Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 142 ... 683 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:53
Pimorez schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:39:
Vraagje over nieuwe velgen; ik heb een setje Fulcrum Racing 5 gekocht voor mijn vriendin (verjaardagscadeautje, niet doorvertellen) maar bij de achtervelg zit het ventielgaatje zo'n 3mm naar de buitenkant ipv. netjes in het midden zoals de voorvelg. Maakt dit veel uit en gaat je velg/binnenband sneller naar de klote of is het vooral een schoonheidsfout?
Ik heb dezelfde velgen, kan wel even voor je kijken als ik thuis ben. Maar lijkt me sterk dat dit zo hoort. Maar kom er even op terug nog :)

Bij mij kwamen deze velgen overigens zo krom als een banaan uit de doos en zijn toen netjes vervangen door Futurumshop, dus wie weet heb je net als ik net even een slechte ontvangen.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Sport_Life schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:28:
[...]

Mijn allereerste racefiets had remmen die doorlopen tot nabij de stuurbuis.
Dat was in 1996/97 ongeveer, de racefiets vond ik in een oude schuur die mijn ouders hadden gekocht (met inhoud dus).
buiscommandeurs werken voor geen meter. Ik ben te jong om ze bewust meegemaakt te hebben, maar de racefiets van m'n vader heeft ze nog. Op zijn fiets mag ik ook fietsen op een trainer van de Lidl.

Misschien gaat het ook wel stroef doordat de fiets zo oud is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gebanned
  • Nu online
racoon schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:10:
Wat is jullie ervaring schijfremmen of velgremmen?
Ik heb ervaring met beiden; maar mijn voorkeur gaat uit naar rollerbrakes:

+ Je remt minder en dat in alle omstandigheden; minder remmen betekent gewoon meer snelheid.
+ Meer ruimte voor bredere banden. Usecase is op een racefiets beperkt, 28mm past ook met velgremmen. En breder dan 28mm op een racer? Koop dan een andere soort fiets. Rolweerstand op de weg is bij 28mm+ echt een factor;
+ Geen slijtage van velgen. Theoretisch idd, 90.000+ KM op één set velgremwielen is zeker niet vreemd, heb ze nu nog als reservewielen;
+ Rollerbrake heeft de toekomst, maar rim zal voorlopig nog wel verkrijgbaar zijn;
+ Fluisterstil, zelfs bij een middelmatige of slechte afstelling.
= Mooier of lelijker, afhankelijk van wie je het vraagt;
- Je mist af en toe een bocht.
- Je mist soms een auto niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:47

Grin

Ride si sapis.

@Gebanned Rollerbrakes... Moest het echt even opzoeken, werkelijk nog nooit van gehoord... Weer wat geleerd :F :+

[ Voor 82% gewijzigd door Grin op 11-08-2020 21:08 ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:25
Kamp terugtraprem *O*

Nee zonder al die gekkigheid, ik heb velgrem, en dat werkt prima. Enige waarbij het minder werkt is bij de regen en afdaling. De afdalingen doe ik nog wel eens, dus daar zou ik graag voor naar disc willen, maar aan de andere kant rij ik de meeste kilometers vlak, en misschien 1 a 2 procent dalen, dus waar zou ik het dan voor doen. Voor natte omstandigheden geldt eigenlijk het zelfde, ik rij niet zo snel als er regen is of is geweest, dus ook dat zal 2 of 3 ritten op de 50 per jaar zijn. Het enige wat dan voor mijn beeld een groot voordeel zou zijn, is de slijtage. Stel dat mijn huidige Cosmic's gewoon klaar zijn, dan is het ook echt klaar, kunnen ze weg. Maar dan moet je ook even kijken hoe lang ze mee zijn gegaan, in jaren, of kilometers, en dan is dat ook wel weer relatief. Koop ik wel weer een nieuwe set.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-09 23:45
mhr-zip schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:27:
[...]

Inderdaad, als we dit al gaan tolereren hier. Straks worden schijfremmen en zadeltasjes nog ook geaccepteerd >:)

Moet ik dadelijk ook nog gaan remmen voor bejaarden op elektrische fietsen :+

#teamammenooitniet
Twee verschillende??? Die dopjes moeten er sowieso af! :*)

ps. Echt waar? Weer discussie over schijfrem vs velgrem? 8)7 Gebruik gewoon lekker wat je fijn vindt, kunt betalen en bij je fiets past.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Raznov schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:44:
Kamp terugtraprem *O*

Nee zonder al die gekkigheid, ik heb velgrem, en dat werkt prima. Enige waarbij het minder werkt is bij de regen en afdaling. De afdalingen doe ik nog wel eens, dus daar zou ik graag voor naar disc willen, maar aan de andere kant rij ik de meeste kilometers vlak, en misschien 1 a 2 procent dalen, dus waar zou ik het dan voor doen. Voor natte omstandigheden geldt eigenlijk het zelfde, ik rij niet zo snel als er regen is of is geweest, dus ook dat zal 2 of 3 ritten op de 50 per jaar zijn. Het enige wat dan voor mijn beeld een groot voordeel zou zijn, is de slijtage. Stel dat mijn huidige Cosmic's gewoon klaar zijn, dan is het ook echt klaar, kunnen ze weg. Maar dan moet je ook even kijken hoe lang ze mee zijn gegaan, in jaren, of kilometers, en dan is dat ook wel weer relatief. Koop ik wel weer een nieuwe set.
Velgremmen remmen zeker minder goed als de velg nat is, maar zo wereldschokkend is het nou ook weer niet. Soms breekt m'n racefiets flink uit als ik weer een Boomer van team e-bike tegen kom of een automobilist niet goed kijkt (ligt volgens mij gewoon aan de grip van de banden), maar ik sta altijd gewoon op tijd stil.

Al die stadsbarrels remmen 3x zo slecht als mijn racefiets met velgremmen. Gewoon bewust zijn dat je remmen niet optimaal presteren en ver voor je uit kijken. Ik fiets liever op mijn racefiets dan een willekeurige fiets die nooit onderhoud krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Ypuh schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:45:
@MrBarBarian Die andere 2 die je noemt vind ik wel van een andere orde. Ik schakel een stuk vaker dan ik rem, en met electronisch schakelen hoef je geen kabels meer te trekken, bij te stellen of onderhouden. Dat soort voordelen mis ik bij discs nog een beetje (in tegenstelling zelf, je hebt iets waar je veel meer omkijken naar hebt).
Tenzij je in NO Groningen woont betwijfel ik of je vaker schakeld dan remt. :P

Als ik 10x per rit schakel is het veel. Remmen moet ik helaas vaker doen.

Tenzij je SRam hebt, heb je nog wel schakelkabels. Ze zijn alleen een stuk dunner en flexibeler. En daarmee wel makkelijker (al kunnen ze wel rammelen :( )

Tot slot heb ik ook niet veel omkijken meer naar mijn kabel-geschakelde fiets, als het allemaal eenmaal goed afgesteld is. En in mijn ervaring is het afstellen van een kabelschakelaar eenvoudiger dan een electronische schakelaar. Vooral de EPS voorderrie komt erg nauw ;)

Alles heeft z'n voor en nadelen. Ik kijk wel uit naar mijn eerste fiets met schijven. Maar vooralsnog is de aanschafprijs een te hoge drempel voor mij. Helaas ben je niet klaar met alleen een ugrade van de groep. Frame en wielen moeten ook...
hoi1234 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:38:
[...]

buiscommandeurs werken voor geen meter. Ik ben te jong om ze bewust meegemaakt te hebben, maar de racefiets van m'n vader heeft ze nog. Op zijn fiets mag ik ook fietsen op een trainer van de Lidl.

Misschien gaat het ook wel stroef doordat de fiets zo oud is.
Oefening baart kunst. Buisschakelaars werken prima. Als je het door hebt kan je even nauwkeurig schakelen als een electronische schakelaar. Maar de stuurschakelaars zijn eenvoudigweg makkelijker..

[ Voor 18% gewijzigd door MrBarBarian op 11-08-2020 17:31 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:02
Zit er vooral mee dat ik niet weet hoe electrische componenten werken over zeg 10-15 jaar. Vervangende onderdelen zou een punt kunnen zijn. Mechanische componenten zullen er altijd wel blijven. Overal ter wereld kunnen ze je helpen en bij onverhoopt schakel kabelbreuk heb je functionerende noodoplossingen. Een lege batterij halverwege komt vast vaker voor, of dat de batterij overnacht leegloopt en je daar kort voor de rit achter komt.
Volgens mij is t een tech-gimmick. Zeker niet nodig. Itt tot schijfremmen bij natte afdalingen (en dit zeker met een zware vakantiefiets)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Schijfremmen zullen vast fijner zijn met dalen in nat weer, maar ik heb met velgremmen (zowel alu als carbon velgranden) nog geen problemen gehad. Ik heb enkel ervaring met MTB schijfremmen, helaas is dat na één flinke valpartij al meteen een probleem gezien zowel de velg als schijf zelf krom waren en aanliepen.

Mijn volgende fiets zal, afhankelijk van wanneer ik die aanschaf, ook gewoon velgrem zijn ivm. kostenplaatje. Als ik de keuze heb om geld uit te geven aan schijfremmen of Di2 dan is de keuze voor mij eenvoudig; Di2. Daar heb ik al de voordelen van ervaren (Ultegra 6870), schijfremmen nog niet zozeer.

Een lege batterij komt mij overigens nooit voor, Di2 gaat echt 1500km mee oid. en ik check ééns in de zoveel ritten even de batterij. Vooralsnog heb ik geen enkele keer gehad dat het lampje niet groen is en dat terwijl ik zeker niet elke week aan het opladen ben (sterker nog, ik heb hem nu pas 4x opgeladen en dat was elke keer meer 'voor de zekerheid' dan dat het nodig was, ik begin liever met een volle batterij aan een fietsvakantie dan dat ie halverwege wel leeg is en ik hem dan alsnog moet opladen).

[ Voor 29% gewijzigd door Pimorez op 11-08-2020 17:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@HBSVDK N = 1 uiteraard. Zo ongeveer sinds dag 1 (2017 schat ik zo) rij ik draadloos/elektrisch. Slechts 1 keer een probleem gehad en dat was vorige week, maar dat kwam doordat ik een bergcassette (verkeerd?) had gemonteerd waardoor hij niet goed wilde schakelen. Had toch een tussenting moeten plaatsen en de derailleur beter moeten afstellen... Mijn fout dus.
Lege batterij heb ik 1 keer gehad, maar dan wissel je de batterij van de voorderailleur met de achterderailleur en kan je toch nog fatsoenlijk trainen. Tegenwoordig heb ik een extra batterij in de achterzak, dingen zijn zo klein, gaat nergens over. Overnacht loopt de zaak niet leeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Louislouislouis schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:24:
[...]

Ja, die zijn na 1 rit in vochtig weer kaal. Prima wielen trouwens, maar gekleurde aluminium rem oppervlaktes slijten gewoon. Geen uitzonderingen.

Als je zo graag helemaal zwarte wielen wil moet je of velgrem wielen met een carbon rem oppervlakte nemen of gewoon overstappen op schijfremmen.
@jochy

Zoals gezegd ben ik het hier niet helemaal mee eens. Al zo een 5000km op de trimax erop zitten en zien er mijns inziens nog mooi uit. Het is geen diep zwart, maar dat is het nooit geweest, maar doet niet onder voor mijn reynolds strike. (Ook een reden om mijn foto van vandaag te showen in de Apuaanse Alpen :P Erg mooi om daar te fietsen.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5VMScsGMZG2_FnoQyI51zG-b9-8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h0V4TxR5eTmkgfhCKdXfEKHe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Reynouts op 12-08-2020 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Laatst online: 11:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j8O3S-SbwV0_byUxTSBipyBThKM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sHcZRachCalv7L8FSLwqKSMD.jpg?f=fotoalbum_large

Hier exact hetzelfde. It’s not a flaw, it’s a feature🙃

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
hoi1234 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:12:
[...]

Velgremmen remmen zeker minder goed als de velg nat is, maar zo wereldschokkend is het nou ook weer niet. Soms breekt m'n racefiets flink uit als ik weer een Boomer van team e-bike tegen kom of een automobilist niet goed kijkt (ligt volgens mij gewoon aan de grip van de banden), maar ik sta altijd gewoon op tijd stil.

Al die stadsbarrels remmen 3x zo slecht als mijn racefiets met velgremmen. Gewoon bewust zijn dat je remmen niet optimaal presteren en ver voor je uit kijken. Ik fiets liever op mijn racefiets dan een willekeurige fiets die nooit onderhoud krijgt.
OH dat zeker, we hebben met zijn allen jaren op velgremmen gereden en gevaarlijk is het zeker niet. Een set goede remblokjes er op (swissstop oid) en je staat zo stil. Maar het is ook een beetje wat je zoekt, ga je ook met regen fietsen, ga je ook de modder en bende door, wil je veel klimmen en dalen etc etc. Daar zal @racoon toch ook bij stil moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Stufferdt schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:57:
[Afbeelding]

Thanks! Hij lijkt hier wel voor 90% op het vlakke te zitten in plaats van de zijkant, bij mij is het meer 50%. Ik ga ze gewoon aanmelden om te vervangen, ik vind dit namelijk een te groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Wat een verschil maken een paar diepe donkere wielen. Mijn alu racefiets ziet er zoveel sneller, duurder en agressiever uit, wat mooi zeg. Wil eigenlijk ook eens kijken hoe ver ik kan gaan met het (goedkoop) upgraden van mijn racefiets.
Hoe zijn jullie ervaringen met die aero cockpits van aliexpress (of thorcarbon etc..)? Volgens mij is dat eigenlijk wel de volgende stap in mijn fietsevolutie.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Laatst online: 07-03-2023
Yakolev schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:30:
Wat een verschil maken een paar diepe donkere wielen. Mijn alu racefiets ziet er zoveel sneller, duurder en agressiever uit, wat mooi zeg. Wil eigenlijk ook eens kijken hoe ver ik kan gaan met het (goedkoop) upgraden van mijn racefiets.
Hoe zijn jullie ervaringen met die aero cockpits van aliexpress (of thorcarbon etc..)? Volgens mij is dat eigenlijk wel de volgende stap in mijn fietsevolutie.
Ik heb een aerostuur liggen waarvan de gaten voor de remkabels (in de bocht) erg onhandig geplaatst zijn. Verder is het een prima stuur.

Helaas is voor mij de keuze erg beperkt, omdat ik een 130mm stuurpen gebruik. De meeste op Ali gaan tot 120mm..

Aerostuur op Ali kost +/- 50 euro. Voor mij een no-brainer als ik naar de merkprijzen kijk (400+ regelmatig).

Mijn beide fietsen hebben nu RXS sturen en stuurpennen. Prima spul.

[ Voor 3% gewijzigd door MrBarBarian op 11-08-2020 20:49 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:30
De hele goedkope Aliexpress zou ik laten voor wat het is, maar die van Yoeleo, Lightbicycle, Yishun, The One etc. zijn prima en voor zo'n €165 incl. wel te vinden in alle lengtes en breedtes.

De ~€50 Aliexpress varianten durf ik mijn leven niet op te wagen. M'n baas ziet me al aankomen al ik X dagen werk mis omdat m'n voortanden eruit liggen (zal niet zeggen dat het gebeurd, maar kans * gevolgen = onacceptabel risico). Dat ze minder stijf zijn en de QC niet op orde is, is al wel bewezen.

Verder zou ik wel zeker willen weten dat je de juiste lengte, angle, stack height, breedte, sweep, reach, tilt, integratie en mooie overloop van spacers en kabelloop hebt, maar andere mensen zijn minder kieskeurig :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:14
Ypuh schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:50:
[...]

De hele goedkope Aliexpress zou ik laten voor wat het is, maar die van Yoeleo, Lightbicycle, Yishun, The One etc. zijn prima en voor zo'n €165 incl. wel te vinden in alle lengtes en breedtes.

De ~€50 Aliexpress varianten durf ik mijn leven niet op te wagen. M'n baas ziet me al aankomen al ik X dagen werk mis omdat m'n voortanden eruit liggen (zal niet zeggen dat het gebeurd, maar kans * gevolgen = onacceptabel risico). Dat ze minder stijf zijn en de QC niet op orde is, is al wel bewezen.

Verder zou ik wel zeker willen weten dat je de juiste lengte, angle, stack height, breedte, sweep, reach, tilt, integratie en mooie overloop van spacers en kabelloop hebt, maar andere mensen zijn minder kieskeurig :D.
Aan de andere kant, als je Trace Velo bekijkt, dan lijkt hij positief over een cheap carbon stuur.

Heeft er iemand toevallig nog een code van Futurum?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 19:10
Jimmy-time1 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:48:
Hier nog een lurker. Ik lees al een tijd mee in dit forum. Ik gebruikte voorheen een mtb om zowel op onverhard als op verhard te rijden. Ik wilde de overstap maken naar een racefiets dus ik heb gisteren een 2e hands Cube Agree C62 uit 2016 aangeschaft.
Dat lijkt mij een prima fiets Ik heb zelf de 2020 SL uitvoering. Naar mijn mening heeft Cube een goede prijs/kwaliteit verhouding. Er zijn volgens mij ook niet zoveel merken waarbij je een nieuw model met Ultegra Di2 afgemonteerd (behalve ketting en cassette deze zijn 105) voor €2749 kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:23
sQuare8 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:53:
[...]

Aan de andere kant, als je Trace Velo bekijkt, dan lijkt hij positief over een cheap carbon stuur.

Heeft er iemand toevallig nog een code van Futurum?
Kan je zelf aanmaken: https://www.futurumshop.nl/125-strava-beloning-fs

Misschien moeten we deze link even in de openingspost laten zetten :+

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Waus26 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:33:
[...]

Futurumshop heeft wel veel nepaanbiedingen en nepkortingen. Ze zijn standaard duurder. Dus z'n kortingscode heeft niet altijd zin. Ook moet je bij bepaalde producten minimaal één bepaald aantal bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:30
hoi1234 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:50:
[...]

Futurumshop heeft wel veel nepaanbiedingen en nepkortingen. Ze zijn standaard duurder. Dus z'n kortingscode heeft niet altijd zin. Ook moet je bij bepaalde producten minimaal één bepaald aantal bestellen.
Ik ontken niet dat Futurumshop nooit duur(der) is.

Omdat het altijd gratis verzenden is, zitten die verzendkosten vaak in de prijs verwerkt. Wat zeker ongunstig bij meerdere kleinere onderdelen.
Die verzendkosten willen ze spreiden bij FS, daarom gaan bijv. sommige binnenbandjes per 10 ofzo. MAAR als je al een beetje normaal bestelbedrag bij elkaar gesprokkeld hebt kan je ze ook los bestellen, even een appje sturen naar de klantenservice en ze regelen het voor je.

Ook als je een minimaal bestel bedrag hebt voor je kortingsbon van bijv. €100,- en je komt maar tot €99 lossen ze het ook wel op voor je bij de klantenservice. En dat in combinatie met hun garantie/retourbeleid en kortingsacties zorgt er zeker voor dat ik er wel eens iets bestel.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sQuare8
  • Laatst online: 10:14
[...]

Die had ik al gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
mhr-zip schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 07:49:
[...]

Omdat het altijd gratis verzenden is, zitten die verzendkosten vaak in de prijs verwerkt. Wat zeker ongunstig bij meerdere kleinere onderdelen.
Die verzendkosten willen ze spreiden bij FS, daarom gaan bijv. sommige binnenbandjes per 10 ofzo. MAAR als je al een beetje normaal bestelbedrag bij elkaar gesprokkeld hebt kan je ze ook los bestellen, even een appje sturen naar de klantenservice en ze regelen het voor je.

Ook als je een minimaal bestel bedrag hebt voor je kortingsbon van bijv. €100,- en je komt maar tot €99 lossen ze het ook wel op voor je bij de klantenservice. En dat in combinatie met hun garantie/retourbeleid en kortingsacties zorgt er zeker voor dat ik er wel eens iets bestel.
Dat wist ik allemaal niet. Mantel is voor mij prima. Weliswaar geen gratis verzenden, maar op ~8km zit een servicepunt. Als je aangeeft op te halen bij een servicepunt, is de verzending naar het servicepunt gratis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:18
Stufferdt schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:57:
[Afbeelding]

Is dat niet gewoon omdat de velg asymmetrisch is? Wordt bij achtervelgen wel vaker gedaan zodat de spaken aan de aandrijfkant minder recht op staan.

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 20:52
GWBoes schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 08:43:
[...]

Is dat niet gewoon omdat de velg asymmetrisch is? Wordt bij achtervelgen wel vaker gedaan zodat de spaken aan de aandrijfkant minder recht op staan.
Yep.. en bij (disc) voorwielen ook overigens ;-)
(Het is ook niet dat het ventielgat verschoven is t.o.v. het midden, maar de spaken)

[ Voor 11% gewijzigd door Salteh op 12-08-2020 08:55 ]

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:19
mhr-zip schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 07:49:
[...]

Ik vergelijk FS altijd met Coolblue. Iets meer premium maar wel dezelfde dag verzonden en uitstekende retour policy/klantenservice. Heb al genoeg besteld daar, die paar € extra besteed ik dan graag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plong
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-08 20:04
[...]

Deze link werkt nog, maar de codes die het genereert zijn vervallen.
Geldig tot zondag 26 juli 2020, 23:59 uur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raznov
Vanaf 16 Augustus is er weer een nieuwe Strava challenge, dus zal dan niet heel lang duren voordat er weer wat codes zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Raznov schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:21:
Vanaf 16 Augustus is er weer een nieuwe Strava challenge, dus zal dan niet heel lang duren voordat er weer wat codes zijn.
Ah leuk! Kan ik weer wat dingen bestellen, gefeliciteerd overigens O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Ben misschien wel koploper artikelen retour sturen bij Futurumshop, maar betaal daarom ook graag een paar euro meer voor de uitstekende service. Al 10 jaar vaste klant en met hun kortingscodes en aanbiedingen zijn er volop leuke deals te scoren (met name op kleding en banden). Heb dan ook nooit het idee dat ik teveel betaal. Ze hebben zichzelf onsterfelijk gemaakt toen ze na 3.5 jaar gebruik het volledige bedrag van mijn defecte Garmin retourneerden (wel gekocht met 5 jaar garantie).

Enige jammere vind ik dat dingen vaak best wel snel uit het assortiment gaan, of dat ze alles van een merk hebben behalve het specifieke model wat ik zoek (waarvan de maat dan vaak toch al uitverkocht is). Ook hebben ze niet zoveel kleine onderdeeltjes, dus daarvoor bestel ik dan meestal bij Bike24.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• djiedjie
  • Laatst online: 15-09 21:23
Ik heb zelfs sinds een aantal maanden een Thor cockpit en ben er zeer tevreden over. Heb bewust eerst gewacht met een cockpit met vaste stuurpen tot ik zeker was van m'n stuurpen lengte. Heb gekozen voor Thor omdat ik zo een aanspreekpunt had bij aankoop in eigen taal en land, omdat ik het een mooi stuur vind en omdat ik het relatief betaalbaar vind t.o.v. bijvoorbeeld een Supra Combo cockpit van Sensa zelf. Zo ziet het er bij mij uit, inmiddels dus ook inclusief 3d geprinte houder voor m'n Lezyne.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QScshaEe9ZzmWcTjy4OL_0aBTLU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6fnXSusXs7RrSZ3QCdfW5Eng.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8xb92BPkymsFDCkrw940ddJGpMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S83U2mKIkJjcdjTwBQVyslJi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I5hEFbJI-uRgzxR4viz2cNc_iJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mTfaIBVuLkdrNEYoZ5qzNZC3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helpt het qua aerodynamica als je fietscomputer zo in een mount vooraan zit ipv op je stuurpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
djiedjie schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:19:
[...]

Ik heb zelfs sinds een aantal maanden een Thor cockpit en ben er zeer tevreden over.
fiets en cockpit zien er erg strak uit alleen zou je je stuurlint opnieuw moeten af tapen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:25:
Helpt het qua aerodynamica als je fietscomputer zo in een mount vooraan zit ipv op je stuurpen?
het kijkt vooral makkelijker nee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Wat is eigenlijk het voordeel van zo'n stuur en stuurpen in één ten opzichte van een los stuur met losse stuurpen, los van mogelijk aerodynamisch voordeel? Minder mogelijke bevestigingen/boutjes die los kunnen gaan zitten en trillen enzo?

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
Waus26 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:54:
Wat is eigenlijk het voordeel van zo'n stuur en stuurpen in één ten opzichte van een los stuur met losse stuurpen, los van mogelijk aerodynamisch voordeel? Minder mogelijke bevestigingen/boutjes die los kunnen gaan zitten en trillen enzo?
Wat je zelf noemt kan een reden zijn maar voornamelijk blijft het aerodynamica. Alle onderbrekingen in een oppervlak leden tot een verlies van luchtstromen. Bij racewagens worden de naden van bodywork ook vaak afgeplakt. Kan me voorstellen dat het kapje van je stem al aardig nadelig is tov integrated

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Wat is eigenlijk het voordeel van zo'n stuur en stuurpen in één
Het ziet er strak uit. Je hebt het nieuwste van het nieuwste bij je fiets buddies.

Het aero “voordeel” voor ons wielertoeristen is een grap.

Het feit dat Giant er bij hun TCR vanaf is gestapt, is voor mij voldoende om het niet eens te gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
BartNL schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:47:
[...]

fiets en cockpit zien er erg strak uit alleen zou je je stuurlint opnieuw moeten af tapen ;)
Neem dan de moeite om het even opnieuw te wilkkelen, maar dan gelijkmatig en de richting omkeren bij de shifters.
Über tech Calvin Jones legt hier uit wat, hoe en waarom (8:14, 'methode 3').

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Nul, behalve looks. If any zijn ze nadeliger i.v.m. vreemde kabellopen of een stuurpenlengte/tilt/reach die je niet ligt maar waar je aan vast zit.

Kort samengevat, zoiets móet je hebben. Looks > functionaliteit :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Laatst online: 09:19
Weet niet of deze vraag thuis hoort in dit forum, maar ik stel hem toch.

Wij gebruiken een Spinder Condor fietsendrager waarvan zowel de verlichting als de kabel/stekker niet goed meer is. Deze willen wij vervangen.
De nieuwe verlichting moet ook achteruit- en mistverlichting hebben, naast de gebruikelijke achterlichten, knipperlichten en remlichten. We hebben een 7 polige aansluiting op de auto. Voor achteruit- en mistverlichting is een 13 polige stekker nodig (als ik het goed begrijp?), dus moet er een adapter tussen.
Zijn er nog goede modellen achterlampen/setjes of specifieke dingen waar ik op moet letten, los van dat de maat goed moet zijn. Het liefst heb ik direct een complete set.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjie
In theorie misschien aerodynamischer, maar zoals ook opgemerkt over het hele stuur is dat voor iemand met mijn wieler toerist niveau verwaarloosbaar. Heb het dus voornamelijk voor de looks gedaan. En vind persoonlijk de greep lekkerder dan op m'n oude stuur/pen combi maar dat zal iets persoonlijks zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjie
BartNL schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:47:
[...]

Thanks, ja dat zit niet helemaal netjes zo die tape... Erger me er niet heel erg aan maar keer nieuw zwart tape erom zou netter zijn.
DieAnder schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 17:56:
[...]

Neem dan de moeite om het even opnieuw te wilkkelen, maar dan gelijkmatig en de richting omkeren bij de shifters.
Über tech Calvin Jones legt hier uit wat, hoe en waarom (8:14, 'methode 3').
Was m'n eerste keer zelf stuurlint wikkelen en heb het aan de hand van een voorbeeld op YouTube gedaan. Vind het zelf eigenlijk wel prima zitten zo...😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 11:01
Ik ben benieuwd wat eigenlijk een beetje de go-to fietsenmaker in Groningen stad is voor de Groningse mede-Tweakers. Ik ging hiervoor altijd naar Diks Bike Centre maar ben daar eigenlijk niet meer over te spreken. Iemand suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
Verona27 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 20:04:
Ik ben benieuwd wat eigenlijk een beetje de go-to fietsenmaker in Groningen stad is voor de Groningse mede-Tweakers. Ik ging hiervoor altijd naar Diks Bike Centre maar ben daar eigenlijk niet meer over te spreken. Iemand suggesties?
Ik ga zelf altijd naar Giant Store Veenstra op het Overwinningsplein. Niet duur, eerlijk en vaak de volgende dag alweer klaar. Nu is dat voor mij ook letterlijk om de hoek.

Ik heb ook ervaringen met Belga, daar komt namelijk mijn fiets vandaan (en de vorige twee toevallig ook). Zowel Harkstede als Sontplein doen prima werk qua onderhoud. Wel wat drukker (en duurder).

Komoot

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Verona27 Spaak. Sympathieke kleine fietsenmaker met een hart voor de zaak, organiseert ook menig trainingsrit kosteloos (di, za en zo). Belga is idd ook een prima fietsenmaker, helemaal die in Harkstede, is wat meer gespecialiseerd in racefietsen dan de vestiging aan Sontplein. Zelf breng ik hem naar Spaak, want bijna om de hoek, en breng daar graag mijn geld naartoe.

[ Voor 4% gewijzigd door Grin op 12-08-2020 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Het is zo cool dat je minder last hebt van de hitte :9 . Zonder gekheid: bij een aero-carbon stuur heb je eigenlijk niet zo veel opties om het te monteren door de afwijkende vorm. Maar die schroefjes aan de onderkant doen het prima. Ik heb er tevens mijn bel in verwerkt. Dat was wel duur maar ziet er nu helemaal clean uit op mijn stuur.
De verkoper in Koblenz had een heel verhaal over aërodynamica, zal wel kloppen maar ik vond het vooral cool uitzien. Heb wel eerst getest hoe het fietste want je kunt dus alleen nog maar de hoogte aanpassen.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
Spaak is ook sponsor van de studenten wielervereniging, erg sympathieke groep heb ze ook wel goed horen praten over spaak.

Vriend van mij werkt bij Belga en hem vertrouw ik ook wel met alles wat fietsen betreft, heeft ook geholpen mijn huidige 2e hands te scoren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verona27
@Grin goed om te horen. Mijn vermoeden was al wel dat Spaak goed/beter zou zijn, ga ik voortaan daarheen. Het liefst doe ik alles zelf maar dat gaat niet altijd ivm materiaal.

@Cranzai ik dacht altijd dat Belga meer een dozenschuiver was, dus dit is goed om te horen. Zit alleen wel wat ver weg van het centrum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Belga is ook wel fijn, maar wel groot/duur. Zou ook veel eerder naar een 'liefhebber' gaan zoals bij Spaak. Niets ten nadele van Belga.

Cycletrend bestaat niet meer in Groningen volgens mij, maar was ook altijd wel goed. Wel wat meer gericht op de duurdere merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:04

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Cranzai schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 17:01:
[...]

Wat je zelf noemt kan een reden zijn maar voornamelijk blijft het aerodynamica.
En die winst ben je al meteen weer kwijt door je fietscomputer en fietspompje. :P
Aero is leuk voor profs die tijdritten doen op 50km/u, niet voor onze stervelingen met 30-35 :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
Verona27 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:12:
@Grin goed om te horen. Mijn vermoeden was al wel dat Spaak goed/beter zou zijn, ga ik voortaan daarheen. Het liefst doe ik alles zelf maar dat gaat niet altijd ivm materiaal.

@Cranzai ik dacht altijd dat Belga meer een dozenschuiver was, dus dit is goed om te horen. Zit alleen wel wat ver weg van het centrum.
Sontplein is maar n kleintochtje ;) zelfs op de stadsfiets goed te doen, je bent fietser of je bent het niet haha
Microkid schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:17:
[...]

En die winst ben je al meteen weer kwijt door je fietscomputer en fietspompje. :P
Aero is leuk voor profs die tijdritten doen op 50km/u, niet voor onze stervelingen met 30-35 :)
Als we alles conform velominati doen hebben we het fietspompje niet. De fietscomputer kan keurig in een aero mount, wahoo claimt immers dat hun bolt aero is :+

Mijn vergelijking met een racewagen geeft idd ook wel het belang van tempo aan. Maar goed alles voor de marginal gains >:) (zegt degene met een jaren 00 fiets met een prachtig zadeltasje (wel een "aero"-versie :Y ) 8)7 )

[ Voor 38% gewijzigd door Cranzai op 12-08-2020 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjie
[...]

Net hoe je het bekijkt natuurlijk, als je die pomp en fietscomputer sowieso mee wilt nemen helpt zo'n Aero stuur altijd iets ten opzichte van een "normaal" stuur. Maar het blijft erg marginaal allemaal. Aan de andere kant heb ik een tijdje geleden even de laatste 10 kilometer gewisseld met een fietsmaatje die rijdt met een alu frame zonder Aero foefjes, dan merk je dat al die marginale verschillen opgeteld toch echt wel wat verschil maken. Hij zal ergens dit jaar toch ook de overstap maken. Voor mij telt ook gewoon dat ik van een mooie (naar mijn mening) fiets nog meer zin krijg om weer een ritje te maken. Dan vormen die marginal gains toch opeens een flinke boost aan trainings kilometers 😉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-09 18:31
Pirelli P Zero of Conti GP5000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-09 20:21
Ik hoor van vrienden die wedstrijden rijden dat zo'n cockpitstuur de fiets veel minder stijf maakt dan een 'gewoon' stuur met stuurpen.

De fietsen die de profs hebben bij DQS hebben normaal ook zo'n cockpitstuur. Echter rijden de profs daar met een gewoon stuurtje op gemonteerd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27
Cranzai schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:22:
[...]

Sontplein is maar n kleintochtje ;) zelfs op de stadsfiets goed te doen, je bent fietser of je bent het niet haha
Haha heb je een punt, hoor. Maar vind t wel lekker als ik dan met de benenwagen terug kan. Spaak is 5 minuutjes van waar ik woon dus dan is de keuze toch snel gemaakt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

[...]
Snap wat je wilt zeggen hoor, maar zoals mijn docent Engels wel eens zei: klinkt goed, is fout. :)
Aero heb je zeker wel wat aan bij ritten van 30-35 gemiddeld, wellicht zelfs meer dan je denkt. Voor 35 gemiddeld moet je ook stukken 38-42 rijden, trust me: dan tikt het echt aan @ aerodynamica. Uiteraard gaat een geïntegreerde cockpit daar niet het verschil maken maar het concept aero (goede houding, aero frame, 60mm wielen, aero stuur/cockpit, 25mm banden, etc) brengt je een hoop 'watt's zonder trappen'. Helemaal hier in het hoge noorden waar altijd een windkracht 3 om je kop loopt te blazen. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:05
Grin schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:52:
[...]

Snap wat je wilt zeggen hoor, maar zoals mijn docent Engels wel eens zei: klinkt goed, is fout. :)
Aero heb je zeker wel wat aan bij ritten van 30-35 gemiddeld, wellicht zelfs meer dan je denkt. Voor 35 gemiddeld moet je ook stukken 38-42 rijden, trust me: dan tikt het echt aan @ aerodynamica. Uiteraard gaat een geïntegreerde cockpit daar niet het verschil maken maar het concept aero (goede houding, aero frame, 60mm wielen, aero stuur/cockpit, 25mm banden, etc) brengt je een hoop 'watt's zonder trappen'. Helemaal hier in het hoge noorden waar altijd een windkracht 3 om je kop loopt te blazen. ;)
Dan zijn mijn (winter) ATB schoenen (heb SPD) vast ook niet bevorderlijk voor de aerodynamica :P Ik zie dat ik nog op een hoop zaken winst zou kunnen behalen. En ik maar trainen, blijkt dat helemaal niet te hoeven :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@wisselwerking Als je al het door mij genoemde op orde hebt, kan je ook daar eens naar gaan kijken idd ;)
Maar zonder dollen, voor de stevigere ritten heb ik wel een stel dunne aero sokken over mijn schoenen. Maar dat doe ik ook voor de looks, als ik heel eerlijk ben, ziet er gewoon sneller uit... Als het niet tussen de oren zit, wordt het nooit wat, toch? :$ ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:05
@Grin ik vind het dan juist weer "grappig" om met mijn ATB schoenen, relatief goedkope fiets (Scott Speedster 20 uit 2015), zware wielen, gewone zwarte sokken alsnog hard te gaan.

Maar het is al niet meer zo erg als dat het was. Toen reed ik zelfs met een ATB helm (met klepje).

[ Voor 21% gewijzigd door wisselwerking op 12-08-2020 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Het een sluit het ander niet uit, AB-SO-LUUT! :)
Het beste materiaal maakt van een pannenkoek geen goede renner. Het wordt er zelfs alleen maar een beetje treurig van, als ik eerlijk ben... En als eerste over de meet komen met een gietijzeren fiets en houten wielen is uiteraard geniaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09:29
Lekker avondritje vandaag (40+ km). Moet nog wel even in m'n systeem krijgen dat het nu weer sneller donker wordt. Dus volgende keer lampjes mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
GP5000, meest onterecht gehypte band ever >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@cordonbleu Zijn beide meer dan goede banden. Het is net waar je naar opzoek bent, zie de reviews op het internets. Let er bij de P Zero wel ff op dat het echt dikke banden zijn, zowel hoog als breed! Die van mij (25mm versie) zijn ongeveer 28,1 millimeter op 19C wielen @ 6 bar... Ze hebben dus wel een ietwat brede/moderne wielset nodig. Geen idee hoe dat bij de GP5000 zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
Flipmo schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 09:50:
28mm past net op de G3, ik fiets er nu een jaar mee. Heb de schwalbe pro one erop liggen. Zoals je ziet is de breedte geen probleem. Qua hoogte past het voor net. Je hebt daar een paar mm over. Oftewel, bestel ze maar mooi. Fietst heerlijk op 28mm :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb vandaag ook mijn 28mm GP5000's op mijn G3 gemonteerd en past inderdaad! De hoogte zit niet heel veel speling maar het past wel. Mooi man, kan ik toch wat gravel meepakken.

Vandaag mijn Sensa Giulia G3 disc stealth opgehaald, wat een upgrade voor mij! Binnenkort goede foto's maken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ben tevreden over http://jeroenraceenatb.nl/ , zit wel in muntendam maar Sensa dealer. sympathieke gast en uiteindelijk toch wat meer specialisme dan de standaard fietsenzaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
Totrail schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 22:21:
Lekker avondritje vandaag (40+ km). Moet nog wel even in m'n systeem krijgen dat het nu weer sneller donker wordt. Dus volgende keer lampjes mee.
Inderdaad toch wel echt sneller donker dan, 2 weekjes terug.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Grin schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 22:43:
@cordonbleu Zijn beide meer dan goede banden. Het is net waar je naar opzoek bent, zie de reviews op het internets. Let er bij de P Zero wel ff op dat het echt dikke banden zijn, zowel hoog als breed! Die van mij (25mm versie) zijn ongeveer 28,1 millimeter op 19C wielen @ 6 bar... Ze hebben dus wel een ietwat brede/moderne wielset nodig. Geen idee hoe dat bij de GP5000 zit.
Ik zit een beetje met het issue dat ik nu GP4000S2 in 25mm heb op een velg met binnenbreedte 17mm en buitenbreedte 25mm. Ze vallen dan ongeveer als 26/27mm en dat past nog netjes in mijn al wat oudere Canyon Ultimate CF frame van 2012 en past ook mooi op de velgen. Helaas vallen de 25mm GP5000 smaller geloof ik en dat wil ik niet, maar de 28mm is misschien weer te groot voor in mijn frame en wordt misschien ook een beetje een ballon op mijn velgen. Ik zoek dus eigenlijk iets dat hetzelfde valt als de 25mm GP4000S die ik nu heb en bovendien het liefst met vergelijkbare kwaliteit (lekbestendigheid, rolweerstand, grip).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
DieAnder schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:08:
[...]

*O* @DieAnder doet het told-you-so-dansje
Goed gefixed. Dan nu weer lekker fietsen!
Heeft helaas niet gewerkt. Heb woensdag nog eens lek gereden en na inspectie bleek het velglint weer verschoven te zijn.

Heb dus meteen bij de lbs velglint gekocht. Was een euro duurder dan bij Mantel en eigenlijk iets te smal, maar dat was volgens de fietsenmaker geen probleem. Sindsdien heb ik niet meer lek gereden.

Wel balen. Voor de prijs van een nieuwe binnenband had ik ook velglint kunnen kopen. Had me een hoop geld bespaard. Ga dus ook even met de fietsenmaker in overleg, want dit had hij gewoon moeten zien en dan vind ik een 20 euro voor binnenband + monteren (wat ik overigens prima zelf kan) en binnen 4 dagen de band weer lek rijden erg duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
Ypuh schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:14:
Cycletrend bestaat niet meer in Groningen volgens mij, maar was ook altijd wel goed. Wel wat meer gericht op de duurdere merken.
Klopt, Cycletrend is failliet. Hebben wel een doorstart gemaakt dacht ik met een hardloopzaak.
Grin schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 22:06:
Maar zonder dollen, voor de stevigere ritten heb ik wel een stel dunne aero sokken over mijn schoenen. Maar dat doe ik ook voor de looks, als ik heel eerlijk ben, ziet er gewoon sneller uit... Als het niet tussen de oren zit, wordt het nooit wat, toch? :$ ;)
Ik trek (wanneer het onder de 25 graden is) ook altijd de warp sleeves van mijn Sub6 schoenen erover heen omdat het er stoer uit ziet :+ #aeroiseverything

Komoot

• Ypuh
Pirelli, maar weet wel dat die heel breed uitvalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
wisselwerking schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 22:10:
@Grin ik vind het dan juist weer "grappig" om met mijn ATB schoenen, relatief goedkope fiets (Scott Speedster 20 uit 2015), zware wielen, gewone zwarte sokken alsnog hard te gaan.

Maar het is al niet meer zo erg als dat het was. Toen reed ik zelfs met een ATB helm (met klepje).
Jij bent ook het rijdende bewijs dat al dat aero gebeuren onzin is.

Als iedereen gewoon gaat trainen de uren die ze nu moeten werken om al die aero onzin te bekostigen, zouden ze veel harder rijden.
cordonbleu schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 23:06:
[...]

Ik zit een beetje met het issue dat ik nu GP4000S2 in 25mm heb op een velg met binnenbreedte 17mm en buitenbreedte 25mm. Ze vallen dan ongeveer als 26/27mm en dat past nog netjes in mijn al wat oudere Canyon Ultimate CF frame van 2012 en past ook mooi op de velgen. Helaas vallen de 25mm GP5000 smaller geloof ik en dat wil ik niet, maar de 28mm is misschien weer te groot voor in mijn frame en wordt misschien ook een beetje een ballon op mijn velgen. Ik zoek dus eigenlijk iets dat hetzelfde valt als de 25mm GP4000S die ik nu heb en bovendien het liefst met vergelijkbare kwaliteit (lekbestendigheid, rolweerstand, grip).
Volgens mij heeft @Ypuh hetzelfde probleem qua frame. Ik weet niet uit mijn hoofd met welke banden hij rijdt.
Waus26 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 23:36:

Ik trek (wanneer het onder de 25 graden is) ook altijd de warp sleeves van mijn Sub6 schoenen erover heen omdat het er stoer uit ziet :+ #aeroiseverything
Dit bestaat ook echt :+

• GWBoes
ThijsM schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 18:26:
Weet niet of deze vraag thuis hoort in dit forum, maar ik stel hem toch.

Wij gebruiken een Spinder Condor fietsendrager waarvan zowel de verlichting als de kabel/stekker niet goed meer is. Deze willen wij vervangen.
De nieuwe verlichting moet ook achteruit- en mistverlichting hebben, naast de gebruikelijke achterlichten, knipperlichten en remlichten. We hebben een 7 polige aansluiting op de auto. Voor achteruit- en mistverlichting is een 13 polige stekker nodig (als ik het goed begrijp?), dus moet er een adapter tussen.
Zijn er nog goede modellen achterlampen/setjes of specifieke dingen waar ik op moet letten, los van dat de maat goed moet zijn. Het liefst heb ik direct een complete set.
Belgie of Nederland? Voor Nederland hoef je namelijk geen van beide te hebben op een fietsendrager.
Daarnaast, als je maar 7 polig op de auto hebt kan je er zo veel adapters tussendrukken als je wil maar de kabel voor het achteruitrijlicht komt er niet spontaan bij :P . Mistlamp is bij recentere auto's op de constante stroom pin geschakeld dus dat zou eventueel wel werken.

Flickr - Strava

• GWBoes
[...]

Ook niet met de, altijd aanwezige, Nederlandse 30km/u tegenwind? :9
Misschien wel een idee om onze snelheid in knopen ipv km/u aan te gaan geven :+

Flickr - Strava

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:18

bonzz.netninja

Niente baffi

Misschien kan iemand mij hier een juiste richting in duwen. Ik fiets al vanaf mijn studententijd met veel plezier. Mijn eerste fiets was een giant speeder, staal, oud, maar 50 euro maar enorm veel lol mee gehad. Totdat die werd gestolen :( Daarna jaren op een Gazelle Vuelta gefietst. Ik zat er lekker op maar hij was wel loeizwaar en dat merkte ik vooral berg op :)

Toen Carbon. Eerst een mooie Willier Izoard jaren lang totdat het frame scheurde :( En nu sinds 2 jaar een Willier GTR.

Het gezeik begon met de willier want ik zit er gewoon niet lekker op. Krijg enorme pijn in mijn nek met name op het begin van de nekwervel. Echt niet te harden en het begint al na 20/30 km. Als ik langer dan 60 ga heb ik gegarandeerd enorme koppijn daarna. Enige manier om mooie lange stukken te fietsen is met pijnstilling.

Niet goed. Ik ben 2 maal bij een fietsmeting geweest. 1x in renkum waar een professionele fietsmeter met camera's en stickers alles heeft afgesteld. Hij zei dat mijn fiets wel wat aan de kleine kant was. Toen die brak, heb ik dus bewust een groter frame genomen. Helaas was de nieuwe fiets niet veel beter qua pijn. Toen heb ik mij wederom laten inmeten en ook deze fysio/fietsmeter zei dat mijn frame alsnog te klein was ( |:( ) maar dat het wel kon, maar dat het probleem eigenlijk meer zat in italiaanse frames. Ik ben 1.91m en grote mensen moeten niet op italiaanse fietsen, maar eerder op cannondale oid.

Nu vind ik cannondale en trek en dat soort merken niet zo tof. Emotieloos en 0 passie. Nu is dat rationeel natuurlijk onzin maar goed, ik vind dat mooi.

Herkennen jullie dit beeld, delen jullie het idee dat bepaalde merken minder geschikt zijn voor langere mensen, en naar welke passievolle merken zou ik eens moeten kijken.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
@cordonbleu De P Zero's in 25mm vallen eerder als 28mm op 17mm velgen. Dat was voor mijn frame te breed. Ik rij nu met Michelin Power Road banden in 25mm en die vallen als 26.5-27mm. Vind deze persoonlijk ook fijner en het is ook een mooie band. De P Zero is in mijn beleving nog wel redelijk stug, maar schijnen daardoor ook lang mee te gaan (ik heb ze nog steeds op mijn andere wielset in 23mm uitvoering en die vallen op 19c velgen als 26.5mm).

Andere favoriet is nog altijd de S-Works Turbo in 24mm, die vallen als 26mm (heb ze ook in 26mm en 28mm varianten gehad op andere fietsen en blijft een heerlijke band, maar met €40 wel duur). Komende tijd hou ik het bij de Michelin's omdat deze net wat meer comfort geven (weet niet of dat nou aan die ene extra millimeter ligt of dat het gewoon een soepelere band is). Alle 3 zijn beter dan de GP4000S2 als je het mij vraagt.

Edit: Hou er rekening mee dat banden ca. 1mm uitzetten als ze eenmaal gesettled zijn. Bovenstaande metingen zijn na X kilometer.

[ Voor 12% gewijzigd door Ypuh op 13-08-2020 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
bonzz.netninja schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:43:
Misschien kan iemand mij hier een juiste richting in duwen. Ik fiets al vanaf mijn studententijd met veel plezier. Mijn eerste fiets was een giant speeder, staal, oud, maar 50 euro maar enorm veel lol mee gehad. Totdat die werd gestolen :( Daarna jaren op een Gazelle Vuelta gefietst. Ik zat er lekker op maar hij was wel loeizwaar en dat merkte ik vooral berg op :)

Toen Carbon. Eerst een mooie Willier Izoard jaren lang totdat het frame scheurde :( En nu sinds 2 jaar een Willier GTR.

Het gezeik begon met de willier want ik zit er gewoon niet lekker op. Krijg enorme pijn in mijn nek met name op het begin van de nekwervel. Echt niet te harden en het begint al na 20/30 km. Als ik langer dan 60 ga heb ik gegarandeerd enorme koppijn daarna. Enige manier om mooie lange stukken te fietsen is met pijnstilling.

Niet goed. Ik ben 2 maal bij een fietsmeting geweest. 1x in renkum waar een professionele fietsmeter met camera's en stickers alles heeft afgesteld. Hij zei dat mijn fiets wel wat aan de kleine kant was. Toen die brak, heb ik dus bewust een groter frame genomen. Helaas was de nieuwe fiets niet veel beter qua pijn. Toen heb ik mij wederom laten inmeten en ook deze fysio/fietsmeter zei dat mijn frame alsnog te klein was ( |:( ) maar dat het wel kon, maar dat het probleem eigenlijk meer zat in italiaanse frames. Ik ben 1.91m en grote mensen moeten niet op italiaanse fietsen, maar eerder op cannondale oid.

Nu vind ik cannondale en trek en dat soort merken niet zo tof. Emotieloos en 0 passie. Nu is dat rationeel natuurlijk onzin maar goed, ik vind dat mooi.

Herkennen jullie dit beeld, delen jullie het idee dat bepaalde merken minder geschikt zijn voor langere mensen, en naar welke passievolle merken zou ik eens moeten kijken.
Als je een fiets koopt is vooral je stack - reach verhouding belangrijk. Ik pas ook niet snel op een Italiaan, vaak veel te sportief. Kan je 10x een grotere fiets kopen, als je stack - Reach niet goed is. Wordt het nooit wat.

Hebben ze ook gekeken op wat voor fiets je wel past?

• Raznov
bonzz.netninja schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:43:

Hier iemand van 1.92m met een maatje 61 Bianchi, dus voor wat betreft de fysio/fietsmeter, een "moet je niet doen". Ik zou zeggen, "I call bull****", maar goed, dat is mijn eigen ervaring (en ook de ervaring van de vorige eigenaar van deze Bianchi). Kijk zoals @mhr-zip zegt eens naar de stack / reach. Die op mijn Bianchi zit redelijk gevuld met wat vulringen, zodat ik zelf ook prettig zit. Uiteindelijk iets meer naar beneden gezet omdat ik daar zelf ook wel een goed gevoel bij had.

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Raznov schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:36:
[...]

Hier iemand van 1.92m met een maatje 61 Bianchi, dus voor wat betreft de fysio/fietsmeter, een "moet je niet doen". Ik zou zeggen, "I call bull****", maar goed, dat is mijn eigen ervaring (en ook de ervaring van de vorige eigenaar van deze Bianchi). Kijk zoals @mhr-zip zegt eens naar de stack / reach. Die op mijn Bianchi zit redelijk gevuld met wat vulringen, zodat ik zelf ook prettig zit. Uiteindelijk iets meer naar beneden gezet omdat ik daar zelf ook wel een goed gevoel bij had.
Maar de stack en de reach kun je niet aanpassen met vulringen
Afbeeldingslocatie: https://www.jlaverack.co.uk/wp-content/uploads/2015/06/stack-and-reach-diagram.jpg

Daarbij geloof ik wel degelijk dat bepaalde merken beter geschikt zijn voor langere mensen dan anderen. De stack/reach verschilt enorm tussen merken en geen mens is gelijk, dus jouw ervaring zegt mij niet zo veel :)
https://docs.google.com/s...juRI8M/edit#gid=318911503 mooi overzichtje stack/reaches voor fietsen van lange mensen

[ Voor 19% gewijzigd door bonzz.netninja op 13-08-2020 09:40 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3vers3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-09 09:41
Krol Wielersport.

Zoek nog steeds zo'n fietsenmaker in mijn nieuwe woonplaats. Nooit te duur en erg goede/snelle service. Één van de weinige fietsenmakers die ik echt vertrouwde en waarbij ik niet het gevoel had dat ze me een poot probeerde uit te draaien.

Ga vooral een keer met hem in gesprek. Heb zelf veel van hem geleerd wat materiaal en fietsen in het algemeen betreft. Het is niet je typische fietsenzaak maar laat dat je er niet van weerhouden.

[ Voor 5% gewijzigd door R3vers3 op 13-08-2020 09:49 ]

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-09 15:03
CedricD schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:47:
[...]

Ik hoor van vrienden die wedstrijden rijden dat zo'n cockpitstuur de fiets veel minder stijf maakt dan een 'gewoon' stuur met stuurpen.

De fietsen die de profs hebben bij DQS hebben normaal ook zo'n cockpitstuur. Echter rijden de profs daar met een gewoon stuurtje op gemonteerd :)
Dat valt me ook vaak op.

Heb eerder het idee dat dit gedaan wordt omdat mechaniekers gek worden van de wensen van de renners tijdens normale wegkoersen. De minimale aero winst met een geïntegreerd stuur+stuurpen weegt hier waarschijnlijk niet tegenop.

Een losse stuurpen en stuur is beter af te stemmen op de wensen van een renner (per dag/koers). Ik zie soms ook wel eens renners met de stuurpen die naar beneden wijst (vlakke etappes) en een dag later staat deze 'normaal'. Wellicht wisselen ze ook nog in lengte.

[ Voor 5% gewijzigd door Dix0r op 13-08-2020 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3vers3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-09 09:41
bonzz.netninja schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:38:
[...]

[Afbeelding]

Daarbij geloof ik wel degelijk dat bepaalde merken beter geschikt zijn voor langere mensen dan anderen. De stack/reach verschilt enorm tussen merken en geen mens is gelijk, dus jouw ervaring zegt mij niet zo veel :)
https://docs.google.com/s...juRI8M/edit#gid=318911503 mooi overzichtje stack/reaches voor fietsen van lange mensen
Stack en Reach kunnen niet aangepast worden maar de effectieve stack en reach wel degelijk. Een extra spacer verhoogt de effectieve stack en een kortere stuurpen verkort de effectieve reach.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
Er is volgens mij maar één factor van invloed bij de aero eigenschappen van de cockpit en dat is frontaal oppervlakte. Oftewel stuurbreedte en platte bovenzijde. Die laatste zal nauwelijks effect hebben omdat je lichaam wat er achter hangt alsnog wel de lucht tegenhoudt, maar stuurbreedte valt wel relatief veel te winnen.

Wie een aero cockpit koopt voor de aero eigenschappen kan ik niet helemaal serieus nemen. Ik kan eigenlijk maar 3 redenen verzinnen en dat zijn looks, looks en looks (om die reden rij ik ook met een aero stuur).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8MUbnSR.jpg

• Verona27
R3vers3 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:42:
[...]

Krol Wielersport.

Zoek nog steeds zo'n fietsenmaker in mijn nieuwe woonplaats. Nooit te duur en erg goede/snelle service. Één van de weinige fietsenmakers die ik echt vertrouwde en waarbij ik niet het gevoel had dat ze me een poot probeerde uit te draaien.

Ga vooral een keer met hem in gesprek. Heb zelf veel van hem geleerd wat materiaal en fietsen in het algemeen betreft. Het is niet je typische fietsenzaak maar laat dat je er niet van weerhouden.
Vriend van mij had daar een fiets gekocht, was er ook wel over te spreken. Zal daar ook wel eens een keer langsgaan, dan. Thanks voor de tip.

• Raznov
bonzz.netninja schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:38:
[...]

[Afbeelding]

Stack en Reach geeft info over het frame, maar die vulringen / spacers zorgen er wel voor dat je een andere zithouding gaat krijgen. Je kan er dus nog wel iets mee spelen (tenzij slam that stem al is gedaan).

Klopt niemand is daarin gelijk, maar je vraagt mij om mijn ervaring, en ik vind "grote mensen moeten niet op italiaanse fietsen" nogal een vreemde uitspraak. Ik heb er nou eenmaal geen issues mee om iets lager op de Oltre te zitten. Zelf zou ik zeggen dat de maat 60/61 nog gangbare maten zijn voor de meeste merken. En ja, per merk zit je wel anders, laatst iemand met mijn lengte (en ongeveer zelfde maten) op de Bianchi laten fietsen en die vond het vreselijk, zat liever op zijn Koga.

[ Voor 21% gewijzigd door Raznov op 13-08-2020 10:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:17
Gister bij de Decathlon die cassette verwijderbaar van ze gekocht. Werkt echt top volgens mij, zal m binnenkort ff in de praktijk testen.

Je kunt m overigens ook prima gebruiken om inbrekers mee neer te slaan

• Kluus
  • Laatst online: 10:26

Kluus

Gang is alles

Ypuh schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:01:
Wie een aero cockpit koopt voor de aero eigenschappen kan ik niet helemaal serieus nemen. Ik kan eigenlijk maar 3 redenen verzinnen en dat zijn looks, looks en looks (om die reden rij ik ook met een aero stuur).
Een goede reden behalve looks zou nog het comfort kunnen zijn omdat je een prettigere rustplek voor je handpalmen creeert "on the tops". Ik heb zelf geen aero stuur maar dat zou voor mij een reden zijn om er ooit nog eens een te nemen (en looks inderdaad).
Stoffa schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:05:
Gister bij de Decathlon die cassette verwijderbaar van ze gekocht. Werkt echt top volgens mij, zal m binnenkort ff in de praktijk testen.

Je kunt m overigens ook prima gebruiken om inbrekers mee neer te slaan
Bedoel je deze: https://www.decathlon.nl/...cassetteafnemer/_/R-p-200? Ik ben ook nog steeds erg benieuwd! Vooral ook omdat deze volgens mij ook goed perfect werkt om de cassette op de Tacx Neo echt goed strak te kunnen draaien. Nu lukt dit mij nooit omdat de zweep vaak net niet genoeg grip geeft in die richting door de vorming van de tandjes. Dit lijkt daar de perfecte oplossing voor.

Van de week zat ik te shoppen voor een nieuwe helm, maar kon niet echt iets vinden. Nu ineens de Poc Octal als demarrage deal bij Futurum (in de fatsoenlijke kleuren zwart en wit). Gelijk een besteld, maar ik weet nog niet goed welke maat ik moet hebben.

Mijn hoofdomtrek is 59cm, M loopt van 54-60, L van 56-62. Heb nu maar beide maten besteld, ik ben niet zo voor thuis passen en een terug sturen maar aangezien het toch al zo'n grote helm is begon ik toch te twijfelen. Vanmiddag eerst eens de M proberen, als die goed zit hoef ik die L niet uit te pakken. Iemand anders toevallig ervaring met de maatvoering van deze helm?

[ Voor 70% gewijzigd door Kluus op 13-08-2020 10:21 ]

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Raznov schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:04:
[...]

Stack en Reach geeft info over het frame, maar die vulringen / spacers zorgen er wel voor dat je een andere zithouding gaat krijgen. Je kan er dus nog wel iets mee spelen (tenzij slam that stem al is gedaan).
Ja snap ik, uiteraard hebben beide fietsmeters alles aangepast, incl vulringen en stuurpennen. Dat stadium ben ik dus wel gepasseerd.

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:17
@kluus Dat is m ja!

Verwijderd

@bonzz.netninja
Ik ben 1.88 en zit dan weer prima op een Wilier. Maar ja met echt specialistische bikefits en dan nog niets, zou er misschien iets anders zijn. Zoals korte romp en lange benen of andersom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:37:
@bonzz.netninja
Ik ben 1.88 en zit dan weer prima op een Wilier. Maar ja met echt specialistische bikefits en dan nog niets, zou er misschien iets anders zijn. Zoals korte romp en lange benen of andersom?
Misschien zit het ook meer tussen relatief lang (1.91), idd verhoudingen romp/benen en een problematische houding/nek waardoor hij zei dat een italiaans frame niet handig is omdat die vaak erg sportief qua geometrie zijn?

• cordonbleu
Ypuh schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:57:
@cordonbleu De P Zero's in 25mm vallen eerder als 28mm op 17mm velgen. Dat was voor mijn frame te breed. Ik rij nu met Michelin Power Road banden in 25mm en die vallen als 26.5-27mm. Vind deze persoonlijk ook fijner en het is ook een mooie band. De P Zero is in mijn beleving nog wel redelijk stug, maar schijnen daardoor ook lang mee te gaan (ik heb ze nog steeds op mijn andere wielset in 23mm uitvoering en die vallen op 19c velgen als 26.5mm).

Andere favoriet is nog altijd de S-Works Turbo in 24mm, die vallen als 26mm (heb ze ook in 26mm en 28mm varianten gehad op andere fietsen en blijft een heerlijke band, maar met €40 wel duur). Komende tijd hou ik het bij de Michelin's omdat deze net wat meer comfort geven (weet niet of dat nou aan die ene extra millimeter ligt of dat het gewoon een soepelere band is). Alle 3 zijn beter dan de GP4000S2 als je het mij vraagt.

Edit: Hou er rekening mee dat banden ca. 1mm uitzetten als ze eenmaal gesettled zijn. Bovenstaande metingen zijn na X kilometer.
Bedankt hiervoor!
Hoe doen die Michelins en S-Works het qua lekbestendigheid? Is dat vergelijkbaar met de GP4000S2?
Naar aanleiding van je uitleg neig ik dan naar de Michelins 25mm of de S-Works Turbo 24mm. De 26mm versie van de Turbo's zal dan wel weer te breed worden zeker? En de 23mm versie van de P Zero zal dan zeker weer smaller vallen dan 26/27mm op de 17mm velgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jojo19
  • Laatst online: 22-03 17:52
Ypuh schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:01:
Er is volgens mij maar één factor van invloed bij de aero eigenschappen van de cockpit en dat is frontaal oppervlakte. Oftewel stuurbreedte en platte bovenzijde. Die laatste zal nauwelijks effect hebben omdat je lichaam wat er achter hangt alsnog wel de lucht tegenhoudt, maar stuurbreedte valt wel relatief veel te winnen.

[Afbeelding]
Ohh en vergeet de vierde reden niet, te weten looks! Nee zonder gekkegeit ik heb grote handen dus ik kan de grote oppervlakte van een aerostuur wel waarderen als ik met mijn handen bovenop het stuur rijdt. Voor de rest geloof ik niet in alle andere voordelen (en als er een aero voordeel was gaat die wel teniet door mijn niet aero lengte).

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:57
Misschien een stomme vraag maar wil het even zeker weten vóór ik zomaar wat bestel: ik heb thuis al een compressor. Ik zoek nu een verloopstuk voor het Franse ventiel die ik aan kan sluiten op die compressor en waarbij ik dan op de drukmeter van de compressor de bandendruk kan aflezen. Wie kan mij tips geven hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
cordonbleu schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:39:
[...]

Bedankt hiervoor!
Hoe doen die Michelins en S-Works het qua lekbestendigheid? Is dat vergelijkbaar met de GP4000S2?
Naar aanleiding van je uitleg neig ik dan naar de Michelins 25mm of de S-Works Turbo 24mm. De 26mm versie van de Turbo's zal dan wel weer te breed worden zeker? En de 23mm versie van de P Zero zal dan zeker weer smaller vallen dan 26/27mm op de 17mm velgen?
De P Zero's in 25mm zullen wel te breed zijn en de 23mm vond ik inderdaad net te smal. Daardoor moest er zo'n 7 bar in i.p.v. 6.5 bar en dat maakte ze in verhouding knalhard (op de bredere velg met 6.5 bar vind ik ze nog steeds vrij stug, dus ben geen fan).

De GP4000S2 is inmiddels alweer een jaartje of 3 geleden dat ik er voor het laatst mee gereden heb. Grootste hekelpunt vond ik het vierkant worden. De afgelopen 2 jaar heb ik met de S-Works Turbo's niet lekgereden tot kortgeleden toen ze gewoon op waren. N=1, maar slecht zijn ze niet. De Michelin's vind ik nu het fijnst denk ik, maar dat komt waarschijnlijk omdat ze net ietsjes meer rubber bieden dan de 24mm Turbo's. Qua lekbestendigheid en duurzaamheid kan ik er nog niet veel over zeggen, nog maar zo'n 1.500km mee gereden.

Met de €25 kortingscode van Futurum waren de Michelin's per 4 nog geen €30 per band, dus in ieder geval goedkoper dan de Turbo's die een vaste prijs van €39,90 hebben (al kun je ze bij o.a. Cyclestore soms wel ietsjes goedkoper krijgen met 3=2 acties). Ik koop ze dan meestal ook per 4 of 6.

• Raznov
bonzz.netninja schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:39:
[...]

Misschien zit het ook meer tussen relatief lang (1.91), idd verhoudingen romp/benen en een problematische houding/nek waardoor hij zei dat een italiaans frame niet handig is omdat die vaak erg sportief qua geometrie zijn?
Dat klopt wel redelijk denk ik ja, "grote mensen moeten niet op italiaanse fietsen" vind ik wat overdreven, maar als ik vergelijk binnen onze groep, zit ik met mijn 1.92 lager op de fiets (en dan ook echt een 10 cm) ten opzichte van een vriend met een Cube en Bulls welke beide rond maat 54 / 56 zitten.

Wat voor modellen spreken je zelf aan buiten de Italiaanse merken? En wat voor budget heb je in gedachte? Want zelf ben ik bijvoorbeeld ook fan van een Koga Kimera, Merckx San Remo of een Look 795, maar dat zijn volgens mij ook nog altijd vrij sportieve houdingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@bonzz.netninja Look heeft de naam behoorlijk grote frames te bouwen voor de respectievelijke framemaat, vooral in de frontend. Ik weet niet of dat merk je kan bekoren, if so, dan zou je daar eens naar kunnen kijken.

• cordonbleu
@Ypuh Heb je ook een idee hoe de Michelin Power Road zich verhouden tot de Michelin Power Competition? Die hebben ze bij Mantel ook. De Competition is dan misschien nog net even wat soepeler, maar minder lekbestendig dan de Road? Ik rijd wel voornamelijk alleen bij droog weer, dus grip bij nat wegdek is voor mij wat minder belangrijk.

Mantel heeft nu overigens ook een 30 dagen niet goed geld terug actie voor de Michelin Power Road. Misschien wel fijn om het zo eens te proberen.

[ Voor 36% gewijzigd door cordonbleu op 13-08-2020 12:05 ]

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Al een tijdje speel ik met het idee van een nieuwe / extra fiets. Ik heb een mooie racefiets en die wil ik ook zeker erbij houden voor de meer wedstrijdjes. Nu pak ik met mijn 28mm bandjes nog wel eens een grindpad of gravelstrookje en dat bevalt eigenlijk ook wel prima. En soms leen ik de MTB van mijn vader om door de bossen te gaan. Maar ik ben eigenlijk een beetje op zoek naar een combifiets die nog wel enigzins mooie race-eigenschappen heeft qua geometrie maar wel geschikt is voor bijvoorbeeld max 34 en het liefst 38mm banden voor graveldoeleinden. Die gravelbanden mogen ook op een 650b setje als dat beter uitkomt want op een 700c velg vraagt dit natuurlijk weer meer clearance van het frame. Voor het mooie zie ik het liefst de bekabeling ook niet onder het stuur hangen maar dat is nog een overkomenlijk puntje.

Vooral zoek ik voor een goede basis. Dat wil zeggen ik vind het geen probleem om een 105 groepset mee te beginnen en wat mindere velgen. Deze wil ik uiteindelijk voor goede velgen vervangen en op den duur het liefst ook schakelen met etap. Als de basis dus maar goed zit. Gewicht is dan ook niet het aller allerbelangrijkste maar het moet ook geen top zwaar ding zijn. Al is dat soms wat lastig te vergelijken als de ene fiets voorzien is van lichtere onderdelen dan de ander. Het is dan lastig om te zeggen als je dit en dit vervangt komt het op dit gewicht neer.. Maargoed. Verder moet er wel een 2x gemonteerd kunnen worden al is dat vaak ook wel op te lossen met een klem ipv aanlas denk ik zo. Al kan een klem wel weer in de weg zitten voor de band.

Wat ik vooralsnog tegengekomen ben:
- https://www.cube.eu/nl/20...road-c62-race-greennlime/ Deze voldoet in ieder geval nog wel een beetje aan de race geometrie maar is vrij zwaar zo lijkt het met 8,5kg en kan wel tot 45mm banden gaan wat nog best wel veel is. Wel weer mogelijkheid tot spatborden evt.
- https://www.giant-bicycles.com/nl/tcx-advanced-pro-1
- https://www.orbea.com/nl-nl/fietsen/race/terra/cat/terra-m20, voordeel van deze is ook nog qua kleur zelf samen te stellen. Standaard met 38mm geleverd dus dat is haalbaar.
- https://www.isaac-cycle.c...-ultegra-r8050-di2/56097/ is met 650b met dikke banden te voorzien indien nodig.

Zijn er nog andere opties die ik over het hoofd zie? Idealiter qua budget zou ik voor de 1e aanschaf liever net onder de 3000 blijven maar is niet altijd haalbaar, maar gevoelsmatig moet dat toch wel te doen zijn.

Verder zijn het wel allemaal fietsen die toch wel meer gravel-georienteerd zijn. Niet per se de echte insteek maar daarvan weet je wel dat je met een andere wielset met wegbanden natuurlijk altijd uit de voeten kan. Het liefst zie ik het vanuit een meer racefiets oogpunt met mogelijkheid tot dikkere banden maar kan dat dus niet echt vinden :)

Misschien heeft iemand nog tips. En de aanschaf zal waarschijnlijk pas in 2021 plaatsvinden dus nu overjarige modellen kan helpen voor het vinden van een merk / lijn om verder te kijken in die richting maar nu een aanbieding ofzo heeft dus niet echt zin. Het gaat mij echt om welke merken en lijnen zijn er die hier op inspelen.
Pagina: 1 ... 142 ... 683 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).