Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 109 ... 683 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:24
coelho schreef op maandag 1 juni 2020 @ 16:29:
Dik in de schaduw van al het DK geweld vanochtend mijn eigen afstand-PR met 25km verbeterd. Solo een ronde van 132km aan een stuk gereden. Bijna dan, want 20km van huis ging het lichtje uit en moest ik even stoppen bij een tankstation voor een blikje vloeibaar suiker cola. Blijkbaar zijn twee grote bidons (waarvan een met sportdrank) en een notenreepje net niet voldoende voor deze afstand. Leermomentje dus.

Ik heb een kleine 60km de Maas gevolgd, van Grave (bij Nijmegen) tot aan Empel (bij Den Bosch). Mochten jullie ooit in die streek fietsen, het is een echte aanrader als je vroeg bent. Daarna wordt de weg ingenomen door electrische fietsen met uitstekende spiegels die er blijkbaar voor de sier op zitten...
132km is voor mij ook héél krap met 2x 710ml bidons. Zeker met dit weer.

Wat ik dan vaak doe als ik onderweg niet stoppen kan/wil is bij vertrek al een bidon leegdrinken en dan het eerste uur niets drinken. Echt lekker is dat niet (water klotst letterlijk in je maag) en soms zit je het laatste half uur of uur ook nog zonder, maar het is mogelijk.

Nadeel: als er ook maar iets tegen zit, kom je tekort. Dan stop ik ook gewoon bij een tankstation 20-30km voor de bestemming.

Ps. Vanmiddag ook bij Empel gefietst en dacht precies hetzelfde! Holy moly wat veel E-bikes dit jaar, het zijn zo langzamerhand ook al serieuze pelotonnetjes aan het worden en inderdaad allemaal met zo'n spiegel waarvan je kunt zien dat ze totaal verkeerd afgesteld zijn (hoe ik er ook in kijk, ik zie vaak alleen de berm of de lucht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
Ypuh schreef op maandag 1 juni 2020 @ 16:36:
[...]

Ps. Vanmiddag ook bij Empel gefietst en dacht precies hetzelfde! Holy moly wat veel E-bikes dit jaar, het zijn zo langzamerhand ook al serieuze pelotonnetjes aan het worden en inderdaad allemaal met zo'n spiegel waarvan je kunt zien dat ze totaal verkeerd afgesteld zijn (hoe ik er ook in kijk, ik zie vaak alleen de berm of de lucht).
Exact dat! Of een ster erin omdat ze waarschijnlijk een keer hun breedte verkeerd ingeschat hebben

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:58

Grin

Ride si sapis.

100-130 KM red ik wel met 2x650 ml bidons en twee Liga Fruitkicks. Daarvoor moet ik wel stevig ontbijten: 4 plakken bruinbrood met veel roomboter, 2 met: kaas, ontbijtspek, sambal, en 2 met: appelstroop. Yoghurt met muesli, een bakje met 300-500 gram fruit(mango, papaya, avocado, etc) en een halve liter thee. Hier neem ik wel ongeveer 1 uur de tijd voor. Na de rit nog zo'n maal maar dan een iets grotere hoeveelheid.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 19-09 18:29

Crazy D

I think we should take a look.

130 km op amper 1 liter vocht?? Ik heb vandaag 135km gereden, rugtas met 3 liter water gevuld, en de laatste 30 nog ruim 1 liter bij kunnen tappen bij een pomp (waterpomp, geen benzinepomp :P).
Maar goed dat onderwerp komt hier regelmatig voorbij en ondanks dat alle experts roepen dat je per uur echt wel een halve liter vocht (of meer, zeker als het warmer is) moet wegwerken blijf je mensen zien die op 1 of 2 kleine bidons een lange rit maken 8)7

Het leek inderdaad vandaag wel of de e-bikes gratis waren uitgedeeld! Ben eigenlijk maar een handvol wielrenners tegen gekomen, maar wel busladingen e-bikers.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Vanmiddag bij Empel was het niet te doen nee. Flink slingeren tussen alle motors, auto's wandelaars, hardlopers, e-bikers en af en toe iemand op de racefiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:21
coelho schreef op maandag 1 juni 2020 @ 16:29:
[...]

Ik vrees dat de reis richting mijn zomervakantie in een afgelegen huis nabij Lac de Serre Ponçon via Duitsland moet, als het aan de beslisvaardigheid van de Belgische overheid ligt.
Een regering vormen kost hun de laatste tijd een jaar of langer.....denk dan maar niet dat ze bij iets compleet nieuws en onbekends ineens vlotjes beslissingen gaan nemen.
De huidige regering zit er ook alleen maar vanwege corona, anders was men nog steeds in discussie over wie de zetels ging innemen.
Ik heb een kleine 60km de Maas gevolgd, van Grave (bij Nijmegen) tot aan Empel (bij Den Bosch). Mochten jullie ooit in die streek fietsen, het is een echte aanrader als je vroeg bent. Daarna wordt de weg ingenomen door electrische fietsen met uitstekende spiegels die er blijkbaar voor de sier op zitten...
E-bikes zijn echt waardeloos voor het overige verkeer. Veel te snel en veel te onervaren bestuurders waarvan het reactievermogen ook nog eens tekort schiet. Mijn vrouw heeft ook een hele trage reactie (handicap, kan ze niks aan doen en is niet te trainen) maar zij wil absoluut geen e-bike. Veel te gevaarlijk, zegt ze.
Maar ik had er vandaag nog zo eentje. Op een redelijk smalle autoweg rijd je op je fietsje naast de auto's. Fietspad is in aanleg, dus daarom plaatsgebrek.
Zelf fiets ik daar een enkele keer en het is altijd opletten geblazen.
Vandaag stukje toeren met de Westfield (Lotus 7 kopie, denk aan Donkervoort), kom ik toevallig op die weg terecht. Stukje file rijden omdat er een halve gare bedenkt dat ze heus wel naast elkaar kunnen fietsen. Auto's mogen daar 70km/h rijden. Levensgevaarlijk wat zo'n vent doet. En was niet eens een bejaarde, maar een man van middelbare leeftijd 45-50 geschat. Dus ik rij naast hem en met zo'n open auto is het makkelijk praten. Vertel hem dat hij best gevaarlijk is op de weg. Zegt ie "de auto's moeten maar uitkijken, ik rij waar ik wil". Als ik hem ooit met de fiets tegenkom dan gaat ie de sloot in......

Maar het was overal achterlijk druk, heuvelland ben ik maar heel even geweest want daar was het absurd druk. Toen maar uitgeweken naar Parkstad richting midden Limburg. Daar was het ook drukker dan ooit. Gelukkig dat ik op zaterdag ben gaan mountainbiken, dat was niet eens zo druk. Wel drukker dan normaal.

[ Voor 6% gewijzigd door Ramon 73 op 01-06-2020 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:38
2de pinksterdag, prima weer, iedereen vrij; duh! Dan is het druk op de fietspaden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:27
Vanmorgen om 7 uur was het prima :+

Wel ook bizar: man en vrouw gezellig samen fietsen, man op de racefiets, netjes met een helmpie op. De vrouw ernaast op de elektrische fiets zonder helm. Want dat is vast minder gevaarlijk.

Een helmplicht voor elektrische fietsen zou niet zo gek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:02
DieAnder schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:31:
[...]

NW 4 verwacht, lekker langs de kust gaan!

Ik heb een paar maal Amsterdam - Den Helder gedaan en blijf dan vrij dicht bij de kust, omdat ik kleine fietspaadjes leuker vind dan N wegen door de polder. Dat gezegd hebbende, ook als je in de buurt van de kust blijft zitten voldoende lange saaie stukken in je route :)

Veel plezier!
Heerlijk langs de kust gereden idd. Vanaf de Schoorlse duinen door duingebied gereden. Was druk, maar niet extreem. Ook aantal racefietsers viel mee. Wel onhandig dat alle waterpunten in Noord-Holland nog afgesloten zijn. Was te warm om te besparen op water vandaag. Drukte bij de pont viel reuze mee trouwens.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Crazy D schreef op maandag 1 juni 2020 @ 18:59:
130 km op amper 1 liter vocht?? Ik heb vandaag 135km gereden, rugtas met 3 liter water gevuld, en de laatste 30 nog ruim 1 liter bij kunnen tappen bij een pomp (waterpomp, geen benzinepomp :P).
Maar goed dat onderwerp komt hier regelmatig voorbij en ondanks dat alle experts roepen dat je per uur echt wel een halve liter vocht (of meer, zeker als het warmer is) moet wegwerken blijf je mensen zien die op 1 of 2 kleine bidons een lange rit maken 8)7

Het leek inderdaad vandaag wel of de e-bikes gratis waren uitgedeeld! Ben eigenlijk maar een handvol wielrenners tegen gekomen, maar wel busladingen e-bikers.
Je hebt een punt en gelijk. Ik drink voor zo'n rit idd te weinig. Ik drink wel anderhalve liter thee per dag, maar dat is geen excuus. 4 liter drinken op 135 km red ik dan ook weer niet... Maar 110 kilometer met 1200 ml voelt voor mij niet gek, maar zoals ik al zei: jij hebt gelijk en mijn gevoel is in deze verkeerd.

Zojuist grotere bidons besteld, 2x800 ml. Nu scheelt het dat ik doorgaans 70-90 km fiets, en dan ben je binnen 120-160 minuten wel terug. 100-150 kilometer fiets ik eigenlijk nooit, ik fiets liever wat kortere afstanden (en wat harder ;))

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
Vandaag 120km gefietst. Voordat ik de deur uitging nog even snel 0.5L weggewerkt en bijna 4u onderweg geweest en 1.4L weggedronken. Dat is precies goed vol te houden. Een half litertje extra onderweg zou fijn zijn, maar die drink ik voordat ik onder de douche stap. Overdag probeer ik ook altijd wel wat extra water te drinken.

Voor wat betreft E-bikers, ja ze zijn soms wat vervelend (zullen ze andersom ook denken), maar ik vind het wel grappig om te zien en moedig het mensen vooral ook aan. Het zijn vaak alleen geen 'ervaren fietsers' zoals wielrenners ze zullen bestempelen, oftewel geen idee hebben dat er ook snellere fietsers zijn, op de drukste momenten naar de drukste plaatsen gaan, midden van de weg stoppen om de kaart te lezen, gas geven in de bochten, niet met 25 km/u op een druk kruispunt afrijden etc.

De meeste E-bikers kwamen 2 jaar geleden niet verder dan de buurtsuper. Als ze eenmaal een beetje opgevoed raken (en ze beseffen dat het drukker is op straat als in de jaren 50) moet het wel goed komen .

[ Voor 54% gewijzigd door Ypuh op 01-06-2020 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:52
Woont iedereen in dit topic in Den Bosch ofzo? Zie al 3x Empel langskomen op 1 pagina. :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:17

McMiGHtY

- burp -

DDX schreef op zondag 31 mei 2020 @ 09:39:
Hangt er vanaf waar je woont.
Rond Hilversum/Heuvelrug/Veluwe kan je aardig wat km's maken achter elkaar zonder grote tussenstukken over het asfalt te moeten doen.

Gravelbike pak ik vooral in de herfst/winter, nu pak ik gewoon racefiets.
Kan je meer mee dan sommige mensen denken.
Rond Hilversum heb je idd wat mooie stukkies "gravel", ik deed dan niet de Dirty Kanzalled maar wel een vrij groot rondje vanuit Alkmaar en kwam daar (denk ik) een aantal deelnemers tegen.. dikke gravelbikes en tasjes enzo. Die keken ook verbaasd dat wij (zusje en ik) daar gewoon achter ze aan kwamen op 25 en 28mm bandjes op een gewone racefiets :)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

klaaas schreef op zondag 31 mei 2020 @ 21:40:
[...]

Ik meende ook te zien dat de route van Ten Dam 'maar' 100km onverhard bevatte? Valt me dan ietwat tegen als je zegt 'zoveel mogelijk onverhard'... Maar met 200km verhard ligt een racefiets dan ook wel voor de hand. En als je dan de luxe hebt de route goed te kunnen verkennen en zodoende de betere offroad stukjes te pakken zit je met de racer wel goed.

Ik had mijn route (Veluwe) nooit op een racer kunnen fietsen. Te veel zand en stukken die ik overgenomen had van andere routes waarbij ik geen idee had wat ik tegen zou komen. Gelukkig kun je met 40mm op asfalt ook prima doortrappen.
Wat ik van LtD zo zag was dat die "self supported" ook wat tegenviel met een fotograaf in de buurt en her en der een mooie grote gevulde koelbox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:03
Maarten_E schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:05:
Woont iedereen in dit topic in Den Bosch ofzo? Zie al 3x Empel langskomen op 1 pagina. :+
Hehe nee, maar het is dan ook wel een mooi en populair stuk fietsen daar bij de dijk. Ik reed er toen ik in regio den Bosch woonde ook altijd mijn standaard rondje.

Drukte is inderdaad wel een dingetje aan het worden en kan gevaarlijke situaties opleveren helaas. Gisteren ook twee situaties meegemaakt waarbij ik door onoplettendheid van tegenliggers bijna de berm in moest. Vroeg of laat vertrekken + brede wegen lijkt de enige remedie in deze tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ypuh schreef op maandag 1 juni 2020 @ 19:52:
Vandaag 120km gefietst. Voordat ik de deur uitging nog even snel 0.5L weggewerkt en bijna 4u onderweg geweest en 1.4L weggedronken. Dat is precies goed vol te houden. Een half litertje extra onderweg zou fijn zijn, maar die drink ik voordat ik onder de douche stap. Overdag probeer ik ook altijd wel wat extra water te drinken.
2x Blik cola
3 kopjes koffie
5x 1 liter bidon (met elektrolytjes)
1x 1 liter bidon met alleen water

Afgelopen zaterdag over 250km.
Vooraf gewoon ontbeten en niet extra "voor" gedronken.

Onderweg twee keer een plasje kunnen doen..en ik check dan even de kleur van het vocht wat er nog uitkomt..als dat te donker word dan probeer ik nog een keertje extra wat te drinken.

Momenteel zijn er echt genoeg punten open om je van vocht te voorzien, en worst case scenario..zou ik gewoon ergens aanbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 12:36
McMiGHtY schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:38:
[...]

2x Blik cola
3 kopjes koffie
5x 1 liter bidon (met elektrolytjes)
1x 1 liter bidon met alleen water

Afgelopen zaterdag over 250km.
Vooraf gewoon ontbeten en niet extra "voor" gedronken.

Onderweg twee keer een plasje kunnen doen..en ik check dan even de kleur van het vocht wat er nog uitkomt..als dat te donker word dan probeer ik nog een keertje extra wat te drinken.

Momenteel zijn er echt genoeg punten open om je van vocht te voorzien, en worst case scenario..zou ik gewoon ergens aanbellen.
Aanbellen is een optie maar een tankstation of cafetaria is er altijd wel ergens te vinden waar je iets te drinken kan scoren..

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik gebruik de vuistregel 1 bidon van 600ml /uur. Zit wat rek in als het warmer of kouder wordt. Dat gaat goed tot 4 uur fietsen, daarna krijg ik echt zo’n klots buik. Ook wanneer ik extra zout of isotone poeder toevoeg.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:39

ZieMaar!

Moderator General Chat
Vanmorgen rondje Posbank gedaan, maar geen ebikes gezien. Maar ik begrijp dat die dus allemaal rondom Empel hadden afgesproken ;)?

Begon denk ik rond half elf aan de Zijpenberg klim, dus zo vroeg was ik niet. Vooral veel wielrenners, ook motoren vielen nog wel mee.

Merk helaas dat ik bij ritjes met wat meer hoogtemeters ik lichtjes last van mij rechterknie krijg. Vorig week bij nijmegen en vandaag weer. Vlakke ritjes heb ik nergens last van...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
ZieMaar! schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:21:
Vanmorgen rondje Posbank gedaan, maar geen ebikes gezien. Maar ik begrijp dat die dus allemaal rondom Empel hadden afgesproken ;)?

Begon denk ik rond half elf aan de Zijpenberg klim, dus zo vroeg was ik niet. Vooral veel wielrenners, ook motoren vielen nog wel mee.

Merk helaas dat ik bij ritjes met wat meer hoogtemeters ik lichtjes last van mij rechterknie krijg. Vorig week bij nijmegen en vandaag weer. Vlakke ritjes heb ik nergens last van...
Cadans vergelijkbaar? Of wellicht toch wat meer power output bij de heuvels waardoor je er wat meer last van hebt.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Michaelg schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:33:
[...]

Cadans vergelijkbaar? Of wellicht toch wat meer power output bij de heuvels waardoor je er wat meer last van hebt.
Wel meer power (volgens mijn net aangeschafte powermeter :)), maar ook nog steeds wel hoge (voor mijn doen) cadans. Ik heb het andere keren met klimmen eigenlijk niet gehad, dus daarom verbaast het ook wat. Misschien ook gewoon toch weer ff wat wennen...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:25
Hoeveel je moet drinken is uiteraard nogal afhankelijk van het weer, maar verschilt ook van persoon tot persoon. Ik zweet vrij makkelijk en moet eigenlijk flink drinken om het tekort aan te vullen. Ik probeer er op te letten, maar dat lukt niet altijd (soms zit je gewoon in een lekkere fiets flow). Ik probeer het wel zo snel mogelijk weer aan te vullen.

In het kader van trotse papa's. Vanavond mijn dochter nog even opgehaald van een vriendin. Die woont niet echt om de hoek, dus eerst lekker op mijn eigen tempo die kant op en toen met haar teruggefietst. Ik had mij voorbereid op een rustig tochtje terug, maar mevrouw had er wel zin in. Dus 40km met 28km/u gemiddeld terug. Dat was gewoon heerlijk fietsen. Ze wilde zelfs nog een stukje om, zodat we de 40km konden volfietsen. En dat was rit nummer 3 8)7 Mijn eerste stapjes in het wielren gebeuren, waren toch wat voorzichtiger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 15:08
Ramon 73 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 19:08:

Vandaag stukje toeren met de Westfield (Lotus 7 kopie, denk aan Donkervoort)
offtopic:
Dacht bijna dat we elkaar tegen gekomen waren, ik was vandaag aan het toeren in de klassieker en tijdens het slalommen tussen de fietsers door een stuk samen opgereden met een Lotus 7'achtige. Maar het lijkt me sterk dat je helemaal tot in de kop van Overijssel bent geweest

[ Voor 3% gewijzigd door GWBoes op 01-06-2020 22:19 ]

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:35
McMiGHtY schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:25:
[...]

Wat ik van LtD zo zag was dat die "self supported" ook wat tegenviel met een fotograaf in de buurt en her en der een mooie grote gevulde koelbox.
Ja en een teamauto van Niki reed mee met reservefiets / om de drone te besturen.
Die zag ik staan bij Schermerhorn.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 23:06
Ypuh schreef op maandag 1 juni 2020 @ 16:36:
[...]
Haha, exact dat! Eerste waar ik naar kijk, zou die me überhaupt zien cq kunnen zien in die spiegel. Als je dan toch zo’n ding hebt, gebruik hem dan ook!

En, wat vele zich naar mijn ervaring ook totaal niet realiseren, ze hebben dikwijls dezelfde kruissnelheid als dat een doorsnee wielrenner zich voort beweegt.

Dus ja, die wielrenner komt heel snel op hun af, maar zelf bewegen ze met nagenoeg de gelijke snelheid in tegengestelde richtig van die wielrenner die hen nadert...

Ach ja, beste is nog altijd de rustige momenten uit te zoeken op de dag en je hebt geen/beperkt last van dat volk (en zij van ons ;-) ).

Edit: @DDX zie ik dat goed, zijn de drinkwater punten weer open?

[ Voor 3% gewijzigd door RR46 op 01-06-2020 23:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:35
RR46 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 23:32:
[...]
Edit: @DDX zie ik dat goed, zijn de drinkwater punten weer open?
Sommige wel gelukkig, join the pipe bijvoorbeeld.
Die van PWN gisteren helaas nog niet, maar volgens site gaan ze nu weer open :
https://www.pwn.nl/over-p...atertap-juni-weer-geopend

[ Voor 20% gewijzigd door DDX op 01-06-2020 23:48 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 00:54
Vandaag zeker 4 vliegen opgegeten en een stuk of 3 uitgespuugd. Iemand die een ideetje heeft voor een soort buff maar dan van fijn gaas of zo? Wat ik tegenkom is vooral voor warmte en da's natuurlijk niet nodig.
Nu in deze idiote tijd is het niet eens raar meer dat je iets voor je mond doet...wellicht meteen een oplossing voor pontjes >:)
Oh en ik word alweer helemaal gek van de jeuk op mijn armen. Stomme rupsen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 20:37
Ik ben afgelopen zondag 6,5 uur onderweg geweest en heb 1 camelback van 5L leeggedronken en 2 bidons van 750ml. Nadeel van de camelback is dat sportdrank erin doen wordt afgeraden, dus je voedingsstoffen moet je door eten innemen. ( vliegje hier en daar helpt ook voor de voedingsstoffen ;) )

Gisteren mijn crosser uit elkaar gehaald, blijkt na minder dan 322km mijn Pressfit GXP trapas lager het te hebben begeven, nu niet een item waar je garantie op krijgt, maar 322 is wel heel weinig. Dus toch maar een berichtje de deur uitgedaan, hopen dat ik iets van garantie erop kan krijgen. En gaan uitzoeken welke lager er in mijn balhoofd zit, staat gewoon niets op :|

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:03
Deze week (vanaf donderdag) gaat het regenen aldus de weervoorspellingen.

Vorig jaar rond deze tijd erg veel last gehad van de loslatende haartjes van de eikenprocessie rups. Regen in combinatie met wind zorgt ervoor dat de haartjes uit de nesten vallen en vervolgens verwaaien. Ik zat vorig jaar helemaal onder waardoor ik er wat rusteloze nachten aan heb overgehouden.

Wellicht is er wel geleerd van vorig jaar en is de bestrijding (of biodiversiteit wat) beter op orde.

Voor degene die er gevoelig voor zijn.. be warned.

[ Voor 10% gewijzigd door Dix0r op 02-06-2020 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

ZieMaar! schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:21:
Haha nee iets verder oostelijk, langs de IJssel :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
@Dix0r Heb er vorig jaar ook een paar nachten half wakker van gelegen en wist niet waar het van kwam (dacht zon allergie ofzo). Pas toen het een week later op het journaal begon te komen viel het kwartje pas. Van wat ik begreep wordt het de komende jaren alleen maar erger. Waar ik woon kun je gelukkig de eikenbomen nog wel een beetje vermijden, maar de Veluwe en Brabantse bossen vermijd ik dan liever helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
pas vooral goed op met wrijven in je ogen. Op je huid is het vooral irritant maar in je oog kan het daadwerkelijk schade toebrengen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

DDX schreef op maandag 1 juni 2020 @ 22:59:
[...]

Ja en een teamauto van Niki reed mee met reservefiets / om de drone te besturen.
Wat dat betreft, waren Gosse, Stan en Joris een beter voorbeeld qua zelfvoorzienend.
(geweldige goser vinnikdat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

DDX schreef op maandag 1 juni 2020 @ 22:59:
[...]

Meneertje Thunderbolt had Fietsbenen.nl bij zich voor de foto's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Laatst online: 17:47

KipCurreh

Nightcrawler

Dit weekend mijn nieuwe Edge 830 gaan ontmaagden met de Brabantse Pijl Cycling route. Heel leuk ding, en de climb functie geeft een mooi beeld van de klimmen.. Alleen jammer dat Garmin maar 8 hellingen telde, zodat we soms plots voor klimmetjes van 10% of meer kwamen zonder een beschrijving of waarschuwing ervan 8)

Nogal raar kijken als je de bocht omgaat en een bordje ziet staan van 18%, en dat dit niet meegeteld wordt als helling :*)

Maar goed, heel leuke op -en af rit in het Brabantse (Overijse-Leuven) met een mooie natuur. Hier en daar wat kasseiwerk, en de hellingen zijn stevig maar goed te doen.
Vooral de Moskesstraat en de Smeysberg gaan je wel even doen zweten, maar gelukkig zijn ze niet te lang.

Op elk punt staat ook een bordje, dus is eigenlijk goed te doen zonder GPS als je je ogen een beetje openhoudt.

Voor de geïnteresseerden;
https://www.toerismevlaam...antse-pijl-cycling-route/

En natuurlijk Strava or it didn't happen;
https://www.strava.com/activities/3541203010
https://www.strava.com/activities/3541428067

ja in 2 delen, want nieuwe Edge830 enzo, was nog wat wennen ;)
momenteel ook nog wat problemen om men hartslag van men Vivoactive3 naar de 830 te krijgen, maar dat hoop ik wel opgelost te krijgen

[ Voor 5% gewijzigd door KipCurreh op 02-06-2020 09:14 ]

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Laatst online: 21:53
KipCurreh schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:13:
ja in 2 delen, want nieuwe Edge830 enzo, was nog wat wennen ;)
momenteel ook nog wat problemen om men hartslag van men Vivoactive3 naar de 830 te krijgen, maar dat hoop ik wel opgelost te krijgen
Via fitfiletools kan je je 2 activiteiten combineren --> https://www.fitfiletools.com/#/combiner#view

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Def1ant schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:15:
[...]

Via fitfiletools kan je je 2 activiteiten combineren --> https://www.fitfiletools.com/#/combiner#view
Inderdaad aan elkaar plakken is zo gedaan. Ik gebruik over het algemeen https://gotoes.org/strava/Combine_GPX_TCX_FIT_Files.php daarvoor. Gisteren ook nog gedaan, omdat ik eerst mijn zoontje naar atletiek heb gebracht, toen solo naar mijn dochter ben gefietst en toen samen met haar weer naar huis ben gefietst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:13

Gotez

42

Zoals veel mensen tegenwoordig ben ik ook op zoek naar een nieuwe fiets. Rij nu rond op een oude decathlon fiets. Maar wil een stapje omhoog. Zoek iets met een 105 groep en schijfremmen. Helaas is de Cube Attain SL overal uitverkocht. Kijk daarom naar de ATTAIN GTC RACE of de canyon Endurace AL Disc 7.0. Als ik ze vergelijk lijken ze redelijk op elkaar: https://99spokes.com/comp...isc-7.0-2020;*z.XXL|w.700

Het verschil is dat de cube een carbon frame heeft. De Canyon is daarin tegen iets groter te kopen (XXL). Zou dat voor mij (197 cm) veel verschil maken? Ik vind ze de cube de mooiste. Hebben jullie nog andere overwegingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
Levertijd? Canyon is niet (uit voorraad) leverbaar

Kan de Cube op gewenste zadelhoogte gebracht worden?

edit, foute pagina ;)

[ Voor 61% gewijzigd door DutX op 02-06-2020 09:38 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
hatsa schreef op maandag 1 juni 2020 @ 19:23:
Vanmorgen om 7 uur was het prima :+

Wel ook bizar: man en vrouw gezellig samen fietsen, man op de racefiets, netjes met een helmpie op. De vrouw ernaast op de elektrische fiets zonder helm. Want dat is vast minder gevaarlijk.

Een helmplicht voor elektrische fietsen zou niet zo gek zijn.
Alle e-bikes afregelen op 18 km/u en alleen na halen van rijbewijs, dragen van helm en toestemming van je kinderen 25 km/u >:)

Het probleem is dat er niet genoeg 8)7 ongelukken gebeuren anders zouden er wel maatregelen genomen worden.

Hopelijk hebben we volgend voorjaar droog maar niet zo zonnig weer. Zijn al die e-bike accu’s dood van het stilstaan, kunnen ze volgend jaar weer all-inclusieve naar Turkije. En zijn we daarna van die ellende verlost.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 10:47
Gotez schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:31:
Het verschil is dat de cube een carbon frame heeft. De Canyon is daarin tegen iets groter te kopen (XXL). Zou dat voor mij (197 cm) veel verschil maken? Ik vind ze de cube de mooiste. Hebben jullie nog andere overwegingen?
Toen ik ~6 jaar geleden een fiets kocht heb ik proefgereden op de Specialized Roubaix instap-carbon model met 105 en hetzelfde model in aluminium (Secteur). Ik vond de alu versie aanmerkelijk fijner rijden: veel minder gevoelig voor kleine trillingen, de carbon was echt te stijf gemaakt en dat fietste mij te onrustig. Het gewicht scheelde niet eens erg veel, de alu versie was ook nog eens 500 euro goedkoper en beter afgemonteerd.

Overweging: ga vooral proefrijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:13

Gotez

42

Def1ant schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:35:
Levertijd? Canyon is niet (uit voorraad) leverbaar

Kan de Cube op gewenste zadelhoogte gebracht worden?

edit, foute pagina ;)
Beide hebben een levertijd. Daarin maar paar weken verschil. Zadelhoogte is een goede, vraag ik even na.
euchromatic schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:44:
[...]

Toen ik ~6 jaar geleden een fiets kocht heb ik proefgereden op de Specialized Roubaix instap-carbon model met 105 en hetzelfde model in aluminium (Secteur). Ik vond de alu versie aanmerkelijk fijner rijden: veel minder gevoelig voor kleine trillingen, de carbon was echt te stijf gemaakt en dat fietste mij te onrustig. Het gewicht scheelde niet eens erg veel, de alu versie was ook nog eens 500 euro goedkoper en beter afgemonteerd.

Overweging: ga vooral proefrijden :P
Beide zijn gelijk afgemonteerd en redelijk zelfde prijs. De Canyon kan ik helaas niet proefrijden. Maar stijfheid is wel een goede overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Die cube heb ik proef gereden, ondanks dat ik nog geen racefiets gewend was vond ik die al te weinig sportief, je zit behoorlijk rechtop. (ben zelf voor een Trek Emonda gegaan. Was beperkt tot wat er op voorraad was maar deze beviel mij wel en kon ik twee dagen later al afhalen.)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
mhr-zip schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:37:
[...]

Alle e-bikes afregelen op 18 km/u en alleen na halen van rijbewijs, dragen van helm en toestemming van je kinderen 25 km/u >:)

Het probleem is dat er niet genoeg 8)7 ongelukken gebeuren anders zouden er wel maatregelen genomen worden.

Hopelijk hebben we volgend voorjaar droog maar niet zo zonnig weer. Zijn al die e-bike accu’s dood van het stilstaan, kunnen ze volgend jaar weer all-inclusieve naar Turkije. En zijn we daarna van die ellende verlost.
DIe ongelukken gebeuren wel maar in de statistieken worden alle fietsers op een hoop gegooid (inclusief de elektrische snorfietsen die als fiets vermomd zijn en e-bike worden genoemd)
Je raadt het al, die aso wielrenners krijgen dan de schuld in de publieke opinie want voor de ouderen is een fiets een te groot goed en ouderen zijn lief.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01:01
Misschien iemand die me hier kan helpen.
Zaterdag fiets gekuist, ketting gesmeerd, voor de rest niks bijzonder.
Savonds klein ritje gedaan, steek ik de weg over via de stoeprand. Vanaf ik dit doe vliegt mijn ketting eraf door de slag.
Eerste keer dat hij er af ligt, ik leg hem er terug op en ga verder fietsen.
Maar nu sinds dit voorval trapt mijn ketting plots door, iemand die weet wat ik hier aan moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oelske
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:45
@Chelseamarre123 Heb je de ketting al met zo'n tooltje gecheckt? Klinkt als een versleten ketting/cassette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 12:36
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:21:
Misschien iemand die me hier kan helpen.
Zaterdag fiets gekuist, ketting gesmeerd, voor de rest niks bijzonder.
Savonds klein ritje gedaan, steek ik de weg over via de stoeprand. Vanaf ik dit doe vliegt mijn ketting eraf door de slag.
Eerste keer dat hij er af ligt, ik leg hem er terug op en ga verder fietsen.
Maar nu sinds dit voorval trapt mijn ketting plots door, iemand die weet wat ik hier aan moet doen?
zit de ketting er wel goed op of ligt deze er wat scheef op?
versleten ketting of casette kan het probleem..

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01:01
Ok wat ik al dacht. Heb er zo'n 4000km mee gefietst. Lijkt me wel de tijd om die dingen te laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 20-09 00:54
Gotez schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:31:
Zoals veel mensen tegenwoordig ben ik ook op zoek naar een nieuwe fiets. Rij nu rond op een oude decathlon fiets. Maar wil een stapje omhoog. Zoek iets met een 105 groep en schijfremmen. Helaas is de Cube Attain SL overal uitverkocht. Kijk daarom naar de ATTAIN GTC RACE of de canyon Endurace AL Disc 7.0. Als ik ze vergelijk lijken ze redelijk op elkaar: https://99spokes.com/comp...isc-7.0-2020;*z.XXL|w.700

Scott Speedster wellicht? Weet alleen niet tot welke maat die gaan.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:42
Tussen de middag een lekker ritje van 40km gemaakt op de Utrechtse Heuvelrug.

Man... wat een hitte!

Even weer wennen hoor met deze temperaturen fietsen. Al was het wel een lekkere uitdaging om in dit weer te fietsen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oelske
Over de hitte gesproken. Ik rij nu rond met een Bontrager Ballista helm die ik niet echt ventilerend vind (niet verwonderlijk aangezien het een aero-model is). Dus ben ik een beetje aan het oriënteren naar een wat hittevriendelijker model.
Met welke helm rijden jullie?
Iemand een goede tip wat betreft een goed ventilerende helm? De Kask Valegro leek me opzich wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Mistraller schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 00:19:
Vandaag zeker 4 vliegen opgegeten en een stuk of 3 uitgespuugd. Iemand die een ideetje heeft voor een soort buff maar dan van fijn gaas of zo? Wat ik tegenkom is vooral voor warmte en da's natuurlijk niet nodig.
Nu in deze idiote tijd is het niet eens raar meer dat je iets voor je mond doet...wellicht meteen een oplossing voor pontjes >:)
Oh en ik word alweer helemaal gek van de jeuk op mijn armen. Stomme rupsen.
Ik merk dat ik significant minder ongeplande proteïne shots krijg als ik een petje onder mijn helm doe (klep omlaag). Ymmv ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
@Oelske Heb ook een Bontrager Ballista, maar vind dat hij juist wel prima koelt zo lang je maar rijdt? Het windtunnel effect lijkt voor mij in ieder geval prima te werken, maar zweet ook maar zelden.

Het zal niet de koelste helm zijn (pluspunt is dat ie wel regen/hagel tegenhoudt) en ben nieuwsgierig of het nou zoveel scheelt. Mocht je een andere helm erbij nemen laat je het dan even weten? Die van mij is na 4 jaar/40.000km ook bijna wel weer eens aan vervanging toe gok ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Ypuh op 02-06-2020 17:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Oelske Hier heb ik specifiek naar gezocht en heel veel modellen vergeleken. Een van de meest open helmen, en ook direct een van de vooruitstrevendste qua veiligheid is de Giro Aether. Volgens mij nog steeds de enige racefietshelm met MIPS Spherical: een helm(binnenschaal) in een helm(buitenschaal).
Een andere hele goede helm is de MET Trenta. Iets minder vooruitstrevend maar ook een dijk van een helm. Futurum had een hele mooie aanbieding hiermee, bijna eentje gekocht, 170-180 euro is geen geld voor die helm.

Futurum-edit: helaas, alleen nog maar Trenta's zonder MIPS op voorraad bij Futurum... Te laat...

[ Voor 7% gewijzigd door Grin op 02-06-2020 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:21
Even rustpauze nemen. Kreeg vandaag de pedalen bijna niet rond op mijn woon-werk ritje. Ook last van zadelpijn, gewoon schrale huid. Tot het weekend staan alle fietsen eventjes stil.
Jammer, maar ach, afgelopen maand het rit- en maandrecord scherper gezet dus niks om ontevreden over te zijn.
Ergste is de dat ik weer een puistje op mijn zitvlak heb, doet best wel pijn. Na het douchen pleister met crème en dat paar dagen volhouden. En die crème van assos besteld, krijgt goede reviews dus het zal snel beter gaan. Nu nog mijn privé masseuse porren voor herstelmassages :D

[ Voor 32% gewijzigd door Ramon 73 op 02-06-2020 18:54 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ramon 73 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:51:
Even rustpauze nemen. Kreeg vandaag de pedalen bijna niet rond op mijn woon-werk ritje. Ook last van zadelpijn, gewoon schrale huid. Tot het weekend staan alle fietsen eventjes stil.
Jammer, maar ach, afgelopen maand het rit- en maandrecord scherper gezet dus niks om ontevreden over te zijn.
Ergste is de dat ik weer een puistje op mijn zitvlak heb, doet best wel pijn. Na het douchen pleister met crème en dat paar dagen volhouden. En die crème van assos besteld, krijgt goede reviews dus het zal snel beter gaan. Nu nog mijn privé masseuse porren voor herstelmassages :D
Lief dagboek...

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oelske
@Ypuh @Grin Ik merk vooral dat mijn voorhoofd niet echt gekoeld wordt door de Ballista en zoek daarom een helm met een smalle "drempel" aan de voorkant (ik heb de MIPS variant, die daardoor wat hoger op je hoofd zit). Bij de Valegro zitten daar nog extra ventilatiegaten, dus ik dacht dat zoiets misschien de oplossing zou zijn. Specialized heeft ook helmen met van die gaten aan de voorkant.
Op de Aether zitten er wel veel luchtgaten, maar aan de voorkant waar je voorhoofd zit is alles potdicht. Die valt denk af voor mijn hoofd.
Wel of geen MIPS maakt me niet zoveel uit. Ga ervan uit dat we daar nooit gebruik van hoeven maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:00
Oelske schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:22:
Over de hitte gesproken. Ik rij nu rond met een Bontrager Ballista helm die ik niet echt ventilerend vind (niet verwonderlijk aangezien het een aero-model is). Dus ben ik een beetje aan het oriënteren naar een wat hittevriendelijker model.
Iemand een goede tip wat betreft een goed ventilerende helm? De Kask Valegro leek me opzich wel wat.
Ik rij met de Giro Synthe. Fijne lichte en open helm. Maar ik heb sowieso erg weinig last van hitte bij het sporten. Hoe heter hoe beter! :P

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:14
Oelske schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:57:
@Ypuh @Grin Ik merk vooral dat mijn voorhoofd niet echt gekoeld wordt door de Ballista en zoek daarom een helm met een smalle "drempel" aan de voorkant (ik heb de MIPS variant, die daardoor wat hoger op je hoofd zit). Bij de Valegro zitten daar nog extra ventilatiegaten, dus ik dacht dat zoiets misschien de oplossing zou zijn. Specialized heeft ook helmen met van die gaten aan de voorkant.
Op de Aether zitten er wel veel luchtgaten, maar aan de voorkant waar je voorhoofd zit is alles potdicht. Die valt denk af voor mijn hoofd.
Wel of geen MIPS maakt me niet zoveel uit. Ga ervan uit dat we daar nooit gebruik van hoeven maken :)
Ik heb de Protone en de Valegro. Die laatste is wat minder comfortabel dan de eerste, maar is wel drastisch beter in koelen. Beviel me prima vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Als de Bontrager je perfect past, kan het wel eens zijn dat Giro voor geen meter past. Ik heb 1 of 2x een Giro helm via internet besteld en die zaten mij voor geen meter. Toen maar naar Mantel gereden en zo bij de Bontrager uitgekomen. Net als schoenen zijn dat eigenlijk de enige dingen die ik echt in de winkel wil passen (en schoenen dan met je eigen binnenzool).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscus7000
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 17:54
Oelske schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:22:
Ook hier een Valegro in gebruik, ga nu de derde zomer ermee in (voor zover we dat al niet zitten) en als je op zoek bent naar een hittevriendelijk model kan ik je deze niets anders dan aanbevelen. Bijkomend voordeel, voor mij met met een klein hoofd, is dat het model 'klein oogt'. Ervaringen hiervoor waren met een Lazer Blade en Abus Aventor toch een pak minder in de hitte (zijn trouwens wel en stuk goedkoper dan de Valegro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Oelske Zo'n helm bestaan volgens mij niet. Er moet wel iets zitten om je voorhoofd te beschermen hè... Wat ook goed spul is: POC, maar dat moet je wel staan... Op mijn hoofd zag dat d'r uit alsof ik een betonmolen probeerde te monteren (en ik heb een kop van 62cm...)... Sommige kunnen d'r echter mee wegkomen. Maar dit moet je gewoon even in een winkel passen. Het beste spul komt m.i. van: POC, Giro, MET en Kask.

Edit: Ah wacht eens even, een merk vergeten: Specialized! De S-Works Prevail II zou jou wel eens kunnen helpen, die heeft een extra openingen onderaan de voorkant!

[ Voor 13% gewijzigd door Grin op 02-06-2020 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oelske
Bedankt voor het meedenken allen!
Ik denk dat ik dan toch eens zo'n Valegro moet gaan proberen in de winkel.
@Grin Haha, die POC's zijn echt reusachtige apparaten, net als die helmen van Mitchelton-Scott. Dat lijkt me ook niet echt fijn zitten.
De komende tijd wordt het weer wat koeler dus de nood is nog niet zo hoog, echter als het zoals vorig jaar weer richting 30+ gaat zou een andere helm wel fijn zijn.
Ik zal het tzt laten weten hier!
Zou het nog veel uitmaken of je een zwarte of witte helm neemt btw?

[ Voor 7% gewijzigd door Oelske op 02-06-2020 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:05
Best leuk om beetje bij beetje steeds meer te leren klussen aan de fiets. Sowieso heel fijn dat alles op YouTube te vinden is. Nu een poldercassette erop gezet en de ketting ook maar meteen vervangen. Mooie kans om meteen alles grondig te poetsen.
En afgelopen weekend last van een toenemend kraakje. Zadelpen en pedalen waren het blijkbaar niet, nu de hele zadel bevestiging maar eens los gehaald en goed schoon gemaakt + ingevet. Hoop dat het daarmee is opgelost. Morgen nog maar een testritje doen voor het weer omslaat.
*Edit: excuus voor het onderbreken van de helm discussie;)

[ Voor 5% gewijzigd door Southern Sun op 02-06-2020 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Ik heb voor m'n racefiets een POC en voor de MTB ook een POC; voornamelijk omdat ik zo'n groot hoofd heb (dikke kop zeggen mensen ook wel eens). POC is een van de weinige merken die ook voor maatje mega een helm hebben . En ja, die zijn niet echt klein, maar daar gaat het niet om toch.. Na dit seizoen heb ik een nieuwe racefiets helm nodig (3 seizoenen gebruikt, label zegt ook 2020) en kijk nu al rond naar een nieuwe. Die Giro die hier boven staat is echt een hele mooie helm, maar zit als een dop op mijn kop... De nieuwe Omne Air Race is mooi maar voor vrouwen (dus niet in grote maten te krijgen) dus grote kans dat het de Ventral gaat worden. Toch maar eens een Mantel oid binnen gaan lopen en passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleP38
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:17
Oelske schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 19:47:
@Grin Haha, die POC's zijn echt reusachtige apparaten, net als die helmen van Mitchelton-Scott. Dat lijkt me ook niet echt fijn zitten.
De komende tijd wordt het weer wat koeler dus de nood is nog niet zo hoog, echter als het zoals vorig jaar weer richting 30+ gaat zou een andere helm wel fijn zijn.
zelf heb ik de Giro Atmos 2, heerlijke helm, schappelijk geprijsd, licht en zeer verkoelend door de grote ventilatie gaten

https://www.bikester.ch/g...te-blackwhite-388058.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:28
Grin schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 19:40:
@Oelske Zo'n helm bestaan volgens mij niet. Er moet wel iets zitten om je voorhoofd te beschermen hè... Wat ook goed spul is: POC, maar dat moet je wel staan... Op mijn hoofd zag dat d'r uit alsof ik een betonmolen probeerde te monteren (en ik heb een kop van 62cm...)... Sommige kunnen d'r echter mee wegkomen. Maar dit moet je gewoon even in een winkel passen. Het beste spul komt m.i. van: POC, Giro, MET en Kask.

Edit: Ah wacht eens even, een merk vergeten: Specialized! De S-Works Prevail II zou jou wel eens kunnen helpen, die heeft een extra openingen onderaan de voorkant!
De Prevail is wel een goede inderdaad. Heb zelf de Propero III van Specialized (het goedkopere broertje van) en die ventileert uitstekend.

Hiervoor had ik een Giro helm, maar die is qua pasvorm op mijn hoofd toch een stuk minder. De Specialized sluit beter aan bij mijn meer platte bovenkant van mijn hoofd (met een paar mm haar).

Oftewel: Passen is weten @Oelske

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Holk schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:57:
Ik heb voor m'n racefiets een POC en voor de MTB ook een POC; voornamelijk omdat ik zo'n groot hoofd heb (dikke kop zeggen mensen ook wel eens). POC is een van de weinige merken die ook voor maatje mega een helm hebben . En ja, die zijn niet echt klein, maar daar gaat het niet om toch.. Na dit seizoen heb ik een nieuwe racefiets helm nodig (3 seizoenen gebruikt, label zegt ook 2020) en kijk nu al rond naar een nieuwe. Die Giro die hier boven staat is echt een hele mooie helm, maar zit als een dop op mijn kop... De nieuwe Omne Air Race is mooi maar voor vrouwen (dus niet in grote maten te krijgen) dus grote kans dat het de Ventral gaat worden. Toch maar eens een Mantel oid binnen gaan lopen en passen
Zou ik wel een rustige dag kiezen...afgelopen maandag even langs geweest (we waren toch in de buurt en ik wilde nieuwe handschoentjes)..en d'r stond een rij om een schoongemaakt mandje te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-09 12:29
Voordeel van POC voor mij is dat ik bij hen precies nog een M op kan, van andere merken vaak net een L. Dus bij mij ziet een POC er dus juist kleiner uit tov andere merken. Ben erg tevreden van mijn POC Octal trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Zolang je fietst zal het niet veel uitmaken denk ik. Het laagje dat de kleur bepaalt is behoorlijk dun, daaronder zit natuurlijk het (piepschuimachtige) deel dat je hoofd echt beschermt en vaak is dat ongeacht buitenkleur ook zwart, maar het geleid de temperatuur naar mijn idee nauwelijks.

Met een beetje rijwind kan ik me niet voorstellen dat je verschil gaat merken. Bij 30+ is het allebei warm :P

Shirt (en broek) is denk ik een ander verhaal omdat dat direct op je huid zit. Maar een witte broek mag alleen als je initialen MvdP zijn :P ;)

Zie ook https://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?t=10919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13
Ik denk dat de kleur inderdaad weinig uitmaakt voor een helm. Het materiaal onder de schaal gewoon perfecte isolatie, dat betekend dat de warmte van je hoofd er goed in blijft, maar de warmte van de zon net zo goed er buiten. Wil je koeler, dan moet je grotere/efficientere/beter geplaatste openingen hebben

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Hmm, via de Starvistix plugin kun je nog steeds je eigen positie in de algemene klassementen van Strava zien... :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/b4HMY5j.png

:+

Niet verder vertellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die data update alleen niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
OK, dat heb ik niet gecheckt. Dit zijn voor mij nieuwe segmentjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13
BreadFan schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:01:
Hmm, via de Starvistix plugin kun je nog steeds je eigen positie in de algemene klassementen van Strava zien... :P

[Afbeelding]

:+

Niet verder vertellen!
inderdaad gebaseerd op data van voor de wijziging... Maarre.. had je niet een beter voorbeeldje kunnen vinden :X ;)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Prulleman schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:56:
[...]
inderdaad gebaseerd op data van voor de wijziging... Maarre.. had je niet een beter voorbeeldje kunnen vinden :X ;)
Haha, dit was van een MTB ritje met het kroost. De jongste moet nog 4 worden. En het middelste segment bevatte halverwege een appeltaartstopje :P

Maar dit is wel van na de wijziging, 31 mei gereden. En hij zet me toch op een bepaalde positie in de ranking, wellicht updatet het alleen als je een dergelijk segment gereden hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Wellicht is de API nog niet dicht gezet, segmenten worden immers nog steeds gemeten alleen in de app niet meer getoond zonder overlay dat je abonnement moet nemen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matk89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:40
Ik heb zelf recent een Lazer Z1 MIPS gekocht na (teveel) jaren met een noname helm van de Lidl te hebben gefietst. Bevalt uitstekend, mede door de merkbaar betere ventilatie. De Z1 heeft aan de voorkant een soort cut-out voor je voorhoofd. Geen idee of het uitmaakt (of dat de zijkant gewoon lager is.. :P ) maar als je expliciet zoiets zoekt kan het uitmaken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 18-09 22:39

Galois

1811 - 1832

Zo, ik sta al te popelen... Over een uurtje ga ik een tochtje doen met mijn nieuwe Stages powermeter :)
(die al een tijdje niet leverbaar was)

Had vorige maand een 4iiii besteld, maar terug moeten sturen omdat deze niet paste op mijn fiets (Canyon CF SL 8.0 disc uit 2018). De sensor kwam tegen het frame aan.

Stages zegt dat er tussen de crank en frame een inbussleutel moet passen van 10 mm, maar deze past niet bij mijn fiets. Maar de vermogensmeter past toch en zit er nu nog zo'n 2-3 mm tussen de sensor en het frame (zie foto hieronder). Dat lijkt mij ruim voldoende.

Snap niet goed waarom Stages die (in mijn ogen) erg ruime marges aanhoudt. Of zie ik iets over het hoofd en is deze afstand van 2-3 mm (op het dunste stuk past net geen 3 mm inbus, wel goed een 2 mm) te weinig met kans op problemen? Lijkt mij niet, die cranks zijn zo stijf... Wat denken jullie?

Canyon gaf overigens aan dat het waarschijnlijk wel moest passen (ze verkopen de Stages zelf ook), maar kon geen garantie geven (wel gratis terugsturen als het niet zou passen).
Stages zei dat ze het niet wisten en dat ik voor de zekerheid een rechtszijdige moest kopen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bsuv4RpoSrb27g-uKn1b8vROUdM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rd623Y1j286sSNaF5YBZKJDd.jpg?f=fotoalbum_large

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Galois schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 14:37:
...

Snap niet goed waarom Stages die (in mijn ogen) erg ruime marges aanhoudt.
Met de speling die ik op mijn trapas had (ATB) was die 3 mm waarschijnlijk te weinig geweest. Dus ik kan mij voorstellen dat ze liever iets ruimere marges aanhouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
sQuare8 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 20:16:
Heeft iemand toevallig al de link van de code inruil voor Futurumshop 125 challenge?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19-09 21:14
Ik ben al een aantal jaar een tevreden gebruiker van komoot. Met het wereldpakket zag ik nooit echt de noodzaak van komoot premium, vandaag kreeg ik echter een mail dat je vanaf nu ook verzekerd bent met het premium abonnement. Dit lijkt me best interessant en zeker een strategisch goede zet van komoot. Wat denken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 11:48

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Owios schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:01:
Ik ben al een aantal jaar een tevreden gebruiker van komoot. Met het wereldpakket zag ik nooit echt de noodzaak van komoot premium, vandaag kreeg ik echter een mail dat je vanaf nu ook verzekerd bent met het premium abonnement. Dit lijkt me best interessant en zeker een strategisch goede zet van komoot. Wat denken jullie?
Ik gebruik Komoot nu 14 dagen en ben er dik tevreden mee. Overgestapt van Strava natuurlijk.. De turn by turn navigatie is super. Planner beetje wennen, maar eigenlijk zo goed als dezelfde. Het feit dat hij aangeeft of je op onverhard terechtkomt of kasseien is wel een goede toevoeging.
Segmenten mis ik eigenlijk niet voor het competitieve. Wel een beetje voor mezelf. Maar 60 euro per jaar missen, neen dat niet.
Enige andere verschil is het kleur, zacht groen en gebroken wit. Wat mij betreft heel wat aangenamer om lang op te kijken dan het felle oranje en wit. Tis wat miereneuken, maar dat oranje op Strava ergerde me echt :X

Heb al één keer melding gekregen dat ik alle kaarten kon krijgen voor 19.99 euro op Komoot. En wou dat diezelfde avond thuis nog doen. Maar vind die melding nergens terug. :| Hopelijk komt ie spoedig nog eens langs. éénmalig 20 euro geven voor dergelijke software heb ik geen problemen mee.

De premium zie ik het nut niet van in. Ingeschreven bij de Vlaamse Wielerbond heb je ook ietwat van een verzekering. Pechverhelping in eigenlijk land. En dat voor de prijs van 0 euro/jaar (mutualiteit betaalt alles terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
@GaloisGoed om te weten dat de 4i niet past op die fiets. Wat bedoel je met rechtszijdig? Dat je een enkele meting aan de crankzijde gaat doen? Lijkt mij onnodig duur...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
@Owios AXA Assistance, dat is volgens mij dezelfde verzekering die je krijgt als je lid bent van de NTFU. Bij onze club ben je verplicht ook lid van de NTFU i.v.m. eventuele ongevallen tijdens groepsritten. Mijn ervaringen en die van de club zijn wel oké. Het bedrag (iets van max. €1.000) klinkt niet heel hoog, maar in de praktijk breekt je frame niet direct door midden als er een keer iets gebeurd, maar is het vaak één wiel of een derailleur die afbreekt o.i.d.

Ik zou dan liever via de NTFU die verzekering willen. De kosten haal je er (bijna) wel weer uit door kortingen op tourtochten, Scan&Go is fantastisch en ook het Fietssport magazine en de website met toertochten kalender zijn allemaal nice to haves voor die €35 per jaar.

De €20 voor alle maps is wel een koopje als je het mij vraagt. Ik gebruik Komoot nu een paar maanden en ben helemaal fan (waar ik eerst een hekel had aan routes bouwen vanwege de tijd en vele handelingen).

[ Voor 12% gewijzigd door Ypuh op 03-06-2020 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 18:54
Ypuh schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:42:
@Owios AXA Assistance, dat is volgens mij dezelfde verzekering die je krijgt als je lid bent van de NTFU. Bij onze club ben je verplicht ook lid van de NTFU i.v.m. eventuele ongevallen tijdens groepsritten. Mijn ervaringen en die van de club zijn wel oké. Het bedrag (iets van max. €1.000) klinkt niet heel hoog, maar in de praktijk breekt je frame niet direct door midden als er een keer iets gebeurd, maar is het vaak één wiel of een derailleur die afbreekt o.i.d.
NTFU is toch vooral schade aan je fiets? (https://www.fietssport.nl/informatie/fietsverzekering)

Hier gaat het meer ook om pechhulp onderweg.

De NTFU verzekering heb ik trouwens wel eens mogen gebruiken en dat was prima. Meer geld teruggekregen dan verwacht, dus ik had niks te klagen ;)
("Hoi dit stuur is 240 euro nieuw, ik hem hem op marktplaats gekocht voor 50 euro en geen bonnetje". "oke dikke prima we doen also je 240 euro hebt uitgegeven aan je stuur" 8)7 )
Ripped sidewall? Broken derailleur? When something breaks, all you have to do is call AXA Assistance. They’ll then send out someone to fix your gear or get you to the nearest repair shop.

Overnight accommodation
If the repair shop is closed, AXA Assistance will cover the cost of a night’s accommodation so you can sleep soundly until you’re back on the road.

Courtesy bikes and e-bikes
If your bike or e-bike can’t be fixed, you’ll be reimbursed for the cost of a rental, up to the value of €350 per week.

Road-side pick-up service
If you can’t continue, AXA Assistance will organize transport to a destination of your choice within 50 kilometers — be that your home, your Tour’s endpoint or a train station.

[ Voor 6% gewijzigd door Salteh op 03-06-2020 15:59 ]

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-08 07:58

djfrankel

It's a trap!

Holk schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:57:
Dan ben ik wel benieuwd welke POC helm(en) jij hebt. Ik ben zelf ook al een tijdje op zoek naar een nieuwe helm en volgens mij gaan de maat L helmen van POC maar tot 61cm hoofdomtrek. Zelf heb ik toch 63cm nodig en van wat ik zo kan vinden ben je dan redelijk gebonden aan Giro (ook mijn huidige helm, maar al 5+ jaar oud).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
Pff, tja, pechhulp. Met de auto ben ik helemaal voor, maar met de fiets? Ik ben wel vrij zeker dat mijn materiaal op orde is en onderweg kan ik de reguliere zaken als een gebroken ketting vaak wel fixen.

Wat is dan nog de waarde van pechhulp (even hardop denkend)?:
- Gescheurde buitenband
- Kapotte spaak
- Ongeluk

Die eerste 2 kun je met deugdelijk materiaal/gebruik nog wel redelijk voorkomen. Bij een ongeluk/serieuze schade heb ik andere problemen dan de pechhulp bellen denk ik.

Verder zal zo'n pechhulp ook maar een lokale FM uit de buurt zijn. Je bent dus soort van verplicht om hem ook te laten repareren door de partij die je ophaalt, wat hoogstwaarschijnlijk geen sportfiets specialist zal zijn. Hoe dan ook betaal je dan de hoofdprijs en laat ik per definitie liever niemand aan mijn fiets sleutelen.

Zo'n pechhulp lijkt me eerder waardevol voor m'n ouders ofzo, maar die zijn meestal met z'n 2'en en gaan nooit zo ver. Eén van de twee kan dan altijd even terugrijden om de auto op te halen of ze bellen de fietsenzaak waar ze hun fietsen gekocht hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:28
Joindry schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:28:
[...]
Heb al één keer melding gekregen dat ik alle kaarten kon krijgen voor 19.99 euro op Komoot. En wou dat diezelfde avond thuis nog doen. Maar vind die melding nergens terug. :| Hopelijk komt ie spoedig nog eens langs. éénmalig 20 euro geven voor dergelijke software heb ik geen problemen mee.
Dat is een tijdelijk aanbod. Heb 'm ook genomen. Kan zijn dat het alweer verlopen is voor je. Ik kreeg er ook een e-mail over en op de pagina van Komoot waar je regio's en wereldkaarten kan aanschaffen staat (als het aanbod voor jou nog geldt) ook dat het 20 ipv 30 euro is. Anders is 30 euro ook geen geld natuurlijk.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:22
Ik heb nog ook wat routes in elkaar geklikt in Komoot en ben nu al overtuigd ten opzichte van Strava. Maar wat mij nog neit helemaal duidelijk is, wat koop ik exact met zo'n regio? Ik heb nu de regio Utrecht (omdat ik daar woon), maar kan in Zeeuws-Vlaanderen (ouders) ook gewoon routes maken etc? Turn-by-turn gebruik ik toch niet en offline kaarten voorzie ik ook nog geen nut van in Nederland en omringende landen.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
djfrankel schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 16:27:
[...]

Dan ben ik wel benieuwd welke POC helm(en) jij hebt. Ik ben zelf ook al een tijdje op zoek naar een nieuwe helm en volgens mij gaan de maat L helmen van POC maar tot 61cm hoofdomtrek. Zelf heb ik toch 63cm nodig en van wat ik zo kan vinden ben je dan redelijk gebonden aan Giro (ook mijn huidige helm, maar al 5+ jaar oud).
Ik heb een XL/XXL (confronterend dit) van m’n POC Tectal Race Spin en Large Octal. Van de Tectal kreeg ik de L met geen mogelijkheid op m’n hoofd ;)

Edit: maar thanks voor de tip over grote Giro helmen, kan ik daar ook naar kijken

[ Voor 6% gewijzigd door Holk op 03-06-2020 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oelske
@matk89 De Lazer Z1 staat inmiddels ook op de lijst. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Stufferdt schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 16:39:
Ik heb nog ook wat routes in elkaar geklikt in Komoot en ben nu al overtuigd ten opzichte van Strava. Maar wat mij nog neit helemaal duidelijk is, wat koop ik exact met zo'n regio? Ik heb nu de regio Utrecht (omdat ik daar woon), maar kan in Zeeuws-Vlaanderen (ouders) ook gewoon routes maken etc? Turn-by-turn gebruik ik toch niet en offline kaarten voorzie ik ook nog geen nut van in Nederland en omringende landen.
Ik zou altijd alles kopen. Als je eenmaal gewend bent ga je het vooral nodig hebben als je niet in je thuisregio fietst :). Verder zijn de regio’s ook niet helemaal aan provincies gekoppeld volgens mij...

Overigens mis ik wel een surprise me functie, en die vind ik in strava dan weer echt goed werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 17-09 14:48
Iemand een idee hoe de Vergelijkbare Poging van Strava werkt? Sinds kort laten ze een soort van grafiekje zien als je dezelfde route meerdere keren gereden hebt. Het rondje wat ik vandaag in een uur deed (VP van 39) heb ik vorig jaar in 1:04 gereden. Toen had ik echter een VP van 69. Je zou toch denken dat de poging van vandaag zwaarder was dan die van een jaar terug. Ik mag dan wel een kilo of 7 lichter zijn, maar mijn gemiddeld vermogen was vandaag 197W en toen 182W.

Kortom, hoe moet ik Vergelijkbare Poging interpreteren?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:17

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

Ypuh schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 16:34:
Pff, tja, pechhulp. Met de auto ben ik helemaal voor, maar met de fiets? Ik ben wel vrij zeker dat mijn materiaal op orde is en onderweg kan ik de reguliere zaken als een gebroken ketting vaak wel fixen.

Wat is dan nog de waarde van pechhulp (even hardop denkend)?:
- Gescheurde buitenband
Deze kan je tijdelijk fixen door een briefje van 5 euro dubbel te vouwen en in je buitenband te plaatsen, niet te hard oppompen.

https://handsomecycles.co...-on-the-road-repair-hacks

[ Voor 9% gewijzigd door ohno_nl op 03-06-2020 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
ohno_nl schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 17:23:
[...]

Deze kan je tijdelijk fixen door een briefje van 5 euro dubbel te vouwen en in je buiten band te plaatsen, niet te hard oppompen.

Precies. Tenzij je echt met hele gare banden rijdt dat de scheur echt te groot is, of dat hij scheurt precies boven de draad van de band. In de tijd dat ik fiets heb ik dat nog maar zelden/nooit meegemaakt (en dan praat ik over onze fietsclub van 20+ man).

Als je regelmatig je fiets onderhoud en goede banden gebruikt mag dat niet gebeuren lijkt me, of in ieder geval dat het met een 5 euro briefje niet te fixen is. Sinds ik met degelijke handgespaakte wielen rij heb ik ook geen spaakbreuken meer gehad.

Met goed materiaal kun je de helft van de problemen afvangen en met goed onderhoud de andere helft. Dan blijft er nog een hele klein kans over dat iets stuk gaat, maar voor mij niet genoeg om te verzekeren (en als je de herstelkosten van de ophaalservice meeneemt, kun je beter zelf een potje maken lijkt me).

[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 03-06-2020 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:54
coelho schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 17:09:
Iemand een idee hoe de Vergelijkbare Poging van Strava werkt? Sinds kort laten ze een soort van grafiekje zien als je dezelfde route meerdere keren gereden hebt. Het rondje wat ik vandaag in een uur deed (VP van 39) heb ik vorig jaar in 1:04 gereden. Toen had ik echter een VP van 69. Je zou toch denken dat de poging van vandaag zwaarder was dan die van een jaar terug. Ik mag dan wel een kilo of 7 lichter zijn, maar mijn gemiddeld vermogen was vandaag 197W en toen 182W.

Vergelijkbare ritten geeft bij mij gewoon een grafiekje met op de y-as de gemiddelde snelheid van de rit. Daar is voor de vorm nog een heel arbitraire polynomial doorheen getrokken, maar dat zegt eigenlijk heel weinig...

Sowieso is gemiddelde snelheid niet een metric waar je veel waarde aan moet hechten; dit is enorm afhankelijk van o.a. wind, wel/niet in groepje, stoplicht op rood, et cetera.

Kortom, ik zou die feature gewoon negeren tenzij ze iets dergelijks baseren op wattage of watt per kg.

EDIT: Oeps ik zit naar een andere feature te kijken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
coelho schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 17:09:
Een linkje naar je Strava profiel zou kunnen helpen. je hebt het over vermogens, maar ik zou zeggen dat je geen hartslag of vermogensmeter hebt op die getallen en dat Strava maar wat gokt.
Bij mij lijkt het getal van de vergelijkbare poging wel ergens op te slaan, bij een rustige rit staat er bijvoorbeeld 60 - inspanning onder controle tot 130 als gemiddelde van de afgelopen weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:27
Het is niet ingewikkeld om in Strava zelf even op het informatie-i-tje te klikken:

Vergelijkbare poging
Vergelijkbare poging is een analyse van de gegevens van je hartslag. Door je hartslag bij te houden tijdens je training en de hoogte ervan in vergelijking met je maximale hartslag te volgen, kunnen we daar een waarde aan toevoegen om aan te geven hoe hard je precies hebt gewerkt. Hoe meer gas je geeft en hoe langer de activiteit duurt, hoe hoger je score. Vergelijk je Vergelijkbare poging met vrienden en pro's, kijk of je een gedenkwaardige training kunt uitvoeren en motiveer jezelf om nét dat beetje extra te geven. Vergelijkbare poging is gebaseerd op het concept van TRIMP (TRaining IMPulse) dat is vormgegeven door dr. Eric Bannister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:49
ohno_nl schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 17:23:
Deze kan je tijdelijk fixen door een briefje van 5 euro dubbel te vouwen en in je buitenband te plaatsen, niet te hard oppompen.
Nee hoor, dat is een broodje aap.
Ik heb het één keer geprobeerd met een tientje. De (voor)band moest zo zacht blijven dat de fiets bijna onberijdbaar was: bij elke bocht of remactie zat ik op de velg. En zelfs met die lage druk puilde de binnenband er vervaarlijk uit. Gelukkig was het maar een paar km naar huis, dus dat heb ik stapvoets overleefd. Sindsdien altijd zo eentje bij me: https://www.mantel.com/park-tool-tb-2-banden-reparatieset Die heb ik overigens voor dat doel nooit gebruikt, maar heb er wel een keer het velglint van mijn maat mee gepatched onderweg.

Om even terug te komen op het pech-onderweg lijstje van @Ypuh: dit was inderdaad een stokoude band, ik had er niet eens mee de deur uit moeten gaan (anders dan op weg naar de container).
Pagina: 1 ... 109 ... 683 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).