la_fusion schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:27:
Topeak Backloader 10l testen. Vandaag binnen gekregen en ziet er prima uit en laat zich prima klein maken. Echter, zelfs met 3 binnenbanden, wat tools, 2 snelle jelles, 8 mueslirepen, wat gelletjes en tabletten om sportdrank te maken moet ik hem zo kort oprollen dat hij haast breder wordt dan diep. Nu heb ik als test ook nog eens een 1,5l fles water erbij gedaan en dan lijkt er een beetje vorm in te komen. Nu kan ik mij voorstellen dat het met kleding een stuk vlotter vol is en ook eerder wat vorm heeft.
Dat is een van de redenen dat ik afgestapt ben van zo'n soort zadeltas.
Je moet erg opletten hoe je hem inpakt en idd afhankelijk van model minimaal vullen.
Zo heb ik dus tijdens een rit extra kleding meegenomen die ik echt zeker niet nodig had, maar om toch beetje model in tas te krijgen.
En als je dan onderweg zaken eruit haalt is het ook weer lastig.
Water zou ik echt nooit meenemen trouwens, dat kan je altijd wel ergens onderweg regelen.
Zeker in Nederland.
la_fusion schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:00:
[...]
Door het geringe formaat frame(Giant TCR maat S) van mij heb ik bewust niet gekozen voor zo'n tas. Dan zou ik niet fatsoenlijk bij mijn drinkflessen kunnen en dat is toch wel een vereiste. Voor deze tocht is deze tas wat overkill maar ben toch benieuwd met welke zinnige dingen hij gevuld zou moeten/kunnen worden. Wellicht dat andere lange afstandrijders er nog wat over kunnen zeggen. @
DDX @
wisselwerking bijv.
Ook dat is idd een lastige.
Ik heb ook redelijk klein frame (54cm van emonda en velobuild maat m) en dan hou je ook niet veel ruimte over boven je bidons.
Ik heb vorig jaar voor mijn trip naar Frankrijk even lopen zoeken voor model wat bij mij zou passen.
En uiteindelijk verkeerd om gemonteerd om toch bij bidons te kunnen komen.
Mijn tailfin aeropack was toen nog in bestelling/wat vertraagd.
Dus ik moest wel zoiets bedenken wat met stuurtas kon ik niet genoeg meenemen.
Nu zou mijn keus voor lange rit zijn: tailfin aeropack (stuurtas geeft toch wat minder weerstand, net ff wat lastiger als je snel wat wilt pakken)
En als dat niet genoeg is, de stuurtas erbij.
Voor woon-werk gebruik ik nu trouwens wel de stuurtas, tijdelijk hebben we geen lunch vanuit werk geregeld dus moet zelf nu iedere dag wat meenemen.
Stuurtas is wel makkelijk als je niet zoveel wilt meenemen
[
Voor 57% gewijzigd door
DDX op 11-06-2020 11:04
]