Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 20 ... 684 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ach niet te moeilijk doen, als iemand zegt ik ga 250km fietsen met 34 gemiddeld dan kun je zelf wel inschatten of je dat kunt of niet. Aan de andere kant, als iemand voorstelt om 70km te gaan met 30 gemiddeld dan kun je zelf wel prima beoordelen of je dat leuk vindt. Ik kan ook wel zeggen, ja leuk Parijs-Brest, maar ik wil slechts 100k doen, kunnen jullie het even voor mij aanpassen 8)7.

Dat gezegd hebbende, leuk initiatief dat samen fietsen, maar ik fiets het liefst zo min mogelijk in vreemde groepen (ja ik weet, zo krijg je ook minder snel bekende groepen). Veel plezier voor de mensen die wel gaan!

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-09 18:50
Ik vind ook dat er nogal met lange tenen wordt gereageerd hier zeg.. laat diegene die wel de organisatie op zich wel nemen bepaalde wat voor ronde het wordt en bepaal dan of je wel of niet mee wil doen. Vooraf al gaan afgeven op de mensen die zogenaamd zo snel rijden en alleen maar verder willen is prima maar om dan zelf niets te organiseren of aan te geven dat er ook mensen minder ver/langzamer en dus de snelle de rest buiten sluiten is nogal makkelijk.

Er zijn nou eenmaal verschillen in wat iedereen kan/wil en het is naar mijn idee aan de organisatie daar iets voor te bedenken. Ik ga zonder MTB ervaring ook niet meedoen aan een MTB rit en vervolgens mijn hele fietsclub ophouden omdat ik ze op de weg wel gewoon bijblijf.

Voor mij nogmaals, kies een datum, tijd, afstand, gemiddelde uit en ik zie dan wel of ik meedoe. Ik ga niet meedoen aan een rit van 50 km met 25 km/h maar ook niet met een rit van 500 km met 35 km/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:37

Crazy D

I think we should take a look.

Duidelijkheid boven alles, als het duidelijk wat voor rit(je) het gaat worden kan iedereen een keuze maken. Al kan ik zelf moeilijk iets met snelheid, een rit van x km zegt mij niet zo heel veel wat dat in de praktijk betekend. In mijn eentje rij ik regelmatig tussen de 25 en 28 (hangt sterk af van de wind) maart weet ook dat als je met meer mensen rijdt de gemiddelde snelheid hoger ligt. Maar of dan 30 of 35 realistisch is weet ik niet (wel als het inclusief klimmetjes is, de zwaartekracht en ik zijn geen goede vriendjes :+). Maar, aangezien het voor mij toch nog geen gezellige-groepsritten-weer is :P haak ik wel aan als wachten op iemand niet zo koud is :D

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Crazy D schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:45:
Duidelijkheid boven alles, als het duidelijk wat voor rit(je) het gaat worden kan iedereen een keuze maken. Al kan ik zelf moeilijk iets met snelheid, een rit van x km zegt mij niet zo heel veel wat dat in de praktijk betekend. In mijn eentje rij ik regelmatig tussen de 25 en 28 (hangt sterk af van de wind) maart weet ook dat als je met meer mensen rijdt de gemiddelde snelheid hoger ligt. Maar of dan 30 of 35 realistisch is weet ik niet (wel als het inclusief klimmetjes is, de zwaartekracht en ik zijn geen goede vriendjes :+). Maar, aangezien het voor mij toch nog geen gezellige-groepsritten-weer is :P haak ik wel aan als wachten op iemand niet zo koud is :D
Toch maar een indoor Zwift social ride doen dan ;)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 14:41
@Stoffa, ik denk dat je ons echt verkeerd begrijpt. Niemand zit hier om zich af te meten met elkaars kunnen. We delen een gezamenlijke hobby, passie of verslaving en praten er hier over als grote jongens.

Laten we een uitdagende maar niet onmogelijke ronde organiseren in het midden van het land. 100km met een gemiddelde van 27-30km/u. Ergens in Mei of Juni, dan is dat voor iedereen hier op te brengen. Zeker in een groep is dat goed te doen.

Een ronde starten vanuit Driebergen, Maarn of desnoods Utrecht is qua vervoer goed te doen denk ik.

Lijkt me leuk als het lukt, want ik ben wel benieuwd welke nerd er achter de nickname schuil gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:30
Noxa schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 17:08:
@Stoffa, ik denk dat je ons echt verkeerd begrijpt. Niemand zit hier om zich af te meten met elkaars kunnen. We delen een gezamenlijke hobby, passie of verslaving en praten er niet over als grote jongens.

Laten we een uitdagende maar niet onmogelijke ronde organiseren in het midden van het land. 100km met een gemiddelde van 27-30km/u. Ergens in Mei of Juni, dan is dat voor iedereen hier op te brengen. Zeker in een groep is dat goed te doen.

Een ronde starten vanuit Driebergen, Maarn of desnoods Utrecht is qua vervoer goed te doen denk ik.

Lijkt me leuk als het lukt, want ik ben wel benieuwd welke nerd er achter de nickname schuil gaat.
Wat fijn dat je even verheldert hoe iedereen er hier in staat. Dat scheelt weer. Wanneer hebben ze jou tot hun woordvoerder benoemd? ;)

Je voorstel lijkt me een goede. Ik ben voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:10
Ik ben voor:)
Bekijk als afstand, locatie, datum, tijd etc bekend zijn of het haalbaar is.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-09 16:13
Waar een voorstel tot een rondje got niet toe kan leiden 😅😎

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-09 20:10
koentjuh1987 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 20:11:
Net op tijd om morgen iedereen een kaartje te sturen ;)

Rondje klinkt goed, afhankelijk van tijd en locatie interesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony1985
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 14:03
iemand hier een tipje voor wat de beste dual sided power meter pedalen zijn voor Shimano?

Lijkt er op dat je zo’n Garmin vector 3 altijd eerst moet ombouwen?:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony1985
Tweakers rondje lijkt mij ook leuk!

Ben ook een fanatieke hufter trouwens, maar zal mij wel inhouden :)

[ Voor 48% gewijzigd door tony1985 op 13-02-2019 21:31 ]

• Henkje.doc
  • Laatst online: 24-09 12:08
Leuk om de afgelopen pagina’s te lezen.
Ken vooral je eigen lichaam en wat je wel of niet kunt.

Vroeger reed ik bij de amateurs wedstrijden en zat ik er heel anders in. Dan nog was het af en toe lekker om gewoon de kilometers weg te trappen. Was toen ook fan van de klassieke toertochten zoals Luik Bastenaken Luik of Parijs Roubaix.

Nu hoeft het niet meer en ben ik een echte mooiweer fietser :) maar nog wel op dezelfde fiets van destijds.

Bucketlist heb ik aardig kunnen afstrepen. Alp d huez binnen het uur, marmotten gouden tijd. Dat soort dingen. Zou het nu niet meer kunnen; dus blij dat ik het heb kunnen doen.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Campa experts hier aanwezig?
Wil een nieuwe cassete + ketting aanschaffen voor mijn Bianchi (Campa Athena compact 11s)
Wat is de beste combi kwa cassette en kettingen? Reed op de vorige fiets altijd met KMC, maar vond die af en toe wel lawaaiig.

Whatever.

• SirLenncelot
  • Niet online
koentjuh1987 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 20:11:
Jij bent toch niet nieuw hier. Op GoT gaat niets makkelijk :X

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 12:39
tony1985 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 21:26:
iemand hier een tipje voor wat de beste dual sided power meter pedalen zijn voor Shimano?

Hier een bezitter van Shimano Ultegra met Garmin Vector 3 (dual).
Hoef je niets om te bouwen, de Vector 3 pedalen er in monteren (evt. met spacer), en gaan!
Afgelopen week nieuwe firmware (3.60) er op gezet, en alles werkt :)

PS: wie modereert de openingspost? heb al maanden (va september vorig jaar) verzoek met link uitgezet om fiets in t overzicht geplaatst te krijgen....

[ Voor 13% gewijzigd door NielsTn op 14-02-2019 14:12 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:16
NielsTn schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:10:
[...]

PS: wie modereert de openingspost? heb al maanden (va september vorig jaar) verzoek met link uitgezet om fiets in t overzicht geplaatst te krijgen....
kan je gewoon zien toch?
- @joint_me
- @havana
- @Griffin

Strava

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:53

rally

Deyterra Consultancy

Hier een bezitter van de Vector 2 en Vector 3 (dual sided) en de 2 is inderdaad "drama", maar de drie zijn voor mij de perfecte vermogensmeters. Easy on, easy off.

http://www.deyterra.com

• NielsTn
rally schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:19:
[...]

Hier een bezitter van de Vector 2 en Vector 3 (dual sided) en de 2 is inderdaad "drama", maar de drie zijn voor mij de perfecte vermogensmeters. Easy on, easy off.
de Vector 1s/2s (single sided) gaf hier geen problemen (4 jaar gebruikt). Bij montage wel aandacht schenken aan het aanhaalmoment.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 15:34

Griffin

Is mythical

NielsTn schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:10:
[...]

In de SP staat dat er een DM naar Makkelijk (myreact) gestuurd moet worden. Ik zie alleen dat hij geen mede auteur meer is. Dus of hij reageert weet ik niet, maar hij kan sowieso niets aanpassen op de SP.

Verder ben ik al lang gestopt met het topic omdat ik zelf niet meer veel fiets en ik ook compleet vergeten was dat ik mede auteur ben. Ik kan je dan ook niet verder helpen.

• NielsTn
Griffin schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:26:
[...]

[...]

In de SP staat dat er een DM naar Makkelijk (myreact) gestuurd moet worden. Ik zie alleen dat hij geen mede auteur meer is. Dus of hij reageert weet ik niet, maar hij kan sowieso niets aanpassen op de SP.

Verder ben ik al lang gestopt met het topic omdat ik zelf niet meer veel fiets en ik ook compleet vergeten was dat ik mede auteur ben. Ik kan je dan ook niet verder helpen.
Heb Joint_me en Havana al bericht gestuurd.
Makkelijk heb ik vernomen dat hij niets kan aanpassen of zo. Wordt vervolgd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-09 21:12
En ik ben vergeetachtig en veel shit aan mijn hoofd en kom niet aan alles toe wat ik wil doen. Maar ik zal een reminder zetten voor vanavond. En zal het dan met liefde in de openingspost knallen O+ .

Hello fellow humans

• Zitilites
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:41
Even tussendoor een vraagje over de Garmin (Edge 1000): Als ik een route volg en het betreft een rondrit komt het regelmatig voor dat je 2 lijnen in beeld hebt. Het is dan niet te zien welke de heen- of terugweg betreft. Heel irritant want als je de verkeerde volgt navigeert die niet meer. Is dit enigzins te verduidelijken? Tussen de instellingen kan ik niks vinden.

• Galois
  • Laatst online: 24-09 15:27

Galois

1811 - 1832

Zitilites schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:27:
Even tussendoor een vraagje over de Garmin (Edge 1000): Als ik een route volg en het betreft een rondrit komt het regelmatig voor dat je 2 lijnen in beeld hebt. Het is dan niet te zien welke de heen- of terugweg betreft. Heel irritant want als je de verkeerde volgt navigeert die niet meer. Is dit enigzins te verduidelijken? Tussen de instellingen kan ik niks vinden.
Superirritant hè? Volgens mij kan je geen onderscheid maken. Helaas.

Van de zomer had ik een route gemaakt (met Komoot) waar een lusje in zat wat een stuk weg 2x in opgenomen was. De Garmins uit onze groep (1000, 820 en een oude 500 of zo) die konden geen verschil zien in de richting van de route, de Element Bolt geeft dat keurig aan.

Erg jammer van Garmin... (zeg ik als Garmin fan en bezitter van de 1000).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:04

Wat bedoel je met ombouwen? De Garmins zijn geen SPD-SL maar Look Keo compatibel dus mogelijk heb je andere schoenplaatjes nodig. Wat wel ideaal is, is dat je ze in vijf minuten op een andere fiets hebt zitten. Zo heb ik ze nu ook mee op vakantie met huurfiets.

• tony1985
Precies dat, ik wil graag mijn spd Sl plaatjes houden. Je moet dus sowieso naar look keo?

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:04
Zover ik weet wel ja. Is Look Keo zo dramatisch? Ik fiets er prima mee, oud paar schoenen heb ik nog liggen met SPD-SL voor het geval dat.

• SirLenncelot
  • Niet online
Ik fiets uit gewoonte met SPD-SL geel, maar denk dat ik als deze versleten zijn de blauwe een keer probeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
Voor degene(n) met DI2: nieuwe updates voor de batterij en wireless module. Via bluetooth nam het updaten 2-3 minuten in beslag. Zorg wel dat je DI2-accu voldoende is opgeladen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Galois schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 17:24:
[...]

Superirritant hè? Volgens mij kan je geen onderscheid maken. Helaas.

Van de zomer had ik een route gemaakt (met Komoot) waar een lusje in zat wat een stuk weg 2x in opgenomen was. De Garmins uit onze groep (1000, 820 en een oude 500 of zo) die konden geen verschil zien in de richting van de route, de Element Bolt geeft dat keurig aan.

Erg jammer van Garmin... (zeg ik als Garmin fan en bezitter van de 1000).
Vooral ook dat de Garmin op bepaalde momenten je dan echt wil laten omkeren omdat hij aangeeft dat je niet op de route zit.. Nee met dat soort routes is het verstandig zelf ook even extra alert te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Wat is jullie ervaring met het meenemen van de fiets ergens mee naar binnen bij het ophalen of regelen van iets?

Voorbeeld: zo had ik tijdje geleden iets besteld bij de Decathlon en toen het klaar lag vond ik het een mooie training om er naar toe te fietsen. Ik ga mijn fiets dan niet buiten op straat laten en neem 'm dus mee naar binnen. Krijg wel de opmerking: "Dat is eigenlijk niet de bedoeling.", maar verder vonden ze het prima.

Nu moet ik vanmiddag een handtekening zetten bij gemeente en ook dit vind ik een mooie combi om even langs te fietsen, handtekening zetten en weer door fietsen. Maar goed, ook hier ga ik mijn fiets niet buiten laten staan en neem ik 'm mee naar binnen.

Vind dat altijd een beetje 'vreemd' voelen, alsof ik iets doe wat niet mag. Maar aan de andere kant: waarom zouden ze er moeilijk om doen?

Hoe gaan jullie daarmee om?
la_fusion schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 07:45:
[...]

Vooral ook dat de Garmin op bepaalde momenten je dan echt wil laten omkeren omdat hij aangeeft dat je niet op de route zit.. Nee met dat soort routes is het verstandig zelf ook even extra alert te blijven.
Daar heb ik geen last van, omdat ik nooit op de routebegeleiding rijd. Dat vind ik superirritant. Ik kijk zelf op het schermpje waar ik naar toe moet.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Galois schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 08:57:
Wat is jullie ervaring met het meenemen van de fiets ergens mee naar binnen bij het ophalen of regelen van iets?

Voorbeeld: zo had ik tijdje geleden iets besteld bij de Decathlon en toen het klaar lag vond ik het een mooie training om er naar toe te fietsen. Ik ga mijn fiets dan niet buiten op straat laten en neem 'm dus mee naar binnen. Krijg wel de opmerking: "Dat is eigenlijk niet de bedoeling.", maar verder vonden ze het prima.

Nu moet ik vanmiddag een handtekening zetten bij gemeente en ook dit vind ik een mooie combi om even langs te fietsen, handtekening zetten en weer door fietsen. Maar goed, ook hier ga ik mijn fiets niet buiten laten staan en neem ik 'm mee naar binnen.

Vind dat altijd een beetje 'vreemd' voelen, alsof ik iets doe wat niet mag. Maar aan de andere kant: waarom zouden ze er moeilijk om doen?

Lastige kwestie. Eigenlijk hoort een vervoersmiddel niet mee naar binnen natuurlijk (vuiligheid aan de banden, ruimte etc), maar snap goed dat je een fiets van €1000+ niet graag buiten laten staan, niet in de laatste plaats omdat je waarschijnlijk geen slot op je racefiets hebt. Ik ga zelf in dit soort gevallen maar met de stadfiets...

[ Voor 5% gewijzigd door Smultie op 15-02-2019 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:33
Daar heb ik geen last van, omdat ik nooit op de routebegeleiding rijd. Dat vind ik superirritant. Ik kijk zelf op het schermpje waar ik naar toe moet.
Dat is denk ik niet waar het om ging. Als je bv. van A naar B rijdt en vervolgens dezelfde weg weer terug van B naar A, kan je fietscomputer denken dat wanneer je nog op de heenweg bent, dat je fietscomputer denkt aan de hand van de GPS coördinaten, dat je al weer op de terugweg bent. Je fietscomputer slaat dan een deel van je route over omdat deze denkt dat je dat stuk al hebt gereden of overgeslagen. Ik weet alleen niet of het aan de intelligentie van de Bolt ligt of aan Komoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Smultie schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:04:
[...]

Lastige kwestie. Eigenlijk hoort een vervoersmiddel niet mee naar binnen natuurlijk (vuiligheid aan de banden, ruimte etc), maar snap goed dat je een fiets van €1000+ niet graag buiten laten staan, niet in de laatste plaats omdat je waarschijnlijk geen slot op je racefiets hebt. Ik ga zelf in dit soort gevallen maar met de stadfiets...
Er durf met vrijwel 100% zekerheid te zeggen dat er op onze racefietsbanden minder vuiligheid zit, dan op de gemiddelde schoen...

Ik snap het ook wel, maar vooral als reden 'het hoort niet'. En als het meerdere keren per dag zou gebeuren, dan kan ik mij voorstellen dat ze er 'beleid' op maken... maar die enkele keer?
EdwinW schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:08:
[...]

Dat is denk ik niet waar het om ging. Als je bv. van A naar B rijdt en vervolgens dezelfde weg weer terug van B naar A, kan je fietscomputer denken dat wanneer je nog op de heenweg bent, dat je fietscomputer denkt aan de hand van de GPS coördinaten, dat je al weer op de terugweg bent. Je fietscomputer slaat dan een deel van je route over omdat deze denkt dat je dat stuk al hebt gereden of overgeslagen. Ik weet alleen niet of het aan de intelligentie van de Bolt ligt of aan Komoot.
Klopt. Maar als je dat 'negeert', dan snapt de Garmin snel genoeg dat hij dat andere spoor moet nemen. Probleem is als je het zelf niet zeker weet. Je ziet wel aan 'resterende kilometers' (oid) dat je verkeerd zit (of beter gezegd, dat de Garmin verkeerd zit ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Zitilites schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:27:
Dit is zo irritant! Ik was recent in Vaals aan het fietsen en had een route gepland van zo'n 80km. Na 35km reed ik over een stuk asfalt wat 2x in de route was opgenomen en mijn Garmin raakte daardoor van slag. De kaart bleef wel zichtbaar maar ik kreeg 45km lang omkeer aanwijzingen gepresenteerd.

Ik probeer nu zoveel mogelijk hetzelfde stuk asfalt te vermijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:09
tony1985 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 19:21:
Precies dat, ik wil graag mijn spd Sl plaatjes houden. Je moet dus sowieso naar look keo?
Er is echt nauwelijks verschil in gebruikerservaring tussen Look Keo en SPD-SL.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
Luckeh schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:20:
[...]

Dit is zo irritant! Ik was recent in Vaals aan het fietsen en had een route gepland van zo'n 80km. Na 35km reed ik over een stuk asfalt wat 2x in de route was opgenomen en mijn Garmin raakte daardoor van slag. De kaart bleef wel zichtbaar maar ik kreeg 45km lang omkeer aanwijzingen gepresenteerd.

Op de Wahoo had ik een soort gelijk iets, ik was een route aan het volgen op de Posbank, waarbij ik meerdere keren over hetzelfde stuk asfalt kwam. Vond hij niet leuk :/

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:08

DeFeCt

je wéét toch

joint_me schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:24:
[...]

Op de Wahoo had ik een soort gelijk iets, ik was een route aan het volgen op de Posbank, waarbij ik meerdere keren over hetzelfde stuk asfalt kwam. Vond hij niet leuk :/
Op de wahoo zie je toch pijltjes lopen?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 08:48
Luckeh schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:20:
[...]

Sinds ik een refurbished 810 heb zie ik pijlen als ik een kruising nader. Dat zou dit probleem moeten ondervangen lijkt mij. Wij hebben hetzelfde gehad terwijl we rond Stavelot aan het fietsen waren. Verschrikkelijk irritant inderdaad.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Precies hiervoor heb ik recent deze aangeschaft: https://www.mantel.com/bbb-cycling-minicase-bbl-53-kabelslot

Nog nooit gebruikt, maar als ik weet dat ik ergens heen rij met een stop er in, neem ik hem mee.

Niet om hem een nachtlang aan te parkeren, maar prima voor die paar-minuten-stops. Geeft net een wat fijner gevoel.

[ Voor 4% gewijzigd door BreadFan op 15-02-2019 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
DeFeCt schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:25:
[...]

Op de wahoo zie je toch pijltjes lopen?
Klopt, maar op een punt waar ik nog een keer langs zou komen versprong hij naar de 2de keer.
Waardoor mijn route werd ingekort.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmer_g
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:40

Voor zulke dingen neem ik toch altijd de stadsfiets, maar ik heb ook een klein slotje voor als ik hem toch kort ergens wil neerzetten. Vind het niet vreemd dat fietsen binnen geweerd worden, wie bepaalt dan straks welke fiets wel mee naar binnen mag en welke niet? Imo geeft een racefiets je niet per se het "recht" om een fiets mee naar binnen te nemen. Als je dan geen risico wilt lopen moet je dus anders plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
De wahoo kan inderdaad de heen en terugweg onderscheiden, echter als je vaker dezelfde kan op gaat over hetzelfde stuk dan krijgt hij het wel eens moeilijk. Maar vervolgens pakt hij de route altijd wel weer goed op.

En inderdaad, ik snap het gevoel dat je je fiets liever niet onafgesloten achterlaat, maar je kunt niet verwachten dat je die zomaar mee naar binnen mag nemen. Ik neem overigens een vrij standaard slot mee in een rugzak als ik in zo'n situatie kom. Dat is ook niet alles, maar zo'n slotje als @BreadFan voorstelt knip je met een tangetje nauwelijks groter dan een nagelschaartje open. Geeft mij geen veilig gevoel als ik ergens binnen ben.

edit: ik heb zelf een keer een vergelijkbaar slotje van BBB geprobeerd. Eerste keer de code vergeten, gelukkig kon je hem met blote handen open trekken...

[ Voor 10% gewijzigd door SirLenncelot op 15-02-2019 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Ik zou idd het regelen even lostrekken van het fietsen. En als je toch per se op de racer wilt, dan een rugtas met een echt slot meenemen (nu rijdt ik sowieso met camelbag dus een slot meenemen is wat minder gedoe dan wanneer je nooit met rugtas rijdt maar goed). Die kleine slotjes zijn vooral handig om als je op een terras gaat zitten met net-geen-goed-zicht op je fiets, m vast te zetten (en vooral als er anderen staan zonder slotje net even de gelegenheidsdief afschrikken, je trekt ze zo open maar een fiets zonder slotje is nog altijd makkelijker te jatten dan een slotje lostrekken).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Klopt hoor, een (race)fiets hoort inderdaad niet in een winkel/gemeentehuis/oid. Maar soms is het prettig om het aangename (fietsen) te combineren met een verplichting (iets ophalen/regelen).

Zo'n klein kabelslotje heb ik ook, maar die gebruik ik alleen als ik zicht op mijn fiets heb. De eventuele dief kan er dan niet gelijk mee vandoor.

Een (goed) slot mee in een rugzak is inderdaad de meest nette oplossing. Maar ik vind het ook prettig als de fiets wel eens ergens mee naar binnen zou moeten en er relaxed over gedaan wordt :)

Jaren geleden in een supermarkt in Limburg ergens, had ik ontzettende dorst en liep ik een supermarkt binnen en vroeg of ik mijn fiets daar in het hoekje (bij de kassa's) even mocht neerzetten om een blikje cola te halen. Dat was geen enkel probleem. Toch fijn die flexibiliteit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Laatst online: 18-07 10:57
Als het een grote winkel is met een groot voor’deel’ zoals de supermarches in het buitenland dan doen ze er vaak geen eens moeilijk over. Of ze zeggen dat het op eigen risico is. Maar geloof nog altijd dat ze wel ‘iets’ er op letten stiekem. Een slotje is natuurlijk het beste :)

Dat van die routes en Garmin kan ik ook bevestigen. Je zou zeggen dat het, zeker gezien ik alleen een kruimelspoor zie en geen fysieke map, dat je bijvoorbeeld ik kan stellen dat je alleen de komende 3km aan kruimelpad ziet. Kom je dan bij een kruising of overlap op de route dan kan je dus eigenlijk niet verkeerd gaan. Of dat ze zo slim zijn om dat bij constatering even de route van ‘de volgende keer’ dat je er komt niet weergeven. Maja!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Hier in Spanje zijn veel "Paki's" mini supermarktjes die eten en (koud) drinken verkopen gerund door Pakistanen.
Ze hebben nog nooit moeilijk gedaan m.b.t. mijn fiets, omdat ze liever verkopen :-)

Afbeeldingslocatie: https://cdn.playgroundmag.net/embed/337ad438f052a06d452054e32a4494f158aaeaa71516992933/supermercado.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
Voor dat soort dingen neem ik gewoon de tourfiets...en als ik hem echt op slot wil zetten dan gaat er een normaal kabel of kettingslot in de rugzak. Liever een rugzak mee dan een fiets gejat. Zo'n dun kabeltje heb ik ook al eens over gedacht, maar voor tijdens een terrasje hooguit waarbij je de gauwdieven wilt tegenwerken.

Overigens heb ik op mijn werk gewoon een kabelslot achtergelaten aan het fietsenrek. (Al rij ik dan toch met een rugzak ivm kleding en douchespullen.)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 17:27
Oh mensen, wat een weertje! Zelfs een korte broek gespot onderweg. :) Ik ben om de week vrij op vrijdag, mooi dat dit juist vandaag was, genoten van 'n 50km rondje: https://www.strava.com/activities/2150674162

[ Voor 54% gewijzigd door estorino op 11-07-2022 12:58 ]

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker hoor :)

En voor de verandering lijkt het in het weekend ook mooi te blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-09 12:38
Heb me voorbereid op het weekend: net de benen geschoren B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Nou... mijn racefietsconditie is achteruit gegaan :)
Ik beschrijf mijn niveau wel eens als 'ik kan een uur solo met 30+ kmh gemiddeld fietsen' (bij 'normaal' weer :) ). En dat was in september/oktober ook zo. Eén van mijn laatste tochten was een solo van 130 km met 30,9 gemiddeld. En ik voelde mij prima achteraf.

Ik loop regelmatig hard (en zwem) en doe ook aan MTB'en. De racefiets heb ik sinds oktober niet meer aangeraakt. Het MTB'en doe ik regelmatig en gaat wel lekker: zit op veel Strava-segmenten in de top10.

Maar vandaag dus voor het eerst weer op de racefiets gezeten: 85 km gefietst en ik had het zwaar!!! De laatste 10 km gingen echt op karakter... pfff. Heb nu ook hele zware benen en ben erg moe! En hoe ik ook mijn best gedaan heb om een gemiddelde van 30 te halen, kwam ik niet verder dan 29,6 km/h.

Wat eigenlijk wel verbaasd dat ik het zo zwaar had (heb!). Komt wel weer... :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Vergeet niet dat het nog winter is he in september/oktober gaat het altijd stuk beter.
Lucht is nogsteeds 'zwaarder' zegmaar ;)

Gisteren m'n Trek Emonda (mooiweer fiets) weer eens gepakt en lekker rondje over de Heuvelrug/Veluwe gemaakt.
Afgelopen weken eigenlijk alleen maar op m'n gravelbike gereden.
Ik vloog echt met de dunne bandjes.
En zo doordeweeks ook lekker rustig op alle fietspaden, bij de Posbank uitgestorven wegen :)

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/R7J5HOvDmd2UNINtmxNnDKG_ZD2MTMC47-NAOVH-0rI-2048x1536.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/mlwP8PzxjXuenVYhEkKPkiwT_j-l_PVQehgo_l0dDqc-2048x1536.jpg

https://www.strava.com/activities/2148763223

[ Voor 24% gewijzigd door DDX op 15-02-2019 19:35 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 19:47
Galois schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 19:18:
Nou... mijn racefietsconditie is achteruit gegaan :)
Ik beschrijf mijn niveau wel eens als 'ik kan een uur solo met 30+ kmh gemiddeld fietsen' (bij 'normaal' weer :) ). En dat was in september/oktober ook zo. Eén van mijn laatste tochten was een solo van 130 km met 30,9 gemiddeld. En ik voelde mij prima achteraf.

Ik loop regelmatig hard (en zwem) en doe ook aan MTB'en. De racefiets heb ik sinds oktober niet meer aangeraakt. Het MTB'en doe ik regelmatig en gaat wel lekker: zit op veel Strava-segmenten in de top10.

Maar vandaag dus voor het eerst weer op de racefiets gezeten: 85 km gefietst en ik had het zwaar!!! De laatste 10 km gingen echt op karakter... pfff. Heb nu ook hele zware benen en ben erg moe! En hoe ik ook mijn best gedaan heb om een gemiddelde van 30 te halen, kwam ik niet verder dan 29,6 km/h.

Wat eigenlijk wel verbaasd dat ik het zo zwaar had (heb!). Komt wel weer... :)
Had gisteren precies hetzelfde. Heeft denk ik ook met de houding op de fiets te maken waar je weer aan moet wennen. Je trapt gewoon minder efficiënt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

cordonbleu schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 00:02:
[...]
Had gisteren precies hetzelfde. Heeft denk ik ook met de houding op de fiets te maken waar je weer aan moet wennen. Je trapt gewoon minder efficiënt.
Heb hier ook last van gehad.. :P

Vorig jaar nog een aantal ritten gereden op mijn nieuwe fiets. Zadel overgenomen van mijn oude waar ik echt lekker op zat. Maar het wilt nu niet echt wennen...

Zithouding is wel degelijk agressiever geworden.
Heeft dat er iets mee te maken?

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hmmm, stond op het punt mn ketting te gaan vervangen. (+-/ 7000km mee gereden).
Zie ik dat de cassette (Campa Athena 12-27) er nog best wel redelijk uit ziet, geen bramen etc.
Voorheen reed ik 1 seizoen met een ketting en cassette, jullie tips?
Wil eigenlijk met een schone lei beginnen, cassette + ketting en ketting vervangen na 3000km.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimi83
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-12-2024
Harmen schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 11:19:
Zie ik dat de cassette (Campa Athena 12-27) er nog best wel redelijk uit ziet, geen bramen etc.
Wil eigenlijk met een schone lei beginnen, cassette + ketting en ketting vervangen na 3000km.
Er van uitgaande dat je dit zelf gaat doen: Koop een cassette en ketting en vervang enkel de ketting. Als deze goed pakt, geen probleem. Merk je problemen op, dan is die cassette alsnog vervangen een kleine moeite. En indien niet, heb je toch al die cassette op voorraad.

Indien je het laat vervangen door je FM, zou ik beide vervangen. En koop een kettingmeter zodat je weet wanneer er sleet op je ketting komt en vervang die ketting liever iets vlugger zodat je niet telkens alles moet vervangen.

Over het kettingslot:

Ik heb ook nog zo een kledingmagneet moeten losknippen van een T-shirt. (nee, ik had deze niet gestolen ofzo :P) gehad met een dun kabeltje dat bestond uit losse dunnere (staal?)kabeltjes. Dat knipte ik niet zomaar door. Dat kabeltje was op zich niet zo dik hoor. En het heeft me toch wat moeite gekost om dit met een gewone kniptang door te knippen. Met een nagelknipper ofzo zou dit zeker niet lukken. Na een minuutje of 5 was ik er uiteindelijk door. Maar het doel is wel bereikt als je zoiets hebt om je racer. Wie gaat er het risico nemen om op klaarlichte dag 5 minuten met een tang in de hand te staan sukkelen om een slotje door te knippen. De meeste fietsen die gestolen worden, zijn gelegenheidsdiefstallen en enkel nog maar de notie dat er een slot rond zit, is vaak genoeg om hem veilig te houden overdag op een plaats met veel passage. De uitzondering bevestigt de regel natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Dimi83 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 13:49:
Wie gaat er het risico nemen om op klaarlichte dag 5 minuten met een tang in de hand te staan sukkelen om een slotje door te knippen. De meeste fietsen die gestolen worden, zijn gelegenheidsdiefstallen en enkel nog maar de notie dat er een slot rond zit, is vaak genoeg om hem veilig te houden overdag op een plaats met veel passage. De uitzondering bevestigt de regel natuurlijk niet.
Omdat de gemiddelde fietsendief sneller een slot doorknipt dan dat jij 'm legitiem opent. Maar, voor de gelegenheidsdief hopelijk voldoende afschrikkend.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Oh wat een heerlijk zonnetje vandaag. Rondom Nijmegen 70k getrapt, 400 hoogtemeters, koffie en gebakje heerlijk! Krijg de smaak zo wel weer te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28
Als je gemiddelde seizoen 7000km is dan is het vervangen van je cassette echt totaal overbodig. Die kan meestal zonder probleem 3x zo lang mee. Moet je natuurlijk wel je ketting op tijd vervangen. Maar zo rond de 7000km is waarschijnlijk niet zo heel gek, alhoewel het soms ook wel wat eerder kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
MrAcid schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:14:
Favero Assioma Duo is nu €695 - waarbij je nog 10% korting kunt krijgen via Clevertraining. Behoorlijk interessant tov een crankmeter ivm de mogelijkheid om snel van fiets te wisselen. Heb ze zelf nu een half jaar en ben zeer tevreden.
Ik zit naar deze powermeter te kijken. Ik heb de 4iiii Precision (één zijde) in bestelling staan, maar vind een systeem in de pedalen toekomstvaster en de Assioma biedt de mogelijkheid om beide kanten te meten. Desnoods met één zijde beginnen en later uitbreiden.

@MrAcid Nog altijd tevreden? En zijn er wellicht meer mensen hier met ervaring met deze powermeter?

639 euro en een tientje verzendkosten kost ie hier. Wel lange levertijd.

[ Voor 12% gewijzigd door Bananeman op 16-02-2019 18:18 ]

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Bananeman schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 18:11:
[...]

Ik zit naar deze powermeter te kijken. Ik heb de 4iiii Precision (één zijde) in bestelling staan, maar vind een systeem in de pedalen toekomstvaster en de Assioma biedt de mogelijkheid om beide kanten te meten. Desnoods met één zijde beginnen en later uitbreiden.

@MrAcid Nog altijd tevreden? En zijn er wellicht meer mensen hier met ervaring met deze powermeter?

Ik sprak Shane Miller/GPlama in december, en hij gaf toen voor pedal based powermeters aan dat hij Favero hoog heeft, en sinds de laatste firmware uodates ook de Vector3 van Garmin hoog heeft. Vooral desgin van ht pedal heeft de Garmin weer pluspunten. Maar in algemeen: Gplama adviseert beiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Ikzelf heb niet voor powermeter in pedalen gekozen aangezien pedalen slijtagevoelig zijn en bij een val kunnen beschadigd raken.
Heb een powermeter in de crank (Stages 6800) en nog 0,0 problemen mee gehad. Heel tevreden van :).

Wat een prachtig fietsweertje trouwens vandaag. Vlaamse Ardennen aangedaan in de korte broek :)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

In korte broek?? Ik vond het lekker vandaag maar nog best frisjes zeker in de schaduw. En kreeg nog koude vingers...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Moet nog maar zien of ik nog een ritje kan maken met dit mooie weer. Mrs. BF ziek. Dan wordt het lastig met 3 kinderen.

Had wel weer zin in een rondje op de racer, heb vanaf oktober alleen op de MTB gereden. Morgen maar ff kijken of het nog gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Crazy D schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 19:15:
In korte broek?? Ik vond het lekker vandaag maar nog best frisjes zeker in de schaduw. En kreeg nog koude vingers...
Ik kan er goed tegen :).
Omstreeks 9u30 vertrokken, benen ingesmeerd met Naqi zalf en nooit koud gehad.
Rond 16u30 begon het wel wat af te koelen, maar dan was ik bijna terug thuis.

Vanaf een graad of 7 zijn het hier sowieso handschoentjes met korte vingers.
Ik ken mensen die pas handschoenen dragen als het vriest, maar dat is me net iets té :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
BreadFan schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 19:24:
Moet nog maar zien of ik nog een ritje kan maken met dit mooie weer. Mrs. BF ziek. Dan wordt het lastig met 3 kinderen.

Had wel weer zin in een rondje op de racer, heb vanaf oktober alleen op de MTB gereden. Morgen maar ff kijken of het nog gaat lukken.
Kan altijd erger: bij ons ligt iedereen met griep op bed en m'n vriendin heeft er bronchitis overheen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:49
Top weer vandaag! Twee maanden tacx-en afgewisseld met virtual spinning in de sportschool hebben de conditie niet té ver weg laten zinken. Ik was al eerder dit jaar buiten gaan fietsen maar korte stukjes van zo'n 55km.
Vandaag een leuke rit gemaakt, 100km, die niet gepland was. Het ging lekker en had een beetje verkeken op de afstand. Na 80km kón ik niet meer van de honger. Gelukkig wel geld meer, plak chocolade gekocht bij een tankstation om toch maar thuis te kunnen komen. Na energie getankt te hebben ging het weer prima.

Inderdaad wel een enkeling in kort-kort gezien. Zelf been- en mouwstukken gedragen en vond het niet écht te warm. Geen behoefte gehad om de stukken uit te trekken.

[ Voor 13% gewijzigd door Ramon 73 op 16-02-2019 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Oei heb er ook een paar in kort/kort gezien. Mij toch wat te koud en volgens mij ook niet echt goed voor je knieën. Ik had mijn lange kloffie aan, vanmorgen lekker maar in de middag toch een beetje klam.

Vandaag toch maar mooi 176km afgetikt. Vrouw en kids waren pleitte dus ik heb het er meteen maar van genomen. Wat een top weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:30
Het leek wel 'rokjes dag' onder de wielrenner. Is even geleden dat ik er zoveel zag.

Lekker ook veel in kort - kort. Ik had gewoon nog lekker 3 lagen aan, en vond het helemaal nog niet heel warm (weer was wel lekker uiteraard). Maar met de wind en zeker in de schaduw vond ik het gewoon fris.

Verder ook nog een paar 45+-ers met bierbuik gezien op een dikke pinarello zonder helm. Het begint weer als lente aan te voelen iig.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Noxa
Elk seizoen een nieuwe cassette is mijns inziens niet nodig. Als je regelmatig je ketting verwisseld gaan je kettingbladen en cassette heel lang mee. Ik doe nu 2 jaar met deze cassette en deze kettingbladen, maar ik ben wel aan ketting nr 3 of 4 toe. Die ketting is ook het goedkoopste om te vervangen.

Pas als een nieuwe ketting slipt op je oude cassette dan is die cassette ook aan vervanging toe.
mhr-zip schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 20:32:
Het leek wel 'rokjes dag' onder de wielrenner. Is even geleden dat ik er zoveel zag.

Lekker ook veel in kort - kort. Ik had gewoon nog lekker 3 lagen aan, en vond het helemaal nog niet heel warm (weer was wel lekker uiteraard). Maar met de wind en zeker in de schaduw vond ik het gewoon fris.

Verder ook nog een paar 45+-ers met bierbuik gezien op een dikke pinarello zonder helm. Het begint weer als lente aan te voelen iig.
Nou inderdaad! Bierbuiken, harige poten en dove bejaarden. Het is weer lente en we moeten de wegen weer delen.

[ Voor 27% gewijzigd door Noxa op 16-02-2019 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Na 3 weken binnen fietsen had ik me vandaag ook behoorlijk verkeken op het verschil tussen binnen in ideale omstandigheden en buiten met windkracht 4 om de oren. Pittig. Toch 100km gedaan (130 gepland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
[...]

Bevallen mij nog steeds zeer goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 08:39

bonzz.netninja

Niente baffi

Gisteren kort rondje op mijn gloednieuwe willier GTR team red 2019 omdat mijn vorige (izoard XP) een scheur in carbon gekregen had :(

Moet even wennen. Lijkt iets lomper aan te voelen als die izoard, maar dat kan ook liggen aan het feit dat het idd feb. is, de lucht nog dik is...om over de renner zelf nog maar niet te spreken :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
MrAcid schreef op zondag 17 februari 2019 @ 09:08:
[...]

Bevallen mij nog steeds zeer goed!
Is dat powermeter24 te vertrouwen? Ik lees behoorlijk wat reviews van mensen die zeggen opgelicht te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
NielsTn schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 18:41:
[...]

Ik sprak Shane Miller/GPlama in december, en hij gaf toen voor pedal based powermeters aan dat hij Favero hoog heeft, en sinds de laatste firmware uodates ook de Vector3 van Garmin hoog heeft. Vooral desgin van ht pedal heeft de Garmin weer pluspunten. Maar in algemeen: Gplama adviseert beiden :)
Dank voor de feedback, ik vind zijn reviews prettig en objectief dus voor mij is dit een goed teken.
CedricD schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 18:45:
Ikzelf heb niet voor powermeter in pedalen gekozen aangezien pedalen slijtagevoelig zijn en bij een val kunnen beschadigd raken.
Heb een powermeter in de crank (Stages 6800) en nog 0,0 problemen mee gehad. Heel tevreden van :).
Dat is inderdaad waar, maar zie ik niet als een groot probleem of belangrijkste overweging. Heb al bijna 8 jaar dezelfde pedalen en zie daar weinig slijtage.
Stoffa schreef op zondag 17 februari 2019 @ 09:41:
[...]

Is dat powermeter24 te vertrouwen? Ik lees behoorlijk wat reviews van mensen die zeggen opgelicht te zijn.
Dat vroeg ik me ook af idd. Ze bieden de laagste prijs, 60 euro lager dan andere plekken, maar heb geen zin om opgelicht te worden door te proberen 60 euro te besparen. Als je kunt betalen met credit card of PayPal ben je (volgens mij) gedekt tegen oplichting overigens, al moet ik daar de details/kleine letters eens over opzoeken.

edit: hier veel slechte reviews: https://www.trustpilot.com/review/www.powermeter24.com Ik ga daar niet bestellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Bananeman op 17-02-2019 09:58 ]

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
[...]

Geen idee. Nog nooit iets gekocht daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
CedricD schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 18:45:

Wat een prachtig fietsweertje trouwens vandaag. Vlaamse Ardennen aangedaan in de korte broek :)B
Pedalen slijtagegevoelig, huh? :?

Qua kwetsbaarheid bij een val: lijkt me zéér zeldzaam. Maar als het gebeurt: de electronika zit niet in de body, die het eerst beschadigt/de klap opvangt. De body is voor €60 te vervangen. De prijs van een normaal pedaal dus. Zie de FAQ: https://cycling.favero.com/faq-assioma

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
[...]

Op clevertraining.co.uk zijn ze € 636.11 als je code DCR10BTF gebruikt: https://www.clevertrainin...based-cycling-power-meter

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
MrAcid schreef op zondag 17 februari 2019 @ 11:48:
[...]

Qua kwetsbaarheid bij een val: lijkt me zéér zeldzaam. Maar als het gebeurt: de electronika zit niet in de body, die het eerst beschadigt/de klap opvangt. De body is voor €60 te vervangen. De prijs van een normaal pedaal dus. Zie de FAQ: https://cycling.favero.com/faq-assioma
Dat valt dan idd nog mee :).
Mijn pedaal zag er enkele weken geleden zo uit: https://m.imgur.com/a/9p3DwF2

Moet volgende maand naar m'n 'fietsuitmeter', eens aan hem vragen of dit normaal is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
[...]

Ik heb een stages op mijn racefiets en een 4iiii op mijn TT fiets. Ik vind de bouw kwaliteit en looks van de 4iiii beter, vooral het batterij kapje en afdichting is beter. Verder geen verschil.

Ik heb de Favero's van mijn buurman een keer geleend om te kijken naar li-re verschil. Dat was er minimaal, zo'n 2% dus een dual sided powermeter kon ik niet recht lullen.

Die Favero's zijn qua bouw kwaliteit ook rock solide en werken ook soepel met pairen etc. Je moet wel Keo cleats er bij kopen want de SPD-SL past er niet echt lekker in. Het gaat, maar niet van harte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony1985
Ik heb zelf 4iiii single. Opzich prima, totdat ik een taxc neo kocht: in vergelijking met deze trainer heb ik 5 a 8 procent understatement op de 4iiii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Hebben wij op 2e rokjesdag met z'n allen zoveel gefietst dat Strava al de hele middag mank loopt? (of worden ze geddost?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
MrAngry schreef op zondag 17 februari 2019 @ 18:46:
Hebben wij op 2e rokjesdag met z'n allen zoveel gefietst dat Strava al de hele middag mank loopt? (of worden ze geddost?)
https://status.strava.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
MrAcid schreef op zondag 17 februari 2019 @ 11:48:
[...]

Ik doe toch echt max 50.000 km met pedalen.
Daarna krijg ik teveel speling op schoenplaatjes door wegslijten materiaal. (bij spd-sl)
Moet je alleen hopen dat het tegen die tijd nog te koop is.
Als ik pedalen zou kopen zou ik iig bij bekend merk blijven zodat je grotere kans hebt op vervangonderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
tony1985 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 18:20:
Ik heb zelf 4iiii single. Opzich prima, totdat ik een taxc neo kocht: in vergelijking met deze trainer heb ik 5 a 8 procent understatement op de 4iiii
Dat is wel vrij veel inderdaad. Het zou ook aan jouw R/L verschil kunnen liggen, maar dan is het ook veel. Ik zou het eens een keer moeten testen. Volgende keer de Wahoo naast de Tacx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
DDX schreef op zondag 17 februari 2019 @ 19:16:
[...]

Ik doe toch echt max 50.000 km met pedalen.
Daarna krijg ik teveel speling op schoenplaatjes door wegslijten materiaal. (bij spd-sl)

[...]

Moet je alleen hopen dat het tegen die tijd nog te koop is.
Als ik pedalen zou kopen zou ik iig bij bekend merk blijven zodat je grotere kans hebt op vervangonderdelen.
Dat is voor de meesten een levensduur van 10+ jaar.

En Favero bestaat al 30 jaar en is erg succesvol in deze voor hen nieuwe markt. Zie geen reden om ze hierom te laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
CedricD schreef op zondag 17 februari 2019 @ 12:59:
[...]

Dat valt dan idd nog mee :).

Moet volgende maand naar m'n 'fietsuitmeter', eens aan hem vragen of dit normaal is.
Dat is uiteraard niet normaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
CedricD schreef op zondag 17 februari 2019 @ 12:59:
[...]

heb ik ook al 2 keer gehad, 1e keer gewoon onder garantie vervangen
(2e keer waren pedalen al ruim 2 jaar oud)

[ Voor 26% gewijzigd door DDX op 17-02-2019 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 11:52

bazzard

Bas

Gisteren heerlijk genoten van de zon, maar toch nog wel fris in de schaduw. Had 100 km gepland maar viel toch tegen en gezien de vrouw met 2 zieke kids thuis zat toch een beetje op tijd richting huis en de laatste 10 laten gaan.
Wel heerlijk genoten en 90% op onbekend terein gereden.

Vandaag was de wederhelft een middag weg, kids op bed en ik was te onrustig om stil in de zon te zitten dus een rondje op de smart trainer in de tuin. Bloedheet, na een uur afgestapt van de hitte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
MrAcid schreef op zondag 17 februari 2019 @ 20:46:
[...]

En Favero bestaat al 30 jaar en is erg succesvol in deze voor hen nieuwe markt. Zie geen reden om ze hierom te laten liggen.
Begrijpen ze denk je nou echt niet dat ze een extreme outlier tov de gemiddelde fietser zijn, of doen ze alsof denk je :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 12:15
Iemand ervaring met deze schoenen? (https://www.decathlon.nl/...hoenen-rr900/_/R-p-120395)

Heb nu Shimano's (in maat 46) met 3x klittenband van een jaartje of 6 oud en die vertonen wel wat tekenen van ouderdom. Kortom ik ben een beetje aan het rondneuzen naar nieuwe schoenen, tips voor de aanschaf van nieuwe schoenen zijn altijd welkom overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
BertP schreef op maandag 18 februari 2019 @ 07:48:
Iemand ervaring met deze schoenen? (https://www.decathlon.nl/...hoenen-rr900/_/R-p-120395)

Heb nu Shimano's (in maat 46) met 3x klittenband van een jaartje of 6 oud en die vertonen wel wat tekenen van ouderdom. Kortom ik ben een beetje aan het rondneuzen naar nieuwe schoenen, tips voor de aanschaf van nieuwe schoenen zijn altijd welkom overigens.
Weet niet hoe die B'Twin vallen qua breedte, maar dat zou een punt van aandacht kunnen zijn. Sidi heeft bijvoorbeeld vrij smalle schoenen. Northwave gemiddeld weer ietsje breder zoals Shimano. Verder volgens mij prima prijsje voor die schoenen zo in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
MrAngry schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 21:12:
Na 3 weken binnen fietsen had ik me vandaag ook behoorlijk verkeken op het verschil tussen binnen in ideale omstandigheden en buiten met windkracht 4 om de oren. Pittig. Toch 100km gedaan (130 gepland).
Mij viel het vooral tegen om weer 3+ uur in grotendeels dezelfde houding te zitten en merkte dat vooral in mijn rug en schouders. Daardoor ging het mij na zo'n 3 uur ook wat tegenstaan. Kwestie van weer meer lange ritten maken dus ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 12:15
orange.x schreef op maandag 18 februari 2019 @ 10:11:
[...]

Weet niet hoe die B'Twin vallen qua breedte, maar dat zou een punt van aandacht kunnen zijn. Sidi heeft bijvoorbeeld vrij smalle schoenen. Northwave gemiddeld weer ietsje breder zoals Shimano. Verder volgens mij prima prijsje voor die schoenen zo in de aanbieding.
Thanx, binnenkort maar even langs om te passen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
la_fusion schreef op maandag 18 februari 2019 @ 10:17:
[...]

Mij viel het vooral tegen om weer 3+ uur in grotendeels dezelfde houding te zitten en merkte dat vooral in mijn rug en schouders. Daardoor ging het mij na zo'n 3 uur ook wat tegenstaan. Kwestie van weer meer lange ritten maken dus ;-)
Had graag buitengefietst en spierpijn gehad van die inspanning dan van het ziekzijn helaas. Morgen maar weer spinnen en dit weekend moet er een rondje van om en nabij de 120 gereden worden haha. Nouja, dat zal toch wel goed moeten gaan komen. Donderdagavond nog even snel naar buiten voor een laatste benencheck, hopelijk niet teveel een optater gekregen. Gewoon lekker rustig aandoen die 120 en dan moet het wel goedkomen. Gelukkig doe ik hem samen met iemand die ook tijdje terug ziekwas en weer opbouwende is, dus als ik geluk heb zal het niet aan mij liggen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
Ik ben goed de winter doorgekomen \o/

Ik was er een beetje bang van omdat ik een maand een slappe zak ben geweest. Ik was op 1 januari eropuit geweest. Daar was mijn fiets vies geworden en toen de beslissing gemaakt dat hij voor een apk moest want hij was al een beetje brakkig aan het zijn. Dus heeft de fiets twee weken in de schuur gestaan voordat ik mij er toe kon brengen om hem weg te brengen. Heeft een week bij de fietsenmaker gestaan. En nog een stel smoezen.

Daarna een paar weken op de Tacx gezeten maar dat is een uurtje hier en een uurtje daar. Gisteren dan toch weg geweest. Wou in mijn eentje maar toch stiekem gekeken of de snelle mannen van de club toch op pad gingen. En die gingen. Daar aangesloten. Eerst was het plan naar Amsterdam en terug. Maar door een valpartij van een ploeggenoot een kleine vertraging opgelopen en ik moest om 12:00 thuis zijn. Dus ik moest halverwege afzwaaien. Samen met een clubgenoot naar huis gereden. Toch een dikke 80km gedaan op een tempo waar ik in het begin van het jaar tevreden over ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Gisteren weer een mooi rondje mogen maken, ging best prima moet ik zeggen. Lekker rustig aan gedaan.
Lekker opbouwen de komende weken.

Zie op Strava alweer vrienden met 30km/u gemiddeld rondfietsen?! Liggen waarschijnlijk achteraf uit te puffen op de bank.... :+

[ Voor 3% gewijzigd door Harmen op 18-02-2019 12:05 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Harmen schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:02:
Gisteren weer een mooi rondje mogen maken, ging best prima moet ik zeggen. Lekker rustig aan gedaan.
Lekker opbouwen de komende weken.

Zie op Strava alweer vrienden met 30km/u gemiddeld rondfietsen?! Liggen waarschijnlijk achteraf uit te puffen op de bank.... :+
Och, 30 gemiddeld, ligt aan parcours, afstand, hoeveel klimmen, hoe staat de wind op de terugweg. Allemaal best van invloed! Midden op de dag vs vroeg in de morgen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Noxa schreef op zondag 17 februari 2019 @ 14:02:
[...]

Ik heb een stages op mijn racefiets en een 4iiii op mijn TT fiets. Ik vind de bouw kwaliteit en looks van de 4iiii beter, vooral het batterij kapje en afdichting is beter. Verder geen verschil.
Ik had de 4iiii Precision in bestelling staan maar heb deze geannuleerd. Heb besloten om toch voor pedal-based te gaan en heb zojuist de Favero Assioma Duo's besteld. Duo is wellicht een beetje overdreven, maar valt nog wel binnen het budget dat ik ervoor overheb.
Die Favero's zijn qua bouw kwaliteit ook rock solide en werken ook soepel met pairen etc. Je moet wel Keo cleats er bij kopen want de SPD-SL past er niet echt lekker in. Het gaat, maar niet van harte.
Heb idd ook Keo cleats besteld. Moet toch nieuwe schoenen kopen, onder mijn huidige schoenen laat ik gewoon SPD-SL zitten mocht ik dit nog eens nodig hebben.
MrAcid schreef op zondag 17 februari 2019 @ 20:46:
[...]

Idd, dit is voor mij ook geen bezwaar. Indien nodig zijn die pedalen wel ergens vandaan te halen, ook over een paar jaar. Vind het al een pre dat Favero uberhaupt de mogelijkheid biedt om vervangende pedalen te kopen zonder de electronica.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Bananeman schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:18:
[...]

Ik had de 4iiii Precision in bestelling staan maar heb deze geannuleerd. Heb besloten om toch voor pedal-based te gaan en heb zojuist de Favero Assioma Duo's besteld. Duo is wellicht een beetje overdreven, maar valt nog wel binnen het budget dat ik ervoor overheb.

[...]

Heb idd ook Keo cleats besteld. Moet toch nieuwe schoenen kopen, onder mijn huidige schoenen laat ik gewoon SPD-SL zitten mocht ik dit nog eens nodig hebben.

[...]

Idd, dit is voor mij ook geen bezwaar. Indien nodig zijn die pedalen wel ergens vandaan te halen, ook over een paar jaar. Vind het al een pre dat Favero uberhaupt de mogelijkheid biedt om vervangende pedalen te kopen zonder de electronica.
Er worden (rode) cleats bij de Favero Assioma's meegeleverd - dus die hoef je opzich niet los te bestellen.
Pagina: 1 ... 20 ... 684 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).