Hmm, gisteren heb ik met een vriend van mij een ritje gemaakt richting het zuiden.
Hij heeft voorafgaand aan de rit en naderhand nog een extra stukje gereden om weer thuis te komen, maar er zit een behoorlijk fors verschil tussen zijn gemiddelde snelheid en mijn gemiddelde snelheid op het gezamenlijke stuk.
Als ik in Strava puur naar het gezamenlijke deel kijk, zie ik dat
hij in 2:19 63.2km gedaan heeft, terwijl
ik in 2:21 maar 61.1km gedaan heb. We hebben allebei met een aparte Wahoo Elemnt Bolt gereden.
Een verschil dat ik kan bedenken is dat ik iets sneller optrek na het stoppen e.d., dus ik zou net iets verder gereden kunnen hebben voordat de autopause functie de rit weer hervat. Dit lijkt me echter geen 2km verschil kunnen verklaren, en dan vind ik het ook lastig te begrijpen dat mijn rit qua tijdsduur langer is.
Iemand enig idee waardoor er toch een goede 3% verschil in afgelegde afstand kan ontstaan, terwijl we alles samen gereden hebben? Opvallend is misschien nog wel dat mijn Wahoo/Strava ritten nagenoeg overeen komen, terwijl zijn Wahoo rit in totaal op 27 gemiddeld uitkomt t.o.v. de 27.8 van Strava.