132km is voor mij ook héél krap met 2x 710ml bidons. Zeker met dit weer.coelho schreef op maandag 1 juni 2020 @ 16:29:
Dik in de schaduw van al het DK geweld vanochtend mijn eigen afstand-PR met 25km verbeterd. Solo een ronde van 132km aan een stuk gereden. Bijna dan, want 20km van huis ging het lichtje uit en moest ik even stoppen bij een tankstation voor een blikje vloeibaar suiker cola. Blijkbaar zijn twee grote bidons (waarvan een met sportdrank) en een notenreepje net niet voldoende voor deze afstand. Leermomentje dus.
Ik heb een kleine 60km de Maas gevolgd, van Grave (bij Nijmegen) tot aan Empel (bij Den Bosch). Mochten jullie ooit in die streek fietsen, het is een echte aanrader als je vroeg bent. Daarna wordt de weg ingenomen door electrische fietsen met uitstekende spiegels die er blijkbaar voor de sier op zitten...
Wat ik dan vaak doe als ik onderweg niet stoppen kan/wil is bij vertrek al een bidon leegdrinken en dan het eerste uur niets drinken. Echt lekker is dat niet (water klotst letterlijk in je maag) en soms zit je het laatste half uur of uur ook nog zonder, maar het is mogelijk.
Nadeel: als er ook maar iets tegen zit, kom je tekort. Dan stop ik ook gewoon bij een tankstation 20-30km voor de bestemming.
Ps. Vanmiddag ook bij Empel gefietst en dacht precies hetzelfde! Holy moly wat veel E-bikes dit jaar, het zijn zo langzamerhand ook al serieuze pelotonnetjes aan het worden en inderdaad allemaal met zo'n spiegel waarvan je kunt zien dat ze totaal verkeerd afgesteld zijn (hoe ik er ook in kijk, ik zie vaak alleen de berm of de lucht).