Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 205 ... 682 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:50
mhr-zip schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:16:
@Ypuh heeft dezelfde ruggengraat met fietsspullen als mijn vrouw die een avond gaat "Zalando-en" als haar salaris net gestort is.
Grin schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:08:
@Ypuh Hehehe we horen wel wat je volgende aankoop wordt. Zal aanbiedingen voor een rode Look voor jou in de gaten houden ;)
Hehe. Mijn rug is wel het zwakke punt inderdaad, maar ben niet zo van de impulsaankopen. Vaak denk ik wel lang en goed na voordat ik iets koop en 'sla ik toe' zodra er een leuke deal voorbij komt. Dat ik dan een hele brede interesse heb en actief verschillende sites in de gaten houdt heeft alleen hetzelfde effect.

Mijn soort van harde voorwaarde voor aankopen is dat het regelmatig gebruikt wordt. 5 helmen of 2 dezelfde types fietsen komen er bij mij niet zo snel in (geen Look voor erbij dus ;)). Je bent dan geneigd om een voorkeur op te bouwen en dan ligt de ander te verstoffen. Ik ben geen verzamelaar, maar heb wel last van upgraderitus. Als iets de deur uit gaat komt daar vaak wel iets leukers voor terug :+.

Heb wel een paar uitzonderingen; een goede tent, slaapzak, skischoenen of mountainbike gebruik ik allemaal niet zo vaak, maar heb ik wel plezier van. Daar lig ik niet wakker van als het een jaartje niet gebruikt wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:52
Dat met die helmen heb ik ook last van: heb er vier. Gaat nergens over.

Kom ook echt om in de zomerkleding. Vooral jerseys.

[ Voor 27% gewijzigd door Stoffa op 05-01-2021 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
@Ypuh zal ik je eens vertellen over dat je verschillende fietsen kan hebben voor verschillend weer?

- slecht weer fiets
- redelijk weer fiets
- super weer fiets
- winter fiets
- tja, ik weet niet helemaal wat voor weer fiets

Heeft niets te maken met voorkeuren. Op welke fietsje gaat ligt volledig buiten jouw invloed. Maar geeft je wel mogelijkheden om veeeel fietsen te kopen ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 20:49
rolandos582 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:26:
Ik kreeg zelf een voorstel voor :
DT350 CL classic (j-bend)
DT R470 velgen (23mm hoog, 20mm intern)
Sapim Race ronde double butted spaken
Sapim DSQ messing nippels
Hoef je je helemaal niet voor te schamen. Die DT naven zijn no-nonsense en hufterproof, en elke fietsenmaker kan een wiel met een j-bend spaak repareren.
Ikzelf heb een zwak voor Hope RS4 naven met kleurtjes, maar die zijn dan weer een klap duurder. Qua velg zou je (achter) een asymmetrische kunnen overwegen, zoals de DT R421 (gravel) of de R411 (road) voor een paar tientjes meer. Dan is het wiel minder paraplu, da's gunstiger voor de spaakspanning.
O..
dat ligt wel zó voor de hand, echt genant dat ik er niet zelf op ben gekomen :$
d:)b

[ Voor 14% gewijzigd door DieAnder op 05-01-2021 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 13:47
DieAnder schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:46:
[...]

Hoef je je helemaal niet voor te schamen. Die DT naven zijn no-nonsense en hufterproof, en elke fietsenmaker kan een wiel met een j-bend spaak repareren.
Ikzelf heb een zwak voor Hope RS4 naven met kleurtjes, maar die zijn dan weer een klap duurder. Qua velg zou je (achter) een asymmetrische kunnen overwegen, zoals de DT R421 (gravel) of de R411 (road) voor een paar tientjes meer. Dan is het wiel minder paraplu, da's gunstiger voor de spaakspanning.
Dat was inderdaad ook een afweging voor j-bend ipv straight pull, zelf ga ik ook voor de hope rs4 voor mijn carbon setje. Klinkt erg lekker en top naven maar toch wel weer een klap duurder inderdaad! 2 verschillende velgen is dan iets waar ik niet zo over nagedacht had, die zijn zo te zien ook 18mm intern vs 20mm.

Ik zie nogal wat verschillende meningen over 23 vs 32mm. Gewicht word bij 32mm toch een stuk zwaarder maar vind ik minder interessant. Iemand een goed artikel hierover?

Tevens wil ik sowieso die lelijke decals eraf hebben, geen gezicht. Heeft iemand dit in de praktijk uitgevoerd? En is het echt zo makkelijk als fohn erop en pielen maar en schoonmaken met wat aceton oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Ypuh schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:08:
Vaak denk ik wel lang en goed na voordat ik iets te duurs koop
Ik heb hem voor je aangepast O-)
rolandos582 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:26:
Ik kreeg zelf een voorstel voor :
DT350 CL classic (j-bend)
DT R470 velgen (23mm hoog, 20mm intern)
Sapim Race ronde double butted spaken
Sapim DSQ messing nippels
Waar ben je aan het rond neuzen?
rolandos582 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 19:19:
[...]

Dat was inderdaad ook een afweging voor j-bend ipv straight pull, zelf ga ik ook voor de hope rs4 voor mijn carbon setje. Klinkt erg lekker en top naven maar toch wel weer een klap duurder inderdaad! 2 verschillende velgen is dan iets waar ik niet zo over nagedacht had, die zijn zo te zien ook 18mm intern vs 20mm.

Ik zie nogal wat verschillende meningen over 23 vs 32mm. Gewicht word bij 32mm toch een stuk zwaarder maar vind ik minder interessant. Iemand een goed artikel hierover?

Tevens wil ik sowieso die lelijke decals eraf hebben, geen gezicht. Heeft iemand dit in de praktijk uitgevoerd? En is het echt zo makkelijk als fohn erop en pielen maar en schoonmaken met wat aceton oid?
Waarom wil je 32 mm velgen op je slechtweer fiets?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
mhr-zip schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 19:27:
[...]
Waar ben je aan het rond neuzen?
Bij Philippos van fiets.nl forum, hij vraagt redelijke prijzen en heeft wel wat positieve reviews. Uiteraard sta ik ook open voor andere wielbouwers in Nederland.
Waarom wil je 32 mm velgen op je slechtweer fiets?
Naja mijn Sensa is meer mijn all round fiets op dit moment tot ik mijn N+1 aanschaf. Dus idee is om een 23 of 32mm setje te hebben voor nu & regen etc. En gebruik te maken van 50mm carbon setje tijdens lente/zomer ritjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
rolandos582 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 19:32:
[...]

Bij Philippos van fiets.nl forum, hij vraagt redelijke prijzen en heeft wel wat positieve reviews. Uiteraard sta ik ook open voor andere wielbouwers in Nederland.
Die wilde ik ook tippen inderdaad.
[...]

Naja mijn Sensa is meer mijn all round fiets op dit moment tot ik mijn N+1 aanschaf. Dus idee is om een 23 of 32mm setje te hebben voor nu & regen etc. En gebruik te maken van 50mm carbon setje tijdens lente/zomer ritjes.
Ik bedoelde dat je niet perse hoge velgen moet met slecht weer, dus is 23 misschien ook wel zo lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
Twee dingetjes die mij bezighouden:
1. Ooit tipte iemand hier een rolletje doorzichtige tape om achter je kabels te plakken ter bescherming van het frame. Voor zover ik me kan herinneren van dit een 3M tape, weet iemand zo een weerbestendige doorzichtige tape? (Mijn racer en MTB kunnen wel nieuwe plakkertjes gebruiken en om nou 6 week te wachten op een stickervelletje van ome ali ;) )

2. Momenteel ben ik bezig met het uitzoeken van een nieuw zadel (verlaat kerstcadeautje), mijn huidige zadel is er een van San Marco. Mailtje gestuurd naar San Marco waarop ik een uiterst behulpzaam antwoord kreeg! (Kudo's naar hun customer service!), zij gaven aan dat de aspide een spirituele opvolger is van mijn oude "shot narrow". Omdat ik geen enkele problemen heb met mijn huidige zadel ben ik van plan gewoon de aspide aan te schaffen. Wat ik me alleen bezighoudt, open of gesloten zadel? Heb nu een gesloten zadel en ze claimen dat hun gesloten ook enigzins perineum verlichting biedt, anderzijds heb ik zoiets van kun je er last van hebben als je de volledige sleuf van de open versie niet nodig hebt?

(Oke nog een gedachte dan, ergens lijkt het me erg geinig met mijn fiets om te gaan als een "schip van theseus". Langzaam aan alle onderdelen upgraden zodat je eigenlijk altijd dezelfde fiets houdt. Nu een zadel, later een zadelpen, stuurnok, stuur, dan een keer sparen voor groepset/wielset en dan uiteindelijk een keer een frame :9 )

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:28

Grin

Ride si sapis.

@Cranzai Deze van Tesa, top spul! Verkleurd niet (UV-bestendig) en blijft prima zitten. Erg eenvoudig te verwijderen (met een föhn). Deze tape zit over de gehele onderkant (downtube + BB) van mijn frames en bij de chainstay. d:)b
Cranzai schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:25:
(Oke nog een gedachte dan, ergens lijkt het me erg geinig met mijn fiets om te gaan als een "schip van theseus". Langzaam aan alle onderdelen upgraden zodat je eigenlijk altijd dezelfde fiets houdt. Nu een zadel, later een zadelpen, stuurnok, stuur, dan een keer sparen voor groepset/wielset en dan uiteindelijk een keer een frame :9 )
Precies hoe ik het de laatste jaren doe. In één klap een nieuwe fiets kopen is tot zover niet mijn ding gebleken.

[ Voor 80% gewijzigd door Grin op 05-01-2021 20:40 ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DieAnder
rolandos582 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 19:19:
Ja, echt appeltje-eitje.
Ik heb 5 wielsets met R411 en R460 velgen gespaakt en je kunt de stickers er zonder hulpmiddelen van af halen. Er blijven dan hele kleine lijmrestjes zitten die je met wasbenzine weg kunt halen.
Föhn heb ik nooit gebruikt, geen idee of het daardoor makkelijker gaat.
Ik zou de stickers er wel afhalen vóór gebruik, als er nog geen zand en troep op de velg zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:08
Vandaag mijn eerste echte di2 failure. (in 7 jaar ofzo dat ik ermee rijd)
Vertrok vanaf m'n werk en volgens mij kon ik nog 1 keer schakelen. (al weet ik dit niet meer helemaal zeker)
Gelukkig op werk-woon route en niet op dagje dat ik ergens in Limburg zit ofzo.
Op de 38-15 naar huis dus.
Lader eraan gehangen maar lampje ging niet branden.
Laptop er aan die begon te zeuren dat hij de vereiste componenten niet kon detecteren.
Scheelt dat ik bezig ben met andere fiets opbouwen dus even wat zaken getest/overgezet ed.
Beetje vaag soms junction-a niet gevonden, maar batterij kon ook niet gevonden worden.
Na uurtje klooien zadelpen er maar uitgetrokken en batterij omgewisseld, meteen alles weer tot leven.
Oude batterij weer aangesloten en nogsteeds bleef alles werken, dus oplader er weer aan en oude batterij opladen.
Uurtje later los gehaald maar systeem weer volledig dood.
Nieuwe batterij dus maar aangesloten.
Batterij is zo'n 3,5 jaar oud trouwens.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:52
DDX schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 23:05:
Vertrok vanaf m'n werk en volgens mij kon ik nog 1 keer schakelen. (al weet ik dit niet meer helemaal zeker)
Laptop er aan die begon te zeuren dat hij de vereiste componenten niet kon detecteren.
Scheelt dat ik bezig ben met andere fiets opbouwen dus even wat zaken getest/overgezet ed.
Beetje vaag soms junction-a niet gevonden, maar batterij kon ook niet gevonden worden.
Na uurtje klooien zadelpen er maar uitgetrokken en batterij omgewisseld, meteen alles weer tot leven.
Oude batterij weer aangesloten en nogsteeds bleef alles werken, dus oplader er weer aan en oude batterij opladen.
Wel raar ik had aan het begin van de week bijna het zelfde voorval.

30 december nog buiten gefietst waar mijn Garmin edge aangeeft dat ik nog 60% batterij percentage hebt op de Di2 batterij.

Oke niet 1 maar 2 januari opgestapt om een ritje te doen op zwift. Geen enkel respons van het systeem. Zodra ik de stekker er aan hang werkt de achter derailleur nog 1 stapje naar beneden en verder niet. Stroom erop en toch even kijken via e-tube. blijkt dat de batterij helemaal leeg is. Lijkt wel of het systeem een storing door het verspringen van het jaar ondervindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:04
Nog maar eens een vraag over spatborden...

Op mijn fiets passen de bluemels van SKS niet (geen bevestigingspunten), waardoor je eigenlijk op raceblades aangewezen bent. Echter zijn er dan ook nog de Speedrockers, die wat langer zijn aan de voorkanten, maar aan de achterkant juist weer wat korter. Op een racefiets met 25 en/of 28mm brede banden, zou die Speedrocker dan het beste geschikt zijn?
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/697x37K2nA1n/550x334.jpg
Raceblades

Afbeeldingslocatie: https://cdn.mantel.com/images/product.php?image_id=138037&w=550&h=334
Speedrocker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 18:14
@DutX Ik heb zelf de raceblades en ze werken prima. Alleen komt er aan de voorkant af en toe nog wat opspatten.
Wist niet eens dat die speedrocker bestond, anders had ik die wel gekozen. Moeten ze natuurlijk wel passen op je fiets. De raceblades gaan geloof ik tot 32mm breed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
DutX schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:00:

Op mijn fiets passen de bluemels van SKS niet (geen bevestigingspunten), waardoor je eigenlijk op raceblades aangewezen bent. Echter zijn er dan ook nog de Speedrockers, die wat langer zijn aan de voorkanten, maar aan de achterkant juist weer wat korter. Op een racefiets met 25 en/of 28mm brede banden, zou die Speedrocker dan het beste geschikt zijn?
[Afbeelding]
Raceblades

[Afbeelding]
Speedrocker
Die Speedrockers zitten ook wat degelijker bevestigd of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Overigens over disc brake remschijven, die levertijden zijn drama. Bij futurumshop veel uitverkocht en verwachten ze pas weer in Mei. Bij Mantel nog wel wat te krijgen maar ook veel niet. Shimano 8)7

Ik gebruik nu Shimano SM-RT70 remschijven in 160mm, zijn er eigenlijk noemenswaardige verschillen met bijvoorbeeld de Shimano Deore XT SM-RT81 Remschijf of Shimano Ultegra RT-800 Remschijf of is dat functioneel allemaal hetzelfde alleen lager gewicht en ander design?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Ander gewicht/design, de ultegra schijven zien er niet uit naar mijn mening.
Ik heb dus de SM-RT81 schijven op mijn gravelbike zitten.

Op mijn domane heb ik swissstop schijven gemonteerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DDX

Bij schijfremmen zou ik zeker grotere nemen, ik heb de raceblades maar er komt nog genoeg rotzooi tegen de zadelpenbuis en voordereailleur.
Maar ook die speedrockers komen nog niet ver genoeg om je daar tegen te beschermen.

Je kan ook kijken naar de crud roadracers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
DDX schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:03:
[...]

Bij schijfremmen zou ik zeker grotere nemen, ik heb de raceblades maar er komt nog genoeg rotzooi tegen de zadelpenbuis en voordereailleur.
Maar ook die speedrockers komen nog niet ver genoeg om je daar tegen te beschermen.

Precies dat ja... Zolang het past zou ik die pakken. Ik heb velgremmen. Bij de raceblade pro XL kwam het spatbord al tegen de rem. Bij de speedrockers, zal dit alleen erger zijn. Ik heb overigens wel een oude fiets. Misschien dat daardoor het een en ander wat ongunstig bij mijn fiets in elkaar steekt. Maar dit weet je natuurlijk pas zeker als je het probeert. Bestel bij decathlon/mantel en je kunt gratis terugsturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:22

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

[Afbeelding]
Raceblades

[Afbeelding]
Speedrocker
Ik heb de raceblades op m'n hybride fiets en ben er best tevreden over.
Er lagen eerst 38mm banden op en dat kon net. Nu heb ik er 28mm op liggen en is het zeker een goede keuze. Wel is het zaak ze goed vast te zetten, omdat ze anders door trillingen van positie veranderen.

De speedrocker kon niet op m'n hybride vanwege de verende voorvork.
Beide bevestig je met rubberbanden/klitteband, dus daar verwacht ik weinig verschil.
Met de raceblades kom ik nagenoeg schoon aan op m'n werk (20km). De fiets wordt natuurlijk wel wat vuil, maar dat hou je toch niet tegen. Dan moet je 'm in de woonkamer hangen en nooit gebruiken.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:04
mhr-zip schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:42:
[...]
Die Speedrockers zitten ook wat degelijker bevestigd of niet?
Inderdaad, had dat zelf nog niet gezien, maar 2 bevestigingspunten zo. Lijkt me wel wat stabieler.
DDX schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:03:
[...]

Die Crud roadracers zien er inderdaad best lang uit, alleen krijg ik de kriebels van klitteband plakken op de vorken. Ze krijgen in de reviews er ook van langs zeg; komen tegen wielen aan bij wind, niet degelijk te bevestigen (maar 1 clip).

Denk dat het dan de Speedrocker wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 22:49

Fisico

by Fabian

rolandos582 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:49:
Overigens over disc brake remschijven, die levertijden zijn drama. Bij futurumshop veel uitverkocht en verwachten ze pas weer in Mei. Bij Mantel nog wel wat te krijgen maar ook veel niet. Shimano 8)7
Ja echt alles wat uitverkocht is bij futurumshop nu eind april / begin mei, dat is toch waanzin? Mantel loopt ook langzaam leeg maar verwacht nog wel iets te krijgen in februari. Is de vraag naar onderdelen echt zo groot of speelt COVID-19 echt zo'n grote rol of zit Shimano / de importeur te klooien?

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
DDX schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:01:
Ander gewicht/design, de ultegra schijven zien er niet uit naar mijn mening.
Ik heb dus de SM-RT81 schijven op mijn gravelbike zitten.

Op mijn domane heb ik swissstop schijven gemonteerd.
True, ik vind die ultegra schijven ook echt lelijk. En DA schijven voor slecht weer set is ook niet helemaal de bedoeling. Vind juist die open constructie voor rommel/vuil wel prettig. Denk dat ik er dan ook maar een setje RT81 op zet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Nu online
Fisico schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:15:
[...]
Is de vraag naar onderdelen echt zo groot of speelt COVID-19 echt zo'n grote rol of zit Shimano / de importeur te klooien?
Het is een combinatie van extreme vraag en problemen bij logistiek en productie. Allebei het gevolg van de pandemie. Je ziet dit momenteel in veel verschillende sectoren, PC-onderdelen zijn bijvoorbeeld ook nauwelijks te krijgen.

Voor grote updates/nieuwe fietsen wordt het nog een karig jaar ben ik bang. Gaat lekker sparen worden voor 2022.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:46

McMiGHtY

- burp -

[Afbeelding]
Raceblades

[Afbeelding]
Speedrocker
Ik hoor ook nog goede verhalen over: https://www.crudproducts.com/roadracer-mk3/

Aah waren al genoemd..

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Laatst online: 16-09 18:14
Het voordeel van de raceblades is dat er niks op je fiets achterblijft, als je ze eraf haalt.
Daarnaast lijkt me rubberen banden beter vast zitten, doordat je er meer spanning op kan zetten.
De speedrocker heeft wel weer meer contactpunten met de fiets dan de raceblades, dus zal denk ik ook wel stevig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Ondertussen komt er langzaam meer gebruikerservaring binnen over de Factor Ostro.

Ook wat meer info over het gewicht van het frame. De eerste berichten waren dat dit behoorlijk tegenviel t.o.v. de genoemde getallen tijdens de presentatie van het frame afgelopen jaar. Ik heb de indruk dat het toch wel mee valt.

Als ik zo wat lees/schat gaat de fiets in mijn maat/afmontage netjes op rond de 6.8kg liggen. Niet slecht voor een 58cm frame!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Hoe werkt de ritzelrechner eigenlijk precies? Ik ben aan het overwegen om zowel de cassette, als de voorbladen en de ketting te vervangen, voordat deze ook niet meer leverbaar zijn en ik midden in het hoogseizoen een fiets heb die doortrapt... Maar ik weet niet welke Cassette en welke voorbladen ik het beste koop. Dat wil ik uitrekenen met deze tool.

Ik kan kiezen uit 11-25 en 12-25 (andere zijn niet compatibel, max 27T vanwege derailleur). Als ik voor Ultegra ga, kan ik kiezen uit:
11-21T
11-23T
12-21T
12-23T
12-25T
12-27T
13-23T
13-25T
14-25T

[ Voor 39% gewijzigd door hoi1234 op 06-01-2021 11:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
Fisico schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:15:
[...]

Ja echt alles wat uitverkocht is bij futurumshop nu eind april / begin mei, dat is toch waanzin? Mantel loopt ook langzaam leeg maar verwacht nog wel iets te krijgen in februari. Is de vraag naar onderdelen echt zo groot of speelt COVID-19 echt zo'n grote rol of zit Shimano / de importeur te klooien?
Ja futurumshop maakt het wel heel bond, ik moet zeggen dat ik de laatste tijd weinig bij ze koop. Prijs technisch zijn ze standaard altijd wel flink duurder tov de concurrenten. Mantel hanteert altijd wel nette prijzen dus ik koop veel eerder bij hun. Gelukkig zijn de RT81 schijven bij mantel op voorraad maar het is wel een ellende dat al die producten zo slecht leverbaar zijn. Kettingen en cassette's zijn vergelijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 16:03
hoi1234 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:41:
Hoe werkt de ritzelrechner eigenlijk precies? Ik ben aan het overwegen om zowel de cassette, als de voorbladen en de ketting te vervangen. Maar ik weet niet welke Cassette en welke voorbladen ik het beste koop. Dat wil ik uitrekenen met deze tool.
Je kan je beoogde setup kiezen en icm met de door jou gewenste instellingen zien welke verzetten je vervolgens tot je beschikking hebt. Met de compare functie kan je vervolgens twee varianten vergelijken.

Mogelijk helpt dit je verder: https://www.mantel.com/blog/het-juiste-verzet
Persoonlijk zou ik voor een beginner overigens niet groter dan een compact aanraden tenzij je al een goede conditie hebt. Zeker als je niet structureel in een groep gaat rijden.

[ Voor 11% gewijzigd door Jesse op 06-01-2021 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:10
Voor de spatbord zoekers, ik heb nog even gecheckt en die van mij zijn de raceblade "long". Die gaan dus niet met klitteband oid. Maar zitten op je as en waar je velgrem op monteert. Daar had ik meer vertrouwen in dan die bandjes om de vork dit en werkt in mijn ervaring goed.

Loshalen van de spatborden gaat vrij vlot (asje er uit en boven ff klikken), als je ook die mounting beugeltjes bij je rem weg wil hebben is het iets meer gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

MrBarBarian schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:28:
Ondertussen komt er langzaam meer gebruikerservaring binnen over de Factor Ostro.

Ook wat meer info over het gewicht van het frame. De eerste berichten waren dat dit behoorlijk tegenviel t.o.v. de genoemde getallen tijdens de presentatie van het frame afgelopen jaar. Ik heb de indruk dat het toch wel mee valt.

Als ik zo wat lees/schat gaat de fiets in mijn maat/afmontage netjes op rond de 6.8kg liggen. Niet slecht voor een 58cm frame!
Echt een schitterende fiets in het filmpje. Het gewicht valt zeker mee, na alle slechte verwachtingen. Op zich nog wel redelijk in de buurt van de SL7 maar in ieder geval onder de Aeroad. Om maar eens twee volstrekt willekeurige fietsen te noemen ;) Ben jij al begonnen met de opbouw of zit de lockdown in de weg?
Louislouislouis schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:30:
Het is een combinatie van extreme vraag en problemen bij logistiek en productie. Allebei het gevolg van de pandemie. Je ziet dit momenteel in veel verschillende sectoren, PC-onderdelen zijn bijvoorbeeld ook nauwelijks te krijgen.

Voor grote updates/nieuwe fietsen wordt het nog een karig jaar ben ik bang. Gaat lekker sparen worden voor 2022.
Tja ik ben wel een beetje uitgespaard. Vooral de onduidelijkheid over wanneer er weer voorraad is, is vervelend. Met de indoorfietsen schoof de datum ook steeds door. Je moet haast een eigen onderdelen voorraad gaan houden om je fiets rijdend te kunnen houden. Dat doe ik toch liever niet en ook vind ik het wast lullig voor de lokale fietsenzaak, want het scheelt hun weer omzet. Ik weet ook niet of zij wel makkelijker aan onderdelen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
Fisico schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:22:
[...]

Echt een schitterende fiets in het filmpje. Het gewicht valt zeker mee, na alle slechte verwachtingen. Op zich nog wel redelijk in de buurt van de SL7 maar in ieder geval onder de Aeroad. Om maar eens twee volstrekt willekeurige fietsen te noemen ;) Ben jij al begonnen met de opbouw of zit de lockdown in de weg?
Dit gaat de eerste fiets ever voor mij zijn die ik niet zelf in elkaar zet. Ik heb (nog) niks gehoord ver geleverde onderdelen. De afspraak is dat ik alles eerst thuis krijg om de bewonderen/knuffelen/etc en de fiets daarna pas in elkaar gaat (bovendien heb ik enkele onderdelen hier ook liggen; powermeter, pedalen,schijven).

Laatste bericht dat ik gekregen is dan DuHo (importeur van Factor) is dat de levering niet lang meer op zich laat wachten. Als het goed is heeft Koppel de onderdelen (Campy) al gereserveerd bij de importeur liggen.

Maargoed, haast is er zeker niet. Het is hartje winter en deze fiets gaat vooral mooi weer zien.

Ik beperk mij dus tot mijn eigen opbouw (trainen) en dat gaat prima ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:23
DDX schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 23:05:
Toevallig, ik heb hetzelfde issue met mijn DI2 van anderhalf jaar oud. Na opladen maximaal 4-5u aan schakelvermogen (achter) over. Heel irritant. Batterij overleden, duur grapje om te vervangen.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Laatst online: 15:11
hoi1234 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:41:
Hoe werkt de ritzelrechner eigenlijk precies? Ik ben aan het overwegen om zowel de cassette, als de voorbladen en de ketting te vervangen, voordat deze ook niet meer leverbaar zijn en ik midden in het hoogseizoen een fiets heb die doortrapt... Maar ik weet niet welke Cassette en welke voorbladen ik het beste koop. Dat wil ik uitrekenen met deze tool.

Ik kan kiezen uit 11-25 en 12-25 (andere zijn niet compatibel, max 27T vanwege derailleur). Als ik voor Ultegra ga, kan ik kiezen uit:
11-21T
11-23T
12-21T
12-23T
12-25T
12-27T
13-23T
13-25T
14-25T
Waarom niet gewoon dezelfde cassette die er nu op zit? Wat gaat er "mis" met de huidige cassette?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
wisselwerking schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:27:
[...]

Waarom niet gewoon dezelfde cassette die er nu op zit? Wat gaat er "mis" met de huidige cassette?
Nou ja, nu heb ik de kans om het goed te doen. Ik heb niks te klagen, maar dat betekent niet dat het niet beter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
wisselwerking schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:27:
[...]

Als je niet weet wat je mist, ga je het ook niet zo snel proberen. Als ik kijk naar de vlakke ritjes hier in het noorden zou ik het beste met een 11-25 en 53/39 uit de voeten kunnen.

Ik rijd nu met een 50/34 en 11-28 waar je ook prima klimmetjes etc. mee kan doen maar dat zou ik zo sporadisch doen, dat het niet echt voorkomt. Vandaar dat ik misschien beter een ander voorblad kan monteren om te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
MMUilwijk schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:10:
[...]

Toevallig, ik heb hetzelfde issue met mijn DI2 van anderhalf jaar oud. Na opladen maximaal 4-5u aan schakelvermogen (achter) over. Heel irritant. Batterij overleden, duur grapje om te vervangen.
1,5 jaar oud zou ik zeker nog garantie claimen
las op fiets.nl van iemand die na 2,5 jaar nog garantie kreeg

Heb er ook nog eentje die al ruim 4 jaar in gebruik is, maar nog geen problemen mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
@hoi1234 ja, maar dan is het nog steeds van belang dat je iets aan richting hebt. Dus als je, zoals @rolandos582 bijvoorbeeld aangeeft, je toch praktisch het hele jaar in Groningen fietst dan hoef je geen cassette te hebben die tot 32t of hoger gaat. Dus daarom mijn vraag, wat "mis" je. Fiets je bijvoorbeeld vaak 50km/u of hoger dan zou een 53t blad het overwegen waard zijn, maar als de ritjes vaak rond de 30km/u zijn, dan is dat weer minder logisch. Of misschien vind je de stapjes tussen de verschillende versnellingen te groot. Ik heb een tijdje geleden ook gekeken of ik wat anders zou willen qua bladen/cassette en ben toen goed gaan opletten tijdens het fietsen waar voor mij de "probleempunten" zaten. Op basis daarvan heb ik toen een keuze gemaakt om van een 50-34/11-32 combi naar een 50-34/12-25 combi te gaan (met dank aan de adviezen op dit forum).

@rolandos582 uiteraard kun je het uitproberen, maar over het algemeen werkt het (imho) beter als je wel ongeveer weet wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
wisselwerking schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:08:
@hoi1234 ja, maar dan is het nog steeds van belang dat je iets aan richting hebt. Dus als je, zoals @rolandos582 bijvoorbeeld aangeeft, je toch praktisch het hele jaar in Groningen fietst dan hoef je geen cassette te hebben die tot 32t of hoger gaat. Dus daarom mijn vraag, wat "mis" je. Fiets je bijvoorbeeld vaak 50km/u of hoger dan zou een 53t blad het overwegen waard zijn, maar als de ritjes vaak rond de 30km/u zijn, dan is dat weer minder logisch. Of misschien vind je de stapjes tussen de verschillende versnellingen te groot. Ik heb een tijdje geleden ook gekeken of ik wat anders zou willen qua bladen/cassette en ben toen goed gaan opletten tijdens het fietsen waar voor mij de "probleempunten" zaten. Op basis daarvan heb ik toen een keuze gemaakt om van een 50-34/11-32 combi naar een 50-34/12-25 combi te gaan (met dank aan de adviezen op dit forum).

@rolandos582 uiteraard kun je het uitproberen, maar over het algemeen werkt het (imho) beter als je wel ongeveer weet wat je wil.
Voor je portemonnee zeker! Ik merk met name op hoge snelheden dat ik wat te kort kom, als ik 40+ rijd tijdens een sprintje mis ik eigenlijk net wat. Daarom nu een 12-25 gekocht voor nieuwe wielset. Ben benieuwd, ik rijd eigenlijk altijd met mijn 50 en nooit met de 34. Kan altijd nog overwegen te wisselen naar een ander voorblad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
rolandos582 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:17:
[...]

Voor je portemonnee zeker! Ik merk met name op hoge snelheden dat ik wat te kort kom, als ik 40+ rijd tijdens een sprintje mis ik eigenlijk net wat. Daarom nu een 12-25 gekocht voor nieuwe wielset. Ben benieuwd, ik rijd eigenlijk altijd met mijn 50 en nooit met de 34. Kan altijd nog overwegen te wisselen naar een ander voorblad.
Volgens mij zou je dan bij voorkeur ook een ander binnenblad moeten hebben ter vervanging van de 34. Staat mij bij dat het anders niet zo lekker schakelt.

Was het trouwens niet logischer geweest als je een 11-25 had gekocht. Als je blijkbaar nu al te kort komt bij 40+ zul je dat met een 50 en 12 helemaal hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door wisselwerking op 06-01-2021 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wisselwerking schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:31:
[...]

Volgens mij zou je dan bij voorkeur ook een ander binnenblad moeten hebben ter vervanging van de 34. Staat mij bij dat het anders niet zo lekker schakelt.

Was het trouwens niet logischer geweest als je een 11-25 had gekocht. Als je blijkbaar nu al te kort komt bij 40+ zul je dat met een 50 en 12 helemaal hebben.
Yup, 16 tandjes verschil is de officiële max.

Ook met 12 tandjes achter rijd je 48 km/h met een cadans van 90.

[ Voor 6% gewijzigd door Smultie op 06-01-2021 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Ik rijd nu al even met een 52-36/11-34. Kan ik echt intens gelukkig van worden tov mijn oude 53-39/11-25. (10speed)
Grootste factor is hoe gevoelig je bent voor "close gearing". MTB rijders hebben een stuk bredere ratio en klagen er zelden over.
Zelf vind ik het een non issue. Ik maak er niets van 80-95 RPM te wisselen al fietsend. Ben veel meer tevreden om een "gepaste vitesse" beschikbaar te hebben als het eens >15% omhoog gaat.
Wat vroeger met de 39/25 moest, gaat nu met de 36/34. Ook mijn knieën zijn me dankbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Joindry schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:43:
Ik rijd nu al even met een 52-36/11-34. Kan ik echt intens gelukkig van worden tov mijn oude 53-39/11-25. (10speed)
Grootste factor is hoe gevoelig je bent voor "close gearing". MTB rijders hebben een stuk bredere ratio en klagen er zelden over.
Dat klopt op zich, maar je kunt het ook niet echt vergelijken. Bij MTB'en zorgt het verschil in ondergrond en obstakels ook voor ander schakelgedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
wisselwerking schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:31:
[...]

Hmm wellicht inderdaad, sowieso wel goed om te proberen! Zovaak rijd ik nu ook weer niet in die hoge versnellingen. Ik zat dan uiteraard wel te kijken naar een semi compact 52/36 of dubbel 53/39

Kan je eigenlijk op een R7000 crank gewoon een ander kettingblad monteren? Dus bijvoorbeeld een 52/36 inderdaad?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Smultie schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:36:
[...]

Yup, 16 tandjes verschil is de officiële max.
Ik heb hier ook naar zitten kijken, bij bladen die Shimano compatible zijn.

Bij absoluteBlack geven ze aan:
If you wish to use other configuration it will also work, but shifting will be slower and may require more " adjustments" of front derailleur to be acceptable. Also remember that front derailleur can only accept max 16 t difference between 2 chainrings - this is how Shimano and SRAM designed them.

Bij TA Specialites:
The manufacturer recommends a difference of 12 to 16 teeth between the smallest and largest chainrings.
DieAnder schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 17:27:
[...]

Ik durf niet zo goed serieus op dit onderwerp in te gaan, maar ik heb het oudere model Seat Roll van hetzelfde merk. Voldoet prima voor uitsluitend gereedschap en omdat het strak tegen je zadel frame aan zit is het niet zo'n lelijke puist.
Niet verder vertellen, maar hij is binnen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lc5mMM7R-0OlEr9rZT5hYiU9cNI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6udiwEItRBQIuEQvkK6SZUZW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Jongens kom er maar in!! :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Wat een lelijke discs, snel de deodore xt's monteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranzai
Alles klopt aan die fiets, ziet er lekker strak uit!
Tas sluit goed aan op het frame en matcht haast met de kleur zwart van het zadel en de velgen, niets op aan te merken.
#freethebackpockets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
mhr-zip schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:06:
[...]

[...]

[Afbeelding]
Wat? Heb jij een fiets aan je zadeltasje?!! :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:03
DDX schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:15:
Wat een lelijke discs, snel de deodore xt's monteren.
Neehh. Deze smoelen een stuk mooier imho.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 11:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

ziet er voor een zadeltasje wel echt strak uit! :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
I know, maar waar stopt het?
DDX schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:15:
snel de deodore xt's monteren.
Welke moet je dan precies hebben, SM-RT64? (ik heb toch geen ruggengraat).

[ Voor 40% gewijzigd door mhr-zip op 06-01-2021 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

GerbenBK schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:20:
[...]

Neehh. Deze smoelen een stuk mooier imho.
Ik was in eerste instantie ook "verdrietig" dat ik voor de ultegra's had gekozen maar hoe vaker ik naar mijn fiets kijk met deze schijven hoe blijer ik ben met mijn keus.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
Nutterd schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:27:
[...]

Ik was in eerste instantie ook "verdrietig" dat ik voor de ultegra's had gekozen maar hoe vaker ik naar mijn fiets kijk met deze schijven hoe blijer ik ben met mijn keus.
Bij een fiets met schijven moet je ze maar laten zien ook! :) En dan niet met die ielige half doorzichtige dingen aankomen alsof je liever nog remklauwen had gehad... :+

ps. al vind ik dit wel een mooi compromis: https://www.sram.com/en/sram/models/rt-clx-r-a1

[ Voor 9% gewijzigd door GerbenBK op 06-01-2021 16:44 . Reden: ps toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
@Grin like jij nu een post met foto van een zadeltasje erin?

[ Voor 7% gewijzigd door mhr-zip op 06-01-2021 16:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Zwart of wit bij de schijven, wat wordt er sneller vies? Is daar geen gedegen onderzoek naar gedaan door de wasstraat? :+

As alles zwart is, dan vind ik zwarte mooier. Op en gekleurde fiets stoort het mij eigenlijk helemaal niet. Ik vind die remmen zonder koelvinnen eigenlijk het mooist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Mooi ding @mhr-zip, wat een dikke down tube man! Diameter van? Hij is nu helemaal rij-klaar?

Dat zadeltasje kan je de fiets niet kwalijk nemen, die doet echt wel zijn best... :+

[ Voor 35% gewijzigd door Grin op 06-01-2021 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
GerbenBK schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:38:
[...]

Bij een fiets met schijven moet je ze maar laten zien ook! :) En dan niet met die ielige half doorzichtige dingen aankomen alsof je liever nog remklauwen had gehad... :+

ps. al vind ik dit wel een mooi compromis: https://www.sram.com/en/sram/models/rt-clx-r-a1
Oneens, vind die dichte dingen net putdeksels ;) Sommigen hebben zelfs de kleur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Grin schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:42:
Mooi ding @mhr-zip, wat een dikke down tube man! Diameter van?
Geen idee, dik inderdaad ja. Hadden ze er ff een vakje ingemaakt, had ik geen zadeltasje nodig.
Hij is nu helemaal rij-klaar?
Powermeter is nog onderweg, en mis ook nog paar andere onderdelen.
Dat zadeltasje kan je de fiets niet kwalijk nemen, die doet echt wel zijn best... :+
:')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

mhr-zip schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:50:
[...]

https://thepack.cc/?v=796834e7a283 ??? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
mhr-zip schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:50:
Welke ga je erop zetten ?
Ik zit zelf nog beetje met welke crank/powermeter ik op de trek ga zetten.
Dacht eerst gewoon dura ace crank (9000) kopen en dan stages overzetten, maar dan is het niet echt helemaal n+1 omdat ik dan fiets zonder powermeter heb staan.

Quarq zag ik dat die mooie prijzen had inmiddels, maar alleen voor de dub versies en dat wordt lastig met bb90.
Gxp is meteen end of life en winkels die ze nog hebben vragen daar nog de oude prijs voor (*2 van de dub)

Bedacht gisteren om een rotor crank te bestellen en dan sigeyi spider te bestellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrBarBarian
mhr-zip schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:06:
[...]

Ik heb hier ook naar zitten kijken, bij bladen die Shimano compatible zijn.

Bij absoluteBlack geven ze aan:
If you wish to use other configuration it will also work, but shifting will be slower and may require more " adjustments" of front derailleur to be acceptable. Also remember that front derailleur can only accept max 16 t difference between 2 chainrings - this is how Shimano and SRAM designed them.

Bij TA Specialites:
The manufacturer recommends a difference of 12 to 16 teeth between the smallest and largest chainrings.

[...]

[Afbeelding]
Wanneer komt de voorste helft?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
DDX schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:57:
[...]

Welke ga je erop zetten ?
Ik zit zelf nog beetje met welke crank/powermeter ik op de trek ga zetten.
Dacht eerst gewoon dura ace crank (9000) kopen en dan stages overzetten, maar dan is het niet echt helemaal n+1 omdat ik dan fiets zonder powermeter heb staan.

Quarq zag ik dat die mooie prijzen had inmiddels, maar alleen voor de dub versies en dat wordt lastig met bb90.
Gxp is meteen end of life en winkels die ze nog hebben vragen daar nog de oude prijs voor (*2 van de dub)

Bedacht gisteren om een rotor crank te bestellen en dan sigeyi spider te bestellen.
Ik weet niet of je iemand kent die de IQ2 pedalen besteld heeft (bij kickstarter)?

Backers van de IQ2 kunnen éénmalig €150-250 korting krijgen op een P2M powermeter. Dus ik heb deze (alleen dan met BCD 110 4 asymmetrisch) kunnen bestellen met €150,- korting (thx nogmaals thx @Ypuh):

Afbeeldingslocatie: https://cdn.power2max.com/pictures/powermeter_sets/SE-NGER-ROTDM-AL24.01/480x312/SE-NGER-ROTDM-AL24.01.25.480x312.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Ik wacht nog op de strap om hem vast te maken aan mijn fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
Hoewel ik veel meer hardloop dan op de racefiets zit staat een powermeter toch wel torenhoog op mijn wishlist. Helaas is het niet echt mogelijk op mijn fiets met campa 9 speed, enige optie zou iets van een naafmeter zijn of een trapasmeter maar dat is ook weer zo'n gedoe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
Cranzai schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:50:
Hoewel ik veel meer hardloop dan op de racefiets zit staat een powermeter toch wel torenhoog op mijn wishlist. Helaas is het niet echt mogelijk op mijn fiets met campa 9 speed, enige optie zou iets van een naafmeter zijn of een trapasmeter maar dat is ook weer zo'n gedoe
Zei iemand al https://www.mantel.com/favero-assioma-duo-powermeter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
@rolandos582 powermeter pedalen ff vergeten inderdaad 8)7
Toch maar ns sparen voor n zetje vectors denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Weet iemand waar je in NL (online) dat schroefje kunt kopen waarmee je je remblokjes op hun plek houdt? Vanwege rigoreus gebrek aan poetsen kreeg ik hem bijna niet los en nu is het schroefkopje behoorlijk beschadigd.

Ik bedoel deze

Ik heb gezocht op pad axle, of pad pin maar kan deze versie bij de bekende Duitse sites niet vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door GerbenBK op 06-01-2021 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
GerbenBK schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:18:
Weet iemand waar je in NL (online) dat schroefje kunt kopen waarmee je je remblokjes op hun plek houdt? Vanwege rigoreus gebrek aan poetsen kreeg ik hem bijna niet los en nu is het schroefkopje behoorlijk beschadigd.

Ik bedoel deze

Ik heb gezocht op pad axle, of pad pin maar kan deze versie bij de bekende Duitse sites niet vinden.
Is het ivm verzendkosten niet goedkoper om de fietsenmaker te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
mhr-zip schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:19:
[...]

Is het ivm verzendkosten niet goedkoper om de fietsenmaker te bellen?
normaal zou ik idd ff langs gaan, maar begreep dat je daar niets mocht "kopen" momenteel.

Die overige € 49 euro voor de gratis verzendkosten vul ik dan met andere noodzakelijk spullen... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
GerbenBK schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:22:
[...]

normaal zou ik idd ff langs gaan, maar begreep dat je daar niets mocht "kopen" momenteel.

Die overige € 49 euro voor de gratis verzendkosten vul ik dan met andere noodzakelijk spullen... :*)
Ophalen zal toch wel mogen? Betalen binnen waarschijnlijk niet. Maar dit is noodzakelijk 8)

Bloemist mag ook buiten verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582

Ik bedoel deze

Je bedoeld zoiets https://www.bikester.nl/s...nap-retainer-1034732.html of https://www.amazon.nl/Shi...d-Snap-Ring/dp/B00DOTEFNM
Niet leverbaar maar dat idee?

[ Voor 3% gewijzigd door rolandos582 op 06-01-2021 19:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking

Ik bedoel deze

Hier ook te koop https://www.mtb-brakepads...gpen-m4x27-shimano-magura

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DDX
tip, bestel deze ;

https://www.bike-componen...o=300001-silber-universal

inbuskop, zit je niet zo te klooien met schroevendraaier.
en niet te vast draaien, totaal niet nodig zolang je beveiligingsdingetje er maar op doet.

En eventueel heb ik de schroefkop versie nog wel voor je liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
DDX schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:02:
[...]

tip, bestel deze ;

en niet te vast draaien, totaal niet nodig zolang je beveiligingsdingetje er maar op doet.

Werkt dat ook gewoon op 105 klauwen? Staat nml niet in de beschrijving, die schroefkop versie ben ik ook niet helemaal happy mee. Beter de inbus variant, kan niet mis gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

Even een mailtje sturen, op afspraak is meestal nog best wel veel mogelijk. (Ben zelf net terug van een middagje meubelwinkel)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234

Ik bedoel deze

Nieuw onderdeel kopen is geen optie? Ik heb eens mijn missing link bij het schoonmaken verloren (in de emmer gedaan, zodat ik hem niet kwijt zou raken, maar vervolgens wel de emmer leeggieten). Toen heb ik gewoon een nieuwe ketting gekocht. Is vaak nauwelijks duurder en je hebt direct een vervangexemplaar van het item (in mijn geval ketting). Ik heb geen idee wat er bij jou kapot is en het is natuurlijk wel een schijfrem, maar misschien gaat dit in de geval ook op?

[ Voor 6% gewijzigd door hoi1234 op 06-01-2021 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
rolandos582 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:07:
[...]

Werkt dat ook gewoon op 105 klauwen? Staat nml niet in de beschrijving, die schroefkop versie ben ik ook niet helemaal happy mee. Beter de inbus variant, kan niet mis gaan.
Ja. (ik gebruik ze met ultegra R8070 klauwen)

[ Voor 6% gewijzigd door DDX op 06-01-2021 20:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerbenBK
DDX schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:02:
[...]

tip, bestel deze ;

Thanks ga ik doen. Wist niet 100% zeker of het zou passen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DieAnder
Cranzai schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:50:
Je kunt een tweedehands 10 speed ultra torque crankstel monteren voor je 9 speed groep (evt eigen bladen houden) en de linkercrank vervangen door een power meter van stages.

Die kun je gewoon blijven gebruiken als je je groep upgradet naar 11 of 12 speed. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Ik ben er nu uit dat het een 39/52 moet worden (38T is kleinste, dus kan niet veel kleiner). Echter hoe kan ik bepalen hoeveel lichter een 27T fietst t.o.v. een 25T? Ik heb nu best veel moeite met sommige klimmetjes (holleweg bijv.) Als het significant helpt, is z'n 27T te overwegen (groter kan niet, vanwege derailleur). Ik heb er in principe in ieder geval 1 versnelling bij, namelijk een 27T.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
mhr-zip schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:15:
[...]

Ik weet niet of je iemand kent die de IQ2 pedalen besteld heeft (bij kickstarter)?

Backers van de IQ2 kunnen éénmalig €150-250 korting krijgen op een P2M powermeter. Dus ik heb deze (alleen dan met BCD 110 4 asymmetrisch) kunnen bestellen met €150,- korting (thx nogmaals thx @Ypuh):
Leuke korting, maar nee ken verder niet echt iemand die iq2 gebackt heeft.
Ik heb inmiddels korting geregeld bij 4iiii, denk laat ik ze eens mailen of ze korting kunnen geven als ik 3e set aanschaf bij ze 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
hoi1234 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 22:44:
Ik ben er nu uit dat het een 39/52 moet worden (38T is kleinste, dus kan niet veel kleiner). Echter hoe kan ik bepalen hoeveel lichter een 27T fietst t.o.v. een 25T? Ik heb nu best veel moeite met sommige klimmetjes (holleweg bijv.) Als het significant helpt, is z'n 27T te overwegen (groter kan niet, vanwege derailleur). Ik heb er in principe in ieder geval 1 versnelling bij, namelijk een 27T.
Vergelijken in de Ritzlrechner?
Met de 27 heb je 1 verzet die lichter is en dan trap je met 39/27 en een cadans van 90 rpm 16,7 km/u. Met de 39/25 is dat 18 km/u. Je mist met de 11-27 de 18 en dan heb je dus een iets groter stapje op de kransjes die je op het vlakke mogelijk het meeste gebruikt.

Ik had deze zomer op de Veluwe gelukkig de 28 achter (ben niet de lichtste) kunnen gebruiken bij de klimmetjes rondom de Posbank. Maar dan heb ik voor 50-34. Dan zou ik eigenlijk zeggen dat je zeker de 27 moet nemen.

Had zelf ook nog de 32 achter voor de klimmetjes maar toen niet gebruikt want niet nodig. Omdat ik 99,9% van de tijd in Groningen/Drenthe en Friesland fiets heb ik nu trouwens een 12-25 gemonteerd.

Edit: Als ik zo die 53-39 met 11-25 zie is dat voor mij ook beter (of met een 52-36) dan de 50-34 qua mijn eigen kruissnelheid doorgaans 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door MaSw85 op 06-01-2021 23:24 ]

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
Wat heb je nu eigenlijk voor combinatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
DDX schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 22:55:
[...]

Leuke korting, maar nee ken verder niet echt iemand die iq2 gebackt heeft.
Je hebt bijna 800 volgens op Strava, daar zal toch wel iemand tussen zitten.

Kan in een PM wel even uitleggen hoe het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
mhr-zip schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:47:
[...]

Je hebt bijna 800 volgens op Strava, daar zal toch wel iemand tussen zitten.

Kan in een PM wel even uitleggen hoe het werkt.
Maakt niet meer uit, korting is dus al bij 4iiii geregeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
wisselwerking schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:27:
[...]

Wat heb je nu eigenlijk voor combinatie?
39/52 en 11/25.

@Waus26 inderdaad Ritzelrechner. Maar wat heeft snelheid te maken met hoe licht je een heuvel op trapt? Ik wil slechts weten of ik significant makkelijker een heuvel op kom. Ik weet nu even niet of je mijn vraag verkeerd begrepen hebt, of dat ik gewoon jouw antwoord niet begrijp. In ieder geval moet ik er volgens jou dus rekening mee houden, dat ik er op achteruit ga op het rechte en vlakke stuk, maar het is mij dus nog steeds niet duidelijk hoeveel winst ik heuveltje op boek (of hoe ik dit zelf kan uitzoeken).

[ Voor 8% gewijzigd door hoi1234 op 06-01-2021 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
DDX schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:49:
[...]

Maakt niet meer uit, korting is dus al bij 4iiii geregeld ;)
Ik las er overheen dat je het ook al gekregen had

Leuk van 4iiii.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
hoi1234 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:50:
[...]

39/52 en 11/25.

@Waus26 inderdaad Ritzelrechner. Maar wat heeft snelheid te maken met hoe licht je een heuvel op trapt? Ik wil slechts weten of ik significant makkelijker een heuvel op kom. Ik weet nu even niet of je mijn vraag verkeerd begrepen hebt, of dat ik gewoon jouw antwoord niet begrijp. In ieder geval moet ik er volgens jou dus rekening mee houden, dat ik er op achteruit ga op het rechte en vlakke stuk, maar het is mij dus nog steeds niet duidelijk hoeveel winst ik heuveltje op boek (of hoe ik dit zelf kan uitzoeken).
Als je nu met je 11/25 overal boven komt, dan kan je dat toch aanhouden? Mocht je toch dat extra kransje willen, kan je de 27 overwegen.

Snelheid zegt wellicht niet alles, maar in combinatie met de cadans wel. Simpel gezegd is het dat hoe meer kransjes je achter hebt, hoe hoger je cadans kan zijn op een klim. Ik kan me voorstellen dat de korte klimmetjes in NL prima te doen zijn met een 27. Want meermaals is in dit topic al aangegeven dat men door de heuvelachtige ritjes die ze vaak maken toch kiezen voor een 11-28. Voor jou is dat dan de 11-27.

Maar als je met een 25 (die je nu hebt) overal waar je fietst fatsoenlijk boven komt, dan kan je dus ook de 12-25 (dus niet de 11-25, die 11 gebruik je toch zelden tot niet) overwegen omdat je dan op het vlakke ook de 18 hebt, waarbij de stapjes minder groot zijn en je dus meer te kiezen hebt tussen de in dit geval 23,7 en 40 km/u kruissnelheid met een cadans van 90:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/98Ps5py/hoi1234ritzelrechner.jpg

Hierdoor voorkom je ook dat je voor kleine tussenstappen moet gaan schakelen tussen je voorbladen.

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:41
[...]

Voor reparatie zijn ze gewoon open. En daar valt dit overduidelijk onder.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:52
Laat ik Assos nog eens een schopje geven:

Wat zijn die Ultraz winter gloves ongelooflijk slecht zeg. Gister weer eens aangehad tijdens een drie graden rit (dus niet eens vriestemperaturen ofzo). Daaronder had ik Merino liners van GripGrab, maar zelfs dat mocht niet baten: zat te huilen van de pijn toen thuis m'n vingers weer op temperatuur moesten komen.

Heb eerder winter gloves gehad van GripGrab (Optimus), en ook met skiën heb ik degelijke handschoenen: deze zogenaamde "Ultraz" handschoenen zijn qua constructie simpelweg veel dunner en lichter. Bij uitpakken dacht ik al dat deze handschoenen ofwel witchcraft zouden zijn in de zin van dat Assos een unieke methode had ontwikkeld om net zo warm te zijn met veel minder bulk, of een totale flop. Nou het laatste is waar dus.

Vooral hilarisch voor een bedrijf dat zich zo profileert met hun superdure wintergear (650 euro winterjas), en allerlei laagjes en tussenlaagjes heeft voor astronomische bedragen. Koop deze handschoenen niet, anders dan voor een herfstrit. Ze zijn flut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 16:03
Als je nu moeite hebt met klimmetjes en je kan achter niet zo groot door je derailleur (en omdat je geen al te grote tussenstappen wilt) dan zou ik naar een compact voor kijken.
Ik zou overigens ook goed kijken naar hoe schuin je ketting meestal staat.

[ Voor 3% gewijzigd door Jesse op 07-01-2021 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:51
Niet om die handschoenen te verdedigen, maar kan het zijn dat de wind het een stuk kouder maakte dan de 3 graden die het was? Er is een verschil tussen temperatuur en gevoelstemperatuur. Dan nog zou het niet moeten gebeuren, begrijp me niet verkeerd.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Gevoelstemperatuur was gisteren, overdag, rond de 1-2 graden. Handschoenen met de naam: Ultraz winter gloves moeten je daar tegen beschermen. Zo niet? Dan is het product niet goed of de marketingafdeling - die verzinnen deze namen toch? - moet je op straat zetten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Grin schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:12:
Gevoelstemperatuur was gisteren, overdag, rond de 1-2 graden. Handschoenen met de naam: Ultraz winter gloves moeten je daar tegen beschermen. Zo niet? Dan is het product niet goed of de marketingafdeling - die verzinnen deze namen toch? - moet je op straat zetten... ;)
Precies, ik fietste gister de eerste 30 minuten met mn dikke winter handschoenen (gripgrab) en toen begonnen mijn handen te zweten. Daarna een uur gefietst met dunne nonames zonder nog koude vingers te krijgen. Winterhandschoenen hadden gister dus inderdaad ruim voldoende moeten zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
@Ypuh Je bent gisteren weer lekker bezig geweest :) 3e zag ik. Hier ook 3e al is mijn gewicht denk ik nog steeds niet helemaal goed ingesteld in Zwift. Maargoed, zolang er ook Btjes meerijden qua wattage ga ik me voorlopig niet drukmaken, sws moet je er niet teveel waarde aan hechten :)

Dit jaar maar eens zien hoe het allemaal gaat lopen. Zojuist Strava Summit of lidmaatschap hoe ze het tegenwoordig ook noemen eruit gegooid. 60 int jaar is mij net wat teveel tov de 21-22 euro die ik vorig jaar betaalde voor de Analysis gebeuren. De rest boeit me niet. En als ik dat nu verplicht ben om af te nemen nou, laat dan maar zitten. Straks als de KNWU wedstrijdjes weer door mogen gaan zit daar ook alweer een verhoging in de kosten, het kan niet altijd feest blijven natuurlijk!

Zit er aan te denken om dan misschien een Komoot account aan te maken voor eventueel routebouwen, dan ben je met eenmalig 30 euro klaar en kan je volledig je gang gaan. En ik kan natuurlijk in het vooruit nog wel wat routes bakken op Strava en die alvast exporteren de komende maand nog. Dat is voor het blokjes hunten misschien nog wel een optie want ik zag zo snel niet dat er een overlay voor Komoot is icm statshunters.com.

[ Voor 21% gewijzigd door orange.x op 07-01-2021 10:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:29
orange.x schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:28:
@Ypuh Je bent gisteren weer lekker bezig geweest :) 3e zag ik. Hier ook 3e al is mijn gewicht denk ik nog steeds niet helemaal goed ingesteld in Zwift. Maargoed, zolang er ook Btjes meerijden qua wattage ga ik me voorlopig niet drukmaken, sws moet je er niet teveel waarde aan hechten :)

Dit jaar maar eens zien hoe het allemaal gaat lopen. Zojuist Strava Summit of lidmaatschap hoe ze het tegenwoordig ook noemen eruit gegooid. 60 int jaar is mij net wat teveel tov de 21-22 euro die ik vorig jaar betaalde voor de Analysis gebeuren. De rest boeit me niet. En als ik dat nu verplicht ben om af te nemen nou, laat dan maar zitten. Straks als de KNWU wedstrijdjes weer door mogen gaan zit daar ook alweer een verhoging in de kosten, het kan niet altijd feest blijven natuurlijk!
Ik heb geen strava summit, dus weet niet exact wat ik mis, maar kan intervals.icu en sauce for Strava of Elevate aanraden. Vooral uit intervals.icu kan je prima grafiekjes en vergelijkjes trekken. Je mist alleen nog de segmenten.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:50
@orange.x Finishte gewoon als 2e (@55.26), maar ben bestolen door Zwift -O-.

Gebruik net als Stuffert ook Elevate en Strava Sauce plugins voor Chrome en dat werkt meer dan prima. Komoot is ook een echte aanrader als routeplanner en vaak komen er wel acties voorbij dat je heb voor €19,99 aan kunt schaffen. Vind hem zodra je de UI gewend bent fijner dan de routebuilder van Strava.

Weet iemand toevallig ook nog een gratis tool waar je je Power Profile in kunt zien (beste 3/5/15/30/60s waardes etc)?

[ Voor 19% gewijzigd door Ypuh op 07-01-2021 10:42 ]

Pagina: 1 ... 205 ... 682 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).