Hoeveel vermogen je trapt maakt toch niets uit? Als je harder gaat, is het alleen maar moeilijker, want dan heb je een langere rechte weg zonder kruispunten, stoplichten, bochten, etc nodig voor je test.rolandos582 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:12:
[...]
Bergop wil je zo weinig mogelijk gewicht lijkt me, dan trapt het wat lichter en kun je dus harder omhoog.
Zal ook wel eens gevoelsdingetje zijn
Inderdaad, wie zegt dat je een racefiets nodig hebt voor een FTP test, assioma's op die Batavus en gaan.ElGreco schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:02:
Een fietskar achterop met twee kinderen erin en de flap open zodat er 0 aero effect ontstaat, strandtas erbij en je eigen Hawaai zwembroek aan de vlaggenstok hangen zodat het in de wind droogt. Dat schiet ook al aardig op.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Wel goed voor je rolweerstandmhr-zip schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:20:
[...]
Inderdaad, wie zegt dat je een racefiets nodig hebt voor een FTP test, assioma's op die Batavus en gaan.
Om te trainen heb je geen snelle fiets nodig.
Dan heb ik die hoge wielen van @ElGreco dus ook helemaal niet nodig?mhr-zip schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:22:
[...]
Om te trainen heb je geen snelle fiets nodig.
Hoge wielen zijn om gebrek aan zwans lengte te compenseren.rolandos582 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:24:
[...]
Dan heb ik die hoge wielen van @ElGreco dus ook helemaal niet nodig?
18 september maar eens een mooie set uitzoeken
Ik ga toch even de knuppel in het hoenderhoek gooien;
Ben ik de enige die hoge wielen héél lelijk vind ogen? Komt zo ontzettend log over, alsof je (zeker met een zwarte velg en zwarte band) met een gigantische tractorband rijdt. Gaat mij niet om de aero, daar geloof ik wel in, maar puur het uiterlijk.
Ben ik de enige die hoge wielen héél lelijk vind ogen? Komt zo ontzettend log over, alsof je (zeker met een zwarte velg en zwarte band) met een gigantische tractorband rijdt. Gaat mij niet om de aero, daar geloof ik wel in, maar puur het uiterlijk.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Je kan hoge wielen niet lelijk vinden. Die zijn mooi. Is een feit.Maarten_E schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:31:
Is een kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik te hoog niet mooi, te laag ook niet. Hoe dan ook ga ik niet op een John Deere look-a-like fiets zitten
Dit is een serieuze reactie op wellicht een niet serieuze post ;):
Hoe hoger de weerstand, hoe 'makkelijker' je vermogen kan trappen. Dus voor een FTP test zou een Batavus (mits de zithouding goed is
Vergelijk het met de bergen: zou het makkelijker zijn om bergop zo veel mogelijk vermogen te trappen of bergaf?
Daarom werkt een FTP test op het vlakke ook veel beter met wind tegen dan met wind mee.
De ideale situatie (imo) voor een FTP test buiten is:
- Lange klim bergop, bij voorkeur gelijkmatig
- Lange rechte weg zonder bochten met wind tegen
- Lange rechte weg zonder bochten geen wind
Tsja, smaken verschillen @Maarten_E
Maar heb wel het idee dat het wat verschuift allemaal, voorheen zag je de FFWD F6R met die opvallende witte en of rode letters, of ZIPP regelmatig langskomen. Het valt me nu op dat het wat subtieler wordt en dat 6CM hoge velgen steeds minder aanwezig zijn.
Vind persoonlijk 3-4 cm een mooie hoogte.
Maar heb wel het idee dat het wat verschuift allemaal, voorheen zag je de FFWD F6R met die opvallende witte en of rode letters, of ZIPP regelmatig langskomen. Het valt me nu op dat het wat subtieler wordt en dat 6CM hoge velgen steeds minder aanwezig zijn.
Vind persoonlijk 3-4 cm een mooie hoogte.
Hooguit om weer iets kapot te maken. Ik heb mijn extra weerstand training van vandaag weer gehad. Jongetje naar school duwen (en terug). Is stiekem toch nog wel werken.rolandos582 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:24:
[...]
Dan heb ik die hoge wielen van @ElGreco dus ook helemaal niet nodig?
Ja lange rechte wegen zijn best lastig om te vinden, ik doe het gewoon op een goed stuk asfalt hier in de buurt. Alle clubs trainen daar ook altijd, zitten 4 bochten in maar 3 daarvan kan je gewon op volle snelheid doen. Verlies je in de bochten wellicht 2-3 seconden aan power data maar so be it. Lekker dicht bij huis, goed asfalt en relatief rustig.Requiem19 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:41:
[...]
Dit is een serieuze reactie op wellicht een niet serieuze post ;):
Hoe hoger de weerstand, hoe 'makkelijker' je vermogen kan trappen. Dus voor een FTP test zou een Batavus (mits de zithouding goed is) met een NIET aero positie en een HOGE rolweerstand ideaal zijn.
Vergelijk het met de bergen: zou het makkelijker zijn om bergop zo veel mogelijk vermogen te trappen of bergaf?.
Daarom werkt een FTP test op het vlakke ook veel beter met wind tegen dan met wind mee.
De ideale situatie (imo) voor een FTP test buiten is:
- Lange klim bergop, bij voorkeur gelijkmatig
- Lange rechte weg zonder bochten met wind tegen
- Lange rechte weg zonder bochten geen wind
Over tien jaar vinden we hoge velgen allemáál weer spuuglelijk, je bent gewoon een trendsetter. Overigens ben ik het helemaal met je eens hoor, maar ik loop altijd 20 jaar achter.Maarten_E schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:31:
Daar zijn skin walls voor toch?Maarten_E schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:31:
Ik vind hoge velgen wel gaaf maar wel afhankelijk van de fiets. Op een aero race machine vind ik het wel echt gaaf eruit zien
Dat heet gewoon bruine of beige zijwangen.ErnstMid schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 17:03:
[...]
Daar zijn skin walls voor toch?(Is daar een Nederlandse term voor?)
* Stoney3K is ook team skinwall
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Ik heb laatst uit nood een tanwall bandje gemonteerd...ik ben overstag...smoelt wel heerlijk.
En ik denk zelfs onder/op een setje van een centimeter of zes van de lokale meesterwielbouwer ( ja ik sta open voor sponsoring)
En ik denk zelfs onder/op een setje van een centimeter of zes van de lokale meesterwielbouwer ( ja ik sta open voor sponsoring)
nou een fiets van dertig jaar geleden remde minder, schakelen nog op de buis en met 10 bar in de bandjes stuiterend over elke oneffenheid en veel vaker lek dan tegenwoordig. Ik rijd nu met 28mm banden lachend over bospaadjes die ik in 1990 gegarandeerd zou mijdenBacchus schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:06:
[...]
Ik denk dat dat voor racefietsen nog meer geldt: Want wat is er voor de consument essentieel beter aan racefietsen vandaag de dag ten opzichte van die van begin jaren negentig? Veiliger, duurzamer, voordeliger in onderhoud, makkelijker in gebruik, effectiever trainen? Allemaal hooguit marginaal.
30 jaar is dan ook wel net veel; maar het verschil tussen Ultegra 6500 van rond de eeuwwisseling en Ultegra 8000 is maar marginaal.
Stijve wielen waren er toen ook al, en brede velgen ook, alleen werden die door niemand op een racefiets gemonteerd.
Het enige wat echt verbeterd is zijn de frames die nu toch echt wel stijver en comfortabeler zijn.
Stijve wielen waren er toen ook al, en brede velgen ook, alleen werden die door niemand op een racefiets gemonteerd.
Het enige wat echt verbeterd is zijn de frames die nu toch echt wel stijver en comfortabeler zijn.
[ Voor 46% gewijzigd door Gebanned op 23-08-2021 20:34 ]
Wat noem je hoog? 20, 30, 50, 70mm?Maarten_E schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:31:
Nee, ik vind ze ook lelijk. Daarom heb ik voor mijn nieuwe fiets wielen met mooie lage velgen laten maken.Maarten_E schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:31:
Ben ik de enige die hoge wielen héél lelijk vind ogen?
Dan maar wat minder aerodynamisch.
YouTube: PRO vs BEGINNER CYCLIST! (What's the difference in SKILLS, POWER and...
Dit is toch wel weer leuk! Die man sprint ff 1740W vergelijken met een volledige amateur. Dat haal ik ook niet
Dit is toch wel weer leuk! Die man sprint ff 1740W vergelijken met een volledige amateur. Dat haal ik ook niet
die amateur is een vet irritante BBQ youtuberrolandos582 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:48:
YouTube: PRO vs BEGINNER CYCLIST! (What's the difference in SKILLS, POWER and...
Die pro is een vet irritante fiets youtuber418O2 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:56:
[...]
die amateur is een vet irritante BBQ youtuber
Haha, ze zijn beide nogal schreeuwerige mannen met een vet accent. Je moet er van houdenSmultie schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:07:
[...]
Die pro is een vet irritante fiets youtuber
[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 23-08-2021 22:12 ]
Vind hem wel interessant tbh. De man is ook gewoon piloot en fietst gewoon op bestemmingen waar hij wat overlap heeft. Lijkt me wel een goede baan. Daarnaast heeft hij ook echt wel serieuze waardes.Smultie schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:07:
[...]
Lelijk tot de derde macht.....Maarten_E schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:31:
En het Aero voordeel is volgens mij vér te zoeken. Bij windstil of recht van voren/achteren heb je wel voordeel, maar meestal heb je zijwind of deels zijwind en dan is het voordeel weg. Kost namelijk ook kracht om je fiets recht te houden.
Daarnaast zijn Aero wielen vaak zwaarder, ook dat extra gewicht moet mee bergop. Geef mij maar laag-profiel velgen met laag gewicht, hier gaat het meeste toch bergop en heb ik meer voordeel bij laag gewicht dan aerodynamische wielen. Dat voordeel werkt pas >20km/h namelijk, meeste hellingen hier haal je dergelijke snelheden niet naar boven.
Zijn ego is nog groter dan mijn zadeltasje.Smultie schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:07:
[...]
Bij ons thuis zeiden ze vroeger altijdmhr-zip schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:31:
[...]
Zijn ego is nog groter dan mijn zadeltasje.
"Vind een vrouw die van je houdt zoals Jasper Verkuijl van Jasper Verkuijl houdt"
Oh mijn 47 mm velgen (medium hoog) geven de fiets van mij toch wel een iets fraaiere uitstraling dan die ielige dingen die ik eerst had. Maar inderdaad. Die extreem hoge velgen lijken dan weer nergens op.Ramon 73 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:26:
[...]
Lelijk tot de derde macht.....
En het Aero voordeel is volgens mij vér te zoeken. Bij windstil of recht van voren/achteren heb je wel voordeel, maar meestal heb je zijwind of deels zijwind en dan is het voordeel weg. Kost namelijk ook kracht om je fiets recht te houden.
Daarnaast zijn Aero wielen vaak zwaarder, ook dat extra gewicht moet mee bergop. Geef mij maar laag-profiel velgen met laag gewicht, hier gaat het meeste toch bergop en heb ik meer voordeel bij laag gewicht dan aerodynamische wielen. Dat voordeel werkt pas >20km/h namelijk, meeste hellingen hier haal je dergelijke snelheden niet naar boven.
Los van de emotie (mooi, niet mooi), moet ik bekennen dat lagere velgen inderdaad meer voordelen hebben dan hogere. Gewicht is geen argument, want dat scheelt minder dan 100gram.Ramon 73 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:26:
[...]
Lelijk tot de derde macht.....
Maar lagere velgen zijn wel wendbaarder, comfortabeler en inderdaad minder wind gevoelig.
Hoge velgen zijn nauwelijks aerodynamischer dan lage velgen tegenwoordig.
Mijn ervaring en referentie is overigens Campy Bora WTO 60 VS Campy Bora WTO 33.
Ten minste nog iets in mijn slaapkamer wat de 58mm haalt.mhr-zip schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:27:
[...]
Hoge wielen zijn om gebrek aan zwans lengte te compenseren.
Voor mij het omgekeerde. Geloof niet in de aero, maar vind ze er wel ontzettend gaaf uitzien vaak.Maarten_E schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:31:
[ Voor 70% gewijzigd door Ypuh op 23-08-2021 23:15 ]
Ter referentie: In dat filmpje van Jasper Verkuijl dat eerder gepost is vind ik de wielen van Jasper al te hoog. De wielen van die "amateur" vind ik er goed uitzien, maar dat lijken mij gewoon lage wielen.
@Ypuh Smaken verschillen, zoals al eerder gezegd. Ziet er zo massief en log uit, alsof je-al-die-extra-centimeters-velg-bij-iedere-omwenteling-mee-moet-zeulen. Het is perceptie, zeker geen waarheid.
Daarentegen vind ik dichte achterwielen dan wel weer tof om te zien, maar vooral omdat daar designpotentie inzit voor die discs. Aan de andere kant; als ik daarmee ga fietsen lig ik op de eerste de beste dijk in de Maas.
[ Voor 39% gewijzigd door Maarten_E op 23-08-2021 23:19 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Wat opzich best knap is als je op de Lekdijk reed..[b]Maarten_E in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"Maarten_E schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 23:15[/mEssage. Aan de andere kant; als ik daarmee ga fietsen lig ik op de eerste de beste dijk in de Maas.
Geen idee waardoor ik lek reed. Gaatje is uiteindelijk gedicht en ik heb thuis de band opgepompt tot de maximaal toelaatbare spanning van 6.5 bar en deze blijft goed op spanning. (Normaal gesproken rijdt ik zo rond de 5 bar) Ik zie wel waar het gaatje gezeten heeft maar verder niet echt iets bijzonders op het loopvlak. Het lijkt er overigens wel op dat de band inmiddels wat betreft algehele slijtage binnenkort aan vervanging toe is.Galois schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 08:35:
[...]
Gaatje was dus net te groot om goed te dichten door de sealant? Weet je waardoor je lek reed?
In de tijd dat het gaatje gesealed was had ik echt geen binnenbandje kunnen vervangen. Ik kreeg nog opmerkingen van mede groepsrijders die een paar honderd meter verder stonden te wachten dat ik wel erg snel de band had vervangen. Ik had overigens geen binnenband maar een plugset en CO2 patronen mee in mijn zadeltasje. Wat betreft rijden met een half slappe band, het reed nog prima. Van de 5 bar zat er nog zo'n 4 bar in.Ypuh schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 08:38:
[...]
In die enkele minuten had je ook gewoon een binnenbandje kunnen vervangen en niet met een half slappe verder hoeven rijden
Op de huidige fiets heb ik 35mm velgen en daar hadden van mij wel lagere velgen op gekund. Sowieso snap ik hele hoge velgen op een lichte klimfiets nooit zo goed. Al lijkt het dat er bij Canyon nu vooral sprake is van het opmaken van restjes met de wielen van de Aeroad op een Ultimate. Op de nieuwe fiets komen 45mm velgen en dat staat net iets mooier dan lagere velgen. Het schijnt een doe er alles mee fiets te zijn dus dan ook maar doe er alles mee velgen op.
Wat mij betreft hangt het dus een beetje van de fiets af wat mooi is. Maar over het algemeen geldt een rank frame dan ook lage velgen en een dik frame dan ook hoge velgen.
Wat mij betreft hangt het dus een beetje van de fiets af wat mooi is. Maar over het algemeen geldt een rank frame dan ook lage velgen en een dik frame dan ook hoge velgen.
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Hehe, dat zat niet mee vanochtend. Ritje naar werk, 30km. Connect gaf basistraining 150Watt, dus rustig peddelen.
Op 10km van huis werd ik ineens gechickt! Eerste keer van mijn leven. Gelukkig ging ze niet héél hard voorbij en werd de afstand niet te groot. Wel erg gesoigneerde dame, strak in het pakje, compressie kousen, helm op de blonde krullen, waarschijnlijk de SystemSix die ik ook graag zou willen.
Even later d'r toch maar ingehaald, mij een zorg wat Garmin Connect er van vindt
Op 10km van huis werd ik ineens gechickt! Eerste keer van mijn leven. Gelukkig ging ze niet héél hard voorbij en werd de afstand niet te groot. Wel erg gesoigneerde dame, strak in het pakje, compressie kousen, helm op de blonde krullen, waarschijnlijk de SystemSix die ik ook graag zou willen.
Even later d'r toch maar ingehaald, mij een zorg wat Garmin Connect er van vindt
Zoals David Attenborough zo mooi zegt:
"En hier zien we een typisch Alfa mannetje. Dit type kan het niet hebben dat er iemand hem inhaalt en sneller is"
"En hier zien we een typisch Alfa mannetje. Dit type kan het niet hebben dat er iemand hem inhaalt en sneller is"
McMiGHtY schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 07:58:
Ik word de hele dag ingehaald door chicks. Vooral door mn eigen chick.
Paar weken terug Rondje Hoep vol gas, was ze ook 45 seconden sneller. Vind ik alleen maar mooi :-).
Paar weken terug Rondje Hoep vol gas, was ze ook 45 seconden sneller. Vind ik alleen maar mooi :-).
Gelukkig zijn er ook nog alfa mannetjes, als tegengewicht op alle halfzachte woke sukkeltjes. Zo blijft de kerk toch in het midden.McMiGHtY schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 07:58:
Ze was misschien bezig met een recuperatieritje...
"De ‘woke cultuur’ wordt door tegenstanders, vaak conservatieve (rechtse) politici, regelmatig gelinkt aan overdreven politieke correctheid."Ramon 73 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 08:21:
[...]
Gelukkig zijn er ook nog alfa mannetjes, als tegengewicht op alle halfzachte woke sukkeltjes. Zo blijft de kerk toch in het midden.
Ik zeg maar zo, liever wellicht wat overdreven politiek correct, dan een conseratieve rechts Alfa mannetje bovenop de apenrots.
Gefrustreerde mannetjes die zich niet door meisjes willen laten inhalen zullen ons redden!Ramon 73 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 08:21:
[...]
Gelukkig zijn er ook nog alfa mannetjes, als tegengewicht op alle halfzachte woke sukkeltjes. Zo blijft de kerk toch in het midden.
Iemand die zich wel aan het trainingsschema houdt?RigolleM schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 08:23:
Ze was misschien bezig met een recuperatieritje...
Ipv de oestrogeen laten regeren
Ik denk dat ze een betere handpositie had:
https://aero-coach.co.uk/uci-road-bike-position-aerodynamics
https://aero-coach.co.uk/uci-road-bike-position-aerodynamics
Waar hoor jij dan thuis? Een mannetje die graag alfa wil zijn maar het niet is?Ramon 73 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 08:21:
[...]
#teamwokesukkeltjes
[ Voor 11% gewijzigd door wisselwerking op 24-08-2021 08:58 ]
Hiermee ga ik er vanuit dat jij Jasper persoonlijk kent? Of is dit gebaseerd op zn youtube filmpjes?Smultie schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:44:
[...]
Bij ons thuis zeiden ze vroeger altijd
"Vind een vrouw die van je houdt zoals Jasper Verkuijl van Jasper Verkuijl houdt"
Beter dan op de dijk lekrijden.MrBarBarian schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 23:27:
[...]
Wat opzich best knap is als je op de Lekdijk reed..
Een alfa mannetje is sneller/beter/sterker dan andere mannetjesRamon 73 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 08:21:
[...]
Een mannetje dat sneller wil zijn dan een "vrouwtje" is sneu
Wat trap jij als alfa man eigenlijk als FTP? De gemiddelde vrouw inhalen, poeh poeh. Gebruikte je die krachten maar op een andere manierRamon 73 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 08:21:
[...]
Z'n filmpjespier87 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 08:50:
[...]
Hiermee ga ik er vanuit dat jij Jasper persoonlijk kent? Of is dit gebaseerd op zn youtube filmpjes?
Toch leuk dat jij dit:
Meestal let ik bij fietsen alleen op andere wielrenners, maar niet zo zeer een man/vrouw onderscheid. Alleen dat er in het algemeen meer vrouwen zijn gaan fietsen in de afgelopen 20 jaar dat ik rondhark. Maar ik ben dan ook wel eens gechickt door een heel peloton aan dames, dus ik ben al mijn mannelijkheid sowieso al kwijt.
#teamwokesukkeltjes
En dan wat anders. Wat betreft hoge wielen ben ik het wel eens met @Maarten_E dat die hoge wielen mij niet echt kunnen bekoren. Denk dat het aerovoordeel leuk is voor wedstrijdrijders (dus hoge snelheden), maar niet de gemiddelde wielrenner. En die wedstrijdrijders hebben dan meestal ook nog eens een leuke selectie aan wielen om uit te kiezen, waar een amateur meestal maar 1 set heeft voor alles. (Oké, misschien 2, maar nog beperkt.)
...op de een of andere manier in jouw hoofd weet te rijmen met dit:Ramon 73 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 14:08:
[...]
Redelijk, denk een 7 à 8 😂
Nee, seksistisch gelul allemaal. Heb lekker rustig met haar gereden, samen naar boven en onderaan wachten. Afdalen doet ze beter dan ik.
Onderweg had ze lekke band, midden in een dorpje. De taferelen dan.....andere mannen die komen vragen of ze kunnen helpen. Ik was er mee bezig, reik dan de spullen uit naar de ander "hier, maak het maar af". En ineens hoeft het dan niet meer
En je dat dan allemaal prima vindt kennelijk. Ik zeg, kies een kant, maar niet afgeven op anderen van wat jezelf doet.Ramon 73 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 07:55:
Hehe, dat zat niet mee vanochtend. Ritje naar werk, 30km. Connect gaf basistraining 150Watt, dus rustig peddelen.
Meestal let ik bij fietsen alleen op andere wielrenners, maar niet zo zeer een man/vrouw onderscheid. Alleen dat er in het algemeen meer vrouwen zijn gaan fietsen in de afgelopen 20 jaar dat ik rondhark. Maar ik ben dan ook wel eens gechickt door een heel peloton aan dames, dus ik ben al mijn mannelijkheid sowieso al kwijt.
#teamwokesukkeltjes
En dan wat anders. Wat betreft hoge wielen ben ik het wel eens met @Maarten_E dat die hoge wielen mij niet echt kunnen bekoren. Denk dat het aerovoordeel leuk is voor wedstrijdrijders (dus hoge snelheden), maar niet de gemiddelde wielrenner. En die wedstrijdrijders hebben dan meestal ook nog eens een leuke selectie aan wielen om uit te kiezen, waar een amateur meestal maar 1 set heeft voor alles. (Oké, misschien 2, maar nog beperkt.)
Si vis pacem, para bellum
Verwijderd
EINDELIJK EEN KAMPIOEN DER TESTOSTERON, PAK ZE AAN JIJ ALFAMAN! BRAND DE MATRIARCHIE HELEMAAL AF. BIDON VOL MET LIBERALE TRANEN!!!!Ramon 73 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 07:55:
Ik wou oprecht dat ik zo cool was als jij. Bij het laatste stootje vanavond denk ik aan jou.
spoiler:
Oh nee toch niet, ik ben geen 16 meer.
Ik ben zo iemand die BN'ers altijd moet Googlen, maar van Jasper Verkuijl had ik werkelijk nog nooit gehoord.pier87 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 08:50:
[...]
Hiermee ga ik er vanuit dat jij Jasper persoonlijk kent? Of is dit gebaseerd op zn youtube filmpjes?
Oke gebaseerd op de filmpjes dus @Smultie heb een keer een klassieker met Jasper gereden, volgens mij won Jasper deze klassieker of in ieder geval hij stond op het podium. Na afloop stond hij daar ook te vlogen met zn GoPro. Mijn eerste indruk was ook, beetje popijopie gast.Ypuh schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:37:
[...]
Ik ben zo iemand die BN'ers altijd moet Googlen, maar van Jasper Verkuijl had ik werkelijk nog nooit gehoord.
Maar heb hem later nog eens gesproken, prima kerel. Heb zijn filmpjes op zijn kanaal al een tijd niet meer gezien, maar deze waren altijd wel leuk.
Vind dat hij alles leuk in beeld brengt, hij heeft op hoog niveau ge-BMX geloof ik. Daarna heeft hij een tijd niets gedaan en nu is hij al een tijdje goed bezig met wegwielrennen.
Denk dat je het als (bekende) Nederlander niet snel goed kan doen bij de meerderheid van het publiek.
Genoeg Youtubers die ik meer dan prima kan waarderen, hoor.pier87 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:43:
[...]
Denk dat je het als (bekende) Nederlander niet snel goed kan doen bij de meerderheid van het publiek.
Snap ook goed dat het allemaal subjectief is, maar persoonlijk houd ik niet zo van die braggadocio stijl.
Gelukkig is er genoeg leuks op Youtube
YouTubers moeten altijd zo debiel schreeuwerig doen omdat ze anders ondersneeuwen. Dat ze zonder camera normaal kunnen doen zal wel, maar dat zie je niet op de filmpjes
Kunnen we het nu weer over tubeless vs biba hebben in plaats van over woke cq alfa youtubers?
Of over van die lelijke iele lage velgen op moderne carbon fietsen...
[ Voor 28% gewijzigd door GerbenBK op 24-08-2021 09:48 ]
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
en met strava flyby nog even gecheckt wie het was? ;-)Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:35:
[...]
EINDELIJK EEN KAMPIOEN DER TESTOSTERON, PAK ZE AAN JIJ ALFAMAN! BRAND DE MATRIARCHIE HELEMAAL AF. BIDON VOL MET LIBERALE TRANEN!!!!
Ik wou oprecht dat ik zo cool was als jij. Bij het laatste stootje vanavond denk ik aan jou.
spoiler:Oh nee toch niet, ik ben geen 16 meer.
...
Een echte alfa man rijd natuurlijk tubeless, dat kan namelijk niet lek.GerbenBK schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:47:
Kunnen we het nu weer over tubeless vs biba hebben in plaats van over woke cq alfa youtubers?
En dan wel met een fancy ventiel, https://muc-off.com/products/tubeless-valves-v2
Toevallig kreeg ik ze vorige week binnen. Mooie ventielen
U vraagt, wij draaien:GerbenBK schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:47:
Klimfiets: 35-45mm
Aero frame: mínstens 50mm
Minder dan 35mm is nóóit mooi. Aluminium al helemaal niet met die lelijke zilveren rand.
Er is een Mavic serie, alu, volledig zilver met een kleine verhoging bij elke spaak. Alsof de spaken op een klein torentje staan. Dat vind ik een hele mooie wielset. Volgens mij geen technische uitblinker maar esthetisch erg mooi.
Als we het overigens over lelijk hebben, waarom moeten veel van die wielen volgeplakt met stickers zitten. Dat is mij altijd een doorn in het oog.
Als we het overigens over lelijk hebben, waarom moeten veel van die wielen volgeplakt met stickers zitten. Dat is mij altijd een doorn in het oog.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Ik dacht "waar heeft die gast het over, ik zie helemaal geen zilveren rand"Smultie schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:51:
[...]
Minder dan 35mm is nóóit mooi. Aluminium al helemaal niet met die lelijke zilveren rand.
:strip_exif()/f/image/3ksmxevD0dMyEkszUexLlDnZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar Smultie is de minste niet, dus ik heb even goed gezocht en ja hoor, toch gevonden. BAH
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QQZkBA2sFZgUFRIjQd1GQH4y.jpg?f=user_large)
[ Voor 8% gewijzigd door Salteh op 24-08-2021 10:41 ]
Hoe verkopen jullie oude fietsen? Ik heb hier nog een Stevens Ventoux staan voor de knutselaar, met een framebreukje in de bovenste buis en een zadelpen die muurvast zit. Redelijke fiets voor de knutselaar, o.a. nog met Dura-Ace wielen. Ik ben bang dat de beste optie is om hem op marktplaats te zetten, maar ik heb een schurfthekel aan het "onderhandelen" met de tientallen debielen die dan twee euro veertig bieden als ik hem morgenmiddag kom brengen, of iets dergelijks.
[ Voor 18% gewijzigd door writser op 24-08-2021 10:55 ]
Onvoorstelbaar!
Ah, in m'n gedachten had ik toegevoegd dat die opmerking alleen van toepassing was op velgremmen.Salteh schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:39:
[...]
Ik dacht "waar heeft die gast het over, ik zie helemaal geen zilveren rand"![]()
[Afbeelding]
Maar Smultie is de minste niet, dus ik heb even goed gezocht en ja hoor, toch gevonden. BAH![]()
[Afbeelding]
Road Runner 30 disc brake?
Heren, ik lees hier graag mee (over alpha mannetjes en woke enzo
) maar nu toch weer even een serieuze vraag
Ik heb onlangs een nieuwe racer gekocht met shimano schijfremmen.
Ik rijd voor woon werkverkeer ook op een speed pedelec met Magura schijfremmen.
Nu vind ik de remprestaties van mijn racer echt vies tegenvallen, tov mijn speed pedelec. Die remmen "bijten" echt veel meer.. Nu heb ik eeuwen geleden de rempads van die magura een keer vervangen, voor betere, maar daar zou het toch echt niet aan mogen liggen.
Iemand enig idee waar dit aan ligt?
Bredere banden op de SP? (ik rijd ook al met 28" op de racer)
Betere rempads van de magura
Zijn de magura remmen sowieso veel beter dan Shimano
Benieuwd naar jullie inzichten
Nu vind ik de remprestaties van mijn racer echt vies tegenvallen, tov mijn speed pedelec. Die remmen "bijten" echt veel meer.. Nu heb ik eeuwen geleden de rempads van die magura een keer vervangen, voor betere, maar daar zou het toch echt niet aan mogen liggen.
Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.
Verkopen doe ik niet, maar ik kom nog wel eens iets tegen op het fiets.nl forum, maar ook op de verschillende fiets verkoop groepen op facebook. Die eerste heeft vaak wel de "liefhebbers", de tweede zit ook heel erg veel rommel tussen. Voordeel van die tweede is dat je dan vaak wel weer een beetje een beeld kan krijgen van de vorige eigenaar van de fiets.writser schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:51:
Hoe verkopen jullie oude fietsen? Ik heb hier nog een Stevens Ventoux staan voor de knutselaar, met een framebreukje in de bovenste buis en een zadelpen die muurvast zit. Redelijke fiets voor de knutselaar, o.a. nog met Dura-Ace wielen. Ik ben bang dat de beste optie is om hem op marktplaats te zetten, maar ik heb een schurfthekel aan het "onderhandelen" met de tientallen debielen die dan twee euro veertig bieden als ik hem morgenmiddag kom brengen, of iets dergelijks.
Heb je ze 'ingeremd'?Sparhawk schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:00:
Heren, ik lees hier graag mee (over alpha mannetjes en woke enzo![]()
https://cyclingtips.com/2...cess-end-vibrating-noise/
Yep.. dubbel fout dus he ;-)Smultie schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:56:
[...]
Ah, in m'n gedachten had ik toegevoegd dat die opmerking alleen van toepassing was op velgremmen.
Road Runner 30 disc brake?
Alu en 30mm ;-)
(ooit ga ik nog wel een setje 45mm spaken denk ik... maar m'n vrouw wil eerst een nieuwe badkamer
Oh als het toch over wielen gaat, even een vraag vanuit mij.
Heb 50mm wielen, maar wil straks als de wind weer opsteekt, toch lagere velgen gebruiken. Wat is het slimste, complete wielset of alleen het voorwiel wisselen? Mij lijkt de laatste optie de beste, zowel financieel als de ketting die ingereden is op de casette. + het gewicht zit toch op je achterwiel. Aangezien het een SRAM ketting is voor etap met een powerlink, kan je die dus ook niet eenvoudig demonteren en weer monteren.
Heb 50mm wielen, maar wil straks als de wind weer opsteekt, toch lagere velgen gebruiken. Wat is het slimste, complete wielset of alleen het voorwiel wisselen? Mij lijkt de laatste optie de beste, zowel financieel als de ketting die ingereden is op de casette. + het gewicht zit toch op je achterwiel. Aangezien het een SRAM ketting is voor etap met een powerlink, kan je die dus ook niet eenvoudig demonteren en weer monteren.
[ Voor 4% gewijzigd door tiswat op 24-08-2021 11:08 ]
Regelmatig zijn hydraulische schijfremmen af fabriek niet heel lekker afgesteld en kan een goede bleed helpen: YouTube: How To Bleed Shimano Hydraulic Disc Brakes.Sparhawk schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:00:
Ik wist dat een vriend (40+) hard kon fietsen, maar zijn laatste ritje slaat alles: 330 km, 1200 hm à 34,4 km/u gemiddeld. Samen met z'n zoon.
Als je zelf stopt met zulke vooroordelen is de wereld (en Marktplaats) alweer een iets betere plaats om zaken te doen.writser schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:51:
OT: Wielrenners op Marktplaats is doorgaans wel prima volk. Heb eigenlijk nog nooit gekke dingen meegemaakt, of dat iemand niet op komt dagen en alles is altijd naar waarde verkocht. Altijd wel eens iemand die €60 biedt terwijl ik €100 wil, maar andersom op die wijze ook al veel leuke koopjes kunnen doen. Als het bod te laag is, kost het 2 seconden van je tijd om 'nee' te antwoorden.
Aangezien het om een fiets met mankementen gaat; wees duidelijk in je beschrijving en je vindt er altijd wel weer iemand voor.
[ Voor 27% gewijzigd door Ypuh op 24-08-2021 11:42 ]
Komt misschien ook door de manier van remmen op de racefiets.Sparhawk schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:00:
Als je vanuit de drops met 1 of 2 vingers remt, zul je merken dat je even goed of zelfs beter remt dan een normale remhendel (zoals op je e-bike of een mtb).
Als je vanuit de hoods met 3 of zelfs 4 vingers probeert te remmen, zal dat alsnog minder effectief zijn door de kortere hefboom.
Nou, vooruit, ik ga het proberenYpuh schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:36:
[...]
Als je zelf stopt met zulke vooroordelen is de wereld (en Marktplaats) alweer een iets betere plaats om zaken te doen.
OT: Wielrenners op Marktplaats is doorgaans wel prima volk. Heb eigenlijk nog nooit gekke dingen meegemaakt, of dat iemand niet op komt dagen en alles is altijd naar waarde verkocht. Altijd wel eens iemand die €60 biedt terwijl ik €100 wil, maar andersom op die wijze ook al veel leuke koopjes kunnen doen. Als het bod te laag is, kost het 2 seconden van je tijd om 'nee' te antwoorden.
Aangezien het om een fiets met mankementen gaat; wees duidelijk in je beschrijving en je vindt er altijd wel weer iemand voor.
Fiets.nl forum lijkt me ook een prima plek om een fiets te verkopen maar daar heb ik geen account.
[ Voor 6% gewijzigd door writser op 24-08-2021 11:55 ]
Onvoorstelbaar!
Auto's en iPhones doe ik ook niet op mplaats. Fietsliefhebbers zijn over het algemeen prima volk om zaken mee te doen.writser schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:54:
[...]
Nou, vooruit, ik ga het proberen. Heb nog steeds een trauma van een auto die ik een aantal jaar geleden op marktplaats heb verkocht. Zo'n ellende dat ik marktplaats daarna eigenlijk heb afgezworen. Maar racefietsen gaan wellicht beter.
Fiets.nl forum lijkt me ook een prima plek om een fiets te verkopen maar daar heb ik geen account.
Goede opmerking, vergeten te zeggen, ja, netjes ingeremd.Salteh schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:02:
[...]
Heb je ze 'ingeremd'?
Ok, dank voor de tip, ga ik daar even naar kijken. Ik heb wel de remklauw losgedraaid, rem ingeknepen, en remklauw weer vastgezet om de rem goed te centreren.GerbenBK schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:10:
[...]
Regelmatig zijn hydraulische schijfremmen af fabriek niet heel lekker afgesteld en kan een goede bleed helpen: YouTube: How To Bleed Shimano Hydraulic Disc Brakes.
Nope, de ebike is echt orde groottes "beter" / "bijt meer" qua remkracht. Maakt niet uit hoe ik op de racer zit en hoe ik rem.NewbieNeo schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:40:
[...]
Komt misschien ook door de manier van remmen op de racefiets.
Als je vanuit de drops met 1 of 2 vingers remt, zul je merken dat je even goed of zelfs beter remt dan een normale remhendel (zoals op je e-bike of een mtb).
Als je vanuit de hoods met 3 of zelfs 4 vingers probeert te remmen, zal dat alsnog minder effectief zijn door de kortere hefboom.
Als je er het minste omkijken naar wilt hebben:writser schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:51:
1a. Weggeven aan een werkplaats of buurjongetje.
1b. Gewoon aan de straat zetten.
Als je er geld voor wilt krijgen:
2. In onderdelen verkopen
Als ik 'gescheurd frame' lees is het voor mij geen fiets meer maar een donor (2) of een project dat meer tijd kost dan economisch rendabel is (en dus 1).
Qua MP: gewoon duidelijk beschrijven wat je wilt ('alles in één keer meenemen', 'vaste prijs', of 'maandag gaat het in de kliko', 'heb geen zin in opsturen', 'geen garantie', 'tikkie bij afhalen'). Dan hoef je daar geen discussie over te voeren.
Ik zou dat mooi overlaten aan de winkel, als het een nieuwe racer is.GerbenBK schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:10:
[...]
Regelmatig zijn hydraulische schijfremmen af fabriek niet heel lekker afgesteld en kan een goede bleed helpen: YouTube: How To Bleed Shimano Hydraulic Disc Brakes.
Heb de fiets online gekocht (corona tijden), ja een doodzonde ik weet het, en ik houd wel van zelf knutselen / begrijpen waar het vandaan komtnomar109 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:16:
[...]
Ik zou dat mooi overlaten aan de winkel, als het een nieuwe racer is.
Dus nee, even met de fiets van den Haag naar Limburg op en neer om een rem bij te stellen is niet helemaal het plan
Ik denk eigenlijk dat je gewoon het beste de wielen en de groepset los kan verkopen, die kan je er wel redelijk makkelijk afschroeven.writser schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:51:
Ja ik ook, maar als ik hem online hebt gekocht, doe ik het liever zelf. Dan ben ik hem niet zo lang kwijt.nomar109 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:16:
[...]
Ik zou dat mooi overlaten aan de winkel, als het een nieuwe racer is.
Zullen we het woke en alfamannetjes gedrag discussie stoppen? Dat voegt niks toe aan de discussie of de ervaringen
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Ik snap je. Maar wielrenners zijn een andere doorsnede van de Nederlandse bevolking dan het soort dat op oude auto's en 3de hands baby spullen afkomt (zeker in de randstadwritser schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:54:
[...]
Nou, vooruit, ik ga het proberen. Heb nog steeds een trauma van een auto die ik een aantal jaar geleden op marktplaats heb verkocht. Zo'n ellende dat ik marktplaats daarna eigenlijk heb afgezworen. Maar racefietsen gaan wellicht beter.
Niks mis met oude spullen, maar voor iedere "normale" klant, krijg je er 10 die ze vergeten zijn uit het schoolsysteem te filteren.
Die zijn gratis....maar daar heb ik geen account.
Je moet alleen 25? berichten hebben gepost, voordat je wat te koop mag zetten.
Ze hebben ook fietsenmakers in Den Haag....Sparhawk schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:20:
[...]
Heb de fiets online gekocht (corona tijden), ja een doodzonde ik weet het, en ik houd wel van zelf knutselen / begrijpen waar het vandaan komt
Dus nee, even met de fiets van den Haag naar Limburg op en neer om een rem bij te stellen is niet helemaal het plan
Er zullen hier vast mensen zitten, die er een paar weten te zitten.
Hier kan je prima naar toe (is in Zoetermeer): https://www.rcsb.nl/nl
[ Voor 6% gewijzigd door mhr-zip op 24-08-2021 12:39 ]
Dan hebben ze nog iets wat lokale shop heet toch?Sparhawk schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:20:
[...]
Heb de fiets online gekocht (corona tijden), ja een doodzonde ik weet het, en ik houd wel van zelf knutselen / begrijpen waar het vandaan komt
mhr-zip schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:32:
[...]
Ze hebben ook fietsenmakers in Den Haag....
Er zullen hier vast mensen zitten, die er een paar weten te zitten.
Hier kan je prima naar toe (is in Zoetermeer): https://www.rcsb.nl/nl
Haha, fair point beidenRaznov schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:34:
[...]
Dan hebben ze nog iets wat lokale shop heet toch?Of je nou benzine betaalt om naar Limburg te rijden, of wat betaalt om je remmen ergens lokaal af te stellen maakt weinig verschil. (Plus je zorgt er voor dat de lokale shops blijven bestaan en doet op die manier goed bla bla bla
)
ik ben al een tijdje opzoek naar een fietscomputer. Was in de eerste instantie tevreden met de RFLKT+ maar de bugs in het product en het feit dat mijn telefoon geen ant+ meer ondersteund doen mij steeds meer denken dat ik maar eens moet upgraden.
ik zat een lange tijd aan garmin te denken. Met name omdat ik het gevoel krijg dat ik die ook als meer dan alleen een fietscomputer te gebruiken is (toertochten etc..)
nu heb ik wel een WAHOO voucher en kreeg ik van wahoo te horen dat ze binenkort de ROAM 2 gaan introduceren. Is het de moeite waard om 2 maandjes te wachten op de Roam 2? of is de verwachting dat dit een BOLT v2 is met een groter scherm zal zijn?
ik zat een lange tijd aan garmin te denken. Met name omdat ik het gevoel krijg dat ik die ook als meer dan alleen een fietscomputer te gebruiken is (toertochten etc..)
nu heb ik wel een WAHOO voucher en kreeg ik van wahoo te horen dat ze binenkort de ROAM 2 gaan introduceren. Is het de moeite waard om 2 maandjes te wachten op de Roam 2? of is de verwachting dat dit een BOLT v2 is met een groter scherm zal zijn?
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Even hier neuzen/posten ; Het grote fietscomputer topic
Mobiele telefoons en auto's zijn ook de enige twee categorieën waar ik slechte ervaringen mee heb. En 'gratis' moet je ook niet doen, je krijgt dan een eindeloze stroom aan vragen en afspraken en mensen die niet op komen dagen, terwijl als iemand €5 biedt deze maar wat graag zijn of haar 'koopje' snel op komt halen.GerbenBK schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:57:
[...]
Auto's en iPhones doe ik ook niet op mplaats. Fietsliefhebbers zijn over het algemeen prima volk om zaken mee te doen.
Zo, mijzelf maar eens verwend vanmiddag.
Symmetrie for the win

@Grin approved?
Symmetrie for the win

@Grin approved?
[ Voor 4% gewijzigd door mhr-zip op 24-08-2021 15:02 ]
Yes, carry on.mhr-zip schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:58:
Zo, mijzelf maar eens verwend vanmiddag.
Symmetrie for the win
[Afbeelding]
@Grin approved?
Is inremmen echt nodig? Gister een ronde gemaakt met nieuwe schijven en oude blokken. De eerste 4x remmen maar bij het 5e kruispunt werkte het weer goed. Met andere woorden, kun je ze niet al fietsend inremmen?Salteh schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:02:
[...]
Heb je ze 'ingeremd'?
Het idee is sowieso dat je ze al fietsend inremt. Dat kan op zich tijdens een rit, maar is volgens mij handiger als je dat even gericht doet.
Maar er is geen man over boord als je het niet doet.
Maar er is geen man over boord als je het niet doet.
met bewust inremmen krijg je hetere remblokjes. Door de hogere temperatuur raakt de hars/het remblokje beter ingesleten in de schijf. Als je gewoon gaat fietsen dan rem je minder vaak achter elkaar en waarschijnlijk een stuk gedoseerder. Hierdoor slijt het remblokje onder lagere temperatuur en gaat een deel van de compound verloren zonder in te werken op de remschijf.
Overigens ben ik het bij mijn laatste aanschaf uit enthousiasme vergeten. Ik merk er nog weinig van...
Overigens ben ik het bij mijn laatste aanschaf uit enthousiasme vergeten. Ik merk er nog weinig van...
[ Voor 4% gewijzigd door SirLenncelot op 24-08-2021 16:55 ]
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Vandaag eerste rondje can 100+km gereden. Heerlijk! LtD, Twkrs, mnot en tegenlicht podcasts in een oor en lekker gaan.
Wel drie keer flink ruzie gehad met de garmin die me bovenop een brug ineens linksaf stuurt, hij had niet in de gaten dat dat een verdieping lager is. Ook een keer op een kruispunt dat hij me naar dat punt terug bleef sturen!(tot 4xtoe) uiteindelijk maar gewoon de route vervolgd en 2km verder pakt hij het weer op. Niet veel verder stuurt hij me linksaf een boeren erf op dat duidelijk doodloopt. Dat waren wel wat frustratiepuntjes. Ik heb me overigens keurig gedragen, niet lomp ingehaald, netjes de hand uitsteken, bedanken na inhalen enzovoorts… “leve het zuiveren van de naam van de wielrenner”
Voor de rest echt genoten van zo lang onderweg te zijn. 108km Gereden, aan het eind de posbank nog meegepakt om te voorkomen dat ik door heel arnhem moest. Uiteindelijk zonder kleerscheuren en een voldaan gevoel na 4u en 13minuten thuis aan de pastasalade met groene pesto. Mijn dag is helemaal goed en ik weet dat ik 100km kan fietsen zonder fysieke problemen.
Wel drie keer flink ruzie gehad met de garmin die me bovenop een brug ineens linksaf stuurt, hij had niet in de gaten dat dat een verdieping lager is. Ook een keer op een kruispunt dat hij me naar dat punt terug bleef sturen!(tot 4xtoe) uiteindelijk maar gewoon de route vervolgd en 2km verder pakt hij het weer op. Niet veel verder stuurt hij me linksaf een boeren erf op dat duidelijk doodloopt. Dat waren wel wat frustratiepuntjes. Ik heb me overigens keurig gedragen, niet lomp ingehaald, netjes de hand uitsteken, bedanken na inhalen enzovoorts… “leve het zuiveren van de naam van de wielrenner”
Voor de rest echt genoten van zo lang onderweg te zijn. 108km Gereden, aan het eind de posbank nog meegepakt om te voorkomen dat ik door heel arnhem moest. Uiteindelijk zonder kleerscheuren en een voldaan gevoel na 4u en 13minuten thuis aan de pastasalade met groene pesto. Mijn dag is helemaal goed en ik weet dat ik 100km kan fietsen zonder fysieke problemen.
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
Garmin navi is een drama als je het mij vraagt.
Als je van de route afrijd, dan stuurt hij je altijd terug (letterlijk) naar de route ipv deze verderop weer op te pakken.
Als je van de route afrijd, dan stuurt hij je altijd terug (letterlijk) naar de route ipv deze verderop weer op te pakken.
Niet mijn ervaring, met ofm erop en herbereken aan stuurt Garmin me via een normale lus terug de route op. Geen u bochten om toch weer op het punt te komen waar ik de route verlaten heb.MrBarBarian schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:35:
Garmin navi is een drama als je het mij vraagt.
Tegenwoordig herbereken uit staan, wordt de Fenix minder traag van. Op Edge 530 maakt het minder uit.
Ofm? Het klinkt dus als een instellingen ding. Ik heb eerder al gezocht maar kan niks vinden. Toch nog een keer voor een herkansing gaan dan. Nu weet ik wel dat sommige punten standaard problemen opleveren (brug bij velperbroek bijvoorbeeld).Ramon 73 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:47:
[...]
Niet mijn ervaring, met ofm erop en herbereken aan stuurt Garmin me via een normale lus terug de route op. Geen u bochten om toch weer op het punt te komen waar ik de route verlaten heb.
Tegenwoordig herbereken uit staan, wordt de Fenix minder traag van. Op Edge 530 maakt het minder uit.
Ik rij zelf met een830 dus traag is hij zeker niet.
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
- Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic - Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic - Voor alles rondom bikepacking: Het grote Bikepacking Topic
- Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
- Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht:
Het grote fietskleding topic