De keuze is reuze, budget? Voorkeuren? Merk voorkeur?CedricD schreef op zondag 3 februari 2019 @ 16:01:
Besloten om me een 2e racefiets aan te schaffen en m'n huidige als winter/woon-werkfiets te gebruiken.
Ik heb het echt gehad met dit weer en hoe hard m'n goede fiets nu afziet.
De vraag is nu: welke?
Vandaag met dat mooie weer kon ik niet binnenblijven. Wilde eigenlijk in de ochtend gaan maar toen ik zag dat de daken en alles bevroren waren had ik niet zo'n zin. Maar voor de lunch brak de zon door en toen dacht ik toch van ja! Dan moet ik ook maar gaan. Moest ook nog wat spulletjes ophalen in Scherpenzeel dus laten we dat gelijk combineren. Kwam ik er alleen achter dat vrouwlief mijn buitenkleding eventjes in een "lege" bak gegooid had vanaf het wasrek. Daar zat alleen water in dus die paar liter was compleet opgezogen door mijn kleding. Tegenvaller! Gelukkig had ik nog wel wat losse andere kledingstukken die ik samengevoegd had en er viel wel mee buiten te fietsen.
Had ik dus niet mijn Gore windjack aan maar goon een paar extra laagjes. Wind stond denk ik ook wel gunstig maar het ging best voortreffelijk! Net iets meer dan 63km ofzo met 32,5gem. En ook nog 5 klimmetjes erin dus ik was aardig tevreden!
Maar nu nog wat anders. Hoe zit het met herstellen en dat soort dingen. Want wat ik vorig jaar al vaker meemaakte is dat als ik 1 a 2 dagen rust gehad heb en dan een rondje fiets ik prima "in orde" ben en lekker kan fietsen. Als ik dan bijvoorbeeld 2 uur had gefietst op een lekker tempo kon ik voor mijn gevoel wel een beetje afgedraaid zijn, maar ook weer niet compleet naar de klote. Maar het is dan wel eens voorgekomen dat ik de dag erna weer ging fietsen en ik eigenlijk minstens zo snel weer kon trappen.
Normaal gesproken als je naar die herstelgrafiekjes kijkt dan heb je 24-48u nodig om te herstellen en weer op dat vorige niveau te komen of zelfs ietsje hoger. Als je dat een beetje goed kan timen dan kom je zeg maar met die supercompensatiegebeuren waardoor je steeds een beetje beter kan worden. Alleen ik kan me gewoon niet zo goed voorstellen dat dat na 1 dag al zo is. Ik wil ook niet zeggen dat ik dan voor mijn gevoel al volledig hersteld ben maar het valt me op dat ik eigenlijk zonder teveel moeite precies hetzelfde nog een keer kan doen. Verstandig als ik ben doe ik het dan niet de dag erna weer want dat is vragen om problemen
Ik merk het dus vooral dat als ik op dag 1 heel intensief fiets (zo had ik dat bijvoorbeeld bij de Ronde van Nijkerk, wat ook best korte inspanning was). En dag 2 eigenlijk weer als een beest tekeer kan gaan.
Iemand hier iets zinnigs over te zeggen?
[ Voor 75% gewijzigd door orange.x op 03-02-2019 19:37 ]