Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote mountainbike topic (deel 14) Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 70 71 72 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Ruud schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 15:31:
Routes in Nijmegen krijgen ook het advies om ergens anders te gaan rijden waar minder schade ontstaat. Te droog om het verkeer aan te kunnen.
Heb je een linkje? Kan er op de site niks over vinden.

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Pocophone F1 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

• FJP84
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 22:51
Ruud schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:56:
@FJP84: Dat kan best een lekker fietsje zijn voor Nederland! Enige wat mij niet zou passen is de wat korte bovenbuis. Maar dat is Cube-eigen. Daardoor zou er een langere stuurpen op moeten. Op zich kun je dan wel wat meer met je stuur sturen maar ik ben meer van het sturen met de hoek van de fiets en het lichaam.

Door de langere stuurpen zit je wat minder centraal met je gewicht en wat meer op je voorwiel.

Maar dan heb je het over details hoor. Het kan een lekkere geo zijn voor Nederland als je net iets meer wilt dan een 100mm XC-racer.

Ik heb trouwens naar de grootste maat gekeken aangezien ik daar ervaring mee heb.
Zit die langere stuurpen er al op, of is het af fabriek gewoon wat korter, waardoor je wat rechter op zit? Dat lijkt mij opzich wel comfortabel.

• bas-r
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20:58
Smultie schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 19:27:
[...]

Heb je een linkje? Kan er op de site niks over vinden.
Staat iets over op Facebook

• Smultie
  • Niet online
Ah, vandaar.
Facebook heb ik (gelukkig) niet. Jammer dat ze de site niet ook gebruiken voor deze communicatie.

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Pocophone F1 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

• bas-r
Smultie schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 20:56:
[...]

Ah, vandaar.
Facebook heb ik (gelukkig) niet. Jammer dat ze de site niet ook gebruiken voor deze communicatie.
Eens. Ik heb het ook niet, maar ff account van vriendin gebruikt om te checken.

Bijzonder irritant dat ze daar een besloten platform voor gebruiken. Er is vast een website plug-in te gebruiken die èn op hun nieuwsagenda post èn op Facebook.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 01:07
bas-r schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 20:59:
[...]

Eens. Ik heb het ook niet, maar ff account van vriendin gebruikt om te checken.

Bijzonder irritant dat ze daar een besloten platform voor gebruiken. Er is vast een website plug-in te gebruiken die èn op hun nieuwsagenda post èn op Facebook.
Ik zal het even doorgeven ;) vermoed dat het er vanavond op staat dan.

• Smultie
  • Niet online
Sinny schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 21:01:
[...]

Ik zal het even doorgeven ;) vermoed dat het er vanavond op staat dan.
Zou je ook willen doorgeven dat de rss-feed matig werkt? Ik krijg af en toe berichten door, maar vaker niet dan wel.
Ik ben geabonneerd op de volgende feeds:
https://www.mtb-rijkvannijmegen.nl/feed/
https://www.mtb-rijkvannijmegen.nl/comments/feed/

• Ruud
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 21:50
FJP84 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 20:07:
[...]

Zit die langere stuurpen er al op, of is het af fabriek gewoon wat korter, waardoor je wat rechter op zit? Dat lijkt mij opzich wel comfortabel.
Zou kunnen, op zich is de voorkant niet zo laag. Dus met een kortere pen en een riser kun je jouw gewenste zithouding waarschijnlijk wel vinden.

En sowieso wil je een stuurpen en stuur fine tunen volgens je eigen wensen.

Wat er standaard gemonteerd is? Geen idee.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: augustus 2007
Smultie schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 21:17:
[...]

Zou je ook willen doorgeven dat de rss-feed matig werkt? Ik krijg af en toe berichten door, maar vaker niet dan wel.
Ik ben geabonneerd op de volgende feeds:
https://www.mtb-rijkvannijmegen.nl/feed/
https://www.mtb-rijkvannijmegen.nl/comments/feed/
(y)

• Nox
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 00:27

Nox

Noxiuz

Sjoewe schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 18:14:
[...]

Zet 'm op de 1-vinger positie, met twee vingers is niet nodig, zeker niet bij XT-hevels en met twee vingers remmen is sowieso bad form. :)
Maar dan heb ik veel minder remkracht met enkel wijsvinger? :o Dit gaat ff tegen mijn natuur in :P Zal zondag in het duin eens proberen.

[Voor 4% gewijzigd door Nox op 21-05-2020 23:41]

Overlever van KampeerMeet 4.1
Give me your corks!!11
All your Acer belongs to /dev/null

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 01:06
Nox schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 23:35:
[...]

Maar dan heb ik veel minder remkracht met enkel wijsvinger? :o Dit gaat ff tegen mijn natuur in :P Zal zondag in het duin eens proberen.
Als ze goed afgesteld en gebleed zijn, dan kan je met een XT-hevel met één vinger (vrij eenvoudig) het wiel laten blokkeren. Als je wiel blokkeert dan heb je eigenlijk al teveel kracht uitgeoefend, want een slippend wiel geeft geen controle. Je hebt het jezelf nu fout aangeleerd, en het zal wel best even wennen zijn om dat af te leren, maar uiteindelijk heb je met één vinger juist meer controle en betere modulatie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rasko
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 29-05 15:44
@Sjoewe @ElmarJ16
Winterberg gister:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjoewe
Tja, ik snap het wel. Laat in het seizoen open, en een vrije dag met mooi weer. Dan is het eigenlijk altijd wel zo druk. Op een doordeweekse dag is het beduidend rustiger.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Sjoewe schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 01:06:
[...]

Als ze goed afgesteld en gebleed zijn, dan kan je met een XT-hevel met één vinger (vrij eenvoudig) het wiel laten blokkeren. Als je wiel blokkeert dan heb je eigenlijk al teveel kracht uitgeoefend, want een slippend wiel geeft geen controle. Je hebt het jezelf nu fout aangeleerd, en het zal wel best even wennen zijn om dat af te leren, maar uiteindelijk heb je met één vinger juist meer controle en betere modulatie.
Ik hoop het, ik denk dat ik het hele zwikje aan hendels maar ook iets naar binnen plaats om het mezelf wat beter aan te leren. Schijnt ook dat je enorm veel nog kan afstellen aan de hendels dus daar ga ik zeker even mee spelen :) Op mijn vorige fiets kon ik met 1 vinger nog door de remmen heen trappen met wat moeite :X

Give me your corks!!11

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjoewe
Nox schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 09:31:
[...]

Ik hoop het, ik denk dat ik het hele zwikje aan hendels maar ook iets naar binnen plaats om het mezelf wat beter aan te leren. Schijnt ook dat je enorm veel nog kan afstellen aan de hendels dus daar ga ik zeker even mee spelen :) Op mijn vorige fiets kon ik met 1 vinger nog door de remmen heen trappen met wat moeite :X
Dan was of je rem niet goed ontlucht, of je remblokken waren versleten, of je schijven waren verontreinigd (of alles bij elkaar...), want eigenlijk iedere moderne hydraulische rem zou het wiel moeten kunnen blokkeren op Nederlands terrein.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Sjoewe schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 09:46:
[...]

Dan was of je rem niet goed ontlucht, of je remblokken waren versleten, of je schijven waren verontreinigd (of alles bij elkaar...), want eigenlijk iedere moderne hydraulische rem zou het wiel moeten kunnen blokkeren op Nederlands terrein.
Cheap ass magura setje op een 7 jaar oude fiets van 700 euro, dat ook logisch? :P :+

Give me your corks!!11

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Patrick
  • Laatst online: 22:41
Voor vanochtend de wekker om half 6 gezet, tandenpoetsen, fietsspul aan, even snel ontbijten en op pad. Zat dus om kwart voor 6 op de fiets. Gewoon even op het gemak een rondje gedraaid hier in de buurt. Heerlijk zo als er nog nauwelijks iemand op de been is. Ook flink wat wildlife gespot. Tegen 8 uur weer thuis, helemaal vol energie voor de rest van de dag. Toch maar eens vaker doen.

• Nutterd
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 21:29

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

https://bikerumor.com/202...s-specs-pricing-overview/

Wat een ding O+

/edit: vind zelf de XC versies heeeel vet...helaas ook een dik prijskaartje

[Voor 27% gewijzigd door Nutterd op 23-05-2020 10:21]

• ElmarJ16
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 22:17
@rasko ik had de foto al via FB gezien. Blij dat ik naar willingen was gisteren (btw, je hebt totaal geen problemen om daar te komen). Winterberg was gisteren nog veel drukker. In willingen was de wachttijd ongeveer 10 tot 15 minuten. Tel daar nog bij op dat de runs langer zijn en je kan daar imo meer kilometers maken.

Nog een tip voor mensen die die kant op gaan: mondkapjes zijn verplicht maar een buff voldoet ook. Die hou je gewoon rond je nek tijdens het rijden en bij de lift schuif je hem gewoon over je neus. Dat is een stuk makkelijker dan een mondkapje. Die hield ik uiteindelijk gewoon op, maar schoof deze voor een run onder m'n kin.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 21:39
Patrick schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 20:00:
Voor vanochtend de wekker om half 6 gezet, tandenpoetsen, fietsspul aan, even snel ontbijten en op pad. Zat dus om kwart voor 6 op de fiets. Gewoon even op het gemak een rondje gedraaid hier in de buurt. Heerlijk zo als er nog nauwelijks iemand op de been is. Ook flink wat wildlife gespot. Tegen 8 uur weer thuis, helemaal vol energie voor de rest van de dag. Toch maar eens vaker doen.
Lekker is dat. Vanmorgen zelf even een rustig rondje op de racefiets (net voor 7 uur op de fiets). Uurtje later weer terug, waar de jongens net beneden kwamen. Actief de dag beginnen is toch wel erg fijn. Net ook nog 7,5km hardgelopen. Dus alleen nog de ATB nog pakken en ik heb al mijn sporten gedaan. :P

Wisselwerking Flickr Strava

• s0ulmaster
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 21:23
Voor iemand die nog op zoek is naar een hele strakke kona

https://m.facebook.com/74...7/posts/3285674978137345/

Als ik niet zelf al de carbon versie had gekocht vorig jaar, had ik het wel geweten.

Mijn gokje is <1k moet kunnen

Without magic smoke, it ain't broken!

• Meneer iCy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 30-05 14:54
Vanavond een ritje op thuisfront gedaan, maar de bandjes (Ray/Ralph) zijn echt een verbetering op de fabrieks Maxxis Ikon. 3 van de 4 segmenten een PR (eigenlijk 4 van de 5, want heb er 1 segment 2 keer gedaan en beide een PR). De 4e lukt nu echt niet ivm mul zand op 30% van het segment.

Helaas heeft die de 5e segment niet gepakt omdat iemand die segment voorheen linksaf door het water ging maar tegenwoordig moet je rechtsaf. Segment is iets te veer doorgetrokken, hadden ze er 5 meter afgehaald dan had je hem voor zowel links als rechtsaf gehad in Strava.

Denk dat ik ze toch binnenkort tubeless probeer te maken. Hoe kan ik dit het beste aanpakken op standaard velgen? (geen tubeless of tubeless ready)

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:08
Meneer iCy schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 20:51:

Denk dat ik ze toch binnenkort tubeless probeer te maken. Hoe kan ik dit het beste aanpakken op standaard velgen? (geen tubeless of tubeless ready)
De vraag is een beetje of je dat moet willen. Niet tubelessready velgen hebben geen haakje aan de rand waar de buitenband achter blijft zitten. Zonder binnenband kan de buitenband dus makkelijk uit de rand van de velg glijden.

In tegenstelling tot bovenstaande heb ik een tijdje met Dartmoor velgen tubeless gereden die niet tubeless-ready waren. De velg eerst wat groter gemaakt door een paar lagen Tesa 4289 tape aan te brengen. Om de band vervolgens te monteren flink staan klooien met een zelfgebouwde tubeless-device (colafles met twee ventielen).

[Voor 7% gewijzigd door MJV op 23-05-2020 21:36]

• Meneer iCy
Dan denk ik dat ze maar met binnenband hou. Het extra gewicht zal ik toch niet echt merken en ik weet niet hoeveel minder bar ik zou kunnen rijden met mijn eigen gewicht.

Ben sowieso al blij dat ik het onvoorspelbare gedrag in de bochten niet meer heb.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22:46
Zelf heb ik nooit zo'n problemen gehad met mijn oude niet tubeless-ready wielen die standaard met mijn fiets kwamen. Ik heb er destijds gewoon een Joe's no flats tubeless kitje voor gebruikt. Ik had wel absoluut zo'n cola fles met 2 ventielen nodig, die gebruik ik echter nu ook gewoon nog met mijn Ryde trace trail wielset die wel tubeless ready is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:08

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Meneer iCy schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 20:51:
Vanavond een ritje op thuisfront gedaan, maar de bandjes (Ray/Ralph) zijn echt een verbetering op de fabrieks Maxxis Ikon. 3 van de 4 segmenten een PR (eigenlijk 4 van de 5, want heb er 1 segment 2 keer gedaan en beide een PR). De 4e lukt nu echt niet ivm mul zand op 30% van het segment.

Helaas heeft die de 5e segment niet gepakt omdat iemand die segment voorheen linksaf door het water ging maar tegenwoordig moet je rechtsaf. Segment is iets te veer doorgetrokken, hadden ze er 5 meter afgehaald dan had je hem voor zowel links als rechtsaf gehad in Strava.

Ik heb bij mijn vorige fiets ook de velgen tubeless gemaakt (die waren ook niet tlr). Gewoon gedaan met zo’n joe’s setje. Werkt perfect. Ik heb er geen cola fles voor nodig gehad. (Wat bedoelen jullie hier precies mee???)

A wise man once said: 'Work is not a place."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjoewe
Tylen schreef op zondag 24 mei 2020 @ 07:26:
[...]

Ik heb bij mijn vorige fiets ook de velgen tubeless gemaakt (die waren ook niet tlr). Gewoon gedaan met zo’n joe’s setje. Werkt perfect. Ik heb er geen cola fles voor nodig gehad. (Wat bedoelen jullie hier precies mee???)
Tirebooster gok ik. Maar ook hier zonder veel problemen op non TLR velgen tubeless gereden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22:03
Yepp hier ook met de Joe set tubeless gemaakt. Eerste keer was het een beetje gepriegel maar nu leg ik ze er zonder moeite (en met een hoop sop) op. Zelfs zonder gebruik van een compressor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tylen

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Sjoewe schreef op zondag 24 mei 2020 @ 07:49:
[...]

Tirebooster gok ik. Maar ook hier zonder veel problemen op non TLR velgen tubeless gereden.
Ahh logisch ja. Ik heb een compressor ;).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tylen

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Hoeveel inch?? Ennuhh issie al beschikbaar? Die kleine jongen groeit als kool wilt alleen maar “mountainbikeroute doen” 😂

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 00:15
@Tylen
Deze gaat nog wel even mee (24" wielen) :D
De oudste (9) is wel bijna uit de Cube 240 gegroeid

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tylen

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Prulleman schreef op zondag 24 mei 2020 @ 13:23:
@Tylen
Deze gaat nog wel even mee (24" wielen) :D
De oudste (9) is wel bijna uit de Cube 240 gegroeid
Dan ga ik even shoppen. 👍🏻

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Aapenootjes
Tylen schreef op zondag 24 mei 2020 @ 08:43:
[...]

Ahh logisch ja. Ik heb een compressor ;).
Bij mijn oude niet TLR wielen lukte het zelfs niet met de compressor van een LBS. Hij wou best helpen want destijds was tubeless voor hem ook iets nieuws waar hij nog geen ervaring mee had.

Voor de mensen die er niet zo bekend mee zijn, een tirebooster is best simpel zelf te maken:
Gewoon 2 ventielen in de dop van een colafles plaatsen. De gaten daarvoor moet je niet te groot uitboren, dan is het van zichzelf al luchtdicht genoeg om te functioneren. Uit 1 ventiel haal je de kern en daar sluit je een slangetje op aan. Dat slangetje sluit je ook aan op het ventiel in het wiel waarvan je de band op z'n plek wilt hebben (gaat ook beter met de kern uit dat ventiel). Vervolgens knik je dat slangetje zodat het afsluit en pomp je druk op de colafles met een fietspomp. Een bar of 2 is voor mij meestal al voldoende. Knik uit slangetje halen en *plop*, band zit grotendeels op zijn plek. Verder oppompen zodat de band zich helemaal goed settled kan gewoon met de booster ertussen.

Meestal blijft de band dan redelijk op z'n plek zitten ook al loopt ie helemaal leeg. Zo niet dan moet je gewoon even met je vinger het ventiel dichthouden terwijl je de kern pakt om er weer in te schroeven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Meneer iCy
Tylen schreef op zondag 24 mei 2020 @ 13:58:
[...]

Dan ga ik even shoppen. 👍🏻
Pak niet de orbea van bikester als je het snel wil hebben, 2 week verder en nog niet verzonden. :'(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Prulleman
Ow, had em ook daar gekocht, binnen een week in huis, ook andere zaken relatief snel (voor een buitenlandse shop).
Zal wel door corona komen.. (was ie wel.op voorraad?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FJP84
Ben toch nog het internet aan het afspeuren op een budget fully om te kijken of er toch nog iets ipv de Cube Stereo of Giant Stance te halen zou zijn met een moderne geometrie.

Iemand hier ervaring met de Calibre Bossnut? Reviews zijn zeer positief.

Ben zowel benieuwd naar bestelproces vanuit Engeland als het rijden ermee in NL, en buurlanden om ons heen? Alvast dank.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjoewe
Tja, die Bossnut is nou ook niet persé een state of the art ontwerp...
Persoonlijk denk ik dat je budget aan de lage kant is voor een full suspension MTB. Het kan wel, maar je moet wel veel compromissen sluiten qua onderdelen. Het is allemaal wel spul uit de budgetbak wat ze erop gezet hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruud
s0ulmaster schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 19:49:
Voor iemand die nog op zoek is naar een hele strakke kona

https://m.facebook.com/74...7/posts/3285674978137345/

Als ik niet zelf al de carbon versie had gekocht vorig jaar, had ik het wel geweten.

Mijn gokje is <1k moet kunnen
@FJP84 is dit niet iets? Of te groot?

Wat is je budget?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Prulleman
Michaelg schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 14:41:
Aankomende week heb ik vakantie. Toch maar eens ritje maken naar Nijmegen dan om die nieuwe routes daar te rijden :) Ben benieuwd.
De nieuwe routes rood/paars (nijmegen/groesbeek) zijn zeker de moeite waard. Af en toe een pittig klimmetje, maar die worden altijd beloond met een lekkere afdaling. De dropper (ja, op een echte xc hardtail) kwam erg goed van pas! De staat van de routes is redelijk, sommige stukken hebben behoorlijk wat remkuilen, en een fully zal zeker een stuk sneller zijn, maar het was op een hardtail ook prima te doen. Qua los zand vond ik het best meevallen, de meeste stukken zijn keihard, maar er zit wel wat los zand tussen (wat uiteraard verraderlijk is)

Ik heb vrijdag ook nog Mook (de oude rode routes ten zuide) erbij gepakt, was prima voor de opvulling, maar de 2 nieuwe routes zijn een stuk mooier.

https://www.strava.com/activities/3493338055
https://www.strava.com/activities/3497557349

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruud
Never mind!

[Voor 82% gewijzigd door Ruud op 25-05-2020 09:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22:54

Galois

1811 - 1832

Prulleman schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:29:
[...]

De nieuwe routes rood/paars (nijmegen/groesbeek) zijn zeker de moeite waard. Af en toe een pittig klimmetje, maar die worden altijd beloond met een lekkere afdaling. De dropper (ja, op een echte xc hardtail) kwam erg goed van pas! De staat van de routes is redelijk, sommige stukken hebben behoorlijk wat remkuilen, en een fully zal zeker een stuk sneller zijn, maar het was op een hardtail ook prima te doen. Qua los zand vond ik het best meevallen, de meeste stukken zijn keihard, maar er zit wel wat los zand tussen (wat uiteraard verraderlijk is)

Ik heb vrijdag ook nog Mook (de oude rode routes ten zuide) erbij gepakt, was prima voor de opvulling, maar de 2 nieuwe routes zijn een stuk mooier.

https://www.strava.com/activities/3493338055
https://www.strava.com/activities/3497557349
Ziet er goed uit! Ook maar eens die kant op!
(deze routes hebben geen 'last' van het droge weer overigens?)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ruud
Galois schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:12:
[...]

Jawel, advies is nog steeds om ze te mijden :)

https://www.facebook.com/...Nijmegen-106802280751786/

Ik heb geen account dus dit zal ongetwijfeld de goede URL zijn :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Prulleman
Galois schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:12:
[...]

Ruud schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:15:
[...]

:X
ja, ik houd me redelijk aan dit soort dingen, maar nu hadden we een tripje met Airbnb geboekt.. dagje vrij genomen.. dan is het lastig om het om te zetten.

het is op zich goed te rijden, maar ik snap het verzoek op facebook wel. Er brokkelt wel het 1 en ander af en de remkuilen groeien hard.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22:54

Galois

1811 - 1832

Ruud schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:15:
[...]

Ja.
Wel vervelend dat er 'zo vaak' iets is met de routes die tegenwoordig zo goed onderhouden worden. Of te droog, of te nat, ... Begrijpelijk overigens, die onderhoudsploegen zijn hard aan het werk altijd en erg zonde als alles stuk gaat. Maar goed, aan de andere kant: het is wel mountainbiken... het hoeft er ook niet als een racebaan bij te liggen. Mijn PR's op de MTB-routes in de buurt zijn allemaal van in de winter met droog weer en licht bevroren ondergrond :) maar of dat echt is wat wij willen...

Ik heb de afgelopen 2 maanden precies 1x op de MTB gezeten (rest op de racefiets). Zou wel vaker willen, maar ik vind het juist zo lullig om toch te gaan als het afgeraden wordt omdat de routes stuk gaan. Voel ik mij niet goed bij.

Zijn er tips voor mooie routes in NL die geen/weinig last hebben van dit weer?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruud
Galois schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:27:
[...]

Ja.
Wel vervelend dat er 'zo vaak' iets is met de routes die tegenwoordig zo goed onderhouden worden. Of te droog, of te nat, ... Begrijpelijk overigens, die onderhoudsploegen zijn hard aan het werk altijd en erg zonde als alles stuk gaat. Maar goed, aan de andere kant: het is wel mountainbiken... het hoeft er ook niet als een racebaan bij te liggen. Mijn PR's op de MTB-routes in de buurt zijn allemaal van in de winter met droog weer en licht bevroren ondergrond :) maar of dat echt is wat wij willen...

Ik heb de afgelopen 2 maanden precies 1x op de MTB gezeten (rest op de racefiets). Zou wel vaker willen, maar ik vind het juist zo lullig om toch te gaan als het afgeraden wordt omdat de routes stuk gaan. Voel ik mij niet goed bij.

Zijn er tips voor mooie routes in NL die geen/weinig last hebben van dit weer?
Ik heb nog geen één keer op de MTB gezeten dit seizoen :+

Weet je wat het probleem veelal is met die gave aangelegde routes? Die worden toegestaan door landeigenaren en daar is commitment over uitgesproken dat het geen puinhoop wordt. En in de situaties die jij schetst (te droog, te nat) wordt het smalle paadje al snel een pad van een meter of twee breed. Puur omdat er om te droge of te natte stukken heengereden wordt.

Dit natuurlijk naast de toegenomen moeilijkheid (gebroken sleutelbenen en dat soort grappen) van een te droog stuk. De landeigenaar wil niet aansprakelijk gesteld worden. (Ja echt, het gebeurt)

En als laatste natuurlijk nog de toegenomen erosie bij te droge routes.

Of dit daadwerkelijk het probleem is in Nijmegen weet ik niet. Maar dit is een probleem bij meerdere routes in Nederland.

En tip voor een route die niet heel anders is dan normaal is de Loonse en Drunense Duinen-route. Dat is toch wel een zandbak :+

[Voor 3% gewijzigd door Ruud op 25-05-2020 11:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: februari 2000

JvS

Ik heb hem zelf ook

De landeigenaren sluiten de routes bijna nooit is mijn ervaring. Meestal is het de MTB vereniging die op FB verzoekt om weg te blijven, terwijl de routes gewoon open zijn. Voorbeeld UHR. Zeist en Austerlitz zijn echt dicht (gesloten door de landeigenaren), maar de rest niet. Echter op de FB pagina van de UHR MTB vereniging roepen ze wel op om weg te blijven van alle routes.

[Voor 15% gewijzigd door JvS op 25-05-2020 12:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Torakk
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 29-05 10:35
JvS schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:42:
De landeigenaren sluiten de routes bijna nooit is mijn ervaring. Meestal is het de MTB vereniging die op FB verzoekt om weg te blijven, terwijl de routes gewoon open zijn. Voorbeeld UHR. Zeist en Amerongen zijn echt dicht (gesloten door de landeigenaren), maar de rest niet. Echter op de FB pagina van de UHR MTB vereniging roepen ze wel op om weg te blijven van alle routes.
amerongen dicht? sinds wanneer is dat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22:03
Groot deel van Leersum is gesloten. Overige is advies om weg te blijven, maar niet echt gesloten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Torakk
Michaelg schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:41:
Groot deel van Leersum is gesloten. Overige is advies om weg te blijven, maar niet echt gesloten.
Ik dacht al. ben er een week geleden nog geweest. Kwam er zaterdag achter dat zeist dicht was en ben uiteindelijk Ede gaan proberen. Kwam er meteen achter dat het zo droog was. Heb niet de moeite genomen de route uit te fietsen. Ook al zou je willen het is geen doen. Lijkt de Sahara wel.

Maar dit is een probleem. de zomer moet nog beginnen en het is nu al kurkdroog. ik neem aan dat het buitje van zondag geen zoden aan de dijk zet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: februari 2000

JvS

Ik heb hem zelf ook

Torakk schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:29:
[...]

amerongen dicht? sinds wanneer is dat?
Dat zeg ik, die is niet dicht :P

(Austerlitz bedoelde ik)

[Voor 6% gewijzigd door JvS op 25-05-2020 12:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:45
Nounounou. Normaal fiets ik in Belgie, woon nl dicht tegen de grens. Maar ja, dat kan nu niet. Dus fiets meegenomen naar NoordBeveland, mogelijk rondje Westerschouwen eens doen. Die is dicht, droogt. Dus vandaag Rondje NOrrdBeveland Oost gedaan, 20 km (had al 70 km met de lady gefietst vandaag). Wat een bagger. Je begintg met ong 2 km onverhard tractorpad, dat is wel leuk. Lekkker p volle bak doorhalen. Vervolgens een dorp door en dan word je 3 maal een bos op een neer doorgejaagd, single-track. Ik denk een km of 2. Daarna km lang polderweg. Enkel polderweg. Je weet wel, zon lange, rechte weg door de polder van teer. Man, man, man. Kom je bij een ander dorp (beetje bij de dammen in de buurt) nog een stukje van een km single track via een bosje. Om vervolgens 8km lang via de dijk te worden terug getuurd naar het begin punt.

Wat een totale armoede. Echt onbeschrijfelijk. Naam MTB route niet waard.

Zo, dat is uit mijn systeem, nog maar een dag of 12 tot Belgie weer open gaat

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 00:11

Sherlock

No Shit

Noord Beveland West is wel leuk, vooral het stukje Schotsman is een leuk stuk door het bos. Verder idd veel lange wegen op Noord Beveland.

Wat dat betreft is de route vanaf Vlissingen langs de kust echt een aanrader! Westenschouwen blijft wel de mooiste denk ik, maar Vlissingen heeft veel variatie. Enkel de terugweg heeft wat te veel asfalt, maar ook daar wordt aan gewerkt!

Heel wat anders: mijn nieuwe kettingslijtagemeter gaf aan dat de ketting volledig versleten was (hij viel er echt zo doorheen) dus ik heb een nieuwe ketting besteld. De cassette zag er nog prima uit (dacht ik) dus daar heb ik niks aan gedaan. Daar heb ik nu spijt van; gisteren tijdens ronde Noord Beveland West een aantal keer gehad dat hij een soort doortrapte. Ik heb intussen ook een nieuwe cassette besteld, maar wil toch vragen wat jullie van de huidige cassette zouden vinden, uiteraard voor zover je dat van een foto kunt beoordelen.

Foto's overigens direct na thuiskomst, dus niks schoongemaakt zoals je ziet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ruud
@Sherlock: heb je de oude ketting nog? Dan gewoon lekker oprijden en aan het eind van het seizoen alles vervangen. De cassette ziet er niet heel slecht uit maar is blijkbaar al wel te ver heen. (13 en 15)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ruud schreef op maandag 25 mei 2020 @ 22:04:
@Sherlock: heb je de oude ketting nog? Dan gewoon lekker oprijden en aan het eind van het seizoen alles vervangen. De cassette ziet er niet heel slecht uit maar is blijkbaar al wel te ver heen. (13 en 15)
Nee, dat is wel een leermomentje geweest, die ligt al in de grijze bak...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Meneer iCy
Toch maar voor de Esi Grip Extra Chunky gegaan. Hoe kon ik ze ook alweer het beste monteren, met alcohol?

Uiteraard stuur eerst even ontvetten.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 29-05 15:13
@Meneer iCy Isopropyl Alcohol voor het monteren staat er op de verpakking. Hier is net een setje (niet de extra) binnen gekomen voor mijn vrouw.
Dus heb de verpakking naast me liggen :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ruud
Meneer iCy schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:30:
Toch maar voor de Esi Grip Extra Chunky gegaan. Hoe kon ik ze ook alweer het beste monteren, met alcohol?

Iets vluchtigs inderdaad. Ik gebruik altijd isopropylalcohol. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Meneer iCy
Dank u, zal morgen eens kijken of ik het e.e.a. kan vinden. Komt donderdag binnen en ga volgende week weer fietsen. Nu een buikgriepje onder de leden en leef sinds zondagavond op 3 bananen en 5 beschuitjes.

Scheelt straks weer een kilo of 2 mbt fietsen. Goedkoper dan je fiets lichter te maken. :+

[Voor 32% gewijzigd door Meneer iCy op 26-05-2020 14:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruud
Meneer iCy schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:10:
[...]

Dank u, zal morgen eens kijken of ik het e.e.a. kan vinden. Komt donderdag binnen en ga volgende week weer fietsen. Nu een buikgriepje onder de leden en leef sinds zondagavond op 3 bananen en 5 beschuitjes.

Scheelt straks weer een kilo of 2 mbt fietsen. Goedkoper dan je fiets lichter te maken. :+
Remmenreiniger van Action werkt hier ook gewoon trouwens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tylen

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Compressor ertussen. Schuif je ze zo erop en eraf. :) Zo doe ik dat ook altijd met de motor handvaten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Meneer iCy
Tylen schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:15:
[...]

Compressor ertussen. Schuif je ze zo erop en eraf. :) Zo doe ik dat ook altijd met de motor handvaten.
Dan gaat het alcohol of remmenreiniger worden bij gebrek aan een compressor.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ik heb het foam op het vlinderstuur gekregen met spiritus, ook redelijk vluchtig. Plus het schuimt niet als het gaat regenen, zoals bij gewoon zeepsop. :o

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wisselwerking

Ik heb WD40 gebruikt om de Esi grips er op te krijgen. Ging prima. Vriend van mij gebruikt een compressor. Maar die heb ik niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eikkie
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 23:48

Ik heb ze vorige week gemonteerd met 70% alcohol (te koop bij de supermarkt). Dat was 2 min. werk. Ze bevallen hier trouwens fantastisch, minder tot geen last meer van polsen/handen na een lange rit.

Morgen ga ik ze overzetten op een ander stuur :| Ik ben benieuwd hoe makkelijk dat gaat.

It's me

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 30-05 08:09
Ik gebruikte wel eens glassex, of sintmarc, spiritus. Wd40 zou ik niet doen. Het is oa ook een smeermiddel..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aapenootjes
Mwah, WD40 mag je eigenlijk juist niet als smeermiddel zien. Ondanks dat veel mensen het wel zo gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wisselwerking
OcNewB schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:01:
Ik gebruikte wel eens glassex, of sintmarc, spiritus. Wd40 zou ik niet doen. Het is oa ook een smeermiddel..
WD40 is geen smeermiddel (ook al heb ik het in het verleden vrij veel gebruikt heb voor het "smeren" van mijn ketting). De grips zitten goed vast. Geen enkel probleem.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Patrick
  • Laatst online: 22:41
Spuit er altijd haarlak in, dan glijden de handvaten er zonder problemen op. Blijven daarna ook goed vast zitten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 29-05 15:13
Heb de grips net gemonteerd (In de koffiepauze, heeft toch voordelen dat thuiswerken :) ) Met de alcohol ging prima, lees net dat ik ook mijn compressor kon gebruiken :P

Wel een waarschuwing, stuur was blijkbaar aan de ene kant wat scherp aan het uiteinde, dus ik heb een klein sneetje nu in de grip, kon die kant gelukkig naar onderen draaien.
Als je dus ze voor het eerst monteert op een stuur even checken of de rand niet in de grip kan snijden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eikkie
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 23:48
Nog een kleine tip: Een geverfde betonvloer en 70% alcohol gaat niet goed samen :(

It's me

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 22:50
Sherlock schreef op maandag 25 mei 2020 @ 22:28:
[...]

Nee, dat is wel een leermomentje geweest, die ligt al in de grijze bak...
Ik zou het gewoon even aankijken, wellicht is ie met een paar keer fietsen al genoeg opgerekt om niet meer over te slaan. Bij mij was het zo erg versleten dat het zowel voor als achter continu oversloeg. Bij een enkele keer doortrappen, en dan voornamelijk bij veel kracht zetten zou het nog wel een hele tijd mee kunnen. En dan gewoon de complete set oprijden en helemaal vervangen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

NoepZor schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:40:
[...]
Ik zou het gewoon even aankijken, wellicht is ie met een paar keer fietsen al genoeg opgerekt om niet meer over te slaan. Bij mij was het zo erg versleten dat het zowel voor als achter continu oversloeg. Bij een enkele keer doortrappen, en dan voornamelijk bij veel kracht zetten zou het nog wel een hele tijd mee kunnen. En dan gewoon de complete set oprijden en helemaal vervangen.
Nieuwe cassette is al besteld, die gaat er zo lekker op. Volgende keer kijk ik het wel wat langer aan en gooi ik sowieso mijn oude ketting niet direct weg. Als ik het vermoeden heb dat het dan niet meer goed is zorg ik dat ik reserves heb, zodat ik kan switchen zodra ik wil. Scheelt wel dat de fiets van mijn vrouw dezelfde setup heeft, dus het gaat altijd wel van pas komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23:24

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Patrick schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:13:
Spuit er altijd haarlak in, dan glijden de handvaten er zonder problemen op. Blijven daarna ook goed vast zitten.
+1

Maar tegenwoordig koop ik altijd lock-on grips. Dat is wel zo handig en maar een paar garm zwaarder.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
Sherlock schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:27:
Noord Beveland West is wel leuk, vooral het stukje Schotsman is een leuk stuk door het bos. Verder idd veel lange wegen op Noord Beveland.

Wat dat betreft is de route vanaf Vlissingen langs de kust echt een aanrader! Westenschouwen blijft wel de mooiste denk ik, maar Vlissingen heeft veel variatie. Enkel de terugweg heeft wat te veel asfalt, maar ook daar wordt aan gewerkt!
Vanaf Vlissingen is de eerste 13-15km leuk, ook daarna is het enkel nog maar fietspad. Ik werk in Vlissingen dus ken hem. Dat stukje spelen bij papagaaienburg is voor mij niet leuk, maar kan me er bij voorstellen dat anderen het wel leuk vinden. Mar tussen Biggenkerke en dat stuk zit dus een km of 15 asfalt. Dan heb je dat speelveldje en heb je weer een stuk asfalt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

maartend schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:52:
[...]

Vanaf Vlissingen is de eerste 13-15km leuk, ook daarna is het enkel nog maar fietspad. Ik werk in Vlissingen dus ken hem. Dat stukje spelen bij papagaaienburg is voor mij niet leuk, maar kan me er bij voorstellen dat anderen het wel leuk vinden. Mar tussen Biggenkerke en dat stuk zit dus een km of 15 asfalt. Dan heb je dat speelveldje en heb je weer een stuk asfalt
Ik woon iets ten noorden van Middelburg, dus wij beginnen meestal bij dat parkje in Weyevliet, en vervolgens bij de kanovijver de route op. Dan is het daarna alleen de terugweg over het asfalt.

Maar zoals ik zei, ook tussen Westkapelle en Oostkapelle is er al een route, en men is met de gemeente Veere al redelijk ver om de route helemaal door te trekken. Nu heb je eigenlijk alleen maar de route heen, en terug mag je dan over het asfalt. Hopelijk wordt het een mooie ronde!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
Sherlock schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:03:
[...]

Ik woon iets ten noorden van Middelburg, dus wij beginnen meestal bij dat parkje in Weyevliet, en vervolgens bij de kanovijver de route op. Dan is het daarna alleen de terugweg over het asfalt.

Maar zoals ik zei, ook tussen Westkapelle en Oostkapelle is er al een route, en men is met de gemeente Veere al redelijk ver om de route helemaal door te trekken. Nu heb je eigenlijk alleen maar de route heen, en terug mag je dan over het asfalt. Hopelijk wordt het een mooie ronde!
Kun je me meer vertellen over e route tussen west en oostkapelle? En kan ik die combineren met dat vlisssingen rondje? Zwaartse stuk, die klim de trap op, kolere)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LEDfan
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 23:59
@maartend waar ga jij normaal in België mountainbiken? Ik woon in de buurt van Brecht.
Hier zijn niet zo heel veel aangelegde routes als in Nederland. Af en toe legt een gemeente een lusje van een paar km (die meestal wel leuk zijn). Er is wel redelijk wat single track te vinden, maar dat is voor zover dat ik weet, dan meestal eerder "aangelegd" doordat er frequent MTB'ers rijden.
Zo'n routes vind je bv. in de Brechtse heide (Drieboomkensberg/Molenbos), het Klein Schietveld en her en der rond de antitankgracht.

In de Kalmthoutse heide (lijkt mij nog het dichtst bij Zeeland te liggen?) zijn er wel grotere aangelegde routes, maar die moet ik nog eens proberen.

[Voor 3% gewijzigd door LEDfan op 26-05-2020 17:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
LEDfan schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:09:
@maartend waar ga jij normaal in België mountainbiken? Ik woon in de buurt van Brecht.
Hier zijn niet zo heel veel aangelegde routes als in Nederland. Af en toe legt een gemeente een lusje van een paar km (die meestal wel leuk zijn). Er is wel redelijk wat single track te vinden, maar dat is voor zover dat ik weet, dan meestal eerder "aangelegd" doordat er frequent MTB'ers rijden.
Zo'n routes vind je bv. in de Brechtse heide (Drieboomkensberg/Molenbos), het Klein Schietveld en her en der rond de antitankgracht.

In de Kalmthoutse heide (lijkt mij nog het dichtst bij Zeeland te liggen?) zijn er wel grotere aangelegde routes, maar die moet ik nog eens proberen.
Ik volg niet echt aangeledge routes. Ik rij met garmin fietscomputer. En komoot. En dat is geweldig.
Maar Vlaamse Ardennen is ook geweldig.

Of dit ;
https://mtbroutedatabase.be/oostvlaanderen.htm

[Voor 3% gewijzigd door maartend op 26-05-2020 17:16]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ruud
roda_djavulen schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:31:
Heb de grips net gemonteerd (In de koffiepauze, heeft toch voordelen dat thuiswerken :) ) Met de alcohol ging prima, lees net dat ik ook mijn compressor kon gebruiken :P

Wel een waarschuwing, stuur was blijkbaar aan de ene kant wat scherp aan het uiteinde, dus ik heb een klein sneetje nu in de grip, kon die kant gelukkig naar onderen draaien.
Als je dus ze voor het eerst monteert op een stuur even checken of de rand niet in de grip kan snijden.
Even een drupje secondelijm in doen. Anders scheurt het zo verder :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

maartend schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:04:
[...]

Kun je me meer vertellen over e route tussen west en oostkapelle? En kan ik die combineren met dat vlisssingen rondje? Zwaartse stuk, die klim de trap op, kolere)
Helaas nog niet zelf gereden (ff op mijn cassette wachten), maar van Biggekerke (op de Vlissingen route) naar Westkapelle is goed te doen.

https://www.mtbroutes.nl/zeeland/westkapelle-oostkapelle

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeppert
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 30-05 13:10
maartend schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:04:
[...]

Ik neem aan dat je er bekend bent: zo niet, neem een kijkje op Bikepark de Belt op de Oude Veerseweg in Middelburg (oude vuilstort). Vorige week geweest en wat een verademing met de track Vlissingen - Zoutelande.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
jeppert schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 18:28:
[...]

Ik neem aan dat je er bekend bent: zo niet, neem een kijkje op Bikepark de Belt op de Oude Veerseweg in Middelburg (oude vuilstort). Vorige week geweest en wat een verademing met de track Vlissingen - Zoutelande.
Ik werk er, meer niet. Maar ik ga eens kijken. Maar ben wel meer van de lange einden lekker doorrijden op paden. Zoals bijv in Duitsland en de UK.

Maar wel bedankt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FJP84
Ruud schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:02:
[...]

@FJP84 is dit niet iets? Of te groot?

Wat is je budget?
Dank voor de hint. Budget gaat tussen de 1300 en 1700 (max) zijn. Ik verwacht dit rond Q3/4 te hebben en mijn frame maat zal S/M zijn verwacht ik:

Huidige shortlist:
1. Calibre Bossnut
2. Vitus Mythique VR
3. Cube Stereo 120 Pro 29
4. Calibre Triple B

De Rockrider, ik wil hem misschien nog wel een keer uitproberen, valt denk ik qua geometrie toch af. Zoek wel een bike die naar beneden toe wat stabieler aanvoelt aangezien ik zelf niet bepaald een waaghals ben.

Ik hoop tzt een keuze te kunnen maken tussen 1 of 2 en dat international shipping mogelijk is dan :)

[Voor 20% gewijzigd door FJP84 op 26-05-2020 22:54]

• Ruud
@FJP84: misschien heb je het al aangegeven maar wat zoek je in een fiets en voor welke parcours moet ie geschikt zijn?

• GerGio
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 23:34
Ruud schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 07:02:
@FJP84: misschien heb je het al aangegeven maar wat zoek je in een fiets en voor welke parcours moet ie geschikt zijn?
Waarschijnlijk een Fully trail gezien het feit dat alles rond de 130mm travel heeft.

Misschien gewoon marktplaats in de gaten houden. Een leuke Trek Fuel EX 7 of 8 moet hier ook nog wel te vinden zijn.

Laptop: Alienware 17 R1, 4710MQ, 880m, 120hz Display. Nickname KasPlantje.

• ElmarJ16
Uit dat lijstje lijkt mij de Vitus de leukste fiets met modernste geometrie. De afmontage lijkt me voldoende om mee te beginnen, maar je moet hier geen wonderen van verwachten. Volgens mij was er van Pinkbike laatst een test met fietsen van rond de $2000 en daar kwam een Vitus Mithyque goed uit de test (wel de versie hierboven).

• Ruud
GerGio schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 08:34:
[...]

Waarschijnlijk een Fully trail gezien het feit dat alles rond de 130mm travel heeft.

Misschien gewoon marktplaats in de gaten houden. Een leuke Trek Fuel EX 7 of 8 moet hier ook nog wel te vinden zijn.
Dat zou kunnen, maar ik wil het liever van iemand zelf horen. Als hij/zij er nog niet helemaal zeker over is dan zou ik de Cube aanraden. Waarom? Echt proefrijden en dan je keuze maken.

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Mag ik jullie hulp/advies nog een keer vragen? Ik heb dus net een nieuwe ketting en de boel trapte door als ik kracht zette. Dus een nieuwe cassette besteld (intussen is die onderweg :*) ) Gisteravond alvast de boel eens uit elkaar gehaald en het een en ander schoongemaakt. Ik twijfel nu wel aan de voorbladen, zou ik die ook moeten vervangen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bas-r
Sherlock schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:16:
Mag ik jullie hulp/advies nog een keer vragen? Ik heb dus net een nieuwe ketting en de boel trapte door als ik kracht zette. Dus een nieuwe cassette besteld (intussen is die onderweg :*) ) Gisteravond alvast de boel eens uit elkaar gehaald en het een en ander schoongemaakt. Ik twijfel nu wel aan de voorbladen, zou ik die ook moeten vervangen?
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Tja, je middelste en grote blad zien er wel redelijk versleten uit. Ik zou ze vervangen. En meteen de kleinste er ook bij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ElmarJ16
Ik denk ook middel en groot vervangen. Maar als je de oude ketting nog hebt dan zou ik die erop zetten en door blijven rijden totdat het echt door gaat trappen. Vervangen moet je toch, maar dat kan je eventueel nog uitstellen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tylen

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Sherlock schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:16:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Gewoon alles vervangen inclusief ketting. Dat zijn de kosten toch niet.

• Sherlock

Sherlock

No Shit

bas-r schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:19:
[...]
Tja, je middelste en grote blad zien er wel redelijk versleten uit. Ik zou ze vervangen. En meteen de kleinste er ook bij.
Dat vermoeden had ik al ja, bedankt!
ElmarJ16 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:21:
Ik denk ook middel en groot vervangen. Maar als je de oude ketting nog hebt dan zou ik die erop zetten en door blijven rijden totdat het echt door gaat trappen. Vervangen moet je toch, maar dat kan je eventueel nog uitstellen.
Die oude ketting ligt in de kliko, dus het gaat nieuw worden.
Tylen schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:23:
[...]
Mwah, ik vind het best aantikken eigenlijk. 20 euro voor een ketting, 25 euro voor een cassette. Dadelijk 45 euro voor de kettingbladen, dat is voor mij een aardig bedrag hoor! Zorgt er in elk geval voor dat ik aan die Edge 530 nog even niet hoef te denken ;w

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tylen

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Sherlock schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:33:
[...]

Dat vermoeden had ik al ja, bedankt!

[...]

Die oude ketting ligt in de kliko, dus het gaat nieuw worden.

[...]

Mwah, ik vind het best aantikken eigenlijk. 20 euro voor een ketting, 25 euro voor een cassette. Dadelijk 45 euro voor de kettingbladen, dat is voor mij een aardig bedrag hoor! Zorgt er in elk geval voor dat ik aan die Edge 530 nog even niet hoef te denken ;w
Maar je ketting is al weggegooid, je cassette al besteld en je voorste bladen versleten... ;) Dat is hetzelfde als alles vervangen ;)

Maar dan fiets hij gelijk weer lekker zonder doortrappen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Tylen schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:35:
[...]
Maar je ketting is al weggegooid, je cassette al besteld en je voorste bladen versleten... ;) Dat is hetzelfde als alles vervangen ;)

Maar dan fiets hij gelijk weer lekker zonder doortrappen.
Dat gelukkig wel weer ja!

• Torakk
@Sherlock Welke serie voorbladen zijn het precies? volgens mij valt het wel mee hoe duur die zijn

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Torakk schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:42:
@Sherlock Welke serie voorbladen zijn het precies? volgens mij valt het wel mee hoe duur die zijn
Deore XT bladen als het goed is, exacte serie weet ik niet. (Maakt mij ook niet zo veel uit). Het is een triple (uiteraard), 10 speed.

Edit; ik heb het nog even opgezocht, de crankset is FC-M771-K

[Voor 8% gewijzigd door Sherlock op 27-05-2020 14:04]

• Rudolf
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 29-05 10:39
Wat is een makkelijke routeplanner om een aantal routes aan elkaar te knopen? Ik ben een route aan het plannen van 200km rondom Eindhoven. Ik heb nu GPX bestanden van de routes Sint-Oedenrode - Best - Oirschot - Vessem - Aalst/Waalre - Geldrop/Mierlo - Nuenen - Stiphout. Dit zijn de routes die ik aan elkaar wil lussen, maar ik wil niet elke route helemaal rijden, want dan kom ik ver over de 200 uit volgens mij.

Zondag heb ik de verbindingsroute van Vessem naar Aalst/Waalre verkend, het enige onbekende is nog de verbinding tussen Aalst/Waalre en Geldrop/Mierlo, maar die ga ik vanavond verkennen.

De Strava routeplanner ziet er het makkelijkst uit, maar die zit achter de pay-wall. Zijn er andere (gratis) routeplanners waar ik meerdere gpx bestanden kan inladen?

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Rudolf schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:50:
Wat is een makkelijke routeplanner om een aantal routes aan elkaar te knopen? Ik ben een route aan het plannen van 200km rondom Eindhoven. Ik heb nu GPX bestanden van de routes Sint-Oedenrode - Best - Oirschot - Vessem - Aalst/Waalre - Geldrop/Mierlo - Nuenen - Stiphout. Dit zijn de routes die ik aan elkaar wil lussen, maar ik wil niet elke route helemaal rijden, want dan kom ik ver over de 200 uit volgens mij.

Zondag heb ik de verbindingsroute van Vessem naar Aalst/Waalre verkend, het enige onbekende is nog de verbinding tussen Aalst/Waalre en Geldrop/Mierlo, maar die ga ik vanavond verkennen.

De Strava routeplanner ziet er het makkelijkst uit, maar die zit achter de pay-wall. Zijn er andere (gratis) routeplanners waar ik meerdere gpx bestanden kan inladen?
Garmin Basecamp?

• ElmarJ16
Tylen schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:23:
[...]

Het zijn wel van die leuke kostenposten die bij elkaar leuk optellen. Bovendien heb je met een aandrijflijn eigenlijk 2 fases:

Fase 1: enkel de ketting vervangen, zodat je cassette en tandbladen 'intact' blijven en deze langer mee gaan
Fase 2: Ketting, cassette en eventueel tandbladen vervangen.

Je wilt eigenlijk zolang mogelijk in fase 1 blijven, dan bespaar je de meeste kosten. Mocht je fase 1 voorbij zijn, dan kan je beter gewoon doorrijden totdat je in fase 2 beland. Waarom geld uitgeven als het nog niet hoeft?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 00:35
Rudolf schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:50:

Ik heb onlangs iets soortgelijks gedaan om een Dirty Kanzelled trip uit te zetten. Met judise.nl werkte dat als een speer.

the less we have, the less we need

Pagina: 1 ... 70 71 72 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True