Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• havana
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 09:19
Stoffa schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 16:59:
[...]

Had jij nou ook een hartslagband gekocht op Ali waar je tevreden over bent? If so, welke?

Edit: wat is autocorrect toch irritant :/
https://www.cyclokalender...ageid=RN&editid=622#form2

Maar ik kan het mis hebben

• Dimi83
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 09:25
orange.x schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 15:33:
[...]

Heb ik gezien idd, maar ik kan die stuurklem straks niet kwijt. Ze hebben ook een aero ‘fi’ variant die van onderen kan komen maar daar zit halverwege een verstelbare hoek met een boutje en ik vraag me af of dat niet los gaat trillen. Plus, 47 euro meen ik uit mijn hoofd is ook niet echt mals!

https://www.closethegap.cc/product/hidemybell-fi-mount/ en bij futurum staat een review van iemand waarbij hij afgebroken is en nu zn navi kaduuk is. Kan natuurlijk bij elke houden denk ik maar toch..
Dat is natuurlijk wel klote.

Strava | Blogje

• retlaw
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 21-02 13:14

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Thanks voor de adviezen mbt de remblokken. Ik heb nu een setje Swisstop en Reynolds besteld. :) Duurt nog wel even voor ik ze echt ga gebruiken. Met dit weer rij ik op mijn 'winterfiets', maar dan staat het alvast klaar voor een keer als het een mooie dag is!

Toe-in afstellen betekend, dat je een dun papiertje aan de achterkant van het blokje doet, zodat de voorkant de velg iets eerder raakt toch? Please correct me if I am wrong!

Battle.net || Strava

• havana
retlaw schreef op zondag 27 januari 2019 @ 12:12:
Thanks voor de adviezen mbt de remblokken. Ik heb nu een setje Swisstop en Reynolds besteld. :) Duurt nog wel even voor ik ze echt ga gebruiken. Met dit weer rij ik op mijn 'winterfiets', maar dan staat het alvast klaar voor een keer als het een mooie dag is!

Toe-in afstellen betekend, dat je een dun papiertje aan de achterkant van het blokje doet, zodat de voorkant de velg iets eerder raakt toch? Please correct me if I am wrong!
Juist. Ik gebruik een oud pasje dat ik in tweeën knip.

• Holkers
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 09:29
Best glad vandaag. Rijden jullie dan met hoge of lage bandenspanning op de MTB? Hoog is rond de 2 a 1.8, laag is rond 1.6 a 1.4 bar

• CedricD
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 21-02 21:55
Heb hem net ook gekocht, aangezien ik maar 1 werkend 'blokje' meer heb.
Met mijn hartslagmeterbanden zelf heb ik geen probleem, die wissel ik af en toe af.

• McMiGHtY
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 09:39
Wat zijn jullie week gemiddelden afgelopen weken?
Mijn ervaring is dat ik meer binnen train dan normaal.. Weer is momenteel ook niet echt geweldig.. Mag van mij wel koud zijn maar die regen..daar heb ik niet zo op.. (Na 15min in de regen fietsen zie ik weinig meer door een bril die onder de druppels zit, iemand hier tips voor? Petje word al gedragen)

https://www.homeride.nl/nl/homerider/martijn-rouwen

• wisselwerking
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 00:10
McMiGHtY schreef op maandag 28 januari 2019 @ 08:04:
Mijn ervaring is dat ik meer binnen train dan normaal.. Weer is momenteel ook niet echt geweldig.. Mag van mij wel koud zijn maar die regen..daar heb ik niet zo op.. (Na 15min in de regen fietsen zie ik weinig meer door een bril die onder de druppels zit, iemand hier tips voor? Petje word al gedragen)
Week gemiddelden in welke zin? Aantal keren dat je buiten fietst? Dat is bij mij redelijk consistent en niet afhankelijk van het weer. Zelfs het aantal kilometers veranderd niet echt. Eerder in positieve zin als het mooier weer is. Dan plak ik er nog wel eens wat extra kilometers achter.

Wisselwerking Flickr Strava

• McMiGHtY
Uren denk ik..tenminste..dat is wat ik bij binnen trainen bij hou. Kilometers is meer iets wat ik buiten bij hou.

• MortalPiso
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 07:36
@havana ik zag door de link naar de hartslagmeter op de Cyclokalender.nl website ook een artikel staan over de fietskoffer. Ik ben zelf op zoek naar een fietskoffer en kwam onder andere ook deze Bike Box II tegen. Ben je tevreden over deze koffer of had je liever een ander model gehad? Ik zat zelf aan een Elite Vaison te denken. Deze is qua prijs wat duurder dan de Bike Box II maar mijn gevoel zegt dat deze wat steviger is dan de 2 schalen constructie.

• MrAcid
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
orange.x schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 15:33:
[...]

Heb ik gezien idd, maar ik kan die stuurklem straks niet kwijt. Ze hebben ook een aero ‘fi’ variant die van onderen kan komen maar daar zit halverwege een verstelbare hoek met een boutje en ik vraag me af of dat niet los gaat trillen. Plus, 47 euro meen ik uit mijn hoofd is ook niet echt mals!

https://www.closethegap.cc/product/hidemybell-fi-mount/ en bij futurum staat een review van iemand waarbij hij afgebroken is en nu zn navi kaduuk is. Kan natuurlijk bij elke houden denk ik maar toch..
Mooi product, hiervoor altijd gebruikt op mijn fiets - maar incl. de adapter voor mijn H36 stuur van Canyon kom ik op €61. Voor een bel. _O-

Twitter | Strava

• wisselwerking
McMiGHtY schreef op maandag 28 januari 2019 @ 08:50:
Uren denk ik..tenminste..dat is wat ik bij binnen trainen bij hou. Kilometers is meer iets wat ik buiten bij hou.
In dat geval maak ik in het huidige seizoen minder uren dan in het seizoen waar de temperaturen wat hoger liggen en de dagen wat langer zijn.

• DDX
  • Registratie: april 2001
  • Nu online
Zelfde hier, zeker met regen en wind heb ik weinig animo om in het donker lange ritten te maken.
Vanmorgen ook weer kortste route naar m'n werk.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• havana
MortalPiso schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:34:
@havana ik zag door de link naar de hartslagmeter op de Cyclokalender.nl website ook een artikel staan over de fietskoffer. Ik ben zelf op zoek naar een fietskoffer en kwam onder andere ook deze Bike Box II tegen. Ben je tevreden over deze koffer of had je liever een ander model gehad? Ik zat zelf aan een Elite Vaison te denken. Deze is qua prijs wat duurder dan de Bike Box II maar mijn gevoel zegt dat deze wat steviger is dan de 2 schalen constructie.
De Bike Box II heb ik verkregen doordat ik 'm gesloopt heb na lenen van een vriend (handvat brak af). Dat heb ik nu provisorisch gefixt met stevige tie-wraps.

Ik zou 'm niet aanraden en iets degelijkers kopen. Die Elite ziet er prima uit, let wel goed op het gewicht. Ruim 17 kg. Met een fiets van 7 kg zit je dan al op de max bij veel maatschappijen. Een EVOC is ook een uitstekende keuze IMHO. Ik zou daarvoor gaan, hoor er alleen maar goede verhalen over.

havana wijzigde deze reactie 28-01-2019 11:38 (5%)

• orange.x
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 09:22
MrAcid schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:17:
[...]

Mooi product, hiervoor altijd gebruikt op mijn fiets - maar incl. de adapter voor mijn H36 stuur van Canyon kom ik op €61. Voor een bel. _O-
Ja, behoorlijk belachelijk moet ik zeggen. Plus de houder is ook van plastic. Nu heb ik niet de zwaarste Garmin die er is, 510, maar voor een stukkie plastic is het behoorlijk overpriced. Leuk dat het NL "fabricaat" is, althans idee dan. Maar het gaat mij te ver.

Heb een ideetje voor een oplossing die ik even uit ga werken. Heb 5 van de meest simpele belletjes besteld die er zijn zodat er wat kan sneuvelen. En ik heb toch maar gekozen voor een aluminium frontout via aliexpress. Ben van plan om deze uiteindelijk te monteren met een paar laagjes rubber tussen de mount en het stuur bijvoorbeeld. Ik kan me voorstellen dat als je zo'n mount hard op hard monteert dat het teveel kan trillen en je dus ook bij aluminium iets kan breken. Al is die kans volgens mij echt zeer klein. Maar wat restantjes binnenband ertussen of zo'n rubber klein afdichtringetje zal misschien net even dat extra beetje demping geven.

Van zo'n belletje ga ik proberen of ik deze met een langere M4 bout kan bevestigen onder het stuur waar de mount geplaatst wordt. Geen idee hoe het uit gaat pakken, maar soms is het wel leuk om een beetje te hobby'en :9 Mocht het allemaal zover zijn dan zal ik wel laten zien hoe het opgelost is :) Eerst nog maar even dat stuurtje geleverd krijgen!

@McMiGHtY Hier is het afgelopen weken niet helemaal zoals ik had gehoopt. Moet ook zeggen dat het wel echt heel koud en nat is geweest de laatste 2 weken. Dit weekend eindelijk weer eens naar buiten gegaan. Zaterdagochtend uurtje gespind, wat alweer pittig was want ook dat was ondertussen alweer 1,5 week terug. De eerste week van januari had ik al gelijk 220km gereden. En toen ineens dus 2 weken geen km buiten tot afgelopen zondag dan. Moet zeggen dat het me niets tegenviel na het spinlesje van de dag ervoor. Met 4 klimmetjes over de Heuvelrug toch nog 30,7gem kunnen rijden.

Wil nu wel weer meer de draad weer oppakken zolang de temperaturen enigzins te doen zijn. Morgenavond wel ff spinnen, maar donderdagavond weer naar buiten en van het weekend eens kijken of er een wat langere rit te rijden is.

orange.x wijzigde deze reactie 28-01-2019 11:40 (21%)

• MortalPiso
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 07:36
havana schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:57:
Die Elite ziet er prima uit, let wel goed op het gewicht. Een EVOC is ook een uitstekende keuze IMHO.
Klopt. Die Elite is van zichzelf al 17KG. Dat maakt het voor eventuele Europese vluchten wat lastig qua gewicht. Het idee is om over een paar maanden mijn fiets mee te nemen naar Indonesië op vakantie en hoe mooi die EVOC's er ook uit zien, ik weet niet of alles dan heel over komt met al dat gooi en smijt werk op de luchthavens ;(

Een fiets huren op Bali zal nog wel lukken maar in Semarang (Java) ben ik in oktober bij diverse zaken langs geweest en was het aanbod schaars en de framemaat maximaal 54cm. Zelfs bij de lokale wielrenclubs had niemand een fiets te leen met een groter frame.

Bedankt in ieder geval voor de info over de Bike Box II!

• Crazy D
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 10:07

Crazy D

I think we should take a look.

McMiGHtY schreef op maandag 28 januari 2019 @ 08:04:
Met dit weer fiets ik niet buiten, het is geen strafkamp :P Maak binnen mijn uren wel, 8 - 10 uur per week. Als het weer droog is en er ook geen 100000 liter water meer op de wegen hier liggen, ga ik ook wel weer buiten rijden, dan probeer ik wel richting de 4 uur te gaan.

Exact expert nodig? itwize.nl

• Noxa
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 21-02 16:47
Hier gemiddeld zo'n 6 a 7u per week op de tacx. Afgelopen weken niet meer buiten geweest. Laatste x was ik zo koud en nat, dat hoeft van mij niet zo. Lekker zweten op de tacx en over een maandje weer lekker naar buiten.

• Holkers
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 09:29
2 keer in de week een uur a anderhalf uur op de Tacx aan de Zwift en op zondag 2.5 uur in de bagger met de MTB. om en nabij de 110 km per week, 4 uurtjes

• Tjolk
  • Registratie: juni 2007
  • Nu online

Tjolk

FP ProMod
Zo, lekker een nieuwe racer gekocht, na jaren van goede voornemens. :P
De Cube Attain GTC Race, met wat extra korting omdat ik eigenlijk voor het model van vorig jaar ging maar die niet meer in mijn maat beschikbaar bleek. Of ik genoegen neem met het 2019 model van 200 euro duurder maar dan voor dezelfde prijs... Nou ja vooruit maar dan ;)

Mijn oude fiets al grotendeels in onderdelen verkocht, alleen de Mavic wielen nog. Die had ik ook bijna verkocht maar de koper had blijkbaar niet gerekend op gebruikssporen na 10-15 jaar fietsen. Eens kijken of Marktplaats een beetje werkt voor dat spul.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• Cliffie
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21-02 15:16

Cliffie

Trompetslet

Hier geen mogelijkheden om binnen te fietsen, dus ik ga gewoon naar buiten als het een beetje kan. Met de gladheid/sneeuw fiets ik niet. Het is wel afzien, maar ook wel lekker met je neus in de wind :)

Unieke mozaieken en tekeningen: www.dekleinekunstenaar.nl

• Dimi83
Ik probeer een 2x per week op zwift te rijden en een 2 tot 3 keer te lopen. Alle sessies zijn ca een uur. Het lopen begint weer te beteren dus ga ik stilaan beginnen oprekken. Op Zwift/rollen lukt meer dan een uur meestal niet. Mentaal heb ik het dan wel gehad en mijn poep begint dan meestal ook wel pijn te doen. Ik heb ook de pech gehad tot nu toe dat ik op de dagen dat fietsen mogelijk was, ik moest werken. En wanneer ik kon fietsen was er regen, vrieskou of, zoals deze week, sneeuw. Ik ben nu de komende 2 dagen thuis in de voormiddag maar er wordt telkens in de avond/nacht regen voorspeld (die is nu al aan het vallen) met daaropvolgend negatieve temperaturen tot een flink stuk in de voormiddag. Dan ga ik het risico niet nemen om buiten te fietsen.

Los daarvan ga ik wel telkens met de fiets naar het werk. Dat is deels uit noodzaak ook want wij hebben maar 1 auto. Dat is toch telkens 14km enkel dus ik blijf toch buiten ook nog wat in beweging. De conditie is momenteel goed en stijgende omdat ik bezig blijf op de rollen en op de fiets. Ik maak me dus vooralsnog geen zorgen. Maar ik begin eerlijk gezegd wel enorm te verlangen tot ik eens een ritje buiten kan maken. Ik hoop dat het weer nog een beetje omslaat voor zaterdag want voor morgen en woensdag zie ik het al niet meer gebeuren.

Strava | Blogje

• jspr
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 17-02 20:38

jspr

CF SLX

Vandaag eindelijk een puike foto kunnen schieten van mijn Aria :P

61Cm
Di2 Ultegra 11v (52/36 - 28-11)
FFWD F4R

Strava

• orange.x
jspr schreef op maandag 28 januari 2019 @ 18:49:

[Afbeelding]

61Cm
FFWD F4R
Ik ken die wieltjes :9 Mooi bakkie! Best korte stuurpun zo lijkt het gezien de maat van je fiets.

• jspr

jspr

CF SLX

10cm, langer hoefde niet bleek uit de bikefit.

Strava

• Dimi83
McMiGHtY schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:05:
[...]

Gisteren besteld, ben benieuwd
Ik ook. Eens je die hebt, wil je het dan laten weten? Ik heb stilaan nood aan een nieuwe.

Strava | Blogje

• McMiGHtY
Als die binnen is, ga ik d'r aan proberen te denken :)

• CedricD
Ik heb vandaag snelheids/cadanssensor van Magene binnen gekregen.
Voor die prijs (€11) perfect ding. Heb er ineens 2 besteld.

Hartslagmeterband van Magene zal hier binnen 2/3 weken wel aankomen. Ben eens benieuwd naar de kwaliteit :P

• wisselwerking
Ik gebruik die magene hartslag band nu ongeveer een half jaar. Geen klachten tot nu toe.

• bk1985
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 09:57
Bij de Lidl hebben ze hier een fietstrainer in de aanbieding (tijdelijk)
Ik liep er vandeweek 2x langs 'nee niet nodig lekker buiten fietsen' vandaag toch kriebel en 1 gehaald omdat ik te weinig op de racefiets zit vanwege het tegenvallende weer als ik tijd heb.
Ding kost 39,99 en valt me super mee! geluid is erg laag (je leest altijd horroverhalen over goedkope trainers) en bij het stoppen met trappen rolt hij netjes door (je ziet in veel reviews dat ze heel snel afremmen). Zojuist 50 minuten aan het knallen geweest en heerlijk het luie zweet eruit! ik zeg aanrader voor dat geld!

voor een ieder die niet extreem veel binnen traint maar toch wil kunnen uitwijken om even lekker te trappen doe er je voordeel mee:
https://www.lidl-shop.nl/...r-fietstrainer/p100247426

• Dimi83
Opnieuw niet fietsen buiten...

Dimi83 wijzigde deze reactie 30-01-2019 07:53 (48%)

Strava | Blogje

• McMiGHtY
Aah toch sneeuw..schijnt deze kant op te komen. Moet eind van de middag nog in Rotterdam zijn.. zal mij benieuwen

• McMiGHtY
bk1985 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:14:
Ik liep er vandeweek 2x langs 'nee niet nodig lekker buiten fietsen' vandaag toch kriebel en 1 gehaald omdat ik te weinig op de racefiets zit vanwege het tegenvallende weer als ik tijd heb.
Ding kost 39,99 en valt me super mee! geluid is erg laag (je leest altijd horroverhalen over goedkope trainers) en bij het stoppen met trappen rolt hij netjes door (je ziet in veel reviews dat ze heel snel afremmen). Zojuist 50 minuten aan het knallen geweest en heerlijk het luie zweet eruit! ik zeg aanrader voor dat geld!

voor een ieder die niet extreem veel binnen traint maar toch wil kunnen uitwijken om even lekker te trappen doe er je voordeel mee:
Heb meer mensen gezien die hem gekocht hebben, ik heb zelf een smart trainer en ik moet zeggen, ik ben blij dat ik daar voor gegaan ben.

Voor het "af en toe" op de trainer fietsen is dit geen geld en blijkt dat je er na een jaar nauwelijks gebruik van hebt gemaakt..dan heeft het ook niet veel gekost

• wisselwerking
Als je een ATB hebt, is het wel genieten hoor. Vooral in de ochtend door de maagdelijke sneeuw is het ontzettend genieten. Op de racefiets is het iets meer billenknijpen, maar eigenlijk ook prima te doen (heb ik vorige week gemerkt). Ik ga er overigens vanuit dat ik vanmiddag wel voor de sneeuw thuis ben.

• Dimi83
wisselwerking schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:34:
[...]

Als je een ATB hebt, is het wel genieten hoor. Vooral in de ochtend door de maagdelijke sneeuw is het ontzettend genieten. Op de racefiets is het iets meer billenknijpen, maar eigenlijk ook prima te doen (heb ik vorige week gemerkt). Ik ga er overigens vanuit dat ik vanmiddag wel voor de sneeuw thuis ben.
Geen ATB/MTB hier. En ik kies liever het zekere voor het onzekere. Een kwalijke val nu kan je makkelijk enkele weken langs de kant zetten. Even niet buiten trainen maar wel binnen bezig blijven en wat lopen gaat in mei/juni zoveel niet schelen.

Strava | Blogje

• Kluus
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 09:33
Maar je moet ook wel lol hebben en ik vind het ook wel heerlijk op de MTB in de verse sneeuw. Overigens vind ik het risico reuze meevallen, zo lang je er van bewust bent. Ik heb altijd meer gedoe als het glad is wanneer je het niet verwacht (ineens los zand in een bosch, olie etc), als je weet dat het glad is ben je toch voorzichtiger in de bochten en heb ik eigenlijk nooit wat aan de hand gehad.

Hier ook met de MTB op het werk, waarschijnlijk mag ik wel in de sneeuw naar huis. ;-).

• orange.x
Geen geld voor die Lidl trainer en als de kwaliteit een beetje hetzelfde is als hun andere spullen dan heb je daar een goede koop aan. Heb dit jaar nog een winterabonnement bij de sportschool. Maar mocht dit abonnement volgend jaar veel duurder worden of er minder lessen mogelijk zijn dan is dat wel een overweging. Heb in het verleden een Tacx gehad en die maakte toch best een hoop herrie moet ik zeggen. Als ik het zo zie zou dat met dit machientje ook best wel nog wat herrie maken. Maar dat betekent niet dat daar niets aan te doen is natuurlijk :P

Gisteren aan de slag geweest met mijn nieuwe bel voor onder mijn monocoque stuur die over een paar weken komt. Moet zeggen dat het akelig makkelijk ging om te krijgen wat ik wilde.

Als het goed is kan ik nu de bel nu op aardig wat plekken positioneren omdat de houder 2 sleuven heeft waarmee hij vastgeschroefd kan worden aan het stuur. Die sleuven zijn best ruim omdat niet ieder stuur aan de onderkant dezelfde maat hanteert en omdat je dan zelf kan kiezen hoever je de steun voor je stuur uit wilt laten steken. Dit biedt mij in ieder geval genoeg plek om hem goed te positioneren.

De bel klinkt trouwens heel vriendelijk. Wat minder schel en hard dan de bel die ik nu heb, dat is dus een bijkomend voordeel. En straks dus helemaal netjes weggewerkt onder m'n stuur :)

Nu dus nog even wachten op de rest van de spullen :)

orange.x wijzigde deze reactie 30-01-2019 10:08 (3%)

• pdukers
  • Registratie: september 2006
  • Niet online
orange.x schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:58:
Gisteren aan de slag geweest met mijn nieuwe bel voor onder mijn monocoque stuur die over een paar weken komt.
Waar heb je deze bel gekocht? Ik vind mijn huidige belletje te zacht (65+ hoort het te vaak niet).

• orange.x
pdukers schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:14:
[...]

Waar heb je deze bel gekocht? Ik vind mijn huidige belletje te zacht (65+ hoort het te vaak niet).
Geen idee waar je woont, maar heb er 5 gekocht vanwege mogelijk slopen en 5 eu verzendkosten is belachelijk voor een bel van 70ct :P
Was hier: https://www.internet-bike...mini-staal-zwart-schroef/

• M@cer
  • Laatst online: 20-02 15:36
jspr schreef op maandag 28 januari 2019 @ 18:49:

[Afbeelding]

61Cm
FFWD F4R
Schitterende fiets.. Ben zelf ook weer op zoek naar een nieuwe fiets en ben er eigenlijk wel van overtuigd dat het een Canyon Aeroroad gaat worden.. Maar ik krijg toch een lichte twijfel na het zien van deze foto.. :X

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• orange.x
M@cer schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:44:
[...]

Schitterende fiets.. Ben zelf ook weer op zoek naar een nieuwe fiets en ben er eigenlijk wel van overtuigd dat het een Canyon Aeroroad gaat worden.. Maar ik krijg toch een lichte twijfel na het zien van deze foto.. :X
Welke variant? 7.0, 8.0?
Nou rijden er volgens mij een hoop op Canyon's. Maar ik denk wel wat minder op de Aeroad omdat die toch nog wel weer wat duurder zijn.

• jspr

jspr

CF SLX

Na 5 jaar met een Canyon gereden te hebben vond ik het ook wel tijd voor wat anders na het pech geval.
En rijden nu heel wat meer Canyons rond dan in 2013 toen ik een van de weinige was met een Ultimate CF SLX.

Strava

• Mistraller
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 00:09
bk1985 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:14:

En dan een goedkope Sunding speed/cadans sensor, dan kan je zwiften :) Of gewoon je activity tracken.

Onze zonnepanelen en zonneboiler: http://solar.reinieren.net | Soladin loggen? http://www.solget.nl

• orange.x
jspr schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:45:
Na 5 jaar met een Canyon gereden te hebben vond ik het ook wel tijd voor wat anders na het pech geval.
En rijden nu heel wat meer Canyons rond dan in 2013 toen ik een van de weinige was met een Ultimate CF SLX.
Dat verklaart ook wel de bijna explosie van allerlei merken die er ineens bij lijken te komen. Op Instagram zie ik geregeld weer een nieuw bedrijfje voorbijkomen waar ik niet eerder van gehoord had. Ik denk dat zij uiteindelijk ook gewoon uit een soort catalogus van bepaalde ontwerpen kiezen en er hun eigen sausje overheen gooien, of kleine aanpassingen doen.

Maar het was iets dat me al opviel. Dat zag je vorig jaar ook al met al die kledingmerken die er ineens bijkomen. La Passion, en weet ik het zo 123. Opzich prima dat er meer komt, maar ze zitten toch allemaal behoorlijk in het hogere segment moet ik zeggen.

Kan dus voortkomen uit dat men "iets anders" wil dan de gebruikelijke merken waar jan en alleman op rijdt.

orange.x wijzigde deze reactie 30-01-2019 14:59 (5%)

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 09:18
Plus dat het aanbod ook steeds makkelijker wordt. Je besteld zo een goed frame uit China en het enige wat je hoeft te doen is daar omheen een business van vormgeving, marketing en klantenservice bouwen. Het hele technische aspect is door de Chinezen getackled.
Zie bv Fons, DeRaes, Thompson, Battaglin.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• la_fusion
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 09:52
Sowieso verbaas ik mij er altijd over dat er zo gigantisch veel verschillende merken zijn die in deze markt opereren. Ga maar eens bij een gemiddelde toertocht kijken hoeveel verschillende merken fietsen er rondrijden.

• Stoffa
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 21-02 22:06
Ikzelf vind fietskleding erg interessant zowel vanuit een mode als een technisch perspectief. Ik probeer al heel lang een beeld te krijgen van wat nou kwalitatieve kleding is, en wat niet.

Je hebt een hoop termen die voorbij komen: raglan cut, bonded sleeves, laser cut sleeves (&grippers), integrated grippers, rawcut sleeves, woven en knitted jerseys, flatlock stitching, 4way stretch etc etc. Het is voor een leek lastig marketing fluff van werkelijk nut te scheiden.

Ik vind het vaak mooi als broek en jersey op elkaar aansluiten. Bv een Rapha Pro Team II bib met kleur logo inzelfde kleur als de kleur van de Aero jersey daarboven. Alleen is Rapha peperduur. Heb er best veel van, en tot nu toe is het de hoogste kwaliteit die ik ken.
Zowel de bib als de Aero jersey zitten op de fiets echt geweldig. Wel oogt de broek qua constructie niet erg geavanceerd met al die naden.
Recent zag ik in een YouTube video van Cycling Weekly de high-end kit van DHB, genaamd DHB Lab. Zag er geavanceerd uit (lasercut sleeves, integrated grippers etc ). Heb het dan over de DHB Aerobics Raceline broek en jersey overigens. Zou hier wel eens een setje van willen proberen.
La Passione is qua constructie niet zo geavanceerd geloof ik, wel hebben ze mooie designs en ik hoor ook veel mensen er tevreden over.
Ook Cuore vind ik interessant, en dan met name hun Goldline bib en jersey. Ziet er goed uit.

• Noisia
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 09:06
CedricD schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:07:
Ik heb vandaag snelheids/cadanssensor van Magene binnen gekregen.
Voor die prijs (€11) perfect ding. Heb er ineens 2 besteld.

Hartslagmeterband van Magene zal hier binnen 2/3 weken wel aankomen. Ben eens benieuwd naar de kwaliteit :P
Ben heel erg benieuwd, de reviews die ik op AliExpress lees zijn niet allemaal positief.

Straks op mijn nieuwe fiets installeer ik de wahoo sensoren, maar ik blijf mijn oude fiets gebruiken om naar het werk te fietsen, zou wel lekker zijn als ik daar ook cadans op kan uitlezen. En niet 60€ Voor hoef te dokken...

Niet gehinderd door enige kennis van zaken

• chielmi
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 21-02 19:56
Noisia schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 21:49:
[...]

Ben heel erg benieuwd, de reviews die ik op AliExpress lees zijn niet allemaal positief.

Straks op mijn nieuwe fiets installeer ik de wahoo sensoren, maar ik blijf mijn oude fiets gebruiken om naar het werk te fietsen, zou wel lekker zijn als ik daar ook cadans op kan uitlezen. En niet 60€ Voor hoef te dokken...
Ik gebruik al ruim een half jaar de Magene cadans en snelheidsmeters. Ik kan er werkelijk niets op aanmerken voor die prijs. Ook de connectie met de Elemnt Bolt werkt perfect.
Hartslagmeter van Magene is ook goedkoop en werkt uitstekend.

• MrAngry
  • Laatst online: 09:18
Stoffa schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 17:38:.
Recent zag ik in een YouTube video van Cycling Weekly de high-end kit van DHB, genaamd DHB Lab. Zag er geavanceerd uit (lasercut sleeves, integrated grippers etc ). Heb het dan over de DHB Aerobics Raceline broek en jersey overigens. Zou hier wel eens een setje van willen proberen.
La Passione is qua constructie niet zo geavanceerd geloof ik, wel hebben ze mooie designs en ik hoor ook veel mensen er tevreden over.
Ook Cuore vind ik interessant, en dan met name hun Goldline bib en jersey. Ziet er goed uit.
Ik heb geen idee of het goed spul is (qua prijs zou je denken van wel), maar ik vind cafe du cyclist heel vet: https://www.cafeducycliste.com/

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• Mistraller
[...]

Ik heb deze; een dual sensor. Wel met magneetjes dus, maar werkt prima voor cadans en snelheid.
https://www.ebay.com/itm/...g-Sensor-APP/232727787189

Wel een ander magneetje gekocht ($0,75) want de magneet van die sunding zit niet strak genoeg aan de spaak en dan gaat ie draaien. En wellicht een fatsoenlijk cr2032-je erin maar dat merk je vanzelf als het bereik wegvalt. Meen dat ik op mijn VA3 zelfs ook als eens netjes een melding kreeg van de sunding met batterij bijna leeg.

Strava ziet hem, mijn garmin VA3, zwift (voor fietsen met een niet-smart trainer), en evt ook te gebruiken met de Wahoo app.

De magene zit natuurlijk wel strakker/mooier gemonteerd, maar ik moet zeggen dat ik mijn sunding nog nooit geraakt heb met wat dan ook.

Onze zonnepanelen en zonneboiler: http://solar.reinieren.net | Soladin loggen? http://www.solget.nl

• Stoffa
MrAngry schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 22:39:
[...]

Ik heb geen idee of het goed spul is (qua prijs zou je denken van wel), maar ik vind cafe du cyclist heel vet: https://www.cafeducycliste.com/
Ja vond ik ook. Ik heb er een gevoerde bibshorts van en een ls jersey. Qua constructie is het matig: de bib heeft weinig compressie, zou waterafstotend zijn maar wordt zeiknat in de regen, de gripper is ook simpel en de jersey heeft zakken die me te hoog op de rug zitten. Wel is het een prachtige set om te zien. Voor de prijs had ik er meer van verwacht.

Ook erg interessant is de PI Dry technologie van Pearl Izumi. Dat is een stof die zelfs na 100 keer wassen nog waterafstotend zou zijn, itt de DWR coatings die de rest gebruikt, en die na een paar keer wassen met Nikwax moeten worden behandeld.

• la_fusion
chielmi schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 22:22:
[...]

Ik gebruik al ruim een half jaar de Magene cadans en snelheidsmeters. Ik kan er werkelijk niets op aanmerken voor die prijs. Ook de connectie met de Elemnt Bolt werkt perfect.
Ik heb zo'n Magene cadans sensor voor op mijn Tacx fiets gekocht aangezien de cadans 'berekening' van de Vortex Smart niet zo geweldig was. Ben zelf ook erg erover te spreken! wel waren de rubber bandjes niet zo fantastisch dus daar heb ik nog een extra tie rip omheen gezet.

• ONWdolf
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 08:57
Stoffa schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 17:38:

Van La Passione heb ik een jaar of drie geleden een shirt en bijpassende sokken gekocht, die blijven goed. Omdat ik maar net in de grootste maat pas(te) en niet in de shorts, heb ik die niet aangeschaft. Daarvoor heb ik al jaren broeken van Castelli. Een drietal broeken waarvan elk jaar de slechtste vervangen wordt door een nieuwe. Afgelopen jaar de Castelli Endurance X2 aangeschaft. Voor mij een fijne short waar ik een hele dag (langste rit was 6 uur) op kan fietsen zonder zitvlak problemen te krijgen of last van schuren van naden. In mijn ogen nog betaalbaar ook (zeker in de aanbiedingen zoals die af en toe voorbij komen (bij Mantel bijvoorbeeld)).

• wackmaniac
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21-02 16:53
ONWdolf schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 08:59:
[...]

Van La Passione heb ik een jaar of drie geleden een shirt en bijpassende sokken gekocht, die blijven goed. Omdat ik maar net in de grootste maat pas(te) en niet in de shorts, heb ik die niet aangeschaft. Daarvoor heb ik al jaren broeken van Castelli. Een drietal broeken waarvan elk jaar de slechtste vervangen wordt door een nieuwe. Afgelopen jaar de Castelli Endurance X2 aangeschaft. Voor mij een fijne short waar ik een hele dag (langste rit was 6 uur) op kan fietsen zonder zitvlak problemen te krijgen of last van schuren van naden. In mijn ogen nog betaalbaar ook (zeker in de aanbiedingen zoals die af en toe voorbij komen (bij Mantel bijvoorbeeld)).
Hoe is de maatvoering van La Passione? Ik vind de Livery Collection erg mooi, maat twijfel over welke maat ik zou moeten hebben. Is het vergelijkbaar met Castelli? Dan kan ik de maat van mijn Perfetto aanhouden :)

Read the code, write the code, be the code!

• Stoffa
ONWdolf schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 08:59:
[...]

Mijn ervaringen met Castelli zijn zo slecht dat ik gezworen heb er nooit meer iets van te kopen:
- Naden zeem laten los
- Logo's vallen eraf
- Rond de polsen en enkels geknapte naden. Ermee naar een kleermaker gegaan. Die gaf aan dat ze het belachelijk vond dat Castelli daar gewone draad ipv elastische draad gebruikte. Ze vond het er kwalitatief ook slecht gemaakt uitzien. Toen ik haar vertelde wat het kledingstuk in kwestie kostte moest ze lachen.
- Mijn Alpha jersey heeft geen zipper garage. Daardoor beschadigt de rits de bibtights. Ik heb er door de kleermaker eentje op laten maken.
- Mijn handschoenen van Castelli zien er na 1 seizoen gebruik al behoorlijk slecht uit, siliconen voor grip op de handpalm laten los.

Los van kwaliteit in de zin van duurzaamheid, ben ik dus ook erg geïnteresseerd in hoe technisch geavanceerd de kleding is. Zo geloof ik bv best dat La Passione mooi blijft over meerdere seizoenen, maar heb ik niet de indruk dat de kleding in technisch opzicht geavanceerd is met bv integrated grippers, lasercut openingen, aero fabrics, bonded seams etc.

• BreadFan
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

BreadFan

Semi-professioneel amateur

wackmaniac schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:23:
[...]

Hoe is de maatvoering van La Passione? Ik vind de Livery Collection erg mooi, maat twijfel over welke maat ik zou moeten hebben. Is het vergelijkbaar met Castelli? Dan kan ik de maat van mijn Perfetto aanhouden :)
Ik heb vorig jaar een broek van La Passione overwogen en heb ze even gemaild (https://www.lapassione.cc/pages/contact-us) met mijn maten (beenlengte, beenomtrek, taille, lengte en gewicht) en hun een advies laten uitbrengen. Ze waren heel snel en uitgebreid in hun antwoord.

Het is hem toen uiteindelijk niet geworden maar ik vond hun reactie top.

BreadFan wijzigde deze reactie 31-01-2019 09:34 (9%)

• ONWdolf
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 08:57
wackmaniac schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:23:
[...]

De maatvoering is strak / klein, mijn jersey staat er niet meer tussen maar ik heb toen de maattabel gebruikt. Omdat het "Italiaans" is besloten een maatje groter te bestellen, geen moment spijt van gehad.
Omdat ik stevig gebouwd ben (met name bovenbenen, borstkas en armen) voor een XXL gegaan. Die is aan de korte kant (ondanks dat ik met mijn 183 iets kleiner ben dan ze aangeven voor de XXL) en aan het begin van het seizoen (in de winter fiets ik nauwelijks en word ik iets zwaarder...) zit die erg strak om armen en borst. Gedurende het seizoen als ik in conditie kom vind ik het erg fijn dat die mooi aansluit.

• McMiGHtY
Ik ben van broeken van de Decathlon naar Assos T Equipe Evo broeken gegaan, prijs is pittig vind ik maar het comfort is me dit uiteindelijk wel waard. Zelfs na kleine 8 uur fietsen nergens last van.

Voor de winter heb ik een Assos LL.milleTights_s7 aangeschaft (toen die ietwat in de aanbieding was), wederom pittig qua prijs maar ook deze bevalt goed.

Uiteindelijk is het mij de hoge prijs wel waard

• Crazy D

Crazy D

Stoffa schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 07:41:
Ook erg interessant is de PI Dry technologie van Pearl Izumi. Dat is een stof die zelfs na 100 keer wassen nog waterafstotend zou zijn, itt de DWR coatings die de rest gebruikt, en die na een paar keer wassen met Nikwax moeten worden behandeld.
Heb je daar ervaring mee? Dat zie ik ook in reviews maar ja niemand gaat m 100 x wassen in de review 8)7 ik ben wel benieuwd wat ik wil dit jaar voor Alpe d'HuZes wel wat waterafstotends hebben... al ben ik benieuwd hoe goed dat water afstoot als je 8 uur lang non-stop in de regen (van boven) en de spray (van alle andere kanten tegelijk) rijdt....

• mhr-zip
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:12
McMiGHtY schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:10:
Voor de winter heb ik een Assos LL.milleTights_s7 aangeschaft (toen die ietwat in de aanbieding was), wederom pittig qua prijs maar ook deze bevalt goed.

Uiteindelijk is het mij de hoge prijs wel waard
Wat voor temperaturen reeks gebruik je die?

• mhr-zip
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:12
Crazy D schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:39:
[...]

Heb je daar ervaring mee? Dat zie ik ook in reviews maar ja niemand gaat m 100 x wassen in de review 8)7 ik ben wel benieuwd wat ik wil dit jaar voor Alpe d'HuZes wel wat waterafstotends hebben... al ben ik benieuwd hoe goed dat water afstoot als je 8 uur lang non-stop in de regen (van boven) en de spray (van alle andere kanten tegelijk) rijdt....
Moet hij ook echt 100% waterdicht zijn? Volgens mij is een wetsuit ook niet 100% waterdicht, maar je krijgt het er niet koud in.

Castrelli heeft nanoflex korte broek. Gorewear heeft de C5 serie andere merken weer andere soorten.

Ik heb een lange C5, dan wordt je op sommige plekken wel nat na een tijdje maar voor mijn gevoel 'staat die nattigheid stil in de stof' en komt er niet steeds nieuw koud water bij (snap je hem nog?).

• Crazy D

Crazy D

mhr-zip schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:32:
Moet hij ook echt 100% waterdicht zijn? Volgens mij is een wetsuit ook niet 100% waterdicht, maar je krijgt het er niet koud in.
Nou ja, vorig jaar was ik aan alle kanten zeiknat-doorweekt, en kon ik een vissenkom beginnen in mijn schoenen :+ Onhandige is natuurlijk dat het best 20 graden kan zijn en het klimmen is, dus zoek een beetje de voorjaar-zomer-versie :)

• Stoffa
Crazy D schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:39:
[...]

Ik niet, maar m'n buurjongen rijdt erin. Heeft m echter net een weekje dus (veel) te vroeg om er iets zinnigs over te kunnen zeggen. Ik vind t wel vreemd dat een stof met de eigenschappen die Pi Dry claimt te hebben zo onder de radar is gebleven, als t werkt als beloofd is t namelijk revolutionair.

• DDX
  • Nu online
Ik heb de rapha shadow broek, die heeft ook speciale stof maar dit werkte deels ook alleen toen hij echt nieuw was.
Maar ander belangrijk iets is wel dat de zeem niet echt water opneemt, dus broek wordt wel nat maar je hebt er minder last van dan met andere broek waar je echt met soppende zeem zit.

• Stoffa
Iets anders voor in de regen dat fantastisch schijnt te zijn is Shakedry van Gore. Is dat niks voor jou @DDX ?

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20-02 19:01
mhr-zip schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:28:
[...]

Ik heb de Habutights Mille s7 en die is voor temperaturen van 6 tot 14 graden.

De LL Mille s7 is voor temperaturen onder de 6 graden. Er is ook nog een Bonkatights s7 en die schijnt nóg dikker te zijn, maar die broek kost €300,-.

• McMiGHtY
mhr-zip schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:28:
[...]

Tot nu toe -5 achtig.

• Stoffa
LuPo schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:39:
[...]

Ik heb de Habutights Mille s7 en die is voor temperaturen van 6 tot 14 graden.

De LL Mille s7 is voor temperaturen onder de 6 graden. Er is ook nog een Bonkatights s7 en die schijnt nóg dikker te zijn, maar die broek kost €300,-.
Heb zelf de Ll.Habu. Ook een dure tight waar je tegen de 250 euro voor betaalt. Ik heb ook de Pro Team II bibtight van Rapha (ook zon 250 euro). Ondanks dat de Rapha broek net nieuw op de markt is, loopt de Assos er eerlijk gezegd rondjes omheen.
De Rapha broek is van een een dik materiaal (volgens mij neopreen of anders een stof die er dicht bij ligt). Het is een warme broek, die daardoor niet zo veelzijdig is (meer voor rond het vriespunt). Ook vind ik er maar veel stiksels op zitten. Enorm minpunt is de hoge, strakke sluiting waardoor een plaspauze vrijwel onmogelijk is. Moet je plassen dan heb je pech, want de enige manier is je kleding uittrekken. Veel succes bij 0 graden.

De Assos broek dan. In mijn ogen de ideale bibtight, behalve dan dat er hier (itt Pearl Izumi) well sprake is van een DWR coating die je zult moeten onderhouden.
Los daarvan kun je heel makkelijk het gedeelte bij de buik omlaag halen, en even plassen. De broek is veel lichter, en minder stijf dan de Rapha-broek, maar kan desondanks gebruikt worden bij temperaturen van ongeveer -1 tot 10. De stof heeft een soort golfbal patroon wat de broek een erg mooie uitstraling geeft, en je ziet bij lange na niet zoveel naden als bij Rapha.
Achter de knie nul irritatie tijdens het fietsen, bij Rapha ook niet echt hoor, maar daar voel je af en toe wel wat.
Die Assos is echt een enorme aanrader imo.

• McMiGHtY
Ik begin nu heel erg te twijfelen of ik niet de Habu heb..vanavond even kijken.

• DDX
  • Nu online
Mijn favoriete rapha broek is de pro team Aero bib, of recent de pro team crit bib.

Als ik jouw omschrijving zo lees komt die bibtight overeen met de thermal bib, de versie2 daarvan is naar mijn mening wel minder dan de 1e versie. (zit idd strakker/dikker materiaal) maar als verbetering wel wat meer waterdicht.

De bibtight heb ik nog nooit besteld/gepast omdat ik denk dat de maatvoering niets voor mij zal zijn.
De korte broeken heb ik altijd maatje xs, en beenstukken juist meer m/l.
Gok dat ik de lange broek dus never aan zal krijgen/ook te korte lengte maat zal zijn.

DDX wijzigde deze reactie 31-01-2019 14:26 (41%)

• LuPo
Dit is de Habutights Mille S7: https://www.mantel.com/assos-habutightsmilles7-fietsbroek

Die heb ik besteld. Fijne broek, alleen eergisteren iets aan de koude kant bij 1 graad Celcius.

Ik heb nu ook de LL Mille S7 besteld (moet nog binnenkomen):
https://cyclewear.eu/asso...le-s7-bibtight-black.html
Die is dus voor lagere temperaturen.

De Habu is in ieder geval een top broek! Kijken of de LL Mille wat toevoegt of dat ie retour gaat.

LuPo wijzigde deze reactie 31-01-2019 14:56 (9%)

• indobesar
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 21-02 21:16
chielmi schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 22:22:
[...]

Meet de Mangene ook HRV (heart rate variability)? Zou je dat eens kunnen testen? :)

Thanks.

• Teun_2
  • Laatst online: 19-02 21:34
Heeft er toevallig iemand ervaring met Walty? Zij maken in China titanium frames op maat. Ik lees er over het algemeen wel positieve dingen over. Ik wil al langer een op maat gemaakt frame. (mijn armen zijn nogal kort voor mijn lichaamslengte en ben flexibel genoeg om laag genoeg te zitten, maar een korte 'reach' vind ik wel aangenaam. Een korte reach met gemiddelde stack is vaak meteen heel flauwe hoeken en vind een wat nerveuzere fiets die sneller stuurt wel aangenaam). Heb een ontwerpje doorgestuurd met steekassen, schijfremmen en een geometrie waarvan ik denk dat het voor mij ideaal is. Heb de offerte gekregen dat ze het voor $800 en $200 verzending kunnen doen. Dat is minder dan wat je hier voor een stalen frame op maat betaalt. Ik moet zeggen dat ik er toch sterk over twijfel.

Te koop: Panasonic 20mm f/1,7 & Olympus ep3 kit

• HBSVDK
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 23:30
LuPo schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:55:
Dit is de Habutights Mille S7: https://www.mantel.com/assos-habutightsmilles7-fietsbroek

Die heb ik besteld. Fijne broek, alleen eergisteren iets aan de koude kant bij 1 graad Celcius.

Ik heb nu ook de LL Mille S7 besteld (moet nog binnenkomen):
https://cyclewear.eu/asso...le-s7-bibtight-black.html
Die is dus voor lagere temperaturen.

De Habu is in ieder geval een top broek! Kijken of de LL Mille wat toevoegt of dat ie retour gaat.
Wellicht tegen alle fietstregels in, maar dikke aanrader. Ik fiets in de kou in m'n kortebroek assos evo broekje. Daaroverheen gaat in de herstdagen een tight zonder bretels en zeem zo dik als een lycra schaatspak. In de winter een warmere iets gevoerde "schaatstuinbroek (dus met bretels,AKA een salopette, merk bijv hunter)" zonder rits. Prima tot 0 graden. Scheelt een dure winterbroek kopen, evt te gebruiken bij hardlopen en natuurlijk schaatsen of onder skibroek. Nooit last gehad van dubbele stof-schuurplek oid. Perfect en multifunctioneel.

• Noisia
Ik draag in de winter ook vooral hardloop maillots met daarover een zomer bib-short. Voor mij prima, maar ik fiets in de winter dan ook vaak maar maximaal een uurtje.

En @Teun_2 $800 voor een titanium frame, ik ben geen inkoper van deze materialen, maar dat klinkt wel gewoon normaal. Je krijgt al titanium fietsen voor €2800,- Trek daar de winstmarge, kosten van andere onderdelen, kosten van assemblage, kosten voor ontwerp vanaf en je komt vast lager dan 800 dollar per frame uit. Jij betaalt dan gewoon wat meer omdat je er slechts 1 bestelt.

Ik kan jouw ontwerp talent niet bepalen, maar zo'n frame moet natuurlijk aan veel eisen voldoen buiten reach en geometrie alleen. Voel je je daar zeker genoeg in?

• LuPo
HBSVDK schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 21:38:
[...]

Wellicht tegen alle fietstregels in, maar dikke aanrader. Ik fiets in de kou in m'n kortebroek assos evo broekje. Daaroverheen gaat in de herstdagen een tight zonder bretels en zeem zo dik als een lycra schaatspak. In de winter een warmere iets gevoerde "schaatstuinbroek (dus met bretels,AKA een salopette, merk bijv hunter)" zonder rits. Prima tot 0 graden. Scheelt een dure winterbroek kopen, evt te gebruiken bij hardlopen en natuurlijk schaatsen of onder skibroek. Nooit last gehad van dubbele stof-schuurplek oid. Perfect en multifunctioneel.
Dit deed ik ook inderdaad. Ook met thermo collant zonder zeem. Nu ik met de Habutights heb gefietst wil ik in ieder geval niet meer terug. ;)
Maar ik ken je situatie dus, want ik heb zelf zo ook afgelopen 5 jaar gefietst. Ging ook prima d:)b

We zitten ook echt met #firstworldproblems in dit topic ;)

• la_fusion
Dat plan zoals hierboven heb ik ook gedaan maar het gemak van gewoon 1 broek aantrekken is zoveel relaxter..

• Teun_2
  • Laatst online: 19-02 21:34
Noisia schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 21:47:
Ik draag in de winter ook vooral hardloop maillots met daarover een zomer bib-short. Voor mij prima, maar ik fiets in de winter dan ook vaak maar maximaal een uurtje.

En @Teun_2 $800 voor een titanium frame, ik ben geen inkoper van deze materialen, maar dat klinkt wel gewoon normaal. Je krijgt al titanium fietsen voor €2800,- Trek daar de winstmarge, kosten van andere onderdelen, kosten van assemblage, kosten voor ontwerp vanaf en je komt vast lager dan 800 dollar per frame uit. Jij betaalt dan gewoon wat meer omdat je er slechts 1 bestelt.

Ik kan jouw ontwerp talent niet bepalen, maar zo'n frame moet natuurlijk aan veel eisen voldoen buiten reach en geometrie alleen. Voel je je daar zeker genoeg in?
Voor geometrie schat ik mijn ontwerpkunsten hoog genoeg in. Voor de keuze van dikte buizen etc. heb ik hulp aan walty gevraagd. Ze geven goed advies lees ik.

Te koop: Panasonic 20mm f/1,7 & Olympus ep3 kit

• Poenzkie
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 14:33

Poenzkie

Just being Hendrick

[...]

Ligt denk een beetje aan welke fietscomputer je hebt, die magene sensors werken in ieder geval niet samen met de Polar V650. Ik heb er 2 gehad en beide gaven ze of niks door aan de computer, of de verkeerde snelheid/cadans. Terwijl ze wel de juiste gegevens doorgaven aan een app op me telefoon.

Poenzkie wijzigde deze reactie 01-02-2019 08:32 (5%)

• Tjolk
  • Registratie: juni 2007
  • Nu online

Tjolk

FP ProMod
Aangezien ik een nieuwe racer heb en daar ook een nieuwe fietscomputer op wil (met GPS en hartslag enzo) heb ik de oude fietscomputer nu over. Eigenlijk zo'n simpel dingetje waar je afstand, tijd en afgeleiden (snelheid) op kunt aflezen. Werkt het een beetje om zo'n ding op een stadsfiets te zetten?

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• orange.x
Tjolk schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:13:
Aangezien ik een nieuwe racer heb en daar ook een nieuwe fietscomputer op wil (met GPS en hartslag enzo) heb ik de oude fietscomputer nu over. Eigenlijk zo'n simpel dingetje waar je afstand, tijd en afgeleiden (snelheid) op kunt aflezen. Werkt het een beetje om zo'n ding op een stadsfiets te zetten?
Als je alles overzet en aansluit, waarom niet? Enige waar je rekening mee moet houden denk ik is de wielmaat. Als deze anders is dan kan hij de verkeerde snelheid en daarmee afstand weergeven.

• DieAnder
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 14-02 01:40
Tjolk schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:13:
... heb ik de oude fietscomputer nu over. Eigenlijk zo'n simpel dingetje waar je afstand, tijd en afgeleiden (snelheid) op kunt aflezen. Werkt het een beetje om zo'n ding op een stadsfiets te zetten?
Technisch gezien is er geen enkel obstakel, de vraag is of je het moet willen.
Een annekdote: vóór ik mijn Garmin had, had ik op elke fiets een fietscomputertje. Op elke fiets dus twee batterijen die leeg liepen, kabeltjes die stuk gingen en beperkte functionaliteit.
Na de aanschaf van mijn GPS heb ik nog maar één apparaat; op elke fiets een stuurhouder, ook op mijn stadsfiets. Lekker overzichtelijk. Op de race- en toerfietsen heb ik dan nog een cadans- en / of snelheidssensor.

• Dimi83
Vroeger verzette ik ook mijn fietsgps van de ene naar de andere fiets. Nu gebruik ik op mijn woon-werkfiets (een sportieve stadsfiets eigenlijk) mijn Garmin VivoActive 3. Perfect voor zo een ritjes.

Strava | Blogje

• BreadFan
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

BreadFan

Semi-professioneel amateur

Hehe, iemand hier ervaring mee? Soort overbanden :P voor de winter.

https://road.cc/content/n...t-retyre-zip-winter-studs

• Crazy D

Crazy D

Ik denk dat ik dit heel even moet laten bezinken.....

• Dimi83
Het is nochtans geen 1 april

Strava | Blogje

• Stitchie
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 21-02 16:46
Ik fiets en loop al enige tijd met de garmin fenix 3hr. Nu heb ik een wahoo tickr x hartslagband er gekocht omdat een band een nauwkeurige hartslag zou aangeven.
Nu heb ik hem gepaired aan de garmin. Nu knipperen er allerlei lampjes op de wahoo. Ook moet de wahoo standalone kunnen werken ivm eigen geheugen. En moet te synchroniseren zijn met mijn telefoon via App. Maar dat krijg ik niet voor elkaar.... Iemand ervaring of uitleg hoe het werkt met de tickr x. De handleiding is te summier en zegt hier niets over.

• Seriph
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 08:40
Wat ik begrepen had is dat het rode lampje aangeeft dat hij meet en de blauwe geeft connectie aan. Ik heb hem aan mijn polar v650 via Bluetooth en aan mijn zwift via ant+ maar stand-alone heb ik ook nog geprobeerd of aan mijn telefoon.

• Mistraller
Paar andere bandjes erom is sneller denk. En het zal bij veel fietsen niet eens passen. Superstrak zal het niet zitten dus je heb ook minder controle over je fiets.
Kan me niet voorstellen dat iemand dit koopt.

• NielsTn
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 09:28

NielsTn

4.830 Wp + QSolar 10,9GJ

Stitchie schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 21:27:
Ik fiets en loop al enige tijd met de garmin fenix 3hr. Nu heb ik een wahoo tickr x hartslagband er gekocht omdat een band een nauwkeurige hartslag zou aangeven.
Nu heb ik hem gepaired aan de garmin. Nu knipperen er allerlei lampjes op de wahoo. Ook moet de wahoo standalone kunnen werken ivm eigen geheugen. En moet te synchroniseren zijn met mijn telefoon via App. Maar dat krijg ik niet voor elkaar.... Iemand ervaring of uitleg hoe het werkt met de tickr x. De handleiding is te summier en zegt hier niets over.
Installeer op je smartphone de app “Wahoo Fitness”
En start deze op.

Ga naar tabblad ‘Sensors’ en kies ‘add new sensor’ of ‘nieuwe sensor toevoegen’

Zorg dat je TickerX actief is (even omdoen, of met twee (natte) vingers op de contacten leggen.
Dan moet ie in de app zichtbaar worden, en kun je aanvullende data hieruit aflezen.

• Noisia
Wat een nietszeggende review op road.cc (alweer). Ik zie wel een paar dingen die ze zouden mogen behandelen:
  • Komt er vuil in de ritsen?
  • Ritsen zijn over het algemeen niet hee sterke onderdelen.
  • Het de kan de wegligging veranderen.
  • moet je je band helemaal schoonmaken of mag er vuil tusssrn beide banden schuren?
  • Ontstaat er een harde rand door de rits die ergens tegenaan drukt?
  • Als je ze enkel thuis erop legt dan heb je ook de tijd en ruimte om een andere buitenband erop te leggen.
  • ga je het onderweg doen, dan sleep je dus zo goed als twee buitenbanden mee.
  • De prijs is €250 voor een set banden en overbanden of €600 voor het pakket met alle profielen (1 set banden en 3 overbanden).
  • Je ziet er nooit meer gesoigneerd uit

• DDX
  • Nu online
Of gewoon goedkope wielset kopen en daar spike banden opzetten ?
Voor die paar keer dat het nodig is.

Wel eens over nagedacht, maar blijft steeds bij nadenken.

DDX wijzigde deze reactie 03-02-2019 09:57 (23%)

• MrDry
  • Laatst online: 08:27

MrDry

Desperados!

Gisteren een nieuwe ketting op mjin fiets gezet. Zojuist 2,5 uur gefietst. De wegen zijn hier in de polder verre van schoon met als resultaat een blubberbak. Hele fiets afgespoeld met de tuinslang. Ketting afgedroogd en merk na 1 ritje al dat mn goednieuwe ketting kraakt door het zand.

Hoe maken jullie je ketting schoon? In de zomer is schoonmaken nauwelijks een issue maar nu doet het toch wel zeer dat een nieuwe ketting zo snel al weer kraakt.

Quod licet lovi, non licet bovi

• Sjoak
  • Laatst online: 19-02 20:51
Wat ik voor tip heb gekregen bij lokale fietsenmaken voor schoonmaken van ketting etc

Remmenreiniger, die voor auto's ontvet en maakt het volledig schoon, waarna je het weer kan insmeren met lube naar keuze.

• mormegilmaster
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 21-02 18:18
MrDry schreef op zondag 3 februari 2019 @ 14:16:
Gisteren een nieuwe ketting op mjin fiets gezet. Zojuist 2,5 uur gefietst. De wegen zijn hier in de polder verre van schoon met als resultaat een blubberbak. Hele fiets afgespoeld met de tuinslang. Ketting afgedroogd en merk na 1 ritje al dat mn goednieuwe ketting kraakt door het zand.

Hoe maken jullie je ketting schoon? In de zomer is schoonmaken nauwelijks een issue maar nu doet het toch wel zeer dat een nieuwe ketting zo snel al weer kraakt.
Ik gebruik zo'n houdertje waar je je ketting doorheen trekt. Spoelt heel aardig door, dan komt het meeste vuil in ieder geval los, daarna met ruim water wegspoelen. In dat houdertje doe ik gewoon van dat biologisch afbreekbaar schoonmaakspul. Uiteraard wel beetje kettingspray hierna weer.

• NielsTn
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 09:28

NielsTn

4.830 Wp + QSolar 10,9GJ

MrDry schreef op zondag 3 februari 2019 @ 14:16:

Badje heet water en bionet met de ultrasoon reiniger does the trick here

• rally
  • Laatst online: 06:48

rally

Irini Ria Raphaëlla

Sjoak schreef op zondag 3 februari 2019 @ 14:29:
Wat ik voor tip heb gekregen bij lokale fietsenmaken voor schoonmaken van ketting etc

Remmenreiniger, die voor auto's ontvet en maakt het volledig schoon, waarna je het weer kan insmeren met lube naar keuze.
Ik gebruik de Parktool Kettingreiniger in combinatie met Muc Off Drivetrain Cleaner en Muc-Off Bike cleaner.

Eerst spoel ik het vuil van mijn ketting (daar gebruik ik een Aqua2Go Pro voor).

Vervolgens met een doek de ketting schoon trekken.
Dan spray ik mijn ketting in met de drivetrain cleaner en laat dit goed intrekken. Dan met de kettingreiniger (gevuld met Muc-Off Bike Cleaner) de boel afspoelen en nogmaals met een doek schoon trekken.
Als de ketting echt vies is, herhaal ik de ketting reiniger en doek 2-3x.

In de zomer reinig ik mijn ketting iedere 2-4 ritjes of iedere 250-350KM. Er klinkt bijna niets lekkerder dan een stille drivetrain :)

http://irini.wachtel.nl

• CedricD
Besloten om me een 2e racefiets aan te schaffen en m'n huidige als winter/woon-werkfiets te gebruiken.
Ik heb het echt gehad met dit weer en hoe hard m'n goede fiets nu afziet.

De vraag is nu: welke? :P
Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True