Hoi allemaal,
Aangezien mijn met tweede en derderangs onderdelen zelf opgebouwde 26" Fully mij minder en minder motivatie biedt om de trails op te gaan opzoek naar een hagelnieuwe MTB.
Hoewel ik altijd de voorkeur had voor de Neuron AL6.0 ben ik laatst de
Rockrider XC 100s tegen gekomen.
Deze spreekt mij aan om de volgende redenen:
- Aardige afmontage (op de remmen na)
- Veel positieve reviews
- Haast €600,00 goedkoper dan de Canyon. Dus eerder binnen bereik
- Compatibel met meerdere wielmaten (28, 27.5 en 27.5+) leuk om in de toekomst te gaan experimenteren.
Ik ben niet heel veeleisend qua materiaal en gewicht. Ik merk wel 2e hands spul en 26" wielen het niet meer voor mij doen omdat het gros van mijn medebikers op nieuw 29" materiaal fietsen.
Ik wil dan in eerste instantie ook ervaring opdoen met 29". Bij Canyon ben ik qua maatvoering gebonden aan 27.5" Een plus dus voor de Rockrider.
Tot slot is voor mij het upgraden en modificeren van een fiets ook onderdeel van de hobby. Kijkend naar de Rockrider denk op de korte termijn indien nodig aan de remmen, en misschien een kleiner voorblad (32T) en een kortere stuurpen. Op de wat langere termijn een dropperpost waarvoor de fiets voorbereid is.
Heeft iemand van jullie ervaring of een mening over de Rockrider XC100s die mij kan helpen de definitieve keuze te maken? Misschien zijn er zaken waar ik nog niet bij stil gestaan heb.
Alvast bedankt!