Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 23 ... 659 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-07 21:22
Ik ga ook even naar die podcasts luisteren op het werk :P.

Vandaag de Kuurne-Brussel-Kuurne cyclo gereden, en dan merk ik dat mijn lange duurtrainingen heel veel nut hebben gehad.
Mijn recuperatie is een pak beter geworden en heb nu nog ruimschoots overschot op het einde van zo'n cyclo.

In groep doe ik vrij veel kopwerk, dus dat telt wel als interval, net als mijn regelmatige ritjes op de mountainbike :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:02

Crazy D

I think we should take a look.

Dimi83 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 11:37:
Kijk, daar wil ik nu echt eens tegenin gaan. Het is niet omdat je wedstrijdjes kort en intensief zijn dat je enkel dat moet trainen.
Dat zeg ik ook nergens. Maar als je wedstrijden rijdt heb je wel meer baad mij regelmatig flinke stevige intervallen. Misschien zul je dan eerder 2 van dat soort trainingen in de week doen, terwijl iemand die traint voor duurvermogen dat misschien 1 x per week doet.
CedricD schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 17:26:
In groep doe ik vrij veel kopwerk, dus dat telt wel als interval, net als mijn regelmatige ritjes op de mountainbike :)
Als je vooral op kop rijdt is dat geen interval maar eerder vo2max/treshold als je stevig doorknalt :D interval is niet alleen 'stevig' voor een tijdje, maar in de rust ook wel echt rustig. Zo groot mogelijke verschillen in intensiteit dus eigenlijk.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-07 17:54
Gefeliciteerd met je streak @DDX , 365 dagen non stop fietsen. Nu een rust dagje?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:35
Thnx, nu door om ook 365 dagen in een kalender jaar te halen 8)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DDX schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 18:07:
Thnx, nu door om ook 365 dagen in een kalender jaar te halen 8)
Volgend jaar is makkelijker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Dimi83 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 11:37:
[...]

Kijk, daar wil ik nu echt eens tegenin gaan. Het is niet omdat je wedstrijdjes kort en intensief zijn dat je enkel dat moet trainen. Er is ondertussen al meer dan genoeg studie rond gedaan dat meer dan 2 (goed uitgevoerde) intervaltrainingen per week zo goed als geen trainingseffect hebben. Duurtraining, duurtraining, duurtraining. Noem het D1, LSD of wat je ook wil. 80% van je tijd in duur. En als je maar 1x in de week 4u kan rijden en je wil er het meeste uit halen, zal je die 4u echt wel onder je anaerobic threshold moeten doen. Aangevuld me 2 intervaltrainingen van 1u.

Een basis schema zou dan zijn op dinsdag interval 1u (heel diep). Woensdag recovery rit van 1u, maar dan echt pokketraag, slakkegang,. Donderdag terug interval. En dan opzaterdag/zondag je duurtraining van 4u. Dit is een schemaatje van een uur of 7 in de week waarvan 3u perfect thuis op de rollen kan.

Een groepsrit is quasi altijd te vlug om duurtraining te zijn en te traag om als intervalwerk te dienen. Het "No man's land" wordt dit genoemd en heeft relatief weinig effect.

De volgende vraag die je jezelf wel moet stellen is of je dit leuk vind? Voor mij niet. De duur wel. Door mijn werkschema kan ik bijna niet anders dan altijd alleen op pad gaan dus ik doe veel duur. Maar intervaltraining doe ik echt niet graag. En al helemaal niet als het schematisch dient te gebeuren.

Ik ben een fervent aanhanger van de podcast van Fast Talk. Reden hiervoor is omdat ze veel coaches en wetenschappers uitnodigen om uit te leggen waarom iets zo moet en niet anders en omdat ze veel trainings- en voedingsmythes debunken. En als je in de shownotes kijkt of de podcasts via de site bekijkt, hebben ze steeds de links staan naar de studies die ze aanhalen.

Wil je gewoon weten hoe de basis er moet uitzien als je "iets" van schema wil aanhouden of wil weten hoe het een beetje in elkaar zit, luister dan zeker eens de laatste episode waarin ze een grote recap doen van ongeveer alles wat ze gezegd hebben in hun voorgaande episodes.

Alles wat meer is dan deze basis, dat is de 1% waar je je mee moet bezighouden trainingsgewijs als de andere 99% snor zit.

Of, zoals iemand me onlangs zei:

[...]

8)7 8)7 8)7
Mee eens d:)b

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:59
In de winter spin ik enkel 3 tot 4x in de week, wat dus voornamelijk hoge intensiteit intervallen zijn. 0 duurtraining dus. Mijn FTP is toch flink gestegen over de winter dus ook zonder lange ritten wordt ik zeker sterker. Maar als ik binnenkort weer naar buiten ga zal ik me toch maar eens verdiepen in die lage intensiteit duurtrainingen, heb ik eigenlijk nog nooit gedaan, toch altijd wel knallen zo hard ik kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07 09:20
Janpietertje89 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 23:44:
In de winter spin ik enkel 3 tot 4x in de week, wat dus voornamelijk hoge intensiteit intervallen zijn. 0 duurtraining dus. Mijn FTP is toch flink gestegen over de winter dus ook zonder lange ritten wordt ik zeker sterker. Maar als ik binnenkort weer naar buiten ga zal ik me toch maar eens verdiepen in die lage intensiteit duurtrainingen, heb ik eigenlijk nog nooit gedaan, toch altijd wel knallen zo hard ik kan.
Spin zelf 1-2x in de week afhankelijk van het weer, van oktober tot en met maart. Vooral om in beweging te blijven. Dat je FTP hier van kan stijgen is opzich wel logisch, zeker bij zovaak in de week. Maar FTP vind ik ook wel een apart iets omdat die test ook iets van 20min is? Dat wil dus niet zeggen dat je zoiets 2u vol kan houden lijkt me.

Verder probeer ik vooral in de weekenden ‘duurtrainingen’ te doen als in: lange tochten. Noet per se langzaam of heel snel, gewoon net waar ik zin in heb. Soms fiets je met mensen die wat minder snel zijn en dan is het dus een D1-2 training en soms doe je het met 35gem en dan is het weer anders.

Vorig jaar heb ik dinsdag een wedstrijdtraining gedaan wat denk ik vergelijkbaar is met intervallen? Ben geen expert 😄 Natuurlijk hangt et er vanaf hoe je rijdt maar telkens na bochten weer aantrekken tot ruim boven de 40 en soms 50 aantikken is best wel heftig. Dit jaar wil ik kijken of ik meer donderdagen erbij kan pakken. En dan het weekend een langere rit.

Zijn er hier mensen die zoch ingeschreven hebben voor de Omloop der zeven heuvelen in Berg en Dal? Best vlot gegaan, in een dag 150 ingeschreven en vol dus. Was gelukkig net op tijd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:39
Door duurtraining vergroot je je tank en kun je dus zeker nog beter worden. Met een goede duurbasis kan je namelijk veel meer intensievere trainingen aan (en ook langere) en je herstelt sneller. Tot slot train je ook andere energiesystemen. Die systemen kun je indoor niet vaak gebruiken, maar als je buiten fietst zeker wel.

Dat je van flink indoor fietsen je FTP verhoogt is algemeen bekend. Van intensief fietsen word je nu eenmaal beter. Echter op de bepaald moment zul je niet meer beter worden, de enige manier om dan weer een stap te zetten is méér te gaan trainen maar dat zal lastig gaan omdat je geen basis hebt > zie hier het nut van duurtraining.

[ Voor 13% gewijzigd door havana op 03-03-2019 08:32 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
havana schreef op zondag 3 maart 2019 @ 08:31:
Door duurtraining vergroot je je tank en kun je dus zeker nog beter worden. Met een goede duurbasis kan je namelijk veel meer intensievere trainingen aan (en ook langere) en je herstelt sneller. Tot slot train je ook andere energiesystemen. Die systemen kun je indoor niet vaak gebruiken, maar als je buiten fietst zeker wel.

Dat je van flink indoor fietsen je FTP verhoogt is algemeen bekend. Van intensief fietsen word je nu eenmaal beter. Echter op de bepaald moment zul je niet meer beter worden, de enige manier om dan weer een stap te zetten is méér te gaan trainen maar dat zal lastig gaan omdat je geen basis hebt > zie hier het nut van duurtraining.
Eens. Ik merk dat door alle duurritten door de jaren heen mijn basisconditie behoorlijk is. Een 100km ritje is in dat opzicht ook niet echt meer een uitdaging maar bijna een minimum voor een weekendritje. Denk dat de meesten hier die dat veelvuldig doen ook wel merken dat als ze uit de winter komen van weinig buitenfietsen de 1e lange ritjes eigenlijk best gemakkelijk afgaan.

Maat van mij doet dit een stuk minder of rijdt veel meer in grote groepen langere rondjes. De kilometers maakt hij dan in principe wel maar een solo van 100km wordt dan toch ineens heel wat anders dan dat je met 12 man rijdt.

Nog een goede tip, al hoop ik dat velen die al gewoon gebruiken zoals ik ook had moeten doen: Stop een extra speedlink ergens in je tasje of wat je meeneemt. Al veelvuldig over gehad met een vriend dat dit best handig is maar nooit echt gedaan. Totdat ik dus gisteren in Wolfheze ineens met een gebroken ketting stond. De zwakste schakel in deze was de speedlink zelf ook. Blijkbaar is de speedlink toch "versleten" geraakt bij het loshalen en vastmaken bij wat onderhoud enzo. Moet zeggen dat het een zeer hobbelig weggetje was waar ik over reed maar een extra speedlink had mij veel sneller op weg kunnen helpen in ieder geval. Uiteindelijk een winkeltje in Doorwerth gevonden die open was en een setje van 2 verkocht. 10,50 viel me nog alles mee zeker toen het er 2 bleken te zijn. Maar 3km steppen op je racefiets is verre van ideaal :9

Hopelijk was dit wel even het laatste euvel zo voor mijn groepswitch die gepland staat als mijn stuur er is. Shifter stuk, speedlink.... Goed, mag niet zeuren want heb eigenlijk nooit iets :>

[ Voor 27% gewijzigd door orange.x op 03-03-2019 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

orange.x schreef op zondag 3 maart 2019 @ 08:08:
Spin zelf 1-2x in de week afhankelijk van het weer, van oktober tot en met maart. Vooral om in beweging te blijven. Dat je FTP hier van kan stijgen is opzich wel logisch, zeker bij zovaak in de week. Maar FTP vind ik ook wel een apart iets omdat die test ook iets van 20min is? Dat wil dus niet zeggen dat je zoiets 2u vol kan houden lijkt me.
FTP wordt in heel veel tests inderdaad op 20 minuten gezet en dan gaat er een % af en kom je op een cijfer dat je in theorie een uur kunt volhouden. Wat vervolgens zelden waar is trouwens. Vorig jaar Wattbike trainingen gedaan, de trainer daar bevestigde dat ook (maar heb het veel vaker gelezen): zijn FTP was volgens de test net geen 300 maar het maximale dat hij een uur kan volhouden ligt daar wel een stukje onder (eerder rond 275 of nog ietsje lager). Al kun je buiten natuurlijk zelden echt non-stop een vermogen trappen waardoor je gemiddelde misschien wel hoog is, maar als je dat haalt door stukken intensiever te rijden maar vervolgens hier en daar rust te moeten pakken vanwege de wegsituatie is dat niet helemaal "eerlijk".

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:18
DDX schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 21:42:
[...]

Ja, een of andere bericht dat die dijk ook dicht gaat :
https://ploegmaats.cc/nieuwe-route-ldc2019/
Raar verhaal, kan geen enkele officiele bron vinden van een afsluiting en je mag toch aannemen dat Rijkswaterstaat of de projectorganisatie zoiets zou communiceren. Zou het wel erg jammer vinden want wil in april over de Afsluitdijk fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Ascension schreef op zondag 3 maart 2019 @ 10:37:
[...]

Raar verhaal, kan geen enkele officiele bron vinden van een afsluiting en je mag toch aannemen dat Rijkswaterstaat of de projectorganisatie zoiets zou communiceren. Zou het wel erg jammer vinden want wil in april over de Afsluitdijk fietsen.
Lokale sufferdje Sneek meldt dat het fietspad open blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
orange.x schreef op zondag 3 maart 2019 @ 09:17:
[...]
Maat van mij doet dit een stuk minder of rijdt veel meer in grote groepen langere rondjes. De kilometers maakt hij dan in principe wel maar een solo van 100km wordt dan toch ineens heel wat anders dan dat je met 12 man rijdt.
Herkenbaar. 100km is wel zo'n beetje het begin van een goede solo duurrit. In een groep is het helemaal makkelijk, dan fiets je 75% van de tijd in actief herstel en de tijd vliegt.

Mijns inziens is het essentieel voor beginnende fietsers om veel duur training te doen om conditie op te bouwen. Als je eenmaal een goede basis conditie hebt kun je andere trainingen gaan doen waar je dan ook beter op reageert.
Nog een goede tip, al hoop ik dat velen die al gewoon gebruiken zoals ik ook had moeten doen: Stop een extra speedlink ergens in je tasje of wat je meeneemt.
Ik heb een kettingpons op mijn multitool zitten. Ik twijfel er altijd aan om dat ding mee te nemen maar ik heb hem toch al een paar keer nodig gehad. Niet perse voor een ketting maar vooral voor losse schroefjes, bladboutjes, lekker banden etc. Prima uitgave tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:09
Twee weken geleden is er op iPhone een update uitgekomen voor de E-tube App. Bij de instellingen van synchroshifting had je bij de vorige versie de mogelijkheid om een wijziging te maken, waarbij je kon instellen dat bij terugschakelen op een gegeven moment de FD van de 50 naar de 34 moest gaan. Het lijkt er op dat deze optie niet meer werkt. Zo te zien is de optie bij de instellingen van synchroshifting nog wel zichtbaar, maar als je deze optie aantikt, gebeurt er niets. Ik kan die optie nergens anders meer vinden, dus lijkt er op dat er een bug in de App zit (?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Noxa schreef op zondag 3 maart 2019 @ 12:07:
[...]

Herkenbaar. 100km is wel zo'n beetje het begin van een goede solo duurrit. In een groep is het helemaal makkelijk, dan fiets je 75% van de tijd in actief herstel en de tijd vliegt.

Mijns inziens is het essentieel voor beginnende fietsers om veel duur training te doen om conditie op te bouwen. Als je eenmaal een goede basis conditie hebt kun je andere trainingen gaan doen waar je dan ook beter op reageert.

[...]

Ik heb een kettingpons op mijn multitool zitten. Ik twijfel er altijd aan om dat ding mee te nemen maar ik heb hem toch al een paar keer nodig gehad. Niet perse voor een ketting maar vooral voor losse schroefjes, bladboutjes, lekker banden etc. Prima uitgave tot nu toe.
Ja bij een echte kettingbreuk heb je mogelijk niet alleen een speedlink nodig. Maar ik acht de kans dat een ketting breekt op de racefiets niet ZO groot als je op een normale manier schakelt. Heb het op de mountainbike eens gehad maar dat was gewoon lompheid van mezelf door op volle belasting 2-3 tandjes terug te willen schakelen. Ik zorg er nu altijd voor op de racer of mtb dat me dat niet overkomt door altijd een fractie even de druk te verminderen en dan te schakelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dimi83
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-12-2024
Waar men nu naartoe gaat, is kijken van waar de energie komt die nodig is om je FTP te halen. INSCYD is nu een firma die wereldwijd testen aan biedt, vrijwel altijd in partnership met een testcentrum. Deze testen zijn iets duurder dan een gewone inspanningstest maar probeert via hun protocol en vele bloedprikjes te kijken wat je FTP is en welk energiesysteem hiervoor aangesproken wordt. Het doel is om steeds te maken dat er zoveel mogelijk uit je vetverbranding komt. Dan weet je ook direct waar je meer moet op trainen.

Fast talk (ja ja, die weer) hebben er 2weken geleden een uitleg over gedaan die je hier terugvindt.

Toevallig bleken 2 kennissen van me vorige week net deze test gedaan hebben. De ene is een cyclorenner, de andere een triathleet. Alhoewel hun FTP uit elkaar ligt, was hun W/kg voor hun FTP wel gelijkaardig maar voor de cyclorenner was dit een pak minder vetverbranding dan van de triathleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-07 19:09
EdwinW schreef op zondag 3 maart 2019 @ 12:39:
Twee weken geleden is er op iPhone een update uitgekomen voor de E-tube App. Bij de instellingen van synchroshifting had je bij de vorige versie de mogelijkheid om een wijziging te maken, waarbij je kon instellen dat bij terugschakelen op een gegeven moment de FD van de 50 naar de 34 moest gaan. Het lijkt er op dat deze optie niet meer werkt. Zo te zien is de optie bij de instellingen van synchroshifting nog wel zichtbaar, maar als je deze optie aantikt, gebeurt er niets. Ik kan die optie nergens anders meer vinden, dus lijkt er op dat er een bug in de App zit (?).
Heb je mogelijk op de fiets het knopje van de hub ingedrukt gehad? daarmee kun je schakelen tussen full synchro, half sync, en manueel schakelen?

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:47

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zaterdagmiddag nog een mooi rondje kunnen maken, weer viel mij reuze mee.
Ook even de VAM bult meegenomen, erg mooi geworden. Je kan er mooi lusjes fietsen, mooie training voor de alpen oid. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-07 11:56
Zaterdag ook een flink rondje gedaan, ruim honderd kilometer over de heuvelrug tot aan Rhenen, Grebbeberg op en weer terug. Vriend die mee was zat helemaal stuk na 60km - waarschijnlijk door combi van te weinig eten onderweg en te koud gekleed (geen beenstukken) - dus op de dijk bij Amerongen mocht ik al het kopwerk doen. Prima training voor de Amstel Gold en fijn dat ik qua energie nog prima zat na vier uur op de fiets. Helemaal top dus, zou je zeggen.

Zondag had ik echter een nogal beroerde dag. Totaal geen energie en een enorm leeg gevoel, qua voeding dan. Spierpijn had ik nauwelijks, alleen licht last van m'n onderrug; benen waren prima.

Waar zou dat futloze vandaan kunnen komen? Weer wennen aan een lange tocht? Te weinig gegeten achteraf? Ik denk zelf het laatste, misschien had ik meer moeten eten na het fietsen. Vorige week had ik na drie uur op de fiets echter nergens last van de volgende dag.

Zou wel fijn zijn om dit onder controle te krijgen, geen zin om een dag helemaal kapot te zijn na de Amstel Gold 150km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:09
NielsTn schreef op maandag 4 maart 2019 @ 10:55:
Heb je mogelijk op de fiets het knopje van de hub ingedrukt gehad? daarmee kun je schakelen tussen full synchro, half sync, en manueel schakelen?
Klopt. Beide posities qua instellingen staan ingesteld op volledige synchroshifting. Dus het systeem doet wat het moet doen. 'Probleem' is dat ik het moment waarop de FD van de 50 naar de 34 schakelt (wanneer je dus schakelt naar een kleinere versnelling van de cassette 11-30), wil kunnen instellen. Wanneer ik op een gegeven moment 50-24 rijd, heb ik liever dat Di2 op dat moment de FD naar de 34 schakelt. Bij de 50-24 draait de ketting niet helemaal lekker qua geluid. Ik wil in E-tube dus instellen dat wanneer ik van de 50-21 naar de 50-24 schakel, de FD naar de 34 schakelt en dit automatisch op de cassette compenseert met bv. de combinatie 34-17. Die instelling heb ik eerder in de E-tube App gezien. Nou kan het zijn dat ik over beroerde zoek-skills bezit, maar op de plek waar ik verwachtte de instelling te kunnen maken, ontbreekt dat onderdeel.
En ik zou als alternatief natuurlijk de software op de laptop kunnen installeren en op de fiets kunnen aansluiten, maar daar hebben ze D-fly niet voor uitgevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-07 18:58

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Amras schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:05:
Waar zou dat futloze vandaan kunnen komen? Weer wennen aan een lange tocht? Te weinig gegeten achteraf? Ik denk zelf het laatste, misschien had ik meer moeten eten na het fietsen. Vorige week had ik na drie uur op de fiets echter nergens last van de volgende dag.

Zou wel fijn zijn om dit onder controle te krijgen, geen zin om een dag helemaal kapot te zijn na de Amstel Gold 150km.
Je zou natuurlijk ook gewoon een slechtere dag gehad kunnen hebben. Je hoort de renners bij de wedstrijden ook vaak genoeg zeggen dat ze superdagen of slechte benen hebben gehad. Maar je voeding en nachtrust spelen uiteraard ook een rol. In hoeverre wat welk effect bij jou heeft gehad kan ik niet zeggen. Misschien was twee dagen na elkaar knallen zonder genoeg rust wel te veel zo vroeg in het seizoen....

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
rockhopper schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:16:
[...]

Je zou natuurlijk ook gewoon een slechtere dag gehad kunnen hebben. Je hoort de renners bij de wedstrijden ook vaak genoeg zeggen dat ze superdagen of slechte benen hebben gehad. Maar je voeding en nachtrust spelen uiteraard ook een rol. In hoeverre wat welk effect bij jou heeft gehad kan ik niet zeggen. Misschien was twee dagen na elkaar knallen zonder genoeg rust wel te veel zo vroeg in het seizoen....
Voor de duidelijkheid, ik heb zondag niet gefietst. Dat is niet echt duidelijk uit m'n bericht, excuus. Ik voelde mij gewoon slap gedurende de dag, niet veel meer gedaan dan het hoogst noodzakelijke en verder enorm rustig aan gedaan. Vandaag is het gelukkig weer als normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:18

mvds

Totally awesome!

NielsTn schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:00:
[...]

Nee ik heb ze 'rechtstreeks' bij Siroko besteld (Spanje?), en ze kwamen met de post binnen 4-5 werkdagen aan. Wel helaas met DPD, dus de koerier belde niet aan, maar dumpte het pakket ongevraagd op het afhaaldepot.... :( Klagen bij DPD heeft geen zin, schijnt structureel te zijn
Heb jij toevallig de kleurende glazen? Ik zag bij de beschrijving (van de K3 overigens) het volgende;
controleren autonoom de lichtdoorlatendheid en gaan van Categorie 2 (42% lichttransmissie) naar Categorie 3 (11% lichttransmissie) in minder dan zestig seconden
En mijn vraag is dan, kunnen ze niet verder terug dan categorie 2? Is het dus altijd een zonnebril die van 42% tot 11% lichtdoorlatendheid kan, of kunnen ze ook gewoon helder worden en hoger dan die 42% doorlatendheid gaan? (hoeft niet 100% te zijn, maar ruim boven de 80% zou toch wel fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ascension schreef op zondag 3 maart 2019 @ 10:37:
[...]

Iemand die het heeft nagevraagd na mijn bericht op strava :
officiële reactie: "Om het werk aan de noordzijde (Waddenzeezijde) van de dijk goed en veilig te kunnen uitvoeren, wordt het fietspad tussen 1 april 2019 en 1 april 2022 afgesloten. Dit gebeurt afwisselend tussen Den Oever-Breezanddijk en Den Oever-Kornwerderzand. Voor voetgangers en (brom)fietsers wordt vervangend vervoer geregeld in de vorm van de Afsluitdijkfietsbus." en "De bus rijdt minimaal eens per uur. Per bus kunnen minimaal 15 fietsen en 25 personen worden vervoerd. De exacte locaties van de haltes en de dienstregeling worden voor 1 april bekend gemaakt op www.deafsluitdijk.nl."
Dus mensen die de 31e mee willen fietsen zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
DDX schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:52:
Dus mensen die de 31e mee willen fietsen zijn welkom.
Als dit dezelfde "methode" is die ze gehanteerd hebben op de Houtribdijk richting Flevoland met "een pendelbusdienst" en afsluiten van... dan zal het allemaal wel meevallen. Tijdens het weekend dat ik erover ging in december 2017 was niemand aan het werk en kon gewoon overal langsgefietst worden. Die pendeldienst was toen ook helemaal niet beschikbaar. Lijkt me toch heel sterk dat ze 3 jaar lang een fietspad compleet dichtknallen. Maargoed, beter voorzijn natuurlijk als het kan :+ In ieder geval iets om rekening mee te houden of te informeren als je vanaf 1 april wil rijden. Ik heb hem nog op mijn todo staan, maar kan dat nog wel even uitstellen met allerlei andere bezigheden 8)

[ Voor 9% gewijzigd door orange.x op 04-03-2019 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:05
Tering wat slecht gecommuniceerd in vergelijking met de houtribdijk.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Over afsluiten gesproken (de Afsluitdijk doet zijn naam overigens eer aan), de Amerongse berg is ook een aantal weken afgesloten: https://nieuwsbladdekaap....door-werkzaamheden-553974.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
mvds schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:40:
[...]

Heb jij toevallig de kleurende glazen? Ik zag bij de beschrijving (van de K3 overigens) het volgende;
[...]
En mijn vraag is dan, kunnen ze niet verder terug dan categorie 2? Is het dus altijd een zonnebril die van 42% tot 11% lichtdoorlatendheid kan, of kunnen ze ook gewoon helder worden en hoger dan die 42% doorlatendheid gaan? (hoeft niet 100% te zijn, maar ruim boven de 80% zou toch wel fijn zijn.
Ik heb de blanke, een oranje en een fotochromatische lens (van lichtgrijskleurend naar donkerder afhankelijk van de daglicht instraling onder invloed van IR/UV).
Geen idee hoe dat zit met catergorieen en zo. Ik heb denk ik nog ergens foto's op dit topic staan van de k3s met fotochromatische lens.

check: NielsTn in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"

[ Voor 5% gewijzigd door NielsTn op 04-03-2019 15:28 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
orange.x schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:00:
[...]

Als dit dezelfde "methode" is die ze gehanteerd hebben op de Houtribdijk richting Flevoland met "een pendelbusdienst" en afsluiten van... dan zal het allemaal wel meevallen. Tijdens het weekend dat ik erover ging in december 2017 was niemand aan het werk en kon gewoon overal langsgefietst worden. Die pendeldienst was toen ook helemaal niet beschikbaar. Lijkt me toch heel sterk dat ze 3 jaar lang een fietspad compleet dichtknallen. Maargoed, beter voorzijn natuurlijk als het kan :+ In ieder geval iets om rekening mee te houden of te informeren als je vanaf 1 april wil rijden. Ik heb hem nog op mijn todo staan, maar kan dat nog wel even uitstellen met allerlei andere bezigheden 8)
Heeft natuurlijk deels met geen risico willen nemen te maken.
Op de Houtribdijk zijn ze doordeweeks iig bezig en staat er best wat materiaal (graafmachines) en rotzooi op fietspad.

Maar het is op dit moment dus te doen om in het weekend daar te fietsen ?
(al kom ik daar komende 2 weken niet aan toe ivm weekje spanje)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
Jammer, dan maar andere opties overwegen om in Friesland te komen. Misschien maar via de Wadden of anders het veer Enkhuizen-Stavoren. Een buspendel doet toch afbreuk aan de hele beleving O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
DDX schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:34:
[...]

Heeft natuurlijk deels met geen risico willen nemen te maken.
Op de Houtribdijk zijn ze doordeweeks iig bezig en staat er best wat materiaal (graafmachines) en rotzooi op fietspad.

Maar het is op dit moment dus te doen om in het weekend daar te fietsen ?
(al kom ik daar komende 2 weken niet aan toe ivm weekje spanje)
Oh ik heb geen idee hoe dat nu is hoor. Het was puur om aan te geven dat het niet hoeft te betekenen dat als je in het weekend er overheen wilt je er "echt" niet langs kan. Bij mij was het toen, eind 2017 dus niet 2018, ook wel aangegeven maar lag er uiteindelijk wel wat rotzooi op het wegdek en stonden er een paar machines maar niets waar je niet gewoon langs kon. Ik ken de afsluitdijk niet, maar als dat vergelijkbaar is qua breedte van het fietspad en hoe het gesitueerd is zou ik me dus voor kunnen stellen dat het ook daar niet per se hoeft te betekenen dat je terug zou moeten :)
BreadFan schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:25:
Over afsluiten gesproken (de Afsluitdijk doet zijn naam overigens eer aan), de Amerongse berg is ook een aantal weken afgesloten: https://nieuwsbladdekaap....door-werkzaamheden-553974.
Zaterdag die borden ook gezien. Maar ik ben dan altijd wel een dwarskont genoeg om even te kijken of er niet toch een mogelijkheid is om er gewoon langs te komen. Kan me voorstellen dat ze voor fietsers misschien nog wat van die platen neerleggen ofzo. Ach, in het slechtste geval moet je de Amerongseberg nog een keer op vanaf de zuidkant :)

[ Voor 38% gewijzigd door orange.x op 04-03-2019 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
orange.x schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:47:
[...]

Oh ik heb geen idee hoe dat nu is hoor. Het was puur om aan te geven dat het niet hoeft te betekenen dat als je in het weekend er overheen wilt je er "echt" niet langs kan. Bij mij was het toen, eind 2017 dus niet 2018, ook wel aangegeven maar lag er uiteindelijk wel wat rotzooi op het wegdek en stonden er een paar machines maar niets waar je niet gewoon langs kon. Ik ken de afsluitdijk niet, maar als dat vergelijkbaar is qua breedte van het fietspad en hoe het gesitueerd is zou ik me dus voor kunnen stellen dat het ook daar niet per se hoeft te betekenen dat je terug zou moeten :)
Ja ik ben er vorig jaar (geen idee meer precies wanneer) ook overheen gefiets en dat ging prima.
Maar ik zag recent wel wat foto's van de werkzaamheden en volgens moet je nu een gravelbike of mountainbike meenemen wil je er fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
BreadFan schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:25:
Als ik het bericht zo lees dan is het alleen de Koenestraat, niet de Bergweg zelf. Je zou de Amerongse berg dan vanaf noord nog kunnen rijden, dan afdalen en omdraaien voor de klim terug (of direct van de top weer naar het noorden afdalen). Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Amras schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:55:
[...]

Als ik het bericht zo lees dan is het alleen de Koenestraat, niet de Bergweg zelf. Je zou de Amerongse berg dan vanaf noord nog kunnen rijden, dan afdalen en omdraaien voor de klim terug (of direct van de top weer naar het noorden afdalen). Of zie ik iets over het hoofd?
Lijkt me ook. Ze zullen het sowieso niet compleet afsluiten aan de noorkand omdat anders niemand meer de MTB route kan bereiken met de auto, vanaf noord ook dus.

Blijkt dat Thor Carbon op de BikeMotion een award heeft gekregen voor hun carbon velgen met grafeen. https://www.thorcarbon.eu/ Hopelijk binnenkort bericht over het stuur dat ik besteld heb.

@BreadFan Het is wel echt die kruising van Holleweg, Koenestraat, Bergweg en Jan van Zutphenweg. Is een beetje een gekke kruising nu eigenlijk 2 driesprongen vlak bij elkaar. Kwestie van er stug heengaan en bekijken of het kan, desnoods stukje lopen ofzo..

[ Voor 28% gewijzigd door orange.x op 04-03-2019 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Amras schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:55:
[...]

Hmm, je kan weleens gelijk hebben. B) Ik werd getriggerd door een bord wat er momenteel staat, en las "van en naar Overberg". Maar dat geldt voor de Koenestraat, niet voor de Bergweg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:01
De Lidl fietsenworkstand is er weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

NielsTn schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:27:
[...]

Ik heb de blanke, een oranje en een fotochromatische lens (van lichtgrijskleurend naar donkerder afhankelijk van de daglicht instraling onder invloed van IR/UV).
Geen idee hoe dat zit met catergorieen en zo. Ik heb denk ik nog ergens foto's op dit topic staan van de k3s met fotochromatische lens.

check: NielsTn in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"
Van lichtgrijs naar donker? Dus helemaal helder (zoals de clear lens) haalt ie niet? Die categorieen geven ze zelf aan in de beschrijving op de site hoor, zeggen mij verder ook niet zoveel. Ik stelde de vraag ook aan hun klantenservice maar van het antwoord ben ik ook niet wijzer geworden...
They reach up to the interval that your same us ;-) indicates

Thank you
De vraag was;
I have a question regarding the "K3 PHOTOCHROMIC ALPE D'HUEZ" or the photochromic lenses in general. In the description I see that it takes less than 60 seconds to go from category 2 (42% translucency) to category 3 (11% translucency). My question, what are the limits of the translucency? Do the lenses only go from 42% to 11% and back, or can they also go to 100% (so fully clear) or close to 100%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
bwah... enkele jaren mee bezig dat onderhoud.. dat is niet leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06:45

McMiGHtY

- burp -

En het tweede evenement dat in de problemen gaat komen door de Afsluitdijk:

https://www.facebook.com/events/347935089138389/

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
hmm wel balen. Had het er een paar weken geleden over met een fietsmaat om dit deze zomer te doen. Toch wel minder charme als we niet over de afsluitdijk kunnen. En om nog voor 1 april te gaan komt helaas te vroeg.

Verder baal ik als een stekker, afgelopen weekend mijn nieuwe fiets gekregen. Stond ik zaterdag de hele dag op BikeMotion, zondag snertweer/carnavals-verplichtingen en deze week super druk op werk en een beetje ziekjes. Kan ik zaterdag op zijn vroegst de fiets proberen, heb ik straks een bikefit en nog geen 5km gefietst... Gelukkig staat hij wel in de woonkamer zodat ik er naar kan kijken 😋

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
McMiGHtY schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:04:
En het tweede evenement dat in de problemen gaat komen door de Afsluitdijk:

https://www.facebook.com/events/347935089138389/
BRM400 van april heeft hun route ook omgegooid
En race arround the netherlands (ergens in de zomer) gaat ook een probleempje krijgen, al doen daar niet zoveel mensen aan mee dus zou pendelbus nog wel optie kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Waarom er mensen zijn die zoveel meuk op Strava gooien is mij om het even... Vond een kerel op een segment die blijkbaar coach is van een Movistar vrouwenteam en dus veel koersen meerijdt, in een auto. Leuk dat je dat voor jezelf misschien registreert maar zet dat soort dingen gewoon niet op Strava! Of flag het zelf... Man man man.

En dan pleurt Strava voor het gemak de flagmogelijkheid even uit... Zeker omdat het te druk is ofzo omdat ik teveel geflagged heb blijkbaar...

[ Voor 18% gewijzigd door orange.x op 05-03-2019 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik ben er wel voor te porren op 31 maart, afhankelijk van de praktische zaken zoals het startpunt en starttijd. Wat had je daarvoor in gedachten @DDX ?

Ik probeer ook nog wat mensen van die fietsclub te mobiliseren om een eigen groepje te vormen, maar ik verwacht weinig animo. Het komt voor velen onverwacht en erg vroeg in het seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
NielsTn schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 08:34:
[...]

bwah... enkele jaren mee bezig dat onderhoud.. dat is niet leuk...
Maar wel gaaf dat ze een fietspad aan de Waddenzee-zijde gaan maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Afbeeldingslocatie: https://staticresources.rijkswaterstaat.nl/binaries/dijkvak-op-kruin-afsluitdijk_tcm21-187193.jpg

@MrAngry vertrek denk ik uit Amsterdam Noord oid, nog even exacte plek bedenken die het handigst is voor iedereen.
Ik denk aan Durgerdam oid.
En gemiddelde snelheid hou rekening met zo'n 32 per uur. (wat prima te doen is met groepje, de wat mindere mensen gaan gewoon wat meer in wiel zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:20
DDX schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:55:
[Afbeelding]

@MrAngry vertrek denk ik uit Amsterdam Noord oid, nog even exacte plek bedenken die het handigst is voor iedereen.
Ik denk aan Durgerdam oid.
En gemiddelde snelheid hou rekening met zo'n 32 per uur. (wat prima te doen is met groepje, de wat mindere mensen gaan gewoon wat meer in wiel zitten)
Wat is overigens het plan om te gaan doen want dat stukje heb ik gemist :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ja, als er een mooi groepje is maak ik me niet zoveel zorgen over de snelheid. En ik ben niet te beroerd om ergens huilend in een trein te eindigen als de benen die dag slechter zijn dan gehoopt. Het blijft toch wel een tering eind, vorige keer heb ik mijn achillespees overbelast. Dat was met 4 man en 30km/u gem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Welke route willen jullie gaan rijden? Rondje IJsselmeer of Zuiderzee? Die laatste is bijna 100km langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:35
fiy. De Houtrib zou in juli weer open moeten zijn. Vorig jaar is het er niet van gekomen, maar misschien dat een rondje markermeer er deze zomer dan wél in zit. :)

https://www.rijkswatersta...inder-en-maatregelen.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
la_fusion schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:06:
[...]

Wat is overigens het plan om te gaan doen want dat stukje heb ik gemist :+
Mijn idee was om de 31e nog even het rondje te fietsen, inmiddels al wat mensen die zich gemeld hebben die mee willen.

Start in Amsterdam, exacte verzamelpunt nog even onder voorbehoud bij Durgerdam. (heb je mooie plek om auto's neer te zetten, voor mensen die met auto komen)

Ik ben nog even in overleg met wat andere mensen die mee willen fietsen of we de kleine variant (door Flevopolder) of grote variant (langs Kampen zegmaar) gaan fietsen, grote variant is natuurlijk wel mooiere route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
De Flevo-variant wil ik nog wel overwegen deze maand (dat is plm. 250km toch?). De Zuiderzee-variant gaat mij wat te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Vandaag mijn Favero Assioma DUO pedalen binnengekregen en vanavond meteen gemonteerd (uiteraard ;)). Registratie en calibratie gedaan, gepaired met mijn Edge 1000 - allemaal geen probleem.

Vervolgens een workout doen op mijn Tacx Neo (v1) in Zwift met ERG mode aan en daarbij valt me op dat de getoonde waardes (in Zwift en op mijn Edge 1000) flink verschillen. Op mijn Edge toon ik de huidige power en de 3s power (dus van de laatste 3 seconden). Beiden wijken af van wat ik in Zwift zie, waarbij de Assioma's een stuk hogere waarde tonen, soms wel 10-25% hoger dan Zwift. Op een gegeven moment moest ik een blokje 255W trappen en ik heb 300+ W voorbij zien komen op de Garmin.

Na de workout heb ik de Tacx Utility gebruikt en ook daar zag ik flinke verschillen. Heb de Assioma's opnieuw gecalibreerd, en voor mijn gevoel waren de waarden toen beter. Maar over het algemeen gaven de Assioma's nog altijd een hogere waarde dan de Neo (in de Tacx Utility). Dat vind ik vreemd, want ik had juist gelezen dat de waarden van de Neo en de Assioma's vrijwel gelijk liggen (natuurlijk wel rekening houdend met vertraging van meting en weergave e.d.).

Doe ik iets verkeerd? Kijk ik verkeerd? Of geeft een van beide bronnen een verkeerde waarde? @MrAcid misschien ervaring met de Neo en de Assioma's?

edit: heeft het feit dat ik de ERG mode gebruikte in mijn workout een effect gehad wellicht? Sowieso morgen eens een free ride proberen. Of een manier vinden om ruwe data van de Assioma's en de Neo op te slaan en dan te vergelijken in de DC Rainmaker tool.

[ Voor 9% gewijzigd door Bananeman op 05-03-2019 23:00 ]

Motor-forum.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Ascension schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 22:10:
De Flevo-variant wil ik nog wel overwegen deze maand (dat is plm. 250km toch?). De Zuiderzee-variant gaat mij wat te ver.
Als je gaat afsnijden in Friesland en Noord-Holland kan je net boven de 250 komen ja.
Maar dan mis je wel de mooiere stukken.

Ik heb 2 routes klaarstaan.
Optie A de Zuiderzee route :
https://www.strava.com/routes/17438446

Optie B de IJsselmeer route :
https://www.strava.com/routes/17438477

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Bananeman schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 22:29:
Vandaag mijn Favero Assioma DUO pedalen binnengekregen en vanavond meteen gemonteerd (uiteraard ;)). Registratie en calibratie gedaan, gepaired met mijn Edge 1000 - allemaal geen probleem.

Vervolgens een workout doen op mijn Tacx Neo (v1) in Zwift met ERG mode aan en daarbij valt me op dat de getoonde waardes (in Zwift en op mijn Edge 1000) flink verschillen. Op mijn Edge toon ik de huidige power en de 3s power (dus van de laatste 3 seconden). Beiden wijken af van wat ik in Zwift zie, waarbij de Assioma's een stuk hogere waarde tonen, soms wel 10-25% hoger dan Zwift. Op een gegeven moment moest ik een blokje 255W trappen en ik heb 300+ W voorbij zien komen op de Garmin.

Na de workout heb ik de Tacx Utility gebruikt en ook daar zag ik flinke verschillen. Heb de Assioma's opnieuw gecalibreerd, en voor mijn gevoel waren de waarden toen beter. Maar over het algemeen gaven de Assioma's nog altijd een hogere waarde dan de Neo (in de Tacx Utility). Dat vind ik vreemd, want ik had juist gelezen dat de waarden van de Neo en de Assioma's vrijwel gelijk liggen (natuurlijk wel rekening houdend met vertraging van meting en weergave e.d.).

Doe ik iets verkeerd? Kijk ik verkeerd? Of geeft een van beide bronnen een verkeerde waarde? @MrAcid misschien ervaring met de Neo en de Assioma's?

edit: heeft het feit dat ik de ERG mode gebruikte in mijn workout een effect gehad wellicht? Sowieso morgen eens een free ride proberen. Of een manier vinden om ruwe data van de Assioma's en de Neo op te slaan en dan te vergelijken in de DC Rainmaker tool.
ERG mode mag niks uitmaken. Geen ervaring met de NEO, wel de Flux. Vergelijking destijds gemaakt en was nagenoeg gelijk (pedalen iets hogere waardes).

Wat wel uitmaakt:
- Pedaal geeft iets hogere waardes (1-2%) dan hub (Neo) ivm drivetrain loss;
- Waarde die je ziet Zwift in ERG is de 1s power (ongeacht je instellingen). 1s power kan behoorlijke afwijkingen hebben door timing verschillen.

Leg ze inderdaad eens in een tooltje over elkaar heen. Wel opletten dat je e.e.a. goed koppelt.

Output files die je kunt gebruiken:
- Zwift (.fit file wordt lokaal opgeslagen, ook op iOS/Android even zoeken hoe je hem eruit krijgt) met de Neo als Power source
- Garmin met de Assioma’s als Power source

Overigens altijd je Assiomas even calibreren voor een rit (zero offset). Je krijgt automatisch een melding op je Garmin daarvoor - 1sec werk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:20
DDX schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 17:34:
[...]

Mijn idee was om de 31e nog even het rondje te fietsen, inmiddels al wat mensen die zich gemeld hebben die mee willen.

Start in Amsterdam, exacte verzamelpunt nog even onder voorbehoud bij Durgerdam. (heb je mooie plek om auto's neer te zetten, voor mensen die met auto komen)

Ik ben nog even in overleg met wat andere mensen die mee willen fietsen of we de kleine variant (door Flevopolder) of grote variant (langs Kampen zegmaar) gaan fietsen, grote variant is natuurlijk wel mooiere route.
Ah helder! Ik was even vergeten dat ik dat weekend in de Eifel zit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Kun je de rit opslaan op je Garmin?
my.zwift.com - fit file downloaden (Wel als powersource je trainer gebruiken)
garmin - fit file downloaden (hier je powermeter als powersource gebruiken)

DC Rainmaker Tool gebruiken

[ Voor 8% gewijzigd door McMiGHtY op 06-03-2019 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

DDX schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 00:20:
[...]

Als je gaat afsnijden in Friesland en Noord-Holland kan je net boven de 250 komen ja.
Maar dan mis je wel de mooiere stukken.

Ik heb 2 routes klaarstaan.
Optie A de Zuiderzee route :
https://www.strava.com/routes/17438446

Optie B de IJsselmeer route :
https://www.strava.com/routes/17438477
Kan druk worden de 31ste :)

https://www.facebook.com/events/344681396255255

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
@McMiGHtY En dan de tekst:
- Geen wedstrijd, gewoon genieten
JOH! Afknapper die "genieten" tekst. Dat is toch inherent aan fietsen op de racer of mtb of whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

True, aan de andere kant..ze organiseren het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
@MrAcid @McMiGHtY Dank voor de waardevolle info en tips! Ik ga ermee aan de slag, vanavond een stukje trappen en opnemen met de Edge. Samen met de .fit file uit Zwift (supersimpel te downloaden idd) ga ik dit door de DC Rainmaker analyzer trekken.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana

Ik heb zelf 2x een Quarq alsmede een Neo en mijn ervaring is dat de waardes wel iets afwijken, maar niet veel. Zit meestal zo'n 5-10w tussen, wat verklaard wordt doordat metingen in de drivetrain lager liggen doordat er onderweg wat vermogen verloren gaat. Pedalen leveren in principe de hoogste waardes op.

Zitten je pedalen wel goed vast? Ik heb ooit Powertap P1 pedalen gehad en daarmee kreeg ik ook sterk afwijkende waardes als ze niet goed vast zaten.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Heb vanmiddag ongeveer 3 kwartier gefietst in Zwift in blokken met oplopend vermogen, variërend van 110W tot 275W. De data van Assioma's heb ik vastgelegd met de Edge 1000. De FIT bestanden heb ik in de tool van DC Rainmaker geüpload, hier de stats:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FVf6bEUEgDxsIOFRI1Q7hZjU/full.png
Gemiddeld liggen de waardes van de Assioma's dus bijna 12% hoger dan die van de Tacx.

Hier het volledige ritje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fBmBKRPExwULhh0QtlLUQEaK/full.png
Duidelijk te zien dat de waardes van de Assioma's structureel boven die van de Tacx liggen. Soms zit er trouwens een seconde verschil in de waardes zo lijkt het, en op andere momenten weer niet.

Hier een stukje maar dan ingezoomd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EOEizp8mSFHMRroMkSB0hOTo/full.png

Waar ik de muispointer heb staan zijn de waarden 358W voor de Tacx en 421W voor de Assioma's. Daarmee liggen de Assioma's dus 63W m.a.w. 17,5% hoger dan de Tacx. Dat vind ik wel heel erg veel.
havana schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 16:02:
[...]

Ik heb zelf 2x een Quarq alsmede een Neo en mijn ervaring is dat de waardes wel iets afwijken, maar niet veel. Zit meestal zo'n 5-10w tussen, wat verklaard wordt doordat metingen in de drivetrain lager liggen doordat er onderweg wat vermogen verloren gaat. Pedalen leveren in principe de hoogste waardes op.
Dat zou ik idd ook denken. Wel wat verlies i.v.m. de drivetrain, maar niet zoveel als ik nu waarneem.
Zitten je pedalen wel goed vast? Ik heb ooit Powertap P1 pedalen gehad en daarmee kreeg ik ook sterk afwijkende waardes als ze niet goed vast zaten.
Ik heb er net nog even naar gekeken n.a.v. jouw posting en flink kracht op gezet, maar ik kreeg ze niet strakker gedraaid. Volgens de handleiding moet het 35-40Nm zijn, maar ik heb geen momentsleutel die dat aankan dus ik weet het niet exact. Overigens zie ik in reviews juist dat ze uit de losse pols "goed" worden aangedraaid.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-07 19:02
Verlies je geen vermogen door de ketting? Geen idee hoor, maar als ze de hoeveelheid pk van een verbrandingsmotor meten kan dat op de krukas (dus de trapas) en op de achterwielen (dus de achte... duh) en daar zit altijd verschil in door verlies in de overbrenging. Je Tacx meet op de ketting, dus zou verlies kunnen hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
Ik zou gewoon aannemen dat de hoogste klopt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Wat ik nog niet gemeld had: tijdens de rit zag ik al een groot verschil tussen links en rechts; Ik zag regelmatig een balans van 60-40, en soms zelfs nog erger (65-35). Ik zie ook een groot verschil terug in de DC Rainmaker tool:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wSRILp6vbr5g9UXfspPWr1Kk/full.png
Paarse lijn negeren, dat is de Neo (de helft, want links en rechts liggen over elkaar heen).

Mijn vermoeden is dat het linkerpedaal een te hoge waarde geeft. Dat verklaart de opmerkelijke balans en ook de te hogere totaalwaardes.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Bananeman schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 19:25:
Heb vanmiddag ongeveer 3 kwartier gefietst in Zwift in blokken met oplopend vermogen, variërend van 110W tot 275W. De data van Assioma's heb ik vastgelegd met de Edge 1000. De FIT bestanden heb ik in de tool van DC Rainmaker geüpload, hier de stats:

[Afbeelding]
Gemiddeld liggen de waardes van de Assioma's dus bijna 12% hoger dan die van de Tacx.

Hier het volledige ritje:

[Afbeelding]
Duidelijk te zien dat de waardes van de Assioma's structureel boven die van de Tacx liggen. Soms zit er trouwens een seconde verschil in de waardes zo lijkt het, en op andere momenten weer niet.

Hier een stukje maar dan ingezoomd:

[Afbeelding]

Waar ik de muispointer heb staan zijn de waarden 358W voor de Tacx en 421W voor de Assioma's. Daarmee liggen de Assioma's dus 63W m.a.w. 17,5% hoger dan de Tacx. Dat vind ik wel heel erg veel.

[...]

Dat zou ik idd ook denken. Wel wat verlies i.v.m. de drivetrain, maar niet zoveel als ik nu waarneem.

[...]

Ik heb er net nog even naar gekeken n.a.v. jouw posting en flink kracht op gezet, maar ik kreeg ze niet strakker gedraaid. Volgens de handleiding moet het 35-40Nm zijn, maar ik heb geen momentsleutel die dat aankan dus ik weet het niet exact. Overigens zie ik in reviews juist dat ze uit de losse pols "goed" worden aangedraaid.
Interessante data, ik ga mijn Neo en de 4iiii eens vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
@Bananeman dit zijn in elk geval géén normale verschillen. Zowel Neo vs Assioma als de L/R.

Firmware van de Assioma up to date? Zo ja, dan zou ik contact opnemen met Assioma support en de post zoals hierboven meesturen (vertaald) incl. de plaatjes.

Aanvulling: crank arm lengte kun je ook nog checken. Zit in de Assioma app, maar ook in de meeste head units (in de Edge 1000 denk ik ook). Als het in de head unit is ingesteld dan neemt hij altijd die waarde. Anders de waarde uit “de app”. Zou max. 1-2% moeten schelen (wat ik lees).

Denk dat het antwoord in L/R zit. Pair je via Bluetooth of ANT+?

[ Voor 41% gewijzigd door MrAcid op 06-03-2019 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
@MrAcid Firmware is up to date, versie 3.0 uit m'n hoofd. Heb de pedalen ook gecalibreerd direct vóór de start van de rit.

Goed idee om dit aan Favero te sturen. Ik wacht nog heel even af, een vriend van me krijgt morgen dezelfde pedalen en we gaan mogelijk wat uitwisselen qua pedalen, fietsen en Neo's. Al gebiedt de eerlijkheid me te zeggen dat ik nog niet weet wat voor informatie we daar uit kunnen halen, de vreemde links/rechts-balans is voor mij wel de bevestiging dat er iets niet klopt met de pedalen.

Crank lengte: 172.5 staat correct ingevuld in zowel de Assioma app als de Edge 1000.

Ik pair via ANT+. Zoals hierboven beschreven denk ik dus idd ook dat het in L/R zit. De gemiddelde cadance van de Neo en de Assioma's is overigens wel vrijwel gelijk (88.49 rpm Neo, 87.48 rpm Assioma).

@Noxa Analyse-tool van DC Rainmaker is hier te vinden: https://analyze.dcrainmaker.com Kost $5 voor 24 uur.

[ Voor 26% gewijzigd door Bananeman op 06-03-2019 22:40 ]

Motor-forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07:38
Ik heb zelf gisteren de pedalen binnen gekregen en naar verwachting ga ik ze vandaag of morgen i.c.m. Tacx Neo v1 testen. Zal je even laten weten wat er uitkomt. :)

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
@Bananeman

Hier klopt iets niet, zoveel is duidelijk. De vraag is echter, wat klopt er niet; de Neo of de Assioma's? Dat is alleen te testen door een derde meter toe te voegen.

Ken je iemand met een crank-based PM?

Ik weet niet waar je woont maar ik wil je best helpen. Dan zetten we jouw pedalen op mijn fiets, en mijn fiets op jouw Neo en dan meten we 3x.

Een alternatief is dat je met jouw pedalen naar mij komt. Ik heb ook een Neo, waarvan ik zeker weet dat ie klopt (gecheckt met 2x een Quarq + Powertap P1 pedalen).

Die L/R waardes vind ik niet heel vreemd, dat kan best kloppen.

[ Voor 54% gewijzigd door havana op 07-03-2019 07:47 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:59
20% verschil tussen links en rechts...? dat is nogal wat...
Aangezien de lijnen van de neo en 1 pedaal wel overeen komen ga ik ook voor een te hoge waarde van het andere pedaal!.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
havana schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 07:44:
@Bananeman
Ehm. 20% verschil dan moet je dat fysiek bijna kunnen waarnemen, das echt best veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:15
Voor L/R verschil, ga eens op FTP vermogen fietsen, dan zie je de verschillen vaak heel klein worden. Blijft het zo groot vermoed ik dat 1 pedaal idd niet juist meet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin.ddv
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03-07 09:19
Als de NEO aan 1 kant meet en dat verdubbelt, dan kun je toch gewoon zulke uitkomsten krijgen? Stel je trapt met rechts 100W en links 150W. Assioma zal dan als totaal 100+150=250W aangeven, terwijl de NEO er 100W * 2 = 200W van maakt...

Heb je trouwens geen huisgenoot die even voor je kan testen? Mochten bij hem/haar de totale waarden wel overeenkomen, dan zul je het toch echt moeten zoeken in krachtverschil tussen je linker- en rechterbeen. Er vanuitgaande dat je huisgenoot wel 50/50 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:47

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Jullie nog tips en tricks voor het juist afstellen van een industrielager?
De lagers van mijn Fulcrum Racing 5 gaan af en toe los, na mijn idee als ik het viel er uit haal.
Stakker zetten is een kwestie van inbus los en met de klok mee vaster zetten. Is het ook mogelijk om deze lagers makkelijk te voorzien van wat smering?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
havana schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 07:44:
@Bananeman

Hier klopt iets niet, zoveel is duidelijk. De vraag is echter, wat klopt er niet; de Neo of de Assioma's? Dat is alleen te testen door een derde meter toe te voegen.

Ken je iemand met een crank-based PM?

Ik weet niet waar je woont maar ik wil je best helpen. Dan zetten we jouw pedalen op mijn fiets, en mijn fiets op jouw Neo en dan meten we 3x.

Een alternatief is dat je met jouw pedalen naar mij komt. Ik heb ook een Neo, waarvan ik zeker weet dat ie klopt (gecheckt met 2x een Quarq + Powertap P1 pedalen).

Super, dat stel ik zeer op prijs! Ik woon in Veldhoven en zag dat jij in Groningen woont, da's een mooi stukje rijden maar is voor mij geen bezwaar. Een vriend van me krijgt vandaag zijn Assioma's, heeft ook een Tacx Neo en woont ook nog eens in de straat ;) dus eerste stap is dat we gaan kijken wat de resultaten zijn als ik fiets met zijn pedal en Neo. Mogelijk dat we ook zijn pedalen op mijn fiets monteren en verder alles gelijk laten om de resultaten goed te kunnen vergelijken. Op basis daarvan kijk ik of het nuttig is dat ik bij jou langskom, maar sowieso alvast top dat je dit aanbiedt!
MrAngry schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:24:
Ehm. 20% verschil dan moet je dat fysiek bijna kunnen waarnemen, das echt best veel.
Geen verschil waarneembaar tussen linker- en rechterbeen ;) En sowieso zou ik hebben verwacht dat mijn rechterbeen sterker zou zijn, dat is (iig voor mijn gevoel) mijn "voorkeursbeen". Ook als ik op de pedalen ga staan doe ik dit bij voorkeur/intuïtief startend met rechts, etc.
I-King schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:44:
Voor L/R verschil, ga eens op FTP vermogen fietsen, dan zie je de verschillen vaak heel klein worden. Blijft het zo groot vermoed ik dat 1 pedaal idd niet juist meet.
Als ik in de resultaten kijk rond mijn FTP dan zie ik idd dat de verschillen kleiner zijn (procentueel en absoluut) dan b.v. bij 110W. Echter nog steeds 10-15% zo op het blote oog.
Martin.ddv schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:59:
Als de NEO aan 1 kant meet en dat verdubbelt, dan kun je toch gewoon zulke uitkomsten krijgen? Stel je trapt met rechts 100W en links 150W. Assioma zal dan als totaal 100+150=250W aangeven, terwijl de NEO er 100W * 2 = 200W van maakt...

Heb je trouwens geen huisgenoot die even voor je kan testen? Mochten bij hem/haar de totale waarden wel overeenkomen, dan zul je het toch echt moeten zoeken in krachtverschil tussen je linker- en rechterbeen. Er vanuitgaande dat je huisgenoot wel 50/50 is.
Ik weet niet hoe Neo het vermogen meet, ik zou verwachten een volledige cyclus van links en rechts en dit optellen? De Neo ziet namelijk geen verschil tussen links en rechts, mijn Neo (v1) meet alleen het volledige vermogen via de ketting en cassette.

Huisgenoot: dat niet ;) maar wel een vriend die vandaag zijn Assioma's krijgt. We gaan e.e.a. experimenteren met verschillende "setups".

edit: heb eerder deze ochtend ook een support ticket ingeschoten bij Favero met alle info, FIT files en screenshots. Benieuwd wat zij gaan zeggen.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin.ddv
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03-07 09:19
Bananeman schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:22:
[...]
Ik weet niet hoe Neo het vermogen meet, ik zou verwachten een volledige cyclus van links en rechts en dit optellen? De Neo ziet namelijk geen verschil tussen links en rechts, mijn Neo (v1) meet alleen het volledige vermogen via de ketting en cassette.

Huisgenoot: dat niet ;) maar wel een vriend die vandaag zijn Assioma's krijgt. We gaan e.e.a. experimenteren met verschillende "setups".
Je hebt helemaal gelijk. Doordat de NEO2 wél informatie laat zien over links/rechts-verhouding, was ik er ten onrechte vanuit gegaan dat de NEO maar aan één kant zou meten. Mijn verhaal gaat dan niet op... Je zou natuurlijk wel even steeds met één voet kunnen fietsen om te bepalen aan welke kant de fout zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Nadat ik doorgegeven had aan een vriend dat de afsluitdijk dichtging wilde hij misschien toch nog een keer die route ook doen. Niet zozeer de hele zuiderzeeroute of vertrekken vanuit Amsterdam maar we maken dan een kleiner lusje vanuit Lelystad > Houtribdijk > Afsluitdijk > terug. En dan zouden we zo'n beetje op de 200 moeten uitkomen wat precies prima is. Nu nog hopen dat het richting eind maart beter weer wordt. 2 opties qua datums nu openstaan dus zou toch moeten lukken op 1 van die 2 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
@Bananeman

Woon tegenwoordig in Bilthoven ;)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
@havana Top, reistijd (minstens) gehalveerd ;)

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
orange.x schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:06:
Nadat ik doorgegeven had aan een vriend dat de afsluitdijk dichtging wilde hij misschien toch nog een keer die route ook doen. Niet zozeer de hele zuiderzeeroute of vertrekken vanuit Amsterdam maar we maken dan een kleiner lusje vanuit Lelystad > Houtribdijk > Afsluitdijk > terug. En dan zouden we zo'n beetje op de 200 moeten uitkomen wat precies prima is. Nu nog hopen dat het richting eind maart beter weer wordt. 2 opties qua datums nu openstaan dus zou toch moeten lukken op 1 van die 2 :+
Hou je wel rekening dat de houtribdijk nog dicht is ?
Dus dat je daar dan eventueel pendel busje moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Jammer dat ik de 31e niet kan, was graag meegegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
DDX schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:19:
Hou je wel rekening dat de houtribdijk nog dicht is ?
Dus dat je daar dan eventueel pendel busje moet nemen.
Ah, ik zal het nog eens nakijken. En anders nemen we de gok maar. Sowieso wordt het weekend waarbij die pendeldienst niet rijd en de keer eind 2017 kon ik om alles heenfietsen... hopelijk dan ook. Anders fietsen we terug naar Lelystad en maken we er wel rondje Flevoland van 8)

Afhankelijk van het weer verleggen we mogelijk de route nog. Dan wordt het vanaf de brug bij Almere een rondje afsluitdijk westkant Flevoland. Ach, opties te over :)

[ Voor 15% gewijzigd door orange.x op 07-03-2019 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Mochten er mensen geinteresseerd zijn in een rondje IJsselmeer op 17 maart:

https://www.hiroads.nl/reizen/rondje-ijsselmeer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 23:01
Pff.. ongeveer twee weken geleden heb ik mijn zadel (laten) vervangen voor een wat breder type zadel. Dat voelde meteen goed. Daarna heb ik vorige week dinsdag en woensdag kleine rondjes gefietst van 45 km in korte korte broek. Door het nieuwe zadel ging dit zo goed, dat ik meteen 2km/h harder fietste dan normaal. Daarom zaterdag nog een rondje gefietst, 40 Km (lange kleding). Weer behoorlijk doorgefietst, maar het voelde ondanks de spierpijn prima te doen.

Afgelopen maandag stap ik op mijn woon-werk fietst. Helemaal zeiknat op werk gekomen en op de terugweg kreeg ik last van mijn knieën. Rechts, boven de knie een branderig gevoel en links, onder mijn knie een zeurderige pijn. Dit is een hybride fiets, zonder klikpedalen. Na 3 dagen voel ik vooral nog links.
Het irritante is dat ik nu niet weet of het komt door de te korte kleding (Wind chill, waar ik eerder last van hebt gehad), het zadel, of gewoon iets te veel te snel heb gefietst.

Aangezien ik zondag weer graag een tourtocht wil gaan fietsen van 80 Km: waar doe ik verstandig aan?
Rust? Of me gewoon warm aankleden en hopen dat het aan de windchill ligt.. Ik wil namelijk weer heel graag wat kilometers maken, maar niet ten koste van mijn knieën :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

martijnmartijn schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 18:08:
Aangezien ik zondag weer graag een tourtocht wil gaan fietsen van 80 Km: waar doe ik verstandig aan?
Rust? Of me gewoon warm aankleden en hopen dat het aan de windchill ligt.. Ik wil namelijk weer heel graag wat kilometers maken, maar niet ten koste van mijn knieën :).
Vrijdag en zaterdag rusten. Klinkt alsof je wat rust nodig hebt. Hoewel je met kniepijn altijd op moet passen, maar ik herken het gevoel wel en de remedie bij mij is vooral even paar daagjes rust. En als je gaat fietsen niet meteen volle bak gaan.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-03 18:14
DDX schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 17:34:
[...]

Zou hem ook nog graag doen, moet ik me ergens melden?

Spicy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Ik meld hier nog wel even exacte verzamelplek en tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-07 21:46

Vos

AFCA

martijnmartijn schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 18:08:
Pff.. ongeveer twee weken geleden heb ik mijn zadel (laten) vervangen voor een wat breder type zadel. Dat voelde meteen goed. Daarna heb ik vorige week dinsdag en woensdag kleine rondjes gefietst van 45 km in korte korte broek. Door het nieuwe zadel ging dit zo goed, dat ik meteen 2km/h harder fietste dan normaal. Daarom zaterdag nog een rondje gefietst, 40 Km (lange kleding). Weer behoorlijk doorgefietst, maar het voelde ondanks de spierpijn prima te doen.

Afgelopen maandag stap ik op mijn woon-werk fietst. Helemaal zeiknat op werk gekomen en op de terugweg kreeg ik last van mijn knieën. Rechts, boven de knie een branderig gevoel en links, onder mijn knie een zeurderige pijn. Dit is een hybride fiets, zonder klikpedalen. Na 3 dagen voel ik vooral nog links.
Het irritante is dat ik nu niet weet of het komt door de te korte kleding (Wind chill, waar ik eerder last van hebt gehad), het zadel, of gewoon iets te veel te snel heb gefietst.

Hoe warm was het toen je kort-kort fietste? Wat rust kan nooit geen kwaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
Vos schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 21:10:
[...]

Hoe warm was het toen je kort-kort fietste? Wat rust kan nooit geen kwaad ;)
Beide keren gestart met 18 graden en eindigend met 15 graden, volgens de Wahoo. Heb vanavond even kort aangezet toen ik naar de stad fietste, niet echt last meer met fietsen. Al blijft de zeurende pijn dus wel om mijn knie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:01
martijnmartijn schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 21:25:
[...]

Beide keren gestart met 18 graden en eindigend met 15 graden, volgens de Wahoo. Heb vanavond even kort aangezet toen ik naar de stad fietste, niet echt last meer met fietsen. Al blijft de zeurende pijn dus wel om mijn knie.
Mwa ik zou het gokje wagen, zoveel heb je nou ook weer niet gefietst. En 80 km is maar t dubbele. Gewoon goed warm genoeg je benen inpakken. En niet te dol doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
@martijnmartijn Wat soms nog wel kan helpen bij last van de knietjes is natuurlijk rust, maar je kan ook bij de Kruidvat warmtespray kopen. Heb vorig jaar periode wat last gehad en heb toen iedere ochtend na het opstaan en avond voor het slapen gaan even die knie ingespoten met warmtespray. En bij koude dagen ook al fiets ik goed ingepakt dan wil ik ook nog wel eens vast de knie inspuiten voor het fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Gaan er nog mensen van hier morgen naar de Alpe d'HuZes bijeenkomst? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

martijnmartijn schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 21:25:
[...]

jspr schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:17:
[...]

Hoe mount je die dan op die houder?
Kun je de rubberen houder verwisselen?
Ik heb zoiets vaak met m'n linker knie als ik heel veel binnen getrained heb. Gaat bij mij over met rust en buiten fietsen.

Warmtespray is geen slecht idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
Bedankt voor alle antwoorden tot nu toe! Ik heb inmiddels een setje beenwarmers gekocht en trek deze zondag onder mijn broek aan. Ik ga ook nog even kijken naar een spray. Laat maandag wel even weten hoe het is gegaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
martijnmartijn schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:40:
Bedankt voor alle antwoorden tot nu toe! Ik heb inmiddels een setje beenwarmers gekocht en trek deze zondag onder mijn broek aan. Ik ga ook nog even kijken naar een spray. Laat maandag wel even weten hoe het is gegaan!
En misschien niet te gek doen als je het nog voelt he ;) Maar het is voor nu buiten opzich best nog zacht qua temperatuur enzo waardoor de verleiding voor kort er kan zijn. Maar ik fiets eigenlijk tot 15 graden nog met been en armstukken. En daarboven licht het aan het tijdstip en de intensiteit waarmee ik van plan ben te fietsen.

Ik zou het risico op blessures in ieder geval zoveel mogelijk proberen te voorkomen. Plus, als je onderweg bent en het toch echt te warm is stroop je je armstukken naar beneden of stopt ze achterin. Beenstukken is dan wat lastiger maar die kan je anders nog wel op je rug onder je jasje stoppen. Beter te warm dan te koud, te warm kan je vrij makkelijk wat aan doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

orange.x schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:13:
[...]

. Beter te warm dan te koud, te warm kan je vrij makkelijk wat aan doen.
Tijdje terug hier een podcast over zitten luisteren.

- Te warm is niet goed voor je.
- Te koud is niet goed voor je.

Te koud geeft echter meer "schade" aan je spieren, en geeft ook langere recovery tijd.

Pagina: 1 ... 23 ... 659 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).