Dan ben je waarschijnlijk meer geld kwijtJampot007 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:39:
[...]
Kan je dan niet beter de onderdelen die je wilt los kopen als je toch zelf een hele fiets gaat bouwen
Is het frame zo slecht dan?
Dan ben je waarschijnlijk meer geld kwijtJampot007 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:39:
[...]
Kan je dan niet beter de onderdelen die je wilt los kopen als je toch zelf een hele fiets gaat bouwen
Sid Select: 450 euroJampot007 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:39:
[...]
Mijn Bell sweep r was 15 jaar oud.... Van de week maar even een nieuwe gescoord.Sjoewe schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:54:
[...]
Afhankelijk van hoeveel je rijdt elke 3-5 jaar. Door de UV-straling in het zonlicht wordt uiteindelijk de schaal van de helm broos en beschermt die dus niet meer goed.
[ Voor 25% gewijzigd door charrel op 23-03-2020 17:18 ]
Prima, ik koop dat frame met liefde.Holk schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:34:
[...]
Fiets kopen en een goed frame ergens vandaan halen, alles overzetten en je bent spekkoper. Decathlon frame voor 250 op marktplaats zetten
[ Voor 9% gewijzigd door Torched op 23-03-2020 17:51 ]
Heel goed! Als iedereen dat nou zou doen, er komen op de SEH nu relatief vele mensen met klus en sport ongelukken binnen..JvS schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:11:
Ja ik heb zelfs enige terughoudendheid met fietsen omdat ik het stom vind dat ALS er wat gebeurt, ik het zorgsysteem belast. Ik ben verder vrij liberaal ingesteld, maar verplicht een helm in het bos met de MTB vind ik geen gek idee...
Hou je immuunsysteem krachtig
Het is zaak om 1) te voorkomen dat je met het virus in aanraking komt, en 2) om je immuunsysteem op volle sterkte te houden. Wat betreft het eerste punt; daar is al veel over gezegd. Inmiddels weten we allemaal dat we contact met andere mensen zoveel mogelijk moeten vermijden; dat we moeten hoesten en niezen in de elleboog, regelmatig de handen moeten wassen met water en zeep, enzovoort. Maar wat moet je doen (en wat vooral niet) om je immuunsysteem krachtig te houden? Elke hardloper zou de volgende tips ter harte moeten nemen:
Beperk de duur en intensiteit van de trainingen
Vermijd zware intervaltrainingen, wees behoedzaam met tempowerk en kort de lange duurlopen in. Zware inspanningen (lees: trainingen die je meer dan gemiddeld moeite kosten) zijn een aanslag op de verdedigingslinies van je immuunsysteem, waardoor het in de uren na zo’n training verzwakt is en je vatbaarder bent voor infecties, zoals het COVID-19 virus. Schrap ‘afzien’ en ‘diep gaan’ voor een aantal weken uit je trainingswoordenboek.
Koester de koolhydraten
Schrap ook ‘nuchter trainen’ uit dat woordenboek. Inspanningen zonder koolhydraten hebben een negatieve invloed op je immuunsysteem. Als je gaat trainen, zorg dan dat je koolhydraatvoorraden goed gevuld zijn door enkele uren ervoor te eten. Duurt de training langer dan een uur, vul dan onderweg en meteen vanaf de start koolhydraten aan (bijvoorbeeld in de vorm van gels, winegums of sportdrank).
Zorg voor voldoende vocht
Houd tijdens de trainingen je vochtbalans op peil. Organiseer je training zodanig, dat je onderweg voldoende vocht in kunt nemen. Neem een Camelbag mee, of loop kleine rondjes en zet drinken klaar langs het parcours. Deel je fles of bidon niet met andere lopers.
Ruim baan voor herstel
Slaap is een belangrijke factor voor een gezond immuunsysteem. Maak daarom werk van een goede nachtrust met voldoende uren slaap. Misschien werk je noodgedwongen thuis; dan is het niet verkeerd om na de lunch een middagdutje of powernap te doen. Ben je gewend om elke dag te sporten, wissel dan pittige trainingsdagen af met dagen waarop je niet of alleen heel rustig traint.
In het kort: zoek de grenzen effe niet op.
(Waar lopen en loper staat, mag je ook woorden lezen die beter bij je passen. De essentie blijft hetzelfde :-q )
Paniekzaaierij en pure kletsBrilsmurfffje schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:51:
[...]
Als je nu in het ziekenhuis moet zijn heb je ook grote kans dat je met Corona het ziekenhuis weer mag verlaten..
[ Voor 5% gewijzigd door maartend op 24-03-2020 09:32 ]
Zo slecht zullen die fietsen niet zijn. Hij ziet er nog goed uit ook.Holk schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:34:
[...]
Fiets kopen en een goed frame ergens vandaan halen, alles overzetten en je bent spekkoper. Decathlon frame voor 250 op marktplaats zetten
De boel zal vast goed gescheiden zijn, ze willen uiteraard in het ziekenhuis voorkomen dat mensen met andere klachten ineens corona erbij krijgen.. maar het stuk wat je weglaat is natuurlijk geen klets. Het is nu echt niet OK om onnodig risico te nemen.
Daarom quote ik nu even dit stuk. Staat nl. los dat je nu idd moet vermijden om in het ziekenhuis te komen, dit om te zorgen dat het daar niet nog meer overbelast raakt.Prulleman schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:42:
[...]
De boel zal vast goed gescheiden zijn, ze willen uiteraard in het ziekenhuis voorkomen dat mensen met andere klachten ineens corona erbij krijgen.. maar het stuk wat je weglaat is natuurlijk geen klets. Het is nu echt niet OK om onnodig risico te nemen.
(Daarnaast blijf ik normaal gesproken al graag uit de buurt van het ziekenhuis, maar nu helemaal!)
Nee het is realistisch, het is niet te doen om het gehele ziekenhuis te ontsmetten iedere keer dat er een corona patient op de SEH is geweest. Ja ze proberen het zoveel mogelijk te spreiden maar helemaal zeker ben je daar nooit van. Dus dan is het goed om de mensen die gaan fietsen dat ze dat even in hun achterhoofd houden..
Daarom houden ze de afdelingen waar Corona patienten behandeld worden ook volledig gescheiden. Worden gekke dingen anders met al die aanwezige zwakkeren in andere delen van t ziekenhuis. Maargoed geen discussie voor hier.Brilsmurfffje schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:01:
[...]
Nee het is realistisch, het is niet te doen om het gehele ziekenhuis te ontsmetten iedere keer dat er een corona patient op de SEH is geweest. Ja ze proberen het zoveel mogelijk te spreiden maar helemaal zeker ben je daar nooit van. Dus dan is het goed om de mensen die gaan fietsen dat ze dat even in hun achterhoofd houden..
Het is ook niet nodig om het gehele ziekenhuis te ontsmetten. De kans is ook helemaal niet "groot" dat je met een bezoek van 4u besmet raakt met corona. De kans is wel iets groter, maar zeggen "de kans is groot" is overdreven bangmakend. Daar ben ik het wel mee eens.Brilsmurfffje schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:01:
[...]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
precies dit dus.JvS schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:05:
[...]
Het is ook niet nodig om het gehele ziekenhuis te ontsmetten. De kans is ook helemaal niet "groot" dat je met een bezoek van 4u besmet raakt met corona. De kans is wel iets groter, maar zeggen "de kans is groot" is overdreven bangmakend. Daar ben ik het wel mee eens.
Dat is dan weer iets te stellig de andere kant op, want ze kunnen ook de SEH binnen komen natuurlijk. Maar meestal worden ze vrij secuur gescheiden van de rest van de populatie.maartend schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:35:
[...]
precies dit dus.
Covid-19 verdachten worden op andere plekken opgevangen.
[ Voor 86% gewijzigd door maartend op 24-03-2020 11:46 ]
Dat kloptmaartend schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:45:
edit ; ik gaf nog weerwoord. Niet doen, is volslagen ot
Lekker fotootje, toffe fiets!Tomas_ schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:47:
Hier ook net weer begonnen en een nieuwe fiets aangeschaft. Reaction Race 2020 Had nog een 26" staan.van voor de oorlog. Vroeger altijd al een crossfiets gehad (Yamaha) En het zit er nog wel een beetje in, nu nog conditie opbouwen!
[Afbeelding]
Ik ben zelf ook naarstig op zoek naar een andere helm. Ik zoek er eentje die zo koel mogelijk is. Zelfs met dit weer krijg ik een veel te warme kop met m'n huidige helm...charrel schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:16:
[...]
Mijn Bell sweep r was 15 jaar oud.... Van de week maar even een nieuwe gescoord.
Poc octal x. Dat zit even fijn!
[Afbeelding]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
[ Voor 53% gewijzigd door Rudolf op 26-03-2020 11:23 ]
[ Voor 6% gewijzigd door cbr600f4i op 26-03-2020 13:43 ]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Even de vijl erover. Dit blijft gewoon een nadeel van Shimano/SRAM HG-cassettes. Is dat met de microspline beter?
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Euh. Nee. No way dat je met deze specs onder de 10Kg komt (zelfs niet zonder pedalen). Reken eerder op 12 kg.cbr600f4i schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:40:
Net Weight 9,8
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Dropper scheelt echt wel ~400/500 gram inderdaad. Maar aan de andere kant zit er een Fox Rythm-vork in en een zware cassette op. Misschien extreem lichte banden?Prulleman schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:38:
@Ruud onder de 10 kg voor een fully is wel bijzonder inderdaad.. zit geen dropper op, maar een carbon pen, dus dat scheelt het meeste met bv de lux. Maar de velgen in de spec list zijn gewoon alu velgen van 460 gram met simpele naven en normale spaken maak je geen geen lichte wielset (die je nodig hebt voor een sub 10 fully), verder alu stuur en stuurpen.. zal inderdaad eerder 11 kg zijn dan <10
4500 met die budget afmontage? Ik zou verder zoeken. Je foto is overigens wel xtr afgemonteerd. Ik zou toch eens bin canyon of orbea gaan shoppen. Dan heb je voor dat geld een veel betere afgemonteerde fiets.cbr600f4i schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:40:
Hallo allemaal,
ik ben lichtelijk op zoek naar een nieuwe of overjarige 29er full suspension. Mijn oog is daarbij gevallen op de Bianchi Methanol CV FS, (4500 euro) ik maakte namelijk de fout om bij een Bianchi dealer te kijken. Ik rij al 30 jaar Giant (Terrago's en Cadex CFM1) en Trek (Top Fuel 8 ) aangezien die op het moment van kopen over het algemeen het meeste bang for the buck boden.
Aangezien ik dus al zo lang MTB mag ik mezelf ook best wat moois gunnen maar het is niet een must. Ik zit niet helemaal meer in wat het beste materiaal is en als ik hier lees zie ik ook niet helemaal door de bomen het bos meer. is de Bianchi een redelijk keuze voor wat het biedt of is het meer looks of merknaam?
Specs:
Net Weight 9,8
Frame Spec Methanol CV FS 100mm 29" full carbon HM monocoque w/Countervail, 1.5" tapered HT, BB92, only 1x drivetrain, PM 160mm carbon dropout, 12x148mm BOOST, internal cable routing, seatpost diam. 31,6mm, shock lenght/travel 190/40mm w/eyelets 20mm x diam.8mm, sizes 15-17-19-21"
Rear Shock Fox Float DPS Performance Elite Remote
Sub Category Methanol
Frame Carbon
Fork Fox 32 Rhythm 29" remote, 100mm travel
Brakes Shimano BR-MT501
Cassette Shimano CS-M7100-12, 10-51T
Chain Shimano CN-M7100, 12sp
Crankset Shimano FC-MT610 34T, 52mm chainline, crank length: 170mm-15", 175mm-17/21"
Grip T-One T-GP43X
Handlebar Tec Cursus flat, double butted AL2014-T6, width 740mm, diam. 31,8mm, 9° backsweep
Lighting (front/rear) )
Pedals included
Rear Derailleur Shimano XT RD-M8100-SGS Shadow Design + 12sp
Saddle Fi'zi:k Taiga, S-alloy rails
Seatpost Tec Cursus Carbon SB0, carbon UD fiber shaft w/forged head, diam. 31.6mm, 0mm seatback, length: 350mm-15", 400mm-17/21"
Shifters Shimano SLX 12sp
Stem Tec Cursus, 3D forged AL7050-T6 w/forged alloy faceplate, +/-7º, 1.1/8", diam. 31.8mm, ext: 60mm-15", 70mm-17", 80mm-19", 90mm-21"
Tire Kenda Booster Pro 29x2.20
Wheel/Rim WTB KOM light i25 29" Shimano FH-MT510-B Formula CL-811
[Afbeelding]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Bianchi betaal je veel subjectieve waarde imo. Oftewel gewoon duur. Mocht je toch verliefd worden dan bel altijd even voor laagste prijs naar Hopmans, mocht je wat handiger zijn dan kun je prijs uit de doos vragen. Scheelt paar honderd euro.cbr600f4i schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:40:
Hallo allemaal,
ik ben lichtelijk op zoek naar een nieuwe of overjarige 29er full suspension. Mijn oog is daarbij gevallen op de Bianchi Methanol CV FS, (4500 euro) ik maakte namelijk de fout om bij een Bianchi dealer te kijken. Ik rij al 30 jaar Giant (Terrago's en Cadex CFM1) en Trek (Top Fuel 8 ) aangezien die op het moment van kopen over het algemeen het meeste bang for the buck boden.
Aangezien ik dus al zo lang MTB mag ik mezelf ook best wat moois gunnen maar het is niet een must. Ik zit niet helemaal meer in wat het beste materiaal is en als ik hier lees zie ik ook niet helemaal door de bomen het bos meer. is de Bianchi een redelijk keuze voor wat het biedt of is het meer looks of merknaam?
Specs:
Net Weight 9,8
Frame Spec Methanol CV FS 100mm 29" full carbon HM monocoque w/Countervail, 1.5" tapered HT, BB92, only 1x drivetrain, PM 160mm carbon dropout, 12x148mm BOOST, internal cable routing, seatpost diam. 31,6mm, shock lenght/travel 190/40mm w/eyelets 20mm x diam.8mm, sizes 15-17-19-21"
Rear Shock Fox Float DPS Performance Elite Remote
Sub Category Methanol
Frame Carbon
Fork Fox 32 Rhythm 29" remote, 100mm travel
Brakes Shimano BR-MT501
Cassette Shimano CS-M7100-12, 10-51T
Chain Shimano CN-M7100, 12sp
Crankset Shimano FC-MT610 34T, 52mm chainline, crank length: 170mm-15", 175mm-17/21"
Grip T-One T-GP43X
Handlebar Tec Cursus flat, double butted AL2014-T6, width 740mm, diam. 31,8mm, 9° backsweep
Lighting (front/rear) )
Pedals included
Rear Derailleur Shimano XT RD-M8100-SGS Shadow Design + 12sp
Saddle Fi'zi:k Taiga, S-alloy rails
Seatpost Tec Cursus Carbon SB0, carbon UD fiber shaft w/forged head, diam. 31.6mm, 0mm seatback, length: 350mm-15", 400mm-17/21"
Shifters Shimano SLX 12sp
Stem Tec Cursus, 3D forged AL7050-T6 w/forged alloy faceplate, +/-7º, 1.1/8", diam. 31.8mm, ext: 60mm-15", 70mm-17", 80mm-19", 90mm-21"
Tire Kenda Booster Pro 29x2.20
Wheel/Rim WTB KOM light i25 29" Shimano FH-MT510-B Formula CL-811
[Afbeelding]
Hoewel ik je 100% gelijk geef over het zelf opbouwen red je dat niet echt voor dat budget.pjlgt schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:32:
Mooiste blijft toch om gewoon zelf iets in elkaar te zetten. Of eventueel laten bouwen. Voor 4500 euro kun je toch een leuk frame + paar lichte (carbon) wielen etc kopen lijkt me. Maar kan me ook voorstellen dat iemand liever fietst dan sleutelt.
Je woont in Nijmegen? Kijk dan eens bij lt-sport in de oude Honig (bij al die fietsenwinkels).BraX schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:53:
Allen,
In het verleden veel gemountainbiked in de achterhoek. Toen nog op een Giant Alu-Shock 26 inch, inmiddels verroest en te klein geworden.
Nu woon ik in Nijmegen en wil ik naast het racefietsen in deze mooie omgeving ook mountainbiken weer op gaan pakken. (Er zijn hier mooie trails hoor ik van vrienden)
Nu kom ik dus bij het punt Fiets uitzoeken!? Merk? Groepset?
Mijn budget ~ 1000€
Zelf gevonden Maat L:Ik merk dat de hype zit rondom 1xX afmontages.
- Trek X caliber 9 (Shimano XT/SLX 1x12 aandrijflijn) https://www.mantel.com/trek-x-caliber-9
- Cube reaction Pro(Shimano XT/SLX 1x12 aandrijflijn) https://www.mantel.com/cube-reaction-pro
- Canyon Grand Cayon AL SL 8.0 (2019 - Shimano XT /SLX 2x 11 aandrijflijn + Dropperpost) https://www.canyon.com/nl...ll-components-section-tab
- Grand Canyon AL SL 7.0 (2019 - SRAM GX 1x12) https://www.canyon.com/nl...n-al-sl-7.0/50000078.html
Is dat ook voldoende om lekker de heuvel op te fietsen?
En dan Shimano XT of Sram GX? En ja welk merk.. Canyon(Online)? Of de oude bekende Trek.
Bedankt voor uw advies alvast
leuke en leerzame post, enige wat natuurlijk ontbreekt bij zoeen post is nog een foto van de fietsSjoewe schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 20:45:
Het ligt er natuurlijk wel een beetje aan welke deal je kan maken op het frame, ik heb laatst even mijn eigen build doorgerekend nu dat 'ie helemaal af is. Wellicht leerzaam voor iemand, en ik voel me niet bezwaard om het het hier te delen
Doelstelling:
Kick-ass Endurofiets bouwen op basis van een aluminium Kona Process 153 29'er frame, met top-end vering, midrange-aandrijving, high/midrange remmen, geen gekkigheid met excentrieke (dure) onderdelen. Liefst zoveel mogelijk spul dat overal (qua spares & consumables) makkelijk verkrijgbaar is.
Ter vergelijking:
Een standaard Kona Process 153 DL kost retail op dit moment €3999, dan krijg je RS Lyric Select & Superdeluxe Select, SRAM NX & Guide R, Tranz-X Dropper en een WTB Kom wielset met Formula Hubs.
Resultaat:
Ik heb voor mijn build een mix van nieuwe en 2e-hands onderdelen gebruikt. Ik durf wel te zeggen dat het eindresultaat is op alle vlakken minimaal gelijk of beter aan de 153 DL. Zeker de vork, demper, aandrijving en wielen zijn veel beter dan de factory-build. Totale kosten: €3542,81
Nog steeds echt een bootlading knaken, maar wel een fiets die echt helemaal is zoals ik 'm wil, en along-the-way zelf dus nog aanzienlijk goedkoper uitviel dan de factorybuild, al was dat niet persé m'n doelstelling. Heeft er wel mee te maken dat ik natuurlijk een killer-deal op het frame en de vork/demper heb gekregen.
Voor wij het interessant vind heb ik de kosten uitgesplitst in een tabel:
[Afbeelding]
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Ik zal eens even kijken of daar wat leuks tussenzit al heb ik de Canyon's al eens bekeken maar ergens houdt het online kopen van zo'n fiets mij nog wat tegen.Tylen schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 17:10:
[...]
4500 met die budget afmontage? Ik zou verder zoeken. Je foto is overigens wel xtr afgemonteerd. Ik zou toch eens bin canyon of orbea gaan shoppen. Dan heb je voor dat geld een veel betere afgemonteerde fiets.
Ik had dit jaar al afgeschreven. Scheelt weer heel wat uren voor de televisie die ik nu op de MTB kan zitten.
Maar dan nog. De OL worden nog gehouden voor het einde van het WB seizoen.cbr600f4i schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:56:
Dat was toch i.v.m. de Olympische Spelen?
Je kan natuurlijk ook kijken naar andere merken zoals Cube of Giant, die maken ook erg goede fietsen.cbr600f4i schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:31:
[...]
Ik zal eens even kijken of daar wat leuks tussenzit al heb ik de Canyon's al eens bekeken maar ergens houdt het online kopen van zo'n fiets mij nog wat tegen.
Whatever.
Eensch!Harmen schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:37:
[...]
Je kan natuurlijk ook kijken naar andere merken zoals Cube of Giant, die maken ook erg goede fietsen.
Mijn Cube Reaction C:62 Race bevalt mij prima.
Kak, wist wel dat het ging gebeuren, maar toch jammer.
Dat is echt zuur voor je.bas-r schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:09:
[...]
Kak, wist wel dat het ging gebeuren, maar toch jammer.
Ik zou er heen gaan, tickets vóór Corona al gekocht...
[ Voor 9% gewijzigd door Ruud op 27-03-2020 13:13 ]
Ja, ik zag het aankomen. Volgend jaar beter.maartend schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:21:
[...]
Dat is echt zuur voor je.
En nee, niet in vergelijk met de crisis om ons heen, maar soms mag je ook op micronivo kijken.
25eu voor een jaar is wel relatief veel tov het vignet voor Zeist/Austerlitz.jochy schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:52:
[...]
Landgoed Den Treek Hesnchoten
https://www.dentreekhenschoten.nl/mtb/
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
En de rest van de UHR mag zelfs ook nog berijden. Afgezien van Den Treek natuurlijk. Zal een lekker rustig rondje worden en de druk op de overige UHR-routes neemt misschien wel toe.YakuzA schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:17:
[...]
25eu voor een jaar is wel relatief veel tov het vignet voor Zeist/Austerlitz.
Thanks, paar pagina's terug staat een fotoNutterd schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 08:59:
leuke en leerzame post, enige wat natuurlijk ontbreekt bij zoeen post is nog een foto van de fiets
Is ook zo, maar goed de prijs van losse frames wordt door de meeste fabrikanten kunstmatig hoog gehouden om het gros van het publiek richting de complete builds te sturen. Binnen het huidige modeljaar ben je inderdaad zo goed als kansloos om voordeliger uit te zijn. Dan moet je inderdaad beginnen met een overjarig frame uit de sale.Ruud schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:11:
@Sjoewe Je geeft het zelf al aan. Jouw frame + vork is een best goede deal geweest. Voor een beetje knap carbon frame ga je toch echt over de 2500 euro heen. Natuurlijk met demper maar zonder vorkReken eens goedkoop met 2500 euro voor het frame en 700 euro voor de vork. Dan zit je op 1000 euro extra. Heb je nog niet eens een stuur/stuurpen en headset erbij.
Dus hoewel het in jouw situatie 100% klopt ga je 3500 euro voor een lichtgewicht XC-fully echt niet redden. Je gaat heel flink over de 4500 euro heen.
[ Voor 15% gewijzigd door Sjoewe op 27-03-2020 16:28 ]
Heb je maar 1 merk/pasvorm hoeven testen? MazzelaarHolk schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:18:
Klein nadeel dat alle winkels dicht zitten of beperkt open zijn; nu pas m’n ideale helm gevonden. Uiteindelijk de Tectal geworden, ook nog de Axion getest (fijne helm overigens) en een Octal (vond ik te weinig bescherming geven in m’n nek). De Tectal gaf uiteindelijk me het beste gevoel; als ik nu een boom kop geloof ik dat ik de meeste kans heb
In het wit trouwens, ding is niet klein, beetje gebrek aan kleur maakt het een stuk kleiner dan zwart
[ Voor 3% gewijzigd door FRANQ op 27-03-2020 19:00 ]
2 matenRuud schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:31:
[...]
Heb je maar 1 merk/pasvorm hoeven testen? Mazzelaar
[ Voor 11% gewijzigd door Holk op 27-03-2020 18:57 ]
![]() | ![]() |
Dat is mooi kut. Iemand met camera's in de buurt?FRANQ schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:42:
Mijn mountainbike is uit de achtertuin gestolen.
(Hoofddorp)
Wij hebben een achtertuin die rondom ingesloten is, dus geen poortdeur.
De buren zijn de tuin aan het verbouwen waarbij een schuur weggehaald is waardoor je vanaf de openbare weg in hun tuin kunt komen en dan weer over de schutting de onze in.
Bizarre is dat mijn Makita gereedschap er wel nog is. Dus ik vermoed kinderen.
Merk en type : Cannondale scalpel (hi-mod 2011) full carbon frame
Een paar opvallende punten waaraan je mijn fiets kunt herkennen:
Het groene stuur en de groene handvatten zijn niet standaard.
En de remkabels zijn van het merk jagwire in de kleur wit (ook niet standaard, en dus opvallend)
De grote zwarte aluminium platform pedalen vind je normaal ook niet op deze fiets.
De remschijven voor en achter zijn 203mm, normaal is dit 160mm.
In de bovenste framebuis zit een buts waar de verf weg is.
Er zit nu een wielset onder met Schwalbe Kojak banden in de maat 26 x 2.00
Als iemand hem tegen komt op een verkoop site, laat het dan even weten.
@Holk aangepast, is in Hoofddorp
Handtekening
Hornbach heeft grotere inbussleutelsToppertje schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 09:38:
Knap werk @_ferry_ !
Nog een vraagje, ik wil graag de body demonteren om te kijken of ik een vervangende kan kopen.
Maar daarvoor heb ik een grote inbus nodig, groter dan 10 in ieder geval. Maar op alle fiets-sites kan ik geen inbus groter vinden dan 10. Iemand een idee hoe ik deze body er dan af kan krijgen?
[Afbeelding]
En Toolstation!
HuhRuud schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 10:40:
Zou kunnen maar het is wel erg makkelijk om een inbussleutel in de bankschroef te zetten en dan het wiel te draaien ipv andersom.
Wiel is een grotere hefboom dan een sleutel, tenzij je er een enorm verlengstuk aanzet.
Pas daarmee op. Die 8 draai je dan heel makkelijk stuk.Prulleman schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:31:
[...]
Wiel is een grotere hefboom dan een sleutel, tenzij je er een enorm verlengstuk aanzet.
Heb ooit een body voor een formula naaf gekocht en daar zat een inbus dopje bij
Die kon je op een 8 zetten en maakte er een 12 (dacht ik) van.
Hornbach geweest, die had 12 en dat paste niet, zal dus 11 moeten zijn...
![]() | ![]() |
Bij mij zijn beide Canyon's met een paar werkdagen verzonden. Dus als de drukte niet al te gek is kun je hem wellicht volgend weekend uitlatenartharpe schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:33:
Na wat wikken en wegen en advies her en der (thnx daarvoor). Gekozen voor de Lux CF7.0, nu is de ellende de levertijd en de keuze voor de kleur... Ow keuzestress..
[/quote]
En toen.... zag ik gisteren dat de LUX CF8.0 10% korting had en dat deze direct leverbaar was.... Via de chat de order nog om mogen/kunnen zetten (en van de 8.0 vond ik de black wel mooi met de diverse kleuren op de bovenbuis). Nu dus afwachten hoe snel de uit voorraad leverbare fiets er daadwerkelijk is. Iemand daar ervaringen mee?
Ja toch zou ik het andersom doen om het niet te slopenPrulleman schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:31:
[...]
Heb ooit een body voor een formula naaf gekocht en daar zat een inbus dopje bij
Die kon je op een 8 zetten en maakte er een 12 (dacht ik) van.
Of je draait het los of je draait het kapot als het erg vast zit...Jampot007 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:42:
[...]
Ja toch zou ik het andersom doen om het niet te slopen
[ Voor 7% gewijzigd door Prulleman op 28-03-2020 16:38 ]
Grootste nadeel wat ik ondervond was dat de fiets in Nederland door UPS werd geregeld en die staan niet bovenaan in het lijstje “meewerken” en “klantvriendelijk” bij mij. 0 flexibiliteit maar in deze dagen van thuiszitten heb je daar weinig last van_ferry_ schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 14:36:
[...]
Bij mij zijn beide Canyon's met een paar werkdagen verzonden. Dus als de drukte niet al te gek is kun je hem wellicht volgend weekend uitlaten
[ Voor 3% gewijzigd door pdukers op 28-03-2020 18:37 ]
Goed om te weten! Alleen in het weekend of überhaupt nu?JvS schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 18:15:
[Afbeelding]
Hoge / Lage Vuursche was lekker. De parkeerplekken waren afgesloten voor auto's dus er waren niet veel mensen. Ik was er heen gefietst en mijn collega had zich langs de wegafzetting geluld (want met mij afgesproken in de kuil daar).
Dit was echt bijzonder gezicht zo zonder mensen en auto's.
Ik heb mijn kransje bij mijn lbs besteld. Ik kon ze zelf ook niet vinden online.pdukers schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 18:36:
Nieuwe ketting erop gelegd en de ketting pakt op een enkel tandwiel (19t) niet meer goed als ik kracht zet. De andere tandwielen nul problemen.
Ipv de gehele cassette (SLX M7000 11-42) overweeg ik alleen dit tandwiel te vervangen. Maar ik kan zo snel alleen Duitse webshops (rosebikes en bike-components.de) vinden die losse tandwielen aanbieden. Zijn er ook Nederlandse winkels?
Gefeliciteerd. Mooie afmontage. Mooie fiets. 👍🏻👍🏻artharpe schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:33:
Na wat wikken en wegen en advies her en der (thnx daarvoor). Gekozen voor de Lux CF7.0, nu is de ellende de levertijd en de keuze voor de kleur... Ow keuzestress..
[/quote]
En toen.... zag ik gisteren dat de LUX CF8.0 10% korting had en dat deze direct leverbaar was.... Via de chat de order nog om mogen/kunnen zetten (en van de 8.0 vond ik de black wel mooi met de diverse kleuren op de bovenbuis). Nu dus afwachten hoe snel de uit voorraad leverbare fiets er daadwerkelijk is. Iemand daar ervaringen mee?
Ik las dit artikel ook al en mijn eerste gedachte was dat het weer zo'n overtrokken generaliserende kreet is. Maar nadat ik gisteren 3 rondjes SB013 heb gereden was voor mij duidelijk waarom het nodig is. Ik denk dat ik een stuk of 8 ben tegengekomen zonder helm, waarvan 2 zelfs op een doodnormale stadsfiets (in mijn ogen nog zelfs gevaarlijker. De kans dat je voorwiel weg slipt is een stuk hoger en wordt je eerder je fiets in geslingerd dan eraf).Holk schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 18:04:
[...]
Deze al voorbij gekomen?:
https://www.rtlnieuws.nl/...mountainbike-paden-drukte
He.le.maal mee eens. Ik ben helemaal voor het principe “iedereen evenveel lol” maar als je een papa op z’n 26” voor je ziet rijden, zonder helm, met een 9 jarige op z’n verroeste gewone fiets zonder helm dan hou ik m’n hart vast. Nu naar de eerste hulp met een kapot hoofd wil je gewoon niet
Dat wil ik wat nuanceren... Ik fiets sinds november met mijn buurman die tot die tijd nog nooit op een MTB heeft gezeten. Nu kan hij soms echt uit het niets vallen, gewoon op een strakke singletrack waarvan ik denk, hoe dan??ElmarJ16 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 13:31:
[...]
...
Nu vind ik zelf de oproep te ver gaan door te stellen dat enkel voor geoefende mountainbikers mogen gaan fietsen. De Nederlandse tracks worden zo ontworpen dat een beginner er nog goed overheen kan.
...
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Nu worden obstakels ter grootte van een stoeprand in Nederland toch al snel verwijderd. En ik ben het met je eens dat er bij veel echt een hoop techniek ontbreekt, maar als je op een nederlandse track een beetje kan remmen en anticiperen kom je er eigenlijk wel. Ik heb maar weinig mountainbikers bijvoorbeeld een afdaling zien lopen. Een tijdje terug heb ik even stil gestaan bij een dropje van iets meer dan een halve meter meter op de route van Mierlo. Ik heb van de 20 man niemand die ene drop zien pakken.wisselwerking schreef op zondag 29 maart 2020 @ 19:32:
Ik ben het wel met @Canard eens. Toen ik begon met ATB'en heb ik een clinic gevolgd, iets van start 2 bike of zo. Ik heb mij daar echt verbaasd over het gebrek aan techniek wat sommige hadden. Die kwamen nog niet eens een stoeprand op.
I know, mooie fiets maar altijd goed om nog een x een pagina op te fleuren in deze donkere tijd ;-)
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq