De snelheid zal mij werkelijk waar mijn reet roesten, ik fiets niet voor Strava stats of iets dergelijks en inderdaad, zwaar is het toch en ja, ik zal wel boven komen. Maar als ik per beklimming (ik hoop er 4 te gaan doen) mijn benen minder hoef te belasten zodat ik er misschien een extra kan doen kan het voor mij al de moeite waard zijn.
Ik heb het probleem dat mijn hartslag bij een matige belasting al flink omhoog schiet waardoor het lastig gaat worden om binnen mijn zones te blijven en ik wil de kans om op te moeten geven omdat ik te erg ga verzuren beperken.
Wanneer ik wat ruimte kan creëren door een lichter verzet extra te hebben grijp ik die kans graag aan. Zoals ik al zei, misschien heb ik hem niet nodig, maar de kans bestaat dat ik daar erg blij mee ga zijn dat ik hem heb.
Als die 2 tanden toch niet uitmaken, waarom zitten er dan zoveel tandwielen op met maar 1 of 2 tand(en) verschil?

11-12-13-14-16-18-20-22-25-28-32T Dan hadden ze net zo goed een 3 speed cassette kunnen maken met alleen de 11, de 20 en de 32 tand versie...
Op de berg ga ik weinig hebben aan de lage tandwielen bergop en ook zonder te trappen kom ik wel beneden. Ik zou dan juist wat keuzes willen hebben bovenin tijdens de beklimmingen... De 11 t/m 25 ga ik vrij zeker niet gebruiken bij mijn beklimmingen