mee wilen doen.

---------------

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:27

ZieMaar!

Moderator General Chat
Mistraller schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 01:25:
Wat was ik overigens jaloers op al die wielrenners in Oostenrijk....Maar wel lekker familytime gehad, en ik heb ze ook nog overgehaald om een dag te gaan fietsen. En wat blijkt, er werden alleen maar E-MTB's en E-tourfietsen verhuurd... Dus toen maar op de E MTB en dat was toch wel leuk. Maar man, wat is zo'n bakbeest zwaar bergop. Dus toch het motortje er maar lekker lui bij gepakt bij de langere klimmetjes :)
Uiteindelijk denk ik overigens dat ik maar 2 rondjes gefietst zou hebben als ik mijn racer had meegenomen, dus achteraf gezien was het wel okee dat ie niet mee was. Al had ik er, als er racers verhuurd werden, toch zeker een rondje Turracher Höhe mee wilen doen.
Mooie regio, maar ik herken inderdaad dat een racefiets huren vaak heel moeilijk is (als het al te vinden is). Een emtb is hier in dit topic natuurlijk een beetje vloeken in de kerk, maar ik herken de lol wel :). Steile klimmetjes zonder hulp is op zo’n bakbeest niet te doen inderdaad :).

Al heb ik het idee dat gewone mtb’s ook wel verhuurd worden en dat veel locals dat ook gebruiken voor hun wegrondjes…

• Xanderk89
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Mistraller schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 01:18:
[...]

In Nederland niet nee. Hoewel Nederland een fietsland is, weet de Nederlandse automobilist niet met fietsers om te gaan, omdat we hier alle weggebruikers zo graag een eigen strookje geven.
Zo dacht ik ook altijd. Toch blijft het hier zo slecht nog niet te zijn.

Kijk maar een paar filmpjes van not Just bikes op YT. Echt een aanrader

pv:]4960Wp op ZW 44°. WP: Panasonic WH-MDC05H3E5

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-01 14:33
La1974 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 23:02:
[...]

Is mij ook opgevallen. Het is al maanden noordenwind (met af en toe een zuiden wind). Vrijwel geen oost deze zomer.

Ik ben altijd wel jaloers op medefietsers in het midden van het land. Die kunnen vier richten op. Ik maar drie (tenzij ik ga waterfietsen). Maar aan de kust wonen heeft ook veel voordelen. Alleen die eeuwige wind.......
Herkenbaar, hier kan ik twee kanten op. Of ik moet een veerboot pakken, staat nog wel eens op mijn todo lijst.

• Mistraller
Xanderk89 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:06:
[...]

Zo dacht ik ook altijd. Toch blijft het hier zo slecht nog niet te zijn.

Kijk maar een paar filmpjes van not Just bikes op YT. Echt een aanrader
In Nederland ben ik zelfs al toeterend ingehaald (op een weg waar je 100% zeker mocht fietsen en ik keurig op het randje reed) en krijg je maar 30cm ruimte.

In vele buitenlanden is het veel meer geaccepteerd om die poot van je gaspedaal af te halen als je niet voorbij kunt of slecht zicht hebt (in een bochtige bergweg bijvoorbeeld), richting aan te geven en een volledige inhaalactie uit te voeren.

In de steden wil je als wielrenner toch niet zijn, fietspaden of niet, volgens mij gaat het filmpje daar over toch? Maar ook daar komen stedenbouwkundigen soms al terug van het "iedere deelnemer z'n eigen strook" idee.

Het nadeel van iedereen z'n eigen paadje geven, is dat als de paadjes samenkomen, er geen rekening gehouden wordt met anderen. Dat zie je racefietsers soms net zo goed doen, als je een wandel- cq fietspad hebt, dan zijn er genoeg die een wandelaar rakelings met 35km/u voorbij knallen. Inmiddels zijn er zoveel voertuigsoorten dat je gewoon samen moet delen. En eerlijk delen is nu eenmaal heel erg moeilijk.

---------------

• BonJonBovi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik ben van plan om nieuwe wielen te kopen. Daarop wil ik graag 28mm banden leggen. Nu vraag ik me af of 19mm of 21mm interne velgbreedte beter is. Volgens mij kan je met beiden prima 28mm banden gebruiken, maar bij welke velgbreedte zou de band het beste aansluiten bij de breedte van de velg? Is daar iets zinnigs over te zeggen of hangt dat erg af van welke band erop komt te liggen?

• Hoiz
Als je zoekt op de band die je erop wil gaan leggen, staat dit meestal al aangegeven. In mijn geval is dit 21mm bij 28mm brede TLR banden. Pirelli heeft vrij veel charts beschikbaar die dit duidelijk aangeven inclusief gewichtsspecifieke luchtdruk.

[ Voor 28% gewijzigd door Hoiz op 31-08-2021 11:14 ]

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
pannekoek schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 21:15:
[...]

koop een powermeter en zie het als trainen ;-) Mijn broer is een "gemiddelden neuker", dus toen ik hem een rit van 23kmh liet zien had ie een grote mond, toen ie naar het wattage keek was het snel voorbij
Ja die heb ik en inderdaad is het training. Maar niet even af en toe de benen stil kunnen houden of een beetje variatie in tempo maakt tegenwind toch wel irritanter, vooral tussen de oren...

Qua kwaliteit van fiets-infra: we mogen in Nederland niet klagen, maar mijn ervaring met automobilisten is ook matig. Ik wordt ieder jaar toch ook wel zo'n 2-3 keer van mijn fiets gereden door een auto. Met name in Zandvoort en omstreken waar (dronken) toeristen zonder te kijken inparkeren, uitparkeren of rechtsafslaan.

Laatst een hele dikke bak die helemaal links tegen de geparkeerde auto's stond. Kon er alleen links langs en toen ik bij z'n achterwiel was ging ie ineens straatje keren, zonder richting aan te geven of te kijken. Zat met m'n voorwiel en stuur tegen de auto, knokkels ontveld, maar de patjepeer reed gewoon door.

Paar weekjes eerder met bijna 40 tegen de grond gereden door een PostNL bus die vanaf de rijbaan over het fietspad zwiepte omdat ie wilde parkeren; ook nooit in z'n spiegels gekeken. Meestal loopt het goed af, maar dat is eerder omdat ik zelf oplet dan dat de automobilist het goed doet...

Verder zijn de fietspaden in Haarlem wel bagger; sommigen moet je echt de MTB meenemen (station - Haarlem Noord of Haarlem - Amsterdam) en anderen zijn echt onlogisch aangelegd. Achter het station bijvoorbeeld krijg je groen om over te steken, maar heb je haaientanden aan de overkant; loop je dus vast op een rij wachtende fietsers en sta je stil midden op de autobaan 8)7 Waarom niet hun stopstreep een metertje naar achteren of de haaientanden hun kant op; meeste verkeer komt toch vanaf de stationskant...

[ Voor 13% gewijzigd door Morrar op 31-08-2021 11:20 ]

• Requiem19
Daar issie dan:

Afbeeldingslocatie: https://weightweenies.starbike.com/forum/download/file.php?id=93790&mode=view

Afbeeldingslocatie: https://weightweenies.starbike.com/forum/download/file.php?id=93797&mode=view

Afbeeldingslocatie: https://weightweenies.starbike.com/forum/download/file.php?id=93798&mode=view

Afbeeldingslocatie: https://weightweenies.starbike.com/forum/download/file.php?id=93799&mode=view

Afbeeldingslocatie: https://weightweenies.starbike.com/forum/download/file.php?id=93791&mode=view

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:10

Crazy D

I think we should take a look.

Mistraller schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:44:
In vele buitenlanden is het veel meer geaccepteerd om die poot van je gaspedaal af te halen als je niet voorbij kunt of slecht zicht hebt (in een bochtige bergweg bijvoorbeeld), richting aan te geven en een volledige inhaalactie uit te voeren.
Volgens mij deels ook omdat er dikke boetes opstaan? Maar vooral ook dat er weinig alternatieven zijn. In NL kun je op heel veel plaatsen prima alternatieve routes rijden ipv op de doorgaande hoofdweg, soms een niet-verplicht fietspad ernaast. Als je Alpe d'Huez op fietst weet iedereen die zich daar op de weg bevind: je hebt geen alternatief...

Exact expert nodig?

• Dullahan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-01 18:38
Ik heb een paar vragen over het aanschaffen van een nieuwe racefiets. Mijn huidige fiets is al 20 jaar oud, redelijk onderhouden dus dat was tot nu toe prima omdat ik maar sporadisch reed. Nu ben ik meer/serieuzer gaan fietsen en wordt het toch maar eens tijd voor een nieuwe, maar niet meteen een high-end. Ik zat te denken aan iets tussen de 1500-2500.

Omdat ik nu pas voor het eerst naar fietsen aan het kijken ben heb ik totaal geen gevoel voor hoe duur ze zouden moeten zijn. Ik weet dat er een schaarste is aan fietsen en bepaalde onderdelen, heeft dit ook grote prijs stijgingen in dit segment als gevolg? kan ik beter nog een tijdje wachten als er geen haast achter zit of komt er voorlopig waarschijnlijk geen daling in prijzen?

Verder vroeg ik me af wat nou het verschil is tussen verschillende merken (canyon,cannondale, etc.) Los van de afmontage en het frame materiaal weet ik niet wat het verschil zou kunnen zijn, of is dit vooral van toepassing op hogere prijsklasse?

Ik heb bij verschillende winkels/merken wel iets gezien wat voor mij wel ok lijkt, maar ik kom er niet uit waar de verschillen in zitten en of dit een slecht moment is om te kopen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
@Dullahan het is wel een matige tijd inderdaad, maar je kan zo links en rechts echt wel wat vinden. Verschil tussen de merken is vooral afbouw, de grote merken hebben geen van alle rommel.

Afmontage moet je gewoon 105 met disc hebben met een beetje okay velgen. Dat is echt wel te doen; kost je echt wel wat rondrijden/rondklikken, maar onmogelijk is het niet.

• Xanderk89
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4kSfnmtN8W0SlpzL2jrMb0vjIdo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xJsOkVixQrWdLtf6aQNRdToe.jpg?f=fotoalbum_large

Gp5000 van een collega. Begin dit jaar vervangen en denk nog geen 500km mee gereden. Wat er nou gebeurt is.. geen flauw idee

• 418O2
  • Nu online
Xanderk89 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:22:
[Afbeelding]

Gp5000 van een collega. Begin dit jaar vervangen en denk nog geen 500km mee gereden. Wat er nou gebeurt is.. geen flauw idee
Kaboutertjes!

Verwijderd

[Afbeelding]

Als ik er op inzoom lijkt het wel alsof het rubber is weggebrokkeld?

Dat of hij heeft een remweg van 1500 meter.

• Roozzz
  • Laatst online: 07:43

Roozzz

Plus ultra

[Afbeelding]

Dat deed ik vroeger ook op het schoolplein met een terugtraprem. Hoe is zijn remtechniek? :+

If you can see, look. If you can look, observe

• DDX
  • Nu online
Flinke noodstop ? (en denken dat je met (alleen) achterrem wel kan remmen)

[ Voor 62% gewijzigd door DDX op 31-08-2021 12:37 ]

• Frenz64
  • Laatst online: 14-01 18:02
Naah kweenie, ziet er niet uit als van een lompe remactie, dan zouden de randen afgevlakter zijn.

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Omlaag in een plasje agressief spul in de garage gestaan?

• Frenz64
  • Laatst online: 14-01 18:02
Of op heet asfalt gestaan, vastgeplakt en daarna het rubber eraf gescheurd?

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-01 22:41
Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:33:
Als ik er op inzoom lijkt het wel alsof het rubber is weggebrokkeld?
Maandagochtendmodelletje lijkt het wel. Terug naar de fabriek lijkt mij een goeie richting.

• 418O2
  • Nu online
DieAnder schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:40:
[...]

[...]

Maandagochtendmodelletje lijkt het wel. Terug naar de fabriek lijkt mij een goeie richting.
Gewoon weggooien lijkt me beter. Wat moet de fabriek er mee? Dit lijkt me een user-error, links of rechtsom

[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 31-08-2021 12:52 ]

• ElGreco
BonJonBovi schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:46:
Ik ben van plan om nieuwe wielen te kopen. Daarop wil ik graag 28mm banden leggen. Nu vraag ik me af of 19mm of 21mm interne velgbreedte beter is. Volgens mij kan je met beiden prima 28mm banden gebruiken, maar bij welke velgbreedte zou de band het beste aansluiten bij de breedte van de velg? Is daar iets zinnigs over te zeggen of hangt dat erg af van welke band erop komt te liggen?
Je kunt 28mm op beide monteren maar dat is je vraag niet.

Het beste vallen 28mm op 22mm interne velgen, dus 21 in jouw geval.

Rijd je met schijven of velgremmen? En is de fiets een dikke aero fiets? want in dat geval wordt 28mm een dingetje. Zeker op brede velgen.

www.vanspeykwheels.nl

• Xanderk89
  • Niet online
Het ziet er uit als delaminatie. De randen zien er afgebrokkeld uit. Hij fietst al jaren en zijn fiets hangt hij altijd op. Vermoed gewoon een foutje in de band.

Bandje is rechtstreeks de vuilnisbak in gegaan overigens.

• Bacchus
  • Laatst online: 10:36
Dullahan schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:45:
Ik heb een paar vragen over het aanschaffen van een nieuwe racefiets. Mijn huidige fiets is al 20 jaar oud, redelijk onderhouden dus dat was tot nu toe prima omdat ik maar sporadisch reed.
[...]
Ik weet dat er een schaarste is aan fietsen en bepaalde onderdelen, heeft dit ook grote prijs stijgingen in dit segment als gevolg? kan ik beter nog een tijdje wachten als er geen haast achter zit of komt er voorlopig waarschijnlijk geen daling in prijzen?
Het meeste rond fietsen is momenteel de helft tot een keer te duur door grotere vraag vanwege Corona en daardoor dichte sportscholen en slechter aanbod vanwege Corona en daardoor dichte fabrieken en door andere oorzaken als een vrachtschip dat dwars in het Suezkanaal parkeerde en een problematische fabrieksverhuizing hier en daar.
Het zal langzaam verbeteren maar op "normaal" zitten is er het komend jaar nog niet bij.

• BonJonBovi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
ElGreco schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:52:
[...]

Je kunt 28mm op beide monteren maar dat is je vraag niet.

Het beste vallen 28mm op 22mm interne velgen, dus 21 in jouw geval.

Rijd je met schijven of velgremmen? En is de fiets een dikke aero fiets? want in dat geval wordt 28mm een dingetje. Zeker op brede velgen.
Ik rijd met schijven en het betreft een aero fiets. Daarop zou, volgens de specificaties, banden tot en met 32 mm moeten passen. Wat bedoel je precies met 'in dat geval wordt 28 mm een dingetje'? Dat zal toch wel passen?

• ahlers
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2025
Ben benieuwd wanneer deze groep leverbaar is. En op welke termijn een nieuwe Ultegra groep wordt aangekondigd.

• 418O2
  • Nu online
ahlers schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:32:
[...]

Ben benieuwd wanneer deze groep leverbaar is. En op welke termijn een nieuwe Ultegra groep wordt aangekondigd.
Vanavond 20:00

• ahlers
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2025
Verwacht je ook gelijk leverbaar?

• 418O2
  • Nu online
ahlers schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:39:
[...]

Verwacht je ook gelijk leverbaar?
Dat zijn de oude modellen nu al niet :P Ik zou nergens op rekenen

Behalve dat je hart een keer overslaat als je de prijs ziet

• Galois
  • Laatst online: 14-01 22:23

Galois

1811 - 1832

Is het mogelijk om alleen de vermogensgegevens van een activiteit te verwijderen?

De batterij van mijn vermogensmeter was bijna leeg en voordat deze echt leeg was, ging hij gek doen met pieken tot 3000 W en dat een paar keer.

De vermogensdata van deze activiteit is dus onzin en wordt bv. meegenomen in de vermogenscurve van 'heel 2021'. Vind ik jammer.

Kan ik deze data verwijderen? Met bv. fitfiletools.com kan ik alleen 'pieken' of het vermogen met een bepaald percentage laten dalen/stijgen, maar helemaal verwijderen niet.

Op een andere manier?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• DDX
  • Nu online
Je hebt toch de optie 'field stripper' op fitfiletools.com ? ('Remove fields, like power, from your file.')

• ElGreco
BonJonBovi schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:31:
[...]

Ik rijd met schijven en het betreft een aero fiets. Daarop zou, volgens de specificaties, banden tot en met 32 mm moeten passen. Wat bedoel je precies met 'in dat geval wordt 28 mm een dingetje'? Dat zal toch wel passen?
Sommige aero fietsen zijn erg strak wat banden betreft en geven 28mm max aan. Die van jou valt me mee.

Een 28mm band op een 21mm velg, wordt gauw een 30er. Dat zal dan ook nog passen in jouw geval.

www.vanspeykwheels.nl

• Galois
  • Laatst online: 14-01 22:23

Galois

1811 - 1832

DDX schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:11:
Je hebt toch de optie 'field stripper' op fitfiletools.com ? ('Remove fields, like power, from your file.')
Grrr!!! Ik moet toch verder kijken dan mijn neus lang is! Je hebt gelijk! Ik keek alleen naar die opties eronder... (schaam...). Sorry en tnx!

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• rolandos582
https://www.msn.com/nl-nl...B13ppTU#image=AANW3ZO%7C5

Je moet er wel wat voor over hebben boys! :)

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-01 14:40
De prijzen tov een SRAM AXS zijn wel erg hoog, als je de powermeter meerekent.

• 418O2
  • Nu online
Die powermeter is wel dubbelzijdig mag ik hopen?

• mhr-zip
WaSteiL schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 15:46:
De prijzen tov een SRAM AXS zijn wel erg hoog, als je de powermeter meerekent.
Tussen retail en wat we straks bij Hopmans/Bike24 betalen zit vast een verschil.

• The DenMan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:07

The DenMan

PSN ID: Thedenman

Mijn iRacing Profiel

• Bartmanz
Was artikel van Wieler Revue maar die hebben het artikel offline gehaald.

• 418O2
  • Nu online
Ik hoorde viavia dat de NDA om 20 uur verliep. Het stond niet op de andere nieuwssites, was al vreemd

[ Voor 38% gewijzigd door 418O2 op 31-08-2021 16:58 ]

• rolandos582
Ze hadden het gepost voor 18:00 , wat de officiële tijd is : https://road.shimano.com/the-next-episode/

Members only:

• SteenMSc
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-01 20:39
418O2 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:03:
Die powermeter is wel dubbelzijdig mag ik hopen?
Volgens de officiële site is het inderdaad tweezijdig.

• sQuare8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-01 15:37
Futurum heeft er ook een artikel over:
https://www.futurumshop.n...-ace-9200-en-ultegra-8100

€2549 en levertijd onbekend.

• Ypuh
  • Laatst online: 10:46
Scherp geprijsd t.o.v. de concurrentie! En deze groep is ook zoveel mooier dan de vorige generatie. Blij dat ik nog even gewacht heb, lijkt me een wereld van verschil. Is ook volledig draadloos op die naar je remmen, batterij, voor- en achterderailleur na. Ook mooi om te zien dat ze nog steeds voor een asymmetrische crank design gekozen hebben i.c.m. de vermogensmeter.

Gevoelsmatig een paar jaar te laat, maar des Shimano het wachten wel dubbel en dwars waard!

[ Voor 4% gewijzigd door Ypuh op 31-08-2021 18:57 ]

• Fisico

Fisico

by Fabian

Ypuh schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:56:
Scherp geprijsd t.o.v. de concurrentie! En deze groep is ook zoveel mooier dan de vorige generatie. Blij dat ik nog even gewacht heb, lijkt me een wereld van verschil. Is ook volledig draadloos op die naar je remmen, batterij, voor- en achterderailleur na. Ook mooi om te zien dat ze nog steeds voor een asymmetrische crank design gekozen hebben i.c.m. de vermogensmeter.

Gevoelsmatig een paar jaar te laat, maar des Shimano het wachten wel dubbel en dwars waard!
Speciaal voor jou de Canyon Aeroad MvdP-versie. Slechts 9.999 euro plus verzendkosten.

• Requiem19
Fisico schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:40:
[...]

Speciaal voor jou de Canyon Aeroad MvdP-versie. Slechts 9.999 euro plus verzendkosten.
Ik word vast verbannen door de harde kern van dit topic, maar deze staat bovenaan m’n lijstje (zodra hij beschikbaar is 😄).

Fiets nu 3 jaar en nog steeds op een 10 jaar oude Ultimate, mag mezelf wel een cadeautje geven onderhand 😎.

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Galois schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:09:
Is het mogelijk om alleen de vermogensgegevens van een activiteit te verwijderen?

De batterij van mijn vermogensmeter was bijna leeg en voordat deze echt leeg was, ging hij gek doen met pieken tot 3000 W en dat een paar keer.

De vermogensdata van deze activiteit is dus onzin en wordt bv. meegenomen in de vermogenscurve van 'heel 2021'. Vind ik jammer.

Kan ik deze data verwijderen? Met bv. fitfiletools.com kan ik alleen 'pieken' of het vermogen met een bepaald percentage laten dalen/stijgen, maar helemaal verwijderen niet.

Op een andere manier?
Op Strava heb je tegenwoordig de optie om bepaalde gegevens van een rit te verbergen. Is wel web only volgens mij (heb het op Android in ieder geval nog niet gezien, web wel).

• mhr-zip
Requiem19 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:56:
[...]

Ik word vast verbannen door de harde kern van dit topic, maar deze staat bovenaan m’n lijstje (zodra hij beschikbaar is 😄).

Fiets nu 3 jaar en nog steeds op een 10 jaar oude Ultimate, mag mezelf wel een cadeautje geven onderhand 😎.
Ook een manier om te zorgen dat je vriendin de mooiste fiets blijft houden.

Maar denk dat er goedkopere oplossingen zijn.

• DDX
  • Nu online
Nou ik hou het lekker op m'n 11 speed di2 groepen.

Shifters ;
'now come with a raised head portion'
Juist waar de shimano zo mooi klein is gaan ze richting lelijke sram...

Kleinere batterij ook volgens mij ;
'That battery is said to last 1,000km (625 miles) between charges, although the exact distance will obviously vary depending on use'

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:42

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 20:23:

Shifters ;

'That battery is said to last 1,000km (625 miles) between charges, although the exact distance will obviously vary depending on use'
Misschien is het wel beter om vaker te moeten opladen zodat “men” er wat regelmaat in krijgt, ik zie nu vrij vaak op Strava voorbij komen dat mensen ineens niet meer konden schakelen.

Zelf van de winter eens een r8000 voorderrie aanschaffen, dan heb ik eindelijk de gehele “upgrade” van 6800 naar R8000 gemaakt op de shifters na, die vind ik te duur om te vervangen voor de looks ;). Wel mechanisch nog, di2 komt wel ooit op een nieuwe fiets denk ik, niet voor nu, maar wel mooie nieuwe groupsets!

• 418O2
  • Nu online

Shifters ;

De accu is ook niet afneembaar wat ik begreep, de derrie heeft een laadpoort. Dat op zichzelf is voor sommigen al lastig (als je je fiets in het trapgat hangt bijvoorbeeld), maar 1x dat lipje vergeten dicht te doen in de regen/modder en je bent fucked

• Requiem19

Shifters ;

Berekend bij:

- 45 km p/d
- 2 uur fietsen
- 54 FD shifts
- 370 RD shifts

Niet veel mensen die dit zullen halen in NL (FD is 2 of 3 shifts bij mij op een ritje…).

• StecaGrid
  • Laatst online: 07:52
Maar die 2 tot 3 shifts zijn wel 50% sneller B)

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-01 18:26

Stoney3K

Flatsehats!

Ik ben ook benieuwd of er dan een nieuwe 105 R7800 groep uit gaat komen. Krijgen we de eerste elektronische 105 binnenkort?

* Stoney3K houdt het mooi bij ouderwetse staalkabeltjes.

[ Voor 8% gewijzigd door Stoney3K op 31-08-2021 22:02 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:38

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

sQuare8 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:28:
Futurum heeft er ook een artikel over:
https://www.futurumshop.n...-ace-9200-en-ultegra-8100

€2549 en levertijd onbekend.
8)7 4 jaar geleden kocht ik mijn R8050 groep, toen ook nieuw op de markt, voor de HELFT

If it aint fixed, it's broken.

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06:40
Tjebakka schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 22:29:
[...]

8)7 4 jaar geleden kocht ik mijn R8050 groep, toen ook nieuw op de markt, voor de HELFT
Ja dat heet marktwerking.

Snap het gezeur over de prijzen niet zo, je hoeft niks te kopen.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

• wisselwerking
KW25 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 22:41:
[...]

Ja dat heet marktwerking.

Snap het gezeur over de prijzen niet zo, je hoeft niks te kopen.
Ja, marktwerking. Daar worden we met zijn allen beter van 8)7

Gelukkig een ik niet in de markt voor dergelijke groepen, maar ook cassettes e.d. zijn een stuk duurder geworden. En als je wil blijven fietsen zul je toch een nieuwe moeten kopen als de oude versleten is.

• rolandos582
YouTube: Canyon Dream Bike Build | Aeroad CFR Mathieu van der Poel

Wel mooi om te zien hoe ze zo'n ding bouwen, maar 10k. Nee , nooit niet.
Pagina: 1 ... 343 ... 701 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).