havana schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 07:44:
@
Bananeman
Hier klopt iets niet, zoveel is duidelijk. De vraag is echter, wat klopt er niet; de Neo of de Assioma's? Dat is alleen te testen door een derde meter toe te voegen.
Ken je iemand met een crank-based PM?
Ik weet niet waar je woont maar ik wil je best helpen. Dan zetten we jouw pedalen op mijn fiets, en mijn fiets op jouw Neo en dan meten we 3x.
Een alternatief is dat je met jouw pedalen naar mij komt. Ik heb ook een Neo, waarvan ik zeker weet dat ie klopt (gecheckt met 2x een Quarq + Powertap P1 pedalen).
Die L/R waardes vind ik niet heel vreemd, dat kan best kloppen.
Super, dat stel ik zeer op prijs! Ik woon in Veldhoven en zag dat jij in Groningen woont, da's een mooi stukje rijden maar is voor mij geen bezwaar. Een vriend van me krijgt vandaag zijn Assioma's, heeft ook een Tacx Neo en woont ook nog eens in de straat

dus eerste stap is dat we gaan kijken wat de resultaten zijn als ik fiets met zijn pedal en Neo. Mogelijk dat we ook zijn pedalen op mijn fiets monteren en verder alles gelijk laten om de resultaten goed te kunnen vergelijken. Op basis daarvan kijk ik of het nuttig is dat ik bij jou langskom, maar sowieso alvast top dat je dit aanbiedt!
Geen verschil waarneembaar tussen linker- en rechterbeen

En sowieso zou ik hebben verwacht dat mijn rechterbeen sterker zou zijn, dat is (iig voor mijn gevoel) mijn "voorkeursbeen". Ook als ik op de pedalen ga staan doe ik dit bij voorkeur/intuïtief startend met rechts, etc.
Als ik in de resultaten kijk rond mijn FTP dan zie ik idd dat de verschillen kleiner zijn (procentueel en absoluut) dan b.v. bij 110W. Echter nog steeds 10-15% zo op het blote oog.
Martin.ddv schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:59:
Als de NEO aan 1 kant meet en dat verdubbelt, dan kun je toch gewoon zulke uitkomsten krijgen? Stel je trapt met rechts 100W en links 150W. Assioma zal dan als totaal 100+150=250W aangeven, terwijl de NEO er 100W * 2 = 200W van maakt...
Heb je trouwens geen huisgenoot die even voor je kan testen? Mochten bij hem/haar de totale waarden wel overeenkomen, dan zul je het toch echt moeten zoeken in krachtverschil tussen je linker- en rechterbeen. Er vanuitgaande dat je huisgenoot wel 50/50 is.
Ik weet niet hoe Neo het vermogen meet, ik zou verwachten een volledige cyclus van links en rechts en dit optellen? De Neo ziet namelijk geen verschil tussen links en rechts, mijn Neo (v1) meet alleen het volledige vermogen via de ketting en cassette.
Huisgenoot: dat niet

maar wel een vriend die vandaag zijn Assioma's krijgt. We gaan e.e.a. experimenteren met verschillende "setups".
edit: heb eerder deze ochtend ook een support ticket ingeschoten bij Favero met alle info, FIT files en screenshots. Benieuwd wat zij gaan zeggen.