Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 151 ... 682 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:21
Afrit13 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:56:
Van mij mogen ze trouwens wel de regel van het 'naast elkaar mogen fietsen' afschaffen. Dus niet meer naast elkaar fietsen. Niemand niet. Nooit.
nieuwsdienst@telegraaf.nl

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:34

Grin

Ride si sapis.

[...]
Van mij mogen ze trouwens wel de regel van het 'naast elkaar mogen fietsen' afschaffen. Dus niet meer naast elkaar fietsen. Niemand niet. Nooit.
:|
Oneens.
Fietsen is ook een sociale aangelegenheid, zoals wel meer sporten. Als iedereen een beetje normaal (zijn best) doet kan je prima naast elkaar fietsen.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:07
Je hoeft ook alleen te bellen als er gevaar dreigt bij het inhalen. Als er voldoende ruimte is, is er geen gevaar en hoef je niet te bellen. Is er onvoldoende ruimte, dan mag je dus bellen, omdat er mogelijk gevaar dreigt bij het inhalen.
Dat vind ik een mooie nuance.
Hier ga ik geen mening over geven, maar wel een feit noemen.
Een groep fietsers wordt half zo lang als de fietsers naast elkaar rijden. Hierdoor wordt de het overzichtelijker en daardoor makkelijker en minder gevaarlijk de groep in te halen. Er zijn landen waar de verkeersregels het naast elkaar fietsen verplicht stellen vanaf een bepaalde groepsgrootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:39
Overlaatst was hier een link geplaatst betreffende een tasje om je gereedschap/tube in je achterzak te steken ipv een zadeltas.
Weet iemand nog wat dit was? Vind het nietmeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ditani360
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 22:20
Engineer Stewie schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:24:
Overlaatst was hier een link geplaatst betreffende een tasje om je gereedschap/tube in je achterzak te steken ipv een zadeltas.
Weet iemand nog wat dit was? Vind het nietmeer.
Thepack.cc

Genieten & genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03
Voor mijn studentenkamer ben ik druk aan het brainstormen hoe ik mijn fiets hier zou kunnen opbergen. Zoals vaker voorkomt bij kamers mag ik niet in de muur boren, wel heb ik het geluk dat een van de muren magnetisch is (woon in een zeecontainer :+ ).

Hiermee kom ik op drie opties:
1. Een vloerstandaard waar de fiets horizontaal in hangt dat de wielen net op tafel hoogte komen zeg maar.
2. Muurbeugel systeem op basis van een zuignap
3. Muurbeugel systeem op basis van een magneet

De laatste twee ideeën zouden ook zelf te knutselen zijn met gebruik van auto-dakdragers.
Zuignappen zijn vrij conventioneel maar die vertrouw ik wat minder met wisselende temperatuur en luchtvochtigheid. Magneten worden veel gebruikt voor het vervoeren van skies, als ik deze op een muur doe en twee balkjes op de plek van de skies doen dan kan daar haaks wel weer wat op om de fiets vast te houden.

Heeft iemand ervaring met enige van deze oplossingen?
Andere tips zijn natuurlijk ook welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Cranzai schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:34:
Voor mijn studentenkamer ben ik druk aan het brainstormen hoe ik mijn fiets hier zou kunnen opbergen. Zoals vaker voorkomt bij kamers mag ik niet in de muur boren, wel heb ik het geluk dat een van de muren magnetisch is (woon in een zeecontainer :+ ).

1. Een vloerstandaard waar de fiets horizontaal in hangt dat de wielen net op tafel hoogte komen zeg maar.

De laatste twee ideeën zouden ook zelf te knutselen zijn met gebruik van auto-dakdragers.
Zuignappen zijn vrij conventioneel maar die vertrouw ik wat minder met wisselende temperatuur en luchtvochtigheid. Magneten worden veel gebruikt voor het vervoeren van skies, als ik deze op een muur doe en twee balkjes op de plek van de skies doen dan kan daar haaks wel weer wat op om de fiets vast te houden.

Toch boren en als je verkast even langs de Action voor wat plamuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
hoi1234 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:36:
[...]

Toch boren en als je verkast even langs de Action voor wat plamuur?
Was het maar zo simpel, niet echt een optie icm de muurpanelen van een bijzonder materiaal.

Edit:
Of aan de zijkant van een hoge kledingkast natuurlijk, zoveel ideeën

[ Voor 12% gewijzigd door Cranzai op 28-08-2020 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Leuk die discussie over verkeersregels, wanneer je wel/niet op fietspad mag/gaat fietsen etc etc.
Nederland is gewoon veel te druk eigenlijk en heeft teveel (onzin) regels/fietspaden.
Denk bijvoorbeeld aan scooters die in Amsterdam op de rijbaan moeten fietsen, maar als racefietser mag je dat dan weer niet terwijl je vaak sneller gaat.
En soms zijn de fietspaden gewoon dramatisch kwa wegdek/haakse bochten ed en moet je voor 200 meter aan andere kant fietspad op en dan weer terug.

Wat dat betreft fiets ik veel liever in Frankrijk zoals begin deze maand. (maar ook om andere redenen)

Vanavond trouwens ook stukje verplicht fietspad genegeerd, voor de mensen die er bekend zijn;
van Ransdorp naar Zunderdorp.
Het mag niet maar je komt er amper auto's tegen en fietspad is dus zo'n voorbeeld van haakse bochten ed.
Van Ransdorp richting Holysloot is er ook zo eentje die ik nooit via fietspad doe, staan vaak grote plassen op fietspad/modderpoel.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:53
@DDX, interessant! Heb in Frankrijk (bij Verdun) alleen op de MTB gezeten, maar daar had je alleen buitenwegen zonder fietspaden waar men pittig doorrijdt.

Nu in Duitsland (bij Kell am See) zelfde situatie; vrijwel geen fietspaden en dus op de rijbaan waar men dik 80 rijdt...

Ik vind het verre van prettig fietsen. Bij klimmetjes heb je een enorm snelheidsverschil en bij dalen zit je met 50+ soms best lang naast een auto. Ook voor vrachtverkeer rijdt je enorm in de weg; die moeten gewoon achter je wachten tot ze er een keertje langs kunnen op een overzichtelijk stuk...

Valt wel op dat zowel de Duitsers al Fransen keurig met je omgaan; ze geven je de ruimte, toeteren niet en geen scheldpartijen naar je hoofd. Zou in NL gegarandeerd zijn bij zulke wegen. Vond het zelf echter niet prettig fietsen, dus houd het bij 1 ritje. Ga liever op de MTB door de bossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Morrar schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 21:14:
@DDX, interessant! Heb in Frankrijk (bij Verdun) alleen op de MTB gezeten, maar daar had je alleen buitenwegen zonder fietspaden waar men pittig doorrijdt.
Ja maar voelde je je onveilig op dat soort wegen ?
Vaak heb je een brede fiets/brommer strook (ook met borden aangegeven)
En anders moet je zorgen dat je niet op de rand van de weg fietst, want dan loop je risico dat auto's vlak langs je rijden en je zelf ook weinig uitwijk mogelijkheden hebt als er een kuil oid is.

En in Frankrijk hebben ze de regel dat auto's je met 1,5m afstand moeten inhalen en de meeste auto's houden zich daar ook aan.

En idd heb je dan dat vrachtauto's lang achter je blijven rijden maar dat is juist omdat ze zich aan die regel houden.
Je moet je dan vooral niet opgejaagd voelen.

[ Voor 10% gewijzigd door DDX op 28-08-2020 21:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoi1234
Duitsland is echt prachtig... Op sommige punten houdt het fietspad opeens op en zit je op een 100-weg. Echt compleet idioot. Fietst overigens ook absoluut niet prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
DDX schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 21:18:
[...]

En anders moet je zorgen dat je niet op de rand van de weg fietst, want dan loop je risico dat auto's vlak langs je rijden en je zelf ook weinig uitwijk mogelijkheden hebt als er een kuil oid is.

En in Frankrijk hebben ze de regel dat auto's je met 1,5m afstand moeten inhalen en de meeste auto's houden zich daar ook aan.
Heb op 1 stuk wel een aparte strook gepakt inderdaad; zag die stroken (ook vanuit de auto) vooral bij de klimmetjes en daarvoor zijn ze prima. Voor dalen niet gezien, maar leek me daarvoor ook te smal / hobbelig (althans ik zou er niet 50+ op durven).

Verder voelde ik me niet zozeer onveilig, maar vooral een last voor andere weggebruikers. Zo'n vrachtwagen loopt dikke vertraging op met een heel treintje verkeer erachter, omdat jij ff de beentjes wilt strekken.... Maar nogmaals iedereen gedroeg zich zoals gezegd keurig!

Edit: ook grappig, had die fietsstrook eerst gemist dus was ff gestopt en omgelopen... Weer in klikken met 8-9 procent valt echt niet mee :+

[ Voor 15% gewijzigd door Morrar op 28-08-2020 21:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip

Zo iets?

Afbeeldingslocatie: https://www.powerplustools.nl/10724-large_default/fietsstandaard-voor-racefiets-standaard-fiets-verticaal-opbergen.jpg

https://www.powerplustool...s-verticaal-opbergen.html
https://www.powerplustool...n-fietsopbergsysteem.html

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Morrar schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 21:22:
Verder voelde ik me niet zozeer onveilig, maar vooral een last voor andere weggebruikers. Zo'n vrachtwagen loopt dikke vertraging op met een heel treintje verkeer erachter, omdat jij ff de beentjes wilt strekken.... Maar nogmaals iedereen gedroeg zich zoals gezegd keurig!
Dat gevoel moet je gewoon loslaten.
Net zoals afdalen en dan rekening houden met auto's achter je, niet doen gewoon midden op rijstrook gaan rijden zodat je niet opeens auto naast je hebt midden in een bocht.

Beetje hetzelfde als Nederlanders die op dijkweggetjes precies op de rand van de weg gaan fietsen.
Dan vraag je er ook soort van om dat auto's je afsnijden/vlak langs je rijden.
Al heb je in Nederland dan wel weer gekken die je gaan afsnijden/gaan toeteren ed.

[ Voor 18% gewijzigd door DDX op 28-08-2020 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
Yes! Bedankt :)
Voor het schoonmaken dan maar ff op de stoep of een oud strandlaken er onder denk ik

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
Hahaha, heel begrijpelijk
Laat ik stellen dat ik een bijzonder exemplaar ben. Zo een die eigenlijk weinig rommel maakt behalve stof. Inmiddels ook in mijn master beland dus misschien dat dat ook leidt tot wat volwassenheid. Boven alles is de fiets natuurlijk heilig dus die MOET schoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Wat vinden we eigenlijk van deze FFWD wielset?
https://www.futurumshop.n...-race-wielset-zwart.phtml

DT Swiss naaf, TLR, carbon, redelijk aero en nu met korting voor 800 euro te krijgen. Qua gewicht redelijk met 1695 gram. Logo vind ik niet zo, maar verder wel strak uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
Morrar schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:31:
Wat vinden we eigenlijk van deze FFWD wielset?
https://www.futurumshop.n...-race-wielset-zwart.phtml

DT Swiss naaf, TLR, carbon, redelijk aero en nu met korting voor 800 euro te krijgen. Qua gewicht redelijk met 1695 gram. Logo vind ik niet zo, maar verder wel strak uiterlijk.
Hangt natuurlijk ook af van de fiets waar ze op gaan maar zijn wel lijp ja

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 18:14
New bike day is altijd een goede dag!
Als je een mtb gewend bent, dan is de houding op een racefiets wel ff wennen en al helemaal in de drops. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P46mLJQ-ni-2OcRklLSgxem3vM0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eouNccXDQDolxrmwubuIKumb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
NewbieNeo schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:51:
Als je een mtb gewend bent, dan is de houding op een racefiets wel ff wennen en al helemaal in de drops. :+

[Afbeelding]
Veel liever deze fiets dan een mountainbike >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 16:58
NewbieNeo schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:51:

[Afbeelding]
Maar nou staat ie wel a-la MTB in het mulle zand haha.
Zadeltip, staat ie nou naar beneden?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 21:08
hoi1234 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 21:20:
Duitsland is echt prachtig... Op sommige punten houdt het fietspad opeens op en zit je op een 100-weg. Echt compleet idioot. Fietst overigens ook absoluut niet prettig.
Ja dit is zo herkenbaar. Overigens deel je in Duitsland het fietspad vaak met voetgangers. Waar het vaak meer weg heeft van een trottoir of een uitrit dan iets van een fietspad.
DDX schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 21:18:
[...]

En idd heb je dan dat vrachtauto's lang achter je blijven rijden maar dat is juist omdat ze zich aan die regel houden.
Je moet je dan vooral niet opgejaagd voelen.
Frankrijk is zo relaxed wat dat betreft. Ze zijn daar veel ontspannender naar fietsers. Halen ruim in, wachten even als het niet past. Heel fijn. De wegen zijn soms wel weer een uitdaging maar doorgaans rijd het er prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:53

Je kunt ook voor de wand waar je de fiets wil ophangen iets inklemmen tussen vloer en plafond. Een klein voorzetwandje of van die industriële steiger/stutpalen bv. En daar kun je vervolgens aan ophangen wat je wil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:32
hoi1234 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 21:20:
Dat viel mij afgelopen Juli in de Eiffel toch 100% mee. Tuurlijk kom je af en toe op een een 100 weg uit, maar als je de routes goed plant kan je er redelijk omheen gaan en meestal waren ze dan dermate breed dat de auto's je niet op een meter voorbij vlogen.
Sowieso viel het me mee hoe de Duitsers daar reden en met fietsers omgingen. Als dan een keer een auto de binnenbocht door kwam vliegen of je met een noodgang voorbij kwam had hij bovengemiddeld vaak gele platen :9

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
Mistraller schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 01:40:
[...]

Maar nou staat ie wel a-la MTB in het mulle zand haha.
Zadeltip, staat ie nou naar beneden?
Zadel zou recht moeten staan, aangezien er een zadelpen in zit, waarbij je alleen fore/aft kan instellen.
Heb al een andere zadelpen besteld en evt daarna kijken of een ander zadel nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
GWBoes schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 09:41:
[...]

Dat viel mij afgelopen Juli in de Eiffel toch 100% mee. Tuurlijk kom je af en toe op een een 100 weg uit, maar als je de routes goed plant kan je er redelijk omheen gaan en meestal waren ze dan dermate breed dat de auto's je niet op een meter voorbij vlogen.
Sowieso viel het me mee hoe de Duitsers daar reden en met fietsers omgingen. Als dan een keer een auto de binnenbocht door kwam vliegen of je met een noodgang voorbij kwam had hij bovengemiddeld vaak gele platen :9
Het ligt ook niet zo zeer aan de wegen zelf, maar het is meer dat het voor Nederlanders een raar idee is om op 100-wegen te fietsen. En voor je het weet zit je per ongeluk op een 100-weg.

Als ik doorrijdt, zit ik op 30km/h gemiddeld. Dat is een verschil van 70km/h. Toch niet een heel prettig idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
NewbieNeo schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 10:13:zadel zou recht moeten staan, aangezien er een zadelpen in zit, waarbij je alleen fore/aft kan instellen.
Heb al een andere zadelpen besteld en evt daarna kijken of een ander zadel nodig is.
vanaf de foto te zien lijk jij een heel normale zadelpen te hebben waarbij je met één schroef zowel hoek (geribbelde verbinding) als positie (geklemd) van zadel kunt instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NewbieNeo
BartNL schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:37:
[...]

vanaf de foto te zien lijk jij een heel normale zadelpen te hebben waarbij je met één schroef zowel hoek (geribbelde verbinding) als positie (geklemd) van zadel kunt instellen.
Verhip, net nog een keer gekeken en je hebt gelijk.
Leek er in eerste instantie op dat het onderste gedeelte van de klem vast zat, maar blijkt dus toch te kunnen kantelen.
Scheelt weer een nieuwe zadelpen. :+
Nu maar wat kilometers maken en kijken of het zadel voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
hoi1234 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:25:
[...]
En voor je het weet zit je per ongeluk op een 100-weg.

Als ik doorrijdt, zit ik op 30km/h gemiddeld. Dat is een verschil van 70km/h. Toch niet een heel prettig idee.
Per ongeluk of expres, het maakt niets uit. Op de provinciale weg in Duitsland mag 100 gereden worden en jij mag als fietser gewoon op die rijbaan tenzij er een fietspad naast ligt. De verkeersregels gebieden inhalers om dat ruim te doen. Als ze die ruimte niet kunnen nemen (b.v. door tegeliggers) hebben ze pech en moeten ze wachten. In de regel doen ze dat ook netjes.
Zoals @DDX al aangaf: claim je plaats op de rijbaan, jij hebt net zoveel recht op asfalt als de andere verkeersdeelnemers. Maar dat is inderdaad even wennen als je normaliter op vrijliggende fietsbaden vertoeft.

Het is een hele andere vraag of je enig plezier hebt in het fietsen op een drukke provinciale weg, maar dat is een kwestie van je route voorbereiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:46
Ben een route naar Parijs aan het plannen, en heb toch flink wat moeite om zo zomaar langs 80/100 wegen te gaan fietsen. Snap dat het normaal is daar, maar veilig voelt het allerminst. Dan fiets ik liever wat om over kleinere wegen met een lagere snelheid, maar merk al dat dat lang niet altijd mogelijk is,

Ook leuk dat (in Frankrijk) er opeens een fietsstrook staat aangegeven, maar waarom die dan opeens wegvalt na een halve kilometer om na 300 meter weer terug te komen? Wees dan in ieder geval consequent. Maar goed, dat zeg ik met Nederlandse bril, snap dat de animo om voor de lol ergens naar toe te fietsen tussen dorpen natuurlijk wat minder is dan in Nederland/België.

Kan zeggen wat je wil over België, maar ook in Wallonië zijn ze in ieder geval redelijk consequent met fietspaden. Minder goed onderhouden, maar het is er in ieder geval langs stroomwegen.

[ Voor 12% gewijzigd door Maarten_E op 29-08-2020 13:03 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Maarten_E schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:02:
Ben een route naar Parijs aan het plannen, en heb toch flink wat moeite om zo zomaar langs 80/100 wegen te gaan fietsen. Snap dat het normaal is daar, maar veilig voelt het allerminst. Dan fiets ik liever wat om over kleinere wegen met een lagere snelheid, maar merk al dat dat lang niet altijd mogelijk is,
Die wegen zijn niet fijn nee, ik vermijd ze ook altijd in Frankrijk. Heel vervelend als er zo'n vrachtwagen met 90km/u van achteren op je toerijdt... Je kan beter over de kleinere binnenwegen fietsen, op de kaart vaak die witte wegen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Microkid schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:13:
[...]

Die wegen zijn niet fijn nee, ik vermijd ze ook altijd in Frankrijk. Heel vervelend als er zo'n vrachtwagen met 90km/u van achteren op je toerijdt... Je kan beter over de kleinere binnenwegen fietsen, op de kaart vaak die witte wegen.
Ja inderdaad. Gelukkig heeft Frankrijk prima Streetview coverage, dus kan op de weg af plannen in feite. Wel leuk hoor, zo digitaal neuzen. :)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Maarten_E schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:14:
[...]

Ja inderdaad. Gelukkig heeft Frankrijk prima Streetview coverage, dus kan op de weg af plannen in feite. Wel leuk hoor, zo digitaal neuzen. :)
Ik plan vaak via Afstandmeten.nl. De witte en gele wegen fiets in wel in Frankrijk, de oranje vermijdt ik, dat zijn echt de doorgaande wegen met 90km/u.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
Maarten_E schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:14:
[...]

Dit is nog zo'n dingetje in Duitsland.... Street View bestaat hier niet vanwege privacy regels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:32

racoon

mooowwww

Vraagje, fietsen jullie met dit weer in korte broek en T-shirt?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:27
racoon schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 16:11:
Ja. Altijd bij 15+. Op kortere ritten (1 uur max) rij ik kort/kort bij 10+
Wel een dun Craft shirt onder mijn fietstrui. Maar is voor iedereen anders, heb er vandaag genoeg zien rijden met lange mouwen. Als het nog iets frisser wordt dan gebruik ik eerst arm/beenstukken. Die kun je nog afdoen als het warmer wordt. Pas als het koud wordt neem ik lange broek en jasje.

[ Voor 29% gewijzigd door Ramon 73 op 29-08-2020 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
Ik wel. Zeker 's ochtends als je moet starten is het fris, maar dat is binnen 5 minuten weg. Alles beter dan te heet gekleed zijn.

Ik denk dat het nu goed weer is voor arm- en beenstukken. Zeker als je vroeg gaat fietsen kun je nog last van de kou hebben. Als je het warm krijgt, stop je de arm- en beenstukken in je zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

hoi1234 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 16:30:
[...]

Ik wel. Zeker 's ochtends als je moet starten is het fris, maar dat is binnen 5 minuten weg. Alles beter dan te heet gekleed zijn.

Ik denk dat het nu goed weer is voor arm- en beenstukken. Zeker als je vroeg gaat fietsen kun je nog last van de kou hebben. Als je het warm krijgt, stop je de arm- en beenstukken in je zak.
Bedankt, heb net mijn eerste racefiets gekocht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
racoon schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 16:38:
[...]

Je hoeft je niet te verexcuseren. Het is een heel normale vraag. Soms wil je gewoon ervaringen van anderen horen.

Maar probeer vooral wat je zelf prettig vindt. Ik heb het heel snel warm, dus ik ben ook weleens met 0 graden nog in een kort T-shirt naar school gefietst 8)7.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ramon 73
racoon schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 16:38:
[...]

Hey, je met ergens starten :)
En het gaat er niet om of het koud is of niet. Als jij niet goed tegen koelte kunt dan draag je geen korte kleding onder 20 graden. De stijlpolitie deelt geen boetes uit hoor ;) Sowieso onzin om je veel van styling aan te trekken. Ik kom van de ATB en rij pas 3 jaar racefiets, mijn kast hangt vól met kleding die niet bij elkaar of de fiets past. Op de ATB is dat boeie, voor mij ook op de racer.
Ik ontvang graag mensen die gestyled rond moeten rijden in Zuid-Limburg voor een tochtje. Ik wacht bovenaan de beklimming wel....gaat om het fietsen in de eerste, tweede en derde plaats. Styling komt daarna pas.
Vandaag nog zo'n gast, of ik spullen had om bandje te plakken. Had niks bij zich want dan reed hij voor schut met tasje of volle zakken. Hij mocht van mij naar huis bellen om te komen ophalen. Klojo....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoi1234
Ramon 73 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 16:58:
[...]

Hey, je met ergens starten :)
En het gaat er niet om of het koud is of niet. Als jij niet goed tegen koelte kunt dan draag je geen korte kleding onder 20 graden. De stijlpolitie deelt geen boetes uit hoor ;) Sowieso onzin om je veel van styling aan te trekken. Ik kom van de ATB en rij pas 3 jaar racefiets, mijn kast hangt vól met kleding die niet bij elkaar of de fiets past. Op de ATB is dat boeie, voor mij ook op de racer.
Ik ontvang graag mensen die gestyled rond moeten rijden in Zuid-Limburg voor een tochtje. Ik wacht bovenaan de beklimming wel....gaat om het fietsen in de eerste, tweede en derde plaats. Styling komt daarna pas.
Vandaag nog zo'n gast, of ik spullen had om bandje te plakken. Had niks bij zich want dan reed hij voor schut met tasje of volle zakken. Hij mocht van mij naar huis bellen om te komen ophalen. Klojo....
Ik zou het anders opgelost hebben. Ja, is goed. Kost je 15 euro. Lukt het plakken/vervangen of zal ik je helpen? Dat kost wel 15 euro.

Meeste wielrenners kunnen het waarschijnlijk wel zelf. Maar anders had je mooi 30 euro in de pocket.

Aan de andere kant, toen ik eens een CO2 patroon mocht gebruiken, omdat ik een bagger pomp mee had en telkens vergat om een goede pomp te monteren, was ik ook heel blij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matk89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Hangt ook van de route af en de weersomstandigheden:
Ga je vroeg weg en zal de temperatuur dus nog stijgen?
Of juist andersom: dat het een stuk frisser is de laatste kilometers)
Fiets je veel door het bos (= schaduw) of juist in de volle zon?
Zit er veel hoogteverschil in met bijbehorende afdalingen? Deze kunnen erg fris zijn als je hard gaat zonder trappen. Soms goed voor een (langere) afdaling even armstukken aan te doen.

Voor mezelf heb ik de (hele ruwe) richtlijnen, misschien dat je er iets aan hebt:
- < 5 graden == sowieso winterset (warme lange broek + warm shirt + thermo-ondershirt)
- 5 - 15 graden == ofwel de winterset (bij regen / geen zon) ofwel een zomerset + arm/beenstukken
- 15-20 graden == zomerset + arm/beenstukken als er geen / weinig zon is, anders zonder arm/beenstukken
- 20+ == altijd zomerset (eventueel armstukken voor het begin/eind van de tocht)

Ik draag altijd een ondershirt, ook als het 30+ is. Als je een goed shirt van bijvoorbeeld Craft haalt werkt dat heerlijk. Sowieso geen katoen aandoen, een investering in goede wielerkleding doet even pijn maar heb je enorm veel profijt van.

Maar zoals gezegd: kleding is super persoonlijk. Te warm is niet fijn, maar te koud ook zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Ik draag altijd een ondershirt, ook als het 30+ is. Als je een goed shirt van bijvoorbeeld Craft haalt werkt dat heerlijk. Sowieso geen katoen aandoen, een investering in goede wielerkleding doet even pijn maar heb je enorm veel profijt van.
Kan ik het alleen eens mee zijn.

1. Katoen gaat heel erg plakken (behalve dat ik er vrijwel direct natte oksels in krijg, heeft het ook een zeer slecht drogend vermogen). Dus het blijft plakken en je koelt ook heel erg af.

2. Altijd een ondershirt dragen. Ik heb het één keer niet gedaan, omdat ik even snel een boodschap moest doen. Dat gaat geheid plakken en vervelend zitten.

3. Futurum heeft redelijke ondershirts. Je moet de korte extra cool hebben van het huismerk. De lange is een stuk minder comfortabel. Met de korte heb ik geen ervaring, maar die heeft dezelfde stof als de lange. Niet prettig.

Craft Stay cool is ook prima. Is nu voor 28 euro per 2-pack. Ik heb zelfs het idee dat deze iets droger blijven. Ook zitten deze iets minder strak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten_E
Ik kleed mij altijd aan de warme kant, als het te warm word kan ik het nog altijd openritsen.
Vaak doe ik bij temperaturen onder 15 al een ondershirt en afhankelijk van de wind wat thermo aan, ik zweet nauwelijks en heb het vlug koud.
.
Maar zoals met zoveel dingen, het is persoonlijke voorkeur hoe je fietst. Worden je vingers vlug koud? Doe gewoon dikke handschoenen aan, al is het 10 graden. Niemand die foto's van je gaat maken hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Iemand een tip hoe ik roest verwijder van mijn voor derailleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Maarten_E schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 17:27:
Ik kleed mij altijd aan de warme kant, als het te warm word kan ik het nog altijd openritsen.
Precies wat je zegt. Ieder z'n eigen voorkeur. Ik hanteer het motto: "Als je het koud krijgt, kun je nog altijd harder fietsen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:15
Noxa schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 17:30:
Iemand een tip hoe ik roest verwijder van mijn voor derailleur?
Wat is er verroest? De veer? heb je eventueel een foto?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon 73
hoi1234 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 17:26:
[...]

Kan ik het alleen eens mee zijn.

1. Katoen gaat heel erg plakken (behalve dat ik er vrijwel direct natte oksels in krijg, heeft het ook een zeer slecht drogend vermogen). Dus het blijft plakken en je koelt ook heel erg af.
Katoen is vreselijk, zo'n vieze kleffe lap om je lijf. Getverrrr...
2. Altijd een ondershirt dragen. Ik heb het één keer niet gedaan, omdat ik even snel een boodschap moest doen. Dat gaat geheid plakken en vervelend zitten.
Nope, niet voor mij. Bij 20+ draag ik echt geen ondershirt. Ligt er wel aan welke shirts je draagt. Heb er een van Decathlon en die is idd niet te dragen zonder shirt eronder. Maar mijn shirts van Pearl Izumi, Shimano en Macron zijn prima direct op de huid te dragen zonder onderlaag.
Craft Stay cool is ook prima. Is nu voor 28 euro per 2-pack. Ik heb zelfs het idee dat deze iets droger blijven. Ook zitten deze iets minder strak.
Craft shirts zijn geweldig! Zitten heerlijk en gaan ontzettend lang mee. Ben nu de oudste aan het opruimen en die gebruik ik al zeker 10 jaar. Moet er wel bij vertellen dat ik tot 3 jaar geleden max 1 keer per week uitgebreid ging fietsen en die shirts niet anders gedragen heb dan op de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 21:16
Gebruik ook standaard ondershirts inderdaad, ben ook tevreden over de FUTURUM PROFORMANCE BASE LAYER EXTRA COOL , zijn prima shirts voor de prijs/kwaliteit.

Heb overigens nog nooit arm/been stukken gebruikt, met de iets koelere temperaturen richting de 10C misschien inderdaad geen slechte aankoop. Toch maar eens naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Laatst online: 18-09 18:21
DieAnder schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 17:11:
[...]
Maar zonder dollen, als ik op een klasiekke fiets rijd heb ik daar altijd een grote framepomp op zitten (f*ck The Rules). Zéfal HP-X, daar kun je in no-time je banden mee op 7 bar krijgen.
Die heb ik ook op mijn racefiets zitten. Meer dan 20 jaar geleden gekocht toen ik op een toerfiets reed.
Voor mijn racefiets wel een minipompje gekocht, maar dat werkte niet voor mij. Toen bedacht ik me dat ik die Zefal nog had. Hartstikke goede pomp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
Pyramiden schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 17:49:
[...]

Wat is er verroest? De veer? heb je eventueel een foto?
Foto is inderdaad wel handig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N7DQg7579z-UtR7KbSx78GHIQ3c=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CjvXfjoc5Np6ZfLDplg4dwVM.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• Noxa
Vandaag new bike day!! Gisteren mijn fiets ingehaald en vanmorgen het eerste rondje.

Wat een fijne unit zeg! Stuk comfortabeler dan mijn oude fiets een wat is ie mooi.

Het is Trek Domane SLR 9 eTap Red 2020.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f_LHS3G6kfl1gYkv48jDZlwq-_Y=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z49dAg4USusHM5WKf4PKTMZW.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qe9dxKO69NQZ5NuYNOQjXSr_nMs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7PWsABQA2AVi4hbtLRQ9pAXS.jpg?f=fotoalbum_medium

Vandaag mijn oude fiets helemaal poetsen en opknappen voor de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 21:16
Teringg, wat een unit! Mooie kleur ook _/-\o_ maar wat een geld! Heb je nog een goede discount kunnen regelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:15
Om roest van verchroomde onderdelen te verwijderen is een bal aluminium folie een truck die wel toegepast wordt. Je maakt er een balletje van, doopt die in water, en schuurt er daarmee overheen.
Als de roest al onder de chroom zit wordt het wat lastiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
De roest lijkt daar alleen cosmetisch te zijn en zit op hele kleine onderdeeltjes waar je moeilijk bij komt. Als je het niet (makkelijk) weg krijgt gewoon laten zitten en 'patina' noemen.
Ik heb wel eens met roestoplosser van HG geexperimenteerd, maar daat werden mijn werkstukjes niet mooier van.

[ Voor 14% gewijzigd door DieAnder op 29-08-2020 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
rolandos582 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:22:
[...]

Teringg, wat een unit! Mooie kleur ook _/-\o_ maar wat een geld! Heb je nog een goede discount kunnen regelen?
Absurd duur inderdaad, maar ik heb niet de volle mep betaald gelukkig. Dit was een demo fiets en via een connectie een aantrekkelijke korting gekregen.
Pyramiden schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:28:
[...]

Om roest van verchroomde onderdelen te verwijderen is een bal aluminium folie een truck die wel toegepast wordt. Je maakt er een balletje van, doopt die in water, en schuurt er daarmee overheen.
Als de roest al onder de chroom zit wordt het wat lastiger.
Ga ik proberen, thanks.
DieAnder schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:05:
[...]

De roest lijkt daar alleen cosmetisch te zijn en zit op hele kleine onderdeeltjes waar je moeilijk bij komt. Als je het niet (makkelijk) weg krijgt gewoon laten zitten en 'patina' noemen.
Ik heb wel eens met roestoplosser van HG geexperimenteerd, maar daat werden mijn werkstukjes niet mooier van.
Functioneel niks mis mee, dus heel veel energie ga ik er niet in stoppen ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Engineer Stewie
@Noxa , proficiat. Wat een vette bike. Jammer dat in mijn buurt zoiets niet echt te vertrouwen is, mijn MTB durfde ik ook nergens achter laten.

In afwachten van mijn Trek Emonda 2021 (en omdat de MTb verkocht is) dus een Triban RC100 2de hands gekocht. Niet in perfecte staat zoals de verkoper omschreef, maar wel weinig gebruikt en de fiets dus voor 150€ meegepakt.
Heb hem gepoetst, versnellingen en remmen afgesteld en daarna reed hij wel goed. Opmerkelijk goed zelfs voor zo een goedkope fiets. Nuja, er staan geen spd-sl pedalen op en de versnellingen zijn niet ideaal, maar komende van een 4500€ kostende MTB kan dit alleen maar minder zijn natuurlijk. Hell, zelfs mijn wahoo roam gkost meer dan deze fiets O-) .

Deze namiddag dus naar de speeltuin gefietst met mijn kleine man, mijn vriendin en haar 2 kindjes. Overweeg deze wel te houden als gezinsfiets ipv een nieuwe MTB te leasen op het werk. Voldoet ruimschoots en durf ik overal wel wegzetten, wat riskeer je met een fiets van 160€ :+ .
Ligt er maar net aan hoe leuk ik het wegfietsen ga vinden met een racefiets. Anders komt er sowieso een hardtail MTB terug (de canyon exceed CF6 in de Alpecin kleuren).

Mijn racer voor wss de hele winter :).
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50282399802_9572b58c23_z.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Engineer Stewie op 29-08-2020 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 13:39
Noxa schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:00:
Vandaag new bike day!! Gisteren mijn fiets ingehaald en vanmorgen het eerste rondje.

Wat een fijne unit zeg! Stuk comfortabeler dan mijn oude fiets een wat is ie mooi.

Het is Trek Domane SLR 9 eTap Red 2020.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vandaag mijn oude fiets helemaal poetsen en opknappen voor de verkoop.
Wow, daar is niks op beknibbeld, veel plezier ermee gewenst!

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
Ramon 73 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:29:
[...]

Katoen is vreselijk, zo'n vieze kleffe lap om je lijf. Getverrrr...
Wat ik nog vergeten was te zeggen: bij de Aldi en Lidl heb je ook weleens ondershirts. Ook gewoon synthetisch, maar die zijn eigenlijk niet aan te raden. Die worden ook erg klef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
rolandos582 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:19:
[...]

Maar waarom is die 20% doorlaatbaarheid niet geschikt voor avond/bewolkte dagen dan? Dat lijkt me toch juist ideaal? En dan 14/15% voor de zon? Hoe vergelijk je die bril met je 100% / oakley?
De bruine lens van de Col bril is vooral bij schemering een betere optie dan de Speedtrap. Heb de Col bril dus nog niet zo lang maar hij is best breed. Daarnaast is de airflow dus wel uitstekend. Heb de lens voor zonnig weer nog niet kunnen testen.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Yup, draag dit Under Armor compressieshirt met lange mouw(ook in de zomer, alleen dan wit) https://www.bol.com/nl/p/...xARQ_0_24.25.ProductTitle en korte broek. Ik ben zo warm als ik even op weg ben.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Congrats met de nieuwe fiets @Noxa.
Wat mij opvalt: cockpit past niet bij de fiets (schoorsteentje ga je nog aanpakken?), bidonhouders, banden en zadel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
Grin schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:54:
Congrats met de nieuwe fiets @Noxa.
Wat mij opvalt: cockpit past niet bij de fiets (schoorsteentje ga je nog aanpakken?), bidonhouders, banden en zadel.
Die schoorsteen gaat er tzt af inderdaad, eerst een bikefitting. Dan wil ik er ook een geïntegreerd stuur op (als dat kan).

Bidonhouders, banden en zadel zijn van bontrager en horen bij deze fiets. Ander zadel komt er wel op, deze is te smal voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Ah gelukkig, van een geïntegreerde cockpit gaat hij echt opknappen. Dat Trek er deze bidonhouders heeft opgeschroefd, op zo'n fiets, zonde...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cormo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:44
Noxa schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 18:00:
[...]

Die schoorsteen gaat er tzt af inderdaad, eerst een bikefitting. Dan wil ik er ook een geïntegreerd stuur op (als dat kan).

Bidonhouders, banden en zadel zijn van bontrager en horen bij deze fiets. Ander zadel komt er wel op, deze is te smal voor mij.
Wat een schitterende fiets zeg! Ik zou hem ook nog eens willen zien met zwarte banden, zonder skinwall. Komt de kleur van het frame nog meer naar voren imo...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Ik heb nog nooit iemand gezien die bij zijn nieuwe fiets op dag 1 zijn voorvork afzaagt. Grappig dat er in topics altijd begonnen wordt over afzagen. Nee, het zal de bedoeling van @Noxa zijn om met 2 cm spacers bovenop zijn stuurpen te blijven rijden :z
Noxa schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 18:00:
[...]

Heb je al een goed adres?
Grin schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 18:36:
Ah gelukkig, van een geïntegreerde cockpit gaat hij echt opknappen. Dat Trek er deze bidonhouders heeft opgeschroefd, op zo'n fiets, zonde...
Verwacht je dat Trek er geen Bontrager op monteert dan?

Ps: mooie fiets, en qua geometrie is een Domane ook een fiets waar ik op pas ipv al die Aero-race dingen hier _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door mhr-zip op 30-08-2020 19:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
hoi1234 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 22:02:
[...]

Wat ik nog vergeten was te zeggen: bij de Aldi en Lidl heb je ook weleens ondershirts. Ook gewoon synthetisch, maar die zijn eigenlijk niet aan te raden. Die worden ook erg klef.
Ooit viel ik nog op dergelijke koopjes. Leuk als eerste aanwinst daarna lekker in de winkel laten liggen. Gelukkig zit ik dicht bij een Pearle Izumi outlet en twee lbs-en die goede kleding tegen schappelijke prijzen verkopen. Vaak uitlopers, modellen van vorige seizoen. So what, mijn gemiddeld fietsshirt/broek gaat 2-3 jaar mee dus rij ik na een jaar in oud model kleding. Tsja, so be it.
Maar het verschil tussen goedkoop spul en merkkleding is aanzienlijk, prijsverschil wel waard voor de serieuze fietser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Die heb je wel gezien @mhr-zip, dat ben ik namelijk. ;) Idealiter koop je een fiets met een bikefit vooraf en eentje achteraf. Zo bepaal je de maten en zit je direct goed. Ik heb nooit met een schoorsteen gefietst.
Ik verwacht dat Trek er een stel mooie bidonhouders op zet en niet een van plastic, uiteraard mag dat van een eigen merk zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Grin schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 20:23:
Die heb je wel gezien @mhr-zip, dat ben ik namelijk. ;) Idealiter koop je een fiets met een bikefit vooraf en eentje achteraf. Zo bepaal je de maten en zit je direct goed. Ik heb nooit met een schoorsteen gefietst.
Ik verwacht dat Trek er een stel mooie bidonhouders op zet en niet een van plastic, uiteraard mag dat van een eigen merk zijn.
@Grin ja jij.

Verder maakt niet uit wanneer of welk forum, altijd iemand die er over begint.

Maar inderdaad, beste bikefit met afstel garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
mhr-zip schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 19:30:
Ik heb nog nooit iemand gezien die bij zijn nieuwe fiets op dag 1 zijn voorvork afzaagt. Grappig dat er in topics altijd begonnen wordt over afzagen. Nee, het zal de bedoeling van @Noxa zijn om met 2 cm spacers bovenop zijn stuurpen te blijven rijden :z

[...]

Heb je al een goed adres?

[...]

Verwacht je dat Trek er geen Bontrager op monteert dan?

Ps: mooie fiets, en qua geometrie is een Domane ook een fiets waar ik op pas ipv al die Aero-race dingen hier _/-\o_
Ik ga denk ik even langs de Trek store om hem af te zagen, dat is hier vlakbij en dat doen ze vast graag.

Domane is ook helemaal mijn geometrie. Ik houd van aero bakken, maar dit zit toch een stuk comfortabeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Noxa schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 20:34:
[...]

Ik ga denk ik even langs de Trek store om hem af te zagen, dat is hier vlakbij en dat doen ze vast graag.

Domane is ook helemaal mijn geometrie. Ik houd van aero bakken, maar dit zit toch een stuk comfortabeler.
Ik bedoelde voor de bikefit, niet voor het zagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
mhr-zip schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 20:36:
[...]

Ik bedoelde voor de bikefit, niet voor het zagen.
Ah op die "fiets"... (badoem pats)

Ik ben bij Velometric in Barneveld geweest. Daar eerst maten gemeten en me laten adviseren welk frame/maat mij past. Over paar weekjes terug om alles te finetunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy Mike
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-04-2024
Kan iemand me helpen met deze vraag?

Ik heb zelf een band om mijn wiel zitten met 30-622 (700x30C)
Ik zag een trainingsband van tacx met de afmeting: 23-622 (700x23C)

Past deze band wel of niet om mijn wiel heen? En zo ja is dit veilig/verstandig om op een fietstrainer te gebruiken?

Na wat opzoeken dacht ik dat de C de binnenband breedte is klopt dit?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Dizzy Mike schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 22:51:

Past deze band wel of niet om mijn wiel heen? En zo ja is dit veilig/verstandig om op een fietstrainer te gebruiken?

Alvast bedankt
Weet je toevallig de binnen maat van je velg?

De C is inderdaad de breedte van je band. En de 622/700 is de wiel maat.
In principe past elke 622/700 band op jouw velg omdat er nu ook een 700 op ligt. Maar omdat je een vrij brede (30c) er op hebt vermoed ik dat je brede (moderne) velgen hebt. Waarschijnlijk te breed om een 23mm band functioneel te laten zijn.
Er zijn wel modellen te vinden die band en velg breedte combinaties laten zien.

Edit: check deze site eens https://www.wtb.com/pages/tire-rim-fit-chart#

[ Voor 3% gewijzigd door Noxa op 30-08-2020 23:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DieAnder
Dizzy Mike schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 22:51:

Alvast bedankt
Niet helemaal.
30-622 is de ETRTO aanduiding. Dit is de enige consequente standaard en ik raad je aan die te gebruiken.
622 is de diameter van je velg in mm op de hoogte van de hieldraad.
30 of 23 is in jouw voorbeeld de breedte van de band in mm, en daarmee ook de hoogte van de band want de band ligt als een soort worst om je velg.

De "700" en "C" aanduidingen zijn onderdeel van de ouderwetdche Fransche maataanduiding. "700" slaat op de ongevere diameter van de opgepompte band. "C" is een maat voor de wang hoogte van de band

Volgens https://www.fietsparts.nl...len/2121-fietsband-maten:
Banden met dezelfde hoogte in mm en dezelfde letter hebben dus dezelfde velg maat in de Franse fietsband maatgeving.
Voorbeeld:
700 x 35A heeft een velgmaat van 642mm
700 x 35C heeft een velgmaat van 622mm

Dus allebei 700 en toch passen ze niet om dezelfde velg .... 8)7

Vandaar de tip: gebruik de ETRTO naamgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
Mooiste fiets die ik hier tot nu toe langs heb zien komen. :P :9 Gave kleur! En dat terwijl ik Trek juist altijd saaaai vond. :). Geniet ervan!

[ Voor 0% gewijzigd door GerbenBK op 31-08-2020 08:24 . Reden: typo ]

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
DieAnder schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 23:47:
[...]

Niet helemaal.
30-622 is de ETRTO aanduiding. Dit is de enige consequente standaard en ik raad je aan die te gebruiken.
622 is de diameter van je velg in mm op de hoogte van de hieldraad.
30 of 23 is in jouw voorbeeld de breedte van de band in mm, en daarmee ook de hoogte van de band want de band ligt als een soort worst om je velg.

De "700" en "C" aanduidingen zijn onderdeel van de ouderwetdche Fransche maataanduiding. "700" slaat op de ongevere diameter van de opgepompte band. "C" is een maat voor de wang hoogte van de band

Volgens https://www.fietsparts.nl...len/2121-fietsband-maten:
Banden met dezelfde hoogte in mm en dezelfde letter hebben dus dezelfde velg maat in de Franse fietsband maatgeving.
Voorbeeld:
700 x 35A heeft een velgmaat van 642mm
700 x 35C heeft een velgmaat van 622mm

Dus allebei 700 en toch passen ze niet om dezelfde velg .... 8)7

Vandaar de tip: gebruik de ETRTO naamgeving.
Wist ik niet, weer wat geleerd vandaag.
GerbenBK schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 08:19:
[...]

Mooiste fiets die ik hier tot nu toe langs heb zien komen. :P :9 Gave kleur! En dat terwijl ik Trek juist altijd saaaai vond. :). Geniet ervan!
Check de Trek ICON of Project One kleuren maar eens. Daar zitten een paar hele vette paint jobs tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 20:34
Kekke bike die trek.

Een integrated cockpit zou inderdaad beter smoelen op zo'n fiets. Skinwall is persoonlijk, vind het wel mooi! Plastic bidonhouders? Soit, kans is wel dat ze langer heel blijven. Heb al meerdere carbon bidonhouders (Elite) die gesneuveld zijn.

Wat betreft kleding. 1 woord: laagjes. Dan heb je het nooit koud.

Gisteren (vroeg) weg gereden met ondershirt, jersey, armwarmers en windbreaker vest. Gedurende rit, windbreaker uit maar na regen weer aan. Toen klaarde het op rond 12 en werd het warm: armwarmers + windbreaker uit. Alles makkelijk weg te stoppen onder m'n jersey.

Heerlijk ritje trouwens met de CX, mooie combi in bos/gravel/weg. De herfst is in aantocht ;). Tijd om weer lampen te bespreken en te verkassen naar het indoor trainingstopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
Maarten_E schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:02:
Was mijn gevoel in Noorwegen ook. Alternatieve wegen zijn daar niet. En mensen nemen echt wel de ruimte, maar op veel wegen is die ruimte er niet altijd, veel plotselinge bochten, slechte wegkanten...
Ramon 73 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 20:08:
[...]

Ooit viel ik nog op dergelijke koopjes. Leuk als eerste aanwinst daarna lekker in de winkel laten liggen. Gelukkig zit ik dicht bij een Pearle Izumi outlet en twee lbs-en die goede kleding tegen schappelijke prijzen verkopen. Vaak uitlopers, modellen van vorige seizoen. So what, mijn gemiddeld fietsshirt/broek gaat 2-3 jaar mee dus rij ik na een jaar in oud model kleding. Tsja, so be it.
Maar het verschil tussen goedkoop spul en merkkleding is aanzienlijk, prijsverschil wel waard voor de serieuze fietser.
Noem mij dan maar een niet serieuze fietser, maar als je een beetje selectief bent kan je ook bij Lidl (of Decathlon) goede spullen vinden. Tuurlijk zit er ook matig spul bij wat je niet wilt hebben. Maar als ik soms wat prijzen van het merkspul voorbij zie komen...
Ook omgekeerd het geval; ik heb een keer een Ali setje gekocht waarbij ik me verbaasde over de goede kwaliteit voor zo weinig geld.
Met goede dealtjes wordt het inderdaad een ander verhaal.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Dix0r schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:42:
Heb al meerdere carbon bidonhouders (Elite) die gesneuveld zijn.
Op m'n vorige fiets zaten carbon bidonhouders die zeker 6 jaren oud waren. Toen ik ze wilde overzetten op m'n huidige fiets toch maar besloten om er nieuwe op te zetten. Maar dat was alleen omdat er een rubbertje begon te slijten (bidon ging steeds makkelijker in/uit).

Supacaz en Look maken uitstekende bidonhouders. Houden het bij mij echt jaren uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Mooie prijs ook voor bidonhouders... Bijna 100 euro kwijt voor een setje...
Ik had op mijn MTB een bidonhouders waar je de bidon opzij kon inschuiven, dat was ook nodig ivm kleine kader. Maar dacht ook zoiets op de racefiets te zetten, maar dan 2x.
Als je een plastic mat zwart neemt, ziet dat er nog mooi uit denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Mistraller schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:11:
[...]

Noem mij dan maar een niet serieuze fietser, maar als je een beetje selectief bent kan je ook bij Lidl (of Decathlon) goede spullen vinden. Tuurlijk zit er ook matig spul bij wat je niet wilt hebben. Maar als ik soms wat prijzen van het merkspul voorbij zie komen...
Ook omgekeerd het geval; ik heb een keer een Ali setje gekocht waarbij ik me verbaasde over de goede kwaliteit voor zo weinig geld.
Met goede dealtjes wordt het inderdaad een ander verhaal.
Ook bij Lidl/Aldi/Decathlon zijn wel goede spullen te koop, mits het (voor mij) geen kleding betreft. Heb van alledrie wel eens iets gekocht en steeds zonde van het geld. Pasvorm niet prettig, zweterig of in 1 seizoen versleten. Dealextreme ooit eens een setje gekocht, jasje+lange broek. Wat een zooi, zag er leuk uit maar na 3x wassen hing het als een aardappelzak om mijn lijf.
Maar spullen als verlichting, gereedschap, poetsspullen koop je in die winkels prima en voor nette prijzen. Met kleding van Shimano, Santini, Pearl Izumi of Vermarc heb ik dat nog nooit gehad en sommige broeken 5-6 jaar mee gedaan. Zelfs op de ATB waar er iets meer vocht en vuil overheen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Engineer Stewie schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:23:
Mooie prijs ook voor bidonhouders... Bijna 100 euro kwijt voor een setje...
[...]
Nou bijna 100 euro... Dat zijn een paar drankjes in de kroeg, een paar stapels bitterballen en een vette bek na afloop.
Je moet deze bidonhouders, en de prijs daarvan, wel in context zien. Als je een fiets hebt van vele duizenden euro's dan vallen een stel bidonhouders van 40-50 euro echt niet uit de toon.
Maar nu gaat het weer over prijs, en daar gaat het mij helemaal niet om. Het totaalplaatje is m.i. een stuk beter met een stel dunne carbon bidonhouders. Past gewoon beter bij deze fiets. Net als de andere zaken die ik noem. Uiteraard is het allemaal persoonlijk...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Johlo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 17:03
Zo, gisteren mijn afstandsrecord van 145km naar 227km bijgesteld met de 4e editie van Brabants Mooiste georganiseerd door ONYVA :)

We hadden wat meer geluk kunnen hebben met het weer maar al met al echt een enorm geslaagde rit. Voel me zelfs nog best goed zo een dagje later! Waar ik vorige week nog wat gezeur in mijn onderrug had na 135km, heb ik nu eigenlijk nergens noemenswaardig last van, smaakt zelfs wat naar meer! Maar eerst maar even rustig aan doen en wat herstellen, geen pijn maar wel wat zware beentjes :+

Zijn er toevallig meer GoTers die meegefietst hebben gisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 17-09 14:48
Johlo schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:45:
Zo, gisteren mijn afstandsrecord van 145km naar 227km bijgesteld met de 4e editie van Brabants Mooiste georganiseerd door ONYVA :)

We hadden wat meer geluk kunnen hebben met het weer maar al met al echt een enorm geslaagde rit. Voel me zelfs nog best goed zo een dagje later! Waar ik vorige week nog wat gezeur in mijn onderrug had na 135km, heb ik nu eigenlijk nergens noemenswaardig last van, smaakt zelfs wat naar meer! Maar eerst maar even rustig aan doen en wat herstellen, geen pijn maar wel wat zware beentjes :+

Zijn er toevallig meer GoTers die meegefietst hebben gisteren?
Niet meegedaan, maar dit rondje zit wel in de streek waar ik altijd fiets. Flinke stukken onverhard? Ik zie grind en zand op je foto. Daar ben ik nooit zo happig op met de racefiets...

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johlo
coelho schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:55:
[...]

Niet meegedaan, maar dit rondje zit wel in de streek waar ik altijd fiets. Flinke stukken onverhard? Ik zie grind en zand op je foto. Daar ben ik nooit zo happig op met de racefiets...
Er zat inderdaad wel redelijk wat onverhard in, over het algemeen allemaal prima te doen op 28mm banden. Staat dan tegenover dat dat wel serieus mooie stukken waren om doorheen te fietsen!
Er zaten 1 of 2 zandbakken bij waar we gewoon een mooie wandeling gemaakt hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 20:34
@Johlo
Had 'm graag gereden. Helaas ben ik momenteel gebonden aan 1 a max. 1,5 uur van huis. Toevallig net met een fietsvriend afgesproken om 'm in Oktober/November alsnog te doen.

Heb eerder wel de hele 'corona reeks' / Kleintje Brabants Mooiste gereden. Aanrader :). Wel ff een extra biba mee, kans op lek is gewoon groter op de gravelbanen. Ging prima op 25 mm. Zover ik begreep is daar voor de grote ronde ook gewoon rekening mee gehouden. Verhouding 85% weg / 15% gravel.

[ Voor 3% gewijzigd door Dix0r op 31-08-2020 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johlo
@Dix0r ah, mocht je tegen die tijd gaan dan geef maar een seintje! Hij was voor mij wel voor herhaling vatbaar :).

Ik heb ook 1 of 2 kleintjes gereden maar de anderen staan inderdaad nog op het verlanglijstje om de komende weken nog te gaan doen. Gelukkig gisteren zelf geen lek gereden *klopt af* maar dat is inderdaad wel verstandig; ik heb gelezen dat er minder gelukkigen waren. Iets van 80-20 klopt denk ik wel ja, en inderdaad was de bedoeling wel om het gewoon op de racer te kunnen doen.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Vandaag voor het eerst op de racefiets gezeten 23,13 km in gemiddeld 25,4 km/uur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
racoon schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:00:
Vandaag voor het eerst op de racefiets gezeten 23,13 km in gemiddeld 25,4 km/uur
Wordt nog even oefenen dus :) Maar toen ik begon haalde ik ook niet heel veel meer. Vaak is het niet lastig om hard te fietsen, maar het volhouden is lastig.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:03
Gewoon lekker meters maken en niet te veel bezig zijn met snelheden etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
racoon schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:00:
Prima toch.

Nog beter geen snelheid in het zicht, genieten van het rijden/uitzicht. En beetje opletten dat je cadans hoog genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

J-M-T schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:39:
Gewoon lekker meters maken en niet te veel bezig zijn met snelheden etc.
In fiets nu vooral voor het genieten, snelheid komt wel

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Iemand de finale van Tour du Tietema gekeken? Best leuk gedaan.

YouTube: VAN NIKS NAAR PROF IN 50 DAGEN: DE RONDE VAN VLAANDEREN (#7)

Het draaide al vrij snel om die Devin natuurlijk. Met alle respect een absolute zero als het op sporten aankomt. Ken je die mensen die 2x een rondje fietsen en je het snot voor de ogen rijden? Dan is die Devin het tegenovergestelde daarvan. Doet ook echt alles fout wat je als beginner wel een keer fout kunt doen (ik in een ver verleden ook gewoon hoor :+). Een aantal daarvan was ik alweer vergeten, maar des te leuker maakt het deze serie.

Ondanks dat ze doen wat elk ander YT kanaal ook doet (sponsoren, beetje clickbait hier en daar, wat namedropping) blijft het onder de irritatiegrens.

Edit: For what it's worth, Devin blijkt wel een beetje te kunnen hardlopen.

[ Voor 15% gewijzigd door Ypuh op 01-09-2020 09:24 . Reden: Devin loopt ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18-09 21:31
@Ypuh ik heb er ook met bijzonder veel plezier naar gekeken! Zag dat net hun eerste aflevering van deze Tour online was gekomen dus die vanavond ook maar even kijken. Vermakelijke YouTube serie is het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Ypuh schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 20:30:
Iemand de finale van Tour du Tietema gekeken? Best leuk gedaan.

YouTube: VAN NIKS NAAR PROF IN 50 DAGEN: DE RONDE VAN VLAANDEREN (#7)

Het draaide al vrij snel om die Devin natuurlijk. Met alle respect een absolute zero als het op sporten aankomt. Ken je die mensen die 2x een rondje fietsen en je het snot voor de ogen rijden? Dan is die Devin het tegenovergestelde daarvan. Doet ook echt alles fout wat je als beginner wel een keer fout kunt doen (ik in een ver verleden ook gewoon hoor :+). Een aantal daarvan was ik alweer vergeten, maar des te leuker maakt het deze serie.

Ondanks dat ze doen wat elk ander YT kanaal ook doet (sponsoren, beetje clickbait hier en daar, wat namedropping) blijft het onder de irritatiegrens.
Zekers! Lange aflevering met ruim 40 minuten, maar vond het best vermakelijk. Toch gaaf om te zien dat trainen wel echt vruchten afwerpt. Misschien beetje jammer dat alles om Devin draaide uiteindelijk, terwijl het ook wel interessant was hoe de anderen het deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 15:49

Vos

AFCA

Morrar schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:00:
[...]

Zekers! Lange aflevering met ruim 40 minuten, maar vond het best vermakelijk. Toch gaaf om te zien dat trainen wel echt vruchten afwerpt. Misschien beetje jammer dat alles om Devin draaide uiteindelijk, terwijl het ook wel interessant was hoe de anderen het deden.
Voor Tietema was dit natuurlijk geen uitdaging ;). Ik vond het juist leuk om te zien hoe een non-fietser snel progressie kan boeken.

Pagina: 1 ... 151 ... 682 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).