Het grote mountainbike topic (deel 14) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 58 ... 283 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jampot007 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:39:
[...]

Kan je dan niet beter de onderdelen die je wilt los kopen als je toch zelf een hele fiets gaat bouwen :?
Dan ben je waarschijnlijk meer geld kwijt :)
Is het frame zo slecht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Jampot007 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:39:
[...]

Kan je dan niet beter de onderdelen die je wilt los kopen als je toch zelf een hele fiets gaat bouwen :?
Sid Select: 450 euro
Reynolds 249 set: 1000 euro
SRAM X01 groepset 1000 euro

Gratis stuur, zadelpen, zadel, remmen, banden, oh ja; frame..
;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
Dat logo kan er vast wel af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:15

charrel

Cortisol4life..

Sjoewe schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:54:
[...]

Afhankelijk van hoeveel je rijdt elke 3-5 jaar. Door de UV-straling in het zonlicht wordt uiteindelijk de schaal van de helm broos en beschermt die dus niet meer goed.
Mijn Bell sweep r was 15 jaar oud.... Van de week maar even een nieuwe gescoord.
Poc octal x. Dat zit even fijn!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zY8SfDIQW4Q7F50X7OxMGysJ868=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1AhEHYiuINSRKpCA8ZlHfOib.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door charrel op 23-03-2020 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:42
Holk schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:34:
[...]

Fiets kopen en een goed frame ergens vandaan halen, alles overzetten en je bent spekkoper. Decathlon frame voor 250 op marktplaats zetten
Prima, ik koop dat frame met liefde.

fietsen in de 900 serie van decathlon zijn gewoon goed spul hoor. Mag ook wel voor die prijzen.
Dat hier in Nederland decathlon als minder wordt gezien komt omdat ze groot zijn in de budget markt. En daar kent iedereen ze ook van.

Je bent trouwens ook gek als je er niet op gaat rijden, de garantie van de decathlon is echt wel goed geregeld.

[ Voor 9% gewijzigd door Torched op 23-03-2020 17:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

JvS schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:11:
Ja ik heb zelfs enige terughoudendheid met fietsen omdat ik het stom vind dat ALS er wat gebeurt, ik het zorgsysteem belast :o. Ik ben verder vrij liberaal ingesteld, maar verplicht een helm in het bos met de MTB vind ik geen gek idee...
Heel goed! Als iedereen dat nou zou doen, er komen op de SEH nu relatief vele mensen met klus en sport ongelukken binnen..

Als je nu in het ziekenhuis moet zijn heb je ook grote kans dat je met Corona het ziekenhuis weer mag verlaten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21-09 14:46
Los van alle SEH-belasting doordat die ene boom ineens overstak...

Denk ook na over het volgende; (Geleend van iemand op mountainbike.nl)

Ook een kerngezond iemand van ~35/40 jaar oud die alleen maar iets te hard werkt kan een ontzettende klap krijgen van Corona. Het is echt geen grap...
Hou je immuunsysteem krachtig
Het is zaak om 1) te voorkomen dat je met het virus in aanraking komt, en 2) om je immuunsysteem op volle sterkte te houden. Wat betreft het eerste punt; daar is al veel over gezegd. Inmiddels weten we allemaal dat we contact met andere mensen zoveel mogelijk moeten vermijden; dat we moeten hoesten en niezen in de elleboog, regelmatig de handen moeten wassen met water en zeep, enzovoort. Maar wat moet je doen (en wat vooral niet) om je immuunsysteem krachtig te houden? Elke hardloper zou de volgende tips ter harte moeten nemen:

Beperk de duur en intensiteit van de trainingen
Vermijd zware intervaltrainingen, wees behoedzaam met tempowerk en kort de lange duurlopen in. Zware inspanningen (lees: trainingen die je meer dan gemiddeld moeite kosten) zijn een aanslag op de verdedigingslinies van je immuunsysteem, waardoor het in de uren na zo’n training verzwakt is en je vatbaarder bent voor infecties, zoals het COVID-19 virus. Schrap ‘afzien’ en ‘diep gaan’ voor een aantal weken uit je trainingswoordenboek.

Koester de koolhydraten
Schrap ook ‘nuchter trainen’ uit dat woordenboek. Inspanningen zonder koolhydraten hebben een negatieve invloed op je immuunsysteem. Als je gaat trainen, zorg dan dat je koolhydraatvoorraden goed gevuld zijn door enkele uren ervoor te eten. Duurt de training langer dan een uur, vul dan onderweg en meteen vanaf de start koolhydraten aan (bijvoorbeeld in de vorm van gels, winegums of sportdrank).

Zorg voor voldoende vocht
Houd tijdens de trainingen je vochtbalans op peil. Organiseer je training zodanig, dat je onderweg voldoende vocht in kunt nemen. Neem een Camelbag mee, of loop kleine rondjes en zet drinken klaar langs het parcours. Deel je fles of bidon niet met andere lopers.

Ruim baan voor herstel
Slaap is een belangrijke factor voor een gezond immuunsysteem. Maak daarom werk van een goede nachtrust met voldoende uren slaap. Misschien werk je noodgedwongen thuis; dan is het niet verkeerd om na de lunch een middagdutje of powernap te doen. Ben je gewend om elke dag te sporten, wissel dan pittige trainingsdagen af met dagen waarop je niet of alleen heel rustig traint.

In het kort: zoek de grenzen effe niet op.
(Waar lopen en loper staat, mag je ook woorden lezen die beter bij je passen. De essentie blijft hetzelfde :-q )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:00
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:51:
[...]

Als je nu in het ziekenhuis moet zijn heb je ook grote kans dat je met Corona het ziekenhuis weer mag verlaten..
Paniekzaaierij en pure klets

[ Voor 5% gewijzigd door maartend op 24-03-2020 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:46
Holk schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:34:
[...]

Fiets kopen en een goed frame ergens vandaan halen, alles overzetten en je bent spekkoper. Decathlon frame voor 250 op marktplaats zetten
Zo slecht zullen die fietsen niet zijn. Hij ziet er nog goed uit ook.
Ik zeg altijd, mijn fiets kost 1500€ en daarbovenop nog 1000€ per letter dat erop staat lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:22
maartend schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:24:
[...]

De boel zal vast goed gescheiden zijn, ze willen uiteraard in het ziekenhuis voorkomen dat mensen met andere klachten ineens corona erbij krijgen.. maar het stuk wat je weglaat is natuurlijk geen klets. Het is nu echt niet OK om onnodig risico te nemen.

(Daarnaast blijf ik normaal gesproken al graag uit de buurt van het ziekenhuis, maar nu helemaal!)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Prulleman schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:42:
[...]

De boel zal vast goed gescheiden zijn, ze willen uiteraard in het ziekenhuis voorkomen dat mensen met andere klachten ineens corona erbij krijgen.. maar het stuk wat je weglaat is natuurlijk geen klets. Het is nu echt niet OK om onnodig risico te nemen.

(Daarnaast blijf ik normaal gesproken al graag uit de buurt van het ziekenhuis, maar nu helemaal!)
Daarom quote ik nu even dit stuk. Staat nl. los dat je nu idd moet vermijden om in het ziekenhuis te komen, dit om te zorgen dat het daar niet nog meer overbelast raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:46
Het advies van de KNWU zou leidend moeten zijn gecombineerd met gezond verstand.

https://www.knwu.nl/magaz...avirus-nog-buiten-fietsen

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

maartend schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:24:
[...]

Nee het is realistisch, het is niet te doen om het gehele ziekenhuis te ontsmetten iedere keer dat er een corona patient op de SEH is geweest. Ja ze proberen het zoveel mogelijk te spreiden maar helemaal zeker ben je daar nooit van. Dus dan is het goed om de mensen die gaan fietsen dat ze dat even in hun achterhoofd houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:01:
[...]

Nee het is realistisch, het is niet te doen om het gehele ziekenhuis te ontsmetten iedere keer dat er een corona patient op de SEH is geweest. Ja ze proberen het zoveel mogelijk te spreiden maar helemaal zeker ben je daar nooit van. Dus dan is het goed om de mensen die gaan fietsen dat ze dat even in hun achterhoofd houden..
Daarom houden ze de afdelingen waar Corona patienten behandeld worden ook volledig gescheiden. Worden gekke dingen anders met al die aanwezige zwakkeren in andere delen van t ziekenhuis. Maargoed geen discussie voor hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Brilsmurfffje schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:01:
[...]

Het is ook niet nodig om het gehele ziekenhuis te ontsmetten. De kans is ook helemaal niet "groot" dat je met een bezoek van 4u besmet raakt met corona. De kans is wel iets groter, maar zeggen "de kans is groot" is overdreven bangmakend. Daar ben ik het wel mee eens.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
JvS schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:05:
[...]

Het is ook niet nodig om het gehele ziekenhuis te ontsmetten. De kans is ook helemaal niet "groot" dat je met een bezoek van 4u besmet raakt met corona. De kans is wel iets groter, maar zeggen "de kans is groot" is overdreven bangmakend. Daar ben ik het wel mee eens.
precies dit dus.
Covid-19 verdachten worden op andere plekken opgevangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

maartend schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:35:
[...]

precies dit dus.
Covid-19 verdachten worden op andere plekken opgevangen.
Dat is dan weer iets te stellig de andere kant op, want ze kunnen ook de SEH binnen komen natuurlijk. Maar meestal worden ze vrij secuur gescheiden van de rest van de populatie.

Neem gewoon 1,5 meter afstand. Waarom zeg je? Nou, dan vallen er minder doden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
edit ; ik gaf nog weerwoord. Niet doen, is volslagen ot

[ Voor 86% gewijzigd door maartend op 24-03-2020 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

maartend schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:45:
edit ; ik gaf nog weerwoord. Niet doen, is volslagen ot
Dat klopt :)

Maar als het goed is komen wij daar ook niet terecht :P

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 08:06
Hier ook net weer begonnen en een nieuwe fiets aangeschaft. Reaction Race 2020 Had nog een 26" staan.van voor de oorlog. Vroeger altijd al een crossfiets gehad (Yamaha) En het zit er nog wel een beetje in, nu nog conditie opbouwen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/brI3pyG7yffu8iI-9vAkAPFDtNA=/f/image/f3BY1aGwTsoa8VVf8zYXjqz9.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 13:06
Tomas_ schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:47:
Hier ook net weer begonnen en een nieuwe fiets aangeschaft. Reaction Race 2020 Had nog een 26" staan.van voor de oorlog. Vroeger altijd al een crossfiets gehad (Yamaha) En het zit er nog wel een beetje in, nu nog conditie opbouwen!

[Afbeelding]
Lekker fotootje, toffe fiets!
Veel plezier ervan.
charrel schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:16:
[...]

Mijn Bell sweep r was 15 jaar oud.... Van de week maar even een nieuwe gescoord.
Poc octal x. Dat zit even fijn!
[Afbeelding]
Ik ben zelf ook naarstig op zoek naar een andere helm. Ik zoek er eentje die zo koel mogelijk is. Zelfs met dit weer krijg ik een veel te warme kop met m'n huidige helm...
Maar deze ziet er ook wel lekker geventileerd uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:27
@L0we De Endura Singeltrack II is schijnbaar een van de koelste helmen op de markt:

https://www.mbr.co.uk/rev...ura-singletrack-ii-helmet

Ik heb een POC Tectal Race Spin. Volgens de reviews is dat een van de beter geventileerde MTB-helmen op de markt. Mijn persoonlijke ervaring is dat het geen warme helm is, maar koel vind ik 'm ook niet, zeker niet in vergelijking met de gemiddelde weg-helm. Wel een stuk meer bescherming natuurlijk.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 20-09 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

Vorig jaar weer actief begonnen met MTB'en (Ede, Oosterbeek, Posbank), en nu mijn >10 jaar oude 26" Cube Acid de deur uitgedaan en 'ingeruild' voor een Giant Anthem 29er 2 :) Werd wel tijd voor iets nieuws... https://www.mantel.com/giant-anthem-29er-2

Mooi spul :*)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@TommyGun Mooie fiets! veel plezier ermee!

Strava

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Vandaag voor mijn dochter ook een MTB besteld. Was het laatste gezinslid zonder MTB. Waar haar broertjes graag door het bos fietsen kon zij daar steeds niet aan meedoen.

Kan zelf niet wachten met z'n 5-en in ganzenpas te gaan fietsen. Zal geen hele einden zijn, de kleinste is 3 en rijdt (als een malle :D) op een 16 inch Cube Kid, maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Leuk om te zien ook, kids op de MTB/crossfiets :D Mijn neefjes zijn er ook dol op, alleen kan ik ze niet echt op sleeptouw nemen ivm afstand.

Gisteren even gecrossed door de wijk, schoot m'n flat pedal langs mijn spijkerbroek. Meteen een grote jaap er in :X

Maargoed daarna de boel gedemonteerd, omdat eerdaags de GX upgrade binnen komt. BB had een tikje in 1 lager, dus ook maar meteen een nieuwe besteld nu ik toch bezig ben. En hup, ook maar een nieuwe achterband (Racing Ralph) erbij voor het bestelbedrag :+

Cassette zat flink vast trouwens;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yMfNa3dPfZ4LjAswi-AgA_Mf9aY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6cJhCj6l6Qb5Ohk0TQRxTnsD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraX
  • Laatst online: 04-09 16:22
Allen,

In het verleden veel gemountainbiked in de achterhoek. Toen nog op een Giant Alu-Shock 26 inch, inmiddels verroest en te klein geworden.
Nu woon ik in Nijmegen en wil ik naast het racefietsen in deze mooie omgeving ook mountainbiken weer op gaan pakken. (Er zijn hier mooie trails hoor ik van vrienden :D)

Nu kom ik dus bij het punt Fiets uitzoeken!? Merk? Groepset?

Mijn budget ~ 1000€

Zelf gevonden Maat L:Ik merk dat de hype zit rondom 1xX afmontages.
Is dat ook voldoende om lekker de heuvel op te fietsen?
En dan Shimano XT of Sram GX? En ja welk merk.. Canyon(Online)? Of de oude bekende Trek.

Bedankt voor uw advies alvast _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
Met een 1x12 wel. Achter heb je dan gewoon een groot zaagblad, waarmee je in Nederland overal wel boven komt. Ik heb er voor een 34 op liggen, dan heb je op de weg ook nog wat over.

Ardennen heb ik nog niet kunnen testen met een 1x12. Denk dat ik er dan voor een 32 op leg. Helaas gaan de geplande tochtjes in het buitenland volgende maand(en) niet door.

[ Voor 53% gewijzigd door Rudolf op 26-03-2020 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Alle 4 redelijk hetzelfde qua afmontage met onderling wat verschillen.
Trek heeft eigen merk onderdelen, zoals naven en velgen. Persoonlijk heb ik gewoon liever iets van een merk, waarvan je later nog makkelijk iets kunt bestellen als het stuk gaat. Is ook de zwaarste als ik het zo zie.

Canyon heeft wat meer veerweg, en de 8.0 heeft een dropper post, daarentegen 2x11. Even afvragen wat je voorkeur heeft dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:58
Hallo allemaal,

ik ben lichtelijk op zoek naar een nieuwe of overjarige 29er full suspension. Mijn oog is daarbij gevallen op de Bianchi Methanol CV FS, (4500 euro) ik maakte namelijk de fout om bij een Bianchi dealer te kijken. Ik rij al 30 jaar Giant (Terrago's en Cadex CFM1) en Trek (Top Fuel 8 ) aangezien die op het moment van kopen over het algemeen het meeste bang for the buck boden.
Aangezien ik dus al zo lang MTB mag ik mezelf ook best wat moois gunnen maar het is niet een must. Ik zit niet helemaal meer in wat het beste materiaal is en als ik hier lees zie ik ook niet helemaal door de bomen het bos meer. is de Bianchi een redelijk keuze voor wat het biedt of is het meer looks of merknaam?

Specs:
Net Weight 9,8
Frame Spec Methanol CV FS 100mm 29" full carbon HM monocoque w/Countervail, 1.5" tapered HT, BB92, only 1x drivetrain, PM 160mm carbon dropout, 12x148mm BOOST, internal cable routing, seatpost diam. 31,6mm, shock lenght/travel 190/40mm w/eyelets 20mm x diam.8mm, sizes 15-17-19-21"
Rear Shock Fox Float DPS Performance Elite Remote
Sub Category Methanol
Frame Carbon
Fork Fox 32 Rhythm 29" remote, 100mm travel
Brakes Shimano BR-MT501
Cassette Shimano CS-M7100-12, 10-51T
Chain Shimano CN-M7100, 12sp
Crankset Shimano FC-MT610 34T, 52mm chainline, crank length: 170mm-15", 175mm-17/21"
Grip T-One T-GP43X
Handlebar Tec Cursus flat, double butted AL2014-T6, width 740mm, diam. 31,8mm, 9° backsweep
Lighting (front/rear) )
Pedals included
Rear Derailleur Shimano XT RD-M8100-SGS Shadow Design + 12sp
Saddle Fi'zi:k Taiga, S-alloy rails
Seatpost Tec Cursus Carbon SB0, carbon UD fiber shaft w/forged head, diam. 31.6mm, 0mm seatback, length: 350mm-15", 400mm-17/21"
Shifters Shimano SLX 12sp
Stem Tec Cursus, 3D forged AL7050-T6 w/forged alloy faceplate, +/-7º, 1.1/8", diam. 31.8mm, ext: 60mm-15", 70mm-17", 80mm-19", 90mm-21"
Tire Kenda Booster Pro 29x2.20
Wheel/Rim WTB KOM light i25 29" Shimano FH-MT510-B Formula CL-811

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXpeMgQgwDgDHt5d3iCKabmBvM8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yd7epUmEOPuCP5y2RudWLBVy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door cbr600f4i op 26-03-2020 13:43 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
@cbr600f4i ik denk dat je een hoop voor het merk betaald.. voor 4500 euro kan je een boel kopen, het plaatje is overigen een ander model. in je speclist staat bv een andere vork en geen dropper.

verder is het wel jammer dat het geen full XT is, maar een mix van slx en xt + remmen daar nog onder.
werkt allemaal prima maar als je een canyon lux 8.0 koopt, dan heb je ineens een dropper, carbon wielen en xo1 eagle en steek je nog 300 euro in je zak. Zou je nog een paar upgrades voor kunnen aanschaffen om het gewicht lager te krijgen (de bianchi is wel lichter).

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
Even de vijl erover. Dit blijft gewoon een nadeel van Shimano/SRAM HG-cassettes. Is dat met de microspline beter?

@cbr600f4i: Wat wil je met de fiets gaan doen? :) Dat is namelijk beter kiezen dan looks/kleur ;)

@Prulleman: dat gewicht geloof ik niet helemaal met die speclist. Er zit flink wat budget-spul op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@Ruud onder de 10 kg voor een fully is wel bijzonder inderdaad.. zit geen dropper op, maar een carbon pen, dus dat scheelt het meeste met bv de lux. Maar de velgen in de spec list zijn gewoon alu velgen van 460 gram met simpele naven en normale spaken maak je geen geen lichte wielset (die je nodig hebt voor een sub 10 fully), verder alu stuur en stuurpen.. zal inderdaad eerder 11 kg zijn dan <10

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
@Prulleman @Ruud

Wat wil ik ermee gaan doen, gewoon wat XC (Havelte, Appelscha, dat werk) en vooral op een comfortabele manier maar graag met een zo licht mogelijke fiets, maar dan zonder budget onderdelen. Nu heb ik altijd een mix van SLX en XT gehad en daar zou ik liever minimaal op XT willen zitten. Ik kan evt. later nog carbon velgen kopen.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Ik ben wel gecharmeerd van Bianchi, maar ik heb ook het idee dat ze bij MTB niet heel erg meedoen (in tegenstelling tot de racefiets branche). Dat zou voor mij de reden zijn om bij een racefiets wel de meerprijs voor het merk te betalen, maar niet bij een MTB.. daar is genoeg keuze van meer bewezen merken.

(ik kan het ook mis hebben hoor, misschien zijn het wel hele goede mtb's, maar je hoort er relatief weinig over)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Euh. Nee. No way dat je met deze specs onder de 10Kg komt (zelfs niet zonder pedalen). Reken eerder op 12 kg.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 14:09

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Die 9.8 kg is het gewicht van de XTR/XT afgemonteerde variant van 1500 euro duurder. Daar zit een Fox StepCast vork op die al een paar honderd gram lichter is, crank is eveneens 200 g lichter, cassette scheelt 64 g.. ik vraag me af of je het gaat halen onder de 11 kg.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
Prulleman schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:38:
@Ruud onder de 10 kg voor een fully is wel bijzonder inderdaad.. zit geen dropper op, maar een carbon pen, dus dat scheelt het meeste met bv de lux. Maar de velgen in de spec list zijn gewoon alu velgen van 460 gram met simpele naven en normale spaken maak je geen geen lichte wielset (die je nodig hebt voor een sub 10 fully), verder alu stuur en stuurpen.. zal inderdaad eerder 11 kg zijn dan <10
Dropper scheelt echt wel ~400/500 gram inderdaad. Maar aan de andere kant zit er een Fox Rythm-vork in en een zware cassette op. Misschien extreem lichte banden?

Bij Bianchi MTB's heb ik altijd het idee dat ze gewoon een open mould-frame voor de hoofdprijs verkopen. Het American Eagle-business-model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Mooiste blijft toch om gewoon zelf iets in elkaar te zetten. Of eventueel laten bouwen. Voor 4500 euro kun je toch een leuk frame + paar lichte (carbon) wielen etc kopen lijkt me. Maar kan me ook voorstellen dat iemand liever fietst dan sleutelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
zelfbouw met mooie onderdelen loopt ook al snel op, is zeker niet zomaar goedkoper dan een kant en klare fiets, met name omdat de grote fabrikanten goedkoop in kopen en de marge op 1 hoop gooien. Je moet echt zoeken naar alle aanbiedingen om in de buurt te komen.
Maar voor 4500 kan je zeker wat moois bouwen :)

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

cbr600f4i schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:40:
Hallo allemaal,

ik ben lichtelijk op zoek naar een nieuwe of overjarige 29er full suspension. Mijn oog is daarbij gevallen op de Bianchi Methanol CV FS, (4500 euro) ik maakte namelijk de fout om bij een Bianchi dealer te kijken. Ik rij al 30 jaar Giant (Terrago's en Cadex CFM1) en Trek (Top Fuel 8 ) aangezien die op het moment van kopen over het algemeen het meeste bang for the buck boden.
Aangezien ik dus al zo lang MTB mag ik mezelf ook best wat moois gunnen maar het is niet een must. Ik zit niet helemaal meer in wat het beste materiaal is en als ik hier lees zie ik ook niet helemaal door de bomen het bos meer. is de Bianchi een redelijk keuze voor wat het biedt of is het meer looks of merknaam?

Specs:
Net Weight 9,8
Frame Spec Methanol CV FS 100mm 29" full carbon HM monocoque w/Countervail, 1.5" tapered HT, BB92, only 1x drivetrain, PM 160mm carbon dropout, 12x148mm BOOST, internal cable routing, seatpost diam. 31,6mm, shock lenght/travel 190/40mm w/eyelets 20mm x diam.8mm, sizes 15-17-19-21"
Sub Category Methanol
Frame Carbon
Brakes Shimano BR-MT501
Crankset Shimano FC-MT610 34T, 52mm chainline, crank length: 170mm-15", 175mm-17/21"
Grip T-One T-GP43X
Handlebar Tec Cursus flat, double butted AL2014-T6, width 740mm, diam. 31,8mm, 9° backsweep
Lighting (front/rear) )
Pedals included
Seatpost Tec Cursus Carbon SB0, carbon UD fiber shaft w/forged head, diam. 31.6mm, 0mm seatback, length: 350mm-15", 400mm-17/21"
Stem Tec Cursus, 3D forged AL7050-T6 w/forged alloy faceplate, +/-7º, 1.1/8", diam. 31.8mm, ext: 60mm-15", 70mm-17", 80mm-19", 90mm-21"

[Afbeelding]
4500 met die budget afmontage? Ik zou verder zoeken. Je foto is overigens wel xtr afgemonteerd. Ik zou toch eens bin canyon of orbea gaan shoppen. Dan heb je voor dat geld een veel betere afgemonteerde fiets.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
cbr600f4i schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:40:
Hallo allemaal,

Specs:
Net Weight 9,8
Sub Category Methanol
Frame Carbon
Brakes Shimano BR-MT501
Grip T-One T-GP43X
Lighting (front/rear) )
Pedals included

[Afbeelding]
Bianchi betaal je veel subjectieve waarde imo. Oftewel gewoon duur. Mocht je toch verliefd worden dan bel altijd even voor laagste prijs naar Hopmans, mocht je wat handiger zijn dan kun je prijs uit de doos vragen. Scheelt paar honderd euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
pjlgt schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:32:
Mooiste blijft toch om gewoon zelf iets in elkaar te zetten. Of eventueel laten bouwen. Voor 4500 euro kun je toch een leuk frame + paar lichte (carbon) wielen etc kopen lijkt me. Maar kan me ook voorstellen dat iemand liever fietst dan sleutelt.
Hoewel ik je 100% gelijk geef over het zelf opbouwen red je dat niet echt voor dat budget.

Frame: ~3000 euro
Wielen: ~1000 euro

Heb je nog 500 euro voor een deftige afmontage inclusief remmen, dropper en vork.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sjoewe
Het ligt er natuurlijk wel een beetje aan welke deal je kan maken op het frame, ik heb laatst even mijn eigen build doorgerekend nu dat 'ie helemaal af is. Wellicht leerzaam voor iemand, en ik voel me niet bezwaard om het het hier te delen :)

Doelstelling:
Kick-ass Endurofiets bouwen op basis van een aluminium Kona Process 153 29'er frame, met top-end vering, midrange-aandrijving, high/midrange remmen, geen gekkigheid met excentrieke (dure) onderdelen. Liefst zoveel mogelijk spul dat overal (qua spares & consumables) makkelijk verkrijgbaar is.

Ter vergelijking:
Een standaard Kona Process 153 DL kost retail op dit moment €3999, dan krijg je RS Lyric Select & Superdeluxe Select, SRAM NX & Guide R, Tranz-X Dropper en een WTB Kom wielset met Formula Hubs.

Resultaat:
Ik heb voor mijn build een mix van nieuwe en 2e-hands onderdelen gebruikt. Ik durf wel te zeggen dat het eindresultaat is op alle vlakken minimaal gelijk of beter aan de 153 DL. Zeker de vork, demper, aandrijving en wielen zijn veel beter dan de factory-build. Totale kosten: €3542,81

Nog steeds echt een bootlading knaken, maar wel een fiets die echt helemaal is zoals ik 'm wil, en along-the-way zelf dus nog aanzienlijk goedkoper uitviel dan de factorybuild, al was dat niet persé m'n doelstelling. Heeft er wel mee te maken dat ik natuurlijk een killer-deal op het frame en de vork/demper heb gekregen.

Voor wij het interessant vind heb ik de kosten uitgesplitst in een tabel:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fiSlDScl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-09 17:44
BraX schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:53:
Allen,

In het verleden veel gemountainbiked in de achterhoek. Toen nog op een Giant Alu-Shock 26 inch, inmiddels verroest en te klein geworden.
Nu woon ik in Nijmegen en wil ik naast het racefietsen in deze mooie omgeving ook mountainbiken weer op gaan pakken. (Er zijn hier mooie trails hoor ik van vrienden :D)

Nu kom ik dus bij het punt Fiets uitzoeken!? Merk? Groepset?

Mijn budget ~ 1000€

Zelf gevonden Maat L:Ik merk dat de hype zit rondom 1xX afmontages.
Is dat ook voldoende om lekker de heuvel op te fietsen?
En dan Shimano XT of Sram GX? En ja welk merk.. Canyon(Online)? Of de oude bekende Trek.

Bedankt voor uw advies alvast _/-\o_
Je woont in Nijmegen? Kijk dan eens bij lt-sport in de oude Honig (bij al die fietsenwinkels).
Zij kan je echt goed helpen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 12:22

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Sjoewe schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 20:45:
Het ligt er natuurlijk wel een beetje aan welke deal je kan maken op het frame, ik heb laatst even mijn eigen build doorgerekend nu dat 'ie helemaal af is. Wellicht leerzaam voor iemand, en ik voel me niet bezwaard om het het hier te delen :)

Doelstelling:
Kick-ass Endurofiets bouwen op basis van een aluminium Kona Process 153 29'er frame, met top-end vering, midrange-aandrijving, high/midrange remmen, geen gekkigheid met excentrieke (dure) onderdelen. Liefst zoveel mogelijk spul dat overal (qua spares & consumables) makkelijk verkrijgbaar is.

Ter vergelijking:
Een standaard Kona Process 153 DL kost retail op dit moment €3999, dan krijg je RS Lyric Select & Superdeluxe Select, SRAM NX & Guide R, Tranz-X Dropper en een WTB Kom wielset met Formula Hubs.

Resultaat:
Ik heb voor mijn build een mix van nieuwe en 2e-hands onderdelen gebruikt. Ik durf wel te zeggen dat het eindresultaat is op alle vlakken minimaal gelijk of beter aan de 153 DL. Zeker de vork, demper, aandrijving en wielen zijn veel beter dan de factory-build. Totale kosten: €3542,81

Nog steeds echt een bootlading knaken, maar wel een fiets die echt helemaal is zoals ik 'm wil, en along-the-way zelf dus nog aanzienlijk goedkoper uitviel dan de factorybuild, al was dat niet persé m'n doelstelling. Heeft er wel mee te maken dat ik natuurlijk een killer-deal op het frame en de vork/demper heb gekregen.

Voor wij het interessant vind heb ik de kosten uitgesplitst in een tabel:
[Afbeelding]
leuke en leerzame post, enige wat natuurlijk ontbreekt bij zoeen post is nog een foto van de fiets ;)

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Tylen schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 17:10:
[...]

4500 met die budget afmontage? Ik zou verder zoeken. Je foto is overigens wel xtr afgemonteerd. Ik zou toch eens bin canyon of orbea gaan shoppen. Dan heb je voor dat geld een veel betere afgemonteerde fiets.
Ik zal eens even kijken of daar wat leuks tussenzit al heb ik de Canyon's al eens bekeken maar ergens houdt het online kopen van zo'n fiets mij nog wat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
Ik had dit jaar al afgeschreven. Scheelt weer heel wat uren voor de televisie die ik nu op de MTB kan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-02-2024
Ik vraag me eigenlijk af waarom het WK XC precies halverwege het seizoen gereden zou worden. Ik vond de dynamiek om eerst de wereldbeker te rijden en daarna vol voor het WK te gaan een stuk mooier.

Het WK is toch een beetje een alles of niets wedstrijd en met de wereldbeker moet je alle risico's meenemen. Val je tijdens een wereldbeker wedstrijd dan kan je hele klassement weggegooid zijn, helemaal als je daar een blessure bij oploopt. Nu ga je zien dat de atleten die voor het klassement gaan zich relatief gezien moeten inhouden voor het WK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Dat was toch i.v.m. de Olympische Spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Top man, SRAM upgrade aan het doen, moet ik blijkbaar ook een ander achterpad hebben.
Dus eigenlijk weer 2, want 1 reserve, verzenden erbij, ben je bijna 50€ kwijt voor 2 trutstukjes aluminium :( En natuurlijk nog meer wachttijd.

Misschien dat ik zelf maar de werkplaats induik, stukje aluminium en de freesmachine...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
cbr600f4i schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:56:
Dat was toch i.v.m. de Olympische Spelen?
Maar dan nog. De OL worden nog gehouden voor het einde van het WB seizoen.

Overigens geldt min of meer hetzelfde voor de downhill wedstrijden. Het WK is op 5-6 september en de 2 weekenden daarna worden er nog WB wedstrijden gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:09

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

cbr600f4i schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:31:
[...]
Ik zal eens even kijken of daar wat leuks tussenzit al heb ik de Canyon's al eens bekeken maar ergens houdt het online kopen van zo'n fiets mij nog wat tegen.
Je kan natuurlijk ook kijken naar andere merken zoals Cube of Giant, die maken ook erg goede fietsen.
Mijn Cube Reaction C:62 Race bevalt mij prima. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Harmen schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:37:
[...]

Je kan natuurlijk ook kijken naar andere merken zoals Cube of Giant, die maken ook erg goede fietsen.
Mijn Cube Reaction C:62 Race bevalt mij prima. :)
Eensch!

Mijn Reaction C:62 SL is een heerlijke fiets waardoor ik steeds minder de crosser pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Kak, wist wel dat het ging gebeuren, maar toch jammer.
Ik zou er heen gaan, tickets vóór Corona al gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
bas-r schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:09:
[...]

Kak, wist wel dat het ging gebeuren, maar toch jammer.
Ik zou er heen gaan, tickets vóór Corona al gekocht...
Dat is echt zuur voor je.
En nee, niet in vergelijk met de crisis om ons heen, maar soms mag je ook op micronivo kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochy
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-09 16:51
Gisteren voor het eerst het rondje van Den Treek gereden (het Noordelijke deel). Die gaat officieel vanaf 1 april open en dan is het idee dat je daar een jaarvignet (a 25e) of een dagpas (a 5e) voor kan kopen. Doet dus niet mee met de rest van de Utrechtse Heuvelrug routes (allemaal toegankelijk met het vignet van 7,50e voor een seizoen).

De track viel me vies tegen. Bebording is nog incompleet: soms ontbreken bordjes, soms complete paaltjes.. Sommige deels van de track zijn nog niet begaanbaar (afgesloten dmv omgehakte bomen). En de route zelf ligt er ook absoluut niet overal goed bij (zal veel te lijden hebben gehad van de natte/droge perioden). Ben benieuwfd of ze dit op korte termijn in orde gaan krijgen (zal ook wel iets met de huidige crisis te maken hebben hoor..). Maar met de andere UHR routes om de hoek vrees ik het ergste voor deze route..Anderen ervaringen met deze route? Ik heb dus het zuidelijke deel nog niet gereden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
@jochy : wie onderhoudt de route?

@Sjoewe Je geeft het zelf al aan. Jouw frame + vork is een best goede deal geweest. Voor een beetje knap carbon frame ga je toch echt over de 2500 euro heen. Natuurlijk met demper maar zonder vork :) Reken eens goedkoop met 2500 euro voor het frame en 700 euro voor de vork. Dan zit je op 1000 euro extra. Heb je nog niet eens een stuur/stuurpen en headset erbij.

Dus hoewel het in jouw situatie 100% klopt ga je 3500 euro voor een lichtgewicht XC-fully echt niet redden. Je gaat heel flink over de 4500 euro heen.

By the way, RCZ heeft Yeti SB100 frames in de sale. Ik zou het wel weten als ze de SB130, turquoise in XL aanbieden :)

[ Voor 9% gewijzigd door Ruud op 27-03-2020 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bas-r
maartend schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:21:
[...]

Dat is echt zuur voor je.
En nee, niet in vergelijk met de crisis om ons heen, maar soms mag je ook op micronivo kijken.
Ja, ik zag het aankomen. Volgend jaar beter.
Ook luik-bastenaken-luik aan mijn neus voorbij, Rammstein vermoedelijk, en nog een hoop meer.

Pech, ik zet graag een stap opzij om samen dat virus beheersbaar te houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochy
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-09 16:51
Landgoed Den Treek Hesnchoten
https://www.dentreekhenschoten.nl/mtb/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

25eu voor een jaar is wel relatief veel tov het vignet voor Zeist/Austerlitz.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
YakuzA schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:17:
[...]

25eu voor een jaar is wel relatief veel tov het vignet voor Zeist/Austerlitz.
En de rest van de UHR mag zelfs ook nog berijden. Afgezien van Den Treek natuurlijk. Zal een lekker rustig rondje worden en de druk op de overige UHR-routes neemt misschien wel toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Nutterd schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 08:59:
leuke en leerzame post, enige wat natuurlijk ontbreekt bij zoeen post is nog een foto van de fiets ;)
Thanks, paar pagina's terug staat een foto :)
Ruud schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:11:
@Sjoewe Je geeft het zelf al aan. Jouw frame + vork is een best goede deal geweest. Voor een beetje knap carbon frame ga je toch echt over de 2500 euro heen. Natuurlijk met demper maar zonder vork :) Reken eens goedkoop met 2500 euro voor het frame en 700 euro voor de vork. Dan zit je op 1000 euro extra. Heb je nog niet eens een stuur/stuurpen en headset erbij.

Dus hoewel het in jouw situatie 100% klopt ga je 3500 euro voor een lichtgewicht XC-fully echt niet redden. Je gaat heel flink over de 4500 euro heen.
Is ook zo, maar goed de prijs van losse frames wordt door de meeste fabrikanten kunstmatig hoog gehouden om het gros van het publiek richting de complete builds te sturen. Binnen het huidige modeljaar ben je inderdaad zo goed als kansloos om voordeliger uit te zijn. Dan moet je inderdaad beginnen met een overjarig frame uit de sale.

[ Voor 15% gewijzigd door Sjoewe op 27-03-2020 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Nu online
Klein nadeel dat alle winkels dicht zitten of beperkt open zijn; nu pas m’n ideale helm gevonden. Uiteindelijk de Tectal geworden, ook nog de Axion getest (fijne helm overigens) en een Octal (vond ik te weinig bescherming geven in m’n nek). De Tectal gaf uiteindelijk me het beste gevoel; als ik nu een boom kop geloof ik dat ik de meeste kans heb :D

In het wit trouwens, ding is niet klein, beetje gebrek aan kleur maakt het een stuk kleiner dan zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Holk schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:18:
Klein nadeel dat alle winkels dicht zitten of beperkt open zijn; nu pas m’n ideale helm gevonden. Uiteindelijk de Tectal geworden, ook nog de Axion getest (fijne helm overigens) en een Octal (vond ik te weinig bescherming geven in m’n nek). De Tectal gaf uiteindelijk me het beste gevoel; als ik nu een boom kop geloof ik dat ik de meeste kans heb :D

In het wit trouwens, ding is niet klein, beetje gebrek aan kleur maakt het een stuk kleiner dan zwart
Heb je maar 1 merk/pasvorm hoeven testen? Mazzelaar :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-09 23:05
Mijn mountainbike is uit de achtertuin gestolen.
(Hoofddorp)
Wij hebben een achtertuin die rondom ingesloten is, dus geen poortdeur.

De buren zijn de tuin aan het verbouwen waarbij een schuur weggehaald is waardoor je vanaf de openbare weg in hun tuin kunt komen en dan weer over de schutting de onze in.

Bizarre is dat mijn Makita gereedschap er wel nog is. Dus ik vermoed kinderen.

Merk en type : Cannondale scalpel (hi-mod 2011) full carbon frame

Een paar opvallende punten waaraan je mijn fiets kunt herkennen:
Het groene stuur en de groene handvatten zijn niet standaard.
En de remkabels zijn van het merk jagwire in de kleur wit (ook niet standaard, en dus opvallend)
De grote zwarte aluminium platform pedalen vind je normaal ook niet op deze fiets.
De remschijven voor en achter zijn 203mm, normaal is dit 160mm.
In de bovenste framebuis zit een buts waar de verf weg is.
Er zit nu een wielset onder met Schwalbe Kojak banden in de maat 26 x 2.00

Als iemand hem tegen komt op een verkoop site, laat het dan even weten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K8VZQCe0lSv4sCUtfSG-TaKAom0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3rxyqMP2MWO1asTXftFr4Y9z.jpg?f=fotoalbum_large

@Holk aangepast, is in Hoofddorp

[ Voor 3% gewijzigd door FRANQ op 27-03-2020 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Nu online
Ruud schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:31:
[...]

Heb je maar 1 merk/pasvorm hoeven testen? Mazzelaar :p
2 maten ;)

@FRANQ Kloten! Waar staat je achtertuin?

[ Voor 11% gewijzigd door Holk op 27-03-2020 18:57 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/52EZdPpTmwTk2zARleVSTgzVrig=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NXHaVORL8qH2Y2ajzThsPmaz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EHRJWsyJ-jB2T6l3A1l98rY4GOA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GjSuDzTpdKwHQjmZvrMzcmol.jpg?f=fotoalbum_tile

Zo, fuck die paar dagen levertijd. Ik wil fietsen!

Dus de middag maar besteed aan het maken van een derrailieur pad 8)7
Pastte meteen, en net een eerst rondje met de Eagle drivetrain gereden. Wow :o op z'n 50 (met oval ring voorop) trap ik hem echt vooruit. Je voelt dan aan de duikende vering en de slippende voorband als ik de rem in knijp duidelijk hoeveel kracht er dan achter zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 10:25
FRANQ schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:42:
Mijn mountainbike is uit de achtertuin gestolen.
(Hoofddorp)
Wij hebben een achtertuin die rondom ingesloten is, dus geen poortdeur.

De buren zijn de tuin aan het verbouwen waarbij een schuur weggehaald is waardoor je vanaf de openbare weg in hun tuin kunt komen en dan weer over de schutting de onze in.

Bizarre is dat mijn Makita gereedschap er wel nog is. Dus ik vermoed kinderen.

Merk en type : Cannondale scalpel (hi-mod 2011) full carbon frame

Een paar opvallende punten waaraan je mijn fiets kunt herkennen:
Het groene stuur en de groene handvatten zijn niet standaard.
En de remkabels zijn van het merk jagwire in de kleur wit (ook niet standaard, en dus opvallend)
De grote zwarte aluminium platform pedalen vind je normaal ook niet op deze fiets.
De remschijven voor en achter zijn 203mm, normaal is dit 160mm.
In de bovenste framebuis zit een buts waar de verf weg is.
Er zit nu een wielset onder met Schwalbe Kojak banden in de maat 26 x 2.00

Als iemand hem tegen komt op een verkoop site, laat het dan even weten.

@Holk aangepast, is in Hoofddorp
Dat is mooi kut. Iemand met camera's in de buurt?

Die van mij is ooit uit m'n berging gestolen, heb toen (1999) van de inboedelverzekering nog wel een aardig bedrag terug gekregen.

Succes!

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:56

Toppertje

www.davideografie.nl

Knap werk @_ferry_ !

Nog een vraagje, ik wil graag de body demonteren om te kijken of ik een vervangende kan kopen.
Maar daarvoor heb ik een grote inbus nodig, groter dan 10 in ieder geval. Maar op alle fiets-sites kan ik geen inbus groter vinden dan 10. Iemand een idee hoe ik deze body er dan af kan krijgen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RwZ-o_lF-wJYL8BTjQ4lXJdKPXI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hJ9nmFXzjIBe2KI0ps2TfH8B.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Toppertje schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 09:38:
Knap werk @_ferry_ !

Nog een vraagje, ik wil graag de body demonteren om te kijken of ik een vervangende kan kopen.
Maar daarvoor heb ik een grote inbus nodig, groter dan 10 in ieder geval. Maar op alle fiets-sites kan ik geen inbus groter vinden dan 10. Iemand een idee hoe ik deze body er dan af kan krijgen?

[Afbeelding]
Hornbach heeft grotere inbussleutels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Ruud schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 09:41:
[...]

En Toolstation!
Je kunt een dopsleutelset met opzetinbus gebruiken (als de lengte dan nog past..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Zou kunnen maar het is wel erg makkelijk om een inbussleutel in de bankschroef te zetten en dan het wiel te draaien ipv andersom. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
Ruud schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 10:40:
Zou kunnen maar het is wel erg makkelijk om een inbussleutel in de bankschroef te zetten en dan het wiel te draaien ipv andersom. ;)
Huh :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Wiel is een grotere hefboom dan een sleutel, tenzij je er een enorm verlengstuk aanzet.

Heb ooit een body voor een formula naaf gekocht en daar zat een inbus dopje bij
Die kon je op een 8 zetten en maakte er een 12 (dacht ik) van.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Prulleman schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:31:
[...]

Wiel is een grotere hefboom dan een sleutel, tenzij je er een enorm verlengstuk aanzet.

Pas daarmee op. Die 8 draai je dan heel makkelijk stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:56

Toppertje

www.davideografie.nl

Ruud schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 09:41:
[...]

Hornbach geweest, die had 12 en dat paste niet, zal dus 11 moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rEOWeYZYPzFvC3NMVOYKSN1TgB0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PeJMmPAoUGTjP8yVkY1DrGBQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mdok6kzZ0NiWaSEfZNDCL6n3YIc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3lDdPdYZFJhOuoKUDHx8tkdb.jpg?f=fotoalbum_tile

Heb niet echt referentiemateraal, maar een rechte lijn heb ik nu op het 5e kransje. Zal ik de spacers maar tussen crank en blad zetten? Dan kom ik op de 6 uit en dus feitelijk meer in het midden.
De 12e versnelling zit tenslotte meer naar het midden ten opzichte van een 10 speed. Dus vooraan zou het blad ook iets meer naar het midden mogen ten opzichte van een triple.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Na wat wikken en wegen en advies her en der (thnx daarvoor). Gekozen voor de Lux CF7.0, nu is de ellende de levertijd en de keuze voor de kleur... Ow keuzestress..
[/quote]

En toen.... zag ik gisteren dat de LUX CF8.0 10% korting had en dat deze direct leverbaar was.... Via de chat de order nog om mogen/kunnen zetten (en van de 8.0 vond ik de black wel mooi met de diverse kleuren op de bovenbuis). Nu dus afwachten hoe snel de uit voorraad leverbare fiets er daadwerkelijk is. Iemand daar ervaringen mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

artharpe schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:33:
Na wat wikken en wegen en advies her en der (thnx daarvoor). Gekozen voor de Lux CF7.0, nu is de ellende de levertijd en de keuze voor de kleur... Ow keuzestress..
[/quote]

En toen.... zag ik gisteren dat de LUX CF8.0 10% korting had en dat deze direct leverbaar was.... Via de chat de order nog om mogen/kunnen zetten (en van de 8.0 vond ik de black wel mooi met de diverse kleuren op de bovenbuis). Nu dus afwachten hoe snel de uit voorraad leverbare fiets er daadwerkelijk is. Iemand daar ervaringen mee?
Bij mij zijn beide Canyon's met een paar werkdagen verzonden. Dus als de drukte niet al te gek is kun je hem wellicht volgend weekend uitlaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
Prulleman schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:31:
[...]

Ja toch zou ik het andersom doen om het niet te slopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Jampot007 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:42:
[...]

Ja toch zou ik het andersom doen om het niet te slopen
Of je draait het los of je draait het kapot als het erg vast zit...
Maakt niet uit hoe je de kracht toepast

[ Voor 7% gewijzigd door Prulleman op 28-03-2020 16:38 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Nu online
_ferry_ schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 14:36:
[...]

Bij mij zijn beide Canyon's met een paar werkdagen verzonden. Dus als de drukte niet al te gek is kun je hem wellicht volgend weekend uitlaten ;)
Grootste nadeel wat ik ondervond was dat de fiets in Nederland door UPS werd geregeld en die staan niet bovenaan in het lijstje “meewerken” en “klantvriendelijk” bij mij. 0 flexibiliteit maar in deze dagen van thuiszitten heb je daar weinig last van

Goede keuze! Vandaag m’n Lux eindelijk weer eens uitgelaten na 2 weken stilzitten en binnen fietsen. Crash was iets te qua fysieke gesteldheid, arm was lang pijnlijk (nog steeds een beetje), ei en blauwe plek is weggetrokken. Vandaag m’n nieuwe helm getest (niet door te vallen) en die is ook erg fijn. Misschien komende week eens de tracks opzoeken.

Deze al voorbij gekomen?:
https://www.rtlnieuws.nl/...mountainbike-paden-drukte

He.le.maal mee eens. Ik ben helemaal voor het principe “iedereen evenveel lol” maar als je een papa op z’n 26” voor je ziet rijden, zonder helm, met een 9 jarige op z’n verroeste gewone fiets zonder helm dan hou ik m’n hart vast. Nu naar de eerste hulp met een kapot hoofd wil je gewoon niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d0KFLfDfg0VQiAOOuVoZUlnRAVE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PVX2PUet6MEOk2XJe89iZ6wo.jpg?f=fotoalbum_large

Hoge / Lage Vuursche was lekker. De parkeerplekken waren afgesloten voor auto's dus er waren niet veel mensen. Ik was er heen gefietst en mijn collega had zich langs de wegafzetting geluld (want met mij afgesproken in de kuil daar).

Dit was echt bijzonder gezicht zo zonder mensen en auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Nieuwe ketting erop gelegd en de ketting pakt op een enkel tandwiel (19t) niet meer goed als ik kracht zet. De andere tandwielen nul problemen.

Ipv de gehele cassette (SLX M7000 11-42) overweeg ik alleen dit tandwiel te vervangen. Maar ik kan zo snel alleen Duitse webshops (rosebikes en bike-components.de) vinden die losse tandwielen aanbieden. Zijn er ook Nederlandse winkels?

[ Voor 3% gewijzigd door pdukers op 28-03-2020 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
JvS schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 18:15:
[Afbeelding]

Hoge / Lage Vuursche was lekker. De parkeerplekken waren afgesloten voor auto's dus er waren niet veel mensen. Ik was er heen gefietst en mijn collega had zich langs de wegafzetting geluld (want met mij afgesproken in de kuil daar).

Dit was echt bijzonder gezicht zo zonder mensen en auto's.
Goed om te weten! Alleen in het weekend of überhaupt nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:53
pdukers schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 18:36:
Nieuwe ketting erop gelegd en de ketting pakt op een enkel tandwiel (19t) niet meer goed als ik kracht zet. De andere tandwielen nul problemen.

Ipv de gehele cassette (SLX M7000 11-42) overweeg ik alleen dit tandwiel te vervangen. Maar ik kan zo snel alleen Duitse webshops (rosebikes en bike-components.de) vinden die losse tandwielen aanbieden. Zijn er ook Nederlandse winkels?
Ik heb mijn kransje bij mijn lbs besteld. Ik kon ze zelf ook niet vinden online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

artharpe schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:33:
[/quote]

Gefeliciteerd. Mooie afmontage. Mooie fiets. 👍🏻👍🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElmarJ16
Holk schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 18:04:
[...]

Deze al voorbij gekomen?:
https://www.rtlnieuws.nl/...mountainbike-paden-drukte

He.le.maal mee eens. Ik ben helemaal voor het principe “iedereen evenveel lol” maar als je een papa op z’n 26” voor je ziet rijden, zonder helm, met een 9 jarige op z’n verroeste gewone fiets zonder helm dan hou ik m’n hart vast. Nu naar de eerste hulp met een kapot hoofd wil je gewoon niet
Ik las dit artikel ook al en mijn eerste gedachte was dat het weer zo'n overtrokken generaliserende kreet is. Maar nadat ik gisteren 3 rondjes SB013 heb gereden was voor mij duidelijk waarom het nodig is. Ik denk dat ik een stuk of 8 ben tegengekomen zonder helm, waarvan 2 zelfs op een doodnormale stadsfiets (in mijn ogen nog zelfs gevaarlijker. De kans dat je voorwiel weg slipt is een stuk hoger en wordt je eerder je fiets in geslingerd dan eraf).

Nu vind ik zelf de oproep te ver gaan door te stellen dat enkel voor geoefende mountainbikers mogen gaan fietsen. De Nederlandse tracks worden zo ontworpen dat een beginner er nog goed overheen kan. Mij lijkt het nu alleen maar verstandiger om nog meer te bemoedigen om met de juiste materialen en beschermingen te rijden. Dus zorg er voor dat je mountainbike na gekeken is, draag een helm en eventueel moet je enkel op pad met iemand die al langere ervaring heeft en wat tips kan geven.

Daarin is er gewoon een mentaliteitsprobleem in Nederland. We denken omdat we kunnen fietsen we kunnen mountainbiken, maar de leercurve begint daar pas. Laten we nu de media gebruiken om deze adviezen naar deze beginners te krijgen. Een oproep op een mountainbikepagina op Facebook heeft geen nut. De personen waar dit voor geldt kijken daar simpelweg niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Nu online
Het is ook enorm dubbel. Meer mensen op de routes kan ook leiden tot sluiting omdat ze niet uit elkaar kunnen rijden. Of voor meer ongevallen en daardoor weer sluiting. Ik ben helemaal voor mensen op de tracks die lol hebben, maar als je zonder helm op een stadsfiets dat gaat doen ben je gewoon niet goed bij je knikker en mag je van mij opbokken. Skills leer je na verloop van tijd en je moet ergens beginnen, maar dan met een redelijke fatsoenlijke MTB en een helm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 16:57
ElmarJ16 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 13:31:
[...]

...

Nu vind ik zelf de oproep te ver gaan door te stellen dat enkel voor geoefende mountainbikers mogen gaan fietsen. De Nederlandse tracks worden zo ontworpen dat een beginner er nog goed overheen kan.
...
Dat wil ik wat nuanceren... Ik fiets sinds november met mijn buurman die tot die tijd nog nooit op een MTB heeft gezeten. Nu kan hij soms echt uit het niets vallen, gewoon op een strakke singletrack waarvan ik denk, hoe dan??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:38
Ik ben het wel met @Canard eens. Toen ik begon met ATB'en heb ik een clinic gevolgd, iets van start 2 bike of zo. Ik heb mij daar echt verbaasd over het gebrek aan techniek wat sommige hadden. Die kwamen nog niet eens een stoeprand op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Vandaag lekker gebiked in Eersel. Van de 6 bikers die ik tegen kwam, groettte er geen enkele terug. Wandelaars en andere fietsers wel. Ik snap dat niet. Of is dat onderdeel van het social distancing?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:38
Dat verschijnsel heet "to pro to say hello" ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Nu online
wisselwerking schreef op zondag 29 maart 2020 @ 20:03:
Dat verschijnsel heet "to pro to say hello" ;)
Kak, ik zeg altijd wat. Heb ik weer... No-pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
wisselwerking schreef op zondag 29 maart 2020 @ 19:32:
Ik ben het wel met @Canard eens. Toen ik begon met ATB'en heb ik een clinic gevolgd, iets van start 2 bike of zo. Ik heb mij daar echt verbaasd over het gebrek aan techniek wat sommige hadden. Die kwamen nog niet eens een stoeprand op.
Nu worden obstakels ter grootte van een stoeprand in Nederland toch al snel verwijderd. En ik ben het met je eens dat er bij veel echt een hoop techniek ontbreekt, maar als je op een nederlandse track een beetje kan remmen en anticiperen kom je er eigenlijk wel. Ik heb maar weinig mountainbikers bijvoorbeeld een afdaling zien lopen. Een tijdje terug heb ik even stil gestaan bij een dropje van iets meer dan een halve meter meter op de route van Mierlo. Ik heb van de 20 man niemand die ene drop zien pakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Of, we gaan niet 'moederen' over mensen buiten onze directe invloedsfeer en gaan gewoon lekker fietsen op momenten en manier die we zelf prettig vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
Wat een weertje gisteren in ZO-Brabant zeg. Om 5 uur oude tijd opgestaan om een rondje van 100+ te maken met m'n fietsmaatje. Goed koud, maar al snel kwam het zonnetje op. Daarna heerlijk weer. Rond 10 uur trok het ineens dicht en dikke hagelbuien en het leek weer steeds kouder te worden. Brrrrrr... Daarna konden we ook niet meer warm worden. Uiteindelijk zat ik om half 1 nieuwe tijd weer aan de lunch met moeders en de kids met 112 km in de benen. Je gaat rare dingen doen als je heel de week binnen moet zitten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 12:22

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Sjoewe schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:26:
[...]

Thanks, paar pagina's terug staat een foto :)
I know, mooie fiets maar altijd goed om nog een x een pagina op te fleuren in deze donkere tijd ;-)

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Pagina: 1 ... 58 ... 283 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic