Ja, maar de meeste mensen fietsen ook niet zelfstandig bijna continu 25+ km/u. Wielrennen/sportief fietsen op een normale fiets ervaar ik als veilig genoeg
want al jaren niet gevallen want je moet er voor werken, je bent helder en actief met sturen en trappen in plaats van een passagier, het is geen elektrische fiets die je een duw geeft met alle mogelijke gevolgen van dien als je te laat stuurt, remt, etc. Zo'n stalen Peugeot hybride van twintig jaar oud met 32mm banden is gewoon zwaar en 'planted'.
Mwah daar ben ik het dus niet mee eens, en ik knik toch al nooit, we zijn allemaal fietsers, als ik straks op een wielrenfiets zit ga ik echt niet naar alle andere wielrenners knikken en groeten, dan val je wel ja haha, gewoon op de weg letten. En met de aantallen fietsers nu heb je zo een nekhernia. Kijk op een racefiets snap ik het, dan ga je hard ook al kun je niet sturen, op een normale niet-elektrische fiets vind ik het onzinnig om het te verplichten of scheef te kijken naar mensen die sportief fietsen en geen helm dragen. Ik moet hard trappen, heb daar geen tijd voor man, druk maken om de passieve veiligheid, of gebrek daaraan, van anderen.
Het gevaar komt naar mijn mening/voor mij dus van auto's/gemotoriseerd verkeer, beperk hen maar. Een goede boek is "Het recht van de snelste". Als auto's nu uitgevonden zouden zijn zouden ze nooit toegelaten worden, veel te zwaar en snel en dus te gevaarlijk, zeker in de huidige aantallen/stuurmannen en vrouwen. Rechte weg = gas en maximumsnelheid. En maar hardlopers doodrijden. Ik kan goed rijden maar ik doe het niet uit principe, auto's zijn ook gigantisch inefficiënt, ga wel met de fiets, stress van autorijden die ik op de fiets niet heb want anderen kunnen mij inhalen als het niet snel genoeg gaat, dus geen bumperkleven, invoegen, etc Ben nog sneller ook hier in de stad.
[
Voor 87% gewijzigd door
KleineJoop op 01-06-2021 22:26
]