Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 150 ... 683 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:04

Kluus

Gang is alles

hoi1234 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:13:
[...]

Wie verzint het? Ik heb er geen problemen mee als mensen hun hond los laten lopen, maar dan moeten de honden me niet hinderen. Ga lekker in het park met de hond loslopen oefenen of laat het helemaal achterwegen...

Een hond is heel onvoorspelbaar. Kun je nauwelijks rekening mee houden.
Achja er staat een bord, als mensen dan ook echt alleen hier hun hond loslaten kan je dit stuk met de racefiets gewoon vermijden toch? Ik heb wel problemen met mensen die hun hond loslaten in een gebied dat niet specifiek als losloopgebied staat aangemerkt (of ze nu luisteren of niet, want dat kan ik niet zien op de fiets zonder de hond te kennen).

Op zich heb ik echt zelden akkefietjes met andere weggebruikers, terwijl ik overal goed door kan rijden. het ligt allemaal erg aan het gebied waar je fietst denk ik. Hier heb je overal landweggetjes en nog beter, dijken met goede wegen er op, waar iedereen voldoende ruimte heeft. Maar ik kan me voorstellen dat je in de randstad wat eerder met zijn allen aan een fietspad gebonden bent en dit dus ook sneller problemen oplevert.

[ Voor 11% gewijzigd door Kluus op 27-08-2020 15:21 ]

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:43
Ik had 3 weken geleden nog zo’n loslopende hond die achter me aan ging rennen en mij in mijn been probeerde te bijten. Eerst aan de kant waar de hond liep het been gewoon omhoog gehouden (was geen grote hond) maar de snelheid ging steeds verder omlaag natuurlijk. Toen werd ik wel gedwongen om mezelf te verdedigen. Dus een paar keer achter elkaar van me af getrapt en toen droop hij af.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:05
Ondertussen op een honden forum:
[...]

Wie verzint het? Ik heb er geen problemen mee als mensen 30+ kmh fietsen, maar dan moeten die fietsers me niet hinderen. Ga lekker op een baan oefenen of laat het helemaal achterwegen...

Een wielrenner is heel onvoorspelbaar. Kun je nauwelijks rekening mee houden.
>:) :o

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Tinusvolkel schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:24:
Ondertussen op een honden forum:

[...]

>:) :o
Maar dat gebeurt ook, sterker nog, wij klagen hier een beetje als fietsers onder elkaar, maar als er ergens een loslopend hond(je) aan wordt gereden staat het breed uitgemeten in het lokale suffertje (en de wielrenner wordt dan niet bepaald positief afgeschilderd). Daar zijn talloze voorbeelden van.

Echter, toen ik eens achterna werd gezeten door een Duitse Herder die ik pas kwijtraakte onder een hoop gepiep toen hij met zijn poot onder mijn achterwiel kwam ben ik ook echt niet meer gestopt om te kijken hoe het met de hond was. Daar had die eigenaar vast ook een mooi smeuig en eenzijdig verhaal van kunnen maken.

Een hond mag gewoon loslopen op aangegeven locaties, maar daarbuiten moet het gewoon te vermijden zijn, niet alleen voor fietsers, maar gewoon voor mensen die het niet zo op andermans honden hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door Kluus op 27-08-2020 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:47
Jimmy-time1 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:23:
Ik had 3 weken geleden nog zo’n loslopende hond die achter me aan ging rennen en mij in mijn been probeerde te bijten. Eerst aan de kant waar de hond liep het been gewoon omhoog gehouden (was geen grote hond) maar de snelheid ging steeds verder omlaag natuurlijk. Toen werd ik wel gedwongen om mezelf te verdedigen. Dus een paar keer achter elkaar van me af getrapt en toen droop hij af.
Honden vinden mij ook altijd veel te interessant. Ik heb deze in Frankrijk wel eens gebruikt, en niet alleen om m'n band op te pompen.
Kun je al rijdend uit je frame halen en is uitgerekt bijna een meter lang.
Afbeeldingslocatie: http://www.zefal.com/660-large_default/hpx.jpg

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Wat doen jullie dan allemaal dat honden achter jullie aan rennen en jullie gaan aanvallen? Als ik een keer even de weg zoek of een boterham eet, komt er weleens een hond naar me toe, maar meer dan omhoog springen doen ze niet. Vind ik trouwens ook niet netjes maar goed. Een hond hoort niet bij anderen omhoog te springen dan heb je de hond gewoon slecht opgevoed.

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:05
hoi1234 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:49:
Wat doen jullie dan allemaal dat honden achter jullie aan rennen en jullie gaan aanvallen? Als ik een keer even de weg zoek of een boterham eet, komt er weleens een hond naar me toe, maar meer dan omhoog springen doen ze niet. Vind ik trouwens ook niet netjes maar goed. Een hond hoort niet bij anderen omhoog te springen dan heb je de hond gewoon slecht opgevoed.
Hier met lopen en met fietsen ook nog nooit last van honden gehad. maar laatst tijdens het lopen wel een paar keer een roofvogel over mijn hoofd voelen suizen.... Das ook niet een bepaald fijn gevoel...

Maar laten ze fietsers trouwens wel met rust?

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Een hond is heel onvoorspelbaar, daar moet je juist rekening mee houden.
Een hond volgt zijn natuurlijke gedrag, probleem is zijn baasje.

Als ik een hond of kind zie, houd ik daar ernstig rekening mee.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:09
mhr-zip schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:30:
[...]
Ik beloof plechtig om voor mijn volgende fiets een originele te bestellen (iemand een adres met minder verzendkosten dan $13,54?)
vakantiefietser.nl in Amsterdam misschien ?
Ik heb er daar paar jaar geleden 3 besteld, maar ook gewoon afgehaald toen.

https://www.vakantiefietser.nl/product/tibetaanse-fietsbel/

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Het overkomt mij ook bijna nooit op de fiets hoor, een keer dan die herder die kwam gewoon van een veldje achter me aan kwam gerend "want het beweegt". En in de Vogezen heb ik ooit een boerderijhond van een aan de weg gelegen erf achter me aan gehad in de middle of nowhere, dat was wel echt eng. Verder op de fiets nooit hoor, maar ik hou er wel altijd rekening mee zoals @mhr-zip.

Het overkwam me wel vaak toen ik zelf een hond had, ik vond het behoorlijk irritant als ik met mijn eigen hond netjes aangelijnd liep en loslopende honden van anderen er vanaf moest slaan. En dan gingen die baasjes mij er vaak nog op aanspraken dat ik hem dan ook maar los moest laten... Daarom heb ik buiten het fietsen gewoon een beetje broertje dood aan loslopende honden (waar dit niet is toegestaan). :+
Tinusvolkel schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:52:
[...]

Hier met lopen en met fietsen ook nog nooit last van honden gehad. maar laatst tijdens het lopen wel een paar keer een roofvogel over mijn hoofd voelen suizen.... Das ook niet een bepaald fijn gevoel...

Maar laten ze fietsers trouwens wel met rust?
Zo dan, ik heb eens een collega gehad die tijdens het hardlopen was toegetakeld door een buizerd, wat een hoofdwond had ie... Ik denk dat fietsers te snel weer weg zijn uit het broedgebied en hardlopers net te langzaam waardoor ze eerder als een bedreiging worden gezien. Heb inderdaad nog nooit gehoord dat een fietser is aangevallen.

[ Voor 35% gewijzigd door Kluus op 27-08-2020 16:07 ]

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Het loopt hier wel een beetje uit op extremen, heb ik het idee. In alle takken van sport en wegverkeer is wel wat te verzinnen wat weer irritatie geeft bij anderen. Natuurlijk moet je goed opletten en wordt er van iédereen verwacht dat ze rekening houden met verkeerssituaties. Het steekt hem er vaak in dat het maar van 1 kant komt op de irritatiemomenten. Zoals met de mensen die naast elkaar fietsen. Helemaal prima en ik wil best bellen, maar als je zo fietst (en soms ook nog eens over de volledige breedte van een fietspad) dan heb je ook de verplichting om alle verkeer in de gaten te houden. Dan heb je echt geen aanleiding om die ene wielrenner te gaan veroordelen, omdat die er langs wil.

Wat ik wel het nare vind is dat je als wielrenner (en motorrijder idem) maar dubbel moet opletten voor je eigen hachje, omdat je kwetsbaar bent als het mis gaat. Dat geeft volgens mij alleen maar aanleiding voor anderen om het probleem niet te zien, want "er gebeurt toch niets?" en lekker hun eigen ding te blijven doen.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:27

Grin

Ride si sapis.

mhr-zip schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:53:
[...]
Een hond is heel onvoorspelbaar, daar moet je juist rekening mee houden.
Een hond volgt zijn natuurlijke gedrag, probleem is zijn baasje.
Als ik een hond of kind zie, houd ik daar ernstig rekening mee.
QFT.
Ik haat niet aangelijnde honden die een baasje hebben op 10-20 meter afstand... Dan pak ik snel mijn fietspomp uit mijn achterzak... Het gaat altijd goed, maar die ene keer... Het blijven beesten, en die moet je dichtbij je houden en/of aanlijnen. Ik ben dol op honden maar ik ken die hond niet. Ik wil er best rekening mee houden maar hou altijd de controle over je hond als er onbekende mensen in de buurt zijn.

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
DieAnder schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:35:
[...]

Honden vinden mij ook altijd veel te interessant. Ik heb deze in Frankrijk wel eens gebruikt, en niet alleen om m'n band op te pompen.
[Afbeelding]
Wat doet deze asociale wielrenner met een ploertendoder op zijn fiets?! Dat mag helemaal niet :(

• Niconing
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:54
Kluus schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:00:

[...]

Zo dan, ik heb eens een collega gehad die tijdens het hardlopen was toegetakeld door een buizerd, wat een hoofdwond had ie... Ik denk dat fietsers te snel weer weg zijn uit het broedgebied en hardlopers net te langzaam waardoor ze eerder als een bedreiging worden gezien. Heb inderdaad nog nooit gehoord dat een fietser is aangevallen.
Op het parcours van Spaarnwoude broed geregeld een buizerd die is meestal niet gelukkig wanneer er tijdens het broedseizoen een wedstrijd gereden wordt. Door dat beest zijn toch meerdere renners toegetakeld. Het komt dus wel voor

• DieAnder
en zelfs dan ... +1 voor de fietshelm

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:21

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

Niconing schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:17:
[...]

Op het parcours van Spaarnwoude broed geregeld een buizerd die is meestal niet gelukkig wanneer er tijdens het broedseizoen een wedstrijd gereden wordt. Door dat beest zijn toch meerdere renners toegetakeld. Het komt dus wel voor
Die heb ik tijdens het inrijden wel eens vol op mijn helm gehad, was een beste klap.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
DieAnder schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:35:
[...]

[Afbeelding]
Heb jij zo'n enorme pomp op je fiets!? :X
Heb inderdaad nog nooit gehoord dat een fietser is aangevallen.
Ik reed ooit in het bos (Herperduin) toen er eentje boven me vloog, toch wel een stuk van 100 meter of zo, gelukkig raakte hij me kwijt toen ik onder de bomen fietste. Ik had denk ik niet moeten stoppen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• hoi1234
Niconing schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:17:
[...]

Kan die buizerd dan niet even ergens anders heen? Doen ze volgens mij weleens met bijennesten. Het is uiteindelijk de bedoeling dat het veilig blijft.

Ik vind dat het verplaatsen van een nest moet kunnen. We proberen te overleven en daarbij vormt het nest een gevaar. We vallen de buizerd niet aan, maar laten de buizerd ergens anders leven waar we geen last hebben. Buizerd blij en wij blij.

• hoi1234
ohno_nl schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:20:
[...]

Die heb ik tijdens het inrijden wel eens vol op mijn helm gehad, was een beste klap.
Had de helm auw of de vogel?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DieAnder
Mistraller schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:46:
Heb jij zo'n enorme pomp op je fiets!? :X
Ja, ik heb wat te compenseren ;)

Maar zonder dollen, als ik op een klasiekke fiets rijd heb ik daar altijd een grote framepomp op zitten (f*ck The Rules). Zéfal HP-X, daar kun je in no-time je banden mee op 7 bar krijgen. Meer kan ook maar dan begint het op sport te lijken.
Hij wordt graag geleend door lekrijders die met een mini-pomje zitten te k*tten of door hun CO2 patronen heen zijn. En je kunt er dreigend mee naar wilde beesten zwaaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:29

Crazy D

I think we should take a look.

Raznov schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:49:
[...]

Kan ik mij ook voorstellen, echter zie ik ook op de weg dat er meer en meer ebikes en pedelec's bij komen. Ik wil bijna zeggen dat je als niet-motor-gestuurde-stadsfiets-rijder een uitzondering bent (dat wil zeggen, buiten het (stads)centrum om). Uiteindelijk moeten wij wielrenners ons aanpassen, maar wij zijn niet de enige. Het rijden op vlotte fietsen vergt nou eenmaal iets meer focus en controle en een foutje is snel gemaakt. Ik vind het tweede bord dan ook een mooie oplossing (want heel reëel, ik ben niet van plan om bijvoorbeeld 10 kilometer lang met 20 per uur te rijden, daar heb ik geen racefiets voor gekocht).
Maar het verschil is dat de meeste e-bikers (dat blikje bejaarden die met z'n 20'en rondrijden daargelaten) meestal met z'n 2en rijden. En dat is een heel ander verhaal dan met pelotons van 10, 20 of soms nog meer...
[...]

Wie verzint het? Ik heb er geen problemen mee als mensen hun hond los laten lopen, maar dan moeten de honden me niet hinderen. Ga lekker in het park met de hond loslopen oefenen of laat het helemaal achterwegen...

Uh, een uitrengebied is juist bedoelt voor honden... de grootste WTF in deze is dat de wegbeheerder dat uitrengebied mixt met een fietspad.
Ex Nunc schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:02:
Het loopt hier wel een beetje uit op extremen, heb ik het idee. In alle takken van sport en wegverkeer is wel wat te verzinnen wat weer irritatie geeft bij anderen.
Maar als je sommige groepen ziet fietsen, is dat zowat uitlokking te noemen... (met als toppunt: een groep in Wassenaar, op de weg, waar ze niet mogen, bij een stoplicht "vrij" roepen en strak door rood rijden |:( |:( Echt te gênant. Ging te snel om te zien of het een fietsclub was, had ze met alle plezier 'aangegeven'. Juist die extremen zorgen ervoor dat alle fietsers met de nek aangekeken worden. Maar het lijkt wel alsof dat (hopelijk kleine) groepje achterlijke debielen totaal niet door hebben dat ze dat doen of zo??

Exact expert nodig?

• mhr-zip
  • Nu online
DDX schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:59:
[...]

vakantiefietser.nl in Amsterdam misschien ?
Ik heb er daar paar jaar geleden 3 besteld, maar ook gewoon afgehaald toen.

https://www.vakantiefietser.nl/product/tibetaanse-fietsbel/
Thx, nu alleen de fiets nog 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:53
Dix0r schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:51:
[...]

In Belgie ook wel eens merkwaardige situaties tegen gekomen die je in Nederland inderdaad niet snel ziet. Ik ben mezelf er overigens niet van bewust dat dit de regel is in Belgie?
België heeft dezelfde verkeersregels als Nederland hoor. Ze zouden niks anders moeten doen dan de NL automobilisten.
Maar. Rotondes zijn redelijk nieuw voor onze Zuiderburen, dus dat zit nog niet in hun automatisme. En aangezien heel veel Belgische mensen een extreem vlakke leercurve hebben begrijpen ze dus niet of nauwelijks wat de bedoeling is. Daarom gaan ze gewoon stilstaan, geven alles voorrang totdat de weg vrij is. Hoef je je ook niet druk te maken over voorrangsregels.
Daarbij zijn er in België ook heel veel waardeloze chauffeurs. Ik ken geen land in Europa met zulk gevaarlijk verkeer als België. Maar als je vader/moeder je leert rijden (tot een jaartje on 10 geleden althans) dan is het niet vreemd dat je rijdt als een dweil.

[ Voor 8% gewijzigd door Ramon 73 op 27-08-2020 19:20 ]

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Ramon 73 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 19:19:
[...]

België heeft dezelfde verkeersregels als Nederland hoor. Ze zouden niks anders moeten doen dan de NL automobilisten.
Maar. Rotondes zijn redelijk nieuw voor onze Zuiderburen, dus dat zit nog niet in hun automatisme. En aangezien heel veel Belgische mensen een extreem vlakke leercurve hebben begrijpen ze dus niet of nauwelijks wat de bedoeling is. Daarom gaan ze gewoon stilstaan, geven alles voorrang totdat de weg vrij is. Hoef je je ook niet druk te maken over voorrangsregels.
Daarbij zijn er in België ook heel veel waardeloze chauffeurs. Ik ken geen land in Europa met zulk gevaarlijk verkeer als België. Maar als je vader/moeder je leert rijden (tot een jaartje on 10 geleden althans) dan is het niet vreemd dat je rijdt als een dweil.
Er is echter wel een groot verschil voor grote groepen fietsers in Belgie en Nederland en dan met name het puntje van volgwagens. Aangezien ik in het grensgebied woon komen we op zondagmorgen wel eens grote groepen in Belgie tegen voorzien van volgwagen terwijl wij zonder rijden.

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:31
Ik heb t in de duinen wel meegemaakt dat er een hond vlak voor m'n voorwiel voorbij schoot terwijl ik zelf ook echt hard ging (heuveltje af en wind in de rug). Beest kwam van het voetpad rechts van het voetpad, zag het totaal niet aankomen en ging echt maar net goed. Wil niet weten wat er gebeurd zou zijn als ik m geraakt had.

• Ramon 73
la_fusion schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 19:27:
[...]

Er is echter wel een groot verschil voor grote groepen fietsers in Belgie en Nederland en dan met name het puntje van volgwagens. Aangezien ik in het grensgebied woon komen we op zondagmorgen wel eens grote groepen in Belgie tegen voorzien van volgwagen terwijl wij zonder rijden.
Ja, als je met XXX personen fietst dan is een volgwagen toegestaan. Maar volgens mij wel verplicht om een wielerclub te vormen etc. Zomaar met 20 vrienden/buren/kennissen gaan fietsen met moeders als volgwagen kan daar ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:44

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Hier een blije Joindry! Mijn "tik" is opgelost! vandaag kwam mijn nieuwe crankstel toe. Tesamen met de install daarvan, nog enkele dingen aangedraaid en ingevet. Dus 100% zeker kan ik niet zijn dat het de crank was... But who cares. De twee voorste tandwielen waren deze winter toch aan vervanging toe en ik reed nog op een oude BCD 130mm. (kleiner dan 39T kon niet)

Dus 101 euro (dankzij korting!) armer, kan ik er dus weer even tegen. (shim 105 /52-36) Ow boy ben ik blij.
Ramon 73 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 19:19:

Beetje 11 miljoen mensen over dezelfde kam gaan scheren é 8)7
Dat leren rijden van je ouders had er in het verleden weinig mee te maken. Het is de vorm van examens die nergens op slaan. Hier (België) geldt de uitspraak een beetje: "haal eerst je rijbewijs, dan kan je leren rijden".
Wel toegegeven, rond punten en Belgen gaan niet goed samen. Probleem is ook een beetje dat ze niet goed ingericht zijn. Ronde punten met 2 of 3 baanvakken hebben hier nooit regeling op het ronde punt zelf. Zoals wanneer je op de buitenste rijbaan zit, je verplicht eraf moet de eerste afrit.
Bijgevolg, iedere belg kleeft gewoon op het buitenste vak. Alleen "enthousiastelingen" (lees arrogante) chauffeurs nemen de andere baanvakken en duwen zich er gewoon tussen bij hun afrit.

Volgwagen hoeft trouwens niet in België, vanaf 15 renners mag je in groep op de rijweg. Vorig jaar kreeg een politieagent nog redelijk wat media aandacht toen hij 14 renners op de bon gooide omdat ze op de openbare weg reden. He was right, but still an ass... :9

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ramon 73
Ramon 73 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 20:40:
Gisteren kennis gemaakt met een dierenbaasje.....en hij met een politiecel!

[knipje] De eigenaar was snel bij me en riep iets en gaf me uit het niks 2 enorme slagen in het gezicht. Ik zag sterren!
Uiteindelijk een hele rits agenten erbij en werd de man afgevoerd naar bureau. Aangifte mishandeling gedaan en kijken wat ervan komt.
[knipje]
Vandaag post van het OM. Komt waarschijnlijk een rechtszaak, of ik op de hoogte wil blijven en wil getuigen. Die had waarschijnlijk wel meer op z'n kerfstok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:44

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Ramon 73 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 19:38:
[...]

Vandaag post van het OM. Komt waarschijnlijk een rechtszaak, of ik op de hoogte wil blijven en wil getuigen. Die had waarschijnlijk wel meer op z'n kerfstok.
Is dat al een jaar geleden, jeez. Ik herinner me die post nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
Joindry schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 19:36:

Beetje 11 miljoen mensen over dezelfde kam gaan scheren é 8)7
Uhmmm, ik zei "heel veel" en dat is dus zeker niet hetzelfde als iedereen of bijna iedereen.
Was ook echt niet bedoeld om het zo te laten overkomen. Excuses als dat wel zo gevoeld werd.

[ Voor 14% gewijzigd door Ramon 73 op 27-08-2020 19:43 ]

• Pctje91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 13:24
Ha jongens,

Even een vraag... Ik heb vandaag een nieuw zadel binnengekregen: Pro stealth.
https://www.futurumshop.nl/pro-stealth-zadel-zwart.phtml

Nu heb ik vandaag mijn eerste ritje maar gelijk gemaakt +- 60km. Maar echt, een zadelpijn van heb ik jou daar.
Het zijn wel echt de zitbotjes die ik voel. Hiervoor had ik een Wittkop gel zadel, waar dus flink meer demping in zat. Ik heb verder geen last van andere spieren/gewrichten, dus heb het idee dat ik het zadel wel goed heb afgesteld. Vooral omdat het echt de zitbotten zijn. Is dit normaal met een nieuw zadel en dus even doorbijten?

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:28
Een zadel waar je na de eerste rit pijn op hebt is gewoon een foute boel. Dat zal nooit helemaal goed komen. Ik zou het dus gewoon terugsturen en iets anders proberen. Een zadel is nu eenmaal iets persoonlijks. Heb je bijvoorbeeld wel nood aan een zadel met een uitsparing in het midden? Als je geen last hebt van een gevoelloos zaakje (waar zo'n uitsparing voor dient), dan is het juist een nadeel om daar geen ondersteuning te hebben, want dan komt meer druk op de rest van je zitvlak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 21:43

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Pctje91 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 21:11:
Ha jongens,

Nu heb ik vandaag mijn eerste ritje maar gelijk gemaakt +- 60km. Maar echt, een zadelpijn van heb ik jou daar.
Het zijn wel echt de zitbotjes die ik voel. Hiervoor had ik een Wittkop gel zadel, waar dus flink meer demping in zat. Ik heb verder geen last van andere spieren/gewrichten, dus heb het idee dat ik het zadel wel goed heb afgesteld. Vooral omdat het echt de zitbotten zijn. Is dit normaal met een nieuw zadel en dus even doorbijten?
Kan zijn dat het zadel niet past bij de breedte van je zitbotjes. Heb je het zadel gewoon op de gok gekocht? Beter is even je zitbotjes opmeten en dan een zadel kiezen dat daar perfect bij aansluit.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Pctje91
Microkid schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 21:23:
[...]

Kan zijn dat het zadel niet past bij de breedte van je zitbotjes. Heb je het zadel gewoon op de gok gekocht? Beter is even je zitbotjes opmeten en dan een zadel kiezen dat daar perfect bij aansluit.
Heb inderdaad wel m'n zitbotjes gemeten. Stukje karton, en dan het hart van de plekjes. Kwam op ongeveer 11,5cm uit, dus heb de 142 gedaan. Dus dat moest goed zijn!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:17
Ha jongens,

Ik heb met dat zadel ook voor het eerst in mijn leven zadelpijn gevoeld. Veel te vlak en keihard. Geen idee waar de lovende kritieken vandaan komen, want ik lees alleen maar dezelfde verhalen.

Stugge Fries dat ik ben een dag later nog een keer geprobeerd en toen 2 dagen niet kunnen fietsen (wat een eeuwigheid is in mijn boekje).

Voordeel: onvoorwaardelijke 30-dagen niet goed geld terug garantie.

• Pctje91
Ypuh schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 21:49:
[...]

Ik heb met dat zadel ook voor het eerst in mijn leven zadelpijn gevoeld. Veel te vlak en keihard. Geen idee waar de lovende kritieken vandaan komen, want ik lees alleen maar dezelfde verhalen.

Stugge Fries dat ik ben een dag later nog een keer geprobeerd en toen 2 dagen niet kunnen fietsen (wat een eeuwigheid is in mijn boekje).

Dat zag ik inderdaad ook als voordeel. Mag ik vragen wat je uiteindelijke alternatief is geworden? Voel me op dit moment best een oude vent 8)7

• Galois
  • Laatst online: 18-09 22:39

Galois

1811 - 1832

Vandaag een artikel in de Volkskrant over het veiliger maken van wielrenwedstrijden.
Oa. werden schijfremmen genoemd en vervolgens als reden dat niet alle ploegen ermee reden vanwege het extra gewicht.

Maar dit is toch helemaal geen reden in de profwereld? Een fiets in die wereld moet minstens 6,8 kg wegen en fietsen kunnen veel lichter zonder dat schijfremmen een rol spelen toch?

[ Voor 5% gewijzigd door Galois op 27-08-2020 22:12 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:42
Ha jongens,

Het idee is goed maar ik ben er ook mee gestopt, de drukverdeling is onvoldoende. Gebruik weer gewoon racezadel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Pctje91 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 21:56:
[...]

Dat zag ik inderdaad ook als voordeel. Mag ik vragen wat je uiteindelijke alternatief is geworden? Voel me op dit moment best een oude vent 8)7
Heb nu een Fizik Antares Open op al mijn fietsen. Met een beetje zoeken zijn die op MP vaak ook wel voor leuke prijzen te krijgen (of de R1 voor zo'n €100 met de €25 Strava kortingscode bij Futurumshop).

Voor de R1 heb je wel een zadelpen nodig die ovale carbon rails ondersteund.

@Galois Vorige week is die discussie ook al voorbij gekomen, maar van wat ik weet is die 6.8kg nog niet zo makkelijk voor profploegen. Daarom rijden teams als Jumbo en Ineos ook op velgremmen en naakte carbon frames zonder lak. Die teams hebben met de XR4 en F12 ook geen aparte klimmersfietsen. Denk dat 80% van de WT renners met hun schijven ruim boven de 7kg zitten (7.1-7.4kg).

Met nieuwere frames zoals de Canyon CFR en Tarmac SL7 is er wel weer een 'nieuwe generatie' op komst die 100% disc georienteerd zijn, maar ook als doel hebben weer in de buurt te komen van die 6.8kg limiet. Terwijl de Emonda bekend stond als lichtste klimmersfiets en het nieuwe model juist weer 0.5kg zwaarder is. Die hele 6.8kg-regel-schrappen discussie is in ieder geval alweer een aantal jaar uit beeld.

Voor consumenten met niet standaard onderdelen (Schmolke, THM, Berk, Darimo, Lightweight etc.) is 6kg een makkie, zo lang je maar diepe zakken hebt.

[ Voor 48% gewijzigd door Ypuh op 27-08-2020 22:53 ]

• tweakerharrie
  • Laatst online: 16-09 09:42
Ik fiets 7000 per jaar met mijn 91 kilo op een Selle Royal flite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
DieAnder schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 17:11:
[...]

Ja, ik heb wat te compenseren ;)

Maar zonder dollen, als ik op een klasiekke fiets rijd heb ik daar altijd een grote framepomp op zitten (f*ck The Rules). Zéfal HP-X, daar kun je in no-time je banden mee op 7 bar krijgen. Meer kan ook maar dan begint het op sport te lijken.
Hij wordt graag geleend door lekrijders die met een mini-pomje zitten te k*tten of door hun CO2 patronen heen zijn. En je kunt er dreigend mee naar wilde beesten zwaaien.
Ja dat klopt absoluut! Mijn minipompje is net genoeg om relaxed thuis te komen, maar dan moet er thuis nog wel wat lucht bij.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
Ypuh schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 21:49:
[...]

Fizik Antares Open had ik ook geprobeerd, die vond ik echt vreselijk. (iedere kont z'n zadel!) Ik heb nu op de racer een prologo nago evo pas, en op mijn hybrid/zwift een Pro Turnix Flow. En die had ik in de breedste maat besteld omdat ik dacht dat dat met Zwiften fijn was. Maar dat was al meteen niks, een maatje smaller was wel ok. Maar toen was ik vergeten om hem binnen de 30 dagen terug te sturen. |:(
Dus als iemand nog een 152mm Pro Turnix Flow nagelnieuw met garantie en bonnetje zoekt voor weinig...

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:27
Galois schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:11:
Vandaag een artikel in de Volkskrant over het veiliger maken van wielrenwedstrijden.
Oa. werden schijfremmen genoemd en vervolgens als reden dat niet alle ploegen ermee reden vanwege het extra gewicht.

Maar dit is toch helemaal geen reden in de profwereld? Een fiets in die wereld moet minstens 6,8 kg wegen en fietsen kunnen veel lichter zonder dat schijfremmen een rol spelen toch?
Slechte journalistiek.

Gewicht is allang geen issue meer om op die 6,8kg te komen met schijven.

In het WorldTour peloton rijden waarvan ik het zeker weet Jumbo-Visma en Ineos nog met velgremmen. Volgens mij met name vanuit praktisch oogpunt. Een ploegmaats kan veel sneller een wiel geven (quick release vs steekas) bij lekrijden i.p.v. dat er gewacht moet worden op een nieuwe fiets van een volgwagen. Vorig jaar hielp dat nog bij Roglic in de Giro toen er geen volgwagen in de buurt was.

Dan is er wellicht nog de discussie over aerodynamics, je leest soms dat rim brakes meer aero zijn. Volgens mij is die discussie / puzzel nooit helemaal opgelost. En als de gains zo noemenswaardig zouden zijn reed het hele peloton nog op velgremmen.

Oh en vergeet de marketing niet. Sinds de disc brakes is iedere fiets (met disc) minimaal 300 euro duurder geworden. Het profpeloton is natuurlijk het reclame vehikel voor de fabrikanten.

[ Voor 3% gewijzigd door Dix0r op 28-08-2020 07:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
Ha jongens,

Wat is de reden om dit zadel te kopen?
Ik zie de geul in het midden, in beginsel een aanduiding dat de gebruiker last heeft van doof/tintelend gevoel in het kruis. Heb daar ook last van gehad en dat perfect op kunnen lossen met een ISM PN3.1. ISM heeft een hele nette policy zodat je drie weken risicoloos kunt testen. Zit qua prijs wel een categorie hoger dat jouw zadel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
@Dix0r Die gains zijn best nog wel aanzienlijk. Zonder de discussie rim vs. disc op te starten, weet ik niet waarom zoveel mensen de simpele aanname doen dat nieuw automatisch beter is. Het is niet voor niets dat 3 van de 5 topteams (reken ik voor het gemak Pogacar en Aru van UAE ook even mee) nog op velgremmen rijden. Bora en Quick-Step rijden Specialized en Movistar Canyon, die waren vrij snel disc only.

Dat gewichtslimiet is zoals gezegd met de onderdelen van de sponsor, schijven, geintegreerde cockpits en aeroframes geen gegeven. Die 'innovaties' hebben het gewicht in ieder geval weinig goeds gedaan en het is algemeen bekend dat schijven minder aerodynamisch zijn. Dit komt deels doordat ze bestaande frames aangepast hebben aan discs (en soms ook nog gewoon een rim versie hebben). Bij de nieuwe SL7 zie je bijvoorbeeld dat deze disc-only is en ze met dat idee ook naar de 'oude' balans tussen aero/gewicht gekeken hebben.

In de onderstaande grafiek zie je dat de disc frames van nu weer zo'n beetje op het niveau zitten van de rim brakes versies van 4-5 jaar geleden, met nog een kleine penalty (300g) voor het extra gewicht.

Afbeeldingslocatie: https://weightweenies.starbike.com/forum/download/file.php?id=84385&mode=view

Als je er vanuit gaat dat een WT renner zo'n 4-5 W/Kg trapt bij een snelheid van 40 km/u, dan is een halve kilo extra gewicht zo'n 2.5w waard. Andersom die 15w verschil tussen de SL6 en SL7 levert je dus effectief zo'n 3kg op (de vraag is hoeveel je daar aan hebt, want je rijdt natuurlijk niet met 40 km/u een berg op).

Hoe dan ook, een deel van de keuze is gewoon afhankelijk van het materiaal van de sponsor. De Bianchi XR4 is nog niet geoptimaliseerd voor discs. Daarbij opgeteld het extra gewicht van een aeroframe en de keuze van Jumbo voor velgremmen is vrij simpel. Het zelfde geldt voor de Pinarello F12 en Colnago V3Rs (rara wat zijn de overeenkomsten). Bij een volgende update zal dat wel rechtgetrokken zijn (discs, aero én op gewicht).

[ Voor 4% gewijzigd door Ypuh op 28-08-2020 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zadels, mooi en idd zeer persoonlijk onderwerp. Ben ook al een tijdje aan het klooien cq. experimenteren. Op mijn nieuwe Canyon (vorig jaar gekocht) zat standaard een Fizik Aliante R5 zadel, dat was de absolute hel.

Daarna een Selle Italia SLR Superflow gekocht, die leek in eerste instantie perfect maar langere ritten werden toch oncomfortabel. Zadeldruk bleek ook veel te hoog (gemeten tijdens een bikefitting).

Gisteren een Specialized Power Comp zadel meegekregen van de bikefitter waarbij de zadeldruk véél lager was. Een goede 2 uur mee gefietst en bevalt erg goed, had nergens last van. Dit zal dus de volgende worden.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:21

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

hoi1234 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:52:
[...]

Had de helm auw of de vogel?
De persoon tussen de helm en de fiets :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-09 20:27
Gisteren ook wat leuks meegemaakt, reed over 60km weg, rustig mn eigen ding te doen. Zie ik in de verte een tegemoetkomende auto stilstaan, dus dat was al beetje vreemd. Maar toen ik dichterbij kwam werd al snel duidelijk waarom ze stilstonden. Het raam was naar beneden en ik kreeg aanmoedigingen te horen zoals: flikker, ******mongool etc.. Erg cool en nog nooit eerder meegemaakt!

Daarna zit je toch even wat minder lekker op je fiets, je weet nooit wat dat voor dwazen nog meer in hun hoofd krijgen.. Gelukkig niet meer gezien, daarna.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:15
Dix0r schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 07:32:
[...]

...

Gewicht is allang geen issue meer om op die 6,8kg te komen met schijven.

In het WorldTour peloton rijden waarvan ik het zeker weet Jumbo-Visma en Ineos nog met velgremmen. Volgens mij met name vanuit praktisch oogpunt.

...
Volgens dit artikel is het nog wel een gewichtsprobleem bij Bianchi:
https://cyclingtips.com/2...-its-all-about-the-grams/

Ook bij INEOS krijgen ze de pinarello's niet op het gewicht, wat natuurlijk bizar is voor de ploeg van de marginal gains.

Denk dat het zeker ook een marketingverhaal is bij veel ploegen (de fietssponsor verplicht de schijfremmen), maar in sommige gevallen is het dus ook nog echt een gewichtskwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Verona27 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:42:
Gisteren ook wat leuks meegemaakt, reed over 60km weg, rustig mn eigen ding te doen. Zie ik in de verte een tegemoetkomende auto stilstaan, dus dat was al beetje vreemd. Maar toen ik dichterbij kwam werd al snel duidelijk waarom ze stilstonden. Het raam was naar beneden en ik kreeg aanmoedigingen te horen zoals: flikker, ******mongool etc.. Erg cool en nog nooit eerder meegemaakt!

Daarna zit je toch even wat minder lekker op je fiets, je weet nooit wat dat voor dwazen nog meer in hun hoofd krijgen.. Gelukkig niet meer gezien, daarna.
Helaas wel zoiets.. reed op een polderweg richting een dorp. Hoorde een auto van achter aankomen, zag een auto tegemoet komen en waar je het dorp inrijdt is een versmalling waar je als fietser door kunt fietsen maar waarbij de auto uit het dorp voorrang heeft. De auto van achteren ging naast mij rijden en zie dat de bestuurder met zijn telefoon bezig is. Bij de wegversmalling ging de auto van achteren naar rechts om te stoppen voor de wegversmalling, drukt mij dus van de weg. Ik maak een handgebaar als in, je ziet de auto komen, blijf dan achter mij ipv mij van de weg te drukken. Om vervolgens iets verderop in het dorp allerlei verwensingen naar mij toe te gooien, niet te luisteren naar mijn opmerking, alle wielrenners dood te willen rijden, zeggen dat ik niet moet denken dat ik zo maar wat te zeggen heb etc.. hoe oneerlijk ook.. het is waar je blijkbaar als wielrenner mee te doen krijgt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Verona27 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:42:

Er lopen meer gekken los, dan dat er vastzitten.

Daarom Peleton <4 personen >:)

Toch de Telegraaf, ANWB en Wilders maar eens een brief sturen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Bananeman schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:19:
Gisteren een Specialized Power Comp zadel meegekregen van de bikefitter waarbij de zadeldruk véél lager was. Een goede 2 uur mee gefietst en bevalt erg goed, had nergens last van. Dit zal dus de volgende worden.
Hoor ik veel goede dingen over, maar die zijn niet in hele smalle maten (130 mm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
la_fusion schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:07:
[...]

Helaas wel zoiets.. reed op een polderweg richting een dorp. Hoorde een auto van achter aankomen, zag een auto tegemoet komen en waar je het dorp inrijdt is een versmalling waar je als fietser door kunt fietsen maar waarbij de auto uit het dorp voorrang heeft. De auto van achteren ging naast mij rijden en zie dat de bestuurder met zijn telefoon bezig is. Bij de wegversmalling ging de auto van achteren naar rechts om te stoppen voor de wegversmalling, drukt mij dus van de weg. Ik maak een handgebaar als in, je ziet de auto komen, blijf dan achter mij ipv mij van de weg te drukken. Om vervolgens iets verderop in het dorp allerlei verwensingen naar mij toe te gooien, niet te luisteren naar mijn opmerking, alle wielrenners dood te willen rijden, zeggen dat ik niet moet denken dat ik zo maar wat te zeggen heb etc.. hoe oneerlijk ook.. het is waar je blijkbaar als wielrenner mee te doen krijgt :/
Ja, genoeg dwazen zo blijkt. Het grappige nu vond ik toch wel dat die lui in de auto de tijd namen om al geruime tijd van te voren stil te gaan staan om mij uit te schelden, zonder dat daar vanuit mijn optiek, enige aanleiding voor was. Hopelijk konden ze nu beter slapen vannacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
mhr-zip schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:10:
[...]

Hoor ik veel goede dingen over, maar die zijn niet in hele smalle maten (130 mm).
De Expert-versie is er in 130: https://www.belgafietsen.nl/specialized-power-expert.html
Of hier, stuk goedkoper: https://www.cyclestore.co...pert_saddle_2020-ID_66670

[ Voor 14% gewijzigd door Bananeman op 28-08-2020 10:38 ]

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:37
Zolang het bij schelden blijft vind ik het niet erg.

Maar laatst, aangehaakt bij 2 clubgenoten en op de weggereden om wat oude mensen op het fietspad te ontwijken. Daar waren een paar mensen het niet mee eens, die hebben ons dus uitgescholden. Ok en door.

Enkele kilometers later, stopt er opeens een auto naast ons en springt er een tokkie uit, die vervolgens met zijn volle gewicht, 1 van ons in de berm duwt. Ik kon hem nog maar net ontwijken.

Die wilde doodleuk weer doorrijden, bleef alleen maar staan omdat we zijn nummerplaat hadden gefotografeerd. Want hij moest naar huis naar zijn kinderen :/

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pctje91
Ramon 73 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 07:54:
[...]

Wat is de reden om dit zadel te kopen?
Ik zie de geul in het midden, in beginsel een aanduiding dat de gebruiker last heeft van doof/tintelend gevoel in het kruis. Heb daar ook last van gehad en dat perfect op kunnen lossen met een ISM PN3.1. ISM heeft een hele nette policy zodat je drie weken risicoloos kunt testen. Zit qua prijs wel een categorie hoger dat jouw zadel.
Meerdere redenen eigenlijk. Ik heb nu een zadel van 2 tientjes en op de kortere ritjes gaat dat prima, maar met de wat langere ritten krijg ik inderdaad wat meer last van een dof gevoel. De opening geeft daarvoor mooi wat extra ruimte, en op basis van de reviews bij futurum leek mij dit een goede keus. Vooralsnog was dit wel een beetje het budget wat ik in gedachte had.
Maar het is alsof ik op een plank zit.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 08:48
joint_me schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:33:
Zolang het bij schelden blijft vind ik het niet erg.

Maar laatst, aangehaakt bij 2 clubgenoten en op de weggereden om wat oude mensen op het fietspad te ontwijken. Daar waren een paar mensen het niet mee eens, die hebben ons dus uitgescholden. Ok en door.

Enkele kilometers later, stopt er opeens een auto naast ons en springt er een tokkie uit, die vervolgens met zijn volle gewicht, 1 van ons in de berm duwt. Ik kon hem nog maar net ontwijken.

Die wilde doodleuk weer doorrijden, bleef alleen maar staan omdat we zijn nummerplaat hadden gefotografeerd. Want hij moest naar huis naar zijn kinderen :/
is dit nou niet de reden waarom wij wielrenners met de nek worden aangekeken en iedereen commentaar op heeft?
Buiten het feit dat je het niet doet om wielrenners de berm in te drukken / uit te schelden / noem het allemaal maar op, vind ik wel dat je je gewoon aan de verkeersregels dient te houden, ook als daar oude mensen op het fietspad fietsen. Dan fiets je maar wat langzamer.

Ik zal wel een hoop mensen hier weer kwaad maken, maar wil het wel even gezegd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Swaxie schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:45:
[...]

is dit nou niet de reden waarom wij wielrenners met de nek worden aangekeken en iedereen commentaar op heeft?
Buiten het feit dat je het niet doet om wielrenners de berm in te drukken / uit te schelden / noem het allemaal maar op, vind ik wel dat je je gewoon aan de verkeersregels dient te houden, ook als daar oude mensen op het fietspad fietsen. Dan fiets je maar wat langzamer.

Ik zal wel een hoop mensen hier weer kwaad maken, maar wil het wel even gezegd hebben.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Heeft Oakley ook brillen transparante lenzen?

Ik rij 99% van de tijd met gewone transparante lenzen tegen vliegjes. Aan een zonnebril heb ik nooit zoveel behoefte, maar ik wil een bril met een betere kwaliteit lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@mhr-zip Jup, die heeft Oakley. Clear noemen ze die lens, een andere aanrader is Persimmons, ook een hele fijne lens en haalt alleen de scherpe blauwe tinten uit het licht.

Maar ik zou toch echt een lens/bril willen aanraden met iets van zonwering, ook hier in NL is dat echt beter voor je ogen. Een Prizm Road of desnoods een Prizm Trial doen maar amper iets maar geven je toch de nodige basisbescherming.

[ Voor 40% gewijzigd door Grin op 28-08-2020 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Grin schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:20:
@mhr-zip Jup, die heeft Oakley. Clear noemen ze die lens, een andere aanrader is Persimmons, ook een hele fijne lens en haalt alleen de scherpe blauwe tinten uit het licht.
Mja ik rij er "altijd" mee regen, zon, tunnel, donker, schaduw whatever.
Als het een echt zonnige rit wordt heb ik een BBB bril met meekleurende glazen, maar dat is klote als je een tunnel inrijdt.

Dus ik weet niet of het handig als blauw gefilterd wordt.

Ik zie heel veel verschillende Oakley's, zijn alle lenzen even goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 18:14
@mhr-zip Ik gebruik deze met fotochromatische lenzen. Bevalt prima en dimt voldoende bij felle laagstaande zon.
Zeker op een mtb handig, aangezien je dan vaker vanuit de schaduw van bomen/bos de zon in rijdt en andersom.

edit: zie nu dat je waarschijnlijk dezelfde meekleurende bril ook hebt. :+

[ Voor 10% gewijzigd door NewbieNeo op 28-08-2020 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Prizm lenzen vind ik doorgaans k*t, maar de Prizm Road en Prizm Trial zijn nog wel te hachelen. Alle Oakley lenzen zijn goed, maar er zijn altijd persoonlijke voorkeuren. Ruby Iridium Polarized, Ice Iridium Polarized, Black Iridium Polarized zijn mijn persoonlijke top 3. Maar dat zijn relatief donkere lenzen (14%, 9% en 9% lichtdoorlatend). Ik heb twee favoriete fietsbrillen, Jawbreaker en Radarlock, beide zijn eigenlijk altijd voorzien van Ruby Iridium Polarized.

Dan zou ik toch wel gaan voor een Persimmon (als die nog te krijgen is), geeft extra contrast en is zo licht dat je er amper iets van merkt.

[ Voor 8% gewijzigd door Grin op 28-08-2020 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
NewbieNeo schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:28:
@mhr-zip Ik gebruik deze met fotochromatische lenzen. Bevalt prima en dimt voldoende bij felle laagstaande zon.
Zeker op een mtb handig, aangezien je dan vaker vanuit de schaduw van bomen/bos de zon in rijdt en andersom.

edit: zie nu dat je waarschijnlijk dezelfde meekleurende bril ook hebt. :+
Inderdaad, deze heb ik. Prima bril verder, zit mij ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Laatst online: 15-09 14:22
[...]

Wij doen het ook wel eens. (wij, dus niet als ik solo rijd - dan altijd fietspad) omdat het veiliger voor iedereen is dat je op de weg rijdt i.p.v. de doorgaans smalle fietspaden. Daarnaast zijn die (smalle) fietspaden naast 60 wegen vaak geen verplichte fietspaden. Dus we houden ons aan de regels :)

Wanneer we met een man of 4-6 fietsen en dan eigenlijk maar een meter ruimte hebben met veel ander volk op het fietspad en je ziet dat de 60-weg erg rustig is en er slechts een enkele auto langs komt vind ik het wel te verantwoorden.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Waus26 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:43:
Dus we houden ons aan de regels :)
1. Wie kent deze regels?
2. Kan je een inschatting maken hoeveel irritatie dit opwekt bij medeweggebruikers, en wat dit doet voor onze "goede" naam?

You're not wrong you're just an >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
mhr-zip schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:49:
[...]

1. Wie kent deze regels?
2. Kan je een inschatting maken hoeveel irritatie dit opwekt bij medeweggebruikers, en wat dit doet voor onze "goede" naam?

You're not wrong you're just an >:)
1. Vrijwel niemand natuurlijk. :+
2. Zeker. Daarom vermijd ik dit soort wegen het liefst ook en zitten ze vrijwel nooit in de route :)

Maar wat eerder ook genoemd werd; die hetze tegen wielrenners... Social medio maakt het er niet beter op. Natuurlijk, er zitten gewoon een paar rotte appels tussen - maar die zitten in elke groep die gegeneraliseerd wordt...

Iedereen moet gewoon rekening moeten houden met elkaar en niet zo opgefokt/geïrriteerd moeten doen. Uiteindelijk heb je alleen jezelf ermee. Een beetje de Doe 's lief campagne van Sire, die is eigenlijk zeer sterk als ik er over nadenk.

[ Voor 18% gewijzigd door MaSw85 op 28-08-2020 11:54 ]

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 08:48
Waus26 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:52:
[...]

1. Vrijwel niemand natuurlijk. :+
2. Zeker. Daarom vermijd ik dit soort wegen het liefst ook en zitten ze vrijwel nooit in de route :)

Maar wat eerder ook genoemd werd; die hetze tegen wielrenners... Social medio maakt het er niet beter op. Natuurlijk, er zitten gewoon een paar rotte appels tussen - maar die zitten in elke groep die gegeneraliseerd wordt...

Iedereen moet gewoon rekening moeten houden met elkaar en niet zo opgefokt/geïrriteerd moeten doen. Uiteindelijk heb je alleen jezelf ermee. Een beetje de Doe 's lief campagne van Sire, die is eigenlijk zeer sterk als ik er over nadenk.
Ik ben zelf ook geen heilig boontje hoor. zeker als het wat minder druk is later op de avond ofzo, dan zal je mij gegarandeert ook betrappen op een stukje over de weg of hier of daar een stukje verkeerd.
Ik ben alleen van mening dat zolang je zelf niet aan de regels voldoet, je ook gewoon niet moet gaan zeuren als mensen eens een vinger op steken of een keer een scheldwoord roepen.

Nogmaals geweld etc. keur ik niet goed. Maar ik denk wel dat je dan eerst bij jezelf moet beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Thx weer zo'n hoofdpijn dossier, ik heb wel eens een Jawbreaker opgehad, die zal alvast voor geen meter.
(dus moet ik eerst een passende bril zien te vinden, en daarna nog de lens).

[ Voor 13% gewijzigd door mhr-zip op 28-08-2020 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Dan wordt dat passen, passen en nog eens passen. De enige tip die ik kan nog kan meegeven is een bril waarvan je de lezen eenvoudig kan wisselen. Daar heb ik in ieder geval het meeste plezier van. Een Radarlock, Jawbreaker of M-Frame is dan een goede keuze. Die laatste is trouwens erg geschikt voor kleinere hoofden, er is zelfs een Asian fit model (of die was er... Geen idee of dat nog zo is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Grin schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:22:
Dan wordt dat passen, passen en nog eens passen. De enige tip die ik kan nog kan meegeven is een bril waarvan je de lezen eenvoudig kan wisselen. Daar heb ik in ieder geval het meeste plezier van. Een Radarlock, Jawbreaker of M-Frame is dan een goede keuze. Die laatste is trouwens erg geschikt voor kleinere hoofden, er is zelfs een Asian fit model (of die was er... Geen idee of dat nog zo is)
Symetrische mensen zijn de mooiste mensen.

Mijn hoofd is scheef, en bij zo'n Jawbreaker kom ik door mijn vierkante hoofd ook nog eens met mijn wangen tegen de lens.

Zoiets misschien: https://www.sportbrillens...trike-matte-black-clear/1

[ Voor 7% gewijzigd door mhr-zip op 28-08-2020 12:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Even de shimano korting van 12gobike misbruikt voor een nieuwe set aandrijving >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S5LOBRo6wYHhyqKdhtG7664RBA0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZXSQb2HJPXnaXROuXKH5ed8q.jpg?f=fotoalbum_large

Van het weekend even knutselen, helaas is mijn voor derailleur vastgelopen even kijken of het kopje nog wel goed zit in de handle.
Anders misschien ook nieuwe handle/voor derailleur nodig :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Ja precies, de M-Frame is een van de langstlopende sportmodellen van Oakley. En dat is niet voor niets, erg prettige bril, echt een allemansvriend. Die kan je zekers eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:36
@mhr-zip is er een specifieke reden dat je voor Oakley wil gaan?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:47
Bananeman schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:19:
Deze gebruik ik ook , maar de upgrade ervan. De https://www.specialized.c...978&searchText=27116-1503

Top zadel, rijd er wekelijks 5-7 uur mee zonder problemen O-)
Grin schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:22:
Ben zelf erg gecharmeerd van de Oakley Sutro, die zie je ook enorm veel. Ik zag inderdaad ook de mogelijkheid tot vervangen van lenzen, wel zo'n 70/80 voor 2 glazen, dus wel aardig prijzig. Zit nog te twijfelen of ik voor 14 of 20% doorlaatbaarheid ga.

[ Voor 38% gewijzigd door rolandos582 op 28-08-2020 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
.

[ Voor 99% gewijzigd door rolandos582 op 28-08-2020 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Sutro moet je echt even passen voor aanschaf, zeker geen makkelijke bril. Alleen voor de grotere hoofden, hij is ook erg recht/verticaal. Heb deze zelf ook maar gebruik hem praktisch nooit, komt ook door de Prizm Road lens, voor mij eigenlijk te licht. Sutro is geen bril waarbij je even snel de lens wisselt, het kan maar ik zou dat niet te vaak doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
rolandos582 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:56:
[...]

Deze gebruik ik ook , maar de upgrade ervan. De https://www.specialized.c...978&searchText=27116-1503

Top zadel, rijd er wekelijks 5-7 uur mee zonder problemen O-)
Heb idd ook naar de Expert gekeken, maar zag (iig voor mij) geen noemenswaardige voordelen. Iets lichter en andere rails voor zover ik kon zien.

Motor-forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27
@TrekDr0p Ziet er goed uit! Was zelf ook nog op zoek naar een Pulley Set voor m'n 105 maar die staat er helaas niet meer tussen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Raznov schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:52:
@mhr-zip is er een specifieke reden dat je voor Oakley wil gaan?
Ja/nee.

Pasgeleden hadden we het over hoofdpijn in dit topic. En daar heb ik ook met fietsen regelmatig last van. Slechte lenzen kunnen ook hoofdpijn veroorzaken.

Vroeger had ik een transparante liggen van BBB, maar die is kapot gegaan en ik had er nog 1 van Ome Alie liggen die ik nu gebruik, maar toen dacht ik waarom koop ik niet iets met een goede lens. Ik had wel eens een poging gedaan om iets anders te kopen, maar een 100% of Jawbreaker pas ik niet.

Van de week was ik bij de fietsenmaker, en die had een bril liggen van AGU, paste prima. Dus die heb ik ook besteld bij Futurumshop (ik draag de lokale lbs niet een warm hart toe, want onpersoonlijk en niet heel deskundig).

Maar toen ik nog een keer keek is een Oakley eigenlijk niet (heel veel) duurder.

En @Grin en @Ypuh zijn altijd erg kritisch, maar wel positief over (de juiste) Oakley.

Dus vandaar Oakley.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
rolandos582 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:56:

Ben zelf erg gecharmeerd van de Oakley Sutro
Ik heb niet genoeg swag voor zo'n bril 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
la_fusion schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:07:
[...]

Zo ben ik dus vorig jaar gecrasht. Reed een auto, zeker 50m achter me, ik reed 35 ofzo, kwam een versmalling aan, meneer gaf even gas om naast me te komen rijden, en drukt me vervolgens van weg af, waardoor ik met 35 op een stoeprand knal (alternatief was onder de auto duiken).

Volgens hem had ik moeten remmen, maar in 2m kan je helemaal niet van 35->0 remmen, hij kwam natuurlijk op het allerlaatste moment naast me rijden. Overigens, als je in zo'n korte afstand een gat dichtrijdt, dan ga je dus geen 50 (wat de maximum snelheid was).

Les voor mij: er rijden redelijk wat idioten rond, dus beter let ik goed op om ze niet de kans te geven voor dit soort "geintjes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Grin schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:09:
Sutro moet je echt even passen voor aanschaf, zeker geen makkelijke bril. Alleen voor de grotere hoofden, hij is ook erg recht/verticaal. Heb deze zelf ook maar gebruik hem praktisch nooit, komt ook door de Prizm Road lens, voor mij eigenlijk te licht. Sutro is geen bril waarbij je even snel de lens wisselt, het kan maar ik zou dat niet te vaak doen.
Ja ik heb een vrij groot hoofd, dus voor mij zal die dan perfect zijn. Was nog opzoek naar een dealer die ze heeft liggen, maar dat zijn er bijzonder weinig. Welke prizm lens heb je? Zat zelf naar Jade lens/Road lens te kijken
Bananeman schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:14:
[...]

Heb idd ook naar de Expert gekeken, maar zag (iig voor mij) geen noemenswaardige voordelen. Iets lichter en andere rails voor zover ik kon zien.
Ja ik kreeg hem uiteindelijk voor dezelfde prijs mee dus toen dacht ik, waarom ook niet hé? Wel erg fijn zadel maar wel van te voren even meten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik heb ook een Sutro met de Prizm Road Jade lens. Vind het een erg fijne lens met de voordelen (contrast) van Prizm Road maar net wat donkerder (14% volgens de specs). Er is tegenwoordig ook nog de Prizm road black met 11%.

De Jawbreaker met de Prizm Road Jade komt ook wel met een mooi montuur vind ik:
Afbeeldingslocatie: https://r2-bike.com/media/image/product/183672/lg/oakley-glasses-jawbreaker-grey-ink-prizm-road-jade-oo9290-4631.jpg

Het is dat ik al een Jawbreaker heb anders had die wel hoog op mijn lijstje gestaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Kluus op 28-08-2020 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Zijn die lenzen in fietsbrillen nou echt zoveel beter dan een standaard zonnebril van de opticien? Ik draag namelijk gewoon altijd mijn bril en als de zon schijnt een zonnebril. Ben wel eens benieuwd want zo ver ik weet is het niet echt een optie om een fietsbril te dragen als brildrager. Anders zou ik eens lenzen moeten proberen, want ik neem aan dat een fietsbril dan gewoon kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Verona27 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:22:
@TrekDr0p Ziet er goed uit! Was zelf ook nog op zoek naar een Pulley Set voor m'n 105 maar die staat er helaas niet meer tussen :(
Ja ik had de laatste geselecteerd.

Wel altijd fijn de eerste keer dat je op een fiets stapt met alles nieuw :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Laatst online: 15:57

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

hoi1234 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:57:
Zijn die lenzen in fietsbrillen nou echt zoveel beter dan een standaard zonnebril van de opticien? Ik draag namelijk gewoon altijd mijn bril en als de zon schijnt een zonnebril. Ben wel eens benieuwd want zo ver ik weet is het niet echt een optie om een fietsbril te dragen als brildrager. Anders zou ik eens lenzen moeten proberen, want ik neem aan dat een fietsbril dan gewoon kan.
Zie https://www.mantel.com/blog/fietsbril-op-sterkte voor meer info.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Je hebt ook fietsbrillen op sterkte.

Enige waarom ik er een draag is dat ik geen vliegjes in mijn ogen wil. Een slechte lens zorgt ervoor dat je ogen zich steeds corrigeren en daar krijg je hoofdpijn van (van mijzelf ben ik niet brildragend).

Als je met je normale bril goed uit de voeten kan, zie ik niet in waarom je een andere bril moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
TrekDr0p schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:40:
helaas is mijn voor derailleur vastgelopen even kijken of het kopje nog wel goed zit in de handle.
vastlopende derailleur is onwaarschijnlijk, dat is in de meeste gevallen een probleem met je bekabeling (beschadiging aan de binnenkabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Laatst online: 15:57

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Kluus schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:55:
Ik heb ook een Sutro met de Prizm Road Jade lens. Vind het een erg fijne lens met de voordelen (contrast) van Prizm Road maar net wat donkerder (14% volgens de specs). Er is tegenwoordig ook nog de Prizm road black met 11%.

[Afbeelding]

Het is dat ik al een Jawbreaker heb anders had die wel hoog op mijn lijstje gestaan.
Ik heb een bril met verschillende lenzen.
Weet alleen nooit goed wanneer ik zou moeten wisselen tussen de jade en de road.
En dan heb ik ook nog een gepolariseerde prizm black lens.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:37
[...]
Nee, de reden is dat mensen graag zeiken, een stukje over de weg fietsen geeft deze mensen alleen maar munitie.

Als wielrenner kan je het toch niet goed doen,
  • ]fiets je op het fietspad, dan ben je een malloot die op de weg moet gaan fietsen;
  • fiets je op de weg, dan ben je een malloot die op het fietspad moet gaan fietsen.
Ik ben het eens dat je je aan de verkeersregels moet houden, maar soms worden er beslissingen gemaakt die op dat moment logisch lijken en achteraf niet zo slim waren. Om nu gelijk met een vingertje gaan wijzen, is zo makkelijk. Net alsof jij niet in een situatie terecht kan komen die even niet zo handig was. Foutjes maken is menselijk.

Nu ken ik groepen (waar ik dus bij voorbaat niet aansluit) die bewust over de wegrijden, rotondes verkeerd om rijden, door rood rijden, met 40+ door een dorpskern heen, etc, alles maar voor de gemiddelde snelheid. Die zijn bewust met die instelling op pad. Maar om nu gelijk elke wielrenner die een foute beslissing maakt als oorzaak aan te wijzen gaat mij een beetje ver.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
joint_me schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:38:
[...]

Als wielrenner kan je het toch niet goed doen,
Dat is ook sowieso waar, alleen al het feit dat roepen niet wordt gewaardeerd door veel fietsers als je ze wilt inhalen maar bellen is volgens de wet niet toegestaan, tenzij gevaar dreigt.

Ik kom zelf vrijwel geen agressie tegen, rijd ook veel solo dus wellicht dat dat scheelt :)

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Kluus schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:55:

[Afbeelding]

De Sutro is inderdaad een mooi ding, die road jade lens is die wat groenige toch?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cN5SE9DxQnjDuZSVQufzPmDmwok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E99M6a1C4YIYoON8YkAN7kgt.jpg?f=fotoalbum_large

Vond hem wel heel vet, was in demarrage deal bij futurumshop, dus ik twijfelde wel. Wat moet je bij 15% doorlaatbaarheid verwachten, is dat vrij donker of valt dat wel mee?
Ik heb zelf maar -1,25 dus alleen voor afstand en rijd gewoon met een fietsbril, de oppervlakte is vaak veel groter dus minder vliegjes etc. En de speciale lenzen zorgen voor een beter zichtveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

magic_nl schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:38:
[...]

Ik heb een bril met verschillende lenzen.
Weet alleen nooit goed wanneer ik zou moeten wisselen tussen de jade en de road.
En dan heb ik ook nog een gepolariseerde prizm black lens.
Haha ja lastig is dat. Dit is trouwens wel de "Prizm Road Jade" dat is weer anders dan de "gewone" Prizm Jade en lijkt meer op de normale Prizm Road maar iets donkerder.

Ik heb inmiddels ook een verzameling Oakley's maar wat ik nu voor wielrennen gebruik is:
- Jawbreaker met Photochromic lens voor alle wisselende omstandigheden
- Sutro met Prizm Road Jade als het lekker zonnig is.

Ik overweeg dus nog om die Prizm Road Jade lens ook voor de Jawbreaker te kopen omdat ik dat de fijnere bril vind. Maar ik ben sowieso wel redelijk fan van Photochromic.

Verder heb ik nog een oude Radarlock met een (bekraste) photochromic lens die ik tijdens het MTB'en gebruik. Misschien moet ik daar eens zo'n Trail lens voor aanschaffen om te kijken wat dat toe voegt.

En dan heb ik nog een Holbrook met Prizm Daily Polarized voor gebruik als dagelijkse zonnebril, echt een heerlijke bril is dat ook.

[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 28-08-2020 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

rolandos582 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:58:
[...]

De Sutro is inderdaad een mooi ding, die road jade lens is die wat groenige toch?

Vond hem wel heel vet, was in demarrage deal bij futurumshop, dus ik twijfelde wel. Wat moet je bij 15% doorlaatbaarheid verwachten, is dat vrij donker of valt dat wel mee?
Klopt, ik heb die ook uit de demarrage deal, ook met dat semi-doorzichtige montuur, vind ik ook wel vet inderdaad. Ik vind 15% nog niet zo heel donker hoor, maar als ik snel wissel tussen mijn Radar met Prizm Road en deze Sutro zie ik nog steeds wel een verschil. Maar het is meer van "wat is die standaard Prizm Road eigenlijk licht" en dus niet "wat is die Prizm Road Jade toch donker" zeg maar ;).

Ik heb hem vandaag ook op gehad bij wisselvallig weer (wel open op de dijken, geen bos) en dan is het nog prima te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Kluus op 28-08-2020 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Ik heb een 100% Speedtrap met 20% doorlaatbaarheid. Dat is wel fijn voor het Nederlandse weerbeeld, maar soms net even te licht voor de echt zonnige dagen. Ik heb daarom voor hele zonnige dagen en voor echt bewolkte dagen en avonden een bril van (het Nederlandse) merk Col/Cyling gekocht. Schappelijke prijs (€55, ik heb overigens de Limited van €65).
Deze bril komt standaard met twee lenzen; één voor zonnige dagen en een bruine voor bewolkte dagen en avonden. Gisteren voor het eerst getest, erg fijne bril met een goede airflow ook. Wel aan de brede kant (voor mij) maar hij zit net goed doordat ik een Buff als zweetband of bandana gebruik onder de helm.

Overigens is die Buff gebruiken onder de helm iets wat ik veel eerder had moeten doen, want nu loopt het zweet niet meer over mijn brilleglazen en houd ik goed zicht. Moet er alleen nog een koerspet bij voor laaghangende zon.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Waus26 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:36:
Ik heb een 100% Speedtrap met 20% doorlaatbaarheid. Dat is wel fijn voor het Nederlandse weerbeeld, maar soms net even te licht voor de echt zonnige dagen. Ik heb daarom voor hele zonnige dagen en voor echt bewolkte dagen en avonden een bril van (het Nederlandse) merk Col/Cyling gekocht. Schappelijke prijs (€55, ik heb overigens de Limited van €65).
Deze bril komt standaard met twee lenzen; één voor zonnige dagen en een bruine voor bewolkte dagen en avonden. Gisteren voor het eerst getest, erg fijne bril met een goede airflow ook. Wel aan de brede kant (voor mij) maar hij zit net goed doordat ik een Buff als zweetband of bandana gebruik onder de helm.

Overigens is die Buff gebruiken onder de helm iets wat ik veel eerder had moeten doen, want nu loopt het zweet niet meer over mijn brilleglazen en houd ik goed zicht. Moet er alleen nog een koerspet bij voor laaghangende zon.

***members only***
Maar waarom is die 20% doorlaatbaarheid niet geschikt voor avond/bewolkte dagen dan? Dat lijkt me toch juist ideaal? En dan 14/15% voor de zon? Hoe vergelijk je die bril met je 100% / oakley?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

BartNL schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:32:
[...]

vastlopende derailleur is onwaarschijnlijk, dat is in de meeste gevallen een probleem met je bekabeling (beschadiging aan de binnenkabel).
De kabel staat nog strak gespannen, zowel onder het frame als waar hij de handle in gaat.
De derailleur is nog wel te buigen met de hand.
Maar ga morgen rustig knutselen, en anders gaat hij naar de fietsenmaker :*)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• niels99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:32
Bananeman schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:45:
[...]

Dat is ook sowieso waar, alleen al het feit dat roepen niet wordt gewaardeerd door veel fietsers als je ze wilt inhalen maar bellen is volgens de wet niet toegestaan, tenzij gevaar dreigt.

Ik kom zelf vrijwel geen agressie tegen, rijd ook veel solo dus wellicht dat dat scheelt :)
Wat betreft bellen vs roepen. Ik heb het idee dat in Nederland bellen nagenoeg alleen gebruikt wordt bij inhalen. Fietsers en voetgangers zijn daar ook op ingespeeld en reageren over het algemeen een stuk vriendelijker dan bij roepen. Ik heb ook nog nooit gehoord dat iemand beboet is door bellen bij inhalen dus ik zou durven stellen dat gebruik van een bel bij inhalen wel als goed gezien wordt.

Roepen daarentegen is juist beter bij dreigend gevaar waarbij je geen tijd hebt om je hand naar de bel te bewegen of het gevaarlijk is om je hand van je stuur af te halen. Vaak snappen mensen het ook een stuk beter als je roept op bijvoorbeeld het moment dat iemand die je aan het inhalen bent zonder aankondiging ineens linksaf slaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afrit13
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 22:53
Je hoeft ook alleen te bellen als er gevaar dreigt bij het inhalen. Als er voldoende ruimte is, is er geen gevaar en hoef je niet te bellen. Is er onvoldoende ruimte, dan mag je dus bellen, omdat er mogelijk gevaar dreigt bij het inhalen.

Van mij mogen ze trouwens wel de regel van het 'naast elkaar mogen fietsen' afschaffen. Dus niet meer naast elkaar fietsen. Niemand niet. Nooit.
Pagina: 1 ... 150 ... 683 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).