Afgelopen zaterdag dus naar de winkel in Leiden geweest (Raas Bikes) om te gaan kijken bij de Isaac Torus. Leuk uitje met het gezin ware het niet ietwat fris buiten voor de winkel maar je moet er wat voor over hebben

Eenmaal aangekomen moest ik even wachten omdat het te druk was in de winkel dus de vrouw ging maar even wandelen met de kinderen.
Eenmaal binnen gelijk even naar de fiets gelopen en het zag er allemaal pico bello uit. Toen ik geholpen werd kwam de fiets naar beneden en heb ik buiten even heen en weer gereden op de fiets om te kijken of de maat voldeed. Dat ging allemaal helemaal prima! Zat lekker, banden waren nog wat fors opgepompt maar het rolde allemaal lekker. Schakelen als de brandweer en ja, top verder. Looks ook erg goed vind ik dus kat in het bakkie.
Echter was de prijs op het frame 2799 en niet de 2749 die ik verwachtte. Dus ik keek wat rond en kwam er achter dat de achterderailleur niet van Rival was maar de Force groep. En na wat verder inspecteren bleek eigenlijk alles van Force te zijn behalve de crank, die was van Rival. Dus ja hij was wel 50 eu duurder mar alsnog goedkoper dan wanneer ik hem volledig Force bij Isaac zou bestellen, ongeveer 150 euro dus

Heyeee, inpakken maar!
Er was nog een bikefit gedaan om te controleren of er verder nog wat nodig was maar die bleek uiteindelijk niet het geval. Zadel werd nog even op de goede hoogte gezet en kreeg nog een zak met wat ventielen en afdichtrubbertjes etc. 2 nieuwe bidons erbij, komen altijd wel van pas (niet voor mijn fietsen overigens maar maakt niet uit!).
Daarna weer terug naar Amersfoort en de fiets even voorzien van pedalen en Garmin houder. De Fidlock base dingen van mijn racefiets gehaald en op de Torus gezet en dus helemaal klaar voor het eerste ritje.
Zondag even naar ouders gereden en goede vriend om te showen. Na het eerste onverharde pad zat ik gelijk een stuk lager

Dat moest ik dus even goed vastzetten alleen was ik mn tool vergeten, gelukkig kon ik dat bij die vriend wel fixen. Later nog even halverwege de rit wat lucht uit de banden gelaten om te kijken hoe dat ging, ik vond hem over asfalt toch nog vrij hard ofzo. Merkte wel dat de grens tussen goede rolweerstand en lekker over overhard rijden vrij gevoelig is. De stukken op de weg erna voelde als toch wel wat meer werk, al is dat misschien nog vertekenend omdat ik ook meer tegen de wind in moest.. Maar nog even later een stukje achter een wielrenner gezeten die 34-35 reed en dat ging dan toch best makkelijk nog moet ik zeggen. Dus misschien was het toch alleen de wind die wat meer tegenzat. Daar is nog wat te testen in ieder geval!
Moet ik alleen nog even wat kleine tweaks doen met stuur wat iets verder naar voren moet buigen, shifters duwen teveel in mijn duim > wijsvinger stuk velletje en staan denk ik ook niet helemaal horizontaal nu dus iets naar boven. En ik denk dat ik dan ook gelijk even een spacertje wissel en het stuur al iets lager zet voor een iets agressievere houding. Al met al dus supertevreden met de nieuwe aanwinst!
Nu nog de berging even opruimen want zondagmiddag is er ook nog een 24" racefiets voor de oudste zoon gekocht die ook een plekje moet gaan krijgen. Zijn eerste racefiets, dus binnenkort bij de vereniging even langsgaan zodat ie een keer een training mee kan doen! Hij wilde de hele middag al voor de deur heen en weer rijden en om het blokje rondjes. Binnenkort dus maar eens met wat beter weer een kort tochtje doen
Nu willen jullie natuurlijk ook foto's, moet wel zeggen dat de echt mooie foto's nog moeten komen vind ik zelf, want in zonlicht komt hij nog mooier uit