Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote mountainbike topic (deel 14) Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 69 ... 73 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Rolfie
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 12:57
Ik heb een vraagje. Ik heb bij decathlon een Rockrider Mountainbike ST 520 27.5" besteld en die is netjes vandaag afgeleverd. Gewoon een leuke instap mountainbike.

Nu ben ik bezig met het voorwiel, maar ik krijg hem niet geplaatst. Volgens mij zit er een stukje karton of samen gepersthout of bescherming tussen de rem, maar ik weet dit niet zeker. Ik krijg het er ook niet echt gemakkelijk uit.

Iemand toevallig ervaring of advies? Moet ik het er gewoon uit pulken?

Update: Uiteindelijk het wiel er in gekregen. En hij de rem doet het ook. Al sleept die wel op 1 gedeelte aan als ik het wiel rond draai. Even iets om verder naar te kijken.

[Voor 9% gewijzigd door Rolfie op 17-05-2020 12:24]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: april 2005
  • Nu online
Mother_Goozz schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:48:
[Afbeelding]

Na de adviezen ben ik voor een Trek Marlin 5 gegaan. Overal de M/L maat uitverkocht in de matzwart variant, had een lokale fietsenwinkel er nog 1 staan, direct gehaald :)

Voor een beginner als ik fietst het echt geweldig!! Heel blij mee!
GoldenSample schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:59:
[...]

Mooi!
Zelf een Fuel EX 8 gekocht ter vervanging van m'n 2006 Trek 6500
[Afbeelding]

Zoek een nieuwe dakdrager welke gelijk de voorvork pakt, punt is echter dat ik het liefst op heel brede bandjes rijd (29x2.6) en een wielbasis van 121.1cm heb.
Mijn rails zijn vierkant dus de Thule 565 gaat hem niet worden. Hoe lang je fiets mag zijn op de thule 561 krijg ik helaas niet bovenwater.

Iemand ervaring met Rockbros als SeaSucker alternatief? Niet duur en een stuk makkelijker dan het ongehoorde klote systeem van de Mitsubishi dakrails op een 3Deurs Colt
[Afbeelding]
Heren, deze fietsen zijn VEEL TE SCHOON!
Niet kijken, maar fietsen >:)

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 18:26
Rolfie schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 14:08:
Ik heb een vraagje. Ik heb bij decathlon een Rockrider Mountainbike ST 520 27.5" besteld en die is netjes vandaag afgeleverd. Gewoon een leuke instap mountainbike.

Nu ben ik bezig met het voorwiel, maar ik krijg hem niet geplaatst. Volgens mij zit er een stukje karton of samen gepersthout of bescherming tussen de rem, maar ik weet dit niet zeker. Ik krijg het er ook niet echt gemakkelijk uit.

[Afbeelding]
Ik kan er weinig uit opmaken... Behalve dat ik geen remblokken kan onderscheiden en dat het op de foto op kopervet lijkt (wat weleens achter de blokken wordt gesmeerd tegen piepen). Maar kan goed erg vertekend beeld zijn

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 19:23

Wootism

aaibaar

[Afbeelding]
Wat je ziet zitten zijn je remblokken. Je hebt ze al aardig beschadigd zo te zien :p

Waarschijnlijk heb je al een keer in je rem geknepen zonder dat je wiel er in zat, dan stellen de blokjes zich daar op in en krijg je nu je remschijf er inderdaad niet meer tussen.

Beste is om er een platte schroevendraaier tussen te steken en vervolgens een paar keer te remmen. Dan komen ze verder van elkaar te staan en krijg je je schijf er weer tussen.

• Aapenootjes
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 14:56
Zijn mechanische schijfremmen ook zelfstellend eigenlijk? Het ziet er inderdaad wel naar uit dat die remblokjes vernaggelt zijn. Overigens wil ik eigenlijk geen spelbederver zijn maar deze fietsen zijn de naam mountainbike eigenlijk niet waard. Sterker nog, op hun eigen website raden ze het gebruik daarvoor af:
GEBRUIKSAANWIJZING
Niet geschikt voor XC, All Mountain, Enduro en BMX-en.
En vervolgens staan er foto's bij hebben staan waarin de fiets wel zo gebruikt word 8)7

Is dit niet zo'n beetje misleidende verkoop?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14:30
Aapenootjes schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 15:58:
Zijn mechanische schijfremmen ook zelfstellend eigenlijk?
Mechanische schijfremmen kun je gewoon indrukken zonder wiel. Die komen weer terug.

the less we have, the less we need

• Torched
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 18:27
klaaas schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 16:17:
[...]

Mechanische schijfremmen kun je gewoon indrukken zonder wiel. Die komen weer terug.
Ja omdat er een veer achter zit, als je een directe feel wel hebben moet je ze nog wel afstellen. De mate van instelbaarheid is weer afhankelijk van hoeveel geld je uit geeft.

In de basis zul je altijd je kabellengte moeten stellen, dat doe je gewoon op de hendel.
Bij sommige remmen zoals de BB-7 kan je de veer nog instellen.

En je zult ook de schijf recht moeten zetten tov de blokken.
Naarmate de blokken verslijten zul je aan de hendel de kabel verder moeten verstellen om enigzins consistente remkracht te houden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: oktober 2005
  • Nu online
Aapenootjes schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 15:58:
Zijn mechanische schijfremmen ook zelfstellend eigenlijk? Het ziet er inderdaad wel naar uit dat die remblokjes vernaggelt zijn. Overigens wil ik eigenlijk geen spelbederver zijn maar deze fietsen zijn de naam mountainbike eigenlijk niet waard. Sterker nog, op hun eigen website raden ze het gebruik daarvoor af:

[...]

En vervolgens staan er foto's bij hebben staan waarin de fiets wel zo gebruikt word 8)7

Is dit niet zo'n beetje misleidende verkoop?
Ik zou denken dat die XC een "typfout" is en het eigenlijk iets anders moet zijn. DH misschien?

En Bas-r heeft gelijk. Die fietsen zijn veels te schoon. Daar moet snel wat aan gedaan worden.

[Voor 6% gewijzigd door ZanielGa op 16-05-2020 17:46]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aapenootjes
ZanielGa schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 17:33:
[...]

Ik zou denken dat die XC een "typfout" is en het eigenlijk iets anders moet zijn. DH misschien?

En Bas-r heeft gelijk. Die fietsen zijn veels te schoon. Daar moet snel wat aan gedaan worden.
Geen idee, misschien moet ik ze eens een mail sturen want vreemd is het wel :+

Edit: heb een bericht naar Decathlon gestuurd, ben zeer benieuwd.

[Voor 7% gewijzigd door Aapenootjes op 16-05-2020 17:55]

• Ruud
  • Registratie: juli 1999
  • Nu online
GoldenSample schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:59:
[...]

Mooi!
Zelf een Fuel EX 8 gekocht ter vervanging van m'n 2006 Trek 6500
[Afbeelding]

Zoek een nieuwe dakdrager welke gelijk de voorvork pakt, punt is echter dat ik het liefst op heel brede bandjes rijd (29x2.6) en een wielbasis van 121.1cm heb.
Mijn rails zijn vierkant dus de Thule 565 gaat hem niet worden. Hoe lang je fiets mag zijn op de thule 561 krijg ik helaas niet bovenwater.

Iemand ervaring met Rockbros als SeaSucker alternatief? Niet duur en een stuk makkelijker dan het ongehoorde klote systeem van de Mitsubishi dakrails op een 3Deurs Colt
[Afbeelding]
Ik heb Thule 561's en zal het morgen even proberen op te meten. Welke maat frame heb je?

Heb je een proefrit kunnen maken op de Fuel?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Ruud schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 18:23:
[...]

Ik heb Thule 561's en zal het morgen even proberen op te meten. Welke maat frame heb je?

Heb je een proefrit kunnen maken op de Fuel?
Heb een L, 121mm wielbasis, midden achterwiel tot vooras (als deze op de grond staat) is 117cm. Thanks!

Een proefrit heb ik niet gemaakt op deze specifieke qua model/jaar etc. In mijn omgeving rijden er wel een Paar Fuel EX 7 en 8 Rond van redelijk recente en wat oudere jaargangen waar ik op gereden heb.
bas-r schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 14:24:
[...]

[...]

Heren, deze fietsen zijn VEEL TE SCHOON!
Niet kijken, maar fietsen >:)
Wordt aan gewerkt, morgen hopelijk de eerste rit.

[Voor 18% gewijzigd door GoldenSample op 16-05-2020 18:49]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wootism
  • Laatst online: 19:23

Wootism

aaibaar

Aapenootjes schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 15:58:. Overigens wil ik eigenlijk geen spelbederver zijn maar deze fietsen zijn de naam mountainbike eigenlijk niet waard.
Ach, niet zo elitair.
Decathlon maakt prima spul voor een mooie prijs. Als recreatief mountainbiker kan je daar zeker goed terecht.
Ik kom elke week rijders tegen op de meest dure mountainbikes die de trails over kruipen.

Ik zou me eerder kapot schamen als ik met mijn 5k fiets ingehaald zou worden door iemand op een Decathlonbak met een betere techniek :p

[Voor 16% gewijzigd door Wootism op 16-05-2020 18:58]

• Aapenootjes
Wootism schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 18:56:
[...]

Ach, niet zo elitair.
Decathlon maakt prima spul voor een mooie prijs. Als recreatief mountainbiker kan je daar zeker goed terecht.
Ik kom elke week rijders tegen op de meest dure mountainbikes die de trails over kruipen.

Ik zou me eerder kapot schamen als ik met mijn 5k fiets ingehaald zou worden door iemand op een Decathlonbak met een betere techniek :p
Begrijp mij niet verkeerd, heb niets tegen het merk an sich. Ik fiets zelf ook rond met best wat spullen van de Decathlon omdat het prijs technisch meestal best oke is. Misschien krijg je ook wel redelijk wat fiets voor je geld daar, maar is het wel genoeg om er werkelijk mee te gaan mountainbiken? Ik vermoed dat de meeste mensen deze fietsen daar ook niet voor kopen.

Ik vraag mij gewoon af of deze fiets wel stevig genoeg is om wat langer plezier van te hebben als je er serieus mee wilt mountainbiken. En als het enkel is om kennis te maken met de sport dan vind ik dat ook ergens weer een beetje zonde :/ Maar als iemand z'n fiets echt maar een paar keer per jaar gebruikt als mountaibike, tja, dan ben je ook wel gek om er veel meer geld in te steken.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 12:26
Ja niks tegen Decathlon (love it), maar deze fiets is natuurlijk wel een beetje de Europese versie van een "Walmart-bike". Niet dat je daar geen lol op kan hebben :D

• Sherlock
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 10:43

Sherlock

No Shit

Er zit een knikje in mijn remleiding, en ik twijfel of ik hem moet vervangen. Ik rij er intussen al een jaar mee rond en merk er niks van bij het remmen. Wat denken jullie?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjoewe
Zolang het niet lekt en de rem op druk blijft, lekker zo laten. Ik zou 'm alleen wel even met een tyrapje vastzetten aan de andere kabels.

• Sherlock
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 10:43

Sherlock

No Shit

Sjoewe schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 20:50:
Zolang het niet lekt en de rem op druk blijft, lekker zo laten. Ik zou 'm alleen wel even met een tyrapje vastzetten aan de andere kabels.
Ja, dat zit hij normaal ook, maar voor de foto's even losgemaakt. Ik hoop inderdaad dat ik het zo kan blijven gebruiken, hopelijk krijg ik een bleeding kit voor mijn verjaardag in augustus. Dan wil ik hem wel vervangen als het dan nodig is.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
@Sherlock ik zou 'm dan wel weer vervangen. Remmen moeten gewoon goed zijn. Ook al is het maar de achterrem. Het is gewoon een erg zwak punt.

Zou je met je auto verder rijden met zo'n brakke remleiding?

Stel dat hij kapot gaat en je ineens alle olie op de schijf aan de voorkant hebt. Dan heb je nul remkracht en duik je toch mooi onder die auto of dat ravijn in.

[Voor 28% gewijzigd door Ruud op 16-05-2020 21:53]

• Prulleman
Ruud schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 21:52:
@Sherlock ik zou 'm dan wel weer vervangen. Remmen moeten gewoon goed zijn. Ook al is het maar de achterrem. Het is gewoon een erg zwak punt.

Zou je met je auto verder rijden met zo'n brakke remleiding?

Stel dat hij kapot gaat en je ineens alle olie op de schijf aan de voorkant hebt. Dan heb je nul remkracht en duik je toch mooi onder die auto of dat ravijn in.
Precies, komt best wat kracht op te staan, ik zou geen zwakke plek in mijn remleiding willen hebben!

• Meneer iCy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15:12

[Afbeelding]
Lijkt inderdaad op je remblok die met beetje kracht is mishandeld.

Zoals ik vluchtig heb gezien overigens. Misschien dat je bij een tweaker in de buurt woon of iemand met ervaring en dat je daar morgen langs mag huppelen/rijden? Als je in noord Nederland woon ben ik best berijd om je te helpen.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• -Eraser-
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 18:49
De fysieke Decathlon winkels zitten natuurlijk niet overal in de buurt, maar anders wellicht een idee om daar langs te gaan? ;) (@Rolfie)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
GoldenSample schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 18:48:
[...]

Heb een L, 121mm wielbasis, midden achterwiel tot vooras (als deze op de grond staat) is 117cm. Thanks!

Een proefrit heb ik niet gemaakt op deze specifieke qua model/jaar etc. In mijn omgeving rijden er wel een Paar Fuel EX 7 en 8 Rond van redelijk recente en wat oudere jaargangen waar ik op gereden heb.
Ah yes, frame is flink aangepast in vergelijking met voorgaande jaren namelijk :) (full floater vs fixed bevestiging van de demper)

De lengte van het aluminium profiel is 1225mm gemeten vanaf midden as tot einde alu profiel. (zonder kunststof einddop dus)

Het gootje voor het achterwiel kan bijna tot het einde geschoven worden.

Op het oog, rechtopstaand tegen de muur, met een rolmaat dus vergeef me een meetfout van een millimeter of 10. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mother_Goozz
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 16:50
Nu het volgende en ik ben benieuwd hoe jullie dit doen. Ik heb geen smartwatch of iets om mijn hartslag bij te houden. Ik heb de mijne echt gekocht om natuurlijk lekker te scheuren maar bovenal om af te vallen ,(iets met medicatie en 20kg aangekomen afgelopen 2 jaar)

Ik zat te denken om de Polar H10 icm met de telefoon te gebruiken. Misschien niet het meest efficiënte maar volgens mij ben je zoveel geld kwijt aan een fietscomputer die te koppelen is met bijvoorbeeld de H10? Hoe doen jullie dit?

Battle.net: Mother_Gooz#2440 - Destiny 2 - Overwatch

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Eraser-
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 18:49
Mother_Goozz schreef op zondag 17 mei 2020 @ 10:05:
Nu het volgende en ik ben benieuwd hoe jullie dit doen. Ik heb geen smartwatch of iets om mijn hartslag bij te houden. Ik heb de mijne echt gekocht om natuurlijk lekker te scheuren maar bovenal om af te vallen ,(iets met medicatie en 20kg aangekomen afgelopen 2 jaar)

Ik zat te denken om de Polar H10 icm met de telefoon te gebruiken. Misschien niet het meest efficiënte maar volgens mij ben je zoveel geld kwijt aan een fietscomputer die te koppelen is met bijvoorbeeld de H10? Hoe doen jullie dit?
Heb zelf een Wahoo Tickr. Deze ondersteunt zowel bluetooth als ANT+. Toevallig ondersteunt mijn telefoon (Galaxy S8) ook ANT+, dus dat gebruik ik.
Dit werkt prima in combinatie met de Wahoo app (kan ook met Strava syncen).

Verder heb ik geen ervaring met smartwatches, maar begreep dat deze over het algemeen wel iets onnauwkeuriger kunnen zijn dan de borstbanden (?).

Edit, nog een kleine aanvulling: als je een hartslagband met ANT+ hebt, kun je later altijd nog een fietscomputer/navigatie kopen, aangezien die dit meestal ook wel ondersteunen.

[Voor 16% gewijzigd door -Eraser- op 17-05-2020 11:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Ruud schreef op zondag 17 mei 2020 @ 09:40:
[...]

Ah yes, frame is flink aangepast in vergelijking met voorgaande jaren namelijk :) (full floater vs fixed bevestiging van de demper)
Dat klopt ja, we zullen het zo zien maar komende van een XC Hardtail van 14 jaar oud zal het sowieso een flinke stap zijn. Maak zo waarschijnlijk een rondje in Den-Helder gezien Schoorl een puinbak schijnt te zijn en het (gezien het weekend) in Petten vrij druk is en je daar al helemaal geen trail rijden kunt..
De lengte van het aluminium profiel is 1225mm gemeten vanaf midden as tot einde alu profiel. (zonder kunststof einddop dus)

Het gootje voor het achterwiel kan bijna tot het einde geschoven worden.

Op het oog, rechtopstaand tegen de muur, met een rolmaat dus vergeef me een meetfout van een millimeter of 10. ;)
Dank! Het gootje voor het achterwiel, hoe lang is het/hoe ver zit het bandje van de achterkant? Gezien ik op 117cm uit kom en er altijd wel wat te smokkelen valt zal het waarschijnlijk wel gaan.

heb nu voor 130 euro z'n zuignap RockBros unit gekocht gezien ik ook helemaal gek wordt van de brakke originele Mitsubishi dragers voor m'n auto (gokje wagen prijsje winnen, of fiets op de Autobahn). Maar heb deze als Plan B in gedachten.

[Voor 13% gewijzigd door GoldenSample op 17-05-2020 12:16]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
Mother_Goozz schreef op zondag 17 mei 2020 @ 10:05:

Om af te vallen een zo laag mogelijke hartslag met zoveel mogelijk uren op de fiets. Heb je geen HR voor nodig. Maar dat staat dus haaks op scheuren.

Maar anders denk ik een Bluetooth sensor met Strava op je telefoon?

@GoldenSample het midden van het gootje kan tot bijna aan het einde van het profiel geschoven worden. Daar zul je misschien een paar millimeter verliezen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: april 2005
  • Nu online
Ruud schreef op zondag 17 mei 2020 @ 12:41:
[...]

Om af te vallen een zo laag mogelijke hartslag met zoveel mogelijk uren op de fiets. Heb je geen HR voor nodig. Maar dat staat dus haaks op scheuren.

Dat ja. Decathlon heeft een prima hr-borstband voor een paar tientjes die je aan je telefoon kunt koppelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 12:57
@Eraser @Meneer iCy @Wootism @Prulleman
Het kan best zijn dat ik de rem al een keer gedrukt hebt voordat ik het wiel er in had zitten. Gebruiksaanwijzing, wat eigenlijk WC papier kwaliteit. Er stond eigenlijk niets nuttigs in.

Uiteindelijk gelukt met wat spelen er mee. Ik heb er net een stukje mee normaal gefietst en dat ging goed. Inclusief het remmen.

In ieder geval bedankt voor jullie advies en hulp.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Prulleman
Ruud schreef op zondag 17 mei 2020 @ 12:41:
[...]

Strava ondersteund geen sensoren meer.. dus daarvoor zou je een andere app ernaast moeten draaien. (Je kan dan op de achtergrond wel je rit opnemen met Strava uiteraard, of je neemt met een andere app op en synct die naar Strava)

Een fietscomputer kan ook 2ehands, een Garmin edge 520 of 820 hoeft niet zoveel te kosten. Een nieuwe edge 130 overigens ook niet.
https://www.bike-componen...2sSSk4-d8nhBoC_k8QAvD_BwE

(Een kapotte telefoon omdat je van je stuur flikkert of bij een val kapot gaat is duurder).
Wahoo is ook goed (geen ervaring mee) maar ik zou niet zomaar iets anders kopen dan Garmin of Wahoo

[Voor 11% gewijzigd door Prulleman op 17-05-2020 14:06]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Arthur23
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 11:49
Een tijdje geleden ging het over hoe je je telefoon en ander spul meeneemt, ik had toen gereageerd dat er ook mtb heuptassen zijn. Inmiddels heb in de Deuter pulse 3, na 4 ritten mijn eerste ervaringen. Wellicht is iemand geïnteresseerd :P
Qua temperatuur een stuk beter dan een rugzak, door het schuim aan de rugkant ventileert het prima. Er zitten meerdere straps om de tas compact en strak te houden. De vrij brede heupband houdt de tas mooi op zn plaats zonder te knellen. Opslagruimte is ruim voldoende voor de basisspullen. In het voorvak ruimte voor een grote telefoon, tooltje, bandenenlichters enzovoort. In het hoofdvak een binnenband, pomp, banaan en dan nog genoeg ruimte over voor een regenjas of meer eten. Er is ruimte voor een drinkzak. In de heupband zitten aan beide kanten nog twee vakjes met rits, dunne stof dus zou ik niet zo snel te grootte dingen of sleutels in doen, ideaal voor een snack of handschoenen.
Tot nu toe ben ik helemaal tevreden, en wie weet heeft een mede tweaker nog iets aan mijn ervaringen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Patrick
  • Laatst online: 19:30
Fannypack :+

Maar zou mijn telefoon zeker niet in het voorste vak doen, Mocht je er eens naast gaan liggen en op dat gedeelte landen, dan vraag ik me af of een telefoon dat gaat overleven?

Maar ziet er wel interessant uit moet ik zeggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
@Prulleman I stand corrected.

Garmin Connect kan niet eens iets opnemen. Ik lees nog iets over Wahoo Fitness als app?

@Arthur23 Maar is het verschil met een rugzakje nou echt wezenlijk?

[Voor 22% gewijzigd door Ruud op 17-05-2020 15:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Prulleman
Garmin connect is echt bedoeld als app achter je edge of Garmin horloge.
Wahoo is meer open, maar er zijn genoeg apps die met GPS en sensoren kunnen werken.

Een heuptasje legt het zwaartepunt wat lager en geeft wat meer bewegingsvrijheid voor je bovenlichaam. (In theorie, geen ervaring mee, rij zelf met rugzak)

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Sjoewe

BRAAAAAP 8-)

Net even een rondje Amerongen gedaan, dat ligt er echt prima bij. Afgezien van de grote hoeveelheid remknippen die overal liggen, maar goed daar heb je op deze fiets verder helemaal geen last van, de overkill aan veerweg komt goed van pas nu :+

[Voor 23% gewijzigd door Sjoewe op 17-05-2020 16:35]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 12:36

DjVe

Hatsaflats!

Sherlock schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 21:00:
[...]

Ja, dat zit hij normaal ook, maar voor de foto's even losgemaakt. Ik hoop inderdaad dat ik het zo kan blijven gebruiken, hopelijk krijg ik een bleeding kit voor mijn verjaardag in augustus. Dan wil ik hem wel vervangen als het dan nodig is.
Doe jezelf een plezier en haal/vraag een kitje van epicbleedsolution. Goedkoop en compleet :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14:58
Ruud schreef op zondag 17 mei 2020 @ 14:58:
@Prulleman I stand corrected.

Garmin Connect kan niet eens iets opnemen. Ik lees nog iets over Wahoo Fitness als app?

@Arthur23 Maar is het verschil met een rugzakje nou echt wezenlijk?
Endomondo werkt ook prima met een bluetooth hr band.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arthur23
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 11:49
@Patrick Fannypacks moeten wel in neon groen en roze zijn :P
@Ruud Ik vind het voornamelijk comfortabeler zitten en minder warm. En qua ruimte vergelijkbaar met kleine rugzak (5L) En zoals Prulleman zegt, meer bewegingsvrijheid(maar dat valt met een kleine rugzak <5L nog wel te overzien denk ik)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ElmarJ16
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 15:44
Ik ken genoeg mensen die een heuptas (inclusief drinkzak) dragen voor de lokale rondjes hier. Ze zijn er allemaal zeer tevreden mee, geeft nog een stuk minder hitte dan een rugzak en je hebt iets meer bewegingsvrijheid. Met lange dagtochten in het buitenland komt wel de rugtas naar boven.

Zelf zit ik er ook al een tijdje met een schuin oog naar te kijken. Misschien dat als ik een leuke aanbieding tegen kom de knoop maar doorhak.

@Sjoewe ik heb je helaas gemist. Ik vond het ook voor 98% goed te rijden. Enkel 2 afdalingen vindt mijn huidige voorvork een stuk minder leuk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

DjVe schreef op zondag 17 mei 2020 @ 17:29:
[...]

Doe jezelf een plezier en haal/vraag een kitje van epicbleedsolution. Goedkoop en compleet :)
Thanks, moet ik ook nog halen. Mooi dat bij hen de spuiten demontabel zijn en daarom goed schoon te maken.

Net een (flink) rondje gedaan, was aan het eind zo kapot (en dan lekker glooiend door de duinen tegenwind terug moeten) dat ze bijna parkeergeld kwamen vragen :+. Wel fascinerend hoe veel meer vertrouwen een Fully, aardige remmen (M6000) en een dropperpost geven tov. een hard-tail, trekto velgremmen (jaja kabel bediend) en luiheid om je zadel naar beneden te halen. Stukje over het parcours van de wielerclub gedaan met wat jumps, ging zowaar wel best aardig (moet ik nu oefenen, deed ik, verrassend genoeg nooit met de hardtail). Merkte wel dat de achterveer toch nog wat meer lucht moet hebben (pompje dat ik geleend heb krijg hem slecht boven de 160PSI waar ik 185 nodig heb), had nog maar een goede 10mm van de 55mm over terwijl het nu ook weer niet een echt enorme sprong was.

Blijft jammer dat ik vanuit het ouderlijkhuis ook altijd eerst een flink stuk moet fietsen voordat het leuk wordt, net als in m'n eigen woonplaats eigenlijk. Hopen dat de RockBros drager goed gaat bevallen en een beetje vlot komt, ben ik in 5 minuten opgeladen ipv een uur (of rijd ik constant met die dragers er op).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17:06
Vandaag mn 3de rondje in Berschenhoek gedaan. Qua conditie ging het al stukken beter, hier en daar ook mijn voorrem aangeraakt :P
Ook bij een trap achtige afdaling waar veel grind lag op mn bek gegaan, maar overall ging het best goed.
Kwam na afloop onder het genot van een biertje er achter dat de voorvork in lock stond 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
GoldenSample schreef op zondag 17 mei 2020 @ 20:33:
[...]

Thanks, moet ik ook nog halen. Mooi dat bij hen de spuiten demontabel zijn en daarom goed schoon te maken.

Net een (flink) rondje gedaan, was aan het eind zo kapot (en dan lekker glooiend door de duinen tegenwind terug moeten) dat ze bijna parkeergeld kwamen vragen :+. Wel fascinerend hoe veel meer vertrouwen een Fully, aardige remmen (M6000) en een dropperpost geven tov. een hard-tail, trekto velgremmen (jaja kabel bediend) en luiheid om je zadel naar beneden te halen. Stukje over het parcours van de wielerclub gedaan met wat jumps, ging zowaar wel best aardig (moet ik nu oefenen, deed ik, verrassend genoeg nooit met de hardtail). Merkte wel dat de achterveer toch nog wat meer lucht moet hebben (pompje dat ik geleend heb krijg hem slecht boven de 160PSI waar ik 185 nodig heb), had nog maar een goede 10mm van de 55mm over terwijl het nu ook weer niet een echt enorme sprong was.
Is je sag wel spot on nu of ook te hoog? Daarmee bepaal je namelijk of de druk goed is, zeker voor een eerste keer op een fully. Vlieg je dan nog te snel door je travel dan kun je een grotere spacer plaatsen in de shock.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19:46

Tacoos

i am i

Prulleman schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:43:
[...]

Strava ondersteund geen sensoren meer.. dus daarvoor zou je een andere app ernaast moeten draaien. (Je kan dan op de achtergrond wel je rit opnemen met Strava uiteraard, of je neemt met een andere app op en synct die naar Strava)

Een fietscomputer kan ook 2ehands, een Garmin edge 520 of 820 hoeft niet zoveel te kosten. Een nieuwe edge 130 overigens ook niet.

(Een kapotte telefoon omdat je van je stuur flikkert of bij een val kapot gaat is duurder).
Wahoo is ook goed (geen ervaring mee) maar ik zou niet zomaar iets anders kopen dan Garmin of Wahoo
Strava raadt aan de Wahoo fitness app te gebruiken en die (automagisch) je rit te laten uploaden naar Strava; dat is dan ook hoe ik het nu doe.

Dat werkt op zich prima (behalve dat dat automagisch uploaden nu ineens op mysterieuze wijze is uitgeschakeld en ik een handmatige actie moet doen...).
Maar eigenlijk is het natuurlijk te belachelijk voor woorden dat Strava aanraadt een app van een ander bedrijf te gebruiken om sensoren uit te lezen, omdat ze dat zelf blijkbaar niet betrouwbaar krijgen. Vlgs mij moet er iemand van het sw team daar een schop onder z'n hol krijgen en zorgen dat ie zijn werk goed doet |:(

Om die reden en omdat mijn Mio Velo raar doet en op zijn einde lijkt te lopen, ben ik in de markt voor of een sporthorloge a la Garmin forerunner 245 of Wahoo elemnt Bolt of Garmin edge nogwat met polar optische hartslagband (ik wil geen borstband omdat redenen).
Ik twijfel nog welke het handigst is voor MTB, (gravel) racer én indoor trainer.

MX-5 10th anniversary, Trek Rumblefish Elite, Vitus Substance V2, Master Touch GBS

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Ruud schreef op zondag 17 mei 2020 @ 21:07:
[...]

Is je sag wel spot on nu of ook te hoog? Daarmee bepaal je namelijk of de druk goed is, zeker voor een eerste keer op een fully. Vlieg je dan nog te snel door je travel dan kun je een grotere spacer plaatsen in de shock.
Stond op de planning om vandaag of morgen nog even op te meten, leek eerder prima voor mijn gewicht maar lijkt nu (iets) te groot. De demping is natuurlijk ook nog progressief dus de laatste +/- 10mm is toch bijna 20% van de veerweg dus zit misschien ook wat tussen de oortjes & stiekem was het sprongetje ook wel goed een meter en één van de keren kwam ik wat te veel op het achterwiel neer. De elastiek Manitou Axel Elite van m'n hardtail zal weinig meer dan de helft van z'n 80mm veerweg gezien hebben gok ik zo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ElmarJ16
die 10mm is eigenlijk al 20% van de veerweg bij een lineair systeem. Ik denk dat zo'n fuel ex wel iets progressiever is en het zal eerder 25% zijn. Tel daar nog eens bij op dat je demper ook al progressief is, dus met 10mm zit je nog steeds best veilig. Maar belangrijkste is om je sag te meten en deze op 25 tot 30% te zetten, beetje afhankelijk van je rijstijl.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 02-06 23:39
[/quote]
Sjoewe schreef op zondag 17 mei 2020 @ 16:11:
[Afbeelding]

BRAAAAAP 8-)

Net even een rondje Amerongen gedaan, dat ligt er echt prima bij. Afgezien van de grote hoeveelheid remknippen die overal liggen, maar goed daar heb je op deze fiets verder helemaal geen last van, de overkill aan veerweg komt goed van pas nu :+
Blijft een mooie fiets!

Die mudguard van de Decathlon heb ik er sind skort ook op. Geen geld :*)

[Voor 29% gewijzigd door Balboa op 17-05-2020 23:12]

Handtekening

Acties:
  • 0Henk 'm!

• edoappelhof
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 08:39
The_Scarabial schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 22:04:
[...]

De Ikon is niet echt een grove band, maar juist meer geschikt voor het losse zand wat er nu juist veel te vinden is in het bos.
Eens! De forekaster daarentegen wel.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rasko
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 15:30
Sjoewe schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 11:15:
Overig goed nieuws: de Duitse bikeparks zijn weer open, en het inreisverbod/quarantaineplicht voor Nordrein-Westfalen is per direct opgeheven!

Op naar Winterberg 8-)
Hij staat alweer ingepland, 1 Juni oOo

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 13:59
Prulleman schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:43:
[...]

Ik heb altijd Endonomdo gebruikt maar ben op den duur overgeschakeld naar strava. Wat me van het weekend opviel wat het verschil in calorieën tussen de twee. Strava ondersteund alleen fietsen maar endomondo ook mountainbiken.

Ik heb drie keer de Loonse en Drunnense duinen doorgefietst dat is 75 kilometer. Strava vond dat ik daar 1300 calorien had verbruikt en endomomdo 5000. Ik gebruik overigens gewoon mijn apple watch om alles bij lekker makkelijk. Nu weet ik wel dat er MET waarde van fiesten op 15-20 kilometer per uur en mountainbiken aardig afwijkt maar dat het zoveel verschil was had ik niet gedacht. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

Laptop: Alienware 17 R1, 4710MQ, 880m, 120hz Display. Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
@Sjoewe: toffe Kona! Goede kleur ook! :)

@GerGio: dat is wel een heel groot verschil. Heb je een vermogensmeter?

[Voor 47% gewijzigd door Ruud op 18-05-2020 08:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 18:24

TommyGun

Stik er maar in!

Gisteren 2x Zeddam gedaan, pfoe heftige klimmetjes hoor.

Qua afdalen zelfs met een fully gevaarlijk vanwege de vele remgaten/kuilen(!). Bijna niet te doen.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 19:38
GerGio schreef op maandag 18 mei 2020 @ 08:44:
[...]

Ik heb altijd Endonomdo gebruikt maar ben op den duur overgeschakeld naar strava. Wat me van het weekend opviel wat het verschil in calorieën tussen de twee. Strava ondersteund alleen fietsen maar endomondo ook mountainbiken.

Ik heb drie keer de Loonse en Drunnense duinen doorgefietst dat is 75 kilometer. Strava vond dat ik daar 1300 calorien had verbruikt en endomomdo 5000. Ik gebruik overigens gewoon mijn apple watch om alles bij lekker makkelijk. Nu weet ik wel dat er MET waarde van fiesten op 15-20 kilometer per uur en mountainbiken aardig afwijkt maar dat het zoveel verschil was had ik niet gedacht. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
De Strava waarden hecht ik niet zoveel waarde aan. Ik weet niet wat er allemaal wordt meegenomen in de meting, maar voor mijn gevoel schommelen de waarden nogal. Gelukkig ben ik geen calorieën teller.

Wisselwerking Flickr Strava

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ElmarJ16
rasko schreef op maandag 18 mei 2020 @ 08:32:
[...]

Ik ga aanstaande vrijdag al oOo. Wel naar willingen, aangezien ik daar minder drukte verwacht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rasko
ElmarJ16 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:04:
[...]

Ik ga aanstaande vrijdag al oOo. Wel naar willingen, aangezien ik daar minder drukte verwacht.
Ja ik zit ook met de drukte in de maag,,
a.s. vrijdag had ik in gedachten om richting Aachen te gaan, maar misschien beter om dan naar Winterberg te gaan.
A.s. vrijdag is voor Duitsland een gewone werkdag en ik 'mag' verplicht vrij nemen, terwijl 1 Juni wel een nationale feestdag is voor Duitsland dus zal het wel druk zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerGio
wisselwerking schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:30:
[...]

De Strava waarden hecht ik niet zoveel waarde aan. Ik weet niet wat er allemaal wordt meegenomen in de meting, maar voor mijn gevoel schommelen de waarden nogal. Gelukkig ben ik geen calorieën teller.
Ik houd mijn beweging wel een bij vooral nu ik van baan ben veranderd. Dan is 1300 calorieën voor bijna 5 uur mountainbiken wel erg weinig. Ik houd dat overigens bij met mijn Apple watch. Wat voor mij ideaal is omdat hij voor mij het beste van een sport en een normaal horloge combineert

Voor de gedesinteresseerde aangezien ik redelijk nieuw ben op dit forum. Dit is mijn huidige
Giant XTC Advanced 1.5 LTD 27.5 uit 2015. Waar ik hoofdzakelijk mee door de Loonse en Drunnense duinen mee rijd. Hij volledig uitgerust met Shimano XT. Dus het is echt een lichtgewicht racer

Heel misschien komt er dit jaar nog fully 29 bij voor de wat meer uitdagendere trails en misschien een deel buitenland als dat weer open gaat. Maar dat is nu meer in de oriënterende fase

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 19:42
GerGio schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:48:
[...]
Heel misschien komt er dit jaar nog fully 29 bij voor de wat meer uitdagendere trails en misschien een deel buitenland als dat weer open gaat. Maar dat is nu meer in de oriënterende fase
Waarom geen fully 27.5?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjoewe
rasko schreef op maandag 18 mei 2020 @ 08:32:
ElmarJ16 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:04:
Lekker bezig!

Ik heb nu toch maar wel wel even een eigen setje beschermers + fullface aangeschaft. Als die binnen zijn, braaaap :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Prulleman
waarom wel :)

Maar het ligt natuurlijk aan het doel en de trails die je gemiddeld wilt gaan rijden, ik zou persoonlijk ook altijd een 29er kiezen, omdat dit sneller is voor mij (waar en hoe ik rijd).

@GerGio 1300 calorieën voor 5 uur fietsen is bizar weinig.. Als ik een uurtje op de trainer zit (dus met power) dan is een rustige workout 700 en een intensievere 900 calorieën. Dit is op basis van power data, dus redelijk accuraat.
Flink op de MTB zal nooit minder zijn omdat je meer van de rest van je lichaam gebruikt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 19:42
Prulleman schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:15:
[...]

waarom wel :)

Maar het ligt natuurlijk aan het doel en de trails die je gemiddeld wilt gaan rijden, ik zou persoonlijk ook altijd een 29er kiezen, omdat dit sneller is voor mij (waar en hoe ik rijd).
Omdat het voor mij leek alsof je het over bikeparks hebt en het kronkelt daar nogal

Acties:
  • 0Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: september 2010
  • Niet online
Waarom 27.5... Omdat de fun-factor hoger is. Heerlijk wendbaar en "gooibaar" formaat. Met name voor bike-parks etcetera.

Natuurlijk is wielformaat een vrij eindeloze discussie en is het iets wat je direct moet proberen en vergelijken, maar ik blijf lekker (ondanks mijn 1.94m) bij het kleine formaat.

Winterberg en Willingen komen bij mij ook op de agenda, ik hoop wel dat de masker restrictie bij de lift en shops snel weg gaat. Al is dat natuurlijk afhankelijk van regelgeving van hogerhand.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerGio
De reden voor deze was omdat toen (2015) waren de 29 nog niet zo ver ontwikkeld. Toen was dit een mooie lichte en wendbare optie. Maar ik moet op relatief rechte stukken wel alle zeilen bijzetten om die 29ers bij te houden.

Nu is die ontwikkeling verder dus ik denk nu dat ik daar nu ook redelijk mee uit de voeten kan.
Prulleman schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:15:
[...]

@GerGio 1300 calorieën voor 5 uur fietsen is bizar weinig.. Als ik een uurtje op de trainer zit (dus met power) dan is een rustige workout 700 en een intensievere 900 calorieën. Dit is op basis van power data, dus redelijk accuraat.
Flink op de MTB zal nooit minder zijn omdat je meer van de rest van je lichaam gebruikt
Dat heeft een beetje met de MET waarde te maken. Op deze snelheid, dan praat ik tussen de 15-20 kilometer per uur rekenen ze (schat ik) met een MET waarde van 7, want ja met mul zand ga je gewoon niet zo snel en als je kijkt naar een wielrenfiets is dat best heel langzaam. Mountainbiken zit op een MET waarde van 14. maar goed dan vind ik 1300 calorieën nog steeds weinig. Dan zou het bijna het dubbele zijn met 2600. Nou dit voelde echt een stuk zwaarder aan dan die 130 kilometer die ik afgelopen weken heb gefiets waar ik ongeveer evenveel tijd aan kwijt was.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 20:04
MET waardes op de fiets heeft voor mij dezelfde waardes als de strava kcal berekeningen ;) Nihil dus.
Enige manier om duidelijkheid te krijgen over verbrandden kcal is dmv meten. Ofwel een ademanalyse of een powermeter. Maar geloof mij, 1300 Kcal in 5 uur tijd is echt veel te weinig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
maartend schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:23:
[...]

Omdat het voor mij leek alsof je het over bikeparks hebt en het kronkelt daar nogal
Dat kan prima met een moderne 29'er :)

Als manusje van alles voor mij toch echt een 29'er. Tenzij ik kleiner zou zijn dan 1m60 :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Prulleman
ik vraag me nu af of je gewicht dan wel goed is ingesteld in strava.. dat is een belangrijke factor in de berekening volgens mij.

Maar verder klopt er niet heel veel van, als ik mijn 2 (qua tijd) langste ritten (maar erg verschillende) vergelijk:
- https://www.strava.com/activities/2951093186 : 100 km 50/50 weg/mtb route, 4,5 uur, redelijk hard maar niet voluit: 2900 calorieën,
- https://www.strava.com/activities/2473829547#: 62 km (58 gemeten in strava op basis van GPS bij gebrek aan sensor) MTB ardennen, (RdhF) , 4,5 uur racepace, zware klimmen: 2200 calorieën.

Als de eerste al een beetje klopt, dan is de 2e echt way off voor een veel zwaardere inspanning bij de RdhF (en qua tijd ongeveer gelijk)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ElmarJ16
Geef mij ook maar een 29er fully. Momenteel rij ik een 27.5 enduro en een 29er agressieve hardail. Die hardtail gooi ik bijna net zo makkelijk om als m'n fully. Alleen op hogere snelheden is het wat lastiger.

Maar in een bikepark kronkelt het wel, maar het zijn voornamelijk grote kuipbochten. Daar is het effect van het omgooien al snel niet meer relevant, aangezien je daar je fiets een stuk minder plat legt dan in een vlakke bocht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nutterd
  • Laatst online: 12:21

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Afgelopen zaterdag en vandaag mijn eerste ritje gemaakt met de nieuwe banden (Racing Ralph achter en Racing Ray voor)...had niet verwacht er zoveel van te merken als dat ik doe. Vooral qua snelheid zit er voor mijn gevoel veel verschil in lijkt het...zit nog wat te stoeien met de bandenspanning volgens de Schwalbe bandenspanning check zou ik op 2.3 achter en 2.1 voor moeten zitten met mijn gewicht maar heb ze nu op 2.1 achter en 1.9 voor en dit lijkt wel redelijk te zijn, af en toe slipt hij achter wat weg en 2x een momentje gehad met het voorwiel (op een segment wat de bob-baan heet ;) ) maar goed op te vangen.

kortom: Ik ben tevreden

zaterdag ritje overigens: 65km - 500HM (was het plan om een langer ritje te maken maar helaas kwam er iets tussen)
vandaag: 30km - 240HM

[Voor 9% gewijzigd door Nutterd op 18-05-2020 14:18]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• rasko
Sjoewe schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:13:
Lekker bezig!

Ik heb nu toch maar wel wel even een eigen setje beschermers + fullface aangeschaft. Als die binnen zijn, braaaap :9
Tijdje terug heb ik (lichte)kniebeschermers en Bell Super3R (afneembaar kinstuk, is alleen niet DH gecertificeerd) gehaald.
En toen kwam al snel opeens een 2e fiets erbij:

Dan mag die ook eens een echt park zien ipv het parcours in wijchen :*)

Misschien ooit nog verdere bescherming erbij halen en wel een echte fullface.

Edit: en gister nog wat nieuwe bandjes besteld : Magic Mary 27.5 x 2.60 U-soft (geen skinwalls ;) ) De banden die er nu op liggen zijn wel een heel eind versleten en beginnen droogte scheurtjes te vertonen

[Voor 9% gewijzigd door rasko op 18-05-2020 14:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerGio
Nutterd schreef op maandag 18 mei 2020 @ 14:13:
Afgelopen zaterdag en vandaag mijn eerste ritje gemaakt met de nieuwe banden (Racing Ralph achter en Racing Ray voor)...had niet verwacht er zoveel van te merken als dat ik doe. Vooral qua snelheid zit er voor mijn gevoel veel verschil in lijkt het...zit nog wat te stoeien met de bandenspanning volgens de Schwalbe bandenspanning check zou ik op 2.3 achter en 2.1 voor moeten zitten met mijn gewicht maar heb ze nu op 2.1 achter en 1.9 voor en dit lijkt wel redelijk te zijn, af en toe slipt hij achter wat weg en 2x een momentje gehad met het voorwiel (op een segment wat de bob-baan heet ;) ) maar goed op te vangen.

kortom: Ik ben tevreden

zaterdag ritje overigens: 65km - 500HM (was het plan om een langer ritje te maken maar helaas kwam er iets tussen)
vandaag: 30km - 240HM
ik ben nu juist weer om naar rocket ron voor en achter omdat ik anders het mulle zand niet doorkwam dat scheelt wel een stukje. maar ik merk wel dat ze een stuk trager zijn dan racing ralf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

GerGio schreef op maandag 18 mei 2020 @ 14:22:
[...]

ik ben nu juist weer om naar rocket ron voor en achter omdat ik anders het mulle zand niet doorkwam dat scheelt wel een stukje. maar ik merk wel dat ze een stuk trager zijn dan racing ralf
Ik had opzich geen last van de mulle zand, ff schakelen en ploeteren. Waar ik wel veel last van heb is als ik een afdalinkje afkom met een flinke snelheid en er ligt dan opeens zoeen mulle zandbank precies waar ik moet sturen, ik heb de fiets nu een aantal keren rechtop kunnen houden maar weet ook dat dit een keer fout gaat.

is hier nog een goeie tip voor? ik kijk al ver vooruit en probeer dan gewoon de fiets het werk te laten doen en het spoor te zoeken dus niet verkrampt gaan zitten sturen of remmen, voor mijn gevoel kan ik niet veel meer doen toch?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerGio
Nutterd schreef op maandag 18 mei 2020 @ 14:25:
[...]

Ik had opzich geen last van de mulle zand, ff schakelen en ploeteren. Waar ik wel veel last van heb is als ik een afdalinkje afkom met een flinke snelheid en er ligt dan opeens zoeen mulle zandbank precies waar ik moet sturen, ik heb de fiets nu een aantal keren rechtop kunnen houden maar weet ook dat dit een keer fout gaat.

is hier nog een goeie tip voor? ik kijk al ver vooruit en probeer dan gewoon de fiets het werk te laten doen en het spoor te zoeken dus niet verkrampt gaan zitten sturen of remmen, voor mijn gevoel kan ik niet veel meer doen toch?
Schietgebedje? O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

haha tot nu toe werkt dat inderdaad! 8)7

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 17:35
[...]

Niet remmen of achterrem laten slepen en stuur los vastpakken (niet wringen maar fiets de weg laten zoeken) Tenminste zo doe ik het. Het is een automatisme.

[Voor 4% gewijzigd door Jpjedi op 18-05-2020 14:29]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• wisselwerking
[...]

En ook voor lief nemen dat het een keer fout kan gaan. Dan zit je met een andere mindset op de fiets, waardoor je minder verkrampt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Prulleman
Jpjedi schreef op maandag 18 mei 2020 @ 14:28:
[...]

Niet remmen of achterrem laten slepen en stuur los vastpakken (niet wringen maar fiets de weg laten zoeken) Tenminste zo doe ik het. Het is een automatisme.
ja, ik ga liever van de gewenste lijn af dan dat ik over de kop ga. Je fiets de weg laten zoeken betekend de ene keer dat je goed uitkomt maar soms ook dat je in nog dieper zand terecht komt en de snelheid helemaal kwijt bent, of gewoon ergens naast het pad en moet remmen).

Dus niet krampachtig je lijn proberen te volgen, dan gaat het mis. de alternatieven zijn ook niet goed, maar wel beter als over de kop.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 14:13
Nieuw persoonlijk recordje dit weekend. 130km enkele rit.

Mijn doelen maar bijgesteld voor dit voorjaar. Had mooie (meerdaagse)tochten gepland in april, mei en juni. Het doel is nu om in juni een 200km tocht te gaan rijden. Ik heb iemand op strava een ronde van 220 km zien doen met alle vaste routes rond Eindhoven. Alleen even kijken hoe we dat gaan doen met bevoorrading. Ik krijg niet genoeg eten in m'n camelbak voor zo'n lange tocht en een grotere rugzak vind ik eigenlijk niet fijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerGio
Rudolf schreef op maandag 18 mei 2020 @ 15:25:

Mijn doelen maar bijgesteld voor dit voorjaar. Had mooie (meerdaagse)tochten gepland in april, mei en juni. Het doel is nu om in juni een 200km tocht te gaan rijden. Ik heb iemand op strava een ronde van 220 km zien doen met alle vaste routes rond Eindhoven. Alleen even kijken hoe we dat gaan doen met bevoorrading. Ik krijg niet genoeg eten in m'n camelbak voor zo'n lange tocht en een grotere rugzak vind ik eigenlijk niet fijn.
Lekker waar is de aanmeldingssite :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Prulleman
Rudolf schreef op maandag 18 mei 2020 @ 15:25:

onderweg een keer wat bij de benzinepomp halen, zorg er dan wel voor dat je je eigen voorraad een beetje verdeeld, zodat je niet de 2e helft bv afhankelijk bent van wat je onderweg tegenkomt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wisselwerking
Naar aanleiding van bericht van @Rudolf ook hier maar even om hulp vragen. Ik wil deze zomer (bijna) alle routes in Drenthe aandoen. Ik zit nu op zo'n 400km. Als jullie nog tips hebben voor een leukere route dan hou ik mij van harte aanbevolgen. De voorlopige route staat op https://www.komoot.nl/tour/108754586?ref=wtd

Ik neem voor mijn bevoorrading waarschijnlijk mijn stuurtas mee. Dat is deze.

[Voor 40% gewijzigd door wisselwerking op 18-05-2020 15:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rudolf
wisselwerking schreef op maandag 18 mei 2020 @ 15:32:
Naar aanleiding van bericht van @Rudolf ook hier maar even om hulp vragen. Ik wil deze zomer (bijna) alle routes in Drenthe aandoen. Ik zit nu op zo'n 400km. Als jullie nog tips hebben voor een leukere route dan hou ik mij van harte aanbevolgen. De voorlopige route staat op https://www.komoot.nl/tour/108754586?ref=wtd

holy moly.. je hebt altijd baas boven baas natuurlijk! :P

ga je dat in één keer doen of in meerdere etappes?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 20:03
[...]

Zwaartepunt naar achteren verplaatsen (billen achter het zadel). Dan beperk je de kans dat je over de kop gaat enorm.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• wisselwerking
Rudolf schreef op maandag 18 mei 2020 @ 15:50:
[...]

holy moly.. je hebt altijd baas boven baas natuurlijk! :P

ga je dat in één keer doen of in meerdere etappes?
In 1x. Anders is het natuurlijk geen uitdaging :+ Vorig jaar gek gedaan op de racefiets (Strava). Dit jaar op de ATB.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rudolf
wisselwerking schreef op maandag 18 mei 2020 @ 15:54:
[...]

In 1x. Anders is het natuurlijk geen uitdaging :+ Vorig jaar gek doen op de racefiets (Strava). Dit jaar op de ATB.
respect!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: mei 2014
  • Nu online

Hegeman

Weet van alles wat

Misschien kun je Ramses Bekkenk nog even vragen... Die heeft afgelopen weekend geprobeerd om 751km op de mountainbike te doen. Helaas is het hem op 50 km na niet gelukt. https://www.rtvdrenthe.nl...-kilometer-voor-de-finish

PSN: hegeman

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ElmarJ16
Joris748 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 15:51:
[...]

Zwaartepunt naar achteren verplaatsen (billen achter het zadel). Dan beperk je de kans dat je over de kop gaat enorm.
Maar daarmee krijg je ook minder druk op je voorwiel, waardoor deze nog makkelijker onderuit schuift. En dan vlieg je uiteindelijk nog steeds over de kop...

Belangrijkste is om je zwaartepunt te verlagen. Dus hakken naar beneden en je bovenlichaam meer naar je stuur. Afhankelijk van de hoe steil het naar beneden gaat, moet je gewicht naar achteren. Dit icm met de andere tips die al voorbij kwamen:

- Niet de ideale lijn rijden
- Stuur niet te strak houden
- niet aan je voorrem komen
- risicoacceptatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GrooV
  • Laatst online: 03-06 07:13
Sinds ik een dropperpost heb is het veel makkelijker om goed naar achteren te zitten hangen, dit maakt het echt zo veel makkelijker om door loszand te gaan.

Dropper naar beneden, gewicht naar achteren, los sturen en niet remmen

[Voor 3% gewijzigd door GrooV op 18-05-2020 16:25]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 20:03
ElmarJ16 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:20:
[...]

Maar daarmee krijg je ook minder druk op je voorwiel, waardoor deze nog makkelijker onderuit schuift. En dan vlieg je uiteindelijk nog steeds over de kop...

Belangrijkste is om je zwaartepunt te verlagen. Dus hakken naar beneden en je bovenlichaam meer naar je stuur. Afhankelijk van de hoe steil het naar beneden gaat, moet je gewicht naar achteren. Dit icm met de andere tips die al voorbij kwamen:

- risicoacceptatie
Jij beschrijft het stukken beter (y). Ik bedoelde het aannemen van de 'aanvalshouding'

YouTube: How to master the Attack Position | The #MTBminute

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20:02

JvS

Ik heb hem zelf ook

TommyGun schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:09:
Gisteren 2x Zeddam gedaan, pfoe heftige klimmetjes hoor.

Qua afdalen zelfs met een fully gevaarlijk vanwege de vele remgaten/kuilen(!). Bijna niet te doen.
Ja twee weken geleden ook gefietst. Hoogtemeters een beetje vergelijkbaar met Amerongen is mijn inschatting (350 vs 450 ofzo), maar vooral enorm stijl. Ik heb even uit staan puffen boven de heftigste klim :P. Ben ook niet echt een klimtalent met 98Kg :o. Ook wel jammer dat je niet beloond wordt met een lekker stuk downhill, nee gewoon 4 meter breed pad, 12% naar beneden, 8 seconden later klaar :P volgende klim! Als dat je ding is, prima, maar ik heb liever een harry slinger of een snakerun :).

Vond die 'gevaarlijke' afdalingen met mijn 27,5" XC wel te doen, maar niet op hoge snelheid. Het is allemaal vrij overzichtelijk zou ik zeggen.

Voor wat betreft Strava en kalorien, mij viel van de week juist op dat hij zo hoog telt. Ik was vanuit Utrecht naar Hoge Vuursche gefietst, heb daar 1 ronde gedaan en ben weer terug gegaan, 56km, en dat vindt de app 1982Kcal, maar ik kijk (terwijl ik dit tik) op de website en die vindt daht het 1784Kj is (300Kcal oid?).

Beats me wat daarmee gebeurt. Als je een goed gevoel wilt: Kijk in de strava app iig :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
JvS schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:34:
[...]

Ja twee weken geleden ook gefietst. Hoogtemeters een beetje vergelijkbaar met Amerongen is mijn inschatting (350 vs 450 ofzo), maar vooral enorm stijl. Ik heb even uit staan puffen boven de heftigste klim :P. Ben ook niet echt een klimtalent met 98Kg :o. Ook wel jammer dat je niet beloond wordt met een lekker stuk downhill, nee gewoon 4 meter breed pad, 12% naar beneden, 8 seconden later klaar :P volgende klim! Als dat je ding is, prima, maar ik heb liever een harry slinger of een snakerun :).

Vond die 'gevaarlijke' afdalingen met mijn 27,5" XC wel te doen, maar niet op hoge snelheid. Het is allemaal vrij overzichtelijk zou ik zeggen.

Voor wat betreft Strava en kalorien, mij viel van de week juist op dat hij zo hoog telt. Ik was vanuit Utrecht naar Hoge Vuursche gefietst, heb daar 1 ronde gedaan en ben weer terug gegaan, 56km, en dat vindt de app 1982Kcal, maar ik kijk (terwijl ik dit tik) op de website en die vindt daht het 1784Kj is (300Kcal oid?).

Beats me wat daarmee gebeurt. Als je een goed gevoel wilt: Kijk in de strava app iig :).
56 km op een MTB met 98kg gewicht, dan lijkt me 2000 kcal aardig kloppen.

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Pocophone F1 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Meneer iCy
Vandaag heel wat diertjes gezien, maar ook geschrokken vandaag.

Reed door een stuk met heel veel bosjes en je hoort altijd wel wat geritsel. Ging al wat rustiger toen ik wat geritsel hoorde en ineens een Ree voor me. Remmen en uitwijken en door het uitwijken net boompje geraakt met mijn stuur. Resultaat, ik lag ook mijn snufferd.

Maar ree-en zijn best asociaal. Hij kwam niet even kijken hoe met mij ging. Gaat in de Disney films toch anders.

Gisteren ook weer een leuk stukje gemaakt in een andere locatie. Donderdag ga ik ook een nieuw stukje verkennen van 30km. Ga ik het met de hitte redden qua 1,5 liter water of kan ik beter een waterzak van 2 liter meenemen? Gisteren had ik ook maar 1 bidon leeg op 28 km

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Prulleman
1,5 liter op 30 km moet best kunnen hoor, van te voren ook ff wat bijtanken, dan komt het wel goed

ik heb vaak wel genoeg aan een halve liter voor 30km, maar drinken is erg persoonlijk, en afstand ook, voor de 1 is 30 een behoorlijke afstand, een ander komt er zijn bed niet voor uit

/Edit
500 ml per 30 km bij een 120 km rit is overigens wat anders dan 500 ml voor 30 km...
Bij het eerste voorbeeld raak je misschien door je reserves heen en kom je in de problemen. Bij de 2e spreek je wat reserves aan en vul je die thuis weer aan en klaar.

[Voor 80% gewijzigd door Prulleman op 18-05-2020 18:19]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

JvS schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:34:
[...]

Er zitten wel leuke afdalingen in, maar inderdaad heb je ook brede paden volle bak naar beneden gevolgd door een haakse bocht en kan je weer klimmen |:(. En dat meerdere keren achter elkaar, haha. Het is vooral mentaal zwaar. Denk je boven te zijn, vlakt het heel even af en dan loopt het weer steil(er) omhoog. :+

Klimmen is ook alles behalve mijn sterkste kant, maar het is een goeie trail om te oefenen. Ik zat op iets meer dan 800 hoogtemeters na 2 rondjes. Gemiddelde van rond de 11/12 km/h :+
Meneer iCy schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:44:
Vandaag heel wat diertjes gezien, maar ook geschrokken vandaag.

Reed door een stuk met heel veel bosjes en je hoort altijd wel wat geritsel. Ging al wat rustiger toen ik wat geritsel hoorde en ineens een Ree voor me. Remmen en uitwijken en door het uitwijken net boompje geraakt met mijn stuur. Resultaat, ik lag ook mijn snufferd.

Maar ree-en zijn best asociaal. Hij kwam niet even kijken hoe met mij ging. Gaat in de Disney films toch anders.

Gisteren ook weer een leuk stukje gemaakt in een andere locatie. Donderdag ga ik ook een nieuw stukje verkennen van 30km. Ga ik het met de hitte redden qua 1,5 liter water of kan ik beter een waterzak van 2 liter meenemen? Gisteren had ik ook maar 1 bidon leeg op 28 km
In Ede kom je dit soort beestjes tegen (naast wilde paarden...);

Die blijven ook gewoon op de trails staan, in hele kuddes. Nou dan wil je wel omlopen hoor :+

Ik neem 1 bidon mee van 800ml met isotone, en 2ltr water in de zak. Meer dan genoeg voor ~50 km maar daarboven heb ik meer nodig.

[Voor 46% gewijzigd door TommyGun op 18-05-2020 19:58]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Meneer iCy
TommyGun schreef op maandag 18 mei 2020 @ 19:54:
[...]

[Afbeelding]

Die blijven ook gewoon op de trails staan, in hele kuddes. Nou dan wil je wel omlopen hoor :+

Ik neem 1 bidon mee van 800ml met isotone, en 2ltr water in de zak. Meer dan genoeg voor ~50 km maar daarboven heb ik meer nodig.
Haha dan had ik mijn broek helemaal vol gehad als die uit de dichtgegroeide bospad was gekomen haha. 😝

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 19:16

De klappers zijn Sleen/Gieten/Assen in Drenthe, de andere routes redelijk maar minder, Appelscha (Bosberg) is ook de moeite waard om mee te nemen.

Ik rij ze allemaal, alleen tussendoor kieper ik de fiets in auto en ga een ander weekend weer verder zeg maar, een paar tracks rij ik wel in 1 dag en onderweg auto mee naar andere track.

Drentse AA route(Anloo) is leuk om mee te pakken, gewoon relaxed crousen.
ze noemen het een ATB route maar is gewoon een offroad fietsroute, vanwege het landschap leuk om mee te pakken.

[Voor 28% gewijzigd door mr_evil08 op 18-05-2020 20:23]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Patrick
  • Laatst online: 19:30
mr_evil08 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 20:07:
[...]

De klappers zijn Sleen/Gieten/Assen in Drenthe, de andere routes redelijk maar minder, Appelscha (Bosberg) is ook de moeite waard om mee te nemen.

Ik rij ze allemaal, alleen tussendoor kieper ik de fiets in auto en ga een ander weekend weer verder zeg maar, een paar tracks rij ik wel in 1 dag en onderweg auto mee naar andere track.

Drentse AA route(Anloo) is leuk om mee te pakken, gewoon relaxed crousen.
ze noemen het een ATB route maar is gewoon een offroad fietsroute, vanwege het landschap leuk om mee te pakken.
Laats nog een stuk van die laatste route meegepakt. Omgeving, vooral Balloërveld is zeker de mooi, verder stelt het inderdaad weinig voor. Dan liever Sleen, Gieten, Exloo en Assen (Baggelhuizerplas). In Assen bij de golfbaan ligt ook een nieuwe route. Omgeving Norgerberg is ook leuk fietsen, heb je tenminste nog enigszins wat hoogteverschil.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Meneer iCy
Sleen ga ik donderdag voor het eerst pakken en solo lijkt het op, want kameraad kan denk ik weer niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ElmarJ16 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:20:
[...]

- risicoacceptatie
In los zand schuift je voorwiel niet over het zand maar ploegt je er door als je wegschuift. Juist de hoger druk zorgt dat het zand over zichzelf gaat ‘rollen’ en daardoor erg weinig weerstand bied. De druk op je voorwiel is waarschijnlijk sowieso wel redelijk hoog ivm de afdaling maar ook als je horizontaal er door gaat niet heel erg relevant omdat je toch redelijk rechtdoor wilt. In het eerder geposte filmpje over de ‘attack-houding’ zie je het ook richting het einde, de kont van de biker hangt deels achter het, lage, zadel.

Overigens als je je zadel verlaagd/een dropper hebt zak je bijna vanzelf al naar achteren als je dieper wilt hangen ipv zitten. Anders zitten je knieën nogal snel in je oksels.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Meneer iCy
Dat wordt dus betalen als je nog iets aan segmenten wil zien straks:

https://www.fiets.nl/2020...strava-achter-betaalmuur/

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GrooV
  • Laatst online: 03-06 07:13
Meneer iCy schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:06:
Dat wordt dus betalen als je nog iets aan segmenten wil zien straks:

https://www.fiets.nl/2020...strava-achter-betaalmuur/
Tja er zal toch geld verdiend moeten wordne, een platform zoals Strava is niet goedkoop in de lucht te houden en te ontwikkelen. Enige andere manier is overgenomen worden door een sport merk (zoals bij Runkeeper is gebeurd) al betwijfel ik over er fiets merken zijn die zo kapitaalkrachtig zijn als Nike/Adidas/Asics etc

Mensen zullen vast overstappen naar een andere gratis dienst, echter zal die ook geld op moeten leveren dus dan heb je het zelfde. Enige wat werkt is onze mindset veranderen dat niet alles gratis kan zijn.

Betaal zelf overigens wel voor Strava

[Voor 8% gewijzigd door GrooV op 19-05-2020 09:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Meneer iCy
GrooV schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:16:
[...]

Tja er zal toch geld verdiend moeten wordne, een platform zoals Strava is niet goedkoop in de lucht te houden en te ontwikkelen. Enige andere manier is overgenomen worden door een sport merk (zoals bij Runkeeper is gebeurd)
Dat klopt als een bus. Ik ga nu maar wel betalen, want de betaalde functies die boeide mij eerst niet echt. Deze functies die nu worden gesloten wel. Jammer dat ze alleen de 3 losse diensten die je voorheen kon afnemen nu ook niet meer kan.

Ach de eerste 60 dagen krijg je wel gratis. :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14:30
TommyGun schreef op maandag 18 mei 2020 @ 19:54:

[Afbeelding]
Nou... we hebben geen bizons hoor. Spaanse runderen lopen er rond de route wel.

Toch al iets meer richting een gewone koe ;)

the less we have, the less we need

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

klaaas schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:30:
[...]

Nou... we hebben geen bizons hoor. Spaanse runderen lopen er rond de route wel.

[Afbeelding]

Toch al iets meer richting een gewone koe ;)
Haha, ik had de foto van https://www.gelderlander....g-naar-de-veluwe~a3b7424d maar ik vond het inderdaad al een beetje gek.

Wat jij post klopt inderdaad, maar neemt niet weg dat ze impressive zijn :+

Pagina: 1 ... 69 ... 73 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True