Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 30 ... 685 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:43

McMiGHtY

- burp -

Neuh niet echt.. ik fiets net zoveel op m'n specialized alsop m'n vorige fiets..een garnelli

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 21:03
Dat
Bananeman schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:39:
[...]

Ja klinkt een beetje "snobistisch", maar als ik om me heenkijk zie ik veel mensen om de 2 of 3 jaar een nieuwe fiets kopen. Dan is 7 of 8 jaar wel lang. Mijn fiets volstaat nog meer dan prima, dus dit jaar komt er iig niks nieuws.

Een collega kocht laatst een S-Works Venge t.w.v. € 11.000. Z'n vorige fiets was ook alweer bijna 3 jaar oud :F
Als je het kan betalen... waarom niet. Maar met het juiste onderhoud en tijdig vervangen van slijtage onderdelen kan een fiets heel lang mee gaan.

Mijn fiets is nu 2 jaar oud maar het spaar potje voor de nieuwe is al gestart. Verwacht over 2 jaar een nieuwe te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe fiets zal bij mij alleen komen wanneer ik zal upgraden.
Ik zit nu op een alu fiets met een leuke 105 afmontage.. Voor mij nog prima als beginner.
Uiteindelijk zal ik ooit naar carbon willen en misschien een hogere schakelgroep.
Maar een fiets vervangen voor een "gelijkwaardige" fiets zal bij mij niet zo snel gebeuren.
Ik koop een fiets toch wel voor 7-10 jaar (zonder upgrade wensen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Nadeel van spaarpotjes is dat ze nooit groot genoeg zijn of juist te groot. Persoonlijk heb/had ik teveel gekeken naar nieuwe fietsen dat het zo erg is gaan kriebelen dat ik geen jaar/jaren meer kon wachten. Uiteraard moeten de centen er voor zijn en moet je het er voorover hebben maar als je wil, wil je nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 13:41

Darkasantion

Just keep swimming!

Ik heb vorig jaar de trainingsfiets vervangen omdat de oude echt op was. Plan deze nu de komende jaren gewoon te gebruiken en uiteraard naar verloop van tijd de slijtage onderdelen te vervangen, maar op een of andere manier vind ik het niet het geld waard om om de 2~3 jaar duizende euro's uit te geven aan een fiets als ik weet dat de meeste prestatiewinst nog in mezelf zit :P .
Helaas vorig jaar wedstrijdfiets gestolen dus trainingsfiets mag nu alles doen, dus heeft ie wel kleine upgrade gehad in de vorm van andere wielen, maar dat was het ook.
Maarja, dromen over nieuw materiaal blijft mooi...

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 15:54
Spaarpotje is er inmiddels, maar nu heeft Canyon besloten om de Aeroad in mijn gewilde kleur (Cherry) uit het assortiment te halen.. Dus dat maakt het allemaal wat lastig.

Ik wil eigenlijk geen zwarte, de blauwe kon mijn niet helemaal overtuigen op Bikemotion en de grijze versie is weer niet te krijgen met DI2 en zonder schijfremmen.. Wat een luxeprobleem. Ondertussen hoop ik op een jong (bijna niet) gebruikte Cherry van vorig jaar ergens in NL,BE of DE.

Ondertussen had ik ook gekeken naar een klein nederlands merk Swett, maar buiten het feit dat deze fiets 1.000 euro duurder is kan ik er ook weinig over vinden wat betreft ervaringen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
M@cer schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:58:
Spaarpotje is er inmiddels, maar nu heeft Canyon besloten om de Aeroad in mijn gewilde kleur (Cherry) uit het assortiment te halen.. Dus dat maakt het allemaal wat lastig.

Ik wil eigenlijk geen zwarte, de blauwe kon mijn niet helemaal overtuigen op Bikemotion en de grijze versie is weer niet te krijgen met DI2 en zonder schijfremmen.. Wat een luxeprobleem. Ondertussen hoop ik op een jong (bijna niet) gebruikte Cherry van vorig jaar ergens in NL,BE of DE.

Ondertussen had ik ook gekeken naar een klein nederlands merk Swett, maar buiten het feit dat deze fiets 1.000 euro duurder is kan ik er ook weinig over vinden wat betreft ervaringen.
Hm, zonde dat ze die rode kleur eruit gedaan hebben inderdaad. Stuk vetter dan de blauwe versie die ervoor in de plaats gekomen is wat mij betreft.

Overigens ben ik nog steeds wel verliefd op mijn zwarte Aeroad. Geen moment spijt van. Ik zet 'm hier gewoon lekker nog een keer neer - ter overtuiging om 'm gewoon te bestellen. ;)

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/hHWVv0/IMG-0205.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M@cer
Probleem is niet dat ik hem niet mooi vind, maar mijn huidige fiets is al zwart en mijn vrouw heeft ook al een zwarte Canyon Aeroad.. Dan wordt het allemaal wel heel erg ANWB samen fietsen :-) De Canyon Speedmax is ook al zwart, dus een andere kleurstelling zou ook wel leuk zijn.

Ik wacht tot de TdF met bestellen, dan hebben ze meestal kortingen.. Dan maar iets meer betalen voor de grijze kleur met schijfremmen..

Afbeeldingslocatie: https://road.cc/sites/default/files/styles/main_width/public/aeroad-cf-sl-disc-8-di2c1145.jpeg?itok=GLwLLwte

[ Voor 24% gewijzigd door M@cer op 10-04-2019 12:15 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

@MrAcid gewoon een hele mooie Aeroad.

Ik heb na 5 jaar en 22.000Km met mijn Canyon Ultimate CF SLX een lullig ongelukje gehad. Ik heb hem gerepareerd, verkocht en een nieuwe fiets gekocht. Ik was na 22.000Km gewoon toe aan iets anders (en een iets betere maat ook). Financieel niet verantwoord, maar dat is toch bijna niks in de fietswereld.....

Van stealth zwart ben ik naar celeste gegaan :P

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/7zi65tu15xshxmt/2019-01-28%2014.00.13-1.jpg?raw=1

[ Voor 20% gewijzigd door jspr op 10-04-2019 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
M@cer schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:46:
[...]

hangt er ook een beetje vanaf hoeveel je met je fiets doet.. Als je elke week een of twee ritjes maakt van 50 kilometer, dan zou ik ook wel 6 jaar met een fiets doen.. Maar ik gebruik mijn fiets toch redelijk wat uurtjes in de week en dan gaat het na een jaar of 3 toch echt wel weer kriebelen om mijn fiets te vervangen..

Maar ik heb het ook met tv's en andere zaken. Gelukkig rij ik nu in een auto van mijn baas waar ik 5 jaar mee moet doen, dat scheelt echt een hoop geld :-)
Voor mij is het punt ook niet zozeer of ik het kan betalen of dat ik wel voldoende rijd, ook al vind ik 11K echt absurd veel geld. Ik vind het ook geweldig om iets nieuws te kopen, zeker gezien de verbeteringen in groepen en zaken als DI2. Maar er is nog geen échte "compelling reason" voor mij om nu acuut te upgraden, zeker niet aangezien het dan om een investering van zo'n 5K zal gaan als ik een beetje op de verschillende sites kijk.

Mijn gedachte nu is om volgend jaar iets nieuws te kopen en mijn huidige fiets permanent om de Tacx te zetten. Dat is weliswaar overkill, maar ik heb gekeken wat ik zou kunnen terugkrijgen voor mijn huidige fiets en dan is het interessanter om er een indoor-fiets van te maken.
Noxa schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:38:
Dat
[...]

Als je het kan betalen... waarom niet.
Ik kan het ook betalen, maar voor mij is 11K echt een brug te ver. Maar ik heb weer andere zaken waar mensen geen of iig niet zo veel geld aan willen uitgeven ;)
Maar met het juiste onderhoud en tijdig vervangen van slijtage onderdelen kan een fiets heel lang mee gaan.
Exact. En laatst Assioma pedalen gekocht, levert ook een hoop extra op voor een relatief kleine upgrade qua kosten.

[ Voor 17% gewijzigd door Bananeman op 10-04-2019 12:44 ]

Motor-forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:52
Je zou hem ook kunnen bestellen en dan overspuiten ?

Nieuwe fiets is gewoon leuk eens in de zoveel tijd.
Ik ben nu dus nieuwe velobuild frame aan het opbouwen, aantal onderdelen (di2 10 speed) overzetten.
Maar ook aantal nieuwe onderdelen uitzoeken. (directmount remmen via ebay gekocht)

Eigenlijk zou ik nog wel eens een tijdritfiets willen hebben, gewoon leuk voor erbij.
Dat zal denk dan wel het volgende project worden ;)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

toevallig heeft een maatje van me afgelopen maand zijn Swett fiets opgehaald. Erg mooi ding hoor. Hij is er goed geholpen en zeer blij met zijn aankoop. Hangt wel een prijskaartje aan, maar dan heb je ook wel een custom fiets :).

Battle.net || Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

We geven het niet toe, maar het is natuurlijk wel van belang om goed voor de dag te komen met de fiets.. Nothing but the best!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-09 19:32
Ik blijf voorlopig maar gewoon doorfietsen op mijn huidige fiets.. misschien saai en degelijk maar ik geloof niet echt dat ik veel gelukkiger ga worden van het shoppen voor een andere. Ongeveer 2 jaar geleden gekocht voor om en nabij de 1500 euro en met 2 versleten wielsets(2x ongeluk en verzekeringswerk) en nu met een goede wielset(+/-500 euro) meer dan genoeg om mij mijn meters te laten maken:

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/e0lYWIC-06_qXkXfDiYxYF-b-dg3DfqYZ412wkescCw-2048x1536.jpg
Giant TCR Advanced 1, met volledig Ultegra afmontage en inmiddels dus DT Swiss RR21 Dicut wielset (240S naven, 1415 gram)

Wel afgelopen najaar een 'nieuwe' 2e hands Tacx fiets gekocht :+

[ Voor 9% gewijzigd door la_fusion op 10-04-2019 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:43
Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:00:
We geven het niet toe, maar het is natuurlijk wel van belang om goed voor de dag te komen met de fiets.. Nothing but the best!!!
Euh, niet echt. Ik zelf, als belangrijkste onderdeel van de fiets-fietser combinatie, echter wel. Trainen dus :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
DDX schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:48:
[...]

Eigenlijk zou ik nog wel eens een tijdritfiets willen hebben, gewoon leuk voor erbij.
Dat zal denk dan wel het volgende project worden ;)
Tijdritfiets is echt leuk en heeft met flinke tegenwind ook echt wel een flink voordeel. Zoals gisteren met flink wind tegen kan je toch nog aardig boven de 30 blijven trappen zonder veel moeite. Wat betreft houding is het wel flink wennen, maar je krijgt er 2 a 3 km extra gemiddelde snelheid voor terug.

Op 20 april is het weer tijd voor de Tijdrit van Almere, even lekker 40 kilometer alles geven op mijn Speedmax. En volgende maand staat de eerste halve triathlon weer op het programma waar ik 90km mag afleggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Bananeman schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:21:
[...]

Exact. En laatst Assioma pedalen gekocht, levert ook een hoop extra op voor een relatief kleine upgrade qua kosten.
Zijn die inmiddels helemaal goed nu het vervangende paar hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:02

Kluus

Gang is alles

Ik word ook vooral gelukkiger voor het shoppen naar een ander type fiets (n=n+1). Mijn huidige wegfiets is in ieder geval nog prima. Mijn MTB mag wel ooit vervangen, maar ik weet niet of ik nog een nieuwe MTB wil.

Volgende aankoop wordt waarschijnlijk een gravel bike voor de off-season woon-werk ritjes, Canyon Grail is de grootste kanshebber :D.

[ Voor 26% gewijzigd door Kluus op 10-04-2019 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Kluus schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:39:
Ik word vooral gelukkiger voor het shoppen naar een ander type fiets n+1 dus. Volgende aankoop wordt waarschijnlijk een gravel bike voor de off-season woon-werk ritjes, Canyon Grail is de grootste kanshebber :D.
Daar zit ook ook met een schuin oog naar te kijken :).

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

retlaw schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:40:
[...]

Daar zit ook ook met een schuin oog naar te kijken :).
Hoewel ik die gravel tochten in de buurt op het moment nog niet zo zie zitten. Laatst een toertocht hier in de buurt op de wegfiets gereden die ook "gravel stroken had"... Een vreselijke draaien-en-keren tocht voor af en toe een paar honderd meter off-road.

Voor winterse omstandigheden op de weg en om op mijn woon-werk route af en toe een bospaadje te kunnen nemen lijkt het me dan wel weer OK.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
M@cer schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:10:
Probleem is niet dat ik hem niet mooi vind, maar mijn huidige fiets is al zwart en mijn vrouw heeft ook al een zwarte Canyon Aeroad.. Dan wordt het allemaal wel heel erg ANWB samen fietsen :-)
Misschien nog een suggestie? :+

Oh, en 11k voor een fiets zou bij mij wegens bijbehorende echtscheiding nog wat duurder uitpakken vrees ik. :X

[ Voor 11% gewijzigd door BreadFan op 10-04-2019 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Gisteren met een groep gereden waar slecht gesignaleerd werd. Vol over een stuk waar het asfalt over de hele breedte van de weg weg was, daar lagen veel stenen. Resultaat: direct twee lekke banden (stootlek?).

Nu heb ik erg veel moeite met de Strike Assault SLG in combinatie met de Continental Force die er standaard omheen zat (Canyon Aeroad). Die wielen zijn tubeless ready, waardoor het blijkbaar moeilijker is om een band erop of eraf te krijgen.

Ik krijg het laatste stuk er echt zeer moeilijk overheen bij het terugplaatsen. Heb al veel tips opgevolgd, zoals de band in het midden leggen, "trekken" om meer slack te krijgen en thuis zeep, warmmaken, etc.

Het is me een paar keer gelukt, maar andere keren niet. Niet heel fijn als je langs de weg staat. ;w

Zijn er banden die bekend staan om net wat minder strak te zijn dan een Continental Force, maar wel vergelijkbaar zijn? Of toch maar tubeless gaan.. :|

Misschien @MrAcid met bijna dezelfde mooie fiets en wielen? ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Reynouts op 10-04-2019 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

BreadFan schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:46:
[...]

Misschien nog een suggestie? :+

Oh, en 11k voor een fiets zou bij mij wegens bijbehorende echtscheiding nog wat duurder uitpakken vrees ik. :X
Dubbel lol, en vergeet de trainings/regen pak in zelfde print niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Reynouts schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:50:
Gisteren met een groep gereden waar slecht gesignaleerd werd. Vol over een stuk waar het asfalt over de hele breedte van de weg weg was, daar lagen veel stenen. Resultaat: direct twee lekke banden (stootlek?).

Nu heb ik erg veel moeite met de Strike Assault SLG in combinatie met de Continental Force die er standaard omheen zat (Canyon Aeroad). Die wielen zijn tubeless ready, waardoor het blijkbaar moeilijker is om een band erop of eraf te krijgen.

Ik krijg het laatste stuk er echt zeer moeilijk overheen bij het terugplaatsen. Heb al veel tips opgevolgd, zoals de band in het midden leggen, "trekken" om meer slack te krijgen en thuis zeep, warmmaken, etc.

Het is me een paar keer gelukt, maar andere keren niet. Niet heel fijn als je langs de weg staat. ;w

Zijn er banden die bekend staan om net wat minder strak te zijn dan een Continental Force, maar wel vergelijkbaar zijn?

Misschien @MrAcid met bijna dezelfde mooie fiets en wielen? ;)
Nog niks aan de banden hoeven doen gelukkig (1000km erop staan pas) - dus geen idee hoe strak/makkelijk ze gaan!

Heb zelf hiervoor altijd Continental GP4000 gehad en dat beviel prima, ook die ene keer onderweg wisselen in 13k km.
jspr schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:17:

Ik heb na 5 jaar en 22.000Km met mijn Canyon Ultimate CF SLX een lullig ongelukje gehad. Ik heb hem gerepareerd, verkocht en een nieuwe fiets gekocht. Ik was na 22.000Km gewoon toe aan iets anders (en een iets betere maat ook). Financieel niet verantwoord, maar dat is toch bijna niks in de fietswereld.....

Van stealth zwart ben ik naar celeste gegaan :P

[Afbeelding]
Die blijft ook fraai! Om het helemaal af te maken zou er eigenlijk nog wel een ander(e) stuur/stuurpen op moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Je bedoeld zo'n geintegreerd stuur?

Op de foto is de stuurbuis nog niet afgezaagd (dat moet nog steeds gebeuren maar ik heb nog geen tijd gevonden om naar de LBS te gaan) en de Deda blast opzet stuur zat er toen op.
Ik heb er over zitten denken, maar dan moet ik echt exact dezelfde setup vinden in een stuur omdat het eenmaal gekocht niet veranderd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
jspr schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:31:

Op de foto is de stuurbuis nog niet afgezaagd (dat moet nog steeds gebeuren maar ik heb nog geen tijd gevonden om naar de LBS te gaan) en de Deda blast opzet stuur zat er toen op.
Ik heb er over zitten denken, maar dan moet ik echt exact dezelfde setup vinden in een stuur omdat het eenmaal gekocht niet veranderd kan worden.
Ja, minimaal afzagen - maar eigenlijk een geïntegreerd stuur. Praktisch niet de beste oplossing, maar het maakt een fiets wel echt 10x dikker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

jspr schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:31:

Hoe bevalt zo'n deda blast? (waar ik er vanuit ga dat je zo'n klein stuurtje hebt)

[ Voor 5% gewijzigd door McMiGHtY op 10-04-2019 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

MrAcid schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:34:
[...]

Ja, minimaal afzagen - maar eigenlijk een geïntegreerd stuur. Praktisch niet de beste oplossing, maar het maakt een fiets wel echt 10x dikker. ;)
En je portemonee minimaal 400€ dunner ;-)
Minimaal afzagen gaat trouwens niet omdat ik dan niet goed meer kan zitten helaas.

Die Deda blast bevalt best goed voor korte stukjes, voor lange stukken moet je echt een langer stuur hebben.
Ik heb hem geprobeerd voor dat ik de bikefit heb gedaan, maar ik wil hem nog eens proberen na de bikefit.
Trouwens ben ik super tevreden met de bikefit en de fiets omdat die echt goed afgesteld staat en ik veel minder last heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 15:38
Met ons vriendengroepje willen we wat nieuwe custom wieleroutfits laten maken. Ruim tien jaar geleden hebben we wat ontworpen bij Owayo - achteraf vonden we de kwaliteit van die pakjes (met name de broek) vrij matig, maar misschien is dat inmiddels beter. Het lijkt er op dat ze inmiddels ook een wat breder assortiment hebben. De keer daarna hebben we bij 36cycling besteld, dat beviel wel redelijk. Was meen ik een beetje lastig omdat we maar een stuk of 8 tenues nodig hadden. Nu ben ik even aan het rondkijken waar we nu de outfits gaan bestellen. Rogelli teamwear lijkt ook nog een optie. Of Bioracer?

Heeft er iemand nog tips? Of goede dan wel slechte ervaringen met bepaalde zaken?

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 12:39
writser schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:16:
Met ons vriendengroepje willen we wat nieuwe custom wieleroutfits laten maken. Ruim tien jaar geleden hebben we wat ontworpen bij Owayo - achteraf vonden we de kwaliteit van die pakjes (met name de broek) vrij matig, maar misschien is dat inmiddels beter. Het lijkt er op dat ze inmiddels ook een wat breder assortiment hebben. De keer daarna hebben we bij 36cycling besteld, dat beviel wel redelijk. Was meen ik een beetje lastig omdat we maar een stuk of 8 tenues nodig hadden. Nu ben ik even aan het rondkijken waar we nu de outfits gaan bestellen. Rogelli teamwear lijkt ook nog een optie. Of Bioracer?

Heeft er iemand nog tips? Of goede dan wel slechte ervaringen met bepaalde zaken?
Hier destijds voor Duchenne Heroes via Bioracer goede kleding laten maken. Prima broek/zeem en jersey. Team uit 3 leden, dus ca 4 broeken/3 jerseys, 2 lange mouwen shirts pp laten maken

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:57
Rapha heeft sinds kort ook een 'custom' kledinglijn: https://www.rapha.cc/nl/en/custom/ . Wel Rapha prijzen, maar ook kwaliteit, ik heb eigenlijk geen idee hoe duur andere custom merken zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Roberttt op 10-04-2019 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online

Grappig, hier op m'n werk vandaag een mail gekregen dat we hetzelfde gaan doen. Bij Balans. 4 jaar geleden hebben ze het daar ook laten doen en ervaringen zijn positief.

http://www.balanssport.co...lerkleding-ontwerpen.html

[ Voor 5% gewijzigd door Holk op 10-04-2019 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Wij laten de shirts maken bij AGU.. misschien een optie. Volgens mij wel redelijk prijzig (maar ook dit jaar worden we weer gesponsord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-09 16:56

MrDry

Desperados!

Wij hebben onze teamkleding via Vermarc https://www.vermarcsport....ledij/wielrennen-triatlon
De lijn met de blauwe zeem is prima. Zal wel de goedkoopste lijn zijn.

Maar na ca 12-15k km is de broek wel af.

Bioracer is ook fijn. Misschien nog wel iets fijner :)

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Speaking over broeken.. mensen ervaring met de bibs van redwhite.cc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 23:24

Galois

1811 - 1832

MrDry schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:01:
Wij hebben onze teamkleding via Vermarc https://www.vermarcsport....ledij/wielrennen-triatlon
De lijn met de blauwe zeem is prima. Zal wel de goedkoopste lijn zijn.

Maar na ca 12-15k km is de broek wel af.

Bioracer is ook fijn. Misschien nog wel iets fijner :)
12-15k km? Dat is toch heel veel?

Mijn broeken gaan echt niet zo lang mee... Ik heb doorgaans 3 broeken die ik afwissel. Ik denk dat ik ze alle drie even vaak gebruik. Ze gaan ongeveer 2 seizoenen mee en ik fiets zo'n 5-7000 km per jaar...

Kortom: een broekje gaat bij mij zo'n 5000 km mee in het gunstigste geval? En ik draag momenteel Assos en Rapha (niet de minste broekjes).

Vind 15.000 km wel heel veel voor een broekje hoor.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 20:01
Ik heb hier een broek of 6 die ik afwissel. Momenteel het 4e jaar en +/- 25000 km. Dat is gemiddeld gerekend > 6000 km per broek en daar is nog niets van te merken :9
Het is clubkleding van Bioracer (de op 1 na duurste lijn dacht ik).
Heel tevreden van de kwaliteit! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:36
Ikzelf ben grote fan van de prijs/kwaliteit van Sportful en Castelli (die beide uit dezelfde fabriek komen). Sinds kort bieden ze ook teamkleding van die merken aan via https://www.squadravelo.com , het bekijken waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:39
CyberThijs schreef op woensdag 10 april 2019 @ 22:03:
Ikzelf ben grote fan van de prijs/kwaliteit van Sportful en Castelli (die beide uit dezelfde fabriek komen). Sinds kort bieden ze ook teamkleding van die merken aan via https://www.squadravelo.com , het bekijken waard?
Ik weet niet of ik een fan ben van de prijs van Castelli, maar rij er wel graag in rond :p

Wat betreft het aantal kilometers dat je met een broekje doet, denk eigenlijk dat de grootste variabele het aantal wasbeurten is dat je draait, hoe intensief het wasprogramma is en wat je er verder bij gooit in de wasmachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
En hoe vaak je ermee in slecht weer rijd.
Ik heb hele voorraad broeken dus geen idee hoe lang ze mee gaan, maar ik had recent wel een broek van Rapha die aan zijkant wat slijtage op heup (stof werd wat dunner zegmaar)
Was nog geen 2 jaar oud, paar mailtjes naar Rapha en uiteindelijk tegoed bon gekregen om nieuwe broek te bestellen.

En dan heb ik ook een Rapha Shadow broek waarvan onderkant erg dun begint te worden, maar dat komt meer door veel rotzooi/zand wat dan lekker schuurt aan onderkant.
Die broek is 3 jaar oud ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:36
Hielko schreef op woensdag 10 april 2019 @ 22:09:
[...]

Ik weet niet of ik een fan ben van de prijs van Castelli, maar rij er wel graag in rond :p
Goedkoop is het niet, maar het heeft ook niet de exorbitante prijzen van Rapha, La Passione en die 100 andere boutique fietskledingmerkjes waarvan de website-duel altijd eindigt op .cc ;)

Verder zijn ze technisch echt wel DE benchmark met oa. de Gabbana/Perfetto. Ben ik wel best gevoelig aan: fietsen in de gietende regen is net wat leuker als je weet dat je geen kleding kan vinden die je beter droog houdt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish_Chef
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 26-09 22:44
McMiGHtY schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:40:
Speaking over broeken.. mensen ervaring met de bibs van redwhite.cc ?
Ik heb er een broek van. Hij zit op zich wel goed/lekker. Als ik er heel kritisch op ben, dan is me de zeem iets te dik (beetje een spons), maar niet dat je er last van hebt. Ik vind hem zomers te warm, broeit wat in het kruis. Omdat ik hem te warm vind gebruik ik hem ‘s winters wanneer je een collant er over kan doen. Ik vind hem niet beter dan bv Castelli broeken en aangezien ik die in de opruiming wel kan vinden voor minder dan de Redwhite ga ik daar voortaan voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 16:17

Crazy D

I think we should take a look.

Ik heb Alpe d'HuZes kleding van Forte. Volgens mij is bij hun de minimale bestelgrote 10 stuks. Ik geloof (maar kan ik nazoeken) dat ze de Elite-serie gebruiken, geloof uit mijn hoofd dat die 65 euro of zo per broek is. Niet supergoedkoop maar als ik die vergelijk met sportful broeken van 120+ euro vind ik die Forte toch echt betere kwaliteit. Als je wilt, 4 of 5 mei is er een deelnemers bijeenkomst van AD6 op Papendal daar hebben ze altijd nog wel kleding van vorig jaar. Kun je wellicht kijken en voelen of misschien een broek kopen als test. Ik heb iig 5 extra setjes besteld dit jaar, kan ik weer vooruit en zoals gezegd vind ik ze zeker niet onder doen voor de dure broeken die ik ook heb. Shirt zit trouwens ook lekker maar daar ben ik niet moeilijk in (behalve het Liddl setje van 15 euro van 2 jaar terug of zo :D ) vind ik een shirt al snel wel lekker zitten.

BioRacer ken ik van een aantal jaar terug de KlimClassic kleding, die was toen 90 euro voor broek en shirt samen. Kwaliteit zeker niet slecht (helemaal niet voor dat geld) maar als ik mag kiezen zou ik liever 30 euro meer uitgeven voor een setje van Forte, die vind ik stukken beter.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 16:38
jspr schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:46:
[...]

En je portemonee minimaal 400€ dunner ;-)
Minimaal afzagen gaat trouwens niet omdat ik dan niet goed meer kan zitten helaas.

Die Deda blast bevalt best goed voor korte stukjes, voor lange stukken moet je echt een langer stuur hebben.
Ik heb hem geprobeerd voor dat ik de bikefit heb gedaan, maar ik wil hem nog eens proberen na de bikefit.
Trouwens ben ik super tevreden met de bikefit en de fiets omdat die echt goed afgesteld staat en ik veel minder last heb.
400 is wat overdreven. Een stuur van Canyon kan je bijvoorbeeld al voor 300 krijgen: https://www.canyon.com/en...s/?category=3204#id=62190

Zelf nu sinds kort een cockpit geinstalleerd van Thor, onbekend nog maar laat het maken in Taiwan. Daar zou je dan nu 200 voor kwijt zijn: https://www.thorcarbon.eu...s/thor-thunderbird-b-zar/
Waar je nog wel rekening mee moet houden is een paar extra'tjes zoals spacers in de goede vorm dus zal mogelijk nog een paar tientjes bovenop komen.

Zeer kort in gebruik nog maar ben er zeer tevreden over! Zie deze post voor wat plaatjes en tekst: orange.x in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Hielko schreef op woensdag 10 april 2019 @ 22:09:
[...]

denk eigenlijk dat de grootste variabele het aantal wasbeurten is dat je draait, hoe intensief het wasprogramma is en wat je er verder bij gooit in de wasmachine.
Dat is mijn ervaring ook ja, dus tegenwoordig op een fijne was, niet te hard centrifugeren.

Beste wasmiddel ben ik nog niet uit, scheutje azijn helpt wel tegen evt. geurtjes.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
mhr-zip schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:56:
[...]

Dat is mijn ervaring ook ja, dus tegenwoordig op een fijne was, niet te hard centrifugeren.

Beste wasmiddel ben ik nog niet uit, scheutje azijn helpt wel tegen evt. geurtjes.
Hier 20/30min wasje afhankelijk van de intensiteit. Klein beetje vloeibaar wasmiddel, echt niet heel veel. In het wasverzachter vakje ook idd azijn en verder niets. Doe dan verder altijd wassen met extra water. Temp als het echt vies weer was 40 anders 30 en centrifugeren op 800 max. En wat nog wel eens aangeraden wordt is de ritsen sluiten, maar dat doe ik lang niet altijd eigenlijk.

Het lijkt kort, maar als je je kleding zo snel mogelijk erin gooit en niet eerst alles op laat drogen en in laat trekken dan wordt het zeker weer lekker schoon.

[ Voor 10% gewijzigd door orange.x op 11-04-2019 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

orange.x schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:50:
[...]

400 is wat overdreven. Een stuur van Canyon kan je bijvoorbeeld al voor 300 krijgen: https://www.canyon.com/en...s/?category=3204#id=62190
Een Canyon stuur op een Bianchi is not-done :+
Als ik voor een all in stuur ga wordt het zeer waarschijnlijk een Vision, maar practisch gesproken is een normale setup altijd beter en veel flexibeler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
MrAcid schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:22:
[...]

Zijn die inmiddels helemaal goed nu het vervangende paar hebt?
Mijn gevoel zegt: ja. De links/rechts balans is gemiddeld genomen 50-50 of 49-51, conform verwachting. Er leek nog altijd een verschil te zijn met de Neo; dit is ook conform verwachting en kleiner dan met het vorige paar, maar nog steeds wel meer dan ik had gedacht. Dit is echter allemaal "op het oog" (dus de waarde in Zwift vergelijken met de waarde op de Edge terwijl ik fiets), ik moet nog een rit maken waarbij ik de .fit files na afloop in de DC Analyzer tool gooi.

Kort samengevat ben ik tevreden, het is iig duidelijk dat het eerste paar Assioma's niet in orde was.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 12:39
jspr schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:06:
[...]

Een Canyon stuur op een Bianchi is not-done :+
Als ik voor een all in stuur ga wordt het zeer waarschijnlijk een Vision, maar practisch gesproken is een normale setup altijd beter en veel flexibeler.
of BMC ICS : https://www.bmc-switzerland.com/ics
(rij zelf op BMC met ICS (ICS Aero op de Timemachine), enne.... zeer strak moet ik zeggen) :)

[ Voor 3% gewijzigd door NielsTn op 11-04-2019 09:33 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ik ben zelf geen fan van "merk-mixen" en voor mij gaat Bianchi samen met Vision.
(kleding mix ik trouwens ook bijna niet, ik denk dat dat een rare tik van mij is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Laatst online: 25-09 10:38
Na een smaller zadel inmiddels ook een smaller stuur besteld voor mn Cube. Zat standaard een 44 op maar daarmee zitten mijn handen altijd buiten mijn schouders en na een keer op een fiets met een smaller (40cm) stuur gereden hebben ging me pas opvallen hoe raar dat eigenlijk zit. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Charly schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:13:
Na een smaller zadel inmiddels ook een smaller stuur besteld voor mn Cube. Zat standaard een 44 op maar daarmee zitten mijn handen altijd buiten mijn schouders en na een keer op een fiets met een smaller (40cm) stuur gereden hebben ging me pas opvallen hoe raar dat eigenlijk zit. :/
Weet niet of je kabels onder je stuurlint lopen maar dan wel buiten je stuur, zo ja, dan niet zo'n enorme klus, shifters overplaatsen + kabels plakken en lintje. Anders moet je waarschijnlijk ook nog aan nieuwe binnenkabels beginnen en hoop gedoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Laatst online: 25-09 10:38
orange.x schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:41:
[...]
Weet niet of je kabels onder je stuurlint lopen maar dan wel buiten je stuur, zo ja, dan niet zo'n enorme klus, shifters overplaatsen + kabels plakken en lintje. Anders moet je waarschijnlijk ook nog aan nieuwe binnenkabels beginnen en hoop gedoe :)
Neh. Gewoon ouderwets langs het stuur geplakt.
Easy peasy dus. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Gisteren ruim een uur lopen klooien om di2 kabels door een stuur te krijgen.
Eenmalige actie gelukkig maar wat een geklooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
DDX schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:38:
Gisteren ruim een uur lopen klooien om di2 kabels door een stuur te krijgen.
Eenmalige actie gelukkig maar wat een geklooi.
Snap niet dat Di2 nog niet draadloos is. Dat hebben ze bij SRAM met eTap toch al jaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
MrAcid schreef op donderdag 11 april 2019 @ 16:52:
[...]

Snap niet dat Di2 nog niet draadloos is. Dat hebben ze bij SRAM met eTap toch al jaren?
Hoeft van mij niet hoor, nu gewoon 1 batterij.
Iets meer werk bij installatie is eenmalig.
En di2 reageert ook nog eens sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:59

Grin

Ride si sapis.

DDX schreef op donderdag 11 april 2019 @ 16:55:
[...]
En di2 reageert ook nog eens sneller.
Waar bazeer jij dat op?
Heb een keer een test gedaan (n=1: i know...) naast een Di2 fiets en m'n RED eTap was minimaal net zo snel...

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Grin schreef op donderdag 11 april 2019 @ 17:13:
[...]

Waar bazeer jij dat op?
Heb een keer een test gedaan (n=1: i know...) naast een Di2 fiets en m'n RED eTap was minimaal net zo snel...
Op wat ik erover lees, maar geen eigen ervaring.
Ik ben tevreden met di2 (op 3 fietsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-09 07:13
di2 is sneller, maar is dit erg miniem en zullen weinig mensen het merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:15
MrAcid schreef op donderdag 11 april 2019 @ 16:52:
[...]

SRAM heeft een patent op draadloze derailleurs of iets dergelijks. Totdat ze dat uitwisselen met Shimano zitten we met een draadloos monopolie bij SRAM.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Dan is het idd erg miniem want ik merkte er echt null komma niks van... Zeker geen overtuigende reden om Di2 - of wat dan ook - te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
YouTube: BIKE TECH Showdown! Shimano Di2 vs SRAM eTap

zit dus best wel wat verschil in, of je het echt merkt is natuurlijk de vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 20:01
Vraagje:
Als je tijdens een 2 uur durende rit een NP hebt van 273W, mag je er dan vanuitgaan dat je FTP minstens 273W is?
Gemiddelde was 222W, max over 20 min 251W.

Zou eigenlijk eens een FTP-test moeten doen, maar voel me er niet fris genoeg voor momenteel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 21:03
CedricD schreef op donderdag 11 april 2019 @ 22:54:
Vraagje:
Als je tijdens een 2 uur durende rit een NP hebt van 273W, mag je er dan vanuitgaan dat je FTP minstens 273W is?
Gemiddelde was 222W, max over 20 min 251W.

Zou eigenlijk eens een FTP-test moeten doen, maar voel me er niet fris genoeg voor momenteel :)
Als je dat 2u volhoudt dan lukt dat in een 20 minuten test ook wel. Dus ja je ftp ligt boven de 273 watt. Maar daar is dan ook alles mee gezegd. Het enige wat telt is een ftp test.

En je kunt een ftp test ook prima doen als je niet fit bent. Ik zou hem alleen niet doen na een stevige (avond) maaltijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

DDX schreef op donderdag 11 april 2019 @ 17:16:
[...]
Ik ben tevreden met di2 (op 3 fietsen)
Voor mij ook niks anders meer dan Di2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een kort rondje gefietst (45km), halverwege de route kwam ik langs de Tankenberg bij Oldenzaal, een redelijk klimmetje van 1,1km net buiten Oldenzaal.
Mijn conditie is nog lang niet op peil, en was herstellende van een verkoudheid, toch verleid om aan te haken bij 2 personen die ook op het punt stonden om te klimmen..
Helaas net iets teveel gegeven waardoor het mij ineens in de kuit schoot (kramp)..
Ja ik was goed warm, had al 20-25km gefietsts..

Paar keer goed rekken en strekken kreeg ik de kramp er enigzins uit en kon ik mijn rondje gewoon afmaken.
Alleen vandaag veel spierpijn in de kuit, en dus veel rekken en strekken vandaag om de spieren lang te houden..

Baal er wel van, 2 weken geleden met trainen ook al last van..
Vorige week 2x 50km gefietst en geen centje pijn...

Toch iets te hard van stapel gegaan????
Wat doen jullie wanneer je kramp krijgt in de kuiten tijdens het fietsen??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:25:
Wat doen jullie wanneer je kramp krijgt in de kuiten tijdens het fietsen??
Voor en tijdens het rijden meer water drinken.

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was mijn inziens niet het probleem, had goed vooraf gedronken en ook op de fiets drink ik ongeveer een bidon per uur..

Ik weet bijna zeker dat het mijn conditie is die parten speelt, maar baal ervan dat ik nu flinke spierpijn er aan over heb gehouden, toch teveel verzuurd denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Kramp in algemene zin is niet eenduidig te verklaren (mogelijke oorzaken: vochttekort, magnesium/kalium, vermoeidheid [in zowel de spier waar het optreed als, naar ik begrepen heb, in je neurologisch systeem waarom je die spieren aanstuurt waardoor je ongecontroleerde samentrekking krijgt], fitheid, willekeur) - maar jouw geval klinkt als een vrij duidelijke oorzaak? Te hard/explosief met te weinig training.

Ik ben zelf ook vrij krampgevoelig. Bij kramp kun je het beste de spier waarin je kramp hebt goed oprekken en vervolgens even de tijd geven om te ontspannen (anders schiet het er meteen weer in) - soort reset van je spier op lengte/ontspanning. Op de fiets kun je het meestal doen door gewoon een andere houding te pakken en de druk van je benen te halen (staan/zitten, minder druk op de pedalen). Als je aan het klimmen bent is dat iets lastiger (omdat je je benen niet stil kunt houden) - dan moet je soms wel even van de fiets af om de spier goed op lengte te krijgen.

Dit is een goeie samenvatting van wat ik weet over het onderwerp: https://medium.com/s/the-...mps-is-wrong-59614efccbaf

Wat betreft de spierpijn snap ik je verbazing niet zo - je bent nog niet goed getraind, hebt hard achter andere aan gereden, je lichaam heeft je een halt toegeroepen met kramp (waar je an sich al wat spierpijn van kan hebben). Ik zou zeggen: gefeliciteerd, omarm de spierpijn, je hebt getraind en wordt sterker als dit herstel 'klaar' is. :)

[ Voor 13% gewijzigd door MrAcid op 12-04-2019 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 16:17

Crazy D

I think we should take a look.

:D heb al een paar dagen giga-spierpijn in m'n kuit na een kramp tijdens een treshold training dinsdag... Welkom :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orange.x
Gisteravond ook nog even buitengeweest. Eenzelfde bel als ik gefabriceerd had even bij vriend langsgebracht die ook wel een bel wilt en dan liefste ook onder zijn Grail stuurtje bij de houder. En nog even fiets wezen showen bij ouders.

Gelijk nog even de mogelijkheid aangegrepen om een klimmetje te verkennen dat ik nog niet gereden had maar wel van wist. Lekkere loper die parallel ligt aan de "Bosbad" / "Klimmetje Leersum" te Leersum uiteraard. Plaggenberg Zuid (MC Verloopweg).

Maar het was fris zat zeg. Nog een weekje wachten en dan wordt het weer iets warmer op de dag wat hopelijk ook zorgt voor iets betere avondtemperaturen :) Vanaf ouders mijn mutsje opgedaan die ik meegenomen had en dat leek wel te werken toen ik naar huis reed, al was de intensiteit ook wel iets hoger omdat het alweer laat was. Benen zijn in ieder geval in orde voor de ronde van zondag: Hennie Kuiper Classic / Teutotocht 120km.

En nog even vrouwmodus aan. Vanochtend even op de weegschaal gestaan en ben alweer 81kg. Vorig jaar rond deze tijd was dat 86,5. In augustus 2018 was ik op mijn lichtst met 79,5 en 10 oktober was ik nog 79,8. Gelukkig lag de piek in het gewicht deze winter een stuk lager dan vorig jaar. Maar mag nog wel wat lager ook. Voor de (eigenhoutje)Marmotte die gepland staat voor eind mei/begin juni in ieder geval lekker op dreef. Hopelijk kan ik voor die tijd nog even onder de 80 komen. Met zo'n 7 weken te gaan nog moet dat eigenlijk makkelijk lukken :P

[ Voor 3% gewijzigd door orange.x op 12-04-2019 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:05
DDX schreef op donderdag 11 april 2019 @ 21:24:
YouTube: BIKE TECH Showdown! Shimano Di2 vs SRAM eTap

zit dus best wel wat verschil in, of je het echt merkt is natuurlijk de vraag
zou met de camera beelden toch makkelijk moeten zijn om even te bevestigen dat het verschil van ~100ms in het wireless protocol zit.., ipv alleen vanaf de klik te meten tot de schift complete, ook meten vanaf het moment dat de derailleur begint te bewegen tot de shift klaar is. Als zijn theorie klopt, dan zou dat bij SRAM 100ms minder moeten zijn en ongeveer gelijk aan Di2. (in de praktijk is het dan nog steeds 100ms langzamer, maar dan weten we tenminste dat het door wired/wireless komt en niet door een betere of slechtere motor in de derailleur.
De minder consistente schakeltijd is overigens ook niet prettig.. het is gewoon prettig om te weten wanneer je weer vol op de pedalen kan gaan

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Milliseconden hebben we het over...
Sorry maar dit is m.i. echt verwaarloosbaar, zal dit weekend weer eens naast de Di2 renner rijden maar dit gaat echt nergens over. Ik rij al jaren met eTap en het is tot zover een probleemloze groep, wil nooit meer terug naar die kabelbende. Batterijen heb ik zelfs nog nooit vervangen, alleen de achterderailleur laad ik eens in de X maanden even op. Voor is 2 keer per jaar.
Maar ieder z'n ding! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Electronisch (welke dan ook) is gewoon super, zeker als je veel klimt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:59
Weet iemand een goed slot in combinatie met een fietsenrek? We gaan met een camper op pad en ik zou graag de fietsen goed vast willen kunnen zetten, ook tijdens het rijden (bijv. voor op een parkeerplaats). Dus het liefst een slot die veilig is en niet rammelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Wat is dan het voordeel bij veel klimmen? Een mechanisch systeem presteert (mits goed afgesteld) ook uitstekend en het verschil in gewicht is, volgens mij, verwaarloosbaar: mechanisch heeft iets zwaardere shifters en kabels, elektronisch heeft weer zwaardere derailleurs, accu('s) en junction boxes.

De enige reden waarom ik op dit moment elektronisch schakelen zou overwegen is het hogere gadget gehalte en omdat je als het goed is maar eenmalig (of niet, bij SRAM dus) kabels hoeft te trekken.

[ Voor 13% gewijzigd door Kluus op 12-04-2019 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Als je veel moet schakelen is electronisch gewoon prettiger omdat het een knop is i.p.v. een mechanische actie. Ik heb het dan nog niet eens over de additionele knoppen die je kunt toevoegen om te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

jspr schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:43:
Als je veel moet schakelen is electronisch gewoon prettiger omdat het een knop is i.p.v. een mechanische actie. Ik heb het dan nog niet eens over de additionele knoppen die je kunt toevoegen om te schakelen.
Ik klim ook vrij veel (oke, ik woon niet in Barcelona, maar juist in Berg en Dal is er nog veel minder tijd tussen klimmen, dalen en korte stijle stukjes ;)) maar het vele schakelen heb ik nooit echt als nadeel gezien. Maar waarschijnlijk komt dat ook omdat ik niet beter weet.

Je laatste punt reken ik onder het gadget-gehalte :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Als je lange klimmetjes maakt van bijv. 10-15min en vooral als je in een groep rijd ben je veel aan het schakelen om de verschillende stijging percentages op te vangen en je kadans hoog te houden vs. ritme van de groep.
Ikzelf ben heel erg blij met mijn klim knoppen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Het is ook erg prettig met koud weer, 2 weken geleden nog met verkleumde handen door de regen voor niet kunnen schakelen toen ik op slechtweer fiets was met mechanisch schakelen.
Klimknoppen heb ik niet, maar mis ik ook niet.

En kabels die niet slijten is erg prettig, ook als je wielset wisselt die net iets andere naaf heeft bij te stellen met paar knopjes indrukken.
En buttons bovenop de shifters is ook erg handig om pagina op fietscomputer te wisselen.

[ Voor 48% gewijzigd door DDX op 12-04-2019 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Deze ochtend heb ik weer een vroege rit gedaan en toen ik halfweg op de eerste klim was ging mijn voor lamp ineens op eco-mode. Ik dacht shit niet nu, en ik kijk om en mijn achterlicht was ook al uit..... Helemaal vergeten om ze weer op te laden.

De voorlamp (Lezyne 800XL) heeft het toen nog 1 uur volgehouden in eco-mode (100 lumen (volgens mij) was net genoeg maar niet optimaal) maar de achterlamp was helemaal dood (Lezyne StripDrive Pro 300).

Uiteindelijk 2 klimmetjes in het nagenoeg donker gedaan en wetend dat er veel wilde zwijnen zijn was dat wel spannend, zeker op de afdaling van de 1e klim, de 2e klim ging beter omdat het al langzaam licht werd rond 6:25.
De laatste 2x klimmetjes was verlicht maar ook daar is een achterlamp voor opkomend verkeer (gelukkig is het rond die tijd heel erg rustig).
DDX schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:53:
En buttons bovenop de shifters is ook erg handig om pagina op fietscomputer te wisselen.
+1
Kluus schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:03:
LWat ik wel meerdere keren bij verschillende fietsmaten heb gezien is dat de accu leeg/stuk ging tijdens een rit. Dat lijkt me wel vervelend tijdens het klimmen ;).
Hier heb ik echt nog nooit last van gehad in 6 jaar dat ik electronisch fiets. Is gewoon een kwestie van in de gaten houden net zoals je je Garmin/Wahoo oplaadt voor een tocht.

[ Voor 27% gewijzigd door jspr op 12-04-2019 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Langere klimmen in een groep doe ik ook wel een aantal keer per jaar (cyclo's, fietsvakanties), maar ook daar nooit gemist. Een goed afgesteld en onderhouden mechanisch reageert naar mijn mening best OK.

Overigens is er wat mij betreft niets mis met "gadget-gehalte" en de voordelen die DDX noemt vind ik ook allemaal valide (met verkleumde handen heb ik overigens vooral moeite met MTB shifters). Ik ben dus echt geen tegenstander, maar specifiek voor klimmen zag/zie ik de voordelen nog niet zo.

Wat ik wel meerdere keren bij verschillende fietsmaten heb gezien is dat de accu leeg/stuk ging tijdens een rit. Dat lijkt me wel vervelend tijdens het klimmen (overigens kan dit ook aan de nalatigheid van betreffende fietsmaten te wijten zijn) ;).

[ Voor 19% gewijzigd door Kluus op 12-04-2019 14:09 . Reden: Valide punt van jspr, disclaimer toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Het blijft een natuurlijk een gadget, maar dat zijn zoveel dingen, 105 schakelt ook prima, en is niet veel zwaarder en een stuk voordeliger.

er zijn best een aantal voordelen te vinden voor elektronisch schakelen, maar ook nadelen. Hoe je die afweegt, kan iedereen zelf bepalen.
+ makkelijke installatie (met name etap, voor Di2 geld deze eigenlijk al niet
+ nooit meer versleten/vuile binnen/buitenkabels vervangen
+ geen afnemende schakelkwaliteit door slechte/vieze kabels
+ knoppen die (in theorie) overal te plaatsen zijn
+ lichte actie op de knoppen

- prijs!
- gedoe met accu's
- gedoe met software
- waar laat je de extra Di2 zooi als je geen ready frame hebt

en dat vergeet ik vast nog een hoop voor en nadelen

(voor mij is de prijs al genoeg om het op dit moment over te slaan, met name omdat ik meer een MTB-er ben dan een wielrenner, en dus deze kosten niet aan een racefiets zou maken, op de MTB heb je nu de keuze uit SRAM axs voor 2000 euro,(wellicht een stuk minder voor alleen der +shifter mocht je al een eagle hebben), of XT /XTR Di2 , XT voor 700 euro, maar ook voor de MTB zou ik mijn geld anders besteden.)

[ Voor 21% gewijzigd door Prulleman op 12-04-2019 14:13 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar je mooie routes kunt vinden??? Zit al een beetje op strava te zoeken, maar kan niet echt iets vinden..
Ik zit gewoon mooie routes te zoeken in verschillende gebieden binnen NL, bv door mooie natuurgebieden of waterrijke omgevingen..

Ik kan zelf ook wel iets uitvogelen via een planner, maar ben dan bang dat ik net de mooie stukjes mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-09 14:29
Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:10:
Weet iemand waar je mooie routes kunt vinden??? Zit al een beetje op strava te zoeken, maar kan niet echt iets vinden..
Ik zit gewoon mooie routes te zoeken in verschillende gebieden binnen NL, bv door mooie natuurgebieden of waterrijke omgevingen..

Ik kan zelf ook wel iets uitvogelen via een planner, maar ben dan bang dat ik net de mooie stukjes mis.
Volgens mij kun je wel via Strava 'n route plannen waarbij hij zelf de populairste manier voor je uitzoekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kijk ook eens op https://www.routeyou.com/

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Strava heatmaps inderdaad, de populaire routes zijn vaak ook het mooist en volgens mij volgt ie dit ook een beetje als je klikt tussen twee punten.

Verder zou ook komoot kunnen gebruiken voor het plannen van je route, die laat duidelijk zien waar de bezienswaardigheden liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Kluus schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:03:
Wat ik wel meerdere keren bij verschillende fietsmaten heb gezien is dat de accu leeg/stuk ging tijdens een rit. Dat lijkt me wel vervelend tijdens het klimmen (overigens kan dit ook aan de nalatigheid van betreffende fietsmaten te wijten zijn) ;).
Dat is idd gewoon erg slechte voorbereiding, ik laad gewoon op als di2 indicator lampje 50% aangeeft.
En dat is eens in de 2 a 3 weken ofzo met mijn km's.
Of als ik voor lange rit/paar dagen Limburg ofzo weg ga laad ik hem uit voorzorg op.

Kans dat een mechanische versnellingskabel kapot gaat is stuk groter iig.
Dat heb ik nu al aantal maal meegemaakt bij iemand.
Prulleman schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:04:
- gedoe met software
- waar laat je de extra Di2 zooi als je geen ready frame hebt
Geen idee wat je bedoelt met gedoe met software ?
Je kan firmwares updaten maar totaal niet nodig als het werkt.

En waar laat je de zooi is eigenlijk alleen van toepassing op batterij, rest zijn kabels die je moet trekken en die had je ook al met mechanisch schakelen.
Voor batterij heb je eventueel mount die je bij bidonhouder kan plaatsen als je geen kabeldoorvoer bij bottombracket hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
DDX schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:17:

[...]

Geen idee wat je bedoelt met gedoe met software ?
Je kan firmwares updaten maar totaal niet nodig als het werkt.

En waar laat je de zooi is eigenlijk alleen van toepassing op batterij, rest zijn kabels die je moet trekken en die had je ook al met mechanisch schakelen.
Voor batterij heb je eventueel mount die je bij bidonhouder kan plaatsen als je geen kabeldoorvoer bij bottombracket hebt.
Duidelijk dat voor jou die minpunten niet zwaar wegen ;)
Een accu mount bij je bidonhouder.. niet echt een fraaie/cleane oplossing als je het mij vraagt, maar kan me ook voorstellen dat iemand anders dit geen zak interesseert.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Prulleman schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:20:
[...]

Duidelijk dat voor jou die minpunten niet zwaar wegen ;)
Een accu mount bij je bidonhouder.. niet echt een fraaie/cleane oplossing als je het mij vraagt, maar kan me ook voorstellen dat iemand anders dit geen zak interesseert.
Als je budget hebt voor di2 heb je vaak ook al een frame met interne kabeldoorvoer dus dan kan je batterij in je frame kwijt 8)
Voor m'n velobuild frame die ik nu aan het opbouwen ben was geen nette batterij mount oid, dus gewoon wat foam om batterij+tyraps en in zadelpenbuis geschoven.

[ Voor 14% gewijzigd door DDX op 12-04-2019 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
DDX schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:23:
[...]

Als je budget hebt voor di2 heb je vaak ook al een frame met interne kabeldoorvoer dus dan kan je batterij in je frame kwijt 8)
haha :D , of het is al op ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

DDX schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:23:
[...]

Voor m'n velobuild frame die ik nu aan het opbouwen ben was geen nette batterij mount oid, dus gewoon wat foam om batterij+tyraps en in zadelpenbuis geschoven.
Dat was de 1e generatie Di2 oplossing voor de batterij. Nu is het een staafje die op veel plekker in het frame kan (bij mjj zit die in de zadelbuis bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
jspr schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:27:
[...]

Dat was de 1e generatie Di2 oplossing voor de batterij. Nu is het een staafje die op veel plekker in het frame kan (bij mjj zit die in de zadelbuis bijvoorbeeld)
Nee ik heb het over deze oplossing :
https://www.bike-discount...ttery-case-sm-btc1-220699

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Even iets anders, gisteren wilde ik even mijn voorrem rechtzetten, die had ik ooit snel met het stelschroefje getuned nadat een LBS hem scheef had gemonteerd :F en nu wilde ik het wel even goed corrigeren.

Echter, bij mijn tarmac zit er zo'n diep gat voor de schroef in de vork... Ik ben zeker een half uur bezig geweest om alle aangekoekte prut uit het gat en de bout te krijgen voor mijn imbus sleutel enigsinds wilde passen. Toen het eenmaal lukte heb ik maar gelijk de hele rem los gehaald om de bout even fatsoenlijk schoon te kunnen maken. Is dit een designfout of zijn er trucjes voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Oef, dat heb ik nog niet eerder gezien eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Laatst online: 19:51

Tacoos

i am i

In het kader van er zijn geen stomme vragen....
Morgen geen tijd om te fietsen en zondag wordt ook lastig want 's morgens F1 en 's middags heeft mijn dochter haar eerste wedstrijd en ik heb beloofd te komen kijken.
Nou is die wedstrijd op ~40km, dus ik zou er op de fiets heen kunnen en weer terug.
Maar waar laat ik mijn fiets als ik in de sporthal ben? Weinig trek deze in een fietsenrek tussen allerlei barrels te zetten

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:52
Tacoos schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 21:06:
In het kader van er zijn geen stomme vragen....
Morgen geen tijd om te fietsen en zondag wordt ook lastig want 's morgens F1 en 's middags heeft mijn dochter haar eerste wedstrijd en ik heb beloofd te komen kijken.
Nou is die wedstrijd op ~40km, dus ik zou er op de fiets heen kunnen en weer terug.
Maar waar laat ik mijn fiets als ik in de sporthal ben? Weinig trek deze in een fietsenrek tussen allerlei barrels te zetten
Meenemen de sporthal in of verstoppen ergens in de bosjes rondom de sporthal, beetje camoufleren dus zeg maar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M@cer
Je dochter gaat waarschijnlijk met de auto, dus leg je fiets tijdens de wedstrijd in de auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tacoos
  • Laatst online: 19:51

Tacoos

i am i

M@cer schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 23:32:
Je dochter gaat waarschijnlijk met de auto, dus leg je fiets tijdens de wedstrijd in de auto.
Dat is een goeie! 👍
Nadeel is dat ik van de andere ouders nog vrijwel niemand ken en ik heb dus ook geen idee of er iemand een auto met wat ruimte heeft.

In de bosjes parkeren en op camouflage vertrouwen doe ik maar niet, ik ben bang dat de skin walls em verraden :P

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/s2xglh.jpg

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@Tacoos mooie fiets!

Strava

Pagina: 1 ... 30 ... 685 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).