Misschien kan iemand mij hier een juiste richting in duwen. Ik fiets al vanaf mijn studententijd met veel plezier. Mijn eerste fiets was een giant speeder, staal, oud, maar 50 euro maar enorm veel lol mee gehad. Totdat die werd gestolen

Daarna jaren op een Gazelle Vuelta gefietst. Ik zat er lekker op maar hij was wel loeizwaar en dat merkte ik vooral berg op
Toen Carbon. Eerst een mooie Willier Izoard jaren lang totdat het frame scheurde

En nu sinds 2 jaar een Willier GTR.
Het gezeik begon met de willier want ik zit er gewoon niet lekker op. Krijg enorme pijn in mijn nek met name op het begin van de nekwervel. Echt niet te harden en het begint al na 20/30 km. Als ik langer dan 60 ga heb ik gegarandeerd enorme koppijn daarna. Enige manier om mooie lange stukken te fietsen is met pijnstilling.
Niet goed. Ik ben 2 maal bij een fietsmeting geweest. 1x in renkum waar een professionele fietsmeter met camera's en stickers alles heeft afgesteld. Hij zei dat mijn fiets wel wat aan de kleine kant was. Toen die brak, heb ik dus bewust een groter frame genomen. Helaas was de nieuwe fiets niet veel beter qua pijn. Toen heb ik mij wederom laten inmeten en ook deze fysio/fietsmeter zei dat mijn frame alsnog te klein was (

) maar dat het wel kon, maar dat het probleem eigenlijk meer zat in italiaanse frames. Ik ben 1.91m en grote mensen moeten niet op italiaanse fietsen, maar eerder op cannondale oid.
Nu vind ik cannondale en trek en dat soort merken niet zo tof. Emotieloos en 0 passie. Nu is dat rationeel natuurlijk onzin maar goed, ik vind dat mooi.
Herkennen jullie dit beeld, delen jullie het idee dat bepaalde merken minder geschikt zijn voor langere mensen, en naar welke passievolle merken zou ik eens moeten kijken.