Smaken verschillen gelukkig anders zou het ook allemaal zo saai zijn

Exact expert nodig?
Wat mij betreft niks mis met die tas.McMiGHtY schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:19:
Niet overdreven, is mijn ervaring. Vond het heerlijk om afgelopen jaar toch op bepaalde routes een blikkie cola bij me te kunnen hebben en een paar bammetjes zonder dat die compleet warm en platgedrukt waren. Of een uur in de rij te moeten staan voor een pannekoek oid.
Maar op mijn oude fiets lopen de kabels over de bovenbuis. En met mijn nieuwe fiets ben ik nog een mietje.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Valt erg mee, voor de zekerheid kan je nog iets van (helicopter) tape op de betreffende plekken plakken.
Een stuurtas die tegen het balhoofd rust kan wel krassen omdat die regelmatig beweegt bij het sturen, maar ook hier is tape een goede oplossing.
Dat van gevoel van die Honeymoon in het voorjaar herken ik, kijk alweer erg naar uit!De vraag is een beetje of de honeymoon phase ooit over is. Die van mij komt ieder voorjaar terug. Als het zout van de weg weg is, de overschoenen/winterjas/winterbroek in de kast blijven liggen. Dan heb ik echt weer zin om op de zomerfiets/5k+/superfiets te stappen en geniet ik daar echt weer van.
En dat gevoel komt gedurende de zomer meerdere keren terug als ik gewoon een lekkere dag op die fiets heb.
Is er dan iets mis met mijn winterfiets? Nee, zeker niet. Maar het gevoel is gewoon anders.
Daarvoor heb ik dan weer niet een andere fiets nodig. Rijd zomer en winter op een luxe toerfiets waarop ik veel meer van de omgeving geniet. Als dat weer kan in de korte broek dan voelt dat als een bevrijding.
Ik gebruik mijn racefiets vooral om eens even echt te trainen, in de winter op de Tacx en in de zomer buiten.
Wat stuurtas sta ik weer in dubio om die Rapha te bestellen, aangezien d'r ook een gravelbike aan gaat komen, en ik heb weer besloten m'n baard te laten staan.Owios schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:30:
[...]
Valt erg mee, voor de zekerheid kan je nog iets van (helicopter) tape op de betreffende plekken plakken.
Een stuurtas die tegen het balhoofd rust kan wel krassen omdat die regelmatig beweegt bij het sturen, maar ook hier is tape een goede oplossing.
Waar koop jij je fietsblousen?McMiGHtY schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:50:
[...]
Wat stuurtas sta ik weer in dubio om die Rapha te bestellen, aangezien d'r ook een gravelbike aan gaat komen, en ik heb weer besloten m'n baard te laten staan.

Wellicht ga ik voor een technisch shirt
(https://road.cc/content/r...5-rapha-technical-t-shirt )
Serieus denk ik trouwens dat als je zo'n fronttasje wilt, die van Rapha geen slechte keus is.
Living the dreamMcMiGHtY schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:08:
[...]
Wellicht ga ik voor een technisch shirt
(https://road.cc/content/r...5-rapha-technical-t-shirt )
Ik heb nu een Rockbros fronttas, maar die is nogal bulkie (en lelijk).Serieus denk ik trouwens dat als je zo'n fronttasje wilt, die van Rapha geen slechte keus is.
Niks mis met een fronttas (wat mij betreft), maar ik gebruik hem echt zelden.
Ik heb (maak) toch niet echt vaak tijd om echt lange ritten te doen. En met mooi weer, een watertappuntje en horeca open is het toch niet echt nodig.
Edit:
Die van Rapha hebben ze wel in de juiste kleur
Welke is aan te raden?
[ Voor 39% gewijzigd door mhr-zip op 19-01-2021 14:54 ]
Ik zit nu op SPD pedalen en ik merk dat ik bij sprintjes trekken m'n schoen half uit het pedaal trek.
Die titanium is zeker een mooie optie. Staal vind ik lastig. Ik kijk ook wel een beetje naar gewicht, of eigenlijk, ligt het allemaal best complex. Ik heb jaren 2 fietsen gehad, een Gazelle Playa hybride en een Koga Roadwinner. Nooit problemen meet gehad. Die laatste is toen vervangen door een Oltre XR (2014 model). 1,5 jaar terug gekocht en een half jaar terug een scheurtje, dus carbon reparatie laten doen. Toen ik hem weer in elkaar liet / ging zetten merkte ik pas hoe licht alles is. Alles is echt gemaakt op zo min mogelijk gewicht, zeker als we het vergeleken met een Koga Kimera van een jaartje oud. De fiets zelf is snel, en ik blijf het model nog altijd mooi vinden, maar het heeft ook wel een beetje afgedaan bij mij. De service van Bianchi sprak mij niet aan, en mijn vertrouwen is wat minder geworden in de fiets. N=1, maar hoe herwin je vertrouwen. .mhr-zip schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:42:
[...]
Staal vind je niks?
Niet alle titanium is duur.
[Afbeelding]
Nu ging ik op zoek naar een vervangende fiets voor de Gazelle, eentje waar ik straks ook 35mm bandjes op kan leggen (of mogelijk, een 2e wielsetje voor in de winter). Met een racefiiets stuurtje (alleen stuurtje en shifters vervangen voor dit model zit ik al snel op 300 a 400 euro, dus die keuze valt snel weg). Maar als ik dat zo doe, vraag ik mij eigenlijk open af waarom ik de Oltre behoud. Als ik ze beide weg doe en een 2e wielsetje voor in de winter doe ben ik ook klaar. De Gazelle gebruik ik namelijk echt alleen op de weg en niet in het zand, modder of wat dan ook. De bredere bandjes wil ik vooral om de grip te behouden. Ik verwacht dat naar staal toe niet mijn ding gaat zijn, zeker niet wat betreft het gewicht, maar ook niet qua looks. Ik vind zelf een dikkere onderbuis namelijk wel mooi. Voor vervanging van de Gazelle keek ik eerst naar een Cube NuRoad (die gravel variant), prima model, 1000 euro en gaan (maar geen hydraulische disc, wat ik dan weer jammer vind). Ook kom ik dan weer met 2 fietsen te zitten, en misschien is naar 1 toe beter. Een titanium of alu bike zou een oplossing zijn (nu ben ik geen weight weenie), maar van 7kg naar 10kg toe gaan, ga ik denk ik wel weer merken. Dus zou liever een stap richting de 8kg toe zetten, en dan is titanium weer lastiger.
Stel dat ik beide verkoop en daar wat geld voor vang. Beetje bijleggen en dan eens verder kijk. Dan komen de titanium frames wel wat meer in de buurt, alhoewel ook die weer redelijk aan de top van mijn budget zitten. Budget is rond 2k voor de fiets zelf en dan nog 500 over voor pedalen en een extra winterwielen set (met een beetje financiële speling, dat wel). Op zich een mooi bedrag en best wel wat mooie fietsen te vinden voor die prijs. Misschien moet ik vooral nadenken of ik een herfst en winter fiets en een lente en zomer fiets wil hebben. Een Cube NuRoad Pro icm Bianchi Oltre zou een goede opzet zijn voor het hele jaar door. Maar wat voor fiets kan ik vinden waar die combinatie mogelijkheid in zit (en wat mij ook nog een warm gevoel van binnen geeft).
De eerder genoemde Ribble CGR Titanium is er ook in een aluminium variant. Met 105 afmontage zit je op een €1300 en via de website kan je zeer veel customizen: qua groep, wielen, banden, etc. met zelfs de mogelijkheid tot toevoegen van spatborden of pedalen etc.Raznov schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:07:
[...]
Die titanium is zeker een mooie optie. Staal vind ik lastig. Ik kijk ook wel een beetje naar gewicht, of eigenlijk, ligt het allemaal best complex. Ik heb jaren 2 fietsen gehad, een Gazelle Playa hybride en een Koga Roadwinner. Nooit problemen meet gehad. Die laatste is toen vervangen door een Oltre XR (2014 model). 1,5 jaar terug gekocht en een half jaar terug een scheurtje, dus carbon reparatie laten doen. Toen ik hem weer in elkaar liet / ging zetten merkte ik pas hoe licht alles is. Alles is echt gemaakt op zo min mogelijk gewicht, zeker als we het vergeleken met een Koga Kimera van een jaartje oud. De fiets zelf is snel, en ik blijf het model nog altijd mooi vinden, maar het heeft ook wel een beetje afgedaan bij mij. De service van Bianchi sprak mij niet aan, en mijn vertrouwen is wat minder geworden in de fiets. N=1, maar hoe herwin je vertrouwen. .
Nu ging ik op zoek naar een vervangende fiets voor de Gazelle, eentje waar ik straks ook 35mm bandjes op kan leggen (of mogelijk, een 2e wielsetje voor in de winter). Met een racefiiets stuurtje (alleen stuurtje en shifters vervangen voor dit model zit ik al snel op 300 a 400 euro, dus die keuze valt snel weg). Maar als ik dat zo doe, vraag ik mij eigenlijk open af waarom ik de Oltre behoud. Als ik ze beide weg doe en een 2e wielsetje voor in de winter doe ben ik ook klaar. De Gazelle gebruik ik namelijk echt alleen op de weg en niet in het zand, modder of wat dan ook. De bredere bandjes wil ik vooral om de grip te behouden. Ik verwacht dat naar staal toe niet mijn ding gaat zijn, zeker niet wat betreft het gewicht, maar ook niet qua looks. Ik vind zelf een dikkere onderbuis namelijk wel mooi. Voor vervanging van de Gazelle keek ik eerst naar een Cube NuRoad (die gravel variant), prima model, 1000 euro en gaan (maar geen hydraulische disc, wat ik dan weer jammer vind). Ook kom ik dan weer met 2 fietsen te zitten, en misschien is naar 1 toe beter. Een titanium of alu bike zou een oplossing zijn (nu ben ik geen weight weenie), maar van 7kg naar 10kg toe gaan, ga ik denk ik wel weer merken. Dus zou liever een stap richting de 8kg toe zetten, en dan is titanium weer lastiger.
Stel dat ik beide verkoop en daar wat geld voor vang. Beetje bijleggen en dan eens verder kijk. Dan komen de titanium frames wel wat meer in de buurt, alhoewel ook die weer redelijk aan de top van mijn budget zitten. Budget is rond 2k voor de fiets zelf en dan nog 500 over voor pedalen en een extra winterwielen set (met een beetje financiële speling, dat wel). Op zich een mooi bedrag en best wel wat mooie fietsen te vinden voor die prijs. Misschien moet ik vooral nadenken of ik een herfst en winter fiets en een lente en zomer fiets wil hebben. Een Cube NuRoad Pro icm Bianchi Oltre zou een goede opzet zijn voor het hele jaar door. Maar wat voor fiets kan ik vinden waar die combinatie mogelijkheid in zit (en wat mij ook nog een warm gevoel van binnen geeft).
Edit: En met jouw budget is ook Ultegra evt. mogelijk vanaf een kleine €1900...
Of je koopt natuurlijk gewoon een fiets en een fles jägermeisterRaznov schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:07:
[...]
Maar wat voor fiets kan ik vinden waar die combinatie mogelijkheid in zit (en wat mij ook nog een warm gevoel van binnen geeft).
Zou ooit ook nog wel een tita frame uitproberen, maar echt sneller gaat mijn hart er nog niet van kloppen. Ik zie ze vooral als erg praktisch (stevig, duurzaam, roest en corosie vrij etc). De ultieme winterfiets zeg maar, zeker i.c.m. met iets als een Rohloff.
@mhr-zip Als je full (Gr)in wilt gaan mag je mijn oranje Oakley ook wel overnemen hoor.
[ Voor 15% gewijzigd door Ypuh op 19-01-2021 15:52 ]
Watertap puntjes heb je hier in de regio niet zo, alleen in de binnensteden.mhr-zip schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:21:
[...]
Ik heb (maak) toch niet echt vaak tijd om echt lange ritten te doen. En met mooi weer, een watertappuntje en horeca open is het toch niet echt nodig.
[...]
Horeca in kleinere dorpjes is meestal mijn target bij een langere rit, na 2-3 uur fietsen even een terrasje pakken voor een broodje of een tostie en een glaasje koude cola doet altijd wel goed.
En vaak kun je je bidons daar ook bijvullen op het toilet of aan de bar..
En als je geen horeca in de buurt hebt dan is aanbellen bij een huis altijd nog een optie..
Ik neem op dit soort lange tochten ook vaak wat zakjes isodrink poeder mee om aan te lengen met water..
Vorig jaar met de hitte ook verkeken op drinken, en kwam droog te staan op 20km van mijn huis, gewoon even een boerenerf opgefietst en gevraagd of ze ergens een buitenkraantje hadden voor wat water..
Was geen enkel probleem, vinden ze zelfs leuk..
Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/
Die tas heb ik ook. Ideaal voor langere ritten. De kerstkaarten die ik in december bezorgd heb, paste er trouwens ook prima in.Il Maravilla schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:02:
Als ik ooit de jackpot win dan koop ik een Moots titanium frame. Fiets voor het leven. Tot die tijd moet ik het met deze doen. En hé, geen zadeltas erop.
[Afbeelding]
Gezien de avonturen afgelopen weekend van @mhr-zip, kan hij nog wel wat reserve-reservespullen meenemenYpuh schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:49:
@mhr-zip Als je full (Gr)in wilt gaan mag je mijn oranje Oakley ook wel overnemen hoor.
HahahahahaEdwinW schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:24:
[...]
Gezien de avonturen afgelopen weekend van @mhr-zip, kan hij nog wel wat reserve-reservespullen meenemen
Sttttt.....
Misschien kun je dit achter de fiets hangen

Ik heb ook de Rapha stuurtas. Ideaal voor lange (100km+) ritten. Vol met eten gooien en gaan. Op zulke lange ritten gaat het irriteren in je shirt achterop je rug.mhr-zip schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:21:
[...]
Living the dream
[...]
Ik heb nu een Rockbros fronttas, maar die is nogal bulkie (en lelijk).
Niks mis met een fronttas (wat mij betreft), maar ik gebruik hem echt zelden.
Edit:
Die van Rapha hebben ze wel in de juiste kleur![]()
[Afbeelding]
[...]
Welke is aan te raden?
Wel vond ik de oranje kleur in het echt minder mooi dan op de plaatjes. Er zit iets van een gele ondertoon in. Of hij is super snel verkleurd in de zon. Viel mij later pas op.
Haha, ja onder andere. Was een lange rit op een koude en natte dag twee weken geleden, dus ik had wat extra's en eten bij me en dan is die tas ideaal.McMiGHtY schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:46:
[...]
Maar wel een AGU regenjas in de AGU frametas neem ik aan?
(Nou moet ik zeggen dat ik toch ook best vaak met een chinees variantje van die tas rondrij, zeker als alles dicht is qua horeca)
De klittenbandjes waarmee de tas dicht zit zijn aan de binnenkant van een soort pluche, dus zolang je ze er recht op rolt gaat het zonder krassen. Misschien met langer gebruik wel, maar ik gebruik 'm sporadisch.McMiGHtY schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:19:
Niet overdreven, is mijn ervaring. Vond het heerlijk om afgelopen jaar toch op bepaalde routes een blikkie cola bij me te kunnen hebben en een paar bammetjes zonder dat die compleet warm en platgedrukt waren. Of een uur in de rij te moeten staan voor een pannekoek oid.
Ik vind titanium echt een super toffe look hebben en inderdaad als een soort van alleskunner voor in de winter. Eventueel met een extra brede band erin waardoor ik op een Routt 45 uit zou komen. Maargoed, 5000 euro voor alleen een frame. Gaat er nét niet in hier thuis. En als je dan toch al in die prijsrange zit kan je er net zo goed nog wat bij doen zodat je voor de custom geometrie gaat. Dromen magYpuh schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:49:
@Il Maravilla Niet zo lang geleden stond er nog een Moots Vamoots frame op Marktplaats. Laat die nou de perfecte geometrie voor mij hebben, maar zelfs 2e hands kostte het frame nog iets van €1.500 als ik me niet vergis.
Zou ooit ook nog wel een tita frame uitproberen, maar echt sneller gaat mijn hart er nog niet van kloppen. Ik zie ze vooral als erg praktisch (stevig, duurzaam, roest en corosie vrij etc). De ultieme winterfiets zeg maar, zeker i.c.m. met iets als een Rohloff.
met de nieuwe kettingpons (Topeak Super Chain Tool) lag hij er zo afFrenz64 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 22:00:
Paar jaar terug hetzelfde probleem gehad met de pons die ook al een paar decennia in m'n gereedschapskist lag, @marteltor toen ik voor het eerst m'n ketting wilde vervangen van hybride fiets. Probleem opgelost door bij de FM een nieuwe pons te halen die wel paste. Was serieus frustrerend om die ketting niet los te krijgen terwijl dat 20 jaar geleden zo makkelijk ging
Hoe kan het dat je handen nog zo schoon zijn trouwens?
Waarom ligt dat aan SPD?User schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:04:
Hmmm ik zat al naar nieuwe schoenen en pedalen te kijken, maar met de bonus van het werk wordt het ineens een stuk aantrekkelijker.
Ik zit nu op SPD pedalen en ik merk dat ik bij sprintjes trekken m'n schoen half uit het pedaal trek.
Klinkt eerder alsof de veer van je pedaal niet strak genoeg staat.User schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:04:
Hmmm ik zat al naar nieuwe schoenen en pedalen te kijken, maar met de bonus van het werk wordt het ineens een stuk aantrekkelijker.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Mee eens. Met SPD kun je namelijk prima sprinten zonder er uit te schieten.Stoney3K schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:50:
[...]
Klinkt eerder alsof de veer van je pedaal niet strak genoeg staat.
Maar wel een reden dat ik voor gravelbike de time cyclo heb getest, zaten voeten wel vast zonder speling maar de pedalen bleven ingeklikt staan als je voet eruit haalde (of gingen naar die stand als je probeerde in te klikken)
Bekend probleem als ik forums zo zie.
Dus nu weer terug naar spd op de gravelbike.
Ik ben zelf fan van SPD als ik klikkers gebruik, gewoon omdat je op de schoenen nog over straat kan. Met SPD-SL moet je een extra paar straatschoenen mee nemen als je je racefiets gebruikt om van A naar B te komen.DDX schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:12:
Bij spd zit je wel iets losser dan met spd-sl, maar los schieten gaat niet zo snel.
Maar wel een reden dat ik voor gravelbike de time cyclo heb getest, zaten voeten wel vast zonder speling maar de pedalen bleven ingeklikt staan als je voet eruit haalde (of gingen naar die stand als je probeerde in te klikken)
Bekend probleem als ik forums zo zie.
Dus nu weer terug naar spd op de gravelbike.
Wanneer die paar 100 gram écht het verschil gaat maken, dan kom ik echt wel op het punt dat ik mijn trappers gewoon wissel hoor.
[ Voor 8% gewijzigd door Stoney3K op 19-01-2021 22:15 ]
Kan je ook nog mee variëren, als je de stelveer van de pedalen zelf al hebt geprobeerd.
Nu heb ik trouwens wel budget pedaaltjes, gewoon het standaard instapspul. Duurdere zitten waarschijnlijk preciezer en ik heb de multirelease schoenplaatjes. Misschien ga ik nog wel eens single release proberen, maar eerlijk gezegd heb ik daar zelf nog geen behoefte aan gehad.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Dit is ook wel interessant, met name ook voor woon-werkverkeer
Zowel de uitvinder als de redactie is even vergeten dat spd dubbelzijdig is en dat shimano gewoon een inklikbaar inzetstukje heeft, dat vaak zelfs standaard werd meegeleverd. Met retroreflectoren, dat is er echt al heel lang. Kan gewoon blijven zitten, ook als je wilt klikken.rolandos582 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:58:
https://wielerverhaal.com...is-shimano-zo-te-slim-af/
Dit is ook wel interessant, met name ook voor woon-werkverkeer
Ik heb ze er inmiddels afgehaald overigens, want ik pak toch fietskleren met woon-werk, met schone spullen en schoenen. Ik kan niet langzaam fietsen dus douchen op het werk moet toch.

Edit: Ik zie dat er ook op ali vele varianten zijn, waar je gewoon een cleat onder schroeft. En ook voor andere systemen lijken er tal van opzet/inzet stukken te bestaan.
https://www.mantel.com/pedal-plate-vlak-pedaal-adapter
Bij allerlei fietsenzaken, en ook op Ali voor een habbekrats voor als je het alleen ff zou willen uitproberen.
[ Voor 37% gewijzigd door Mistraller op 20-01-2021 16:52 ]
---------------
Kheb daar zelf niets aan veranderd sinds ik de fiets heb dus ging er stiekem vanuit dat het aan het type pedaal lag. Vanmiddag maar even kijken of ik ze strakker kan zetten, thanks!Stoney3K schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:50:
[...]
Klinkt eerder alsof de veer van je pedaal niet strak genoeg staat.
Ik heb volgens mij zo'n beetje dezelfde setup. Standaard pedalen en multirelease schoenplaatjes, hoewel ik wel kan overstappen naar single release plaatjes. Volgens mij heb ik de multirelease verder nog nooit gebruikt.Mistraller schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:23:
Dat met die SPD pedalen herken ik wel. Als ik met Zwiften een beetje ongecontroleerd een sprint in ga en mijn voeten zitten niet precies recht, dan wil ie wel eens uitklikken. Ik heb ze bijna maximaal dichtgedraaid. Maar dat neem ik voor lief, want het is ook de reden dat ik nog nooit op mijn muil ben gegaan bij een richeltje, randje of rare uitwijk beweging. Ook dan ben je gelukkig snel los.
Nu heb ik trouwens wel budget pedaaltjes, gewoon het standaard instapspul. Duurdere zitten waarschijnlijk preciezer en ik heb de multirelease schoenplaatjes. Misschien ga ik nog wel eens single release proberen, maar eerlijk gezegd heb ik daar zelf nog geen behoefte aan gehad.
Verschil is wel dat ik geen trainer heb dus ik ben bang dat ik op straat een keer uit de pedalen schiet en gigantisch op m'n plaat ga.
Niet dat ik op het moment een gigantische powerhouse ben, maar ik ga d'r wel aan werken.
Van alle keren dat ik buiten losklikte zonder dat het bewust was, was ik bezig met een poging tot vallen, en doordat mijn voeten los gingen, ging dat niet doorUser schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:09:
[...]
Verschil is wel dat ik geen trainer heb dus ik ben bang dat ik op straat een keer uit de pedalen schiet en gigantisch op m'n plaat ga.
Het zal denk ik niet zo'n vaart lopen; gewoon even je pedalen wat strakker draaien en ff proberen of je nog fijn loskomt. Beide zijden gelijk instellen (evt tot het uiterste draaien en dan slagen tellen, of even opmeten)
---------------
---------------
Hier de oplossing zodat je altijd op tijd terug bent.
Gaan jullie dan wel eens in de avond fietsen, nu in de winter? Ik sla in het donker rond het 0 graden punt even over...mhr-zip schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:01:
Aangezien er toch vrij definitief een avondklok aan zit te komen.
Vaak hardlopen nadat de kinderen op bed liggen. Normaal gesproken heb ik met fietsen ook niet zoveel moeite, mits niet te laat. Al moet ik bekennen dat 's avonds buiten fietsen voor het laatst waarschijnlijk 30 November is geweest. 0 Graden is trouwens om te fietsen niet zo'n probleem.marteltor schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:19:
[...]
Gaan jullie dan wel eens in de avond fietsen, nu in de winter? Ik sla in het donker rond het 0 graden punt even over...
Mooie optie zeker, maar komt nog wel het eea bij dan, met btw en verzending, dus weinig aanpassingen mogelijk, financieel dan. Ik ga er eens uitgebreid naar kijken. Nu toch alle tijd na 20:30MaSw85 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:26:
[...]
De eerder genoemde Ribble CGR Titanium is er ook in een aluminium variant. Met 105 afmontage zit je op een €1300 en via de website kan je zeer veel customizen: qua groep, wielen, banden, etc. met zelfs de mogelijkheid tot toevoegen van spatborden of pedalen etc.
Edit: En met jouw budget is ook Ultegra evt. mogelijk vanaf een kleine €1900...
Scherp, had even geen rekening gehouden met invoerrechten en BTW. Dan is het inderdaad een heel ander verhaal.Raznov schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:31:
[...]
Mooie optie zeker, maar komt nog wel het eea bij dan, met btw en verzending, dus weinig aanpassingen mogelijk, financieel dan. Ik ga er eens uitgebreid naar kijken. Nu toch alle tijd na 20:30.
Gewoon in Engeland ophalen (als corona voorbij is) en terug fietsen. Mooi avontuur!Raznov schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:31:
[...]
Mooie optie zeker, maar komt nog wel het eea bij dan, met btw en verzending, dus weinig aanpassingen mogelijk, financieel dan. Ik ga er eens uitgebreid naar kijken. Nu toch alle tijd na 20:30.
Mag ik door Brexit alsnog de btw afdragen bij de douaneOwios schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:00:
[...]
Gewoon in Engeland ophalen (als corona voorbij is) en terug fietsen. Mooi avontuur!
Nee, denk niet dat ik deze opzet door de WAF ga krijgen.
Wat zou je hiermee willen bereiken? Dat je achteraf timeshift erop kan zetten? Er gaat niemand achteraf controleren, er zal alleen op heterdaadjes geacteerd worden, en dan met name binnen de bebouwde kom. Bij filmpjes van vuurwerk werd ook niet vervolgd.mhr-zip schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:01:
Aangezien er toch vrij definitief een avondklok aan zit te komen.
---------------
Ja hoor. Momenteel weliswaar geen hele grote ronden meer, maar rondje van 30km is zo gemaakt.marteltor schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:19:
[...]
Gaan jullie dan wel eens in de avond fietsen, nu in de winter? Ik sla in het donker rond het 0 graden punt even over...
Maar net als @mhr-zip ook wel eens de hardloopschoenen aan. Dat kost nog veel minder tijd.
Denk dat je dan zowaar invoerkosten zou kunnen ontlopenOwios schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:00:
[...]
Gewoon in Engeland ophalen (als corona voorbij is) en terug fietsen. Mooi avontuur!
Je voorkomt er dan wel potentiële moraalriddercomments op strava mee.Mistraller schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:04:
[...]
Wat zou je hiermee willen bereiken? Dat je achteraf timeshift erop kan zetten? Er gaat niemand achteraf controleren, er zal alleen op heterdaadjes geacteerd worden, en dan met name binnen de bebouwde kom. Bij filmpjes van vuurwerk werd ook niet vervolgd.
@Mistraller Vooral dit.Reynouts schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 18:54:
Je voorkomt er dan wel potentiële moraalriddercomments op strava mee.
Volgens mij deed ik dat ook, lekker solo rijden en amper mensen tegenkomen
Je zal ze altijd houden, wat je ook doet.
[ Voor 9% gewijzigd door DDX op 20-01-2021 21:30 ]
Inderdaad. Hond uitlaten geen probleem, maar als je buiten in je uppie in de polder ga alleen ben je opeens een paria.DDX schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 21:29:
Die had ik in het begin van de corona maatregelen een paar die op mijn 300km ritten gingen reageren van je moet wel het goede voorbeeld geven.
Misschien is het ook wel goed om de tijd op Strava gewoon te laten staan, weet je precies wie je moet blokkeren van je Strava

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/U88xdLUpj8Y0m9CafJu5leZF.jpg?f=user_large)
Of gewoon op Zwift stappen, wel zo makkelijk
Ff fris 45 min buiten lopen is echt 100 keer lekkerder dan binnen trainen (vind ik).
Die heb ik ook gehad, werkte prima. Nu heb ik die combi-pedalen op de fiets (half klik/half trapperMistraller schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 01:38:
[...]
Zowel de uitvinder als de redactie is even vergeten dat spd dubbelzijdig is en dat shimano gewoon een inklikbaar inzetstukje heeft, dat vaak zelfs standaard werd meegeleverd. Met retroreflectoren, dat is er echt al heel lang. Kan gewoon blijven zitten, ook als je wilt klikken.
Ik heb ze er inmiddels afgehaald overigens, want ik pak toch fiets kleren, met schone spullen en schoenen. Ik kan niet langzaam fietsen dus douchen op het werk moet toch.
Mijn woon werk paard is overigens ook mijn "normale" fiets. Dan zijn die dubbelzijdige pedalen ideaal. Sinds ik deze in elkaar geknutseld heb, heeft mijn hybride Gazelle 1,5 jaar stil gestaan in de garage en vervolgens verkocht toen ik de Hebie spatborden er op zette (omdat ik nu ook een boodschappen tas er aan kan hangen als dat nodig is).
Woonwerk paard:
Zo begon het, frame ten waarde van de astronomische som van 20,-
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yxzrOwHZ2KaQEJq1FBIudevF.jpg?f=user_large)
En dit is de status nu
:strip_exif()/f/image/SEbpjJUA0p1FQ5k1BxLVE5iw.jpg?f=fotoalbum_large)
Met spatborden
:strip_exif()/f/image/JvH1ThnRdwHWGexgSS5v0wiw.jpg?f=fotoalbum_large)
Laatste toevoeging, dynamo voorwiel en lamp
:strip_exif()/f/image/yaanTpbEcsriZW9HSeTcqYqk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KguOBYNNXmV2VapgcX5T5iWJ.jpg?f=fotoalbum_large)
@ElGreco Een werkpaard pur sang, echt een heel gave fiets voor dit doel!
[ Voor 36% gewijzigd door Cranzai op 21-01-2021 10:10 ]
Joe Skipper (triathleet in de UK) had ook een paar van die ritten, en volgens mij onze favoriete podcastfietser had ook een paar van die ritjes die niet helemaal coronatechnisch correct waren. Van de eerste weet ik dat er een paar Stravaritten op private gezet zijn n.a.v. commentaar..DDX schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 21:29:
Die had ik in het begin van de corona maatregelen een paar die op mijn 300km ritten gingen reageren van je moet wel het goede voorbeeld geven.
Nou, als mensen hier over klagen dan heb je echt de context gemist. Er is maar 1 doel aan die hele avondklok: samenkomsten vermijden.
Ik vind het erger dat ik groepsactiviteiten in mijn timeline zie van mensen (geen tweakers btw) die na de rit met z'n 6-en lekker samen rond 1 kofferbak aan het bier/choco zitten. DIE hebben het echt niet begrepen. En die zetten ook dat gewoon op strava. Drie van die personen hebben ook al corona gehad trouwens.

---------------
Laurens ten Dam zal ook wel weer commentaar krijgen op z'n ritje van gisteren bijvoorbeeld.
Want meer dan 2 personen.
En dan noem ik hem omdat hij 'ntfu ambasadeur is', dus als er iemand goede voorbeeld moeten geven...
Afgelopen weekend ook in de duinen zie je groepjesvan 8 man op mtb rijden, met allemaal zelfde kleding aan dus het is niet per ongeluk dat ze vlak achter elkaar rijden.
En die posten dan idd vaak ook nog foto dat ze na afloop gezellig biertje drinken bij hun rit.
[ Voor 9% gewijzigd door DDX op 21-01-2021 11:48 ]
LtD post wel vaker zaken op Insta die niet kunnen. Zoals nacht/avond ritten bij ons in de duinen (tussen zonsondergang en zonsopgang mag je niet in het bos zijn).DDX schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:39:
Tja soms vraag je je af of mensen zaken misschien beter niet op strava/instragram ed kunnen zetten.
Laurens ten Dam zal ook wel weer commentaar krijgen op z'n ritje van gisteren bijvoorbeeld.
Want meer dan 2 personen.
Buiten alle corona maatregelen om is hij sowieso een, hoe zal ik het noemen, vrije vogel? Om het netjes te houden.
Ja die duinen ritjes in het donker zijn ook echt goede voorbeeld, genoeg mensen die denken als laurens dat post zal het wel mogen.ElGreco schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:49:
[...]
LtD post wel vaker zaken op Insta die niet kunnen. Zoals nacht/avond ritten bij ons in de duinen (tussen zonsondergang en zonsopgang mag je niet in het bos zijn).
2 weken geleden ook in het donker mtb schoorl in tegengestelde richting...
En dan ondertussen mooi artikel met Laurens ten Dam op ntfu.nl wel roepen dat wielrenners zich netjes aan regels moeten houden en ook nog even corona regels benadrukken.
[ Voor 5% gewijzigd door DDX op 21-01-2021 11:52 ]
De berichtgeving van die veldrijder gravelbiker die een paar weken terug een kleuter uit de weg geschopt heeft draagt natuurlijk ook niet bij aan het positieve beeld van wielrenners.DDX schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:52:
[...]
En dan ondertussen mooi artikel met Laurens ten Dam op ntfu.nl wel roepen dat wielrenners zich netjes aan regels moeten houden en ook nog even corona regels benadrukken.

Leuke build!ElGreco schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 08:53:
Ik heb deze dubbelzijdige pedalen op mijn woonwerk paard. Lekker zwaar maar niet stuk te krijgen.
Ik kan het altijd zeer waarderen als een oude / klassieke fiets wordt op/omgebouwd tot iets dat actueel gebruikt wordt.
Ziet er goed uit met 1X, verlichting en spatbordjes. Misschien een maatje te klein?
Het lijkt erg op een fiets die ik heb gebouwd o.b.v. een Giant Explorer frame, een randonneur van eind jaren 80. Uitendelijk heb ik hem opgedoekt omdat de geometrie (lange wielbasis) me niet beviel, en ik de geen bevredigende rem set-up voor elkaar kreeg met cantilevers / V-brakes / mini V-brakes.
Valt wel mee denk ik, zo'n stuurpen is bij een conventioneel balhoofd volgens mij een vrij normale setup zo?
---------------
Oude stalen framesets voor 20,- die er nog een beetje knap uitzien liggen er niet voor het oprapen helaas. Hij had een (half?) maatje groter gemogen inderdaad. Ik heb ook een oude stalen MTB gekocht voor 20,-, maar die was dan weer te lang (reach) achteraf gezien (wat te verwachten was aangezien het een MTB is). Doel was om een frameset te scoren wat enigszins passend te krijgen was, voor niet teveel geld, zodat ik mijn losse onderdelen doos kon ruimen.DieAnder schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:03:
[...]
Leuke build!
Ik kan het altijd zeer waarderen als een oude / klassieke fiets wordt op/omgebouwd tot iets dat actueel gebruikt wordt.
Ziet er goed uit met 1X, verlichting en spatbordjes. Misschien een maatje te klein?
Het lijkt erg op een fiets die ik heb gebouwd o.b.v. een Giant Explorer frame, een randonneur van eind jaren 80. Uitendelijk heb ik hem opgedoekt omdat de geometrie (lange wielbasis) me niet beviel, en ik de geen bevredigende rem set-up voor elkaar kreeg met cantilevers / V-brakes / mini V-brakes.
Frameset komt van een oude Koga Miyata Adventure (hybride fiets) van rond 1994 als ik de catalogus plaatjes mag geloven. Het was echt googlen, meten, nog eens meten en passen om bijvoorbeeld geschikte remmen te vinden die normaal bediend kunnen worden (zelfde gevoel als bij mijn racer), met genoeg afstand van de velgen (maar niet te ver) en ook nog eens makkelijk open kunnen voor een wiel wissel zonder dat ik kabel los moet halen (daar heb ik dit pijpje voor gekocht).
Het begon als een budget project. Uiteindeljk zit er zelfs een SON dynamo en powermeter op

Scheelt enigszins dat ik alles zelf gedaan heb, ook de wielen uiteraard.
PrachtigElGreco schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:14:
[...]
Oude stalen framesets voor 20,- die er nog een beetje knap uitzien liggen er niet voor het oprapen helaas. Hij had een (half?) maatje groter gemogen inderdaad. Ik heb ook een oude stalen MTB gekocht voor 20,-, maar die was dan weer te lang (reach) achteraf gezien (wat te verwachten was aangezien het een MTB is). Doel was om een frameset te scoren wat enigszins passend te krijgen was, voor niet teveel geld, zodat ik mijn losse onderdelen doos kon ruimen.
Frameset komt van een oude Koga Miyata Adventure (hybride fiets) van rond 1994 als ik de catalogus plaatjes mag geloven. Het was echt googlen, meten, nog eens meten en passen om bijvoorbeeld geschikte remmen te vinden die normaal bediend kunnen worden (zelfde gevoel als bij mijn racer), met genoeg afstand van de velgen (maar niet te ver) en ook nog eens makkelijk open kunnen voor een wiel wissel zonder dat ik kabel los moet halen (daar heb ik dit pijpje voor gekocht).
Het begon als een budget project. Uiteindeljk zit er zelfs een SON dynamo en powermeter op![]()
Scheelt enigszins dat ik alles zelf gedaan heb, ook de wielen uiteraard.
Leuk artikel op hun website trouwens over de samenwerking tussen KNWU en NTFU: al het wederzijds voordeel verdwijnt. Lekker bezig jongens 😄😄😄
Nee hoor, beter dan dit kan ik het niet verwoordenMrBarBarian schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:42:
Ik ben vast de enige die de NTFU kansloos vind en bij uitstek een cluppie is met iets te oude mannetjes die dol zijn op regeltjes...
Raar... Is zo gek nog niet
Weet ook niet wat voor verwachtingen jullie bij zo'n vereniging hebben, maar ik maak naar alle tevredenheid gebruik van hun evenementenkalender, Scan&Go, fietsverzekering, kortingen op toertochten en het blad Fietssport is ook wel oké. Ook heb ik wel eens een NTFU wegkapitein training gevolgd, en de mountainbike trainingen die ze aanbieden schijnen ook wel leuk/leerzaam te zijn. Verder (proberen ze) vertegenwoordigen ze vaak ook mijn belangen bij de lokale politiek, bijv. het behoud van MTB parcoursen t.a.v. de kritiek van het wandelvolk, of het openstellen van de afsluitdijk gedurende de 4(!!!) jarige renovatie. Dat alles voor het lachwekkende bedrag van €35 per jaar (die je er met de korting op evenementen al snel weer uit hebt).
Zou niet weten wat je verder nog moet verwachten. Artikeltje hier en daar, maar dat is veel te afhankelijk van één auteur i.p.v. een gehele organisatie.
[ Voor 13% gewijzigd door Ypuh op 21-01-2021 15:25 ]
Jups, weet nu middels z'n komoot een perfecte wildcamping spot..dus..ElGreco schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:49:
[...]
LtD post wel vaker zaken op Insta die niet kunnen. Zoals nacht/avond ritten bij ons in de duinen (tussen zonsondergang en zonsopgang mag je niet in het bos zijn).
Buiten alle corona maatregelen om is hij sowieso een, hoe zal ik het noemen, vrije vogel? Om het netjes te houden.
Maar goed..d'r rijd (wij wonen in dezelfde regio) hier nog genoeg volk rond wat zich niet kan gedragen.
En ja het is een domme regel, maar we moeten er maar mee leven...
(en door die regel wordt het alsmaar drukker waardoor pwn de noodzaak van deze regel ook kan uitleggen...)
En dat overnachtingshokje bij de Hondsbossche Zeewering tja zie daar weinig kwaad in.
Ok het mag niet, maar tijdens BRM400/600 ritten gaan mensen ook wel eens in berm/bushokje slapen, ook dat mag niet.
[ Voor 28% gewijzigd door DDX op 21-01-2021 14:27 ]
Inderdaad "ons" imago licht ligt niet aan een paar foto's van LTD op insta.McMiGHtY schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:17:
Maar goed..d'r rijd (wij wonen in dezelfde regio) hier nog genoeg volk rond wat zich niet kan gedragen.
"Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"
Edit: sorry, typo van het jaar moeten verbeteren door @Smultie
[ Voor 10% gewijzigd door mhr-zip op 21-01-2021 14:55 ]
Voor of achter?mhr-zip schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:43:
[...]
Inderdaad "ons" imago licht niet aan een paar foto's van LTD op insta.
mhr-zip in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"
Zeker niet, maar het helpt niet echt mee.mhr-zip schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:43:
[...]
Inderdaad "ons" imago licht ligt niet aan een paar foto's van LTD op insta.
"Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"
Edit: sorry, typo van het jaar moeten verbeteren door @Smultie
Ja, dat is het probleem, doordat het toch gebeurd is het en uit te leggen, en het zorgt voor verzwaring.DDX schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:25:
Hoeveel mtb'ers ik na half11 nog de onverhard paden op zondag op zie duiken idd...
En ja het is een domme regel, maar we moeten er maar mee leven...
(en door die regel wordt het alsmaar drukker waardoor pwn de noodzaak van deze regel ook kan uitleggen...)
En dat overnachtingshokje bij de Hondsbossche Zeewering tja zie daar weinig kwaad in.
Ok het mag niet, maar tijdens BRM400/600 ritten gaan mensen ook wel eens in berm/bushokje slapen, ook dat mag niet.
Overnachten in bushokjes, schijnt zo eens in de 4 jaar tussen Parijs en Brest ook heel vaak te gebeuren, maar is in Nederland natuurlijk ook gewoon uit te leggen. (Zolang d'r maar geen 100'en mannen/vrouwen in lycrapakjes alle bushokjes bezet houden )
Denk dat er minstens 50% zonder duinkaart rijd/wandelt.
Laatste keer dat ze mijn kaart wilden zien is 2 jaar geleden volgens mij.
Op zondagochtend zie je rond half11 nog wel eens boswachters die kijken of er mensen onverhard fietsen.
We zijn allemaal volwassen mannen die onze eigen keuzes maken.McMiGHtY schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:05:
[...]
Zeker niet, maar het helpt niet echt mee.
Verschuilen achter "hij doet het ook" is geen verantwoording nemen voor je daden in mijn ogen.
(Er rijden inderdaad ook vrouwen op fietsen, maar die heb ik nog nooit iets asociaals zien doen).
In mijn ogen zijn sommige regels er om overlast aan te pakken. Het verbod dat je niet in een bushokje mag slapen/wild kamperen is logisch om te hanteren als er veel overlast is. Maar moet je het gebruiken tegen een verdwaalde randonneur die geen overlast veroorzaakt?McMiGHtY schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:08:
[...]
Ja, dat is het probleem, doordat het toch gebeurd is het en uit te leggen, en het zorgt voor verzwaring.
Overnachten in bushokjes, schijnt zo eens in de 4 jaar tussen Parijs en Brest ook heel vaak te gebeuren, maar is in Nederland natuurlijk ook gewoon uit te leggen. (Zolang d'r maar geen 100'en mannen/vrouwen in lycrapakjes alle bushokjes bezet houden )
1) Verschuil me er niet achter, maar je weet, zodra "een" wielrenner iets doet, gaan alle mensjes die lekker binnen zitten helemaal los .mhr-zip schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:23:
[...]
We zijn allemaal volwassen mannen die onze eigen keuzes maken.
Verschuilen achter "hij doet het ook" is geen verantwoording nemen voor je daden in mijn ogen.
(Er rijden inderdaad ook vrouwen op fietsen, maar die heb ik nog nooit iets asociaals zien doen).
[...]
In mijn ogen zijn sommige regels er om overlast aan te pakken. Het verbod dat je niet in een bushokje mag slapen/wild kamperen is logisch om te hanteren als er veel overlast is. Maar moet je het gebruiken tegen een verdwaalde randonneur die geen overlast veroorzaakt?
2) Dat zeg, zolang men geen overlast verzorgt als vermoeide randonneur, dan zou ik hem lekker laten liggen, mits hij/zij niet zodanig ligt dat er gevaar op kan treden.
En randonneurs zijn ook soort van zwervers

En als de pandemie achter de rug is, dalen de prijzen dan weer? (neem niet de moeite die laatste vraag te beantwoorden; ik denk het antwoord al te weten).

Als de pandemie achter de rug is dan zul je waarschijnlijk een hele berg fietsen op Marktplaats vinden waar iemand 5 kilometer op heeft gereden en die de rest van de tijd in de schuur hebben gestaan.nomar109 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:03:
Net telefonisch een nieuwe Trek gekocht. Blijkt dat Trek op 15 januari de prijzen (opnieuw) heeft verhoogd. Voornaamste reden: productie- en voorraadproblemen nav de pandemie. Dat was een onaangename verrassing. Gelukkig kwamen we er uiteindelijk met de totaalprijs wel goed uit met elkaar, maar man man, waar gaat dit heen?![]()
En als de pandemie achter de rug is, dalen de prijzen dan weer? (neem niet de moeite die laatste vraag te beantwoorden; ik denk het antwoord al te weten).
Ik weet het niet. De prijzen en levertijden van de fietsen zijn zo enorm gestegen dat je niet meer even impulsief een racefietsje koopt om te kijken hoe dat bevalt. Natuurlijk haakt een behoorlijk percentage beginners na verloop van tijd af, maar ik denk niet dat nu ineens meer zou zijn dan anders.Stoney3K schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:12:
[...]
Als de pandemie achter de rug is dan zul je waarschijnlijk een hele berg fietsen op Marktplaats vinden waar iemand 5 kilometer op heeft gereden en die de rest van de tijd in de schuur hebben gestaan.
Er staat op zich nog wel wat te koop op Markplaats, maar je betaald voor een 2e handje nu wat ik anders ongeveer voor een nieuwe zou betalen. Kortingen van 20-40% op overjarige instappers is er op dit moment helaas ook even niet bij, dus zelfs voor €1.000 heb je al geen alu instapper meer met 105/Tiagra(?), maar dat vind ze in ieder geval alweer teveel.
Lang verhaal kort; ze heeft maar een nieuwe MacBook gekocht.
Vorig jaar vroeg iemand me advies voor een MTB rond de 500 euro. Dat werd al snel opgerekt na wat advies tot ongeveer 700 euro waarna ik er even niks meer van hoorde... en uiteindelijk heeft hij een Trek X-Caliber van 1200 euro gekochtblauwester schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:24:
De beginners die ik om me heen ken hebben allemaal voor tussen de 200 en 500 euro een fiets gekocht om te kijken of het beviel. Ik denk dat in die prijsrange nu veel te veel wordt betaald. in de range daarboven ken ik niet veel mensen die zomaar 1000 euro uitgeven om te kijken of iets leuk is.
Laat even weten hoe die rijdt! Erg benieuwd!Ypuh schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:33:
M'n zus belde me afgelopen week ook ineens op. "Hey Ypuh, misschien moet ik ook maar eens een racefiets kopen".
Lang verhaal kort; ze heeft maar een nieuwe MacBook gekocht.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Inderdaad @Ypuh onze ambassadeur van de wielersport.Michaelg schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:40:
[...]
Laat even weten hoe die rijdt! Erg benieuwd!
Door de studies van mijn vrouw en kinderen komt de editie van 2021 te vroeg, maar voor mijn persoonlijke bucketlist heb ik Marmotte 2022 alvast aangestipt
Met de aankoop van een nieuwe Trek Emonda en de nodige km's in 2021 en voorafgaand in 2022 hoop ik er klaar voor te zijn.
Wil wel eens weten wie er dit jaar gaan rijden, kwestie van contact te houden over voortgang en trainingsschema ;-)
xbox: pvanst1p
Zij zijn toch ook van die bordjes langs de Vecht met heel veel tekst in een klein lettertype. Ik moet dan altijd denken aan de veiligheidscommissie van mijn wielerclub. Die blazen ook om bijna niets alles af. Zelfs een solo tourtocht werd vanwege de sneeuw in de middag vorige week ontraden.MrBarBarian schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:42:
Ik ben vast de enige die de NTFU kansloos vind en bij uitstek een cluppie is met iets te oude mannetjes die dol zijn op regeltjes...
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
De ochtend was anders ook geen pretjeFisico schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:03:
[...]
Zelfs een solo tourtocht werd vanwege de sneeuw in de middag vorige week ontraden.
EdwinW in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"
Het idee is wel dat ik hem rij dit jaar ja... we zullen zien..piripi schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:52:
Misschien al eens gevraagd hoor, maar zijn er forumbezoekers die dit jaar de marmotte gaan beklimmen?
Door de studies van mijn vrouw en kinderen komt de editie van 2021 te vroeg, maar voor mijn persoonlijke bucketlist heb ik Marmotte 2022 alvast aangestipt![]()
Met de aankoop van een nieuwe Trek Emonda en de nodige km's in 2021 en voorafgaand in 2022 hoop ik er klaar voor te zijn.
Wil wel eens weten wie er dit jaar gaan rijden, kwestie van contact te houden over voortgang en trainingsschema ;-)
Een cannondale caad 3 saeco replica, met de begeerde cinelli alter stem en een origineel team-zadel.
Maar, slechts afgemonteerd met tiagra en het is natuurlijk gewoon een replica van voor de eeuwwisseling.
Toch wel een gevalletje mega-overpriced als je het mij vraag

Mijn eigen cannondale caad 4 in saeco uitvoering (zonder zadel en zonder cinelli alter weliswaar) maar met campy chorus 9 speed heeft slechts €350,- gekocht. Dan lijkt het mij dat de fiets van de advertentie niet meer dan €800,- mag kosten.
edit:
miss kan ik die van mij wel flippen (alleen heb ik dan geen fiets meer
[ Voor 13% gewijzigd door Cranzai op 21-01-2021 21:06 ]
Mijn ‘oude’ fiets gaat ook nog in de verkoop. Ik denk dat ik heel ff wacht op iets beter weer, maar ik ben ook voornemens de hoofdprijs te gaan vragen voor aluminium met 105.nomar109 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:03:
Net telefonisch een nieuwe Trek gekocht. Blijkt dat Trek op 15 januari de prijzen (opnieuw) heeft verhoogd. Voornaamste reden: productie- en voorraadproblemen nav de pandemie. Dat was een onaangename verrassing. Gelukkig kwamen we er uiteindelijk met de totaalprijs wel goed uit met elkaar, maar man man, waar gaat dit heen?![]()
Moet toch wat na de aankoop van een fiets van 3k, terwijl ik dacht dat ik 2 bandjes zou kopen...
ZieMaar! schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:51:
[...]
Mijn ‘oude’ fiets gaat ook nog in de verkoop. Ik denk dat ik heel ff wacht op iets beter weer, maar ik ben ook voornemens de hoofdprijs te gaan vragen voor aluminium met 105.
Moet toch wat na de aankoop van een fiets van 3k, terwijl ik dacht dat ik 2 bandjes zou kopen...
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/09Y2AqX2FW6W3YIdidZU16cp.jpg?f=user_large)
We wachten nog op de foto's!
De vraag stellen is hem beantwoorden.ZieMaar! schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 07:50:
Geloof het of niet maar ik heb vanmiddag pas tijd om een stukkie te fietsen. Ik hoef gelukkig niet meer te zeggen ‘als het weer goed blijft’. Ik twijfel alleen nog of ik de foto met of zonder zadel tasje ga doen...
Aangezien de verkiezingen er weer aankomen: "Willen we meer of minder zadeltasjes in dit topic!?"
* Ypuh "Minder, minder, minder!!!"
En daarom voorzitter wil mijn fractie een zadelvoddenta(c)x!Ypuh schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:51:
[...]
De vraag stellen is hem beantwoorden.
Aangezien de verkiezingen er weer aankomen: "Willen we meer of minder zadeltasjes in dit topic!?"
* Ypuh "Minder, minder, minder!!!"
Zelf gebruik ik een toptube bag voor mijn snacks en zou denk ik eerder een framebag gebruiken dan een stuurtasje.
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
- Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic - Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic - Voor alles rondom bikepacking: Het grote Bikepacking Topic
- Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
- Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht:
Het grote fietskleding topic