Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• orange.x
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 09:22
CedricD schreef op zondag 3 februari 2019 @ 16:01:
Besloten om me een 2e racefiets aan te schaffen en m'n huidige als winter/woon-werkfiets te gebruiken.
Ik heb het echt gehad met dit weer en hoe hard m'n goede fiets nu afziet.

De vraag is nu: welke? :P
De keuze is reuze, budget? Voorkeuren? Merk voorkeur?

Vandaag met dat mooie weer kon ik niet binnenblijven. Wilde eigenlijk in de ochtend gaan maar toen ik zag dat de daken en alles bevroren waren had ik niet zo'n zin. Maar voor de lunch brak de zon door en toen dacht ik toch van ja! Dan moet ik ook maar gaan. Moest ook nog wat spulletjes ophalen in Scherpenzeel dus laten we dat gelijk combineren. Kwam ik er alleen achter dat vrouwlief mijn buitenkleding eventjes in een "lege" bak gegooid had vanaf het wasrek. Daar zat alleen water in dus die paar liter was compleet opgezogen door mijn kleding. Tegenvaller! Gelukkig had ik nog wel wat losse andere kledingstukken die ik samengevoegd had en er viel wel mee buiten te fietsen.

Had ik dus niet mijn Gore windjack aan maar goon een paar extra laagjes. Wind stond denk ik ook wel gunstig maar het ging best voortreffelijk! Net iets meer dan 63km ofzo met 32,5gem. En ook nog 5 klimmetjes erin dus ik was aardig tevreden!

Maar nu nog wat anders. Hoe zit het met herstellen en dat soort dingen. Want wat ik vorig jaar al vaker meemaakte is dat als ik 1 a 2 dagen rust gehad heb en dan een rondje fiets ik prima "in orde" ben en lekker kan fietsen. Als ik dan bijvoorbeeld 2 uur had gefietst op een lekker tempo kon ik voor mijn gevoel wel een beetje afgedraaid zijn, maar ook weer niet compleet naar de klote. Maar het is dan wel eens voorgekomen dat ik de dag erna weer ging fietsen en ik eigenlijk minstens zo snel weer kon trappen.

Normaal gesproken als je naar die herstelgrafiekjes kijkt dan heb je 24-48u nodig om te herstellen en weer op dat vorige niveau te komen of zelfs ietsje hoger. Als je dat een beetje goed kan timen dan kom je zeg maar met die supercompensatiegebeuren waardoor je steeds een beetje beter kan worden. Alleen ik kan me gewoon niet zo goed voorstellen dat dat na 1 dag al zo is. Ik wil ook niet zeggen dat ik dan voor mijn gevoel al volledig hersteld ben maar het valt me op dat ik eigenlijk zonder teveel moeite precies hetzelfde nog een keer kan doen. Verstandig als ik ben doe ik het dan niet de dag erna weer want dat is vragen om problemen :+

Ik merk het dus vooral dat als ik op dag 1 heel intensief fiets (zo had ik dat bijvoorbeeld bij de Ronde van Nijkerk, wat ook best korte inspanning was). En dag 2 eigenlijk weer als een beest tekeer kan gaan.

Iemand hier iets zinnigs over te zeggen?

orange.x wijzigde deze reactie 03-02-2019 19:37 (75%)

• CedricD
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 21-02 21:55
orange.x schreef op zondag 3 februari 2019 @ 18:22:
[...]

De keuze is reuze, budget? Voorkeuren? Merk voorkeur?
Ik rij momenteel met een Ridley Fenix SL, model 2016, Ultegra afgemonteerd.
Wil dus wel een stapje hoger gaan met de nieuwe bike :).
Ben er heel tevreden van. Qua geometrie is die op mijn lijf geschreven, dus zou ik er graag bij blijven.

Ik denk zelf aan de Ridley Fenix SLX Disc, het Ultegra Di2 model:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Frame       Fenix SLX Disc, 60T-50T HM Unidirectional Carbon, 12mm TA, Flatmount
Vork        Fenix SLX Disc, 60T-50T HM Unidirectional Carbon, 12mm TA, Flatmount
Groepset    Shimano Ultegra Di2
Crankstel   Rotor 3D+ 52-36
Cassette    Shimano Ultegra 11-30
Remmen      Shimano Ultegra R8070
Wielen      Forza R45 19 C DB
Stuur       Forza Cirrus Pro
Stuurpen    Forza Cirrus Pro
Zadelpen    Forza Cirrus Pro
Ketting     KMC 11sp
Zadel       Selle Italia SLR
Banden      Vittoria Corsa

Ik zou wel voor een 32-11 casette gaan en voor crank met powermeter
Nog Ultegra R8000 SPD-SL pedalen erbij en ik kan van start denk ik. :9

Die casette (en derailleur met lange kooi) wisselt mijn fietsmaker normaal zonder bijkomende kosten om.
€6999 met 10% korting = €6299
+ €110 (pedalen)
+ €530 (Stages Ultegra R800 Gen3)
+ €200 (R8000 Crankstel)
- €200 (Rotor crankstel)
= €6939

Onder de €7000 zou dus moeten lukken :9

Aangezien mijn geld tegenwoordig toch niets opbrengt, geniet ik er liever wat van :).

• orange.x
Maar, je zoekt nu dan dus alternatieven eigenlijk? Want als je het voor onder de 7000 kan doen, en de geometrie / het merk bevalt je goed... Dan zie ik eigenlijk niet zo het probleem haha :-)

Je kan zelfs kleurtjes kiezen als je wilt.

Het probleem is in deze eigenlijk met dat het budget zo groot is haha. Je kan van bijna ieder merk wel een Di2 versie van Ultegra met discs krijgen voor rond de 6 makkelijk. Met de upgrades die je dan wilt kan je dus met gemak onder de 7k blijven.

orange.x wijzigde deze reactie 03-02-2019 19:55 (31%)

• Noxa
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 21-02 16:47
CedricD schreef op zondag 3 februari 2019 @ 19:37:
[...]

Ben er heel tevreden van. Qua geometrie is die op mijn lijf geschreven, dus zou ik er graag bij blijven.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Frame       Fenix SLX Disc, 60T-50T HM Unidirectional Carbon, 12mm TA, Flatmount
Vork        Fenix SLX Disc, 60T-50T HM Unidirectional Carbon, 12mm TA, Flatmount
Ketting     KMC 11sp

Die casette (en derailleur met lange kooi) wisselt mijn fietsmaker normaal zonder bijkomende kosten om.
+ €110 (pedalen)
+ €200 (R8000 Crankstel)
- €200 (Rotor crankstel)
= €6939

Aangezien mijn geld tegenwoordig toch niets opbrengt, geniet ik er liever wat van :).
Waarom niet meteen een Rotor inpower cranckstel?
En vergeet de chaincatcher niet, er is nog budget voor en bespaart je ellende. Vanaf nu onderhandel ik die bij elke fiets er meteen bij.

• Sjoak
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 19-02 20:51
rally schreef op zondag 3 februari 2019 @ 15:10:
[...]

Ik gebruik de Parktool Kettingreiniger in combinatie met Muc Off Drivetrain Cleaner en Muc-Off Bike cleaner.

Eerst spoel ik het vuil van mijn ketting (daar gebruik ik een Aqua2Go Pro voor).

Vervolgens met een doek de ketting schoon trekken.
Dan spray ik mijn ketting in met de drivetrain cleaner en laat dit goed intrekken. Dan met de kettingreiniger (gevuld met Muc-Off Bike Cleaner) de boel afspoelen en nogmaals met een doek schoon trekken.
Als de ketting echt vies is, herhaal ik de ketting reiniger en doek 2-3x.

In de zomer reinig ik mijn ketting iedere 2-4 ritjes of iedere 250-350KM. Er klinkt bijna niets lekkerder dan een stille drivetrain :)
Zo kan het ook;) maar probeer maar eens remschijf reiniger 2 euro per bus.

Gebruik zelf ook best vaak dat park tool apparaat werkt prima...

• CedricD
@orange.x Zou eigenlijk graag bij Ridley willen blijven, en een allround model, dus is de keuze wat beperkt :9
Noxa schreef op zondag 3 februari 2019 @ 20:09:
[...]

Waarom niet meteen een Rotor inpower cranckstel?
En vergeet de chaincatcher niet, er is nog budget voor en bespaart je ellende. Vanaf nu onderhandel ik die bij elke fiets er meteen bij.
Ik vind bitter weinig op internet over die Rotor inpower cranksets, en hetgeen ik ervan vind is aan de dure kant.
Ergens webshops te vinden die alle modellen hebben?

Die chaincatcher lijkt idd handig!

CedricD wijzigde deze reactie 03-02-2019 20:59 (3%)

• Mistraller
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 00:09
MrDry schreef op zondag 3 februari 2019 @ 14:16:
Gisteren een nieuwe ketting op mjin fiets gezet. Zojuist 2,5 uur gefietst. De wegen zijn hier in de polder verre van schoon met als resultaat een blubberbak. Hele fiets afgespoeld met de tuinslang. Ketting afgedroogd en merk na 1 ritje al dat mn goednieuwe ketting kraakt door het zand.

Hoe maken jullie je ketting schoon? In de zomer is schoonmaken nauwelijks een issue maar nu doet het toch wel zeer dat een nieuwe ketting zo snel al weer kraakt.
Ik haal hem eraf (missing link) en leg hem in een badje wasbenzine. Dan drogen, smeren en kort inrijden. Badje voorzichtig weer in glazen potje leeggieten, en residu uit laten drogen en met een papiertje gaat dat in de kliko, dan kan ook het bakje weer een 2e rondje mee.

Dat kraken stoorde mij, vooral met indoor fietsen, ook mateloos.

Ik had ook zo'n tooltje met borsteltjes wat ik op mijn vorige ketting gebruikte, maar met missing link is het toch wel een stuk sneller en schoner.

Vergeet ook je kransjes niet ff schoon te maken. Ik spuit er meestal ff wat lucht langs met de compressor. Wel opletten met spuitrichting ivm lagervet uiteraard.

Onze zonnepanelen en zonneboiler: http://solar.reinieren.net | Soladin loggen? http://www.solget.nl

• McMiGHtY
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 09:39
Gisteren de Winter11Steden Fietstocht gefietst, rond 7 uur begonnen en om precies 16:30 uur binnen.
2x Koffie en een colaatje gedronken waarvan 1x met appelgebak.

Temperatuur viel mee, in het begin nog wel een beetje frisjes in het donker en op sommige plekken ietsie glad. Tussen Hommerts naar Woudsend had er volgens mij een boer z'n giertank niet helemaal dichtgehad dus met de mond dicht moeten fietsen en weinig praten. Verder was het doordat alle sneeuw weggesmolten was overal nat en smaakt de Friese modder erg zoutig.

Mijn witte fiets was na een kwartiertje zwart, zat onder de modder en meuk.Vanaf Harlingen windje mee, was erg prettig. Laatste stukkie van Dokkum weer wind tegen en toen een extra regenjasje aangetrokken, beste was er toen wel vanaf.

Waar ik vorig jaar juni al na 120km redelijk verzuurd was begon dat gevoel nu pas na +- 180Km. Meer gegeten dan de vorige lange fietstocht (was toen ruim 170km) maar wellicht nog te weinig.

Waar iedereen lyrisch is over de organisatie vond ik het nog wel meevallen. Stempelposten vaak binnen in een restaurant, waar je dan ook nog moest zoeken waar de stempelaars zaten. Aantal stempelposten waren gewoon buiten, dat was wel lekker.

Voor een eventueel volgende keer:
- Nog beter ontbijten
- Voorlampje iets anders monteren zodat die ook op de weg schijnt.
- Extra vestje mee voor over of onder de gabba.
- Een extra fleece colletje mee (Zag er een heleboel mee fietsen en was ietwat jaloers).
- De reepjes van de Kruidvat..na de 2de..heb ik ze niet meer gegeten.
- Wellicht de dag erna vrij nemen (net bijna 2 uur in de auto zitten was niet heel erg prettig).
- Meer core training.
- M'n polsen zijn momenteel wat gevoelig/stijf, is kijken of ik hier nog tips voor kan vinden.
- Meekleurende glazen in m'n fietsbril, toch wel prettig als het zonnetje toch besluit te gaan schijnen.
- Met een groep lijkt het me leuker (en dan gelijk een volgwagen mee die thee/koffie bij zich heeft, of een boulionnetje (cafe/restaurants zijn bok druk, en een simpele koffie en een cola..duurt toch een 10min voordat die op je tafel staat)
- SIS Gelletjes vallen goed.

https://www.homeride.nl/nl/homerider/martijn-rouwen

• Drossie
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 10:15
CedricD schreef op zondag 3 februari 2019 @ 19:37:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Ketting     KMC 11sp

+ €110 (pedalen)
+ €200 (R8000 Crankstel)
- €200 (Rotor crankstel)
= €6939

Ik zou eens kijken naar Trek Emondo SL7 disc of Giant TRC Advanced Pro 0 disc.

Beiden onder de 5000€. Zoek op Facebook naar Wim De Vos en je krijgt op alle fietsen daar 25% korting op de adviesprijs. Ook op Ridley trouwens.

• Crazy D
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 10:07

Crazy D

I think we should take a look.

orange.x schreef op zondag 3 februari 2019 @ 18:22:
Ik merk het dus vooral dat als ik op dag 1 heel intensief fiets (zo had ik dat bijvoorbeeld bij de Ronde van Nijkerk, wat ook best korte inspanning was). En dag 2 eigenlijk weer als een beest tekeer kan gaan.

Iemand hier iets zinnigs over te zeggen?
Het heeft ook erg te maken met de lengte, 4 uur maximaal gaan zal je de volgende dag een stuk minder kunnen knallen dan wanneer het een uurtje is. En in mijn ervaring is het niet zozeer dag 2, vaak lukt een 2e dag inspannen prima, maar dag 3 en dag 4 worden daarna wat zwaarder.

Exact expert nodig? itwize.nl

• orange.x
Crazy D schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:02:
[...]

Het heeft ook erg te maken met de lengte, 4 uur maximaal gaan zal je de volgende dag een stuk minder kunnen knallen dan wanneer het een uurtje is. En in mijn ervaring is het niet zozeer dag 2, vaak lukt een 2e dag inspannen prima, maar dag 3 en dag 4 worden daarna wat zwaarder.
Ja, vandaag voelt inderdaad al stukje vermoeider wat opzich niet gek is. Maar ik ga dit seizoen eens kijken of ik dit trucje een keer kan doen voor een simpel koersje. Ben van plan om de Ronde van Nijkerk weer te doen, dus dan ga ik de dag ervoor gewoon even een uurtje afwisseled trainen maar wel stevig en dan kijken waar me dat in de RvN gaat brengen :) En kan het al eerder testen met mijn gewone wedstrijdtrainingsrondjes.

• MrAngry
  • Laatst online: 09:18
The Sufferfest heeft een zogenaamde primers work-out die je juist de dag voor je doel moet doen. Dat is toch even een paar keer het rood in. Er zit dus wel iets in.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• Crazy D

Crazy D

MrAngry schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:25:
The Sufferfest heeft een zogenaamde primers work-out die je juist de dag voor je doel moet doen. Dat is toch even een paar keer het rood in. Er zit dus wel iets in.
Zelfs in de warming-up voor een tijdrit moet je ff pieken, iets met je lichaam alvast laten wennen of zo. Maar goed, even een piek is natuurlijk iets anders dan een uur maximaal knallen :+

• Dimi83
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 09:25
Ik dacht dat dit even pieken voor de tijdrit was om het lichaam al wat melkzuur te laten aanmaken zodat de afbraak er van op gang komt. Dit gebeurt niet ogenblikkelijk en doordat je dit dan in gang trekt net voor je echt begint, zou je dieper en dit langer moeten volhouden dan. Ook om alle energiesystemen o.i.d. in gang te trekken. Idealiter binnen de 10 minuten dan starten. Dit zal dus toch iets anders zijn dan de dag voor een wedstrijd even pieken.

Strava | Blogje

• tweakerharrie
  • Registratie: juli 2009
  • Nu online
Ik film al een jaar of 3 met een GPS camera. Omdat de camera GPS heeft is er een video te maken met je meetwaarden in beeld als een overlay. Je hartslag, vermogen, cadans snelheid enzovoort. Dat is niet nieuw meer.

Het USB kabeltje van de camera heeft rare aansluiting en ik zocht een backup maar vond een hele camera op het internet. Nu heb ik dus twee gemonteerd! Onder het zadel en op het stuur (en als ze GPS hebben zijn ze synchroon natuurlijk).

Zondag een leuke rit. Niet veel snelle jongens maar paar wilden steeds sprinten bij plaatsnaambordjes. Daar hou ik ook van, even lekker knallen. De eerste sprint bij 40 seconden veel vermogen maar de jongen verliest zijn pompje en we houden op. De tweede sprint op film is een lange sprint. Er gaat een jongeman weg bij 1:16 en die maakt er een lange sprint van. Ik moet vol gas erachteraan van kop af. Er springt nog iemand mee achter mij maar die haalt het niet. Op een natte weg 56 per uur. Op de laatste 200 meter maakt de jongeman een beweging met knie en zakt in, ik spring er over.

De vermogens moet je beetje corrigeren, ik doe mijn best maar ik ben 91 kilo. 1,96 meter. Per kilogram valt het mee.

Plezier met de video: YouTube: 2019 feb 3 SPAAKRIT wielrennen

• Noisia
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 09:06
leuk dat filmen! Heb je controle over de momenten waarop gefilmd wordt of neem je de hele rit op en edit je achteraf?

Niet gehinderd door enige kennis van zaken

• tweakerharrie
  • Nu online
Noisia schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 08:08:
leuk dat filmen! Heb je controle over de momenten waarop gefilmd wordt of neem je de hele rit op en edit je achteraf?
Er moet altijd een edit plaatsvinden. Je neemt de beelden op maar de metrieken moeten door de software later ingevoegd worden. Gaat ook niet altijd foutloos. Soms mist hij een gps fix.

Ik zet de camera's gewoon aan (ik kan 5 uur filmen op geheugenkaart) maar de batterij houdt het niet langer uit dan 1,5 uur met koud weer. Voor lange tochten heb ik powerbank gebruikt zoals bij mijn Stelvio rit.

Met warmer weer is de camera goed voor 1 uur 40.

Nog een reden om de camera's gewoon aan te zetten is veiligheid. Ik wil goed opletten waar ik fiets.

• Dix0r
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 19-02 18:38
tweakerharrie schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:23:
[...]

Er moet altijd een edit plaatsvinden. Je neemt de beelden op maar de metrieken moeten door de software later ingevoegd worden. Gaat ook niet altijd foutloos. Soms mist hij een gps fix.

Ik zet de camera's gewoon aan (ik kan 5 uur filmen op geheugenkaart) maar de batterij houdt het niet langer uit dan 1,5 uur met koud weer. Voor lange tochten heb ik powerbank gebruikt zoals bij mijn Stelvio rit.

Met warmer weer is de camera goed voor 1 uur 40.

Nog een reden om de camera's gewoon aan te zetten is veiligheid. Ik wil goed opletten waar ik fiets.
Welke camera hardware en software gebruik je? Ik zou opzich ook wel eens willen filmen onderweg. Ik vind alleen een (grote) cam op mijn fiets niet zo tof.

• tweakerharrie
  • Nu online
Dix0r schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 18:56:
[...]

Welke camera hardware en software gebruik je? Ik zou opzich ook wel eens willen filmen onderweg. Ik vind alleen een (grote) cam op mijn fiets niet zo tof.
Het is een Garmin XE, 4 centimeter camera bij 3,5 centimeter. De camera is lekker klein en licht. Nadeel voor wielrennen is dat een lekkere buitenrit langer is dan de batterij-duur. En verwacht geen hoge kwaliteit beelden.

Afmetingen toestel (HxBxD): 40,6 x 77,0 x 36,8 mm
Afmeting scherm: 25,4 mm diagonaal; 128 x 128
Gewicht toestel: 151,7 gram

De software Garmin edit en soms Dashware.

• Dimi83
Tot nu toe een goede week achter de rug!! Al 2x buiten kunnen rijden en nieuwe fietsschoenen kunnen kopen in uitverkoop voor 20€!

Linkje naar de schoenen. Het zijn meer een soort fietsschoenen die je ook iets makkelijker stappen. Ik had iets soortgelijks al een tijdje op het oog omdat ik meer fietsreizen met de koersfiets wil maken en met zo een schoenen kan je ze ook makkelijker naast de fiets gebruiken. En met mijn schoenmaat gebruik je ze ook als overzetboot 8)7

Strava | Blogje

• orange.x
Dimi83 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:53:
Tot nu toe een goede week achter de rug!! Al 2x buiten kunnen rijden en nieuwe fietsschoenen kunnen kopen in uitverkoop voor 20€!

Linkje naar de schoenen. Het zijn meer een soort fietsschoenen die je ook iets makkelijker stappen. Ik had iets soortgelijks al een tijdje op het oog omdat ik meer fietsreizen met de koersfiets wil maken en met zo een schoenen kan je ze ook makkelijker naast de fiets gebruiken. En met mijn schoenmaat gebruik je ze ook als overzetboot 8)7
Schoenen zijn wel spd dan denk ik en niet spd-sl?

• Dimi83
Inderdaad. Ik rij al jaren met SPD sinds de fabrikanten ook sportief uitziende SPD schoenen begonnen te maken.

Strava | Blogje

• Drossie

Waar verkopen ze die schoenen?

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Zou echt nuttig zijn als je echt een linkje naar de (web)shop zou posten.

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Xiaomi Mi A2 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

• Mistraller
  • Laatst online: 00:09
Dimi83 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:20:
Inderdaad. Ik rij al jaren met SPD sinds de fabrikanten ook sportief uitziende SPD schoenen begonnen te maken.
Hier ook SPD, omdat mijn idee is dat je dan net ff iets makkelijker loskomt bij een rare beweging, maar ook omdat ik op het werk altijd een eindje naar de douches moet lopen, dus dan is een spd schoen toch wel fijner naar mijn idee.

Onze zonnepanelen en zonneboiler: http://solar.reinieren.net | Soladin loggen? http://www.solget.nl

• Dimi83
@Drossie @Smultie geen webshop. De winkel betreft de Giant fietswinkel in De Pinte. Ze hadden ook nog wat Shimano SPD-SL schoenen in uitverkoop maar ik heb eigenlijk niet verder gekeken dat hetgene mij interesseerde. Ze hadden dergelijke schoenen die ik gekocht heb wel nog in wat andere maten.

@Mistraller Mij was het ook te doen voor het stappen. Door mijn niet zo licht gewicht trapte ik de hoekjes van die plastic SPD-SL plaatjes vrij vlug kapot waardoor ze niet meer vastklikken. Ieder jaar mocht ik een nieuw paar kopen. Ook eens niet kunnen losklikken op een normale manier waardoor ik al begon te vallen. Op het laatste moment nog kunnen uitklikken, voet op de grond en omdat het net op het plaatje was, een spreidstand gedaan waar Jean-Claude Vandamme jaloers op kon zijn. Dat was de laatste druppel om over te schakelen naar SPD

Strava | Blogje

• NielsTn
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 09:28

NielsTn

4.830 Wp + QSolar 10,9GJ

Dimi83 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:20:
Rij zowel met SPD (Specialized Epic MTB) als met SPD-SL (Look Keo). In en uitklikken gaat voor mij in beide systemen blindelings en eenvoudig. Lopen gaat op SPD wel vlotter/veiliger :)

De Look Keo cleats vervang ik 1 tot max 2 x per jaar.

• Drossie
Dimi83 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 17:55:
@Drossie @Smultie geen webshop. De winkel betreft de Giant fietswinkel in De Pinte. Ze hadden ook nog wat Shimano SPD-SL schoenen in uitverkoop maar ik heb eigenlijk niet verder gekeken dat hetgene mij interesseerde. Ze hadden dergelijke schoenen die ik gekocht heb wel nog in wat andere maten.
Ah, ik woon in Zottegem. Valt nog mee qua afstand.
Hebben ze nog een 47? Staat er toevallig ergens een type op?

• Noxa
@DDX , hoe maak je die selfies op de fiets. Heb je GoPro mee of gebruik je een opzet lens op je telefoon?

• CedricD
SPD-SL hier. Pedalen waren vorige week rats versleten: https://imgur.com/a/9p3DwF2
Geen idee hoeveel kilometer ze hadden :P

Vandaag is m'n fietstochtje wat uit de hand gelopen: 210 km :+

• DDX
  • Registratie: april 2001
  • Nu online
Noxa schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 16:54:
@DDX , hoe maak je die selfies op de fiets. Heb je GoPro mee of gebruik je een opzet lens op je telefoon?
Gewoon met telefoon, sony xz1.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• estorino
  • Registratie: maart 2000
  • Nu online
eerste 100km rit van 2019 is in de pocket. :) Vandaag op de crosser een mooie toertocht gereden door het Gooi. Wat een mazzel met het weer zeg, zondag wordt het drie keer niks zo te zien...

(rechts ben ik, links is fietsmaat van mijn vereniging)
https://www.strava.com/activities/2134276840

• D.deJong
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21-02 20:01
Geen last van de wind?

• estorino
  • Registratie: maart 2000
  • Nu online
Na afloop van de toertocht, op de terugweg van Soest naar Utrecht waaide het echt wel hard. Last van, ach, je gaat wat minder snel, maar verder niet. De gravel toertocht zelf was veel draaien en keren, veel bos, dus daar was wind niet echt een factor.

• koentjuh1987
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 20-02 13:13
Jaloersmakend die verhalen van ritten in dit weer. Goed bezig mensen!
Komende week de fiets maar eens even een beurtje en dan ook maar eens wat kilometers gaan maken. Heb er weer zin in 😎

Drive the way you like, the way you want and make it happen...

• orange.x
koentjuh1987 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 19:24:
Jaloersmakend die verhalen van ritten in dit weer. Goed bezig mensen!
Komende week de fiets maar eens even een beurtje en dan ook maar eens wat kilometers gaan maken. Heb er weer zin in 😎
Goede timing, weer voor komend weekend ziet er perfect uit :) Maargoed, buienradar is richting de toekomst altijd zeer positief!

Voor komend weekend een ritje richting het Westen op de planning staan, moet zo'n 100km worden. Weekend erop zou deze route het moeten worden (https://www.ad.nl/amersfo...ietst-kerstboom~ab534689/) En dan moet ik eigenlijk nog ergens een 200km ritje plannen voor de Le Col 100/200 Strava Challenge. Is ook wel vast een goede voorbereiding voor juni als de Marmotte gereden moet worden (niet de georganiseerde variant).

Ben overigens aan het begin van het jaar nog niet eerder zo actief geweest als dit jaar. Januari 102 en februari 207km, deze januari 281 en februari sofar 229. Als de planning van 2 ritjes per week zo blijft dan moeten daar voor februari nog wel wat kilometers bij gaan komen. Mag ook wel, het beoogde gemiddelde van 150 per week loop ik al iets op achter :9

orange.x wijzigde deze reactie 10-02-2019 19:38 (50%)

• la_fusion
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 09:52
Ik loop dramatisch achter ten opzichte van vorig jaar. Toen was ik volop in de voorbereiding voor mijn eerste 300 km tocht maar die lijkt er nu eind mei ook weer eentje aan te komen :+ Echter door verkoudheid en wat minder makkelijk tijd om op de Tacx te springen een stuk minder meters gemaakt. Nu moet ik alleen mezelf een wat concreter doel op gaan proberen te leggen om 2/3 keer doordeweeks te fietsen(Tacx) en nog 1/2 keer in het weekend te gaan.

Dus maar even een goed trainingsplan opsnorren en mij daar aan gaan houden ;)

• joint_me
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21-02 08:46
estorino schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 23:26:
eerste 100km rit van 2019 is in de pocket. :) Vandaag op de crosser een mooie toertocht gereden door het Gooi. Wat een mazzel met het weer zeg, zondag wordt het drie keer niks zo te zien...

[Afbeelding]
(rechts ben ik, links is fietsmaat van mijn vereniging)
https://www.strava.com/activities/2134276840
Weer was fantastisch op zondag! Glibberen en glijden op de crosser en knallen door de plassen O+.
Mijn vrouw vond het minder leuk (natte en modderige kleding), of ik het de volgende keer wilde afspoelen O-).

Steun ook Klimmen tegen MS

• Dimi83
Drossie schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 19:56:
[...]

Ah, ik woon in Zottegem. Valt nog mee qua afstand.
Hebben ze nog een 47? Staat er toevallig ergens een type op?
Sorry voor de late reply. Ik heb echt geen idee wat er nog staat. Ik raad je aan om eens te bellen. Maandag is wel sluitingsdag.
NielsTn schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 18:25:

Lopen gaat op SPD wel vlotter/veiliger :)

De Look Keo cleats vervang ik 1 tot max 2 x per jaar.
Daqs dus de reden voor mij om niet meer met SPD-SL te werken ;)

Strava | Blogje

• koentjuh1987
Dimi83 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:28:
[...]

Daqs dus de reden voor mij om niet meer met SPD-SL te werken ;)
SPD pedalen werken prima al heb ik het idee dat SPD-SL toch wat steviger vast zit en er minder speling zit op de schoen tov het pedaal.. Vooral het laatste vind ik op de racer wel zo prettig. In het mulle zand op de MTB is wat meer speling wel prettiger ivm manoeuvreren etc.

• orange.x
koentjuh1987 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:48:
[...]

SPD pedalen werken prima al heb ik het idee dat SPD-SL toch wat steviger vast zit en er minder speling zit op de schoen tov het pedaal.. Vooral het laatste vind ik op de racer wel zo prettig. In het mulle zand op de MTB is wat meer speling wel prettiger ivm manoeuvreren etc.
Is dat niet een kwestie van instellen? Volgens mij kan je pedalen altijd wel in meer of mindere maten strakker afstellen en heeft dat niet alleen invloed op de hoek van uitklikken toch?

Ik zie de praktische kant zeker wel van SPD + normale loopschoenen, maar gevoelsmatig mis ik toch een beetje die net wat meer racelook schoen.
Al moet ik zeggen dat deze nog best in de buurt komen van reguliere raceschoenen, ondanks dat het wel gevoerde schoenen zijn:
https://www.futurumshop.n...choenen-zwart-heren.phtml

orange.x wijzigde deze reactie 11-02-2019 14:39 (7%)

• koentjuh1987
orange.x schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:35:
[...]

Is dat niet een kwestie van instellen? Volgens mij kan je pedalen altijd wel in meer of mindere maten strakker afstellen en heeft dat niet alleen invloed op de hoek van uitklikken toch?

Ik zie de praktische kant zeker wel van SPD + normale loopschoenen, maar gevoelsmatig mis ik toch een beetje die net wat meer racelook schoen.
Al moet ik zeggen dat deze nog best in de buurt komen van reguliere raceschoenen: https://www.futurumshop.n...choenen-zwart-heren.phtml
[Afbeelding]
volgens mij is het oppervlak van een SPD kleiner dan van een SPD-SL waardoor je sneller "speling" voelt.

Het argument dat SPD-schoenen veelal een MTB-look hebben deel ik wel. Al worden die ook steeds "strakker" en anders een setje overschoenen ;-)

• orange.x
koentjuh1987 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:39:
[...]

volgens mij is het oppervlak van een SPD kleiner dan van een SPD-SL waardoor je sneller "speling" voelt.

Het argument dat SPD-schoenen veelal een MTB-look hebben deel ik wel. Al worden die ook steeds "strakker" en anders een setje overschoenen ;-)
Ja, opzich snap ik dat punt wel en qua overbrenging zal er ook wel wat verschil mogelijk inzitten, al heb je daar ook al andere mtb pedalen voor die weer meer oppervlak bieden.
Ik spin nu 1x in de week en dat doe ik met MTB schoenen omdat ze daar SPD op de fietsen hebben zitten. Vergelijkbaar is het niet helemaal want stilzitten vs op een bewegende fiets is wel wat anders maar om nou te zeggen van: dit zou ik echt niet op de weg willen... En heb ook wel eens langere ritten van 3-4u op de MTB gezeten ook zonder al teveel problemen.

Ach, dat klungelige heeft ook wel weer iets toch ;) Je loopt toch al voor gek met die strakke pakkies dus dan kan het echt moeilijk lopen er ook nog wel bij :>

• Dimi83
koentjuh1987 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:48:
[...]

De speling is ook een reden waarom ze SPD aanraden voor kniepatiënten. Maar daar is het me nu niet echt om te doen.

Qua looks tja, los van het feit dat je onderaan de zool altijd wat "noppen" o.i.d. hebt, vind ik het gamma zelf best wel ok. Dit is een link naar alle SPD raceschoenen. Daar staan toch modellen tussen waarvan je op het eerste zicht niet aan kan zien dat ze SPD zijn. En zeker al niet als je op de fiets zit en als mederijder de noppen niet kan zien maar enkel de bovenkant en zijkant.

Strava | Blogje

• DDX
  • Nu online
Speling bij SPD irriteert mij wel een beetje.
Op gravelbike rij ik met spd en je kan altijd voet beetje voelen trillen op/neer en ook best veel draaien zonder dat je uitklikt.
Terwijl ik met SPD-SL (blauwe plaatjes) gewoon lekker vast zit.
Maar SPD-SL is voor de gravelbike geen optie, slijt dan te snel en klikt niet in als je teveel rotzooi aan schoenen hebt.

Deels gevoel want eenmaal aan het fietsen kan ik power prima kwijt met spd trouwens.

DDX wijzigde deze reactie 11-02-2019 16:12 (30%)

• koentjuh1987
Dimi83 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:05:
[...]

De speling is ook een reden waarom ze SPD aanraden voor kniepatiënten. Maar daar is het me nu niet echt om te doen.

Qua looks tja, los van het feit dat je onderaan de zool altijd wat "noppen" o.i.d. hebt, vind ik het gamma zelf best wel ok. Dit is een link naar alle SPD raceschoenen. Daar staan toch modellen tussen waarvan je op het eerste zicht niet aan kan zien dat ze SPD zijn. En zeker al niet als je op de fiets zit en als mederijder de noppen niet kan zien maar enkel de bovenkant en zijkant.
ben zelf ooit ook begonnen met SPD pedalen omdat ik die schoenen nog had van de MTB. Kun je prima mee fietsen maar merkte toen dat ik gevoelsmatig te veel speling had en een te klein oppervlak onder de schoen. Toen de overstap gemaakt naar SPD-SL en dan merk je wel het verschil. Gevoelsmatig zat ik "meer" vast aan de fiets en kon ik de kracht op de pedalen beter overbrengen. maar dat is zo voor een ieder persoonlijk.

Nu het wielerseizoen weer echt gaat beginnen ( de echte die-hards zijn al lang begonnen)... gaat er nog een tweakersronde gereden worden? Of zijn er mensen die met enige regelmaat ergens een ronde willen rijden (van zuid Limburg tot eventueel Nijmegen/Veluwe?) ik houd me aanbevolen..

koentjuh1987 wijzigde deze reactie 11-02-2019 19:56 (11%)

• la_fusion
Ronde prima maar ik wil mij nergens aan vastleggen omdat er al genoeg gepland staat bij ons thuis. Als het uitkomt op de betreffende datum doe ik mee en anders niet :)

Zelf heb ik mijn SPD-SL pedalen(geel) nog altijd op de meest losse stand staan en zou volgens mij prima afkunnen met SPD maar ik zie nu geen reden om nieuwe pedalen en schoenen te kopen :+

• koentjuh1987
la_fusion schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:32:
Ronde prima maar ik wil mij nergens aan vastleggen omdat er al genoeg gepland staat bij ons thuis. Als het uitkomt op de betreffende datum doe ik mee en anders niet :)

Zelf heb ik mijn SPD-SL pedalen(geel) nog altijd op de meest losse stand staan en zou volgens mij prima afkunnen met SPD maar ik zie nu geen reden om nieuwe pedalen en schoenen te kopen :+
zit geen verplichting aan maar is natuurlijk leuk om met enige regelmaat een ronde te rijden. Desnoods meer mensen die iets van een ronde uit kunnen/willen zetten, prima koffietentje voor de pauze etc kunnen vinden...
Het is maar een idee. 8)

• la_fusion
koentjuh1987 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:16:
[...]

zit geen verplichting aan maar is natuurlijk leuk om met enige regelmaat een ronde te rijden. Desnoods meer mensen die iets van een ronde uit kunnen/willen zetten, prima koffietentje voor de pauze etc kunnen vinden...
Het is maar een idee. 8)
Ik bedoelde ook dat ik het een leuk idee vind maar dat je met mij geen rekening moet houden bij het organiseren :+

• NielsTn

NielsTn

4.830 Wp + QSolar 10,9GJ

koentjuh1987 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:10:
[...]
...
Nu het wielerseizoen weer echt gaat beginnen ( de echte die-hards zijn al lang begonnen)... gaat er nog een tweakersronde gereden worden? Of zijn er mensen die met enige regelmaat ergens een ronde willen rijden (van zuid Limburg tot eventueel Nijmegen/Veluwe?) ik houd me aanbevolen..
klinkt interessant, kan de beweging, conditie goed gebruiken :+

• orange.x
koentjuh1987 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:16:
[...]

Het is maar een idee. 8)
Als routebouwer / halve regelaar van de vorige editie (https://www.strava.com/activities/1780341931) ben ik ook wel in voor een nieuwe meetup. Alleen geen idee waar het plaats moet vinden / wanneer en of ik dan wel kan. Dus als iemand anders zich geroepen voelt om wat te organiseren vanuit een bepaalde locatie dan zal ik zeker wel kijken of ik er bij kan zijn.

• koentjuh1987
NielsTn schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:57:
[...]

klinkt interessant, kan de beweging, conditie goed gebruiken :+
herkenbaar voor mij ook meer een stok achter de deur om lekker te blijven fietsen. Daarnaast het sociale aspect.

• DDX
  • Nu online
Gewoon datum roepen ofzo en rijden, ga aub niet tig polls doen over wanneer mensen willen, want uiteindelijk komt toch de helft niet / ben je afhankelijk van het weer ;)
En als het mij uitkomt ben ik er ook wel bij.
koentjuh1987 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:10:
[...]
De echte die-hards stoppen niet 8)
Nog paar weken en ik kan de 365 dagen achter elkaar afvinken ;)

DDX wijzigde deze reactie 12-02-2019 13:16 (54%)

• koentjuh1987
DDX schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:14:
De echte die-hards stoppen niet 8)
Nog paar weken en ik kan de 365 dagen achter elkaar afvinken ;)
Damn.. had het je graag nagedaan maar woon-werk afstand van 125km wordt me dan toch wel wat veel..
Kantoor zelf zit op 65km alleen ontbreekt een douche faciliteit...

voor wat betreft het fietsen.. polletjes zit ik zelf ook niet op te wachten. Zal zelf zo nu en dan een keer een voorstel hier droppen. Wie mee wil/kan is welkom.

• orange.x
DDX schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:14:
Gewoon datum roepen ofzo en rijden, ga aub niet tig polls doen over wanneer mensen willen, want uiteindelijk komt toch de helft niet / ben je afhankelijk van het weer ;)
En als het mij uitkomt ben ik er ook wel bij.
Dat dus :P

Merkte dat wel vaker met organiseren van rondjes uit voorgaande groep(en). Volgens mij werkt het inderdaad het beste als iemand aangeeft vanaf een plek te vertrekken voor een route. Aangeven hoeveel km, verwachte vertrektijd, gemiddelde etc. En dan is het aanhaken of niet meegaan. Maar ga je ieder zijn zegje laten doen over een route dan wordt ieder punt een enorme discussie :>

• DDX
  • Nu online
In 2013 was er nog wel goede opkomst :

https://www.strava.com/activities/78998475

In 2014 ook wel goede opkomst, al haakten er aantal af na 70km oid:

https://www.strava.com/activities/165582174

In 2015 viel te opkomst wat tegen :

https://www.strava.com/activities/268675888

• orange.x
@DDX 2014 snap ik nog wel :) Dat is niet voor iedereen weggelegd. En die na 70km afhaakten dachten vast: Zodra we over de afsluitdijk zijn is er geen weg meer terug :P

• NielsTn

NielsTn

4.830 Wp + QSolar 10,9GJ

orange.x schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:56:
@DDX 2014 snap ik nog wel :) Dat is niet voor iedereen weggelegd. En die na 70km afhaakten dachten vast: Zodra we over de afsluitdijk zijn is er geen weg meer terug :P
rondje zuiderzee, 400+km.... are you mental? ;)
staat ook op to-do, maar denk dat ik dat op langere dagen eens probeer ;)

• orange.x
NielsTn schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:58:
[...]

Heb de halve variant gedaan in december 2017 (https://www.strava.com/activities/1316088623), was ook gezien de tijd van het jaar al beetje gekkenwerk. Maar hij staat ook hier nog op de to-do list!

Gisteren mn ali mountje binnengekregen voor het "nog geleverd moeten worden aero stuur". Die komt als het goed is ook deze week. Nou begreep ik van de man die het stuur verkocht dat hij iemand kende die zo'n steuntje gebroken had. Best extreem denk ik, want dat ding is kneiterhard. Maargoed, het ziet er wederom prima uit en ik heb niet zo'n giga Garmin unit erop zitten (510) dus dat zal geen enkel probleem moeten zijn. Nu alleen het stuur nog en dan even aan de knutsel weer. Ben nu voornemens om mijn huidige stuur + pen en shifters en de hele meut gewoon gemonteerd te laten zitten. Mocht ik om wat voor reden dan ook moeten "switchen" dan hoef ik alleen nieuwe binnenkabels te monteren bij wijze van.

Enige dat ik nog moet fixxen is een soort rubberachtige tape die het stuurlint dat ik straks ga wikkelen kan complimenteren. Stuurlint is van Sram:

Heb al geinformeerd bij Giant Store Amersfoort omdat zij op hun Revolt Gravelracer ook een soort rubberachtig stuurlint hebben en een mooie tape gebruiken op de bovenkant van het stuur. Nog geen reactie helaas.

orange.x wijzigde deze reactie 12-02-2019 14:07 (56%)

• DDX
  • Nu online
orange.x schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:56:
Klopt, 1e haakte bij Hoorn af ivm blessure die opspeelde.
En 2 die afhaakten bij Den Oever om naar Den Helder te fietsen, waren niet gewend om in groep te rijden dus dan heb je weinig voordeel van in wiel zitten.

• DDX
  • Nu online
[...]

Voor mij een rondje die ik ieder jaar wel wil fietsen, vorig jaar geen animo voor groepje dus maar solo gedaan (wel kortst mogelijke route) :

https://www.strava.com/activities/1687319235

Mochten er mensen zin hebben om dit jaar aan te haken hoor ik het wel.
Met groepje is toch gezelliger en scheelt ook kwa inspanning.

• koentjuh1987
DDX schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:37:
In 2013 was er nog wel goede opkomst :

https://www.strava.com/activities/78998475

In 2014 ook wel goede opkomst, al haakten er aantal af na 70km oid:

https://www.strava.com/activities/165582174

In 2015 viel te opkomst wat tegen :

https://www.strava.com/activities/268675888
2016, 2017 en 2018 geen gotmeeting plaatsgevonden?

• DDX
  • Nu online
koentjuh1987 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:06:
[...]

2016 en 2017 niet volgens mij.
Vorig jaar wel, zie post van orange.x, maar toen kon ik er niet bij zijn.

• Seriph
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 08:40
[...]

Een dag is maar 24 uur. Voordat dat langer is zijn wij als soort allang uitgestorven. Je zal sneller moeten fietsen. Maar een rondje zuiderzee is ook een bucket-list van mij maar niet dit jaar. Eerst meer eens een keer de helft doen :P

• Dimi83
DDX schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:05:
[...]

Voor mij een rondje die ik ieder jaar wel wil fietsen, vorig jaar geen animo voor groepje dus maar solo gedaan (wel kortst mogelijke route) :

Lijkt me een zeer leuk ritje echter dat gemiddelde... 8)7

Strava | Blogje

• Harmen
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 08:44
Met dit weer begint het te kriebelen. Over een dikke 2 maand staat een fietsvakantie op Mallorca gepland. :7 (22 april)
Nu wil ik wat meer gaan trainen als voorgaande jaren, loop nu regelmatig hard en zit werkelijks op de MTB.

Hebben jullie ervaringen met fietsverlichting? Fiets nu af en toe met een Lezyne 350XL stuurlamp icm een Fenix H26R. Wellicht een beetje overkill, maar wil eigenlijk naar 1 lamp, dit is wat minder omslachtig.

@wisselwerking Op de racer, mn Lezyne gaat niet zo lang mee. Licht is ook niet optimaal, vooral hier in Drenthe kan het donker zijn. :>

Harmen wijzigde deze reactie 12-02-2019 16:33 (13%)

Whatever.

• wisselwerking
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 00:10
@Harmen ga je de verlichting gebruiken op de racefiets of op de ATB? Op de racefiets kan ik wel uit de voeten met 1 lamp (op het stuur). Voor de ATB gebruik ik altijd 2 lampen. Een lamp op het stuur en 1 op het hoofd, aangezien ik ook een lamp wil hebben om de bochten in te schijnen.

Wisselwerking Flickr Strava

• Noxa
[...]

Ja! Ik wil dit jaar wel een rondje IJsselmeer doen. Drop maar wanneer je gaat, dan kijk ik of ik aan kan haken.

• MMUilwijk
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 08:22
[...]

Schrijf mij maar op :)

Everytime I suffer I become a better man because of it

• Verona27
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 09:44
[...]

Jeetje, vorig jaar rondje ijsselmeer gedaan, dat vond ik wel even genoeg. Dit jaar staat Maastricht-Groningen (of andersom) op de planning. En wellicht nog een 12 provinciën rondje. Dat zal dan echter wel in 2 dagen moeten ben ik bang.

• Stoffa
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 21-02 22:06
Als je een got rondje wil organiseren, en vervolgens iets op de kaart tekent van 300+km ben je imo gewoon de weg kwijt.
Dan ben je de elite aan het enablen de rest kapot te maken om zich goed over zichzelf te kunnen voelen. "Kom maar in m'n wiel", zeggen ze dan. "Dan ga je alsnog dood" denken ze erachteraan.

Vorig jaar zag ik ook wat lui het idee opperen tot een got rondje. Binnen no time sprongen er een paar fanatici op die het rondje "promoveerden" tot toch wel tenminste een km of 200. Gevolg is dat 90% het te gortig werd, en het "rondje" door twee man en een paardenkop werd verreden.

Stoffa wijzigde deze reactie 12-02-2019 21:40 (31%)

• Galois
  • Laatst online: 08:24

Galois

1811 - 1832

Ik ben positief voor beide rondes! Dat rondje Zuiderzee en een ‘gewoon’ 100-150 km rondje. Want inderdaad, @Noxa heeft wel een punt.

Een rondje in het voorjaar van 100-150 km met 30 kmh gemiddeld, lijkt mij mooi zat zodat elke enthousiasteling mee gaat/wil.

En dat rondje Zuiderzee gaat niet gebeuren met 32+ kmh... :( Dat @DDX overigens 100% kopwerk moet doen, lijkt mij ook een gegeven :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Dimi83
Voor velen is 100km/u aan 30km/u gemiddeld al een ferme uitdaging. Geen idee wat het niveau is van iedereen hier natuurlijk.

Strava | Blogje

• Holkers
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 09:29
Dimi83 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 19:23:
Voor velen is 100km/u aan 30km/u gemiddeld al een ferme uitdaging. Geen idee wat het niveau is van iedereen hier natuurlijk.
Precies. 100 km is een mooie afstand maar met 30+ in het uur vergt wel training en conditie. Dat in het voorjaar is voor velen (onder andere deze gek) gewoon teveel. 27/28 gemiddeld is prima te doen en heb je een grotere, gezellige groep.

Wil niet zeggen dat er mensen zijn die 200+ doen met 30+ per uur, maar die twee kun je lastig combineren imho

• CedricD
Zoiets is mss ook een optie?

2 verschillende lussen (plan hierboven als illustratie)
Één rondje gezellig samen, één rondje aan een wat rapper tempo :)

• DDX
  • Nu online
Ik wil ook best wel een rondje tekenen van 700km hoor en dan halverwege een f1 hotel om te overnachten ;)
Maar even serieus: rondje IJselmeer/Zuiderzee is gewoon een dingetje die bij veel mensen op de lijst staat om te doen.
Daarom mijn aanbod om dit gewoon met groepje te rijden.
Maar staat los van een andere meet waar we een 100km rit doen bijvoorbeeld.

En mensen die wel eens met mij gefietst hebben weten ook dat ik prima een rondje kan fietsen met 25km/u.
Zo heb ik in december bijvoorbeeld een 200km tocht gereden met m'n vader.
En ja dan doe ik al het kopwerk, maar ondertussen wel een leuke dag gehad en mijn vader ook.

Het hoeft niet altijd hard te gaan, maar op het moment dat je een rondje in Limburg met een groep doet is het ook niet leuk als je bij ieder klimmetje paar minuten bovenop moet wachten tot iedereen er weer is.

Die Zuiderzee rit van vorig was trouwens erg gunstig kwa bijna geen wind daardoor ook hoger gemiddelde, ik heb hem niet eens enorm hard gereden kwa power.
Was gewoon lekker dagje genieten van het mooie weer.

DDX wijzigde deze reactie 12-02-2019 21:14 (11%)

• Stoffa
CedricD schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:36:
Zoiets is mss ook een optie?
[Afbeelding]

2 verschillende lussen (plan hierboven als illustratie)
Één rondje gezellig samen, één rondje aan een wat rapper tempo :)
Ha, daar is weer een van de fanatici: "Hoe kan ik er alsnog voor zorgen dat er tenminste 200km wordt gereden die dag?"
Lui zoals jij die de hele winter hier komen melden dat ze weer eens 200km hebben gereden bij temperaturen rond het vriespunt moeten zich gewoon ver houden van de organisatie van een dergelijke tocht. Het schrikt simpelweg mensen af om mee te doen, ook al mogen zij een korter rondje voor spek en bonen rijden waarna de echte goden (kuch) wel even hun spierballen zullen tonen.

Echt, ik snap dat je graag je vorm wil etaleren maar bewaar dat gewoon voor cyclos ofzo.

Stoffa wijzigde deze reactie 12-02-2019 21:29 (4%)

• wisselwerking
@Harmen ik gebruik een lamp van AliExpress (met losse accu) voor woon-werk verkeer. Dat werkt voor mij prima. Genoeg licht, accu gaat lang genoeg mee en niet duur. Ik fiets ook op plekken waar het heel donker is (Groningen/Drenthe). Lamp heb ik ook gebruikt bij Drenthe 200 (hoor ik dan ook bij de 200km fanatici? :P ). Dat was deels in het bos, in december. Dus echt donker.

Afhankelijk waar en wanneer er iets gepland wordt wil ik ook wel aanhaken.

wisselwerking wijzigde deze reactie 12-02-2019 21:25 (9%)

• Harmen
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 08:44
wisselwerking schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 21:24:
@Harmen ik gebruik een lamp van AliExpress (met losse accu) voor woon-werk verkeer. Dat werkt voor mij prima. Genoeg licht, accu gaat lang genoeg mee en niet duur. Ik fiets ook op plekken waar het heel donker is (Groningen/Drenthe). Lamp heb ik ook gebruikt bij Drenthe 200 (hoor ik dan ook bij de 200km fanatici? :P ). Dat was deels in het bos, in december. Dus echt donker.
Thanks, welke heb je van Aliexpress? Ben al wat aan het zoeken geweest, ziet er allemaal een beetje rommelig uit. Ben op zoek naar een lamp die meerdere standen heeft.

Bij normale shops zat ik te kijken naar de Lezyne Macrodrive 1100XL of de Knog PWR road.

Harmen wijzigde deze reactie 12-02-2019 21:55 (6%)

Whatever.

• wisselwerking
Harmen schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 21:53:
[...]

Thanks, welke heb je van Aliexpress? Ben al wat aan het zoeken geweest, ziet er allemaal een beetje rommelig uit. Ben op zoek naar een lamp die meerdere standen heeft.

Bij normale shops zat ik te kijken naar de Lezyne Macrodrive 1100XL of de Knog PWR road.
Zoek maar eens op Solarstorm X2 of x3 (bijv. https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.6c3c4c4db0RLL8). Lampen hebben 3 standen. Ik geloof dat @DDX met een Lezyne fietst

• Microkid
  • Laatst online: 07:07

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW

Virtualisatie dictator

Garmin heeft vandaag Tacx overgenomen.
https://www.dcrainmaker.c...what-it-means-to-you.html

Ben benieuwd wat dit voor gevolgen heeft voor Tacx. Zolang ze hun eigen ding mogen blijven doen zou het geen probleem moeten zijn. Zolang de klantenservice van Tacx maar niet wordt zoals die van Garmin...

2400Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• CedricD
Stoffa schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 21:15:
[...]

Ha, daar is weer een van de fanatici: "Hoe kan ik er alsnog voor zorgen dat er tenminste 200km wordt gereden die dag?"
Lui zoals jij die de hele winter hier komen melden dat ze weer eens 200km hebben gereden bij temperaturen rond het vriespunt moeten zich gewoon ver houden van de organisatie van een dergelijke tocht. Het schrikt simpelweg mensen af om mee te doen, ook al mogen zij een korter rondje voor spek en bonen rijden waarna de echte goden (kuch) wel even hun spierballen zullen tonen.

Echt, ik snap dat je graag je vorm wil etaleren maar bewaar dat gewoon voor cyclos ofzo.
Ja, ik doe 200 km en juist voor die mensen die toch lange afstanden willen doen is zo'n lussensysteem toch ideaal?
Mensen die 100 km willen doen rijden de 1e lus mee.
Mensen die meer willen doen er een 2e lus bij :).
Zo komt iedereen aan zijn trekken toch? :)

Ik slik de volgende keer mijn input gewoon in, zo trap ik niemand tegen de schenen...

• DDX
  • Nu online
Mag er ook een 3e lus bij ? ;)
wisselwerking schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 22:00:
[...]

Zoek maar eens op Solarstorm X2 of x3 (bijv. https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.6c3c4c4db0RLL8). Lampen hebben 3 standen. Ik geloof dat @DDX met een Lezyne fietst
Ik heb idd een lezyne (super drive xl) en handig met wisselen tussen 2 standen. (speciale 'race mode' zodat je niet ook de knipperstanden hebt)

Maar de Lezyne Super Drive heeft soms wat kuren (valt soms spontaan naar minimale stand)
En aangezien de nieuwe lezyne lampen vaste batterij hebben maar wat lopen zoeken. (ik wil batterij kunnen wisselen voor m'n lange (nacht) tochten)

Uitgekomen op de Gloworm CX en die paar maanden geleden aangeschaft. (oud model met korting, max 900 lumen ipv 1200 voor nieuwe model)
Er valt van alles in te stellen als je dat zou willen. (lichtsterkte per mode etc) en verwisselbare batterij.
Te monteren in gopro houder onder de k-edge mount.

Erg handig is een dim mode van 20 lumen (die volgens manual 10 dagen zou redden op de batterij)
Die gebruik ik vaak in stad/langs wegen waar verlichting is.

DDX wijzigde deze reactie 12-02-2019 22:16 (95%)

• mhr-zip
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:12
koentjuh1987 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:06:
[...]

2016 heb ik met een paar mede tweakers een rondje Hoeksewaard gedaan.

Echter was ik al niet zo'n getrainde fietser (zowel in conditie als in groepje fietsen) en in dat jaar was ook mijn dochter geboren (dus nog minder training km). Dus na 60 km er als een vlaggetje achter gehangen te hebben, ben ik maar afgebogen naar huis (was ook niet zo ver). Wel leuke ervaring.

Was met @Graham, @Baur, @Pelle, @Sjoewe & @Sapphire en misschien ben ik nog iemand vergeten.

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20-02 19:01
@Stoffa moet duidelijk ff z'n gal spuien.. :p
Relaxed gozer, het is maar een rondje (of meer) fietsen. :) En dit zegt een gast die laatst met pijn en moeite 100km heeft gereden aan 23km/u gemiddeld, maar dat kan me echt m'n reet roesten. Ik heb het wel gedaan :D

• Sjoewe
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21-02 22:23
mhr-zip schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 22:49:
[...]

2016 heb ik met een paar mede tweakers een rondje Hoeksewaard gedaan.

Echter was ik al niet zo'n getrainde fietser (zowel in conditie als in groepje fietsen) en in dat jaar was ook mijn dochter geboren (dus nog minder training km). Dus na 60 km er als een vlaggetje achter gehangen te hebben, ben ik maar afgebogen naar huis (was ook niet zo ver). Wel leuke ervaring.

Was met @Graham, @Baur, @Pelle, @Sjoewe & @Sapphire en misschien ben ik nog iemand vergeten.
Pff, ken het genadeloos klappen van de baby-zweep nu ook. Vorig jaar m'n zoontje geboren, met pijn en moeite 2500km op de racer gezeten in 2018, plus nog misschien iets van 500 op de MTB. Allemaal 'korte' ritjes ook, 70-100km max. Terwijl ik toen met het Hoeksewaard-rondje eerst nog op de fiets naar Rotterdam ben gekomen, onder het mom van goede zin. Ik denk dat ik nu bij Schoonhoven al geen uberhaupt zin meer heb... :X

• NielsTn

NielsTn

4.830 Wp + QSolar 10,9GJ

Ook nieuwe firmware voor Garmin Vector 3(s), versie 3.60:

https://www8.garmin.com/s...load_details.jsp?id=11909

Met de Edge 1030 is t installeren ca 10 minuten in totaal

• Stoffa
LuPo schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 23:20:
@Stoffa moet duidelijk ff z'n gal spuien.. :p
Relaxed gozer, het is maar een rondje (of meer) fietsen. :) En dit zegt een gast die laatst met pijn en moeite 100km heeft gereden aan 23km/u gemiddeld, maar dat kan me echt m'n reet roesten. Ik heb het wel gedaan :D
Klopt. Ik vind het doodzonde dat wat een mooie jaarlijkse traditie zou kunnen zijn om eens kennis te maken, met elkaar te sporten en daarna wellicht nog een hapje drankje te doen keer op keer wordt gedegradeerd tot ordinaire penismeting, waardoor 90% zich genoodzaakt voelt überhaupt niet op te komen dagen, of halverwege gedesillusioneerd af te haken omdat ze het snot voor de ogen wordt gereden.

Zie ook de post van @mhr-zip ter illustratie. Ik denk dat de gemiddelde got fietser wel iets beters te doen heeft dan 60km sterven in het wiel om dan af te haken. Samen uit samen thuis imo.

Stoffa wijzigde deze reactie 13-02-2019 06:28 (11%)

• mhr-zip
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:12
Stoffa schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 06:24:
[...]

Klopt. Ik vind het doodzonde dat wat een mooie jaarlijkse traditie zou kunnen zijn om eens kennis te maken, met elkaar te sporten en daarna wellicht nog een hapje drankje te doen keer op keer wordt gedegradeerd tot ordinaire penismeting, waardoor 90% zich genoodzaakt voelt überhaupt niet op te komen dagen, of halverwege gedesillusioneerd af te haken omdat ze het snot voor de ogen wordt gereden.

Zie ook de post van @mhr-zip ter illustratie. Ik denk dat de gemiddelde got fietser wel iets beters te doen heeft dan 60km sterven in het wiel om dan af te haken. Samen uit samen thuis imo.
Ik ben heel netjes behandeld verder hoor. Ze hadden mij ook zeker te weten thuis gebracht.
Maar na de gezellige lunch, had ik zoiets van ik doe mijzelf en hun er geen plezier mee (echt slecht getraind). Ik was al bijna thuis, dus veel plezier verder.

Misschien zou je als iemand wat wat organiseert erbij aankunnen geven of het een social ride of een krachtmeting is.
Sjoewe schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 23:41:
[...]

Pff, ken het genadeloos klappen van de baby-zweep nu ook. Vorig jaar m'n zoontje geboren, met pijn en moeite 2500km op de racer gezeten in 2018, plus nog misschien iets van 500 op de MTB. Allemaal 'korte' ritjes ook, 70-100km max. Terwijl ik toen met het Hoeksewaard-rondje eerst nog op de fiets naar Rotterdam ben gekomen, onder het mom van goede zin. Ik denk dat ik nu bij Schoonhoven al geen uberhaupt zin meer heb... :X
Dat weet ik nog wel dat je al dat extra stuk gefietst had ja 8)7

De fiets frequentie van toen is niet alleen bij jouw afgenomen, maar ook wel bij een paar andere deelnemers als ik Strava moet geloven.

In 2018 is bij ons baby nr 2 geboren (in oktober), toch heb ik mijn jaarrecord kunnen verbeteren naar 5000 km (ik zou er nog steeds als een vlaggetje achter hangen :+ )

mhr-zip wijzigde deze reactie 13-02-2019 07:26 (29%)

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20-02 19:01
Stoffa schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 06:24:
[...]

Ik snap niet wat er bijv. mis is met het voorstel van @CedricD. Dan is er voor ieder wat wils. Want waarom mogen de snellere GoT-ers niet samen rijden? En waarom móeten zij zich aanpassen aan jouw snelheid? Wat je allemaal propageert voelt een beetje als christenen die een ander wat willen opleggen, omdat zij iets geloven... :')

Rule #5 van toepassing. :P

Overigens zou ik dus bij het rustige rondje aansluiten :+

• Crazy D

Crazy D

LuPo schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 07:20:
Ik snap niet wat er bijv. mis is met het voorstel van @CedricD. Dan is er voor ieder wat wils. Want waarom mogen de snellere GoT-ers niet samen rijden? En waarom móeten zij zich aanpassen aan jouw snelheid? Wat je allemaal propageert voelt een beetje als christenen die een ander wat willen opleggen, omdat zij iets geloven... :')
Omdat het idee van een social ride niet is, dat je na de finish nog met een paar man overblijft omdat de andere helft nog even een rondje hard wil rijden (alsof een keer een rustig rondje een doodzonde is). En met een rondje hard rijden is ook niks mee, prik vooral ook een datum om de 2 rondjes IJsselmeer :+ op 1 dag ronde te maken maar een hard rondje combineren met een rustig rondje is denk ik niet zo leuk, voor beide groepen niet. Een rustige rit voor de gezelligheid, km of 100, bij de finish nog even rustig iets wegknabbelen en drinken, is een andere mindset dan 150 of 200km hard gaan (iig, voor mij is zo'n afstand met 30 gemiddeld wel categorie hard). Ik denk dat dat niet goed samengaat en dat beide groepen dan meer een net-niet gevoel hebben.

Overigens is het denk ik niet zozeer "moeten aanpassen aan jouw snelheid", dat is meer een logisch gevolg... als je geen 30km/u gemiddeld kunt rijden, kun je je moeilijk aan de snellere groep aanpassen :P

En op een wat vlakker terrein een rustigere ronde plannen is denk ik wel handiger, wat DDX zegt, voor de snelleren is het niet leuk als ze continue bij een klim moeten wachten, maar voor de langzameren is dat minstens net zo vervelend :D

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 10:13

sapphire

Die-hard pruts0r

@mhr-zip Ja krijg acuut pijn in m'n benen als ik er weer aan denk :+ machtig wat gingen die mannen hard zeg en wat was het warm :+

@Sjoewe Ja die ken ik, 2016 was conditioneel een goed jaar, 2017 voor de geboorte van m'n zoontje geen lange ritten kunnen doen omdat vrouwlief een lastige zwangerschap had en ik niet ver weg mocht (logisch). Daarna heeft de hoeveelheid en kwaliteit van slaap er flink ingehakt.
2018 begon goed tot ik in mij m'n sleutelbeen brak in mei :(
2019 same as 207, vrouw zelfde periode uitgerekend van nr. 2 alleen nu hebben we al voor de bevalling al te weinig slaap :+

Komende jaren de doelen maar flink lager bijgesteld, komt wel weer als de kinderen wat groter zijn :)

Gabriël Ryzen

• Seriph
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 08:40
Ik lees mee in dit topic en post niet veel. En ja er zijn fanatieke mannen hier. Dat krijg je vanzelf bij een community zo groot als deze. Maar ik ben evengoed trots op mijn eigen kunnen. Super tevreden over mijn damtocht. Die ik overigens heb gereden met een medetweaker op een tempo dat voor ons allebei goed vol te houden was. En dat was ruim onder de 30. Dus het kan wel.

Maar om nu de snelle mannen te gaan aanvallen op het feit dat zij snel zijn en met elkaar een snel rondje willen rijden is het andere uiterste. Het zijn juist fanatiekelingen die de energie en de motivatie hebben om zoiets te organiseren. Wil je een social ride van 100 km wat let jou om er een te organiseren? Prik een datum en een plek en gooi dat hier in de groep. Dan is het jouw ride met jouw regels. En als het in de buurt is en ik kan dan kom ik wel opdagen.

Dus ik laat de snelle mannen hun ding doen en ik wacht op de uitnodiging voor de social ride. Ik mis zelf de motivatie om te organiseren. Ik schrijf wel in bij tochten die een ander organiseert.

• koentjuh1987
Seriph schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 08:15:
Ik lees mee in dit topic en post niet veel. En ja er zijn fanatieke mannen hier. Dat krijg je vanzelf bij een community zo groot als deze. Maar ik ben evengoed trots op mijn eigen kunnen. Super tevreden over mijn damtocht. Die ik overigens heb gereden met een medetweaker op een tempo dat voor ons allebei goed vol te houden was. En dat was ruim onder de 30. Dus het kan wel.

Maar om nu de snelle mannen te gaan aanvallen op het feit dat zij snel zijn en met elkaar een snel rondje willen rijden is het andere uiterste. Het zijn juist fanatiekelingen die de energie en de motivatie hebben om zoiets te organiseren. Wil je een social ride van 100 km wat let jou om er een te organiseren? Prik een datum en een plek en gooi dat hier in de groep. Dan is het jouw ride met jouw regels. En als het in de buurt is en ik kan dan kom ik wel opdagen.

Dus ik laat de snelle mannen hun ding doen en ik wacht op de uitnodiging voor de social ride. Ik mis zelf de motivatie om te organiseren. Ik schrijf wel in bij tochten die een ander organiseert.
met name het sociale aspect staat mij wel aan. De sportieve uitdaging komt vanzelf... Op de zaterdag of zondag lekker een ronde fietsen.

• canth
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 09:32
Seriph schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 08:15:

Helemaal mee eens! Ik ben zelf ook een 60/100km tijger(tje) maar ik lees met veel plezier de verhalen van de mannen die wel ver en hard fietsen. Ieder zijn ding! Dus ik zeg: organiseer lekker die 1200km tocht met een gemiddelde van 35. Ik haak wel aan bij een ander tochtje maar lees graag hoe de monstertocht is gegaan :)

• wisselwerking
Het is in elk geval goed om aan de voorkant duidelijk de verwachtingen uit te spreken. Bij een socialride hoort wat mij betreft niet een extra lus voor de fanatieke fietsers. Dan doe je wat mij betreft het sociale aspect tekort.

• orange.x
wisselwerking schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:06:
Het is in elk geval goed om aan de voorkant duidelijk de verwachtingen uit te spreken. Bij een socialride hoort wat mij betreft niet een extra lus voor de fanatieke fietsers. Dan doe je wat mij betreft het sociale aspect tekort.
TLDR: Mensen moeten aansluiten bij dat wat de initiator van een ritje voor ogen heeft en geen wijzigingen door willen voeren.

Dit hele gebeuren speelde vorig jaar ook. Ik gaf alleen maar aan dat ik een rondje wilde gaan rijden en toen kwamen er van alle kanten verzoeken of we dan niet misschien een rondje met meer konden fietsen. In eerste instantie waren het mensen die een langere afstand wel zagen zitten en hoe meer er aansloten hoe korter en minder zwaar het rondje ging worden. Opzich niet erg maar het is denk ik een 2 kanten verhaal. Als je aan de ene kant WEL wilt fietsen maar een afstand of een gemiddelde niet ziet zitten, dan moet je je er niet tegenaanbemoeien om jouw wil zeg maar over zo'n groep te leggen.

Het is inderdaad voor niemand verboden om een alternatief te organiseren met een kortere route op een andere dag met een andere doelstelling een ander gemiddelde etc.

Het werd gewoon best wel een gedoe met kalenders en opgeven en mensen teleurstellen. Uiteindelijk prima ritje gereden met leuke mensen daar niet van. Maar ik denk dat een initiator van een ritje zelf moet uitgaan van zijn of haar wensen en daar kunnen mensen zich bij aansluiten.

Volgens mij is er niemand die mee gaat rijden met een Limburgs Mooiste en de organisatie gaat mailen of er misschien een extra pauze of een langere / kortere lus inkan.

Alle bovenstaande issues heb ik ook al gehad met mijn vorige fietsgroepje. Ik spreek nog 1 iemand die wel met die groep rijdt en als ik dan hoor dat ze bijvoorbeeld 3u in de auto gezeten hebben om in Houffalaize ofzo een MTB rondje gereden te hebben van 60km om vervolgens weer 3u in de auto terug te zitten... Dan denk ik: WAAROM? In eerste instantie zouden er 2 gaan die wel van wat afstand houden en een 3e wilde toch erg graag mee maar is conditioneel gewoon minder. Nou, ben je lekker mee. Zo werd een tochtje van 4-5u ineens 2-3u en wel lekker 6u in de auto zitten. Mij niet meer gezien met dat soort dingen :)

Als ik voor mezelf spreek denk ik dat de "hardrijders" hier allemaal in staat zijn om rondjes te rijden met een lager gemiddelde of een kortere afstand. Dus als iemand iets aanbiedt en zich gewoon daar aan houdt dan is dat denk ik het prettigste want dan weet iedereen op voorhand wat de bedoeling is en kan daar bij aansluiten. En als een "hardrijder" een voorstel doet is het verstandig om daar dus niet op in te gaan als je het niet ziet zitten.

Bijna ieder jaar ga ik met een groep mensen uit omgeving Den Haag een rondje doen rond de Posbank (Vael Ouwe) en ben ik wel een van de beter getrainden. Ik zie dat als een mooie dag om mijn PR's aan te vallen op de klimmetjes en de vlakke stukken fietsen we gewoon lekker samen en soms klim ik rustig mee. Iedereen blij!

orange.x wijzigde deze reactie 13-02-2019 09:43 (19%)

• McMiGHtY
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 09:39
[...]

Met die gemiddelde snelheid moet ik afhaken..maar als het iets minder hard gaat wil ik wel proberen aan te haken :)

--

Na deze reactie las ik pas de andere 40 reacties die er kwamen op een "rondje fietsen".

Met training kan uiteindelijk iedereen 200..250km fietsen, alleen hoe hard, dat ligt dan weer aan de hoeveelheid training die je hebt gehad en je fitheid. Afgelopen winter11stedentocht zag ik mensen fietsen waarvan ik dacht (om 9:30) "ik hoop dat je het red.." en die zijn ook gefinished, alleen een stukkie later. D'r waren ook hele peletons die schijt aan de regels hadden, overal doorheen knalden qua tempo 35+ hadden.

30Mei heb ik een toch gepland staan van 200+ km waarvoor al een aantal mensen (niet van dit forum) hebben aangegeven mee te willen fietsen, ik heb daarbij aangegven dat het een social-no drop ride word, en dat heeft voor een paar mensen de doorslag gegeven om mee te willen gaan.

Als je zo'n rondje Ijsselmeer/Zuiderzee wilt doen zul je mijn inziens op voorhand duidelijk moeten hebben wat het tempo word, wat te doen als het bij iemand echt niet meer gaat etc. Als je die qua planning op eind juni/begin juli zet, zit je qua licht ook goed en kunnen mensen die nu zeggen "Da wilikook!!" ietwat gerichter gaan trainen.
En als je dit met een groep doet, word het alleen maar makkelijker qua inspanning etc en word het mijn inziens ook gezelliger :)

McMiGHtY wijzigde deze reactie 13-02-2019 09:55 (53%)

https://www.homeride.nl/nl/homerider/martijn-rouwen

• Hielko
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21-02 22:18
orange.x schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:33:
[...]

TLDR: Mensen moeten aansluiten bij dat wat de initiator van een ritje voor ogen heeft en geen wijzigingen door willen voeren.
Precies dit. Als iemand een rondje Zuiderzee wilt fietsen en vraagt of mensen interesse hebben om mee te gaan dan moet je gewoon dat gaan fietsen als je daar zin in hebt, en het niet willen doen als je nog nooit 100km hebt gefietst bij wijze van spreken. En als iemand denkt om gewoon lekker gezellig 100km te fietsen met een wat grotere groep op een rustig tempo moet je het niet proberen om te bouwen tot een rit van 200km.

• MrAngry
  • Laatst online: 09:18
Probleem met die verwachtingen is zelfs dat die door verschillende mensen verschillend geïnterpreteerd worden. Social/no drop bv zegt wat mij betreft wat over het tempo en bv over hoe hard je uit bochten accelereert als groep. Ik heb tegen kerst met de fietsclub een mooie samen uit samen thuis rit gereden van 150km waar iemand 60km voor het einde toch is gedropt. Die haakte aan en en zei "tja ik heb de afgelopen maanden misschien 3 keer gefietst". Die is overigens ook fietsend thuis gekomen, maar wel alleen. Had er niet aan moeten denken dat we daar op hadden moeten wachten. Ik verwacht van iemand die zo boven z'n niveau aanhaakt dat hij zelf ook wel exit punten e.d. in kaart brengt. Ik ben zelf bij no-drop groepsritten ook regelmatig in de trein beland, no-drop wil niet zeggen dat je niemand kan droppen, het wil zeggen dat je het niet actief moeilijk maakt voor de minder getrainden.

e; Holy shit toch ergens nog 35 posts gemist :P

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True