Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 317 ... 699 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:32
Hier ook last van na een rit in de regen, lauwwarm gedoucht, daarna met tape / plakband iets wat plakt ff langs alle plekken gegaan. 1 nachtje wel wat jeuk gehad, nu is het meeste wel weer weg.

Hoe dan ook, de föhn tip neem ik wel even mee :7

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:54
Michaelg schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:18:
Ik kreeg een goede tip van @Prulleman : met een fohn de bultjes verwarmen.

"Gebruik een föhn om de bultjes op de huid warm te maken. Het föhnen zorgt ervoor dat het eiwit in het gif van de processierups stolt en de uitslag snel verdwijnt."

Heb gisteren mijn knieholtes een paar minuten behandeld en nu geen last meer van de jeuk.
Goede tip, weleens vaker gehoord maar niet aan gedacht.

Ik had vorige week al wat plekjes die ik niet kon plaatsen, maar zit sinds zaterdag ook behoorlijk onder. Ik ben er met de pluisjesrollen overheen gegaan (Tip van @Fisico ) maar nog niet alles lijkt weg te zijn. Mocht het aan blijven houden ga ik er aftersun met Menthol op smeren, dat verzacht in ieder geval.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14:17
Wat bij mij goed hielp met de rupsen was de benen/armen insmeren met vaseline voor een ritje, en dan bij thuiskomst de armen/benen afspoelen met water (niet wrijven) voordat je de kleding uit trekt.
Met kleding uittrekken wrijf je namelijk ook de haartjes de huid in..

Maar beste is alternatieve routes, ik fiets nu vooral door het buitengebied zonder bomen, lekker tussen de weilanden door..

Wil je toch onder veel bomen door, zorg dat je niet fietst wanneer het net geregend heeft, de haartjes spoelen dan de weg op en die spatten dan weer omhoog tegen je benen aan..
Beter wachten tot de weg weer droog is en er genoeg wind of verkeer overheen is gegaan waardoor de haartjes weer wegwaaien.
Stoney3K schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:02:
[...]

2 trapassen over 1000km verslijten is verdacht.

Zou het kunnen dat je crank een heel klein beetje (paar tienden van een mm) krom is waardoor de lagers in de trapas scheef worden belast en uitslijten?
Ik weet ook niet of het weer de trap as is, maar een crank trap je toch niet zomaar krom? Ik trap daar niet genoeg vermogen voor :+ .
Ook is de fiets nooit gevallen of iets dergelijks..

Ik denk dat ik maar weer een trapas ga bestellen en kijken of het dan weer opgelost is, mocht die weer snel kapot gaan dan vervang ik het crankstel wel.

[ Voor 33% gewijzigd door verstappen33 op 05-07-2021 10:51 ]

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:36
Johlo schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:48:
Een les voor een volgende rit met pontjes, probeer de dienst tijden te achterhalen.
veerponten.nl

Ik zou niet automatisch vertrouwen op de dienstregeling op de website zelf, maar er staat altijd een link naar de uitvoerende maatschappij. Dat is wel betrouwbaar (althans, als dat al niet meer klopt 8)7 ).

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:29
Gister wou ik iets te snel m’n wielen in de fiets zetten daarbij, toen is mijn racefiets gevallen. Heeft iemand een tip hoe ik dit het beste weer netjes kan krijgen? Zie foto, op het oog alleen maar wat lak schade.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ida0obBfWrGVpv5Dv8PWg_I42kE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DbAGWpEeoiVv2SIGhtyPu1n4.jpg?f=fotoalbum_large

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:23
Agostino schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:57:
Gister wou ik iets te snel m’n wielen in de fiets zetten daarbij, toen is mijn racefiets gevallen. Heeft iemand een tip hoe ik dit het beste weer netjes kan krijgen? Zie foto, op het oog alleen maar wat lak schade.
Andere kant op kijken, dan zie je het niet.

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-12-2025
Agostino schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:57:

[Afbeelding]
Blanke (nagel)lak erover tegen corrosie als het metaal is, anders inderdaad negeren en doorgaan

https://www.strava.com/athletes/5891551

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:29
scraemus schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:31:
[...]

Blanke (nagel)lak erover tegen corrosie als het metaal is, anders inderdaad negeren en doorgaan
Fiets is van Carbon, dus gewoon lekker zo laten en doorfietsen.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:26
McMiGHtY schreef op maandag 5 juli 2021 @ 08:40:
[...]

Ik moet zeggen, ik heb genoten van een boel insta-feeds.(En gelijk besloten dat de Xtreme Edition niet mine cup of tea is).
Hoezo dat dan ?
Je kan er ook lang weekend van maken, er zijn zelfs mensen die het in 3 etappes hebben opgeknipt en vandaag nog aan het fietsen zijn.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• avdongen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-01 11:13
DieAnder schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 00:25:
[...]

Persoonlijk ben ik grote fan van het renoveren van oude fietsen met nieuwe spullen. Lekker doen dus maar houd rekening met verassingen. Bijvoorbeeld: moderne race frames en wielen hebben een inbouwbreedte / Over-Locknut-Dimension van 130mm. Het is heel goed mogelijk dat jouw frame net nog de 'oude' maatvoering heeft, namelijk 126mm.

Huiswerk: https://sheldonbrown.com/frame-spacing.html

Overigens is het best mogelijk om een 130mm wiel in een 126mm opening te proppen, maar het is een beetje irritant. Bovendien staan de patjes niet meer parallel waardoor de achternaaf niet lekker klem zit met de uitvalas. Allemaal oplosbare problemen hoor, maar verbaas je niet als 35 jaar fietsontwikkeling er toe leidt dat jij wat incompatibiliteitsproblemen moet overwinnen.
Dank voor de tips. Ik heb een setje Supra RA Pro gehaald, en met spacer ertussen kon ik de cassette overzetten. Wiel zit lekker strak in de achtervork maar niet te. De velgen zijn iets hoger en breder dan de oude, dat doet wel iets af aan de retro-look maar staat niet verkeerd. Voorlopig kan hij weer jaren mee _/-\o_

Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!

• DDX
Hier ook lekker wat bultjes op beide benen.
Geen idee of het door de rups komt, of door het fietsen door de natuur met brandnetels ed om palen te bereiken.
Normaal eigenlijk geen last van die rups.
Kriebelt gelukkig niet.

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:44

McMiGHtY

- burp -

DDX schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:27:
[...]

Hoezo dat dan ?
Je kan er ook lang weekend van maken, er zijn zelfs mensen die het in 3 etappes hebben opgeknipt en vandaag nog aan het fietsen zijn.
Zou het te doen zijn op een normale racefiets? Ik zie echt heel veel onverhard langskomen overal. Degene met wie ik een soort van "met potlood" opgeschreven had heeft niet echt een mtb/gravel/strandfiets..

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• DDX
Hangt beetje van je stuurmans kunsten af.
2e paal bij Vaals in de bossen zou best spannend worden met 25mm banden, afdalen over grindpaden met wat grote stenen.
Maar er waren mensen bij met 25/28 banden.
2 in groepje wat wij uiteindelijk vormden, waarvan 1 in begin gevallen was en wat schaafwonden ed had.

Na de Paal op de Pietersberg werd het allemaal wel wat makkelijker bereikbaar/beter fietsbaar met 25mm.
Langs de Maas had je mooi stuk onverhard door weilanden/rivieroevers maar geen echte hoogteverschillen meer.
En in Brabant nog wel wat onverhard.
Zag wel foto's van mensen die wat later zaterdag (en zondag) door Brabant reden, toen was het aardige modderpoel bij sommige palen.

• Vinniiee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04-2025
DDX schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:57:
2e paal bij Vaals in de bossen zou best spannend worden met 25mm banden, afdalen over grindpaden met wat grote stenen.
2 in groepje wat wij uiteindelijk vormden, waarvan 1 in begin gevallen was en wat schaafwonden ed had.

Na de Paal op de Pietersberg werd het allemaal wel wat makkelijker bereikbaar/beter fietsbaar met 25mm.
Langs de Maas had je mooi stuk onverhard door weilanden/rivieroevers maar geen echte hoogteverschillen meer.
Zag wel foto's van mensen die wat later zaterdag (en zondag) door Brabant reden, toen was het aardige modderpoel bij sommige palen.
Ik had je eerder nog gequote met een vraag maar denk dat je dat gemist hebt ivm die tocht. Mooi werk btw! :P
Weet jij wat voor een vork er in jouw wikkit zit? Op de foto's afgaande is dat geen standaard vork, of wel?

• verstappen33
Petje af @DDX , ik zou bijna dood neervallen na zo'n afstand.. :+

Aangezien ik bij jou op strava wel vaker van die lange ritjes bij jou zie heb ik nog wel een vraagje.
Hoe bepaal jij een route?

Ik wil bijvoorbeeld een keer vanuit regio Breda naar Twente fietsen, hoe bepaal ik nu een leuke route, de navigatie zal mij normaal gesproken alleen over de grotere wegen leiden. Maar ik zoek toch ook wel wat meer de verkeersluwe route..

Heb jij tips?

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Afgelopen week 2 ritjes in Noord Limburg gedaan, snap direct waarom daar uit dat gebied wat bekende wielrenners komen, wat een ruimte om gewoon lekker gas te geven zeg :9

Normaal weinig problemen met fietsen in de Randtstad maar het verschil gisteren met de rust in de andere kant van het land was wel erg bizar. Vrijwel elke brug onderweg die ik tegen kwam stond open, 1 stukje op navigatie gereden en gelijk tig stoplichten, auto's op het fietspad waardoor het stapvoets rijden was, mensen die gewoon weigeren aan de kant te gaan als je netjes belt (lopend naast het voetpad en fietsend naast elkaar), hele volksstammen die zonder te kijken zó de weg op lopen :?
Op 59KM gemiddeld elke 4KM een keer stilgestaan, 2 kilometer stapvoets gereden en 2 opbrekingen die niet/te laat aangegeven stonden :(

@DDX zag er uit als een mooi rit zeg :)

@verstappen33 Ik word er juist met navigatie gek van dat die me over onbegaanbare wegen leid :(
Vorige week weer een aantal kilometer over een zand/grindpad lang een spoor, ja dikke doei daar ga ik in de regen niet aan beginnen.
Blijkbaar ligt dat er aan dat in OSM die wegen als verhard staan aangemerkt maar soms stuurt dat ding me over paadjes waar de gemiddelde MTB'er nog amper over zou kunnen :(

[ Voor 19% gewijzigd door sapphire op 05-07-2021 13:08 ]

Gabriël AM5

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

DDX schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:57:

Toch maar het potlood laten staan dan maar..

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:02
verstappen33 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:05:

Aangezien ik bij jou op strava wel vaker van die lange ritjes bij jou zie heb ik nog wel een vraagje.

Ik wil bijvoorbeeld een keer vanuit regio Breda naar Twente fietsen, hoe bepaal ik nu een leuke route, de navigatie zal mij normaal gesproken alleen over de grotere wegen leiden. Maar ik zoek toch ook wel wat meer de verkeersluwe route..

Heb jij tips?
Komoot. En dan nog wat Google Maps en Street View erbij als je twijfelt. Maar als je gewoon Komoot highlights aan elkaar rijgt zit je niet snel verkeerd.

Komoot

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:16
Phydomir schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:14:
[...]

Goede vraag. Knieholtes zitten helemaal onder na afgelopen weekend. Jeuken als een gek.
Levomenthol carbomeer watergel. (zelf heb ik voldoende aan deze, maar tot nu toe kan ik de bomen aardig vermijden)

Er is ook een variant met lidocaine.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Johlo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-01 11:46
MaSw85 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:19:
[...]

Komoot. En dan nog wat Google Maps en Street View erbij als je twijfelt. Maar als je gewoon Komoot highlights aan elkaar rijgt zit je niet snel verkeerd.
@verstappen33 En daarnaast kijken of je van toerclubs in de omgeving wat inspiratie op kan doen uit hun routebestand. Ik merk hier toch wel dat die een aantal lekkere stukken die ik zelf niet zo snel opgezocht zou hebben kennen waar je echt even een km of 5-10 gewoon goed door kan trappen. Die routes zijn vaak ook wel gemaakt om met een grote(re) groep veilig te kunnen doen :)

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

MaSw85 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:19:
[...]

Da's wel de manier waarop ik het doe, beginnen met Komoot, beetje kijken met Google maps en streetview, of soms gewoon een route van strava afpikken van iemand die hem al gefietst heeft, of toerclubs als die een route delen.

• Mistraller
ElGreco schreef op zondag 4 juli 2021 @ 20:04:
[...]

Die Conti's, ook de clinchers, zijn "gevallen apart", om het maar subtiel te zeggen. De enige clinchers die ik niet met de hand erop krijg. K*t dingen.

Leuke foto en mooi plaatje zo in zijn totaliteit! Geen gedoe met remmen uitlijnen etc?

Duurt wel even maar dan heb je wel wat! :*)
Van het weekend bezig geweest met tubeless maken van mijn nieuwe wielen. Rimtape was ff prutsen, maar volgens mij wel gelukt. Bandjes gingen er goed op (Hutchinson Sector 28) en voor is ie nu al zonder latex goed dicht.
Noob vraagje;
Achterband loopt nog wel leeg, maar goed, ook dat is zonder latex natuurlijk. Heb geen idee wat normaal is, wanneer sluit de band genoeg aan dat ie ready-to-latex is? Hij lekt in elk geval langs de velgrand volgens mij, niet via spaakgaten of ventiel. Ik vermoed dat het een kwestie is van latex erin, dat het dan okee is, maar het idee dat ie zonder latex zelfs al dicht is stond me wel aan :)

---------------

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:53
@Mistraller Ik doe altijd direct latex erin. Of eerst 1x oppompen zonder ventielkern zodat ie plopt, dan via het ventiel latex erin en een paar keer ronddraaien/laten stuiteren. Als je wiel sealed zonder latex is mooi, maar geen gegeven/noodzaak.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

McMiGHtY schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:22:
[...]

Da's wel de manier waarop ik het doe, beginnen met Komoot, beetje kijken met Google maps en streetview, of soms gewoon een route van strava afpikken van iemand die hem al gefietst heeft, of toerclubs als die een route delen.
Komoot moet ik me meer in verdiepen maar wat wil je nakijken dan met Google maps? Je kan toch niet bv 50Km gaan zitten nakijken in Streetview. Behalve de afstand geeft gewone maps ook vaak half onbegaanbare wegen aan als gewone weg en is Streetview niet overal beschikbaar of zelfs verouderd en ligt een weggetje er veel slechter bij :?
Zowel met mijn Wahoo (OSM) en routes via Google maps heb ik dit al vaak gehad, genoeg dat ik er ondertussen echt van baal en vaak maar gewoon fietspaden langs een provinciale weg pak.

Gabriël AM5

• verstappen33
McMiGHtY schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:22:
[...]

Ik zal komoot eens bekijken, het is namelijk geen "bekende" route, het is namelijk van mijn schoonouders naar huis toe..
Via Maps zou het rond de 200km uitkomen (99% via N wegen), maar als ik via komoot een mooiere route kan maken die hooguit 10% langer is dan zou dat zeer fijn zijn.

Ik ga er eens mee stoeien de komende tijd.

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

sapphire schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:28:
[...]

Komoot moet ik me meer in verdiepen maar wat wil je nakijken dan met Google maps? Je kan toch niet bv 50Km gaan zitten nakijken in Streetview. Behalve de afstand geeft gewone maps ook vaak half onbegaanbare wegen aan als gewone weg en is Streetview niet overal beschikbaar of zelfs verouderd en ligt een weggetje er veel slechter bij :?
Zowel met mijn Wahoo (OSM) en routes via Google maps heb ik dit al vaak gehad, genoeg dat ik er ondertussen echt van baal en vaak maar gewoon fietspaden langs een provinciale weg pak.
Nou..zoals vandaag bijvoorbeeld hoe m'n checkpoint er uit (zou moeten) zien aangezien ik de omgeving niet (goed) ken., of als je een highlight van komoot gebruikt nog even kijken hoe het weggetje precies zou moeten lopen.

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

verstappen33 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:32:
[...]

Ik zal komoot eens bekijken, het is namelijk geen "bekende" route, het is namelijk van mijn schoonouders naar huis toe..
Via Maps zou het rond de 200km uitkomen (99% via N wegen), maar als ik via komoot een mooiere route kan maken die hooguit 10% langer is dan zou dat zeer fijn zijn.

Als ik zoiets maak via Komoot dan is het:

- Begin
- Eindpunt

Even inzoomen op de route en kijken of er geen mooie highlights in de buurt van de route liggen, met beschrijving als "mooi fietspad onder de bomen" en dan even kijken wat de mensen er over zeggen. Vaak is het iets als "hiermee fiets je over een fietspad ipv over de drukke N weg".

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:49

Heb jij tips?
Ik plan mijn routes via Strava of in ieder geval op basis van strava segmenten. Als het populaire segmenten zijn, kun je ook bij de snelle tijden op het segment kijken of er langere ritten aan gekoppeld zijn.

• TheTransporter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:19

Heb jij tips?
Ik gebruik vaak https://routeplanner.fietsersbond.nl/ daar kan je ook van alles aangeven wat voor soort route je wil.

Laatst ook de routeplanners van Strava gebruikt voor routes in Frankrijk. Werkte eigenlijk ook wel goed omdat die routes maakt op basis van populaire stukken.

• MaSw85
verstappen33 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:32:
[...]

Wat @McMiGHtY zegt. Gewoon punt A en B selecteren en daar tussen gaan schuiven.
sapphire schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:28:
[...]

Maps (maar vooral Street View) inderdaad voor lastige stukken zoals kruisingen of bijvoorbeeld het checken van de ondergrond waar Komoot twijfelt. Ik gebruik dus niet Maps voor het daadwerkelijk inplannen van een route, dat doe ik op Komoot.

[ Voor 3% gewijzigd door MaSw85 op 05-07-2021 14:42 ]

Komoot

• Kluus
  • Laatst online: 22:51

Kluus

Gang is alles

Mistraller schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:25:
[...]
Achterband loopt nog wel leeg, maar goed, ook dat is zonder latex natuurlijk. Heb geen idee wat normaal is, wanneer sluit de band genoeg aan dat ie ready-to-latex is? Hij lekt in elk geval langs de velgrand volgens mij, niet via spaakgaten of ventiel. Ik vermoed dat het een kwestie is van latex erin, dat het dan okee is, maar het idee dat ie zonder latex zelfs al dicht is stond me wel aan :)
Wat @Ypuh al zegt, gewoon Latex er in (door het ventiel) en gaan. Dan nog zal je zeker de eerste tijd iedere keer wat bij moeten pompen. Het duurt even voor de latex echt overal tussen zit, zeker als je band wat poreusere wangen heeft.

Met "in een keer luchtdicht zonder Latex" bedoeld "men" meer dat je niet aan alle kanten lucht hoort en voelt ontsnappen denk ik.

• mhr-zip
NOOIT routes via Maps maken.
Of je moet doorkunnen rijden niet belangrijk vinden, en de gemiddelde architectuur van een vinex wijk en bijbehorend woon-erf een pré vinden.

:+

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:08
Je hebt tubeless en tubeless ready banden. Het verschil is dat tubeless banden geen sealant nodig hebben. Dat werkt echter alleen bij de juiste velgen, kansloos dus. Het enige systeem wat echt werkt is het UST systeem van Mavic icm Mavic Yksion UST banden. Maar dan nog wil je latex erin voor het geval je lek rijd.

Tubeless ready banden hebben altijd latex nodig omdat de wangen (te) poreus zijn. Die zuigen zich eerst vol met latex vóór dat de band op spanning blijft. Berucht zijn de WTB ByWay's, dat zijn grote slurpers (maar oh zo fijn).
De Hutchinson zijn redelijk luchtdicht uit zichzelf.

@Mistraller waar heb je die Sector's gescoord?

www.vanspeykwheels.nl

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:13
Komoot werkt prima voor het maken van routes. Al veel routes mee gemaakt. Ja, er gaat wel eens iets fout. Maar over het algemeen ben ik erg tevreden.

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:23
Nieuwe tubeless ready banden hebben vaak een vettige binnenkant om ze van de mal te halen. Sommigen hebben daar meer last van dan anderen. Als ze te vettig zijn, dan wil de melk niet altijd 'pakken', en deze ontvet ik eerst met isapropanol. Daarna 'pakt' de sealant een pak beter. Ook leg ik mijn wielen een paar uur op hun zij, bv. op een emmer, en draai ik ze nog eens om, daarna bijna altijd luchtdicht.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wat is jullie mening eigenlijk over de Strava segments map, in de app? Naar mijn idee is dat ding sinds een poosje compleet vernaggeld doordat het overloaded is met segmenten. Ik zou liever de top 10 meest gereden segmenten binnen mijn selectie van de kart zien, zoals het was, en zoals het op web nog steeds is.

• Ypuh
RigolleM schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:59:
Nieuwe tubeless ready banden hebben vaak een vettige binnenkant om ze van de mal te halen. Sommigen hebben daar meer last van dan anderen. Als ze te vettig zijn, dan wil de melk niet altijd 'pakken', en deze ontvet ik eerst met isapropanol. Daarna 'pakt' de sealant een pak beter. Ook leg ik mijn wielen een paar uur op hun zij, bv. op een emmer, en draai ik ze nog eens om, daarna bijna altijd luchtdicht.
Waar een wil is, is een weg ;).

• Belecthor
  • Laatst online: 29-12-2025
wisselwerking schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:32:
Komoot werkt prima voor het maken van routes. Al veel routes mee gemaakt. Ja, er gaat wel eens iets fout. Maar over het algemeen ben ik erg tevreden.
Ja, Komoot werkt erg goed naar mijn mening, vooral als je wilt weten wat de ondergrond is van je route. Je kunt ook de open fiets kaart overlay gebruiken die is geïntegreerd in de webversie.

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:43
Mijn WTB resolutes hadden ook wat overtuiging nodig om echt luchtdicht te worden, kwam best lang witte bubbels uit de zijwand maar is nu wel helemaal luchtdicht. Al een maand niet hoeven bijpompen.

Wat ik wel heb is dat over een paar 100 km de achterband inmiddels 90 graden gedraaid is ten opzichte van de velg. Iemand dat eerder gehad? Zal wel opnieuw moeten monteren en goed ontvetten maar eigenlijk niet echt de behoefte aan nu deze goed op spanning blijft.

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:10
J-M-T schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:35:
Wat ik wel heb is dat over een paar 100 km de achterband inmiddels 90 graden gedraaid is ten opzichte van de velg.
Ik ben al heel lang aan het nadenken over deze zin, maar ik kom er niet uit... :?

• Tremulant
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-01 09:19
nomar109 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:40:
[...]

Ik ben al heel lang aan het nadenken over deze zin, maar ik kom er niet uit... :?
Ook niet zo lastig toch? De band is 90 graden verschoven op de velg. Dus waar het merkje ooit wellicht ter hoogte van het ventielgat zat, zit ie nu een kwartslag verder.

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:10
Tremulant schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:44:
[...]

Ook niet zo lastig toch? De band is 90 graden verschoven op de velg. Dus waar het merkje ooit wellicht ter hoogte van het ventielgat zat, zit ie nu een kwartslag verder.
Ahaaa, kwartje valt nu. Ben aan vakantie toe geloof ik 8)7

• Ypuh
@J-M-T Dat is op meerdere vlakken wel bijzonder. Alle fietsbanden/wielen die ik gehad heb in mijn leven zaten muurvast. Af en toe een paar millimeter verschuiving bij het loshalen/vastzetten, maar eenmaal gemonteerd gaan ze geen kant op. I.g.v. tubeless fungeert die latex ook als een soort lijm. Vaak moet je zelfs een beetje moeite doen om de seal langs de hieldraad te breken en is het een soort kauwgum.

Heb je dan echt zo'n losse band/velg combinatie? Heb je al eens met een stift de band en velg gemarkeerd? Ook al gaat het om een soort MTB band, ik zou er niet helemaal gerust op zijn.

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:46

Fisico

by Fabian

BreadFan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:10:
Wat is jullie mening eigenlijk over de Strava segments map, in de app? Naar mijn idee is dat ding sinds een poosje compleet vernaggeld doordat het overloaded is met segmenten. Ik zou liever de top 10 meest gereden segmenten binnen mijn selectie van de kart zien, zoals het was, en zoals het op web nog steeds is.
Er zijn gewoon veel te veel segmenten. Zelf op een klimmetje als de Amerongse berg zijn er meerdere overlappende of klim in delen knippende segmenten van mij mogen mensen wel iets vaker een segment op privé zetten. Wellicht is een optie om alleen te delen met een club waar je op strava lid van bent ook een aardige optie.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-11-2025
Het lijkt wel alsof corona er voor heeft gezorgd dat er haast geen (tubeless) band meer op de markt te krijgen is.

Ik ben in de markt voor een 28mm bandje voor mijn fiets omdat ik toch iets snellers zoek dan mijn huidige band. Echter ben ik vrij nieuw dus had ik een makkelijk te installeren doch redelijk allround band gevonden in de vorm van een Hutchinson Fusion 5. Uiteraard nu ik hem wil gaan bestellen ook weer net uitverkocht en nergens te verkrijgen.
Heeft iemand een suggestie voor een alternatieve easy te installeren TLR bandje? Ik ben niet specifiek op zoek naar een hele snelle, maar meer iets wat all-round wel redelijk is. Ik zag bijvoorbeeld Pirelli Cinturato VELO wel redelijk scoren, maar die is wel erg hoog op de trap van puncture resistance en dus lager op snelheid. Van de TLR varianten van de meestverkochte banden (Pro one, GP5000) hoor ik niet veel positieve berichten dus dat helpt ook niet..

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:43
Ypuh schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:02:
@J-M-T Dat is op meerdere vlakken wel bijzonder. Alle fietsbanden/wielen die ik gehad heb in mijn leven zaten muurvast. Af en toe een paar millimeter verschuiving bij het loshalen/vastzetten, maar eenmaal gemonteerd gaan ze geen kant op. I.g.v. tubeless fungeert die latex ook als een soort lijm. Vaak moet je zelfs een beetje moeite doen om de seal langs de hieldraad te breken en is het een soort kauwgum.

Heb je dan echt zo'n losse band/velg combinatie? Heb je al eens met een stift de band en velg gemarkeerd? Ook al gaat het om een soort MTB band, ik zou er niet helemaal gerust op zijn.
Ja ik vind het erg bijzonder, vooral ook omdat het wel luchtdicht is. Zowel velg als band van WTB dus ook daar zou je compatibiliteit verwachten. Op de voorkant geen probleem, achter alleen. Ventiel aanvankelijk op logo uitgelijnd dus het is goed te zien. Het enige wat er wel wat te zien is is sealant langs de velgrand, maar op skinwalls is dat niet perse uitzonderlijk.

Ik denk dat ik m opnieuw moet steken en opnieuw goed moet schoonmaken al ben ik benieuwd of het, nu een paar weken verder en op spanning, nog veel verder zal draaien.

• Belecthor
De hele aandrijving vetvrij gemaakt, nieuwe derailleurwieltjes gemonteerd en Squirt was aangebracht. Ik ben benieuwd hoe dit gaat zijn! M'n doel is om in ieder geval geen lading vet meer op de fiets te hebben, zeker als ie in huis staat is dat onprettig wanneer je iets aantikt, wat ik in onhandigheid nog wel eens wil doen. Niet al m'n huisgenoten zijn gecharmeerd van vetstrepen op de witte muur of interieur :+

Ik vraag me wel af: bij het insmeren van de ketting zit er wel veel was op de derailleurtanden. Moet ik dat er helemaal afhalen of gaat dat vanzelf weg?

En wat moet er van de aandrijving nog meer een klein beetje ingevet worden? Ik doe helemaal nergens vet tussen, behalve dus wax tussen de schakeltjes van de ketting, maar ik las ook wel eens dat je kleine onderdelen van de derailleur dient in te vetten, maar ik weet niet welke en of dat waar is (en wil liever niet teveel vet ivm de wax). Ik bedoel dan niet lagervet in lagers en dergelijke, maar ik bedoel de onderdelen aan de 'buitenkant'.

• Hoiz
Bij Squirt dry lube lopen de derailleurtandjes wel redelijk vol inderdaad. Dit droogt gewoon op en merk je vrij weinig van. Meestal veeg ik de wieltjes even schoon met een keukenpapiertje of een rag die vies mag worden. Een keer in de maand trek ik de ketting eraf en trek ik alles door de degreaser.

Als je trouwens je fiets binnen hebt staan is het misschien ook wel prettig om een quick release of missing link in je ketting te zetten. Ik woon zelf in een appartement en het heeft veel dingen voor mij een stuk makkelijker (lees: minder knoeien) gemaakt.

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
Hoiz schreef op maandag 5 juli 2021 @ 22:04:
Het lijkt wel alsof corona er voor heeft gezorgd dat er haast geen (tubeless) band meer op de markt te krijgen is.

Ik ben in de markt voor een 28mm bandje voor mijn fiets omdat ik toch iets snellers zoek dan mijn huidige band. Echter ben ik vrij nieuw dus had ik een makkelijk te installeren doch redelijk allround band gevonden in de vorm van een Hutchinson Fusion 5. Uiteraard nu ik hem wil gaan bestellen ook weer net uitverkocht en nergens te verkrijgen.
Heeft iemand een suggestie voor een alternatieve easy te installeren TLR bandje? Ik ben niet specifiek op zoek naar een hele snelle, maar meer iets wat all-round wel redelijk is. Ik zag bijvoorbeeld Pirelli Cinturato VELO wel redelijk scoren, maar die is wel erg hoog op de trap van puncture resistance en dus lager op snelheid. Van de TLR varianten van de meestverkochte banden (Pro one, GP5000) hoor ik niet veel positieve berichten dus dat helpt ook niet..
MAVIC YKSION PRO UST II RACE VOUWBAND ZWART < net binnen in 28mm, hoor veel goede verhalen
PIRELLI P ZERO RACE TLR VOUWBAND ZWART - gebruik nu de 26mm, maar 28mm in bestelling staan.

Beide easy install en scoren heel goed in rolweerstand/lekheid.

• mhr-zip
rolandos582 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 22:59:
[...]

MAVIC YKSION PRO UST II RACE VOUWBAND ZWART < net binnen in 28mm, hoor veel goede verhalen
PIRELLI P ZERO RACE TLR VOUWBAND ZWART - gebruik nu de 26mm, maar 28mm in bestelling staan.

Beide easy install en scoren heel goed in rolweerstand/lekheid.
Inderdaad en beide bandjes komen uit de fabriek van, juist: Hutchinson....

Persoonlijke zou ik voor een van de 3 bovenstaande opties gaan.

En als die allemaal niet meer te krijgen zijn, een paar Schwalbe Pro One's.

• Mistraller
Ypuh schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:27:
@Mistraller Ik doe altijd direct latex erin. Of eerst 1x oppompen zonder ventielkern zodat ie plopt, dan via het ventiel latex erin en een paar keer ronddraaien/laten stuiteren. Als je wiel sealed zonder latex is mooi, maar geen gegeven/noodzaak.
Ploppen doen ze niet echt (niet zoals mijn syncros velgen met niet-tubeless schwalbe), ze glijden min of meer in de richel, en bljiven ook netjes zitten als ik de lucht eruit laat. Maar ze lopen heel netjes vol lucht, hoef geen volle kracht lucht te geven of zo.
Kluus schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:15:
[...]

Wat @Ypuh al zegt, gewoon Latex er in (door het ventiel) en gaan. Dan nog zal je zeker de eerste tijd iedere keer wat bij moeten pompen. Het duurt even voor de latex echt overal tussen zit, zeker als je band wat poreusere wangen heeft.

Met "in een keer luchtdicht zonder Latex" bedoeld "men" meer dat je niet aan alle kanten lucht hoort en voelt ontsnappen denk ik.
Voorwiel is nu al 36 uur goed hard gebleven zonder latex, zonder bijpompen, ca 5/6 bar, dus dat is toch echt wel dicht-dicht denk ik :). Niet dat ik zonder latex erin ga fietsen natuurlijk, maar ik vond het wel een aardig feitje dat het dus kan. (Dat had ik ook bij wat reviews gelezen.)
ElGreco schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:28:

@Mistraller waar heb je die Sector's gescoord?
De sectors zijn tubeless ready inderdaad, en de wangen zien er best netjes glad uit. Toen ik had besloten om die velgen in China te kopen ben ik meteen alle toebehoren gaan bestellen en toen had futurum nog een paar van deze liggen. Niet eens heel duur vond ik. Maar nu inderdaad uitverkocht.
Inmiddels ook de Mucoff sealant binnen, dat is echt een leuk doosje om open te maken. Met een uv lampje erbij :) Dus binnenkort eens aan de gang.

---------------

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-11-2025

dano_nl

Meh

Ah binnenkort op vakantie in de buurt van Epe, ik heb al wat routes zitten neuzen op komoot maar zijn er plekken die ik echt niet mag missen?

Het bedelen / vragen naar kortingscodes is hier niet not done

[ Voor 30% gewijzigd door Outerspace op 07-07-2021 01:04 ]

Meh

• Belecthor
dano_nl schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 07:29:
Ah binnenkort op vakantie in de buurt van Epe, ik heb al wat routes zitten neuzen op komoot maar zijn er plekken die ik echt niet mag missen?

<knip>
Ook dit is niet nodig

[ Voor 22% gewijzigd door Outerspace op 07-07-2021 01:04 ]

• Hoiz
Bedankt voor de tips. Was niet op de hoogte dat de Pirelli's uit dezelfde fabriek kwamen, van Hutchinson hoor ik goede dingen namelijk.

De Zero Velo race TLR maar besteld, toevallig kon ik nog een plek vinden waar deze wel leverbaar is aangezien bij Futurumshop twee weken levertijd staat. Zal mijn bevindingen met betrekking tot het luchtdicht maken binnenkort hier delen.

• R0y.
  • Laatst online: 22:16
Vraagje, ik gebruik normaal met kettingwax van Morgan Blue ( deze ). Nu komt mijn nieuwe fiets straks binnen maar het is even onduidelijk voor mij wat ik nu moet doen.

Ik heb de volgende opties in mijn hoofd maar misschien dat jullie een aanvulling hebben:
  • Ontvetten en kettingwax er op zoals je dat normaal de eerste keer doet
  • Eerst de fabrieksvet " er af fietsen ", daarna ontvetten en kettingwax er op
  • Direct kettingwax er op en niet te moeilijk doen :9

• The__Dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-12-2025
R0y. schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:13:
Vraagje, ik gebruik normaal met kettingwax van Morgan Blue ( deze ). Nu komt mijn nieuwe fiets straks binnen maar het is even onduidelijk voor mij wat ik nu moet doen.

Ik heb de volgende opties in mijn hoofd maar misschien dat jullie een aanvulling hebben:
Ik heb zelf sinds kort een nieuwe ketting met (voor het eerst) Squirt erop. Ik heb direct de ketting ontdaan van het fabrieksvet en daarna de wax erop. Dat bevalt prima, ketting wordt niet al te smerig zoals normaal gesproken met fabrieksvet er nog op wel gebeurt en heb inmiddels ruim 600km gefietst zonder nieuw laagje wax.

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15:22
Kluus schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:15:
[...]

Verder heb ik het gevoel hier zelf ook iets aan te kunnen doen door een soort van "CO2-neutraal" te fietsen: vriendelijk inhalen, uiteraard netjes wachten voor een stoplicht, bedanken als je voorrang krijgt. Verbeterd de perceptie weer wat ter compensatie van de keren dat het per ongeluk even niet netjes gaat denk ik dan maar ;).
ik kan me hier alleen maar bij aansluiten. Handjes opsteken (en uitsteken), bedankjes en fijne dag helpt enorm. Merk dat mensen ook heel vriendelijk retourneren.

Grappige sidenote: mijn maatje ging in omgeving Arnhem fietsen, heeft daar iemand volledig in het friet gereden en wordt daar vervolgens op aangesproken bovenaan de klim (als compliment). Dus mijn maat schiet direct in de Randstad modus in de veronderstelling dat hij zich moest gaan verontschuldigen. Nope, gewoon netjes complimenten. Denk dat er dus ook een verschilletje zit in de regio waar je fietst haha

• Hoiz
Op mijn nieuwe fiets heb ik nu iets meer dan 400km zitten, daarbij heb ik in die kilometers gewoon het fabrieksvet eraf gereden aangezien deze op een betere manier is aangebracht dan dat ik dat ga kunnen.

Volgende week gaat hij in een bad met ontvetter en gaat er wax op. Het viel mij trouwens nog mee hoe veel vuil het originele vet aantrekt bij deze KMC ketting.

Uiteindelijk komt het neer op eigen voorkeur (me dunkt), al zou ik de ketting altijd in een bad ontvetter laten zwemmen voordat ik er wax op doe, staat ook in de instructie.

• R0y.
Hoiz schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:35:
Op mijn nieuwe fiets heb ik nu iets meer dan 400km zitten, daarbij heb ik in die kilometers gewoon het fabrieksvet eraf gereden aangezien deze op een betere manier is aangebracht dan dat ik dat ga kunnen.

Volgende week gaat hij in een bad met ontvetter en gaat er wax op. Het viel mij trouwens nog mee hoe veel vuil het originele vet aantrekt bij deze KMC ketting.

Uiteindelijk komt het neer op eigen voorkeur (me dunkt), al zou ik de ketting altijd in een bad ontvetter laten zwemmen voordat ik er wax op doe, staat ook in de instructie.
Ga je nog iets met de cassette doen of is de ketting voldoende?

• Belecthor

Ik heb toevallig recent een nieuwe ketting gehaald en ik heb ergens gelezen dat het vet op de ketting vanuit de fabriek ter preservatie is van de ketting en niet perse om goed te smeren. Geen idee of dat waar is, maar het is doorgaans wel vrij hardnekkig en vuilaantrekkend vet.

Ik heb 'm helemaal ontvet (drie keer door de ontvetter gehaald..) en nu vervolgens in de wax gezet. Overigens ook de cassette en de rest geheel ontvet.

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:02
Hoiz schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:35:

Mijn fietsenmaker had er een nieuwe ketting op gelegd en aangezien hij weet dat ik wax gebruik, had hij hem met wax behandeld. Nu heb ik veel vertrouwen in mijn LFM, maar ik vond toch dat de ketting veel vuil aantrok in verhouding, dus voor de zekerheid gisteren nog even mijn ketting behandeld in een badje van ontvetter.

Daarna 2 keer flink gewaxt en zo weer op mijn fiets leggen.

Na het gebruiken van de ontvetter, haal ik deze altijd door een koffiefilter heen en doe het terug in de fles.

De overige delen, doe ik altijd met Dasty en daarna goed afspoelen. Dat is goed genoeg voor mij.

[ Voor 4% gewijzigd door joint_me op 06-07-2021 10:12 ]

Hello fellow humans

• rolandos582
Hoiz schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:12:
Bedankt voor de tips. Was niet op de hoogte dat de Pirelli's uit dezelfde fabriek kwamen, van Hutchinson hoor ik goede dingen namelijk.

De Zero Velo race TLR maar besteld, toevallig kon ik nog een plek vinden waar deze wel leverbaar is aangezien bij Futurumshop twee weken levertijd staat. Zal mijn bevindingen met betrekking tot het luchtdicht maken binnenkort hier delen.
Ik had geen haast, dus bij futurum besteld. 2 bandjes voor 4 tientjes ps. @ElGreco heeft ze voor mij erop gelegd, gaf aan dat het relatief makkelijk is. Dus moet goed komen.

• Hoiz
R0y. schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:38:
[...]

Ga je nog iets met de cassette doen of is de ketting voldoende?
Casette doe ik gelijk zodra ik de ketting eraf trek voor de grote schoonmaak (1x / maand in de zomer en na fabrieksvet na 400km). Maar misschien ben ik niet het goede voorbeeld, ik ben vrij lui aangelegd :+

Het zijn uiteindelijk allemaal mechanische onderdelen dus het zal ook niet zo nauw zijn, zo lang je de ketting maar goed insmeert kan er niet zoveel misgaan denk ik.

• R0y.
Fiets is net bezorgd! Vanavond een rondje doen en wat foto's maken. oOo

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:49
R0y. schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:06:
Fiets is net bezorgd! Vanavond een rondje doen en wat foto's maken. oOo
Ik zou persoonlijk even alle boutjes en moertjes even nalopen als ik jou was.

• R0y.
418O2 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:07:
[...]

Ik zou persoonlijk even alle boutjes en moertjes even nalopen als ik jou was.
Heb ik al gedaan, gelijk de boel even afgesteld o.b.v. een rondje hier in de straat. Moet zeggen dat 12gobiking de fiets netjes aflevert. Schakelt al soepel e.d.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:33
even terug zitten zoeken op de g8 performance zooltjes.. ik ie dat @Grin fanatiek promotor is en dat @Ypuh ze ook heeft aangeschaft.

De mening van Grin is wel duidelijk :) (die mag ie nog best herhalen en onderbouwen), maar ik hoor ik ook graag wat Ypuh er na een tijdje van vind, is het echt een game changer zoals in veel reviews wordt aangegeven?

ik merk bij mezelf dat (met name mijn rechtervoet) er nog wel eens flink kramp in mijn tenen schiet. Ik heb dit ook bijvoorbeeld met schaatsen. Het lijkt erop dat de statische "houding" van de voet een deel van de oorzaak is (dus bij een harde/niet flexibele zool). Maar een iets minder stijve zool is niet de oplossing, met mijn oude (minder stijve) schoenen heb ik er namelijk meer last van. Het enige voordeel van een minder stijve zool is dat je je voorvoet wat meer kan buigen om de kramp af te wenden als je em aan voelt komen.

Ergens heb ik het idee dat betere ondersteuning en betere doorbloeding (door bv zo'n g8 zooltje) dit probleem wel op kan lossen en zo niet er nog genoeg andere voordelen aan zitten.. maar 100 + euro is toch best een bedrag...

Strava

• bert74
  • Laatst online: 02-01 10:55

Ik heb nu 2 fietsen met squirt wax.

Het is van groot belang dat de hele aandrijflijn "vetvrij" is.
- Ketting
- Cassette
- Voorbladen
- Derailleur wieltjes.

Als je dat niet doet, dan gaat de wax en de olie mengen, dat is niet optimaal.

Ik moest grondig te werk gaan, eerst ketting en cassette schoonmaken met lampenolie. Vervolgens nog een keer schoonmaken en ontvetten met ontvetter.

Op 1 fiets heb ik 400km gereden, 1 keer nieuwe squirt er op, ketting blijft redelijk schoon. De andere fiets is zondag net gedaan.

Met name de eerste keer schoonmaken en ontveten kost best veel tijd.

Ik weet nog niet wat beter is. Met gewone kettingolie en na elke rit de ketting even afnemen met een doek houdt je de aandrijflijn ook schoon.

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:02
bert74 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:39:
[...]

Ik heb nu 2 fietsen met squirt wax.

Het is van groot belang dat de hele aandrijflijn "vetvrij" is.
- Ketting
- Cassette
- Voorbladen
- Derailleur wieltjes.

Als je dat niet doet, dan gaat de wax en de olie mengen, dat is niet optimaal.

Ik moest grondig te werk gaan, eerst ketting en cassette schoonmaken met lampenolie. Vervolgens nog een keer schoonmaken en ontvetten met ontvetter.

Op 1 fiets heb ik 400km gereden, 1 keer nieuwe squirt er op, ketting blijft redelijk schoon. De andere fiets is zondag net gedaan.

Met name de eerste keer schoonmaken en ontveten kost best veel tijd.

Ik weet nog niet wat beter is. Met gewone kettingolie en na elke rit de ketting even afnemen met een doek houdt je de aandrijflijn ook schoon.
Voordeel voor mij zit hem in het schoonmaken, met een gewoon sopje is je aandrijflijn schoon. Waar ik het idee heb dat ik met kettingolie veel meer moest boenen. Maar hij is ook al schoner voor het boenen.

Hello fellow humans

• DDX
Vinniiee schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:05:
[...]

Ik had je eerder nog gequote met een vraag maar denk dat je dat gemist hebt ivm die tocht. Mooi werk btw! :P
Weet jij wat voor een vork er in jouw wikkit zit? Op de foto's afgaande is dat geen standaard vork, of wel?
Durf het helaas niet te zeggen, ik denk dat ze wel een vork van de plank hebben gepakt zegmaar.
Is carbon voorvork nml.
Frame zelf is op hun maat/wensen gemaakt van aluminium.

Anders zou je eens moeten informeren bij wikkit/beach bastards ;

https://wikkit.nl/de-enig...ts/modellen/wikkit-L-Nino

• DDX

Heb jij tips?
Strava routeplanner werkt best goed is mijn ervaring, heatmap ernaast houden en je ziet waar meeste mensen fietsen.
Rond steden kan dat soms niet handig zijn, maar dan gewoon wat meer puntjes op de route zetten.
En google streetview erbij houden is ook handig.

Scheelt natuurlijk wel dat ik veel stukken in Nederland al gefietst heb dus vaak wel beetje weet waar ik op moet letten ed.

Komoot heb ik inmiddels ook paar keer gebruikt, ben er nog niet helemaal over uit of ik die vaker ga gebruiken.
Highlights daarmee werkt best handig die je makkelijk kan opnemen in route.
Afgelopen weekend 3 ritjes gemaakt met komoot waarbij het 2 keer soort van mis ging.
Rit van vrijdag gaf continu route calculation error op de garmin en nadat hij dat 10 keer gemeld had ging de garmin rebooten.
Opgelost door route niet te laten, maar alleen lijn in beeld zichtbaar te zetten.
Liep soms langs fietspad/schuin rechte lijn.
Geen diee waar dat mis ging, had ook nog even geprobeerd de gpx in strava in te laden en daar weer route van te maken maar ook die gaf calculation error.
Toen dus maar oplossing met lijntje gekozen.

En route van zaterdag leek goed in te laden maar totale remaining afstand klopte niet echt.
Ging ergens mis bij de kerncentrale van Doel.
Daar liep opeens rechte lijn weg van de route, terwijl de route zelf stiekum als lijntje wel door ging.
Toen ik daar was route stopgezet en opnieuw geladen en toen snapte hij de aanwijzingen wel meer maar remaining afstand vanaf daar bleef op 310km staan en liep niet meer af.
Grappig was dat paar andere in mijn groepje met een garmin zelfde probleem hadden rond dat punt. (allemaal met eigen route)
Ging dus ergens mis op stuk waar je normaal niet fietst zegmaar, iets met paaltje in niemandsland naast de Schelde (die er uiteindelijk ook niet stond)

Route van zondag ging wel weer goed trouwens via komoot.

Weet iemand trouwens wat voordeel is van regiokaarten hebben van Komoot ?
Dus de kaarten waarvoor je moet betalen.
Voor mij niet heel boeiend meer, inmiddels heb ik de hele wereld kaart (ivm sponsoring van komoot bij de grenspalen rit) maar vroeg het mij wel af.

• DDX
The__Dude schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:47:
[...]
Ja, daarom zit ik ook te denken aan die van tailfin. Van die prijs wordt ik alleen echt niet vrolijk, dat is bijna de helft van wat mijn fiets ooit heeft gekost.
Anders keertje zo'n zwiebertas huren ?
Zijn diverse zaken die ze verhuren.

Tailfin is wat mij betreft echt super oplossing, wel wat duurder maar zou niet meer terug willen naar zo'n zwiebertas.
Heb maandje geleden wel wat info gepost kwa ervaringen met verschillende tassen, ff zoeken op tailfin in dit topic en je komt die post wel tegen.

• Raznov
  • Registratie: December 2006
Aangezien ik de laatste tijd regelmatig maar een half uurtje of een uurtje heb, zit ik wat vast in korte ritjes. Dus maar besloten wat PR-etjes te proberen, maar wat een gedoe is er de laatste tijd op Strava zeg. Het kan aan Almere liggen, geen idee of anderen hier ook last van hebben, maar mensen met pedelecs of zelfs met de bus, die KOMmetjes aan het rijden zijn. Ik heb het gevoel dat ik wel heel veel aan het rapporteren ben de afgelopen tijd (is het trouwens mogelijk om gelijk een heel profiel te raporteren?). Niet dat het mij om de KOM gaat, maar ik houd nou eemaal van eerlijkheid, en als ik dan zie dat ik zelf volle bak ben gegaan met een gemiddelde van 45, terwijl de KOM op 60 staat, kijk ik wel even naar de data.

Strava & Untappd - Do not combine!

• verstappen33
KOM's zijn leuk, maar ik kijk daar niet naar wat anderen doen, ik kijk naar mijn eigen PR's en of ik nu de snelste of op plek 100 sta vind ik zelf niet zo interressant..

Hier in de buurt staan de kommetjes al jaren met dezelfde mensen in de top 3, 1 ervan is zelfs profrenner, daar kun je toch niet tegenop..
En de anderen zijn vaak onderdeel van een wielerclubje die met een groepje een kom proberen te pakken.

Als solo rijder ben je dan ook al kansloos..

• MrBarBarian
  • Laatst online: 07-03-2023
Het hele KOM-model van Strava heeft geen toekomst.

Zoals eerder aangegeven is het aantal segmenten een chaos. Daarnaast zijn veel KOM's neergezet door brommers, speedelecs, wind mee met storm, etc. In de omgeving van Utrecht (Heuvelrug) zijn ongeveer alle KOM's onbereikbaar geworden. Uiteindelijk gaat dit overal gebeuren en is het feest voorbij.

Als Strava het model levend wil houden (lijkt me wel, want het verkoopt), dan zullen ze er iets mee moeten.

Misschien een termijn aan koppelen, of een link maken met geleverde inspanningen oid.

iRacing Profiel

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:09
MrBarBarian schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:04:

Zoals eerder aangegeven is het aantal segmenten een chaos. Daarnaast zijn veel KOM's neergezet door brommers, speedelecs, wind mee met storm, etc. In de omgeving van Utrecht (Heuvelrug) zijn ongeveer alle KOM's onbereikbaar geworden. Uiteindelijk gaat dit overal gebeuren en is het feest voorbij.

Als Strava het model levend wil houden (lijkt me wel, want het verkoopt), dan zullen ze er iets mee moeten.

Misschien een termijn aan koppelen, of een link maken met geleverde inspanningen oid.
Ja maar dat is onderdeel van hun business model. Alle onderdelen zoals filteren op datum, leeftijd enzo zit in het subscription model dus daar zie ik niet snel dat ze wijzigingen gaan maken.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:44

Phydomir

Dennis

Ik gebruik het ook alleen maar om met mezelf te vergelijken. KOM's op vlakke stukken zijn sowieso niet echt nuttig.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Flipmo
  • Laatst online: 23-12-2025

Flipmo

OMG !!

Strava heeft dat toch gehad in 2015 Toen hebben ze het na een poosje eruit gehaald.
Toen kreeg je PR's en top 10 tijden voor dat jaar.

Afbeeldingslocatie: https://1n4rcn88bk4ziht713dla5ub-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2014/12/AnnualAchievementsflat.jpg

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-01 16:14

Strava moet ook sneller reageren op KOM's die zijn geflagged en niet realistisch zijn. Hier in de buurt heb ik twee KOM's op segmenten langs de snelweg waar de hele top 10 bestaat uit mensen die na hun rit zijn vergeten Strava uit te zetten. Probeer dan maar eens met 130+ het viaduct op te rijden om een KOM terug te pakken. Daarnaast moeten sommige segmenten uit dorpskernen verdwijnen. [/rant]

Wat in de Alpen of sommige stukken in Nederland wel leuk is aan de KOM's die zijn gezet door profs is het vergelijkingsmateriaal. Dan kun je pas echt zien hoe buitengewoon hun prestatie is geweest (of hoe amateuristisch ik ben, anyway...

Verder gebruik ik segmenten vooral om mijn eigen prestatie versus mezelf te vergelijken (bijvoorbeeld elke maand een poging ronde hoep). Dat vind ik leuker dan een 'statische' FTP test. Daar werken segmenten wel goed voor. Verder zijn segmenten tegenwoordig ook al te verdelen in leeftijdscategorie/per jaar etc. Dan verdwijnen veel pogingen uit eerdere jaren tijdens de perfecte stormen wel.

• Ypuh
Prulleman schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:31:
De mening van Grin is wel duidelijk :) (die mag ie nog best herhalen en onderbouwen), maar ik hoor ik ook graag wat Ypuh er na een tijdje van vind, is het echt een game changer zoals in veel reviews wordt aangegeven?
Het blijven slechts binnenzolen natuurlijk, dus het woord gamechanger is misschien een tikkeltje overdreven. Heb verder wel wat ervaring met verschillende binnenzooltjes:
  • Standaard - Vrijwel altijd ongeschikt. Te vlak, geen/weinig support en vaak ook aan de dikke kant waardoor je minder bewegingsruimte voor je tenen hebt
  • Specialized BG zolen - Heb je in o.a. groen/blauw/rood. A.d.h.v. de verschillende maten en profielen al een sprong vooruit
  • G8 Performance zolen - M.b.v. de 5 verschillende hoogtes opzetstukken en 20-tal verschillende posities zowel in lengte- als breedterichting heb je vrijwel oneindige instelmogelijkheden
Bij de G8 zolen is het idee ook dat het een progressief systeem is waarbij je je voeten en holte optraint voor betere prestaties (steeds hoger/verder naar voren). Of dit effect heeft weet ik niet, maar op z'n minst heb je altijd een binnenzool die perfect past. Ik vind ze dus het geld wel waard, maar mocht je niet een al te lastige voet hebben en de standaard Specialized BG (a €28) zolen ook passen, dan heb je daar ook een goede koop aan.

Kan ook aanraden om schoenen altijd los te zien van de binnenzolen. Ik heb al veel schoenen gepast die met de standaard binnenzool voor geen meter zaten, maar mijn eigen binnenzolen ineens wel tot de mogelijkheden behoorden. De standaard binnenzooltjes van Fizik sluiten bijvoorbeeld absoluut niet aan bij mijn voet (brug zit op de verkeerde plek) waardoor je dat merk bij voorbaat af zou schrijven, terwijl het met andere binnenzolen zo'n beetje de fijnst zittende schoenen zijn.

Of de G8 zolen het verschil gaan maken om je teen-probleem op te lossen weet ik niet. Ik heb ze samen gekocht met Lake wide schoenen. Bleek dat ik eigenlijk altijd met iets te smalle schoenen rondreed (2-3mm) wat met name op hele warme dagen een probleem was. De Lake's voelden juist weer iets te ruim (1-3mm), maar door een perfect zittende G8 binnenzool wordt die ruimte goed opgevuld en sindsdien ook geen problemen meer ervaren. Het is vooral fijn dat je de brug zowel in de lengte als breedte kunt plaatsen. In die zin is het wel een gamechanger misschien.

• Prulleman
sja.. als je in principe solo rijdt, dan is het gewoon zoeken naar segmenten waar niet vaak met groepjes/clubjes wordt gereden.. en dan wachten tot de wind goed staat en een poging wagen.

(of verhuizen naar een gebied waar minder gefietst wordt, dat scheelt ook een hoop :D)

Ik vind het zelf wel leuk om naar te kijken, en ik vind het ook echt wel leuk om af en toe een bekertje te pakken, maar om daar nou mee de illusie te krijgen dat ik daadwerkelijk een top 10 niveau in NL heb (of hier in de buurt) is natuurlijk grote onzin..

Korte segmenten zijn per definitie al vrij kansloos door GPS fouten is de relatieve afwijking te groot.
En zoals eerder gezegd, bij de lange segmenten is de wind en solo of groep hele grote factoren. Extra kudo's als je solo in de buurt komt, maar daardoor ook nooit een goede vergelijking.

Op de MTB heb je een beetje hetzelfde korte segmenten zijn nog foutgevoeliger, en bij de langere segmenten ben je vaak erg afhankelijk van de omstandigheden, hoe ligt de ondergrond erbij, hoeveel verkeer zit je tegen op een singletrack etc.

Omdat ik hier wel vaak de lokale tracks op de MTB rij en ook een beetje weet wat de echt snelle gasten (o.a. ex pro's etc) doen onder optimale omstandigheden, vind ik mijn PR's op de lokale mtb routes toch waardevoller. Niet zozeer op basis van de positie t.o.v. iedereen die 1 poging op een drukke zondag ochtend heeft gedaan, maar wel t.o.v andere snelle locals (die net zoals ik ook hun PR's onder optimale omstandigheden hebben gereden)

Strava

• Prulleman
Ypuh schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:36:
[...]

Het blijven slechts binnenzolen natuurlijk
[...]
Thanks! ga ze toch maar eens proberen :)
samenvatting, een miskoop zal het niet zijn, hooguit een (te) dure uitgave

Strava

• Ypuh
Prulleman schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:40:
[...]

Thanks! ga ze toch maar eens proberen :)
samenvatting, een miskoop zal het niet zijn, hooguit een (te) dure uitgave
Juiste conclusie. Weggegooid geld is het zeker niet. Of ik er snel een tweede paar van zou kopen... Op m'n MTB hou ik het wel bij de Specialized zooltjes, maar doe de G8's ook zeker niet weg :).

Ik heb €89,95 betaald, dus misschien kun je met een beetje zoeken nog een tientje of meer besparen ergens.

• Prulleman
Ypuh schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:46:
[...]

Juiste conclusie. Weggegooid geld is het zeker niet. Of ik er snel een tweede paar van zou kopen... Op m'n MTB hou ik het wel bij de Specialized zooltjes, maar doe de G8's ook zeker niet weg :).

Ik heb €89,95 betaald, dus misschien kun je met een beetje zoeken nog een tientje of meer besparen ergens.
kan maar weinig/geen shops met voorraad vinden. Bij G8 zelf staan ze nu voor 108 (met shipping volgens mij).

Strava

• rolandos582
Ypuh schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:36:
[...]

Het blijven slechts binnenzolen natuurlijk, dus het woord gamechanger is misschien een tikkeltje overdreven. Heb verder wel wat ervaring met verschillende binnenzooltjes:
  • Standaard - Vrijwel altijd ongeschikt. Te vlak, geen/weinig support en vaak ook aan de dikke kant waardoor je minder bewegingsruimte voor je tenen hebt
  • Specialized BG zolen - Heb je in o.a. groen/blauw/rood. A.d.h.v. de verschillende maten en profielen al een sprong vooruit
  • G8 Performance zolen - M.b.v. de 5 verschillende hoogtes opzetstukken en 20-tal verschillende posities zowel in lengte- als breedterichting heb je vrijwel oneindige instelmogelijkheden
Bij de G8 zolen is het idee ook dat het een progressief systeem is waarbij je je voeten en holte optraint voor betere prestaties (steeds hoger/verder naar voren). Of dit effect heeft weet ik niet, maar op z'n minst heb je altijd een binnenzool die perfect past. Ik vind ze dus het geld wel waard, maar mocht je niet een al te lastige voet hebben en de standaard Specialized BG (a €28) zolen ook passen, dan heb je daar ook een goede koop aan.

Kan ook aanraden om schoenen altijd los te zien van de binnenzolen. Ik heb al veel schoenen gepast die met de standaard binnenzool voor geen meter zaten, maar mijn eigen binnenzolen ineens wel tot de mogelijkheden behoorden. De standaard binnenzooltjes van Fizik sluiten bijvoorbeeld absoluut niet aan bij mijn voet (brug zit op de verkeerde plek) waardoor je dat merk bij voorbaat af zou schrijven, terwijl het met andere binnenzolen zo'n beetje de fijnst zittende schoenen zijn.

Of de G8 zolen het verschil gaan maken om je teen-probleem op te lossen weet ik niet. Ik heb ze samen gekocht met Lake wide schoenen. Bleek dat ik eigenlijk altijd met iets te smalle schoenen rondreed (2-3mm) wat met name op hele warme dagen een probleem was. De Lake's voelden juist weer iets te ruim (1-3mm), maar door een perfect zittende G8 binnenzool wordt die ruimte goed opgevuld en sindsdien ook geen problemen meer ervaren. Het is vooral fijn dat je de brug zowel in de lengte als breedte kunt plaatsen. In die zin is het wel een gamechanger misschien.
Heb nu inderdaad ook de Specialized zolen nav advies van bikefitter, zit aan het begin heel anders, nu weet ik niet beter. Die 3 tientjes kan ik nog wel slijten, €100 vind ik dan toch wel weer wat meer geld. Maar ach, voor in de toekomst :-)

• Belecthor
Prulleman schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:39:
sja.. als je in principe solo rijdt, dan is het gewoon zoeken naar segmenten waar niet vaak met groepjes/clubjes wordt gereden.. en dan wachten tot de wind goed staat en een poging wagen.

(of verhuizen naar een gebied waar minder gefietst wordt, dat scheelt ook een hoop :D)

Ik vind het zelf wel leuk om naar te kijken, en ik vind het ook echt wel leuk om af en toe een bekertje te pakken, maar om daar nou mee de illusie te krijgen dat ik daadwerkelijk een top 10 niveau in NL heb (of hier in de buurt) is natuurlijk grote onzin..

Korte segmenten zijn per definitie al vrij kansloos door GPS fouten is de relatieve afwijking te groot.
En zoals eerder gezegd, bij de lange segmenten is de wind en solo of groep hele grote factoren. Extra kudo's als je solo in de buurt komt, maar daardoor ook nooit een goede vergelijking.

Op de MTB heb je een beetje hetzelfde korte segmenten zijn nog foutgevoeliger, en bij de langere segmenten ben je vaak erg afhankelijk van de omstandigheden, hoe ligt de ondergrond erbij, hoeveel verkeer zit je tegen op een singletrack etc.

Omdat ik hier wel vaak de lokale tracks op de MTB rij en ook een beetje weet wat de echt snelle gasten (o.a. ex pro's etc) doen onder optimale omstandigheden, vind ik mijn PR's op de lokale mtb routes toch waardevoller. Niet zozeer op basis van de positie t.o.v. iedereen die 1 poging op een drukke zondag ochtend heeft gedaan, maar wel t.o.v andere snelle locals (die net zoals ik ook hun PR's onder optimale omstandigheden hebben gereden)
Wat mij het meest stoort aan Strava is het feit dat wielrenners op de openbare weg gestimuleerd worden om asociaal te rijden. De term Strava-aso is al eens gecoined en het NRC heeft er een raak artikel over geschreven.. Omwoners en andere recreationele fietsers hebben daar gewoon last van. Alleen een onhandig Strava segmentje melden doet soms wat, maar hij is zo weer gemaakt.

Ik vind zelf die KOM's en PR's niets waard en kijk er totaal niet naar. Soms staat de wind goed en heb ik met weinig moeite ineens een bult PR's erbij en de KOM"s zijn altijd >20km/u hoger dan mijn eigen segmentsnelheid, dus daar heb ik überhaupt niets mee.

Het sociale element vind ik wél heel leuk, dat ik kan zien waar en wanneer vrienden van me gefietst hebben vind ik een toevoeging.

Voor de statistieken gebruik ik Garmin Connect, dat is überhaupt wat uitgebreider dan Strava.

[ Voor 45% gewijzigd door Belecthor op 06-07-2021 15:06 ]

• MrBarBarian
Ik heb CURREXSOLE in 2 paar schoenen. Kosten 50 euro en bevallen mij prima. Misschien een mooi gemiddelde tussden de budget Specialized en rete dure G8 ;)

iRacing Profiel

• la_fusion
Belecthor schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:05:
[...]

Wat mij het meest stoort aan Strava is het feit dat wielrenners op de openbare weg gestimuleerd worden om asociaal te rijden. De term Strava-aso is al eens gecoined en het NRC heeft er een raak artikel over geschreven.. Omwoners en andere recreationele fietsers hebben daar gewoon last van. Alleen een onhandig Strava segmentje melden doet soms wat, maar hij is zo weer gemaakt.

Ik vind zelf die KOM's en PR's niets waard en kijk er totaal niet naar. Soms staat de wind goed en heb ik met weinig moeite ineens een bult PR's erbij en de KOM"s zijn altijd >20km/u hoger dan mijn eigen segmentsnelheid, dus daar heb ik überhaupt niets mee.

Het sociale element vind ik wél heel leuk, dat ik kan zien waar en wanneer vrienden van me gefietst hebben vind ik een toevoeging.

Voor de statistieken gebruik ik Garmin Connect, dat is überhaupt wat uitgebreider dan Strava.
Ik vond hiervan het leuke om te zien wie je onderweg tegenkwam. Dan kon je daarna ook wel verklaren waarom die persoon hard/zacht ging. Of erachter komen dat die persoon in volledig TJV tenue ook daadwerkelijk TJV was ipv een 'fan'. Of zo weer wat leuke routes ontdekken van andere personen. Daarnaast zag je ook bij de sprint van je lokale club hoe/waar iedereen reed tijdens de sprint.

Dat dit gedeelte, flyby's, nu standaard uitstaat snap ik wel maar ik vond het wel degelijk een leuke feature.

• Galois
  • Laatst online: 17:50

Galois

1811 - 1832

la_fusion schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:53:
[...]

Dat dit gedeelte, flyby's, nu standaard uitstaat snap ik wel maar ik vond het wel degelijk een leuke feature.
Snap ik niet zo goed hoor. Je kiest er toch zelf voor om met Strava je data te delen? Het is niet zo dat het nu niet meer mogelijk is om te zien hoe laat wie waar reed (bij profielen die open staan). Het is wat meer werk, dat wel.

Ik vond het ook een leuke feature.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• rolandos582
MrBarBarian schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:06:
Ik heb CURREXSOLE in 2 paar schoenen. Kosten 50 euro en bevallen mij prima. Misschien een mooi gemiddelde tussden de budget Specialized en rete dure G8 ;)
Zeker in nijkerk geweest bij ene bikeshoe4u ofzo?

• la_fusion
Galois schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:57:
[...]

Snap ik niet zo goed hoor. Je kiest er toch zelf voor om met Strava je data te delen? Het is niet zo dat het nu niet meer mogelijk is om te zien hoe laat wie waar reed (bij profielen die open staan). Het is wat meer werk, dat wel.

Ik vond het ook een leuke feature.
Ik denk dat veel mensen niet op de hoogte waren van de feature en wat er uiteindelijk mee te bereiken viel.

• Bartmanz
  • Laatst online: 12-12-2025
DDX schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:03:
[...]

Weet iemand trouwens wat voordeel is van regiokaarten hebben van Komoot ?
Dus de kaarten waarvoor je moet betalen.
Voor mij niet heel boeiend meer, inmiddels heb ik de hele wereld kaart (ivm sponsoring van komoot bij de grenspalen rit) maar vroeg het mij wel af.
Je kunt alleen een route starten als het startpunt ligt in een regio die je gekocht/gekregen hebt.
Ik heb bijvoorbeeld de regio 'Holland' en kan dus een vanuit mijn woonplaats Huizen een route starten naar bijv. Zwolle, ondanks dat ik regio 'Overijssel' niet gekocht heb.
Andersom kan ik niet een route plannen die start in Zwolle en eindigt in Huizen.

• MrBarBarian
rolandos582 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:58:
[...]

Zeker in nijkerk geweest bij ene bikeshoe4u ofzo?
Zeker niet. Die prijzen daar kan ik niet rechtvaardigen

iRacing Profiel

• Galois
  • Laatst online: 17:50

Galois

1811 - 1832

Bartmanz schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:20:
[...]

Je kunt alleen een route starten als het startpunt ligt in een regio die je gekocht/gekregen hebt.
Ik heb bijvoorbeeld de regio 'Holland' en kan dus een vanuit mijn woonplaats Huizen een route starten naar bijv. Zwolle, ondanks dat ik regio 'Overijssel' niet gekocht heb.
Andersom kan ik niet een route plannen die start in Zwolle en eindigt in Huizen.
Dus als je in Huizen woont en een rondje wilt doen vanuit Zwolle, dan maak je een route vanaf Huizen, de eerste 100 km sla je over, dan volg je de ronde rond Zwolle, en de route gaat vervolgens weer terug naar Huizen, waar jij die laatste 100 km ook negeert... :)

Voor de zuinigen onder ons een oplossing dus? :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O9IW6ogy5Luwh_9Hzr5MSxMzC4A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3Bp89S8u8jhKfINkV3BiULgt.jpg?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door Galois op 06-07-2021 16:27 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Raznov
  • Registratie: December 2006
Flyby's vond ik zelf ook wel fijn ja. Dat hij nu standaard uit staat begrijp ik, maar hier in de buurt zijn er weinig die hem daarna weer aangezet hebben. Zo heb ik soms wel eens een keer een gesprekje, maar is diegene daarna niet meer terug te vinden.
De KOMmetjes hier zijn vaak nog "haalbaar". Ik vind het voor een solo ritje wel leuk om te doen. En ja, soms moet je in de remmen voor ander verkeer, dat is niet anders, maar daar moet dan ook maar rekening mee worden gehouden, als je eerder zo snel was, kan je dat straks ook wel weer, veiligheid boven alles.

Aan de ene kant mee eens dat het zijn beste tijd heeft gehad, zeker op de plekken waar veel wielrenners rijden, aan de andere kant vind ik het hele PR en KOM verhaal wel een uitdaging voor solo ritten en daardoor leuk.

Local legends daarentegen begrijp ik werkelijk niets van.

Strava & Untappd - Do not combine!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:52

Grin

Ride si sapis.

Prulleman schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:31:
even terug zitten zoeken op de g8 performance zooltjes.. ik ie dat @Grin fanatiek promotor is en dat @Ypuh ze ook heeft aangeschaft.

ik merk bij mezelf dat (met name mijn rechtervoet) er nog wel eens flink kramp in mijn tenen schiet. Ik heb dit ook bijvoorbeeld met schaatsen. Het lijkt erop dat de statische "houding" van de voet een deel van de oorzaak is (dus bij een harde/niet flexibele zool). Maar een iets minder stijve zool is niet de oplossing, met mijn oude (minder stijve) schoenen heb ik er namelijk meer last van. Het enige voordeel van een minder stijve zool is dat je je voorvoet wat meer kan buigen om de kramp af te wenden als je em aan voelt komen.

Ergens heb ik het idee dat betere ondersteuning en betere doorbloeding (door bv zo'n g8 zooltje) dit probleem wel op kan lossen en zo niet er nog genoeg andere voordelen aan zitten.. maar 100 + euro is toch best een bedrag...
@Prulleman
Deze kijken vanaf ongeveer 2:45. Als je dan niet overtuigd bent of het gewoon niet ziet zitten; prima. Maar anders: gewoon kopen! Meer woorden ga ik er niet aan vuilmaken :)

NewsBlur || My Fujifilm gear

• DDX
Raznov schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:26:
Flyby's vond ik zelf ook wel fijn ja. Dat hij nu standaard uit staat begrijp ik, maar hier in de buurt zijn er weinig die hem daarna weer aangezet hebben. Zo heb ik soms wel eens een keer een gesprekje, maar is diegene daarna niet meer terug te vinden.
Even segmentje pakken waar je ongeveer even snel hebt gereden en dagstanden erbij pakken.
Grote kans dat je hem op die manier wel kan vinden. (tenzij iemand dat bewust heeft uitgezet)

• MaSw85
Galois schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:24:
[...]

Dus als je in Huizen woont en een rondje wilt doen vanuit Zwolle, dan maak je een route vanaf Huizen, de eerste 100 km sla je over, dan volg je de ronde rond Zwolle, en de route gaat vervolgens weer terug naar Huizen, waar jij die laatste 100 km ook negeert... :)

Voor de zuinigen onder ons een oplossing dus? :D

[Afbeelding]
Wat is die drie tientjes voor het wereldpakket nou? Daarnaast krijg je, als je net bent aangemeld, vaak wel een aanbieding voor twee tientjes. En doorgaans komen er vaak codes voorbij om een nieuw regiopakket te ontgrendelen.

Komoot

• Mistraller

Volgens mij is dat al ingezet met het "Local Legend" principe toch?

---------------

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:13
Local Legend is toch helemaal niet interessant? Of ligt dat aan mij?
Pagina: 1 ... 317 ... 699 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).