Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote mountainbike topic (deel 14) Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 70 71 72 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rasko
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 29-05 15:44
ElmarJ16 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:04:
[...]

Ik ga aanstaande vrijdag al oOo. Wel naar willingen, aangezien ik daar minder drukte verwacht.
Let trouwens wel ff op richting Willingen; Volgens mij gelden daar nog de richtlijn dat je bij binnenkomst na 24u in het buitenland 2 weken in quarantaine moet.
Alleen in Nedersaksen en Noordrijn-Westfalen is deze richtlijn vervallen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 30-05 18:27

Quakie

quakelen

Ik kom deze vaak tegen:
https://www.federatiebroekpolder.nl/sites/federatiebroekpolder.nl/files/styles/sidebar_image/public/field/image/rundgroot.jpg7

Een keer werd ik bijna gespiest, (ik en hij houden elkaar niet gezien haha).

[Voor 31% gewijzigd door Quakie op 19-05-2020 09:45]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 29-05 10:39
Ik denk niet dat ik ga betalen voor Strava. De klassementen houd ik niet bij. Of ik nu 200ste ergens sta of 5000 boeit me niet zo, in de top 10 kom ik toch niet.

Veel dingen die al achter de paywall van Strava zaten zitten gewoon gratis in Garmin connect. Ze moeten voor mij echt met iets bijzonders komen willen ze me overhalen. Ik heb overigens ook geen probleem met wat ads in mijn tijdlijn. Je ziet nu al steeds vaker ads in de vorm van challenges, dit stoort mij niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 06:20
@mr_evil08 en @Patrick Het gaat mij niet om de routes zelf, maar om de stukken tussen de verschillende routes. Als iemand tips heeft hoe ik van route A naar route B kan komen zonder al teveel asfalt dan zou dat fijn zijn.

Wisselwerking Flickr Strava

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 23:38
wisselwerking schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:53:
@mr_evil08 en @Patrick Het gaat mij niet om de routes zelf, maar om de stukken tussen de verschillende routes. Als iemand tips heeft hoe ik van route A naar route B kan komen zonder al teveel asfalt dan zou dat fijn zijn.
https://onverhardkaart.nl/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 06:41
Meneer iCy schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:06:
Dat wordt dus betalen als je nog iets aan segmenten wil zien straks:

https://www.fiets.nl/2020...strava-achter-betaalmuur/
Strava heeft voor mij afgedaan toen ik niet meer kon zoeken op activiteiten van anderen. Zo makkelijk om gewoon plaatsnaam - plaatsnaam te zoeken en je kwam altijd wel iets tegen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 30-05 18:39

DjVe

Hatsaflats!

Gisteren in de middag een rondje Ede gedaan (jammer dat een deel was afgezet voor onderhoud), maar ik heb goed kunnen spelen met mul zand en bandenspanning. Met mijn vorige banden set (High roller II en Ardent) pompte ik de boel wat harder op om een beetje vaart te kunnen maken. Het werd anders allemaal wel erg stroperig. Uit gewoonte dat ook gedaan met de Ikon's.

Gisteren de bandenspanning behoorlijk laten zakken tot ongeveer 1,4/1,6 en dat voelde echt zoveel beter! Geen wegzakkers/schuivers meer alleen wat vervorming in de achterband bij scherpe bochten (dus die moet mogelijk weer iets harder).

Volgende stap is de clinic op 14 juni :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 29-05 13:12
Je weet dat men hoopt dat je de routes niet betreedt op dit moment?

https://mtbzuidveluwe.nl/

(emphasis mine)
#Trailrespect

Door de aanhoudende droogte van de afgelopen weken zijn onze tracks op veel plaatsen mul en zanderig geworden. Omwille van de veiligheid hebben we al een deel van route Ede moeten afsluiten, maar ook op de andere delen zien we veel mulle en soms zelfs gevaarlijke situaties ontstaan.

Wij verzoeken jullie onze afsluiting te respecteren en ook de andere delen van de routes voorlopig NIET te gebruiken. Nu doorrijden zorgt ervoor dat het werk van onze vrijwilligers vernield wordt en er heel veel uren ingestoken moeten worden om e.e.a. te herstellen.

Pas na heel veel regen kunnen onze vrijwilligers de routes nalopen en herstellen waar mogelijk.

Hou onze Facebookpagina of deze website in de gaten voor laatste stand van zaken.

N.B.
Momenteel speelt dit bij ook bij onze buren van de Utrechtse Heuvelrug en diverse andere routes in Gelderland. Ook hier verzoeken wij jullie trailrespect in acht te nemen

Bedankt voor jullie begrip !!!

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

TheOmen schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:31:
Je weet dat men hoopt dat je de routes niet betreedt op dit moment?

https://mtbzuidveluwe.nl/

(emphasis mine)

[...]
De afgesloten delen heb ik uiteraard niet gebruikt (stond ook keurig een omleiding vermeld).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheOmen
Het ging me vooral om het tweede deel van de oproep.....
Maar ik moet zeggen dat er ook flinke delen nog prima begaanbaar uit zien (van het weekend een paar keer de route Lunteren gekruist/belopen tijdens het hardlopen).

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Patrick
  • Laatst online: 22:41
wisselwerking schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:53:
Je route eens even bekeken en zou richting Schipborg wat meer het bos induiken. Dat kan door op de driesprong bij het restaurant rechts af te gaan en daarna weer het eerste zandpad links. Maar goed, dan zul je daarna de route ook flink aan moeten passen.

Verder leuk tochtje, paar keer de 100 aangetikt op de MTB maar dan ben ik er persoonlijk wel klaar mee ook. Succes!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 01:07

JvS

Ik heb hem zelf ook

TheOmen schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:38:
Maar ik moet zeggen dat er ook flinke delen nog prima begaanbaar uit zien (van het weekend een paar keer de route Lunteren gekruist/belopen tijdens het hardlopen).
IK houd niet van die halve maatregelen. sluit de boel gewoon af als je niet wilt dat mensen erop fietsen. UHR ook, Zeist en austerlitz dicht, HV/LV niet, Ameronge/Leersum ook niet. Maar op de FB pagina wel een oproep niet te gaan rijden. In het nieuws ook alleen dat Zeist en Austerlitz dicht zijn...

Waarom die halve communicatie en niet gewoon duidelijkheid?

oh, en waarom alles op een FB pagina. Ik heb niet eens FB, dus moet er altjd met eenbeetje kunst en vliegwerk achterkomen

[Voor 8% gewijzigd door JvS op 19-05-2020 10:53]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

TheOmen schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:38:
Tja....dat wist ik niet (anders had ik gewoon de racefiets gepakt en was ik over de weg gaan cruisen). Ik vond verder alles wel aardig te rijden hoor. Er waren natuurlijk wel wat brede zandpaden die lastig waren om doorheen te komen, maar verder lag alles er prima bij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheOmen
JvS schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:52:
[...]

IK houd niet van die halve maatregelen. sluit de boel gewoon af als je niet wilt dat mensen erop fietsen. UHR ook, Zeist en austerlitz dicht, HV/LV niet, Ameronge/Leersum ook niet. Maar op de FB pagina wel een oproep niet te gaan rijden. In het nieuws ook alleen dat Zeist en Austerlitz dicht zijn...

Waarom die halve communicatie en niet gewoon duidelijkheid?
Tja, het blijft vrijwilligerswerk op openbaar terrein, meer dan vriendelijk verzoeken zal niet gaan, vermoed ik.
oh, en waarom alles op een FB pagina. Ik heb niet eens FB, dus moet er altjd met eenbeetje kunst en vliegwerk achterkomen
Ja, ik was blij toen MTB ZuidVeluwe eindelijk een website in de lucht gooide, dat FB gedoe is vervelend als je er zelf niet op zit.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

TheOmen schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:02:
[...]

Tja, het blijft vrijwilligerswerk op openbaar terrein, meer dan vriendelijk verzoeken zal niet gaan, vermoed ik.
Het is ze bij Zeist en Austerlitz toch gelukt. Waar zit het verschil dan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 00:15
+ als je zonder vignet rijdt kan je een boete krijgen, ze kunnen dus wel regels afdwingen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheOmen
Prulleman schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:17:
+ als je zonder vignet rijdt kan je een boete krijgen, ze kunnen dus wel regels afdwingen
Daar heb je gelijk in, had ik niet aan gedacht....Ede heeft trouwens geen vignet, daarom kwam die niet bij me op.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 00:35
JvS schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:04:
[...]

Het is ze bij Zeist en Austerlitz toch gelukt. Waar zit het verschil dan?
Het is niet de vrijwilligersgroep die gaat over het al dan niet sluiten van routes. Uiteindelijk zijn het de landeigenaren die besluiten of iets al dan niet wordt afgesloten en die hebben meer af te wegen dan enkel de staat van de trails. Zo zal b.v. de druk op andere paden toenemen door het afsluiten van de routes.
TheOmen schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:02:
Ja, ik was blij toen MTB ZuidVeluwe eindelijk een website in de lucht gooide, dat FB gedoe is vervelend als je er zelf niet op zit.
Er is ook altijd nog het good old MTB-forum met een sectie waar alle routes besproken worden en waar dit soort info ook voorbij komt: kijk ook eens hier

[Voor 31% gewijzigd door klaaas op 19-05-2020 11:31]

the less we have, the less we need

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

klaaas schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:29:
[...]

Het is niet de vrijwilligersgroep die gaat over het al dan niet sluiten van routes. Uiteindelijk zijn het de landeigenaren die besluiten of iets al dan niet wordt afgesloten en die hebben meer af te wegen dan enkel de staat van de trails. Zo zal b.v. de druk op andere paden toenemen door het afsluiten van de routes.
Ah dan snap ik waar het vandaan komt. Dan vind ik nog steeds de dubbele info niet fijn als ik eerlijk ben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• klaaas
JvS schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:42:
[...]
Ah dan snap ik waar het vandaan komt. Dan vind ik nog steeds de dubbele info niet fijn als ik eerlijk ben.
Welke dubbele boodschap? Voor de UHR routes geldt al weken maar 1 advies: blijf weg!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Acties:
  • 0Henk 'm!

• klaaas

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

klaaas schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:56:
[...]

Maar wat is er onduidelijk aan 'blijf weg!'?
Ben je me nu voor de gek aan het houden? :?

Voor Zeist / Austerlitz (en een stuk Leersum blijkbaar) is het zeer duidelijk. ECHTER, op de FB site zeggen ze dat dit overal moet, maar dit komt niet tot uiting in het sluiten van (delen van) de routes EN in officiele berichten
(zoals die van RTV utrecht), staat ook niet dat je weg moet blijven van de overige routes. Er wordt alleen over Zeist / Austerlitz en een deel van leersum gesproken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• klaaas
JvS schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 12:00:
[...]

Ben je me nu voor de gek aan het houden? :?

Voor Zeist / Austerlitz (en een stuk Leersum blijkbaar) is het zeer duidelijk. ECHTER, op de FB site zeggen ze dat dit overal moet, maar dit komt niet tot uiting in het sluiten van (delen van) de routes EN in officiele berichten
(zoals die van RTV utrecht), staat ook niet dat je weg moet blijven van de overige routes. Er wordt alleen over Zeist / Austerlitz en een deel van leersum gesproken.
Ik hou je niet voor de gek. Ik vraag me gewoon af wat er niet duidelijk is. Ik citeer (van de officiele website en FB; vet door mij):
Wij vragen om #trailrespect, want helaas is het in Nederland nog steeds te droog en heeft het ook op 17 en 18 mei niet voldoende geregend. Voor álle MTB-routes van de Utr. Heuvelrug geldt helaas-helaas derhalve ook morgen en overmorgen het devies: #blijfweg.
Dat je aanvullend op een paar routes ook niet mag rijden doet er toch niet toe als je je gewoon houdt aan de dringende oproep?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Laat staan alle andere route, buiten UHR.

Zou wel mooi zijn als een overkoepelende organisatie hier advies over zou geven, al dan niet ingegeven voor de lokale besturen.

Gisteren Nijmegen gedaan. De lol is er wel een beetje vanaf met een hardtail hoor.

[Voor 38% gewijzigd door Smultie op 19-05-2020 12:12]

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Pocophone F1 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• klaaas
Smultie schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 12:11:

Zou wel mooi zijn als een overkoepelende organisatie hier advies over zou geven, al dan niet ingegeven voor de lokale besturen.

Gisteren Nijmegen gedaan. De lol is er wel een beetje vanaf met een hardtail hoor.
Volgens mij voegt een centrale en officiële plek waar je deze info kunt vinden meer toe dan een overkoepelende organisatie. Wat moet een overkoepelende organisatie doen als er lokaal al niet gestuurd kan worden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
klaaas schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 12:20:
[...]

Volgens mij voegt een centrale en officiële plek waar je deze info kunt vinden meer toe dan een overkoepelende organisatie. Wat moet een overkoepelende organisatie doen als er lokaal al niet gestuurd kan worden?
Volgens mij bedoelen we letterlijk hetzelfde.

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Pocophone F1 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruud
klaaas schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 12:20:
[...]

Je kunt wel blijven hameren op een advies. Maar een advies zegt voor veel mensen niet zoveel. En dat heeft niets met duidelijkheid te maken.

Voor een deel is het gebrekkige communicatie en voor een ander deel is het;
'Moeten ze het maar afzetten, ik blijf gewoon fietsen'

En dan heb ik het nog niet eens over fietsers die moedwillig de linten ontwijken of kapot trekken.

[Voor 8% gewijzigd door Ruud op 19-05-2020 12:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• klaaas
Ruud schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 12:22:
[...]

Je kunt wel blijven hameren op een advies. Maar een advies zegt voor veel mensen niet zoveel. En dat heeft niets met duidelijkheid te maken.

Voor een deel is het gebrekkige communicatie en voor een ander deel is het;
'Moeten ze het maar afzetten, ik blijf gewoon fietsen'

En dan heb ik het nog niet eens over fietsers die moedwillig de linten ontwijken of kapot trekken.
Ja, maar dat gaat niet over onduidelijkheid, dat gaat gewoon over niet willen luisteren. Zie het als een mini intelligente lockdown. Daar kan ook niet iedereen mee omgaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 29-05 17:32
Het is ook lastig om te zien wanneer en welke routes zijn afgesloten of nog goed berijdbaar. Ook omdat niet iedereen een route bij hetzelfde punt begint.
Hier in regio Helmond hebben we best veel routes waarbij sommige niet meer leuk te rijden zijn vanwege het mulle zand.
Maar andere routes zijn daarentegen wel weer goed te berijden.

Ook vanwege de lockdown zijn sommige routes vol met wandelaars en die kan je dan ook beter overslaan.

Al met al mag het van mij wel weer even een week lang heel goed gaan regenen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GrooV
Maar dit heb ik al eerder gezegd dat we wel erg veel "gevoelige" routes hebben en dat we allemaal maar met ons hardtailtje overal moeten kunnen rijden op allround XC banden. Komende 2 weken valt er hier maar een paar mm regen, dat gaat echt nog even duren voordat dit weer gecompenseerd is.

Dit weekend ook Nijmegen gedaan en met een fully nergens last van gehad, heerlijke route. Moet deze dan dicht?

En dan krijgen routes zoals de LDD of Herpen lage reviews in deze tijd omdat er mul zand ligt terwijl die routes dwars door kurkdroge zand gebieden gaan, wat verwacht je dan?

Last van los zand? Andere banden, lagere druk en een andere houding
Moeite met afdalen in los zand? Dropperpost/zadel naar beden en naar achteren hangen in de aanvals houding
Route alleen maar los zand? -> Fatbike
Snel klimmen en over singletracks/verbindingstukken knallen? -> Hardtail
Last van veel gestuiter/bulten/wortels? -> Fully

Op een of andere manier wordt steeds in NL geroepen dat een hardtail 29er goed genoeg is voor alle routes en dat de rest overdreven is maar dat is niet waar.

[Voor 5% gewijzigd door GrooV op 19-05-2020 13:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 30-05 14:54
Verjaardagscadeautje van mijn ouders is binnen (Ray/Ralph). Moet ik de nieuwe buitenbanden eerst nog even uithangen en zoja, hoe lang? Plaats ze eerst met binnenbandjes en later dit jaar even verdiepen in het tubeless maken van mijn velg (zijn niet tubeless ready namelijk).

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +4Henk 'm!
  • Pinned

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 03:08

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Modbreak:De discussie over Strava en de gewijzigde voorwaarden kunnen hier geplaatst worden:
Strava - Aanpassingen in voorwaarden en functies.

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• mathman
  • Laatst online: 21:21
Meneer iCy schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:28:
Verjaardagscadeautje van mijn ouders is binnen (Ray/Ralph). Moet ik de nieuwe buitenbanden eerst nog even uithangen en zoja, hoe lang? Plaats ze eerst met binnenbandjes en later dit jaar even verdiepen in het tubeless maken van mijn velg (zijn niet tubeless ready namelijk).
nee hoor, kunnen direct op je velg geplaatst worden. Tenminste, ik heb nooit de moeite genomen de banden eerst uit te hangen en er ook nooit een probleem mee gehad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Meneer iCy
mathman schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:39:
[...]

nee hoor, kunnen direct op je velg geplaatst worden. Tenminste, ik heb nooit de moeite genomen de banden eerst uit te hangen en er ook nooit een probleem mee gehad.
Top, vanavond liggen ze er om. Benieuwd hoe het donderdag fietst, pak wel gelijk een onbekende route :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 23:49
GrooV schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:24:
Maar dit heb ik al eerder gezegd dat we wel erg veel "gevoelige" routes hebben en dat we allemaal maar met ons hardtailtje overal moeten kunnen rijden op allround XC banden. Komende 2 weken valt er hier maar een paar mm regen, dat gaat echt nog even duren voordat dit weer gecompenseerd is.

Dit weekend ook Nijmegen gedaan en met een fully nergens last van gehad, heerlijke route. Moet deze dan dicht?

En dan krijgen routes zoals de LDD of Herpen lage reviews in deze tijd omdat er mul zand ligt terwijl die routes dwars door kurkdroge zand gebieden gaan, wat verwacht je dan?

Last van los zand? Andere banden, lagere druk en een andere houding
Moeite met afdalen in los zand? Dropperpost/zadel naar beden en naar achteren hangen in de aanvals houding
Route alleen maar los zand? -> Fatbike
Snel klimmen en over singletracks/verbindingstukken knallen? -> Hardtail
Last van veel gestuiter/bulten/wortels? -> Fully

Op een of andere manier wordt steeds in NL geroepen dat een hardtail 29er goed genoeg is voor alle routes en dat de rest overdreven is maar dat is niet waar.
Word wel een duur grapje als je 4 verschillende fietsen nodig hebt. Ook nog even fietswissel tijdens een route compliceert de zaken ook nog wat. Ik zou het liever bij 1 houden :p

https://protofa.com/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rudolf
Meneer iCy schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:28:
Ik zou meteen tubeless gaan en anders niet, anders ga je weer half afgereden bandjes tubeless maken. Bovendien haal je nu het meeste voordeel met je tubeless bandjes omdat je met wat lagere druk kunt rijden.

Toevallig vorige week overgegaan naar tubeless en ik vind het eerlijk gezegd een beetje overrated. Merk niet heel veel verschil.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GrooV
Jampot007 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:46:
[...]

Word wel een duur grapje als je 4 verschillende fietsen nodig hebt. Ook nog even fietswissel tijdens een route compliceert de zaken ook nog wat. Ik zou het liever bij 1 houden :p
Tja dan wordt het accepteren dat je niet altijd alles kan rijden :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20:58
Jampot007 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:46:
[...]

Ik heb al vaak geopperd bij vrienden dat we een volgquad in het bos zouden moeten hebben, met andere wielen, fietsen en bevoorrading. Is er nog niet van gekomen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ElmarJ16
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 22:17
rasko schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:34:
[...]

Let trouwens wel ff op richting Willingen; Volgens mij gelden daar nog de richtlijn dat je bij binnenkomst na 24u in het buitenland 2 weken in quarantaine moet.
Alleen in Nedersaksen en Noordrijn-Westfalen is deze richtlijn vervallen.
goeie tip, ik wist niet eens dat willingen in een ander deelstaat viel. Aan de andere kant is het ook echt maar een kilometer die deelstaat in. In het ergste geval worden we weggestuurd en kunnen we alsnog naar WB.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rudolf
@bas-r

Stelletje bosrenners.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Meneer iCy
Rudolf schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:53:
[...]
Toevallig vorige week overgegaan naar tubeless en ik vind het eerlijk gezegd een beetje overrated. Merk niet heel veel verschil.
Dan rij ik deze wel op met binnenband. Heb ze nu met binnenband omdat ik her en der verhalen lees over lastigheid mbt velgen die niet tubeless ready zijn. Vandaar dat ik hiervoor nog niks in huis heb.

Eerste impressie ivm de fabrieksbanden (Maxxis Ikon), heerlijk. Rolt zoveel lekkerder als de Ikon en ze zijn ook een stuk stiller. Heb even een ritje door de speeltuin/grasveld gemaakt en stukje over de weg. Verschil qua grip nog niet op getest, maar zal vast ook wel beter rollen door de bochten.

Vind het persoonlijk een plezierige upgrade tot dusver. Het echte testen komt donderdag ter sprake.

[Voor 12% gewijzigd door Meneer iCy op 19-05-2020 15:04]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bas-r
Ik had een ironische smiley moeten gebruiken. Maar daar ben ik te oud voor.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Prulleman

Why? teveel remknippen? tot nu toe kom ik aardig rond op een hardtail* (lokale rondjes rond Breda, LDD en af en toe UHR en soms Ardennen) en a.s. vrijdag voor het eerst naar Nijmegen/Groesbeek. Ben benieuwd.

*wel de knoop doorgehakt dat er een fully gaat komen, echter wil ik er 1 met een ruim budget helemaal opbouwen, dus de start is gemaakt met een extra spaarrekening :D

[Voor 18% gewijzigd door Prulleman op 19-05-2020 14:52]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Prulleman schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:50:
[...]

Why? teveel remknippen? tot nu toe kom ik aardig rond op een hardtail* (lokale rondjes rond Breda, LDD en af en toe UHR en soms Ardennen) en a.s. vrijdag voor het eerst naar Nijmegen/Groesbeek. Ben benieuwd.

*wel de knoop doorgehakt dat er een fully gaat komen, echter wil ik er 1 met een ruim budget helemaal opbouwen, dus de start is gemaakt met een extra spaarrekening :D
Ah ja, misschien heb ik me verkeerd uitgedrukt... Ik heb nog steeds wel lol hoor, maar de remknippen zijn wel erger dan ik ze ooit gezien heb!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rudolf
@bas-r Dat was wel duidelijk hoor. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bas-r
Prulleman schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:50:
[...]

Heb je nog hulp nodig met de juiste plek parkeren, welke routes precies?
Je kunt er namelijk naast de nieuwe twee routes (rood/paars) ook een heel feestje van maken met ook twee oude, wat rustigere routes erbij (oud-rood/groen).

DM me indien nodig ;-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Prulleman
Meneer iCy schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:50:
[...]

Dan rij ik deze wel op met binnenband. Heb ze nu met binnenband omdat ik her en der verhalen lees over lastigheid mbt velgen die niet tubeless ready zijn. Vandaar dat ik hiervoor nog niks in huis heb.

Eerste impressie ivm de fabrieksbanden (Maxxis Ikon), heerlijk. Rolt zoveel lekkerder als de Ikon en ze zijn ook een stuk stiller. Heb even een ritje door de speeltuin/grasveld gemaakt en stukje over de weg. Verschil qua grip nog niet op getest, maar zal vast ook wel beter rollen door de bochten.

Vind het persoonlijk een plezierige upgrade tot dusver. Het echte testen komt donderdag ter sprake.

[Afbeelding]
en nog netjes uitgelijnd ook _/-\o_
bas-r schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:18:
[...]

Heb je nog hulp nodig met de juiste plek parkeren, welke routes precies?
Je kunt er namelijk naast de nieuwe twee routes (rood/paars) ook een heel feestje van maken met ook twee oude, wat rustigere routes erbij (oud-rood/groen).

DM me indien nodig ;-)
check!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Prulleman schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:25:
[...]

[...]
check!
Nog 1 tip: ga niet stilstaan in het bos... het stikt er van de muggen op dit moment. Gisteren even bovenaan het Traumapad gekletst met een andere mountainbiker... minstens 10 bulten nu :o

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Meneer iCy
Prulleman schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:25:
[...]

Van hier geleerd _/-\o_

Ps, dopje zit er op de achterband ook weer op. Op de foto nog niet.
Smultie schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:32:
[...]

Nog 1 tip: ga niet stilstaan in het bos... het stikt er van de muggen op dit moment. Gisteren even bovenaan het Traumapad gekletst met een andere mountainbiker... minstens 10 bulten nu :o
Niet alleen met stil staan, heb ook genoeg bulten van gisteren en dat kwam niet van het stil staan en voor iedereen let goed op of je niet van die vieze teken op je hebt zitten, kon er gisteren nog 1 op tijd van mijn lichaam halen voordat ik een teken tang nodig had.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: augustus 2007
Smultie schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:54:
[...]

Ah ja, misschien heb ik me verkeerd uitgedrukt... Ik heb nog steeds wel lol hoor, maar de remknippen zijn wel erger dan ik ze ooit gezien heb!
Als je nagaat dat er afgelopen zondag binnen 3 uur zo'n 500 man op bepaalde plekken voorbij komt, waarvan een derde waarschijnlijk pas 1 maand fietst dan kun je een inschatting maken waar die knippen vandaan komen. Daarnaast genoeg klachten over knikkerbanen en of we niet beter kunnen asfalteren :+ we kunnen schijnbaar niet iedereen tegemoet komen wat betreft flow gemixt met ruigheid ;)

Op het moment is het te droog om daadwerkelijk wat aan de ontelbare remknippen te doen, alles wordt weer instant losgereden. Het is droog, maar tov van andere locaties (uit eigen ervaring van de afgelopen weken) zeer goed te berijden gelukkig.

Wat betreft de muggen.... Abnormaal inderdaad, we zijn gisteravond tijdens werkzaamheden op de But lek gestoken, volgende keer gaat de Deet mee.

Mocht je je nou ook een keer nuttig willen maken om de route te onderhouden en willen komen scheppen/knippen/zagen/harken. Kijk dan even op de FB pagina of de site :)

Financieel steunen kan ook ;) dan moet je even op de Steun ons pagina zijn, kun je een vrijwillig vignetje aanschaffen.

FB: https://m.facebook.com/groups/mtb.rijkvannijmegen/?ref=share

Site: https://www.mtb-rijkvannijmegen.nl/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Sinny schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:58:
[...]

Als je nagaat dat er afgelopen zondag binnen 3 uur zo'n 500 man op bepaalde plekken voorbij komt, waarvan een derde waarschijnlijk pas 1 maand fietst dan kun je een inschatting maken waar die knippen vandaan komen. Daarnaast genoeg klachten over knikkerbanen en of we niet beter kunnen asfalteren :+ we kunnen schijnbaar niet iedereen tegemoet komen wat betreft flow gemixt met ruigheid ;)

Op het moment is het te droog om daadwerkelijk wat aan de ontelbare remknippen te doen, alles wordt weer instant losgereden. Het is droog, maar tov van andere locaties (uit eigen ervaring van de afgelopen weken) zeer goed te berijden gelukkig.

Wat betreft de muggen.... Abnormaal inderdaad, we zijn gisteravond tijdens werkzaamheden op de But lek gestoken, volgende keer gaat de Deet mee.

Mocht je je nou ook een keer nuttig willen maken om de route te onderhouden en willen komen scheppen/knippen/zagen/harken. Kijk dan even op de FB pagina of de site :)

Financieel steunen kan ook ;) dan moet je even op de Steun ons pagina zijn, kun je een vrijwillig vignetje aanschaffen.

FB: https://m.facebook.com/groups/mtb.rijkvannijmegen/?ref=share

Site: https://www.mtb-rijkvannijmegen.nl/
Ik heb al een vignet, en heb gisteren 'goed bezig jongens' geschreeuwd naar degenen die met het parcours bezig waren.

Het was ook geen aantijging, meer een observatie! Ben jullie zeer dankbaar!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: augustus 2007
Smultie schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 16:01:
[...]

Ik heb al een vignet, en heb gisteren 'goed bezig jongens' geschreeuwd naar degenen die met het parcours bezig waren.

Het was ook geen aantijging, meer een observatie! Ben jullie zeer dankbaar!
d:)b

Ik neem je niks kwalijk hoor, we staan zelf ook vaak zat te zeiken om de knippen of de pannenkoeken die weer slippend voorbij komen... Een fully biedt wel echt uitkomst dezer dagen :9. Mijn reactie is meer een onderbouwing die je zelf waarschijnlijk ook wel weet. Zo nu en dan is dit gewoon een poging om nog meer handjes te verzamelen :+

Verschillende bedankjes gehad gisteren, dus kan je niet zo ineens voor de geest halen, maar bedankt. Er zit nog genoeg in de pijpleiding, hoe meer geld er is, hoe gekker en sneller het wordt zullen we maar zeggen 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Prulleman
Ruud schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 08:20:
Heeft iemand nog een goede test van remmen voorbij zien komen laatst? De test in Enduro-mag vond ik erg verhelderend maar ben benieuwd of er andere tests zijn om resultaten beter te kunnen interpreteren.
Als je naast fancy remmen ook nog een fancy drivetrain zoekt: https://www.bikeradar.com/news/trp-12-speed-tr12-drivetrain/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruud
Had 'm gezien ja.

Drivetrain is gewoon simpel X01 Eagle :)

Remmen worden/blijven overigens de good old Magura MT7's. Heb ze allebei opgestuurd naar het servicecentrum en binnen twee dagen waren ze terug. Getest en vervangen waar nodig. En ze deden echt niet lullig met vervangen en servicedelen.

Nu nog een fiets :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 06:36

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Niks fancy aan ;) XX1 jonguhhh :P

A wise man once said: 'Work is not a place."

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22:46
Zo, ik heb mijn XT M785 remmen maar eens ontlucht. Had dat in al die jaren dat ik ze heb nog nooit gedaan geloof ik... Niet dat ik er persé noodzaak voor voelde, ze remden eigenlijk nog best oke.

Aangezien er werkelijk niks bijzonders aan de shimano olie schijnt te zijn en er toch geen garantie meer op mijn remmen zat heb ik er gewoon LHM voor citroëns in gemikt, dat is ook minerale olie voor hydraulische (rem)systemen. Scheelt minstens de helft qua prijs. Ik heb de remmen wel flink doorgespoeld want er kwam in het begin toch best wel wat vuiligheid uit. Wat dat betreft ben ik ook blij dat ik iets meer olie had.

Daarna heb ik ze even getest, waar ze voorheen gewoon best oké remden heb ik het gevoel dat ze nu beter werken dan toen ik ze nieuw had. Misschien is er destijds met het inkorten van de slangen toch een klein beetje lucht in gekomen.

Ben blij dat ik het klussen aan mijn fiets weer een beetje "ontdekt" heb. Het is er de afgelopen 3 jaar gewoon nauwelijks van gekomen door blessures en depressie. Maar ik merk dat het MTB virus mij langzaam weer infecteert, van dit virus vind ik dat best oke :)

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ElmarJ16 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:28:
[...]

goeie tip, ik wist niet eens dat willingen in een ander deelstaat viel. Aan de andere kant is het ook echt maar een kilometer die deelstaat in. In het ergste geval worden we weggestuurd en kunnen we alsnog naar WB.
offtopic:
in het ergste geval krijg je 3k boete en een strafblad

• Ruud
GoldenSample schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 02:06:
[...]

offtopic:
in het ergste geval krijg je 3k boete en een strafblad
Op de site staat dat Willingen 'gewoon' open is vanaf 15 mei?

@Tylen: veel te duur en onbruikbaar voor mijn budget build :)

[Voor 11% gewijzigd door Ruud op 20-05-2020 05:44]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 23:34
Hmm ik zit wel een keer te kijken of ik niet ga upgraden naar een 1 x 12 drivetrain. Maar ik denk dat ik er dan meteeen een nieuwe fiets bij doe.

Dit is overigens wel een lekker actief forum. Letterlijk en figuurlijk.

[Voor 8% gewijzigd door GerGio op 20-05-2020 08:10]

Laptop: Alienware 17 R1, 4710MQ, 880m, 120hz Display. Nickname KasPlantje.

• rasko
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 29-05 15:44
Ruud schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 05:43:
[...]

Op de site staat dat Willingen 'gewoon' open is vanaf 15 mei?
Bikeparken waaronder ook Willingen mogen gewoon open zijn vanaf 15 mei met benodigde maatregelen. Maar per deelstaat in Duitsland zijn regels opgesteld. Een eerdere regel was dat (voorheen nog in alle deelstaten) bij een bezoek aan het buitenland van meer dan 48u je bij terugkomst in duitsland twee weken in quarantaine moest gaan.
Deze regels zijn per deelstaat geregeld en mag een deelstaat zelf aanpassen. Noordrijn-Westfalen(winterberg) heeft deze maatregel versoepeld en heeft de quarantaine verplichting afgeschaft.
In willingen (deelstaat Hessen) zijn de quarantaine regels nog van kracht.

• Prulleman
GerGio schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:10:
[...]

Hmm ik zit wel een keer te kijken of ik niet ga upgraden naar een 1 x 12 drivetrain. Maar ik denk dat ik er dan meteeen een nieuwe fiets bij doe.

bij een oudere fiets is de cassette body vaak lastig (gewoon niet, of duur, of enkel met een andere naaf) te vervangen, je kan dan geen 12 speed 10-51 mircro spline cassette van shimano monteren, of een 10-50 sram eagle GX of hoger. Je zit dan vast aan een 11-50 NX eagle of sunrace cassette (welke overigens ook prima werken met andere derailleurs, shifters en kettingen).

Maar als je een reden zoekt voor een nieuwe fiets ;)

[Voor 3% gewijzigd door Prulleman op 20-05-2020 08:25]

• Ruud
rasko schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:22:
[...]

Bikeparken waaronder ook Willingen mogen gewoon open zijn vanaf 15 mei met benodigde maatregelen. Maar per deelstaat in Duitsland zijn regels opgesteld. Een eerdere regel was dat (voorheen nog in alle deelstaten) bij een bezoek aan het buitenland van meer dan 48u je bij terugkomst in duitsland twee weken in quarantaine moest gaan.
Deze regels zijn per deelstaat geregeld en mag een deelstaat zelf aanpassen. Noordrijn-Westfalen(winterberg) heeft deze maatregel versoepeld en heeft de quarantaine verplichting afgeschaft.
In willingen (deelstaat Hessen) zijn de quarantaine regels nog van kracht.
Oja, quarantaine, dat was me even ontschoten maar had je al/was al gezegd :)
GerGio schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:10:
[...]

Binnenkort grote uitverkoop aan deze kant van het theater ;) Natuurlijk met eerlijke foto's en omschrijvingen en alles in zeer nette tot zgan of nieuwstaat :)

[Voor 23% gewijzigd door Ruud op 20-05-2020 08:53]

• GerGio
Ruud schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:48:

Binnenkort grote uitverkoop aan deze kant van het theater ;) Natuurlijk met eerlijke foto's en omschrijvingen en alles in zeer nette tot zgan of nieuwstaat :)
Over wat foor fietsen hebben we het dan want ik zoek een beetje een 29 er trail of XC fully

• Ruud
GerGio schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:13:
[...]

Over wat foor fietsen hebben we het dan want ik zoek een beetje een 29 er trail of XC fully
De fietsopruiming is net geweest, ging over onderdelen :) (oa Eagle GX/NX) Tzt maak ik wel een topic aan op het andere MTB-forum :)

[Voor 9% gewijzigd door Ruud op 20-05-2020 09:38]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 22:20

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik heb me daar vorige week woensdag uitstekend vermaakt op een hardtail, kont uit het zadel en gaan :D De oude routes vielen nogal tegen toen ik er een jaar geleden weer eens reed (in 2013 vond ik Nijmegen helemaal het einde) maar die nieuwe routes zijn wmb beter dan de UHR. De traumatrail is gruwelijk, maar ook de andere afdalingen die juist wat minder flowen waren enorm genieten.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Ruud
@Sjoewe: een YT Jeffsy past al niet echt bij me. Dan is deze nog extremer qua lengte :+

Nieuwe fiets is ergens onderweg tussen de US en Europa denk ik. Wachten duurt altijd te lang... :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SouLmaN
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 29-05 09:14
Demo schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:34:
[...]
Ik heb me daar vorige week woensdag uitstekend vermaakt op een hardtail, kont uit het zadel en gaan :D De oude routes vielen nogal tegen toen ik er een jaar geleden weer eens reed (in 2013 vond ik Nijmegen helemaal het einde) maar die nieuwe routes zijn wmb beter dan de UHR. De traumatrail is gruwelijk, maar ook de andere afdalingen die juist wat minder flowen waren enorm genieten.
Je moet er alleen niet meer op zondagochtend komen. Man man man wat een volk! Lijkt ook wel alsof er veel mensen (weer) begonnen zijn met mtben.
Ik heb rood en paars gereden, geweldige routes. Vind ze ook leuker dan UHR, Ede, Zeddam & Rheden. Lekkere klimmen erin, en heerlijke singletracks..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mike0001
SouLmaN schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:44:
[...]

Je moet er alleen niet meer op zondagochtend komen. Man man man wat een volk! Lijkt ook wel alsof er veel mensen (weer) begonnen zijn met mtben.
Ik heb rood en paars gereden, geweldige routes. Vind ze ook leuker dan UHR, Ede, Zeddam & Rheden. Lekkere klimmen erin, en heerlijke singletracks..
Zondagochtend moet je bijna elk bos vermijden. Altijd drama met de "nieuwe" MTB'ers.
Ik ga op zondag meestal net na de lunch dan is het goed te doen. Of na het avond eten dat werkt ook goed (in de zomertijd dan wel)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ElmarJ16
mike0001 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:43:
[...]

Zondagochtend moet je bijna elk bos vermijden. Altijd drama met de "nieuwe" MTB'ers.
Ik ga op zondag meestal net na de lunch dan is het goed te doen. Of na het avond eten dat werkt ook goed (in de zomertijd dan wel)
Correctie :)

• mike0001
I stand corrected haha :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerGio
mike0001 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:43:
[...]

Ik ben pas geleden nog zondag ochtend in de Loonse en Drunense duinen geweest en er was om 6 uur nog niemand :+

• Michaelg
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22:03
Aankomende week heb ik vakantie. Toch maar eens ritje maken naar Nijmegen dan om die nieuwe routes daar te rijden :) Ben benieuwd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bas-r
Michaelg schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 14:41:
Aankomende week heb ik vakantie. Toch maar eens ritje maken naar Nijmegen dan om die nieuwe routes daar te rijden :) Ben benieuwd.
@Prulleman heeft allemaal supertips voor je ;-)

• BraX
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 29-05 12:56
Wat is jullie mening over een Dropperpost? Is het de moeite waard?
Ik woon in Nijmegen en rondje MTBen is dan al snel Groesbeek / Nijmegen.
Gisteren merkte ik met afdalen dat mijn zadel van mijn hardtail (Cube reaction 2019) af en toe in de weg zit bij snelle bochten / technische stukken. Dus begon hieraan te denken.
En als iets eenmaal in je hoofd zit :D

Als ja? Waar moet ik op letten bij aanschaf?

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 22:20

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op een XC-fiets is ie iets minder op zijn plek dan op een trailbike (daar kun je wmb niet zonder), maar afhankelijk van je rijstijl kan het zeker meerwaarde hebben. Er zijn ook mensen die zonder dropper heel hard naar beneden gaan, maar het maakt het wel een stuk makkelijker om hard af te dalen, zeker ook op een hardtail. Zadel omlaag, iets door de knieën en dan met je benen de hobbels volgen - ook wel pumpen genoemd. In bochten kun je makkelijker met je fiets heen en weer gooien, de fiets plat leggen terwijl je je lichaam rechtop houdt.
Qua aanschaf geloof ik niet dat er nog écht slechte droppers zijn, maar de prijzen varieren gigantisch terwijl ze functioneel weinig verschillen, voornaamste verschil is vaak het gewicht. Ik ben zelf erg fan van de droppers van Tranzx, een gigantische Chinese OEM die ook verkocht worden als Brand X, Cube, Syncros en vast nog meer merken. Je moet er vooral opletten dat de diameter klopt, dat zou bij jou Reaction een 27.2 moeten zijn (dat beperkt de keuze helaas wel), of de gewenste lengte niet te hoog is en of het gedeelte wat in je frame verdwijnt wel past. (dat er niet een bidonboutje in de weg zit bijvoorbeeld) Oh en of er een gat voor de kabel in je frame zit, anders heb je een dropper met externe kabel of een boormachine nodig.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Prulleman
bas-r schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 16:17:
[...]

@Prulleman heeft allemaal supertips voor je ;-)
@Michaelg zaterdag weet ik meer!

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Demo schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 17:02:
Op een XC-fiets is ie iets minder op zijn plek dan op een trailbike (daar kun je wmb niet zonder), maar afhankelijk van je rijstijl kan het zeker meerwaarde hebben. Er zijn ook mensen die zonder dropper heel hard naar beneden gaan, maar het maakt het wel een stuk makkelijker om hard af te dalen, zeker ook op een hardtail. Zadel omlaag, iets door de knieën en dan met je benen de hobbels volgen - ook wel pumpen genoemd. In bochten kun je makkelijker met je fiets heen en weer gooien, de fiets plat leggen terwijl je je lichaam rechtop houdt.
Qua aanschaf geloof ik niet dat er nog écht slechte droppers zijn, maar de prijzen varieren gigantisch terwijl ze functioneel weinig verschillen, voornaamste verschil is vaak het gewicht. Ik ben zelf erg fan van de droppers van Tranzx, een gigantische Chinese OEM die ook verkocht worden als Brand X, Cube, Syncros en vast nog meer merken. Je moet er vooral opletten dat de diameter klopt, dat zou bij jou Reaction een 27.2 moeten zijn (dat beperkt de keuze helaas wel), of de gewenste lengte niet te hoog is en of het gedeelte wat in je frame verdwijnt wel past. (dat er niet een bidonboutje in de weg zit bijvoorbeeld) Oh en of er een gat voor de kabel in je frame zit, anders heb je een dropper met externe kabel of een boormachine nodig.
Alternatief is een dropper met bediening onder het zadel of een geldboom voor een draadloze :p

Verder; hangt er vanaf wat je er mee doet, voor by far het meest XC werk is het imho echt amper meerwaarde, lastigere singletrack wordt het iets meer maar bij technischer afdalen heeft het een echte meerwaarde.

[Voor 6% gewijzigd door GoldenSample op 20-05-2020 19:05]

• Ruud
Draaien en keren is ook wel lekker met een dropper hoor. Zadel net een tikje lager :)

En bij elk verkeerslicht waar je moet stoppen is het nuttig. En om je fiets in de auto te vervoeren als je zadel net te hoog staat voor de ruimte tussen de veerpoten van de auto.

Gewoon een heel handig ding is het.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 00:27

Nox

Noxiuz

Ruud schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 20:33:
Draaien en keren is ook wel lekker met een dropper hoor. Zadel net een tikje lager :)

En bij elk verkeerslicht waar je moet stoppen is het nuttig. En om je fiets in de auto te vervoeren als je zadel net te hoog staat voor de ruimte tussen de veerpoten van de auto.

Gewoon een heel handig ding is het.
Voor de laatstgenoemde issues hebben we een klem die je gewoon los kan halen? Daarna weer op het juiste streepje en gaan :P

Overlever van KampeerMeet 4.1
Give me your corks!!11
All your Acer belongs to /dev/null

• Ruud
Nox schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:43:
[...]

Voor de laatstgenoemde issues hebben we een klem die je gewoon los kan halen? Daarna weer op het juiste streepje en gaan :P
Met krassen op de pen of een vettige pen ergens neerleggen als resultaat. Een dropper is gewoon handiger. En altijd de juiste hoogte zonder te kijken. Voordeel van een vaste pen in dit specifieke geval is dan weer dst je 'm af en toe los maakt zodat de kans kleiner is dat het ding vast gaat zitten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Ruud schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 06:13:
[...]

Met krassen op de pen of een vettige pen ergens neerleggen als resultaat. Een dropper is gewoon handiger. En altijd de juiste hoogte zonder te kijken. Voordeel van een vaste pen in dit specifieke geval is dan weer dst je 'm af en toe los maakt zodat de kans kleiner is dat het ding vast gaat zitten.
Je kan de pen ook gewoon helemaal in het frame schuiven?

Give me your corks!!11

• Prulleman
Nox schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 08:36:
[...]

Hier had ik ook een x een discussie over, volgens mij met @JvS . Ik vind dat echt doodzonde... Je pen ziet er niet meer uit als je dat een paar x hebt gedaan. De enige x dat ik mijn vaste pen verder in mijn frame heb geschoven was in winterberg :D.
Voor een ander maakt het niks uit :X

Laten we het maar houden op voorkeur

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 06:36

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Prulleman schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 09:30:
[...]

Hier had ik ook een x een discussie over, volgens mij met @JvS . Ik vind dat echt doodzonde... Je pen ziet er niet meer uit als je dat een paar x hebt gedaan. De enige x dat ik mijn vaste pen verder in mijn frame heb geschoven was in winterberg :D.

Idd. Als je een leijke zadel pen wilt hebben moet je dat doen. Dropper FTW.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Ruud
Nox schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 08:36:
[...]

Het is al gezegd, maar ik wil geen krassen op mijn zadelpen. Dus inschuiven is een no-go. Maar ik heb het wel als optie gegeven in mijn post voor degenen die er geen moeite mee hebben.

Ik vind zo'n zaagtandpatroon altijd wel grappig om te zien bij een ander overigens. Dan weet je precies wat diegene gedaan heeft :p

[Voor 15% gewijzigd door Ruud op 21-05-2020 10:12]

• Holk
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 30-05 18:54
WTF mensen, waarom kunnen we niet elkaars lol gunnen. Ging vandaag vol goede moed met m’n hardtail (weer even wennen na de gladde ritjes met de fully) op pad. Doel; paar segmentjes 5 keer doen als een soort training. Kom onderweg nog een 3-tal andere tegen dus die doen we rustig want niet doel. Eerste prima, tweede wat mul maar prima. Derde... over een heuveltje, afdalingen en dan bocht naar links TAK!!!! Had een onverlaat een boomstam dwars over het pad gelegd. Remmen, sturen twijfelen, uitklikken, boem. Fiets heel helm heel rest heel maar knie bloederig en een enorm ei op (paardekus, verstijft nu...) terugstrompelen op 1 been.

Crashen kan, maar welke onverlaat legt er nou een tak dwars over een pad?! Nog bij de situatie gestaan of ik niet een verkeerde afslag heb genomen of dat er onderhoud was, niets van dat alles. Was een stammetje die ze gebruiken om de weg aan te geven alleen lag deze haaks bovenop z’n partner aan de andere kant van het pad.

Why? Echt, kan daar niet bij.

• Nox

Nox

Noxiuz

Prulleman schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 09:30:
[...]

Dat is inderdaad voorkeur, ik heb er niet zoveel moeite mee. Hard fietsen zien ze 't niet :+

Ontopic:

Vandaag geestmerambacht gereden (Langedijk). Erg technisch met vrijwel alleen maar bochten en amper rechte stukken. Nadeel is dat het hard en redelijk hobbelig is en je als je moe bent op een hardtail dus de hele tijd uit het zadel gegooid wordt.

Nu heb ik een irritatieplek op m'n duimknobbeltje gekregen, die schuurt/tikt de hele tijd tegen mijn down-shifter aan. Maar die zit vast aan de rem, is dit nog te wijzigen? Of zijn er andere manieren om de shifter naar het midden te krijgen? De rem zit precies goed. Na anderhalf rondje werd ik het zweet en takken in de wond wel beu en ben ik maar gekapt.

Heb XT remklauw met een SLX shifter.

[Voor 3% gewijzigd door Nox op 21-05-2020 13:01]

Give me your corks!!11

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ElmarJ16
BraX schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 16:43:
Wat is jullie mening over een Dropperpost? Is het de moeite waard?
Ik woon in Nijmegen en rondje MTBen is dan al snel Groesbeek / Nijmegen.
Eigenlijk heeft @Demo het al helemaal uitgelegd. Op een trail fiets bijna ondenkbaar, maar op een XC fiets heeft het ook zeker nog z'n voordelen! Ik zou in ieder geval niet meer zonder rijden (maar heb dan ook alleen maar trail fietsen). Verder ken ik ook niemand die een dropper heeft en het niks waar vindt.

Ik denk juist dat op tracks zoals in Nijmegen een dropper veel kan toevoegen. Juist daar heeft het zin om je zadel een paar cm te kunnen laten zakken om makkelijker de bochten door te komen, maar je nog wel zittend kan blijven trappen. En op het traumapad is het gewoon extreem leuk om die dropper naar beneden te duwen, jezelf in een comfortabele attack houding te zetten en met remmen los door de bochten gaan vliegen.

• Meneer iCy
Sleen is wel een erg mooie route zeg, alleen scheet hem wel op het einde met die steile helling icm 180 graden bocht.

Bandjes wissel echt een verademing. Voorwiel is niet meer wispelturig en de Schwalbe rolt echt veel fijner, alleen wat wel te verwachten was het mulle zand. Daar zijn de ikon wel iets beter in maar gelukkig was er vrijwel niets mul. Niet dat ik problemen had om in het beetje zand te fietsen.

Heb wel paar keer een paaltje gemist door niet goed op te letten of in mijn gedachten ergens anders te zitten. Op het einde ook nog bijna 4km (had Strava toen al uit) omgefietst omdat ik de auto niet kon vinden (auto parkeer functie van Google maps vond dat mijn tussenstopje tijdens de route ook een parkeer actie was 🤣)

• Ruud
Routes in Nijmegen krijgen ook het advies om ergens anders te gaan rijden waar minder schade ontstaat. Te droog om het verkeer aan te kunnen.

• bas-r
Ruud schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 15:31:
Routes in Nijmegen krijgen ook het advies om ergens anders te gaan rijden waar minder schade ontstaat. Te droog om het verkeer aan te kunnen.
Thanks voor de heads-up!
Wat is je bron?
Ik zie het al op Facebook...

[Voor 5% gewijzigd door bas-r op 21-05-2020 15:47]

• FJP84
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 22:51
FJP84 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:14:
[...]

Ook bedankt. Ik merk dat ik nog wat te leren heb. Kun je kort omschrijven wat het verschil is tussen klassiek XC en (modern/progressive) trail fully. Dan kan ik beter bepalen waar mijn voorkeur ligt.

Ik kwam net nog deze tegen: Qua prijsstelling tussen beide in:
https://www.giant-bicycles.com/nl/stance-29-2

Deze is als ik het goed begrijp meer te vergelijken met de Canyon neem ik aan.
Heb nu mijn zinnen gezet op de Cube Stereo 120 Pro 29 (2020). Zit qua prijs redelijk tussen de Canyon en Rockrider in. En qua geometrie de betere keuze volgens mij.

• Ruud
@FJP84: Dat kan best een lekker fietsje zijn voor Nederland! Enige wat mij niet zou passen is de wat korte bovenbuis. Maar dat is Cube-eigen. Daardoor zou er een langere stuurpen op moeten. Op zich kun je dan wel wat meer met je stuur sturen maar ik ben meer van het sturen met de hoek van de fiets en het lichaam.

Door de langere stuurpen zit je wat minder centraal met je gewicht en wat meer op je voorwiel.

Maar dan heb je het over details hoor. Het kan een lekkere geo zijn voor Nederland als je net iets meer wilt dan een 100mm XC-racer.

Ik heb trouwens naar de grootste maat gekeken aangezien ik daar ervaring mee heb.

[Voor 7% gewijzigd door Ruud op 21-05-2020 16:58]

• Nox

Nox

Noxiuz

Thanks! Even gekeken maar de slider staat al op zijn einde :(

Give me your corks!!11

• Prulleman
Nox schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 17:19:
[...]

Thanks! Even gekeken maar de slider staat al op zijn einde :(
Staat je rem ver genoeg naar binnen om met 1 vinger te remmen of met 2?

• Nox

Nox

Noxiuz

Prulleman schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 17:26:
[...]

Staat je rem ver genoeg naar binnen om met 1 vinger te remmen of met 2?
Perfect om met 2 vingers te remmen.

Give me your corks!!11

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 01:06
Nox schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 17:39:
[...]

Perfect om met 2 vingers te remmen.
Zet 'm op de 1-vinger positie, met twee vingers is niet nodig, zeker niet bij XT-hevels en met twee vingers remmen is sowieso bad form. :)

• Prulleman
@Nox Precies! Halve cm naar binnen en al je problemen zijn opgelost
Pagina: 1 ... 70 71 72 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True