Veel plezier en succes mannen! Wij vertrekken rond 10:00 uur van Swiftmhr-zip schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 20:52:
[...]
Voor mij wordt morgen de 100 km ook mijn eerste toertocht.
Zo, dat was een relaxed tocht. 100 km met 30.9 km/u gedaan, heerlijk weer en heerlijk gefietst. Superdagje
Wat uit de hand gelopen, 251 km op de teller vandaag.CedricD schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 21:37:
Hier de Dwars door Vlaanderen 155 km cyclo op de planning voor morgen.
Succes allemaal!
Was wind tegen naar huis, maar had er eigenlijk geen last van
Ik kan dat alleen maar beamen. Hier de 100 met 27 km/u gemiddeld gereden. Voor herhaling vatbaarHolkers schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 16:58:
Zo, dat was een relaxed tocht. 100 km met 30.9 km/u gedaan, heerlijk weer en heerlijk gefietst. Superdagje
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Ik heb hem voor het eerst gereden . 150 met 30.8 gemiddeld. Heerlijke tocht en netjes georganiseerd.LuPo schreef op zondag 24 maart 2019 @ 01:23:
[...]
Ik kan dat alleen maar beamen. Hier de 100 met 27 km/u gemiddeld gereden. Voor herhaling vatbaar
http://www.deyterra.com
Gisteren 250 km, vandaag 100. Weektotaal: 514
.
Laatste rechte lijn naar de Amstel is ingezet!
Hopelijk zit het weer er wat mee
.
Laatste rechte lijn naar de Amstel is ingezet!
Hopelijk zit het weer er wat mee
Gisteren mijn eerste toertocht gedaan (JZC)
Mijn indrukken:
- Druk
- Massaal
- Idioten met gevaarlijke inhaal manoeuvres
- Je mag met een slechte conditie een dure fiets kopen
Tot aan de verzorgingspost waren er veel grote pelotons. Dus daar hang je dan op een gegeven moment achter en inhalen gaat hem toch niet worden. Ik ben niet gewend om in een peloton te rijden, en vind het irritant dat ik niks zie dus hang ik er maar een paar meter achter.
Na de stop waren het veel losse flarden mensen en inhalen ging makkelijker. Ik was met oud collega en gingen we met tegenwind, om en om op kop. Haakten wel veel mensen aan, maar niemand die het overnam op kop. Maar die mensen kunnen wel stoer zeggen dat ze hard gereden hebben gisteren.
Wel mezelf nog even tegengekomen, niks meer gegeten na de verzorgingspost en wel continue in het rood rijden. Toen wilde het op een gegeven moment niet meer, even snel wat gegeten en toen ging het weer.
Al met al, was het een leuke ervaring.
Mijn indrukken:
- Druk
- Massaal
Tot aan de verzorgingspost waren er veel grote pelotons. Dus daar hang je dan op een gegeven moment achter en inhalen gaat hem toch niet worden. Ik ben niet gewend om in een peloton te rijden, en vind het irritant dat ik niks zie dus hang ik er maar een paar meter achter.
Na de stop waren het veel losse flarden mensen en inhalen ging makkelijker. Ik was met oud collega en gingen we met tegenwind, om en om op kop. Haakten wel veel mensen aan, maar niemand die het overnam op kop. Maar die mensen kunnen wel stoer zeggen dat ze hard gereden hebben gisteren.
Wel mezelf nog even tegengekomen, niks meer gegeten na de verzorgingspost en wel continue in het rood rijden. Toen wilde het op een gegeven moment niet meer, even snel wat gegeten en toen ging het weer.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Hier vandaag een alternatieve route gereden vanwege het risico van de Houtribdijk. Vanaf Amersfoort naar Haminkeln Country Club gereden voor een heerlijke Schnitzel. Aanrader. 115km heen en weer terug. Heen afwisselend zon en bewolking en wind van zijkant of soms stukje schuinachter of tegen. Buiten in het zonnetje redelijk uit de wind met een dekentje gezeten. Goed groot flesje cola en dus een Schnitzel. Binnen was AFGELADEN! Buffetgebeuren van 10eu waar de hele regio op afgekomen bleek te zijn. Ze hadden binnen geen plek en of we dan buiten wilde zitten, zeker! We gaan niet weg zonder eten haha 😅
Terugweg stond de wind zo goed als compleet tegen al was het zo’n beetje windkracht 2, soms iets sterker maar over algemeen 2 denk ik. M’n metgezel vond het alleen wat snel weer na het eten en is aan het upgraden van gem na 80km op zijn naar wat meer dus. Maar de terugweg zo goed als volledig op kop gereden. Heenweg gewoon zij aan zij.
Al met al hele geslaagde rit! Lekker gegeten en benen voelde echt wel goed. Terugweg zo’n beetje 31-32 gereden denk ik. Uiteindelijk 29,2gem met hr van 146. Veel gemiddelde verloren in Arnhem. Stoplichten en soms eventjes zoeken en dan gaat het hard 😝
https://strava.app.link/rgrae2W6jV
Terugweg stond de wind zo goed als compleet tegen al was het zo’n beetje windkracht 2, soms iets sterker maar over algemeen 2 denk ik. M’n metgezel vond het alleen wat snel weer na het eten en is aan het upgraden van gem na 80km op zijn naar wat meer dus. Maar de terugweg zo goed als volledig op kop gereden. Heenweg gewoon zij aan zij.
Al met al hele geslaagde rit! Lekker gegeten en benen voelde echt wel goed. Terugweg zo’n beetje 31-32 gereden denk ik. Uiteindelijk 29,2gem met hr van 146. Veel gemiddelde verloren in Arnhem. Stoplichten en soms eventjes zoeken en dan gaat het hard 😝
https://strava.app.link/rgrae2W6jV
Zelf afgelopen zaterdag voor het eerst met de fietskar en dochter gefietst. In een klein uur toch zo'n 24 km gefietst
Wel heel wat anders dan wanneer je zonder kar fietst. Vooral omdat kar + dochter zo'n 15 kg wegen, ongeveer een kwart van mijn eigen lichaamsgewicht. Dat merkte ik al maar ging op zich nog wel. Pas toen ik wind tegen had kwam ik erachter dat er een flinke windzak achter mijn fiets hing. Dochter vond het wel prima in de kar, althans.. geen gehuil of geklaag gehad. Ze heeft gewoon een beetje rond gekeken naar alles wat er voorbij kwam. Komende tijd eens bezien of ze het ook echt leuk leuk gaat vinden.
Komend weekend een weekend de Eifel in. Eens zien of ik ook nog een beetje kan klimmen
Komend weekend een weekend de Eifel in. Eens zien of ik ook nog een beetje kan klimmen
[ Voor 17% gewijzigd door la_fusion op 24-03-2019 19:43 ]
Vandaag even mijn velgrem klauw achter geserviced (uit elkaar gehaald, schoon gemaakt (wat een prut...), ingevet) voor het eerst in 12 jaar. Merkte dat de recente huurfiets met 105 toch stuk beter remt dan mijn Ultegra 6600 remhoven. Wellicht iets met remkabels die nog van het eerste uur zijn. Hetzelfde gedaan met de derailleur wieltjes. Nadien na succesvol hermontage een rubber ringetje (derailleur?) En vulringetje overgehouden. Helaas geen echte bergen in Nederland nu de fiets grammen lichter is:).
Morgen eens even testen of t remmen nu ook wat beter gaat .
Zonder
Hahahaha... Als je die onderdelen over hebt gehouden, waren ze vast niet nodig en hebben ze een fout gemaakt bij de montageHBSVDK schreef op zondag 24 maart 2019 @ 22:48:
Vandaag even mijn velgrem klauw achter geserviced (uit elkaar gehaald, schoon gemaakt (wat een prut...), ingevet) voor het eerst in 12 jaar. Merkte dat de recente huurfiets met 105 toch stuk beter remt dan mijn Ultegra 6600 remhoven. Wellicht iets met remkabels die nog van het eerste uur zijn. Hetzelfde gedaan met de derailleur wieltjes. Nadien na succesvol hermontage een rubber ringetje (derailleur?) En vulringetje overgehouden. Helaas geen echte bergen in Nederland nu de fiets grammen lichter is:).
Ultegra 6600 is inmiddels al wel meer dan 10-15 jaar oud en inderdaad: 105 anno 2019 heeft de Ultegra van 10 jaar geleden volgens mij volledig gepasseerd...
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Van het weekend achterderri afgesteld, helaas nog niet helemaal tevreden.
Heb het idee dat het bovenste derriwieltje speling heeft, hij de ketting loopt er soms overheen.
Groep is Campagnolo Athena 11 speed. (+/- 7000km mee gereden, ketting + cassete heb ik recent vervnagen)
Heb het idee dat het bovenste derriwieltje speling heeft, hij de ketting loopt er soms overheen.
Groep is Campagnolo Athena 11 speed. (+/- 7000km mee gereden, ketting + cassete heb ik recent vervnagen)
Whatever.
Heb hem ook gereden, vond het inderdaad druk, parkeergelegenheden waren ruim in orde. Inhalen..was soms inderdaad niet erg netjes.mhr-zip schreef op zondag 24 maart 2019 @ 16:22:
Gisteren mijn eerste toertocht gedaan (JZC)
Mijn indrukken:
- Druk
- Massaal
Peletonnetjes..ja, ging de snelheid goed mee omhoog (had een aantal collega's mee die het tempo niet goed aankonden en zelfs in de peletons eruit waaiden). Na de stop stond er al een paar man te wachten om weer aan te sluiten bij ons, wel gezellig.
Genoeg kopwerk gedaan en lekker tempo kunnen fietsen. Medefietser 1 ging kort na de 50km stop kapot..die is verder gegaan met medefietser 2.
Medefietser 3 en moi gingen daarna door..en die waaide er bij 80km af, en toen ben ik hem volledig uit de wind gaan houden.
Viel me op dat veel fietsers weining ervaring met wind hadden en vol door bleven beuken, terwijl je ook kan rouleren en even "op adem" kan komen.
D'r reed weer voor een godsvermogen rond idd..
Zondag de VRTC Vorden Lentetocht gefietst, Posbank meegepakt, afslagje gemist en ipv de 80km route (samen met vrouw, zusje en collega) kwamen zusje en moi op de 110km route uit, waarna we een stukje binnendoor gestoken zijn en uiteindelijk uitkwamen op ongeveer 95km.
Tempo lag zaterdag wel een stukkie hoger dan zondag.
Joop Zoetemelk: https://www.strava.com/activities/2233704307
Lente Tocht: https://www.strava.com/activities/2237014218
https://www.strava.com/cl...-of-tweakers-cycling-clubSleeon schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:55:
Hallon, is er toevallig ook een Strava club van Tweakers?
Even zoeken in Strava web: Gathering of Tweakers Cycling Club
Heeft er iemand nog een statief (voor schoonmaak-/reparatie-/onderhoudswerkzaamheden aan de fiets) over? Liefst omgeving Den Bosch
Omdat ik eventueel moet retourneren deze bescheiden kick. Is er iemand die ook gebruik maakt van een photochromic bril en daar iets zinnigs over kan zeggen?coelho schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 16:38:
Ik heb deze week een BBB photochromic bril besteld waar ik inklik lenzen op sterkte in kan zetten. De bril ziet er op het eerste oog goed uit, alleen heb ik deze vandaag eindelijk in de zon kunnen testen en wat me opviel is dat het glas wel iets donkerder wordt maar lang niet zo donker als een zonnebril. Dit ondanks dat deze bril een lichtdoorlatendheid van 85-17% heeft.
Is mijn verwachting dat het glas volledig donker wordt zoals bij een zonnebril misschien te hoog gegrepen? Ik had nog steeds behoorlijk last van het licht terwijl ik de bril zeker 10 minuten in de zon heb gehad.
Ik kwam er afgelopen weekend met het smeren van de ketting ook achter dat het bij mij niet meer helemaal lekker loopt over het volledige spectrum. Ik kijk nu al uit naar het afstellen ervan wat ik voor vanavond gepland heb staan..Harmen schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:54:
Van het weekend achterderri afgesteld, helaas nog niet helemaal tevreden.
Derailleur stellen begint bij een stap die veel mensen überhaupt nooit doen: het richten van het pat.
Als je dat niet doet kun je stellen wat je wil, maar wordt het resultaat nooit 100%.
Als je dat niet doet kun je stellen wat je wil, maar wordt het resultaat nooit 100%.
Afgelopen zaterdag de beslissing gemaakt, na een paar maand rondkijken en rondvragen, en is proefrijden hier en is voelen daar is het een Specialized Roubaix geworden.
Eisen waren comfort, endurance, schijfremmen en een goeie groep.
Niet zelf over, maar heb zelf soortgelijke die me goed bevalt.mvds schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:58:
Heeft er iemand nog een statief (voor schoonmaak-/reparatie-/onderhoudswerkzaamheden aan de fiets) over? Liefst omgeving Den Bosch
https://www.lidl-shop.nl/...s-montagesteun/p100251461
Prachtige fiets! Welke groep heb jij er op zitten?
Mooie fiets!!McMiGHtY schreef op maandag 25 maart 2019 @ 14:29:
Afgelopen zaterdag de beslissing gemaakt, na een paar maand rondkijken en rondvragen, en is proefrijden hier en is voelen daar is het een Specialized Roubaix geworden.
[Afbeelding]
Ik had verwacht dat je voor een niet endurance zou kiezen met jouw aantal km-ers.
Wat is de reden dat je er toch voor kiest?
Hoe bedoel je met "met jouw aantal km-ers" ?
Ik ben geen lid van een wedstrijd club oid, doe ook niet mee in de fun klasse. Wil wel graag vaker wat langere afstanden fietsen (meer dan een 100..120km clubritje).
Groep die er op zit is de nieuwe 105groep met hydrolische discs.
Ik ben geen lid van een wedstrijd club oid, doe ook niet mee in de fun klasse. Wil wel graag vaker wat langere afstanden fietsen (meer dan een 100..120km clubritje).
Groep die er op zit is de nieuwe 105groep met hydrolische discs.
https://www.lidl-shop.nl/...s-montagesteun/p100251461mvds schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:58:
Wellicht is dit iets voor je!
Edit: dubbel zie ik nu, deze is hierboven al getipt.
[ Voor 7% gewijzigd door shinchan03 op 25-03-2019 16:40 ]
Gezien ik na het werk "geen" tijd heb vanwege de nog kleine kinderen ben ik sinds kort voor het werk een uurtje aan het fietsen.
Voor het ontbijt een uurtje op de fiets en een paar klimmetjes pakken is echt wel goed om veel energie te hebben de hele dag, en het ochtendlicht is echt super mooi

(foto zonder filter trouwens)
Nog een paar van de afgelopen dagen, gewoon omdat het kan

Ritje met de volle maan

Mooi toch om 6:30 s'ochtends

25% voor het ontbijt?
Voor het ontbijt een uurtje op de fiets en een paar klimmetjes pakken is echt wel goed om veel energie te hebben de hele dag, en het ochtendlicht is echt super mooi

Nog een paar van de afgelopen dagen, gewoon omdat het kan

Ritje met de volle maan

Mooi toch om 6:30 s'ochtends

25% voor het ontbijt?
Weekje op gereden als huurfiets op Tenerife, rij zelf op een Tarmac. Prima fiets! Die vering in de voorvork is nog best prettig op slecht wegdekMcMiGHtY schreef op maandag 25 maart 2019 @ 14:29:
[Afbeelding]
Ik bedoel: de tweakers die veel rijden zitten meestal wat sportiever op de fiets.McMiGHtY schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:51:
Hoe bedoel je met "met jouw aantal km-ers" ?
Zelf heb ik pas een bike-fit laten doen, en kwam qua lenigheid uit op endurance modelen.
Die nieuwe 105 groep lijkt mij top! Ik zou voor mijzelf bij een mechanische groep ook 105 nemen.Groep die er op zit is de nieuwe 105groep met hydrolische discs.
Mooie foto´s en bekende plekken, vaak met de motorfiets langsgereden.jspr schreef op maandag 25 maart 2019 @ 17:34:
Gezien ik na het werk "geen" tijd heb vanwege de nog kleine kinderen ben ik sinds kort voor het werk een uurtje aan het fietsen.
Voor het ontbijt een uurtje op de fiets en een paar klimmetjes pakken is echt wel goed om veel energie te hebben de hele dag, en het ochtendlicht is echt super mooi![]()
![]()
[Afbeelding]
Nog een paar van de afgelopen dagen, gewoon omdat het kan![]()
[Afbeelding]
Ritje met de volle maan![]()
[Afbeelding]
Mooi toch om 6:30 s'ochtends![]()
[Afbeelding]
25% voor het ontbijt?
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
De bril die ik heb is van Futurum zelf. https://www.futurumshop.n...otochromic-ii-black.phtmlcoelho schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:11:
[...]
Omdat ik eventueel moet retourneren deze bescheiden kick. Is er iemand die ook gebruik maakt van een photochromic bril en daar iets zinnigs over kan zeggen?
Ben er zelf zeer tevreden over. Voor de zomer voldoet hij voor mij prima en ook als ik dan een avond in zou rijden en het donker wordt kan hij in principe opgehouden worden zonder veel verschil te maken. Wordt niet helemaal helder, maar veel scheelt het niet is mijn ervaring met even afdoen bijvoorbeeld. Voordeel is ook dat je er extra onderdeeltjes voor bij kan bestellen. Zoals ik hem ooit kocht was de normale versie met extra lens. Ze hadden toen een foutje met de prijs gemaakt waardoor ik de extra lens voor 30 kreeg ipv 40. Maar heb later nog een frame erbij gekocht en een neusvleugel omdat deze door eigen toedoen brak bij het wisselen van lenzen, iets met verkeerde volgorde
Zal zo even foto's maken van naast elkaar zodat je het verschil kan zien tussen een heldere en de photo lens.

Heb even geen vergelijk met een donkere variant die in de zon is. Zal even door mijn foto's zoeken

Let niet op het hoofd.
Maar mijn ervaring is dus goed. Overdag rij ik eigenlijk altijd met de photo-bril. Nu het nog donker is op de avond neem ik of geen bril of de heldere. Het is niet zo dat hij in 2s van donker naar helder gaat enzo. Maar dat doet er geen een denk ik en dat zocht ik ook niet in zo'n bril.
[ Voor 17% gewijzigd door orange.x op 25-03-2019 19:00 ]
Cool!aveenhuysen schreef op maandag 25 maart 2019 @ 17:59:
[...]
Mooie foto´s en bekende plekken, vaak met de motorfiets langsgereden.![]()
![]()
Ik ben zojuist lid geworden. Heeft iemand een tip hoe om te gaan met spinning activiteiten op Strava? Met een afstand van 0 km in een uur halen deze mijn gemiddelde snelheid flink naar beneden.EdwinW schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:57:
Even zoeken in Strava web: Gathering of Tweakers Cycling Club
Ter compensatie ook indoor trainen, haal je makkelijk 40 in een uurZapato schreef op maandag 25 maart 2019 @ 20:32:
Ik ben zojuist lid geworden. Heeft iemand een tip hoe om te gaan met spinning activiteiten op Strava? Met een afstand van 0 km in een uur halen deze mijn gemiddelde snelheid flink naar beneden.
Ik denk soort training op Virtuele Rit zetten.
Exact expert nodig?
Mailtje van m'n fietsenmaker ontvangen, normaal kan ik m'n nieuwe fiets deze week gaan ophalen
.
En vandaag ook te horen gekregen dat ik m'n nieuwe auto volgende week ook mag gaan ophalen, een maand vroeger dan verwacht
.
Ik ga helemaal in het nieuw zitten de eerstvolgende dagen
.

En vandaag ook te horen gekregen dat ik m'n nieuwe auto volgende week ook mag gaan ophalen, een maand vroeger dan verwacht
Ik ga helemaal in het nieuw zitten de eerstvolgende dagen
Welk gemiddelde dan? Dat wat Strava gebruikt bij het plannen van een route?Zapato schreef op maandag 25 maart 2019 @ 20:32:
[...]
Ik ben zojuist lid geworden. Heeft iemand een tip hoe om te gaan met spinning activiteiten op Strava? Met een afstand van 0 km in een uur halen deze mijn gemiddelde snelheid flink naar beneden.
Dank voor je uitgebreide antwoord en de moeite die je hebt genomen om foto's te maken/vinden. Enorm gewaardeerd.orange.x schreef op maandag 25 maart 2019 @ 18:45:
[...]
De bril die ik heb is van Futurum zelf. https://www.futurumshop.n...otochromic-ii-black.phtml
Ben er zelf zeer tevreden over. Voor de zomer voldoet hij voor mij prima en ook als ik dan een avond in zou rijden en het donker wordt kan hij in principe opgehouden worden zonder veel verschil te maken. Wordt niet helemaal helder, maar veel scheelt het niet is mijn ervaring met even afdoen bijvoorbeeld. Voordeel is ook dat je er extra onderdeeltjes voor bij kan bestellen. Zoals ik hem ooit kocht was de normale versie met extra lens. Ze hadden toen een foutje met de prijs gemaakt waardoor ik de extra lens voor 30 kreeg ipv 40. Maar heb later nog een frame erbij gekocht en een neusvleugel omdat deze door eigen toedoen brak bij het wisselen van lenzen, iets met verkeerde volgorde
Zal zo even foto's maken van naast elkaar zodat je het verschil kan zien tussen een heldere en de photo lens.
[Afbeelding]
Heb even geen vergelijk met een donkere variant die in de zon is. Zal even door mijn foto's zoeken
[Afbeelding]
Let niet op het hoofd.
Maar mijn ervaring is dus goed. Overdag rij ik eigenlijk altijd met de photo-bril. Nu het nog donker is op de avond neem ik of geen bril of de heldere. Het is niet zo dat hij in 2s van donker naar helder gaat enzo. Maar dat doet er geen een denk ik en dat zocht ik ook niet in zo'n bril.
Jouw bril heeft de donkere uitstraling die ik zoek. Ik las in de specs dat de ze een minimale lichtdoorlatendheid heeft van 10%. De bril die ik gekocht heb zit op 17% en mijn ogen zijn nog duidelijk zichtbaar wanneer ik deze op heb. Wellicht dat die 7% toch het verschil maken.
Omdat ik brildragend ben moet ik nog zo'n inzetruit op sterkte laten maken. Dat is de reden dat ik twijfel, helaas zit je in een heel andere prijscategorie als je zo'n extra lens erbij wilt hebben (vanaf 100+) en dan moet je ook nog een keer de inzetlens op sterkte laten maken (ergens tussen 50 en 100 euro). Vandaar dat ik zeker wil zijn van mijn keuze. Het zijn niet de bedragen waarbij ik volgend jaar een andere neem als het nu niet goed bevalt...
Dan kun, en zou je willen? Me vertellen wat nou het verschil is en hoe je dat ervaart tussen een tarmac en Roubaix. Ik wil voor volgend jaar wellicht een vervanger voor m'n oude alu racer. En zit toch behoorlijk naar deze 2 te kijken....Ascension schreef op maandag 25 maart 2019 @ 17:39:
[...]
Weekje op gereden als huurfiets op Tenerife, rij zelf op een Tarmac. Prima fiets! Die vering in de voorvork is nog best prettig op slecht wegdek
@HBSVDK simpel gezegd is de Tarmac de normale racer en Roubaix de endurance fiets. Grootste verschil zit in de geometrie waarbij de Roubaix dus comfortabeler is. De laatste Roubaix heeft zelfs demping wat ongetwijfeld fijn is op kasseistroken maar twijfel of je hier heel veel voordeel van hebt op de Nederlandse wegen.
Verder wel goed om te weten dat de Roubaix standaard is uitgerust met een lange kooi.
Je kan het beste als eerste bepalen wat voor fiets je wil (endurance, normaal, aero...) en daar dan iets leuks bij zoeken :-)
Verder wel goed om te weten dat de Roubaix standaard is uitgerust met een lange kooi.
Je kan het beste als eerste bepalen wat voor fiets je wil (endurance, normaal, aero...) en daar dan iets leuks bij zoeken :-)
Ik heb een jaar op een Canondale Synapse gereden en daarna op een Bulls en die 1e had ook een dingetje om het iets comfortabeler te maken. Ik merkte op diverse klinker-fietspaden zeker in het begin wel veel verschil. Na een paar ritten ben je er natuurlijk wel weer aan gewend...Ascension schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:04:
@HBSVDK simpel gezegd is de Tarmac de normale racer en Roubaix de endurance fiets. Grootste verschil zit in de geometrie waarbij de Roubaix dus comfortabeler is. De laatste Roubaix heeft zelfs demping wat ongetwijfeld fijn is op kasseistroken maar twijfel of je hier heel veel voordeel van hebt op de Nederlandse wegen.
Exact expert nodig?
Daar heb ik ze ook op staan. En toch tellen ze mee in mijn gemiddelde snelheidCrazy D schreef op maandag 25 maart 2019 @ 20:41:
[...]
Ter compensatie ook indoor trainen, haal je makkelijk 40 in een uurOh, wacht...
Ik denk soort training op Virtuele Rit zetten.
Hmm zou verwachten van niet. Maar geen idee. Die boeit me verder niets. Leek me een logische dat ie indoor ritten niet meeneemt. Niet dus.Zapato schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:07:
Daar heb ik ze ook op staan. En toch tellen ze mee in mijn gemiddelde snelheid.
Exact expert nodig?
Komende zomer moet de fiets mee naar Frankrijk. Ik heb helaas geen trekhaak en ook geen ruimte in de auto om een fiets mee te nemen zonder de kids thuis te laten
Dus blijven er 2 opties over: op het dak of op de klep. Ik heb zelf het gevoel dat op het dak een meer solide optie is dan op de klep. Alleen die hoogte houdt mij tegen....zie mezelf al elk tunneltje ontwijken
Iemand ervaringen met een fietsendrager zonder trekhaak? Ik wil de kosten ook een beetje in de hand houden. Die seasuckers zien er wel heel tof uit maar wat een geld voor 2 zuignappen
Dus blijven er 2 opties over: op het dak of op de klep. Ik heb zelf het gevoel dat op het dak een meer solide optie is dan op de klep. Alleen die hoogte houdt mij tegen....zie mezelf al elk tunneltje ontwijken

Iemand ervaringen met een fietsendrager zonder trekhaak? Ik wil de kosten ook een beetje in de hand houden. Die seasuckers zien er wel heel tof uit maar wat een geld voor 2 zuignappen

Quod licet lovi, non licet bovi
Ervaring met beide. Beide werken prima. Ik heb een lichte voorkeur voor klep vanwege de luchtweerstand en extra brandstofverbruik. Je hoeft bij dak alleen op te letten bij parkeergarages van hotels en eventueel oprijden van campings e.d. Maar dan moet je wel echt opletten 
e; Nog een voordeel van klep is dat je in je spiegel kan zien dat je fietsen er nog zijn
e; Nog een voordeel van klep is dat je in je spiegel kan zien dat je fietsen er nog zijn
[ Voor 14% gewijzigd door MrAngry op 26-03-2019 10:43 ]
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Gebruik al jarenlang een drager op de klep wegens geen trekhaak ter beschikking:MrDry schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:29:
Komende zomer moet de fiets mee naar Frankrijk. Ik heb helaas geen trekhaak en ook geen ruimte in de auto om een fiets mee te nemen zonder de kids thuis te laten![]()
Dus blijven er 2 opties over: op het dak of op de klep. Ik heb zelf het gevoel dat op het dak een meer solide optie is dan op de klep. Alleen die hoogte houdt mij tegen....zie mezelf al elk tunneltje ontwijken![]()

Werkt perfect op break-, hatchback-modellen, alsook gewone sedans.
Tot nu toe gebruikt op: Opel Astra Tourer, BMW1, Peugout 307, BMW 5 Sedan.
Zelf bewust niet gekozen voor iets op de klep omdat ik bang ben voor beschadiging van de lak. Daarom eerder dit jaar een dakdrager gekocht en een Thule Outride voor mijn racefiets. Tot op heden bevalt die prima maar nog niet echt mee op vakantie geweest dus nog niet zo met de hoogte etc bezig hoeven te zijn. Wel meerdere malen door het zonnedak van de auto gekeken of hij er nog op zat en dat was tot nu toe nog iedere keer
U
Qua extra brandstof heb ik nou niet echt het gevoel gehad dat het exorbitant meer was.
En uiteraard moet je scherp zijn en niet per ongeluk een parkeergarage in willen rijden. Er is overigens geen tunneltje waar je niet in zou passen. Je bent ook minder dan 2,50 m he? Valt allemaal mee.
Ik maakte overigens bijna de fout om op een parkeerplaats onder die zonneschermen van de parkeerplaats te staan. Dan ben je de lul...
klik
Afgelopen zomer de racefiets op het dak meegenomen. Ging helemaal prima. Hij zit er natuurlijk ook alleen op tijdens de reis. Op locatie niet.MrDry schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:29:
Komende zomer moet de fiets mee naar Frankrijk. Ik heb helaas geen trekhaak en ook geen ruimte in de auto om een fiets mee te nemen zonder de kids thuis te laten![]()
Dus blijven er 2 opties over: op het dak of op de klep. Ik heb zelf het gevoel dat op het dak een meer solide optie is dan op de klep. Alleen die hoogte houdt mij tegen....zie mezelf al elk tunneltje ontwijken![]()
Qua extra brandstof heb ik nou niet echt het gevoel gehad dat het exorbitant meer was.
En uiteraard moet je scherp zijn en niet per ongeluk een parkeergarage in willen rijden. Er is overigens geen tunneltje waar je niet in zou passen. Je bent ook minder dan 2,50 m he? Valt allemaal mee.
Ik maakte overigens bijna de fout om op een parkeerplaats onder die zonneschermen van de parkeerplaats te staan. Dan ben je de lul...
klik
[ Voor 17% gewijzigd door Galois op 26-03-2019 13:16 ]
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Aah op die manier..maar die fietsen iets harder dan mij (denk ik). (Je hebt m'n Strava profiel ontdekt?) Ik heb ontdekt dat ik de langere afstanden leuker vind, tot nu toe is m'n langste 200(en een beetje) maar heb die echt heerlijk gefietst, en denk dat een endurance model me daar beter in gaat ondersteunen. Mijn bikefit onderschreef m'n eigen gevoel, echt lenig ben ik niet.mhr-zip schreef op maandag 25 maart 2019 @ 17:55:
[...]
Ik bedoel: de tweakers die veel rijden zitten meestal wat sportiever op de fiets
Zelf heb ik pas een bike-fit laten doen, en kwam qua lenigheid uit op endurance modelen.
[...]
Die nieuwe 105 groep lijkt mij top! Ik zou voor mijzelf bij een mechanische groep ook 105 nemen.
Ik ga nu van alu en tiagra (3x10) naar Carbon en 2x11 en daar zit denk ik de grootste winst in, lichter en een betere groep. En daar moet ik het van m'n vrouw de komende 5 jaar mee volhouden
Dat ding past volgens mij niet op mijn auto. Heb een Astra J hatchback.Zal die spoiler wel zijn. Die zit toch ook op de sportstourer?demol88 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:16:
[...]
Gebruik al jarenlang een drager op de klep wegens geen trekhaak ter beschikking:
[Afbeelding] (Bestaat ook voor 3 fietsen)
Werkt perfect op break-, hatchback-modellen, alsook gewone sedans.
Tot nu toe gebruikt op: Opel Astra Tourer, BMW1, Peugout 307, BMW 5 Sedan.
Foto gevonden.
Hangen je fietsen bij dit model niet voor de lampen / nummerplaat? Oftewel...is het legaal?
[ Voor 12% gewijzigd door MrDry op 26-03-2019 13:41 ]
Iemand hier ervaring met de internationale routes van Benjaminse? Gisteren het idee opgevat om met een vriend op de racefiets naar Parijs te fietsen. Als je dan gaat googlen, dan kom je al snel bij zijn routes terecht. De vraag is of deze racefiets vriendelijk zijn, dus niet een hoop onverhard/grind/schelpenpaden.
Een volgende vraag waar we ons in moeten verdiepen is hoe we vanuit Parijs terug naar huis gaan. Fietsen is geen optie omdat het dan te lang gaat duren. Trein schijnt complex te zijn vanwege verschillende regels bij verschillende maatschappijen en in verschillende landen. Flixbus is ook een optie, maar om nou de racefiets op een drager achterop een bus te zetten... Daar komt ie ook niet beter vanaf dan dat ie erop gegaan is. Tips?
Een volgende vraag waar we ons in moeten verdiepen is hoe we vanuit Parijs terug naar huis gaan. Fietsen is geen optie omdat het dan te lang gaat duren. Trein schijnt complex te zijn vanwege verschillende regels bij verschillende maatschappijen en in verschillende landen. Flixbus is ook een optie, maar om nou de racefiets op een drager achterop een bus te zetten... Daar komt ie ook niet beter vanaf dan dat ie erop gegaan is. Tips?
St Jacob of St Jacques heeft een variant over Parijs, die was wel leuk tien jaar geleden
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
@MrDry Zelf al heel wat autoritjes gedaan afgeladen met fietsen op het dak of in de auto. Op het dak staand gaat eigenlijk overal prima alleen bij de tolpoortjes, indien je daar komt, moet je gewoon goed kijken. Verder heb ik nergens echt problemen gehad.
Wat ik afgelopen jaar gedaan heb in het kader van niet 500 vliegjes tegen mn fiets geplakt en mogelijk iets met "wind"weerstand er voor gekozen om mijn fiets in een fietstas te vervoeren boven mijn dakdragers. Heb dus wel gewoon 2 fietssteunen aan de buitenkant laten zitten en daar heb ik met wat handdoeken binnenin die tas voor wat bescherming gezorgd op de punten waar deze strakgetrokken werd. Daarna gewoon erop leggen, spanbandjes eromheen en zorgen dat het niet kleppert in de wind en rijden maar.
Op locatie de tas gewoon in de auto en fiets in de tent gezet meen ik.
Wat ik afgelopen jaar gedaan heb in het kader van niet 500 vliegjes tegen mn fiets geplakt en mogelijk iets met "wind"weerstand er voor gekozen om mijn fiets in een fietstas te vervoeren boven mijn dakdragers. Heb dus wel gewoon 2 fietssteunen aan de buitenkant laten zitten en daar heb ik met wat handdoeken binnenin die tas voor wat bescherming gezorgd op de punten waar deze strakgetrokken werd. Daarna gewoon erop leggen, spanbandjes eromheen en zorgen dat het niet kleppert in de wind en rijden maar.
Op locatie de tas gewoon in de auto en fiets in de tent gezet meen ik.
[ Voor 4% gewijzigd door orange.x op 26-03-2019 14:44 ]
De specifieke route naar Parijs ken ik niet maar wel naar Rome gereden vanuit Amsterdam en afgelopen jaar vanuit Salzburg naar de Kroatische kust. Fijne routes waarbij wij (mijn vrouw en ik) wel af en toe onze twijfels hadden bij de route keuzes. Om de stad heen een steile heuvel over. Alleen maar om een stukje weg te vermijden. Bij deze routes moet je er rekening mee houden er veel gekozen wordt voor rustige wegen, dit zijn vaak boerenwegen met slecht asfalt. Verder zit er ook veel gravel in. Dat kan op de racefiets vaak prima maar afhankelijk van de banddikte natuurlijk wel wat minder comfortabel. Voor de trein zou je even bij de Treinreiswinkel langs kunnen gaan/bellen. Die kunnen vaak meer treinen zien en boeken. Er is meer mogelijk dan je denkt.coelho schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 14:05:
Iemand hier ervaring met de internationale routes van Benjaminse? Gisteren het idee opgevat om met een vriend op de racefiets naar Parijs te fietsen. Als je dan gaat googlen, dan kom je al snel bij zijn routes terecht. De vraag is of deze racefiets vriendelijk zijn, dus niet een hoop onverhard/grind/schelpenpaden.
Flixbus zou ik niet aandurven als je ziet hoe er gereden wordt met die bussen. Dat is echt zo snel mogelijk van punt A naar B waarbij veel regels met de voeten getreden worden.
Voor de mensen die komende zondag nog rondje Zuiderzee/IJsselmeer willen fietsen :
Vertrek 7u vanaf Amsterdam (verzamelpunt bij Durgerdam) zodat we zo min mogelijk met lampjes hoeven te rijden.
Met de klok mee (ze voorspellen no3 wind, dus beetje geluk 's ochtends weinig wind en dan op terugweg wind mee.
En de route :
https://www.strava.com/routes/17438446
Fietsen als het goed is ook wat mensen mee die liever iets kortere route willen fietsen, die kunnen dan afhaken bij Lemmer en door de saaie Noordoost en Flevopolders rijden :
https://www.strava.com/routes/17438477
Hou rekening met gemiddelde snelheid van 32km/u.
Vertrek 7u vanaf Amsterdam (verzamelpunt bij Durgerdam) zodat we zo min mogelijk met lampjes hoeven te rijden.
Met de klok mee (ze voorspellen no3 wind, dus beetje geluk 's ochtends weinig wind en dan op terugweg wind mee.
En de route :
Fietsen als het goed is ook wat mensen mee die liever iets kortere route willen fietsen, die kunnen dan afhaken bij Lemmer en door de saaie Noordoost en Flevopolders rijden :
Thalys heeft/krijgt fietsplaatsen (geen idee per wanneer) :coelho schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 14:05:
https://www.treinreiziger...kken-en-meer-zitplaatsen/
Ik heb zelf een trekhaak dus heb niet hetzelfde dilemma. Wat ik me wel afvraag, hoe krijg je een zwaardere stadfiets op je dakdrager ? Mijn gazelle van 18KG krijg ik niet boven op mijn auto getild zonder het lak te beschadigen.
Tenzij daar een manier voor is, kan dat nog een afweging zijn mocht je ooit een keer met bijvoorbeeld je wederhelft ergens gaan fietsen.
Tenzij daar een manier voor is, kan dat nog een afweging zijn mocht je ooit een keer met bijvoorbeeld je wederhelft ergens gaan fietsen.
Mijn ouders hebben een fietslift systeem zodat ebike van m'n moeder ook makkelijk mee kan.
zo'n idee (geen idee welk merk/type ze precies hebben) :
https://link.marktplaats.nl/m1372374155
Dat giraffe plaatje in de advertentie doet t em wel.DDX schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:23:
Mijn ouders hebben een fietslift systeem zodat ebike van m'n moeder ook makkelijk mee kan.
Nooit problemen mee gehad, altijd gemonteerd zoals op de foto, die spoiler draagt de fietsen zonder problemen, zo groot is die niet.MrDry schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:28:
[...]
Dat ding past volgens mij niet op mijn auto. Heb een Astra J hatchback.Zal die spoiler wel zijn. Die zit toch ook op de sportstourer?
Foto gevonden.
[Afbeelding]
Hangen je fietsen bij dit model niet voor de lampen / nummerplaat? Oftewel...is het legaal?
Nummerplaat is half of niet leesbaar, maar ben eigenlijk nooit tegengehouden door de politie ondanks dat ik nu al zo'n 7 jaar zo rond rijd.
Toen we naar het zuiden van Frankrijk vorige zomer reden heb ik wel een nummerplaat laten bijmaken die ik monteerde op de laatste fiets.
In de vakantieperiode kan de gendarmerie al eens wat lastiger lopen en wou toen het risico niet nemen.
Daarbuiten heb ik ook bij geen enkele buitenlandse trip (FR,NL, DE, LU) ook maar iets van problemen gehad.
Veel plezier voor wie gaan. Jammer dat ik niet mee kan.DDX schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:03:
Voor de mensen die komende zondag nog rondje Zuiderzee/IJsselmeer willen fietsen :
En de route :
Vandaag in een opwelling de Tacx Neo Bike Smart T8000 besteld. Zijn er misschien nog medetweakers die hier ervaring mee hebben?
Staat in de planning, maar deze wordt steeds uitgesteld. April is de nieuwe datum.
Waar heb je hem besteld als ik vragen mag?
Waar heb je hem besteld als ik vragen mag?
Afgelopen zomer vanuit het werk van Nantes naar Parijs gefietst. Op de heenweg vanuit Parijs de Thalys naar Nantes gepakt. 'Speciale' fietsplekken gereserveerd maar was niets van te zien. Aangezien er niet genoeg plekken waren ook een aantal fietsen in een fietstas gestopt en die bij de overige bagage gezet in de tussenstukken. Nou dat past ook allemaal niet echt fatsoenlijk. Ik doe het in ieder geval niet nog een keercoelho schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 14:05:
Nadeel bij de Thalys is ook dat er geen garantie op een zitplaats is. De trein kan overboekt zijn... sta je dan met je fiets
Blijf het een bijzonder systeem vinden. Ergens is het eng om mn mooie fiets aan een paar bandjes op de achterklep te binden. Maar eigenlijk voelt zo’n trekhaak ding ook raar net als op het dak.demol88 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 16:19:
[...]
Nooit problemen mee gehad, altijd gemonteerd zoals op de foto, die spoiler draagt de fietsen zonder problemen, zo groot is die niet.
Nummerplaat is half of niet leesbaar, maar ben eigenlijk nooit tegengehouden door de politie ondanks dat ik nu al zo'n 7 jaar zo rond rijd.
Toen we naar het zuiden van Frankrijk vorige zomer reden heb ik wel een nummerplaat laten bijmaken die ik monteerde op de laatste fiets.
In de vakantieperiode kan de gendarmerie al eens wat lastiger lopen en wou toen het risico niet nemen.
Daarbuiten heb ik ook bij geen enkele buitenlandse trip (FR,NL, DE, LU) ook maar iets van problemen gehad.
Mijn nummerplaat hangt laag dus ik verwacht dat deze wel leesbaar is. Er komt maar 1 fiets op dus de verlichting is ook nog redelijk zichtbaar. Heb lopen zoeken op wetgeving maar volgens mij zijn die dingen in basis toegestaan maar moet je er een nummerplaatbak aan hangen maar die werken op een 7-polige stekker die je alleen bij een trekhaak hebt. Beetje merkwaardig gebied. Misschien toch maar zo’n ding kopen en retourneren als het er echt niet acceptabel / veilig / bruikbaar uitzien....
Ik weet nog goed dat ik bijna twee jaar geleden deze video langs zag komen op GCN:
Na het zien van de video wist ik het meteen; Ik ga sparen voor een Canyon Aeroad mét Zipp wielen. De fiets zoals ik hem graag wilde hebben is nu eindelijk af:

Uitvoering: Canyon Aeroad CF SL Disc 8.0 DI2 (2019)
Na het zien van de video wist ik het meteen; Ik ga sparen voor een Canyon Aeroad mét Zipp wielen. De fiets zoals ik hem graag wilde hebben is nu eindelijk af:

Uitvoering: Canyon Aeroad CF SL Disc 8.0 DI2 (2019)
[ Voor 14% gewijzigd door tim.w op 26-03-2019 22:00 ]
Zo blijkt maar weer eens: een mooie fiets, is een zwarte fiets.
Wellicht had ik hier gekozen voor de zwarte wiel-decalls.... Maar dit steekt ook wel weer lekker af! Petje af voor deze creatie.
Zijn dit de 404 Firecest of de 404 NSW's?
Trouwens, in het filmpje zijn het 454's... Nog even verder sparen!
Wellicht had ik hier gekozen voor de zwarte wiel-decalls.... Maar dit steekt ook wel weer lekker af! Petje af voor deze creatie.
Trouwens, in het filmpje zijn het 454's... Nog even verder sparen!

[ Voor 13% gewijzigd door Grin op 26-03-2019 22:06 ]
Niet hoger dan 2,50 m met een racefiets op het dak? Dat is misschien zo op een lage sportwagen, op een doorsnee middenklasser kon je wel eens hoger uitkomen.Galois schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:13:
U
[...]
klik
Jep een Thuyle raceway gebruiker hier.MrDry schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:29:
Wat kan ik er over zeggen, ja kost een godsvermogen (maar goedkoper dan een trekhaak laten maken
Even een persoonlijke noot, afgelopen weekend tijdens een tochtje in een heel suf bochtje verloor mijn voorwiel voor een fractie van een seconden de grip/slipte. Gelukkig kon ik dit nog nét corrigeren en werd het alleen een hele rare beweging en geen val. Nou zijn de banden echt amper gebruikt voor racetermen aangezien ik ze er na mijn val in mei vorig jaar pas opgelegd heb en niet bijzonder veel gefietst heb afgelopen maanden (lees sinds oktober amper tot niet). Weg was ook niet glad, een dood normaal stuk droog asfalt.
Nou ben ik in mei gevallen mede door een hele vreemde wegslippende achterband die ik nog steeds niet kan verklaren. Wederom droog asfalt, ander setje banden die ook nog niet versleten waren.
Setje banden daarvoor heb ik ook al een keer een flinke slipper mee gemaakt in een bocht, achterband verloor de grip volledig en ik schoot zo het gras in gelukkig !
Om één of andere reden begin ik nu toch echt de banden, Vredestein Fortezza Senso all weather's te verdenken
De eerste keer dacht ik dat ze misschien toch wel versleten waren, de 2e keer, die met de flinke val, kan ik nog steeds niet verklaren en nu...tja versleten zijn de banden zeker niet en de manoeuvre van mijzelf was ook echt niet heel extreem en toch verloor de band een fractie zijn grip
Ik heb met dezelfde fiets en andere banden gekkere/'extremere' dingen gedaan zonder een centje pijn.
Ik zit ook echt niet gespannen op de fiets sinds de val (alleen in afdalingen met scherpe bochten iets
Twijfel nu erg om de banden lekker te laten voor wat ze zijn en weg te mikken terwijl ze nog amper gebruikt zijn. Heb iig al een setje Continentals in bestelling staan (Mantel 10% korting
Dank. Uiteindelijk heb ik bewust gekozen voor de witte decals omdat ik het geheel met de standaard DT Swiss wielset wat ‘vlak’ vond ogenGrin schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 22:05:
Trouwens, in het filmpje zijn het 454's... Nog even verder sparen!![]()
Dit is een setje 404 firecrest wielen.
In geval van twijfel, lekker doen. Nieuwe bandjes zijn de kosten niet en als je nu met toch ergens twijfel in je achterhoofd fietst is dat ook niet lekker relaxt fietsen.sapphire schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 22:44:
Twijfel nu erg om de banden lekker te laten voor wat ze zijn en weg te mikken terwijl ze nog amper gebruikt zijn. Heb iig al een setje Continentals in bestelling staan (Mantel 10% korting) en dan ga k dat anders maar eens proberen.
Exact expert nodig?
Even een fijne discussie aanzwengelen; kleding!
Mijn kledingcollectie is toe aan verversing en dus ben ik mij een beetje aan het oriënteren. Afgelopen jaren eigenlijk met shirtjes met reclame-uitingen gereden of met shirts die we zelf hebben laten drukken. Nu ben ik wel een beetje klaar met shirts met schreeuwende reclame-uitingen en matige kwaliteit, dus op zoek naar mooie shirts.
Ik ben zeer gecharmeerd van de ontwerpen zoals de Rapha-shirts, shirts van La Passione en zelfs de huismerkshirts van Futurumshop. Grote vraag is alleen; zijn die shirts van dusdanige kwaliteit dat die de prijzen van 100 euro en meer waard?
Mijn kledingcollectie is toe aan verversing en dus ben ik mij een beetje aan het oriënteren. Afgelopen jaren eigenlijk met shirtjes met reclame-uitingen gereden of met shirts die we zelf hebben laten drukken. Nu ben ik wel een beetje klaar met shirts met schreeuwende reclame-uitingen en matige kwaliteit, dus op zoek naar mooie shirts.
Ik ben zeer gecharmeerd van de ontwerpen zoals de Rapha-shirts, shirts van La Passione en zelfs de huismerkshirts van Futurumshop. Grote vraag is alleen; zijn die shirts van dusdanige kwaliteit dat die de prijzen van 100 euro en meer waard?
Read the code, write the code, be the code!
@sapphire Ik wil dit nog wel wat stelliger neerzetten: direct van de velg roppen die handel! Nieuwe banden d'r om, en je zit weer met een goed gevoel op de fiets. Voor die paar tientjes wil je geen gedonder hebben.Crazy D schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 07:35:
[...]
In geval van twijfel, lekker doen. Nieuwe bandjes zijn de kosten niet en als je nu met toch ergens twijfel in je achterhoofd fietst is dat ook niet lekker relaxt fietsen.
Ik fiets nu 3 jaar met deze Vredestein all weather banden. Dit nadat ik een onderuit ben gegaan op een nat wegdek met de standaard Giant bandjes. Ik fiets er met volle vertrouwen mee. Afdalingen, nat wegdek. Allemaal zonder problemen.
Maar.. als je vertrouwen weg is bij die band, dan zou ik hem uiteraard ook vervangen.
Maar.. als je vertrouwen weg is bij die band, dan zou ik hem uiteraard ook vervangen.
Ik vind van niet...wackmaniac schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:36:
Kwaliteit van Rapha is wel beter dan budget spul. Maar ik vind het toch een slechte prijs/kwaliteit verhouding.
Broeken vind ik wel belangrijk om een goed merk te nemen.
Ik heb van onderstaande geen kleding, maar als ik iets nieuws wil ga ik zeker hier kijken:
http://torm.cc
https://galibier.cc
Ik houd me ook zeker aanbevolen als iemand nog andere tips heeft.
Deze winter voor het eerst de hele winter wat door blijven fietsen, 1x per week of zo... niet te gek.
Maar dat werpt wel zn vruchten af. Gisteren 40 km solo gedaan en 33 kmh op de teller gemiddeld. Dat lukte vorig jaar aan het einde van het seizoen met moeite!
Goed zoeken en kopen op momenten dat de sale er is... Zo heb ik in september 2 Castelli zomer shirts gehaald met 50% korting.
Maar dat werpt wel zn vruchten af. Gisteren 40 km solo gedaan en 33 kmh op de teller gemiddeld. Dat lukte vorig jaar aan het einde van het seizoen met moeite!
Ik heb shirts van Castelli en van Rapha. Inderdaad erg duur, maar geen voor de volle prijs gekochtwackmaniac schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:36:
Aansluitend, het is vooral een kwestie van af en toe lekker speuren en kortingen in de gaten houden. Ga er maar vanuit dat je normaal altijd 'teveel' betaald. Castelli, Assos en dergelijke zijn geregeld voor zowat de helft te krijgen (helemaal als je korting kan stapelen)
Ik ben zelf trouwens ook erg te spreken over de shirts van dhb (wiggle) en zo zag ik oa dat nu de LAB lijn aardig in de aanbieding was even als hun bibshorts.
Ik ben zelf trouwens ook erg te spreken over de shirts van dhb (wiggle) en zo zag ik oa dat nu de LAB lijn aardig in de aanbieding was even als hun bibshorts.
Laatst x-bionic shirtje gehaald. Toen ik het binnenkreeg had ik mijn twijfels gezien het aanvoelt als wollen sokken. Het is echter topspul. Zakken past een berg in, comfort is heerlijk. Zit strak maar blijft heerlijk zitten. Is warm in koudere dagen en koel in de zomer. (afdaling van 2km hoogte geen windjack nodig gehad, was prima mee te fietsen in 27 graden)mhr-zip schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:54:
[...]
Ik vind van niet...
Kwaliteit van Rapha is wel beter dan budget spul. Maar ik vind het toch een slechte prijs/kwaliteit verhouding.
Broeken vind ik wel belangrijk om een goed merk te nemen.
Ik heb van onderstaande geen kleding, maar als ik iets nieuws wil ga ik zeker hier kijken:
http://torm.cc
https://galibier.cc
Ik houd me ook zeker aanbevolen als iemand nog andere tips heeft.
Hier ook wel wat ervaring met kleding van goedkope replica kleding tot en met dure assos broeken en shirts, zelf ontworpen kleding van Lawi en ook Aliexpress.
Algehele tendens is wel dat het soort materiaal wat luxer aan kan voelen bij de wat duurdere merken. Ondanks dat de maatvoering bij de kleding van Ali net aan is is het verder opzich prima voor de leuk zo. Assos heb ik met 2 broeken zeker 1,5-2jr mee gedaan met netjes afwisselen. Idem voor de kleding van Lawi, ook daar 2 setjes kleding in 2 seizoenen wel opgebruikt. Nu sinds vorig jaar zit ik in pakkies van Bioracer en heb vorig jaar ergens voor de lol dat pakje van Aliexpress gekocht. Heb ik ook een wedstrijdje mee gereden maar zou niet zo snel voor dat setje kiezen als ik 150km moet rijden.
Zondag gewoon met dat pakkie van Bioracer 230km gereden en geen probleem qua zitvlak of weet ik wat.
Enige is wel dat als je wat zwaarder bent, en er dus wat meer gewicht op eht zitvlak rust ik wel voor een iets duurdere broek zou gaan qua zeem. Dat ga je dan wel merken. Maar dat neemt dus af naarmate je wat lichter bent is mijn ervaring.
Ja verder is het beetje wat de gek er voor geeft. Ik zou best graag de nieuwe kit van Sunweb willen kopen omdat ik het echt heel mooi vind. Maar ik wacht wel tot er uitverkoop is ofzo want het is nogal niet een bedrag voor een broek shirtje en paar sokken / handschoenen als je alles zou willen. Daar koop ik via de wielervereniging waarschijnlijk wel 2-3 setjes kleding voor.
Algehele tendens is wel dat het soort materiaal wat luxer aan kan voelen bij de wat duurdere merken. Ondanks dat de maatvoering bij de kleding van Ali net aan is is het verder opzich prima voor de leuk zo. Assos heb ik met 2 broeken zeker 1,5-2jr mee gedaan met netjes afwisselen. Idem voor de kleding van Lawi, ook daar 2 setjes kleding in 2 seizoenen wel opgebruikt. Nu sinds vorig jaar zit ik in pakkies van Bioracer en heb vorig jaar ergens voor de lol dat pakje van Aliexpress gekocht. Heb ik ook een wedstrijdje mee gereden maar zou niet zo snel voor dat setje kiezen als ik 150km moet rijden.
Zondag gewoon met dat pakkie van Bioracer 230km gereden en geen probleem qua zitvlak of weet ik wat.
Enige is wel dat als je wat zwaarder bent, en er dus wat meer gewicht op eht zitvlak rust ik wel voor een iets duurdere broek zou gaan qua zeem. Dat ga je dan wel merken. Maar dat neemt dus af naarmate je wat lichter bent is mijn ervaring.
Ja verder is het beetje wat de gek er voor geeft. Ik zou best graag de nieuwe kit van Sunweb willen kopen omdat ik het echt heel mooi vind. Maar ik wacht wel tot er uitverkoop is ofzo want het is nogal niet een bedrag voor een broek shirtje en paar sokken / handschoenen als je alles zou willen. Daar koop ik via de wielervereniging waarschijnlijk wel 2-3 setjes kleding voor.
dhb aeron, erg goede bibshortCuttingStorm schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:17:
Aansluitend, het is vooral een kwestie van af en toe lekker speuren en kortingen in de gaten houden. Ga er maar vanuit dat je normaal altijd 'teveel' betaald. Castelli, Assos en dergelijke zijn geregeld voor zowat de helft te krijgen (helemaal als je korting kan stapelen)
Ben zelf ook goed de spreken over de 900-lijn van Decathlon (B'Twin/Van Rysel)
Ik heb de Giant bandjes ook gehad en die vond ik topFlipmo schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:53:
Ik fiets nu 3 jaar met deze Vredestein all weather banden. Dit nadat ik een onderuit ben gegaan op een nat wegdek met de standaard Giant bandjes. Ik fiets er met volle vertrouwen mee. Afdalingen, nat wegdek. Allemaal zonder problemen.
Daarmee juist met 70km/u afdalingen met bochten gedaan en andere van dat soort dingen.
Aan de andere kant in 2017 ook op de Vredesteins ook door de regen, afdalingen gedaan.
Maargoed ik vind het vooral gewoon vreemd dat dit gebeurt want kan me niet voorstellen dat het slechte banden zijn gezien de goede reviews.
Maarja de nieuwe bandjes komen vandaag of morgen
@Smultie Heb je vergelijking hie de zeem van de 900 bibshorts is ivm duurdere merken?
Ik heb een ondershirts uit de 900 Aerofit serie en ben er wisselend enthousiast over. De Fit is erg goed, materiaal echt lekker en houd best goed warm en voert zweet ook goed af. Nu de maaaaar, mijn Craft active extreme is dunner en is iets warmer en voert zweet beter af. Dan is de €29,95 van het Decathlon shirt het net niet als je met wat zoeken voor een paar euro meer een Craft kunt kopen. Maarja ik heb het Decathlonshirt in de aanbieding gekocht en dan is de prijs/kwaliteit weer bizar goed.
Heb ook een 900 jas en die zou goed ademend moeten zijn maar is dat maar matig. Heb hem gedoopt tot mijn echt-koud-winter jas en dan in de aanbieding voor 60~70 euro vond ik het een bizar goede koop!
Verder ben ik qua shirts vrij makkelijk, heb wel Castelli en Pearl Izumi maar ook replica teamshirts en gesponsorde shirts.
Broeken 1 hele fijne Pearl Izumi maar toen ik afgelopen zomer een nieuwere versie daar van kocht bleek er een andere, dunnere zeem in te zitten
Verder vind ik Castelli kiss air zemen erg fijn en als je geen haast hebt kun je die broeken voor €60~70 in de uitverkoop vonden..dus nu nog 2 op 'voorraad'
Heb trouwens in een impuls met black Friday een set Shimano RP 501's met grijze camo print gekocht voor €60

[ Voor 46% gewijzigd door sapphire op 27-03-2019 12:23 ]
Ik woon sinds een aantal maanden op kamers. Heb geen ruimte om mijn fiets binnen te kunnen zetten, maar zou hem wel in de kelder kunnen zetten. Is dit slecht voor m'n fiets en levensduur ervan of maakt dat allemaal niets uit?
Ligt aan de kelder. Ik zet mijn fiets in de zomer in het schuurtje buiten. Als ik hem niet nat wegzet is er niks aan de hand. Als je kelder vochtig is dan heb je eerder last van schimmels/algen/roest.peakrever schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:21:
Ik woon sinds een aantal maanden op kamers. Heb geen ruimte om mijn fiets binnen te kunnen zetten, maar zou hem wel in de kelder kunnen zetten. Is dit slecht voor m'n fiets en levensduur ervan of maakt dat allemaal niets uit?
Beter zal die niet worden, of daadwerkelijk ook minder lijkt me niet direct.. Mijn fiets heeft ook jaren in een koude koeiendampige stal gestaan. Shifters werden zwart uiteindelijk maar fietst er niet minder om...peakrever schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:21:
Heb geen ervaring met duurdere broeken (ben meer een prijs-kwaliteit fietser), maar kan de rondjes van 150+ km prima op de 900-zeem fietsen, waar ik bij goedkopere dhb-broeken (Wiggle ooit een hele starters-kit gekocht) toch wel wat last kreeg.sapphire schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:14:
[...]
@Smultie Heb je vergelijking hie de zeem van de 900 bibshorts is ivm duurdere merken?
Ik heb een ondershirts uit de 900 Aerofit serie en ben er wisselend enthousiast over. De Fit is erg goed, materiaal echt lekker en houd best goed warm en voert zweet ook goed af. Nu de maaaaar, mijn Craft active extreme is dunner en is iets warmer en voert zweet beter af. Dan is de €29,95 van het Decathlon shirt het net niet als je met wat zoeken voor een paar euro meer een Craft kunt kopen. Maarja ik heb het Decathlonshirt in de aanbieding gekocht en dan is de prijs/kwaliteit weer bizar goed.
Heb ook een 900 jas en die zou goed ademend moeten zijn maar is dat maar matig. Heb hem gedoopt tot mijn echt-koud-winter jas en dan in de aanbieding voor 60~70 euro vond ik het een bizar goede koop!
Verder ben ik qua shirts vrij makkelijk, heb wel Castelli en Pearl Izumi maar ook replica teamshirts en gesponsorde shirts.
Broeken 1 hele fijne Pearl Izumi maar toen ik afgelopen zomer een nieuwere versie daar van kocht bleek er een andere, dunnere zeem in te zittenNouja dan word die broek met bijpassend shirt anders mijn korte-doordeweekse-ritten set.
Verder vind ik Castelli kiss air zemen erg fijn en als je geen haast hebt kun je die broeken voor €60~70 in de uitverkoop vonden..dus nu nog 2 op 'voorraad'
Heb trouwens in een impuls met black Friday een set Shimano RP 501's met grijze camo print gekocht voor €60. Ik heb ook nog een matching Castelli Attaco met grijs-zwarte camo liggen
Koop eigenlijk ook altijd in de aanbieding bij Decathlon, en dan is de 900-serie echt bizar goed (voor 't geld).
Boeit allemaal niks. Ik heb zes jaar in een jaren '30 appartement gewoond en heb zowel alu als carbon fietsen in de kelder op de -1 gezet. Die kelder is ook meermaals overstroomd, stond er +/- 15 cm water in. Ook geen probleem: gewoon laten drogen, bandjes eraf, velgjes laten leeglopen en weer even fatsoeneren.peakrever schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:21:
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Ik merk vooral tijdens het fietsen hoe mooi Rapha is: als tegenliggers het aanhebben zie ik het meestal direct en iedere keer verbaas ik me over hoe mooi t oogt terwijl t design zo simpel is.
Eens! Sinds kort heb ik ook een (voor mij) nieuwe fiets. Erg blij mee!Grin schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 22:05:
Trouwens, in het filmpje zijn het 454's... Nog even verder sparen!![]()

https://imgur.com/ShAYQum
Afgelopen zaterdag de Joop Zoetemelk Classic gereden en het rijdt top! Op naar de omloop van Zandvoort komende zondag!
[ Voor 4% gewijzigd door retlaw op 28-03-2019 09:53 ]
Battle.net || Strava
Net terug van een weekje Mallorca, heerlijk fietsweer gehad. Helaas was ik niet zo goed in vorm als ik gedacht had, de geplande 500km is net geen 400 geworden. De verschillen in onze fietsgroep worden iets te groot, er zijn mannen die in 2019 al 2000 km gefietst hadden en jongens die de schoenen nog op zolder moesten zoeken. Ik fiets dan als chasse patat ergens ertussen.
Maar toch weer een paar keer Soller gezien, Puig Major gedaan, wat kleinere rondjes en voor het eerst naar Cap de Formentor gefietst. Dat laatste was heel tof maar er stond zo veel wind dat het af en toe flink schrikken was in de afdaling. Mooie week gehad en de smaak nu wel weer te pakken om weer regelmatig op de fiets te stappen.
Maar toch weer een paar keer Soller gezien, Puig Major gedaan, wat kleinere rondjes en voor het eerst naar Cap de Formentor gefietst. Dat laatste was heel tof maar er stond zo veel wind dat het af en toe flink schrikken was in de afdaling. Mooie week gehad en de smaak nu wel weer te pakken om weer regelmatig op de fiets te stappen.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Gaaf!SirLenncelot schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:41:
Net terug van een weekje Mallorca, heerlijk fietsweer gehad. Helaas was ik niet zo goed in vorm als ik gedacht had, de geplande 500km is net geen 400 geworden. De verschillen in onze fietsgroep worden iets te groot, er zijn mannen die in 2019 al 2000 km gefietst hadden en jongens die de schoenen nog op zolder moesten zoeken. Ik fiets dan als chasse patat ergens ertussen.
Sa Calobra ook gedaan?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Over een kleine 3 week zit ik in Mallorca. 
Nu al druk aan het trainen, heb er zin in!
Heb nog steeds ruzie met mn achter derri, blijft een precies klusje heb ik ervaren.
Is het volgende filmpje een goede optie om hem af te stellen?
YouTube: Ask a Mechanic: Campy Rear Derailleur Tuning

Op de standaard lijkt hij goed te schakelen, echter onder belasting niet. Wellicht afstellen en daarna testritje maken.
Nu al druk aan het trainen, heb er zin in!
Heb nog steeds ruzie met mn achter derri, blijft een precies klusje heb ik ervaren.
Is het volgende filmpje een goede optie om hem af te stellen?
YouTube: Ask a Mechanic: Campy Rear Derailleur Tuning
Op de standaard lijkt hij goed te schakelen, echter onder belasting niet. Wellicht afstellen en daarna testritje maken.
[ Voor 68% gewijzigd door Harmen op 28-03-2019 10:42 ]
Whatever.
Kek fietstie hoor! Alleen nog even je stuurpen slammenretlaw schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:32:
[...]
Eens! Sinds kort heb ik ook een (voor mij) nieuwe fiets. Erg blij mee!
[Afbeelding]
Afgelopen zaterdag de Joop Zoetemelk Classic gereden en het rijdt top! Op naar de omloop van Zandvoort komende zondag!
Hier zijn de Siroko brillen, na een kleine week, binnen! Ziet er gelikt uit en ze voelen solide. Van het weekend maar eens testen.
Sa Calobra heb ik vorig jaar gefietst, dit jaar wel geland maar die dag een rustdagje van gemaakt. Blijft ook wel vakantie ;-)
@Harmen Welke plek verblijf je op het eiland?
@Harmen Welke plek verblijf je op het eiland?
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
@SirLenncelot Platje de Palma, mooie plek. Kan je alle kanten op.
Cap Formentor heb ik al eens gefietst in 2015.
Cap Formentor heb ik al eens gefietst in 2015.
Whatever.
Mooie fiets! ik fiets nu nog op een Giant tcr (aluminium) Maar ben erg gecharmeerd van de Guilia G3 disc.retlaw schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:32:
[...]
Eens! Sinds kort heb ik ook een (voor mij) nieuwe fiets. Erg blij mee!
[Afbeelding]
van welke fiets kom jij af en fietst hij nog een beetje comfortabel of is het echt een stijve bak?
Anoniem: 35872
Gisteren ook weer de racefiets uit de stalling gehaald..
Net even voor het donker een rondje gefietst van 23km, gemiddelde snelheid lag nog redelijk hoog (28km/u), kruissnelheid lag iets hoger..
Viel me niet mee na 8 maanden niet op de racefiets te hebben gezeten. (wel dagelijks woon-werk op de normale fiets).
Wel merkte ik dat ik na dit rondje aardig moe was, dus conditioneel is er nog wel werk aan de winkel.
Gelukkig na het weekend een uur langer licht s'avonds, dus kunnen we ook een uurtje langer fietsen..
Net even voor het donker een rondje gefietst van 23km, gemiddelde snelheid lag nog redelijk hoog (28km/u), kruissnelheid lag iets hoger..
Viel me niet mee na 8 maanden niet op de racefiets te hebben gezeten. (wel dagelijks woon-werk op de normale fiets).
Wel merkte ik dat ik na dit rondje aardig moe was, dus conditioneel is er nog wel werk aan de winkel.
Gelukkig na het weekend een uur langer licht s'avonds, dus kunnen we ook een uurtje langer fietsen..
Was ik ook, maar ik ben ook opzoek naar een beetje comfort. Naar het schijnt is de fiets erg stijf en maximale bandenbreedte is 27 mm. Terwijl ik met mijn huidige fiets al op 28 mm rijdt en dat graag zo wil houden.Flipmo schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:17:
[...]
Maar ben erg gecharmeerd van de Guilia G3 disc.
Verder vind ik hem wel heel erg mooi
Ik kom van een Sensa Modena (12go variant). Afgemonteerd met Ultegra en Supra RA Pro wielen.Flipmo schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:17:
[...]
Mooie fiets! ik fiets nu nog op een Giant tcr (aluminium) Maar ben erg gecharmeerd van de Guilia G3 disc.
van welke fiets kom jij af en fietst hij nog een beetje comfortabel of is het echt een stijve bak?
Ik vind de GiuliaG2 prima wat betreft comfortabiliteit. Ik heb niet het geval dat het een stijve bak is ofzo. Afgelopen zaterdag was de 150km een goede test. Ik heb lekkerder gefietst dan met de 'oude' Modena. Dat heeft wellicht ook te maken kwaliteit en verschil in materiaal (ALU vs Carbon). Maar mijn ervaring is hierin ook beperkt. Voor de Modena had ik een Giant OCR. Maar die herinnering is te vaag om nu een vergelijking te kunnen maken... Ik heb op alle drie lekker gefietst en de GiuliaG2 steekt er toch wel boven uit.
Battle.net || Strava
Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
- Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic - Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic - Voor alles rondom bikepacking: Het grote Bikepacking Topic
- Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
- Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht:
Het grote fietskleding topic